abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:05:50 #1
43556 miss_dynastie
pi_164505580


Hier verder met alle scriptiefrustratie -O- en natuurlijk alle successen en mooie cijfers *O* .

Deadlines voor scripties:

(8> Bachelorscriptie:

cafpow: Business IT & management, Hogeschool rotterdam.
Onderwerp:

JOUW NAAM HIER? DAT KAN!

(8> Masterscriptie:

Luco: Master Farmacie, Rijksuniversiteit Groningen/University of Sydney
Onderwerp: The influence of different construction materials on tribo-charging in a novel dry-powder inhaler

ieniminimuis: Master Forest and Nature Conservation Wageningen University
Onderwerp: Dynamics in Local Cultural and Spiritual Values on Sacred Groves in Ashanti Region, Ghana.

Tink89: Masterscriptie UvT
Onderwerp: Implicit Associations: Reputational Damage because of Diederik Stapel's actions

DeParo: Masterscriptie UvA - Internationale Betrekkingen

Max C: Master Geneeskunde, Rijksuniversiteit Groningen / Royal Children's Hospital, Melbourne
Onderwerp: Pharmacotherapeutical preconditioning with diazoxide and treatment with Perindopril in Duchenne Muscular Dystrophy

Koffiegast: Master Artificial Intelligence - Vrije Universiteit
Onderwerp: Model-free Autonomous Learning and Control with Uncertainty

(8> Handige links:

http://scholar.google.com
http://www.jstor.org
http://muse.jhu.edu/

Daarnaast heeft bijna elke opleiding wel een (al dan niet online) scriptiedatabase om eventueel wat inspiratie uit te putten.

Wil je ook in de OP, gewoon even een DM sturen naar een van de mods.
pi_164505600
Goeie TT.
Ja doei.
pi_164505620
*O*
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:09:50 #4
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164505693
Ironisch genoeg gaat mijn scriptie over 'eigen verantwoordelijkheid' als framing van een liberaal welvaartstaatregime ethos _O-
pi_164505734
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 23:09 schreef Mishu het volgende:
Ironisch genoeg gaat mijn scriptie over 'eigen verantwoordelijkheid' als framing van een liberaal welvaartstaatregime ethos _O-
De TT had niet toepasselijker kunnen zijn dan. :P
Heb je voor jezelf een deadline kunnen stellen, of ben je nu bezig met je plan van aanpak?
pi_164505748
Ik ga komend academisch jaar met mn master beginnen, en dus denk ik ook over mijn masterscriptie na. Ik zou het liefst scriptie combineren met een stage, maar weet niet of er veel bedrijven daarvoor open staan. Ik weet wel dat bedrijven waar ik in ben geinteresseerd scriptiestages bieden, maar meestal is het in amsterdam. Mijn vraag is dus of ik diezelfde stage ook kan volgen in een stad die ik prefereer en waar ze ook een kantoor hebben? Is dit mogelijk en zal ik ze daarover gaan mailen of is het sowieso niet mogelijk?
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:12:23 #7
43556 miss_dynastie
pi_164505770
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 23:00 schreef Mishu het volgende:
Om een voorbeeld te noemen: hij zei dat ik diagrammen moest maken. 'Doe maar zoiets'.

Gisteren weer gevraagd aan 2e beoordelaar of dat klopte en die keek me ook echt aan van waar was die mee bezig _O-
Maar jij doet alsof er één vorm is van diagrammen die je ook nog eens exact voorgekauwd kan worden. Het is wetenschap, visies verschillen en het enige dat er echt toe doet is dat je e.e.a. wetenschappelijk onderbouwt. De vormgeving van een diagram is ontzettend ondergeschikt aan de data die erin staat, zeker als e.e.a. niet in de studiehandleiding wordt voorgeschreven. Ik denk dat die 2e beoordelaar eerder keek van 'wtf waar maak jij je nou druk over' en je zijn blik verkeerd geïnterpreteerd hebt.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:12:36 #8
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164505778
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 23:11 schreef Operc het volgende:

[..]

De TT had niet toepasselijker kunnen zijn dan. :P
Heb je voor jezelf een deadline kunnen stellen, of ben je nu bezig met je plan van aanpak?
Mijn laptop is stuk dus ik ga eerst een nieuwe laptop regelen, dinsdag verhuis ik naar een andere stad en daarna ga ik aan de slag.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:13:45 #9
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164505814
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 23:12 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar jij doet alsof er één vorm is van diagrammen die je ook nog eens exact voorgekauwd kan worden. Het is wetenschap, visies verschillen en het enige dat er echt toe doet is dat je e.e.a. wetenschappelijk onderbouwt. De vormgeving van een diagram is ontzettend ondergeschikt aan de data die erin staat, zeker als e.e.a. niet in de studiehandleiding wordt voorgeschreven. Ik denk dat die 2e beoordelaar eerder keek van 'wtf waar maak jij je nou druk over' en je zijn blik verkeerd geïnterpreteerd hebt.
Ik vind meer de term 'Doe maar zoiets' 2 dagen voor de deadline erg irritant. Het is behoorlijk nonchalant en 'I don't care'. Gooi er maar wat diagrammetjes in :')
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:15:44 #10
43556 miss_dynastie
pi_164505884
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 23:13 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik vind meer de term 'Doe maar zoiets' 2 dagen voor de deadline erg irritant. Het is behoorlijk nonchalant en 'I don't care'. Gooi er maar wat diagrammetjes in :')
Het is ook behoorlijk nonchalant om twee dagen voor de deadline met dat soort vragen te komen, vind je ook niet? Maar het is dus weer iets waarin je geen verantwoordelijkheid hebt? Hoe toevallig!
pi_164505932
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 23:11 schreef ibrkadabra het volgende:
Ik ga komend academisch jaar met mn master beginnen, en dus denk ik ook over mijn masterscriptie na. Ik zou het liefst scriptie combineren met een stage, maar weet niet of er veel bedrijven daarvoor open staan. Ik weet wel dat bedrijven waar ik in ben geinteresseerd scriptiestages bieden, maar meestal is het in amsterdam. Mijn vraag is dus of ik diezelfde stage ook kan volgen in een stad die ik prefereer en waar ze ook een kantoor hebben? Is dit mogelijk en zal ik ze daarover gaan mailen of is het sowieso niet mogelijk?
Geen idee wat je studierichting is, maar een mailtje sturen kan geen kwaad lijkt me. :) Zeker als je stage en scriptie wil combineren, kun je het beste zo vroeg mogelijk alles duidelijk afspreken. Dan voorkom je dat tijdens je stage opeens je scriptie niet blijkt te kunnen, of dat je universiteit het niet accepteert ofzo. :)
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:17:18 #12
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164505935
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 23:15 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Het is ook behoorlijk nonchalant om twee dagen voor de deadline met dat soort vragen te komen, vind je ook niet? Maar het is dus weer iets waarin je geen verantwoordelijkheid hebt? Hoe toevallig!
Het was geen antwoord op een vraag.

Het was meer een losse opmerking tussendoor het: 'Dit is goed, nee fout, oh nee goed!'.
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:17:46 #13
43556 miss_dynastie
pi_164505950
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 23:11 schreef ibrkadabra het volgende:
Ik ga komend academisch jaar met mn master beginnen, en dus denk ik ook over mijn masterscriptie na. Ik zou het liefst scriptie combineren met een stage, maar weet niet of er veel bedrijven daarvoor open staan. Ik weet wel dat bedrijven waar ik in ben geinteresseerd scriptiestages bieden, maar meestal is het in amsterdam. Mijn vraag is dus of ik diezelfde stage ook kan volgen in een stad die ik prefereer en waar ze ook een kantoor hebben? Is dit mogelijk en zal ik ze daarover gaan mailen of is het sowieso niet mogelijk?
Ik denk dat de flexibiliteit geheel afhangt van bedrijf en opleiding. Gewoon contact opnemen dus :)
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:20:24 #14
43556 miss_dynastie
pi_164506059
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 23:17 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het was geen antwoord op een vraag.

Het was meer een losse opmerking tussendoor het: 'Dit is goed, nee fout, oh nee goed!'.
Hoe meer je vertelt, hoe meer je de enige die je scriptie wél een voldoende waard vond weg zet als een tietenkijkende onbenul. En daarmee maak je dus aannemelijk dat een onvoldoende de enige juiste beoordeling is. Just saying.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:26:38 #15
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164506339
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 23:20 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hoe meer je vertelt, hoe meer je de enige die je scriptie wél een voldoende waard vond weg zet als een tietenkijkende onbenul. En daarmee maak je dus aannemelijk dat een onvoldoende de enige juiste beoordeling is. Just saying.
Of iemand mij wel of niet een hoog cijfer geeft zegt niks over wat ik vind van iemand zijn didactische vaardigheden.

Ik heb 9's gehad voor slechte opdrachten en onvoldoendes voor iets wat best goed was. Dan kan ik degene die een 9 gaf een toffe peer vinden, maar ik kan ook nog steeds kritiek hebben op iemand zijn didactische vaardigheden.

Met een hoog cijfer koop je niet goedkeuring. En met een laag cijfer niet gelijk afkeuring.
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:36:39 #16
43556 miss_dynastie
pi_164506727
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 23:26 schreef Mishu het volgende:

[..]

Of iemand mij wel of niet een hoog cijfer heeft zegt niks over wat ik vind van iemand zijn didactische vaardigheden.

Ik heb 9's gehad voor slechte opdrachten en onvoldoendes voor iets wat best goed was. Dan kan ik degene die een 9 gaf een toffe peer vinden, maar ik kan ook nog steeds kritiek hebben op iemand zijn didactische vaardigheden.
Niet? Want voor je een zeven had schreef je dit:

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 21:27 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik heb wel eens het gevoel gehad dat hij mij niet zo serieus nam (naar tieten en voeten staren en over andere dingen lullen dan scriptie, bijvoorbeeld waar ik woonde of ik een eigen huis had etc) en daarom vind ik het ook wel prettig dat mijn broer meegaat. Dan kan hij zich waarschijnlijk beter focussen op mijn scriptie ;)

Tenzij hij toevallig bi is :{
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 21:53 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nouja, wel als je weet dat je steken hebt laten vallen. Doordat je bijvoorbeeld afgeleid werd door een mooi stel borsten.

En die zwager beschouwt mij als een soort zusje.
en na je zeven heb ik je daar niet meer over gehoord. Kijk, het maakt niet uit dat je mij of een ander hier voor de gek houdt, maar om je opleiding af te kunnen ronden heb je voldoende vaardigheden nodig en daar zul je zelf aan moeten werken.
pi_164516968
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 23:12 schreef Mishu het volgende:

[..]

Mijn laptop is stuk dus ik ga eerst een nieuwe laptop regelen, dinsdag verhuis ik naar een andere stad en daarna ga ik aan de slag.
Succes dan alvast.
  maandag 15 augustus 2016 @ 00:42:21 #18
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164539813
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:00 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Succes dan alvast.
Dank je. Ik ga in ieder geval mijn best doen om te doen wat ze willen en anders zie ik wel weer.
pi_164836639
Laatste vak gehaald! *O* Nu nog even fingers crossed dat de onderwijsbalie de registratie van m'n cijfer niet verneukt en dan kan ik per '1 september' aan m'n master beginnen. 8 september heb ik een gesprek over m'n masterscriptieonderwerp. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_164836650
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 10:30 schreef Sarasi het volgende:
Laatste vak gehaald! *O* Nu nog even fingers crossed dat de onderwijsbalie de registratie van m'n cijfer niet verneukt en dan kan ik per '1 september' aan m'n master beginnen. 8 september heb ik een gesprek over m'n masterscriptieonderwerp. :)
Gefeliciteerd, da's mooi!
Ja doei.
pi_164836993
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 10:30 schreef Sarasi het volgende:
Laatste vak gehaald! *O* Nu nog even fingers crossed dat de onderwijsbalie de registratie van m'n cijfer niet verneukt en dan kan ik per '1 september' aan m'n master beginnen. 8 september heb ik een gesprek over m'n masterscriptieonderwerp. :)
Tof! Gefeliciteerd!
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2016 @ 11:45:32 #22
43556 miss_dynastie
pi_164837942
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 10:30 schreef Sarasi het volgende:
Laatste vak gehaald! *O* Nu nog even fingers crossed dat de onderwijsbalie de registratie van m'n cijfer niet verneukt en dan kan ik per '1 september' aan m'n master beginnen. 8 september heb ik een gesprek over m'n masterscriptieonderwerp. :)
Tof!
Helpt het misschien om persoonlijk langs te gaan? Hier werkte dat wel (althans, er werd nors gereageerd, maar het was wel dezelfde dag nog geregeld :+ )
pi_164838315
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 11:45 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Tof!
Helpt het misschien om persoonlijk langs te gaan? Hier werkte dat wel (althans, er werd nors gereageerd, maar het was wel dezelfde dag nog geregeld :+ )
Ik moet er vanmiddag toch in de buurt zijn, dus ik ga sowieso wel even langs ja. O-) Maar ik was al gewaarschuwd dat zomervakantie = vijf werkdagen. En m'n tentamenbriefje is pas dinsdag ingeleverd.
Your opinion of me is none of my business.
pi_164840799
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 12:01 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik moet er vanmiddag toch in de buurt zijn, dus ik ga sowieso wel even langs ja. O-) Maar ik was al gewaarschuwd dat zomervakantie = vijf werkdagen. En m'n tentamenbriefje is pas dinsdag ingeleverd.
No worries, is toch 7 werkdagen tot 1 september.
pi_164841332
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 13:32 schreef MCH het volgende:

[..]

No worries, is toch 7 werkdagen tot 1 september.
This is why I worry. :')

Het is gewoon iets te krap om gewoon maar gerust op te zijn. En als het niet voor 1 september rond is, mag ik pas volgend jaar starten aan m'n master en zit ik met een jaar zonder duo lening en zonder baan, want ik werk nu als studentassistent aan de uni. No pressure verder. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_164842301
Vandaag maar eens dat voorstel inleveren. Het heeft wel lang genoeg geduurd met al het zoeken en nadenken.

Maar eerst nog een keer grondig doorlopen en afbakenen. Vooral dat laatste is een probleem.
pi_164842455
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 13:51 schreef Sarasi het volgende:

[..]

This is why I worry. :')

Het is gewoon iets te krap om gewoon maar gerust op te zijn. En als het niet voor 1 september rond is, mag ik pas volgend jaar starten aan m'n master en zit ik met een jaar zonder duo lening en zonder baan, want ik werk nu als studentassistent aan de uni. No pressure verder. :')
is het niet zo dat je gewoon kan inschrijven en beginnen en dat ze ergens halverwege september die check doen of je wel goed zit?
pi_164843482
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:36 schreef MCH het volgende:

[..]

is het niet zo dat je gewoon kan inschrijven en beginnen en dat ze ergens halverwege september die check doen of je wel goed zit?
Ik krijg al de hele vakantie mailtjes met dat ik nog niet voldoe aan de toelatingseisen voor de master en dat dat voor 1 september rond moet zijn, dus ik denk het niet.

Maar ik ben even langs geweest en alles zou goed komen want alles stond goed in het systeem en mijn briefje lag op de te verwerken stapel. O+
Your opinion of me is none of my business.
pi_164843545
Maar begrijp ik nu dat jij je vasthoudt aan die laatste regel.

quote:
en mijn briefje lag op de te verwerken stapel. O+
Volgens mij moet je daar erg mee uitkijken want als het toch misgaat en je verwijst naar dit dan wordt het vaak afgedaan als onbelangrijk en zit jij weer met de gebakken peren.
pi_164843599
quote:
15s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 15:35 schreef rmrt2010 het volgende:
Maar begrijp ik nu dat jij je vasthoudt aan die laatste regel.

[..]

Volgens mij moet je daar erg mee uitkijken want als het toch misgaat en je verwijst naar dit dan wordt het vaak afgedaan als onbelangrijk en zit jij weer met de gebakken peren.
Ik kan moeilijk anders toch. :') Wat moet ik dan doen, daar een Hitler imitatie geven en hopen dat het dan sneller gaat? Ze begreep direct waarom er 'haast' achter zat, ik was niet de enige, ze heeft alles gedubbelcheckt voor me en het zou goed komen. Dus daar vertrouw ik dan op ja, want dan kan ik momenteel toch niet meer doen dan dat. :)
Your opinion of me is none of my business.
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2016 @ 15:39:26 #31
43556 miss_dynastie
pi_164843624
Nee, gewoon maandag nog eens gaan anders. Het gaat om je toekomst hoor :P
pi_164843767
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 15:39 schreef miss_dynastie het volgende:
Nee, gewoon maandag nog eens gaan anders. Het gaat om je toekomst hoor :P
Tuurlijk, en op 31 augustus doe ik desnoods m'n beste Hitler imitatie. Maar op dit moment kan ik niks meer doen, dus op dit moment ga ik me geen zorgen meer maken. Kost alleen maar energie. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_164843940
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 15:48 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Tuurlijk, en op 31 augustus doe ik desnoods m'n beste Hitler imitatie. Maar op dit moment kan ik niks meer doen, dus op dit moment ga ik me geen zorgen meer maken. Kost alleen maar energie. :)
Een vriendin van mij heeft op de vrijdag vóór het begin van het collegejaar haar bachelor gehaald. Gelijk afstuderen aangevraagd en men kon met terugwerkende kracht gewoon haar masterinschrijving in orde maken. Moet dus wel goedkomen. Er zijn een hoop studenten die eind augustus afstuderen voor de bachelor.
pi_164844829
Ik mis nog een verhaal van Mishu waar het faliekant fout is gelopen waardoor ze keiharde vertraging opliep.
pi_164844977
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 16:41 schreef MCH het volgende:
Ik mis nog een verhaal van Mishu waar het faliekant fout is gelopen waardoor ze keiharde vertraging opliep.
Buiten haar schuld om.
Ja doei.
pi_164845240
Ze maakt niet de beste beslissingen, maar ze heeft de thread wel op de hoogte gehouden zelfs wanneer het om dingen ging die hier door anderen al voorspeld werden (in de categorie "zie je nou wel").
Ik snap de frustratie maar het leedvermaak is ook niet echt charmant.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_164845450
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu gaat met haar scriptie. Laten we hopen dat het deze keer goed afloopt.

Voorstel bijna klaar, alleen nog even kloten met verwijzingen en dan kan ie wat mij betreft de deur wel uit. Zullen zien wie me gaat begeleiden.
pi_164862555
Update: zojuist aangemeld. Natuurlijk bij het sturen van mijn cijfers weer eens de bijlage vergeten dus die overnieuw gestuurd. 8)7

Ergens eind september hoop ik te horen hoe het af zal lopen.
pi_164862612
Mag je niet gewoon zelf een docent benaderen om je te begeleiden? :o Dat vind ik altijd zo stom, dat je er een toegewezen krijgt.. -O-
Ja doei.
pi_164862781
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 10:46 schreef motorbloempje het volgende:
Mag je niet gewoon zelf een docent benaderen om je te begeleiden? :o Dat vind ik altijd zo stom, dat je er een toegewezen krijgt.. -O-
Helaas niet. Je meldt je aan en toewijzing gebeurt op basis van de kwaliteit van het onderwerp. Als er veel belangstelling is voor een onderwerp en jouw voorstel is niet goed genoeg dan moet je iets anders verzinnen en mag je daarna doorgaan. Geloof dat je dan wel vast een begeleider krijgt.
pi_164886220
Het is er! *O* Ik ben er alleen achter dat ik echt teveel scriptieonderwerpen helemaal geweldig vind, dus dat wordt nog een moeilijke keuze. :')

Your opinion of me is none of my business.
pi_164886472
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:12 schreef Sarasi het volgende:
Het is er! *O* Ik ben er alleen achter dat ik echt teveel scriptieonderwerpen helemaal geweldig vind, dus dat wordt nog een moeilijke keuze. :')

[ afbeelding ]
yay!!
Ja doei.
pi_164886548
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:12 schreef Sarasi het volgende:
Het is er! *O* Ik ben er alleen achter dat ik echt teveel scriptieonderwerpen helemaal geweldig vind, dus dat wordt nog een moeilijke keuze. :')

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd! *O*
pi_164887314
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:12 schreef Sarasi het volgende:
Het is er! *O* Ik ben er alleen achter dat ik echt teveel scriptieonderwerpen helemaal geweldig vind, dus dat wordt nog een moeilijke keuze. :')

[ afbeelding ]
Yesss gefeliciteerd!!

Scriptie-onderwerp kun je sowieso nog wel een half jaar over nadenken. Wel op tijd beginnen met het zoeken naar een onderwerp.
pi_164887377
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 12:11 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Yesss gefeliciteerd!!

Scriptie-onderwerp kun je sowieso nog wel een half jaar over nadenken. Wel op tijd beginnen met het zoeken naar een onderwerp.
Eh, nee? Ik moet acht september een onderwerp kiezen en de scriptie loopt het hele jaar door. We moeten kiezen van een lijst met 18 onderwerpen ook (meeste is aanhaken bij bestaand onderzoek).
Your opinion of me is none of my business.
pi_164887508
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 12:15 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Eh, nee? Ik moet acht september een onderwerp kiezen en de scriptie loopt het hele jaar door. We moeten kiezen van een lijst met 18 onderwerpen ook (meeste is aanhaken bij bestaand onderzoek).
Oh dat is wel echt anders dan wat ik meestal hoor. De 8e is echt snel, ik heb er zeker wel een maand over gedaan voordat ik écht een vraagstelling had waar ik zelf tevreden over was.

Kiezen uit een lijst met onderwerpen vind ik ook niet motiverend. Hier mag je niet zelf je begeleider kiezen, maar je mag wel zelf een onderwerp aandragen. Sowieso vreemd omdat imo je masterscriptie-onderwerp iets is waar je na je studie mee verder wilt. Als je verstandig bent tenminste.
pi_164887607
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 12:24 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Oh dat is wel echt anders dan wat ik meestal hoor. De 8e is echt snel, ik heb er zeker wel een maand over gedaan voordat ik écht een vraagstelling had waar ik zelf tevreden over was.

Kiezen uit een lijst met onderwerpen vind ik ook niet motiverend. Hier mag je niet zelf je begeleider kiezen, maar je mag wel zelf een onderwerp aandragen. Sowieso vreemd omdat imo je masterscriptie-onderwerp iets is waar je na je studie mee verder wilt. Als je verstandig bent tenminste.
Wij hebben bijna tien verschillende mastertracks. Als er dan in de twintig (minstens) scriptieonderwerpen nog niks bij zit wat je interessant vindt, heb je gewoon een verkeerde track gekozen. ;) De precieze vraagstelling en invalshoek moeten daarna nog vastgesteld worden, in overleg met je begeleider, maar de achtste moet ik al wel een onderwerp kiezen en krijg ik een begeleider toegewezen. Veel onderwerpen zijn ook inclusief stagecomponent en het is een eenjarige master.

Overigens is de achtste mijn persoonlijk gesprek met de mastertrackcoordinator. Daar moet ik mijn beoogde jaarplanning laten zien en het is de bedoeling om dan te kijken of ik een coherent programma heb samengesteld en of mijn masterscriptieonderwerp daarbij aansluit. Het is dus niet zo dat je maar lukraak wordt ingedeeld.
Your opinion of me is none of my business.
pi_164918191
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 10:46 schreef motorbloempje het volgende:
Mag je niet gewoon zelf een docent benaderen om je te begeleiden? :o Dat vind ik altijd zo stom, dat je er een toegewezen krijgt.. -O-
Dat. Straks krijg je er één waarmee je helemaal niet overweg kunt. -O-
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  † In Memoriam † zondag 28 augustus 2016 @ 18:45:54 #49
43556 miss_dynastie
pi_164918911
Ik heb mijn begeleider ook toegewezen gekregen. Door de secretaresse. Als ik er zelf één had mogen uitkiezen, was hij het never nooit geworden :o
pi_164919127
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 18:45 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb mijn begeleider ook toegewezen gekregen. Door de secretaresse. Als ik er zelf één had mogen uitkiezen, was hij het never nooit geworden :o
Hier moest je een top 3 inleveren van docenten... kreeg ik er een die niet op mijn lijstje voorkwam :( En daardoor heb ik helaas een jaar vertraging opgelopen want we klikten totaal niet, motiveerde mij niet, vond onderwerpen/vragen goed en de week erop niet meer. Totaal niet behulpzaam, reageerde niet op mailtjes en andere verzoeken. Daarna een mail gestuurd dat ik liever een andere heb... was niet mogelijk.. toen nogmaals aan de bel getrokken en toen kon 't wel. Vervolgens iemand met een goede klik gekregen, regelmaat, behulpzaam, motiverend en vooral niet met een vingertje wijzen. Gewoon vragen waarom 't niet lukt ipv boos zijn dat 't niet lukt. Diegene heeft mij zeker door een lastige tijd heen geholpen. Kwam de andere begeleider nog tegen in de laatste week van mijn afstuderen en toen vroeg ie ook niet ik geslaagd was terwijl iedereen daar op dat moment zijn eindgesprek had... tja.. zegt genoeg. Nu van mijn scriptie af gelukkig :) Morgen begint alles hier weer, maar niet voor mij ;)
pi_164920359
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 17:59 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dat. Straks krijg je er één waarmee je helemaal niet overweg kunt. -O-
Ben er wel bang voor. Ik weet wel wie de mogelijke opties zijn. Het varieert van: kan ik prima mee overweg tot: feedback geven doen we pas als het al te laat is. Ik vrees voor de laatste. De colleges die betrekking hadden op mijn onderwerp werden namelijk alleen door die docent gegeven.
pi_164920410
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 18:58 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Hier moest je een top 3 inleveren van docenten... kreeg ik er een die niet op mijn lijstje voorkwam :( En daardoor heb ik helaas een jaar vertraging opgelopen want we klikten totaal niet, motiveerde mij niet, vond onderwerpen/vragen goed en de week erop niet meer. Totaal niet behulpzaam, reageerde niet op mailtjes en andere verzoeken. Daarna een mail gestuurd dat ik liever een andere heb... was niet mogelijk.. toen nogmaals aan de bel getrokken en toen kon 't wel. Vervolgens iemand met een goede klik gekregen, regelmaat, behulpzaam, motiverend en vooral niet met een vingertje wijzen. Gewoon vragen waarom 't niet lukt ipv boos zijn dat 't niet lukt. Diegene heeft mij zeker door een lastige tijd heen geholpen. Kwam de andere begeleider nog tegen in de laatste week van mijn afstuderen en toen vroeg ie ook niet ik geslaagd was terwijl iedereen daar op dat moment zijn eindgesprek had... tja.. zegt genoeg. Nu van mijn scriptie af gelukkig :) Morgen begint alles hier weer, maar niet voor mij ;)
Ja want het lag natuurlijk puur aan je begeleider. Intussen was jij keihard aan het werk. Want je weet zeker dat je niet de hele dag op FOK zat en naar meisjes aan het gluren was in de UB? Grow up zeg.
pi_164920944
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 19:47 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ben er wel bang voor. Ik weet wel wie de mogelijke opties zijn. Het varieert van: kan ik prima mee overweg tot: feedback geven doen we pas als het al te laat is. Ik vrees voor de laatste. De colleges die betrekking hadden op mijn onderwerp werden namelijk alleen door die docent gegeven.
Het is natuurlijk wel handig als je begeleider wel wat van je onderwerp af weet. ;)

Gelukkig had ik daar destijds geen last van, ik kon zelf kiezen. Geen klachten gehad over mijn begeleiders.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_164921955
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 20:10 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel handig als je begeleider wel wat van je onderwerp af weet. ;)

Gelukkig had ik daar destijds geen last van, ik kon zelf kiezen. Geen klachten gehad over mijn begeleiders.
Zijn kennis is het probleem niet, alleen zijn gebrek aan communicatie is enorm irritant.

Fijn dat je zelf je begeleider kon kiezen. Moet je alleen net wel degene hebben met expertise op jouw onderwerp.
pi_164924817
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 20:45 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Zijn kennis is het probleem niet, alleen zijn gebrek aan communicatie is enorm irritant.

Fijn dat je zelf je begeleider kon kiezen. Moet je alleen net wel degene hebben met expertise op jouw onderwerp.
Mijn begeleider voor mijn BA-scriptie heb ik destijds gekozen vanwege zijn kennis over mijn onderwerp - ik kende de man alleen van 1 hoorcollegereeks uit het propedeusejaar. Goede begeleider en supersnel met nakijken (mijn 1e versie had ie binnen een uur nadat ik het in zijn postvak gedropt had al gelezen).

Mijn begeleider voor de MA-scriptie was sowieso al gespecialiseerd in mijn onderwerp (speciale leerstoel) en met haar had ik bovendien een goede klik. :)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 31 augustus 2016 @ 22:53:04 #56
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_164998084
Ik ben nu 2 maanden bezig met m'n masterscriptie en ik spreek vrijdag mijn begeleider voor de tweede keer. Het is ook de tweede keer dat ik de mevrouw zie, want ik heb geen college van haar gehad.

Maar hey, het is m'n eigen onderzoek, dus het maakt ook niet zoveel uit.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  zondag 18 september 2016 @ 17:18:52 #57
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165408222
Ik heb nu een groot deel herschreven en opgestuurd een week geleden. Maar tot op heden nog geen feedback van de docenten er op gekregen...

We wachten het dus af.
pi_165412828
Hey leuk, een scriptietopic. Had ik eerder moeten weten, had een half topic vol kunnen schrijven bij de bachelorscriptie.

Vanaf mei of zo weer voor de masterscriptie.
  maandag 19 september 2016 @ 15:44:21 #59
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165430384
Vandaag een mailtje gestuurd wanneer ik feedback kon verwachten. Hij zei dat hij mijn mails niet had gezien en hij gaat nu (weer) met vakantie tot 3 oktober. Hij was vlak na het bekend worden van het resultaat van mijn scriptie ook al twee weken op vakantie. Dat was dus 1,5 maand terug...

Hoeveel vakantiedagen hebben die docenten zeg? :? Of is dat omdat hij al wat ouder is? Vreemd...

In de tussentijd kan ik niet verder.
pi_165430459
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2016 20:05 schreef Kaas- het volgende:
Hey leuk, een scriptietopic. Had ik eerder moeten weten, had een half topic vol kunnen schrijven bij de bachelorscriptie.

Vanaf mei of zo weer voor de masterscriptie.
Ach, zo storm loopt het hier nou ook weer niet ;) en tot dan!
Ja doei.
pi_165432926
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 15:44 schreef Mishu het volgende:
Vandaag een mailtje gestuurd wanneer ik feedback kon verwachten. Hij zei dat hij mijn mails niet had gezien en hij gaat nu (weer) met vakantie tot 3 oktober. Hij was vlak na het bekend worden van het resultaat van mijn scriptie ook al twee weken op vakantie. Dat was dus 1,5 maand terug...

Hoeveel vakantiedagen hebben die docenten zeg? :? Of is dat omdat hij al wat ouder is? Vreemd...

In de tussentijd kan ik niet verder.
Vervelend. Zeker als hij zegt je mails niet te hebben gezien. Ik zou er als hij terug is nog even flink achteraan zitten want het is al vervelend genoeg.

Deze week hoor ik of mijn onderwerp wordt goedgekeurd. Ben benieuwd.
  maandag 19 september 2016 @ 20:40:32 #62
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165436366
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 17:58 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Vervelend. Zeker als hij zegt je mails niet te hebben gezien. Ik zou er als hij terug is nog even flink achteraan zitten want het is al vervelend genoeg.

Deze week hoor ik of mijn onderwerp wordt goedgekeurd. Ben benieuwd.
Ja, ik begin het idee te krijgen dat hij eigenlijk gewoon ziek thuiszit...

Eigenlijk zou iemand het dan over moeten nemen vind ik. Al is dat dan de derde alweer...

Ondertussen betaal ik wel gewoon collegegeld en kan ik verder niks doen nu :{
pi_165436851
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 20:40 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja, ik begin het idee te krijgen dat hij eigenlijk gewoon ziek thuiszit...

Eigenlijk zou iemand het dan over moeten nemen vind ik. Al is dat dan de derde alweer...

Ondertussen betaal ik wel gewoon collegegeld en kan ik verder niks doen nu :{
Ik zou het niet pikken. Je weet gewoon dat je minimaal weer een week moet wachten, want krijg niet het idee dat hij het deze week gaat lezen en volgende week meteen met een reactie komt... En je bent al even bezig met je scriptie.
  maandag 19 september 2016 @ 21:06:02 #64
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165437286
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 20:55 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik zou het niet pikken. Je weet gewoon dat je minimaal weer een week moet wachten, want krijg niet het idee dat hij het deze week gaat lezen en volgende week meteen met een reactie komt... En je bent al even bezig met je scriptie.
Het enige wat ik kan doen is weer langs de studieadviseur maar hij moet het wel erg bont maken dat je het hogerop kan zoeken enzo.

Hij is ten slotte scriptiecoordinator. Dus ruzie is niet echt handig.

Maar als dit zo blijft ga ik inderdaad wel vragen waar mijn betaalde onderwijs blijft zegmaar :{
pi_165438150
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 21:06 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het enige wat ik kan doen is weer langs de studieadviseur maar hij moet het wel erg bont maken dat je het hogerop kan zoeken enzo.

Hij is ten slotte scriptiecoordinator. Dus ruzie is niet echt handig.

Maar als dit zo blijft ga ik inderdaad wel vragen waar mijn betaalde onderwijs blijft zegmaar :{
Zou er zeker achteraan zitten. Aan de andere kant: bij ons is er een docent die ook scripties begeleidt maar ergens een hoge functie (lees: geen tijd) heeft en dus ook elke keer afspraken voor bespreking verzet. Erg vervelend en je vraagt je dan af waarom hij dan scriptanten begeleidt. Maar dat is wat het is en daar zul je het mee moeten doen. (Overigens wel eens dat dit een slechte en vervelende situatie is)
  dinsdag 20 september 2016 @ 21:15:13 #66
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165459361
Nou toch maar naar de studentenombudsman gestapt. Die gaat nu met ze proberen te praten of ze wellicht iets minder vakantie kunnen nemen :P

Nee alle gekkigheid op een stokje, ik wil iemand die het proces aanjaagt.
pi_165460182
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 21:15 schreef Mishu het volgende:
Nou toch maar naar de studentenombudsman gestapt. Die gaat nu met ze proberen te praten of ze wellicht iets minder vakantie kunnen nemen :P

Nee alle gekkigheid op een stokje, ik wil iemand die het proces aanjaagt.
Tip voor de volgende keer, spreek duidelijk met je begeleider af wanneer je dingen inlevert. Dan kun je vooraf rekening houden met vakanties/drukke periodes van beide partijen. :)
  woensdag 21 september 2016 @ 08:29:11 #68
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165465670
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 21:42 schreef Operc het volgende:

[..]

Tip voor de volgende keer, spreek duidelijk met je begeleider af wanneer je dingen inlevert. Dan kun je vooraf rekening houden met vakanties/drukke periodes van beide partijen. :)
Geprobeerd maar wat hem betreft mocht het elk moment ingeleverd worden. Hij zou er niet binnen drie dagen naar kijken maar wel op redelijke termijn.

Dat gebeurt nu dus niet.

Ik heb nog nooit zo weinig betrokkenheid gehad vanuit docenten. Maar misschien dat ik wel geluk heb gehad.

Het maken van afspraken houden ze bij de VU erg af. Want daar kan je ze aan vasthouden. Dus ik heb nu maar eenzijdig notulen van de afspraken gemaild. Hij zegt nu dat hij al zijn mail niet kijkt maar toch :') lijkt me dat docenten geacht wordt hun mail te checken soms.
  woensdag 21 september 2016 @ 08:35:29 #69
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165465708
Ik heb nu zoiets van ik blijf net zo lang fatsoenlijk onderwijs eisen dat ik het krijg. Desnoods stap ik naar de media.
pi_165465734
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:35 schreef Mishu het volgende:
Desnoods stap ik naar de media.
:') _O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_165465753
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:35 schreef Mishu het volgende:
Ik heb nu zoiets van ik blijf net zo lang fatsoenlijk onderwijs eisen dat ik het krijg. Desnoods stap ik naar de media.
Dus als ik het goed begrijp heb je iets meer dan een week geleden je verbeterde scriptie ingeleverd en ben je aan het klagen dat je nu niet al feedback hebt? Als ik hem was liet ik jou ook nog wel even wachten dan.....
pi_165465780
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:35 schreef Mishu het volgende:
Ik heb nu zoiets van ik blijf net zo lang fatsoenlijk onderwijs eisen dat ik het krijg. Desnoods stap ik naar de media.
FoK! is ook een medium, dus dat heb je al gedaan.
pi_165466390
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:35 schreef Mishu het volgende:
Ik heb nu zoiets van ik blijf net zo lang fatsoenlijk onderwijs eisen dat ik het krijg. Desnoods stap ik naar de media.
Ik snap dat het jammer is dat je feedback even op zich laat wachten. Maar mensen gaan nu eenmaal wel eens op vakantie en dat hoeven ze niet te verantwoorden tegenover hun studenten. Gewoon even geduld hebben dus. (En alvast aan de overige delen van je scriptie werken.)
pi_165466639
quote:
10s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:39 schreef KaBuf het volgende:

[..]

:') _O-
Ja doei.
  † In Memoriam † woensdag 21 september 2016 @ 11:00:13 #75
43556 miss_dynastie
pi_165467540
Bij ons valt drie weken onder een redelijke termijn.

Ik weet niet, ik zou in jouw geval gewoon even een toontje lager zingen. Gewoon een stukje gezond verstand imho.
  woensdag 21 september 2016 @ 12:58:26 #76
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165469586
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:42 schreef Zure het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp heb je iets meer dan een week geleden je verbeterde scriptie ingeleverd en ben je aan het klagen dat je nu niet al feedback hebt? Als ik hem was liet ik jou ook nog wel even wachten dan.....
Nee al eerder.
  woensdag 21 september 2016 @ 13:11:26 #77
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165469767
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:00 schreef miss_dynastie het volgende:
Bij ons valt drie weken onder een redelijke termijn.

Ik weet niet, ik zou in jouw geval gewoon even een toontje lager zingen. Gewoon een stukje gezond verstand imho.
Ik vind drie weken een redelijke termijn als dat gecommuniceerd wordt. Ik stuur de hele tijd mails, en dan krijg ik geen reactie, en dan stuur ik nog een mail van of ze mijn mails ontvangen hebben, en dan krijg ik een reactie met dat ze in die 1,5 week hun email niet gecheckt hebben en oja ik ben weer 2 weken op vakantie.

Het is gewoon de onduidelijkheid. Stuur dan even gelijk een mail dat je op vakantie gaat (weer).
  woensdag 21 september 2016 @ 13:15:21 #78
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165469829
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 09:45 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik snap dat het jammer is dat je feedback even op zich laat wachten. Maar mensen gaan nu eenmaal wel eens op vakantie en dat hoeven ze niet te verantwoorden tegenover hun studenten. Gewoon even geduld hebben dus. (En alvast aan de overige delen van je scriptie werken.)
Ik kan dus echt niet verder momenteel.

En wel eens? Dit was de persoon die toen ook al drie weken niet bereikbaar was nadat de uitslag van mijn scriptie bekend werd. Dat is dus 2 maanden geleden ongeveer. Ik weet niet hoor, maar ik ga zelf niet zo vaak op vakantie. Eigenlijk niet omdat ik eerst die scriptie af moet hebben. Ik kan niet solliciteren niks, ik zit alleen maar te wachten op die man. Omdat als ik weer wat moet doen, dat genoeg is voor mij qua energie vanwege de frustratie.
  † In Memoriam † woensdag 21 september 2016 @ 13:30:28 #79
43556 miss_dynastie
pi_165470012
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:11 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik vind drie weken een redelijke termijn als dat gecommuniceerd wordt. Ik stuur de hele tijd mails, en dan krijg ik geen reactie, en dan stuur ik nog een mail van of ze mijn mails ontvangen hebben, en dan krijg ik een reactie met dat ze in die 1,5 week hun email niet gecheckt hebben en oja ik ben weer 2 weken op vakantie.

Het is gewoon de onduidelijkheid. Stuur dan even gelijk een mail dat je op vakantie gaat (weer).
Ik kan me best voorstellen dat je een lastig geval bent voor de opleiding en sommige dingen wat meer afweging nodig hebben, zeker als alles wat je doet als begeleider onder een vergrootglas ligt bij betreffende student.

Dat is niet leuk voor je, of prettig, maar ze maken geld voor je vrij vanwege bijzondere omstandigheden (minimaal 1000 euro schreef je in juli, dat is 6 maanden collegegeld), dus ik zou het ff uitzitten.
  woensdag 21 september 2016 @ 13:35:45 #80
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165470085
Ik heb nu studentenombudsman gemaild dat ze even kan wachten met contact opnemen. Ik weet gewoon ook niet meer wat verstandig is.

Mensen in mijn omgeving vragen steeds naar die scriptie en ik voel me gewoon machteloos omdat ik niet verder kan. Dat speelt ook gewoon mee. Net alsof ik er wat aan kan doen :{ (behalve datgene wat ik al doe).
pi_165470216
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:35 schreef Mishu het volgende:
Ik weet gewoon ook niet meer wat verstandig is.
Rustig blijven en geduldig zijn. Je jaagt die man tegen je in het harnas als je iets anders doet.
pi_165471574
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:15 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik kan dus echt niet verder momenteel.

En wel eens? Dit was de persoon die toen ook al drie weken niet bereikbaar was nadat de uitslag van mijn scriptie bekend werd. Dat is dus 2 maanden geleden ongeveer. Ik weet niet hoor, maar ik ga zelf niet zo vaak op vakantie. Eigenlijk niet omdat ik eerst die scriptie af moet hebben. Ik kan niet solliciteren niks, ik zit alleen maar te wachten op die man. Omdat als ik weer wat moet doen, dat genoeg is voor mij qua energie vanwege de frustratie.
Vervelend, maar volgens mij is de termijn van een maand heel normaal als hij alles voor je moet nakijken. Dus in tegenstelling tot wat ik eerst zei lijkt het mij beter om in dit geval nog even te wachten. Hoe lang is het nu geleden dat je het hebt ingeleverd?
  woensdag 21 september 2016 @ 17:30:35 #83
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165474645
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 14:57 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Vervelend, maar volgens mij is de termijn van een maand heel normaal als hij alles voor je moet nakijken. Dus in tegenstelling tot wat ik eerst zei lijkt het mij beter om in dit geval nog even te wachten. Hoe lang is het nu geleden dat je het hebt ingeleverd?
Denk nu iets van twee weken. Ik heb het zelf in een uur doorgelezen.

Wat ik meer eng vind is dat dit de enige reactie is op al mijn mails. Hij heeft de notulen met de door ons gemaakte afspraken niet bevestigd. Niet bevestigd mijn stukken te hebben ontvangen. Nee alleen: ik had je mails niet gezien en ik ga nu op vakantie dus vanaf 3 oktober kijk ik ernaar.

Maar misschien maak ik me wel druk om niks. Ik heb ook niet echt heel veel anders te doen :X
pi_165474714
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 17:30 schreef Mishu het volgende:

[..]

Denk nu iets van twee weken. Ik heb het zelf in een uur doorgelezen.

Wat ik meer eng vind is dat dit de enige reactie is op al mijn mails. Hij heeft de notulen met de door ons gemaakte afspraken niet bevestigd. Niet bevestigd mijn stukken te hebben ontvangen. Nee alleen: ik had je mails niet gezien en ik ga nu op vakantie dus vanaf 3 oktober kijk ik ernaar.

Maar misschien maak ik me wel druk om niks. Ik heb ook niet echt heel veel anders te doen :X
Vervelend, maar even duimen dus nog.
pi_165486137
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 17:30 schreef Mishu het volgende:
Maar misschien maak ik me wel druk om niks. Ik heb ook niet echt heel veel anders te doen :X
Knoop een praatje aan met je ganggenoot?
  donderdag 22 september 2016 @ 00:43:13 #86
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165486379
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 00:25 schreef MCH het volgende:

[..]

Knoop een praatje aan met je ganggenoot?
Hmm... Ik probeer vooral niet al te depri te raken. Echt niks gaat goed lijkt het wel ;(
pi_165486391
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 00:43 schreef Mishu het volgende:

[..]

Hmm... Ik probeer vooral niet al te depri te raken. Echt niks gaat goed lijkt het wel ;(
Je hebt wel wat positiefs in mijn leven bereikt inderdaad. Als ik mezelf even wil opvrolijken lees ik wat posts van jou door.
pi_165486398
:')
pi_165486399
sorry, die was heel matig
  donderdag 22 september 2016 @ 01:04:01 #90
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165486601
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 00:44 schreef MCH het volgende:

[..]

Je hebt wel wat positiefs in mijn leven bereikt inderdaad. Als ik mezelf even wil opvrolijken lees ik wat posts van jou door.
Goh, wat aardig.
pi_165486626
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 01:04 schreef Mishu het volgende:

[..]

Goh, wat aardig.
ik zei al sorry, ik weet dat jij denkt dat er op dit forum mensen zijn die het echt op jou gemunt hebben maar daar hoor ik niet bij hoor. Ik vind het allemaal wel komisch om te lezen.
  donderdag 22 september 2016 @ 01:40:48 #92
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165486885
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 01:06 schreef MCH het volgende:

[..]

ik zei al sorry, ik weet dat jij denkt dat er op dit forum mensen zijn die het echt op jou gemunt hebben maar daar hoor ik niet bij hoor. Ik vind het allemaal wel komisch om te lezen.
Ik vind het ook vaak wel komisch wat ik meemaak (en zo is dat dan ook bedoeld) maar dit vind ik echt belangrijk (afronden van scriptie) en een goede communicatie lijkt maar niet te lukken...

Misschien ben ik wel verwend door de UvA. God wat heb ik veel geklaagd, maar ik had altijd binnen 2 dagen een reactie.
  donderdag 22 september 2016 @ 10:18:55 #93
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165489451
Nieuwe update: dat hij e-mails niet heeft ontvangen klopt. De VU mail had blijkbaar een storing. Dus hij heeft mijn herschreven laatste stuk helemaal niet gehad...

Dat kan dus tot behoorlijke misverstanden leiden.
pi_165490039
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 10:18 schreef Mishu het volgende:
Nieuwe update: dat hij e-mails niet heeft ontvangen klopt. De VU mail had blijkbaar een storing. Dus hij heeft mijn herschreven laatste stuk helemaal niet gehad...

Dat kan dus tot behoorlijke misverstanden leiden.
Vervelend maar het verklaart wel wat hij zei.
Snel alles opnieuw sturen en nog meer duimen dan maar.
  donderdag 22 september 2016 @ 13:35:53 #95
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165492713
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 10:56 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Vervelend maar het verklaart wel wat hij zei.
Snel alles opnieuw sturen en nog meer duimen dan maar.
Gedaan. Tja blijkbaar is de it gewoon kwalitatief niet zo goed zegmaar.

Zou wat zijn als dit met mijn echte scriptie zou zijn gebeurd😐
pi_165509562
Update: ik heb inmiddels een begeleider. Hij werkt niet voor de UL dus ik moest hem Googelen. Zit blijkbaar in een andere studentenstad. Volgens mij is het wel een goede begeleider v.w.b. kennis, ik hoop alleen dat hij een beetje bereikbaar is gezien hij het grootste deel van de tijd in een andere stad zit. :X
pi_165509912
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 10:31 schreef DoubleDip het volgende:
Update: ik heb inmiddels een begeleider. Hij werkt niet voor de UL dus ik moest hem Googelen. Zit blijkbaar in een andere studentenstad. Volgens mij is het wel een goede begeleider v.w.b. kennis, ik hoop alleen dat hij een beetje bereikbaar is gezien hij het grootste deel van de tijd in een andere stad zit. :X
Dat is echt kut, zou ik geen zin in hebben.
pi_165509916
Webcammen met je begeleid(st)er. :9~
  vrijdag 23 september 2016 @ 10:57:08 #99
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165509943
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 10:31 schreef DoubleDip het volgende:
Update: ik heb inmiddels een begeleider. Hij werkt niet voor de UL dus ik moest hem Googelen. Zit blijkbaar in een andere studentenstad. Volgens mij is het wel een goede begeleider v.w.b. kennis, ik hoop alleen dat hij een beetje bereikbaar is gezien hij het grootste deel van de tijd in een andere stad zit. :X
Ai, dat is wel risky. Mijnes bleek achteraf ook aan de andere kant van het land te wonen.

Komt hij wel naar jouw universiteit toe voor overleg?
pi_165509971
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 10:31 schreef DoubleDip het volgende:
Update: ik heb inmiddels een begeleider. Hij werkt niet voor de UL dus ik moest hem Googelen. Zit blijkbaar in een andere studentenstad. Volgens mij is het wel een goede begeleider v.w.b. kennis, ik hoop alleen dat hij een beetje bereikbaar is gezien hij het grootste deel van de tijd in een andere stad zit. :X
Ik skype 50% van de tijd met m'n begeleiders. Is prima te doen als je gewoon een fatsoenlijk persoon treft :)
Ja doei.
pi_165509982
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 10:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik skype 50% van de tijd met m'n begeleiders. Is prima te doen als je gewoon een fatsoenlijk persoon treft :)
Waarom staat er in je ondertitel niet phd-neutraal?
pi_165509991
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:00 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom staat er in je ondertitel niet phd-neutraal?
Ghehehe :')
Ja doei.
pi_165510008
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:00 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom staat er in je ondertitel niet phd-neutraal?
_O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_165510140
:D

Ik zat hier een heel verhaal te typen of mensen mij met mijn conceptueel model konden helpen. Probeerde ik het zo duidelijk mogelijk uit te leggen waar ik over twijfelde, kwam ik zelf al achter mijn antwoord. _O-

Dus bedankt dat jullie hier zijn, zelfs dat alleen helpt al enorm :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_165510233
^O^

je vraag uitgebreid stellen en formuleren helpt inderdaad goed met het helder krijgen van bepaalde zaken ;)
Ja doei.
pi_165510258
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 10:55 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat is echt kut, zou ik geen zin in hebben.
Kan me voorstellen, maar hangt er voor mij sterk vanaf hoe bereikbaar hij is.
Gelukkig woont hij niet aan de andere kant van het land.

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 10:57 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ai, dat is wel risky. Mijnes bleek achteraf ook aan de andere kant van het land te wonen.

Komt hij wel naar jouw universiteit toe voor overleg?
Geen idee, daar moet ik dus nog even achter zien te komen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 10:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik skype 50% van de tijd met m'n begeleiders. Is prima te doen als je gewoon een fatsoenlijk persoon treft :)
Ik hoop het! Maar ik hoop nog meer dat het niet nodig zal zijn en dat ik hem gewoon in persoon kan spreken. Of het nou in Leiden is of waar hij werkt.
pi_165510310
Mijn bachelorscriptie heb ik zelfs met maar één live meeting gedaan, omdat ik toen in het buitenland zat op mijn uitwisselingsjaar :P Het kan allemaal wel, je moet alleen zelf ook flexibel kunnen werken. En zelfstandig, dat je begeleider je niet alles voor moet kauwen enzo en je practisch je scriptie al helemaal voor je framed ;)
Ja doei.
pi_165510462
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:18 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn bachelorscriptie heb ik zelfs met maar één live meeting gedaan, omdat ik toen in het buitenland zat op mijn uitwisselingsjaar :P Het kan allemaal wel, je moet alleen zelf ook flexibel kunnen werken. En zelfstandig, dat je begeleider je niet alles voor moet kauwen enzo en je practisch je scriptie al helemaal voor je framed ;)
Ik heb net gemaild dat ik hem wil spreken. Het gaat niet direct via hem omdat hij niet voor de universiteit werkt. Dus hoop dat er snel een afspraak komt.

Het liefst wil ik zo min mogelijk hoeven te vragen, het beste zou denk ik ook zijn om het per hoofdstuk aan te leveren en hier feedback op te krijgen.
pi_165785483
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 13:35 schreef Mishu het volgende:

[..]
Lokquote.

Nog iets gehoord van je begeleider?
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 00:58:06 #110
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165805067
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:04 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Lokquote.

Nog iets gehoord van je begeleider?
Ja, eregisteren feedback gehad. Ik ga er binnenkort mee aan de slag. Het is nog niet duidelijk of er sprake is van de 'eeuwige naai actie' (iemand eeuwig laten afstuderen expres) maar ik vond de feedback beter dan de vorige begeleider, maar toch wat raar op bepaalde punten. Maar ik ga er voorlopig nog mee aan de slag!
pi_165805106
Hoe ver in jullie master zochten jullie een begeleider? En waar zochten en vonden jullie de inspiratie voor het perfecte onderwerp?
pi_165806418
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 00:58 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja, eregisteren feedback gehad. Ik ga er binnenkort mee aan de slag. Het is nog niet duidelijk of er sprake is van de 'eeuwige naai actie' (iemand eeuwig laten afstuderen expres) maar ik vond de feedback beter dan de vorige begeleider, maar toch wat raar op bepaalde punten. Maar ik ga er voorlopig nog mee aan de slag!
Mooi zo. Succes met aanpassen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 01:03 schreef Kaas- het volgende:
Hoe ver in jullie master zochten jullie een begeleider? En waar zochten en vonden jullie de inspiratie voor het perfecte onderwerp?
Ik heb me ingeschreven voor het traject zodra ik genoeg studiepunten had voor toelating. De begeleider wordt bij ons toegewezen op basis van je onderwerp en beschikbaarheid van begeleiders. Onderwerp heb ik inspiratie voor opgedaan uit vakken van het tweede semester die ik leuk vond. Gewoon gekeken welk vak me het meeste aansprak en daarbinnen wat ik het leukst vond om te onderzoeken. Aangenomen dat ik dit onderwerp mag doen (goedkeuring moet ik nog om vragen) dan is het onderwerp gelijk dé reden dat ik deze studie ben gaan doen.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 21:48:00 #113
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165839081
Ik heb wat mails terug gestuurd. Ik heb inmiddels over de feedback kunnen nadenken en alhoewel ik een deel ervan snap, ben ik het ook met een gedeelte ervan niet eens. Zo wilt hij bijvoorbeeld dat ik een enorm literatuuronderzoek nog ga doen naar een deelvraag, wat op zichzelf al een proefschrift zou kunnen zijn. Ik vind dat gewoon niet nuttig voor mijn vraagstelling. Bovendien weet ik niet eens of ik de data die hij wilt wel kan vinden en of die cijfers überhaupt beschikbaar zijn. Ik twijfel dus aan de haalbaarheid/redelijkheid van wat hij van me vraagt.

Ik ga dit dus eerst overleggen want het risico bestaat dat ik een enorm verhaal schrijf en dat het uiteindelijk toch weer anders moet :{
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 21:49:17 #114
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165839115
Ook het boek teruggevonden met daarin het design wat afgekeurd was. Ik heb hier ook nog vragen over gesteld aangezien ik dit dus gewoon als officiële lesstof heb gehad op de UvA. Zou toch gek zijn als het curriculum zo erg zou verschillen?
pi_165841786
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 21:49 schreef Mishu het volgende:
Ook het boek teruggevonden met daarin het design wat afgekeurd was. Ik heb hier ook nog vragen over gesteld aangezien ik dit dus gewoon als officiële lesstof heb gehad op de UvA. Zou toch gek zijn als het curriculum zo erg zou verschillen?
Wat ontzettend raar allemaal. Succes met de aanpassingen. Is er nog een uiterste deadline gesteld?
pi_165867901
Update: vandaag mail van het secretariaat gehad dat de begeleider inmiddels een eigen mailadres heeft. Deze week ergens is hij weer aanwezig. Ik hoop na de tentamens toch vast een intakegesprek te kunnen plannen.
pi_165868166
Alsof afstudeerbegeleiders mensen expres zouden willen vertragen. Die lui hebben echt wel wat beters te doen met hun tijd.
Ja doei.
pi_165868187
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 09:42 schreef DoubleDip het volgende:
Update: vandaag mail van het secretariaat gehad dat de begeleider inmiddels een eigen mailadres heeft. Deze week ergens is hij weer aanwezig. Ik hoop na de tentamens toch vast een intakegesprek te kunnen plannen.
Een proactieve houding wordt altijd gewaardeerd. :Y
pi_165868243
Semi-ontopic: eerste versie proefschrift afgekregen afgelopen vrijdag. Het is nog één grote ramp en nog niet eens masterscriptiekwaliteit op het moment, maar het is erg fijn om ergens mee te kunnen werken en om even iemand er als geheel naar te laten kijken omdat ik door de bomen het bos niet meer zie na zoveel maanden staren _O-

Door met het gepubliceerd proberen te krijgen papers nu! :o
Ja doei.
pi_165868263
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
Semi-ontopic: eerste versie proefschrift afgekregen afgelopen vrijdag. Het is nog één grote ramp en nog niet eens masterscriptiekwaliteit op het moment, maar het is erg fijn om ergens mee te kunnen werken en om even iemand er als geheel naar te laten kijken omdat ik door de bomen het bos niet meer zie na zoveel maanden staren _O-

Door met het gepubliceerd proberen te krijgen papers nu! :o
Gefeliciteerd! *O*
pi_165868272
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 10:08 schreef Operc het volgende:

[..]

Een proactieve houding wordt altijd gewaardeerd. :Y
DIt! :)
Ja doei.
pi_165869003
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 10:14 schreef motorbloempje het volgende:
Semi-ontopic: eerste versie proefschrift afgekregen afgelopen vrijdag. Het is nog één grote ramp en nog niet eens masterscriptiekwaliteit op het moment, maar het is erg fijn om ergens mee te kunnen werken en om even iemand er als geheel naar te laten kijken omdat ik door de bomen het bos niet meer zie na zoveel maanden staren _O-

Door met het gepubliceerd proberen te krijgen papers nu! :o
Gefeliciteerd!

quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 10:08 schreef Operc het volgende:

[..]

Een proactieve houding wordt altijd gewaardeerd. :Y
Klopt, ik wil dan ook zo snel als de studie het toelaat een intake doen.

quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 10:18 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

DIt! :)
Thanks, heb het gemerkt idd :)
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 07:25:53 #123
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165946538
Oké ik krijg nu helemaal geen contact meer :X zo lijkt het. :{

Wat nu?
pi_165946556
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 07:25 schreef Mishu het volgende:
Oké ik krijg nu helemaal geen contact meer :X zo lijkt het. :{

Wat nu?
Je bedoelt via de mail?
Langsgaan of bellen is altijd sneller.
Hoe lang was je ook alweer aan het wachten?
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 07:53:36 #125
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165946657
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 07:31 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Je bedoelt via de mail?
Langsgaan of bellen is altijd sneller.
Hoe lang was je ook alweer aan het wachten?
Bijna een week. Misschien nog niet lang, even afwachten dan :{

Maar ik maak me wel steeds meer zorgen.
pi_165948134
Ik heb m'n gewenste masterscriptie onderwerp! *O* Ik mag een meta analyse doen. :D
Your opinion of me is none of my business.
pi_165948139
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 10:20 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb m'n gewenste masterscriptie onderwerp! *O* Ik mag een meta analyse doen. :D
Hoezee!
Ja doei.
pi_165948533
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 10:20 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb m'n gewenste masterscriptie onderwerp! *O* Ik mag een meta analyse doen. :D
Leuk! Ik hoop voor je dat de hoeveelheid artikelen te doen is. :P
pi_165948856
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 10:48 schreef Operc het volgende:

[..]

Leuk! Ik hoop voor je dat de hoeveelheid artikelen te doen is. :P
Ik kan het gelukkig goed met m'n begeleider vinden en we gaan samen even goed bekijken hoe we het relevant, toegespitst en behapbaar kunnen houden. Ik heb al een meuk artikelen doorgestuurd gekregen, dus daar ga ik me eerst eens op oriënteren. :)

En gelukkig lees ik snel. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_165949332
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 11:03 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik kan het gelukkig goed met m'n begeleider vinden en we gaan samen even goed bekijken hoe we het relevant, toegespitst en behapbaar kunnen houden. Ik heb al een meuk artikelen doorgestuurd gekregen, dus daar ga ik me eerst eens op oriënteren. :)

En gelukkig lees ik snel. :')
Klinkt goed. :Y
pi_165949564
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 11:28 schreef Operc het volgende:

[..]

Klinkt goed. :Y
Yes. En als ik 'onderweg' iets anders interessants tegenkom, staat hij daar ook voor open. Ik vind het onderwerp in ieder geval razend interessant, dus dat scheelt al de helft. :D Het ligt ook wel schuin in het verlengde van m'n bachelorthese, dat is ook wel lekker. :)

Zininnnnnn! *O*
Your opinion of me is none of my business.
pi_165952504
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 07:53 schreef Mishu het volgende:

[..]

Bijna een week. Misschien nog niet lang, even afwachten dan :{

Maar ik maak me wel steeds meer zorgen.
Dat is niet lang. Zou nog even afwachten.
Als hij over zeg 1 a 2 weken nog niet gereageerd heeft zou ik er nog eens achteraan gaan.

Kreeg vandaag mail van mijn begeleider. Kan hem volgende week spreken. Hij vond mijn onderwerp wel mooi zei hij, dus dat is iig iets :P
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 22:34:35 #133
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165979649
Reactie gehad, besloten het gewoon te gaan doen.

En nu waarschijnlijk een doorbraak in mijn scriptie omdat ik opeens weet wat er moet gebeuren :{

Ik was gewoon lui :{ misschien.
pi_165980628
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 10:20 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb m'n gewenste masterscriptie onderwerp! *O* Ik mag een meta analyse doen. :D
Gefeliciteerd! *O* Deze vorige keer even gemist schijnbaar.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 22:34 schreef Mishu het volgende:
Reactie gehad, besloten het gewoon te gaan doen.

En nu waarschijnlijk een doorbraak in mijn scriptie omdat ik opeens weet wat er moet gebeuren :{

Ik was gewoon lui :{ misschien.
Wat heeft hij gezegd?
  zondag 16 oktober 2016 @ 00:04:33 #135
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165981264
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 23:22 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O* Deze vorige keer even gemist schijnbaar.

[..]

Wat heeft hij gezegd?
Inhoudelijke reactie die best klopte, soort van.

En: nee je mag het niet overslaan, je gaat het gewoon doen.

En nu ben ik hele ingewikkelde shizzle aan het doen... Wel leuk.

Ik knijp hem wel of deze 'winning spree' door gaat zetten en of ik de juiste data blijf vinden (gaat voorlopig goed).

Wat ben ik aan het doen nu? Soort van Piketty light :{ alleen dan niet op inkomensongelijkheid maar op iets anders.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mishu op 16-10-2016 01:34:55 ]
  zondag 16 oktober 2016 @ 01:55:16 #136
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165982817
Ik ben nu opeens zo enthousiast dat ik niet kan slapen omdat ik net een dataset heb gevonden die ik wil bekijken...

Het ene probleem wordt door het andere vervangen.

Ik heb morgen ook visite terwijl ik door wil nu :{
pi_166021771
Overmorgen gesprek met mijn begeleider op de uni, we zullen zien. Hij is daar gelukkig gewoon twee dagen in de week aanwezig dus met de bereikbaarheid zit het wel goed denk ik.
  maandag 17 oktober 2016 @ 22:58:52 #138
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166026620
Ik ga nu erg voortvarend. Weer een analyse af. Vind het erg leuk, en hoop dat mijn gevoel deze keer klopt dat ik goed zit. Morgen weer rustig verder :)
pi_166026748
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:02 schreef DoubleDip het volgende:
Overmorgen gesprek met mijn begeleider op de uni, we zullen zien. Hij is daar gelukkig gewoon twee dagen in de week aanwezig dus met de bereikbaarheid zit het wel goed denk ik.
Er zijn genoeg mensen fulltime verbonden aan een universiteit die er minder vaak te vinden zijn. :P Dus dat zal wel goed komen inderdaad. :Y
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 01:22:49 #140
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166029305
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:02 schreef DoubleDip het volgende:
Overmorgen gesprek met mijn begeleider op de uni, we zullen zien. Hij is daar gelukkig gewoon twee dagen in de week aanwezig dus met de bereikbaarheid zit het wel goed denk ik.
Ik zou er met een positieve insteek heen gaan en je merkt vanzelf of het klikt of niet.
pi_166030301
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 22:58 schreef Mishu het volgende:
Ik ga nu erg voortvarend. Weer een analyse af. Vind het erg leuk, en hoop dat mijn gevoel deze keer klopt dat ik goed zit. Morgen weer rustig verder :)
Dat is mooi om te horen.

quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2016 23:02 schreef Operc het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen fulltime verbonden aan een universiteit die er minder vaak te vinden zijn. :P Dus dat zal wel goed komen inderdaad. :Y
Denk het ook wel ja.

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 01:22 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik zou er met een positieve insteek heen gaan en je merkt vanzelf of het klikt of niet.
Precies. Hij had al over de mail gezegd dat hij mijn onderwerp tof vond dus klinkt goed. :P Nou nog horen of de opzet echt deugt.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:54:27 #142
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_166035480
Even een vraagje.
Ik ben nu bezig met mijn scriptie maar bedenk me opeens iets waar ik niet zeker van ben. Misschien dat een van jullie me kan helpen. :)

Ik heb een onderzoek, waarbij mijn afhankelijke variabele "Y" is. Even simpel gezegd verwacht ik dat deze door twee zaken wordt beinvloed:
a) Raad van Commissarissen
b) Auditcommissie
Nu is het zo dat een auditcommissie een onderdeel is van een Raad van Commissarissen, en ik verwacht een sterkere invloed te zien met een auditcommissie dan enkel bij een Raad van Commissarissen. In mijn theoretisch kader heb ik mijn hypotheses hier ook dusdanig op ingericht.
Maar nu wil ik mijn regressiemodel gaan opstellen (puur vanuit de theorie, analyses moeten nog gebeuren).
Maar hoe moet ik dat daar in verwerken?
Mijn eerste gedachte is dat ik dan twee regressieformules opstel. Maar moet ik daar dan ook uit laten blijken dat een auditcommissie vermoedelijk meer invloed heeft. Zo ja, hoe? :@
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_166035895
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 13:54 schreef KaBuf het volgende:
Even een vraagje.
Ik ben nu bezig met mijn scriptie maar bedenk me opeens iets waar ik niet zeker van ben. Misschien dat een van jullie me kan helpen. :)

Ik heb een onderzoek, waarbij mijn afhankelijke variabele "Y" is. Even simpel gezegd verwacht ik dat deze door twee zaken wordt beinvloed:
a) Raad van Commissarissen
b) Auditcommissie
Nu is het zo dat een auditcommissie een onderdeel is van een Raad van Commissarissen, en ik verwacht een sterkere invloed te zien met een auditcommissie dan enkel bij een Raad van Commissarissen. In mijn theoretisch kader heb ik mijn hypotheses hier ook dusdanig op ingericht.
Maar nu wil ik mijn regressiemodel gaan opstellen (puur vanuit de theorie, analyses moeten nog gebeuren).
Maar hoe moet ik dat daar in verwerken?
Mijn eerste gedachte is dat ik dan twee regressieformules opstel. Maar moet ik daar dan ook uit laten blijken dat een auditcommissie vermoedelijk meer invloed heeft. Zo ja, hoe? :@
1 regressie, audit is je moderator
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:30:45 #144
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_166036265
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 14:14 schreef MCH het volgende:

[..]

1 regressie, audit is je moderator
Die snap ik niet :@
Theorie toont aan dat auditcommissie een sterker gevoel van toezicht geeft dan de RvC. Dan kan ik dat toch niet opeens een moderator noemen?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_166036290
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 14:30 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Die snap ik niet :@
Theorie toont aan dat auditcommissie een sterker gevoel van toezicht geeft dan de RvC. Dan kan ik dat toch niet opeens een moderator noemen?
O, dus je bekijkt niet of een RvC beter functioneert als er een auditcommissie aanwezig is?
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:33:01 #146
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_166036315
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 14:31 schreef MCH het volgende:

[..]

O, dus je bekijkt niet of een RvC beter functioneert als er een auditcommissie aanwezig is?
Nee ik kijk of afhankelijke variabele "Y" verbetert bij de aanwezigheid van een rvc, dan wel auditcommissie.
Maar het gaat er ook meer om dat de accountant dan een groter gevoel van toezicht / verantwoording afleggen heeft bij een auditcommissie dan bij een rvc.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_166036335
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 14:33 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Nee ik kijk of afhankelijke variabele "Y" verbetert bij de aanwezigheid van een rvc, dan wel auditcommissie.
Maar het gaat er ook meer om dat de accountant dan een groter gevoel van toezicht / verantwoording afleggen heeft bij een auditcommissie dan bij een rvc.
En die rvc en audit zijn gewoon dummies?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2016 14:34:20 ]
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:35:04 #148
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_166036362
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 14:34 schreef MCH het volgende:

[..]

En die rvc en audit zijn gewoon dummies?
:Y
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_166036417
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 14:35 schreef KaBuf het volgende:

[..]

:Y
en je y is een?
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:38:26 #150
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_166036458
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 14:36 schreef MCH het volgende:

[..]

en je y is een?
Metrisch. (Een bedrag)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_166036518
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 14:38 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Metrisch. (Een bedrag)
Gewoon samen in 1 model.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:09:52 #152
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_166036999
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 14:41 schreef MCH het volgende:

[..]

Gewoon samen in 1 model.
Maar in mijn hypothesen verwacht ik een effect voor de RvC en een effect voor de auditcommissie, maar wel allebei losse effecten. Hoe schrijf ik dat dan in mijn model?
1... β1 x (RvC of Auditcommissie)...
Zo?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:12:34 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166037042
Twee modellen: RvC vs Y en AC vs Y. En dan een regressielijn door elk van beide flexen, hogere r2 is sterker verband. Toont nog geen causaliteit aan, maar ok.

Wat je ook kunt doen, afhankelijk van wat voor data je hebt, is een Mann-Whitney toets.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:13:46 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166037066
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 15:09 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Maar in mijn hypothesen verwacht ik een effect voor de RvC en een effect voor de auditcommissie, maar wel allebei losse effecten.
Dat kan niet want je AC is onderdeel van je RvC. Dan ga je naar multivariate technieken toe, bijvoorbeeld componenten-analyse (in dat geval vergelijk je eigenlijk niet de AC met de RvC maar de AC met dat deel van de RvC dat niet in de AC zit).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:18:21 #155
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_166037145
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 15:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat kan niet want je AC is onderdeel van je RvC. Dan ga je naar multivariate technieken toe, bijvoorbeeld componenten-analyse (in dat geval vergelijk je eigenlijk niet de AC met de RvC maar de AC met dat deel van de RvC dat niet in de AC zit).
Ja, AC is onderdeel van RVC. Maar in mijn scriptie gaat het om de mate van toezicht die de accountant voelt. En ik wil aantonen dat toezicht bij AC hoger is dan bij RvC.
In de praktijk heeft de accountant, wanneer er een RVC is, namelijk praktisch geen contact meer met de gehele RVC.

Maar hier kan ik zeker wat mee. Thanks, allebei :Y
En nu even wat dingen googlen die Flash heeft gezegd :@
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_166037435
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Twee modellen: RvC vs Y en AC vs Y. En dan een regressielijn door elk van beide flexen, hogere r2 is sterker verband. Toont nog geen causaliteit aan, maar ok.

Wat je ook kunt doen, afhankelijk van wat voor data je hebt, is een Mann-Whitney toets.
r squares vergelijken is onzin
pi_166054654
Net terug van intake. Aardige en bereikbare begeleider. Hij was enthousiast over mijn onderwerp. Eind januari moet de opzet goed zijn. Met zijn suggesties hoop ik er wel uit te komen. Hij zei dat wanneer de opzet goed is de rest ook goed komt. Gelukkig ook garantie dat hij er op tijd bij is als het fout gaat.

Dit gaat wel goedkomen denk ik zo.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 17:12:39 #158
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166061205
Klinkt goed. En nu aan de slag ;)
pi_166163392
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 17:12 schreef Mishu het volgende:
Klinkt goed. En nu aan de slag ;)
Hoe gaat het met jou?
  maandag 24 oktober 2016 @ 01:23:38 #160
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166164856
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 23:44 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hoe gaat het met jou?
Ik krijg dinsdag weer feedback en dan verder.
pi_166166060
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 15:18 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Ja, AC is onderdeel van RVC. Maar in mijn scriptie gaat het om de mate van toezicht die de accountant voelt. En ik wil aantonen dat toezicht bij AC hoger is dan bij RvC.
In de praktijk heeft de accountant, wanneer er een RVC is, namelijk praktisch geen contact meer met de gehele RVC.

Maar hier kan ik zeker wat mee. Thanks, allebei :Y
En nu even wat dingen googlen die Flash heeft gezegd :@
Als je puur alleen wilt claimen dat AC > geen AC, dan kun je gewoon een simpele regressie doen. Als je de effect size van puur en alleen AC wilt vergelijken met puur en alleen RVC wordt het een stuk moeilijker en heb je een probleem aangezien AC en RVC niet onafhankelijk zijn.

(in je posts switch je tussen deze twee opties)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:58:24 #162
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166196217
Begeleider is ziek, weet nog niet wanneer hij beter is (griep). Is dus weer even afwachten.
pi_166213420
Vervelend, maar hij zal het niet liegen want het heerst wel.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 10:11:28 #164
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_166213637
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:08 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Als je puur alleen wilt claimen dat AC > geen AC, dan kun je gewoon een simpele regressie doen. Als je de effect size van puur en alleen AC wilt vergelijken met puur en alleen RVC wordt het een stuk moeilijker en heb je een probleem aangezien AC en RVC niet onafhankelijk zijn.

(in je posts switch je tussen deze twee opties)
Ik wil aantonen:
a) RVC heeft invloed op Y.
b) AC heeft invloed op Y.
c) De invloed van AC op Y is groter dan de invloed van RVC op Y.

Bij c) ervanuitgaande dat a en b een invloed aantonen.
Dus ik heb een probleem? :'(
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_166213800
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 10:11 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Ik wil aantonen:
a) RVC heeft invloed op Y.
b) AC heeft invloed op Y.
c) De invloed van AC op Y is groter dan de invloed van RVC op Y.

Bij c) ervanuitgaande dat a en b een invloed aantonen.
Dus ik heb een probleem? :'(
AC is onmogelijk zonder RVC toch? (elke AC heeft bij definitie ook RVC)?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 26 oktober 2016 @ 10:25:11 #166
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_166213839
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 10:21 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

AC is onmogelijk zonder RVC toch? (elke AC heeft bij definitie ook RVC)?
Ja, dat is zo.
Dus wat strakker herschrijven naar dat AC (en dus RVC) een grotere invloed heeft dan enkel een RVC idd.
Maar is het statistisch wel mogelijk dan? :@
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_166213897
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 10:25 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Ja, dat is zo.
Dus wat strakker herschrijven naar dat AC (en dus RVC) een grotere invloed heeft dan enkel een RVC idd.
Maar is het statistisch wel mogelijk dan? :@
Ja dat is gemakkelijk en correct. Dan gewoon een regressie of t-test/anova waarin je ac vs. geen ac toetst.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 26 oktober 2016 @ 10:30:01 #168
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_166213909
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 10:29 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ja dat is gemakkelijk en correct. Dan gewoon een regressie of t-test/anova waarin je ac vs. geen ac toetst.
Pfieuw. Uit je eerste post dat ik te begrijpen dat ik een flink probleem zou hebben. :P
Maar thanks voor je hulp :Y
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_166214018
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 10:30 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Pfieuw. Uit je eerste post dat ik te begrijpen dat ik een flink probleem zou hebben. :P
Maar thanks voor je hulp :Y
Je hebt een flink probleem als vraag c je cruciale vraag zou zijn, want die kun je onmogelijk beantwoorden met je design, a en b zijn goed te doen, succes! :)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 26 oktober 2016 @ 16:25:24 #170
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166220952
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 09:55 schreef DoubleDip het volgende:
Vervelend, maar hij zal het niet liegen want het heerst wel.
Jup. Heb hem uiteraard gewoon beterschap gewenst.
pi_166221217
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 10:25 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Ja, dat is zo.
Dus wat strakker herschrijven naar dat AC (en dus RVC) een grotere invloed heeft dan enkel een RVC idd.
Maar is het statistisch wel mogelijk dan? :@
Precies zoals ik al in begin dus zei hoe het moest.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 15:03:14 #172
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166241508
Een vriendin van mij haar scriptie is voor de tweede keer afgewezen. Ze heeft nu nog een half jaar en dan vervallen haar vakken.

Ik vind het erg moeilijk om dat niet op mezelf te betrekken... Zij zit op Inholland. De grootste angst van elke student lijkt mij.
pi_166241590
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:03 schreef Mishu het volgende:
Een vriendin van mij haar scriptie is voor de tweede keer afgewezen. Ze heeft nu nog een half jaar en dan vervallen haar vakken.

Ik vind het erg moeilijk om dat niet op mezelf te betrekken... Zij zit op Inholland. De grootste angst van elke student lijkt mij.
Lijkt me heel vervelend. Maar als ik jou was zou ik me daar niet te veel mee bezig houden. Eerst maar eens zien wat de begeleider zegt.

Hier gaat t best aardig, ik denk dat ik wel een idee heb wat ik met de opzet ga doen. Het probleem is alleen wel dat de antwoorden op de deelvragen op elkaar door gaan. Denk niet dat dat echt de bedoeling is, maar moet nog bedenken hoe het dan wel kan. Want als het antwoord op vraag 1 'nee' is dan kan ik niet door naar vraag 2 enzovoorts. :( Misschien wil ik ook gewoon te veel in 1 scriptie :')
  donderdag 27 oktober 2016 @ 15:28:46 #174
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166241957
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:08 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Lijkt me heel vervelend. Maar als ik jou was zou ik me daar niet te veel mee bezig houden. Eerst maar eens zien wat de begeleider zegt.

Hier gaat t best aardig, ik denk dat ik wel een idee heb wat ik met de opzet ga doen. Het probleem is alleen wel dat de antwoorden op de deelvragen op elkaar door gaan. Denk niet dat dat echt de bedoeling is, maar moet nog bedenken hoe het dan wel kan. Want als het antwoord op vraag 1 'nee' is dan kan ik niet door naar vraag 2 enzovoorts. :( Misschien wil ik ook gewoon te veel in 1 scriptie :')
Ja, waarschijnlijk onrealistisch en niet nuttig om op mezelf te betrekken.

Ik heb veel last van nare gedachtes dus ik ben nu begonnen met hardlopen. Daarna voel ik me vaak beter.

Mijn docent is overigens vrij attent want hij houdt me op de hoogte van zijn absentie.
pi_166242014
"Hoi Mishu,

Ik heb vandaag nog maar 2 keer boven de pot gehangen.

Groetjes,

De Begeleider van Mishu"

Zie ik nu zo voor me! :D :P
Ja doei.
pi_166242138
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:28 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja, waarschijnlijk onrealistisch en niet nuttig om op mezelf te betrekken.

Ik heb veel last van nare gedachtes dus ik ben nu begonnen met hardlopen. Daarna voel ik me vaak beter.

Mijn docent is overigens vrij attent want hij houdt me op de hoogte van zijn absentie.
Vervelend, maar sporten helpt idd. En bedenk dat iedere scriptie anders is en dat hogeschool Inholland ook niet bepaald bekend staat om de kwaliteit van hun opleidingen.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:31 schreef motorbloempje het volgende:
"Hoi Mishu,

Ik heb vandaag nog maar 2 keer boven de pot gehangen.

Groetjes,

De Begeleider van Mishu"

Zie ik nu zo voor me! :D :P
Hahaha, dat stelde ik me ook voor bij die post _O-
pi_166387472
Ik doe dus een meta-analyse en ik heb geen idee wat ik aan het doen ben en heb even wat advies nodig. :@

Ik wil me het liefste focussen op de predictieve validiteit van één bepaalde test (A). Nu heb ik een artikel waarin ze een testmaat gebruiken met vier facetten, één daarvan is A. Die wegen ze twee keer zo zwaar, dus in de totale test zit 40% A. Wat doe ik hiermee? :') Neem ik 'm gewoon mee (de andere testonderdelen zitten wel in dezelfde hoek), kan ik de auteurs aanschrijven en om de data vragen (of is dat echt niet de bedoeling), of moet ik 'm gewoon de prullenbak ingooien?

Ik wil 'm heel graag houden omdat hij in mijn zeldzaamste categorie valt, en ik weet ook wel dat dat geen reden mag zijn, maar ik ben daarom niet helemaal zeker wat ermee te doen. Sowieso dat ik er nog over ga overleggen met m'n begeleider, maar misschien dat jullie nog zinvolle input hebben? :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_166387752
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 11:01 schreef Sarasi het volgende:
Ik doe dus een meta-analyse en ik heb geen idee wat ik aan het doen ben en heb even wat advies nodig. :@

Ik wil me het liefste focussen op de predictieve validiteit van één bepaalde test (A). Nu heb ik een artikel waarin ze een testmaat gebruiken met vier facetten, één daarvan is A. Die wegen ze twee keer zo zwaar, dus in de totale test zit 40% A. Wat doe ik hiermee? :') Neem ik 'm gewoon mee (de andere testonderdelen zitten wel in dezelfde hoek), kan ik de auteurs aanschrijven en om de data vragen (of is dat echt niet de bedoeling), of moet ik 'm gewoon de prullenbak ingooien?

Ik wil 'm heel graag houden omdat hij in mijn zeldzaamste categorie valt, en ik weet ook wel dat dat geen reden mag zijn, maar ik ben daarom niet helemaal zeker wat ermee te doen. Sowieso dat ik er nog over ga overleggen met m'n begeleider, maar misschien dat jullie nog zinvolle input hebben? :)
Als ik het goed begrijp: je hebt testmaat A en fenomeen B en je gebruikt de correlatie tussen die twee als effect size?

Of je het artikel in de prullenbak moet gooien hangt (ideaal gezien) af van je inclusie/exclusie criteria. Maar ik gok dat je daarin geen rekening hebt gehouden met deze situatie. :P

Gewoon meenemen: kan, maar dan moet je eigenlijk wel een extra variabele coderen die de kwaliteit van de studies weergeeft. (Zelf coderen.)

Ik zou zelf de auteurs aanschrijven en als ze niet reageren/de data niet meer hebben of niet willen geven, de studie eruit gooien. Persoonlijk schrijf ik auteurs pas aan als ik alle artikelen/studies heb bekeken en beoordeeld omdat er soms meerdere artikelen per auteur zijn waar de data niet in het artikel staat. Ook kun je dan alvast vooruit met je meta-analyse en R-script en hoef je later alleen de ontbrekende data in te voegen. Afhankelijk van het aantal studies met ontbrekende data kun je dan vaak al wel algemene conclusies trekken.
pi_166388254
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 11:18 schreef Operc het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp: je hebt testmaat A en fenomeen B en je gebruikt de correlatie tussen die twee als effect size?

Of je het artikel in de prullenbak moet gooien hangt (ideaal gezien) af van je inclusie/exclusie criteria. Maar ik gok dat je daarin geen rekening hebt gehouden met deze situatie. :P

Gewoon meenemen: kan, maar dan moet je eigenlijk wel een extra variabele coderen die de kwaliteit van de studies weergeeft. (Zelf coderen.)

Ik zou zelf de auteurs aanschrijven en als ze niet reageren/de data niet meer hebben of niet willen geven, de studie eruit gooien. Persoonlijk schrijf ik auteurs pas aan als ik alle artikelen/studies heb bekeken en beoordeeld omdat er soms meerdere artikelen per auteur zijn waar de data niet in het artikel staat. Ook kun je dan alvast vooruit met je meta-analyse en R-script en hoef je later alleen de ontbrekende data in te voegen. Afhankelijk van het aantal studies met ontbrekende data kun je dan vaak al wel algemene conclusies trekken.
Hmnee, ik heb in deze studie vier groepen, waarvan twee testmaat A hebben gemaakt (één groep pass, één groep fail). Ik was eigenlijk van plan met Cohen's d te gaan werken, maar dat heb ik nog niet helemaal uitgedacht. Ik heb ook nog geen strakke inclusie/exclusie criteria bedacht, want ik ben nog aan het grasduinen. :+ Dus ik hoef ook nog helemaal niet een definitief besluit te nemen en weet nog niet eens of ik 'm echt nodig heb, maar ik vroeg me meer af hoe zoiets 'op te lossen' zou zijn. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Your opinion of me is none of my business.
pi_166388682
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 11:50 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Hmnee, ik heb in deze studie vier groepen, waarvan twee testmaat A hebben gemaakt (één groep pass, één groep fail). Ik was eigenlijk van plan met Cohen's d te gaan werken, maar dat heb ik nog niet helemaal uitgedacht. Ik heb ook nog geen strakke inclusie/exclusie criteria bedacht, want ik ben nog aan het grasduinen. :+ Dus ik hoef ook nog helemaal niet een definitief besluit te nemen en weet nog niet eens of ik 'm echt nodig heb, maar ik vroeg me meer af hoe zoiets 'op te lossen' zou zijn. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had het eigenlijk over de algemene meta analyse in plaats van deze specifieke studie. :P

Dus eigenlijk gooi je allerlei studies die iets van AC/AD/E/E+AD gebruiken om B te voorspellen op een hoop, daar doe je een meta-analyse over en vervolgens pak je 'testmaat' als moderator variabele?

Qua effect-size kun je opzich zowel correlatie als Cohen's d kiezen, maar als het gaat om hoe goed je testmaat B voorspelt, dan lijkt een correlatie intuïtief logischer, aangezien je het hebt over 'voorspelt' en niet over 'veroorzaakt'.

Ik snap nog even niet wat je bedoelt met pass/fail. Maar als je twee groepen hebt die A hebben gedaan en daarna is B gemeten, dan kun je die als twee vergelijkingen in je meta-analyse opnemen.

En qua grasduinen, ideaal gezien stel je de inclusie/exclusie criteria van te voren vast. Alvast wat artikelen lezen over het onderwerp kan geen kwaad, zolang je daarna maar weer vanaf 0 begint en systematisch zoekt/beoordeelt. :)
pi_166388958
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 12:09 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik had het eigenlijk over de algemene meta analyse in plaats van deze specifieke studie. :P

Dus eigenlijk gooi je allerlei studies die iets van AC/AD/E/E+AD gebruiken om B te voorspellen op een hoop, daar doe je een meta-analyse over en vervolgens pak je 'testmaat' als moderator variabele?

Qua effect-size kun je opzich zowel correlatie als Cohen's d kiezen, maar als het gaat om hoe goed je testmaat B voorspelt, dan lijkt een correlatie intuïtief logischer, aangezien je het hebt over 'voorspelt' en niet over 'veroorzaakt'.

Ik snap nog even niet wat je bedoelt met pass/fail. Maar als je twee groepen hebt die A hebben gedaan en daarna is B gemeten, dan kun je die als twee vergelijkingen in je meta-analyse opnemen.

En qua grasduinen, ideaal gezien stel je de inclusie/exclusie criteria van te voren vast. Alvast wat artikelen lezen over het onderwerp kan geen kwaad, zolang je daarna maar weer vanaf 0 begint en systematisch zoekt/beoordeelt. :)
Grasduinen is meer om te kijken of er überhaupt genoeg A.D studies zijn. En om te bepalen hoe specifiek we A willen maken (één bepaalde testmaat of een testfamilie). :) Maar nee, testmaat is geen moderator. Situatie (C/D) wel. Testmaat is de onafhankelijke variabele en performance op iets anders is de afhankelijke variabele.

Ik wil zeg maar kijken of lengte moeder (E) of lengte man van moeder (A) de lengte van het kind (B) beter voorspelt, en of die twee samen beter voorspellen dan eender welke alleen. En dat wil ik dan doen voor biologische kinderen (D) en voor zaaddonor kinderen (C). If that makes any sense. :')

Maar ik heb wel wat aan je repliek, thanks! ^O^ Ik ga eerst maar eens inventariseren hoe en wat en daarna terug naar deze studie om te kijken hoe en wat ik daarmee moet/wil, binnen m'n (tegen die tijd vastgestelde) kader.
Your opinion of me is none of my business.
pi_166389114
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 12:24 schreef Sarasi het volgende:
Ik wil zeg maar kijken of lengte moeder (E) of lengte man van moeder (A) de lengte van het kind (B) beter voorspelt, en of die twee samen beter voorspellen dan eender welke alleen. En dat wil ik dan doen voor biologische kinderen (D) en voor zaaddonor kinderen (C). If that makes any sense. :')
Juist ja. :P Dus dan is C/D meer een onderdeel van B dan van A? (Aangezien het iets zegt over voorspelde variabele i.p.v. de onafhankelijke variabele?

Ik snap dat testmaat (E/A) de onafhankelijke variabele is, maar dan doe je toch een moderator analyse om die twee te vergelijken? Of ga je twee losse meta-analyses doen? (Kan ook opzich.)
pi_166389330
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 12:33 schreef Operc het volgende:

[..]

Juist ja. :P Dus dan is C/D meer een onderdeel van B dan van A? (Aangezien het iets zegt over voorspelde variabele i.p.v. de onafhankelijke variabele?

Ik snap dat testmaat (E/A) de onafhankelijke variabele is, maar dan doe je toch een moderator analyse om die twee te vergelijken? Of ga je twee losse meta-analyses doen? (Kan ook opzich.)
Nee, B is overal hetzelfde. C/D zijn situaties waarin A wordt gebruikt om B te voorspellen (wel/niet vader van kind), maar m'n vergelijking is wat krom. :X

Doe ik dan een moderator analyse? :@ De meeste studies hebben wel een vergelijking gemaakt tussen A en E, maar ik heb verder nog helemaal niet nagedacht over hoe ik de analyse op wil gaan zetten. _O- Ik vroeg me in de eerste instantie meer af hoe om te gaan met net-niet informatie uit artikelen. :P

Maar ik kom hier nog wel op terug zodra ik daadwerkelijk weet wat ik precies wil gaan doen. :+
Your opinion of me is none of my business.
pi_166389363
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 12:44 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Nee, B is overal hetzelfde. C/D zijn situaties waarin A wordt gebruikt om B te voorspellen, maar m'n vergelijking is wat krom. :X
Haha oké. :P
quote:
Doe ik dan een moderator analyse? :@ De meeste studies hebben wel een vergelijking gemaakt tussen A en E, maar ik heb verder nog helemaal niet nagedacht over hoe ik de analyse op wil gaan zetten. _O- Ik vroeg me in de eerste instantie meer af hoe om te gaan met net-niet informatie uit artikelen. :P
Waarschijnlijk wel, maar het een en ander hangt af van het aantal studies dat je vindt enzo. Dus dat merk je vanzelf.
quote:
Maar ik kom hier nog wel op terug zodra ik daadwerkelijk weet wat ik precies wil gaan doen. :+
Goed plan. ^O^
pi_166390396
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:28 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja, waarschijnlijk onrealistisch en niet nuttig om op mezelf te betrekken.

Ik heb veel last van nare gedachtes dus ik ben nu begonnen met hardlopen. Daarna voel ik me vaak beter.

Mijn docent is overigens vrij attent want hij houdt me op de hoogte van zijn absentie.
Lokquote.

Al feedback gehad inmiddels?
  donderdag 3 november 2016 @ 14:54:08 #186
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166391883
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:41 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Lokquote.

Al feedback gehad inmiddels?
Hij zou gisteren feedback geven volgens mij maar dat is nog niet gebeurd. Twijfel tussen morgen of maandag weer een mailtje.
pi_166393281
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:54 schreef Mishu het volgende:

[..]

Hij zou gisteren feedback geven volgens mij maar dat is nog niet gebeurd. Twijfel tussen morgen of maandag weer een mailtje.
Ik zou morgen afwachten, als er dan niks komt nog een keer een mail sturen.
  donderdag 3 november 2016 @ 19:42:36 #188
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166397003
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 16:28 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik zou morgen afwachten, als er dan niks komt nog een keer een mail sturen.
Hij heeft nu iets gestuurd. Het is niet super negatief, maar hij vind mijn Piketty niet voldoende en wilt ook nog eens een beleidsanalyse ernaast van 1980 tot nu. Er komt dus telkens weer wat bij :{

Ik ben benieuwd of dat bij anderen ook zo gaat... :{
pi_166397389
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 19:42 schreef Mishu het volgende:

[..]

Hij heeft nu iets gestuurd. Het is niet super negatief, maar hij vind mijn Piketty niet voldoende en wilt ook nog eens een beleidsanalyse ernaast van 1980 tot nu. Er komt dus telkens weer wat bij :{

Ik ben benieuwd of dat bij anderen ook zo gaat... :{
Vervelend zeg. Kan je niet een gesprek met hem aangaan waarin hij duidelijk aangeeft wat zijn verwachtingen zijn? En dat hij zich daaraan houdt?
  donderdag 3 november 2016 @ 20:50:52 #190
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166399381
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 19:51 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Vervelend zeg. Kan je niet een gesprek met hem aangaan waarin hij duidelijk aangeeft wat zijn verwachtingen zijn? En dat hij zich daaraan houdt?
Daar ben ik nu mee bezig.

Morgen ga ik overleggen met mijn moeder en zwager of zo'n gesprek verstandig is. Mijn hele familie is er momenteel non-stop mee bezig om te achterhalen wat er in de hoofden van VU mensen zit :')

En ik heb een mail gestuurd of met die beleidsanalyse erbij het dan voldoende is.
pi_166400035
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 20:50 schreef Mishu het volgende:

[..]

Daar ben ik nu mee bezig.

Morgen ga ik overleggen met mijn moeder en zwager of zo'n gesprek verstandig is. Mijn hele familie is er momenteel non-stop mee bezig om te achterhalen wat er in de hoofden van VU mensen zit :')

En ik heb een mail gestuurd of met die beleidsanalyse erbij het dan voldoende is.
Ik zou het idd op schrift (laten) zetten en desnoods met een spraakrecorder een gesprek opnemen. Zo'n gesprek lijkt mij handig als je over de mail geen duidelijkheid kan krijgen. Dan zou ik ook alle mails en dergelijke verzamelen waarin de tegenstrijdige vormen van feedback staan, om in ieder geval sterk te staan mocht de begeleider moeilijk gaan doen.
  donderdag 3 november 2016 @ 22:00:53 #192
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166401842
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 21:10 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik zou het idd op schrift (laten) zetten en desnoods met een spraakrecorder een gesprek opnemen. Zo'n gesprek lijkt mij handig als je over de mail geen duidelijkheid kan krijgen. Dan zou ik ook alle mails en dergelijke verzamelen waarin de tegenstrijdige vormen van feedback staan, om in ieder geval sterk te staan mocht de begeleider moeilijk gaan doen.
Ik vraag me gewoon af waarom het allemaal zo moeilijk moet eerlijk gezegd :')

Hoort afstuderen niet iets leuks te zijn?

Mijn Bsc scriptie had ik in 3 maanden met een 7 :{

Heb ook de onderwijscoordinator gemaild of het gebruikelijk is dat het zo lang duurt en waar het aan mankeert.
pi_166401964
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 22:00 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik vraag me gewoon af waarom het allemaal zo moeilijk moet eerlijk gezegd :')

Hoort afstuderen niet iets leuks te zijn?

Mijn Bsc scriptie had ik in 3 maanden met een 7 :{

Heb ook de onderwijscoordinator gemaild of het gebruikelijk is dat het zo lang duurt en waar het aan mankeert.
Ja dat vroeg ik me onderhand ook af. Vervelend dat het zo gaat allemaal.
Ik ken genoeg mensen die lang over de scriptie deden, maar dat had meestal te maken met persoonlijke omstandigheden en niet zozeer met een slechte begeleider.
  donderdag 3 november 2016 @ 22:33:05 #194
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166402861
Ik heb ook gevraagd of ik aan mag schuiven bij de begeleidingsgroepjes die in januari weer beginnen _O-

Dan heb ik in ieder geval regelmatig contact met mensen. Ik verlang bijna naar vroeg opstaan.
pi_166402913
Balen Mishu, zo gaat de lol er wel vanaf ja.
pi_166403175
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 22:33 schreef Mishu het volgende:
Ik heb ook gevraagd of ik aan mag schuiven bij de begeleidingsgroepjes die in januari weer beginnen _O-

Dan heb ik in ieder geval regelmatig contact met mensen. Ik verlang bijna naar vroeg opstaan.
Slim plan. Heb je in ieder geval een stok achter de deur. En misschien nog een stel goede tips ook.
Al hoop ik voor je dat het niet nodig is en dat je voor die tijd gewoon alles kan afronden.
  donderdag 3 november 2016 @ 22:43:57 #197
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166403288
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 22:40 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Slim plan. Heb je in ieder geval een stok achter de deur. En misschien nog een stel goede tips ook.
Al hoop ik voor je dat het niet nodig is en dat je voor die tijd gewoon alles kan afronden.
Ik ook. Ik heb het idee dat deze tweede begeleider 1. een ander werkritme heeft (bijna gepensioneerd) en 2. vrij oud waardoor de griep langer duurt en heftiger is. Iemand die qua hersens nog goed is maar qua energie en gezondheid niet meer echt kan bieden wat nodig is. Dus het gaat traag maar de feedback zelf is op zich best oké.
pi_166404067
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 22:43 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik ook. Ik heb het idee dat deze tweede begeleider 1. een ander werkritme heeft (bijna gepensioneerd) en 2. vrij oud waardoor de griep langer duurt en heftiger is. Iemand die qua hersens nog goed is maar qua energie en gezondheid niet meer echt kan bieden wat nodig is. Dus het gaat traag maar de feedback zelf is op zich best oké.
Zou eigenlijk wel verwachten dat zo iemand een griepprik moet halen en dus beschermd is tegen de griep, maar goed. Als je maar iets kan met de feedback, dat lijkt mij het belangrijkst.
  donderdag 3 november 2016 @ 23:42:50 #199
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166405182
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 23:01 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Zou eigenlijk wel verwachten dat zo iemand een griepprik moet halen en dus beschermd is tegen de griep, maar goed. Als je maar iets kan met de feedback, dat lijkt mij het belangrijkst.
Het zijn ook meer gedachten die voortkomen uit irritatie en frustratie :P
  † In Memoriam † vrijdag 4 november 2016 @ 00:40:03 #200
43556 miss_dynastie
pi_166406203
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 22:00 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik vraag me gewoon af waarom het allemaal zo moeilijk moet eerlijk gezegd :')

Hoort afstuderen niet iets leuks te zijn?

Mijn Bsc scriptie had ik in 3 maanden met een 7 :{

Heb ook de onderwijscoordinator gemaild of het gebruikelijk is dat het zo lang duurt en waar het aan mankeert.
Nou, het probleem is de kwaliteit van jouw werk toch? :@
Kan me voorstellen dat het lastig is om je steeds weer op te laden, maar focus je wat minder op die voldoende en wat meer op het schrijven van een goed stuk. De scriptie schrijven is voor de meeste mensen het moeilijkste deel van de opleiding, dus geen idee of het leuk hoort te zijn :P
  vrijdag 4 november 2016 @ 10:45:55 #201
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166409483
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 00:40 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nou, het probleem is de kwaliteit van jouw werk toch? :@
Kan me voorstellen dat het lastig is om je steeds weer op te laden, maar focus je wat minder op die voldoende en wat meer op het schrijven van een goed stuk. De scriptie schrijven is voor de meeste mensen het moeilijkste deel van de opleiding, dus geen idee of het leuk hoort te zijn :P
Ehm nou het is afgekeurd op de hele onderzoeksopzet. Die al in week 2 goedgekeurd is door de eerste begeleider :{

Ik ben nu namelijk een heel ander onderzoek aan het doen.

En eigenlijk na elk feedbackmoment nu ga ik weer een heel ander onderzoek doen. Ik heb nu kwalitatieve interviews, een secundaire data-analyse en een beleidsanalyse (meta-analyse). Ik vind dat nogal een combi. En elke keer komt er weer wat bij _O-
pi_166409525
Lijkt me de hoogste tijd voor een stevig gesprek met de begeleider over de wederzijdse verwachtingen.
  vrijdag 4 november 2016 @ 10:50:22 #203
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166409551
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 10:48 schreef DoubleDip het volgende:
Lijkt me de hoogste tijd voor een stevig gesprek met de begeleider over de wederzijdse verwachtingen.
Nou ik heb een mail gestuurd dat wacht ik af.

En ik ben nu met de onderwijscoordinator in gesprek of dit gebruikelijk is.
  † In Memoriam † vrijdag 4 november 2016 @ 11:25:41 #204
43556 miss_dynastie
pi_166410077
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 10:45 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ehm nou het is afgekeurd op de hele onderzoeksopzet. Die al in week 2 goedgekeurd is door de eerste begeleider :{

Ik ben nu namelijk een heel ander onderzoek aan het doen.

En eigenlijk na elk feedbackmoment nu ga ik weer een heel ander onderzoek doen. Ik heb nu kwalitatieve interviews, een secundaire data-analyse en een beleidsanalyse (meta-analyse). Ik vind dat nogal een combi. En elke keer komt er weer wat bij _O-
Is er nu een heldere, duidelijke en goedgekeurde onderzoeksopzet voor deze 'ronde'? Want het lijkt alsof dat de makke is, als ik het zo hoor.... indien het antwoord daarop 'ja' is, kun je volstaan met je daaraan houden. Maar ik heb de indruk dat zowel jij als de begeleider daar geen eenduidig beeld van hebben?
  zaterdag 5 november 2016 @ 18:06:50 #205
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166434342
Ik ga nu maandag mijn scriptiebegeleider proberen te bellen, of hij nou ziek is of niet.

Ik heb vandaag gezocht naar wat hij wilde en dat is nog niet beschikbaar. Dus het bestaat nog niet en ik kan dus niet beantwoorden aan wat hij wilt helaas. Ik heb echt mijn uiterste best gedaan om het te zoeken en volgens mij bestaat het niet (of hij moet het voor mij tevoorschijn kunnen toveren).
pi_166434422
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:06 schreef Mishu het volgende:
Ik ga nu maandag mijn scriptiebegeleider proberen te bellen, of hij nou ziek is of niet.

Ik heb vandaag gezocht naar wat hij wilde en dat is nog niet beschikbaar. Dus het bestaat nog niet en ik kan dus niet beantwoorden aan wat hij wilt helaas. Ik heb echt mijn uiterste best gedaan om het te zoeken en volgens mij bestaat het niet (of hij moet het voor mij tevoorschijn kunnen toveren).
Goed plan, hopelijk werkt hij mee en dan kan jij ook weer door.
  maandag 7 november 2016 @ 00:16:43 #207
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166468475
Ik had inmiddels wel weer bronnen over dat beleid gevonden en ben toen weer aan de slag gegaan.

Toen heb ik alles eens samengevoegd en toen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik 3 verschillende dingen aan het onderzoeken ben op 6 verschillende manieren (kwalitatieve interviews, meta-analyse en secundaire data-analyse). En dat alles op zijn verzoek. Hoezo kan ik daar zelf verantwoordelijk voor zijn? Als hij expliciet zegt dat ik iets moet doen om een voldoende te halen, dan doe ik dat toch? Ik moet hem toch tevreden stellen?

Is dit gebruikelijk bij een masterscriptie of ben ik gewoon gepiepeld? _O-
  † In Memoriam † maandag 7 november 2016 @ 00:20:33 #208
43556 miss_dynastie
pi_166468544
Het is gebruikelijk dat een masterscriptie een werk is van enige omvang. Hoe zit het nou met die onderzoeksopzet deze ronde? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het beeld van beide kanten troebel is, maar dat het werk dat je inlevert van onvoldoende niveau is voor een voldoende, waardoor er steeds dingen bijgehaald worden.
  maandag 7 november 2016 @ 00:36:08 #209
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166468808
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 00:20 schreef miss_dynastie het volgende:
Het is gebruikelijk dat een masterscriptie een werk is van enige omvang. Hoe zit het nou met die onderzoeksopzet deze ronde? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het beeld van beide kanten troebel is, maar dat het werk dat je inlevert van onvoldoende niveau is voor een voldoende, waardoor er steeds dingen bijgehaald worden.
Hoort het beeld aan zijn kant niet helder te zijn? Hij hoort toch overzicht te hebben van wat moet gebeuren?

Kijk ik kan alles onderzoeken wat hij wil, en de onderdelen an sich zijn allemaal goed uitgevoerd, maar dat maakt het nog geen geheel. Omdat het een logisch geheel moet zijn.
  maandag 7 november 2016 @ 00:39:10 #210
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166468860
Ik begin het gevoel te krijgen dat ik mijn tijd aan het verspillen ben aan onzin.

En volgens mij ontwijkt hij me gewoon omdat hij dat weet.
pi_166469081
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 00:16 schreef Mishu het volgende:
Ik had inmiddels wel weer bronnen over dat beleid gevonden en ben toen weer aan de slag gegaan.

Toen heb ik alles eens samengevoegd en toen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik 3 verschillende dingen aan het onderzoeken ben op 6 verschillende manieren (kwalitatieve interviews, meta-analyse en secundaire data-analyse). En dat alles op zijn verzoek. Hoezo kan ik daar zelf verantwoordelijk voor zijn? Als hij expliciet zegt dat ik iets moet doen om een voldoende te halen, dan doe ik dat toch? Ik moet hem toch tevreden stellen?

Is dit gebruikelijk bij een masterscriptie of ben ik gewoon gepiepeld? _O-
Wat bedoel je met meta-analyse? :) Aangezien Sarasi hierboven ergens wat vertelt over haar meta-analyse en ik het idee heb dat jij totaal iets anders bedoelt. :P

Je bent niet gepiepeld. Je begeleider heeft op basis van je onderzoeksvraag een structuur voorgesteld die (m.i.) extreem logisch en systematisch is. Dat niet alle onderdelen even leuk zijn om te doen snap ik dan wel weer. :P
  maandag 7 november 2016 @ 01:09:09 #212
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166469178
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 01:00 schreef Operc het volgende:

[..]

Wat bedoel je met meta-analyse? :) Aangezien Sarasi hierboven ergens wat vertelt over haar meta-analyse en ik het idee heb dat jij totaal iets anders bedoelt. :P

Je bent niet gepiepeld. Je begeleider heeft op basis van je onderzoeksvraag een structuur voorgesteld die (m.i.) extreem logisch en systematisch is. Dat niet alle onderdelen even leuk zijn om te doen snap ik dan wel weer. :P
Het is alleen niet aan elkaar te praten op een elegante manier. Want er zijn honderden concepten in het spel en die moeten allemaal gedefinieerd worden.

Bovendien contrasteren sommige onderdelen met elkaar. Dat is overigens niet zo raar want de manier waarop je dingen meet bepaalt deels wat voor resultaten je krijgt (kwantitatief of kwalitatief).

1 bepaald onderwerp kan je op honderden manieren meten. En de manier bepaalt mede wat je vind.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mishu op 07-11-2016 01:16:38 ]
pi_166469250
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 01:09 schreef Mishu het volgende:
Bovendien contrasteren sommige onderdelen met elkaar. Dat is overigens niet zo raar want de manier waarop je dingen meet bepaalt deels wat voor resultaten je krijgt (kwantitatief of kwalitatief).
Dat uitkomsten niet zijn wat je verwacht is een interessant punt om te bespreken in je discussie sectie. Daar kun je ook wat meer speculeren over hoe dat dan komt enzo.
  maandag 7 november 2016 @ 01:18:01 #214
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166469265
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 01:16 schreef Operc het volgende:

[..]

Dat uitkomsten niet zijn wat je verwacht is een interessant punt om te bespreken in je discussie sectie. Daar kun je ook wat meer speculeren over hoe dat dan komt enzo.
Ik ben diverse dingen die ongeveer met elkaar samenhangen of ongeveer met elkaar te maken hebben gewoon op heel veel verschillende manieren aan het meten. En ik meet telkens een ander conceptueel model. Echt geen flauw idee wat ik dan in mijn methodologie hoofdstuk moet schrijven :?

Edit: niet serieus bedoeld: een mixed methods design of different inter- or sort of related subjects _O-

Ik ben misschien niet de beste wetenschapper ooit, maar ik ben wel goed genoeg om te weten dat dit niet goed is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mishu op 07-11-2016 02:37:49 ]
  maandag 7 november 2016 @ 02:12:17 #215
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166469566
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 00:20 schreef miss_dynastie het volgende:
Het is gebruikelijk dat een masterscriptie een werk is van enige omvang. Hoe zit het nou met die onderzoeksopzet deze ronde? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het beeld van beide kanten troebel is, maar dat het werk dat je inlevert van onvoldoende niveau is voor een voldoende, waardoor er steeds dingen bijgehaald worden.
En sowieso, kan je de student dan niet beter stimuleren om 1 onderdeel goed te doen ipv heel veel onderdelen net niet?
  † In Memoriam † maandag 7 november 2016 @ 06:08:56 #216
43556 miss_dynastie
pi_166469768
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 02:12 schreef Mishu het volgende:

[..]

En sowieso, kan je de student dan niet beter stimuleren om 1 onderdeel goed te doen ipv heel veel onderdelen net niet?
Je wil toch slagen neem ik aan? Dan zal je vooral een stuk op moeten leveren dat voldoet aan de normen. Het punt dat je applaus krijgt en een zes voor 'heel hard je best doen' ben je op dit punt al even voorbij. Je scriptie zal voldoende omvang en niveau moeten hebben en daar werkt je docent naar toe met je.
  † In Memoriam † maandag 7 november 2016 @ 06:17:03 #217
43556 miss_dynastie
pi_166469772
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 00:36 schreef Mishu het volgende:

[..]

Hoort het beeld aan zijn kant niet helder te zijn? Hij hoort toch overzicht te hebben van wat moet gebeuren?

Kijk ik kan alles onderzoeken wat hij wil, en de onderdelen an sich zijn allemaal goed uitgevoerd, maar dat maakt het nog geen geheel. Omdat het een logisch geheel moet zijn.
Nee en juist daarom dring ik er bij jou op aan om vanuit een heldere en goedgekeurde onderzoeksopzet te gaan werken- maar dan roep jij heel hard dat dat 'zijn ding' is, het hebben van overzicht, en daarmee kom je dus niet verder.

Ik vind je nog steeds weinig zelfreflectie hebben, het ligt allemaal aan anderen. De ene dag kom je roepen dat de informatie die hij wil gewoon niet bestaat, tenzij hij je maar aanwijst waar je het kan vinden. Een dag later is het 'ja het is er toch'. Die scriptie is JOUW proeve van bekwaamheid, niet de zijne.

Ik kan me best voorstellen dat de man heeft geconstateerd dat het hem gewoon niet gaat worden, maar het moeilijk vindt (ja ook bijna-gepensioneerden kunnen dat lastig vinden) om die boodschap over te brengen en hoopt op beterschap óf dat jij zelf tot die conclusie komt. Maar dat kun je hem op de man af vragen. Maar dit baseer ik op jouw uitspraken over 'tijd verdoen'. Kan best zijn dat je gevoel je daarin niet bedriegt.
pi_166471533
Bovendien ben je mijns inziens zelf verantwoordelijk voor het afbakenen van je onderzoek, en dat kan inhouden dat je af en toe nee zegt tegen je begeleider. In ieder geval kritisch het gesprek aangaat over het waarom. Maar een scriptie is geen tentamen waarbij jou wordt gevraagd analyse X te doen, die je dan doet. Het hele idee is dat je dat zelf bedenkt.
Your opinion of me is none of my business.
pi_166474422
Wat een gedoe, ik zou inmiddels denk ik een ander onderwerp hebben bedacht en een nieuwe scriptie zijn gaan schrijven.

Wat ik alleen niet helemaal begrijp is dat je nog mag verbeteren met een 4 (niet persoonlijk, even vanuit de logica die op de uni bij mij wordt gehanteerd). Bij ons is het zo dat een onvoldoende twee dingen kan betekenen:

1. Je hebt een 5. Op aanwijzing van de docent mag je proberen de scriptie te verbeteren en krijg je daarna een 6. Zo niet dan volgend jaar (bachelor) of volgend semester (master) overdoen.
2. Je hebt een 4. Volgend semester overdoen en verplicht een ander onderwerp kiezen. In de bachelor was dit geloof ik niet verplicht maar natuurlijk wel een slimme keuze.

Heeft jouw universiteit hier geen regels over?
pi_166474469
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 13:05 schreef DoubleDip het volgende:
Wat een gedoe, ik zou inmiddels denk ik een ander onderwerp hebben bedacht en een nieuwe scriptie zijn gaan schrijven.

Wat ik alleen niet helemaal begrijp is dat je nog mag verbeteren met een 4 (niet persoonlijk, even vanuit de logica die op de uni bij mij wordt gehanteerd). Bij ons is het zo dat een onvoldoende twee dingen kan betekenen:

1. Je hebt een 5. Op aanwijzing van de docent mag je proberen de scriptie te verbeteren en krijg je daarna een 6. Zo niet dan volgend jaar (bachelor) of volgend semester (master) overdoen.
2. Je hebt een 4. Volgend semester overdoen en verplicht een ander onderwerp kiezen. In de bachelor was dit geloof ik niet verplicht maar natuurlijk wel een slimme keuze.

Heeft jouw universiteit hier geen regels over?
Ik verbaas me er soms in het algemeen over dat er flinke verschillen zitten tussen universiteiten (en soms ook opleidingen binnen universiteiten) hoe dat soort zaken geregeld zijn. Ook qua wat de eisen zijn voor cum laude etc. Ik zou zeggen dat verbeteren of opnieuw doen afhangt van of je scriptie slecht geschreven is, of het onderzoek zelf slecht is opgezet/uitgevoerd. Maar geen idee of er universiteiten zijn die zich daar op baseren.
  † In Memoriam † maandag 7 november 2016 @ 14:15:43 #221
43556 miss_dynastie
pi_166475926
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 13:05 schreef DoubleDip het volgende:
Wat een gedoe, ik zou inmiddels denk ik een ander onderwerp hebben bedacht en een nieuwe scriptie zijn gaan schrijven.

Wat ik alleen niet helemaal begrijp is dat je nog mag verbeteren met een 4 (niet persoonlijk, even vanuit de logica die op de uni bij mij wordt gehanteerd). Bij ons is het zo dat een onvoldoende twee dingen kan betekenen:

1. Je hebt een 5. Op aanwijzing van de docent mag je proberen de scriptie te verbeteren en krijg je daarna een 6. Zo niet dan volgend jaar (bachelor) of volgend semester (master) overdoen.
2. Je hebt een 4. Volgend semester overdoen en verplicht een ander onderwerp kiezen. In de bachelor was dit geloof ik niet verplicht maar natuurlijk wel een slimme keuze.

Heeft jouw universiteit hier geen regels over?
Bij ons kreeg je niet eens een cijfer vooraf; je mocht je afstuderen aanvragen en had dus een voldoende, of je mocht je afstuderen nog niet aanvragen. Semesters hadden er al helemaal niks mee te maken. Cijfer kreeg je te horen na de verdediging, maar je ging de verdediging in met de wetenschap dat je klaar was. Nu is het zelfs zo dat voor de scriptie geen apart cijfer meer wordt gegeven. Heeft denk ik te maken met de M-in-2-regeling.

quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 13:07 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik verbaas me er soms in het algemeen over dat er flinke verschillen zitten tussen universiteiten (en soms ook opleidingen binnen universiteiten) hoe dat soort zaken geregeld zijn. Ook qua wat de eisen zijn voor cum laude etc. Ik zou zeggen dat verbeteren of opnieuw doen afhangt van of je scriptie slecht geschreven is, of het onderzoek zelf slecht is opgezet/uitgevoerd. Maar geen idee of er universiteiten zijn die zich daar op baseren.
Ik heb er destijds eens naar gezocht en destijds waren er twee Nederlandse universiteiten die voor een 8,4 gemiddeld geen cum laude gaven als er een cijfer lager dan 8 tussen zat. De mijne was er één van }:| /trauma :P
  maandag 7 november 2016 @ 17:43:20 #222
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166480255
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 10:31 schreef Sarasi het volgende:
Bovendien ben je mijns inziens zelf verantwoordelijk voor het afbakenen van je onderzoek, en dat kan inhouden dat je af en toe nee zegt tegen je begeleider. In ieder geval kritisch het gesprek aangaat over het waarom. Maar een scriptie is geen tentamen waarbij jou wordt gevraagd analyse X te doen, die je dan doet. Het hele idee is dat je dat zelf bedenkt.
Bij mijn eerste onderzoek is het een afgebakend onderzoek maar die is afgekeurd.

Ik heb vandaag de studieadviseur gebeld en zij gaat nu ten eerste contact opnemen met beide begeleiders, ten tweede achterhalen of huidige begeleider nog steeds ziek is en zo ja dan moeten ze misschien gaan kijken of hij vervangen kan worden.

Ik heb aangegeven dat ik erg moe wordt van de situatie en wat mij betreft twee opties zag: dit onderzoek herschrijven met betere en intensievere begeleiding, of gewoon opnieuw beginnen. Maar dan wil ik natuurlijk wel mijn collegegeld terug voor deze periode waarbij de begeleiding ernstig tekort schoot.
pi_166481146
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 17:43 schreef Mishu het volgende:

[..]

Bij mijn eerste onderzoek is het een afgebakend onderzoek maar die is afgekeurd.

Ik heb vandaag de studieadviseur gebeld en zij gaat nu ten eerste contact opnemen met beide begeleiders, ten tweede achterhalen of huidige begeleider nog steeds ziek is en zo ja dan moeten ze misschien gaan kijken of hij vervangen kan worden.

Ik heb aangegeven dat ik erg moe wordt van de situatie en wat mij betreft twee opties zag: dit onderzoek herschrijven met betere en intensievere begeleiding, of gewoon opnieuw beginnen. Maar dan wil ik natuurlijk wel mijn collegegeld terug voor deze periode waarbij de begeleiding ernstig tekort schoot.
Mja, steeds van begeleider wisselen lijkt me ook niet heel handig.
pi_166481475
Als geen enkele begeleider het tot nu toe lukt om jou een scriptie te laten schrijven die voldoende is zou ik toch echt eens van je high horse springen...
Ja doei.
pi_166481974
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 17:43 schreef Mishu het volgende:

[..]

Bij mijn eerste onderzoek is het een afgebakend onderzoek maar die is afgekeurd.

Ik heb vandaag de studieadviseur gebeld en zij gaat nu ten eerste contact opnemen met beide begeleiders, ten tweede achterhalen of huidige begeleider nog steeds ziek is en zo ja dan moeten ze misschien gaan kijken of hij vervangen kan worden.

Ik heb aangegeven dat ik erg moe wordt van de situatie en wat mij betreft twee opties zag: dit onderzoek herschrijven met betere en intensievere begeleiding, of gewoon opnieuw beginnen. Maar dan wil ik natuurlijk wel mijn collegegeld terug voor deze periode waarbij de begeleiding ernstig tekort schoot.
Jij knalt ook wel echt van het diepste dal naar de hoogste top elke keer. :')
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 7 november 2016 @ 19:06:43 #226
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166482173
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 18:28 schreef Operc het volgende:

[..]

Mja, steeds van begeleider wisselen lijkt me ook niet heel handig.
Nouja als hij ziek blijft heb ik er ook weinig aan... En we weten ook niet wat voor ziekte hij heeft.
  maandag 7 november 2016 @ 19:07:53 #227
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166482205
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2016 18:39 schreef motorbloempje het volgende:
Als geen enkele begeleider het tot nu toe lukt om jou een scriptie te laten schrijven die voldoende is zou ik toch echt eens van je high horse springen...
M'n Bsc in 3 maanden geschreven en gehaald ^O^
  Redactie Games maandag 7 november 2016 @ 19:09:55 #228
181272 crew  Noppie2000
pi_166482250
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 19:07 schreef Mishu het volgende:

[..]

M'n Bsc in 3 maanden geschreven en gehaald ^O^
Maar niet je MSc.
pi_166482323
En?
Ja doei.
  maandag 7 november 2016 @ 19:33:47 #230
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166482938
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 19:09 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Maar niet je MSc.
Nee, helaas is dat tot vooralsnog een groot drama. Maar ik heb tot op heden ook niks gehoord van dat het aan mij zou liggen. Ik denk dat als het echt aan mij zou liggen ze allang redenen hadden om te zeggen van luister dit gaat hem niet worden of dat ze me van die school hadden geknikkerd ofzo.

Het rare is dat ik er achter ben gekomen dat ik tegen mijn eigen verwachting in beleefd kan blijven tegen mensen blijkbaar.
  maandag 7 november 2016 @ 19:34:20 #231
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166482963
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2016 19:12 schreef motorbloempje het volgende:
En?
Het kost haar een week om iedereen te spreken.

Hij zei zelf dat hij griep had maar dat is al twee weken geleden. Misschien dat hij een complicatie heeft ofzo (longontsteking), kan best bij oudere mensen. Of gewoon overspannen. Maar moet eerlijk zeggen dat de reactiesnelheid daarvoor ook al niet echt denderend was. Ik merkte niet echt een dynamiek ofzo.

Ik ben in ieder geval blij met mijn besluit om dit uit te laten zoeken. Iets met zachte heelmeesters en stinkende wonden.
pi_166486565
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 19:33 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nee, helaas is dat tot vooralsnog een groot drama. Maar ik heb tot op heden ook niks gehoord van dat het aan mij zou liggen. Ik denk dat als het echt aan mij zou liggen ze allang redenen hadden om te zeggen van luister dit gaat hem niet worden of dat ze me van die school hadden geknikkerd ofzo.

Het rare is dat ik er achter ben gekomen dat ik tegen mijn eigen verwachting in beleefd kan blijven tegen mensen blijkbaar.
Maar die onvoldoende komt toch ook niet compleet uit de lucht vallen?
Ik snap dat het nu kut is qua begeleiding, maar kan me niet voorstellen dat alles tot nu toe de schuld van een ander is. Overigens heb je ook gewoon feedback gehad, dus blijkbaar was er een aantal dingen die echt nog niet goed zaten.

Vriendin heeft me trouwens net geholpen met mijn opzet, heb nu eindelijk het idee dat het richting begint te krijgen.
pi_166488578
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 17:43 schreef Mishu het volgende:

[..]

Bij mijn eerste onderzoek is het een afgebakend onderzoek maar die is afgekeurd.

Ik heb vandaag de studieadviseur gebeld en zij gaat nu ten eerste contact opnemen met beide begeleiders, ten tweede achterhalen of huidige begeleider nog steeds ziek is en zo ja dan moeten ze misschien gaan kijken of hij vervangen kan worden.

Ik heb aangegeven dat ik erg moe wordt van de situatie en wat mij betreft twee opties zag: dit onderzoek herschrijven met betere en intensievere begeleiding, of gewoon opnieuw beginnen. Maar dan wil ik natuurlijk wel mijn collegegeld terug voor deze periode waarbij de begeleiding ernstig tekort schoot.
Jeetje wat een gedoe allemaal, sterkte! Ik studeer momenteel af aan dezelfde universiteit en had me geen fijnere begeleider kunnen wensen. Moet je soms ook een beetje mazzel bij hebben..
  † In Memoriam † maandag 7 november 2016 @ 23:13:19 #234
43556 miss_dynastie
pi_166490567
Geld terug :D :'( :D _O-
pi_166490655
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 23:13 schreef miss_dynastie het volgende:
Geld terug :D :'( :D _O-
Doe eens een keer normaal, je getroll wordt nu obvious.
  maandag 7 november 2016 @ 23:23:07 #236
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166490889
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 21:14 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Maar die onvoldoende komt toch ook niet compleet uit de lucht vallen?
Ik snap dat het nu kut is qua begeleiding, maar kan me niet voorstellen dat alles tot nu toe de schuld van een ander is. Overigens heb je ook gewoon feedback gehad, dus blijkbaar was er een aantal dingen die echt nog niet goed zaten.

Vriendin heeft me trouwens net geholpen met mijn opzet, heb nu eindelijk het idee dat het richting begint te krijgen.
Het was door de ziekte van mijn vader (Alzheimer met gedwongen opname vlak voor ik naar het buitenland vertrok om data te verzamelen) niet optimaal, maar het was zeker niet slecht. Er had meer grondig literatuuronderzoek gedaan kunnen worden en hier en daar wat slordigheden maar echt slecht was het niet. En het voorstel van de tweede begeleider leidt dus ook tot niks. Wat wel gebeurd is dat doordat ik extra gelezen heb alles nu nog beter in mijn hoofd zit qua definities van concepten enzo. En dat daar ook intern bij mij meer ordening in is gekomen waardoor ik de samenhang nu beter begrijp.
  † In Memoriam † maandag 7 november 2016 @ 23:23:47 #237
43556 miss_dynastie
pi_166490916
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 23:16 schreef MCH het volgende:

[..]

Doe eens een keer normaal, je getroll wordt nu obvious.
Ik jank niet mee bedoel je? Nee, dat doe ik inderdaad niet. Ik doe een aantal inhoudelijke suggesties, maar nee, vooral niet werken aan een duidelijk plan, maar beginnen over geld terug en heel hoog van de toren blazen, daar redt ze het vast en zeker mee ^O^

Mocht je je storen aan me, dan kun je me uiteraard blokkeren. Maar ik laat me door jou niet zeggen wat ik al dan niet mag posten :)
  maandag 7 november 2016 @ 23:24:44 #238
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166490946
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 23:13 schreef miss_dynastie het volgende:
Geld terug :D :'( :D _O-
Een klasgenoot van mij had dus hetzelfde en bij haar hebben ze inderdaad het collegegeld over de periode van de gebrekkige scriptiebegeleiding van dezelfde opleiding terug gegeven.
  maandag 7 november 2016 @ 23:26:18 #239
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166490993
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 23:23 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik jank niet mee bedoel je? Nee, dat doe ik inderdaad niet. Ik doe een aantal inhoudelijke suggesties, maar nee, vooral niet werken aan een duidelijk plan, maar beginnen over geld terug en heel hoog van de toren blazen, daar redt ze het vast en zeker mee ^O^

Mocht je je storen aan me, dan kun je me uiteraard blokkeren. Maar ik laat me door jou niet zeggen wat ik al dan niet mag posten :)
Ik blaas bij hen absoluut niet hard van de toren, ik had eigenlijk best een goed gesprek met die studieadviseur volgens mij.

Het helpt sowieso om op te bellen en niet te mailen.
  † In Memoriam † maandag 7 november 2016 @ 23:27:38 #240
43556 miss_dynastie
pi_166491021
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 23:24 schreef Mishu het volgende:

[..]

Een klasgenoot van mij had dus hetzelfde en bij haar hebben ze inderdaad het collegegeld over de periode van de gebrekkige scriptiebegeleiding van dezelfde opleiding terug gegeven.
Nou, dat zou me verbazen als ze hetzelfde had. Jouw werk heeft niet het juiste niveau. Dat los je niet op met een weekje sneller nakijken, maar door aan de inhoud te werken. De begeleider geeft suggesties en jij roept meteen 'is er niet en anders zegt hij maar waar'. Het is geen spreekbeurt in groep zes....
  maandag 7 november 2016 @ 23:34:17 #241
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166491157
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 23:27 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nou, dat zou me verbazen als ze hetzelfde had. Jouw werk heeft niet het juiste niveau. Dat los je niet op met een weekje sneller nakijken, maar door aan de inhoud te werken. De begeleider geeft suggesties en jij roept meteen 'is er niet en anders zegt hij maar waar'. Het is geen spreekbeurt in groep zes....
Dat was bij haar dus ook, ook afgekeurd, alleen bij haar zagen ze geeneens ruimte om het nog te verbeteren.
  † In Memoriam † maandag 7 november 2016 @ 23:37:14 #242
43556 miss_dynastie
pi_166491236
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 23:34 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dat was bij haar dus ook, ook afgekeurd, alleen bij haar zagen ze geeneens ruimte om het nog te verbeteren.
In jouw geval lijkt het causaal verband tussen de 'gebrekkige begeleiding' en gebrekkige scriptie afwezig. Ik zou tenminste erg verbaasd zijn als je dat hard kunt maken.

Waarom niet gewoon focussen op een goede structuur en die uitvoeren? Nu ben je weer drukker met het proces dan met de inhoud.
  dinsdag 8 november 2016 @ 01:51:57 #243
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166492718
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 23:37 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

In jouw geval lijkt het causaal verband tussen de 'gebrekkige begeleiding' en gebrekkige scriptie afwezig. Ik zou tenminste erg verbaasd zijn als je dat hard kunt maken.

Waarom niet gewoon focussen op een goede structuur en die uitvoeren? Nu ben je weer drukker met het proces dan met de inhoud.
Je weet dat je niks van mijn werk hebt gezien?
  dinsdag 8 november 2016 @ 07:06:11 #244
66825 Reya
Fier Wallon
pi_166493362
Laten we het gezellig houden, mensen.
  † In Memoriam † dinsdag 8 november 2016 @ 09:02:38 #245
43556 miss_dynastie
pi_166494151
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 01:51 schreef Mishu het volgende:

[..]

Je weet dat je niks van mijn werk hebt gezien?
Jazeker. Ik zie natuurlijk wel je houding in dit topic, je complete gebrek aan zelfreflectie en de wijze waarop je meent recht te hebben op allerlei dingen die in mijn beleving verre van zelfsprekend, laat staan wenselijk zijn in deze fase van een studie. De wijze waarop je je nu weer richt op het proces, je docent mailt maar ook een schaduwtraject start via de studieadviseur in plaats van bezig te zijn met de scriptie zélf.

Op deze manier ben ik er bang voor dat ze je dan misschien uiteindelijk maar je geld terug geven om van het gedoe af te zijn, maar daarmee heb je nog geen diploma. Linksom of rechtsom zal jij daar zélf een stuk voor moeten schrijven dat aan de eisen voldoet. Een ander zal geen structuur, inhoud of bronnen voorkauwen; dat moet je allemaal zelf doen. Tot dat besef er is bij jou, zal dit een moeizaam traject blijven, al zou je de beste begeleider ter wereld krijgen. JIJ moet het doen, zet hem op!
  woensdag 9 november 2016 @ 20:00:15 #246
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166544308
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2016 09:02 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Jazeker. Ik zie natuurlijk wel je houding in dit topic, je complete gebrek aan zelfreflectie en de wijze waarop je meent recht te hebben op allerlei dingen die in mijn beleving verre van zelfsprekend, laat staan wenselijk zijn in deze fase van een studie. De wijze waarop je je nu weer richt op het proces, je docent mailt maar ook een schaduwtraject start via de studieadviseur in plaats van bezig te zijn met de scriptie zélf.

Op deze manier ben ik er bang voor dat ze je dan misschien uiteindelijk maar je geld terug geven om van het gedoe af te zijn, maar daarmee heb je nog geen diploma. Linksom of rechtsom zal jij daar zélf een stuk voor moeten schrijven dat aan de eisen voldoet. Een ander zal geen structuur, inhoud of bronnen voorkauwen; dat moet je allemaal zelf doen. Tot dat besef er is bij jou, zal dit een moeizaam traject blijven, al zou je de beste begeleider ter wereld krijgen. JIJ moet het doen, zet hem op!
:')
pi_166544641
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 november 2016 07:06 schreef Reya het volgende:
Laten we het gezellig houden, mensen.
Dat gaat wel lukken zo te zien. ;(
pi_166547264
Ladingen comments op m'n proefschrift binnen! Net voor ik de deur uitging gehad dus snel doorgekeken. Heel veel werk, maar hopelijk met deze kritische bezem er wat van maken de komende weken.
Ja doei.
pi_166549696
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:18 schreef motorbloempje het volgende:
Ladingen comments op m'n proefschrift binnen! Net voor ik de deur uitging gehad dus snel doorgekeken. Heel veel werk, maar hopelijk met deze kritische bezem er wat van maken de komende weken.
Lekker bezig!!
  woensdag 9 november 2016 @ 23:00:13 #250
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166550722
Ik heb nu vrijdag een gesprek en ik ga er open in. Ik ga mijn wensen aangeven maar ook goed luisteren wat hij zegt.
pi_166550850
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:00 schreef Mishu het volgende:
Ik heb nu vrijdag een gesprek en ik ga er open in. Ik ga mijn wensen aangeven maar ook goed luisteren wat hij zegt.
Heb je je wensen helder op een rijtje? Dat goed voorbereiden helpt wel denk ik.
pi_166550956
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:18 schreef motorbloempje het volgende:
Ladingen comments op m'n proefschrift binnen! Net voor ik de deur uitging gehad dus snel doorgekeken. Heel veel werk, maar hopelijk met deze kritische bezem er wat van maken de komende weken.
Mooi!
Your opinion of me is none of my business.
pi_166551660
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:00 schreef Mishu het volgende:
Ik heb nu vrijdag een gesprek en ik ga er open in. Ik ga mijn wensen aangeven maar ook goed luisteren wat hij zegt.
Heel goed. Succes vrijdag.
pi_166555408
12:45 scriptieverdediging, ben benieuwd hoe het zal gaan, goed voorbereid en ken m'n scriptie goed. Blij als het achter de rug is.
pi_166555427
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 09:41 schreef HulkHeld het volgende:
12:45 scriptieverdediging, ben benieuwd hoe het zal gaan, goed voorbereid en ken m'n scriptie goed. Blij als het achter de rug is.
Succes!
Ja doei.
pi_166555460
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 09:43 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Succes!
Dankjewel Bloempjee

Heb alleen het idee dat ik puur de scriptie herhaal in mijn presentatie. Zou niet weten wat ik als vernieuwends moet toevoegen, behalve dat ik zelf met mijn aanbevelingen in he bedrijf aan de slag ben gegaan.
pi_166557260
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 09:41 schreef HulkHeld het volgende:
12:45 scriptieverdediging, ben benieuwd hoe het zal gaan, goed voorbereid en ken m'n scriptie goed. Blij als het achter de rug is.
Succes!
pi_166557314
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 09:41 schreef HulkHeld het volgende:
12:45 scriptieverdediging, ben benieuwd hoe het zal gaan, goed voorbereid en ken m'n scriptie goed. Blij als het achter de rug is.
Veel plezier! :)
pi_166562328
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 09:41 schreef HulkHeld het volgende:
12:45 scriptieverdediging, ben benieuwd hoe het zal gaan, goed voorbereid en ken m'n scriptie goed. Blij als het achter de rug is.
Hoe is het gegaan?
pi_166577410
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 11:41 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Succes!
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 11:44 schreef Operc het volgende:

[..]

Veel plezier! :)
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:01 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan?
Thanks!! Geslaagd met een ruime 7!
Heerlijk gevoel :)
pi_166577474
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 08:36 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

[..]

[..]

Thanks!! Geslaagd met een ruime 7!
Heerlijk gevoel :)
Gefeliciteerd! *O*
pi_166577592
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 08:43 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O*
Dankjewel!!
pi_166577894
Puik!
Ja doei.
pi_166579339
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 08:36 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

[..]

[..]

Thanks!! Geslaagd met een ruime 7!
Heerlijk gevoel :)
Sweet! Gefeliciteerd! ;-)
pi_166580064
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:08 schreef Lean_Machine het volgende:

[..]

Sweet! Gefeliciteerd! ;-)
Thanks! Verlost haha
  † In Memoriam † vrijdag 11 november 2016 @ 11:59:17 #266
43556 miss_dynastie
pi_166580156
Gefeliciteerd! Was het een beetje wat je verwacht had? Qua presentatie/vragen bedoel ik...
pi_166580460
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 08:36 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

[..]

[..]

Thanks!! Geslaagd met een ruime 7!
Heerlijk gevoel :)
Gefeliciteerd! :)
pi_166580560
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:59 schreef miss_dynastie het volgende:
Gefeliciteerd! Was het een beetje wat je verwacht had? Qua presentatie/vragen bedoel ik...
Je zou 3 dagen voor je verdediging te horen krijgen waarover ze je een deel gingen bevragen, heb ik helemaal niet gekregen. Kreeg wel een standaardmailtje met wat de eventuele onderwerpen konden zijn waarover ze vragen konden gaan stellen. Dus ik heb dat voorbereid en dus was het wel te verwachten dat ze daarover dingen gingen vragen.
pi_166580568
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 12:19 schreef Operc het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! :)
Dankjewel!
pi_166582836
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:00 schreef Mishu het volgende:
Ik heb nu vrijdag een gesprek en ik ga er open in. Ik ga mijn wensen aangeven maar ook goed luisteren wat hij zegt.
Hoe was je gesprek?
pi_166582971


De proefschrift editing starter kit.... :D

:')
Ja doei.
pi_166583619
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:26 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]

De proefschrift editing starter kit.... :D

:')
Zoo dan, pikant stapeltje papier zeg haha. Succes :P
pi_166586417
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 november 2016 14:26 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]

De proefschrift editing starter kit.... :D

:')
Wow. Succes ermee.
pi_166600599
Dank. :P
Ja doei.
  zaterdag 12 november 2016 @ 12:20:34 #275
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166602723
Bizarre wending: heb nu zelf griep (norovirus).
pi_166603333
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:20 schreef Mishu het volgende:
Bizarre wending: heb nu zelf griep (norovirus).
Beterschap. Het heerst helaas.
Gesprek wel doorgegaan, of was je toen ook ziek?
  zaterdag 12 november 2016 @ 16:39:18 #277
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166607324
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:47 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Beterschap. Het heerst helaas.
Gesprek wel doorgegaan, of was je toen ook ziek?
Ja is doorgegaan, heb het van hem gekregen volgens mij _O-
pi_166607538
:')
pi_166607711
:r
Ja doei.
pi_166608992
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 16:39 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja is doorgegaan, heb het van hem gekregen volgens mij _O-
Nog wat nuttigs uit het gesprek kunnen halen?
  zaterdag 12 november 2016 @ 20:58:06 #281
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166612385
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 17:47 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nog wat nuttigs uit het gesprek kunnen halen?
Ja ik heb het opgenomen en ben daarna gelijk aan het werk gegaan.

Nog twee gezonde dagen en dan heb ik hem af volgens mij.
  zaterdag 12 november 2016 @ 20:58:35 #282
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166612400
quote:
Dat doe ik nu veel inderdaad :P
pi_166613810
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 20:58 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja ik heb het opgenomen en ben daarna gelijk aan het werk gegaan.

Nog twee gezonde dagen en dan heb ik hem af volgens mij.
Nou mooi zo. Duimen dat het dan ook echt klaar is.
  zondag 13 november 2016 @ 01:03:43 #284
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166617220
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 22:08 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nou mooi zo. Duimen dat het dan ook echt klaar is.
Altijd incalculeren dat het anders kan gaan.

Voorlopig is mijn eerste doel meer zien op een dag dan alleen de toiletmuren :P
pi_166669104
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 01:03 schreef Mishu het volgende:

[..]

Altijd incalculeren dat het anders kan gaan.

Voorlopig is mijn eerste doel meer zien op een dag dan alleen de toiletmuren :P
En heb je dat doel al kunnen bereiken? :P
  dinsdag 15 november 2016 @ 16:20:18 #286
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166672881
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 13:18 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

En heb je dat doel al kunnen bereiken? :P
Nou... Bleek toch wat meer werk te zijn.

Maar ik zet nu elke dag de wekker en dan ga ik aan de slag. Ik had ook een filmpje van iemand gezien dat meer jongeren die in de rouw zijn eeuwig doen over afstuderen. Omdat ze het nog niet verwerkt hebben ofzo. En dat je dan op een gegeven moment moet denken: ik ga het gewoon doen. Van Daan Westerink was dat filmpje.

Ik probeer ook ernaast te gaan sporten voor een evenwicht tussen denken en doen en mijn hoofd leegmaken. Eind deze week heb ik deel 1 af. Daarna nog deel 2 en dan ben ik klaar.
pi_166678411
Ik ben verzand. :') Maar even m'n begeleider gemaild, of we even samen een wat meer uitgekristalliseerd onderzoeksplan kunnen opstellen. Ik moet ook binnenkort m'n voorstel presenteren, dus iets meer richting zou wel prettig zijn. :P
Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 16 november 2016 @ 19:15:48 #288
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166698583
Ik heb weer twee paragrafen af. Nog drie te gaan ^O^
pi_166699919
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 19:15 schreef Mishu het volgende:
Ik heb weer twee paragrafen af. Nog drie te gaan ^O^
Goed bezig!

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 20:38 schreef Sarasi het volgende:
Ik ben verzand. :') Maar even m'n begeleider gemaild, of we even samen een wat meer uitgekristalliseerd onderzoeksplan kunnen opstellen. Ik moet ook binnenkort m'n voorstel presenteren, dus iets meer richting zou wel prettig zijn. :P
Ja dat is lastig. Moet zelf ook nog aan de bak voor de opzet. Succes!
  donderdag 17 november 2016 @ 17:12:52 #290
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166716385
Deel 1 is af. Nu nog deel 2 en dan wat laatste kleine aanvullingen hier en daar (die ik al op een rijtje heb staan op mijn to-do lijstje).

Ik lijk zowaar tot een eerste herschreven versie te komen.

En dan weer een gesprek inplannen denk ik.
pi_166801528
Zorgen gemaakt om niks. :') Hij heeft me een supergoed frame gegeven om aan te werken en me gezegd dat ik absoluut gewoon vaak langs moest komen om te blijven checken en doorspreken. Ik ben in ieder geval super enthousiast en dat vond hij ook wel leuk, geloof ik. *O*

Het idee is -gelukkig- iets ingedamd en nu voelt het ook niet meer als een groot slijmerig kippenvel monster. :D
Your opinion of me is none of my business.
pi_166801729
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 15:04 schreef Sarasi het volgende:
Zorgen gemaakt om niks. :') Hij heeft me een supergoed frame gegeven om aan te werken en me gezegd dat ik absoluut gewoon vaak langs moest komen om te blijven checken en doorspreken. Ik ben in ieder geval super enthousiast en dat vond hij ook wel leuk, geloof ik. *O*

Het idee is -gelukkig- iets ingedamd en nu voelt het ook niet meer als een groot slijmerig kippenvel monster. :D
Hopelijk kost het je niet teveel puntjes als je te vaak bij hem langs gaat.
pi_166801845
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 15:14 schreef MCH het volgende:

[..]

Hopelijk kost het je niet teveel puntjes als je te vaak bij hem langs gaat.
Commentaar voor m'n bachelorscriptie was juist dat ik te weinig bij 'm langs ging. Denk dat dat zo'n vaart niet zal lopen, voordat dat de andere kant op doorslaat. ;) Volgens mij wil hij er ook wat meer bovenop zitten omdat het ook een relevant onderzoek is voor z'n eigen (stapel) onderzoeken momenteel.

En er zit natuurlijk ook nog een verschil tussen "halp wat moet ik doen" en "ik heb ditendit idee en wil dan dezeofdie kant op en heb deze artikelen als basis, is dat een werkbaar idee". Er ligt voorlopig nog niet eens een concreet proposal.
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 21 november 2016 @ 18:38:33 #294
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166805977
Ik heb een eerste herschreven versie gemaild en het is nu weer wachten op feedback. Ben erg benieuwd wat er nu weer is :P

Zelf nog steeds niet echt lekker dus ik doe even rustig aan...

[ Bericht 0% gewijzigd door Mishu op 21-11-2016 18:46:51 ]
pi_166808374
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 18:38 schreef Mishu het volgende:
Ik heb een eerste herschreven versie gemaild en het is nu weer wachten op feedback. Ben erg benieuwd wat er nu weer is :P

Zelf nog steeds niet echt lekker dus ik doe even rustig aan...
Leef je wel gezond? 1.5 week buikgriep klinkt niet zo.
pi_166810883
Pff ik ga morgen maar eens aan de opzet zitten.
Heb in december nog een tentamen wat ik graag wil halen, maar dit moet ook gebeuren.
Morgen weer een dag, maar wel een langere vrees ik.
Ben even inspiratieloos nu. :')
pi_166810926
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 18:38 schreef Mishu het volgende:
Ik heb een eerste herschreven versie gemaild en het is nu weer wachten op feedback. Ben erg benieuwd wat er nu weer is :P

Zelf nog steeds niet echt lekker dus ik doe even rustig aan...
Spannend! Wel vervelend dat je nog steeds ziek bent.
  dinsdag 22 november 2016 @ 02:53:42 #298
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166818193
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 20:03 schreef MCH het volgende:

[..]

Leef je wel gezond? 1.5 week buikgriep klinkt niet zo.
Buikgriep was 1 dag maar, nu verkouden en draai gewoon niet lekker. Maar komt wel weer goed denk ik ;)
  dinsdag 29 november 2016 @ 20:46:55 #299
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166986300
Ik ben nog steeds aan het wachten op feedback, zou vandaag met vertraging komen :{
pi_166991752
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 20:46 schreef Mishu het volgende:
Ik ben nog steeds aan het wachten op feedback, zou vandaag met vertraging komen :{
Bummer.
pi_166991874
Ja
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')