abonnement Unibet Coolblue
pi_164514709
Welkom in het Peutertopic!!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki: http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

pi_164514779
Dot wat fijn dat Stip het fijn vindt op het nieuwe kdv. ^O^

Twinkle wat knap van Djenna! *O*

T's eerste nacht in het grote bed is supergoed gegaan. Vanmorgen hoorden we hem praten en toen we gingen kijken lag hij nog keurig in zijn bed. O+
Vandaag gaan we het bed van S in elkaar zetten en mag hij net als zijn "grote" broer ook in een stoer bed slapen.
pi_164514835
Nikki super leuke fotos!

Dot wat fijn dat stip zo'n leuke eerste dag gehad

Omentielvo het ziet er uit als een heerlijke vakantie!

Het wordt even wennen zonder de jongens maar ze zijn vaker een nacht bij opa en oma dus nachtje extra overleef ik vast. Dinsdag en donderdag moet ik werken. Woensdag komt een vriendin mij leren broodbakken *O*
  zondag 14 augustus 2016 @ 09:09:48 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164514884
Dat klinkt fijn, Dot! Mooi dat het zo goed uitpakt!

Omen wat een leuke foto's en wat wordt ze groot zeg! O+.

De mannen hebben me vanmorgen uit laten slapen... komen ze ineens de slaapkamer binnen met ontbijt op bed O+!

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 14-08-2016 19:12:32 ]
KuikenGuppy
pi_164515718
Maisdoolhof genoteerd, thx voor de tip Nikki!
Omen, leuke foto's, welkom thuis.
Aaaaah wat lief Burdie!!
Klinkt goed Dot, fijn dat de eerste dag zo goed ging.

Wij hebben een easy going zondag, lang in pj's, overal duplo en lekker rommelen.
pi_164515840
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 10:32 schreef exode het volgende:
Maisdoolhof genoteerd, thx voor de tip Nikki!
Omen, leuke foto's, welkom thuis.
Aaaaah wat lief Burdie!!
Klinkt goed Dot, fijn dat de eerste dag zo goed ging.

Wij hebben een easy going zondag, lang in pj's, overal duplo en lekker rommelen.
Luie zondagboks! Saar sliep tot tegen 9 uur, en nu liggen we lui op de bank zandkasteel te kijken. Zulke dagen zijn genieten. O+
S. 2014
J. 2016
pi_164516096
Ik kijk de klok aardog vooruit hier nu na zo'n baggernacht :') . Zul je zien dat ik straks de slaap niet kan vatten als Bollir en Billie hun middagdut liggen te doen. Of 10 minuten voordat zij weer wakker worden pas in slaap val ofzo.

Affijn na de middagdut live entertainment van opa en oma op de kermis *O*

En vanavond gewoon lekker op tijd naar bed :Y)
pi_164516933
Mooie vakantiefoto's, Omen!

Nikki, wat goed van het slapen in het grote bed. Wij gaan ook komende week de stap maken. We hebben geen 'tussenbed' maar ook meteen een echt groot bed. Ze krijgt ook een nieuwe kamer dus het zal wel even wennen zijn. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan.

Wij hebben vaak luie ochtenden op vrije dagen: I wil de laatste weer graag als ze wakker wordt (en dat is meestal rond 8:00) nog bv bij ons in bed. En dan liggen we al snel nog tot 9:00. :o . *) .

En nu is ze doktertje aan het spelen. Dat is tegenwoordig helemaal 'in'. Verder wil ze zo ongeveer dertig keer per dag het verhaal van Roodkapje horen/lezen/kijken op Netflix. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164524614
Dokter I. O+ Ik heb nog een assistente in de aanbieding, vooral erg fan van de "boemboem" (stetoscoop)
S. 2014
J. 2016
  zondag 14 augustus 2016 @ 17:30:05 #10
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_164524877
Hier een regelrechte dwarse peuter in het kwadraat ten top! Niet luisteren, doen alsof ze je niet hoort inclusief vingers in der oren, overal nee op zeggen }:|

Eten gaat gelukkig wel goed en mijn grote slaapt sinds een week ook in een groot bed! :) en over 1.5 week gaat ze lekker naar de peuterspeelzaal.. Wat een rust zal dat opleveren in huize Rijstebuil :D

Ik lees verder af en toe nog met jullie mee, want genoeg aan d'n bol hier.
Ik ben nog steeds werkloos als het op betaald werk aankomt, maar gelukkig heb ik nu vrijwilligersaanstelling voor een paar uurtjes per week. :)

En wat worden jullie kinders groot :o O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_164528732
GM, mag jij ook steeds de zieke zijn? Ik heb al de meest bizarre medicijnen gekregen. :D .

Rijst, herkenbaar. I's favoriete reactie als ze iets van ons moet (naar bed, handen wassen, etc) is tegenwoordig "Toch niet, mama papa" :') . Top van je vrijwilligerswerk? Wat doe je precies?

We waren in de Ikea vandaag en I vond alle kinderbedden geweldig. :D .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ze wil de hele dag spelen in de gezamenlijke binnentuin bij ons achter, met de buurmeisjes. O+ . Zo gezellig en leuk om te zien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164530104
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2016 20:00 schreef Franny_G het volgende:
GM, mag jij ook steeds de zieke zijn? Ik heb al de meest bizarre medicijnen gekregen. :D .

Rijst, herkenbaar. I's favoriete reactie als ze iets van ons moet (naar bed, handen wassen, etc) is tegenwoordig "Toch niet, mama papa" :') . Top van je vrijwilligerswerk? Wat doe je precies?

We waren in de Ikea vandaag en I vond alle kinderbedden geweldig. :D .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ze wil de hele dag spelen in de gezamenlijke binnentuin bij ons achter, met de buurmeisjes. O+ . Zo gezellig en leuk om te zien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik krijg regelmatig een "pjik he mama" maar de boemboem doet ze bij mij alleen op mn buik. O+ (we luisteren nog wel eens samen naar de baby met de angelsound)

Wat een prachtige meid is I toch! En zo groot ook al.
S. 2014
J. 2016
  zondag 14 augustus 2016 @ 20:48:29 #13
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164530274
Ahhwww dat koppie O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164530295
Wat heeft I een lange vingers! O heeft echt nog van die knuistjes :D Wat een leuke meid is het toch.

Hier speelt O ook veel met de dokterset. Laatst kwam ze van het kdv thuis met een heuse pleister (stukje plakband met blauw papiertje er op _O- )

Rijst, hoe is het met je man eigenlijk? En klinkt fijn, wat daagjes psz :)

Oh en ik ben zo, zo vreselijk trots! Ze heeft vandaag een enorme angst overwonnen. Ze is als sinds ik me kan herinneren doodsbang voor de stofzuiger. Echt in paniek als dat ding aangaat. Nu kwam manlief er mee naar boven. "Spoenk rijden?" zei ze (onze stofzuiger heeft Spoenk ;)) Ja, wil je helpen? Vroeg jaar vader. "Ja!"

En zo geschiedde. Stofzuiger op laagste stand en daar ging ze hoor, dapper stofzuigend met haar paps.
pi_164530352
Wat een leuke foto's weer O+

Hier ging de stofzuigerangst wel met behulp van een ballon die kon zweven op de stofzuiger (op de warme lucht).
pi_164531612
Wat goed van O.

Iemand hier tips tegen paniek bij het haren wassen? Ze vond douchen echt heel leuk maar de laatste tijd overschaduwt het haren wassen een beetje.. ik doe het al zo snel mogelijk en zeg ook altijd nog 1 of nog 2 keer maar ze raakt echt overstuur...
S. 2014
J. 2016
pi_164531754
Nee geen tip.. haren wassen is hier bij beide kindjes geen feest. Djenna heb ik nu zover dat ze een washandje voor haar ogen doet en dan trekt ze het wel beter.
  zondag 14 augustus 2016 @ 21:32:02 #18
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164531964
Hier hetzelfde probleem. We proberen hem uit te leggen dat hij zijn hoofdje omhoog moet doen en dat het water dan niet in zijn oogjes komt maar dat werkt niet. Ik plons en of twee keer een maatbeker water over zijn hoofd. Twintig seconden gillen maar dan is het weer goed. Ik herinner me dat ik het vroeger ook vreselijk vond :') denk dat het vanzelf wel over gaat. Ik ben er overheen gegroeid iig :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164531991
Teun zeg ik altijd hoofdje naar achteren en handjes voor de ogen, hij wil geen washandje maar vind het echt niet leuk, ging laatstr paar x iets beter
Jan is washandje voor de ogen en laat hij het toe daarvoor ook een ramp
pi_164532138
Haren wassen bij kleuter is echt drama. Altijd al geweest en nu nog steeds maar inmiddels weten we de oorzaak. Bij peuters gaat het beter. We spoelen sowieso uit met een bekertje dus niet met de douche en dan washandje en naar boven kijken. En wat heel erg goed werkt, is zelf de controle geven. Dus inmiddels doen ze het zelf (en ik doe het laatste stukje om alle shampoo eruit te krijgen).
  zondag 14 augustus 2016 @ 21:37:32 #21
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_164532194
Hier ook drama :Y. En kleuter ( :o ) snapt nu idd het washandje voor de ogen en hoofd naar achter verhaal goed, das geen probleem meer. Maar mijn bijna peuter gilt de hele boel bij elkaar en wil dan ook accuut het bad uit. Na 15 sec is het ook weer over.

Geen tips verder, het is volgens mij echt iets om overheen te groeien. Ik had het zelf vroeger ook.
pi_164532682
Hier ook :D
Wij tellen tot 3 voordat we de douchestraal over haar hoofdje doen zodat ze zich voor kan bereiden. Ze vindt het niks, maar het is na een halve seconde ook weer over. En op zwemles wel onder water zwemmen hè :P
pi_164532774
"Fijn" te lezen dat ze dus niet de enige is, misschien dan maar eens een maatbeker proberen ipv de douchekop.
Het hoofd naar achteren proberen we ook telkens uit te leggen maar werkt niet, washandje ook niet... gelukkig heeft ze nog geen hele bos :+
S. 2014
J. 2016
pi_164532783
Ik laat hem zelf haren wassen en dan tel ik tot 3 en dan water eroverheen :). Maar we wassen z'n haar zelden.
pi_164532830
Niet wassen is geen optie hier... alles moet in dr haar gesmeerd worden :') en ze zweet ook wel veel met dit weer.
S. 2014
J. 2016
pi_164533313
L houdt zijn hoofd wel goed (ik hou zn kin ook nog omhoog) naar achteren en dan kiep ik met een klein bekertje water over zn haren. Het komt dan niet in zijn gezicht. Daarna mag hij altijd meteen de handdoek, dat vindt hij fijn.

Voordat hij dat kon had ik zo'n kapje dat er geen water in zn gezicht kwam maar dat past denk ik niet meer. http://www.prenatal.nl/sh(...)p-41776.htm?id=41776

Oh... en Paw Patrol shampoo :') :')
pi_164533771
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 22:02 schreef Fieder het volgende:
L houdt zijn hoofd wel goed (ik hou zn kin ook nog omhoog) naar achteren en dan kiep ik met een klein bekertje water over zn haren. Het komt dan niet in zijn gezicht. Daarna mag hij altijd meteen de handdoek, dat vindt hij fijn.

Voordat hij dat kon had ik zo'n kapje dat er geen water in zn gezicht kwam maar dat past denk ik niet meer. http://www.prenatal.nl/sh(...)p-41776.htm?id=41776

Oh... en Paw Patrol shampoo :') :')
Zo'n kapje zou ze niet eens ophouden denk ik, en we hebben prinsessenshampoo die ze zelf heeft gekozen... daar word de babypop mee gewassen... :')
S. 2014
J. 2016
pi_164534128
Wat goed van O dat ze haar angst overwonnen heeft. Wat een dappere dodo's zijn die kleintjes toch ook. O+ .

Haren wassen is hier ook geen feest, maar wij doen het zoals Kyara beschrijft en dan is het op zich wel te doen voor alle partijen. Dat hoofd naar achter snapt ze ook nog niet, ze gaat juist altijd naar voren met haar hoofd, dus ook als we een bekertje gebruiken gaat er toch water over haar gezicht. Ik doe het altijd zo snel mogelijk, dan heb je een schreeuwende I "Nee mama, niet doen, nee nee" en zeg ik de hele tijd "bijna klaar, bijna klaar". c_/ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164534163
Prinsessenshampoo idd :')
mja Djen heeft flink lange haren dus dat moet gewoon gewassen worden .. klaar. Wat dat betreft is het bij Boaz wat makkelijker .. daar is de shampoo binnen 5 seconden uit.
pi_164534178
:W

Wij horen nu ook hier :o Met een meisje dat sinds haar verjaardag opeens 20 woorden per dag erbij leert (woord van de dag vandaag: papegaai) en dus ook constant praat en geen seconde stil is. De beste grote zus die je je maar kunt wensen (gilt keihard "baby sjaapuh! sssssh!"). En ook als een echte peuter niet luistert, je negeert als je zegt dat iets niet mag, en die het woord "nee" überhaupt niet schijnt te begrijpen ;)

Las hier al regelmatig mee, maar houd het met een baby erbij niet helemaal bij. Zal m'n best doen om aan te haken :)

Te beginnen met het feit dat haren wassen hier ook drama is (gelukkig maar een drama van 10s met de douchekop), maar dat het tandenpoetsen inmiddels een stuk makkelijker gaat nu we het met mijn Sonicare doen :o
pi_164534757
T en S smeren zelf de shampoo in hun haar. Als het uitgespoeld moet worden kijken ze naar het lampje zodat hun hoofdje goed omhoog zit en dan kan ik het afhankelijk van het humeur van bestreffende peuter zonder problemen uitspoelen. Vooral T vind alles meestal prima, hij gaat zelfs op zijn rug in bad liggen om de "chillen". :D

Amsel gefeliciteerd! *O*

Franny wat is I toch een knappe meid. O+
pi_164535118
Franny, wat een mooie dame is ze toch O+

Hier is wassen ook drama. Ik doe het een keer per week met shampoo en kondig dit ook van tevoren aan.
pi_164535156
Amsel. Gefeliciteerd *O*
pi_164539989
Amsel O+ gefeliciteerd!

Deze wilde ik nog even delen,

Saar doesn't share food!

https://www.dropbox.com/s(...)%2016.52.18.mp4?dl=0
S. 2014
J. 2016
pi_164543322
Haren wassen was hier ook heel lang een gedoe. Ze smeert het er nu zelf in en tijdens het spelen in de douche spoelt het er vanzelf weer uit. We wassen het maar een keer per week ondanks lang haar. Ik was mn eigen haar ook maar 1 keer in de week...

Vandaag is het feest hier! 3 jaar alweer *O* gister een super gezellig feestje gehad dus vandaag doen we niet zoveel bijzonders.
Afgelopen jaar hier niet zo actief meegeschreven, ga mn best doen dit jaar wat actiever te zijn!
  maandag 15 augustus 2016 @ 08:27:51 #36
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_164543381
Haren wassen is hier ook een drama.
Nu ze met mij meegaat iets beter. En dan moet je haar zien met de watertafel en zwembad... En tegenwoordig nagels knippen ook weer :').

We zijn ook bezig met zindelijkheid. Ze kan het goed ophouden maar plassen op de pot ho maar. Dan gaat ze huilen om een schone luier. Ze is dan echt in paniek.

Iemand een idee wat we daar aan kunnen doen?
  maandag 15 augustus 2016 @ 08:52:54 #37
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_164543540
Gefeliciteerd met je meisje, Aapie! *O*

Hier is haren wassen geen feest, maar nu ze goed snapt hoe ze haar hoofd naar achteren moet houden gaat het beter. En met een bekertje spoelen idd ipv de douchekop.
Wij wassen ook zo min mogelijk met shampoo overigens, alleen als het nodig is.

Ik heb geen tips helaas, Bubseltje maar ik zou er denk ik voorlopig nog in mee gaan en misschien langzaamaan beginnen met oefenen met plassen op de wc (of potje) met eerst nog een luier aan? En dan uitbouwen naar de luier stukje los en daarna mss in het potje leggen etc.
Maar ze is nog zo jong, er komt vast een moment dat ze er zelf ook meer vertrouwen in heeft.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_164543599
Gefeliciteerd Aapie *O*! 3 jaar alweer!

Bubs, wij hebben hetzelfde. Hij houdt gerust 3 uur z'n plas op, maar doet niks op het potje of de wc, hij laat niet los, zeg maar. Zijn leidster op de opvang zei hetzelfde en raadde aan om zindelijkheid voorlopig even te parkeren, komt vanzelf. Liever zo dan er een negatieve ervaring van te maken door te 'dwingen'.
pi_164543616
Gefeliciteerd Aapie *O*
S. 2014
J. 2016
pi_164543846
Hi Amsel, gefeliciteerd!
3 jaar, wow, gefeliciteerd Aapie!

Haren wassen doet B zelf en dat gaat prima, als wij het doen is het drama. Alleen onder de douche overigens, in bad wil hij het ook niet.
Ik heb trouwens net de baby shampoo van Petit & Jolie gekocht, die ruikt lekker! Gezien B's gevoelige huid was het steeds Neutral maar ik miste toch een lekker geurtje :@

Wij hebben gisteren met zijn 3tjes gebbq't en dat vond B reuze gezellig. Heeft aardig lopen bunkeren.
pi_164543875
Bubseltje geen tips helaas. Het ging hier eigenlijk vanzelf... potje stond hier eerst wel midden in de kamer zodat ze er gauw opkon als ze zei dat ze moest plassen. In het begin wel wat ongelukjes gehad maar die zijn op 2 handen te tellen. Zowel dag als nacht..! We hebben nu op ons toilet een bril met verkleiner er al in maar als we ergens anders zijn is de gewone bril ook geen probleem meer. Dat was hier een kwestie van vertrouwen dat ze er niet doorheen zou vallen.
pi_164543989
Peuterjongens .. you gotta love them :') }:|
Heb je het ene net kunnen elimineren .. verzint ie wel weer wat anders (gevaarlijks). Hij steekt nog net niet zijn middelvinger naar ons op :X }:|
pi_164544261
Bij paniek zou ik het ook nog laten rusten, Bubseltje. Of misschien kijken waar die paniek vandaan komt.

Ja, peuters, dat is opvoeden geblazen he, Twinkle. >:) .

Wij gaan vanmiddag naar de crematie van de oma van mijn vriend. Ze is 94 geworden. Na enige twijfel nemen we I toch maar mee. De ouders van mijn vriend vinden het ook leuk als ze meekomt en na de crematie gaan we nog naar hen toe. Nu hebben we gisteren aan I uitgelegd dat de oma van papa dood/overleden is. I werd vanochtend wakker, ze stond nog in haar bedje en zei: "Papa oma is een beetje dood." En dan spreekt ze 'dood' heel langgerekt uit en met een heel serieus gezichtje erbij. :o . Het is toch apart vind ik om het met zo'n klein kind over dood te hebben.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164544301
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Peuterjongens .. you gotta love them :') }:|
Heb je het ene net kunnen elimineren .. verzint ie wel weer wat anders (gevaarlijks). Hij steekt nog net niet zijn middelvinger naar ons op :X }:|
:D

Wij hebben er zo eentje die dan à la Hitler bevelen geeft. :o :') En het mooiste is het dan als ze je lachend aankijken terwijl ze bezig zijn met iets waarvan je net of al 100 keer hebt gezegd dat het niet mag.
pi_164544315
Franny sterkte vanmiddag. :*
pi_164544387
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:56 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

:D

Wij hebben er zo eentje die dan à la Hitler bevelen geeft. :o :') En het mooiste is het dan als ze je lachend aankijken terwijl ze bezig zijn met iets waarvan je net of al 100 keer hebt gezegd dat het niet mag.
Ja nou dat vooral! En oma en opa vinden dat maar wat geweldig he, die lachen dan vrolijk mee }:|
En ja eerlijk .. soms moet ik ook lachen :')
Vannacht was ie dus blijkbaar uit zijn bedje geklommen .. heeft ie het voor elkaar gekregen om de stopcontactbeveiliging eraf te halen :X .. we waren er nog net op tijd bij zeg maar. Dat wil je gewoon niet meemaken. Maar ik kan ook niet 24/7 op de babyfooncamera meekijken wat ie nu weer aan het uitvreten is. Ledikantje durf ik ook echit niet meer aan want daar klimt ie gewoon uit met slaapzak en al .. straks komt ie verkeerd terecht en dan breekt ie zijn nek :X

We hebben inmiddels alle lampen er al uit gedraaid boven zodat als ie dan op de schakelaar drukt de lamp niet meer midden in de nacht aan gaat waardoor alles en iedereen wakker wordt.

Het is een faaaaaaaaaaaaaase :O .. en tot die tijd is er koffie c_/

Franny sterkte vanmiddag!
pi_164544770
Hier lijken we een doorbraak te hebben in zindelijkheid. Na donderdag 5 natte broeken gehad te hebben en na elke natte broek nog even op het potje te hebben gezeten, had ze op vrijdag al door als ze begon met plassen, en dan vroeg kon ze de rest op houden tot op het potje. Sinds zaterdag komt ze steeds zeggen 'ik moet nodig plassen!' En dan plast ze op de wc. *O*

En zaterdag ook een keer gepoept zelfs.
Af en toe nog wel een klein ongelukje, maar bijna de hele dag droog. Hopelijk houdt ze het nu vol. :D

Is dat plassen in het begin altijd zon 20/25 keer per dag trouwens? Kan het me niet meer herinneren van de oudste eigenlijk.
Maar ze drinkt ook best veel op een dag en zijn best grote plasjes dat wel.
Nu nog de uitdaging voor als we onderweg/in de auto zitten.
Maar yeej *O*
pi_164544817
Hier ging Djenna jn het begin idd soms wel 5 keer in een uur :Y
dus dat is zeker herkenbaar! Nu gaat ze alleen nog als ze echt moet.
  maandag 15 augustus 2016 @ 12:31:58 #49
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164547154
Zeg kan een ervaren peuter/peuter+ moeder mij even kort updaten over de ongeschreven regels van bij de buren spelen? Ze speelden lekker buiten maar zijn een half uur geleden naar binnen gegaan om TV te kijken. Kuiken heeft netjes gevraagd of hij mee mocht en dat was geen probleem. Kan ik er van uit gaan dat ze hem wel weer deze kant op bonjouren als ze 'm zat zijn? Of had ik mee moeten gaan naar binnen? Of moet ik 'm na een X aantal minuten gaan ophalen? (Nouja, dat laatste sowieso, want ik wil zo lunchen :')).
KuikenGuppy
pi_164547317
Hier word regelmatig bij elkaar gespeeld. Ik ga zelf niet mee, we hebben meestal even contact op de app over ophalen/meeeten..
  maandag 15 augustus 2016 @ 13:01:33 #51
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164547783
Oh appen, goed idee!
Hier is het voor nu opgelost: de jongens gingen zelf weer buiten spelen en toen kon ik kuiken van de straat vissen voor de lunch :+.
KuikenGuppy
pi_164548357
Ik loop meestal gewoon even binnen en klets dan meteen gezellig met de buren. Maar wij hebben geen kindjes hiernaast, maar surrogaatopa en -oma :s) Zulke lieve mensen en Stip is altijd welkom. Ze hebben de Duplo van hun kinderen binnen handbereik staan en vanochtend hebben we zo dus heerlijk op ons gemak boodschappen kunnen doen terwijl hij daar speelde :)
  maandag 15 augustus 2016 @ 13:42:51 #53
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164548592
Het gaat hier echt om buurt kindjes ja, bij de (60+) buren aan de andere kant ga ik ook altijd mee naar binnen ;).
Ik denk dat de buren mij ook een beetje willen ontlasten met die dikke buik, en ze hebben zelf drie jongens dus eentje meer of minder valt nauwelijks op (en ik hoop dat kuiken bij hun terecht kan als de bevalling begint, tot de oppas er is, moet ik nog even overleggen. Het is sowieso wat dat betreft wel fijn dat hij er nu soms speelt).
KuikenGuppy
pi_164548818
Hier zijn ook een aantal buurtkindjes die samen spelen. Maar die ouders laten ze alleen op straat spelen en dat mag L echt niet van mij. En die is gelukkig in onze eigen (afgesloten) tuin nog erg tevreden.

Wel lastig idd die ongeschreven regels. :D denk dat dat per persoon verschilt wat ze fijn vinden, appen is n goed idee ja!
pi_164548970
Hier is alleen een buurmeisje (3huizen verder) van dezelfde leeftijd. Verder alleen wat oudere mensen in het hofje. We hebben wel voor de deur een brandweerwagen en wat wipkippen om op te spelen dus vaak zitten we daar. Buurvrouw heeft een vaste vrije dag, ik helaas niet maar als we dan wel thuis zijn en het is slecht weer zitten ze vaak bij ons binnen. Dan heeft buurvrouw ook even tijd samen met baby broertje
pi_164548981
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 13:42 schreef Burdie het volgende:
Het gaat hier echt om buurt kindjes ja, bij de (60+) buren aan de andere kant ga ik ook altijd mee naar binnen ;).
Ik denk dat de buren mij ook een beetje willen ontlasten met die dikke buik, en ze hebben zelf drie jongens dus eentje meer of minder valt nauwelijks op (en ik hoop dat kuiken bij hun terecht kan als de bevalling begint, tot de oppas er is, moet ik nog even overleggen. Het is sowieso wat dat betreft wel fijn dat hij er nu soms speelt).
Stip kan er zelf heen, want we hebben een deur tussen onze tuinen. Hij vond het daar zo leuk dat we een schuifdeur hebben gemaakt toen zij een veranda neer gingen zetten. Hij roept ook gewoon als hij naar ze toe wil of iets wil laten zien. Heel handig :)

De buurtkindjes zijn allemaal net te oud. De jongsten die buiten spelen zijn 4 en het enige andere jongetje van 2 is eigenlijk nooit buiten. Ik zie hem iig nooit in de speeltuin voor ons huis.
pi_164549811
W speelt vaak met het overbuurmeisje waarmee ze op de peutergroep zat en dan appen we idd. Maar inmiddels hebben we zo'n goed contact dat ik ook regelmatig gewoon even thee drink daar of zij bij ons (en we bij vakantie op elkaars poezen passen). We kwamen er pas na een halfjaar achter dat haar beste vriendinnetje met wie ze altijd speelde bij de peuters gewoon schuin tegenover woont en dat ze uit hun slaapkamerraam kunnen zwaaien :@

Ze speelt soms ook met een ander meisje uit de straat, maar dan altijd bij ons thuis en ik zorg zelf altijd dat dat meisje even thuis meld waar ze is (op nr 2) en dat ze ook gaat melden dat ze weer bij ons weg is. Zijn een beetje rare mensen en het meisje speelt eigenlijk de hele dag alleen buiten. Vond t in t begin wel wennen, ook omdat dat meisje meer dan 2 jaar ouder is (is al een lange tijd 6). Maar eigenlijk spelen ze heel leuk en is dat andere meisje erg jong in haar doen en laten en lijkt t leeftijdsverschil niet zo groot.
(en ze is behoorlijk goed van vertrouwen en naief, dus ik snap écht niet dat haar ouders haar altijd alleen buiten laten spelen).
  maandag 15 augustus 2016 @ 14:41:50 #58
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164550085
omdat je met ruim 6 dat echt niet meer tegen kan houden..
Je moet het ze toch een keer laten ervaren.

mijn 2,5 jarige moet het doen met zijn prive speeltuin in de tuin. (met soms een grotere bemoeizuchtige broer er bij )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door Moppert op 15-08-2016 14:48:15 ]
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_164550131
Ah ik lees even mee over de speel-etiquette :D
F is G-E-K op de buren en speelt daar geregeld met hun kinderen (12 & 6) in de tuin op de trampoline. Gaat tot nu toe altijd goed, ik haal hem op als we gaan eten of zij brengen hem weer terug (is 10 meter lopen)
pi_164552130
Ik vind het ook niet bepaald schokkend om een 6-jarige alleen buiten te laten spelen. Mijn kleuter mag nu soms alleen naar de speeltuin achter ons huis. Dan volg ik iets later met de meiden. Ergens binnen spelen doen ze nog niet maar ze hebben eigenlijk geen van allen echte vriendjes of vriendinnetjes in de buurt. De meiden zijn sowieso moeilijk om daar tussen te komen.
pi_164556984
Aapie. Gefeliciteerd *O*

GM. Die Saar :D

Hier ook weinig buurkinderen. Alleen op het plein. En dan ben ik altijd mee.

Vanmorgen met Riley naar de huisarts gegaan. Ij dacht dat ze splinters onder haar voetje had. Bleken wratjes te zijn. Ze was heel dapper toen ze dat stikstof op kreeg. Riep alleen een keer dat het ijs een beetje gemeen was. Verder heel rustig gebleven.
pi_164557494
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2016 15:42 schreef Kyara het volgende:
Ik vind het ook niet bepaald schokkend om een 6-jarige alleen buiten te laten spelen. Mijn kleuter mag nu soms alleen naar de speeltuin achter ons huis. Dan volg ik iets later met de meiden. Ergens binnen spelen doen ze nog niet maar ze hebben eigenlijk geen van allen echte vriendjes of vriendinnetjes in de buurt. De meiden zijn sowieso moeilijk om daar tussen te komen.
Het schokkende zit m denk ik meer in vrijwel de hele dag alleen buiten en bij jan en alleman aanbellen om te mogen spelen. Maar vooral omdat ze zo naief is eigenlijk.
Maar W zal tegen die tijd idd ook wel alleen buiten spelen denk ik..

[ Bericht 0% gewijzigd door watmoetikkiezen op 15-08-2016 20:11:03 ]
pi_164557943
Vooral sneu dat er blijkbaar niemand is om mee te spelen ;)
Ik denk dat het ook vrij normaal is voor een 6-jarige om een speelkameraadje te zoeken. Ik zie het hier ook veel gebeuren in de wijk. En soms moet je wat langer zoeken (bij meer mensen aanbellen dus) voor je er een gevonden hebt. Maar misschien ben ik ook naïef ;)
  maandag 15 augustus 2016 @ 20:08:10 #64
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_164560031
Ik zat vandaag zelfs te twijfelen of ik J even alleen in het speeltuintje achter ons huis zou laten (einde van de brandgang, hij hoeft alleen een heel heel rustige 'straat' over te steken), hij wilde zo graag blijven, maar ik wilde met F naar binnen, die kreeg t te warm. Ik denk dat ie tegen de tijd dat ie 6 is vrij door de hele wijk heen speelt :@ Maar goed, wij wonen dan ook in een rustig deel van een al rustig dorp...

O, en hoi! Wij zijn terug van vakantie. Heerlijke week gehad in de Ardeche. Kinders hebben het heel goed gedaan, enige nadeel was de lange reistijd, maar zelfs dat hebben we overleefd. Jongens zijn wel allebei weer heel blij thuis te zijn, j had vooral de kat erg gemist, en maakte zich een beetje zorgen of die het wel leuk vond om bij opa en oma te zijn O+

En nog even terugkomend op de eerdere zindelijkjheidsdiscussie: hier nog geen vorderingen. Op vakantie even geprobeerd, zwmbroek, geen luier, maar elke plas was een natte broek en grote paniek. Maar weer even uitgesteld dus :(
  maandag 15 augustus 2016 @ 20:08:34 #65
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_164560043
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 08:57 schreef GotC het volgende:
Gefeliciteerd Aapie *O*! 3 jaar alweer!

Bubs, wij hebben hetzelfde. Hij houdt gerust 3 uur z'n plas op, maar doet niks op het potje of de wc, hij laat niet los, zeg maar. Zijn leidster op de opvang zei hetzelfde en raadde aan om zindelijkheid voorlopig even te parkeren, komt vanzelf. Liever zo dan er een negatieve ervaring van te maken door te 'dwingen'.
Dat denk ik ook idd. Ze kwam vanmiddag uit bed en zei van ikke niet potje plassen. Dus ook maar niet gedaan.

Aapie gefeliciteerd *O*
pi_164560288
Hier ook nog geen vorderingen met zindelijkheid. Ze wil echt niet zonder luier. Nu zet ik haar af en toe op het toilet.
pi_164561470
Vrijwel de hele dag alleen buiten, nee, dat kan ik me ook niet zo goed voorstellen, dat ik dat als ouder een prettig idee zou vinden bij een zesjarige. Ik woon zelf middenin een grote stad en misschien komt het doordat ik nu een 2,5 jarige heb en het me nog niet goed kan voorstellen, maar ik denk dat ik I niet alleen voor lange tijd buiten zou laten spelen. Daar vind ik onze woonplek niet geschikt voor.

Maar ook in een meer kindvriendelijke wijk twijfel ik eraan, ik zou toch willen weten waar mijn kind is en met wie. Ik heb teveel angstvisioenen dat zo'n klein meisje ineens in verkeerde handen terecht komt (en dan bedoel ik echt niet meteen Dutroux-achtige dingen hoor, er kunnen ook wat verkeerde buurjongetjes tussen zitten die je niet kent.) Zeker dat maar aanbellen bij iedereen zonder dat jij precies weet bij wie en wat zou ik niet willen. Misschien komt dat door eigen slechte ervaringen uit mijn jeugd, en het feit dat mijn ouders zo onoplettend waren en geen idee hadden van wat er onder hun eigen ogen gebeurde... :{ .

Gelukkig hebben wij dus die gezamenlijke binnentuin. We hebben een groepsapp met de ouders hier met jonge kinderen. Als kinderen bij iemand thuis zitten, omdat ze zijn komen binnenwandelen (binnenstormen is het meestal meer :P ) dan laten we dat aan elkaar weten. Soms schrijven we dan: we gaan zo eten, stuur ze maar deze kant op. Of we gaan zelf even halen, het gaat eigenlijk vanzelf.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164565028
Wij hebben ook app contact met buren. We laten onze buren altijd even weten dat kind X of Y bij ons binnen is komen wandelen en andersom.
L van mij is 6, maar die mag zeker geen hele dag, sterker nog, niet eens een heel uur alleen buiten spelen. Ik wil altijd weten waar ze zit en dat komt ze ook keurig aan me melden. Als ik haar even niet gezien heb dan loop ik even naar buiten om te checken waar ze zit.
En vanuit mijn eigen angst heb ik haar dus wel laatst geleerd/probeer ik haar te leren, dat ze nooit met iemand mee mag gaan. Ook niet als hij hondjes, een baby, Pokémons etc, thuis heeft en ook niet als diegene zegt dat het van haar mama mag. Eerst had ik die angst niet zo, maar een paar maanden geleden werden hier in de buurt meisjes aangesproken door een bepaald persoon en dat heeft me toch doen besluiten L hierover in te lichten. -O-
pi_164565641
Nikki, goed dat je dat doet. Ik denk dat je dat een kind inderdaad moet vertellen. Met de buren hebben we bijvoorbeeld ook de afspraak dat als één van ons de kinderen even mee wil nemen naar het speeltuintje om de hoek een kind dat wel eerst thuis gaat vragen/vertellen. Gewoon, om er ook in te krijgen dat je dus altijd, ongeacht wie het voorstelt, even thuis checkt of het goed is.
Wat naar dat er in jullie buurt zo iemand rondliep. :{ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164565841
Lastige dingen ja :{
mijn zusje is samen met een buurmeisje slachtoffer geworden van een pedofiel, notabene onze achterbuurman die ook nog eens leiding bij de scouting was :{

Hoewel wij op een doodlopend stuk wonen, kunnen sommige aanwonenden best hard scheuren hier :X . Daarom durf ik Djenna nog niet alleen voor te laten spelen met de wat oudere buurkinderen. Maar er komt een dag dat ik dat wel los moet laten. Dat moment mag van mij nog wel effe duren
:X
pi_164566128
Saar is nu gelukkig nog te jong maar ooit moet ik loslaten, en nu wonen wij op een dorp met de speeltuin letterlijk op 3x vallen van de achterdeur maar toch gaat zij voorlopig niet alleen die kant op. Ik heb geen zicht op de ingang van de speeltuin en kan door de begroeiing ook niet alles zien, en idioten heb je overal...
S. 2014
J. 2016
pi_164566511
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 12:31 schreef Burdie het volgende:
Zeg kan een ervaren peuter/peuter+ moeder mij even kort updaten over de ongeschreven regels van bij de buren spelen? Ze speelden lekker buiten maar zijn een half uur geleden naar binnen gegaan om TV te kijken. Kuiken heeft netjes gevraagd of hij mee mocht en dat was geen probleem. Kan ik er van uit gaan dat ze hem wel weer deze kant op bonjouren als ze 'm zat zijn? Of had ik mee moeten gaan naar binnen? Of moet ik 'm na een X aantal minuten gaan ophalen? (Nouja, dat laatste sowieso, want ik wil zo lunchen :')).
Haha, dit vond ik in het begin ook echt zo ingewikkeld! Ik heb terugkijkend ook best ongepaste dingen gedaan geloof ik, gewoon uit onwetendheid over de etiquette :+

Bij mensen die je nauwelijks kent hou je de vinger aan de pols. Als mijn kind ergens gaat spelen waar hij nieuw is, wisselen we telefoonnummers uit. Ook als die mensen naast me wonen, even appen of het nog gezellig is, is toch handiger dan aanbellen (waardoor je kinderen mogelijk uit hun spel haalt enzo). Maar eigenlijk willen ze hier nooit een eerste keer alleen ergens spelen, ze verzoeken mij altijd met ze mee te gaan. Erg fijn, kan ik meteen even sfeer proeven daar, ik weet graag met wat voor mensen (kinderen) mijn kind zich omringt.

We hebben bevriende buren, onze tuinen staan open voor elkaars kinderen en daarmee wordt niet elke dag opnieuw contact gelegd als ze samen spelen. Als ik ze mis app ik haar of ze daar zijn. Meestal is dat zo, soms zegt zij: ik dacht dat ze bij jou waren! en dan gaan we zoeken en blijken ze met zijn allen lekker buiten. Wij hebben wel heel duidelijke regels over tot waar je mag gaan, wat wel en niet geoorloofd is, met wie je mee mag (met niemand, ook geen politie of iemand die zegt dat hij door mama of papa is gestuurd of in ruil voor pokemonkaarten - waarvan Oudste zei: 'Ik begrijp echt wel dat dat niet klopt mam, Pokemonkaarten zijn zo tof, als iemand ze zomaar weg geeft is er iets niet in de haak' - gewoon echt niemand)

Er vanuit gaan dat iemand mijn kind wel weer terug brengt doe ik overigens nooit, ik durf er niet op te vertrouwen dat mijn kind durft aan te geven dat hij ergens weg wil en dus ook niet dat de andere ouder kan inschatten of het al 'tijd' is voor mijn kind om daar weg te gaan.

En met zes jaar alleen spelen vind ik heel normaal, maar wij wonen in een kinderrijke autoluwe buurt. Sticker mag ook alleen buiten spelen, mits Oudste erbij is (en dan spelen ze rondom ons huis, dus met de tuindeur open kan ik ze horen).
pi_164566596
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 18:41 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Het schokkende zit m denk ik meer in vrijwel de hele dag alleen buiten en bij jan en alleman aanbellen om te mogen spelen. Maar vooral omdat ze zo naief is eigenlijk.
Maar W zal tegen die tijd idd ook wel alleen buiten spelen denk ik..
Het is een kind van zes, een beetje naiviteit vind ik heel gezond ;)
pi_164567090
Slim dat ze altijd even thuis moeten vragen of ze mee mogen Franny. Zo leren ze hopelijk dat ze inderdaad niet zomaar mee mogen, zelfs al zijn het bekenden. Laten we hopen dat onze kinderen nooit met iets dergelijks te maken krijgen, het is naast aangereden worden bij het oversteken één van mijn grootste angsten als L "alleen" op straat is. Laatst toen L "kwijt" was op het strand schoten wat dat betreft ook de meest angstaanjagende gedachten door mijn hoofd. :X

T en S mogen overigens nog helemaal niet alleen op straat spelen. Wij hebben een sloot in de straat waar ze binnen anderhalve minuut in zouden kunnen liggen, dus er is altijd toezicht en dat blijft zo tot ze hun zwemdiploma hebben. Ik vertrouw een 2-3-4-5-jarige echt niet als het om water gaat. Zeker op mijn twee ondernemende jongetjes heeft het water een enorme aantrekkingskracht, dus voorlopig verkeer ik nog in opperste staat van paraatheid als de jongens buitenspelen. Even rustig een bakje koffie drinken is er voorlopig nog niet bij zegmaar. :')
  maandag 15 augustus 2016 @ 22:28:31 #75
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164567695
Wat lijkt me dat heerlijk zo'n binnentuin Franny!

Hier een speeltuin 50 meter verderop in de straat maar ik heb daar geen zicht op. Dat duurt nog wel heel wat jaartjes voor hij daar alleen naartoe mag. Sowieso op straat spelen vind ik hier niet echt veilig. Wijk is op zich rustig maar er wordt soms best hard gereden door de straat en er staan hier en daar hoge struiken. Lucas moet zich dus eerst bewust zijn van het verkeer voordat hij alleen buiten de tuin mag spelen. Hier niet echt buurtkinderen van zijn leeftijd. Ja de directe buren maar dat is een dochter die met haar zoontje bij dr moeder woont sinds een aantal maanden. Relatie verbroken, ga ervan uit dat het tijdelijk is.

Hopelijk kan hij straks lekker met zijn zusje spelen O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164568123
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 22:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
T en S mogen overigens nog helemaal niet alleen op straat spelen. Wij hebben een sloot in de straat waar ze binnen anderhalve minuut in zouden kunnen liggen, dus er is altijd toezicht en dat blijft zo tot ze hun zwemdiploma hebben
Hier vlakbij is laatst een meisje inderdaad verdronken in zo'n sloot :'(
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_164568728
Hier is onze straat een soort hofje waar alle bewoners zeer rustig inrijden. (Maar de pakketbezorgers :( ... )
Alleen ook hier open water, dus nee...
Ze willen wel vaak in de straat spelen, dus dan zit ik net voor m'n voortuin met zicht op de hele straat.
Veel speeltuinen en vooral dichtbij maar wel oversteken..
pi_164569117
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 22:08 schreef L-E het volgende:

[..]

Het is een kind van zes, een beetje naiviteit vind ik heel gezond ;)
Ja daar heb je wel gelijk in...
Maar dit kind komt op mij over als niet echt veel ouder dan mijn dochter, terwijl ze t wel is. En als ik niet zeg dat ze t moet melden zou ze gerust de hele dag bij ons spelen zonder dat iemand het weet (dat was de eerste keer namelijk zo)..
Maar in principe is alleen spelen met 6 dus heel normaal.. goed om te weten!
pi_164572979
Hier loopt het een beetje af en aan met de buurkinderen en dat is prima. De buren sturen de kinderen naar huis als het niet uit komt of tijd is en andersom ook. Wel ga ik soms checken hoe het gaat en klets dan wat bij met de buurvrouw maar dat is niet elke keer.
De poorten staan dan trouwens ook bijna altijd open als de kinderen samen spelen. Dus dan zitten ze weer bij ons, dan bij hun, het loopt wat op en neer. Of juist de oudsten bij de een en de jongsten bij de ander.

Er wonen ook nog twee kinderen in de straat waar ik liever niet heb dat ze komen (zijn net wat ouder en een beetje een apart gezin). Als ze op straat spelen zeg ik er ook altijd bij dat ze nergens achterom mogen zonder dat ik het weet. Zo in de zomer kan ik trouwens precies horen waar ze zijn :P

De oudste mag sinds een tijdje af en toe alleen op straat (we wonen in een rustig doodlopend hofje). Hij weet tot waar hij mag komen, en ik kijk geregeld naar buiten (+ de poort is open dus ik hoor wat er gebeurd). De jongste mag heel af en toe even alleen maar dan ga ik heel regelmatig kijken, maar meestal sta ik gewoon in de voortuin zodat ik ze in de gaten kan houden.
Buurjongetje van ook bijna drie speelt wel best vaak buiten (met zus van zes maar zonder ouders) ik vind dat zelf nog heel spannend dus gebeurd hier nog niet vaak (ooit bijv nog even de tafel afruimen en de vaatwasser inruimen maar dan volg ik snel).
Sowieso ook omdat er ander op plekker gespeeld wordt wat ik niet wil maar de ouder buurtkinderen zeggen wel te mogen (in het plantsoen, bij andere mensen (zonder kinderen) op de oprit of paadje in de voortuin, dat wil ik gewoon niet hebben)
pi_164577452
B gaat de tuin hier niet uit, maar dat is omdat er gewoon te hard door onze wijk gereden wordt en er verder niet echt kindjes van zijn leeftijd zijn. 1 van de redenen van onze verhuis plannen.

Ik kon zelf al hele vroeg zwemmen omdat wij dichtbij een kanaal woonden. Nog voordat ik naar school ging had ik zwemdiploma A. Dat kan zeker allemaal niet meer?
Ik ben echt in een klein dorp opgegroeid waar op straat spelen heel normaal was. Ook omdat het enorm rustige straten waren en iedereen een beetje oplette. En een oudere broer en zus helpt ook ;)
pi_164577778
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 08:54 schreef exode het volgende:
Nog voordat ik naar school ging had ik zwemdiploma A. Dat kan zeker allemaal niet meer?
Ik ben echt in een klein dorp opgegroeid waar op straat spelen heel normaal was. Ook omdat het enorm rustige straten waren en iedereen een beetje oplette. En een oudere broer en zus helpt ook ;)
Waarom zou dat niet meer kunnen?
Hoe ik zelf ben opgegroeid is totaal niet te vergelijken met hoe I nu opgroeit. Ik woonde op een afgelegen laantje met allemaal tuinders (mijn vader was ook tuinder). Wij hadden een enorme tuin, kassen waar mijn ouders altijd in aan het werk waren, die omringd werden door sloten, een grote schuur, de buren hadden een weiland met paarden en geiten. Ik speelde al jong overal. Maar ik heb daar geen sterke nostalgische gevoelens bij, ik was namelijk ook vaak jaloers op klasgenoten die in 'gewone' woonwijken woonden. Leek me veel gezelliger (+ dat zij over het algemeen niet streng gelovige ouders hadden ;( .). Wat ik alleen nooit kon begrijpen, is als andere kinderen de hele dag binnen wilden speelden. Ik werd door mijn ouders echt naar buiten geschopt, als ik een halve dag binnen zat. En dat heb ik wel een beetje overgenomen geloof ik, want ik kan nu ook slecht een hele dag binnen zitten.

I heeft zich gisteren bij de crematie heel goed gedragen. En het was echt heel fijn dat ze er bij was; zeker voor opa en oma. Ik had haar mandje meegenomen met wat klein speelgoed. De plechtigheid duurde een klein uurtje. In het begin zat ze op schoot, nog wat onder de indruk van de sfeer, de plek, en de plechtige stilte. Maar op een gegeven moment wilde ze in het gangpad staan. Tijdens Ave Maria is ze met een roos naar voren gelopen (ik zei "ga maar naar oma") en toen heeft ze eerst geknuffeld met opa en oma, en toen heeft ze met behulp van een tante de roos op de kist gelegd. Opa, die daarna een speech moest geven, kwam gewoon niet meer uit z'n woorden, zo ontroerd was hij. O+ . Die onbevangenheid van een kind is bij zoiets erg mooi. Haar grote (half)broer Jelmer (die al 21 is) was er ook bij en het is ook altijd top om hen samen te zien. (We haalden hem op van het station en zodra hij de auto in stapte, vertelde I hem "Papa oma is stuk, is stopt." op zo'n heel opgewekte toon)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164577950
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 09:21 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet meer kunnen?

Zwemlessen beginnen volgens mij wat later tegenwoordig? Dacht ik hoor :@
pi_164578108
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 09:34 schreef exode het volgende:

[..]

Zwemlessen beginnen volgens mij wat later tegenwoordig? Dacht ik hoor :@
Hier in de omgeving kan je niet eerder beginnen met zwemmen dan bij 4,5 jaar. Dus hier in de omgeving kan dat inderdaad niet :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_164578151
Bij ons wordt er wel vanaf 3 jaar peutersurvival gegeven. Dan leren ze drijven en veilig uit boten vallen enzo.
pi_164578200
Ja zag ik hier ook inderdaad Dot, peuterzwemles maar dat gaat meer om plezier maken in het water. Waarschijnlijk gaan we dat na de zomer doen met hem.

Ik vind het in de herfst en winter altijd lastiger om dingen met te ondernemen vanwege Nederlands weer :@ en het is een echte jongen die veel beweging nodig heeft. Dus peutergym en peuterzwemmen staan hier op de lijst :D Ook om onder de kindjes te zijn.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:00:28 #86
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164578301
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 08:54 schreef exode het volgende:
B gaat de tuin hier niet uit, maar dat is omdat er gewoon te hard door onze wijk gereden wordt en er verder niet echt kindjes van zijn leeftijd zijn. 1 van de redenen van onze verhuis plannen.

Ik kon zelf al hele vroeg zwemmen omdat wij dichtbij een kanaal woonden. Nog voordat ik naar school ging had ik zwemdiploma A. Dat kan zeker allemaal niet meer?
Ik ben echt in een klein dorp opgegroeid waar op straat spelen heel normaal was. Ook omdat het enorm rustige straten waren en iedereen een beetje oplette. En een oudere broer en zus helpt ook ;)
Dat ligt aan het zwembad, ik las laatst over een jochie van 2 met zijn diploma.

Of dit: http://www.hartvannederla(...)ige-haalt-c-diploma/
KuikenGuppy
pi_164578338
Oh yes, gooi ik hem nu al op zwemles ;)
Ik heb leren zwemmen in een buitenzwembad, om 08:00 's ochtends. Vandaar dat ik nog steeds altijd het water inga als we bij het strand zijn denk ik. _O- Koud? Nee joh.
pi_164578408
Na de bevalling wil ik ook graag met Saar gaan peuterzwemmen en gymen. Voor haar leuk met andere kindjes en dan hebben we even onze tijd samen.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:07:03 #89
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164578416
Wij wonen op een woonerf, en iedereen loopt bij elkaar naar binnen qua spelen (tenminste, dat zie ik bij andere kindjes, en ik verwacht dat dit bij ons ook wel zal gebeuren als kuiken wat ouder is). Ik kan met dikke buik niet meer achter hem aan rennen, dus we hebben hele duidelijke afspraken gemaakt waar hij wel en niet naartoe mag: altijd in het zicht (en soms speelt hij met de buurjongens buiten met buurman/buurvrouw er bij, dan durf ik wel even naar de wc te gaan of een glas drinken in te schenken oid).
Opvoeden is loslaten hè...

We organiseren binnenkort een buurtbbq, en dan gaan mijn man en ik een balletje op gooien over een straatswhatsappgroep, want ik zie ook regelmatig andere moeders rondlopen: "heb jij mijn kind gezien?" Bedankt voor het idee ;).
KuikenGuppy
pi_164578446
Bij ons in de buurt kun je met 3 jaar beginnen met zwemlessen. Die lessen worden echter alleen op enorm onchristelijke tijden gegeven, dus wij moeten wachten op de reguliere zwemles op zaterdag waar ze met 4 jaar mogen starten. Ze doen er dan wellicht wat langer over dan dat ze zouden starten met 5 jaar, maar wij nemen toch een totaalpakket voor A en B af, dus dan maakt het niet meer zoveel uit hoe lang ze erover doen. ;)

Ik was vanmorgen heel blij dat ik mijn twee dwarse peuters kon afleveren bij het kdv. Ik weet niet wat er gisteren in hun eten heeft gezeten, maar ze waren beiden niet te genieten vanmorgen. :X

Maar ik ben ook heel trots op ze, want ze slapen nu sinds een paar nachten allebei in een groot bed en het gaat ontzettend goed. Ze blijven er netjes in en slapen prima. Het blijft me elke keer weer verbazen hoe enorm flexibel kinderen zijn. S deed de eerste avond dat hij in zijn nieuwe bed moest een beetje moeilijk omdat hij het spannend vond. Toen ben ik samen met hem bij zijn oude bed gaan kijken die inmiddels uit elkaar geschroefd was. Hij concludeerde dat zijn oude bed kapot was en ging toen vrijwel zonder gedoe in zijn nieuwe bed slapen. Inmiddels is hij mega trots als hij weer in zijn grote bed mag slapen. T vindt zijn bed naar eigen zeggen "gaaf!". O+
pi_164578454
Heerlijk klinkt dat Burdie, zo'n erf. Hier karren ze met ruim 60 km per uur door de straat (met drempels) en komen met regelmaat scooters met een rotgang voorbij.

B is de laatste tijd steeds te vroeg wakker. :{ Vanochtend ook al om 05:45. Klaarwakker en enorm aan het huilen. Dus maar tussen ons ingelegd. Hopelijk is dit een korte fase.... c_/
pi_164579212
Nikki wat stoer van je mannen *O*

Hier in de omgeving is zwemmen meestal vanaf 4,5. Ook een paar waar ze starten met 4. Maar het schijnt dat kinderen er dan over het algemeen iets langer over doen. Ik heb Djenna al opgegeven en ze start in november.. dan is ze net een paar weken 4. En ze pakt de tijd maar die ze ervoor nodig heeft.. boeit mij niet zo eerlijk gezegd.

En in de herfst/winter dingen ondernemen vind ik zelf ook wat lastig vanwege het Hollandse weer idd. Wordt vaak al gauw iets wat je binnen kunt doen c.q. waar het behaaglijk is. Ik ben niet zo van de kou :') . Mijn man daarentegen .. mja misschien dat daar het verschil wel ligt idd .. is een boerenzoon en lag vroeger idd ook altijd buiten. Dus die vibdt dat heerlijk en vindt dat je je ook naar het weer kunt kleden. Zit ook wat in natuurlijk :Y
pi_164579228
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 10:07 schreef Burdie het volgende:

We organiseren binnenkort een buurtbbq, en dan gaan mijn man en ik een balletje op gooien over een straatswhatsappgroep, want ik zie ook regelmatig andere moeders rondlopen: "heb jij mijn kind gezien?" Bedankt voor het idee ;).
Ja, is echt superhandig! We sturen elkaar ook leuke foto's van de kinders.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164579610
Wij hebben ook zo'n 'buurvrouwen'-app groepje... (en ja, helaas vooral de mama's die erin zitten :') ) maar het is echt superhandig! Voor speelafspraakjes, kindjes die kwijt zijn, en allerlei andere handige dingen. Zo heb ik laatst via die app een driewielertje weggegeven waar mijnes inmiddels echt veel te groot voor waren. Supertof om daar nu een dreumesje mee voorbij te zien komen ;)

Bij ons spelen er normaal ook veel buiten, alle poorten open en het grut loopt gezellig bij elkaar binnen. Alleen nu lijkt het wel alsof de hele wijk allemaal ook de volle 6 weken weg is op vakantie.. doodstil op straat, alleen die zielige twee van mij rijden rondjes op hun fietsjes :@
pi_164579627
Ja wij ook inderdaad. Zo van "hier gaat t prima!" en dan een foto als bewijs...
pi_164579690
Twinkle, ik ben ook echt een buitenmens en heb het niet snel koud. Maar verzinnen wat we kunnen doen vind ik zo lastig, maar vooral als het regent. :@
Mijn vrouw is een echte koukleum maar die verzint altijd 100 dingen voor binnen waar ik nooit op zou komen.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:59:35 #97
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164580718
Vraag dr om een lijstje, exode ;).
KuikenGuppy
pi_164585034
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 11:59 schreef Burdie het volgende:
Vraag dr om een lijstje, exode ;).
Ok, verkeerd geformuleerd. Ik ben gewoon niet zo goed in: tenten bouwen, zandtafels maken, kleuren, kleien, knutselen, spelletjes bedenken, freubelen etc. :@ :D
pi_164585861
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:52 schreef exode het volgende:

[..]

Ok, verkeerd geformuleerd. Ik ben gewoon niet zo goed in: tenten bouwen, zandtafels maken, kleuren, kleien, knutselen, spelletjes bedenken, freubelen etc. :@ :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:52 schreef exode het volgende:

[..]

Ok, verkeerd geformuleerd. Ik ben gewoon niet zo goed in: tenten bouwen, zandtafels maken, kleuren, kleien, knutselen, spelletjes bedenken, freubelen etc. :@ :D
Shake hands exode .. niks om je voor te schamen!
Als ik de kindjes bij de gastouder ophaal en ik hoor wat ze daar allemaal gedaan hebben op 1 dag .. dan denk ik: dat doe ik nog niet eens in een heel jaar met ze :@

En dat heeft dan Pabo gedaan ook nog :') ... moet me echt schamen :@
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:34:15 #100
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164586421
We wonen echt aan een mega park (hoera voor de verhuizing *O* ) dus er komen geen auto's het is alleen een park en aan het begin dan een speeltuintje en grasveld. Onze huizen zijn de laatste in de rij en verder komt er dus echt niemand hier. doodlopend allemaal en dus alleen bestemmingsverkeer.

Mijn jongste is zo enorm verstandig en doet alles wat broer en zus zeggen als het aankomt op veiligheid. De oudste zit in groep 5 en is zo wijs..

Ik vind het eigenlijk best suf dat ik haar niet haar broertje even voor 15 minuten toe vertrouw.
We wonen enorm afgelegen en er is hier geen kip (op een paar andere gezinnen na dan)
Ik kan ze niet zien, wel horen. ik vind eigenlijk dat ik een beetje moet loslaten..

Maar jeetje wat lastig.

(ik snap ook wel waarom mensen altijd zeggen de jongste mag zoveel meer, maar hij leert ook veel sneller door de oudere en het is heel verdrietig om hem alleen thuis te zien staan en dan voor het raam zwaait dag broer, dag zus, en dan ook graag mee willen)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:23:13 #101
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_164588955
Hier echte buitenkinderen gelukkig. Daar vermaken ze zich goed. Binnen is het lastiger. Ik ben ook geen entertainer qua knippen plakken en verven met de kinderen.

Wij wonen echt in een dorp. Maar dat water... is wel een dingetje. Oudste gaat zijn gang ondertussen binnen gestelde grenzen waar hij mag zijn. Kleuter mag van hoek tot hoek en naar het speeltuintje om de hoek.
Peuter mag achter vrij spelen. Voor nog niet.

Moppert niet raar dat je je oudste niet laat oppassen bij het buiten spelen. Doe ik hier ook niet (oudste is bijna 10) - alleen binnen en achter buiten. Als ze opgaan in hun spel en ze peuter vergeten.... ik zou het mezelf niet vergeven als er iets gebeurd dan.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:44:41 #102
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164590110
het gaat om 5 minuten even voetballen, dat kan niet in de tuin.
en ik ben eigenlijk niet bang dat ze opgaat in haar spel. ze is een moederkloek dus even de schutting uit tjah eigenlijk niet zo gevaarlijk als het aanvoelt. het is niet heel ver en zou gaan om 1x in de zoveel tijd. ze wil het zelf zo graag omdat hij gewoon er enorm aan toe is.

Net als stoepkrijten voor de deur. ik zie ze dan wel door het keukenraam.
Mijn middelste mocht pas met 5 naar buiten en met 4 alleen al zus ook buiten was.

mijn jongste speelde als we in een mega buitenspeeltuin waren ook altijd alleen. ik vind het lastig dat hij zoveel groter en wijzer is. zou ik afgaan op leeftijd roep ik neeeeeeeeee maar op karakter en gedrag tjah dan zou hij mogen..
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_164590506
Fijn dat het mooi was gister franny!

En nikki wat lekker dat het gelijk zo goed gaat in de grote bedden!

Zwemles gaan wij na de vakantie weer mee verder. Ben begonnen met babyzwemmen, hebben 2 klasjes peuterzwemmen gedaan en na de vakantie gaat ze voorbereidend voor a zwemmen. Dan hoef ik zelf ook niet meer mee het water in, ben heel benieuwd hoe ze dat gaat vinden. Ze zwemt al redelijk met behulp van een easyswim.. misschien ook iets voor jullie exode?

Verder hier ook wel echt een buiten kind. Ze vind het heerlijk om gewoon maar wat te rommelen in de tuin, en elke dag even in de moestuin kijken of er alweer wat nieuwd is gegroeid. Binnen doen we vooral kleuren, ballen rollen, blokken bouwen. En vorige week zijn we begonnen aan een wc rollen slinger, we hebben nu 14 geschilderde wc rollen haha
pi_164592760
Leuk al die buitenspeelverhalen O+ Een van de redenen dat ik verliefd ben op ons huis is de buurt waarin het staat. Bij de eerste bezichtiging waren er kinderen op straat aan het hinkelen. Niet op stoep, maar op straat, dat vond ik zo bijzonder.

Hier dus veel kinderen in de buurt, maar die zijn wel wat ouder dan peuter. Behalve dan het buurjongetje, die is precies een half jaar ouder en het is dikke mik tussen die twee O+ We grappen al met de buren over een deurtje in de schutting en het zou me niet verbazen als dat er ooit ook echt eens komt :D Buiten spelen zonder toezicht is met net 2 jaar natuurlijk nog niet aan de orde, maar we gaan wel elke avond even een rondje lopen of naar de speeltuin.

Ik vind het trouwens best moeilijk om aan te leren dat ze niet zomaar van de stoep af mag in een buurt waar dus zoveel op de straat wordt gespeeld :o Wij lopen zelf ook midden op straat als we richting speeltuin gaan bijvoorbeeld, ik moet er echt bij nadenken dat we moeten aanleren dat de straat eigenlijk gevaarlijk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Amsel op 17-08-2016 07:33:03 ]
pi_164601614
Ik werd vanmiddag gebeld door de juf van het kdv dat T een poepluier had gehad met wormen erin. :o Echt :r! Het zijn niet de normale kleine wormpjes die kinderen kunnen hebben, maar echt lange wormen van tientallen centimeters. Dat weet ik omdat de juffen zo aardig waren om de poepluier voor me te bewaren. :') De rillingen lopen over gewoon mijn lijf terwijl ik dit typ. Nu heeft T een wormenkuur van de huisarts voorgeschreven gekregen en zijn we er hopelijk snel vanaf.

Ik heb vandaag de duplo weer naar beneden gehaald en de Toet Toet auto's weggehaald. Een gouden zet voor mijn kleine bouwer T. Hij was helemaal in zijn nopjes met de treinrails en heeft zelf een hele spoorweg gebouwd. Sowieso is hij altijd als er iets te bouwen valt van de partij. Hij is afgelopen weekend ook ruim een uur bezig geweest met de dopsleutelset van zijn oom. Het is echt genieten om hem zo geconcentreerd bezig te zien met iets wat hij echt leuk vindt. O+
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:04:33 #106
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164601803
Oh brrrr nikki :{ is de oorzaak van de besmetting duidelijk?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164601879
Bleh Nikki :X
pi_164601961
Ieuw! NIKKI! Vanuit de zandbak of wat?

Saar heeft een plakaanmama fase... maar echt tot in t extreme... als ik maar n klein beetje uit beeld verdwijn... :o
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:08:17 #109
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164601973
He jakkes Nikki :r.

Wij hadden toch zo'n leuke dag vandaag. We hebben koekjes gebakken, buiten gespeeld, een tent neergezet en op het gras gepicknickt, en na Kuikens slaapje zijn we met z'n drieën naar de haven geweest (daar vroeg hij al een paar dagen naar) en naar het naastgelegen strand, en met de bus weer terug. Heerlijk was het O+.
KuikenGuppy
pi_164602466
Burd wat een heerlijke dag. O+

GM herkenbaar, het is soms om moedeloos van te worden. Met name rondom het bedritueel en opstaritueel mag papa niets doen en moet mama alles doen. En elke maaltijd is er ruzie over wie er naast mama mag zitten. Ze trekken serieus een sprintje naar de tafel zodra we zeggen dat we gaan eten, alles om dat gouden plekje naast mama te bemachtigen. :')

We hebben geen idee waar de wormen vandaan komen. Het besmetten zou op vakantie in Frankrijk gebeurd kunnen zijn of op het kdv, geen idee eigenlijk. Ik hoop dat ze snel dood zijn, want vanavond lagen er ook wormen in zijn poepluier thuis, echt ontzettend ranzig. :r
pi_164602492
Oh bah Nikki :'(
Hopelijk heeft hij er geen last van!
En duplo! :D
pi_164603993
Nikki ieuw :X .. hopen dat de kuur aanslaat en dat niet de hele family besmet raakt. Sneu ook.. dat moet toch in zijn buikje tekeer gaan dan ofzo :X

Burd klinkt als een tof dagje! :Y
pi_164605450
Ooh bah Nikki :r :r :r Hopelijk is ie er snel vanaf.

Klinkt heerlijk Burdie O+
pi_164605724
Klinkt als een heerlijke dag Burdie O+

Ik heb de "regels" van t ziekenhuis vandaag een klein beetje overtreden... officieel mag ik nu even niets doen ivm harde buiken en hoge bloeddruk maar saar wilde zo graag naar de speeltuin... dus zijn we even wezen schommelen en glijden en weer naar huis... blij kind was de harde buik meer dan waard...

Hopenlijk snel vd wormen af NIKKI.
S. 2014
J. 2016
pi_164606004
Moeten jullie niet ook behandeld worden Nikki?
Bij een "gewone" wormenkuur is dat namelijk wel de bedoeling.

Ik hoop dat T er snel vanaf is en het de rest van het gezin bespaard blijft :X
pi_164606170
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 09:21 schreef Franny_G het volgende:



I heeft zich gisteren bij de crematie heel goed gedragen. En het was echt heel fijn dat ze er bij was; zeker voor opa en oma. Ik had haar mandje meegenomen met wat klein speelgoed. De plechtigheid duurde een klein uurtje. In het begin zat ze op schoot, nog wat onder de indruk van de sfeer, de plek, en de plechtige stilte. Maar op een gegeven moment wilde ze in het gangpad staan. Tijdens Ave Maria is ze met een roos naar voren gelopen (ik zei "ga maar naar oma") en toen heeft ze eerst geknuffeld met opa en oma, en toen heeft ze met behulp van een tante de roos op de kist gelegd. Opa, die daarna een speech moest geven, kwam gewoon niet meer uit z'n woorden, zo ontroerd was hij. O+ . Die onbevangenheid van een kind is bij zoiets erg mooi. Haar grote (half)broer Jelmer (die al 21 is) was er ook bij en het is ook altijd top om hen samen te zien. (We haalden hem op van het station en zodra hij de auto in stapte, vertelde I hem "Papa oma is stuk, is stopt." op zo'n heel opgewekte toon)
S is ook meegeweest naar de crematie van mijn moeder 3 weken geleden.
Ze was zo lief en rustig. Liep steeds naar de foto van m'n moeder toe om kusjes te geven O+
Maar dat laatste herken ik ook. De zondag voor de crematie liep ik met haar in de Jumbo.
Tegen iedereen die het wilde horen, maar ook die het niet wilde horen zei ze "oma dood" met een big smile :') :')
pi_164606254
Oh Nikki. Brrrr :*

GM. Gezellig een avondje speeltuin O+
Hopelijk zijn de harde buiken gauw voorbij

Burdie, klinkt gezellig O+
pi_164606845
Oh, en ik heb al 100 jaar niks van me laten horen hier :@
Wel veel meegelezen.

Druk geweest met vanalles

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat zo snel allemaal.
Ze snapt zoveel en kan al goed praten.
Ze begint met praten zodra ze wakker is, heeft tussen de middag even pauze (want slapen) en gaat daarna weer verder tot ze weer slaapt. Zo leuk en gezellig, en soms ook vermoeiend :')
En ze wordt al zo groot. Net het inschrijfformulier voor de basisschool ingevuld, zodat ik het volgende week kan inleveren.
Mijn baby :'(
pi_164607182
Hey BF en S O+
S. 2014
J. 2016
pi_164613226
Nikki brrrrr hopelijk zijn ze snel dood! Geen buikpijn er van?

GM de overtreding kan ik mij voorstellen soms moet dat even ;)

Hier een paar dagen kinderloos, de jongens zijn met opa en oma mee naar Epen (Limburg) komen donderdag weer thuis. Een kleine mini vakantie. Het begon als een grap uiteindelijk was het vibd je het echt goed? Dus hotel omgeboekt naar andere kamer zodat de jongens mee konden. Gisteren serie fotos gezien ze hebben het geweldig.

Wij zijn gisteren lekker uit eten geweest met zn tweetjes :)
pi_164613250
Oeh Goitske, dat klinkt heerlijk! Zowel voor de jongens als voor jullie ;)
pi_164613430
Hee bf, wat leuk om weer wat van je te lezen en S te zien! Wat wordt ze ook groot zeg! En ook een echte kletser dus. O+ .

Nikki, dat is met recht ieeewwwww. Bah bah bah. Hopelijk is het heeeeel snel over.

Wij waren gisteravond een avond uit naar Louis C.K. Was echt top. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 17 augustus 2016 @ 09:47:44 #123
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164614296
"Hoi lieve mama. Kuiken blij van mama!" en vervolgens word ik overladen met kusjes. Mijn buik wordt ontbloot en hij zegt: "Twee liefjes, hier zit de baby! Kuiken baby tuffelen, Kuiken baby ook lief" en allemaal kusjes op mijn buik.

O+

Ik lig even op de grond een plasje te wezen O+.
KuikenGuppy
pi_164614962
Butterflower O+

Goitske. Klinkt super O+

Burdie. Smelt O+
pi_164615358
quote:
17s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 09:47 schreef Burdie het volgende:
"Hoi lieve mama. Kuiken blij van mama!" en vervolgens word ik overladen met kusjes. Mijn buik wordt ontbloot en hij zegt: "Twee liefjes, hier zit de baby! Kuiken baby tuffelen, Kuiken baby ook lief" en allemaal kusjes op mijn buik.

O+

Ik lig even op de grond een plasje te wezen O+.
O+ x100
  woensdag 17 augustus 2016 @ 10:58:05 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164615661
Mijn zoon is wel een eersteklas slijmbal hoor :P, ik krijg ook altijd bloemen van hem ( O+ ) en hartjes en kilo's kusjes.

Butter :* en O+.

Goitske, lekker even kinderloos :D.
KuikenGuppy
pi_164616239
Burdie O+ O+ ... zo leuk die betrokkenheid van oudere kindjes he. Djenna en ook Boaz trouwens lopen hier de hele dag met een pop rond te sjouwen en te verzorgen en te doen .. Zo lief!

Over Boaz gesproken .. of misschien liever gezegd Terror Boaz momenteel :@ ... ik meen dat ik het laatst al een keer gepost had.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164616417
Burdie O+

Twinkle, klinkt heftig! En dan zwanger is het helemaal zwaar kan ik me voorstellen :Y Stip werd ook al-tijd huilend wakker en dat is zo shit wakker worden zelf. Uitleggen dat hij gewoon mocht roepen deed ook niet veel volgens mij, maar inmiddels is het wel over. Hij heeft zo'n Nijntje wekker (met lampje) die haar ogen open doet als hij ons mag roepen en we zorgen dat er altijd wat speelgoed bij hem in de buurt ligt, want hij is regelmatig voor Nijntje wakker. Maar Stip wordt volgende maand al 2,5 dus dat is wel een verschil met uitleggen. Dit is ook pas sinds een paar weken trouwens, daarvoor riep hij vlot om half 6 en een paar maanden daarvoor huilde hij nog meteen. Als hij 's nachts wakker wordt gaat hij wel huilen trouwens.

Ik ging ook altijd gewoon naar hem toe trouwens. Al was het maar om uit te leggen dat hij ook gewoon mocht roepen en dat het nog te vroeg was om op te staan. En dan samen op zn kamer blijven tot hij wel op mocht staan. Maar hij ligt al een hele tijd in een peuterbed waar wij op zich ook wel bij kunnen voor een uurtje. Nijntje hielp daar wel heel erg bij trouwens, want het is voor zo'n kleintje natuurlijk wat arbitrair dat je het ene moment moet blijven liggen en het volgende moment wel op mag staan, omdat het dan ineens half 7 is ofzo. Dat besef is er nog niet, maar blijven liggen tot Nijntje haar ogen open doet en het muziekje klinkt werkte goed. En doordat hij het lampje aandoet (dat overigens na 30 sec vanzelf uitgaat) kan hij wat speelgoed pakken en wat aankeutelen in bed.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 11:49:58 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164616490
Lastig, Twink...

Negeren lijkt me persoonlijk niet de oplossing, een kind van twee snapt dat niet, en leert eigenlijk dat er niemand komt als hij aangeeft dat hij iets nodig heeft.
Is hij wel echt moe als hij naar bed gaat, of kan je zijn ritme wat verleggen? Bijvoorbeeld hem later naar bed doen? Ik meen me te herinneren dat hij om 7 uur al gaat slapen? Dan is het niet raar dat hij rond half zes gewoon wakker uitgerust en klaar voor de dag is. En of jullie nou vinden dat de dag dan begint of niet; hij is wakker en wil actie. Kuiken slaapt ook pas rond half tien, kinderen verschillen daar in.
Qua aangeven dat hij wakker is, kan je dat met hem 'oefenen'? Dat je de focus qua praten de eerstkomende weken heel duidelijk legt op: "hoe roep ik papa en mama als ik wakker ben"? En dan dus wel consequent er naartoe gaan, zodat hij niet alsnog de noodzaak van het gillen ziet ;).
KuikenGuppy
pi_164616656
Nee negeren vind ik ook niet de oplossing en ik ben ook van mening dat hij dat nog niet snapt op de manier zoals mijn man het bedoelt/wilt.

Doordat hij bij mij vervolgens nog wel tot een uur of 7/8 slaapt, krijg ik niet het idee dat ie de slaap om 5.30 al uit heeft.
En in de afgelopen weken heb ik hem dus ook 's avonds wel al eens bij ons neer gelegd, en dan slaapt ie ook rustig tot 8/8.30
Nu vind ik dat geen must hoor .. 7 uur is wat mij betreft ook een prima kinder-opsta-tijd. Maar daarom heb ik niet het idee dat hij om 5.30 al de slaap uit heeft, juist omdat ie, als ie bij mij in de buurt is, langer slaapt en zonder drama wakker wordt.

Die laatste tip van jou vind ik wel heel goed Burd!
Dat hebben we bij Djenna een tijdje terug ook toegepast om iets weerbaarder te worden, en we hoorden verhalen terug van bepaalde mensen waardoor we dus wisten dat ze het in de praktijk ook zo uitvoerde, als wij er niet bij waren. Dus dat kunnen we misschien wel doen!

En verder inderdaad, hij is pas 2 he.
Bij Djenna zijn we nooit echt tegen dit probleem aangelopen, dus daar hoefden we ook geen oorzaak en oplossing voor te bedenken. Zo zie je maar weer .. zo'n 2e (of 3e, of voor mij part 100e kindje) kan zoveel anders zijn. Er is geen pasklare oplossing die je steevast op ieder kind toe kunt passen. Ik denk dat daar ook wel een beetje frustratie bij mijn man zit .. die meent soms dat bepaalde manier van aanpak bij Djenna ook wel bij Boaz werkt, en visa versa.
pi_164616692
Ik zou ook gaan voor de optie van later naar bed. I slaapt meestal zo'n elf of twaalf uur per nacht. Als zij om acht uur slaapt dan wordt ze rond 7.00 - 7.30 wakker. Ze krijst dan niet, maar ze gaat wel om mij liggen roepen, dus ik moet er dan ook wel echt heen anders gaat ze alsnog gillen/huilen.

Hem 's ochtends nog even in een campingbedje bij jullie op de kamer neerleggen, is op zich toch ook prima? Dan heb je niet het punt dat hij echt de hele nacht in jullie kamer is, maar voor dat laatste uurtje slaap lijkt het me geen probleem toch?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 17 augustus 2016 @ 12:02:07 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164616736
Even iets anders tussendoor, wat betalen jullie per uur aan de PSZ? En is dat tarief anders voor mensen die KOT ontvangen dan voor mensen die dat niet ontvangen?
KuikenGuppy
pi_164616808
In onze regio werd volgens mij met een soort staffel gewerkt. 5 Verschillende inkomensgroepen, waaraan dan een bepaald bedrag werd gehangen. Hoe meer je verdient, hoe meer je betaalt. Wij zaten in de hoogste categorie en betaalden per maand iets van 57,40 ofzo. Dat was dan voor de maandagmorgen en donderdagmiddag.

Zijn er mensen die KOT krijgen voor de PSZ dan? :?
Want we ontvangen wel KOT voor de reguliere go.
pi_164616842
Hier heb je alleen KOT plekken en subsidie-plekken voor kinderen met een taalachterstand. En de KOT plekken zijn gewoon 7 euro per uur.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 12:08:34 #135
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164616878
Wow. Wij gaan ¤81,30 per maand betalen voor één ochtend per week -O-.
KuikenGuppy
  woensdag 17 augustus 2016 @ 12:11:03 #136
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164616928
Ik begrijp het niet helemaal... Kuiken gaat nu 8 uur per week naar de GO, ik werk iets meer dan dat (maar hoef dat niet aan te tonen :?). Daar komt straks nog die 2,5 uur PSZ bij, Ben ik dan 'verplicht' om die 2,5 uur ofwel volledig zelf te betalen, danwel extra uren te gaan werken :?.

Edit: ik zoek zo het topic daarover wel even op.
KuikenGuppy
pi_164616929
Zoiets zouden wij ook kwijt zijn ja. Daarom gaat hij niet naar een psz, want wij gebruiken onze KOT al voor de opvang, dus dit kan er niet nog een keer bij...
  woensdag 17 augustus 2016 @ 12:13:00 #138
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164616962
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 12:11 schreef Dot. het volgende:
Zoiets zouden wij ook kwijt zijn ja. Daarom gaat hij niet naar een psz, want wij gebruiken onze KOT al voor de opvang, dus dit kan er niet nog een keer bij...
Ik heb begrepen dat je daar ook gewoon kot voor krijgt.
KuikenGuppy
pi_164616972
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 12:11 schreef Burdie het volgende:
Ik begrijp het niet helemaal... Kuiken gaat nu 8 uur per week naar de GO, ik werk iets meer dan dat (maar hoef dat niet aan te tonen :?). Daar komt straks nog die 2,5 uur PSZ bij, Ben ik dan 'verplicht' om die 2,5 uur ofwel volledig zelf te betalen, danwel extra uren te gaan werken :?.
Eigenlijk wel ja.

Wij hebben eenzelfde probleem. Vriend heeft een vast contract voor 6 uur per week en doet daarnaast ZZP-klussen, maar die zijn zo onregelmatig dat we daar geen vaste tijd aan kunnen vastknopen (met bewijs), dus die laten we buiten beschouwing. KDV is 11 uur op een dag afnemen en je krijgt maar max 120% van de uren van de minst werkende ouder vergoed, dus wij krijgen niet over de hele dag KOT :{
pi_164616978
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 12:13 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat je daar ook gewoon kot voor krijgt.
Ah, zie hierboven :+
  woensdag 17 augustus 2016 @ 12:18:41 #141
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164617079
Komt jouw vriend ook niet aan het urencriterium dan, Dot? Overigens is mij voor de KOT nog nooit om een urenverantwoording gevraagd (en het gaat sowieso om het gemiddeld aantal uren dacht ik).
KuikenGuppy
pi_164617587
KOT voor psz verschilt. Wij krijgen het wel, omdat zij staan aangeschreven als peuteropvang en niet als peuterspeelzaal. Kleine woordspeling die ze slim heben toegepast.
Uurtarief weet ik niet, rond de ¤7,50 iig.
Wij nemen 2 dagdelen in de week af, volgens mij 5 uur per week.
We betalen per maand ¤137,- ex KOT.
Dat krijgen we maandelijks terug en is iets meer dan ¤50,-
Maar volgens mij ben ik te voorzichtig geweest met het doorgeven van onze gegevens want we krijgen jaarlijks bij de naverrekening ook nog wat terug. Rond de ¤150,-
pi_164617772
Wij zouden het niet krijgen, daarom gaat Ow (en Js straks ook) alleen 1 dag naar het Kdv.
Wij zouden voor de psz +/- ¤160,- per maand betalen.
pi_164617868
Bij ons zit de peuterspeelzaal in bij onze opvang. De PSZ kindjes komen op hun ochtenden gewoon in de peutergroep(en). Op dagdelen dat die groep te klein is zitten ze verticaal.

Ze zouden daardoor meer kindjes in de peutergroep mogen maar ze houden zich aan t opvangmaximum. Wel een fijn idee.

Melle gaat als hij twee is en ze het idee hebben dat hij er aan toe is wennen en dan over.

/Sluipt weer weg
Kwak
pi_164617944
Wow wat een bedragen :o
dan is dat hier nog best te doen .. ondanks dat de gemeente waar wij wonen niet direct bekend staat als goedkoop. Misschien dat de gemeente dan een deel bijdraagt ofzo, dat de prijzen daarom zo 'laag' zijn.

Ik vind het echt heel jammer dat we Djen toen daar weg moesten halen plotsklaps. Want ze deed het er zo goed! Zal voor haar echt wel fijn zijn als ze dadelijk naar de grote school mag na de herfstvakantie. Ze is er pienter zat voor. Gelukkig zaten we bij een go die daar prima op inspeelde en haar ook echt proveerde uit te dagen. Nu hebben we 'vakantie'.. zo heb ik het aan haar uitgelegd want ondat ik thuis zit en we het momenteel van 1 inkomen moeten doen is het niet jodig om ze weg te brengen naar de go en sowieso even niet te betalen.
mijn meisje wordt groot :'( :'(
  woensdag 17 augustus 2016 @ 13:19:29 #146
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164618151
Burdie wat lief O+

Nikki en GM; hier is het juist allemaal papa als papa thuis is. Ik voel me behoorlijk afgewezen door mijn zoon. Gisteravond werd hij wakker toen we naar bed gingen en stelde ik voor dat ik even naar hem toe zou gaan nadat man al geweest was. Gillen! Maar ook als hij ergens hulp bij nodig heeft, knuffelen, etc: het is altijd neee papa! Het is gewoon echt niet leuk ;( Alsof ik een of ander monster ben. Op dat soort momenten denk ik echt: heb ik daarvoor mijn buik open laten snijden? Ik lijk echt alleen maar goed om borstvoeding te geven aan m de laatste tijd -O-

Dus geniet ook een beetje van het geplak :@
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164618439
Lief zeg Burdie O+!

Nikki, wormen! Brrr! Hopelijk is dat snel over..

PSZ gaan wij niet doen, T. gaat nu 2 dagen per week naar een heel fijn kdv. Wel net even gekeken naar de prijzen van psz hier in ons dorp, maar heb het snel weggeklikt :') :X

Twinkle, er staan hierboven mooie adviezen waar je vast al uit de voeten mee kan. En wat Franny zegt, opzich is dat extra uurtje bij jullie niet zo erg nu toch? Hij is idd pas net 2.

Wij hebben ook een aparte situatie met T. Hij slaapt al een tijd in zijn eenpersoonsbed zonder problemen. Sinds een paar weken komt hij 's nachts/'s ochtends vroeg (= <6:00) ineens eruit en komt dan of naar ons toe ('spelletje spelen mama?') of gaat, soms zonder dat wij het zelfs merken, naar de woonkamer en zet de tv aan (Teleshopping is blijkbaar heel interessant :+).
Een enkele keer staat hij soms midden in de nacht naast m'n bed en als hij merkt dat ik het niet fantastisch vind dat hij er staat, verzint hij ter plekke dat hij z'n knuffel kwijt is, terwijl die op z'n kussen ligt.

Ik vind het fijn dat hij ons weet te vinden als er iets is, maar ik vind het geen prettig idee dat hij maar door het huis spookt. Nu wonen we nog gelijkvloers, maar volgend jaar niet meer. :{
  woensdag 17 augustus 2016 @ 13:51:57 #148
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_164618785
Wat een prijzen voor de psz!
Hier is het max rond de 50 euro voor 2 dagdelen (inkomensafhankelijk). Elin mag hopenlijk in oktober beginnen. Wij hebben geen opvang. Dus voor mij even de handen vrij :) .

Chanty vervelen dat L zo doet. Mss nog als gevolg van het krijgen van een zusje? Papa hoeft hij niet te delen en kan hij lekker claimen. Die fases horen erbij helaas. Ze gaan ook weer over gelukkig :P

Lastig dat uit bed komen GotC! E. Kan niet van haar kamer af (klink staat omhoog). Zij slaapt sinds afgelopen zaterdag in een groot bed. Ze blijft er gelukkig (nog) wel in.
pi_164618879
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 12:18 schreef Burdie het volgende:
Komt jouw vriend ook niet aan het urencriterium dan, Dot? Overigens is mij voor de KOT nog nooit om een urenverantwoording gevraagd (en het gaat sowieso om het gemiddeld aantal uren dacht ik).
Waarschijnlijk wel, maar het is zo onregelmatig dat het lastig te zeggen is. En ik betaal liever niet terug :+
pi_164618948
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 13:19 schreef Chanty het volgende:
Burdie wat lief O+

Nikki en GM; hier is het juist allemaal papa als papa thuis is. Ik voel me behoorlijk afgewezen door mijn zoon. Gisteravond werd hij wakker toen we naar bed gingen en stelde ik voor dat ik even naar hem toe zou gaan nadat man al geweest was. Gillen! Maar ook als hij ergens hulp bij nodig heeft, knuffelen, etc: het is altijd neee papa! Het is gewoon echt niet leuk ;( Alsof ik een of ander monster ben. Op dat soort momenten denk ik echt: heb ik daarvoor mijn buik open laten snijden? Ik lijk echt alleen maar goed om borstvoeding te geven aan m de laatste tijd -O-

Dus geniet ook een beetje van het geplak :@
Maar jouw man doet ook heel veel met hem s'avonds toch? Slapen samen in een bed? Hier werkt het 1000x beter als R. haar op bed legt dan wanneer ik t doe.En ik moet maar afwachten hoe dat gaat als de baby er is.

Overigens geniet ik wel van die knuffelmomenten hoor, maar soms ia 10 minuten voor jezelf ook wel heel fijn :P

Wb psz, wij gaan geloof ik iets van 55 euro betalen per maand voor 2 ochtenden per week. Hopenlijk horen we daar rond november meer over.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 17 augustus 2016 @ 15:31:34 #151
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164621235
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 13:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Maar jouw man doet ook heel veel met hem s'avonds toch? Slapen samen in een bed? Hier werkt het 1000x beter als R. haar op bed legt dan wanneer ik t doe.En ik moet maar afwachten hoe dat gaat als de baby er is.

Overigens geniet ik wel van die knuffelmomenten hoor, maar soms ia 10 minuten voor jezelf ook wel heel fijn :P

Wb psz, wij gaan geloof ik iets van 55 euro betalen per maand voor 2 ochtenden per week. Hopenlijk horen we daar rond november meer over.
's avonds ja, dan mag ik ook wel even ontlast worden maar ik ben degene die vijf dagen thuis is terwijl hij werkt. Dus vooralsnog breng ik de meeste tijd met m door.
En het was ook al in mindere mate voor de baby kwam.

Anyway: wat ik wilde zeggen is dat het ook niet tof is als je degene bent die steeds "weg" moet van je kind. Steeds geclaimed worden (wat hij wel doet als papa niet thuis is) is heel vermoeiend. Maar die kei-harde afwijzing... Ik ben zeg maar goed genoeg zolang papa er niet is. Zo voelt het een dat is gewoon k*t.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164621394
Ja dat snap ik. Hopenlijk trekt het snel.bij :*
S. 2014
J. 2016
  woensdag 17 augustus 2016 @ 15:38:42 #153
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164621484
GotC:



(Maandag bij Lidl)
Werkt bij ons heel goed.
KuikenGuppy
  woensdag 17 augustus 2016 @ 15:46:37 #154
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164621670
Twink lastig probleem. Hier wordt meneer ook Huilend wakker altijd, dat begint zachtjes gelukkig dus dan zijn we er snel genoeg bij. Denk dat het weinig kwaad kan om hem nog een paar uurtjes bij jullie op de kamer te leggen. Is het misschien een soort angst dat hij zo wakker wordt?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164622968
Ik heb geen idee .. dat kan hij helaas nog niet onder woorden brengen. Daaron staat me dat laten huilen/krijsen ook zo tegen. Tegen Djenna kun je zeggen van joh doe eens even normaal en zeg even wat er is ipv zo pietje paniek te doen.

Man is net thuis en ik heb tegen hem gezegd dat zolang Boaz niet in staat is om zijn gevoel wat beter onder woorden te brengen.. dat ik gewoon mee ga in zijn behoefte. En dat betekent dus dat ie voorlopig bij ons slaapt.

Hoe dat werkt als buikbaby er eenmaal is zie we tegen die tijd wel. Als het goed is duurt dat sowieso nog een week of 3/4/5
( :o) . Wie dan leeft wie dan zorgt :Y)
  woensdag 17 augustus 2016 @ 17:02:25 #156
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_164623678
Wij betaalden voor 2 ochtenden ¤ 60. Nu voor 4 ochtenden ¤ 23 ivm subsidieplaats ivm met haar praten.
pi_164623970
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:38 schreef Burdie het volgende:
GotC:

[ afbeelding ]

(Maandag bij Lidl)
Werkt bij ons heel goed.
Die hebben we idd, dat zou een oplossing zijn ware het niet dat we nu tijdelijk in een huurhuis zitten en hij duwt die klemhekjes zo omver :+
pi_164624095
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 17:10 schreef GotC het volgende:

[..]

Die hebben we idd, dat zou een oplossing zijn ware het niet dat we nu tijdelijk in een huurhuis zitten en hij duwt die klemhekjes zo omver :+
Bij mijn oppasadres ging er een haakje op de deur van de jongste. De brandweer zal het er niet zo mee eens zijn, maar zij hadden een akelige trap die ze nog wel eens af ging.
pi_164625121
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 17:14 schreef Dot. het volgende:

[..]

Bij mijn oppasadres ging er een haakje op de deur van de jongste. De brandweer zal het er niet zo mee eens zijn, maar zij hadden een akelige trap die ze nog wel eens af ging.
Ik hoop wel gewoon dat het in het volgende huis goed gaat. Dan is hij 3.5, moet lukken :+.
pi_164625562
Hij wilde nie in bad nie en nie slapen nie. Er zat dus een hele driftige T in bad en toen ik hem tijdens het afdrogen aan het troosten was viel hij zomaar in slaap. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164625695
Aggos helemaal op.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 17 augustus 2016 @ 18:36:07 #162
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164626257
Stronteigenwijs die koters :+ Hier wilde ook iemand niet slapen om vervolgens bijna 3,5 uur te maffen :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164626942
Twinkle. Idd zijn behoeften volgen. :*

Nikki. Wat lief O+

Vandaag naar Plaswijckpark gegaan. Was erg druk. Maar erg gezellig. Ze hebben daar een waterspeeltuin ook met zwembadje (water tot je knieën) alleen geen omkleedhok -O-
pi_164627984
In het winkelcentrum hebben we op een horecaplein een paar fonteintjes. De kinderen vinden het geweldig om daar te spelen en vandaag was zo'n dag datvhet weer dat ook toe liet. Dus eerst de nodige boodschappen gehaald, toen een lekker ijsje gegeten en vervolgens hebben ze met zijn tweetjes een uur door de waterstralen liggen rennen en waren ze drijfnat en wilden ze niet mee naar huis :D . Moeders ondertussen lekker in het zonnetje met zonnebril op mensen zitten kijken B-) . Heerlijke middag gehad zo!
pi_164630392
Nou... eerst was t drama met haren wassen, nu is de hele douche HEL! Er is niks gebeurd maar mijn waterratje wat nooit onder de douche vandaan kwam wil er niet meer onder, gillen, schreeuwen, huilen, kokhalzen, snikken... mijn hormonen.... ;( mijn kind ;( daarna afdrogen geen probleem en een half uur liggen nasnikken op t grote bed..
Ik snap er even niks meer van en vind t volkomen kut (sorry) dat ik er zelf zo weinig mee kan en t aan man moet overlaten terwijl ze zo hard om mama gilt...
Jullie kunnen er ook niks mee waarschijnlijk maar ik moest t ff kwijt..
S. 2014
J. 2016
pi_164630587
Sterkte Gewoonmezelf

Er bij zitten op een krukje maakt haar dat rustiger misschien? Misschien even paar dagen niet douchen, buiten in badje of even met een washandje?
  woensdag 17 augustus 2016 @ 21:07:01 #167
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_164630902
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 20:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nou... eerst was t drama met haren wassen, nu is de hele douche HEL! Er is niks gebeurd maar mijn waterratje wat nooit onder de douche vandaan kwam wil er niet meer onder, gillen, schreeuwen, huilen, kokhalzen, snikken... mijn hormonen.... ;( mijn kind ;( daarna afdrogen geen probleem en een half uur liggen nasnikken op t grote bed..
Ik snap er even niks meer van en vind t volkomen kut (sorry) dat ik er zelf zo weinig mee kan en t aan man moet overlaten terwijl ze zo hard om mama gilt...
Jullie kunnen er ook niks mee waarschijnlijk maar ik moest t ff kwijt..
GM, hier exact hetzelfde. Heb je een bad? J vindt het bad namelijk wel heerlijk. Bij oma gaat ie dus nog in het babybadje, want die heeft geen groot bad. Prima tussenoplossing. Slechts 1 keer per week gillen bij haren wassen nu ;)
  woensdag 17 augustus 2016 @ 21:17:11 #168
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_164631076
Wat rot, GM :{

Nora heeft het ook een tijdje gehad. Douche wilde ze sowieso al niet, maar badje was ook ineens héél érg. Toen is ze 2 weken niet in bad geweest (wassen aan de wastafel). Na 2 weken nog eens gevraagd of ze samen met haar pop in een groot schuimbad wilde om die te wassen en toen was het weer goed.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_164631200
We hebben geen bad, maar t babybadje is inmiddels wel weer van zolder af, dus die zou ik kunnen proberen. We douchen ook vaak samen maar dat was nu ook niet goed. Ze is sowieso niet helemaal zichzelf, dus dit zal wel een uiting zijn. Er gebeurd ook gewoon veel.

Bedankt dames :*
S. 2014
J. 2016
pi_164631731
GM wat naar voor S. Je zou het douchen misschien een paar dagen kunnen laten rusten en haar dan alleen met een washandje wassen op het waskussen. En dan maar weer eens proberen of ze wil. En misschien helpt het ook als ze onder de douche moet als ze nog fit is, dus niet pas in de avond maar bijv. 's morgens douchen.

Waar T net in slaap was gevallen tijdens het aankleden werd hij na een uur helemaal krijsend wakker. Hij wilde niets, alleen naar beneden, maar dat behoorde niet tot de opties. ;) Na even knuffelen bleef hij toch weer in bed en is na even klagen toch gaan slapen. Toen ik net ging kijken lag hij op het kleedje voor zijn bed. :') Ik heb hem dus maar even in bed gehesen, want zo'n kleedje lijkt me niet echt lekker liggen.
pi_164642418
Nikki, die wormen :o Hoe lang duurt zo'n kuur? Vroeger had mijn broertje het ook een paar keer, ik heb nog wel eens geinteresseerd boven de pot gehangen als kind _O-
De kamers zijn mooi geworden zeg! O+

F slaapt nog steeds in een ledikant. Zelf inklimmen lukt, eruit niet :Y) Hij past nog prima dus waarom zou ik een groter bed kopen?

Chanty :* Kan me voorstellen dat het je een rotgevoel geeft.
GM :* balen dat het fysiek niet lukt te doen wat je graag zou willen.
pi_164642904
Ieuwww Nikki! Maar wat leuk om te lezen dat T bouwen zo leuk vindt. :D
Dat klinkt als een heerlijke dag Burdie. En wat een lievie zeg O+
Geweldige foto BF O+
Jeetje wat een start van de dag GM.

Wij zijn gisteren een dagje naar Noordwijk geweest. Wat een feest! B is echt stapelgek op zwemmen en zand. Kwamen ook mijn zwager, schoonzus met hun zoontje en dochtertje nog toen was de pret compleet. Waren wel veel kwallen in zee....was hindernis zwemmen.
pi_164644138
GM, I moet ook niets hebben van de douche, maar wij hebben een bad. Ik zou het douchen ook even laten voor wat het is en gewoon in een badje wassen. Verder: :* . Het lijkt me niet makkelijk met de fysieke beperkingen die je nu ook hebt. Kinderen voelen van alles aan, maar reageren dan misschien vrij 'onlogisch'. Misschien projecteert ze nu allerlei emoties op de douche. :D . :P . :* .

Fazz, als het nog goed gaat in het ledikantje, dan is het prima toch? I slaapt er nu ook nog in, maar ik merk wel dat het langzaamaan wat aan de kleine kant wordt, ze begint lang te worden. Dus heel lang zou het niet meer gaan, denk ik. Wij zijn nu druk bezig met haar nieuwe kamer en het wordt echt heel mooi. O+ . I volgt het allemaal met grote interesse.

Chanty, dat is wel lastig voor je, dat L zo op z'n vader gericht is. Voor mijn vriend vind ik het soms ook wel echt vervelend dat I vaak zo duidelijk uitspreekt dat ze iets met mij wil doen, en niet met haar vader. Soms gaat het echt letterlijk over dat ze wil dat ik haar een bordje eten geef, en dat papa dat niet mag doen :') . |:( . We praten er ook over en maken afspraken. Ik zie het nu als onderdeel van het opvoeden. Je mag best graag willen dat je mama of juist je papa iets doet, maar het is onaardig om iemand zo af te wijzen. Wat betreft L. kan ik me ook wel voorstellen dat het juist komt omdat hij vijf dagen overdag met jou is, waardoor hij de tijd met zijn vader extra waardeert. Het is gewoon heel lullig dat degene die de meeste zorgtaken op zich neemt vaak ook degene is die het meest als vanzelfsprekend wordt gezien.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164645280
Hoi! Ik lurk hier zo af en toe en heb een nieuw account aangemaakt om te reageren op Chanty. Mijn oudste dochter was en is namelijk ook zo extreem op haar vader gericht. Heel vervelend! Bij ons was het het ergst tussen haar 2e en 3e jaar. En hoe hard ik mezelf ook voorhield dat ze me niet bewust wilde kwetsen, bij de zoveelste keer: 'NEE! Papa moet het doen! Jij bent stom!' heb ik echt wel eens een traantje gelaten.

Mijn tactiek was om zo veel mogelijk te blijven afwisselen met mijn man, maar niet ten koste van alles. Ik wilde mezelf ook niet opdringen; het is niet leuk om de slechtste optie te zijn. Het idee was dat ze dan zelf het gevoel kreeg dat ze wat meer controle had.

Ook heb ik mijn best gedaan (voor zover het ging) niet aan haar te laten merken dat ik er zo mee zat. Als ik te emotioneel werd, liep ik liever even weg. Mijn gedachte was dat ze nog niet oud genoeg was om te beseffen dat zo'n afwijzing mij verdrietig kon maken; zij wilde gewoon het allerliefst haar papa. En daar was ik dan ook weer trots op (wat een goede vader heb ik toch uitgezocht voor mijn kinderen). Maar het bleef een gevoelig punt, want als je het er met mensen over hebt lijken ze er toch van uit te gaan dat jij wel iets verkeerd zult doen, en dat ga je ook van jezelf denken.

Toen ze wat ouder werd heb ik af en toe wel gezegd dat ik er verdrietig van werd (bij uitspraken als: 'Ik hou van papa, maar niet van jou!'). Daar leek ze alleen niet echt een boodschap aan te hebben. Wat wel leek te helpen was af en toe tijd met zijn tweetjes te hebben waarin ik haar een beetje kon verwennen; we gingen dan bijvoorbeeld de stad in en dan mocht zij een prulletje uitzoeken bij de Hema en kreeg ze een ijsje.

Of het allemaal gewerkt heeft, weet ik niet, maar voor mezelf vond ik het prettig om een vaste manier te hebben om ermee om te gaan. In ieder geval werd het tussen 3 en 4 jaar steeds minder; ze is er toch echt gewoon overheen gegroeid en ik ben nu soms zelfs de favoriet. Het heeft alleen wel lang geduurd en ik heb heel erg aan mezelf getwijfeld, vandaar dat ik je even een hart onder de riem wilde steken. Haar zusje is overigens meer een moederskindje (hoera) maar heeft dat extreem afwijzende helemaal niet zo; ook een kwestie van karakter dus...

Dit gezegd hebbend hoop ik natuurlijk dat het bij jullie minder lang zal duren :)
  donderdag 18 augustus 2016 @ 12:08:51 #175
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164646159
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 10:40 schreef Franny_G het volgende:
GM, I moet ook niets hebben van de douche, maar wij hebben een bad. Ik zou het douchen ook even laten voor wat het is en gewoon in een badje wassen. Verder: :* . Het lijkt me niet makkelijk met de fysieke beperkingen die je nu ook hebt. Kinderen voelen van alles aan, maar reageren dan misschien vrij 'onlogisch'. Misschien projecteert ze nu allerlei emoties op de douche. :D . :P . :* .

Fazz, als het nog goed gaat in het ledikantje, dan is het prima toch? I slaapt er nu ook nog in, maar ik merk wel dat het langzaamaan wat aan de kleine kant wordt, ze begint lang te worden. Dus heel lang zou het niet meer gaan, denk ik. Wij zijn nu druk bezig met haar nieuwe kamer en het wordt echt heel mooi. O+ . I volgt het allemaal met grote interesse.

Chanty, dat is wel lastig voor je, dat L zo op z'n vader gericht is. Voor mijn vriend vind ik het soms ook wel echt vervelend dat I vaak zo duidelijk uitspreekt dat ze iets met mij wil doen, en niet met haar vader. Soms gaat het echt letterlijk over dat ze wil dat ik haar een bordje eten geef, en dat papa dat niet mag doen :') . |:( . We praten er ook over en maken afspraken. Ik zie het nu als onderdeel van het opvoeden. Je mag best graag willen dat je mama of juist je papa iets doet, maar het is onaardig om iemand zo af te wijzen. Wat betreft L. kan ik me ook wel voorstellen dat het juist komt omdat hij vijf dagen overdag met jou is, waardoor hij de tijd met zijn vader extra waardeert. Het is gewoon heel lullig dat degene die de meeste zorgtaken op zich neemt vaak ook degene is die het meest als vanzelfsprekend wordt gezien.
Dat zal idd meespelen plus dat ik automatisch degene ben die het meest zegt dat hij dingen niet mag :') en dan nog de baby die veel bij me is. Als hij thuis komt van het kdv moet de baby "weg bij papa". Want dan wil hij melk drinken. En daarna moet de baby weer bij mama :') dus hij wil ook wel wat van mij, schrale troost.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 18 augustus 2016 @ 12:14:41 #176
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164646313
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 11:34 schreef PaperTiger het volgende:
Hoi! Ik lurk hier zo af en toe en heb een nieuw account aangemaakt om te reageren op Chanty. Mijn oudste dochter was en is namelijk ook zo extreem op haar vader gericht. Heel vervelend! Bij ons was het het ergst tussen haar 2e en 3e jaar. En hoe hard ik mezelf ook voorhield dat ze me niet bewust wilde kwetsen, bij de zoveelste keer: 'NEE! Papa moet het doen! Jij bent stom!' heb ik echt wel eens een traantje gelaten.

Mijn tactiek was om zo veel mogelijk te blijven afwisselen met mijn man, maar niet ten koste van alles. Ik wilde mezelf ook niet opdringen; het is niet leuk om de slechtste optie te zijn. Het idee was dat ze dan zelf het gevoel kreeg dat ze wat meer controle had.

Ook heb ik mijn best gedaan (voor zover het ging) niet aan haar te laten merken dat ik er zo mee zat. Als ik te emotioneel werd, liep ik liever even weg. Mijn gedachte was dat ze nog niet oud genoeg was om te beseffen dat zo'n afwijzing mij verdrietig kon maken; zij wilde gewoon het allerliefst haar papa. En daar was ik dan ook weer trots op (wat een goede vader heb ik toch uitgezocht voor mijn kinderen). Maar het bleef een gevoelig punt, want als je het er met mensen over hebt lijken ze er toch van uit te gaan dat jij wel iets verkeerd zult doen, en dat ga je ook van jezelf denken.

Toen ze wat ouder werd heb ik af en toe wel gezegd dat ik er verdrietig van werd (bij uitspraken als: 'Ik hou van papa, maar niet van jou!'). Daar leek ze alleen niet echt een boodschap aan te hebben. Wat wel leek te helpen was af en toe tijd met zijn tweetjes te hebben waarin ik haar een beetje kon verwennen; we gingen dan bijvoorbeeld de stad in en dan mocht zij een prulletje uitzoeken bij de Hema en kreeg ze een ijsje.

Of het allemaal gewerkt heeft, weet ik niet, maar voor mezelf vond ik het prettig om een vaste manier te hebben om ermee om te gaan. In ieder geval werd het tussen 3 en 4 jaar steeds minder; ze is er toch echt gewoon overheen gegroeid en ik ben nu soms zelfs de favoriet. Het heeft alleen wel lang geduurd en ik heb heel erg aan mezelf getwijfeld, vandaar dat ik je even een hart onder de riem wilde steken. Haar zusje is overigens meer een moederskindje (hoera) maar heeft dat extreem afwijzende helemaal niet zo; ook een kwestie van karakter dus...

Dit gezegd hebbend hoop ik natuurlijk dat het bij jullie minder lang zal duren :)
Dank je wel voor je ervaring en lief dat je speciaal ervoor registreert O+ ik heb toevallig net op het cb ook een gesprek erover gehad en ze adviseerde me soms 1 op 1 iets met Lucas te gaan doen idd. Dus dat ga ik zeker invoeren. En verder idd voor ogen houden dat het niet persoonlijk is en over een paar maanden kan ik het hem hopelijk wat beter uitleggen zoals Franny ook zegt. Ik merk nu dat het totaal zinloos is want alles wat ik dan doe of zeg zorgt voor boosheid bij m en geschreeuw.

Ik ga sowieso wat gesprekken bij het cb voeren ondat ik het erg moeilijk vind om met zijn driftbuien te dealen. Meestal gaat het goed maar soms dan word ik zo boos op m dat ik tegen hem schreeuw en ontplof en dat wil ik absoluut niet. Dus net besproken dat ik toch wat gesprekken ga doen in het kader van stevig ouderschap. Wel aangegeven dat ik 1 bepaalde wijkverpleegkundige echt niet wil maar dat was geen probleem.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164647731
Ach ja, geef ik ook eens wat terug na al die jaren meelezen (vooral in de borstvoedingsperioden las ik intensief mee, sindsdien kijk ik af en toe nog eens hoe het met iedereen gaat). Goed dat je het er bij het CB over gehad hebt! Zoals ik al zei werkte dat uitleggen bij ons de eerste tijd niet echt; ze stond denk ik zelf nog iets te centraal in haar eigen wereldje :) Maar ieder kind is anders natuurlijk, haar nichtje was op die leeftijd al een stuk empathischer.

Succes ermee!
pi_164648185
Chanty, :*
Ik herken het wel. Hier ook wel periodes dat ik echt ontplof.
Ik hoop dat die gesprekken gaan helpen. :* :Z
pi_164649565
Chanty, wat goed dat je er eerlijk over gesproken hebt en daar iets mee gaat doen. Echt bijzonder hoor, hoe jij direct werk maakt van waar je tegenaan loopt! O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 18 augustus 2016 @ 15:33:18 #180
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164649950
Dank je maar vind het niet bijzonder maar mijn plicht naar mijn kinderen toe om een zo goed mogelijke ouder te zijn en dat ben ik op dit moment gewoon niet. Ik hoop maar dat het me gaat helpen om zijn explosieve humeur en afwijzing meer los te laten en los te zien van mezelf.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164649978
Super Chanty, dat je iets aan je driftheid wilt doen. Ik herken het heel erg. :)

Ik heb ook aan vraag aan jullie.
Aiden is nogal een flapuit. :')
Laatst in de winkel riep hij vrij luid: "Mama, waarom is die mevrouw zo heel dik"? Wijzend op een stevige vrouw. :@

En als iemand hem kietelt, knuffelt of zoiets en hij wilt dat niet, dan roept hij ook duidelijk: laat mij los, ik wil dat niet, hou op! En echt grommen en z'n handjes tot vuisten maken.
Aiden weet goed wat hij wilt, dat stimuleer ik en hij geeft goed grenzen aan maar hij wijst daarmee ook de mensen af die alleen een knuffel of kus willen. Zelfs zijn eigen oma.
Soms reageert hij heftiger en lelijker dan nodig lijkt.
Mijn schoonzus (die haar mening niet tactvol zegt) vindt dat nogal raar en wijst Aiden nogal bot op die dingen.

Anyway, samengevat: Aiden nogal onvriendelijk en heftig daar in.
Verwacht ik teveel of herkennen jullie dit?
Hoe kan ik dit toch een beetje sturen? :)
pi_164650110
Lastig Venco.
Wat betreft het eerste. Dat is helaas kinderlijke observatie. Ze benoemen het gewoon hoe ze het zien.
Het tweede. Ik vind dat niet zo heel brutaal. Ik vind dat sommige mensen erg lang kunnen doorgaan met het plagen van kinderen en pas gaan reageren als een kind boos wordt. En dan ligt het nog aan het kind ook. Dat ze zelf te lang doorgegaan zijn zien ze niet dan.
pi_164650353
Maar als hij niet wil knuffelen is het toch logisch dat hij dat roept? Als ik geen zin heb in lichamelijk contact en m'n vriend gaat toch door zou ik ook erg bot worden ;) Ik zou hierin eerder oma aanspreken dat ze toch doorduwt terwijl hij aangeeft dat hij niet wil. Hij is z'n eigen persoon, met eigen behoeftes en oma moet dat gewoon erkennen wmb.
pi_164650477
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 15:54 schreef Dot. het volgende:
Maar als hij niet wil knuffelen is het toch logisch dat hij dat roept? Als ik geen zin heb in lichamelijk contact en m'n vriend gaat toch door zou ik ook erg bot worden ;) Ik zou hierin eerder oma aanspreken dat ze toch doorduwt terwijl hij aangeeft dat hij niet wil. Hij is z'n eigen persoon, met eigen behoeftes en oma moet dat gewoon erkennen wmb.
Weet ik, weet ik. :)
Ik zeg dat ook altijd. Er zijn al meerdere gesprekken over geweest inderdaad en hoe goed en grappig ze het ook allemaal bedoelen: ik leer Aiden zijn grenzen aan te geven en te respecteren. Ik had vroeger ook een oom die heel overdreven wilde knuffelen terwijl ik daar absoluut niet van hield. Vreselijk als die man kwam. Terwijl het na dat knuffel-moment gewoon goed ging.

Anyway, mensen schrikken soms van Aiden's duidelijke reacties. Ik heb vooral zoiets van: hallo, kan dat niet wat vriendelijker?
Terwijl ik zijn mening wel begrijp en respecteer.
Ik haat het zelf ook hoor, als mensen hem plagen en doorgaan tot hij boos wordt. Maar kan moeilijk constant die mensen aanspreken als zij het als spel zien? Dan is het straks net alsof ze helemaal niets meer bij hem mogen.
Wat dat betreft hebben mijn man en ik toch een heel andere manier van omgang met hem dan de rest van mijn schoonfamilie.
Moeilijk vind ik dat.
pi_164650519
Wat Dot. zegt inderdaad.

En misschien kun je hem leren hoe je dingen wat minder bot zegt? Bijvoorbeeld "stop hou op" roepen. En daar moet dan ook echt naar geluisterd worden natuurlijk. Doorgaan terwijl een kind duidelijk aangeeft dat hij het niet wil :N :N :N dan zou ik ook gaan grommen en slaan.
pi_164650543
Misschien wil hij wel een handje geven ipv een kus of knuffel? Of even zwaaien? Dan is er wel contact maar niet het fysieke deel. Het fysieke deel kan hij dan zelf bepalen.
pi_164650545
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 16:03 schreef Kyara het volgende:
Wat Dot. zegt inderdaad.

En misschien kun je hem leren hoe je dingen wat minder bot zegt? Bijvoorbeeld "stop hou op" roepen. En daar moet dan ook echt naar geluisterd worden natuurlijk. Doorgaan terwijl een kind duidelijk aangeeft dat hij het niet wil :N :N :N dan zou ik ook gaan grommen en slaan.
Slaan doet hij nog net niet. Maar je weet hoe sommige mensen zijn. Zij willen plagen/spelen en gaan door en door.
En ik maar waken en aangeven dat Aiden gewoon niet wilt.
Mijn man doet het bij mij ook soms. Plagen tot ik boos wordt. :(
pi_164650562
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 16:05 schreef Kyara het volgende:
Misschien wil hij wel een handje geven ipv een kus of knuffel? Of even zwaaien? Dan is er wel contact maar niet het fysieke deel. Het fysieke deel kan hij dan zelf bepalen.
Dat leer ik hem inderdaad ook. :)
pi_164650565
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 16:01 schreef vencodark het volgende:
Ik haat het zelf ook hoor, als mensen hem plagen en doorgaan tot hij boos wordt. Maar kan moeilijk constant die mensen aanspreken als zij het als spel zien?
Tuurlijk kan dat wel. Zij zien het als een spel, hij niet dus klaar.
pi_164650706
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 16:06 schreef Kyara het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat wel. Zij zien het als een spel, hij niet dus klaar.
True.
Het is alleen vermoeiend omdat het vaak voorkomt als ik daar ben.
Ik wil niemand een rot gevoel geven en de omgang in hun gezin is erg plagerig en losjes met elkaar.
Weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen maar soms voel ik mij wel bezwaard om ook hun aan te spreken op bepaald gedrag. Ik voed Aiden op maar daar komen echt veel zaken bij kijken.
pi_164651101
Dat is wel lastig. Vooral dat ze het blijkbaar niet snappen. Ben jij de enige die er iets van zegt of zegt je man er ook wel eens wat van?

Ik laat mijn man meestal de minder leuke dingen van zijn familie opknappen en ik doe de mijne. Dat is meer "eigen" dus kun je vaak ook wat meer zeggen.
pi_164657604
Lastig hoor Venco, maar ik vind het eigenlijk gewoon wel echt goed dat hij zegt dat hij geen kus knuffel wil.
Wat ik wel vaak doe is "excuses" naar ouders maken als een van m'n boys iets doet/zegt naar een ander kind. Vooral m'n dreumes is nogal van het duwen, maar hij snapt het nog niet. Dus dat zeg ik ook dan tegen de ouders, zodat ze wel weten dat ik er mee bezig ben.
Peuter kan ook erg niet tactisch zijn en meestal maak ik dan daarover een luchtige opmerking. "Sorry, het is een peuter, je weet wel..".

Chanty, ik herken alles zo wat je vertelde. Ik ben drie jaar lang een tweede/derde/vierde keus geweest bij peuter. Hij moest me echt niet. Ik heb altijd gedacht dat het kwam door z'n couveusetijd en het meteen weghalen na de ks. Wij hebben wel altijd het naar bed brengen om de beurt gedaan, dus hij moest het vaak met mij doen.
Rond z'n derde verjaardag werd het minder (rond z'n tweede verjaardag was het het ergst, maar ook ik had toen een baby) en nu is er absoluut geen voorkeur meer. Maar stoer dat je gewoon die gesprekken aangaat! :*

En Ow is nu al 5 hele dagen zonder ongelukjes overdag :D! Alleen plast hij weer in z'n bed sinds 5 dagen :')
pi_164658973
T 1 of t ander dus Loj. :P

Ik vind het wel goed dat hij het aangeeft Venco, dat finetunen komt met de tijd wel denk ik dan, en volwassenen moeten gewoon leren dat ook de kleintjes grenzen hebben.


Dames bedankt voor alle tips, Saar heeft vandaag in het babybadje gezeten, waar ze met een bekertje haar haartjes natmaakte en dit alles zonder drama.Ze wilde er zelfs niet uit. :+
S. 2014
J. 2016
pi_164659697
2 hele blije jongetjes weer thuis!

Had iemand bij het hotel gezegd wat doen jullie het goed en netjes allemaal! Maar als ik oma zie hebben jullie ook geen keuze _O- oma is heel gek met ze, doet alle maffe dingen maar luisteren is een must ;)
Maja haar eigen kinderen enbschoondochters maken zich al uit de voeten als ze boos is dus die kleintjes zijn helemaal onder de indruk _O-
pi_164660093
Venco
Ik zou de omgeving duidelijk maken dat als hij zegt stop dat het ook stop is. Het is dan geen spel hoj wil niet. Onze jongens hebben de "stop hou op" methode ook, geldt ook bij de gastouder en stop hou op is ook echt stop hou op.
Jan slaat snel en reageert ook te fel regelmatig, teun is een knijper dus beiden worden dan gecorrigeerd als ze hun eigen agressieve gedrag vertonen en dan is het wat moet je zeggen als je het niet leuk vindt? Is het antwoord: stop hou op
Dan vraag ik aan de andere wat moet jij dan doen? Antwoord ik moet stoppen hij vindt het niet leuk

Deze regel zou ik ook bij je schoonfamilie doen. Verder als een kind niet wil kussen of knuffelen is hun eigen keuze. Jan en Teun hoeven dat niet. Jan heeft zo zijn buien zat vanavond heerlijk bij oma te knuffelen ander moment wil hij niet ook prima. Kussen houdt hij sowieso niet van

Dat jennen, zuigen en aan je zitten tot je stront chagerijnig bent ken ik ook echt verschrikkelijk. Dan is het voor mij echt geen grapje meer en ben ik ook echt een tijd chagerijnig of wordt echt boos :o
pi_164660502
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 21:21 schreef Goitske het volgende:
2 hele blije jongetjes weer thuis!

Had iemand bij het hotel gezegd wat doen jullie het goed en netjes allemaal! Maar als ik oma zie hebben jullie ook geen keuze _O- oma is heel gek met ze, doet alle maffe dingen maar luisteren is een must ;)
Maja haar eigen kinderen enbschoondochters maken zich al uit de voeten als ze boos is dus die kleintjes zijn helemaal onder de indruk _O-
Wat is oma's geheim? :P

@de rest:
Bedankt voor jullie meedenken. Ik ga er inderdaad nog eens op broeien hoe hij soms ds dingen beter/netter kan aangeven.
Nogmaals: ik vind het zeker goed dat hij zijn grenzen aangeeft. Dat vind ik heel belangrijk. :)
  donderdag 18 augustus 2016 @ 21:43:48 #197
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164660638
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 20:20 schreef Loj het volgende:
Lastig hoor Venco, maar ik vind het eigenlijk gewoon wel echt goed dat hij zegt dat hij geen kus knuffel wil.
Wat ik wel vaak doe is "excuses" naar ouders maken als een van m'n boys iets doet/zegt naar een ander kind. Vooral m'n dreumes is nogal van het duwen, maar hij snapt het nog niet. Dus dat zeg ik ook dan tegen de ouders, zodat ze wel weten dat ik er mee bezig ben.
Peuter kan ook erg niet tactisch zijn en meestal maak ik dan daarover een luchtige opmerking. "Sorry, het is een peuter, je weet wel..".

Chanty, ik herken alles zo wat je vertelde. Ik ben drie jaar lang een tweede/derde/vierde keus geweest bij peuter. Hij moest me echt niet. Ik heb altijd gedacht dat het kwam door z'n couveusetijd en het meteen weghalen na de ks. Wij hebben wel altijd het naar bed brengen om de beurt gedaan, dus hij moest het vaak met mij doen.
Rond z'n derde verjaardag werd het minder (rond z'n tweede verjaardag was het het ergst, maar ook ik had toen een baby) en nu is er absoluut geen voorkeur meer. Maar stoer dat je gewoon die gesprekken aangaat! :*

En Ow is nu al 5 hele dagen zonder ongelukjes overdag :D! Alleen plast hij weer in z'n bed sinds 5 dagen :')
Blug ;( hoop echt dat het hier snel minder wordt. Denk trouwens niet dat het bij jou te maken had met couveuse. Vrees dat er geen zinnige verklaring is behalve: het is een peuter en jij hebt pech dat jij de boerman bent.

Ben vanavond met hem gaan douchen en man was beneden met Amélie. Heb gelijk maar doorgepakt en het bedritueel gedaan. Hij heeft niet 1 keer naar papa gevraagd en niet moeilijk gedaan :o en sliep binnen 10 minuten :7 doordat we al een tijdje boven waren was hij volgens mij vergeten dat papa er is. Eens kijken of ik hem vaker naar bed kan brengen door hem naar boven te lokken :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164661164
Ooh Chanty, ik herken ook zo! Zo ontzettend naar en verdrietig. Ook al weet je dat het wel weer goed komt, je kunt je zo afgewezen voelen.

Ik heb het met M gehad na de geboorte van zijn zusjes. Ik denk dat ik wel een en ander kan verklaren door de situatie (mama ineens weg, op bezoek bij mama in het ziekenhuis in een bed, weer weg bij mama, mama bleef een hele week weg, mama thuis maar mama kon niks want ks...). Maar hij ging huilen als oma of papa de kamer uit ging, ondank dat ik er gewoon nog wel was. Moest echt helemaal niks van me weten. Ik heb gejankt, echt. Had 2 kinderen in het ziekenhuis waar ik niks voor kon doen en de ene thuis moest me ook niet meer. Denk dat zijn vertrouwen echt een flinke deuk heeft opgelopen toen. Ik was er altijd voor hem en toen ineens niet. Dat is op zich allemaal weer hersteld maar heeft echt wel even geduurd. En de verhoudingen werden natuurlijk ook anders met nog 2 baby's in huis.

:* voor jou. En verstandig om even wat een op een tijd zonder baby met hem door te brengen. Heeft hier ook geholpen :Y
  donderdag 18 augustus 2016 @ 22:13:24 #199
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164661943
Poeh dat lijkt me heftig zeker met twee van die kleintjes in het ziekenhuis en zelf herstellend zijn. Het is ook wel een hele impact voor een kind die gezinsuitbreiding waar hij niet om gevraagd heeft, dat realiseer ik me ook heel goed. Daarom voelt het ook aan als extra falen als ik er wel voor hem wil zijn. Precies wat jij zegt idd. Ben wel "blij" dat het herkenbaar is. Ik vraag me soms wel af of het niet mijn schuld is omdat ik wel eens zo boos op hem word ;( rationeel weet ik wel dat het veel complexer in elkaar zit en dat het nu eenmaal fases zijn.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164662271
Ja, en hij is natuurlijk ook nog maar klein en hij kan het ook allemaal nog niet onder woorden brengen. Het evenwicht in huis is veranderd, het ene kind kan zich beter aanpassen aan de nieuwe situatie dan het andere. Het is hoe dan ook ingrijpend, voor iedereen. En er zit ook een groot verschil tussen rationeel kunnen verklaren en het ook daadwerkelijk zo voelen.

Andere tip die misschien kan helpen is door hem echt te laten merken dat hij ook heel belangrijk is. Dat lijkt heel logisch maar met een baby in huis loop je toch snel even bij de oudste weg omdat de baby iets nodig heeft of huilt. Ik heb wel eens een baby heel even laten huilen omdat ik het op dat moment belangrijker vond om er voor M te zijn. Hij had me ook nodig. En dat is niet fijn want ik ben helemaal niet van het laten huilen maar het was wel even goed. Het was ook niet lang, maar lang genoeg voor M om te merken dat de baby's niet altijd voor gingen.
  donderdag 18 augustus 2016 @ 22:33:29 #201
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164662709
Dat doe ik idd ook :Y Dan zeg ik ook heel bewust tegen de baby dat ze even moet wachten en leg ik dat ook aan Lucas uit: "de baby moet even wachten want mama maakt nu een boterham voor jou" oid.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164663024
Ja precies dat inderdaad :Y

Nu denk ik dat deels ook gewoon een soort fase is. Als ik de hele dag leuk gedaan heb met de meiden en papa komt thuis dan zien ze me ook niet meer staan. Maar met een ingrijpende verandering in de gezinssamenstelling gaat het weer een stapje verder.

Maar de belangrijkste dingen doe je nu al super. De rest is ook een kwestie van tijd. En goed dat je het hebt aangekaart :Y :*
pi_164664013
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 22:13 schreef Chanty het volgende:
Poeh dat lijkt me heftig zeker met twee van die kleintjes in het ziekenhuis en zelf herstellend zijn. Het is ook wel een hele impact voor een kind die gezinsuitbreiding waar hij niet om gevraagd heeft, dat realiseer ik me ook heel goed. Daarom voelt het ook aan als extra falen als ik er wel voor hem wil zijn. Precies wat jij zegt idd. Ben wel "blij" dat het herkenbaar is. Ik vraag me soms wel af of het niet mijn schuld is omdat ik wel eens zo boos op hem word ;( rationeel weet ik wel dat het veel complexer in elkaar zit en dat het nu eenmaal fases zijn.
Die kan ik gelijk voor je ontkrachten, Ik ontplof ook wel eens, (deze peuterpuberteit vergt gewoon heeeeel veel van je als ouder,) en dan weet ze ook dat mama boos is, maar toch is ze hier plakopmama.
Dus daar ligt het echt niet aan. :*

Fijn dat je hem op bed hebt kunnen leggen.
S. 2014
J. 2016
pi_164671695
Chanty ik denk dat af en toe een L uitje zonder baby naar de speeltuin, fietsen, wandelen of diertjes voeren al heel goed is.

Ik merk aan mijn duo dat mama delen erg moeilijk is en dat ik 180° andere kinderen heb als ik ze alleen mee op stap neem, al is het maar mee boodschappen doen. Ik hoor de hele dag "mijn mama", "neehee mijn mama", "echt niet, isse mijn mama" en dat x100. }:| Wij nemen regelmatig één van de kinderen even mee op stap en dat helpt vaak wel. En soms ook niet. :')

:O eerst c_/, T was al om 4:30 uur wakker en wilde niet meer slapen. -O-
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:39:53 #205
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164672192
Gm: de wvpk zei het heel treffend: kinderen kunnen het beste in je naar boven halen maar ook het slechtste. Het is idd erg heftig die peuterpuberteit! Kijk nu al uit naar de echte puberteit :')

Nikki: klinkt ook wel weer lief maar geloof dat dat geruzie de hele tijd zwaar is. Misschien denkt Lucas wel hetzelfde maar uit hij zich anders.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164672607
Jeetje Nikki dat was vroeg, sterke koffie neem ik aan?

Ik ben spuit 11 met al de andere verhalen. B hangt enorm aan mijn vrouw en soms is het gewoon heel lastig. De afwijzing zeg maar. Maar ik moet zeggen dat het wel steeds wat minder wordt. Hij lacht nu zelfs als ik bij het KDV sta ipv meteen om zijn andere mama vragen.
pi_164672688
Wow nikki ook goeiemorgen dan :O
vanavond op tijd naar bed?

Djenna is nu een week droog en heeft 1 keer in bed geplast. Vind het echt knap! Ze gaat 's avonds voor het slapen gaan uit zichzeld naar de wc en da's ook het eerste wat ze 's morgens doet als ze opstaat.

Djenna is altijd een slapertje geweest. Dus dat Boaz vanaf dag 1 zo 'weinig' sliep was effe wennen in het begin. Gisteren heeft ie geen middagdut gedaan en hij bleef gezellig. Alleen onder het eten rond half 6 zat ie te knikkebollen :') . Ik ken dat van filmpjes van anderen maar dat mijn eigen kind zoiets dort is wel bizar. Zijn er meer kindjes die vanaf 2 jaar geen dutje meer deden overdag?
pi_164672715
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 07:36 schreef _NIKKI_ het volgende:

:O eerst c_/, T was al om 4:30 uur wakker en wilde niet meer slapen. -O-
Ja, die van mij ook. En ook de tweede nacht dat ze schreeuwend om mij wakker wordt. Enge dromen denk ik. En ik wilde juist heel veel doen vandaag als voorbereiding op het nieuwe schooljaar en heb nu totaal geen zin. :O . }:| .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164672766
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 08:39 schreef Chanty het volgende:
Gm: de wvpk zei het heel treffend: kinderen kunnen het beste in je naar boven halen maar ook het slechtste. Het is idd erg heftig die peuterpuberteit! Kijk nu al uit naar de echte puberteit :')

Nikki: klinkt ook wel weer lief maar geloof dat dat geruzie de hele tijd zwaar is. Misschien denkt Lucas wel hetzelfde maar uit hij zich anders.
Pff ik zit al een uur met een " als jij niet doet wat ik wil ga ik gillen, janken, dreinen en slaan" peuter... die dus idd het uiterste vergt van mn geduld. Ik denk dat de puberteit makkelijker is in de zin dat ze zich dan iig verbaal kunnen uiten. (Hoop ik)

Niet herkenbaar Twinkle (gelukkig, Ik heb die pauze wel ff nodig op een dag :P )
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:29:53 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164672861
GM, ik zou zeggen: dan ga je toch lekker gillen, janken en dreinen (niet slaan, daar ligt een grens), ik ga even koffie drinken en dan hoor ik wel als je er klaar mee bent. :P.
Lukt mij ook lang niet altijd hoor, maar jezelf even buiten haar emotie proberen te plaatsen is altijd een goede manier hier om zo'n bui te doorbreken.
KuikenGuppy
pi_164672863
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 08:39 schreef Chanty het volgende:
Het is idd erg heftig die peuterpuberteit! Kijk nu al uit naar de echte puberteit :')
Haha, ja, daar denk ik ook wel eens over na. Mijn zus zei laatst toen ik een beetje aan het 'klagen' was over het soms heftige gedrag van I: "Had je dan verwacht dat jij een kind zou krijgen dat géén sterke persoonlijkheid had? :P . :D .
Volgens mij is het lastige van opvoeden ook dat je via je kind de hele tijd in de spiegel kijkt.

Ik merk dat hoeveel je kunt hebben en hoe je ermee omgaat ook afhankelijk is van externe factoren. Nu ik een lange zomervakantie heb, kan ik veel beter omgaan met buien van I, omdat ik de stress van mijn werk er niet bij heb. Zodra het zich ophoopt, dan is het lastiger om te relativeren. Plus het feit dat ze een paar dagen naar het kdv gaat. Als ik haar elke dag de hele dag om me heen zou hebben, zou ik ook minder kunnen opladen.

I had vanochtend ook weer zo'n bui. Niets was goed, op de grond liggen,gillen. 'Mama is stom." En door die ervaring van de crematie deze week werd het ook ineens: "Mama, jij bent dood".
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164672939
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 09:29 schreef Burdie het volgende:
GM, ik zou zeggen: dan ga je toch lekker gillen, janken en dreinen (niet slaan, daar ligt een grens), ik ga even koffie drinken en dan hoor ik wel als je er klaar mee bent. :P.
Lukt mij ook lang niet altijd hoor, maar jezelf even buiten haar emotie proberen te plaatsen is altijd een goede manier hier om zo'n bui te doorbreken.
Jezelf buiten de emotie plaatsen, is goed inderdaad. Maar als ik 'onverschillig' doe en zeg dat ik even ga koffie drinken of gewoon weg loop, dan gaat I helemaal door het lint en is ze in staat zichzelf pijn te doen of met dingen te gaan gooien waar ze echt niet mee mag gooien. Dan voelt ze zich volgens mij echt totaal niet gehoord/begrepen door mij.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:35:11 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164672944
Oei, kinderen en hun uitspraken hè, Franny...
KuikenGuppy
pi_164672972
Ja, ze hebben echt geen idee he. Ik zei: "I, dat is echt niet leuk om te zeggen. Dood is niet fijn en niet leuk". Zegt zij: "Dood is wél leuk." Oké, we laten dit onderwerp maar even zitten. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164672978
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 09:29 schreef Franny_G het volgende:

[..]


Volgens mij is het lastige van opvoeden ook dat je via je kind de hele tijd in de spiegel kijkt.

Dat zeker! :Y
best confronterend soms
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:39:22 #216
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164673021
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 09:37 schreef Franny_G het volgende:
Ja, ze hebben echt geen idee he. Ik zei: "I, dat is echt niet leuk om te zeggen. Dood is niet fijn en niet leuk". Zegt zij: "Dood is wél leuk." Oké, we laten dit onderwerp maar even zitten. :') .
Haha, zo herkenbaar :').
Ik zei eens: "niet zo dicht bij de televisie gaan staan, dat is slecht voor je ogen, en dan moet je een bril". Vervolgens had hij een woedeaanval van een half uur omdat hij per sé een bril wilde :').
KuikenGuppy
pi_164673154
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 09:39 schreef Burdie het volgende:

[..]

Haha, zo herkenbaar :').
Ik zei eens: "niet zo dicht bij de televisie gaan staan, dat is slecht voor je ogen, en dan moet je een bril". Vervolgens had hij een woedeaanval van een half uur omdat hij per sé een bril wilde :').
_O-

Ik neem idd even afstand, ga even ALLEEN plassen :P, even koffie zetten of afwassen, en hopen dat het daarna voorbij is.

Soms zitten er heftige uitspraken bij Franny. Niet leuk. :*

En wb jezelf terug zien... Ik heb soms met terugwerkende kracht medelijden met mijn ouders :')
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:48:24 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164673191
Is het bij jullie ook zo dat als je ergens zit, je geen seconde rust krijgt, maar als je bijv gaat schoonmaken, ze lief zelf gaan spelen?
Ik kan dus rustig ongestoord de hele keuken gaan soppen, maar even snel iets voor 't werk afmaken zit er niet in :').
KuikenGuppy
pi_164673325
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 09:48 schreef Burdie het volgende:
Is het bij jullie ook zo dat als je ergens zit, je geen seconde rust krijgt, maar als je bijv gaat schoonmaken, ze lief zelf gaan spelen?
Ik kan dus rustig ongestoord de hele keuken gaan soppen, maar even snel iets voor 't werk afmaken zit er niet in :').
:Y :Y
pi_164673600
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 09:48 schreef Burdie het volgende:
Is het bij jullie ook zo dat als je ergens zit, je geen seconde rust krijgt, maar als je bijv gaat schoonmaken, ze lief zelf gaan spelen?
Ik kan dus rustig ongestoord de hele keuken gaan soppen, maar even snel iets voor 't werk afmaken zit er niet in :').
+1 Gaan zitten betekent direct dat ze bij mama willen zijn/zitten. :Y

Ik doe tegenwoordig zelfs de wc deur op slot anders kan ik nieteens even rustig naar de wc, maar staan er 2 peuters in de pot te loeren. Gevolg is dat er twee krijsende peuters voor de wc deur staan, dus even rustig poepen is er dan alsnog niet bij. :')

Vanavond vroeg naar bed zit er niet in, ik wil klussen. De kast voor de nieuwe kamer van S MOET morgen af komen. O+
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:14:29 #221
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164673674
Oeh Franny wat een heftige opmerking. Wat dat aangaat is Lucas qua taal nog niet zover dat hij zulke dingen kan zeggen (gelukkig).

En ja het is zeker een spiegel want Lucas lijkt qua karakter veel op mij. Enerzijds introvert en onzeker maar ook temperamentvol en stronteigenwijs :') en dat moet dan in goede banen geleid worden als de emoties overborrelen :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:19:18 #222
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164673745
@Nikki: als ik zeg: ik ga even plassen, en daarna pas op sta en de woonkamer uit wandel, komt er een geheid achter me aan. Als ik opsta, en terwijl ik de woonkamer uit ga snel nog even roep dat ik ga plassen, lukt het me wel om ongestoorde poopytime te krijgen 8-).
KuikenGuppy
pi_164673759
Het raakte me eigenlijk niet, die opmerking over dat ik dood was. Het klinkt gewoon zo absurd en het is zo duidelijk dat ze niet snapt wat ze zegt en alleen maar iets 'toepast' wat ze deze week gehoord heeft.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:27:25 #224
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_164673874
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 09:48 schreef Burdie het volgende:
Is het bij jullie ook zo dat als je ergens zit, je geen seconde rust krijgt, maar als je bijv gaat schoonmaken, ze lief zelf gaan spelen?
Ik kan dus rustig ongestoord de hele keuken gaan soppen, maar even snel iets voor 't werk afmaken zit er niet in :').
Het is hier precies andersom. Als ik gewoon bij ze in de buurt zit, spelen ze lief. Als ik iets ga doen is het ineens gepiep en geruzie :')
pi_164673964
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 09:48 schreef Burdie het volgende:
Is het bij jullie ook zo dat als je ergens zit, je geen seconde rust krijgt, maar als je bijv gaat schoonmaken, ze lief zelf gaan spelen?
Ik kan dus rustig ongestoord de hele keuken gaan soppen, maar even snel iets voor 't werk afmaken zit er niet in :').
Jep. En ik gemisbruik dat ook lekker. "mamma gaat even de keuken opruimen". Vervolgens zet ik thee, eet ik in de keuken een koekje end rink ik mijn thee. Staand, wel, maar anders krijg ik nooit meer warme thee. En zo ging ik vanmorgen even de was ophangenop de trap naar de kelder mijn mail lezen en beantwoorden.

Maar ik moet zeggen dat O veel en heel lief zelf speelt. Die zit zo een half uur te tekenen (Kijkeh nou mamma viegtuig! Pippi, pappa pippi! Oelifant!), haar houten fruit te snijden, of wipwapjes te bouwen van haar duplo.
pi_164674195
Dat klinkt fijn, Room!

I kan ook steeds beter zelf spelen en dat gaat het beste buiten in de tuin. Ze gebruikt steeds meer haar fantasie. Maar als ik zeg dat ik de keuken ga opruimen of iets dergelijks dan wil ze mee en helpen. Ze wil altijd zien wat ik doe en dat nadoen of meedoen, het benoemen "Wat is dat? Mama?" Lief maar ook vrij vermoeiend.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164674252
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 10:41 schreef Franny_G het volgende:
Dat klinkt fijn, Room!

I kan ook steeds beter zelf spelen en dat gaat het beste buiten in de tuin. Ze gebruikt steeds meer haar fantasie. Maar als ik zeg dat ik de keuken ga opruimen of iets dergelijks dan wil ze mee en helpen. Ze wil altijd zien wat ik doe en dat nadoen of meedoen, het benoemen "Wat is dat? Mama?" Lief maar ook vrij vermoeiend.
Oh dat doet O ook haha. Soms echt komisch.
Zit ik op de wc. Ila ook? Ja hoor kind, ga je gang. Dus zij met haar kleine billetjes op die grote pot. _O-
Maak ik mijn ogen schoon. Ila ook? Prima, en zij met een (schoon ;)) watje over haar ogen wrijven. Zo ook haren kammen, föhnen, nagels knippen (zij "knipt" mijn nagels met het knippertje O+ ), stofzuigen, schoonmaken.
pi_164674308
Nikki wat vroeg c_/

Franny. Die opmerking :o

En even een :* voor Chanty.
pi_164674489
Oh en Chanty, ik vind je echt een held, dat je dit zo aanpakt. Misschien klinkt dat wat overdreven, maar het is zo snel gebeurd om het er maar bij te laten. Ik hoop dat ze je verder kunnen helpen.
Ik snap ook zo goed dat het gewoon pijn doet, voor jou, die "afwijzing". Tussen " want ik denk niet dat zijn intentie is om jou af te wijzen, maar dat ie gewoon net niet helemaal krijgt wat ie wil. Maar zo voelt het natuurlijk wel voor jou.
Hier heeft O ook wel eens voorkeuren, maar als ze bv valt en getroost wil worden door mij ipv haar vader, dan hebben we afgesproken dat manlief haar vasthoudt, en ik er bij kom staan en meetroost, maar dat ik haar niet overneem, om haar niet het idee te geven dat mamma écht beter is dan mamma, want dat ben ik natuurlijk niet. Manlief vindt dan soms ook moeilijk.
pi_164674605
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:31 schreef Chanty het volgende:

Anyway: wat ik wilde zeggen is dat het ook niet tof is als je degene bent die steeds "weg" moet van je kind. Steeds geclaimed worden (wat hij wel doet als papa niet thuis is) is heel vermoeiend. Maar die kei-harde afwijzing... Ik ben zeg maar goed genoeg zolang papa er niet is. Zo voelt het een dat is gewoon k*t.
Dat is hier ook zo, al een flink tijdje. J is Bram zn held en zn grote voorbeeld. Papa is tof, groot en sterk.
Wat mama zegt maakt geen indruk, corrigeren als J thuis is kan ik beter niet doen want dan kan ik net zo goed tegen een muur praten. En als J niet thuis is en hij is het er niet mee eens dan belt ie papa...

Ik ben er echt ook behoorlijk klaar mee. J trouwens ook. Elke zin die Bram doet begint met Papa? ..... Of eindigt met ja toch Papa?

Als J m dan zegt joh doe even normaal tegen je moeder dan krijg ik gewoon simpel nee mama is stom.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:24:56 #231
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164676047
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 11:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is hier ook zo, al een flink tijdje. J is Bram zn held en zn grote voorbeeld. Papa is tof, groot en sterk.
Wat mama zegt maakt geen indruk, corrigeren als J thuis is kan ik beter niet doen want dan kan ik net zo goed tegen een muur praten. En als J niet thuis is en hij is het er niet mee eens dan belt ie papa...

Ik ben er echt ook behoorlijk klaar mee. J trouwens ook. Elke zin die Bram doet begint met Papa? ..... Of eindigt met ja toch Papa?

Als J m dan zegt joh doe even normaal tegen je moeder dan krijg ik gewoon simpel nee mama is stom.
Jeetje Tico dat klinkt pittig. Bram is toch ook al een stuk ouder? Dat je er klaar mee bent kan ik me voorstellen, vooral omdat hij het ook doet als papa er niet is en ook zo mondig al is ;( Dat doet Lucas gelukkig minimaal. Hopelijk gaat het binnenkort een keer over.

@Room: nee denk ook niet dat hij me wil afwijzen, maar ik kan het helaas niet altijd rationeel benaderen.

Ik merk dat dit soort dingen me vooral aangrijpen op bepaalde momenten (zoals franny ook al aangaf spelen externe factoren ook mee) zoals wanneer ik een slechte nacht heb gehad, Lucas de heeeele dag al aan het dreinen en niet luisteren is, Amélie ook veel van me vraagt. En volgens de wvpk spelen hormonen ook nog mee, al vind ik het zelf altijd zo'n slap excuus om me daarachter te verschuilen maar het is natuurlijk wel zo dat dat niet meehelpt. net als mijn psychische blauwdruk.

Man reageerde positief dat ik die gesprekken aan wil gaan en wil daar ook bij aansluiten.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:27:52 #232
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164676097
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 10:45 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Oh dat doet O ook haha. Soms echt komisch.
Zit ik op de wc. Ila ook? Ja hoor kind, ga je gang. Dus zij met haar kleine billetjes op die grote pot. _O-
Maak ik mijn ogen schoon. Ila ook? Prima, en zij met een (schoon ;)) watje over haar ogen wrijven. Zo ook haren kammen, föhnen, nagels knippen (zij "knipt" mijn nagels met het knippertje O+ ), stofzuigen, schoonmaken.
Lucas moet ook altijd gezichtscreme, oogschaduw, eyeline, mascara, deo en haarspray *) O+
En hij moet ook altijd alle sausjes die op tafel staan, ook als ze enorm pittig zijn :')
Soms kan ik hem foppen. Dan pak ik een boterham en wil hij "DIE OOK!", terwijl ik hem eigenlijk voor hem had gesmeerd al O-)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164676232
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 12:24 schreef Chanty het volgende:

[..]

Jeetje Tico dat klinkt pittig. Bram is toch ook al een stuk ouder? Dat je er klaar mee bent kan ik me voorstellen, vooral omdat hij het ook doet als papa er niet is en ook zo mondig al is ;( Dat doet Lucas gelukkig minimaal. Hopelijk gaat het binnenkort een keer over.

@Room: nee denk ook niet dat hij me wil afwijzen, maar ik kan het helaas niet altijd rationeel benaderen.

Ik merk dat dit soort dingen me vooral aangrijpen op bepaalde momenten (zoals franny ook al aangaf spelen externe factoren ook mee) zoals wanneer ik een slechte nacht heb gehad, Lucas de heeeele dag al aan het dreinen en niet luisteren is, Amélie ook veel van me vraagt. En volgens de wvpk spelen hormonen ook nog mee, al vind ik het zelf altijd zo'n slap excuus om me daarachter te verschuilen maar het is natuurlijk wel zo dat dat niet meehelpt. net als mijn psychische blauwdruk.

Man reageerde positief dat ik die gesprekken aan wil gaan en wil daar ook bij aansluiten.
Bram is 3,5. Het zal vast een keer overgaan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:55:04 #234
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164676549
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 12:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bram is 3,5. Het zal vast een keer overgaan.
Wel bijdehand dan om zijn vader te bellen :o maar volgens mij ook nog een leeftijd dat het empatisch vermogen nog niet ver genoeg strekt om echt te begrijpen dat het pijn doet voor jou. Waarschijnlijk snapt hij dat je het niet leuk vindt maar dat is voor hem in de categorie ik vind het ook niet leuk als ik geen snoepje krijg.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164677494
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 09:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Wow nikki ook goeiemorgen dan :O
vanavond op tijd naar bed?

Djenna is nu een week droog en heeft 1 keer in bed geplast. Vind het echt knap! Ze gaat 's avonds voor het slapen gaan uit zichzeld naar de wc en da's ook het eerste wat ze 's morgens doet als ze opstaat.

Djenna is altijd een slapertje geweest. Dus dat Boaz vanaf dag 1 zo 'weinig' sliep was effe wennen in het begin. Gisteren heeft ie geen middagdut gedaan en hij bleef gezellig. Alleen onder het eten rond half 6 zat ie te knikkebollen :') . Ik ken dat van filmpjes van anderen maar dat mijn eigen kind zoiets dort is wel bizar. Zijn er meer kindjes die vanaf 2 jaar geen dutje meer deden overdag?
Ja hier ook, de oudste wilde eigenlijk ook niet meer slapen vanaf een jaar of twee. Maar daar ben ik elke middag het 'gevecht' mee aangegaan om hem toch in bed te leggen (en dan sliep ie ook nog heel goed), tot met 2,5 met de carnaval een keer geprobeerd hebben of ie zonder slaapje kon, en dat ging goed, dus maar zo gehouden. Toen heb ik wel tegen mezelf gezegd dat ik bij de tweede dat gevecht niet meer aan zou gaan.

Eline wilde bij 1 jaar en 9 maand eigenlijk al niet meer naar bed s middags en dat ging om de dag goed en dus nog om de dag naar bed. Voor dat ze 2 jaar werd sliep ze niet meer s middags, alleen heel af en toe in de auto (en het liefst in slaap vallen als we bij ons de straat in rijden he :P )
Eigenlijk vond ik dat ook wel fijn omdat ik anders niet wist hoe ik het moest plannen met de oudste uit school halen die vanaf die tijd naar school ging..
Ze pakt vaak in de middag wel even een rust moment door even tv te kijken trouwens hoor. Dat heeft ze wel even nodig vaak en kan ik ook nog even m'n eigen ding doen ;)
pi_164689446
Mnohhhh mijn oudste die aanstaande maandag in groep 3 gaat beginnen las net toen papa en mama even in een andere kamer waren een boekje voor aan haar broers. Dat moest ik stiekem even vastleggen, want ik vond het zo knap. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 21:13:53 #237
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164689900
Zo lief hoe ze daar zitten O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164690571
Oh tof, Nikki! Dat zijn wel de momenten dat je even enorm kunt genieten he? En wat ontzettend goed van L. Het is wel een slim meisje he? Met cijfers is ze toch ook zo goed?

I heeft deze week niet alleen het fenomeen 'dood' leren kennen, maar vandaag kwam ze ook ineens met dat ze mij 'gemist' had. Dat heeft ze nooit eerder gezegd of laten blijken. Ik haalde haar op van het kdv en vroeg hoe de dag was geweest. Zegt zij: 'Ik heb jou gemist, mama. Ik ging jou roepen. Maar ik zat vast!" Ik vraag: Oh, heb je me gemist? En zat je vast? Zegt zij weer: "Ja, vast! Op het kdv!"

Volgens de leidster had ze gewoon de hele dag vrolijk gespeeld, dat wel. Het is wel weer wonderlijk wat zich in zo'n hoofdje afspeelt. Verder slaap ze vannacht voor het eerst op haar nieuwe kamer in het grote bed. Ik vind het zo'n stap. :@ . Het is echt zo'n moment dat je je afvraagt waar je baby is gebleven. :o . ;( . Ze was vooral heel blij met haar- ook nieuwe - poppenhuis.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 21:39:45 #239
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164690862
Franny O+ Ze is gewoon al echt groot. En wel heel lief dat ze je gemist heeft O+ En idd knap wat ze blijkbaar toch al allemaal snapt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164691265
Nikki, wat lief O+

Franny. Ik vind I zo schattig. Zo geconcentreerd bezig O+
pi_164691269
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 21:30 schreef Franny_G het volgende:
Oh tof, Nikki! Dat zijn wel de momenten dat je even enorm kunt genieten he? En wat ontzettend goed van L. Het is wel een slim meisje he? Met cijfers is ze toch ook zo goed?
Ze is volgens mij wel snel met lezen en rekenen, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal, dus ik weet het eigenlijk niet. :@ Het meest belangrijk vind ik dat ze er plezier aan beleeft, maar dat zit als ze uit zichzelf voorleest aan haar broers vast goed. :Y

Wat goed van I dat ze haar gevoelens al zo goed kan benoemen. En wat lief dat ze dan zegt dat ze je heeft gemist. Ze wordt echt groot. O+ Ik ben heel benieuwd hoe ze haar nieuwe bed gaat ervaren en wat ze er morgenochtend van vindt.
pi_164692883
Vandaag kwam mijn zus met man en jongste zoon op visite. Toen Jan gisteren hoorde dat zijn grote neef ook mee kwam was hij door het dolle heen want die ravot altijd enorm met ze kan niet gek genoeg O+

Gelukkig reageren de jongens heel goed op mijn familie ondanks dat ze die maar een paar x per jaar zien. Hun neef is veruit favoriet want zodra ze het horen is het hij heeft een groot drumstel en is heeeeel sterk _O-

Toen S. een salto deed op de trampoline gingen de jongens laten zien dat zij koprollen konden maken. Die van Teun gingen vandaag ook super goed! Verder nog heerlijk met hun oom aan het gek doen geweest kortom ze waren dood moe toen mijn zus vertrok
Voor Jan had mijn zus nog via een facebookgroep een backup knuffel (ikea schildpad) gevonden en voor het slapen gaan zei Jan opeens maar mama? Mag ik de oude stoffel nog wel houden dan? Die hoeft toch niet weg? Dus gerust gesteld dat dit reserve stoffel is voor als hij gaat logeren O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164693500
Nikki aaah wat lief!

Franny_G wat is het toch echt een meisje, inderdaad baby/dreumes af O+

Twinkle hier nog een slaap weigeraar net voordat hij 2 werd is hij gestopt, enkele x slaapt hij nog op de bank netzo als vanmiddag maar dan savonds klaar wakkercdus na een poging in bed te houden toch beneden drinken. Ik was bezig met bakken voor de housewarming dus heeft hij nog even in de keuken mee gekeken en sliep daarna wel
pi_164693844
Vanmiddag waren we bij vrienden voor een speeldate .. 10 minuutjes met de auto. Wederom geen middagslaapje gedaan. Viel hij in de auto in slaap. Heb hem maar uit de auto getild en op de bank gelegd. Daar heeft hij nog even liggen dutten tot we gingen eten.

Djenna wordt echt vervelend en jankerig zodra ze moe is. Aan Boaz merk ik het tegenwoordig niet meer ook. Grappig die verschillen.

Wil niet zeggen dat dat krijsen van Boaz er minder op is geworden helaas -O-
pi_164693889
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 09:48 schreef Burdie het volgende:
Is het bij jullie ook zo dat als je ergens zit, je geen seconde rust krijgt, maar als je bijv gaat schoonmaken, ze lief zelf gaan spelen?
Ik kan dus rustig ongestoord de hele keuken gaan soppen, maar even snel iets voor 't werk afmaken zit er niet in :').
zo ontzettend waar dit :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_164694156
Hier is het meer zodra mijn zicht niet op de jongens is, is het rellen! Dus schoonmaken komt er regelmatig niet van dan speel ik continu politieagent -O-
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 06:57:27 #247
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_164701919
Nikki wat schattig O+ Kan ze dat echt allemaal al lezen? :o

Mooie I met haar nieuwe poppenhuis O+ Hoe ging het slapen in het grote bed?

Nora sliep met 2 jaar heel wisselend. Vaak gingen we samen een uurtje slapen (dat was voor mij wel fijn, want de nachten waren toen niet zo denderend). Vanaf 2,5 jaar wilde ze 's middags niet meer slapen en dat ging toen ook goed.
Ze viel soms 's middags nog wel eens in slaap op de bank, maar de laatste tijd ook niet meer. Wel altijd nog in de auto :)

Rustig schoonmaken terwijl ze zelf speelt lukt meestal niet. In het beste geval is ze naast me aan het spelen, maar meestal staat ze naast me te wiebelen dat ze bijvoorbeeld wil kleien, maar dan moet ik wel mee kleien (of verfen of tekenen of puzzelen of duplo'en...).
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:07:27 #248
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164706199
Hier slaapt meneer geregeld nog 2 a 3 uur in de middag en daar ben ik wel heel dankbaar voor O+ Als het slaapje korter is, gaat dat trouwens ook wel goed en overslaan lukt ook mits we iets te doen hebben maar dan stort hij einde van de dag wel in.

Goitske: ziet er gezellig uit :D Inderdaad een hele grote sterke neef!

Gisteren Lucas opgehaald van het kdv en nog even boodschappen gehaald met hem en de baby in doek. Hij heeft het mandje geduwd/ getrokken bij de AH en de spullen erin gedaan en op de band gelegd O+ Het duurt allemaal wel twee keer zo lang maar hij had lol :D En daarna zag ik nog mooie rugzakken hangen bij de Marskramer (wilde er al een kopen voor naar het kdv, baby krijgt dan de schoudertas) en Lucas heeft zelf gekozen voor het visje O+ En daar ging hij dan hoor, de wijde wereld in _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164706628
Super schattig die rugtas :D O+

Gisteren liet ik de kindjes hier buiten in de blote kont rond lopen. Had ook het potje buiten staan. Boaz ging daar al geregeld op zitten maar dan gebeurde er niks. Dus ik dacht dat dit ook meer voor de sier was. Totdat grote zus ineens hysterisch begint te roep: BOEHAS HEEFT GEPLAST BOEHAS HEEFT GEPLAST BOEHAS HEEFT GEPLAAAAHAAAAAAST. En het was kassa idd. Ik de fanfare uit maar hij keek me aan met zo'n kop van moeder doe eens normaal :')
pi_164706730
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 21:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mnohhhh mijn oudste die aanstaande maandag in groep 3 gaat beginnen las net toen papa en mama even in een andere kamer waren een boekje voor aan haar broers. Dat moest ik stiekem even vastleggen, want ik vond het zo knap. O+
Wow, heel knap!! En ontzettend schattig O+.

Chanty, die tas gaat er met L. vandoor! ;). Zo aandoenlijk!

Goitske, leuke foto's!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_164707953
Zojuist ontdekt dat peuter nog best in een luier maat 1 past als dat moet in geval van nood :')
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:49:38 #252
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_164708083
Maat 1 :o
Hier hadden we laatst een onbedoelde luierwissel, baby in maat 5+, peuter in maat 4. Ging ook prima, geen klachten gehad van peuter, en ook geen lekkages :?
pi_164708280
Luiers, dat hoofdstuk is al erg lang afgesloten. Toch vind ik ze overal nog. Tassen, achter klepjes in de auto, kastjes. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164708942
L. met een rugtas, O+ . Wat wordt hij ook groot! En wat gezellig als je zo boodschappen kunt doen samen, Chanty.

I werd vanochtend om 7.00 wakker en heeft vannacht gewoon doorgeslapen in haar nieuwe bed. O+ . Ze is echt heel trots op haar nieuwe kamer.

Dat middagslaapje is hier nu ook een dingetje. Op het kdv gaat het heel wisselend, de ene keer wel, de andere keer niet. Maar thuis lukt het bijna nooit meer en dan is ze wel heel moe om een uurtje of vier/vijf. Dan is bv geven soms nog wel een uitkomst of lekker lang filmpjes kijken. Vanmiddag heb ik haar maar in de tula gedaan en zo heeft ze wel een klein uurtje geslapen en heb ik een leuke wandeling gemaakt. Maar een beetje jammer is het wel. Die twee uur die ze vaak sliep waren echt heel lekker zo 'middags. ;( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164709649
Goitske, leuke foto's O+

L met zijn mooie rugtas. Wat aandoenlijk O+

Twinkle. Wat knap van B O+

Franny, fijn dat het slapen goed ging. O+

Hier is zindelijkheid nog steeds ver te zoeken. Of het nou met haar temperament te maken heeft of angst. Ik weet het niet. Maar ze weigert zonder luier. Dat is krijsen.
Vandaag een gezellige middag in de bibliotheek. Het is genieten hoe ze boekjes aan het zoeken is. Dan weer luistert naar een verhaaltje en dan weer verder gaat zoeken.
Ze zocht ook nog een boekje voor een peuter die ook in de bibliotheek was.
En afgesloten met een koffie voor mij en een water voor haar. Zo gezellig O+
pi_164717688
Twinkle wat knap van B. *O*

Lucas met zijn mooie vissenrugtas. O+

Franny wat fijn dat het slapen goed ging. ^O^

Ik herken wel wat je zegt over middagslaapjes, ik heb die 1.5 à 2 uur rust eigenlijk gewoon even nodig (en zij ook). :@ Nu T en S in het grote bed liggen is het middagslaapje wel lastiger geworden, maar ik probeer het er nog wel even in te houden. Mijn duo wordt namelijk niet gezelliger van gemiste slaapjes.

Ik ben heel trots op hoe T met zijn nieuwe bed omgaat. Hij vond het na de overgang naar het grote bed ineens verschrikkelijk als zijn deur dichtging als hij naar bed moest. Hij gaf toen zelf netjes aan dat hij de deur open wilde houden. Dat betekent ook gelijk dat hij zelf zijn kamer uit zou kunnen komen, dus we hebben de afspraak gemaakt dat hij dat niet mag. Nu slaapt hij al 3 nachten met de deur open en hij blijft keurig in bed, ik vind het echt een knappe prestatie voor een peuter van 2 jaar oud. O+
pi_164718437
Fijn dat het zo werkt nikki :Y .. idd knap wat die kleintjes al snappen zo!
pi_164718466
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 14:43 schreef Amsel het volgende:
Zojuist ontdekt dat peuter nog best in een luier maat 1 past als dat moet in geval van nood :')
Oh wauw :D Otje wilde dat van de week ook proberen, had ik toch ja moeten zeggen _O- De luiers zijn voor haar ook lang en breed de deur uit, maar voor een maatje 1 met vosjesprint maakt ze graag een uitzondering.
pi_164719396
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 21:38 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Oh wauw :D Otje wilde dat van de week ook proberen, had ik toch ja moeten zeggen _O- De luiers zijn voor haar ook lang en breed de deur uit, maar voor een maatje 1 met vosjesprint maakt ze graag een uitzondering.
Onze peuter draagt nog wel luiers, maar ik had vanochtend niet verwacht dat ik tijdens het winkelen een schone nodig zou hebben ivm grote boodschap. Daar ben ik best laks in geworden want ze poept eigenlijk nooit als we "on the move" zijn. Behalve vandaag :') Dus blij dat we voor baby wel luiers bij ons hadden en dat het paste!
pi_164719643
Middagslaapjes O+
S slaapt ook nog 2-3 uur 's middags en ik doe soms ook lekker een dutje als zij slaapt :@ . Ik heb nu al een hekel aan de dag dat slapen in de middag verleden tijd is. Maar binnen nu en 1½ jaar gaat dat gebeuren want dan gaat ze naar school :o

S wil wel op de wc en geeft aan als ze moet plassen of poepen, maar soms ook als ze al geplast of gepoept heeft.
Ik laat t maar bij haar, als ze aangeeft dat ze op de wc wil gaat ze er op en anders doet ze t in de luier. Potje wil ze eigenlijk niet meer op.
  zondag 21 augustus 2016 @ 13:47:27 #261
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164732119
Wij gaan in september een weekje op vakantie naar Normandie. Reistijd is 6 uur dus wil gewoon heel vroeg vertrekken zodat we heel rustig aan kunnen doen met lange pauzes waarin Lucas zich uit kan leven op een of andere speeltuin. Maar heeft iemand verder nog tips om deze autorit door te komen met een net tweejarige? Kan er helaas niet naast zitten want dat is wel heel krap tussen autostoel van Lucas en maxicosi. Speelgoed zal vrees ik vrij snel op de grond liggen en dan kan ik er ook niet bij. Dus hoop stiekem dat hij veel slaapt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164732378
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 13:47 schreef Chanty het volgende:
Wij gaan in september een weekje op vakantie naar Normandie. Reistijd is 6 uur dus wil gewoon heel vroeg vertrekken zodat we heel rustig aan kunnen doen met lange pauzes waarin Lucas zich uit kan leven op een of andere speeltuin. Maar heeft iemand verder nog tips om deze autorit door te komen met een net tweejarige? Kan er helaas niet naast zitten want dat is wel heel krap tussen autostoel van Lucas en maxicosi. Speelgoed zal vrees ik vrij snel op de grond liggen en dan kan ik er ook niet bij. Dus hoop stiekem dat hij veel slaapt.
Wij hebben een paar weken terug een rit gemaakt van 15 uur aaneengesloten. Wij hadden een doos met junglediertjes meegenomen van de Hema en daar zijn ze best een tijd zoet mee geweest. Verder wat kleine graafmachines/vrachtwagens etc. en ook hadden we van die raamstickers, dat was ook een hit. Vindt hij tv kijken leuk en hebben jullie een tablet? Dan kun je bij de Xenos voor 10 euro een autohouder halen waarmee je 'm aan de hoofdsteun vastmaakt en hoor je hem (hopelijk ;) ) zolang als de film duurt niet. Dat was bij mijn S het geval. T houdt niet van televisie kijken, dus die was na 10 minuten film kijken klaar voor het volgende vermaak. :')

Op de heenreis ben ik overigens wel naast ze gaan zitten op de achterbank, want ik werd gek van me in allerlei bochten wringen om diertjes en knuffels op te rapen.
Is het geen idee om de maxi cosi voorin te zetten? Of juist L voorin?
pi_164732633
Zeker knap Nikki! Tof als ze zoveel begrijpen.
Mijn bijna peuter had nieuwe schoenen gekregen, op een gegeven moment wou hij naar buiten. Dus hij pakte de nieuwe schoenen, bracht ze naar mij en haalde vervolgens uit de (kinder)schaar en gaf deze aan mij om het kaartje eraf te knippen. Echt zo slim!

Wij waren deze vakantie ook naar Frankrijk, we hadden het wel zo gepland dat we tussen de verschillende plekken 4 uur reistijd hadden.
Vooral zelf chill erin gaan, we zijn bijvoorbeeld op de terugweg slechts 20 km van ons huis nog gestopt want ze waren er even klaar mee.
Wij hadden tussen de stoelen in voor allebei de boys een klein rugzakje met speelgoed erin, dus hij kon zelf speelgoed pakken.
Verder had ik (action) cadeautjes mee. Hier werd (ook door Js) echt nog wel veel en lang mee gespeeld. Vooral boekjes waren populair.
En bijkomend voordeel Js deed er zeker 5 min over om het cadeautje uit te pakken ;)
Oh en rozijntjes, daar deed hij ook heerlijk lang over ;)
Voor het op de grond gooien, wij hadden voor zijn stoel een wat hogere dichte tas gezet met de badhanddoeken erop. Daardoor viel het meeste speelgoed daarop en kon ik erbij... (Maar wij hebben wel een kleine auto).
Het komt vast wel goed :)
pi_164732989
Chanty stoer die tas! Jan heeft een pacman tas gekregen van papa
http://www.zaterdagwinkel(...)uurtjes/#description

Twinkle wat fijn!
  zondag 21 augustus 2016 @ 15:37:30 #265
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164734709
Geen tablet maar zat er wel over te denken er een aan te schaffen. Al wil meneer altijd weer iets anders zien na een X aantal minuten dus geen idee of hij bv een uurtje naar iets kan kijken.

Voorin gaat niet omdat de airbag niet uit kan helaas. Verder zit hij achterwaarts dus speelgoed kan alleen aan de zijkanten vallen (dat scheelt) maar daar pleurt hij het ook neer om vervolgens te gillen dat hij het wil hebben :') misschien idd wat spullen aan beide kanten neerzetten zodat hij er zelf bij kan ^O^

En zal idd wat kleine nieuwe speeltjes halen, hopen dat dat lang genoeg boeiend is. En koekjes en rozijntjes idd :+

Mijn idee is om om zes uur te vertrekken. Hoop dat hij dan nog even slaapt omdat het toch vrij vroeg is. Dan na twee uurtjes hopelijk ergens ontbijten bij een speeltuin (desnoods de door mij zo gehaate Mac :+ met ballenbak). Dan hopelijk weer twee uur rijden en weer een lange pauze en dan is het middagdutjestijd en hoop ik het laatste stuk te kunnen rijden.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 21 augustus 2016 @ 16:45:18 #266
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164736479
Zooo oude ipad op de kop getikt op mp :7
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 21 augustus 2016 @ 19:18:23 #267
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_164740630
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 13:47 schreef Chanty het volgende:
Wij gaan in september een weekje op vakantie naar Normandie. Reistijd is 6 uur dus wil gewoon heel vroeg vertrekken zodat we heel rustig aan kunnen doen met lange pauzes waarin Lucas zich uit kan leven op een of andere speeltuin. Maar heeft iemand verder nog tips om deze autorit door te komen met een net tweejarige? Kan er helaas niet naast zitten want dat is wel heel krap tussen autostoel van Lucas en maxicosi. Speelgoed zal vrees ik vrij snel op de grond liggen en dan kan ik er ook niet bij. Dus hoop stiekem dat hij veel slaapt.
Tas met speelgoedjes tussenin zetten en evt aan de rugleuning van de stoel ervoor hangen. En de boel dichtstoppen met tassen/kussens/jassen zodat spullen niet onderin kunnen vallen.
Kinderliedjes op de radio om mee te zingen.
pi_164741076
Zou dit iets zijn?

http://m.ebay.co.uk/itm/322167078350

En nieuwe speelgoedjes inpakken, dan kost het uitpakken ook weer even tijd :) En op de iPad kun je de Bobo app zetten. Die heeft spelletjes, een paar filmpjes, wat liedjes en kleurplaten ed zonder dat je ervoor op internet hoeft.
pi_164741113
Wij hebben voor onze zomervakantie 1100 kilometer gereden met vouwwagen (dus max 100 km per uur). Ging meer dan prima eigenlijk, wat tips die bij ons dus werkten:

- tafeltje/tafelblad voor B gekocht voor in de auto. Handig! Vooral voor puzzelen en met de auto's spelen.
- zo'n opbergtas aan de voorstoel zodat B erbij kon met speelgoed erin.
- na elke stop een klein cadeautje uitpakken.
- klein koffertje met kleine speeltjes erin, die ligt bij ons standaard in de auto.
- autootjes
- magnetisch tekenbord
- eten en drinken :)
- de stops wat langer maken en stops met speeltuin uitzoeken
- bij nood dvd speler, is bij ons amper aangeweest.
pi_164741185
Die hebben wij Dot! Ja dus MAAR deze veesie heeft wel degelijk een stuk dun hout in het blad. Wel met veel zachte ruimte tussen buik en dat hout maar de prijs is niet voor niets lager....
pi_164741208
Wij hebben geen super lange ritten nog met de jongens gemaakt max was 5 uur maar toen was Jan nog baby en later max 2 1/2 - 3 uur. Wat bij ons vooral werkt ze hebben een paar autootjes achterin, favoriete knuffel op de achterbank, wat eten en drinken, bij lange ritten heb ik een rugtasje bij mij met wat verschillende speelgoedjes en boekjes, spelletjes spelen onderweg met ze dus vrachtwagens zoeken, wat loopt er in het weiland etc dus echt om je heen kijken. De jongens zijn bij ons echt van het rond kijken dus dat scheelt misschien ook el
  zondag 21 augustus 2016 @ 19:45:53 #272
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_164741363
Wij hebben vandaag 1000 km gereden, en dat doen we regelmatig. Wij vertrekken altijd in de nacht zodat we flink wat kilometers kunnen maken terwijl de kinderen slapen. Verder veel snacks voor onderweg (dat kun je zo gezond maken als je zelf wil). Verder cadeautje voor onderweg, onderweg steeds ander speelgoed geven, diverse kindermuziek en hier vinden ze luisterboeken ook erg leuk.
pi_164742604
Vanmiddag was het heerlijk weer om even lekker uit te razen in het bos en dat hebben we dan ook gedaan. De jongens vinden het bos geweldig. No matter wat hun humeur is, zodra ik vraag of ze mee gaan naar het bos beginnen ze te juichen en gaan ze vlug hun laarsjes aandoen. :D Ze zagen in het bos vandaag onder andere paddenstoelen, een blauwe vlinder en een mini kikkertje. O+ Ze hebben denk ik ongeveer 3km helemaal zelf gelopen terwijl ze ondertussen op zoek waren naar blaadjes, eikels en dennenappels voor de herfsttafel en om mee te knutselen. Dit zijn echt de momenten waarop ik loop te stralen van trots. Heerlijk om ze zo met zijn drietjes bezig te zien in de natuur. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164743729
Nikki wat heerlijk! Mijn kindjes hebben zich vandaag ook prima vermaakt met o.a. in de plassen stampen en door dd regen rennen bij oma op de camping. In het begin denk ik dan soms nog weleens: o nee he :|W ... maar die snoetjes en het plezier dat ze hadden O+ .. priceless.

Nog bedankt voor de tip van de deur op een kier zetten trouwens. Boaz krijst daardoor niet meer ^O^
als ie wakker wordt hoor ik een paar keer heel zielig 'mama' en dan ga ik er gelijk heen en is het goed ^O^ .. een stuk relaxter wakker worden zo. Het leven kan soms zo simpel zijn.
pi_164743741
Heerlijk nikki, als ik dit zo zie denk ik echt ik moet vaker maar het bos! Ging vroeger veel vaker even uitwaaien met de hond, de hond heeft daar alleen geen zinin meer nu ze ruim 12 is halverwege kijkt die mij aan van doe ff normaal _O-maja kan ook gewoon met de kinderen natuurlijk meer gaan O+
pi_164743816
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 21:01 schreef Twinkle20 het volgende:
Nikki wat heerlijk! Mijn kindjes hebben zich vandaag ook prima vermaakt met o.a. in de plassen stampen en door dd regen rennen bij oma op de camping. In het begin denk ik dan soms nog weleens: o nee he :|W ... maar die snoetjes en het plezier dat ze hadden O+ .. priceless.

Nog bedankt voor de tip van de deur op een kier zetten trouwens. Boaz krijst daardoor niet meer ^O^
als ie wakker wordt hoor ik een paar keer heel zielig 'mama' en dan ga ik er gelijk heen en is het goed ^O^ .. een stuk relaxter wakker worden zo. Het leven kan soms zo simpel zijn.
Hier ook nooit de deur dicht! Hoer alleen als het donkerder wordt discussie overlooplamp aan/uit Teun zegt uit Jan zegt aan. Die is ook een tijd bang voor het donker geweest dus probeer nu zonder lamp als het schemerig is wil er eigenlijk niet aan dat hij aan blijft omdat Teun dan gaat lopen irriteren
pi_164743972
Twinks wat fijn dat iets simpels als de deur op een kier zetten zo heeft geholpen voor Boaz. ^O^
pi_164744944
Ja, ongelooflijk zeg!
Leuke foto's, Nikki O+ .

Dat slapen in nieuw groot bed/nieuwe kamer gaat hier echt heel goed. Vooral het naar bed gaan: waar ze voorheen best wel kon protesteren en boos worden, gaat ze nu heel rustig slapen. Denk dus dat ze echt toe was aan het grotere bed en het gevoel iets vrijer te zijn. Ze wordt wel wat vroeger wakker dan anders. Wat ik opvallend vond: gisteren zei ze een paar keer bij het naar bed brengen: 'Niet mama roepen, gewoon lekker slapen.' Ik begrijp niet goed waar ze dat nu vandaan haalt, want ik heb dat nooit zo gezegd en zou dat ook niet zeggen. Ze mag me als ze wil altijd roepen. Maar misschien heeft ze dat gewoon zelf zo bedacht weer?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 21 augustus 2016 @ 21:48:50 #279
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164745307
Dank jullie wel voor alle tips :) daar kan ik wel wat mee.

Nikki dat ziet er gezellig uit. Ik wil eigenlijk ook met Lucas het bos in maar ik moet steeds denken aan de teken :{
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164745773
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 21:48 schreef Chanty het volgende:
Dank jullie wel voor alle tips :) daar kan ik wel wat mee.

Nikki dat ziet er gezellig uit. Ik wil eigenlijk ook met Lucas het bos in maar ik moet steeds denken aan de teken :{
Hoewel de kans in t bos natuurlijk groter is kun je overal waar bomen en struiken zijn, een teek oplopen. ;)

Ik wil met saar ook naar t bos, maar niet echt iets leuks in de buurt.

Saar was vandaag hangerig en huilerig en wilde niet echt eten ( :o )
Bij nadere controle blijkt er een vlijmscherpe rand op de plek van de achterste kies te zitten...
S. 2014
J. 2016
  zondag 21 augustus 2016 @ 22:04:14 #281
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164745869
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 22:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hoewel de kans in t bos natuurlijk groter is kun je overal waar bomen en struiken zijn, een teek oplopen. ;)

Ik wil met saar ook naar t bos, maar niet echt iets leuks in de buurt.

Saar was vandaag hangerig en huilerig en wilde niet echt eten ( :o )
Bij nadere controle blijkt er een vlijmscherpe rand op de plek van de achterste kies te zitten...
Daarom check ik ook als hij in de tuin was ;)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164746369
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 21:48 schreef Chanty het volgende:
Dank jullie wel voor alle tips :) daar kan ik wel wat mee.

Nikki dat ziet er gezellig uit. Ik wil eigenlijk ook met Lucas het bos in maar ik moet steeds denken aan de teken :{
Nou wij werden ook gewaarschuwd door een man die ik ervan verdenk de boswachter te zijn. :+ Er was deze week in dat bos een kindje met 27 teken aldus de man die we tegenkwamen. Ik kan er niets aan doen, maar ik vraag me dan echt af waar de ouders van het betreffende kindje mee bezig zijn geweest. Zo klein zijn die beesten ook weer niet en 27 stuks zie je volgens mij echt niet zomaar over het hoofd.

Ik houd tijdens het lopen de haartjes en kleding van de kinderen goed in de gaten en voor we de auto in gaan schudden we ook alle kleding nog een keer uit. Dan hebben we gedaan wat we kunnen. Mijn man wilde overigens direct na het horen van het tekenverhaal naar huis, hij vond het maar niets. :') Grappig dat hij er überhaupt nog niet bij stil had gestaan terwijl ik de haartjes en kleding van kinderen toen al een paar keer bekeken had uit voorzorg.
pi_164746530
Ik ben ook een beetje panisch van teken dus dat weerhield me er ook van. Momenteel gaat het niet omdat ik nog allesbehalve moviel ben. Maar die tekenbeet die ik een tijdje terug zelf had kwam waarschijnlijk doordat ik door onze nogal lange en begroeide voortuin naar de auto liep. Dus het kan ook zomaar thuis gebeuren. Brrr.

Franny wellicht is dat vroeger wakker worden ook weer een faaaaase. Fijn dat het nu beter lijkt te gaan :Y
  zondag 21 augustus 2016 @ 22:39:08 #284
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164747252
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 22:19 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Nou wij werden ook gewaarschuwd door een man die ik ervan verdenk de boswachter te zijn. :+ Er was deze week in dat bos een kindje met 27 teken aldus de man die we tegenkwamen. Ik kan er niets aan doen, maar ik vraag me dan echt af waar de ouders van het betreffende kindje mee bezig zijn geweest. Zo klein zijn die beesten ook weer niet en 27 stuks zie je volgens mij echt niet zomaar over het hoofd.

Ik houd tijdens het lopen de haartjes en kleding van de kinderen goed in de gaten en voor we de auto in gaan schudden we ook alle kleding nog een keer uit. Dan hebben we gedaan wat we kunnen. Mijn man wilde overigens direct na het horen van het tekenverhaal naar huis, hij vond het maar niets. :') Grappig dat hij er überhaupt nog niet bij stil had gestaan terwijl ik de haartjes en kleding van kinderen toen al een paar keer bekeken had uit voorzorg.
Haha ik ben het eens met je man. Ik was direct omgekeerd :P Lucas heeft enorm dik en veel haar, dat maakt het checken heel lastig. Vooral omdat hij nooit stil zit. Ik check meestal zo goed en kwaad als het kan tijdens de borstvoeding.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164748009
Wij waren gisteren op het Binnenhof in (dus) een totaal bosarme omgeving en toen begon een vrouw ineens te plukken aan I omdat ze een teek meende te zien. Dat vond ik wel een béétje overdreven.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 21 augustus 2016 @ 23:01:56 #286
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164748321
quote:
11s.gif Op zondag 21 augustus 2016 22:54 schreef Franny_G het volgende:
Wij waren gisteren op het Binnenhof in (dus) een totaal bosarme omgeving en toen begon een vrouw ineens te plukken aan I omdat ze een teek meende te zien. Dat vond ik wel een béétje overdreven.
Ze wilde gewoon je kind aanraken :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164755609
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 22:23 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik ben ook een beetje panisch van teken dus dat weerhield me er ook van. Momenteel gaat het niet omdat ik nog allesbehalve moviel ben. Maar die tekenbeet die ik een tijdje terug zelf had kwam waarschijnlijk doordat ik door onze nogal lange en begroeide voortuin naar de auto liep. Dus het kan ook zomaar thuis gebeuren. Brrr.

Franny wellicht is dat vroeger wakker worden ook weer een faaaaase. Fijn dat het nu beter lijkt te gaan :Y
Oh ja brrr, ik zou denk ik helemaal hysterisch worden als er zo'n beest aan me vast zou zitten. :@ Een tijdje terug had ik er eentje op me me hardlopen. Die ontdekte ik gelukkig voor hij me kon bijten. Brrr.

Chanty met die haren van L snap ik het wel. Dan valt zo'n beest ook niet op qua kleur. Mijn tweetal heeft weinig haar en ook nog eens bijna wit, dus dan is het makkelijk checken. :)

Wij vragen de kinderen altijd of ze lekker geslapen hebben de afgelopen nacht. Het antwoord is eigenlijk altijd "ja". Zegt T van morgen: "Nee papa, zeker niet!" :D Dan weten we dat dus ook weer.
pi_164755615
Een lege teek is best klein vind ik eigenlijk Nikki. Mijn ouders wonen bij het bos en Stip laat altijd mee de honden uit daar dus hij komt er regelmatig. Ik check dan gewoon in bad, want die beestjes kruipen overal.
pi_164755867
Ik weet nog goed dat mijn broer ooit dacht dat hij een teek op zijn been had en helemaal hysterisch werd. Hij viel van paniek bijna flauw (hij was toen al een volwassen man he, woonde nog thuis). Hele familie werd ingeschakeld om de teek te verwijderen. Hij lag op de bank, mijn moeder ging aan de slag. Bleek het gewoon een vuiltje te zijn. Wat heb ik toen gelachen zeg.
I werd vanochtend om 7.15 wakker. Perfect! En ik moet weer lesgeven deze week. Pffff dat is wel weer overschakelen hoor. Aan het einde van de vakantie heb ik altijd het gevoel dat ik alles vergeten ben
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 22 augustus 2016 @ 08:35:27 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164755965
Je leerlingen waarschijnlijk ook Franny ;). Succes!
KuikenGuppy
pi_164756178
Succes weer vandaag Franny!

Ik vind het goed dat iedereen alert is op teken maar zelf ben ik er niet bang voor. Als je ze op tijd verwijderd is er toch niets aan de hand? We komen geregeld in het bos en gaan dit weekend weer kamperen met vrienden. Goed controleren doen we altijd; we maken nu al grappen met elkaar over wie wiens bilnaad gaat checken :') :') :')
  maandag 22 augustus 2016 @ 09:46:38 #292
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164756693
quote:
7s.gif Op maandag 22 augustus 2016 09:08 schreef Fazzoletti het volgende:
Succes weer vandaag Franny!

Ik vind het goed dat iedereen alert is op teken maar zelf ben ik er niet bang voor. Als je ze op tijd verwijderd is er toch niets aan de hand? We komen geregeld in het bos en gaan dit weekend weer kamperen met vrienden. Goed controleren doen we altijd; we maken nu al grappen met elkaar over wie wiens bilnaad gaat checken :') :') :')
De kans op besmetting is klein idd. Maar ik denk dat ik net zo hysterisch zou worden als Frannys broer. Het is toch een spinachtige dus brrrrrr :')

Franny succes met je eerste werkdag weer!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164757026
een teek zie je heel makkelijk over het hoofd, vooral als ze zich nestelen in de oksel, hoofdhuid of knieholte.

even je kleren uitschudden als je in het bos bent geweest is niet voldoende, alles goed nalopen en na 2 dagen nog eens kijken of er ergens een rood kringetje ontstaat of bultje :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hooray for boobies!
  maandag 22 augustus 2016 @ 10:39:54 #294
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_164757571
Ik kan me echt helemaal niets voorstellen bij die angst voor teken?

Ik kampeer al sinds mn derde elke jaar, peuter ook al sinds ie anderhalf is. Elke avond in bad checken, en evt verwijderen. Ik ga echt niet mijn leven hierdoor laten beperken (liefst zijn wij elke dag buiten in bos/ hoog gras/ hei/ duinen). En ja, ik heb wel eens een teek gehad, vriend weg laten halen met tekentang, locatie goed in de gaten houden, gelukkig niks van gekregen. Misschien handig: bij scouting hadden we 'tekenkaarten' om mee te geven aan de ouders als hun kind een teek had gehad, wisten ze precies op welke plek ze moesten letten.
  maandag 22 augustus 2016 @ 11:30:06 #295
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_164758545
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 22:19 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Nou wij werden ook gewaarschuwd door een man die ik ervan verdenk de boswachter te zijn. :+ Er was deze week in dat bos een kindje met 27 teken aldus de man die we tegenkwamen. Ik kan er niets aan doen, maar ik vraag me dan echt af waar de ouders van het betreffende kindje mee bezig zijn geweest. Zo klein zijn die beesten ook weer niet en 27 stuks zie je volgens mij echt niet zomaar over het hoofd.

Ik houd tijdens het lopen de haartjes en kleding van de kinderen goed in de gaten en voor we de auto in gaan schudden we ook alle kleding nog een keer uit. Dan hebben we gedaan wat we kunnen. Mijn man wilde overigens direct na het horen van het tekenverhaal naar huis, hij vond het maar niets. :') Grappig dat hij er überhaupt nog niet bij stil had gestaan terwijl ik de haartjes en kleding van kinderen toen al een paar keer bekeken had uit voorzorg.
In een nest gevallen ofzo, dan heb je er snel veel te pakken. Die dan nog heel klein zijn.

De kring hoeft ook niet op dezelfde plek te komen.
pi_164758689
Ik heb nog nooit over teken nagedacht, ik ben een slechte moeder :D ;) Serieus nog nooit, niet in het bos, niet met al het gecampeer van ons. Teken zijn gewoon bang voor me denk ik.

Mooi weer komende week, yeaaaah! Woensdag de klapkar weer eens neerzetten bij onze zwemplas en daar blijft ie staan tm minstens zondag. Ik kan er alleen woensdag en donderdag van genieten want vanaf vrijdag zit ik in Londen baby. 8-)
pi_164758861
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 11:39 schreef exode het volgende:
Ik heb nog nooit over teken nagedacht, ik ben een slechte moeder :D ;)
Nou dit dus, en we komen best vaak in het bos :o

Heb hier in de buurt gevonden waar je kunt peutergymmen, binnenkort proefles doen. Lijkt me echt iets voor onze peuter die altijd rondraast, koprollen doet en het liefst op d'r kop door de kamer gezwaaid wordt. Gek genoeg vind ik babyzwemmen een verplichting waar ik geen zin in heb (dus doen we het ook niet) maar dat gymmen lijkt me dan wel echt tof :D
  maandag 22 augustus 2016 @ 13:02:10 #298
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164760176
Mja ik ben waarschijnlijk onnodig panisch voor teken (al had hij er vorig jaar een opgelopen in een tuin brrrr), maar ipv bos rij ik net zo makkelijk met Lucas naar een van de kinderboerderijen of ga ik naar een speeltuin. Dus ja... t is niet dat we niet buiten komen :P Laatste keer in het bos was hij ook nog niet bijster enthousiast, al is dat alweer een poos geleden.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 22 augustus 2016 @ 13:24:26 #299
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164760558
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 11:48 schreef Amsel het volgende:

[..]

Nou dit dus, en we komen best vaak in het bos :o

Heb hier in de buurt gevonden waar je kunt peutergymmen, binnenkort proefles doen. Lijkt me echt iets voor onze peuter die altijd rondraast, koprollen doet en het liefst op d'r kop door de kamer gezwaaid wordt. Gek genoeg vind ik babyzwemmen een verplichting waar ik geen zin in heb (dus doen we het ook niet) maar dat gymmen lijkt me dan wel echt tof :D
Leuk lijkt me dat ja, peutergym! Kuiken heeft een blauwe maandag dansles gehad: na de eerste les was hij dol enthousiast, de tweede les heeft hij dusdanig hard staan huilen dat ik hem na 5 minuten proberen weer mee heb genomen naar huis, en de derde les begon hij thuis al met roepen dat hij ab-so-luut niet wilde gaan, dus dat was einde dansles :').
Nu gaat hij één dag naar de gastouder, één ochtend naar zwemles en één ochtend psz, dus vind het wel even druk genoeg zo.
KuikenGuppy
pi_164761250
Ik heb tijdens m'n zwangerschap een kring gekregen. Was vergeten dat ik een teek in m'n knieholte had gehad :')

Ik ben dus opgegroeid bij de bossen en met honden, dus teken waren hier dagelijkse kost, maar zelf pas m'n eerste gehad toen ik ver van de bossen woonde.
pi_164761588
2 september start S met dreumes/peuterdans op de muziekschool bij ons, lijkt me zo leuk!
Ze zingt nu ook liedjes, bv In De Manenschijn met bewegingen erbij O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')