Het levert je geen nieuwe gameplay op maar, dat beweer ik ook niet, maar je bewering dat de planeten die je in het eerste uur tegen komt exact hetzelfde zijn als die je na 30 uur tegen komt klopt gewoon niet.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 20:48 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat is dat waard als het geen nieuwe gameplay oplevert, maar alleen maar een ander plaatje voor op je ansichtkaart? De POIs zijn gelijk, de interactie met aliens blijft even statisch en creatures doen geen interessantere dingen behalve rondlopen?
Het is echt te weinig incentive om de grind te willen voltooien, in elk geval voor mij. Een hoop tijd geïnvesteerd in materialen grinden, maar je krijgt er praktisch niks voor terug.
Zitten die buitenposten op elke planee want k ben al een tijdje aan het lopen?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 20:28 schreef jogy het volgende:
[..]
Dan zie je als het goed is ook een logo in beeld die je kan volgen en dan krijg je daar een kado. En voor het tweede. Buitenpost/outpost of space station bezoeken verkopen die zooi . En je exosuit upgraden met meer vakjes.
De ervaring is voor mij eigenlijk hetzelfde. Ik heb wat nieuwe elementen op planeten en in creatures gezien. Maar dat levert mij geen nieuwe ervaring of verrassing op.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 20:54 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Het levert je geen nieuwe gameplay op maar, dat beweer ik ook niet, maar je bewering dat de planeten die je in het eerste uur tegen komt exact hetzelfde zijn als die je na 30 uur tegen komt klopt gewoon niet.
Op F en/of G planeten ga je echt geen calcium, omegon of radnox tegen komen bijvoorbeeld en blauwe planeten hebben over het algemeen een stuk meer flora en fauna tov de saaiere F en G planeten die je aan het begin aan het spel tegen komt.
Het probleem is denk ik dat je een RPG had verwacht, maar dat is het dus niet en ook niet als zo verkocht. De procedurele generatie is zowel de kracht als de zwakte van dit spel, ja je kunt er gigantisch veel dingen mee genereren, maar die generatie wordt beperkt door de input van spelelementen. Had je die ontdekkingsreis willen hebben zoals jij omschrijft dan had het een scripted game moeten worden met alles al voorgeprogrammeerd. Gezien de USP van dit spel het enorme aantal planeten is er daarin een keuze gemaakt/quote:Op woensdag 17 augustus 2016 21:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De ervaring is voor mij eigenlijk hetzelfde. Ik heb wat nieuwe elementen op planeten en in creatures gezien. Maar dat levert mij geen nieuwe ervaring of verrassing op.
Waar ik van tevoren een beetje op had gerekend, zeker gezien alle features die genoemd waren was een fascinerende ontdekkingsreis langs planeten met zeer uiteenlopende features, wezens die tot de verbeelding spreken en interessante interactie met hun omgeving en met elkaar hebben. Mysteries om te ontdekken op planeten. Een elementair systeem wat ik moet leren begrijpen om wat van het craften te maken. Ik zou kunnen kiezen om een trader te zijn, of een piraat. Een ontdekkingsreis waarbij ik goed moet zoeken om te verzamelen wat ik nodig heb.
Wat ik krijg zijn planeten die op hun hele oppervlak exact hetzelfde zijn. Heb je een deel bekeken, dan loont het niet om naar de andere kant te vliegen. Daar zijn dezelfde dingen. Ik krijg creatures die soms interessant zijn om te bekijken, maar die niks anders doen dan rondjes lopen, niet met elkaar interacteren en je soms hersenloos aanvallen. Ze zouden geïnteresseerd moeten zijn in bepaalde objecten op planeten, maar ik zie niets van dat alles. Daarnaast zie ik bepaalde creature types al heel snel terug komen.
De 'mysteries' op planeten zijn niets meer dan monolieten waar ik een item van krijg als ik de goede optie selecteer. Aliens die alleen maar ergens zitten in ongeveer vijf verschillende layouts aan cabines op planeten.
Ze zouden hun eigen periodiek systeem hebben bedacht, in de praktijk is het een verzameling van iets van twintig elementen en that's it. Waarbij sommige functioneel nog hetzelfde doen ook, en waarbij craften niet meer is dan een paar items combineren voor een nieuw item, die ik dan weer moet combineren naar nieuwe technologie die geen enkele 'oomph' heeft t.o.v. wat ik al had. Niet het gevoel dat mijn investering het echt waard is geweest.
Ik krijg helemaal niet de optie om trader te spelen. Er is geen economie. Dus kan er ook geen sprake zijn van trading. Als ik dan piraat wil spelen, dan blijkt een spaceship niets meer te zijn dan een verzameling inventory slots met een skin er omheen. Verder is elk schip identiek, en is er van tactiek in space combat niet echt sprake als je maar twee wapens krijgt waarvan er eentje ook nog auto-aim heeft.
En het survivalelement is volkomen tacked on. Het voegt niks toe. Extreme planeten zijn niet gevaarlijk, mijn suit kan ik op elk gewenst moment bijvullen omdat de daarvoor belangrijke elementen elke twee meter te vinden zijn en sentinels smeren hem als je een seconde of 20 van ze wegloopt of ergens binnen gaat staan. Er is geen gevoel van gevaar. De game voelt daardoor leeg en doelloos.
Als ik dan mijn eigen doel wil maken wordt mij maar weinig geboden. Ik kan naar nieuwe planeten vliegen om naar creatures te kijken of te kijken of het een mooi uitzicht heeft. Maar iets radicaal nieuws hoef ik niet te verwachten. Voor een oneindig universum blijkt het volgestopt met weinig features die ook nog eens op weinig vlakken in elkaar grijpen om tot nieuwe, interessante en verrassende interactie te komen. Ik kan mij herinneren een developer gehoord te hebben dat hij verrast was dat er ergens een vis uit het water kwam springen om een andere creature op te eten. Dát zijn de dingen waar ik enthousiast over werd, en wat het ontdekken van al die planeten de moeite waard zou maken. In de praktijk blijkt dat helemaal niet te bestaan.
Ik ben erg teleurgesteld, als je trailers en features bekijkt waar men het een paar maand terug over had, krijg je bijna niets van dat alles. De game is vlees noch vis. Het ontdekken is te weinig divers om lang leuk te blijven, en van een game met goede gameplay om dat op te kunnen vangen is absoluut geen sprake. De game valt een soort van dood in het midden van die twee, en dat vind ik heel jammer.
Oh ik ben het wel met je eens hoor, de gameplay is flinterdun momenteel, ik heb me er toch nog een dikke 40 uur mee weten te vermaken maar ik ben er ook even mee gestopt met nog 160.000 lichtjaar op de teller.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 21:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De ervaring is voor mij eigenlijk hetzelfde. Ik heb wat nieuwe elementen op planeten en in creatures gezien. Maar dat levert mij geen nieuwe ervaring of verrassing op.
Waar ik van tevoren een beetje op had gerekend, zeker gezien alle features die genoemd waren was een fascinerende ontdekkingsreis langs planeten met zeer uiteenlopende features, wezens die tot de verbeelding spreken en interessante interactie met hun omgeving en met elkaar hebben. Mysteries om te ontdekken op planeten. Een elementair systeem wat ik moet leren begrijpen om wat van het craften te maken. Ik zou kunnen kiezen om een trader te zijn, of een piraat. Een ontdekkingsreis waarbij ik goed moet zoeken om te verzamelen wat ik nodig heb.
Wat ik krijg zijn planeten die op hun hele oppervlak exact hetzelfde zijn. Heb je een deel bekeken, dan loont het niet om naar de andere kant te vliegen. Daar zijn dezelfde dingen. Ik krijg creatures die soms interessant zijn om te bekijken, maar die niks anders doen dan rondjes lopen, niet met elkaar interacteren en je soms hersenloos aanvallen. Ze zouden geïnteresseerd moeten zijn in bepaalde objecten op planeten, maar ik zie niets van dat alles. Daarnaast zie ik bepaalde creature types al heel snel terug komen.
De 'mysteries' op planeten zijn niets meer dan monolieten waar ik een item van krijg als ik de goede optie selecteer. Aliens die alleen maar ergens zitten in ongeveer vijf verschillende layouts aan cabines op planeten.
Ze zouden hun eigen periodiek systeem hebben bedacht, in de praktijk is het een verzameling van iets van twintig elementen en that's it. Waarbij sommige functioneel nog hetzelfde doen ook, en waarbij craften niet meer is dan een paar items combineren voor een nieuw item, die ik dan weer moet combineren naar nieuwe technologie die geen enkele 'oomph' heeft t.o.v. wat ik al had. Niet het gevoel dat mijn investering het echt waard is geweest.
Ik krijg helemaal niet de optie om trader te spelen. Er is geen economie. Dus kan er ook geen sprake zijn van trading. Als ik dan piraat wil spelen, dan blijkt een spaceship niets meer te zijn dan een verzameling inventory slots met een skin er omheen. Verder is elk schip identiek, en is er van tactiek in space combat niet echt sprake als je maar twee wapens krijgt waarvan er eentje ook nog auto-aim heeft.
En het survivalelement is volkomen tacked on. Het voegt niks toe. Extreme planeten zijn niet gevaarlijk, mijn suit kan ik op elk gewenst moment bijvullen omdat de daarvoor belangrijke elementen elke twee meter te vinden zijn en sentinels smeren hem als je een seconde of 20 van ze wegloopt of ergens binnen gaat staan. Er is geen gevoel van gevaar. De game voelt daardoor leeg en doelloos.
Als ik dan mijn eigen doel wil maken wordt mij maar weinig geboden. Ik kan naar nieuwe planeten vliegen om naar creatures te kijken of te kijken of het een mooi uitzicht heeft. Maar iets radicaal nieuws hoef ik niet te verwachten. Voor een oneindig universum blijkt het volgestopt met weinig features die ook nog eens op weinig vlakken in elkaar grijpen om tot nieuwe, interessante en verrassende interactie te komen. Ik kan mij herinneren een developer gehoord te hebben dat hij verrast was dat er ergens een vis uit het water kwam springen om een andere creature op te eten. Dát zijn de dingen waar ik enthousiast over werd, en wat het ontdekken van al die planeten de moeite waard zou maken. In de praktijk blijkt dat helemaal niet te bestaan.
Ik ben erg teleurgesteld, als je trailers en features bekijkt waar men het een paar maand terug over had, krijg je bijna niets van dat alles. De game is vlees noch vis. Het ontdekken is te weinig divers om lang leuk te blijven, en van een game met goede gameplay om dat op te kunnen vangen is absoluut geen sprake. De game valt een soort van dood in het midden van die twee, en dat vind ik heel jammer.
al die klagers moeten eens naar een spel als starcitizen kijken en dan even bedenken hoe lang zij al bezig zijn en nog steeds in alpha zitten..quote:Op woensdag 17 augustus 2016 22:02 schreef RickoKun het volgende:
Misschien dat er ook bepaalde dingen zijn gezegd door de dev die men iets meer beloofden dan zou kunnen gebeuren.
Dat van die afwezige multiplayer is volgens mij al redelijk vaak gezegd, en terecht. Daar kan je de developer niet op pakken.
Al heeft een autist nogal wat uitspraken die vN de developer komen (met bron!) op een rijtje gezet. Uitspraken over de zgn factions etc.
Enigszins interessant: https://archive.is/V5Zns
Maar wie weet komen dit soort features nog wel in de toekomst dan..
Weet niet of het vergelijkbaar is.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 22:08 schreef mschol het volgende:
[..]
al die klagers moeten eens naar een spel als starcitizen kijken en dan even bedenken hoe lang zij al bezig zijn en nog steeds in alpha zitten..
ik trek niet graag vergelijkingen, maar die 2 kan je qua soort game prima vergelijken.. (hoe ze het aanpakken is totaal anders, en daarin vind ik SC echt de betere)
neemt niet weg dat ik NMS ook een prima spel vind
Maar is het ook een AAA titel ? Ik wilde steeds verder gaan, wachtende wanneer de nieuwe dingen zouden komen. Gisteravond uiteindelijk gestopt. Voorlopig gaat hij terug in de kast en ga ik the witcher 3 eens verder doorspelen. Ik wacht de komende updates wel af. Voorlopig neem ik alles wat Sean Murray zegt, met een grote korrel zout.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:42 schreef maniack28 het volgende:
[..]
7 dagen intensief is wat? 50 uur? Dat is meer dan een gemiddelde AAA titel he?
Off planet? Je spaceship? Hoe dan??quote:Op woensdag 17 augustus 2016 23:15 schreef Lord Dreamer het volgende:
Yeah...... I got a beacon
[ afbeelding ]
en dus is ze terug bij mij, direct een offload gedaan bij het ruimte station
[ afbeelding ]
Blij is ..
Dat is een goede vraag, heb die ook bij support neergelegd. Yoda ging er mee vandoor denk ik , ben een uurtje aan het wandelen geweest op de gok alle vraag tekens af totdat ik een beacon vond en m'n schip terug kon halen.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 23:17 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Off planet? Je spaceship? Hoe dan??
wat ik zo zie: exporteren naar facebook of usb stick en dan ermee doen wat je wiltquote:Op woensdag 17 augustus 2016 23:28 schreef Yasmin23 het volgende:
Die screenshots die je in het spel kan maken op de PS kun je alleen delen op de PS zelf?
facebook werkte kut dus ik heb een twitter acc ervoor gemaaktquote:Op donderdag 18 augustus 2016 00:23 schreef mschol het volgende:
[..]
wat ik zo zie: exporteren naar facebook of usb stick en dan ermee doen wat je wilt
Ps4 crash? Fixed na een paar xquote:Op woensdag 17 augustus 2016 23:20 schreef Typisch het volgende:
Wat een aids.
Nu kan ik dus mijn hyperdrive niet gebruiken, krijg een error als ik naar een willekeurig stelsel naast mij wil vliegen. En dat na de pre-order bug.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 17 augustus 2016 23:15 schreef Lord Dreamer het volgende:
Yeah...... I got a beacon
[ afbeelding ]
en dus is ze terug bij mij, direct een offload gedaan bij het ruimte station
[ afbeelding ]
Blij is ..
Zo doe ik het ook. Heb een apart Twitter account alleen voor PS4-screenshots.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 00:28 schreef Friday12 het volgende:
[..]
facebook werkte kut dus ik heb een twitter acc ervoor gemaakt
half uurtje , gelukkig is mijn maan waarop ik zit niet zo vijandig Ik mis gewoon een minimap/kaart waarop de plaatsen staan waar ik be geweest, want ik had al eerder een ebam gevonden , alleen het terug vinden is gewoon lastig.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 01:27 schreef Necrodeath het volgende:
[..]
Hoe lang heeft het je geduurd om er een te vinden?
Ik had ook zo'n soort momentje vandaag. Planeet met allemaal vliegende eilanden. Ik zie iets waar ik wil landen naast zo'n eiland, maar ik land m'n schip per ongeluk NET op het randje van zo'n eiland, maar ikzelf val meteen naar beneden.
Ben een half uurtje zoet geweest met het vinden van zo'n beacon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |