abonnement Unibet Coolblue
pi_164550568
Zijn er hier mensen die ervaringen hebben gehad met E-commerce zoals eigen voorraad, dropshipping, affiliate marketing etc..? Zo ja, hoe zijn jullie ervaringen qua verdiensten, potentie en tijdsbesteding?
pi_164551297
Misschien kun je wat meer vertellen over de situatie waar jij nu in zit en waar je tegenaan loopt zodat mensen eerder relevante reacties plaatsen. :)
pi_164551402
Inderdaad, moet ik nu heel mijn webshop uit gaan leggen of? Ben even iets duidelijker.
pi_164551750
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2016 15:18 schreef Yustice het volgende:
Misschien kun je wat meer vertellen over de situatie waar jij nu in zit en waar je tegenaan loopt zodat mensen eerder relevante reacties plaatsen. :)
quote:
99s.gif Op maandag 15 augustus 2016 15:22 schreef Roypsv het volgende:
Inderdaad, moet ik nu heel mijn webshop uit gaan leggen of? Ben even iets duidelijker.
Het is wellicht inderdaad handiger om wat uitgebreider te zijn qua (achtergrond-)informatie;

Momenteel ben ik een student en daarnaast heb ik twee bijbanen. De twee bijbanen nemen in zijn geheel 16 uur per week tijd in beslag.

Zelf ben ik enigszins handig met programmeren (hobby-matig) en fascineert E-commerce mij in der mate dat ik graag die kant op zou willen in mijn vrije tijd en daar wat mee zou willen doen. Ik heb dus tot nu toe wat geld aan de kant gezet met 16 uur per week werken (niet veel hoor... We hebben het over ¤400-¤500) om dat eventueel in te steken in een (eventuele) E-commerce project.

Ik heb wat zitten lezen op het internet en ik kom uit op de volgende opties voor mijzelf:

1. Webwinkel op basis van eigen voorraad
2. Webwinkel op basis van dropshipping
3. Website op basis van Adsense
4. Website op basis van Affiliate marketing

Ik had vernomen dat pure Adsense en pure affiliate-marketing websites (of een combinatie ervan) eigenlijk al voorbij hun tijdperk zijn.. en dat er nauwelijks meer wat op te verdienen is..

Daarnaast heerst er in Nederland nauwelijks een dropshipping cultuur (na wat inlezen) en kan ik ook geen degelijke NLse dropshippers vinden.

Zit er dus nog behoorlijk over na te denken... over nummer 3 en 4 heb ik nog behoorlijke twijfels of er nog überhaupt wat mee te verdienen is anno 2016.. Ik kan gewoon niet bevatten waarom iemand naar mijn website zou willen komen om uiteindelijk doorgelinkt te worden naar de oorspronkelijke website waar het desbetreffende product/service te koop is.. en tegenwoordig zijn er al tal van vergelijkingssites (van independers tot aan last minute vakantie veiling websites).

Zoals ik al zei ben ik een nieuweling. Dus excuseer mij voor mijn eventuele onwetendheid en naïviteit omtrent dit onderwerp.

Ik loop dus vooral tegen het probleem aan: wat is het beste om te doen in mijn geval (student + 16 uur p/w werken en een kleine investeringsruimte...)? Ik heb dit nooit eerder gedaan. Mijn doel is voornamelijk om natuurlijk financieel wat bij te sprokkelen en natuurlijk in der mate verdienen dat ik de kosten dek plus nog eens mijn investering heb terugverdiend, voor zover ik ga investeren dan.

Met een maandelijkse net profit van ¤250-¤350 zou ik al ruimschoots tevreden zijn bijvoorbeeld, als beginner zijnde.


------

Thnx voor de snelle reply's trouwens. :)
pi_164552054
Hoe goed ben jij in het schrijven van interessante content in een relevant onderwerp? Waarom zou ik jouw website(s) willen bezoeken?
pi_164552255
AdSense en affiliate-marketing kan wel, maar:

• slechts een klein deel van je bezoekers zal op de ads klikken; je hebt behoorlijk wat bezoek nodig. Hoe ga je die krijgen? SEO (en een wellicht een mailinglist opbouwen). Zoek een onderwerp waar veel vraag naar is (zoekvolume) én waar je posities op kunt krijgen. Dit kost tijd, maar geen geld (tenzij je het schrijven uitbesteedt).

• realiseer je dat er een afhankelijkheid bestaat. Daalt je positie (of krijg je een penalty), dan dalen je clicks (en dus inkomsten).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_164553801
Een net profit van 200 tot 350 euro per maand gaat je nog heel erg lang duren of je moet de juiste ideëen, domeinnamen en goed kunnen SEO'en.
- Met zuidelijke groet -
pi_164557338
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 15:31 schreef TheGreatOne het volgende:

[..]

Daarnaast heerst er in Nederland nauwelijks een dropshipping cultuur (na wat inlezen) en kan ik ook geen degelijke NLse dropshippers vinden.
Die zijn er genoeg hoor, maar vooral in het mkb of net een stapje daarboven. Maar veelal actief in een bepaalde (niche) markt. Dus het is belangrijk je eerst af te vragen wat je wilt gaan verlopen via drop shipping en of je goed genoeg bent om wat marktaandeel van de concurrentie af te snoepen. Of dat er nog zoveel onbenut potentieel in de markt zit dat er genoeg ruimte is voor nieuwe spelers zoals jij.

Direct een goede korting loskrijgen met je beperkte startkapitaal wat al deels opgaat aan andere uitgaven die bij het starten van een bedrijfje komen kijken, tja dat zal lastiger worden. Dus wordt het schrapen met lage marge en dan moet je al best wat verkopen om de door jou gehoopte winst te gaan halen.
Het kan allemaal wel, maar dan moet je een goed idee of plan hebben.
pi_164569602
Daarbij is dropshipping ook niet helemaal fantastisch. Juridisch ben jij namelijk de verkoper. Jouw leverancier levert b2b (business to business) dus de bedenktermijn van 2 weken is niet van toepassing.

Als een klant zijn product wil retourneren ben jij verantwoordelijk voor de ontvangt van het product en voor het terugbetalen van het aankoopbedrag.
Als een klant problemen heeft met zijn product en zich beroept op de wettelijke garantie is het ook jouw probleem. Je kunt dan wel het product doorsturen naar je leverancier of de fabrikant (en die kan je voor een deel compenseren) maar jij zit daartussen.

Ook zijn je marges lager dan wanneer je alles zelf doet. Van die marges gaan nog kosten af:
- Marketing: zeker in het begin heel belangrijk
- Reserveren voor retourzendingen en garantieverhalen
- Betalen van een verzekering tegen aansprakelijkheid en juridische bijstand

Ik zit zelf in de dienstverlening, maar als ik zou dropshippen zou ik juist contact leggen met de leverancier van een product waar een hoge marge op zit (ivm marketingkosten) die nog niet op basis van dropshippen werkt en diegene alle voordelen van dropshippen voor hem vertellen.
pi_164589855
- Verzin een goed idee/product + de juiste domeinnaam.
- Er zijn genoeg dropshippers. En je zou ook zelf contact opnemen. met een lverancier oid
- Denk dat dropshipping voor jou het beste is.

Ik zou zeggen. Zet gewoon een website op met een product dat je leuk vind d.m.v. dropshipping.

Ga die website lekker promoten. Kost je geen geld o.i.d.

Ga met seo spelen etc.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')