abonnement Unibet Coolblue
pi_164630756
Ik vond het filmpje ook erg indrukwekkend! Dat lijfje dat er al uit is, maar het hoofdje nog binnenboord :o En dat duurde zo lang, ik dacht de hele tijd 'moet iemand niet even helpen?'.
En dat zo'n stuitbevalling gewoon kan zonder scheuren .. Dat dat past!

Het was me trouwens helemaal niet opgevallen dat moeders ook ging poepen.

Ik had ook niet gepoept tijdens de bevalling, maar ik had het geluk dat ik een paar uur voor de bevalling diarree kreeg en al helemaal leeg was :+
Geen idee eigenlijk of peuter destijds heeft gepoept, in ieder geval niet over me heen.
pi_164630885
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 20:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee, toch niet als ze pas poepen tijdens het geboren worden? Als ze door het kanaal geperst worden?

Ik dacht iig dat vrijwel alle baby's dan poepen, net als vrijwel alle moeders, een beetje het idee van leeggeknepen worden. Maar jij zal het uiteraard beter weten dan ik :+
Zo even lekker een klodder groene plakmeconium over je versche ruptuur heen :9
Nee, meestal niet. Stuitbaby's meestal wel.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 21:13:05 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164631010
Meekijken met een spiegel vond ik juist zo mooi en zo motiverend dat ik dit keer in mijn bevalplan heb geschreven dat ik dat heel graag wil O+.
Nou ja, tenzij in bad, want dan kan het denk ik niet :'). Ik twijfel heel erg of ik in bad wil bevallen of alleen de weeën in bad wil opvangen... De vk's staan er iig positief tegenover en er zijn twee ziekenhuizen in de regio die er aan willen meewerken. De keuze is dus aan mij :o (en ik ben zo enorm goed in beslissen, vooral zwanger :'))
KuikenGuppy
pi_164631114
Met een spiegel kijken lijkt me eigenlijk ook wel gaaf en motiverend inderdaad. Ik geloofde de vk niet toen ze zei dat ze het hoofdje al zag, totdat man het ook zei.

Kan je het niet ter plekke beslissen, Burdie?
pi_164631154
Haha Savvy, ik geloofde het ook niet :D Ik dacht dat ik nog heel lang moest, en toen ze zeiden dat ze al haartjes en hoofdje zagen, dacht ik: jaja, da's zeker zo'n motivatiepraatje, zo ver ben ik heul nog niet. Ik was zo bang om afgeleid te worden en mijn kracht te verliezen. En floeps, volgende wee was ze er. Ik was best verbaasd dat het zo snel ging ineens :D

Ik ben aan het filmpje beginnen vanochtend. En hoewel ik alle bevallingsfilmpjes machtig interessant vind, was deze me nét iets teveel tijdens mijn ontbijt :P Straks nog eens proberen :D
  woensdag 17 augustus 2016 @ 21:32:32 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164631396
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 21:19 schreef Savvy. het volgende:
Met een spiegel kijken lijkt me eigenlijk ook wel gaaf en motiverend inderdaad. Ik geloofde de vk niet toen ze zei dat ze het hoofdje al zag, totdat man het ook zei.

Kan je het niet ter plekke beslissen, Burdie?
Mwah, het verschil tussen wel en geen bevalbad huren/aanschaffen is grofweg ¤200, daar wil ik van te voren wel een idee bij hebben :+.
KuikenGuppy
  woensdag 17 augustus 2016 @ 21:39:42 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_164631590
Kun je zo'n ding niet doorverkopen?

Goed. Ik heb mijn poepstatistieken duidelijk niet op een rij. Teleurstellend :'( *gaat zich verdiepen.
Voor de statistiek: zowel ik als mauw hebben tijdens de uitdrijving gepoept; er lagen meconiumslakken tussen de plas vruchtwater op de grond :7
disclaimer
pi_164633089
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 21:22 schreef Roomsnoes het volgende:
Haha Savvy, ik geloofde het ook niet :D Ik dacht dat ik nog heel lang moest, en toen ze zeiden dat ze al haartjes en hoofdje zagen, dacht ik: jaja, da's zeker zo'n motivatiepraatje, zo ver ben ik heul nog niet. Ik was zo bang om afgeleid te worden en mijn kracht te verliezen. En floeps, volgende wee was ze er. Ik was best verbaasd dat het zo snel ging ineens :D
Dat inderdaad :D

quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 21:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mwah, het verschil tussen wel en geen bevalbad huren/aanschaffen is grofweg ¤200, daar wil ik van te voren wel een idee bij hebben :+.
Aha ja, dat is misschien wel handig :+ Ik dacht dat als je het bad sowieso wil gebruiken om de weeen in op te vangen, dat je dan ter plekke nog kan beslissen of je in het bad wilt blijven.
pi_164633130
*O* *O* Voor de drol van Quoi

Met een spiegel kijken lijkt mij ook heel interessant O+

Twinkle en anderen die niet op hun rug kunnen liggen omdat ze anders flauwvallen, hoe deden jullie dat bij je vorige bevalling(en) met persen? Anders dan op je rug liggen of kon je toen wel op je rug liggen?
pi_164633203
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 21:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mwah, het verschil tussen wel en geen bevalbad huren/aanschaffen is grofweg ¤200, daar wil ik van te voren wel een idee bij hebben :+.
Maar die is toch sowieso handig om de weeën op te vangen?
Nou ja hier komt 'ie vrijdag :o en dan tzt eens uitproberen.
Ik heb in gewoon bad echt geen comfortabele houding iig.
pi_164634210
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 21:13 schreef Burdie het volgende:
Meekijken met een spiegel vond ik juist zo mooi en zo motiverend dat ik dit keer in mijn bevalplan heb geschreven dat ik dat heel graag wil O+.
Nou ja, tenzij in bad, want dan kan het denk ik niet :'). Ik twijfel heel erg of ik in bad wil bevallen of alleen de weeën in bad wil opvangen... De vk's staan er iig positief tegenover en er zijn twee ziekenhuizen in de regio die er aan willen meewerken. De keuze is dus aan mij :o (en ik ben zo enorm goed in beslissen, vooral zwanger :'))
En je vk's hebben em niet te huur?
Je kunt hem vrij goed weer doorverkopen iig. Er zit als het goed is naast het bad zelf ook een losse hoes bij, die gaat over/in het bad en daar gaat het water in. Dat bad is dan verder prima hygiënisch schoon en in nieuwstaat, hoeft de volgende alleen zo'n nieuwe hoes er bij te kopen.
:)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 17 augustus 2016 @ 22:52:41 #37
269689 crew  Viv
pi_164634619
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:15 schreef Mies_poes het volgende:
Twinkle en anderen die niet op hun rug kunnen liggen omdat ze anders flauwvallen, hoe deden jullie dat bij je vorige bevalling(en) met persen? Anders dan op je rug liggen of kon je toen wel op je rug liggen?
Hier net terug van de informatieavond over bevallen en dit kwam ook aan bod! *) Het is een bekend probleem omdat de baby je grote bloedvaten plet als je op de rug ligt, daar kan de baby zelf ook last van krijgen door verminderde doorbloeding van de baarmoeder. Oplossingen waren bijvoorbeeld wat kussens achter je zodat je niet plat ligt, of op je zij draaien.

Maar wat mij nu het fijnste lijkt is de baarkruk terwijl mijn man achter mij zit. O+
  woensdag 17 augustus 2016 @ 23:11:22 #38
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164635409
Dat leek mij ook prettig Vivi :) wij hebben 27 september een rondleiding door t geboortecentrum, ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn allemaal. (Bevalbad helaas niet)
pi_164637019
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:52 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hier net terug van de informatieavond over bevallen en dit kwam ook aan bod! *) Het is een bekend probleem omdat de baby je grote bloedvaten plet als je op de rug ligt, daar kan de baby zelf ook last van krijgen door verminderde doorbloeding van de baarmoeder. Oplossingen waren bijvoorbeeld wat kussens achter je zodat je niet plat ligt, of op je zij draaien.

Maar wat mij nu het fijnste lijkt is de baarkruk terwijl mijn man achter mij zit. O+
Ah top, thanks!
Ik ga ook voor de baarkruk, maar kan me voorstellen dat ik toch wat anders besluit in the heat of the moment.
  donderdag 18 augustus 2016 @ 02:07:59 #40
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164638951
He ja, dat heb ik nou ook. Baarkruk heeft prio. Ik merk snel genoeg als ik weer eens op die ader lig, want misselijk en bleh. Is dus weer iets om even uit te proberen en overboord te gooien als het niet goed lukt.

Afijn, ik wil nu weer slapen }:|
  donderdag 18 augustus 2016 @ 06:28:46 #41
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_164641939
Ik heb er in mijn zwangerschap veel last van gehad, kon de 20 weken echo niet eens 'uitliggen' zonder 3x van houding te moeten verwisselen omdat ik anders echt out zou gaan. Tijdens weeën en persen eigenlijk nergens last van gehad! Met persen lig je ook niet lang plat op je rug, althans ik niet. Je komt toch wat naar voren om je benen vast te pakken etc
  donderdag 18 augustus 2016 @ 06:48:52 #42
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164641969
Buh, wat een nacht. Er wel 5x uitgeweest en nu maar op de bank want weet niet meer hoe te liggen. Dat ventje heeft billen en daar kan hij mee schuiven, that's for sure :+
pi_164641979
Ik werd een uur geleden wakker van de ergste jeuk ever. Bleek een mug mijn handen leeg te hebben gezogen. 1 steek midden op een andere steek van een paar dagen oud. Jeuk op jeuk. Ik werd gek. Nu lig ik ook maar op de bank, daar zijn geen muggen :(
pi_164641980
c_/ koffie of iets anders voor de slechte nachten!

Gemene mug, Nazil!
  donderdag 18 augustus 2016 @ 06:55:55 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_164641982
Ik wilde ook heel graag op de baarkruk maar toen ik eenmaal vol in de laatste ontsluitingsfase zat wilde ik eigenlijk helemaal niet meer bewegen, dus uiteindelijk toch gewoon op de rug bevallen. Misschien was er meer schade geweest op de kruk. Maar ik had ook geen last van die ader verder.

Vanmiddag combinatietest!

Fieder, hoe is het daar?
disclaimer
  donderdag 18 augustus 2016 @ 07:18:56 #46
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164642019
Stomme mug :(

Hier geen mug meer te bekennen sinds we de nieuwe hor er weer uit moesten halen, want pasmeetfoutje. Raarr.

Spannend SQ?

Ik mag weer naar de vk straks. Fijn! Weet niet waarom, maar duurde toch wel lang sinds de vorige afspraak. Waarsch sta ik weer binnen 10 min buiten..
pi_164642125
Muggen. :( Laatst in het bos met dreumes liep ik steeds om haar heen te slaan omdat er allemaal muggen het op haar voorzien hadden. Gevolg was dat ik daarna helemaal onder de muggenbulten zat en zij vooral lekker gespeeld heeft. :')

Succes straks SQ! Fijn even babyspieken ook weer. O+ Hier nog 4 weken te gaan tot SEO!

Ik had een ruggenprik, dus had geen keus en moest wel op bed bevallen. Ik heb het geen moment vervelend gevonden, het voelde gewoon goed. Passief persen op mijn zij om de baby te laten zakken was dan weer de hel op aarde. :(

Gisteren liep ik waggelend door de stad. :') Waar ik eerder nog makkelijk achter dreumes aanrennen als niet-drachtige hinde, leek het nu echt nergens meer op. _O- Mijn buik heeft ook een enorme groeispurt gemaakt, hopelijk krijg ik mijn mobiliteit ook weer wat meer terug als dat wat gestabiliseerd is.
pi_164642128
Bij beide kindjes in het begin vooral op de zij. Bij Djenna moest ik perse op de linker zij want die had het er echt wel lastig mee (uiteindelijk vacuum). Als je op de linkerzij ligt is het net iets voordeliger voor het kindje als op de rechterzij. Op het laatst zat ik voor mijn gevoel half rechtop en benen in de stijgbeugels.

Bij Boaz mocht ik wel lekker op mijn rechterzij meepersen. Ik slaap nu ook meestal op mijn rechterzij. En ook daar op het laatst pas flink rechtop. Geen stijgbeugels die ronde.

Baarkruk had in eerste instantie dr voorkeur maar is er nooit van gekomen. O.a. vanwege ruggenprik bij beide bevallingen.

Mentholgel tegen de jeuk?

Straks met mijn man mee voor zijn sterilisatie })
ik vroeg hem nog.. weet je het heel heel heel zeker? Nu kun je nog terug? Hij zegt weet jij het zeker? Hmm ... in mijn hart is er ruimte voor heel veel kindjes maar ik wil nu eindelijk eens verder met de toekomst, loopbaan etc. Dat heeft toch iedere zwangerschap een beetje kn hold gestaan hier. Dus we hebben er vrede mee :Y ... tis echt goed zo. En al preggie zijnde ben ik vooral het laatste trimester niet de leukste persoon op aarde :') ... vooral voor mezelf niet :')
pi_164642336
Spannend SQ!

Wij mogen ook weer zometeen. Hopelijk is alles goed en hoeven we voorlopig even niet meer terug. Moeten ook niet vergeten adreswijziging door te geven. :D
pi_164642372
Spannend SQ! Alweer bijna 12 weken dus! Heb je nog bloed verloren afgelopen week/weken?

c_/ voor wie het nodig heeft.

Ik wilde ook op de baarkruk, vond het heel fijn. Maar doordat de persweeen niet doorzetten en het te lang duurde moest ik afwisselend de kruk af en bed op. Ben wel benieuwd wat de richtlijnen precies zijn hierin want dat heb ik natuurlijk niet onthouden oO<
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')