abonnement Unibet Coolblue
pi_164561030
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.



Game on! *O*
  maandag 15 augustus 2016 @ 21:09:42 #2
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164562941
LB: strakke broeken kan ik voorlopig toch niet aan :') :+ muffintop!

En emotionele incontinentie:check!
Ik kreeg vandaag tranen in mijn ogen toen ik optrok in de auto en mijn oudste riep: "woeiii hard!" dan denk ik: whaaaa hij heeft gewoon al besef van snelheid. Hij wordt zo groot :'( :D

Komt nooit meer goed.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164564096
Dat emotionele had ik heel erg de eerste paar jaar, maar dat is toch echt wel weer stabieler geworden.

Ik heb de hele avond heel alert aangepakt (en een beetje wel het gevoel gehad op eieren te lopen ook), maar het is gelukt. C heeft niet gehuild en we zijn relaxed en gezellig de avond doorgekomen. Yes!
pi_164564720
Een hele dikke knuffel voor alle mama's die slechte nachten hebben. Het maakt gewoon alles een stuk zwaarder ;(

Voor mij voorlopig geen hormonen. Voel me zoveel beter zonder, en ik wil niet te lang wachten met een eventuele volgende (ja, ik rammel alweer keihard).

Vandaag een veel te lange dag werken. Half 9 tot half 7 (drukke dag, horeca, dus niet eens pauze gehad :'( )
Gelukkig krijg ik leuke foto's van oma doorgestuurd.
Liever niet quoten, hij gaat zo weer weg

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164564819
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 21:23 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Dat emotionele had ik heel erg de eerste paar jaar, maar dat is toch echt wel weer stabieler geworden.

Ik heb de hele avond heel alert aangepakt (en een beetje wel het gevoel gehad op eieren te lopen ook), maar het is gelukt. C heeft niet gehuild en we zijn relaxed en gezellig de avond doorgekomen. Yes!
Oh, wat heerlijk! Heb je iets heel anders aangepakt waardoor het misschien vaker zo gaat?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164566045
Ik voel me emotioneel niet anders dan voorheen.

Ik herken wel wat miezz zegt over het besef niet meer zwanger te zijn dat geleidelijk steeds meer doordringt. Ik vond het zo bijzonder hoe Emmy en ik verbonden waren en onderonsjes hadden die alleen van ons waren.

Nu geniet ik weer van andere dingen. Ik vind het ook heerlijk haar warmte te voelen als ze op mijn buik tevreden ligt te slapen.
En dat zo veel mensen om mij heen ook blij worden en genieten van haar.
En ik (en B.) heb haar gewoon gemaakt! Een mensje O+

Maar ik wil zeker nog een keer zwanger zijn als dat ons gegeven is. Ik vond het zo speciaal en heb zo genoten.
pi_164566454
Fijne me-emosies-gaan-overal-verhalen: elke dag zijn er een paar momenten waarop ik volschiet van trots en liefde O+ Nu ze zwaait en knuffelt en mama zegt gebeurt dat echt nog veeeel vaker :@ En ze duikt sinds kort verlegen in m'n oksel en ohhh m'n meisje O+ Emotioneel incontinent dus nog altijd (en ik noem het nog steeds kraamtranen O-) ) En ik heb nog tot maaaaanden na de bevalling verliefd over m'n buik gewreven :')

Ik krijg 't niet bijgelezen, dus in ruil voor m'n gebrek een supertip: in Duitsland verkopen ze maisboogies met allerlei smaakjes van Frugtbar *O*

[ Bericht 11% gewijzigd door Bloesem. op 15-08-2016 23:04:45 ]
  maandag 15 augustus 2016 @ 22:13:41 #8
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164566893
Groof wat fijn dat het goed ging!

LeSage wat is ie al groot zeg! O+ inderdaad wel een lange dag.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164567041
Oh trouwens die baaabyfoto's O+ O+ O+
  maandag 15 augustus 2016 @ 23:00:39 #10
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164569175
Ik spam ook nog ff O+ Vandaag 1 keer in haar wiegje geslapen (en 2 mislukte pogingen :P )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164569270
quote:
17s.gif Op maandag 15 augustus 2016 23:00 schreef Chanty het volgende:
Ik spam ook nog ff O+ Vandaag 1 keer in haar wiegje geslapen (en 2 mislukte pogingen :P )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooh, ik ga rammelen van die kleintjes O+
C. van Groofsken was ook al zo'n plaatje!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 15 augustus 2016 @ 23:05:00 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164569352
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 22:16 schreef Bloesem. het volgende:
Oh trouwens die baaabyfoto's O+ O+ O+
Dit! O+

En Miezziej, ik heb de eerste vijf weken dagelijks flink zitten janken, van geluk en omdat ik verdrietig was het niet te kunnen delen met geliefden die er niet meer zijn etc. Niks voor mij, maar hormonen doen dat nu eenmaal met je soms. En daarnaast ben ik vast in zijn geheel wel veranderd op gevoelsvlak, al merk ik dat zelf nu nog niet echt

Mijn schoonfamilie was er vandaag (wonen ver weg en zitten wat labieltjes tussen dus ze kwamen met zijn allen omdat rijangst enzo :') ). Lekker druk, eigenlijk te druk voor Larfje, dus dat doen we volgende keer maar anders.
En mijn schoonzus heeft me een stuk of 10 zeer dringende tips gegeven wat ik anders 'moet' doen. Daar heb ik uiteraard schijt aan, maar oh op oh wat is dat irritant :')

En mevrouwtje vandaag in maat 62 gedaan, 56 werd wat krapjes :o

Oh ja, en vandaag allerlaatste flesje met moedermelk gegeven. Ik sta helemaal achter mijn keuze maar het voelde toch als een momentje vandaag. Volgende baby nieuwe kansen ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door Molo op 15-08-2016 23:21:40 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164571106
Snap ik molo, dat de laatste bv toch even slikken is.

Is L. Nu ineens toch aan 62 toe? Ineens een groeispurtje gemaakt.

En verder zag ik nog mooie baby foto's hier O+
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 00:06:00 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164571554
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 23:54 schreef Arja het volgende:
Snap ik molo, dat de laatste bv toch even slikken is.

Is L. Nu ineens toch aan 62 toe? Ineens een groeispurtje gemaakt.

En verder zag ik nog mooie baby foto's hier O+
Ja eergisteren paste het nog wel, maar gisteren ineens krapper en vandaag nog meer. Weird hoe snel dat gaat, merk het ook aan haar luier. Laatste pak nummer 1 maar opmaken en dan naar nummer 2 :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 00:08:27 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164571643
Tukkend Larfje op de bank (meisje tukt overal :D ), met haar lieve koppie O+

-weg-

Gaat zo weer weg :+

[ Bericht 24% gewijzigd door Molo op 16-08-2016 00:55:00 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164572413
mini's O+ O+ O+
Mooie foto's komen hier voorbij O+
pi_164573106
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 00:08 schreef Molo het volgende:
Tukkend Larfje op de bank (meisje tukt overal :D ), met haar lieve koppie O+

-weg-

Gaat zo weer weg :+
Ah gossie O+
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 01:36:52 #18
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164573897
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 23:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Dit! O+

En Miezziej, ik heb de eerste vijf weken dagelijks flink zitten janken, van geluk en omdat ik verdrietig was het niet te kunnen delen met geliefden die er niet meer zijn etc. Niks voor mij, maar hormonen doen dat nu eenmaal met je soms. En daarnaast ben ik vast in zijn geheel wel veranderd op gevoelsvlak, al merk ik dat zelf nu nog niet echt

Mijn schoonfamilie was er vandaag (wonen ver weg en zitten wat labieltjes tussen dus ze kwamen met zijn allen omdat rijangst enzo :') ). Lekker druk, eigenlijk te druk voor Larfje, dus dat doen we volgende keer maar anders.
En mijn schoonzus heeft me een stuk of 10 zeer dringende tips gegeven wat ik anders 'moet' doen. Daar heb ik uiteraard schijt aan, maar oh op oh wat is dat irritant :')

En mevrouwtje vandaag in maat 62 gedaan, 56 werd wat krapjes :o

Oh ja, en vandaag allerlaatste flesje met moedermelk gegeven. Ik sta helemaal achter mijn keuze maar het voelde toch als een momentje vandaag. Volgende baby nieuwe kansen ;)
:')

Maar: wat MOET je anders doen?

Foto gemist ;(

Hier ook sinds drie dagen 62 aan. Paar groot vallende 56 zijn nog prima maar eerlijk is eerlijk: 62 zit beter dan 56. Dus 56 ga ik er maar uitgooien.

Hier is mevrouw gaan slapen zonder haar elf uur voeding. Ze tukte met naar boven gaan, verschonen en omkleden gewoon door en ook toen ik haar in bed legde :o nu heeft ze me wakker gemaakt maar slaapt zelf weer :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164574532
Naast mij ligt een dromend jongetje... Klinkt niet als een van zijn beste dromen. Dus hier maar even bij lezen tijdens t bol aaien :)

Razz ik duim zo hard dat het mag werken voor jullie! :*

Groof wat fijn dat de avond zo goed ging!

Emotioneel incontinentie valt hier mee. Ik kan sinds O al geen thrillers meer kijken, mijn fantasie is 1000x zo groot geworden :')

Overstromingen van trotsheid des te vaker. En bij E nu heel erg cocon gevoel. Wij met z'n 4en is alles wat ik nodig heb. Of tijdens het voeden echt alles vergeten enzo.

Bij O miste ik mijn buik wel, en dat vk wereldje om bij te horen. Nu helemaal niet. E was zo rustig in mijn buik (nog steeds!) dat ik vaak moest tellen hoevaak ik hem voelde. Dat gaf stiekem altijd onzekerheid..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 03:02:27 #20
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164575379
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 01:36 schreef Chanty het volgende:

[..]

:')

Maar: wat MOET je anders doen?

Foto gemist ;(

Hier ook sinds drie dagen 62 aan. Paar groot vallende 56 zijn nog prima maar eerlijk is eerlijk: 62 zit beter dan 56. Dus 56 ga ik er maar uitgooien.

Hier is mevrouw gaan slapen zonder haar elf uur voeding. Ze tukte met naar boven gaan, verschonen en omkleden gewoon door en ook toen ik haar in bed legde :o nu heeft ze me wakker gemaakt maar slaapt zelf weer :')
Oh van die dingen als dat we haar in bed MOETEN leggen in de middag, dat ze haar fles leeg moet drinken, op geregelde tijden, geen muziek aan als er mensen praten, ze mag niet tussen ons in liggen etc etc. Prima, mag ze bij haar eigen kind van 8 die ze als baby behandelt doen, wij doen het op onze manier :D

Hier was mevrouw ook al aan het tukken voor een beetje normale laatste fles (was nu half 8 voor het laatst aan het drinken geweest). Gevolg: net om half drie maarliefst 170 cc weg zitten tanken _O-
Normaal drinkt ze vaak 100 tot 110 cc, dus dit is even een uitschieter :D

En hier ook grote 56 wel aan, en vandaag dus de eerste 62. Die zit nog ruim, maar sommige maatjes 56 zijn echt klein aan het worden. Merk het vooral bij haar schouders en koppie, passen er niet zo soepeltjes meer in.

En heb je de foto gedm'd :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164576912
Verrekte tandenpoep. Vannacht 3 X eruit om dunne drek luiers te verschonen. En nu weer :(. De oudste had dit niet. Herkenning iemand? Hij is verder blij dus ik denk niet dat ie ziek is en dus diarree heeft.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164576929
Tandenpoep is nasty ja -O- en niet meteen verschonen daardoor ook geen optie. Hopelijk is de tand snel door!

Razz hoe is het gegaan?

[ Bericht 7% gewijzigd door Crumpette op 16-08-2016 07:33:21 ]
pi_164577122
Chanty, LeSage en Molo, wat een heerlijke babies O+ .
Ik kan de mijne niet meer weghalen, het topic is vol, zag ik. Nou ja :') ...

Razz, ik ben ook heel benieuwd. :Y
pi_164577140
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 21:33 schreef LeSage het volgende:

[..]

Oh, wat heerlijk! Heb je iets heel anders aangepakt waardoor het misschien vaker zo gaat?
Ik heb er alles aan gedaan om haar bij haar allereerste vermoeidheidssignalen in slaap te krijgen. Dus niet nog even in de box laten pruttelen, of op de arm laten mopperen en doorgaan met andere 'taken', maar meteen alles laten vallen waar ik mee bezig was, kind in de doek en zorgen dat ze in slaap valt. En dat lukte. Alles op alles om te zorgen dat ze niet overstuur raakt, want dan komt ze er dus niet meer uit met mijn hulp.

Ik liep wel een beetje op eieren, maar goed, dat is dan maar even zo. Dat is me de rust wel waard ;)
pi_164577206
Oh, en Chanty en Molo, nu pas naar maat 62 ja? Ik heb echt een gigababy dan :D , wij zijn allang over. Rompers 56 krijg ik echt niet meer dicht.
pi_164577270
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 08:05 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ik heb er alles aan gedaan om haar bij haar allereerste vermoeidheidssignalen in slaap te krijgen. Dus niet nog even in de box laten pruttelen, of op de arm laten mopperen en doorgaan met andere 'taken', maar meteen alles laten vallen waar ik mee bezig was, kind in de doek en zorgen dat ze in slaap valt. En dat lukte. Alles op alles om te zorgen dat ze niet overstuur raakt, want dan komt ze er dus niet meer uit met mijn hulp.

Ik liep wel een beetje op eieren, maar goed, dat is dan maar even zo. Dat is me de rust wel waard ;)
Even investeren, maar hopelijk helpt het op de langere termijn ook.
Zo heb ik het aangepakt met in z'n eigen bedje slapen. En nu kan ik S. zelfs wegleggen als hij oververmoeid is. Dan hoef ik 'm alleen even over z'n ruggetje aaien.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 08:45:44 #27
171422 LadyBlack
paint it black
pi_164577380
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 06:54 schreef Crumpette het volgende:
Tandenpoep is nasty ja -O- en niet meteen verschonen daardoor ook geen optie. Hopelijk is de tand snel door!

Razz hoe is het gegaan?

Crump! Hoe gaat ie daar?!
pi_164577544
Groofs, je wilt toch niet zeggen dat jouw baby ook in rompers 62/68 zit? Net als mijn 11-maander?

Ik was ook benieuwd naar de nacht van Razz.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:18:38 #29
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_164577740
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 09:02 schreef Malteser het volgende:
Groofs, je wilt toch niet zeggen dat jouw baby ook in rompers 62/68 zit? Net als mijn 11-maander?

Ik was ook benieuwd naar de nacht van Razz.
Jouw 11-maander is de uitschieter hier hč ;)
F draagt inmiddels rompers maat 86/92, al prop ik m ook nog wel eens in superleuke 74/80 rompers. Nog 2 daagjes een baby O+
pi_164577761
Wij hebben goed nieuws, het was loos alarm. Geen heupdysplasie of heupluxatie! *O*
Ik snap niet hoe het kan, want het onderzoek van de CB arts liet echt een kniehoogteverschil zien, maar gister was het niet te reproduceren en de echo was ook goed. Niet verwacht maar wel erg blij dus!

Wat een mooie foto LeSage en Chanty, helaas die van Molo en Groofs gemist.

Groofs. Fijn dat het gisteravond gelukt is! Ging de nacht ook beter misschien?

Razz, hoe was jouw nacht? De methode kunnen gebruiken?
pi_164577789
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 09:18 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Jouw 11-maander is de uitschieter hier hč ;)
F draagt inmiddels rompers maat 86/92, al prop ik m ook nog wel eens in superleuke 74/80 rompers. Nog 2 daagjes een baby O+
Mijn peuter van net geen 3 zit ook in maat 86/92, draagt alleen geen rompers meer maar toch... :o

F zit qua (stretch) rompers nog gewoon in 50/56.
pi_164577865
quote:
18s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 06:43 schreef Kuukske het volgende:
Verrekte tandenpoep. Vannacht 3 X eruit om dunne drek luiers te verschonen. En nu weer :(. De oudste had dit niet. Herkenning iemand? Hij is verder blij dus ik denk niet dat ie ziek is en dus diarree heeft.
Ja, herkenning.
En als kers op de taart doorgelekt in mijn bed *O*
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:37:55 #33
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164577999
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 09:18 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Jouw 11-maander is de uitschieter hier hč ;)
F draagt inmiddels rompers maat 86/92, al prop ik m ook nog wel eens in superleuke 74/80 rompers. Nog 2 daagjes een baby O+
Mijn tweejarige zit net pas in rompers maar 86/92 en sommige zitten nog ruim :') met een jaar droeg hij ook nog maat 62/68 rompers.

En Sull wat een fijn nieuws *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164578052
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 09:28 schreef Xanteh het volgende:

[..]

Ja, herkenning.
En als kers op de taart doorgelekt in mijn bed *O*
Oh ja dat hadden we hier ook gisteren. Ben overgestapt op 4+ luiers voor de nacht :').

Maar herkenning is prettig. :@. De oudste had altijd rode wangen en rode billen. Dexter heeft dat amper.

Misschien ligt Razz uit te slapen! :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:56:43 #35
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164578243
Sull *O*

Heerlijke foto's gezien, mooie baby's! O+

Hier ook al langzaam over op 62. Sommige dingen nog te groot, maar rompers 56 net te klein. Terwijl sommige dingen(broeken e.d.) in maat 56 nog prima passen. Zoals ze tijdens een van de echo's al zeiden; normaal hoofd, dikke buik, korte pootjes :')

Gisterenavond besloot ze er ruim 2u over te doen om in slaap te vallen. Van 7 tot 9 bleef ze wakker. Gelukkig geen gehuil in d'r bed, er gewoon liggen is ook goed, tot het haar te lang duurt.. Of als ze net in slaap valt en d'r speentje laat vallen, dan is het huilen. Maar als ze al goed slaapt en het valt dan, dan is er niets aan de hand. Toen ik net in bed lag werd ze ook weer wakker maar sliep zelf weer in *O* Helaas lag ik daardoor niet heel rustig in bed en lukte vroeg slapen ook niet echt :')

Fijn dat gisteren goed ging groof! Hopelijk lukt dat vandaag weer..

Ben ook benieuwd hoe het bij Razz ging!

En }:| voor de tandenpoep :{ Hopelijk zijn ze snel door en is het weer voorbij!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164578255
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 09:40 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Oh ja dat hadden we hier ook gisteren. Ben overgestapt op 4+ luiers voor de nacht :').

Maar herkenning is prettig. :@. De oudste had altijd rode wangen en rode billen. Dexter heeft dat amper.

Misschien ligt Razz uit te slapen! :D
Herkenning hier ook. Ik weet niet, maar ook ik twijfel momenteel of het wel tandenpoep is of toch diarree. Ik mag niet in zijn mond kijken en voelen doet pijn :')

Mijn bijna 10 maanden oude baby zit ook in romper maat 62/68! Maar ik heb wel eindelijk effe zwarte rompers gevonden en besteld in maat 74/80. Denk dat dit bijna gaat passen.

Fijn Sull!
pi_164578271
Goed nieuws Sull! *O*
pi_164578315
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 09:57 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Herkenning hier ook. Ik weet niet, maar ook ik twijfel momenteel of het wel tandenpoep is of toch diarree. Ik mag niet in zijn mond kijken en voelen doet pijn :')

Mijn bijna 10 maanden oude baby zit ook in romper maat 62/68! Maar ik heb wel eindelijk effe zwarte rompers gevonden en besteld in maat 74/80. Denk dat dit bijna gaat lukken.

Fijn Sull!
Pijn bij jou of jij je kind? :P

Dexter zit al in 74/80. Maat 74 bovenkleding gaat deze week de kast uit. 80 is gewassen en gaat de kast in. Leuk om de spullen van z'n broer weer te zien O+
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164578354
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 10:01 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Pijn bij jou of jij je kind? :P

Dexter zit al in 74/80. Maat 74 bovenkleding gaat deze week de kast uit. 80 is gewassen en gaat de kast in. Leuk om de spullen van z'n broer weer te zien O+
Bij mij! :P
pi_164578513
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 08:45 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Crump! Hoe gaat ie daar?!
Ja goed hoor! Stuwing, krampjes, the works :7. Maar over het geheel gaat het goed en is T super tevreden en zoet O+. Merk dat ik het lastigste nu vind dat W me ook nodig heeft en ik daar nog niet aan kan voldoen. -O- gelukkig is hij ook verliefd op de kraam. En de tv. :').

En jij? :)
pi_164578976
Haha Nouk, je beschrijft mijn baby, met groot hoofd, dikke buik en korte pootjes. :P Of nou ja, dikke buik kan ik niet zeggen, meer laaaaaange buik :') . En rompers van de hema gaan nog net 50-56, maar dan moet ik echt flink trekken en er zijn al drukkertjes gesneuveld, maar bv H&M zit ze kwa rompers echt al helemaal passend in de maat 62. Ze heeft ook een slaapzakje maat 60, die eigenlijk al te kort wordt/is. Dus ze zal echt lang zijn.

Sull, de foto staat er nog hoor, vorige topic :+ .

En nope, de nacht blijft onveranderd. Voordeel is wel dat ik na borstontsteking en drie avonden brullen de nacht niet eens meer zo zwaar vind. Altijd nog beter dan met die ontsteking en met dat overstuur zijn. maar het komt vast wel weer dat ik daar over kom mopperen. :7
pi_164579351
Zonder bijlezen want niet thuis: Tas kwam om 19:30-22:45-3:15-5:45 en sliep toen nog tot 8:30. En ik? Ik ben een zacht ei van een moeder die zelf ook hysterisch moet huilen als haar baby dat doet :@ . Dus ik gaf toe en gaf een fles. Om 3:15 dronk hij 150cc en om 5:45 dronk 100cc en poepte nog even z'n hele luier vol :') .

Nouja. Ik weet nu dus dat dit niet bij mij past. Ik kan het prima bij dreumes, maar niet bij mijn kleine (shut up }:| :+ ) baby...
pi_164579595
Ach Razz :D :'( O+ :*
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:04:29 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164579621
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 09:20 schreef Sull het volgende:
Wij hebben goed nieuws, het was loos alarm. Geen heupdysplasie of heupluxatie! *O*
Ik snap niet hoe het kan, want het onderzoek van de CB arts liet echt een kniehoogteverschil zien, maar gister was het niet te reproduceren en de echo was ook goed. Niet verwacht maar wel erg blij dus!

Wat een mooie foto LeSage en Chanty, helaas die van Molo en Groofs gemist.

Groofs. Fijn dat het gisteravond gelukt is! Ging de nacht ook beter misschien?

Razz, hoe was jouw nacht? De methode kunnen gebruiken?
meetfout?
maar topnieuws zeg!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164579642
Oh ja, inderdaad Sull, heel fijn. ^O^
pi_164579661
Hysterisch Huilende Baby's. Zouden ze die ook inzetten in Guantanamo Bay? "Ik vertel alles wat je wil weten, als dit maar stopt."

Razz, heel begrijpelijk. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:08:14 #47
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164579695
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 10:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Zonder bijlezen want niet thuis: Tas kwam om 19:30-22:45-3:15-5:45 en sliep toen nog tot 8:30. En ik? Ik ben een zacht ei van een moeder die zelf ook hysterisch moet huilen als haar baby dat doet :@ . Dus ik gaf toe en gaf een fles. Om 3:15 dronk hij 150cc en om 5:45 dronk 100cc en poepte nog even z'n hele luier vol :') .

Nouja. Ik weet nu dus dat dit niet bij mij past. Ik kan het prima bij dreumes, maar niet bij mijn kleine (shut up }:| :+ ) baby...
als jij het moeilijk vind om zo strikt te zijn met krijsmeneertje, wat ik hieruit begrijp, kan je man/vriend dan gaan 's nachts? Dat het iets makkelijker wordt voor jou?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:27:53 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164580090
Mijn manager was hier net op kraamvisite en was helemaal verliefd op Larfje :D
En ze was zo trots op me zei ze, zo leuk en lief om te horen O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164580099
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 10:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Zonder bijlezen want niet thuis: Tas kwam om 19:30-22:45-3:15-5:45 en sliep toen nog tot 8:30. En ik? Ik ben een zacht ei van een moeder die zelf ook hysterisch moet huilen als haar baby dat doet :@ . Dus ik gaf toe en gaf een fles. Om 3:15 dronk hij 150cc en om 5:45 dronk 100cc en poepte nog even z'n hele luier vol :') .

Nouja. Ik weet nu dus dat dit niet bij mij past. Ik kan het prima bij dreumes, maar niet bij mijn kleine (shut up }:| :+ ) baby...
:*

Hier waren we vannacht om half 12, 2 en 6.heel fijn dat hij na 2 uur niet meer wou slapen en ik tot 4 uur bezig was. En om 8 uur, toen ik t bij m'n moeder gedumpt had en nog even wou slapen begonnen de buren de heg te maaien. Ik zit er even doorheen..
pi_164580328
Wat fijn sull!

Hier ook 62 vooral vanwege lange benen. De mouwen vaak wel weer te lang. Rompers in 56 gaan nog prima. Veel truitjes in 56 weer strak om de buik.

Jagar wat heb je allemaal al geprobeerd of uitgesloten?
pi_164580540
Hey maarre, die 10 minuten werkten hier ook niet goed hoor. Als ik elke 10 min naar binnen ging wist W op een gegeven moment dat ik snel wel weer zou komen, wat vooral aanspoorde tot wakker blijven en huilen. En hij werd extra wakker van mijn komst. Dus hier was het 1-5-10- lang. De keren dat we verder dan 10 kwamen waren gelukkig niet vaak.

Groofs, klinkt als een verbetering! *O*
pi_164580597
Jagar wat lastig. En balen van de buren. Kun je niet slapen met een iPod? Wat muziek waarbij je kunt wegdromen? Maar niet zi hard dat je T niet hoort?

Want ik begrijp dat jij ook vooral moeite hebt met weer in slaap vallen?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164580920
Groofs, bij mij doet de foto het niet, ik dacht dat je hem bij de bron had verwijderd en daardoor een dode link gaf.

Wat een verschillende kinderen joh. Die van mij is kaal (of nou ja heel kort blond), dat is al zo'n ander gezicht...

Razz, niet teleurgesteld zijn in jezelf, misschien gaat het vanavond al beter? Ik was blij dat mijn man dat altijd deed, want ik zou ook toegeven... :@
pi_164581469
Oh ja, dat klopt, maar ik kan hem hier wel nog openen, dus dacht dat het mislukt was. Ik pm je wel even de foto ;-)
pi_164583138
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 12:10 schreef Sull het volgende:
Groofs, bij mij doet de foto het niet, ik dacht dat je hem bij de bron had verwijderd en daardoor een dode link gaf.

Wat een verschillende kinderen joh. Die van mij is kaal (of nou ja heel kort blond), dat is al zo'n ander gezicht...

Mijn meisje heeft kort donkerblond haar bovenop, aan de zijkant blond en in haar nek een rossig matje en daarboven kale plekken :')
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:52:01 #56
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_164583462
Dames met meisjes,

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:53:18 #57
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164583502
Razz ik zou ook toegeven. Toen we bij Lucas een einde gingen maken aan elke 1,5 a 2 uur een voeding met 1,5 jaar heeft mijn man dat daarom ook afgehandeld. Dus ik heb met oordoppen in geslapen en de babyfoon ging uit. Is dat een optie voor jullie?

[ Bericht 0% gewijzigd door Chanty op 16-08-2016 14:49:51 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:54:56 #58
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164583539
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:52 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Dames met meisjes,

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*) gerne :7
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164583729
Razz: :* 't is ook moeilijk! Ik heb er 2 maanden over gedaan om echt door te zetten..

Goed, wij gaan dus vrijdag op vakantie..
En nu is w. ziek :{ . Koorts, huilerig en hangerig. Nu is dat ziek zijn nooit leuk, maar dit is wel erg prut getimed.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:10:21 #60
327807 Mariposas
יה&#14
pi_164583909
Moet toch even reageren... Door sommige reacties (en ook een beetje wat ze zelf zegt) lijkt het nu alsof Razz zwak is en moet doorzetten en het eventueel aan een ander overlaten. Maar als het niet je methode is, waarom zou je? Het paste ook niet bij ons.
Ik zie het probleem wel, maar er zijn meer methoden.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:17:29 #61
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164584095
Het laten huilen paste ook niet bij ons. Dat hebben we ook praktisch niet gedaan. Als in: man was bij hem de hele tijd maar bracht hem niet naar mij voor een voeding. Hij bleef ondanks dat man er was huilen maar dat hoorde ik niet anders was ik naar hem toe gegaan om toch te voeden. Misschien werkt een tussenmethode wel voor razz.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164584217
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:02 schreef silliegirl het volgende:
Razz: :* 't is ook moeilijk! Ik heb er 2 maanden over gedaan om echt door te zetten..

Goed, wij gaan dus vrijdag op vakantie..
En nu is w. ziek :{ . Koorts, huilerig en hangerig. Nu is dat ziek zijn nooit leuk, maar dit is wel erg prut getimed.
Misschien is ie dan wel weer beter. Gaat zo snel met die kinderen. Beterschap iig!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:30:44 #63
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164584439
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:10 schreef Mariposas het volgende:
Moet toch even reageren... Door sommige reacties (en ook een beetje wat ze zelf zegt) lijkt het nu alsof Razz zwak is en moet doorzetten en het eventueel aan een ander overlaten. Maar als het niet je methode is, waarom zou je? Het paste ook niet bij ons.
Ik zie het probleem wel, maar er zijn meer methoden.
_O_ _O_
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:34:17 #64
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164584536
Oh zo kwam het op mij niet over en zo bedoelde ik het ook niet mocht het zo opgevat zijn :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164584912
Razz, hier werkte papa sturen goed. Dan kalmeert hij wel en slaapt hij weer verder. Sterker nog, dat doen we nu bij de incidentele huilbuien s avonds nog steeds. Bij mij is O direct na het oppakken stil maar is het weer brullen bij neerleggen, en bij m'n man is het nog even mopperen bij oppakken maar daarna gaat hij weer snel slapen wat hij bij mij weigert. Misschien een poging waard? Na drie nachten alleen m'n man s nachts sturen ging hij veel beter slapen. Nog niet door, maar wel van elke 2 uur naar 2 keer per nacht. Het is zoeken wat voor jullie werkt.

We hebben hier al een week geen lekluiers *O* de luierbroekjes lijken hier te werken!
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_164585071
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:52 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Dames met meisjes,

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan wel wat gebruiken voor Emmy
pi_164585595
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:10 schreef Mariposas het volgende:
Moet toch even reageren... Door sommige reacties (en ook een beetje wat ze zelf zegt) lijkt het nu alsof Razz zwak is en moet doorzetten en het eventueel aan een ander overlaten. Maar als het niet je methode is, waarom zou je? Het paste ook niet bij ons.
Ik zie het probleem wel, maar er zijn meer methoden.
Dat lees ik echt nergens trouwens, ik lees alleen suggesties en medeleven. Zelf heb ik het in elk geval zeker niet zo bedoeld (daarom staat er ook "misschien gaat het vanavond al beter?" als in... als je nog wil tenminste).
pi_164587150
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:52 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Dames met meisjes,

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn meisje is er, dus interesse!

Ik werd vandaag voor de eerste keer in vier!! Weken wakker van vriends wekker. Waar het eventjes duurde voor we ons realiseerde dat J.olien een nachtje 23 - 7.30 deed. De voorgaande twee weken was 't met 9 - 3.30/4.30 ook al dik prima! ik ga er vanuit dat 't even eenmalig was maar we hebben goede hoop dat ze dezelfde slaperige genen als haar broer heeft!

Wat de rompers betreft, wij zijn sinds 2 weken over op 74/80, net voor z'n eerste verjaardag. En eigenlijk alleen maar voor de lengte en zijn dikke hoofd..
pi_164587247
M weegt nu 3400g :9 (geboortegewicht 3050). Nu pas weer 8 september naar het CB.

Ik ben een beetje een softie. Als ze huilt ofzo dan pak ik haar al snel op en laat haar ook vaak bij mij slapen. Man is strenger en zegt dat ik haar verwen. Maar ze is nog zo klein dus ik vind dat verwennen nog niet kan :@ :')
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:00:06 #70
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164587650
Waarom ben je dan een softie :@ ik lees zo vaak de term ontaard en softie en dergelijke.
Er is niets mis met de behoefte van je kind volgen, dat maakt je een moeder.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_164588722
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 16:00 schreef Moppert het volgende:
Waarom ben je dan een softie :@ ik lees zo vaak de term ontaard en softie en dergelijke.
Er is niets mis met de behoefte van je kind volgen, dat maakt je een moeder.
:Y
Ik vind moeders die dat niet doen juist ontaard :@.
pi_164588754
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 11:06 schreef Franny_G het volgende:
Hysterisch Huilende Baby's. Zouden ze die ook inzetten in Guantanamo Bay? "Ik vertel alles wat je wil weten, als dit maar stopt."

Toen baby nog elke anderhalf ā twee uur honger had, heb ik in ieder geval wel eens midden in de nacteht "sleep deprivation torture" gegoogeld, want ik vond dat baby dat op mij aan het toepassen was :')

Inmiddels mag ik gelukkig iets langer slapen (dankzij de Nexium of het placebo-effect daarvan :+ ), vannacht zat er opeens 4 uur tussen de voedingen :o *O*

Jagär en Razz, enorm balen dat de nachten voor jullie zo zwaar zijn. Peuter kwam destijds ook iets van 3x per nacht, ook toen ik weer aan het werk was, en ik heb nooit een oplossing gevonden. Opeens werd het minder en toen was het voorbij. Jagär, hier ook het probleem dat ik de enige was die haar toen in bed mocht leggen, ieder ander was krijsen. En dat is eigenlijk nog steeds wel zo, tenminste als ik in de buurt ben. Ben ik niet thuis, dan kan iemand anders haar prima in bed krijgen. Ben ik er wel, dan wil ze mij. Wat ik best snap, want ik ben ook toffer dan de rest 8-) Anyway, ik heb dus eigenlijk helemaal niks zinnigs te zeggen, behalve dan dat het uit zichzelf goed is gekomen en dat dreumes niet verpest is door het vele voeden 's nachts en toegeven aan de eenkennigheid. En ik heb niet eens hoeven wachten tot ze 18 was ;)

Nu deze baby ook nog in een ritme zien te krijgen... Dat vond ik met peuter destijds niet nodig, daarbij kon ik meeveren en haar in alles volgen, maar met twee kinderen is het nu toch wel fijn als ik de gebruiksaanwijzing van baby wat sneller doorkrijg. Ik voel me in ieder geval een stuk beter dan een week geleden. Vandaag ook weer even terug naar de huisarts geweest, die was blij om te zien dat zowel baby als ik nu beter in ons vel zitten. Nog twee weken doorgaan met de Nexium, dan stoppen en kijken of baby zonder kan. We gaan het zien :)
pi_164589767
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 16:18 schreef Unihipili het volgende:

[..]

:Y
Ik vind moeders die dat niet doen juist ontaard :@.
Van mij mag de hele term ontaarde moeder overboord. Ik ga er van uit dat iedere moeder haar best doet voor haar kind, binnen de mogelijkheden die er zijn. Ook als er behoeftes niet gevolgd worden. Denk bijvoorbeeld dan eens aan kleuters die hele dagen voor de tv willen zitten of aan pubers die de hele nacht op stap willen... Die behoeftes volg je dan toch ook niet onbeperkt?
Bij hele jonge baby's ligt dat natuurlijk weer net anders. Maar toch, naar mijn idee is niet altijd toegeven aan iedere behoefte van je kind maar het soms "begrenzen" ook ouderschap.
pi_164590419
Miezziej, je kan in de eerste maanden je baby niet verwennen!! Simpel, de baby weet het oorzaak/gevolg principe nog niet. Wanneer baby huilt is er iets. Niets softie aan wanneer je daar aan toe geeft. Hoe vaak ik wel niet in het begin gehoord heb dat ik mijn baby verwende door bij elk kickje bij hem te zijn .... }:|

Sinds een paar weken merk ik nu dat mijn baby onze reactie aan het voorspellen is, hij is bezig zijn hypotheses aan het uittesten. "Als ik dit speeltje laat vallen raapt mama hem op. Laat ik dat nog een keer proberen" "Jaaaaa ze doet het, ik heb mama's gedrag voorspelt, nog een keer!" "Als ik dit speeltje laat vallen raapt mama het op en kijkt ze raar naar mij" "Jaaaa, ze doet het, ik heb mama's gezichtsuitdrukking voorspelt, nog een keer". Ik denk dat het nu daarom 's avonds ook beetje drama is, omdat hij nu in de gaten krijgt dat als we weg gaan, we dan ook weg zijn. Maar waarom hij daar overdag minder last van heeft snap ik dan weer niet.
Ik merk nu aan zijn huil of er echt iets is, maar soms denk ik ook "ja jongen, tis goed. mopper maar even".
Het is ook vermoeiend volgens mij, baby zijn.

Ow Dames, ik ben zo verliefd. Ik echt uren kijken naar hem als ie aan het spelen is of aan het eten (gisteren een heel aantal snoeptomaatjes!) of slaapt, of wakker wordt of........ mijn baby *;
pi_164590429
Ik heb een heel lief en makkelijk kind dat zelden huilt, en ik ga ervanuit dat dat deels is omdat hij niet hķeft te huilen, hij weet dat we er zijn voor hem. Ik laat hem dan ook nooit huilen en troost hem als hij dat nodig heeft. Niks verwennen :)
pi_164590444
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 16:37 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Van mij mag de hele term ontaarde moeder overboord. Ik ga er van uit dat iedere moeder haar best doet voor haar kind, binnen de mogelijkheden die er zijn. Ook als er behoeftes niet gevolgd worden. Denk bijvoorbeeld dan eens aan kleuters die hele dagen voor de tv willen zitten of aan pubers die de hele nacht op stap willen... Die behoeftes volg je dan toch ook niet onbeperkt?
Bij hele jonge baby's ligt dat natuurlijk weer net anders. Maar toch, naar mijn idee is niet altijd toegeven aan iedere behoefte van je kind maar het soms "begrenzen" ook ouderschap.
Een behoefte is niet alleen maar datgene wat uitgesproken wordt door je kind natuurlijk :)
Mijn kinderen hebben ook behoefte aan een schone slaapkamer met fris beddengoed en groenten en fruit en zo af en toe een shampoobeurtje door het haar. Het zijn alleen niet direct de dingen waar zij zelf aan denken :P
:)
pi_164590666
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 16:37 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Van mij mag de hele term ontaarde moeder overboord. Ik ga er van uit dat iedere moeder haar best doet voor haar kind, binnen de mogelijkheden die er zijn. Ook als er behoeftes niet gevolgd worden. Denk bijvoorbeeld dan eens aan kleuters die hele dagen voor de tv willen zitten of aan pubers die de hele nacht op stap willen... Die behoeftes volg je dan toch ook niet onbeperkt?
Bij hele jonge baby's ligt dat natuurlijk weer net anders. Maar toch, naar mijn idee is niet altijd toegeven aan iedere behoefte van je kind maar het soms "begrenzen" ook ouderschap.
Tv-kijken is geen behoefte. Het is een manier om een behoefte te vervullen, bijvoorbeeld de behoefte aan ontspanning en plezier. Dan is het de bedoeling om die behoeftes te vervullen, op welke manier dan ook, of eerst nog kijken waar ze vandaan komen want soms ligt er nog een behoefte achter.
(bijv. kind wil afleiding terwijl het eigenlijk persoonlijke aandacht wil, maar afleiding ligt misschien beter voor handen en is makkelijker dus dan wordt dat verkozen).
Jij kunt eventueel andere manieren aanbieden, of variaties op dezelfde manier, maar als kind desondanks nog steeds liefste TV kijkt op dat moment, dan waarom niet?
pi_164590711
Ik heb trouwens net mijn zwarte rompers binnen gekregen. Ze zijn van het merk Link en ze voelen echt heel goed en zien er mooi zwart uit. Hopelijk na het wassen ook nog, maar voor nu een blije mama hier :)
pi_164590781
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 16:51 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb een heel lief en makkelijk kind dat zelden huilt, en ik ga ervanuit dat dat deels is omdat hij niet hķeft te huilen, hij weet dat we er zijn voor hem. Ik laat hem dan ook nooit huilen en troost hem als hij dat nodig heeft. Niks verwennen :)
Mja, bij een huilbaby ligt dat iets anders he. Toen mijn baby mini was, waren wij er ook echt voor hem, maar hij huilde toch.
pi_164590988
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 17:01 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Mja, bij een huilbaby ligt dat iets anders he. Toen mijn baby mini was, waren wij er ook echt voor hem, maar hij huilde toch.
bedoel hier niet mee dat andere mama's er niet voor hun kind zijn hoor! Sterker nog ik verdenk hem ervan te lui zijn om te huilen. Als ik wegloop snikt hij een seconde en bij geen directe reactie denkt hij laat maar. Maar de behoefte om te huilen is (nu nig) nihil bij hem
pi_164591015
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 16:57 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Tv-kijken is geen behoefte. Het is een manier om een behoefte te vervullen, bijvoorbeeld de behoefte aan ontspanning en plezier. Dan is het de bedoeling om die behoeftes te vervullen, op welke manier dan ook, of eerst nog kijken waar ze vandaan komen want soms ligt er nog een behoefte achter.
(bijv. kind wil afleiding terwijl het eigenlijk persoonlijke aandacht wil, maar afleiding ligt misschien beter voor handen en is makkelijker dus dan wordt dat verkozen).
Jij kunt eventueel andere manieren aanbieden, of variaties op dezelfde manier, maar als kind desondanks nog steeds liefste TV kijkt op dat moment, dan waarom niet?
Maar dat is denk ik wel de essentie van wat ik zeg; met mate kan je overal in mee. Maar als het geen moment tv kijken blijft, maar dag in dag uit, bij wijze van?

Ander voorbeeld: kinderen die groente weigeren. En er dan even vanuitgaande dat je van alles hebt geprobeerd; op verschillende manier hebt aangeboden etc. Etc. Je kind -weigert- alle groenten. Dat vind jij als ouder denk ik niet ok toch? Dus dan ga je je kind niet volgen maar toch proberen er groente in te krijgen.
Daarentegen; als je kind enkel geen spinazie en spruitjes wil eten, dan kan je daar wel in mee: dan eet 'ie maar worteltjes. Wederom: met mate.

Ik vind echt: in sommige behoeften ga je mee omdat je kind het "vraagt", andere begrens je (en dat kan ook zoeken naar een voor jou en je kind ok alternatief zijn) en in (waarschijnlijk) de meeste (ja Mignonne ;)) voorzie je. Volgens mij maakt dat je allemaal "moeder".
pi_164591166
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 17:08 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

bedoel hier niet mee dat andere mama's er niet voor hun kind zijn hoor! Sterker nog ik verdenk hem ervan te lui zijn om te huilen. Als ik wegloop snikt hij een seconde en bij geen directe reactie denkt hij laat maar. Maar de behoefte om te huilen is (nu nig) nihil bij hem
Lijkt me ook wel lastig, niet? Of kan ie op een andere manier duidelijk maken wat hij wil? Als Willem ergens het niet mee eens is, dan weet de hele straat het. Soms is dat wel :%, maar ik weet dan wel wat ie wel. Grappig dat er ze zo jong al echt anders zijn :)
pi_164591259
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 17:17 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Lijkt me ook wel lastig, niet? Of kan ie op een andere manier duidelijk maken wat hij wil? Als Willem ergens het niet mee eens is, dan weet de hele straat het. Soms is dat wel :%, maar ik weet dan wel wat ie wel. Grappig dat er ze zo jong al echt anders zijn :)
snel tevreden denk ik. Het is niet dat hij zich nooit uit. Gisteren deed mijn man hem zonder fles op bed en dan moppert G net zo lang tot hij toch een fles krijgt. Maar hij is heel basic in zijn behoeften, slapen, eten en schone luier. Eigenlijk huilt hij alleen dan. En verlatingsangst of eenkennigheid of uitproberen, die fase hebben we nog niet bereikt. Nu is hij sowieso wat trager volgens mij dus wie weet komt dat nog. Hij is van 13-10

Overigens zit dat makkelijke en snel tevreden ook in het karakter van mij en mijn man.
pi_164592127
Ik vind het allemaal gewoon nog een beetje moeilijk. Maar ja, ze is ook pas 2 weken natuurlijk :P
Man heeft vandaag avonddienst dus ben nog wel even alleen thuis. Voelt ook best vreemd nog, hele dag alleen met baby :P
pi_164593601
Ach, dat te allen tijde de behoeftes van je kind volgen, daar kan ik ook niet zoveel mee hoor. Natuurlijk probeert iedereen zoveel mogelijk in harmonie te leven met zijn/ haar gezin en ziet iedereen zijn/ haar kind het liefst gelukkig en tevreden.

Mijn tweede huilde ook nooit, maar ik denk niet dat dat kwam omdat ik zijn behoeftes zo perfect aanvoelde. Nee, ik denk zelfs dat ik er daardoor juist makkelijker mee omging. Mijn derde is absoluut de meest temperamentvolle van de drie. Op dit moment probeer ik haar zo goed mogelijk aan te voelen, zodat ik overal op kan anticiperen. Maar ik voel nu al aan mijn water dat ik straks pittige momenten krijg van gewoontes doorbreken met deze dame, gewoon omdat ik als ik straks weer werk enzo toch ook echt wat meer zal moeten slapen dan nu.

Ach, en bij de oudsten heb ik ook soms moeilijke weken gehad waarin ik gewoontes wilde doorbreken. En ik was altijd blij als dat toch lukte. Gewoontes zijn niet altijd goed, zelfs niet bij of voor de kleinsten. Denk ik.

Ik vond de toon ook helemaal niet vervelend. Alleen maar zoekend, meedenkend, prettig en menselijk.
pi_164594096
Ohai ik heb een discussie ontketend :D leuk! Ik heb het niet geīnterpreteerd alsof ik het mijn man 'moet' laten doen hoor. Maar ik ga er niet mee verder. Soms is je gevoel sterker dan wat je met je verstand allemaal op een rij/papier/forum zet.

Goed. Tijd voor bad-bedspits met dreumes en baby. Sta me bij. Later bijleestijd.
pi_164594868
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 17:21 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

snel tevreden denk ik. Het is niet dat hij zich nooit uit. Gisteren deed mijn man hem zonder fles op bed en dan moppert G net zo lang tot hij toch een fles krijgt. Maar hij is heel basic in zijn behoeften, slapen, eten en schone luier. Eigenlijk huilt hij alleen dan. En verlatingsangst of eenkennigheid of uitproberen, die fase hebben we nog niet bereikt. Nu is hij sowieso wat trager volgens mij dus wie weet komt dat nog. Hij is van 13-10

Overigens zit dat makkelijke en snel tevreden ook in het karakter van mij en mijn man.
Het is ook niet gezegd dat die fases komen he? Mijn dochter is nu 2 en ik zou nu niet zeggen dat die ooit eenkennig is geweest, ik heb het iig nooit zo ervaren. Soms is het pappa die telt, soms mamma. Bij het kdv afleveren is nooit moeilijk geweest, ze heeft misschien 4 keer gehuild, in een jaar.

Maar het zou ook kunnen dat een ander O wel als eenkennig zou ervaren. Het is allemaal zo persoonlijk, hoe we het beleven.

Verder herken ik O wel in wat jij over G schrijft, leuk is dat. Heeft ook nooit veel gehuild, en we staan nog steeds bij elke piep naast haar bed. Ik merk aan haar dat ze echt weet dat we er al-tijd zijn, zonder voorwaarden.

Termen als ontaard, softie en andere toch wel oordelende woorden, daar kan ik weinig mee. Een moeder die haard kind eventjes laat huilen hoeft niet minder soft te zijn dan een die haar kind bij elke piep oppakt. Andere mensen, andere kinderen, andere behoeften, andere visies.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:43:57 #88
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_164595075
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 09:37 schreef Chanty het volgende:

[..]

Mijn tweejarige zit net pas in rompers maar 86/92 en sommige zuitten nog ruim :') met een jaar droeg hij ook nog maat 62/68 rompers.
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 09:22 schreef Sull het volgende:

[..]

Mijn peuter van net geen 3 zit ook in maat 86/92, draagt alleen geen rompers meer maar toch... :o

F zit qua (stretch) rompers nog gewoon in 50/56.
Maar waren jullie kinders dan ook tussen de 62 en 68cm, of rekte je de rompers gewoon heel lang uit? Ik probeer dat hier ook wel, maar dan krijgen we vaak lekluiers snachts?

Mijn F(je) heeft een lang bovenlijf en een groot hoofd. Hij draagt dezelfde petten als zijn broer van 3,5, even voor de beeldvorming (broerlief heeft dan weer een klein hoofd), schattige shirtjes zonder knoopjes in maat 80 passen dus niet :(. Verdere kleding is wel gewoon maat 80 en soms een kleinvallend shirt in 86 ;)

J droeg de rompers die F nu aan heeft toen ie 2,5 was. Groter heb ik dus ook niet liggen, want daarna zijn we overgestapt op onderbroek + hemd. Moet wel zeggen dat ik dus alleen maar smalle rompers heb, want J was een smalletje. F is wat meer gemiddeld, al begint die ook wat slanker te worden nu ie nog geen 10 seconden stil kan liggen.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:26:45 #89
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164596533
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 19:43 schreef mousemicky het volgende:

[..]


[..]

Maar waren jullie kinders dan ook tussen de 62 en 68cm, of rekte je de rompers gewoon heel lang uit? Ik probeer dat hier ook wel, maar dan krijgen we vaak lekluiers snachts?

Mijn F(je) heeft een lang bovenlijf en een groot hoofd. Hij draagt dezelfde petten als zijn broer van 3,5, even voor de beeldvorming (broerlief heeft dan weer een klein hoofd), schattige shirtjes zonder knoopjes in maat 80 passen dus niet :(. Verdere kleding is wel gewoon maat 80 en soms een kleinvallend shirt in 86 ;)

J droeg de rompers die F nu aan heeft toen ie 2,5 was. Groter heb ik dus ook niet liggen, want daarna zijn we overgestapt op onderbroek + hemd. Moet wel zeggen dat ik dus alleen maar smalle rompers heb, want J was een smalletje. F is wat meer gemiddeld, al begint die ook wat slanker te worden nu ie nog geen 10 seconden stil kan liggen.
Zodra ik ze echt uit moet rekken zijn ze te klein :P maar vind het wel fijner als de romper niet om het lijf fladdert en een beetje strak zit. Maar de ene maat 62/68 is de andere niet.

Hier zit het al snel los om het bovenlijf en bij de schouders, te lange mouwen etc. Lucas was met 13 maanden 72 cm.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164596861
Okay bijgelezen maar met mijn slaaphoofd vergeet ik alles weer. Qua kledingmaten ben ik er allang achter - die zeggen werkelijk helemaal niks. Tas past op dit moment in rompers maat 86 van de Zeeman, 62/68 van HEMA stretch, 74 van H&M overslagrompers en 80 van H&M normaal :') . Ohja, en zowel dreumes Annie van bijna 2 en baby Tas van bijna 6 maanden passen dezelfde rompers en dragen ook dezelfde luiers (maat 5). Best praktisch eigenlijk, ik zou theoretisch gewoon één kledingkast voor ze in kunnen richten. Tas zou de roze jurkjes van z'n zus best rocken denk ik :7 .

En over behoeften van m'n kind en begrenzen en er altijd zijn.. Ik merk dat ik echt alleen maar kan doen wat goed voelt voor mij. Een heel plan opstellen, daar ben ik echt SUPERgoed in B-) . Maar ja, daar sta je dan middenin de nacht naast je paars aangelopen baby met dikke tranen die me aankijkt met een blik van MAM WTF WAT DOE JE WAT IS DIT HOEZO GA JE WEG . Ja, ik kan dat dus niet, blijkt nu. Ik wilde het heus proberen, maar mijn hart brak. En dan stop ik er maar mee. En ik weet dat mijn man het wel kan, maar dat zou dan net zo erg aanvoelen.

Misschien piep ik na een week werken met dit soort nachten wel anders hoor :X maar dat zien we dan wel weer. Voor nu gaan we maar gewoon doormodderen. Dat is het eerste jaar toch wel, of het nou met slapen of eten of poepen of groeien is :+ .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2016 21:07:52 ]
pi_164598093
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 11:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

:*

Hier waren we vannacht om half 12, 2 en 6.heel fijn dat hij na 2 uur niet meer wou slapen en ik tot 4 uur bezig was. En om 8 uur, toen ik t bij m'n moeder gedumpt had en nog even wou slapen begonnen de buren de heg te maaien. Ik zit er even doorheen..
Hey en als je T nou naar bed brengt bij je moeder en daarna zelf lekker een nachtje bijslaapt, dat je moeder 1 nachtje voor T zorgt? Dan voel je je misschien al iets beter en heb je wellicht meer energie, kan je er weer even tegenaan :). Bij mij deed dat wonderen, 1 nachtje doorslapen, misschien het proberen waard voor je? Je hoeft het niet allemaal alleen te doen hč, zo lang gebroken nachten is echt niet niks :*.

Wat een verschil in kledingmaten hier zeg, grappig is dat he :D. E heeft nu 68, soms 74 als het klein valt (bijna 9mnd) ^^.
pi_164598762
Razz jij kent je kindje het beste en als het voor jou niet goed voelt dan gaat het sowieso niet werken denk ik, dus prima besluit toch :). Maar is het nou wel of geen honger 's nachts bij Tas? Dat begreep ik niet helemaal.

Als ik naar E's curve kijk dan had ze een behoorlijke groeispurt tussen 5 en 6 mnd, misschien zit Tas ook wel in een steile opwaartse groei nu, heeft ie het even nodig en regelt het zichzelf straks vanzelf wel? Misschien kun je het nog even aankijken of over een tijdje kleinere flesjes gaan proberen ofzo (of heb je dat al geprobeerd? Langzaam aan steeds minder aanbieden?).

Ik weet het ook niet maar ik hoop dat je een manier vindt die voor jullie werkt en prettig is :).
pi_164598774
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 20:57 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Hey en als je T nou naar bed brengt bij je moeder en daarna zelf lekker een nachtje bijslaapt, dat je moeder 1 nachtje voor T zorgt? Dan voel je je misschien al iets beter en heb je wellicht meer energie, kan je er weer even tegenaan :). Bij mij deed dat wonderen, 1 nachtje doorslapen, misschien het proberen waard voor je? Je hoeft het niet allemaal alleen te doen hč, zo lang gebroken nachten is echt niet niks :*.

Wat een verschil in kledingmaten hier zeg, grappig is dat he :D. E heeft nu 68, soms 74 als het klein valt (bijna 9mnd) ^^.
Lief meegedacht! Helaas krijgt zelfs de duutser t niet stil snachts, dus dat zal mijn moeder ook niet lukken. Meestal werkt alleen mijn borst. Helaas.
pi_164599403
Razz, je volgt je gevoel en dat is het allerbeste! :*

Over wel/niet ontaard, wel/geen behoeften volgen, enz. Ik durf er niets meer over te zeggen.

Toevallig besprak ik het gisteren met man. Het ging over Twix en zijn voeding. Vooraf hadden we grootse plannen. We wilden:
Bijvoeding vanaf 6 maanden
Rapley
Alles vers, niks uit potjes
Geen toegevoegde suikers
Eten wat de pot schaft

Er komt niets van terecht! Gisteren keek hij het bakje vlaflip (magere yoghurt en vanille vla, zelf gemixt, zonder siroop oid.) van mijn man bijna uit zijn mond. We gaven hem een hapje vlaflip. En nog een. En nog een. En nog een. En zo at Twix het hele schaaltje leeg. En wij? Wij waren intens blij en trots, want Twix had wat gegeten! Met suikers. Geen groenten. Niet Rapley. Maar hij at.

Vandaag at hij ook. Maar liefst 1/3 potje fruit. Van de Etos. Kers-banaan. Voor baby's vanaf 4 maanden. Fijngepureerd. De door mij vers gemaakte fruithap liet hij staan. Het Rapley stuk meloen bleef onaangeroerd. Maar hij at.

Ons kind eet. Hele kleine beetjes. Helemaal niet zoals wij het vooraf bedacht hadden. Maar hij eet!
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:19:17 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164599485
Wat fijn Malteser, dat is nu ook echt even heel erg het belangrijkste :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164599888
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 21:19 schreef Molo het volgende:
Wat fijn Malteser, dat is nu ook echt even heel erg het belangrijkste :Y
Ja, echt wel. Thanks. Ik kan wel huilen van blijdschap.
pi_164600146
Twix vlaflipmonster O+
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:32:43 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164600179
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 21:26 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja, echt wel. Thanks. Ik kan wel huilen van blijdschap.
Gewoon lekker doen O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164600200
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 21:26 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja, echt wel. Thanks. Ik kan wel huilen van blijdschap.
:*
pi_164600706
Oh joh Malteser, al die principes, daar ben ik ook allang vanaf gestapt. Soms zijn ze gewoon niet praktisch of passen ze niet bij jullie situatie. Voor jullie is het nu belangrijker dát Twix eet dan wát hij eet. En hij eet *O*
pi_164600865
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 21:07 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Lief meegedacht! Helaas krijgt zelfs de duutser t niet stil snachts, dus dat zal mijn moeder ook niet lukken. Meestal werkt alleen mijn borst. Helaas.
Niet geschoten is altijd mis natuurlijk ;). Je moeder kan gekolfde melk geven en het proberen? Misschien kun je met haar afspreken dat ze je belt als ze hem niet getroost krijgt, dan kan je hem alsnog ophalen.

Begrijp me niet verkeerd he, je moet het zelf weten. Ik denk dat ik wel snap wat je tegenhoudt, maar je post de laatste tijd zovaak dat je het niet trekt dat ik het zorgwekkend begin te vinden :@. Straks ga je er onderdoor ofzo, uiteindelijk heeft T daar ook niks aan natuurlijk. Soms moet je echt even aan jezelf denken zodat je er voor je kindje kunt zijn aldus de vpl die me gedwongen heeft om een nacht bij te slapen thuis :+. Geloof me, ik heb me nog nooit zo schuldig gevoeld maar ik moet toegeven dat ze wel gelijk had.

Wat fijn Malteser! En groente uit potjes, ik snap echt niet waarom daar zo'n taboe op rust hier :?

Edit: zin in vlaflip nu :').
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:54:58 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164601276
Omdat gedacht wordt dat uit een potje = chemisch = de duivel.
Het is gewoon flink gekookte/gepureerde zut waar niks geks doorheen zit. Dus niks mis mee, zeker als je het in combinatie met vers voer geeft :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164601556
Jagar, je hebt best kans dat het echt een stuk beter gaat als je er niet bij bent, op de een of andere manier hebben baby's ook een zesde zintuig voor de aanwezigheid van hun moeder. Maar goed, t bij je moeder laten en zelf ergens anders maar in de buurt verblijven lijkt me lastig regelen voor jullie. Misschien een tentje in de tuin? :') Stomme buren die gaan snoeien en het bijslaapplan verpesten :N
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:59:57 #104
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164601576
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 21:43 schreef Amsel het volgende:
Oh joh Malteser, al die principes, daar ben ik ook allang vanaf gestapt. Soms zijn ze gewoon niet praktisch of passen ze niet bij jullie situatie. Voor jullie is het nu belangrijker dát Twix eet dan wát hij eet. En hij eet *O*
Dat idd! Hier werd het uiteindelijk toch de verfoeide boterham met chocoladepasta want dan at hij tenmiste. Ik vroeg me vanavond weer af waar mijn zoon van groeit. Hij heeft met een hoop onderhandelen 4 hapjes van de tortillawrap gegeten. En een kwart boterham met vruchtenhagel :{
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:01:35 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164601655
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 21:59 schreef FlyingFish het volgende:
Jagar, je hebt best kans dat het echt een stuk beter gaat als je er niet bij bent, op de een of andere manier hebben baby's ook een zesde zintuig voor de aanwezigheid van hun moeder. Maar goed, t bij je moeder laten en zelf ergens anders maar in de buurt verblijven lijkt me lastig regelen voor jullie. Misschien een tentje in de tuin? :') Stomme buren die gaan snoeien en het bijslaapplan verpesten :N
ze hebben een bovenwoning ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:05:07 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164601834
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 21:59 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat idd! Hier werd het uiteindelijk toch de verfoeide boterham met chocoladepasta want dan at hij tenmiste. Ik vroeg me vanavond weer af waar mijn zoon van groeit. Hij heeft met een hoop onderhandelen 4 hapjes van de tortillawrap gegeten. En een kwart boterham met vruchtenhagel :{
Hij heeft toch verder vandaag wel wat op? Als in borstvoeding of ander drinken enzo?

Vraag me altijd af hoeveel kinderen in Nederland er echt honger groeiproblemen krijgen door niet willen eten. Mijn gevoel (maar makkelijk praten, want gaat allemaal tot nu toe prima hier en wellicht praat ik over 2 jaar wel heel anders) zegt dat dat wel mee valt en kinderen uiteindelijk wel gaan eten, tenzij ziek. Maar goed, nogmaals, makkelijk praten ik
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164602295
Vlaflip en fruithap voor Twix it is! Fijn Malteser! *O*
pi_164602673
Amsel ik jompel even voorzichtig want ik las/lurkte dat het een stukje beter lijkt te gaan nu? *O*
pi_164603245
Wij nemen trouwens afscheid van dit topic, tijd om naar het grote baby-topic te verhuizen! En daarbij hoort natuurlijk een overzichtje van O van 0-12 maanden!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_164603327
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 22:01 schreef Molo het volgende:

[..]

ze hebben een bovenwoning ;)
Hmm... Er bestaan ook van die smalle 1-persoonstentjes, die passen vast op het balkon!
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:37:14 #111
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164603424
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 22:34 schreef FlyingFish het volgende:
Wij nemen trouwens afscheid van dit topic, tijd om naar het grote baby-topic te verhuizen! En daarbij hoort natuurlijk een overzichtje van O van 0-12 maanden!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een leukerd! En tot later :W
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:38:33 #112
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164603501
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 22:35 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Hmm... Er bestaan ook van die smalle 1-persoonstentjes, die passen vast op het balkon!
Een lutjepotje ook wel :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:39:50 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164603560
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 22:38 schreef Moppert het volgende:

[..]

Een lutjepotje ook wel :D
Stiekem vind ik die heel tof O+

Ok wacht, het concept vind ik tof, de dingen zelf zien eruit als konijnenhokken :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164613124
Onze smulpaap eet ook alleen potjes. M'n kooksels wil hij niet :'). Vers fruit wel. Maar ook dat wisselen we wel af.

Mijn baby wenst alleen uit open oefenbekers te drinken. Rietjes, tuit hard of zacht, duwt ie weg en wijst naar een open beker.
:o
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164613141
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 21:17 schreef Malteser het volgende:
Razz, je volgt je gevoel en dat is het allerbeste! :*

Over wel/niet ontaard, wel/geen behoeften volgen, enz. Ik durf er niets meer over te zeggen.

Toevallig besprak ik het gisteren met man. Het ging over Twix en zijn voeding. Vooraf hadden we grootse plannen. We wilden:
Bijvoeding vanaf 6 maanden
Rapley
Alles vers, niks uit potjes
Geen toegevoegde suikers
Eten wat de pot schaft

Er komt niets van terecht! Gisteren keek hij het bakje vlaflip (magere yoghurt en vanille vla, zelf gemixt, zonder siroop oid.) van mijn man bijna uit zijn mond. We gaven hem een hapje vlaflip. En nog een. En nog een. En nog een. En zo at Twix het hele schaaltje leeg. En wij? Wij waren intens blij en trots, want Twix had wat gegeten! Met suikers. Geen groenten. Niet Rapley. Maar hij at.

Vandaag at hij ook. Maar liefst 1/3 potje fruit. Van de Etos. Kers-banaan. Voor baby's vanaf 4 maanden. Fijngepureerd. De door mij vers gemaakte fruithap liet hij staan. Het Rapley stuk meloen bleef onaangeroerd. Maar hij at.

Ons kind eet. Hele kleine beetjes. Helemaal niet zoals wij het vooraf bedacht hadden. Maar hij eet!
Hij eet en dat is het belangrijksre inderdaad! *O*

Ik ken het gevoel, onze peuter dronk vanaf 3 maanden niet meer uit een flesje, accepteerde alleen live borstvoeding. We hebben alles geprobeerd, van verschillende flessen tot prelogopedie, niets hielp. Ook water ging er niet in, wat was die verdunde appelsap een zege na 11 maanden van strijd met flesjes.
pi_164613148
Als je kind alleen potjes eet en je dat tegen staat. Zou het dan niet helpen om je eigen maaltijd ook te vermengen en langer te bewaren, zodat de smaken ook meer in elkaar overgaan?
Ik zou denken dat dat het grootste verschil is met zelf gemaakt, dat een potje 1 smaak heeft?

En niets mis met potjes wat mij betreft hoor! :s)
pi_164613162
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 22:23 schreef Twinkle20 het volgende:
Amsel ik jompel even voorzichtig want ik las/lurkte dat het een stukje beter lijkt te gaan nu? *O*
Het lijkt erop ja :) Huisarts was gisteren (controle) weer zo begripvol, ik wil nooit meer een andere O+ En vandaag een afspraak bij een osteopaat, dat heeft destijds bij peuter ook erg geholpen, dus ben benieuwd of dat nog een extra zetje de goede kant op kan geven.

Peuter verkiest ook vaak Olvarit boven ons verse eten. We hebben altijd wel als back-up een paar potjes in de kast staan. Uit principe zeggen "je eet maar wat de pot schaft" is allemaal leuk en aardig, maar op een volle maag slaapt madam een stuk beter, dus uit eigenbelang grijpen we soms echt wel naar het Olvarit-alternatief.
pi_164613384
De mijnen weigerden allebei potjes. Ook niet handig, want het leek mij wel wat voor dagjes op pad enzo. Ah wel. Maar inderdaad, als je eenmaal kinderen hebt, merk je dat slapen, eten, en dergelijke echt niet af te dwingen zijn. En dan ben je allang blij als...

Ik ben ook blij, want we hadden de tweede rustige avond ^O^ , en voor het eerst een echt langere etappe slaap vannacht (4,5 uur). Ze kan het wel, mijn kleinste mopje. O+
pi_164613458
Hier wordt tot op heden al het eten geweigerd.

En fijn dat Twix eet *O*

Hier weer een doorlekker.. hoi wasmachine!
pi_164613463
Weet je, het is wat dat soort dingen zo fijn om 8 of 6 jaar verder te zijn. Dan weet je hoe het gaat zijn straks, dat relativeert echt enorm. Mijn oudsten eten elke avond smakelijk hun bord leeg (als ik kook, nieuwe dingen zijn soms nog moeilijk), roepen enthousiast als ik begin te koken "ooh, wat ruikt dat toch lekker, knoflook!", gaan om 19.30 en 20.00 uur naar bed, lezen dan nog wat (de oudste) en doen zelf hun lamp uit om vervolgens zelf de hele nacht door te slapen en 's ochtends in het weekend om 7 uur zelf naar beneden te gaan O+ . Een heel enkele keer plast mijn zoon nog in zijn bed, of heeft er eens één night terror, of gewoon een nachtmerrie. Maar verder zijn wat hen betreft de nachten ononderbroken.
pi_164613473
Hier ook vol goede plannen, rapley, vers, minimaal een jaar bv. En ook hier wordt mijn eigen vers gemaakte eten niet gegeten, wordt a la rapley door de kamer gesmeten (al hapte hij laatst hele stukken komkommer af!) En eet hij toch al gauw 1 en soms wel twee potjes groenten op een dag. En de bv weigert hij sinds 9 maanden resoluut ;(
Maar hij is vrolijk, gezond, groeit goed dus ach.. we zullen het ook wel goed doen denk ik dan :+
pi_164613491
Ja wat Groofs zegt. Het komt echt allemaal goed. O+. En het is zo gezellig als ze groter worden O+
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164613518
Hoe groot heb jij ze Kuukske?
pi_164613549
Precies groof :Y

C at de eerste twee jaar alleen maar brood, yoghurt en maīs. Nu eet ze bijna alles.
pi_164613743
Hier ook een slecht etende peuter, maar kwark gaat er altijd wel in. Gelukkig eet hij overdag wel prima dus hij gaat niet met honger naar bed :)

Jagar, ik wil je een hart onder de riem steken. Het is gewoon echt ontzettend slopend om zo lang slecht te slapen. Mijn vriend heeft wel eens geprobeerd Stip gewoon te laten, toen ik voor m'n werk in het buitenland was, en hij hield het vlot 3 uur vol. Sommige kinderen hebben op de een of andere manier nabijheid nodig en dat is erg zwaar s nachts. Inmiddels gaat hij rond half 8 naar bed en horen we hem s ochtends tussen 6 en 7 pas weer, dus het wordt echt beter :*
pi_164614282
Jullie zijn allemaal lief.vannacht was okay. Voedingen om half 11, half 2 en 5 en toen doorgeslapen tot half 8. T neemt resoluut geen fles, dus iemand anders het laten overnemen is erg lastig. Morgen gaan we weer naar huis, ik hoop dat er daar w weer wat rust terug komt.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 09:48:22 #127
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164614306
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 22:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Hij heeft toch verder vandaag wel wat op? Als in borstvoeding of ander drinken enzo?

Vraag me altijd af hoeveel kinderen in Nederland er echt honger groeiproblemen krijgen door niet willen eten. Mijn gevoel (maar makkelijk praten, want gaat allemaal tot nu toe prima hier en wellicht praat ik over 2 jaar wel heel anders) zegt dat dat wel mee valt en kinderen uiteindelijk wel gaan eten, tenzij ziek. Maar goed, nogmaals, makkelijk praten ik
Jaja dit was het avondeten ;) hij heeft een paar boterhammen op en wat fruit en stukjes paprika (aldus het kdv). Dat laatste weet ik kan nooit veel zijn.

En groeiachterstand zal hij er niet door krijgen maar vrolijk word ik er niet van.

Ff: mooi overzicht! O+ Tot ziens

[ Bericht 5% gewijzigd door Chanty op 17-08-2016 10:02:30 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 17 augustus 2016 @ 10:06:16 #128
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_164614643
Mijn baby eet momenteel meer dan mijn peuter...

Ontbijt
Baby: groot bord pap en fles water
Peuter: 1 cracotte met chocopaata

Lunch
Baby: 1,5 bruine boterham (met korstjes), fles melk
Peuter: half wit broodje met chocopasta

Avondeten
Baby: 300? gram pompoencurry
Peuter: 10 croutons, 3 olijven, 2 stukjes ei, 2 stukjes aardappel

Fruit en snoep gaat er bij peuter dan weer wel goed in. Ach, beide groeien goed en zitten vol energie, dus t zal wel prima zijn zo,
pi_164615135
Oh, even ter verduidelijking. Wij hebben onze vooraf prachtig bedachte principes totaal losgelaten. Eet hij liever een potje? Prima! Eet hij liever gepureerd? Prima! Ik lig er niet wakker van en geef hem met alle liefde gepureerd uit een potje.
Ik ga er vanuit dat hij als hij 16 is ook met zijn vrienden naar de snackbar fietst voor een bakje friet en een kroket. Of zou hij dan ook een potje uit zijn zak toveren en vragen of ze het even in de magentron op willen warmen?

Waar het me om ging (en gaat), principes zijn heel mooi op papier maar soms blijkt de praktijk echt anders. Net als bij Razz en het slapen van Tas met fles. Je kunt het heel mooi uitdenken, maar je gevoel blijft je gevoel.
Wij zijn momenteel blij met ieder hapje. Ook al is het uit een potje of wat dan ook. We willen echt voorkomen dat eten een strijd wordt. Twix gaat nog steeds enthousiast klappen als er eten op tafel komt, ook al eet hij daarna niets. Maar dat enthousiasme wil ik koesteren. Eten en aan tafel zitten hebben geen negatieve lading bij hem, ondanks alles.
pi_164615153
Oh en even een hele dikke :* voor Jagar! Fijn dat de nacht iets beter was maar desondanks toch een knuffel voor jou.
pi_164615441
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 10:28 schreef Malteser het volgende:
Oh, even ter verduidelijking. Wij hebben onze vooraf prachtig bedachte principes totaal losgelaten. Eet hij liever een potje? Prima! Eet hij liever gepureerd? Prima! Ik lig er niet wakker van en geef hem met alle liefde gepureerd uit een potje.
Ik ga er vanuit dat hij als hij 16 is ook met zijn vrienden naar de snackbar fietst voor een bakje friet en een kroket. Of zou hij dan ook een potje uit zijn zak toveren en vragen of ze het even in de magentron op willen warmen?

Waar het me om ging (en gaat), principes zijn heel mooi op papier maar soms blijkt de praktijk echt anders. Net als bij Razz en het slapen van Tas met fles. Je kunt het heel mooi uitdenken, maar je gevoel blijft je gevoel.
Wij zijn momenteel blij met ieder hapje. Ook al is het uit een potje of wat dan ook. We willen echt voorkomen dat eten een strijd wordt. Twix gaat nog steeds enthousiast klappen als er eten op tafel komt, ook al eet hij daarna niets. Maar dat enthousiasme wil ik koesteren. Eten en aan tafel zitten hebben geen negatieve lading bij hem, ondanks alles.
Dat is idd heel waardevol. Wij krijgen ook wel eens kritiek van onze omgeving dat Stip niet mee aan tafel hoeft als hij geen honger heeft. Ik wil idd niet dat hij de tafel als een vervelende plek gaat zien en hij is nog te jong om uit te leggen dat het netjes is dat je samen eet, ook al hoef je zelf niks. We willen wel een tafelmoment, dus als hij dan zijn kwark eet schuift hij gewoon aan. En als we iets eten wat hij wel wil op dat moment (zoals de gebakken aardappels gisteren) komt hij gezellig aan tafel eten.
pi_164615716
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 08:46 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hoe groot heb jij ze Kuukske?
De oudste is 4,5. En dat is zo leuk O+. Meer heb ik er niet ;-).
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164616433
Mijn man ging vanaf zijn 30e pas alles eten :') die leefde voor de tijd op vlees en aardappelen/pasta rijst.

Peuter weigert ook avond eten, die wil alleen een potje eten.
De tip om het potje met ons eten te mengen die ik net las ga ik wel proberen ^O^

Vraagje: mijn baby krijgt nu alleen nog maar flesvoeding maar dit geef ik op verzoek. Hij is nu 1.5 week en iets van 4.2kg.
Wat is verstandig als hij langer dan 4 of 5 uur slaapt? Gewoon laten slapen of toch wakker maken voor een fles?
Ik vind er anders zo lang tussen zitten.
Gisteren kwam hij wel netjes aan zijn flessen want de keer erop slaapt hij dan bv maar 2 uurtjes maar ik ga twijfelen als hij wel lang slaapt.
Dilemma's :7 ik was vergeten dat je je druk kan maken om zulke kleine dingen
  woensdag 17 augustus 2016 @ 11:52:47 #134
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164616543
Ik deed in het begin overdag wel om de 2,5/3u voeden(wel borstvoeding) in de hoop dat de 4/5u slapen s nachts gebeurden 😉 En dat lukte ook vrij snel!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 17 augustus 2016 @ 13:09:48 #135
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164617999
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 10:44 schreef Dot. het volgende:

[..]

Dat is idd heel waardevol. Wij krijgen ook wel eens kritiek van onze omgeving dat Stip niet mee aan tafel hoeft als hij geen honger heeft. Ik wil idd niet dat hij de tafel als een vervelende plek gaat zien en hij is nog te jong om uit te leggen dat het netjes is dat je samen eet, ook al hoef je zelf niks. We willen wel een tafelmoment, dus als hij dan zijn kwark eet schuift hij gewoon aan. En als we iets eten wat hij wel wil op dat moment (zoals de gebakken aardappels gisteren) komt hij gezellig aan tafel eten.
Ben zo blij om te lezen dat ik niet de enige ben :@ Hier zit Lucas misschien vijf minuten aan tafel met ons en dan dartelt hij door de kamer en gaat spelen. En soms komt hij nog wat hapjes halen. Hem aan tafel houden, is drama. Maar wil er idd niks negatiefs van maken.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164618300
Oh hier met mijn oudste hetzelfde hoor :) springt na 5mins aan tafel op de banken, komt af en toe een hapje halen. Hij is al 10 :P als ik hem aan tafel dwing eet hij zo gruwelijk weinig, en zit ie constant te mieren.
Hij weet dat het bij anderen wel moet, maar eet nooit ergens anders omdat hij niks lust :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 17 augustus 2016 @ 13:43:46 #137
171422 LadyBlack
paint it black
pi_164618590
Hier ook hetzelfde :Y

Als ze zich goed voelt en gewoon honger heeft, eet ze graag aan tafel. Als ze moe is en geen honger heeft, dweilt ze rond de bank en krijgt ze daar soms nog even een bak yoghurt gevoerd.

No drama here :)
pi_164619339
Ikke, D sliep met anderhalve week ook snachts door. Ik kreeg het advies om niet langer dan 6 uur tussen de voedingen te laten. Nu met 2,5 week komt ze om de 3 of 4 uur.

Wij gaan zo even langs de ha....D heeft op haar buik 3 grote paarsrood achtige vlekken :? Hopelijk is het niets geks....

Oh en hier ook een slecht etende peuter bij het avondeten. Ik maak voor hem ook geen apart bord met eten. Meestal komt hij af en toe een hapje halen als het eten hem aan staat :')
pi_164619678
Die van mij hebben ook nog geen zitvlees hoor. Een hele maaltijd aan tafel zitten is echt uitzondering.
pi_164619767
Ikke_84, wij zijn van het 'als ze slapen, slapen ze'

J.olien is vandaag vier weken en we hebben het haar vanaf dag 1 zelf laten regelen. Wat dus betekend dat ze (zoals vannacht) slaapt van 22 - 4.30 maar gisteren bijvoorbeeld 23 - 7.30 uur. We bieden na zo'n grote slaap 30 cc meer aan, die soms wel, soms niet opgaat. En voor de rest komt ze de ene keer wat vaker en drinkt ze de andere dag maar 5 flessen.

We hebben echt de insteek dat ze het heel goed zelf regelen kan.. Zo lang ze groeit, slaapt en eet
is het ons prima.
pi_164620538
Malteser wat fijn dat Twix eet! Groot gelijk dat hij aan de vlavlip gaat :9~

Hier tot het eerste jaar redelijk onze voornemens kunnen uitvoeren: bv tot een jaar, Rapley, weinig toegevoegde suikers. En nu is ze net één jaar en getransformeerd in een dreumes met een eigen wil qua eten. Alles wat er vies uitziet wordt sinds kort resoluut op de grond gesmeten en het ks huilen geblazen als je het nog een keer durft aan te bieden. Knijpfruit is wel ineens de hemel op aarde :P

Overigens heeft een nichtje van mij tot de kleuterleeftijd ofzo pertinent eten geweigerd, ze bliefde alleen melk. Tot grote wanhoop van mijn tante, maar inmiddels is het een gezonde tiener. Hoewel ze nog steeds niet zo veel eet geloof ik.
pi_164620848
Wij hebben N in de eerste weken 1 keer s nachts wakker gemaakt voor een voeding. Het kind was zo moe dat ze nauwelijks dronk en steeds in slaap kukelde. Daarna huilde ze de rest van de nacht.

Ik heb haar nooit meer wakker gemaakt voor een voeding en dat gaat uitstekend. Ze regelt hetzelf.

Als je een kind hebt dat veel is afgevallen, of de temperatuur niet vast kan houden oid zou ik wel voeden.
pi_164620915
Hier aan tafel zitten moet dan weer wel. En de tv moet uit tijdens het eten. Yoghurt mag dan wel weer bij de tv.
pi_164621568
Wij zijn weer terug van de ha...
Die had zulke vlekken nog nooit gezien en het zinde haar niet dat D steeds meteen weer in slaap viel terwijl ha toch best wel aan het drukken en voelen was. Buikje is ook wat opgezet en dus overleg met de kinderarts en word ik straks gebeld..
pi_164621629
Wij hebben N de eerste paar weken wel wakker gemaakt voor een voeding. In principe deden we fv op verzoek met een maximale tijd ertussen die steeds wat langer werd. 's Nachts de wekker ervoor gezet. De eerste keer dat ze 8 uur aan een stuk sliep schrok ik me rot. Heb haar toen wakker gemaakt en ze dronk vervolgens bijna niks :') Daarna niet meer wakker gemaakt. Nu slaapt ze vaak na haar laatste voeding rond 23 uur door tot half 9 de volgende ochtend :o
pi_164621635
Oei angelatje dat klinkt niet fijn...
pi_164621919
Je zult wel geschrokken zijn angelaatje. En nu moet je ook nog afwachten.

Miss c half 9 klinkt heerlijk.
pi_164622774
Dat is schrikken Angelatje! Hopelijk weet je snel meer.

Ik ben vandaag weer voor het eerst buiten geweest O+
pi_164623264
Ha belde net, bij de kinderarts gingen niet meteen alarmbellen af. Wel afgesproken dat ik vrijdag nog even naar de ha terug ga om te kijken hoe het gaat. En ze wil dat ik foto's maak met mijn mobiel om het verloop van de vlekken te bekijken.

Miezziej, fijn om weer naar buiten te gaan he...ik was afgelopen zaterdag voor het eerst echt buiten maar toen was het rotweer. Ik merk dat ik ook de warmte nu beter kan hebben dan tijdens de zwangerschap.

Miss c, wat fijn zo'n doorslaapbaby O+
pi_164630393
Gewicht van je kindje doet ook veel toch, met uren die je tussen voeding kan laten?

Angelaatje, hopelijk is het niks ernstigs!

FF nog gefeliciteerd met O *O* mooi overzicht!
pi_164630790
FF, gefeliciteerd met O. *G* Mooi overzicht!
pi_164630983
Bedankt voor de tips ^O^
Stijn was wel veel afgevallen de eerste 2 dagen (8 of 9%) maar toen ik met flesvoeding start zat dat er zo weer aan. Qua temperatuur zit hij eerder hoog dan laag dus dat is ook goed. Lekker laten slapen dus.

Angelaatje dat is schrikken zeg.
Hoe zien de vlekken er ongeveer uit?
Mats had bij de geboorte een vlek op zijn buik en niemand wist wat het was, bleek later dat het een aardbeien vlek was. In het eerste jaar groeide die van een vage licht roze vlek tot een echte aardbeien vlek. Nu is ie weer aan het wegtrekken.

Wat slapen jullie kindjes al lang snachts :o heerlijk!
Wat dat betreft kan ik de tijd wel vooruit kijken.
Al ben ik wel heel blij dat die alles overheersende vermoeidheid van de zwangerschap weg is.

Miezziej wat lekker dat je naar buiten bent geweest. Het was ook echt heerlijk weer vandaag.
Hoe voel je je verder? En hoe doet je meisje het?

Er ligt hier een slapende baby naast me en die kan me toch scheten laten :D is denk ik toch wel ff wennen alleen maar flesvoeding
  woensdag 17 augustus 2016 @ 21:22:03 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164631155
Zo, ik heb een dagje Drievliet met zus, haar drie kleine kinderen en een vriendinnetje erop zitten. Ik ben gesloopt, maar het was wel echt tof!
En Larfje heeft zich geweldig gedragen *O*

Ik las over doorslapen, dat is heerlijk als ze dat heel lang doen, maar risico bij te lang slapen 's nachts bij die hele kleintjes is dat glucose teveel dipt, ze daardoor slaperig blijven (dus niet aan kunnen geven honger te hebben), met in ergste geval coma tot gevolg enzo. Dat is heel zeldzaam, maar heb het in mijn werk twee keer meegemaakt en dat was vreselijk om te zien.
Hier gaat mevrouw vanzelf gillen om een fles voor die tijd (het is hier echt zodra haar ogen open gaan luchtalarm niveau :D ), maar als je kleintje te lang ertussen laat zitten qua voeding willen (er wordt gezegd meer dan 9 uur is in dit geval te lang), je toch wakker moet maken om in ieder geval iets binnen te krijgen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 17 augustus 2016 @ 21:28:25 #154
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164631287
FF; gefeliciteerd met O.!

Hopelijk is het niets angelatje!

Molo; tot welke leeftijd is dat er maximaal 9 uur tussen mag zitten? :) Fijn dat je zo'n lekker dagje hebt gehad!

Heerlijk ff naar buiten Miezziej!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 17 augustus 2016 @ 21:31:31 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164631366
quote:
7s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 21:28 schreef Nouk84 het volgende:
FF; gefeliciteerd met O.!

Hopelijk is het niets angelatje!

Molo; tot welke leeftijd is dat er maximaal 9 uur tussen mag zitten? :) Fijn dat je zo'n lekker dagje hebt gehad!

Heerlijk ff naar buiten Miezziej!
Weet ik niet, en ben nu beetje te verrot voor, maar ik ga het opzoeken :Y

En Angelatje, hoop dat het vals alarm is en niets ernstigs, lijkt me erg rot die onzekerheid ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164631593
O. is één! *G* gefeliciteerd FF!

Wat rot zo Angelatje! Hopelijk is het allemaal loos alarm!

Verder ben ik vergeten wat ik heb gelezen :') . W. is nog koortsig en ik heb inpakstress. Wat moet er veel mee op vakantie voor je baby! 'S geen doen zeg! :o
pi_164632621
Emmy is vandaag alweer 8 weken :D

En ik heb haar steeds beter leren kennen, voel haar beter aan en we hebben ritme. Ze huilt weinig en nooit meer zo lang en zelden zo luid en lacht zo heerlijk veel.
Dat snoetje als ik haar 's ochtends uit haar wiegje pak O+

B. En ik hebben ieder zo ons eigen taaltje met haar en onze gekke manieren om haar aan het lachen te krijgen. Alles voor een lach.
Je zou ons soms eens moeten zien :')
Ik weet soms niet of ik naar haar moet kijken, of naar mijn idiote man.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 22:05:57 #158
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164632737
Wat klinkt dat heerlijk Arja O+
(en niks met idioot doen :7 )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164633160
Arja O+

Wat vreemd Angelatje. Durfde de KA wel iets te zeggen over wat het zou kunnen zijn?

Flo(ddertje) is vandaag precies een maand oud O+
pi_164633248
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 21:39 schreef silliegirl het volgende:
O. is één! *G* gefeliciteerd FF!

Wat rot zo Angelatje! Hopelijk is het allemaal loos alarm!

Verder ben ik vergeten wat ik heb gelezen :') . W. is nog koortsig en ik heb inpakstress. Wat moet er veel mee op vakantie voor je baby! 'S geen doen zeg! :o
Wat neem je allemaal mee dan? Wat kleertjes, een slaapzak en wat speelgoed, de draagzak, meer hadden we niet bij ons. Oh ja, een pak luiers!

FF, gefeliciteerd met o!
  woensdag 17 augustus 2016 @ 22:22:35 #161
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164633371
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:16 schreef _Ophelia_ het volgende:
Arja O+

Wat vreemd Angelatje. Durfde de KA wel iets te zeggen over wat het zou kunnen zijn?

Flo(ddertje) is vandaag precies een maand oud O+
Die van mij twee O+



Arja, heerlijk klinkt t. Huilen is hier ook al een stuk minder gelukkig, zie t vaak ook aankomen en probeer d'r dan weer vrolijk te krijgen. Lukt niet altijd, zeker niet als ze moe is..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164633409
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:19 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Wat neem je allemaal mee dan? Wat kleertjes, een slaapzak en wat speelgoed, de draagzak, meer hadden we niet bij ons. Oh ja, een pak luiers!

FF, gefeliciteerd met o!
Wij hadden ook best veel mee! (Kamperen) Ik zag vlak voor we gingen het lijstje van Malteser en dacht toen ik hem opende eerst 'omg! waarom zoveel?' Maar er stond eigenlijk niks geks tussen, al met al sleep je nog heel wat mee.
pi_164633449
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:23 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Wij hadden ook best veel mee! (Kamperen) Ik zag vlak voor we gingen het lijstje van Malteser en dacht toen ik hem opende eerst 'omg! waarom zoveel?' Maar er stond eigenlijk niks geks tussen, al met al sleep je nog heel wat mee.
Ja, met kamperen snap ik het wel.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 22:27:17 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164633577
Kamperen O+

En Nouk, wat is ze alweer groot man :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 17 augustus 2016 @ 22:31:50 #165
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164633767
61 cm en 6 kilo alweer :9
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 17 augustus 2016 @ 22:33:55 #166
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164633862
quote:
11s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:31 schreef Nouk84 het volgende:
61 cm en 6 kilo alweer :9
_O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 17 augustus 2016 @ 22:34:25 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164633891
Ik ga ook eens op zoek naar van die mijlpaalkaarten, wilde ze bij Zeeman meenemen maar daar waren ze niet geleverd ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164634305
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:34 schreef Molo het volgende:
Ik ga ook eens op zoek naar van die mijlpaalkaarten, wilde ze bij Zeeman meenemen maar daar waren ze niet geleverd ;(
Ik heb meerdere setjes, maar de tofste zijn wel van O+ PSV O+
We hebben een klein Phoxy-lidje :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164634378
Slecht bijgelezen, want werken en alles.

Gefeliciteerd, FF! Wat een leuke fotoserie!

Vakantie, veel meenemen, zo ongeveer die hele lijst van Malteser inderdaad!

Meh, en dan slaat de dementie weer toe en weet ik niets meer }:|
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 17 augustus 2016 @ 22:50:35 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164634521
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:45 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik heb meerdere setjes, maar de tofste zijn wel van O+ PSV O+
We hebben een klein Phoxy-lidje :D
_O-
Ik heb niks met voetbal dus dat wordt 'm niet. Eens kijken of ze ook in zombie thema verkrijgbaar zijn O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164636827
Nouk! Wat een grote meid al

Niet quoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 25% gewijzigd door Arja op 18-08-2016 09:54:54 ]
  donderdag 18 augustus 2016 @ 00:36:39 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164637620
Pretbekkie O+

En ze lijkt echt op je man vind ik :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 18 augustus 2016 @ 05:10:55 #173
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164641781
Wat een lief koppie Arja O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164641943
Ik zag een paar schattige babies voorbij komen!

M'n grootste heeft ineens een vreemde feature sinds twee dagen: als hij moe is of een krampje heeft gaat hij met z'n handjes tegen z'n hoofdje slaan/wapperen. Herkent iemand dit? :? Ik probeer er geen directe aandacht aan te geven (handjes afleiden met een knuffeldoekje) en hem te wiegen/knuffelen.
pi_164642059
Arja, wat een schatje. Dat pakje heeft F nu ook aan. Die was gister 7 weken trouwens.

Nouk ook al zo'n knapperd!

F sliep vannacht van 21.30 tot 7 uur :o maar was gisteravond ook wel lang wakker voor haar doen.

Over meenemen op vakantie, als je de ruimte hebt neem je het toch wel mee. Tenminste ik. Terwijl bv luiers bijna overal ter wereld wel te krijgen zijn.
pi_164642121
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 06:30 schreef Madivi het volgende:
Ik zag een paar schattige babies voorbij komen!

M'n grootste heeft ineens een vreemde feature sinds twee dagen: als hij moe is of een krampje heeft gaat hij met z'n handjes tegen z'n hoofdje slaan/wapperen. Herkent iemand dit? :? Ik probeer er geen directe aandacht aan te geven (handjes afleiden met een knuffeldoekje) en hem te wiegen/knuffelen.
Herken ik van beide kindjes ja :Y Ik hou meestal m'n hand op d'r hoofdje zodat ze zichzelf geen pijn doet. Is gewoon een beetje de uitgebreide versie van aan oortje wriemelen volgens mij :)
pi_164642135
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:34 schreef Molo het volgende:
Ik ga ook eens op zoek naar van die mijlpaalkaarten, wilde ze bij Zeeman meenemen maar daar waren ze niet geleverd ;(
Zwitsal heeft ze nu ook, gratis bij 2 producten geloof ik . Ik gebruik het zelf niet ivm gevoelige huidjes (hoewel ook bij Natusan krijg je het dacht ik), maar heb al 2 sets gekregen als kadootje.
pi_164642376
Als iemand interesse heeft in de Zwitsal mijlpaalkaartjes dan geef maar 'n gil. Ik stuur ze graag op! Ik Ben niet goed in zo'n dingen.

Al heb ik gisteren wel de fotolijst van grote broers eerste jaar compleet gemaakt, we miste de 'taartfoto' van zijn verjaardag nog!
  donderdag 18 augustus 2016 @ 08:34:24 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164642397
Ja ik, heel graag :D

En nu ga ik even rennen, want afspraak :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 18 augustus 2016 @ 08:56:03 #180
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164642599
Ik ben ook niet zo goed in die dingen, heb ze nu bij de box neergelegd, zodat ik het dan niet vergeet. De eerste 5 ben ik sowieso vergeten :')

Ik maak Emma net wakker, ligt er een heel natte plek naast d'r hoofd.. Bijna 2x zo groot als d'r hoofd.. Ze is geen spuger, maar zal ze dan toch gespuugd hebben vannacht? Het rook wel zuur :{ Vannacht niets gemerkt, maar dat zegt niets.. Naar mijn idee is ze gelijk weer gaan slapen, maar toch niet.. Heb helemaal niets gemerkt. Toevallig dacht ik vannacht wel; wat nou als ze een keer moet spugen s nachts.. Weird..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  donderdag 18 augustus 2016 @ 09:10:59 #181
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164642785
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 00:01 schreef Arja het volgende:
Nouk! Wat een grote meid al


Haha en dat pakje had Amélie gisteren ook aan :D helaas staat de 8 weken foto hier nog op mijn mans camera anders kon ik t bewijzen :P

Leuk trouwens al die foto's van leeftijdsgenootjes O+

[ Bericht 8% gewijzigd door Chanty op 18-08-2016 21:46:42 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164642911
quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 08:56 schreef Nouk84 het volgende:
Ik ben ook niet zo goed in die dingen, heb ze nu bij de box neergelegd, zodat ik het dan niet vergeet. De eerste 5 ben ik sowieso vergeten :')

Ik maak Emma net wakker, ligt er een heel natte plek naast d'r hoofd.. Bijna 2x zo groot als d'r hoofd.. Ze is geen spuger, maar zal ze dan toch gespuugd hebben vannacht? Het rook wel zuur :{ Vannacht niets gemerkt, maar dat zegt niets.. Naar mijn idee is ze gelijk weer gaan slapen, maar toch niet.. Heb helemaal niets gemerkt. Toevallig dacht ik vannacht wel; wat nou als ze een keer moet spugen s nachts.. Weird..
Wij hebben hooguit de helft van die kaarten gebruikt. Met name doordat 'eerste keer kruipen' enzo heel geleidelijk gaan en het dus niet zo was van vandaag is de eerste keer. Hetzelfde met lopen, daar doet hij al dik een maand aan de tafel, 4 weken aan de hand, en hij heeft ook wel twee passen los gezet om van de tafel naar de bank te komen, maar het loopkaartje zit dus nog in de doos. Alleen het zelf staan was heel duidelijk maar toen waren we net op vakantie, zonder die kaartjes. En hij weigert sowieso ook om leuk met die kaartjes op de foto te gaan :(

Misschien kwijlt ze in de slaap? Dat doet O ook regelmatig, wordt hij ook niet wakker van en kan soms ook wat zurig ruiken
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_164643293
Ik heb de kaartjes wel in verschillende setjes, maar vergeet ze bijna altijd.. Ach, foto's genoeg.

Ik kan er zo van genieten om vanaf de bank stiekem naar S. te kijken als hij in de box ligt te spelen. En als hij dan merkt dat ik kijk, ik zo'n vette lach krijg O+
Clichés blijken toch altijd waar, wat ben je toch verliefd op zo'n kleintje!

Dadelijk CB, heb er eigenlijk wel zin in. Benieuwd hoeveel hij gegroeid is :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164643352
Dat is ook toevallig chanty. Ik wil het bewijs later wel zien.

En wil je je quote nog weghalen?
pi_164643414
Ik had de kaarten van de Hema en heb alleen de kaarten voor zoveel maanden echt gebruikt. Daar heb ik me ook aan gehouden, nu heel leuk om te hebben want verder ben ik superslecht in bijhouden wat ze sinds wanneer kan :') Inderdaad wat FF zegt, dingen als 'eerste lach' of lopen, dat is eerst een paar weken 'zou het?' en daarna 'ja, het was het toch wel echt, en achteraf vind ik de foto niet meer leuk ;)
pi_164643586
Die kaarten met de verschillende weken en maanden lijken mij ook leuk, misschien toch maar eens in verdiepen :P

Verder gaat het wel goed hier. Beetje onrustige nacht gehad, ze wilde wat vaker drinken. Ik was best moe vannacht, dus vandaag beetje rustig aan zodat ik aankomende nacht eventuele drinkverzoeken beter kan handlen :+
pi_164643923
Ik vind die kaarten bij anderen heel leuk, maar zelf ben ik te laks om dat allemaal bij te houden.

Net bij het cb geweest en meneer is nu met een maand oud 4,8kg. Met verhoudingsgewijs een groot hoofd, net als tijdens de zwangerschap :D
pi_164645086
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 08:34 schreef Molo het volgende:
Ja ik, heel graag :D

En nu ga ik even rennen, want afspraak :+
Die Zwitsal kaarten heb ik ook gekregen net. Zal ik die bij de jumpsuit stoppen? Heb je wel kans dat er een extra postzegel op moet.
pi_164645121
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:45 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik heb meerdere setjes, maar de tofste zijn wel van O+ PSV O+
We hebben een klein Phoxy-lidje :D
Check! Hier nog een!
  donderdag 18 augustus 2016 @ 11:27:15 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164645134
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 11:25 schreef Malteser het volgende:

[..]

Die Zwitsal kaarten heb ik ook gekregen net. Zal ik die bij de jumpsuit stoppen? Heb je wel kans dat er een extra postzegel op moet.
Nou, graag :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 18 augustus 2016 @ 11:33:47 #191
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164645278
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 09:21 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Wij hebben hooguit de helft van die kaarten gebruikt. Met name doordat 'eerste keer kruipen' enzo heel geleidelijk gaan en het dus niet zo was van vandaag is de eerste keer. Hetzelfde met lopen, daar doet hij al dik een maand aan de tafel, 4 weken aan de hand, en hij heeft ook wel twee passen los gezet om van de tafel naar de bank te komen, maar het loopkaartje zit dus nog in de doos. Alleen het zelf staan was heel duidelijk maar toen waren we net op vakantie, zonder die kaartjes. En hij weigert sowieso ook om leuk met die kaartjes op de foto te gaan :(

Misschien kwijlt ze in de slaap? Dat doet O ook regelmatig, wordt hij ook niet wakker van en kan soms ook wat zurig ruiken
Ja dat had ik al met eerste lachje, dan wil je natuurlijk een foto met een lach. Fail :')

Kwijlen deed ze gisteren wel ineens veel dus dat kan het ook zijn... Maar was echt minstens 2x zo groot als d'r hoofd vandaar dat ik dat niet dacht..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  donderdag 18 augustus 2016 @ 12:01:08 #192
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164645965
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 11:33 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ja dat had ik al met eerste lachje, dan wil je natuurlijk een foto met een lach. Fail :')

Kwijlen deed ze gisteren wel ineens veel dus dat kan het ook zijn... Maar was echt minstens 2x zo groot als d'r hoofd vandaar dat ik dat niet dacht..
Daarom hier een foto zonder lach :')

En klinkt wel alsof ze gespuugd heeft. Misschien zat er nog een boer dwars en is daarmee een golf melk omhoog gekomen. Die hydrofielen absorberen fantastisch dus eem beetje melk en je hebt al een mega plek. Mijn kind is professioneel spuger dus ik kan het weten :7

Hier terug van het cb. Ze is helemaal goedgekeurd en lekker gegroeid, kilo erbij en 3 cm gegroeid. Nu 5430 gram en 58 cm. En ze was heul boos toen ze prikjes kreeg en dat heeft ze iedereen laten horen :+ mijn borst wilde ze ook niet meer maar de draagdoek was meteen goed O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164646195
Fijn Chanty! En eens met A, prikjes zijn stom.

Hier zijn we van maat 4 luiers terug naar maat 3. Na het zoveelste kakpak was ik er even helemaal klaar mee. En aangezien Twix minder zwaar is dan een maand geleden, gaan we eens kijken of maat 3 minder lekkage geeft.
pi_164647841
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 11:33 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ja dat had ik al met eerste lachje, dan wil je natuurlijk een foto met een lach. Fail :')

Kwijlen deed ze gisteren wel ineens veel dus dat kan het ook zijn... Maar was echt minstens 2x zo groot als d'r hoofd vandaar dat ik dat niet dacht..
Ik heb die met het eerste lachje tijdens een huilbui genomen, dat vond ik dan wel weer grappig :')

En voor kwijlen is dat idd wel erg veel, dan zou ik ook aan spugen denken.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_164648055
Arja en Nouk O+
Die mijlpaalkaarten zijn ook niets voor mij, levert alleen maar frustratie op omdat het weer een ding is wat ik graag zou willen doen maar vergeet/ er niet van komt.
pi_164649848
Zo wat gaan jullie weer hard met de berichtjes. Ik heb alleen de laatste twee pagina's bijgelezen. Hier doen we ook niet aan kaarten, maar we hebben wel een woezel en pip invulboek, waar ik foto's voor maak en dingen in schrijf.

Ik ben vandaag op het cb geweest. M is nu 5815 gram en 59,5 cm en groeit goed. Hij kreeg een prikje en heeft welgeteld ongeveer 5 seconden gehuild en begon meteen weer te lachen toen hij mijn gezicht zag O+ Nu is hij wel weer hangerig en heeft hij een beetje verhoging, net als de vorige keer.
pi_164650673
Nouk en Arja, wat een poppetjes. Heerlijkheid! O+
pi_164650929
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 11:26 schreef Malteser het volgende:

[..]

Check! Hier nog een!
Gaan jullie 3 september ook op de foto? Wij in ieder geval wel!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164651441
Vanmorgen bij het CB geweest.
S. stopt meer energie in zijn ontwikkeling dan in z'n groei. 66,5 cm en 7,5 kg. Niet slecht, hij volgt z'n eigen lijntje.
Qua ontwikkeling schijnt hij wel heel snel te zijn. Hij staat zelfs al tegen de bank (als ik hem neerzet) :o :X
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 18 augustus 2016 @ 16:46:43 #200
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164651576
Mooie stats Luna! Hier slaapt iemand heul veel!

LeSage hoe oud is jouw mini?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164651762
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 16:46 schreef Chanty het volgende:
Mooie stats Luna! Hier slaapt iemand heul veel!
Vandaag ook prikjes gehad toch? M heb ik sinds 2 uur bijna niet gehoord, terwijl hij anders veel wakker is 's middags.

Ik heb trouwens ook een verwijsbrief gekregen voor een scan van zijn heupen omdat hij tot vrij laat in de zwangerschap in stuit lag. Iemand daar ervaring mee?
pi_164651865
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 16:22 schreef LeSage het volgende:

[..]

Gaan jullie 3 september ook op de foto? Wij in ieder geval wel!
Nee, ik denk het niet. Maar dat is meer, omdat wij Twix niet met foto op social media willen.
pi_164651890
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 16:46 schreef Chanty het volgende:
Mooie stats Luna! Hier slaapt iemand heul veel!

LeSage hoe oud is jouw mini?
6,5 maand (het gaat zo sneeheeel :'()
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164651915
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 16:55 schreef Malteser het volgende:

[..]

Nee, ik denk het niet. Maar dat is meer, omdat wij Twix niet met foto op social media willen.
Ah, jammer ;) maar wel mooi dat je daar zo consequent in bent :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164652157
Nouk en arja O+ wat een mooie meisjes

Wat moesten er veel naar het cb vandaag :D
Bij ons zijn ze net thuis geweest. Onze babysaurus is al 4.5 kg :D

Chanty prikjes zijn ook niet leuk ;( ik kan daar nu al tegenop zien.
Zou dat vele slapen door de prikjes komen of doet ze dat wel vaker zo?

Ik had die kaartjes ook voor de zwangerschap maar heb er maar 1 gebruikt. Nu gebruik ik een app om de week/hoogtepunt foto's te pimpen
Ik ben ook helemaal niet creatief met die kaartjes. Soms zie ik van die super toffe foto's voorbij komen en die van mij zijn altijd heel suf.

Miezziej vandaag dan maar rustig aan doen ja. Hopelijk komt je meisje vannacht minder vaak.
Ik had vanmorgen ook even een wat minder momentje :7 man moest het ontgelden want ik was niet zo aardig voor hem. Gelukkig was het na het ontbijt weer over 8-)
  donderdag 18 augustus 2016 @ 17:10:43 #206
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164652182
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 16:52 schreef lunamatic het volgende:

[..]

Vandaag ook prikjes gehad toch? M heb ik sinds 2 uur bijna niet gehoord, terwijl hij anders veel wakker is 's middags.

Ik heb trouwens ook een verwijsbrief gekregen voor een scan van zijn heupen omdat hij tot vrij laat in de zwangerschap in stuit lag. Iemand daar ervaring mee?
Jup!

Wij krijgen die echo ook nog. Bij de oudste ook gehad. Het stelt niet veel voor. Was in vijf minuten gepiept.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 18 augustus 2016 @ 17:12:55 #207
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164652216
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 17:09 schreef ikke_84 het volgende:
Nouk en arja O+ wat een mooie meisjes

Wat moesten er veel naar het cb vandaag :D
Bij ons zijn ze net thuis geweest. Onze babysaurus is al 4.5 kg :D

Chanty prikjes zijn ook niet leuk ;( ik kan daar nu al tegenop zien.
Zou dat vele slapen door de prikjes komen of doet ze dat wel vaker zo?

Ik had die kaartjes ook voor de zwangerschap maar heb er maar 1 gebruikt. Nu gebruik ik een app om de week/hoogtepunt foto's te pimpen
Ik ben ook helemaal niet creatief met die kaartjes. Soms zie ik van die super toffe foto's voorbij komen en die van mij zijn altijd heel suf.

Miezziej vandaag dan maar rustig aan doen ja. Hopelijk komt je meisje vannacht minder vaak.
Ik had vanmorgen ook even een wat minder momentje :7 man moest het ontgelden want ik was niet zo aardig voor hem. Gelukkig was het na het ontbijt weer over 8-)
Ze slaapt nu ongeveer non-stop en drinkt ook minder dus dat komt wel door de prikjes. Zielig is het wel ja maarja... Goed doel en zo :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164652482
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 07:51 schreef Dot. het volgende:

[..]

Herken ik van beide kindjes ja :Y Ik hou meestal m'n hand op d'r hoofdje zodat ze zichzelf geen pijn doet. Is gewoon een beetje de uitgebreide versie van aan oortje wriemelen volgens mij :)
Fijn om te lezen, is dat bij je oudste vanzelf weer opgehouden? Het is gelukkig nog niet heel hard maar t ziet er wel onprettig uit...

Lunamatic, mijn kleinste is een stuitertje, ook eind augustus voor een echo, hopelijk voor jullie ook een goede uitslag!

Sterkte voor alle prikjes babies!
pi_164652863
never mind
;)

[ Bericht 92% gewijzigd door groofskendezoveelste op 18-08-2016 18:08:36 ]
pi_164653276
- knip -

[ Bericht 95% gewijzigd door LeSage op 18-08-2016 18:16:55 ]
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164653294
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 17:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
never mind
;)
Ik weet niet waarom je het weghaalde, maar wat mij betreft is er ook ruimte om dit te delen hoor :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164653335
Ik weet het ook niet eigenlijk. Te kwetsbaar, denk ik. :*
pi_164653722
Tussen al die verhalen over schattige kleine baby's is het echt tijd voor ons om door te schuiven. F en ik komen hier afscheid nemen, vandaag 1 jaar *O*



Verjaardag gevierd thuis met papa en mama en grote broer, en lekker naar de speeltuin geweest. F is een echte klimgeit, dus dat is oppassen voor ons :X.
pi_164653795
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 18:12 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik weet het ook niet eigenlijk. Te kwetsbaar, denk ik. :*
Ik las het. Dikke :* Weet verder niet echt wat zinnings te zeggen.

Mousemicky, gefeliciteerd met F!
pi_164654388
Ik heb het niet gelezen maar dikke :* voor groof.

Mm gefeliciteerd met F
Wat een pretbekkie O+

Chanty idd goed doel enzo :Y

Ik lig al op bed :O ben kapoet
pi_164655337
Mm gefeliciteerd!
pi_164656069
Mm gefeliciteerd!

Angelatje hoe gaat het vandaag met haar huid?
  donderdag 18 augustus 2016 @ 20:03:49 #218
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164657050
Mouse, dat koppie O+
En echt een eenjarige ja, geen baby meer maar een kereltje :Y gefeliciteerd!

Groofs, delen mag he, al moet het dan weer niet natuurlijk, maar het mag allemaal best hier :Y
Sterkte iig :*

Hier hele dag op pad in mijn uppie met Larfje, onderweg wilde ze ineens wat vroeger dan door mij ingeschat eten, dus auto geparkeerd bij terrasje en daar maar bakkie thee genomen en fles voor haar gemaakt :D
En als afsluiter hebben we de nieuwe toko in Den Haag Ypenburg leeggekocht samen (she made me do it :7 )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164658638
MM, gefeliciteerd met je dreumes! Wat een heerlijke foto's weer :D

Ik vind dat persoonlijk een groot voordeel van een baby, Molo. Je hebt gewoon altijd een legitieme reden om op het terras te gaan zitten c_/
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164659838
MM gefeliciteerd! Leuk die foto rechts onder! Is dat zijn verjaardagsfoto?

Niet gelezen wat er is Groofsken, maar een knuffel voor jou!

Oh die kaartjes ja... ik heb ze meestal wel gemaakt wat betreft weken en maanden, maar 3 maanden mist en dat vind ik dan heel irritant :/!

Lunamatic wij zijn ook met L. geweest voor de heupecho ivm stuitligging tot en met de geboorte. Duurde inderdaad maar even & Gelukkig was alles goed : ).

LeSage dan is S. inderdaad snel in zijn ontwikkeling. Leuk om te zien hč!

Wij zijn din terug gekomen van een nachtje kamperen. L. Heeft het goed gedaan (alleen het in slaap komen duurde lang). Daarna tussen ons in geslapen op een veel te slap luchtbed, dus zelf heel crappy geslapen maar L. Heeft de hele nacht vol gemaakt tot 8u :)

L. slaapt nog steeds de meeste nachten tussen ons in. Op zich vinden man en ik het geen ramp. Voordat wij naar bed gaan slaapt ze meestal wel in haar eigen bedje maar dit gaat de laatste weken minder goed (ze valt niet alleen in slaap en wordt vaak meerdere malen wakker als ze eenmaal slaapt). Als ze daarna bij ons in bed ligt slaapt ze wel gewoon door.. Iemand tips?
  donderdag 18 augustus 2016 @ 21:25:28 #221
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164659848
Gefeliciteerd MM!

Klinkt als een regeldag; Miezziej. 3 weken nu toch bijna?

Goede dag weer Molo!

Goede stats Luna en Ikke!

:* voor Groof, ook niet gelezen..

Morgenochtend en zaterdag wordt er weer op Emma gepast door beide opa's en oma's. Voor mijn ouders de eerste keer, ze komen hierheen. Hebben een begrafenis. Ben benieuwd hoe het ze af zal gaan, komt vast goed, ze hebben mij ook grootgebracht :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164659860
Luna, ik ben dus maandag geweest voor die echo's. Het is heel snel gedaan en niet belastend voor de kleine. Ze moeten met een losgemaakte luier tussen 2 hoge kussens in zijligging, echo kop erop en klaar, andere zijde en klaar. Vaak direct uitslag of aansluitend op een poli bij de arts.

Groofs, geen idee, maar toch :*

Mm, gefeliciteerd!

Chanty en Luna, sterkte met de naweeën van de prikjes.

Molo, lekker terrasjes blijven pikken hoor. Nu werkt het weer nog mee!

Wij hebben met het gele gezin een boswandeling gemaakt, met als afsluiter een picknick in de schaduw op de speelweide.
pi_164659888
Oh Molo dat klinkt als een heel gezellig dagje samen :)!
  donderdag 18 augustus 2016 @ 21:37:23 #224
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164660350
Mm ziet eruit als een geslaagde dag! O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164661719
Dank allemaal :)
Linksonder is zijn verjaardagsfoto O+ Rest is vandaag (klimrek) of vakantie. Mijn baby is geen baby meer, maar een heuse dreumes. Tot snel/ iets minder snel allemaal!
pi_164661839
Op de valreep van harte gefeliciteerd met F, MM! *O*
pi_164662025
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 17:28 schreef Madivi het volgende:

[..]

Fijn om te lezen, is dat bij je oudste vanzelf weer opgehouden? Het is gelukkig nog niet heel hard maar t ziet er wel onprettig uit...

Lunamatic, mijn kleinste is een stuitertje, ook eind augustus voor een echo, hopelijk voor jullie ook een goede uitslag!

Sterkte voor alle prikjes babies!
Ja, zodra hij wat meer controle kreeg over zn bewegingen stopte het. Al is hij nog steeds een oorwriemelaar als hij moe is :+

Gefeliciteerd MM!
  donderdag 18 augustus 2016 @ 22:22:09 #228
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164662275
Hmmm, net klaar met eten hier en tijd voor toetje :9

Zo heerlijk dat niet meer misselijk zijn en kotsen, ben weer lekker aan het uitproberen met nieuwe dingen maken enzo :9
Alleen beetje laat begonnen vandaag maar och :D

Sterkte morgen Nouk!

Mijn moeder laat ik voorlopig nog niet oppassen, hoe mijn zussen en ik groot geworden zijn zonder schade snap ik af en toe niet :X :')

En LeSage, uhuh, zeker :Y
Nou "durfde" ik sinds een paar jaar wel alleen terrasjes te pakken, maar ongenegeerd lang blijven zitten en lekker genieten is toch wel nķg veel toffer met baby O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164662414
Oh molo ik kook en eet ook op de gekste tijden. Het ligt er maar net aan of Emmy een beetje meewerkt. Of hoe lang ik nog buiten aan het genieten ben van het mooie weer met een wijntje (eindelijk).

Wat heb je gegeten?
  donderdag 18 augustus 2016 @ 22:31:21 #230
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164662623
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 22:26 schreef Arja het volgende:
Oh molo ik kook en eet ook op de gekste tijden. Het ligt er maar net aan of Emmy een beetje meewerkt. Of hoe lang ik nog buiten aan het genieten ben van het mooie weer met een wijntje (eindelijk).

Wat heb je gegeten?
Ja deden en doen wij ook :D
Man en ik vinden het beide prima en Larfje eet toch nog niet meer voorlopig, dus maakt het nog niet uit :)

We hebben een probeerseltje gegeten van gebakken verse noodles en groenten met Koreaanse Sammjang, gemaakt met gefermenteerde prutjes van sojabonen en chilipasta en daarbij Gyozo. Dat is een combi waar Aziaten je door gaan dood slaan denk ik, maar het was lekker :P

Is Emmy vaak "niet aan het meewerken"? En wat versta je daar precies onder?

En hoeveel zijn jullie baby's van rond de 2 maanden wakker op een dag eigenlijk? Denk dat ze hier op 3 uur écht wakker zit. Niet zoveel, maar weet niet of dat normaal is. Dat ze van tukken houdt zal ze wel van mij hebben in ieder geval :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164663636
Dat zij precies aan het huilen is en niet te foppen is met een fopspeen en echt wil eten net op het moment dat ik een ovenschotel in de oven zet waarbij ik niet weg wil lopen. Dus ovenschotel er maar weer uit.

Eerst voor haar zorgen, dan de rest.

Ik weet niet hoeveel ze wakker is, wel meer dan 3 uur. Overdags slaapt ze met wisselend succes. Maar als ik bv ben wezen wandelen en ze slaapt in de wagen en ik kom thuis dan wordt ze vaak wakker en wil dan niet meer slapen. Niet in de wagen, niet in bed. En dat terwijl ze dan pas een half uurtje gepakt heeft.
Op dat soort momenten kan ik dan ook echt niet koken .

De nachten gaan gelukkig wel goed.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 00:00:14 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164665254
Ah op die manier. Ja gebeurt hier ook weleens, al kan ik haar als het geen honger is wel altijd even "te spelen" neerleggen onder de babygym of gewoon in de box. Maar honger = luchtalarm, dan moet het echt direct NUUUUUUUUUUUU :D :D :D
Dus dan ga ik niet even relaxt zelf zitten eten ofzo, baby komt dan inderdaad eerst :Y
Laatst stond ik onder de douche, tsja, toen had ze wel even pech ;)

Slapen is hier de hele dag door steeds eventjes, korte cycli denk ik van wakker zijn en slapen. En dan de nacht wel lang achter elkaar :)
Straks eens kijken of het vannacht ook wil lukken, soms komt ze om een uur of 4, 5 wel met honger. Lekker vreetaapje O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 04:49:30 #233
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164670585
Als ze hier aan het jammeren/mopperen is en het kan geen honger zijn dan kan ik haar echt niet wegleggen in de box oid. Het enige wat ze wil is knuffelen, het liefst rondlopend. Gelukkig is dit altijd maar 1 moment op de dag, maar meestal wel rond etenstijd. Dan maar niet eten, al gaat t steeds beter. Maar snel eten zal er vanaf wel in blijven (en ik at al snel :') ).

[ Bericht 0% gewijzigd door Nouk84 op 19-08-2016 07:54:50 ]
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164671735
Hier soms ook maar 3 uur Molo. Ik zat het me toevallig van de week ook af te vragen. Maar ik denk dat het meestal al met al wel langer is dan 3 uur. Gisteravond was ze ook onrustig en dan is alleen lopen of wiebelen op mijn been goed.

Slechte nacht gehad hier, want peuter had koorts en werd veel wakker. F kwam ook nog een keer om 3.30 uur. Vanaf 4 uur kon ik niet meer slapen door peuter :O
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:44:21 #235
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164672234
Geen idee hoe lang ze wakker is. Meestal maar kort en een paar keer per dag wat langer. En soms kan of wil ze niet slapen en is ze een aantal uur wakker. Denk wel dat het meer dan 3 uur is.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164672257
Hier ook zo'n slaper in het begin Molo. Met geluk was hij 2,5 uur per dag wakker.
Inmiddels is hij veel langer wakker maar een goede slaper is het gebleven.

Dat jongetje, Twix, dat weer at en zo. Die eet niet meer. Ik snapte er niks van. Tot ik vanmorgen zijn romper uit deed. Ik gok dat we de waterpokken te pakken hebben.... Het is toch zo'n geluksvogel, die Twix. Gelukkig drinkt hij wel wat en hij is gewoon goed gemutst!
pi_164672699
Hier overdag wel langer wakker dan 3 uur, denk ik. Ze is steeds een uur wakker, gok ik, en dan slaapt ze weer. In de doek slaapt ze zo anderhalf tot twee uur per keer, in de wagen veel korter.

Nu ik de avonden weer onder controle heb, huilt ze vrijwel niet meer. Soms pruttelt ze wat bij het inslaap vallen (dan gaat ze wat wringen, noem ik dat altijd maar) en dan valt ze echt zo als een blok in slaap.

Ik merk al zoveel verschil met aan het begin. Toen sliep ze ook veel, maar kon ze ook echt geen seconde alleen liggen overdag (meteen standje alarm). Nu ze meer meekrijgt van de omgeving, zie je haar echt genieten juist in de box bijvoorbeeld. Ze kijkt, lacht en luistert wat af dan.

De vroege avond blijft alert zijn en dan moet ik ook echt wat harder werken om haar in slaap te krijgen, maar sinds ik me daar bewust van ben, lukt het wel gewoon steeds. Dus ik ben blij :) .

En ze heeft zo'n koddige kabouterlach, ik moet daar elke keer spontaan hardop van lachen :D O+ .
pi_164672740
Oh, en dank voor alle knuffels. het was niet zoveel bijzonders hoor, wat ik schreef. Ik schreef dat ik het zo verdrietig vond dat er niemand hier met me mee kan genieten van hoe leuk ze zijn, niemand die bv mij eens vastlegt met de baby (op camera), uit liefde. Dat ik het helemaal niet erg vind om alles zelf te doen, maar wel om dāt gedeelte niet te 'hebben'.

Anyways, dank :* . Ik heb vannacht steeds goed geslapen tussen de voedingen door, dus voel het alweer wat minder sterk gelukkig. ;)
pi_164672976
Wat een lieve post over je kleine groofs.
Ik merk ook dat Emmy meer geniet van haar omgeving en deze observeert en die tandenloze lach O+

Schreef ik gister nog dat de nachten goed gaan, was het vandaag een ramp. Ze (en ik) heeft 1 keer 2 uur geslapen en verder steeds maar 10 minuten of een half uur. Joy.

Groofs het lijkt me ook een gemis dat je haar niet met iemand kunt delen en samen van haar genieten.
pi_164673369
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 11:26 schreef Malteser het volgende:

[..]

Check! Hier nog een!
En hier nog een! :P
pi_164673523
:W Wij zijn weer in Berlijn. En net viel T zonder mij in slaap in z'n bedje. Wat een wonder. Fijn om weer thuis te zijn!
pi_164673538
Mijn baby is stuk, ze slaapt niet meer -O-
Vannacht had ik echt geen idee wat er was. Ze was gevoed, schone luier etc. Toch bleef ze een beetje jammeren en wilde ze niet slapen. Toch van 3 tot 6 mee bezig geweest ofzo :O
pi_164673587
Ach groofsken, dat lijkt me niet meer dan normaal dat je dat zo nu en dan mist. En dan zitten je ouders ook nog zo ver weg, toch? :*

Miezziej, wat stom. In het begin sliep T snachts het liefst op ons. Denk ik nu met weemoed aan terug, maar was toen niet altijd leuk...
pi_164673667
Malteser, twix is wel een beetje een pechvogeltje he ;(

Mijnese is vandaag 2 maanden yes! En die drie uur wakker klinkt kort zeg! Hier denk ik een uur of acht a tien per dag. Dat is dan inclusief drinktijden wel. Dochter sliep als baby echt heel veel maar was daarna snel naar 1 slaapje en ook weer redelijk snel naar geen middagdutjes meer. Vaak reden van afgunst mijnerzijds. :+

Maar twee maanden dus. Ik vind hem nog steeds een kleine baby maar als ik nu vergelijk met de eerste weken is hij al zo groot en actief! En zo lief hoe hij echt zolang naar z'n zus kan staren. *;
pi_164673676
Oh. Het is de 19e. Morgen twee maanden dus. Niet vandaag. :')
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:27:17 #246
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164673870
Miezziej, ik zei het gisteren al maar je meisje heeft denk ik een regeldag, weet niet of je dat gelezen hebt..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:27:44 #247
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164673881
Malteser :*

Fijn weer thuis te zijn Jagar!

Groof :*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164674008
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 10:27 schreef Nouk84 het volgende:
Miezziej, ik zei het gisteren al maar je meisje heeft denk ik een regeldag, weet niet of je dat gelezen hebt..
Ja ik had het gelezen! Vannacht wilde ze alleen niet meer drinken. Ik denk dat ze vannacht misschien buikpijn had, ze was zo bezig met haar beentjes de hele tijd enzo. Vandaag is ze 16 dagen trouwens :+

Nu slaapt ze eindelijk weer goed, op mij dus ik lig ook nog maar even in bed :P
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:35:13 #249
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164674051
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 10:33 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ja ik had het gelezen! Vannacht wilde ze alleen niet meer drinken. Ik denk dat ze vannacht misschien buikpijn had, ze was zo bezig met haar beentjes de hele tijd enzo. Vandaag is ze 16 dagen trouwens :+

Nu slaapt ze eindelijk weer goed, op mij dus ik lig ook nog maar even in bed :P
Oké.. Ja dat kan ook. Wij hebben dat in het begin ook zoveel gehad, niets was goed en ik was er uren mee bezig, dan s nachts, dan overdag.. Heel vermoeiend, dus groot gelijk dat je nog ff op bed ligt..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164674101
Wat een goede slapers zijn hier! Mijn baby lijkt meer op die van Svane qua wakkertijden. Hoewel, nu de krampjes minder zijn geworden slaapt hij ook meer.

Mm, gefeliciteerd nog!

Groofske, ik kan me heel goed voorstellen dat je dat mist. Ik vind het heel knap dat je dit allemaal in je eentje doet.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:18:04 #251
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164674784
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 10:33 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ja ik had het gelezen! Vannacht wilde ze alleen niet meer drinken. Ik denk dat ze vannacht misschien buikpijn had, ze was zo bezig met haar beentjes de hele tijd enzo. Vandaag is ze 16 dagen trouwens :+

Nu slaapt ze eindelijk weer goed, op mij dus ik lig ook nog maar even in bed :P
Krampjes ;(
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164675089
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 19:37 schreef Arja het volgende:
Mm gefeliciteerd!

Angelatje hoe gaat het vandaag met haar huid?
Nog niet bijgelezen, gister drukke dag gehad met visite.

Net weer terug van de ha....de vlek is groter geworden en zit nu ook over haar billen. Ook is de kleur wat donkerder paars geworden. Het zou een aardbeienvlek kunnen zijn, maar zeker weet ze het niet en dus mogen we binnenkort naar de kinderarts. Deze keer zette D wel haar keel op, dus ze is al alerter dan woensdag...met voeden is ze wel nog erg moe en valt steeds in slaap aan de borst. Dus ik geef nog een paar keer per dag afgekolfde melk zodat ik zeker weet dat ze voldoende binnenkrijgt.

Hopelijk straks even tijd om bij te lezen 8)7
pi_164675438
Bwaaaah, ik lees nog veel mee, maar ik krijg het niet voor elkaar om te reageren op iedereen, zo jammer!

Gefeliciteerd met de dreumesjes!
Ik lees hier over veel pittige nachten. Bwoh, sterkte! Echt heel knap. Vergeet jezelf overdag niet eens te verwennen met een slaapje of wat "me-time". Al is het maar een uurtje alleen wandelen ofzo. Had ik soms echt even nodig.


T. noemen we tegenwoordig "Tank." wat een heerlijk lomp ding is het. Kruipt/springt/klimt overal overheen. Staat er iets op de denkbeeldige rechte lijn tussen start en eindbestemming? Dan wordt het fullforce aan de kant geflikkerd, en als dat niet lukt, dan klim je eroverheen. (Bult tuinslang, doos oud papier, whatever) Omkruipen is voor mietjeeees! (Hij heeft ook permanent blauwe plekken dus :{ )

Alleen inslapen kan hij niet. Behalve op het kdv waar hij van de week voor het eerst was. "Ja, hij wilde niet op de arm slapen, en toen heb ik hem maar wakker weggelegd. Hij sliep met 10 minuten". En dan ook wakker gemaakt moeten na 2,5 uur slapen. Seriously. Als ik dat hier probeer dan krijst ie alles in blinde paniek bij elkaar. Tssss.
Vooralsnog kan ik er mee leven, het is ook best gezellig eigenlijk, ff tutten op de arm. De enige momentje dat het nog echt een baby is.
O+
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:04:58 #254
56471 pinquit
oh my lama!
pi_164675693
Herkenbaar sara! :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:17:20 #255
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164675915
Vervelend angelatje dat niet duidelijk is wat het is ;(

Even mijn blije baby spammen O+


Oh en mijn spiraal zit. Viel enorm mee. Vooral oncomfortabel en nu een wat trekkend gevoel.

[ Bericht 8% gewijzigd door Chanty op 19-08-2016 12:29:07 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:30:30 #256
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164676137
Sterkte Angelatje, hoop dat het niks ernstigs is!

Miezziej, hier ook krampjes bij voedingen, ik heb net infacol gekocht, kijken of dat helpt.

Chanty, toffe foto! Heerlijk vrolijk bekkie zeg O+
Ik ga over een maand of 2 ook voor een koperspiraal (eerder werd afgeraden vanwege litteken). Fijn dat het mee valt!

Me time, check. Vanmorgen mijn wenkbrauwen geverfd, zit nu bij de kapper met folietjes in mijn haar voor highlights. Even weer de boel opkalefateren :+
En een kapster die haar smoel houdt tijdens het zetten, heerlijk O+

[ Bericht 18% gewijzigd door Molo op 19-08-2016 12:43:17 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164676217
Nog even spannend dus angelatje. Hoop dat het niks ergs is verder.

Sara mijn ouders noemden me vroeger om diezelfde reden Toosje Tank. Toen ik in de puberteit zat en vriendjes mee naar huis nam, zaten ze dat met een sadistisch genoegen breeduit te vertellen aan mijn kersverse vriendje(s). En dan pakten ze er ook nog even een foto bij waarop ik 3 onderkinnen had.

Oh chanty, wat een vrolijkheid O+
pi_164676692
Wat vervelend, Angelatje. Hopen dat het niets ernstigs is!

En wat een heerlijke foto, Chanty! Ik krijg er rammels van :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:29:01 #259
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164677101
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 12:30 schreef Molo het volgende:
Sterkte Angelatje, hoop dat het niks ernstigs is!

Miezziej, hier ook krampjes bij voedingen, ik heb net infacol gekocht, kijken of dat helpt.

Chanty, toffe foto! Heerlijk vrolijk bekkie zeg O+
Ik ga over een maand of 2 ook voor een koperspiraal (eerder werd afgeraden vanwege litteken). Fijn dat het mee valt!

Me time, check. Vanmorgen mijn wenkbrauwen geverfd, zit nu bij de kapper met folietjes in mijn haar voor highlights. Even weer de boel opkalefateren :+
En een kapster die haar smoel houdt tijdens het zetten, heerlijk O+

Infacol is discutabel of het werkt. Heb het bij de eerste ook gebruikt maar schrok later wel toen ik eea las. Kan de artikelen die mij toen over het spul zijn aangereikt niet zo gauw vinden (kwakz0r had me erop gewezen), maar er schijnt sprake te zijn van een placebo-effect. Vk en kraam zeiden ook dat de baby vooral even tevreden is door de suikers. En er zitten ook slechte stoffen in, hier staat eea:

http://teddyroorda.nl/infacol

Ik gebruik sinds ze zes weken is orthiflor start en merkte na iets meer dan een week wel verschil. Minder krampjes en vooral meer poep en scheetjes dus volgens mij een betere doorstroming.

Je moet het zelf weten natuurlijk. Je maakt vast niks stuk en als t placebo werkt is dat fijn. Maar ik schrok oprecht over de info die ik toen las en had het graag eerder geweten.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:04:48 #260
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164677703
Blij meisje Chanty O+

Ik ben ook vrij snel gestopt met infacol, bij ons hielp de switch naar kv heel goed. Heeft een hoop rust gebracht..

Vrij snel trouwens dag spiraal, ik mocht van m'n huisarts (althans de assistente) nog niet aan een spiraal nu(nu wil ik dat ook -nog- niet dus ik ben voor de pil gegaan...).
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:33:07 #261
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164678276
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 14:04 schreef Nouk84 het volgende:
Blij meisje Chanty O+

Ik ben ook vrij snel gestopt met infacol, bij ons hielp de switch naar kv heel goed. Heeft een hoop rust gebracht..

Vrij snel trouwens dag spiraal, ik mocht van m'n huisarts (althans de assistente) nog niet aan een spiraal nu(nu wil ik dat ook -nog- niet dus ik ben voor de pil gegaan...).
Mocht vanaf zes weken van de huusarts en wat ik op internet las. Voorwaarde is wel dat je baarmoeder weer volledig gekrompen is maar dat was prima. Dat ding zat op dag vier of vijf alweer achter mijn schaambot :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164679173
Hier zijn de krampen (geen krampjes, heuse krampen) ook begonnen :'( En ik trek dat heel slecht, want bij kleuter hebben die krampen 3 maanden geduurd, uuuuurenlang per dag, en geen enkele van die middeltjes hielp ertegen. Hoop heel erg dat we niet weer die kant op gaan.

En de afspraak voor een spiraaltje is inmiddels ook gemaakt. Weinig zin in, maar ik ben echt pilmoe dus het moet maar.
pi_164679186
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 13:29 schreef Chanty het volgende:

[..]

Infacol is discutabel of het werkt. Heb het bij de eerste ook gebruikt maar schrok later wel toen ik eea las. Kan de artikelen die mij toen over het spul zijn aangereikt niet zo gauw vinden (kwakz0r had me erop gewezen), maar er schijnt sprake te zijn van een placebo-effect. Vk en kraam zeiden ook dat de baby vooral even tevreden is door de suikers. En er zitten ook slechte stoffen in, hier staat eea:

http://teddyroorda.nl/infacol

Ik gebruik sinds ze zes weken is orthiflor start en merkte na iets meer dan een week wel verschil. Minder krampjes en vooral meer poep en scheetjes dus volgens mij een betere doorstroming.

Je moet het zelf weten natuurlijk. Je maakt vast niks stuk en als t placebo werkt is dat fijn. Maar ik schrok oprecht over de info die ik toen las en had het graag eerder geweten.
In het artikel van die link van je staat dat Infacol geen suikers bevat :)
Ow ja en de grote boze zoetstoffen......
Ik geloof ook niet in de werking van infacol, maar ik geloof ook niet dat het slecht is voor je baby. En placebo effect is ook effect.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:33:37 #264
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164679711
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 15:12 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

In het artikel van die link van je staat dat Infacol geen suikers bevat :)
Ow ja en de grote boze zoetstoffen......
Ik geloof ook niet in de werking van infacol, maar ik geloof ook niet dat het slecht is voor je baby. En placebo effect is ook effect.
Suikers, zoetstoffen whatever... Volgens vk en kraam is de werking dat het kind iets lekker zoets proeft en daardoor kalmeert.

En ik zei ook al dat je kind er niet stuk van gaat en het fijn is als de placebo werkt. Maar ik heb deze keer bewust gekozen het niet te gebruiken omdat ik toch wat dingen gelezen heb die niet fijn voelden en die ik graag eerder had geweten. Mijn eerste kraam adviseerde wel infacol. Dus ik noem het maar en iedereen kan zelf beslissen wat ze willen :) jammer dat ik de artikelen niet terug kan vinden die ik toen gelezen heb want die waren beter en meer wetenschappelijk onderbouwd.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164680250
Voor mij geen pil of spiraal. Ik denk dat we gezien mijn leeftijd redelijk snel voor een tweede kindje zullen gaan en dan wil ik geen hormonen in mijn lijf.

Toen ik de vorige keer stopte met de pil is mijn cyclus nooit meer op gang gekomen.

Nu afwachten of ik een cyclus ga krijgen.
pi_164680252
Miez :* hopelijk heb je een beetje bij kunnen slapen vandaag.
Snachts hoor je ook gewoon te slapen. Maar ja dat snappen baby's nog niet echt...flauw :6
Hopelijk krijgt je meisje snel weer wat rust en slaapt ze snachts wat meer.

Infacol hielp bij Mats ook voor geen meter. Maar ik betwijfel nu of hij ook echt krampjes had. Volgens mij was het meer oververmoeidheid en overprikkeling.

Chanty wat een dotje O+
Heerlijk vrolijk meisje zo te zien.

Anticonceptie :{ ik weet nog niet wat hier komt. Spiraal vind ik niks, pil vergeet ik nog wel eens en man naar de dokter sturen vind ik wel heel definitief ondanks dat ons gezin compleet is.

Amsel hopelijk duurt het deze keer niet zo lang als bij je peuter. Ik kan ook echt niet tegen dat huilen/krijsen. Dat gaat gewoon door merg en been. Krampjes zijn stom! :*
pi_164680677
Wat raar van die vlek angelatje, ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt wat het precies is.

Hier geen pil of spiraal maar gewoon een condoom.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:14:05 #268
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164680780
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 15:53 schreef Arja het volgende:
Voor mij geen pil of spiraal. Ik denk dat we gezien mijn leeftijd redelijk snel voor een tweede kindje zullen gaan en dan wil ik geen hormonen in mijn lijf.

Toen ik de vorige keer stopte met de pil is mijn cyclus nooit meer op gang gekomen.

Nu afwachten of ik een cyclus ga krijgen.
Dat had ik ook met de pil, maarja de kans dat we klaar zijn is 99%. Mijn man had best definitieve maatregelen willen nemen maar dat vind ik toch net te vroeg. Stel we willen over vier jaar toch nog een kindje...

Hopelijk komt je cyclus gewoon op gang. Bij mij duurde het een jaar door de borstvoeding maar daarna wel een mooie cyclus (voor zolang t duurde :+)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164681774
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 15:33 schreef Chanty het volgende:

[..]

Suikers, zoetstoffen whatever... Volgens vk en kraam is de werking dat het kind iets lekker zoets proeft en daardoor kalmeert.

En ik zei ook al dat je kind er niet stuk van gaat en het fijn is als de placebo werkt. Maar ik heb deze keer bewust gekozen het niet te gebruiken omdat ik toch wat dingen gelezen heb die niet fijn voelden en die ik graag eerder had geweten. Mijn eerste kraam adviseerde wel infacol. Dus ik noem het maar en iedereen kan zelf beslissen wat ze willen :) jammer dat ik de artikelen niet terug kan vinden die ik toen gelezen heb want die waren beter en meer wetenschappelijk onderbouwd.
Ik ben ook wel benieuwd naar die artikelen! (* Adrian4 is een vakidioot :P) Ik zal eens wat gaan googlen als ik thuis ben vanavond.

Hier ook geen pil meer. Ik voel me veel beter zonder. Ik vind het wel vaak nogal spannend aan het einde van m'n cyclus :')
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:49:36 #270
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164681862
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 15:53 schreef Arja het volgende:
Voor mij geen pil of spiraal. Ik denk dat we gezien mijn leeftijd redelijk snel voor een tweede kindje zullen gaan en dan wil ik geen hormonen in mijn lijf.

Toen ik de vorige keer stopte met de pil is mijn cyclus nooit meer op gang gekomen.

Nu afwachten of ik een cyclus ga krijgen.
Daarom koperspiraaltje hier, ik mag vanwege litteken in baarmoeder na OK niet meteen hoppaaaaa weer zwanger worden, maar ik wil geen hormonen slikken of in me. Dus oldskool spiraal voor zo lang het duurt :P

En op naar een cyclus dan maar voor jou ^O^

Denk dat de boel hier ook weer op gang aan het komen is als ik mijn lijf zo aan voel. Ben benieuwd hoe dat dan voelt :D


Vandaag zouden we vroeg in de middag weg gaan voor weekendje weg, maar heb net mega gezeik met werk gehad. Blijkbaar was de aanvraag voor maand onbetaald verlof en daarna ouderschapsverlof niet goed gegaan. Dat moest dus nu met bloedspoed geregeld worden 'we kunnen niet garanderen dat het in orde komt' (ik had in december alles al geregeld hč, arggg, maar dat was blijkbaar niet volgens de juiste procedure... :') ), gedoe gedoe en dan een gruwelijk kutsysteem wat onlogisch is tot en met, dus alles drie keer kunnen indienen (en letterlijk elke poging schriftelijk in drievoud ook nog :') ).
Hoop dat het nu allemaal ok is.
Daarbij kreeg ik ook nog even tussen neus en lippen te horen dat mijn beleidsmatige taken na mijn verlof vervallen... Uhhh, dat was niet de afspraak, dus daar moet ik na het weekend even boos achteraan, arggggg

Ben wel weer even klaar met werk dus, al ga ik er dinsdag wel heen met Larfje maar gelukkig niet bij HR zeg maar :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164682136
Balen van die werkdingen Molo. Wel een fijn weekend gewenst!

AC, ik slikte 15 jaar de pil. Gestopt vanwege kinderwens. Na Twix weer begonnen maar ook weer gestopt na 4 maanden. Het voelde niet fijn, kreeg weer veel hoofdpijn en vage klachten. Nu condooms.
pi_164682159
Wat stom molo om met werk bezig te moeten zijn op je roze wolk :N

Hier is de beste anticonceptie nog steeds geheelonthouding.
Ik durf niet.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:06:49 #273
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164682191
Komt wel goed, het is alleen weer zo onnodig en gewoon kut :')
Ik kon al slecht tegen onnodige acties (handig als je in de zorg werkt :') ) maar dat is na bevalling alleen maar erger geworden, dus ik ben benieuwd als ik straks weer ga werken _O-

Hier ontregelt mijn schildklier (heb autoimmuunziekte) als een malle op hormonale anticonceptie, dus dat komt er hier nooit meer in ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:09:23 #274
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164682240
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 17:05 schreef Arja het volgende:
Wat stom molo om met werk bezig te moeten zijn op je roze wolk :N

Hier is de beste anticonceptie nog steeds geheelonthouding.
Ik durf niet.
Helemaal niet? Vanwege pijn of andere dingen?
Je moet natuurlijk niets, maar rustig en lievig opbouwen kan fijn zijn en het idee dat je niet meteen de whole shebang hoeft binnen te laten en te doen daaro kan het ook wat relaxter maken voor jullie beide
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:15:28 #275
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164682384
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:46 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd naar die artikelen! (* Adrian4 is een vakidioot :P) Ik zal eens wat gaan googlen als ik thuis ben vanavond.
Hier staan de linkjes: OUD / Het babytopic (0-1 jaar) Deel 529
KuikenGuppy
pi_164683359
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 17:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Helemaal niet? Vanwege pijn of andere dingen?
Je moet natuurlijk niets, maar rustig en lievig opbouwen kan fijn zijn en het idee dat je niet meteen de whole shebang hoeft binnen te laten en te doen daaro kan het ook wat relaxter maken voor jullie beide
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164684841
Anticonceptie... Ik denk aan minipil ivm borstvoeding samen met condooms. Ik heb weleens een gescheurd condoom meegemaakt dus licht trauma :+
Ik weet niet wanneer ik er weer aan toe ben. Ik had laatst wel een seksdroom.. :'). Maar lichamelijk durf ik het sowieso nog even niet met de knip enzo. Ook voelt mijn bekkenbodem soms nog een beetje raar. Alsof de boel er uitvalt ofzo :')

Vanmiddag beetje kunnen slapen. Mijn man heeft steeds avonddienst, vind dat best stom. Hopelijk snel weer wat andere diensten.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:34:51 #278
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164688591
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 17:05 schreef Arja het volgende:
Wat stom molo om met werk bezig te moeten zijn op je roze wolk :N

Hier is de beste anticonceptie nog steeds geheelonthouding.
Ik durf niet.
Hier ook nog geheelonthouding maar ik kan maar beter alvast beschermd zijn. Libido is nog nul en moet er ook nog niet aan denken dat er iets in gaat. En een baby die naast je ligt in de cosleeper is ook niet lustopwekkend :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164690127
Chanty wat een schatje O+.
pi_164693815
Oh ok, dus dat seksloze komt vaker voor. Al heb ik idd ook wel seksdromen. En net als mies een knip gehad en een drukkend gevoel naar beneden. Gelukkig wordt dat wel steeds minder.

Mies doe je wel braaf bekkenbodem-oefeningen?

Na de crappy nacht net even mee getukt met mijn dochter. Schrik ik net na 3 uur slapen gewoon wakker. Kind slaapt nog, ook al waaide er net een deur keihard dicht. Ik ben maar even gaan kijken of ze nog ademt.

Straks nog een voeding en dan maar hopen dat ze straks nog wel moe genoeg is om een hele nacht te maken.
Gek kind. Dacht ik net dat we een ritme hadden :')
pi_164693968
Ik doe de oefeningen niet vaak genoeg Arja :@
Hier ook weer in slaap gevallen :P M ligt heel verantwoord in zijligging naast me.. ach ja ze ademt nog :+ Straks maar even kijken of ze interesse heeft in de borst :p
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 07:35:32 #282
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164702018
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 17:57 schreef Arja het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 07:37:30 #283
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164702028
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 22:54 schreef Miezziej het volgende:
Ik doe de oefeningen niet vaak genoeg Arja :@
Hier ook weer in slaap gevallen :P M ligt heel verantwoord in zijligging naast me.. ach ja ze ademt nog :+ Straks maar even kijken of ze interesse heeft in de borst :p
Die ouwe tukaap hier rolt op haar zij sinds ze twee weken was. Tsja, ik ga dat dan niet tegenhouden hoor. Ik zorg er alleen voor dat neus niet geblokkeerd kan worden mocht ze ineens doorrollen ofzo (kan ze niet geloof ik, maar goed, beter safe enzulks)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164702171
Mijn baby heeft nog nooit op haar rug geslapen. Ze kan pas een paar weken ontspannen op haar rug liggen überhaupt. Ze draaide vanaf het allereerste moment meteen zelf naar de zij. Beneden in de box, slaapt ze op haar buik. 's Nachts ligt ze op de zij, in eigen bedje op mijn kamer. de laatste tijd draait ze haar bovenlijf wel eens naar de rug in haar slaap, maar helemaal plat op de rug is het nog niet.
pi_164702206
Sinds twee dagen probeer ik C met de oudste tegelijk naar bed te brengen. Dat lijkt aardig te lukken en ik vind het heerlijk om een klein beetje van mijn avond terug te krijgen. Tot dan toe ging ik steeds met C tegelijk mee naar bed (en dat was dan tussen 21 en 22 uur).

Nu leg ik haar rond 20.00 uur erin. Gisteren ook voor het eerst 's avonds wakker in bed gelegd en naar beneden gegaan. Vij minuten laten pruttelen, toen weer terug om te "troosten" en toen viel ze als een blok in slaap (tijdens troosten) ^O^ .

Ik heb echt het gevoel dat alles hier met sprongen vooruit gaat, met sprongen makkelijker wordt ofzo. Wauw!
pi_164702249
En! We gaan maandag op vakantie en het wordt kwa weer in elk geval een prachtige week. Mazzelaars, dat zijn we. O+
pi_164702695
Om te vieren dat mijn baby vandaag 11 maanden is (nog maar 1 maand baby! :o ), werd hij vannacht maar 1x wakker! ok, hij draaide zich een paar keer al schreeuwend om, waar ik wakker van werd. Maar toch, maar 1 voeding. Dat is de eerste keer in z'n leven! *O* *O* *O*
pi_164702710
Alles klinkt zo lekker ontspannen bij jullie, Groof. En fijn qua weerbericht en vakantie!
pi_164703173
Draaien jullie baby's zich soms ook huilend om? Ik stond net al naast T's bed omdat ik dacht dat hij wakker werd uit z'n dutje, maar hij draaide zich alleen om. Dat gaat soms echt met veel gesnik, ik vind dat echt gek.
pi_164703237
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 10:13 schreef Jagärtrut het volgende:
Draaien jullie baby's zich soms ook huilend om? Ik stond net al naast T's bed omdat ik dacht dat hij wakker werd uit z'n dutje, maar hij draaide zich alleen om. Dat gaat soms echt met veel gesnik, ik vind dat echt gek.
Ja! Hier net nog toevallig. Geen idee waarom dat is.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164703278
Twee keer drie op een rij :P.

E sliep in de couveuse op d'r buik, toen de bewaking eraf ging moest ze op haar rug en zo slaapt ze tot op heden nog. Uitzonderingen daargelaten waar ze omrolt in bed en vervolgens in de meest onmogelijke positie in slaap valt :').

Fijn groofs, dat jullie een fijn ritme hebben gevonden! Je klinkt heel relaxed en gelukkig O+. Jullie treffen het idd met het weer, geniet ervan!

Jaa jagar wat fijn *O*! E huilt ook weleens in haar slaap, en dan draait ze ook met ogen dicht. Volgens mij dromen ze dan gewoon. Prikkels verwerken van de dag of mentaal sprongetje, i haz no clue.
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 10:56:03 #292
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164703601
Groof fijn dat er meer ritme in komt! Even wat tijd voor jezelf is ook belangrijk. En vakantie *O* waar ga je heen?

Wij hebben een weekje Normandie geboekt in september :)

Molo wat irritant van je werk. Veel plezier dit weekend!

Jager fijn zeg zo'n nacht! Hopelijk houdt hij dit vast.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164703875
Dus, stomme vraag wellicht maar ik zie nu overal de wintercollecties in de winkels/webshops. Maar hoe weet ik nou welke maat jas ik moet pakken voor de winter voor de kleine? :@ Volgen jullie de groeicurve en koop je het dan een beetje op de gok? Of wacht je nog een maand of wat met winterjas en warmere kleding kopen?
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 11:45:17 #294
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164704479
Ik had bij mijn oudste twee tweedehands winterjassen. De ene paste het ene jaar en de andere het jaar erna. Heb nu nog niks maar durf wel te gokken dat ze tzt in 68 zit. Zou me verbazen als ze in 74 zit, ik ga namelijk uit van een gelijke groei als bij Lucas. Maar ik geef geen kapitalen uit aan kleding. Dus als je een hele dure jas wilt kopen of je kind is nogal van de groeispurten dan zou ik wachten. Sowieso begint de wintersale altijd al in de herfst dus misschien is wachten sowieso een goed idee :P
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 12:52:00 #295
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_164705901
Zijn er hier mensen met een puffer van Sandoz voor hun kindje? Wij hebben die, maar vanochtend stuurde mijn moeder me dit krantenbericht:
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:47:46 #296
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_164708038
Ladies, wie vroeg er laatst om jongensspul maat 74 (en 68)? Ik heb eea in V&A gegooid, maar weet niet meer wie de geinteresseerden waren?
pi_164714982
Ons sneuneusje heeft flink veel waterpokken, ligt al sinds 14.00 uur op mijn borst te doezelen/huilen en heeft 40 graden koorts. Hij eet en drinkt niks dus heb ik net ORS gemaakt en daar heeft hij 70cc van op.
Nu merk ik dat ik, hoe nuchter we ook zijn, me erg zorgen maak maar door al het gedoe van de laatste weken weet ik ook niet meer zo goed of we nu wel of niet iets moeten ondernemen.
Wat is 'gewoon ziek' en wanneer moet ik bellen? Pffff, ik vind het zo sneu voor ons jongetje :'(.
pi_164715026
ik kan me dat goed voorstellen Malteser. Ik zou gewoon even bellen, voor je eigen gemoedsrust. 40 graden is erg veel. En de dokters begrijpen dat vast ook wel, zeker omdat hij niet eet en drinkt..
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:53:01 #299
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164715269
Bellen kan altijd! Gewoon doen en dan hoor je vanzelf wel hoe of wat. Beterschap :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164715633
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 19:42 schreef Malteser het volgende:
Ons sneuneusje heeft flink veel waterpokken, ligt al sinds 14.00 uur op mijn borst te doezelen/huilen en heeft 40 graden koorts. Hij eet en drinkt niks dus heb ik net ORS gemaakt en daar heeft hij 70cc van op.
Nu merk ik dat ik, hoe nuchter we ook zijn, me erg zorgen maak maar door al het gedoe van de laatste weken weet ik ook niet meer zo goed of we nu wel of niet iets moeten ondernemen.
Wat is 'gewoon ziek' en wanneer moet ik bellen? Pffff, ik vind het zo sneu voor ons jongetje :'(.
*beroepsdeformatie* Ik zou gewoon de HAP bellen of de KA (weet niet of je daar een korte lijn naartoe hebt).. 40 graden is erg hoog, en helemaal met zijn niet-fit-zijn zou ik sowieso bellen..
Beterschap! :*
Live the life you love, love the life you live.
pi_164717076
Oh Twixje! ;(. :* beterschap ukje.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')