abonnement Unibet Coolblue
pi_164486092
Welkom in Zwangerschap en Geboorte!

7 augustus: Fieder (jongen)
27 augustus: Quoi (jongen)
29 augustus: Nazil (jongen)

10 september: Ereshkigal
12 september: Mies_poes (meisje)
14 september: Soof-87
19 september: Twinkle20 (meisje)
24 september: Unihipili
28 september: Klaprooss (meisje)

1 oktober: Little_Acorn & PiperMaru (jongen)
8 oktober: Saarah (jongen)
10 oktober: jUsTmE13o2 (meisje)
23 oktober: *** Burdie & webspider ***
23 oktober: ViviRAWRS & Kyran (meisje)
27 oktober: Veruca_Assault

3 november: snoenk (meisje)
5 november: gewoonmezelf87 (jongen)
9 november: sproetjes (jongen)
10 november: Roomsnoes (jongen)
25 november: _Duckietje_ (jongen)
27 november: Queens (jongen)
29 november: Tinos85

1 december: Radyhyn (jongen)
12 december: Goudreinette (meisje)
16 december: Ooi86 (jongen)
23 december: Mienepien
28 december: BlueEyes

2017

25 januari: Levitation
30 januari: Selvaria

2 februari: SmallishBear
9 februari: WupWup
11 februari: marel88
27 februari: *** Stormqueen en bleiblei ***

19 maart: Cygne

7 april: Sam1993

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 15-08-2016 10:40:06 ]
pi_164486094
Gefeliciteerd Marjolijntje! *O*
pi_164486100
Met heel mooi nieuws van Marjolijntje in het vorige topic en ik sloot 'm met:

Gefeliciteerd!
Zo kunnen dingen heel anders lopen dan verwacht en toch heel mooi/goed zijn...
pi_164486133
Oh Marjolijntje van harte met je zoon! Ben benieuwd naar het hele verhaal en de ontmoeting met F. En je zwangerschap is voorbij! Hopelijk wordt het nu snel lichter voor je :*
pi_164486139
Marjolijntje gefeliciteerd *O*
En dan nu rust hoop ik!
pi_164486141
Marjolijntje, van harte met jullie zoon O+ . Fijn dat het manneke er is.
pi_164486156
Gefeliciteerd Marjolijntje!
pi_164486161
Dat betekent dat ik gewoon al 13e sta.. Whieee dat schiet al op. Maandag alweer 32 weken, tijd vliegt! Nog altijd nergens last van, da's ook fijn. Ofja, wel wat maagzuur af en toe, en een beurs gevoel downunder (volgens vk doordat baby al erg laag ligt met hoofdje maar nog niet is ingedaald uiteraard). Maar ik mag nog steeds niet klagen 😊 Wel een beetje te druk geweest op werk, vooral vorige week vrijdag mezelf echt voorbij gelopen, dan merk je wel dat je toch wat rustiger aan moet doen nu!
pi_164486173
Ik wil nog even een positieve ziekenhuiservaring delen. Ben er drie keer zonder bevalplan bevallen. En de eerste twee keer was ik al tevreden met hoe ik daar begeleid ben, maar deze derde keer ben ik daar bijna nog bewuster blij mee.

De dag vóór de inleiding had ik een gesprek en een echo enzo en toen vroegen ze naar mijn bevalplan. Ik heb toen aangegeven dat ik die niet had, maar graag in een bad zou bevallen (want rugliggen tijdens bevallen vond ik niet prettig, en want hopelijk de scherpe randjes van de weeën af en want hopelijk minder uitscheurellende). Uiteindelijk is de badbevalling mislukt en lag ik dus (iets op zij gekanteld wel) op mijn rug te bevallen met knip en scheur. Maar ik kon merken dat ze die paar dingen die ik in dat gesprek benoemd had wel gelezen hadden en dat alleen al vond ik prettig.

Verder moest ik de nacht blijven, en had ik de mazzel dat ik in die prachtige nieuwe kraamsuite mocht blijven. Elke voeding kwamen ze me helpen en mocht ik aangeven of ik nog ergens behoefte aan had. Met als gevolg dat ik de volgende ochtend al drie volledige dienbladen ontbijt had weggewerkt. :Y) . De kinderarts stelde om 3 uur 's nachts voor alvast even de controles te doen, zodat ik de volgende ochtend zou kunnen vertrekken zodra ik daar zelf aan toe was. ^O^

Niks dan positieve ervaringen wat dat betreft. En dat zonder bevalplan en met heel anders verlopende bevalling dan gehoopt.

Het enige dat ik graag had geweten van te voren was dat bevallen in bad met meconiumhoudend vruchtwater eigenlijk geen optie was. Dan had ik daar wat meer rekening mee gehouden. Maar ik geloof niet dat ik dat iemand kwalijk kan nemen. Ik had me verder blijkbaar niet goed genoeg ingelezen, mijn vk's hebben het geen van allen benoemd (en ik acht ze allemaal zeer kundig) en ook in het ziekenhuis is het niet van te voren benoemd. Nou ja, soit.

Ik denk ook dat bij zoiets overweldigends als bevallen het helemaal niet dom is om er juist een beetje 'onvoorbereid' in te gaan. Je zult hoe dan ook de regie een beetje uit handen moeten geven, al is het maar aan de oerkrachten van je eigen lichaam.
pi_164486215
Sorry hoor, negeer mijn post als ik te laat ben om me er nog mee te bemoeien :') . Misschien wilde ik het gewoon even kwijt. Ik moet ook mijn verslag maar eens op gaan schrijven. Merk dat ik er meer afstand van kan nemen nu.
pi_164486231
Oh goed, nu ben ik niet meer spuit elf!

Ik ben zo iemand met een bevaltrauma, maar dat ligt niet echt aan het ziekenhuis. Het gekwetste ligt bij mezelf, en teleurstelling in mijn lijf. Ik wens niet als munitie te dienen voor het opstoken van zwangere vrouwen...

Bijvoorbeeld, door opmerkingen hier dacht ik destijds ook ineens geen oxycotine spuit te willen. Ziekenhuis was er duidelijk over: die krijg je wel. Ik was verongelijkt en bozig daarover. Maar bij de bevalling (waar ik door de inleiding toch al vol oxycotine zat) maakte het me ECHT geen drol meer uit. Ik had al morfine en alles gehad ivm keizersnede dus de situatie was toch al nadelig voor het kind.

Het maakt geen verschil voor je BV, dat is simpelweg bangmakerij en ik krijg er een vieze smaak van in mijn mond.
Kwak
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 08:39:01 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164486271
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 08:27 schreef kwakz0r het volgende:
Het maakt geen verschil voor je BV, dat is simpelweg bangmakerij en ik krijg er een vieze smaak van in mijn mond.
Dat heeft dan ook helemaal niemand (hier) gezegd ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 13-08-2016 09:43:52 ]
KuikenGuppy
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 08:39:56 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164486279
Marjolijn, gefeliciteerd met je zoon *O*.
KuikenGuppy
pi_164486280
Kwak :* . Iedereen mag zijn ei kwijt kunnen toch? Ook al is het onderwerp alweer veranderd.
pi_164486305
Marjolijntje, hij is er! Wat fijn!!!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 13 augustus 2016 @ 09:02:01 #16
269689 crew  Viv
pi_164486383
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 08:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Kwak :* . Iedereen mag zijn ei kwijt kunnen toch? Ook al is het onderwerp alweer veranderd.
Dat geldt dus ook voor jou, met je "negeer mijn post". ;) Ik vind het juist fijn om jullie eigen ervaringen te horen.
pi_164486490
Ja, dat is ook zo!
Ik bedoel mijn post ook niet eens als discussie-standpunt, maar gewoon als positieve ziekenhuiservaring(en).
pi_164486597
Omg ik sta 3e! *O*
Meld na een niet al te slechte nacht, vanaf 2 uur maar 1 keer hoeven plassen! Hoe het daarvoor ging hebben we het niet over.
pi_164486632
*O* Marjolijntje, je zoon is geboren! Het broertje van je grote dame! Van harte gefeliciteerd O+ En wat een toffe naam, de naam die ik in mijn puberteit altijd wilde voor een jongensbaby later *;
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 09:36:06 #20
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164486651
Gefeliciteerd Marjolijntje *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164486825
Gefeliciteerd Marjolijntje *O* Benieuwd naar je verhaal en hoe je je voelt.
pi_164486915
Gefeliciteerd Marjolijntje!! *G*
pi_164486930
Pfhoeh gaat ineens snel met het lijstje zeg 4e gewoon!!
Ben wel erg benieuwd hoelang die kleine nog blijft zitten hoor...
Voor een paar weken terug was ik er van overtuigd dat het bleef zitten tot de uitgerekende datum maar mn gevoel zegt nu dat het eerder komt waarom geen idee...bij flint had ik dat ook...zelfs ook uitgesproken naar de verloskundige die moest hard lachen "dat zeggen de meeste hoogzwangere"... alleen ons Flint was er de dag daarop inderdaad geloof niet dat ze dat nu nog zegt :6
Pijnlijke harde buiken zijn weg. Wel om het minste geringste een flinke harde buik zal wel bij het termijn horen denk ik...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_164486935
Marjolijntje van harte *O* wat fijn dat hij lekker thuis is geboren. Grote zus al geweest?

Hier niks -O-
pi_164486987
Ik heb dat bij Saar ook telkens gezegd, dat ik de 40 weken niet zou halen, en dat klopte. En bij deze meneer heb ik hetzelfde idee... vermoed een oktoberkindje.

Fieder... -O- hang in there!

Hier 28 weken vandaag!
S. 2014
J. 2016
pi_164487013
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 08:39 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat heeft dan ook helemaal niemand (hier) gezegd ;).
Dat is wat mij verteld werd destijds. Hier. Door meerdere mensen. ;)
Kwak
pi_164487021
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 10:00 schreef Fieder het volgende:
Marjolijntje van harte *O* wat fijn dat hij lekker thuis is geboren. Grote zus al geweest?

Hier niks -O-
-O-
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:20:26 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164487108
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 10:11 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat is wat mij verteld werd destijds. Hier. Door meerdere mensen. ;)
Ow, ik dacht dat je op de discussie van gisteren doelde. Daar werd juist een paar keer benadrukt dat het geen invloed heeft op bv.
KuikenGuppy
pi_164487168
Gefeliciteerd Marjolijntje!

:* voor Fieder...
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:32:33 #30
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_164487288
Marjolijntje, gefeliciteerd *O*
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_164487532
quote:
4s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 10:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb dat bij Saar ook telkens gezegd, dat ik de 40 weken niet zou halen, en dat klopte. En bij deze meneer heb ik hetzelfde idee... vermoed een oktoberkindje.

Fieder... -O- hang in there!

Hier 28 weken vandaag!
Je was toch ingeleid?
pi_164487553
Marjolijntje *O* daar isite!
Gefeliciteerd O+
♥ J & S
pi_164487566
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 10:52 schreef WupWup het volgende:

[..]

Je was toch ingeleid?
Klopt, ik heb ook niet gezegd dat het op een natuurlijke manier was :P enkel dat ik het eind niet zo halen.
S. 2014
J. 2016
pi_164487603
Mies_poes, ik kwam deze tegen, moest aan jou denken. :D

S. 2014
J. 2016
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:08:10 #35
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164487705
Gefeliciteerd Marjolijntje! *O*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164487739
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 10:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mies_poes, ik kwam deze tegen, moest aan jou denken. :D

[ link | afbeelding ]
Whehe :D
Nog steeds pissig ook. Waarom liggen die dingen niet gewoon altijd in de supermarkt? :( ze zijn te lekker om alleen maar tijdelijk in de schappen te leggen. Waar kan ik mijn klachten indienen? -O-

Hier vandaag vrijgezellenfeest wat ik mede georganiseerd heb. Veel activiteiten ga ik schrappen, maar even zien waar ik bij aan ga sluiten. Heb er iig totaal geen zin in :')
pi_164488261
Gaat goed hier, F is hele trotse blije grote zus, ze wil hem verhaal komt nog, maar moet hier ook nog even landen. Zo eerst ff slapen ;)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_164488395
Marjolijntje gefeliciteerd met jullie zoon *O* *O*

Fieder :*
Nog even en je kan ook baby knuffelen
pi_164488522
Ooooh Ikke, nog van harte! Dat had ik nog helemaal niet gedaan. Gaat alles goed daar? O+
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:27:00 #40
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164488802
Ik begin een beetje voorspelbaar te worden, maar toch: heeeeeeerlijk gesport O+ Ging eigenlijk toch nog best soepeltjes. Zelfs een beetje gejogd! Wel gek om me te realiseren dat dit de laatste keer zou kunnen zijn geweest. Maar ik heb iedereen maar gewoon begroet met "tot volgende week"!

En ik sta op nummer 2 :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 11:12 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Whehe :D
Nog steeds pissig ook. Waarom liggen die dingen niet gewoon altijd in de supermarkt? :( ze zijn te lekker om alleen maar tijdelijk in de schappen te leggen. Waar kan ik mijn klachten indienen? -O-

Hier vandaag vrijgezellenfeest wat ik mede georganiseerd heb. Veel activiteiten ga ik schrappen, maar even zien waar ik bij aan ga sluiten. Heb er iig totaal geen zin in :')
Ik heb de oplossing voor je :) Tevens bezigheidstherapie ;) Toch heel veel plezier met de vrijgezelligheid. Wie weet wordt het zomaar leuk.

Benieuwd naar je verhaal Marjolijntje!
pi_164489156
Ik ben al stiekem aan het meelurken in het babytopic en nou moeten mijn hormonen ook een nieuwe Tula :@ :')
komt misschien ook wel omdat onze wandelwagen niet meer helemaal 100 is maar we daar eigenlijk ook geen nieuwe voor willen aanschaffen want laatste kindje.

En we hebben eerlijk tegen elkaar gezegd dat we allebei niet blij zijn met 'de' naam die vooralsnog nu staat als we niet heel snel met een leukere/betere optie komen :{
pi_164489288
Wij zouden voor dit kindje niks nieuws kopen, zeker nadat we wisten dat het weer een jongen was. Tot mn hormonen begonnen op te spelen :D En dit wordt het laatste kindje dus mocht van mezelf nog best wat grote uitgaven doen. Moraal: kopen die tula

Ik ben al de hele dag wat misselijk en had net n flinke klodder slijm :Y) zegt allemaal niks maar er gebeurt iig iets
pi_164489298
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 12:57 schreef Fieder het volgende:
Wij zouden voor dit kindje niks nieuws kopen, zeker nadat we wisten dat het weer een jongen was. Tot mn hormonen begonnen op te spelen :D En dit wordt het laatste kindje dus mocht van mezelf nog best wat grote uitgaven doen. Moraal: kopen die tula

Ik ben al de hele dag wat misselijk en had net n flinke klodder slijm :Y) zegt allemaal niks maar er gebeurt iig iets
Sliertjes en bonkjes ♡♡
:)
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:00:12 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164489321
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 12:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik ben al stiekem aan het meelurken in het babytopic en nou moeten mijn hormonen ook een nieuwe Tula :@ :')
komt misschien ook wel omdat onze wandelwagen niet meer helemaal 100 is maar we daar eigenlijk ook geen nieuwe voor willen aanschaffen want laatste kindje.

En we hebben eerlijk tegen elkaar gezegd dat we allebei niet blij zijn met 'de' naam die vooralsnog nu staat als we niet heel snel met een leukere/betere optie komen :{
Welke heb je op het oog? :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164489393
Mja het maakt me eigenlijk niet eens zo heel veel uit welke. Hoewel ik de printjes vaak heel grappig en lief vind, vind ik ze voor ons ook wat 'schreeuwerig' dus ik neig naar een wat neutralere kleur of print.

Fieder ik vind dat je helemaal gelijk hebt O-) . Ik heb echt haast geen uitgaven gedaan voor dit kindje buiten de noodzakelijke dingen en een eerste pakje want verder hebben we alles al. Tis een beetje nu of nooit omdat ik over een maand al uitgerekend ben :D .. maja we leven momenteel op 1 loon dus moeten wrl heel bewuste keuzes maken. Even mijn wederhelft lief aankijken vanavond O-)

En slijm en prut *O*
Misschien dan toch heel heel heel snel? Hoop het voor je :*
pi_164489570
Marjoleintje, gefeliciteerd *O*
Wat een leuke naam!
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:28:59 #47
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164489815
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Mja het maakt me eigenlijk niet eens zo heel veel uit welke. Hoewel ik de printjes vaak heel grappig en lief vind, vind ik ze voor ons ook wat 'schreeuwerig' dus ik neig naar een wat neutralere kleur of print.

Fieder ik vind dat je helemaal gelijk hebt O-) . Ik heb echt haast geen uitgaven gedaan voor dit kindje buiten de noodzakelijke dingen en een eerste pakje want verder hebben we alles al. Tis een beetje nu of nooit omdat ik over een maand al uitgerekend ben :D .. maja we leven momenteel op 1 loon dus moeten wrl heel bewuste keuzes maken. Even mijn wederhelft lief aankijken vanavond O-)

En slijm en prut *O*
Misschien dan toch heel heel heel snel? Hoop het voor je :*
Of misschien tweedehands Twink? Welke ook een stuk goedkoper is én je hebt geen extra insert nodig, is de Hop Tye: http://www.babybij.nl/draagzak/vanaf-de-geboorte-2/hop-tye

Ik vind 'm minstens zo leuk! Maar misschien wil je persé een Tula, dan valt er niks tegen te beginnen
:+
pi_164489839
Dat klinkt goed Marjolijntje, ben heel benieuwd naar het volledige verhaal!

Quoi lekker gesport, elke keer weer leuk om te lezen hoeveel lol je erin hebt :)

Twinkle, ik zeg ook doen de Tula! Wij hebben een Bondolino en een Yaro doek gekocht. Ik kijk er zo naar uit om de baby te gaan dragen! Vriendin heeft hem 9 maanden in de buik, straks is 'ie uit de buik en mag ik hem eindelijk O+

Net op kraamvisite geweest/newbornfoto's gemaakt bij een goede vriendin die vorige week een zoon heeft gekregen. Zo'n schattig kindje!! Heel zoet en heel veel haartjes!
pi_164490539
Q ik heb een hop tye en een tula en idd, voor mini babies vind ik de hoptye prima, maar ik krijg hem in mijn eentje niet op mijn rug. Dan is de tula bij grotere babies weer fijner wat dat betreft! (Ook qua draagcomfort vond ik, maar dat is persoonlijk).

En: meld! Met baby uit de buik! O+ gisteren heeft na strippen in de ochtend en een dag lang harde buiken de bevalling eindelijk doorgezet, en ben ik zonder medisch circus en fluxus, zonder artsen en pijnstilling, bevallen van een prachtige zoon *O* vanmorgen om 6.16. Hij heet T.homas, woog 3630, en is perfect. We waren om 10.30 thuis :D ik ben moe, maar gelukkig. Fysiek ben ik ook echt in een ander universum dan vorige keer :') haleluja wat een verschil.

Nou goed, warrig ws, maar dat dus! :D

Oh en drie keer raden wie er om 2 uur snachts nog even langszwaaide op mijn kamer? :P
pi_164490607
Jaaaaaa Crump daar is 'ie! Gefeliciteerd met je zoon O+ :* ! Mooie naam, mooi ook bij W. Hoe was de ontmoeting tussen de broers?
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:08:55 #51
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164490623
Nondeju, dat is een sneaky update zo _O-

Gefeliciteerd zeg, en wat fijn dat het zo gegaan is! ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:09:45 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_164490645
Crumpetje, daar ben je, goed gedaan jij lieverd! Gefeliciteerd O+
disclaimer
pi_164490695
jaaaa daar ben je!! O+ Ik ben zo ontzettend blij voor je dat het zo voorspoedig gelopen is!
:)
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:13:15 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164490717
Crump O+ gefeliciteerd! *O* Ik moet er van huilen ;( O+.
Mama van twee zoons! Lekker bijkomen en genieten en ik hoor graag tzt al je ervaringen en tips ;) :*.
KuikenGuppy
pi_164490741
Thanks voor de tip Quoi, ga ze van de week zeker bakken :D
Wat goed dat jij nog lekker hebt kunnen sporten!

Verder ben ik het eens met Fieder, Twinkle, kopen die handel 8-)
Mijn positiejurkjes beginnen allemaal te kort te worden. Een uur nadat ik net bij iemand was zei iemand dat ik m'n jurkje (met split bij den reet) naar beneden moest trekken, maar dat kan heul niet meer :')
En verder hoor ik steeds dat ik zo mooi zwanger ben O+
pi_164490742
Crumpette O+ O+ O+ O+ Wat fantastisch!! Wat fijnnnn dat het zo goed is gegaan! En T.homas O+ En zonder gedoe O+ Jij held! En snotter
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_164490781
Crump! :D van harte gefeliciteerd! *O* en wat ontzettend fijn dat deze bevalling zo goed gegaan is.
pi_164490806
Ooh wat klinkt dat heerlijk, Crumpette! O+ Wat een verschil met de vorige keer!! Ga je bv proberen weer? Dan hopelijk ook anders dan de vorige keer :*
Wat een mooie naam <3
Ben benieuwd hoe W zijn broertje O+ vindt

Ging jij Fok-meeten vannacht :o
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:22:00 #59
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164490888
Wtf Crumpette :o Eerst droog op de tula en hop tye reageren en dan "oja een baby". Hilarisch. Gefeliciteerd w/ Klinkt als een meer dan prima bevalling.
pi_164490906
Jaaaa Crumpette, gefeliciteerd! Heel mooie naam O+
pi_164490929
Gefeliciteerd marjolijntje en Crumpette!!
pi_164490979
Crump! Gefeliciteerd!
Wat fijn :)
pi_164491061
Sneaky update ja :D gefeliciteerd Crumpette! O+
pi_164491118
Gefeliciteerd crump en wat fijn dat je een bevalling zonder medisch circus had.
Veel geluk samen!
pi_164491140
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 14:14 schreef Mies_poes het volgende:
Thanks voor de tip Quoi, ga ze van de week zeker bakken :D
Wat goed dat jij nog lekker hebt kunnen sporten!

Verder ben ik het eens met Fieder, Twinkle, kopen die handel 8-)
Mijn positiejurkjes beginnen allemaal te kort te worden. Een uur nadat ik net bij iemand was zei iemand dat ik m'n jurkje (met split bij den reet) naar beneden moest trekken, maar dat kan heul niet meer :')
En verder hoor ik steeds dat ik zo mooi zwanger ben O+
Ja dat heb ik ook }:|
Allemaal mooie speciale positiejurkjes gekocht met de gedachte die tot asn de bevalling aan te kunnen. Maar sommigen vind ik voort echt te kort. En met ern legging deronder vind ik ook niet zo :@

Dus dan maar de action tokkie jurken :+ :@
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:36:17 #66
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_164491188
Ik heb ook een tula :D .

Gefeliciteerd lief crumpettje O+
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_164491189
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 14:05 schreef Crumpette het volgende:
Q ik heb een hop tye en een tula en idd, voor mini babies vind ik de hoptye prima, maar ik krijg hem in mijn eentje niet op mijn rug. Dan is de tula bij grotere babies weer fijner wat dat betreft! (Ook qua draagcomfort vond ik, maar dat is persoonlijk).

En: meld! Met baby uit de buik! O+ gisteren heeft na strippen in de ochtend en een dag lang harde buiken de bevalling eindelijk doorgezet, en ben ik zonder medisch circus en fluxus, zonder artsen en pijnstilling, bevallen van een prachtige zoon *O* vanmorgen om 6.16. Hij heet T.homas, woog 3630, en is perfect. We waren om 10.30 thuis :D ik ben moe, maar gelukkig. Fysiek ben ik ook echt in een ander universum dan vorige keer :') haleluja wat een verschil.

Nou goed, warrig ws, maar dat dus! :D

Oh en drie keer raden wie er om 2 uur snachts nog even langszwaaide op mijn kamer? :P
Gefelicitaart *O* *O*

Enne.. doel je op Mignonne of wat? :D
pi_164491265
Gefeliciteerd Crumpette *O*
S. 2014
J. 2016
pi_164491284
Crumpette gefeliciteerd!! Mooie naam ook, zo heet mijn man O+
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:43:22 #70
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164491336
Gefeliciteerd Crumpette! *O*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164491512
Gefeliciteerd crumpette! *O* Wat heerlijk dat het dit keer zonder fluxus is gegaan! Geniet ze O+
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:52:49 #72
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164491555
crump gefeliciteerd *O* En die naam O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164491576
Gefeliciteerd crumpetteketet, mooie naam en wat een prachtbevalling!

Fijn dat t nu zo anders en 'normaal' is!
Kwak
pi_164491627
Crumpje met d'r mooie jongetje O+
pi_164491688
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 14:36 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Gefelicitaart *O* *O*

Enne.. doel je op Mignonne of wat? :D
I deny everything! :+
(was aan t werk voor een andere praktijk en op dat moment toevallig in het zh :) )
:)
pi_164491772
Jaaa Crump, wat super! Gefeliciteerd! *O* Nu lekker bijkomen en genieten van je 3 :'( mannen!
pi_164492234
Crump, wat klinkt dat fantastisch! Van harte gefeliciteerd met jullie tweede zoon! O+. *O*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_164492276
Gefeliciteerd Crumpette *O* Nu ben je mama van 2 zoons O+
pi_164492290
Gefeliciteerd crumpette! Wat een lieve naam vind ik dat altijd O+
  Moderator zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:34:29 #80
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164492667
Gefeliciteerd Crumpette! Klinkt als een fijne bevalling. Nu lekker genieten met je drie mannen O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_164492690
Gefeliciteerd Crumpette *O* *O* wat fijn dat het zo goed gegaan is!
pi_164492999
Crump gefeliciteerd met je zoon *O* *O*
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:48:54 #83
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_164493036
Crump wat klink je gelukkig!! O+
Van harte gefeliciteerd en lekker genieten op je roze wolk met blauwe glitters *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_164493215
Gefeliciteerd Crumpette! Nog een jongetje erbij *O*
pi_164493226
2 kleine jongetjes geboren O+

Gefeliciteerd Marjolijntje! *O*

En Crump O+ , daar is ie dan!! Gefeliciteerd *O*
pi_164493323
Crump gefeliciteerd !!!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_164494267
crumpette van harte! klinkt heel fijn zo! mooie naam :D
pi_164494757
Crump gefeliciteerd!! Hadden we bijna een datum tweeling O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_164494870
:D Mooie update Crumpette.
Gefeliciteerd *O*.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:57:33 #90
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_164495096
Gefeliciteerd crump!
pi_164495820
Van harte gefeliciteerd Crumpette O+ *O*
pi_164496369
Gefeliciteerd Crump! O+ *O*
pi_164496626
Gefeliciteerd, Crumpette! Wat fijn dat het deze keer zo normaal is verlopen. Een hele goede kraamtijd gewenst!
pi_164497565
Crump, van harte! *O* . Veel geluk samen O+ .
pi_164498468
Crumpette, gefeliciteerd!! *O* Veel geluk en geniet ervan!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 13 augustus 2016 @ 19:34:10 #96
269689 crew  Viv
pi_164498779
Gefeliciteerd crumpette!
pi_164498924
Crumpette en Marjolijntje van harte gefeliciteerd met jullie jongetjes!! O+ *O*
pi_164500140
Whoehoee, mooie berichten!!! *O* .

Gefeliciteerd Crumpette en Marjolijntje! O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:12:55 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164501531
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 12:57 schreef Fieder het volgende:
Wij zouden voor dit kindje niks nieuws kopen, zeker nadat we wisten dat het weer een jongen was. Tot mn hormonen begonnen op te spelen :D En dit wordt het laatste kindje dus mocht van mezelf nog best wat grote uitgaven doen. Moraal: kopen die tula

Ik ben al de hele dag wat misselijk en had net n flinke klodder slijm :Y) zegt allemaal niks maar er gebeurt iig iets
Wij hadden voor kuiken de hele eerste garderobe unisex ingeslagen, maar toch vind ik dat dit kindje net als kuiken weer eigen, nieuwe spulletjes verdient. Heus geen nieuwe wagen of ledikant, maar het hoeven niet alleen maar doorschuivertjes te zijn.
Dus ik zeg ook kopen die Tula :P.

Ik heb vanmiddag een enorme huilbui gehad... Waar ik het eerst weer een beetje zag zitten om te bevallen, werpt het de laatste dagen weer zo'n schaduw over alles... ik droom er zelfs over, slaap er slecht van, bah ;(. Kon ik het maar skippen, maar dat had ik een maand of 7 geleden moeten bedenken :').
KuikenGuppy
pi_164502342
Crump, van harte gefeliciteerd *O*

Hier vandaag ud en D is gewoon al bijna 2 weken O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:39:21 #102
269689 crew  Viv
pi_164502451
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 21:12 schreef Burdie het volgende:
Ik heb vanmiddag een enorme huilbui gehad... Waar ik het eerst weer een beetje zag zitten om te bevallen, werpt het de laatste dagen weer zo'n schaduw over alles... ik droom er zelfs over, slaap er slecht van, bah ;(. Kon ik het maar skippen, maar dat had ik een maand of 7 geleden moeten bedenken :').
Balen zeg! :* Terug je bad in, of waar had je laatst al die fijne vooruitzichten opgedaan?
pi_164502861
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 21:12 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik heb vanmiddag een enorme huilbui gehad... Waar ik het eerst weer een beetje zag zitten om te bevallen, werpt het de laatste dagen weer zo'n schaduw over alles... ik droom er zelfs over, slaap er slecht van, bah ;(. Kon ik het maar skippen, maar dat had ik een maand of 7 geleden moeten bedenken :').
Wat balen, Burd! Weet je VK hoe erg je er tegen op ziet? Niet zoals veel mensen een beetje, maar echt flink? En heb je manieren die je eerder geholpen hebben om door negatieve patronen heen te komen? Er is nog tijd hè... :*

Ik ga Selvaria en Wup achterna: ik voel plopjes!
pi_164503262
Burdie, Ik vind het zo verdrietig voor je.
Even mijn verhaal, geen dramatische eerste bevalling, maar ook geen fijne.

Mijn eerste bevalling was geen pretje met rug weeen, maar vooral de "zusters" die mij niet serieus namen en terwijl ik zo ongeveer al pers weeen had deden alsof ik nog maar op 4cm zat. Het ging ook echt debiel snel bij mij en al helemaal voor een eerste. Heb daar echt een rot gevoel aan over gehouden. Niemand geloofde dat ik echt zware weeen al had.

Bij F was alles sowieso al K. Gebroken vliezen met 34 weken en echt geen idee wanneer de bevalling echt zou beginnen en zelfs kans (mijn grootste angst) een inleiding met 37 weken als het niet vanzelf zou beginnen.

Ik heb heel duidelijk terwijl ik in het ziekenhuis lag aangegeven dat ik het zo ontzettend erg had gevonden dat niemand mij destijds serieus nam & ik mij zo ontzettend verloren had gevoeld. Ik mocht na een aantal dagen weer naar huis en mocht daar afwachten wat er zou gebeuren.

Natuurlijk mocht ik vrij snel midden in nacht weer terug ;) de VK die ik daar trof heb ik weer verteld wat er de eerste keer was gebeurd en hoe ik dat allemaal had ervaren. En dat ik nu weer zo "bang" was met de CTG en rug weeen dat dat stomme ding niks zou registreren.

Ze kwam na een tijd weer de kamer binnen en vroeg hoe het ging en of ik de pijn een cijfer kon geven tussen de 1-10. Ik zei geloof ik een 6 ofzo. En toen zei ze en ik weet het nog steeds "ik heb je vorige beval verslag regel voor regel net nagelezen en na wat ik daar gelezen heb en hoe snel het toen ging denk ik meer dat dit een 8tje is"

Maar zo ontzettend fijn! Ze heeft gewoon naar mij geluisterd, nam mij serieus, zo fantastisch. Zo kan het dus ook.

Ik kan je angst niet weg nemen helaas, geen enkel fijn verhaal kan dat.

En als je wel naar een ander ziekenhuis wil - gewoon doen - boeiend wat de rest er eventueel van vindt - jij moet het doen - jij moet de rust kunnen vinden & vertrouwen kunnen hebben.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_164503304
Gefeliciteerd Crumpette! Wat klinkt dat allemaal goed zeg :)

Ik heb sinds een paar dagen last van maagzuur.. Maargoed da's zowat mijn enige kwaaltje dus ik prijs me nog steeds gelukkig! ^O^
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:34:58 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_164504345
Ach lieve Burdie toch. Ik kan je niet helpen, niets zinnigs zeggen, maar ik wil je wel even een dikke knuffel geven :* ik hoop zó dat ook jóuw tweede bevalling een veel betere ervaring mag zijn dan de eerste!
disclaimer
pi_164504351
Burd .. wat marel zegt .. er is nog tijd. Ik hoop dat je voor jezelf een manier vindt om toch met een enigszins gevoel van vertrouwen naar de bevalling toe te leven :* .. lijkt me echt heel naar zo voor je. En hoop dat deze bevalling gewoon een hele fijne c.q. mooie bevalling voor je mag zijn waar je met een goed gevoel op terug kan kijken.

Ik wilde eigenlijk ook nog iets anders posten hier maar dat voelt dan weer zo lullig naar Burd doe ofzo :@ ... maar vond het te grappig. Mijn wederhelft gaat donderdag naar het zkh voor sterilisatie. Hij had een informatiefolder gekregen die ik toen gelijk doorgespit heb. Zodoende moest ik hem al vertellen dat hij niet zelf terug mocht rijden en dat ik daarom mee zou gaan. Hij dacht dat ie dat allemaal zelf wel zou kunnen blabla stoer doen. Ik had hem ook al gezegd dat ie 10 dagen geen zware djngen kocht tillen en dat dat nog een uitdaging zou gaan worden met twee kindjes van 16 en 17 kg :+

Nou vond ie het vanavond dan toch maar eens tijd worden om die folder maar eens zelf door te lezen ( :') )
Hij: woow ze gaan me gewoon met 2 prikken in mijn ballen plaatselijk verdoven :{ :o :o
Ik: :')
Hij: Ja wat nou? Weet je hoe pijn dat gaat doen? Daar zit echt wel veel gevoel hoor!!
Ik: :') :') :') :P
Hij: Ja lach maar. Als je dadelijk alles bij elkaar schreeuwt bij de bevalling ga ik je toch ook niet uit staan lachen of wel dan? :{w
Ik: effe serieus. Jij gaat twee prikken in je ballen krijgen en dan voel je helemaal niks meer. Waar zit je over te zeuren man? Toen ze bij de geboorte van Djenna een schaar in mijn doos zetten en hechtingen en de hele rambam erna was je ook maar wat blij dat ik na een week weer mee kon draaien in het huishouden. En jij zit serieus te piepen over 2 kleine prikjes? :') :') .. wat wil je dat ik nu ga zeggen? :D .. o schatje ik heb zo'n medelijden met je?? :D

Echt je had erbij moeten zijn :D _O- .. ik denk dat hij met de dag kleiner wordt de komende dagen :D
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:39:01 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_164504528
Hehehehehe Twinkle. Ik snap je reactie best hoor, maar het feit dat jij ergere gruweldaden hebt doorstaan in je intieme zone betekent natuurlijk niet dat hij híer geen schrik van mag hebben ;) ik snap het althans van zijn kant best goed. Hopelijk heeft hij er weinig last van in elk geval!
disclaimer
pi_164505002
Gefeliciteerd Marjolijntje en Crumpette! *G*
pi_164505148
Crump, hij is er O+
Gefeliciteerd *O*

Burd :*
pi_164505257
Crump!! Gefeliciteerd O+

En ik lees over plopjes! Heerlijk!

Burd :*

Wtfbbq #10!
♥ J & S
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:54:42 #112
269689 crew  Viv
pi_164505283
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik had hem ook al gezegd dat ie 10 dagen geen zware djngen kocht tillen en dat dat nog een uitdaging zou gaan worden met twee kindjes van 16 en 17 kg :+
Misschien ook niet de beste timing straks met een zo goed als hoogzwangere partner? :@
pi_164505398
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 14:05 schreef Crumpette het volgende:
Q ik heb een hop tye en een tula en idd, voor mini babies vind ik de hoptye prima, maar ik krijg hem in mijn eentje niet op mijn rug. Dan is de tula bij grotere babies weer fijner wat dat betreft! (Ook qua draagcomfort vond ik, maar dat is persoonlijk).

En: meld! Met baby uit de buik! O+ gisteren heeft na strippen in de ochtend en een dag lang harde buiken de bevalling eindelijk doorgezet, en ben ik zonder medisch circus en fluxus, zonder artsen en pijnstilling, bevallen van een prachtige zoon *O* vanmorgen om 6.16. Hij heet T.homas, woog 3630, en is perfect. We waren om 10.30 thuis :D ik ben moe, maar gelukkig. Fysiek ben ik ook echt in een ander universum dan vorige keer :') haleluja wat een verschil.

Nou goed, warrig ws, maar dat dus! :D

Oh en drie keer raden wie er om 2 uur snachts nog even langszwaaide op mijn kamer? :P
Yay!! Gefeliciteerd! Wat een mooie naam, zeker in combi met W O+. Wat fijn dat het dit keer soepeler ging!

Marjolijntje, ik kan je niet meer quoten mobiel, maar wat heerlijk dat je zoon er is! *O* Het zit erop, de zwangerschap en hopelijk ook de donkere periode. Wat een snelheid ook zeg :o! Prachtige naam heeft hij gekregen O+. Ik hoop oprecht dat je geniet nu van je gezin :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_164505496
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:54 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Misschien ook niet de beste timing straks met een zo goed als hoogzwangere partner? :@
Nee ja klopt .. we hadden eigenlijk edn langere wachttijd verwacht :@
Mja we gaan het wel overleven. Opzich zijn er nauwelijks situaties waarbij we perse de kindjes moeten tillen. Tis vaak meer uit gemakzucht c.q. effe snel. Je doet het gewoon heel gemakkelijk .. daar zullen we even een paar dagen wat terughoudener in moeten zijn dan. Zelf in/uit bed/auto/van de stoel/op de bank/you name it. Kunnen ze prima zelf .. gewoon beetje gemakzucht dat we ze daarbij soms helpen.
pi_164505873
Crump en Marjolijntje... Van harte met jullie verse jongetjes O+ Veel geluk!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:18:53 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164505998
Twink :D :') mannen... (hoewel ik het ook wel snap hoor!)

Bedankt voor de kusjes, dames... :P. Ik bespreek het regelmatig bij de vk, en heb volgende keer een extra lange afspraak om het er uitgebreid over te hebben. En een gesprek in het zkh zal misschien ook helpen, maar ik word momenteel al misselijk als ik er überhaupt aan denk om daar een afspraak te hebben :@. Gelukkig heb ik nog 10 weken, dus alle tijd :').

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:53 schreef klaprooss het volgende:
Crump!! Gefeliciteerd O+

En ik lees over plopjes! Heerlijk!

Burd :*

Wtfbbq #10!
Hoe gaat het met jou dan? Is je verhuizing al in zicht?
KuikenGuppy
pi_164506737
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 23:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoe gaat het met jou dan? Is je verhuizing al in zicht?
Meh, nee. Oplevermaand blijft veranderen, ik hoop op november dan zitten we erin voor de feestdagen. De baby is er dus sowieso voor een maand of 2 voordat we over gaan denk ik.
♥ J & S
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:47:14 #118
269689 crew  Viv
pi_164507007
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 23:18 schreef Burdie het volgende:
En een gesprek in het zkh zal misschien ook helpen, maar ik word momenteel al misselijk als ik er überhaupt aan denk om daar een afspraak te hebben :@.
Struisvogel }:| zou het niet juist rust geven als je dat gesprek achter de rug hebt?
pi_164507254
Gefeliciteerd Crumpette! *G*
pi_164509911
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 23:47 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Struisvogel }:| zou het niet juist rust geven als je dat gesprek achter de rug hebt?
Dat inderdaad. Je blijft je kop in het zand steken, maar de tijd is je aan het inhalen. Pak jezelf eens bij kop en kont, want je verdient gewoon een goede voorbereiding!
  zondag 14 augustus 2016 @ 03:22:33 #121
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164512687
Burdie, ik hoop echt dat je de positieve vibe weer vindt.

Wekker gezet voor Dafne Schippers 100m finale. Waarom ook alweer? :Z }:|
  zondag 14 augustus 2016 @ 04:36:32 #122
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164514254
Crump gefeliciteerd *G*
Hier nog steeds wakker }:| nacht twee al... Telkens als ik ook maar iets in slaap val en beweeg schiet er een pijnscheut door mn rug of been en ben ik weer wakker :'(
En dan appt mn man heel lief vanaf zn werk "ga nou slapen" euh jaaaa dat zou indd fijn zijn :')
pi_164514538
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 04:36 schreef sproetjes het volgende:
Crump gefeliciteerd *G*
Hier nog steeds wakker }:| nacht twee al... Telkens als ik ook maar iets in slaap val en beweeg schiet er een pijnscheut door mn rug of been en ben ik weer wakker :'(
En dan appt mn man heel lief vanaf zn werk "ga nou slapen" euh jaaaa dat zou indd fijn zijn :')
al 2 pcm genomen?
:)
pi_164514581
Burd :* herkenbaar hoor. Ik wens je echt van harte een ervaring als de mijne. Blijf in gesprek! Mijn pm/dm staat open (al kan ik niet beloven dat ik snel ben :P )
pi_164514778
Bird alles is al gezegd maar :* :*

Twinkle dat staat hier over een tijd ook op de planning. :D ben benieuwd hoe pieperig ie gaat zijn.
Ik heb sowieso n tactloze hufter soms :') verder issie wel lief hoor. Gister nog zei ie: Nou ik word dat wachten op de baby wel een beetje zat nu. Uhhhh DUHHHH :( :( :( :( :(

Meld zonder baby dus. Morgen weer controle.
  zondag 14 augustus 2016 @ 08:50:05 #126
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164514787
Crump, ik sta versteld van je. Alsof je die bevalling er 'even tussendoor' hebt gedaan. Ook al aangeschoven in het babytopic. Lekker voortvarend bezig :D

Gistermiddag de stad in geweest en bij favo bierwinkeltje HET eerste flesje (voor mij dan :+ ) voor na de bevalling aangeschaft :9 Daarna bij favo Italiaan op het terras beland en lekker gegeten. Houd zo van mijn stadje en mijn vaste adresjes! Mensen leven ook zo lief mee O+

Door al het geslenter wel redelijk gebroken, maar dat was het waard.

Tevens meld. We gaan gewoon de 39e week in *)
  zondag 14 augustus 2016 @ 08:57:51 #127
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164514810
Fieder :* Duurt lang! Morgen concrete plannen bij de controle?
pi_164514828
Marjolijntje en Crump!! Gefeliciteerd met jullie Jommetjes O+ O+
*Steen terug trekt*
pi_164514846
Ja evt weer strippen. Ik twijfel nog want het doet (bij mij iig) zo'n pijn en vorige keer deed het niks. Maar na 41 weken schijnt het effectiever te zijn...

Morgen is mn moeders verjaardag, zou n leuk kado zijn. Dinsdag is mn schoonvader jarig maar die heeft al 6x gezegd dat ik het dan maar op een andere dag moet krijgen :{ dus we gaan voor dinsdag }) en 16-8-16 O+
  zondag 14 augustus 2016 @ 09:28:07 #130
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164515082
Dat is een mooie datum idd Fieder! :D.

Quoi, ik lustte na de bevalling geen bier meer :'). Welke heb je uitgekozen?

Wup wat ben je streng :P. Ik ben er mee bezig ;) dank je :*.

30-weken vandaag (*boks* Vivi!)
KuikenGuppy
pi_164515181
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 09:03 schreef Fieder het volgende:
Ja evt weer strippen. Ik twijfel nog want het doet (bij mij iig) zo'n pijn en vorige keer deed het niks. Maar na 41 weken schijnt het effectiever te zijn...

Morgen is mn moeders verjaardag, zou n leuk kado zijn. Dinsdag is mn schoonvader jarig maar die heeft al 6x gezegd dat ik het dan maar op een andere dag moet krijgen :{ dus we gaan voor dinsdag }) en 16-8-16 O+
Haha wat is dat nou weer voor opmerking dat je het maar op een andere dag moet krijgen 😂
16/8/16 zou mooi zijn ja! Ik ga hopen op 16/10/16 (10/10 uitgerekend). Lijkt me fantastisch 😎
pi_164515270
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 09:03 schreef Fieder het volgende:
Ja evt weer strippen. Ik twijfel nog want het doet (bij mij iig) zo'n pijn en vorige keer deed het niks. Maar na 41 weken schijnt het effectiever te zijn...

Morgen is mn moeders verjaardag, zou n leuk kado zijn. Dinsdag is mn schoonvader jarig maar die heeft al 6x gezegd dat ik het dan maar op een andere dag moet krijgen :{ dus we gaan voor dinsdag }) en 16-8-16 O+
Karma is a bitch })

O en je vent :'( :{ .. lekker tactloos idd :') .. zit in jouw lijf hoe moet jij je dan wel jiet voelen :')

Nou wat ik vooral heel grappig vond/vind is dat ie dat zo overal stoer liep te verkondigen want ja drie koters is leuk enzo. En thuis ineens niet meer zo stoer :') . En dan durven te piepen over twee prikjes terwijl wij vrouwen soms zo'n lijdensweg moeten doorstaan.. heb ik het nog niet eens over een ks gehad want daar kan ik (gelukkig) niet over meepraten. Grote bek klein hartje .. he has it :') :D

Maar Fieder .. hang in there :*
  zondag 14 augustus 2016 @ 09:49:06 #133
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164515285
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 09:28 schreef Burdie het volgende:
Quoi, ik lustte na de bevalling geen bier meer :'). Welke heb je uitgekozen?
Nee :o Dat zou wat zijn. Ik heb een milde gekozen qua alcoholpercentage (4.8%): Op&Top van De Molen. En sja, de Emelisse (blond) moest, want de kloon waaronder ik hier startte met posten in december :P

Geen idee of ik er tzt trek in heb.

Fieder, die kleine trekt vast zijn eigen plan en hopelijk gewoon eerder :)
pi_164515295
Burdie, is dat ooit goed gekomen, dat na de bevalling geen niet meer lusten? :o ik heb van de week mijn eerste flesjes desperados gekocht O+

Vrijgezellenfeest was erg leuk! Ben zelfs nog met m'n dikke buik mee de stad in geweest tot twee uur :D soms moet je wat voor leuke avondjes over hebben.
pi_164515337
Ik lustte geen wijn meer, begon na een half jaar langzaam weer te komen maar vind nog steeds niet veel lekker.

Hej dat was een verstopte wacht maar :+
Kwak
  zondag 14 augustus 2016 @ 09:56:22 #136
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164515349
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 09:50 schreef Mies_poes het volgende:
Burdie, is dat ooit goed gekomen, dat na de bevalling geen niet meer lusten? :o ik heb van de week mijn eerste flesjes desperados gekocht O+
Half; ik lustte het na een tijdje wel weer, maar ik dronk al vaker wijn dan bier en ben na de bevalling maar gewoon overgestapt ;). Als bv-fabriek dronk ik toch al niet zo vaak meer :P.
KuikenGuppy
pi_164515489
Quoi toen ik de eerste keer na de bevallong weer alcohol dronk zag ik in no time roze olifantjes _O-

Mies fijn dat het feestje toch heel tof was!
  zondag 14 augustus 2016 @ 10:10:50 #138
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164515508
Mooi is dat ja, totaal ondersteboven staan van een half glaasje wijn :').
KuikenGuppy
pi_164515596
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 09:48 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Karma is a bitch })

O en je vent :'( :{ .. lekker tactloos idd :') .. zit in jouw lijf hoe moet jij je dan wel jiet voelen :')

Nou wat ik vooral heel grappig vond/vind is dat ie dat zo overal stoer liep te verkondigen want ja drie koters is leuk enzo. En thuis ineens niet meer zo stoer :') . En dan durven te piepen over twee prikjes terwijl wij vrouwen soms zo'n lijdensweg moeten doorstaan.. heb ik het nog niet eens over een ks gehad want daar kan ik (gelukkig) niet over meepraten. Grote bek klein hartje .. he has it :') :D

Maar Fieder .. hang in there :*
Je kan pijn niet vergelijken ;) De ene vrouw gilt de hele provincie bij elkaar bij de bevalling, Terwijl de ander het allemaal wel mee vind vallen, En ergens snap ik hem wel, lijkt mij geen fijne plek om naalden in te krijgen...

16-8-16 vind ik een mooie datum O+
S. 2014
J. 2016
pi_164515820
Ik weet nog wel dat ik tijdens de zwangerschap van Boaz via Insiders of Buzzer twee megaflessen met een of ander nieuwe hippe alcoholische versnapering had gekregen om te testen. Keek daar echt al die tijd naar uit :9~ :9~

Boaz geboren .. en ik mocht het eindelijk iitproberen :9~

5 minuten later ... schat ik ga naar bed want ik ben helemaal lam :') (hielp het slaapgebrek natuurlijk ook niet echt mee :') )
  zondag 14 augustus 2016 @ 10:42:45 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_164515873
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 09:48 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Karma is a bitch })

O en je vent :'( :{ .. lekker tactloos idd :') .. zit in jouw lijf hoe moet jij je dan wel jiet voelen :')

Nou wat ik vooral heel grappig vond/vind is dat ie dat zo overal stoer liep te verkondigen want ja drie koters is leuk enzo. En thuis ineens niet meer zo stoer :') . En dan durven te piepen over twee prikjes terwijl wij vrouwen soms zo'n lijdensweg moeten doorstaan.. heb ik het nog niet eens over een ks gehad want daar kan ik (gelukkig) niet over meepraten. Grote bek klein hartje .. he has it :') :D

Maar Fieder .. hang in there :*
had jij niet ook prikangst? O-) ;)

Fieder, nog hoogstens een paar dagen :*
disclaimer
pi_164516057
Nah prikangst .. tis niet mijn hobbie maar ik kijk gewoon de andere kant op. Wat moet dat moet :Y)

Maar gewoon dat ie mij het gevoel gaf dat 2 prikjes in zijn ballen ( :') :+ :@ ) waaaaaaay much erger is als bevallen. Dat kon ik niet zo hebben en daar stak ik de draak mee :Y)

Maar dat zal altijd een wellusnietus spelletje blijven want mannem kunnen nu eenmaal anno 2016 nog steeds niet bevallen :Y)
Dus denk niet dat het tegendeel ooit bewezen kan worden.

Al moet ik nu ineens denken aan die aflevering bij BNN van ... Filemon en Dennis (?) Die zo'n sing op hun buik kregen ofzo waarmee weeen werden gesimuleerd?
  zondag 14 augustus 2016 @ 11:08:06 #143
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164516236
Jij hebt weer geen ballen, dus kunt niet beoordelen hoe pijnlijk alles daar is Twink ;) Tactisch is het niet natuurlijk dat hij dat tegen jou verkondigt :P

En jullie komen wel ineens met best alcohol-rijke vergelijkingen! Dit is een biertje met een molecuul alcohol (wijn moet ik niet aan denken). Ik hoop daarmee geen lamlendige praktijken te veroorzaken. En anders zou dat heullll jammer zijn :)

Kom er nu net na een rekensommetje achter dat de verzekering ons een beetje heeft genaaid qua 'nieuw pakket' per 1 aug. Morgen gaat dit hormonster eens even in de telefoon klimmen >:)
pi_164516325
Ik geef de moed op hoor .. onze baby gaat gewoon naamloos door het leven :'( .. We komen echt niet uit DE naam :{ :'(
  zondag 14 augustus 2016 @ 11:29:00 #145
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164516493
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 11:16 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik geef de moed op hoor .. onze baby gaat gewoon naamloos door het leven :'( .. We komen echt niet uit DE naam :{ :'(
Bleh!
Zijn jullie het oneens of komen jullie afzonderlijk van elkaar ook niet tot een geschikte naam?
pi_164516572
Hij brandt mijn namen af en ik de zijne :')
We associëren elkaars namen dan met mensen/dieren/dingen die we kennen
We willen geen naam die met een D of B begint en met een A of S klank eindigt want Djennaaaa en Boassss
Schrijfwijze van elkaars namen staan ons niet aan
Namentopic biedt ook geen uitkomst .. En we zitten nu al een paar dagen heel internet af te zoeken naar namen .. Kost stiekem nog best veel energie.

Gewoon stom :@
Bij sommige dingen kun je denken: ooowww first world problems .. dat lost zichzelf wel op. Maar een naam .. tja da's gewoon iets wat MOET. Binnen 3 dagen na de geboorte moet je je kind gewoon aangeven. Kan haar moeilijk Baby Twinkle gaan noemen in het geboorteregister :')
  zondag 14 augustus 2016 @ 11:38:01 #147
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164516612
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 11:16 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik geef de moed op hoor .. onze baby gaat gewoon naamloos door het leven :'( .. We komen echt niet uit DE naam :{ :'(
Herkenbaar :').
Mijn man vond het ook stom dat je maar 3 dagen hebt om het kind aan te geven en zou nog informeren of er uitstel aan te vragen is _O-.
KuikenGuppy
  zondag 14 augustus 2016 @ 11:41:53 #148
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164516669
Jullie gaan lekker Twinkle :') :D Even twee weken loslaten?

Uitstel van aangeven.. Ik vraag me af of er ooit een man is geweest die alsnog zijn keuze heeft doorgedrukt bij het aangeven van het kind. Ik ken wel de anecdotes over spelfouten e.d. Ook zo lullig.
  zondag 14 augustus 2016 @ 11:44:24 #149
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164516704
Snel rondje Google leert dat uitstel aanvragen niet mogelijk is; je kunt wel gewoon "te laat" gaan aangeven, maar dan krijg je een boete en gaat het via het OM.
KuikenGuppy
pi_164517118
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 11:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Hij brandt mijn namen af en ik de zijne :')
We associëren elkaars namen dan met mensen/dieren/dingen die we kennen
We willen geen naam die met een D of B begint en met een A of S klank eindigt want Djennaaaa en Boassss
Schrijfwijze van elkaars namen staan ons niet aan
Namentopic biedt ook geen uitkomst .. En we zitten nu al een paar dagen heel internet af te zoeken naar namen .. Kost stiekem nog best veel energie.

Gewoon stom :@
Bij sommige dingen kun je denken: ooowww first world problems .. dat lost zichzelf wel op. Maar een naam .. tja da's gewoon iets wat MOET. Binnen 3 dagen na de geboorte moet je je kind gewoon aangeven. Kan haar moeilijk Baby Twinkle gaan noemen in het geboorteregister :')
Ik had geen naam en dacht: dat lost zichzelf wel op, ze stelt zich vast aan ons voor. Was ook zo, we wisten 't gelijk O+ Misschien helpt een kleiiiin beetje loslaten (mag wel in je achterhoofd spoken natuurlijk ;) )
pi_164517208
Oei, namen. Als wij een jongetje krijgen zal hij ook naamloos door het leven moeten vrees ik. :+

Alcohol: ik ben nooit echt meer van wijn gaan genieten. Ik lust het nog wel, maar ik drink net zo lief iets anders. Nou ben ik ook wel van zwangerschap + bv redelijk snel in deze nieuwe zwangerschap gerold, wat ook niet echt bevorderlijk werkt. Als baby 2 van de tiet is (en liefst ook doorslaapt :+ ) nog maar eens kijken hoe het ervoor staat. Een biertje ging er nog wel redelijk in geloof ik, maar ook op 1 hand te tellen hoevaak ik die heb gedronken de afgelopen 2 jaar.

*O* 16 weken! *O* Klinkt ineens al heel serieus!
  zondag 14 augustus 2016 @ 12:50:01 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164517837
BZN als voornaam dan? *O*

Ik lust alles, ook alcohol weer, ter geruststelling :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 14 augustus 2016 @ 13:02:15 #153
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164518090
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:50 schreef Molo het volgende:
BZN als voornaam dan? *O*

Ik lust alles, ook alcohol weer, ter geruststelling :+
Als je niet met een voornaam komt (of als je naam wordt afgekeurd en je komt niet met iets nieuws), bedenkt de ambtenaar van de burgerlijke stand er een.
KuikenGuppy
pi_164518118
Dat las ik ook ja :D en dat je geen scheldwoorden als naam mag geven (als voorbeeld stond er: poepzak :') )

Ik vind Twinkle best n leuke naam :+
pi_164518155
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 11:08 schreef Quoi het volgende:
Jij hebt weer geen ballen, dus kunt niet beoordelen hoe pijnlijk alles daar is Twink ;) Tactisch is het niet natuurlijk dat hij dat tegen jou verkondigt :P

En jullie komen wel ineens met best alcohol-rijke vergelijkingen! Dit is een biertje met een molecuul alcohol (wijn moet ik niet aan denken). Ik hoop daarmee geen lamlendige praktijken te veroorzaken. En anders zou dat heullll jammer zijn :)

Kom er nu net na een rekensommetje achter dat de verzekering ons een beetje heeft genaaid qua 'nieuw pakket' per 1 aug. Morgen gaat dit hormonster eens even in de telefoon klimmen >:)
eh, een flesje bier en een glas wijn zijn evenveel alcohol, door de andere inhoudsmaat toch? Allebei 1 unit alcohol.

Dat bier van de Molen is geen triple maar wel gewoon bier :+
Kwak
  zondag 14 augustus 2016 @ 13:06:10 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164518161
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 13:02 schreef Burdie het volgende:

[..]

Als je niet met een voornaam komt (of als je naam wordt afgekeurd en je komt niet met iets nieuws), bedenkt de ambtenaar van de burgerlijke stand er een.
Ook een goeie wel :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 14 augustus 2016 @ 13:07:32 #157
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164518184
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 13:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Ook een goeie wel :Y
Ik denk dat de meeste ambtenaren dan hun eigen naam opschrijven.
KuikenGuppy
  zondag 14 augustus 2016 @ 13:07:33 #158
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164518185
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 13:05 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

eh, een flesje bier en een glas wijn zijn evenveel alcohol, door de andere inhoudsmaat toch? Allebei 1 unit alcohol.

Dat bier van de Molen is geen triple maar wel gewoon bier :+
Dat is bij pils, bij speciaalbieren is alcoholpercentage natuurlijk soms vele malen hoger dus dan gaat die vlieger niet op (ik probeer even mijn bijleesfaal van CUL heel slim goed te maken nu :7 :') )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 14 augustus 2016 @ 13:09:30 #159
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164518217
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 13:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste ambtenaren dan hun eigen naam opschrijven.
Als ze die goed kunnen schrijven :+

Kind van collega van mij heette bijna Harem ipv Harm :')
Toen heeft man het na drie keer uitleggen en spellen maar zelf in de computer geramd daar :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164518226
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 11:41 schreef Quoi het volgende:
Jullie gaan lekker Twinkle :') :D Even twee weken loslaten?

Uitstel van aangeven.. Ik vraag me af of er ooit een man is geweest die alsnog zijn keuze heeft doorgedrukt bij het aangeven van het kind. Ik ken wel de anecdotes over spelfouten e.d. Ook zo lullig.
Mijn opa bij het aangeven van mijn moeder :Y) :P
Mijn oma wilde haar Wilma noemen ( mijn opa heette wilhelmus) maar mijn opa vond dat vreselijk, en bij het aangeven heeft hij er Karin wilhelmina van gemaakt. O-)

Nadat de 1e boosheid was gezakt vond mn oma het ook beter klinken :P
S. 2014
J. 2016
  zondag 14 augustus 2016 @ 13:28:45 #161
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164518540
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 13:05 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

eh, een flesje bier en een glas wijn zijn evenveel alcohol, door de andere inhoudsmaat toch? Allebei 1 unit alcohol.

Dat bier van de Molen is geen triple maar wel gewoon bier :+
Ik ga alleen denk ik geen flesje leegdrinken, vermoed ik. Proefglaasje ofzo?

Noem dat maar gewoon bier. Amarillohop! O+

heb mijn hele zwangerschap geroepen dat mijn eerste biertje een porter of stout mag zijn, maar bij nader inzien gaat dat er waarschijnlijk zo genadeloos inhakken, dus toch maar 'normaal' idd ;)

quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 13:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Mijn opa bij het aangeven van mijn moeder :Y) :P
Mijn oma wilde haar Wilma noemen ( mijn opa heette wilhelmus) maar mijn opa vond dat vreselijk, en bij het aangeven heeft hij er Karin wilhelmina van gemaakt. O-)

Nadat de 1e boosheid was gezakt vond mn oma het ook beter klinken :P
:D Toch tricky.
pi_164518557
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 13:07 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat is bij pils, bij speciaalbieren is alcoholpercentage natuurlijk soms vele malen hoger dus dan gaat die vlieger niet op (ik probeer even mijn bijleesfaal van CUL heel slim goed te maken nu :7 :') )
Dat was geen faal, dat was GMTA :+

Quoi zegt net dat t geen zwaar bier is. De Molen maakt ook IPA en Pils.
Kwak
  zondag 14 augustus 2016 @ 13:30:34 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164518580
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 13:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat was geen faal, dat was GMTA :+

Quoi zegt net dat t geen zwaar bier is. De Molen maakt ook IPA en Pils.
Oh geen flauw idee, ik drink vooral wijn en soms een Guinness :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 14 augustus 2016 @ 13:33:10 #164
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_164518646
Ik ken ook een verhaal dat de vader de afgesproken naam was vergeten. (Lang lang geleden, voor de mobiele telefoon). Toen gaf hij maar de naam van zijn vrouw op. De ambtenaar heeft hem er nog van kunnen overtuigen om dan toch in elk geval de mannelijke variant van haar naam te doen :+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 14 augustus 2016 @ 13:37:58 #165
269689 crew  Viv
pi_164518738
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 09:28 schreef Burdie het volgende:
30-weken vandaag (*boks* Vivi!)
We zijn op driekwart! *O*

Ik heb al sinds december een miniflesje Fireball cinnamon whisky klaarstaan, want ik was gestopt met alcohol vanaf het WOHTSen. :Y)

quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 13:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mijn opa bij het aangeven van mijn moeder :Y) :P
Mijn oma wilde haar Wilma noemen ( mijn opa heette wilhelmus) maar mijn opa vond dat vreselijk, en bij het aangeven heeft hij er Karin wilhelmina van gemaakt. O-)

Nadat de 1e boosheid was gezakt vond mn oma het ook beter klinken :P
Wat een bazenactie! _O_
  zondag 14 augustus 2016 @ 14:02:21 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_164519222
Ik ben na de geboorte van mauw drie keer flink aan het bieren gegaan maar ik kan er écht, écht niet meer tegen. Als in, ik eindig niet gezellig dronken, maar compleet van het padje af ergens in de bosjes. En dat is dan gebeurd voor ik er erg in heb. Dus mijn bierzin is ook behoorlijk getemperd en drink dus maximaal drie, soms vier drankjes op een gezellige avond, maar meestal helemaal niks meer (en nu natuurlijk helemaal niks, voor de grappenmakers :+)

Voor ik moeder was hield ik wel van mijn weekendborrels zeg maar, maar na negen maanden zwangeren en een jaar borstvoeding was t gewoon klaar :')
disclaimer
  zondag 14 augustus 2016 @ 14:06:14 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164519299
Bier is dacht ik goed voor de melkproductie, of is dat een fabeltje?

En ik blijf dit toch zo'n mooie anekdote vinden:
quote:
Mijn opa was toch zo blij met de geboorte van zijn zoon dat hij onderweg naar de burgerlijke stand even stopte toen hij de plaatselijke kroeg passeerde. Hij gaf een rondje en besloot er één mee te drinken. Daar bleef het niet bij.. Toen hij even later bij het gemeentehuis aankwam vond hij het in zijn aangeschoten toestand vreemd dat zijn zoon niet naar hem vernoemd werd en veranderde de naam ter plekke. Eigenlijk zou mijn oom naar het overleden broertje van mijn oma vernoemd worden. Mijn oma was woedend! Maar opa heeft er nooit spijt van gehad
:')

(Bron: http://www.voornamelijk.n(...)spelt-naam-verkeerd/ staan ook nog meer leuke verhalen!)
KuikenGuppy
  zondag 14 augustus 2016 @ 14:09:20 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_164519384
:D

En of bier goed is voor de melkproductie weet ik niet, met de alcohol die er in zit wél van alles, dus echt vaak dronk ik het niet. Toen ze eenmaal doorsliep en ik het niet meer als een doodzonde zag om bij incidentele nood nutrilon te geven wel weer af en toe.
disclaimer
pi_164519493
Ik ken ook zo'n anekdote van moet het met een d of een t aan het eind? Ehhhh allebei? :')
  zondag 14 augustus 2016 @ 14:12:53 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164519499
Oh, ik heb een keer baco's staan drinken en toen werd mijn kind overstuur wakker. Ik realiseerde me pas dat voeden misschien niet zo slim was, toen de tet er al een tijdje in zat :').
KuikenGuppy
  zondag 14 augustus 2016 @ 14:15:26 #171
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164519580
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 14:12 schreef Unihipili het volgende:
Ik ken ook zo'n anekdote van moet het met een d of een t aan het eind? Ehhhh allebei? :')
Of deze:
quote:
Ik ken een Erdwin. Vader wist niet meer of moeder nou, Edwin of Erwin had gezegd… Heeft hij in zijn wijsheid besloten, er Erdwin van te maken, dan kon in het dagelijks gebruik, een letter genegeerd worden.
KuikenGuppy
pi_164519693
:') Konden ze het niet op een briefje meenemen ofzo?
pi_164520866
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 14:02 schreef Stormqueen het volgende:

Voor ik moeder was hield ik wel van mijn weekendborrels zeg maar, maar na negen maanden zwangeren en een jaar borstvoeding was t gewoon klaar :')
Dit ja. Ik drink echt nauwelijks meer sinds mijn eerste zwangerschap, terwijl ik van tevoren nog dacht alcohol het meest te gaan missen van alles wat zwanger niet meer mag. Nou, totaal niet dus.
pi_164521554
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 13:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Mijn opa bij het aangeven van mijn moeder :Y) :P
Mijn oma wilde haar Wilma noemen ( mijn opa heette wilhelmus) maar mijn opa vond dat vreselijk, en bij het aangeven heeft hij er Karin wilhelmina van gemaakt. O-)

Nadat de 1e boosheid was gezakt vond mn oma het ook beter klinken :P
Hahaha zo had mijn man geheten als hij een meisje was geweest. :')

Wij hebben echt al 3 jaar namen voor zowel een meisje als een jongen. Hopelijk kunnen we er nu een gebruiken. O+
pi_164522070
Damn you hormones.
Heb net een herfstjasje van O verkocht, het eerste dat ik van haar spullen verkoop. En nu zit ik te janken. "Dat jasje was van Oliiihiiiviaaaa en nu heeft een ander het en ze wordt nooit meer zo klein als ze was en nu krijgen we een jongetje en kunnen we de helft niet gebruiken buuhuu." En er is ook al geen appelsap in huis en de winkels zijn dihiiicht :'( /craving

En ik was juist zo blij van het declutteren wat we gisteren heel de dag hebben gedaan :')
Nou ja. Het stond dat meisje heel lief :'(

En morgen ben ik 28 weken en ik snap niet waar de tijd blijft :o
Ik gok dat onze jongen ook Koos Naamloos wordt. Alles wat ik voordraag heeft man een vage associatie mee. Prima, maar ik vraag of je het een leuke naam vindt, niet waar het je aan doet denken }:| . Gelukkig heb je hier 6 maanden om een naam door te geven :') . Geef je dan niets door, dan krijgt ie automatisch de meest gegeven naam in de gemeente.
pi_164522172
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 15:41 schreef Roomsnoes het volgende:
Damn you hormones.
Heb net een herfstjasje van O verkocht, het eerste dat ik van haar spullen verkoop. En nu zit ik te janken. "Dat jasje was van Oliiihiiiviaaaa en nu heeft een ander het en ze wordt nooit meer zo klein als ze was en nu krijgen we een jongetje en kunnen we de helft niet gebruiken buuhuu." En er is ook al geen appelsap in huis en de winkels zijn dihiiicht :'( /craving

En ik was juist zo blij van het declutteren wat we gisteren heel de dag hebben gedaan :')
Nou ja. Het stond dat meisje heel lief :'(

En morgen ben ik 28 weken en ik snap niet waar de tijd blijft :o
Ik gok dat onze jongen ook Koos Naamloos wordt. Alles wat ik voordraag heeft man een vage associatie mee. Prima, maar ik vraag of je het een leuke naam vindt, niet waar het je aan doet denken }:| . Gelukkig heb je hier 6 maanden om een naam door te geven :') . Geef je dan niets door, dan krijgt ie automatisch de meest gegeven naam in de gemeente.
En wat is momenteel de meest gegeven naam in jullie gemeente?
pi_164522192
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 15:44 schreef Svane het volgende:

[..]

En wat is momenteel de meest gegeven naam in jullie gemeente?
Dat zou zo maar eens Mohammad kunnen zijn :P
  zondag 14 augustus 2016 @ 15:47:43 #178
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164522284
Ook een oplossing, Twink! Verhuizen naar waar Room woont, dan krijg je 6 maanden uitstel *O*.
(En daarna heet ze Anna Johanna Knäckebröd :P).
KuikenGuppy
pi_164522292
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 15:45 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Dat zou zo maar eens Mohammad kunnen zijn :P
Wel een originele match met O dan. :+
pi_164522828
Even snel tussendoor vanaf de laptop, de eerste kennismaking tussen F. en M. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_164523053
Ooooh de tranen spingen in mijn ogen Marjolijn, wat een prachtige foto! Die blijdschap en verwondering van F en jouw trots <3<3
Hoe is het nu met je? Blij dat de zwangerschap over is?
pi_164523073
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 15:47 schreef Svane het volgende:

[..]

Wel een originele match met O dan. :+
Ja. Maar toch nee. Doe maar niet :P Ik hoef niet zo nodig origineel te zijn :P
pi_164523238
Oh marjolijntje, wat een fantastische foto O+ O+ O+ O+

En nog gefeliciteerd met jullie zoon! *G*
pi_164523245
Die blik van je grote meisje Marjolijntje! O+ :'(
  zondag 14 augustus 2016 @ 16:19:55 #185
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164523283
Marjolijntje! Jullie spatten van de foto af O+

Mijn meneer zou een dagje zonder mij ri familie gaan, maar had zelf besloten thuis te blijven, omdat 'ie liever bij me in de buurt wilde blijven. Zo lief! En nodig, want na een overactief dagje gister kun je me oprapen. Hij doet dus allemaal huishoudelijke klusjes nu :@
pi_164523417
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 14:06 schreef Burdie het volgende:
Bier is dacht ik goed voor de melkproductie, of is dat een fabeltje?

En ik blijf dit toch zo'n mooie anekdote vinden:

[..]

:')

(Bron: http://www.voornamelijk.n(...)spelt-naam-verkeerd/ staan ook nog meer leuke verhalen!)
http://www.kennisinstituu(...)orstvoeding-verhoogt

:7
  zondag 14 augustus 2016 @ 16:28:47 #187
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_164523531
Marjolijn O+ O+ wat een prachtige foto!

Succes met namen uitzoeken!

En au :'( Buik staat zo strak en zo een last van bekken. Ben blij dat man volgende week thuiskomt en thuisblijft, kan hij iig het tillen van O overnemen en een keer stofzuigen.
  zondag 14 augustus 2016 @ 16:28:56 #188
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_164523534
Ik dacht na 12 maanden geen alcohol kats bezopen te zijn van een glas wijn, maar ik merkte serieus geen verschil met voor m'n zwangerschap, na 2 glazen. :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_164523955
Wij zitten ook nog te zoeken naar een leuke jongensnaam, een aantal op een lijstje maar dé naam zit er precies nog niet tussen... meisjesnamen genoeg dat lijkt geen probleem te zijn als er ooit nog een meisje komt :7
heb een aantal dagen geleden de app baby names genius geïnstalleerd ter inspiratie :D
pi_164524369
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 16:10 schreef Roomsnoes het volgende:
Ooooh de tranen spingen in mijn ogen Marjolijn, wat een prachtige foto! Die blijdschap en verwondering van F en jouw trots <3<3
Hoe is het nu met je? Blij dat de zwangerschap over is?
Heel blij dat dit voorbij is. De bevalling begint nu een beetje te landen. Ik heb het bijna helemaal zelf gedaan, echt zelf O+ Wauw.
Verhaal ga ik nog uittypen, maar daar moet ik nog even de tijd voor nemen en ik wil eerst nog weer even met mijn doula gekletst hebben.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_164524987
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 17:07 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Heel blij dat dit voorbij is. De bevalling begint nu een beetje te landen. Ik heb het bijna helemaal zelf gedaan, echt zelf O+ Wauw.
Verhaal ga ik nog uittypen, maar daar moet ik nog even de tijd voor nemen en ik wil eerst nog weer even met mijn doula gekletst hebben.
Oh wat moet dat heerlijk voelen. Het was je zo gegund! (Net als ieder ander overigens ;))
Kan me idd voorstellen dat zo'n snelle bevalling even moet landen. Geldt denk ik voor wlke bevalling (ik had dat ook heel erg) maar vooral als het zo snel gaat.
Geniet van elkaar :*
pi_164525400
Ohh Marjo wat een mooie foto! O+

Room ik moest lachen om de meest gekozen naam bij jullie :@ :@
En wat ga je hard! :o

Net rondje dorpskermis gedaan met opa en oma en kindjes. Maar ik trek het echt niet meer .. dat stil staan en slenteren en bijbuurten. Ik moet gewoon ergens op mij kont gaan zitten en mensen kijken en zulks.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 14 augustus 2016 @ 17:59:15 #193
269689 crew  Viv
pi_164525567
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 17:51 schreef Twinkle20 het volgende:
Room ik moest lachen om de meest gekozen naam bij jullie :@ :@
Is hier in de grote steden ook hoor: http://www.nu.nl/amsterda(...)en-in-amsterdam.html
pi_164525594
Marjolijntje O+ O+ prachtige foto! Ben zo blij voor je O+
  zondag 14 augustus 2016 @ 19:10:40 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
  zondag 14 augustus 2016 @ 19:11:00 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164527341
Marjolijntje O+.
KuikenGuppy
  zondag 14 augustus 2016 @ 19:42:59 #197
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164528159
Ik bén vandaag een walvis. Kwam erachter dat er in de afgelopen dagen nog even 1,5 kg bij is gekomen. Mijn buurvrouwen zeggen dat mijn gezicht er zwanger uitziet en iedereen appt me hoe het gaat. Absurd hoor, die laatste loodjes! Ik ben ongeduldig O-)
pi_164528790
Marjolijntje O+

Respect dat je het slenteren toch nog even volhield, Twinkle.

Roomsnoes, wat ga je ook ineens hard. En hormonen..

En het komt nu ook wel echt dichtbij he, Quoi. Mooi dat spannende gevoel en dat je omgeving je ook al begint te stalken.

Ohh ik heb er ook zin in O+
pi_164528984
Quoi ja al die appjes de hele dag door _O- zo lief bedoeld allemaal maar af en toe wel om gek van te worden. Hoe gaat het? Alles nog rustig? Wel erg lief van alle collega's waar ik nog maar een paar maanden werk O+
En dat aankomen, het ging zo goed al die tijd, nu kom ik een kilo in de week aan :{ het zal wel nodig zijn, al snoep ik wel meer dan nodig maar ik heb ook zo veel trek de hele dag door. Vooral in lekkere dingen natuurlijk.

Morgen komt de wieg O+ O+ en dan is echt alles klaar. Ik kan niet wachten, kijk er al die 2,5 week al naar uit. Het ding kon niet eerder weg bij de vorige eigenaren. Kijken of het naast het bed past of dat we er nog een andere plek voor moeten zoeken.
  zondag 14 augustus 2016 @ 20:35:53 #200
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164529870
Wow Nazil, kon je je geduld bewaren voor de wieg? Finishing touch!

Een excollega die een week na me is uitgerekend blijkt vandaag te zijn bevallen :o

Helio, ik zie je niet in de OP. Hoelang voor jou nog?
pi_164529976
Ja ik moest wel want wilde er niet te veel aan uitgeven en dit was de mooiste die aangeboden werd... Maar ik heb er wel elke dag aan gedacht.

Ja gek idee hé, dat mensen die na jou zijn uitgerekend ook gewoon nu al kunnen bevallen?

Overigens heb ik de laatste dagen twijfels over dat bevallen in het zh na laatst over een heuvel te zijn gereden met een harde buik. Ik kon mij ineens voorstellen hoe dat moet zijn met weeën. Nou ja, ik beslis ter plekke wel of ik het nog aan kan om naar het zh te gaan.
  zondag 14 augustus 2016 @ 20:42:34 #202
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164530080
:D
Ik zit ook tegenwoordig nog eens met mijn buik ín het dashboardkastje vanwege de maxicosi achter me. Maar het zkh is hier zo dichtbij en als ik het goed heb géén bulten onderweg.

Post je een foto van je wiegje morgen? Benieuwd wat voor eentje.
pi_164530090
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 20:39 schreef Nazil het volgende:
Ja ik moest wel want wilde er niet te veel aan uitgeven en dit was de mooiste die aangeboden werd... Maar ik heb er wel elke dag aan gedacht.

Ja gek idee hé, dat mensen die na jou zijn uitgerekend ook gewoon nu al kunnen bevallen?

Overigens heb ik de laatste dagen twijfels over dat bevallen in het zh na laatst over een heuvel te zijn gereden met een harde buik. Ik kon mij ineens voorstellen hoe dat moet zijn met weeën. Nou ja, ik beslis ter plekke wel of ik het nog aan kan om naar het zh te gaan.
Ik ben met 4/5 cm en weëen om de 5 min naar het zh gereden, en het viel me alles mee. Kijk, fijn was het niet, maar het rijden maakte het voor mij niet erger. Even als positieve noot ;)
Oh my ik mag straks gewoon nog een keer bevallen O+ Ik vond het zo bijzonder. En weer zo'n onbeschrijflijk zacht en klein babylijfje aanpakken... Ooooh O+ O+ O+
pi_164530252
Het ziekenhuis is ook op nog geen 5 minuten afstand, ook geen heuvels maar het idee vond ik al naar.. We zullen het zien. Ik denk dat het wel zh wordt.

Ik heb zo'n zin om de baby te ontmoeten! Die bevalling is ff kop in het zand, wil er niet te veel over nadenken maar het feit dat we dan ons kleine hummeltje gaan zien O+

Ik zal een foto posten als het wiegje staat en ik er aan denk, moet de babykamer ook nog steeds posten _O-
pi_164530371
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 20:43 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ik ben met 4/5 cm en weëen om de 5 min naar het zh gereden, en het viel me alles mee. Kijk, fijn was het niet, maar het rijden maakte het voor mij niet erger. Even als positieve noot ;)
Oh my ik mag straks gewoon nog een keer bevallen O+ Ik vond het zo bijzonder. En weer zo'n onbeschrijflijk zacht en klein babylijfje aanpakken... Ooooh O+ O+ O+
O+ O+ dit he, zo bijzonder dat bevallen ♡

Die autorit, bij de eerste vond ik het juist fijn, ik had 6 cm en ww om 3 min, ging snel allemaal. Maar het was juist een welkome afleiding. Het snoepte wat van de tijd af zeg maar.

Bij de tweede had ik 3 cm en ww om de 3 min maar vond ik het echt hel. De autorit zelf was wederom fijne afleiding, maar dat gevoel dat de baby eraan kwam overviel me echt en heeft echt een dikke stempel gedrukt. No way in hell dat ik bij de 3e nog een auto in ging :') die rit zelf boeide niet zo maar huuu in de auto bevallen nee dankje. Dus toen ben ik maar een paar keer vanaf de douche naar de wc gelopen voor afleiding :+

[ Bericht 0% gewijzigd door mignonne op 14-08-2016 22:39:07 ]
:)
pi_164530811
Haha jouw nr 2 kwam bijna in de auto idd, da's waar! Nee, da's niks :D

Elke keer als ik naar de stad rijd, deels dezelfde route als naar het zh, is er 1 punt waarop ik altijd aan de rit naar het zh denk, die nacht van O's geboorte. Echt een soort weemoed. Dat je echt letterlijk onderweg bent naar iets wat je leven gaat veranderen. Zo bijzonder.

Ik had gelukkig een hele fijne bevalling, en ik hoop dat de tweede er bij in de buurt komt. Echt een van de zwaarste maar tofste dingen die ik ooit heb gedaan. En dan dat kleine lijfje, zelf aangepakt en op mijn buik gelegd. Het zachtste dat ik ooit gevoel heb. Die intense blik die ze me gaf na haar eerste schreeuw. Dat was echt een moment waar ik dacht dat ze mij doordringend aankeek met haar donkere ogen, om mijn gezicht in haar geheugen te prenten ofzo, en andersom. Even alleen zij en ik, en soms hebben we dat nog.

Oh my, haha, nog een week of 12 :P .

Ik ben me overigens erg bewust dat er (veel) dames zijn waarbij de bevalling en de tijd er na niet zo fijn en voorspoedig verliep. Ik wil met dit zweefverhaal niemand de ogen uitsteken, maar ik vind het, vooral ook voor vrouwen die nog nooit bevallen zijn, ook nuttig om te laten weten hoe het ook kan. Er is zo vaak (niet per sé hier hoor, begrijp me niet verkeerd) focus op hoe zwaar en rot het allemaal niet is enzo, dat ik juist mijn fijne verhaal ook wil laten horen. Ik wens het iedereen toe O+
pi_164530841
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 20:07 schreef Nazil het volgende:
En dat aankomen, het ging zo goed al die tijd, nu kom ik een kilo in de week aan :{ het zal wel nodig zijn, al snoep ik wel meer dan nodig maar ik heb ook zo veel trek de hele dag door. Vooral in lekkere dingen natuurlijk.
Ik zoek juist eten met genoeg calorieën, vooral vet en eiwitten. Want weinig trek maar als ik eet dan moet het wel vullen.. Lekker aankomen :9.

En wieg *O*.

quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 21:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik ben me overigens erg bewust dat er (veel) dames zijn waarbij de bevalling en de tijd er na niet zo fijn en voorspoedig verliep. Ik wil met dit zweefverhaal niemand de ogen uitsteken, maar ik vind het, vooral ook voor vrouwen die nog nooit bevallen zijn, ook nuttig om te laten weten hoe het ook kan. Er is zo vaak (niet per sé hier hoor, begrijp me niet verkeerd) focus op hoe zwaar en rot het allemaal niet is enzo, dat ik juist mijn fijne verhaal ook wil laten horen. Ik wens het iedereen toe O+
Ja vind ik fijn om te lezen dank je. Niet om anderen inderdaad maar negatieve ervaringen hoor je overal en nergens.. echt zo'n goed verjaardagpraatje met drama :+. niet fijn om zo'n gekleurd beeld te krijgen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 14 augustus 2016 @ 21:05:16 #208
269689 crew  Viv
pi_164530904
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 21:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik had gelukkig een hele fijne bevalling, en ik hoop dat de tweede er bij in de buurt komt. Echt een van de zwaarste maar tofste dingen die ik ooit heb gedaan. En dan dat kleine lijfje, zelf aangepakt en op mijn buik gelegd. Het zachtste dat ik ooit gevoel heb. Die intense blik die ze me gaf na haar eerste schreeuw. Dat was echt een moment waar ik dacht dat ze mij doordringend aankeek met haar donkere ogen, om mijn gezicht in haar geheugen te prenten ofzo, en andersom. Even alleen zij en ik, en soms hebben we dat nog.
O+ !!
pi_164530958
O maar dat had ik bij Boaz ook hoor! Mijn man heeft hem toen geboren mogen laten worden en zo *plop* op mijn buik gelegd O+ ... die geur O+ O+ .. en vervolgens nog zo een uur met hem blijven liggen.

Magisch mooi moment wat niemand ons ooit nog afpakt. O+

Ik hoop echt heel erg op een herhaling bij dit kindje :Y
pi_164531246
Wij hebben ook zeker 1,5 liggen keuvelen. Eerst even paar hechtinkjes er in en toen ging het personeel weg om ons na 1,5 uur ofzo even te helpen met wegen en aankleden en douchen, om daarna naar de kraamsuite te gaan. Waren echt magische momenten. Het was 10 uur 's ochtend, loeiheet buiten en wij zaten in zo'n fijn coconnetje. Mooi ochtendlicht in de kamer.

Heel ffies online. Zo vers O+ O+
pi_164531333
Nohhh O+ O+
pi_164531453
Ik kijk ook zo uit naar dat moment. O+
Ik werd ingeleid en wij verlieten om 6:40 ons huis, wetende dat als je terugkwam alles voor altijd anders zou zijn... Dat moment, na het harde werken, de pijn en alles en dan dat moment dat je kleintje op je blote borst gelegd wordt O+ nog even en dan mag ik dat gewoon weer meemaken. O+
S. 2014
J. 2016
  zondag 14 augustus 2016 @ 21:21:20 #213
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164531525
Mensen mensen, ik bén al zo ongeduldig!
pi_164532016
Maar ook dan even na een spoedkeizersnede:
Dat eerste kickje dat ik hoorde heel kort en krachtig, direct gevoel van opluchting. Daarna nog even mogen zien en floep daar gingen ze! En dan na een 3 kwartier op de couveuse afdeling komen en dan vriendlief trots met zoonlief op de arm en je dan pas ziet hoe mini je baby is !! Geloof dat ik nooit meer zo trots geweest ben.... O+ en hopelijk heb ik de eer om straks als eerste te babyknuffelen
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_164532058
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 21:21 schreef Quoi het volgende:
Mensen mensen, ik bén al zo ongeduldig!
Wacht maar *zucht*

;)

Doe 'ns baren, wij zijn ook ongeduldig hoor :6
pi_164532154
Hee, lurk ik eens op een mooi moment, ze lijkt echt al heel erg op zichzelf daar Room, wat een prachtige foto O+
pi_164532159
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 21:02 schreef Roomsnoes het volgende:
(...)
Ik had gelukkig een hele fijne bevalling, en ik hoop dat de tweede er bij in de buurt komt. Echt een van de zwaarste maar tofste dingen die ik ooit heb gedaan. En dan dat kleine lijfje, zelf aangepakt en op mijn buik gelegd. Het zachtste dat ik ooit gevoel heb. Die intense blik die ze me gaf na haar eerste schreeuw. Dat was echt een moment waar ik dacht dat ze mij doordringend aankeek met haar donkere ogen, om mijn gezicht in haar geheugen te prenten ofzo, en andersom. Even alleen zij en ik, en soms hebben we dat nog.
Mooi O+
Dat dikgedrukte stukje bracht mij ineens naar een herinnering, ongeveer een week na de bevalling. Dat ik met mijn dochter op de bank zat en ze mij na de voeding ook zo ineens aankeek. Toen kwam het besef dat ik écht mama was (ben) van dat mooie wezentje O+ /emo

Hier overigens ook een prettige ervaring van mijn bevalling gehad. (Voor zover het prettig is :+ ) Moest alleen wel met persweeën en na een half uur persen toch maar naar het ziekenhuis ivm groen vruchtwater, maar zelfs dat heb ik niet als extreem naar ervaren. Mijn man reed rustig, de vk reed achter ons aan en ik zat zo vast in mijn eigen bubbel.. Ik kan me wel de zonsopgang heel goed herinneren die we onderweg zagen :D
pi_164532228
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 21:36 schreef elamanilo het volgende:
Hee, lurk ik eens op een mooi moment, ze lijkt echt al heel erg op zichzelf daar Room, wat een prachtige foto O+
Ja he? En toch ook zo anders. Ik zit ook verwonderd te kijken naar die foto, dat dát kleine wezentje mijn kleine, eigenwijze O is.
pi_164532360
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 21:38 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ja he? En toch ook zo anders. Ik zit ook verwonderd te kijken naar die foto, dat dát kleine wezentje mijn kleine, eigenwijze O is.
Ohh, dat is echt wat ik net nog dacht toen ik die grote van mij in bed ging leggen.. Dat ze ook als zo'n klein mini babytje uit mijn buik is gekomen en nu al zo groot! Onvoorstelbaar! O+ En het gaat zo vlug, dat mini is zo snel voorbij gewoon. :o
pi_164532488
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 21:40 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Ohh, dat is echt wat ik net nog dacht toen ik die grote van mij in bed ging leggen.. Dat ze ook als zo'n klein mini babytje uit mijn buik is gekomen en nu al zo groot! Onvoorstelbaar! O+ En het gaat zo vlug, dat mini is zo snel voorbij gewoon. :o
Nou idd. Iédereen zegt het tegen je, en ze groeien terwijl je ze vast hebt, en tóch gaat het zó verbazingwekkend snel! Ik hoop dat ik er nu ik dat weet nog bewuster mee om kan gaan. Zover dan kan met een peuter (Ik schreef dreumes, kun je nagaan :') )
En nu ben ik er zelf zo een, iedereen die op springen staat krijgt het van me te horen: je denkt dat het snel gaat maar het gat écht heul snel! _O-
  zondag 14 augustus 2016 @ 21:51:50 #221
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_164532865
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 21:02 schreef Roomsnoes het volgende:

Ik had gelukkig een hele fijne bevalling, en ik hoop dat de tweede er bij in de buurt komt. Echt een van de zwaarste maar tofste dingen die ik ooit heb gedaan. En dan dat kleine lijfje, zelf aangepakt en op mijn buik gelegd. Het zachtste dat ik ooit gevoel heb. Die intense blik die ze me gaf na haar eerste schreeuw. Dat was echt een moment waar ik dacht dat ze mij doordringend aankeek met haar donkere ogen, om mijn gezicht in haar geheugen te prenten ofzo, en andersom. Even alleen zij en ik, en soms hebben we dat nog.
O+ O+ O+ O+ O+

Ik had een ziekenhuisbevalling met toeters, bellen, fluxus en mpv maar toch.... het moment dat je kindje voor de eerste keer op je borst ligt O+ O+ O+ als ik terug denk aan die bevalling, dan is dat het moment waar ik meteen aan denk. Dus ook als het anders loopt dan je hoopt, hoeft het ook niet meteen traumatisch te zijn.
  zondag 14 augustus 2016 @ 22:11:06 #222
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164533705
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 21:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik ben me overigens erg bewust dat er (veel) dames zijn waarbij de bevalling en de tijd er na niet zo fijn en voorspoedig verliep. Ik wil met dit zweefverhaal niemand de ogen uitsteken, maar ik vind het, vooral ook voor vrouwen die nog nooit bevallen zijn, ook nuttig om te laten weten hoe het ook kan. Er is zo vaak (niet per sé hier hoor, begrijp me niet verkeerd) focus op hoe zwaar en rot het allemaal niet is enzo, dat ik juist mijn fijne verhaal ook wil laten horen. Ik wens het iedereen toe O+
Persoonlijk vind ik het juist fijn om mooie verhalen te lezen, als bevestiging van: zie je wel, het kan ook wél fijn zijn, het ligt niet aan mij. En: misschien kan de volgende keer voor mij óók fijn zijn. Dus, graag, dit soort verhalen :Y.

quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2016 21:51 schreef Kyara het volgende:
Dus ook als het anders loopt dan je hoopt, hoeft het ook niet meteen traumatisch te zijn.
Dat is dan ook geen criterium ;) sommige vrouwen maken allerlei noodscenario's mee, en kijken niet negatief terug, terwijl andere vrouwen objectief gezien nauwelijks iets bijzonders hebben meegemaakt, en het toch als traumatisch hebben ervaren. Studies wijzen uit dat vooral dingen als open communicatie en 'je serieus genomen voelen' bijdragen aan hoe een vrouw terugkijkt op haar bevalling en veel minder het daadwerkelijke verloop.

Bij mij ging eigenlijk alleen het begin op dat punt 'mis', het laatste stuk van de bevalling (de uitdrijving) was juist heel fijn, daar kijk ik erg naar uit :Y O+.
(En die herinnering is voor mij ook heel bijzonder en waardevol, en geeft hoop voor deze keer).
KuikenGuppy
  zondag 14 augustus 2016 @ 22:14:21 #223
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_164533839
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 22:11 schreef Burdie het volgende:
Dat is ook geen criterium sommige vrouwen maken allerlei noodscenario's mee, en kijken niet negatief terug, terwijl andere vrouwen objectief gezien nauwelijks iets bijzonders hebben meegemaakt, en die hebben het toch ervaren als traumatisch.
Studies wijzen uit dat vooral dingen als open communicatie en 'je serieus genomen voelen' bijdragen aan hoe een vrouw terugkijkt op haar bevalling en veel minder het daadwerkelijke verloop.
Bij mij ging eigenlijk alleen het begin op dat punt 'mis', het laatste stuk van de bevalling (de uitdrijving) was juist heel fijn, daar kijk ik erg naar uit .
Het was ook niet als criterium bedoelt. Maar meer dat het ook als er dingen "mis" gaan, het niet meteen op traumatisch hoeft uit te draaien. :) En ik hoop dat natuurlijk voor jullie allemaal dat alles loopt zoals je dat zelf voor ogen hebt. En idd, veel is afhankelijk van hoe je je voelt tijdens de bevalling, of je je veilig voelt, gehoord wordt etc. Zo kan eenzelfde soort bevalling voor de een traumatisch zijn en de ander er juist met een goed gevoel op terug kan kijken.
pi_164534101
Ik hoop het heel erg voor je Burd! En houd die focus op de uitdrijvingsfase vast! Want die fase en de ontmoeting, gaan sowieso gebeuren. :*
pi_164534303
Ik ben meestal ook echt een nuchtere koele kikker maar bij beide geboortes kon ik het gewoon niet droog houden :@
ik wilde niet huilen waar al die mensen bij waren want ik ben geen sentimenteel iemand .. maar echt ... niet tegen te houden gewoon.. die tranen van geluk O+
  zondag 14 augustus 2016 @ 22:27:52 #226
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_164534484
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 22:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik ben meestal ook echt een nuchtere koele kikker maar bij beide geboortes kon ik het gewoon niet droog houden :@
ik wilde niet huilen waar al die mensen bij waren want ik ben geen sentimenteel iemand .. maar echt ... niet tegen te houden gewoon.. die tranen van geluk O+
Ja heerlijk he O+ En jij mag gewoon nog een keer! O+
pi_164534516
Wat een mooie beschreven momenten allemaal. En bij Roomsnoes nog met foto, wauw O+
Daar kijk ik ook zo naar uit.
En Quoi, pas 20 weken ben ik hoor. Maar het klonk zo fijn spannend 8-)
  zondag 14 augustus 2016 @ 22:43:54 #228
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164535218
Hier super ziekenhuis ervaring ondanks onverwachte keizersnede. En na vluchtig haar gezien te hebben toen ze uit mijn buik gehaald werd met alle poespas eromheen (ademde niet, dus dat moest eerst 'even' gefixt worden enzo) was dit de eerste echt goede kennismaking met Larfje O+

Graag niet quoten want ik haal 'm later weer weg

-edit- en weer foetsie :+

Rammel de kindjes er maar uit hier *O*

[ Bericht 8% gewijzigd door Molo op 15-08-2016 01:14:21 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164535508
heerlijk he die eerste momentjes ♡ en Room! Dat is ook zo! Die eerste momentjes prenten baby's de gezichten van moeder en vader zich in.

Ik vond bij alledrie die kennismaking zo mooi ♡ en bij de jongste zo heerlijk dat ik t eerste deel van de kraamweek zo fijn in mn eigen bubbel kon doorbrengen. Dat heb ik na de meiden echt niet gehad, gewoon het feit dat je direct naar buiten moet na paar uur of een dag zorgde bij mij al voor een klein beetje uit je bubbel moeten. Niet erg, maar wel merkbaar.

Oh en nu hè, soms lig ik s avonds laat in mn bed en dan kijk ik naar mn half-geschilderde plafond en hoor ik A. naast me ademen en dan word ik echt direct teruggebracht naar die eerste kennismaking in mn eigen bed. Cadeautjes die momenten!
Zo af en toe had ik dat ook als ik in de verloskamers was waar de meiden geboren werden, maar inmiddels is dat ziekenhuis afgebroken dus meh :')
:)
pi_164535683
Oh molo, wat kijkt ze wijs uit haar oogjes O+

Door het lezen van al jullie ervaringen ga ik ook weer terug in de tijd. Zo bijzonder die eerste ontmoeting. En nog steeds kijk ik iedere dag vol verwondering naar haar en word ik helemaal warm van binnen. Dat kleine meisje is gewoon mijn dochter en hoort voor altijd bij ons.

Binnenkort mijn bevallingsverhaal maar eens opschrijven. Ik geloof dat ik er nu klaar voor ben.
pi_164536065
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 22:52 schreef mignonne het volgende:
heerlijk he die eerste momentjes ♡ en Room! Dat is ook zo! Die eerste momentjes prenten baby's de gezichten van moeder en vader zich in.

.

Ben altijd zo benieuwd of dat een bepaalde herkenning geeft bij hereniging na adoptie, of dat die vroegste herinneringen echt verdwijnen.
  zondag 14 augustus 2016 @ 23:11:28 #232
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_164536315
Damn, mijn eierstokken! Ik ga hier snel weer weg O+
pi_164536333
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 23:05 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ben altijd zo benieuwd of dat een bepaalde herkenning geeft bij hereniging na adoptie, of dat die vroegste herinneringen echt verdwijnen.
Geen idee, goede vraag wel. Wie weet. T is iig wel een belangrijk punt bij de hechting,net als het contact bij voedingen enzo.
:)
pi_164536363
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 22:56 schreef Arja het volgende:
Oh molo, wat kijkt ze wijs uit haar oogjes O+

Door het lezen van al jullie ervaringen ga ik ook weer terug in de tijd. Zo bijzonder die eerste ontmoeting. En nog steeds kijk ik iedere dag vol verwondering naar haar en word ik helemaal warm van binnen. Dat kleine meisje is gewoon mijn dochter en hoort voor altijd bij ons.

Binnenkort mijn bevallingsverhaal maar eens opschrijven. Ik geloof dat ik er nu klaar voor ben.
Ooooooh al die minibabies jaaaaaa!

Hef bizarre trouwens is, is dat dat gevoel van 'wauw dat is mijn dochter/zoon' dus niet slijt. Ik dacht bij oudste dat dat echt wel zou wennen maar vriend en ik zitten nog steeds vaak 's avonds op de bank tegen elkaar te zeggen hoe leuk ze is! Ook wel af en toe hoe fijn het is dat ze slaapt overigens. :P
pi_164536403
Ik heb precies zo'n foto Molo! O+

Hier ook spoed KS, en terwijl ik met de anesthesist grappen lag te maken over mijn opgebonden buik (omdat ik nogal veel buikvet heb :')) en dat ik nu wist hoe een rollade zich voelde (mijn grap, ik ga grappen en grollen als ik gespannen ben) hoorde ik ineens ' hij is er' en verscheen er een glibberig grijs wezentje boven het doek O+

Ik riep iets van 'is dat mijn baby?!?' en moest huilen.

Moef idd ook even wachten maar toen hij een goede Apgar had werd hij in een dekentje op mijn borst gelegd en keek ik in zijn indringende schele oogjes. Zo alert! En een beetje rocked van de bevalling nog.

Op de verkoeverkamer lekker bloot op mijn borst en aangelegd (was echt een kwartier na de bevalling al voor mijn gevoel). Meconium over me heen gepoept (ik dacht dat ik bloedde, voelde ineens iets warms :') ).

Ik vond ondanks het gedoe dat deel van het verhaal heel intiem en fijn. Ze gaven ons ook echt de tijd op die stille verkoeverkamer en later verloskamer. O+

Even foto's zoeken...
Kwak
  zondag 14 augustus 2016 @ 23:13:58 #236
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_164536422
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 23:12 schreef Svane het volgende:

[..]

Ooooooh al die minibabies jaaaaaa!

Hef bizarre trouwens is, is dat dat gevoel van 'wauw dat is mijn dochter/zoon' dus niet slijt. Ik dacht bij oudste dat dat echt wel zou wennen maar vriend en ik zitten nog steeds vaak 's avonds op de bank tegen elkaar te zeggen hoe leuk ze is! Ook wel af en toe hoe fijn het is dat ze slaapt overigens. :P
Die momentjes heb je dan ook het meestal als je naar slapende kindjes kijkt O+
pi_164536582
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
  zondag 14 augustus 2016 @ 23:18:38 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164536612
Wat lief O+ En wat heerlijk scheel ja O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164537331
Wat heerlijk wijs al Molo

Mijn meisje 2 uurtjes oud O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd of haar broertje op haar lijkt.
S. 2014
J. 2016
  zondag 14 augustus 2016 @ 23:38:09 #240
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164537503
Wat cute al die mini's en leuk om de baby's bij de username te zien :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164538548
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 11:44 schreef Burdie het volgende:
Snel rondje Google leert dat uitstel aanvragen niet mogelijk is; je kunt wel gewoon "te laat" gaan aangeven, maar dan krijg je een boete en gaat het via het OM.
doordat bij ons alles anders liep & ziekenhuis opname enzo waren wij het helemaal vergeten.

Echt zo'n mazzel dat mijn moeder vroeg "ik wil mij nergens mee bemoeien maar hebben jullie F al aangegeven..."

Mijn man was er volgens mij 2 uur voordat ze gesloten waren op de laatste dag dat het nog kon :')
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_164538572
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 23:17 schreef kwakz0r het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zwijmel O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_164538603
Heerlijk al die foto's O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_164539763
Die foto's O+
  maandag 15 augustus 2016 @ 01:19:20 #245
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164540496
Oh al die foto's O+ waarom is t nu nog geen november :{w :P
pi_164540771
Omdat het augustus is. :{w
pi_164540985
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 20:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

O+ O+ dit he, zo bijzonder dat bevallen ♡

Die autorit, bij de eerste vond ik het juist fijn, ik had 6 cm en ww om 3 min, ging snel allemaal. Maar het was juist een welkome afleiding. Het snoepte wat van de tijd af zeg maar.

Bij de tweede had ik 3 cm en ww om de 3 min maar vond ik het echt hel. De autorit zelf was wederom fijne afleiding, maar dat gevoel dat de baby eraan kwam overviel me echt en heeft echt een dikke stempel gedrukt. No way in hell dat ik bij de 3e nog een auto in ging :') die rit zelf boeide niet zo maar huuu in de auto bevallen nee dankje. Dus toen ben ik maar een paar keer vanaf de douche naar de wc gelopen voor afleiding :+
Had je niet genoeg afleiding van je privé hofnar? :P
  maandag 15 augustus 2016 @ 05:33:08 #248
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164543007
Mooie verhalen en foto's! O+

En uit bed na een paar uurtjes draaien en proberen een houding te vinden. En mijn boek is uit }:| En nu?
  maandag 15 augustus 2016 @ 05:39:50 #249
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164543013
Archer en Dr. Who al afgekeken (netflix)? O-)

Of gewoon gaan werpen dan maar :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 15 augustus 2016 @ 07:08:14 #250
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164543122
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 05:39 schreef Molo het volgende:
Archer en Dr. Who al afgekeken (netflix)? O-)

Of gewoon gaan werpen dan maar :+
Alle drie niet gelukt. Netflix vandaag maar eens uitpluizen voor een serietje, voor "one of these nights".
pi_164543177
Oooh van al die mini's ga ik rammelen O+
pi_164543287
quote:
12s.gif Op maandag 15 augustus 2016 01:43 schreef WupWup het volgende:

[..]

Had je niet genoeg afleiding van je privé hofnar? :P
mijn hemel nou zeg :')
bij een volgende wil ik graag ducttape. Voor over zijn bakkes :+
:)
  maandag 15 augustus 2016 @ 08:30:13 #253
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164543397
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 08:08 schreef mignonne het volgende:

[..]

mijn hemel nou zeg :')
bij een volgende wil ik graag ducttape. Voor over zijn bakkes :+
Heb jij ook zo'n kletskous? Mijnes wordt babbelend wakker en valt babbelend in slaap :').
KuikenGuppy
pi_164543433
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 08:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

Heb jij ook zo'n kletskous? Mijnes wordt babbelend wakker en valt babbelend in slaap :').
dat valt wel mee, meer een grapjas }:| hij bond pas een beetje in tijdens t persen geloof ik. 10 hele minuten.
:)
pi_164543475
Mag ik even 'balen' hier? Ik pas nu al niet meer in al m'n (koker)rokken :') handig dat zo heel m'n werkgarderobe afvalt :X

Ik zie het maar als een teken dat het blijkbaar goed gaat :+ Positiekleding kopen voelt echt nog als veeeels te vroeg. Hoe deden jullie het? Ik ben ook bang dat het straks voor de 12 wkn al niet meer te maskeren valt en voor de npm wil ik toch echt niets vertellen....
pi_164543533
Ah dat is irritant. Maatje groter kopen, op markt.plaats, of lenen evt?, mocht er bv 1 collega zijn die je in vertrouwen durft te nemen? Lange, wijde bloesjes er op en rits met een haakje vastzetten?
Irritante dresscode voor zwangeren eigenlijk :D
  maandag 15 augustus 2016 @ 09:02:35 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_164543654
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2016 08:44 schreef Fazzoletti het volgende:
Mag ik even 'balen' hier? Ik pas nu al niet meer in al m'n (koker)rokken :') handig dat zo heel m'n werkgarderobe afvalt :X

Ik zie het maar als een teken dat het blijkbaar goed gaat :+ Positiekleding kopen voelt echt nog als veeeels te vroeg. Hoe deden jullie het? Ik ben ook bang dat het straks voor de 12 wkn al niet meer te maskeren valt en voor de npm wil ik toch echt niets vertellen....
werk jij in uniform? Ik zou wat rekbaardere dingen aantrekken, kan dat? Of jurkjes?
Nou heb ik makkelijk praten want door mijn buikspek heb ik wel meer speling (en door recent afvallen had ik nog flink wat liggen in 1 maat groter, dat is voor nu afdoende).
disclaimer
pi_164543744
Meld :W eind van de middag weer controle

Straks verjaardag van mn moeder, lekker in de tuin zitten. Dan is er alweer een dag om, nog max een week.
pi_164543785
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:14 schreef Fieder het volgende:
Meld :W eind van de middag weer controle

Straks verjaardag van mn moeder, lekker in de tuin zitten. Dan is er alweer een dag om, nog max een week.
Oh Fieder je geduld wordt weer op de proef gesteld, nog heeeeeeel even! Met welke termijn kwam L?
  maandag 15 augustus 2016 @ 09:31:49 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_164543949
Ik was even aan het kijken of fieder het record bovenaan staan al had verbroken. 22 dagen al! Het is hoogste tijd fiederbaby!
disclaimer
pi_164543957
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:14 schreef Fieder het volgende:
Meld :W eind van de middag weer controle

Straks verjaardag van mn moeder, lekker in de tuin zitten. Dan is er alweer een dag om, nog max een week.
O echt? :{ ... Had zo voor je gehoopt dat je inmiddels een zondagskindje in je armen had :{ ... nou wat je zegt, nog max een week dan :*

35 weken vandaag! :s)
Begin wel ineens vocht vast te houden in benen en vingers en al een paar dagen lichte hoofdpijn en mijn lenzen niet meer kunnen verdragen, dus bril op. Dus effe in de smiezen houden.
  maandag 15 augustus 2016 @ 09:42:47 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_164544105
Potverdorie, volgens mij is het pretechobureau waar ik de vorige keer de geslachtsbepaling heb laten doen er mee gestopt :') Er is hier vast niemand omgeving 040 met goede tips? (liefst IN 040 en niet in Spoordonk of Mariahout ofzo :P)
disclaimer
pi_164544388
Wat een mooie verhalen van de eerste ontmoetingen O+ ik wil ook!
Vandaag al 36 weken zwanger, wauw! Dat is echt ver he? :D Krijg steeds vaker pijntjes in mijn buik, menstruatiepijn of steekjes. Ik vind het wel interessant allemaal :D

Fieder, wat een geduld moet jij hebben...
pi_164544585
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:42 schreef Stormqueen het volgende:
Potverdorie, volgens mij is het pretechobureau waar ik de vorige keer de geslachtsbepaling heb laten doen er mee gestopt :') Er is hier vast niemand omgeving 040 met goede tips? (liefst IN 040 en niet in Spoordonk of Mariahout ofzo :P)
Afspraak maken bij de mijne om de hoek als je toch nog wou kraamcrashen? Echo aan zee heten ze :7
  maandag 15 augustus 2016 @ 10:24:36 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_164544681
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 10:17 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Afspraak maken bij de mijne om de hoek als je toch nog wou kraamcrashen? Echo aan zee heten ze :7
Lekker dichtbij idd :Y _O-
disclaimer
pi_164544691
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:17 schreef Svane het volgende:
Oh Fieder je geduld wordt weer op de proef gesteld, nog heeeeeeel even! Met welke termijn kwam L?
Toen ben ik met 41 precies ingeleid. Dus nu al 1 dag langer zwanger :+

quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:31 schreef Stormqueen het volgende:
Ik was even aan het kijken of fieder het record bovenaan staan al had verbroken. 22 dagen al! Het is hoogste tijd fiederbaby!
Een record is wel cool natuurlijk... 8-) maar even binnenhouden nog dan

Twink dat zijn precies de klachten waar ik vorige x mee gebeld heb! Even je bloeddruk laten checken hoor.
  maandag 15 augustus 2016 @ 10:31:42 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_164544794
Ik weet niet wat het record is, weet iemand dat?

En nisasayshi is al drie maanden niet op FOK geweest. Moet die nog in het lijstje blijven?
disclaimer
  maandag 15 augustus 2016 @ 10:33:38 #268
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164544819
Fieder :*

Nog max een week is te behappen!

Ik had met 37w2 mijn vorige afspraak en pas donderdag weer (38w5). Daar zit voor mijn gevoel een eeuwigheid tussen. Maarja, het is toch een beetje wachten, meer kunnen ze toch niet doen ;)

Twink, even bloeddruk meten lijkt me ook verstandig?
pi_164544834
Ik heb maar even de huisarts gebeld omdat ik al een week last heb van jeuk en een branderig gevoel down under. Nu mag ik vanmiddag met de beentjes wijd komen liggen, heel fijn. Maar ik kan me niet scheren :X zo genant :')
pi_164544847
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 10:25 schreef Fieder het volgende:

[..]

Toen ben ik met 41 precies ingeleid. Dus nu al 1 dag langer zwanger :+

[..]

Een record is wel cool natuurlijk... 8-) maar even binnenhouden nog dan

Twink dat zijn precies de klachten waar ik vorige x mee gebeld heb! Even je bloeddruk laten checken hoor.
Ik heb net gegeten en nu lijkt de hoofdpijn af te zwakken. Maar ik houd het zeker in de smiezen! Maar ik heb er nogal een handje va km eerst goed voor de kjnders te zorgen en aan het einee van de dagverachter te komen dat je zelf twee glazen gedronken hebt.. bij wijze van. Dus eerst dat aanpakken en als het dan aanblijft schroom ik zeker niet om even een belletje te plegen :Y
  maandag 15 augustus 2016 @ 10:37:48 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_164544880
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 10:35 schreef Mies_poes het volgende:
Ik heb maar even de huisarts gebeld omdat ik al een week last heb van jeuk en een branderig gevoel down under. Nu mag ik vanmiddag met de beentjes wijd komen liggen, heel fijn. Maar ik kan me niet scheren :X zo genant :')
joh, ieder mens heeft schaamhaar. Zolang het gewassen is is daar helemaal niéts genants aan hoor :P

Het leven is geen pornofilm zeg ik altijd :+
disclaimer
pi_164544932
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 10:37 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

joh, ieder mens heeft schaamhaar. Zolang het gewassen is is daar helemaal niéts genants aan hoor :P

Het leven is geen pornofilm zeg ik altijd :+
Serieus heeft iedereen dat :o

Welk een openbaring op de vroege morgen
pi_164544941
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 10:35 schreef Mies_poes het volgende:
Ik heb maar even de huisarts gebeld omdat ik al een week last heb van jeuk en een branderig gevoel down under. Nu mag ik vanmiddag met de beentjes wijd komen liggen, heel fijn. Maar ik kan me niet scheren :X zo genant :')
Gewoon van te voren nog even snel opfrissen die huisarts is wel wat gewend. Ik kan er nog gemakkelijk bij en heb er geen zin in de laatste tijd ze kijken er geen een van alle raar van op hoor ;)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_164544951
Ook niet op de tast mies? En anders jammer hoor, die artsen zijn wel wat gewend.

Gezever onder spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
  maandag 15 augustus 2016 @ 10:44:12 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_164544984
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 10:40 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Serieus heeft iedereen dat :o

Welk een openbaring op de vroege morgen
Nja, er wordt soms met zo veel afgrijzen over gesproken dat je haast denkt dat het écht een openbaring is voor sommigen :D

Gyneacologen en verloskundigen wroeten dagelijks in vagijnen, en huisartsen ook met zeer grote regelmaat. Niet alleen in kaalgeschoren strakke jonge kutjes maar ook in die van je 73-jarige tante Nelly (nee, okee, de verloskundige niet). En die hebben daar verder weinig emotie bij, en het kan ze ook geen zier schelen of dat geschoren of kaal of ingevlochten is. Als 't maar een beetje schoon is :P
disclaimer
pi_164545092
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 10:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ook niet op de tast mies? En anders jammer hoor, die artsen zijn wel wat gewend.

Gezever onder spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de tast scheren: check. En later in de spiegel checken of het een beetje gelukt is :')
pi_164545122
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:02 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

werk jij in uniform? Ik zou wat rekbaardere dingen aantrekken, kan dat? Of jurkjes?
Nou heb ik makkelijk praten want door mijn buikspek heb ik wel meer speling (en door recent afvallen had ik nog flink wat liggen in 1 maat groter, dat is voor nu afdoende).
Nee dat gelukkig niet *) Maar ik ga normaal niet in spijkerbroek naar werk zeg maar. Nu dus wel :Y)

Ik ga vanmiddag maar een passessie houden zodat ik morgenochtend niet weer dezelfde frustratie heb :P
  maandag 15 augustus 2016 @ 10:54:47 #278
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164545169
Indd lang leve op tast scheren, ik ben inmiddels een pro :') indd daarna ff de spiegel ervoor of ik laat mn man even checken :')

Nazil jij wilde weten hoe de cillit bang werkte toch? (Of wat dat nou iemand anders 8)7 )

En GM begrijpelijk heel frustrerend :*
pi_164545223
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 10:54 schreef sproetjes het volgende:
Indd lang leve op tast scheren, ik ben inmiddels een pro :') indd daarna ff de spiegel ervoor of ik laat mn man even checken :')

Nazil jij wilde weten hoe de cillit bang werkte toch? (Of wat dat nou iemand anders 8)7 )

En GM begrijpelijk heel frustrerend :*
Ja! Vertel :)
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:04:25 #280
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164545331
Nu dacht ik even dat je cillit BANG(!) associeerde met ontharen :') Dat doet hopelijk niks op dat gebied.

Ik heb besloten om niet meer te krampachtig te gaan doen over dat soort zaken. Ik laat het lossssss.
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:06:01 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_164545356
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:04 schreef Quoi het volgende:
Nu dacht ik even dat je cillit BANG(!) associeerde met ontharen :') Dat doet hopelijk niks op dat gebied.

Ik heb besloten om niet meer te krampachtig te gaan doen over dat soort zaken. Ik laat het lossssss.
nou, als ik zie wat het met de beschermende anti-vingerafdruklaag op mijn afzuigkap deed, geloof ik best dat je er mee kan ontharen :Y
disclaimer
pi_164545523
Zeg, voorzichtig hoor met op de tast scheren. Voor je t weet heb je een infecterend wondje.

Een andere oud user heeft laatst een maand in t ziekenhiis gelegen met een wond ter grootte van een A4 omdat er een vleesetende bacterie in was gekomen.

:'(
Kwak
pi_164545627
Die mensen zijn wel wat schaamhaar gewend ja :Y
Om jullie wat zekerder te laten zijn over je eigen bosjes, heb ik een foto in de spoiler gedaan van mijn schaamhaar bij de bevalling. Ze vonden het zo leuk dat er foto's van gemaakt zijn!

Niet quoten, ik denk dat ik het straks weer weg haal hoor!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:22:36 #284
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164545684
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 10:58 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ja! Vertel :)
iK vond t prima werken :) op onze hardnekkige kalkdeur die er al heel lang niet uitzag vanwege mega kalk moest ik wel twee keer flink schrobben maar de rest verdween als sneeuw voor de zon! Wel mega chemisch ja :') dus goed luchten

quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:04 schreef Quoi het volgende:
Nu dacht ik even dat je cillit BANG(!) associeerde met ontharen :') Dat doet hopelijk niks op dat gebied.

Ik heb besloten om niet meer te krampachtig te gaan doen over dat soort zaken. Ik laat het lossssss.
Nou het prikte als een *** op een wondje bij mn nagel, dus ik geloof indd net als SQ wel dat t behoorlijk wat zou wegbranden :P

Skittles :') :D !
pi_164545759
Op de tast scheren lukt niet meer, met spiegel ook niet, kan er gewoon niet bij. Dus normaal doet vriend het, maar dat is alweer een week geleden.
Nu werk ik zelf in de zorg en kan het me echt geen biet interesseren of iemand down kaalgeschoren is, de boel netjes heeft ingevlochten of iets anders ermee gedaan heeft, maar bij mezelf is het toch anders :D
Nou ja, anyway, ze doet het er maar mee, ik laat het los :7
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:27:15 #286
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164545779
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:14 schreef kwakz0r het volgende:
Zeg, voorzichtig hoor met op de tast scheren. Voor je t weet heb je een infecterend wondje.

Een andere oud user heeft laatst een maand in t ziekenhiis gelegen met een wond ter grootte van een A4 omdat er een vleesetende bacterie in was gekomen.

:'(
Ah nooo ;( ;( bah wat akelig
pi_164545800
skittles 😂😂😂
:)
pi_164545853
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:22 schreef sproetjes het volgende:

[..]

iK vond t prima werken :) op onze hardnekkige kalkdeur die er al heel lang niet uitzag vanwege mega kalk moest ik wel twee keer flink schrobben maar de rest verdween als sneeuw voor de zon! Wel mega chemisch ja :') dus goed luchten

[..]

Nou het prikte als een *** op een wondje bij mn nagel, dus ik geloof indd net als SQ wel dat t behoorlijk wat zou wegbranden :P

Skittles :') :D !
Dan gaan we dat maar eens proberen mocht ik ooit NA de bevalling tijd hebben. Ik heb besloten het daarvoor niet meer te doen, voor mijn eigen bestwil. Die kraam denkt er maar van wat ze wil.
Alleen nog straks een poging doen tot ramen wassen, daar is het nu wel lekker weer voor. Geen zorgen, alleen het deel waar we doorheen kijken, en dat is niet het bovenste gedeelte want ik ga geen ladder meer op.
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:37:32 #289
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164546001
Skittles, ik durfde eerst niet te klikken :D
Ik heb pas eens gedroomd dat mijn vent zo'n motiefje had.
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:39:40 #290
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164546041
Ramen wassen laat ik dan weer wel doen :') buiten iig. Binnen af en toe even snel met de windowvac erover ^O^
pi_164546208
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:39 schreef sproetjes het volgende:
Ramen wassen laat ik dan weer wel doen :') buiten iig. Binnen af en toe even snel met de windowvac erover ^O^
Ik heb van die doeken. Paar minuten per raam en klaar. Binnen kost meer werk door all planten enzo weg te halen dus ik doe vandaag alleen buiten en dan kijk ik even of ik er goed genoeg doorheen kan kijken :')
pi_164546508
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:14 schreef kwakz0r het volgende:
Zeg, voorzichtig hoor met op de tast scheren. Voor je t weet heb je een infecterend wondje.

Een andere oud user heeft laatst een maand in t ziekenhiis gelegen met een wond ter grootte van een A4 omdat er een vleesetende bacterie in was gekomen.

:'(
Op de tast betekend natuurlijk niet met een botte hakbijl ;) meer dat je hier en daar misschien een plukje mist oid.
T verhaal van Geppie zit nog vers in mn hoofd met elke scheersessie :X
S. 2014
J. 2016
  maandag 15 augustus 2016 @ 12:02:07 #293
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164546528
of koop een ladyshave, dan hoef je niet echt op te letten :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_164546881
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 12:02 schreef Moppert het volgende:
of koop een ladyshave, dan hoef je niet echt op te letten :D
Ik had mijn scheerkop van mijn epilator er van de week op gedaan.. Dat ging wel mis, terwijl alles met een mesje nog constant goed is gegaan. Kan ook aan mij liggen _O-
pi_164546905
Skittles! _O- Vertel me je geheim, dan ga ik over 24 weken mijn vk ook verrassen. :7

Op de tast wilde hier tot het eind best. Op het moment supreme maakte ik me alleen nergens druk meer om.

Succes met afwachten Fieder. :*
pi_164546918
GM ik kan alleen maar +1 op je spoilerpost doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Skittles :D _O-

En ja dat verhaal van Geppie :o ... de horror!
pi_164547054
Skittles allereerst wat een mooie terugplooi (en dat gewoon al tijdens de bevalling!) _O_ Is het au naturel of gebruik je een speciale krultang?

O+
pi_164547688
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 12:27 schreef kazy het volgende:
Skittles allereerst wat een mooie terugplooi (en dat gewoon al tijdens de bevalling!) _O_ Is het au naturel of gebruik je een speciale krultang?

O+
Nou de krullen zitten er van nature wel in, maar je moet er wel goed uitzien bij de bevalling! Dus extra speciaal afgewerkt door krullen te maken met m'n stijltang.
Voor het goed uitzien heb ik ook 3 weken niet gegeten, hence de "terugplooi" :7
pi_164547995
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 14:18 schreef Unihipili het volgende:
:') Konden ze het niet op een briefje meenemen ofzo?
:@ Dat heb ik bij vent gedaan. Naar get gemeentehuis gestuurd met een briefje in blokletters :')

Mijn vader wilde mij op get allerlaatste moment Priscilla noemen. Niets ten nadele van die naam. Maar het was naar Priscilla Presley. Niet dat Hilmar nou zo vetkoel is, maar het is tenminste origineel :')

Edit: Er was nog een pagina. En het ging al weer over vagijn versiering :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Hilzillah op 15-08-2016 13:23:06 ]
pi_164548339
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:04 schreef Quoi het volgende:
Nu dacht ik even dat je cillit BANG(!) associeerde met ontharen :') Dat doet hopelijk niks op dat gebied.

Ik heb besloten om niet meer te krampachtig te gaan doen over dat soort zaken. Ik laat het lossssss.
Clit BANG :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164548343
Dicht, weer n topic zonder baby }:|
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')