abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_164514709
registreer om deze reclame te verbergen
Welkom in het Peutertopic!!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki: http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

13671962_1206522066067177_736783405_n.jpg?ig_cache_key=MTI5NDUzNTc4NDk1MDg2OTE5Mg%3D%3D.2
  zondag 14 augustus 2016 @ 08:47:58 #2
243360 _NIKKI_
In de wolken...
pi_164514779
Dot wat fijn dat Stip het fijn vindt op het nieuwe kdv. ^O^

Twinkle wat knap van Djenna! *O*

T's eerste nacht in het grote bed is supergoed gegaan. Vanmorgen hoorden we hem praten en toen we gingen kijken lag hij nog keurig in zijn bed. O+
Vandaag gaan we het bed van S in elkaar zetten en mag hij net als zijn "grote" broer ook in een stoer bed slapen.
Mama van 3!
pi_164514835
Nikki super leuke fotos!

Dot wat fijn dat stip zo'n leuke eerste dag gehad

Omentielvo het ziet er uit als een heerlijke vakantie!

Het wordt even wennen zonder de jongens maar ze zijn vaker een nacht bij opa en oma dus nachtje extra overleef ik vast. Dinsdag en donderdag moet ik werken. Woensdag komt een vriendin mij leren broodbakken *O*
  zondag 14 augustus 2016 @ 09:09:48 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164514884
Dat klinkt fijn, Dot! Mooi dat het zo goed uitpakt!

Omen wat een leuke foto's en wat wordt ze groot zeg! O+.

De mannen hebben me vanmorgen uit laten slapen... komen ze ineens de slaapkamer binnen met ontbijt op bed O+!

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 14-08-2016 19:12:32 ]
KuikenGuppy
pi_164515718
Maisdoolhof genoteerd, thx voor de tip Nikki!
Omen, leuke foto's, welkom thuis.
Aaaaah wat lief Burdie!!
Klinkt goed Dot, fijn dat de eerste dag zo goed ging.

Wij hebben een easy going zondag, lang in pj's, overal duplo en lekker rommelen.
pi_164515840
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 10:32 schreef exode het volgende:
Maisdoolhof genoteerd, thx voor de tip Nikki!
Omen, leuke foto's, welkom thuis.
Aaaaah wat lief Burdie!!
Klinkt goed Dot, fijn dat de eerste dag zo goed ging.

Wij hebben een easy going zondag, lang in pj's, overal duplo en lekker rommelen.
Luie zondagboks! Saar sliep tot tegen 9 uur, en nu liggen we lui op de bank zandkasteel te kijken. Zulke dagen zijn genieten. O+
Gm vind ik echt zon lieve mama O+ . Zo 1 waar alle kindjes soms jaloers op zijn dat ze hun mama niet is.
S. 2014
J. 2016
pi_164516096
Ik kijk de klok aardog vooruit hier nu na zo'n baggernacht :') . Zul je zien dat ik straks de slaap niet kan vatten als Bollir en Billie hun middagdut liggen te doen. Of 10 minuten voordat zij weer wakker worden pas in slaap val ofzo.

Affijn na de middagdut live entertainment van opa en oma op de kermis *O*

En vanavond gewoon lekker op tijd naar bed :Y)
pi_164516933
Mooie vakantiefoto's, Omen!

Nikki, wat goed van het slapen in het grote bed. Wij gaan ook komende week de stap maken. We hebben geen 'tussenbed' maar ook meteen een echt groot bed. Ze krijgt ook een nieuwe kamer dus het zal wel even wennen zijn. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan.

Wij hebben vaak luie ochtenden op vrije dagen: I wil de laatste weer graag als ze wakker wordt (en dat is meestal rond 8:00) nog bv bij ons in bed. En dan liggen we al snel nog tot 9:00. :o . *) .

En nu is ze doktertje aan het spelen. Dat is tegenwoordig helemaal 'in'. Verder wil ze zo ongeveer dertig keer per dag het verhaal van Roodkapje horen/lezen/kijken op Netflix. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164524614
Dokter I. O+ Ik heb nog een assistente in de aanbieding, vooral erg fan van de "boemboem" (stetoscoop)
Gm vind ik echt zon lieve mama O+ . Zo 1 waar alle kindjes soms jaloers op zijn dat ze hun mama niet is.
S. 2014
J. 2016
  zondag 14 augustus 2016 @ 17:30:05 #10
101840 Rijstebuiltje
De allerliefste dat ben jij!
pi_164524877
Hier een regelrechte dwarse peuter in het kwadraat ten top! Niet luisteren, doen alsof ze je niet hoort inclusief vingers in der oren, overal nee op zeggen }:|

Eten gaat gelukkig wel goed en mijn grote slaapt sinds een week ook in een groot bed! :) en over 1.5 week gaat ze lekker naar de peuterspeelzaal.. Wat een rust zal dat opleveren in huize Rijstebuil :D

Ik lees verder af en toe nog met jullie mee, want genoeg aan d'n bol hier.
Ik ben nog steeds werkloos als het op betaald werk aankomt, maar gelukkig heb ik nu vrijwilligersaanstelling voor een paar uurtjes per week. :)

En wat worden jullie kinders groot :o O+
[url="http://lb1f.lilypie.com/uNDDp2.png]Trotse mama, van het liefste meisje[/url]
pi_164528732
GM, mag jij ook steeds de zieke zijn? Ik heb al de meest bizarre medicijnen gekregen. :D .

Rijst, herkenbaar. I's favoriete reactie als ze iets van ons moet (naar bed, handen wassen, etc) is tegenwoordig "Toch niet, mama papa" :') . Top van je vrijwilligerswerk? Wat doe je precies?

We waren in de Ikea vandaag en I vond alle kinderbedden geweldig. :D .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ze wil de hele dag spelen in de gezamenlijke binnentuin bij ons achter, met de buurmeisjes. O+ . Zo gezellig en leuk om te zien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 14 augustus 2016 @ 20:43:30 #12
280612 gewoonmezelf87
Nu ook als mama!
pi_164530104
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2016 20:00 schreef Franny_G het volgende:
GM, mag jij ook steeds de zieke zijn? Ik heb al de meest bizarre medicijnen gekregen. :D .

Rijst, herkenbaar. I's favoriete reactie als ze iets van ons moet (naar bed, handen wassen, etc) is tegenwoordig "Toch niet, mama papa" :') . Top van je vrijwilligerswerk? Wat doe je precies?

We waren in de Ikea vandaag en I vond alle kinderbedden geweldig. :D .

SPOILER
En ze wil de hele dag spelen in de gezamenlijke binnentuin bij ons achter, met de buurmeisjes. O+ . Zo gezellig en leuk om te zien.

SPOILER
Ik krijg regelmatig een "pjik he mama" maar de boemboem doet ze bij mij alleen op mn buik. O+ (we luisteren nog wel eens samen naar de baby met de angelsound)

Wat een prachtige meid is I toch! En zo groot ook al.
S. 2014
J. 2016
  zondag 14 augustus 2016 @ 20:48:29 #13
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164530274
Ahhwww dat koppie O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164530295
Wat heeft I een lange vingers! O heeft echt nog van die knuistjes :D Wat een leuke meid is het toch.

Hier speelt O ook veel met de dokterset. Laatst kwam ze van het kdv thuis met een heuse pleister (stukje plakband met blauw papiertje er op _O- )

Rijst, hoe is het met je man eigenlijk? En klinkt fijn, wat daagjes psz :)

Oh en ik ben zo, zo vreselijk trots! Ze heeft vandaag een enorme angst overwonnen. Ze is als sinds ik me kan herinneren doodsbang voor de stofzuiger. Echt in paniek als dat ding aangaat. Nu kwam manlief er mee naar boven. "Spoenk rijden?" zei ze (onze stofzuiger heeft Spoenk ;)) Ja, wil je helpen? Vroeg jaar vader. "Ja!"

En zo geschiedde. Stofzuiger op laagste stand en daar ging ze hoor, dapper stofzuigend met haar paps.
pi_164530352
Wat een leuke foto's weer O+

Hier ging de stofzuigerangst wel met behulp van een ballon die kon zweven op de stofzuiger (op de warme lucht).
You don't scare me. I have twins and a toddler
  zondag 14 augustus 2016 @ 21:23:10 #16
280612 gewoonmezelf87
Nu ook als mama!
pi_164531612
Wat goed van O.

Iemand hier tips tegen paniek bij het haren wassen? Ze vond douchen echt heel leuk maar de laatste tijd overschaduwt het haren wassen een beetje.. ik doe het al zo snel mogelijk en zeg ook altijd nog 1 of nog 2 keer maar ze raakt echt overstuur...
S. 2014
J. 2016
pi_164531754
Nee geen tip.. haren wassen is hier bij beide kindjes geen feest. Djenna heb ik nu zover dat ze een washandje voor haar ogen doet en dan trekt ze het wel beter.
  zondag 14 augustus 2016 @ 21:32:02 #18
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164531964
Hier hetzelfde probleem. We proberen hem uit te leggen dat hij zijn hoofdje omhoog moet doen en dat het water dan niet in zijn oogjes komt maar dat werkt niet. Ik plons en of twee keer een maatbeker water over zijn hoofd. Twintig seconden gillen maar dan is het weer goed. Ik herinner me dat ik het vroeger ook vreselijk vond :') denk dat het vanzelf wel over gaat. Ik ben er overheen gegroeid iig :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164531991
Teun zeg ik altijd hoofdje naar achteren en handjes voor de ogen, hij wil geen washandje maar vind het echt niet leuk, ging laatstr paar x iets beter
Jan is washandje voor de ogen en laat hij het toe daarvoor ook een ramp
pi_164532138
Haren wassen bij kleuter is echt drama. Altijd al geweest en nu nog steeds maar inmiddels weten we de oorzaak. Bij peuters gaat het beter. We spoelen sowieso uit met een bekertje dus niet met de douche en dan washandje en naar boven kijken. En wat heel erg goed werkt, is zelf de controle geven. Dus inmiddels doen ze het zelf (en ik doe het laatste stukje om alle shampoo eruit te krijgen).
You don't scare me. I have twins and a toddler
  zondag 14 augustus 2016 @ 21:37:32 #21
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_164532194
Hier ook drama :Y. En kleuter ( :o ) snapt nu idd het washandje voor de ogen en hoofd naar achter verhaal goed, das geen probleem meer. Maar mijn bijna peuter gilt de hele boel bij elkaar en wil dan ook accuut het bad uit. Na 15 sec is het ook weer over.

Geen tips verder, het is volgens mij echt iets om overheen te groeien. Ik had het zelf vroeger ook.
pi_164532682
Hier ook :D
Wij tellen tot 3 voordat we de douchestraal over haar hoofdje doen zodat ze zich voor kan bereiden. Ze vindt het niks, maar het is na een halve seconde ook weer over. En op zwemles wel onder water zwemmen h :P
  zondag 14 augustus 2016 @ 21:49:39 #23
280612 gewoonmezelf87
Nu ook als mama!
pi_164532774
"Fijn" te lezen dat ze dus niet de enige is, misschien dan maar eens een maatbeker proberen ipv de douchekop.
Het hoofd naar achteren proberen we ook telkens uit te leggen maar werkt niet, washandje ook niet... gelukkig heeft ze nog geen hele bos :+
S. 2014
J. 2016
pi_164532783
Ik laat hem zelf haren wassen en dan tel ik tot 3 en dan water eroverheen :). Maar we wassen z'n haar zelden.
Sweet like candy to my soul
Sweet you rock and sweet you roll
Lost for you, I'm so lost for you..
<a href="http://global.thebump.com/tickers/tt190c03.aspx" rel="nofollow" target="_blank">T.</a>
  zondag 14 augustus 2016 @ 21:51:10 #25
280612 gewoonmezelf87
Nu ook als mama!
pi_164532830
Niet wassen is geen optie hier... alles moet in dr haar gesmeerd worden :') en ze zweet ook wel veel met dit weer.
S. 2014
J. 2016
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')