abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 11 augustus 2016 @ 15:12:27 #1
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164428065
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.



Game on! *O*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164429096
Wat een schatje Miezz!

Wat fijn Amsel dat de medicijnen lijken te werken.

Jagar, wat een goede nacht! Hier slaapt T ook in een wat dikkere slaapzak. De afgelopen dagen werd ie steeds wakker midden in de nacht, en na de fles kon ik hem niet terugleggen, want dan werd hij na een minuut weer huilend wakker. Met de dikkere ging het weer goed vannacht. Misschien toch koud gehad.

Hier lukt zelf in slaap vallen niet meer sinds meneer kan kruipen/staan. Hij blijft stuiteren (en daarna schreeuwen en huilen, I tried) als ik hem wakker wegleg. Helaas. Hoop dat dat over is voordat ie 16 is. :P
pi_164429286
Mijn baby valt zelf in slaap als ik haar in bed leg. Ik zing altijd 2 slaapliedjes en aai daarbij over haar voorhoofd en loop weg.
Als ik haar slapend weg leg, wordt ze vaak juist weer wakker en pikt het niet.

Overdag zelf in slaap vallen is moeilijker. Dan geeft ze zich maar moeilijk over aan de moeheid. Of slaapt maar 10 minuten. Soms helpt het om dan terug te gaan en de speen erin te doen, soms niet.
pi_164432905
Wij zijn met Twix in het ziekenhuis. N.a.v. het afvallen wilde de kinderarts hem zien. Saturatie is gelukkig netjes voor Twix' begrippen. Temp is 38.8. Geen idee wat er gaat gebeuren. We wachten op de kinderarts.
Lang leve de Tula, Twix doet een dutje.
pi_164433001
Sterkte Malteser & Mr Malteser :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_164433051
Malteser sterkte!!
pi_164433228
Sterkte Malteser. Fijn dat er meteen naar gekeken wordt.
pi_164433528
Sterkte Malteser. :*
  donderdag 11 augustus 2016 @ 18:17:12 #9
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164433888
Sterkte Malteser!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164434914
Malteser :* Sterkte!
pi_164434980
Jeetje Malteser, wat klote. -O- Dat geeft zo'n rotgevoel! Heel veel sterkte, ik ben benieuwd wat de kinderarts van plan is.
pi_164435394
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 17:43 schreef Malteser het volgende:
Wij zijn met Twix in het ziekenhuis. N.a.v. het afvallen wilde de kinderarts hem zien. Saturatie is gelukkig netjes voor Twix' begrippen. Temp is 38.8. Geen idee wat er gaat gebeuren. We wachten op de kinderarts.
Lang leve de Tula, Twix doet een dutje.
Arme Twix en arme jullie :* Sterkte!
pi_164435636
Ik heb een paar dagen niet gepost en weer van alles gemist.

Malteser veel sterkte met Twix. Ik hoop dat de kinderarts iets voor jullie kan betekenen. Wat is zelf je gevoel bij het afvallen? Denk je dat Twix er last van heeft?

Ik ben deze week voor het eerst weer aan het werk en M heeft juist nu besloten dat hij ineens twee voedingen per nacht nodig heeft ipv eentje. Ik loop dus met een behoorlijk slaaptekort rond. En ik moet kolven op het invalidentoileten daar stinkt het naar riool en is geen elektriciteit. Nou ja ik werk er nog twee en halve week, dus ik ga er niet moeilijk meer over doen.

Ik vond de eerste werkdag wel een beetje een dingetje hoor, heb 's ochtends echt staan huilen. Morgen gaat M op eerste wendag bij het kdv, nog zo'n ding...
pi_164435648
Ahw Twix :*
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164435680
Sterkte Malteser en Twix! :*
pi_164436263
Och Twix, och malteser. Heel veel sterkte :*
pi_164436572
Arme twix. Ik hoop op een goed plan van de arts.

Lastig luna, zo'n eerste werkdag. Maar de kop is eraf en het is al bijna weekend
pi_164436674
Sterkte, Malteser en Twix ;(

Luna, rot dat het niet goed voelde. Hopen dat je er snel weer aan gewend bent. En je kunt meteen aftellen voor je nieuwe baan!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164436744
Sterkte Malteser! Hopelijk kan de arts helpen!

Meh, Luna, dat is idd echt 3x niks zo kolven. Is er niet een kantoortje dat je even kan gebruiken? Zelfs voor 2 weken is het fijn als je op je gemak zit.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 19:42:59 #20
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164436793
Luna; helemaal op een plek waar je eigenlijk al weg wil, maar nog 'ff' 2,5 week moet terugkomen.. Gaan vast zo voorbij!
Wel veel dingetjes in één week. Komt vast goed, succes!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164437186
Kinderarts is geweest. Twix heeft een virusinfectie (joh, what else is new) maar zorglijker is de intake van voeding, of ja, het gebrek aan intake.
Twix mag tot morgenochtend laten zien of het hem zelf lukt. We mochten kiezen of we dit in het ziekenhuis wilden, of thuis. We kiezen voor thuis. Morgenochtend weer terug, dan moet hij minimaal 300cc gedronken hebben. Anders opname en infuus.
pi_164437439
Oh nee Malteser wat sh*t ;(. Arme Twix. Ik hoop dat het snel beter gaat.. :*. Sterkte!

Groofs, brr wat naar die symptomen, eng ook! Fijn dat je je al wat beter voelt.

Miezziej, wat een schoonheid O+.

Slaaps: E ligt altijd warm. Ze krijgt een slaapzak met lange mouwen of pyjama met lange mouwen een lakentje eroverheen (ook meer dat ze stil blijft liggen :') :D) en als wij naar bed gaan rond 23u dan checken we haar temp en dekken we meestal nog toe met een dekentje. Ik heb net meteen de deken eroverheen gedaan. Te koud is niet goed en te warm ook niet, ik vind het moeilijk te peilen bij die kleintjes hoor..
enfin hopelijk helpt dit bij jou jagar, zou fijn zijn als je nachten wat beter worden dankzij de iets warmere slaapzak :Y!
pi_164437716
Oh Malteser, wat k*t. Ik hoop dat Twix genoeg gaat drinken!
  donderdag 11 augustus 2016 @ 20:42:45 #24
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164438855
Kom op Twix, drink, drink!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164438875
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 19:53 schreef Malteser het volgende:
Kinderarts is geweest. Twix heeft een virusinfectie (joh, what else is new) maar zorglijker is de intake van voeding, of ja, het gebrek aan intake.
Twix mag tot morgenochtend laten zien of het hem zelf lukt. We mochten kiezen of we dit in het ziekenhuis wilden, of thuis. We kiezen voor thuis. Morgenochtend weer terug, dan moet hij minimaal 300cc gedronken hebben. Anders opname en infuus.
Ik ga hard duimen dat hij thuis genoeg kan drinken. Veel sterkte, het is niet niks allemaal zo.
pi_164438953
Oooooh Malteser. Pffff :'( hopelijk gaat het nu thuis lukken en is de opname nog af te wenden. Sterkte, het lijkt me echt heel zwaar.

Luna, gelukkig nog maar even op je huidige werkplek! Klinkt niet ideaal kolfsgewijs.
pi_164440139
Tja, het is niet zo'n heel groot kantoor, dus echt veel opties zijn er niet. Volgens mij hebben alle andere ruimtes ramen naast de deur en deuren die niet op slot kunnen, dus daar zou ik me ook niet op mijn gemak voelen. Gelukkig kunnen er batterijen in mijn kolf dus kan ik nog wel elektrisch kolven. En ik maak mijn vakantiedagen nog op, dus ik werk nog niet hele weken.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 21:23:50 #28
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164440749
Malteser wat naar en die onzekerheid ;( hopelijk morgen beter nieuws.

Luna balen dat het zo tegenviel. Even doorbijten dus.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 11 augustus 2016 @ 21:37:20 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164441278
Beterschap Malteser en Groof!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 11 augustus 2016 @ 21:38:39 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164441330
Vandaag lekker op pad geweest met de auto en de draagzak (Tula). Zoveel blikken gekregen van mensen onderweg die water zagen branden ofzo _O-

Arja, heb je 'm al gebruikt? Voor veel uitstapjes veel handiger en sneller dan kinderwagen meezeulen vind ik :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164441925
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:38 schreef Molo het volgende:
Vandaag lekker op pad geweest met de auto en de draagzak (Tula). Zoveel blikken gekregen van mensen onderweg die water zagen branden ofzo _O-

Arja, heb je 'm al gebruikt? Voor veel uitstapjes veel handiger en sneller dan kinderwagen meezeulen vind ik :)
Moet je je man maar eens laten dragen, dan wordt er helemaal veel gekeken. Of op je rug dragen..
  donderdag 11 augustus 2016 @ 22:01:50 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164442237
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:54 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Moet je je man maar eens laten dragen, dan wordt er helemaal veel gekeken. Of op je rug dragen..
Ja man kreeg inderdaad dit weekend helemaal veel rare blikken :D
He doesn't give a shit, maar grappig is het wel. Op vakantie in Portugal kwamen me erg veel Tula's tegen eigenlijk, maar hier in de buurt zie ik ze eigenlijk nooit, gek wel, handig man :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 11 augustus 2016 @ 22:18:14 #33
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164442930
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:12 schreef lunamatic het volgende:
Tja, het is niet zo'n heel groot kantoor, dus echt veel opties zijn er niet. Volgens mij hebben alle andere ruimtes ramen naast de deur en deuren die niet op slot kunnen, dus daar zou ik me ook niet op mijn gemak voelen. Gelukkig kunnen er batterijen in mijn kolf dus kan ik nog wel elektrisch kolven. En ik maak mijn vakantiedagen nog op, dus ik werk nog niet hele weken.
En de tijd gebruiken om op de opvang ofzo te voeden?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_164451979
Goedemorgen en een hoera voor de goede nacht. Ik geloof dat ik er niet meer uit geweest ben :o *O*

Hoe gaat het met Twix? Goed gegeten al?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164451989
Ja hoe is het nu met Twix? :*
pi_164452303
Twix heeft heel goed geslapen en we hebben hem dus een paar keer wakker moeten maken om wat te drinken. De totale teller staat nu op 255cc dus ik hoop heel erg dat de kinderarts dat voldoende vindt. *duimen draait*
pi_164452308
Het is trouwens ontzettend lief dat jullie er naar vragen en alle beterschapswensen zijn hartverwarmend. O+
pi_164452479
Hopelijk is dat genoeg Malteser! Succes straks!
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_164452500
Ik duim met je mee Malteser! Is de temperatuur ook wat gedaald?

Dragen.. Ik heb zelf tijdens een consult gekozen voor een Marsupi maar heb hem nog niet geprobeerd :@ Vind het nog een beetje eng ofzo :') Maar ja sowieso ben ik nog niet buiten geweest :P

Bedankt voor alle reacties op de foto O+
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:05:04 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164452769
Ik duim voor Twix!

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 08:47 schreef Miezziej het volgende:
Ik duim met je mee Malteser! Is de temperatuur ook wat gedaald?

Dragen.. Ik heb zelf tijdens een consult gekozen voor een Marsupi maar heb hem nog niet geprobeerd :@ Vind het nog een beetje eng ofzo :') Maar ja sowieso ben ik nog niet buiten geweest :P

Bedankt voor alle reacties op de foto O+
Gewoon op je gemakje als jij daar klaar voor bent proberen, heeft geen haast toch? ;)
Kan niet veel mee mis gaan, ziet er ook makkelijk in gebruik uit het als de mijne :)
En je bent druk zat, naar buiten komt ook wel een keer als je daar zin in hebt en energie voor hebt :)

We hebben hier vannacht heerlijk geslapen. Mevrouw slaapt nu normaal gewoon in wieg of bedje, maar wilde gisteren niet tukken daar. Ze kon zich pas om 2 uur echt aan de slaap overgeven toen ze tussen ons in lag, maar heeft toen wel tot half 9 door geslapen ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door Molo op 12-08-2016 09:10:42 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164452937
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 08:47 schreef Miezziej het volgende:
Ik duim met je mee Malteser! Is de temperatuur ook wat gedaald?

Dragen.. Ik heb zelf tijdens een consult gekozen voor een Marsupi maar heb hem nog niet geprobeerd :@ Vind het nog een beetje eng ofzo :') Maar ja sowieso ben ik nog niet buiten geweest :P

Bedankt voor alle reacties op de foto O+
Je hoeft ook niet gelijk een flinke wandeling te gaan maken, mijn eerste keer weer buiten was een rondje om de flat (waarvan ik een uur heb moeten bijkomen :') ), om gewoon even te testen hoe het ging. De eerste keer omdoen is ook best lastig.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_164453222
Oh Malteser hopelijk is het genoeg inderdaad! Veel beterschap voor Twix!

Miezziej wat een mooi meisje!

Fijn LeSage, dat S goed geslapen heeft!

Ik heb vakantie ♡♡♡!
pi_164453414
Ik duim ook voor Twix!

Ik vond het ook zo grappig om te merken dat dragen en bijvoorbeeld ook Rapley veel meer standaard was in Engeland als hier.

Fijn vakantie Vieve6!
pi_164453426
Miezziej, hier ook best even gewacht met maar buiten gaan. Januari, alleen maar regen en koud. En ik snapte ook maar niet hoe anderen dat deden, met baby naar buiten. Alleen het klaarmaken kostte me al een uur :') (jasje aan, spullen bij elkaar zoeken). En toch vind je daar je weg in en nu gaan we heel vaak even lekker eruit.

Malteser, fijn dat er inmiddels wel wat binnen is gekomen bij Twix. Hopen dat de arts tevreden is!

Fijne vakantie, Vieve! Ga je nog weg of blijf je lekker van de Nederlandse zomer ( }:| ) genieten?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:44:40 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164453446
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 09:42 schreef Adrian4 het volgende:
Ik duim ook voor Twix!

Ik vond het ook zo grappig om te merken dat dragen en bijvoorbeeld ook Rapley veel meer standaard was in Engeland als hier.

Fijn vakantie Vieve6!
Heet Rapley in Engeland baby led weaning toevallig? Ik las er laatst vluchtig iets over
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164453450
Jep
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:45:26 #47
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164453456
Oh wacht ik lees verkeerd, ik dacht dat Adrian in de UK woonde :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:45:51 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164453463
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 09:45 schreef Adrian4 het volgende:
Jep
^O^

Las erover op bbcgoodfood, toffe website is dat O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:47:16 #49
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164453484
Ik hoop ook dat de kinderarts dat voldoende vindt Malteser!

Hier ook weer een goede nacht na de prikjes, ze kwam om 4u, maar lag er ook om half 9 in. Ze had niet eens een hele fles op en toch zo lang doorslapen! Heel fijn. Daarna werd ze om half 8 wakker en heb ik haar even lekker bij mij in bed gelegd. Ze wordt steeds vrolijker, het is niet meer grote paniek als ik uit beeld verdwijn, heel fijn!

Ik wilde na 2 dagen al een blokje om, maar dat mocht niet. Uiteindelijk op dag 6 een rondje gelopen, ging hartstikke goed. Maar idd op je eigen tempo Miez! En die drager komt wel, daar wordt je vanzelf vertrouwder mee. Ik ga proberen vandaag ook nog ff de draagdoek te oefenen, als de boodschappen op tijd zijn. Want ja, om 12u moet mevr weer naar bed en dat ritme hou ik er graag in!

Goede nacht Molo en LeSage! Fijn :)

Heerlijk vakantie, Vieve!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164453491
Was het maar zo ;)

Ja, ik heb dit boek.https://www.bol.com/nl/p/(...)12-1001004009815483.. Ik vind dat zo veel relaxter dan het boek van stefan kleintjes, omdat dat zo gefixeerd is op borstvoeding (no offense lieve dames)
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:48:55 #51
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_164453518
Hup Twix!!!!

Ben net terug uit noord-Portugal, maar heb daar bijna geen dragers gezien.
En ook allemaal prutjes enzo, geen rapley. Hoewel ik merkte dat N veel meer eet als je haar voert... Dus toch maar wat vaker soep maken dan
Wel iedereen superlief tegen N, allemaal gelijk roepen 'ai, que bonita lindinha menina, aiaiai!'
Ze gaan er zowat vandoor met je baby als je ze de kans geeft :P
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_164453592
Malteser, ook mijn duimen draaien!

Mijn broertje gebruikt ook de marsupi, Miez. Doeken werkten voor hen niet, maar die drager vinden ze super ^O^

Molo, gebruik jij een baby-insert dan, voor de tula?
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:54:23 #53
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_164453633
Hier nog een Marsupifan! Briljante dingen *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:56:37 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164453685
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 09:47 schreef Adrian4 het volgende:
Was het maar zo ;)

Ja, ik heb dit boek.https://www.bol.com/nl/p/(...)12-1001004009815483.. Ik vind dat zo veel relaxter dan het boek van stefan kleintjes, omdat dat zo gefixeerd is op borstvoeding (no offense lieve dames)
^O^ ga ik onthouden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:58:21 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164453712
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 09:48 schreef SaskiaR het volgende:
Hup Twix!!!!

Ben net terug uit noord-Portugal, maar heb daar bijna geen dragers gezien.
En ook allemaal prutjes enzo, geen rapley. Hoewel ik merkte dat N veel meer eet als je haar voert... Dus toch maar wat vaker soep maken dan
Wel iedereen superlief tegen N, allemaal gelijk roepen 'ai, que bonita lindinha menina, aiaiai!'
Ze gaan er zowat vandoor met je baby als je ze de kans geeft :P
Ja zwangeren en baby's zijn ongeveer heilig in Portugal vertelde mijn Portugese vriendin me. Merkte ik als flink zwangere ook wel toen O+

En zuid Portugal was ik, is ander vakantiepubliek dan noord ;)

Was het leuk?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164453714
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 09:47 schreef Adrian4 het volgende:
Was het maar zo ;)

Ja, ik heb dit boek.https://www.bol.com/nl/p/(...)12-1001004009815483.. Ik vind dat zo veel relaxter dan het boek van stefan kleintjes, omdat dat zo gefixeerd is op borstvoeding (no offense lieve dames)
Goede tip, heb hem in mijn wenslijst gezet. Ik ben zelf geen fan van Kleintjes ondanks dat ik al drie en half jaar bv geef totaal.

En succes Twix!
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:58:38 #57
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164453717
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 09:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Malteser, ook mijn duimen draaien!

Mijn broertje gebruikt ook de marsupi, Miez. Doeken werkten voor hen niet, maar die drager vinden ze super ^O^

Molo, gebruik jij een baby-insert dan, voor de tula?
Yes, de baby insert inderdaad :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164454699
Hoe laat heb je contact met de kinderarts Maltezer?

Ik had baby gisteren in de doek toen ik twee straten verderop werd aangesproken door een andere moeder met baby in doek. En ze leek me heel aardig (iemand zoals ik! met een baby! in mijn buurt!), maar ik had even sociale kortsluiting dus volgens mij vond ze me maar vreemd :')
pi_164454746
Ik duim ook mee voor Twix! :Y

Vandaag voor het laatst een baby aan de borst, morgen is hij gewoon alweer 1 jaar! :o :'( O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:48:05 #60
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164454765
Sociale kortsluiting? :D Klinkt heel grappig en ook wel een beetje herkenbaar..

Werkt de medicatie Amsel?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:53:25 #61
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_164454877
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 09:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja zwangeren en baby's zijn ongeveer heilig in Portugal vertelde mijn Portugese vriendin me. Merkte ik als flink zwangere ook wel toen O+

En zuid Portugal was ik, is ander vakantiepubliek dan noord ;)

Was het leuk?
In het noorden idd alleen maar locals, die zijn nog wat ouderwets :)

Het was erg leuk, maar N is ook wel een makkelijke baby om mee te nemen. Merkte wel dat ze de hitte vermoeiend vond, ze sliep veel. En dat ze veel entertainment nodig heeft, we zaten in een huisje in the middle of nowhere zonder auto, en daar verveelde ze zich toch wel snel. Ze is erg sociaal, wil graag andere mensen en dingen zien ( waar ze dat vandaan haalt... Ben zo sociaal awkward als maar kan... :7 )
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_164455637
Heb jij geen dreumes SaskiaR? :P

Herkenbaar dat sociale. Willem is ook veeeeel socialer dan ik O+
Fijn dat de vakantie leuk was!
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:30:28 #63
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_164455784
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 11:25 schreef Adrian4 het volgende:
Heb jij geen dreumes SaskiaR? :P

Herkenbaar dat sociale. Willem is ook veeeeel socialer dan ik O+
Fijn dat de vakantie leuk was!
Uuuhm oja... Maar ze is nog zo klein! O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_164455823
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 11:30 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Uuuhm oja... Maar ze is nog zo klein! O+
Minisaurus. O+
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:47:31 #65
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_164456288
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 11:32 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Minisaurus. O+
Ze is niet meer zo saurisch... Lengte gemiddeld, gewicht +1 nog maar...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_164457992
Sociale kortsluiting hihi! Hier ook wel eens last van!

Wow MissBliss, alweer 1! Hoe Gaan jullie het vieren?

Klinkt als een mooie vakantie Saskia! :)

Thnx allemaal... :) We gaan maandag op bezoek bij mijn schoonouders op de camping en dan kijken We nog even hoe lang We blijven en hoe het gaat! Verder met zn drietjes genieten van het nieuwe huis, lekker uit eten, afspreken met vrienden en nog wat opruimen... Heerlijk rustig dus :)!
pi_164458169
Hm E reageert best heftig op dochtertje van GO (3 wkn ouder), volgens GO kan ze slecht tegen geluid dat haar dochter produceert (vind ik niet heel gek, kind krijst echt niet normaal hard :X) en de laatste tijd schiet E snel in de stress als haar dochter in de buurt komt. Dan begint ze te huilen. Op andere kindjes reageert E wel ok en als die ander ligt te slapen dan is E heel fijn aan het spelen.

Wat kan dat zijn? Hoe los je zoiets op?
pi_164458591
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 12:54 schreef hetzusjevan het volgende:
Hm E reageert best heftig op dochtertje van GO (3 wkn ouder), volgens GO kan ze slecht tegen geluid dat haar dochter produceert (vind ik niet heel gek, kind krijst echt niet normaal hard :X) en de laatste tijd schiet E snel in de stress als haar dochter in de buurt komt. Dan begint ze te huilen. Op andere kindjes reageert E wel ok en als die ander ligt te slapen dan is E heel fijn aan het spelen.

Wat kan dat zijn? Hoe los je zoiets op?
Ja, soms hebben kindjes dat. Net als wij met sommige andere volwassenen ;) . Annie had het heel erg met dochter van collega die drie weken ouder was. Ik vermeed haar dus maar een beetje :@ maar bij de GO kan dat niet natuurlijk.. Ik zou wel vragen aan de GO om in elk geval de meisjes ook bij elkaar te leggen/zetten als haar dochter rustig is en niet krijst. Dan krijgt jouw kindje hopelijk door dat ze niet bang hoeft te zijn.
pi_164458615
Ohja en nog een *O* HUP TWIX *O* en duimendraaien dat de kinderarts het ook genoeg vindt ^O^
pi_164458722
Tas heeft het omrollen helemaal door nu. Superlief, hij kijkt elke keer weer reuzeblij en verbaasd als hij op z'n buik ligt O+ . Zo van "Hey :D de wereld is veel leuker zo!":

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ja, hij kan nog niet terugrollen. Dus hebben we om de zoveel minuten dit tafereeltje :') :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oftewel: Ik heb het druk als Officiële Babyterugroller. Fulltimebaan. Ervaring niet vereist :+ .

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2016 13:09:50 ]
pi_164458778
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 13:05 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ja, soms hebben kindjes dat. Net als wij met sommige andere volwassenen ;) . Annie had het heel erg met dochter van collega die drie weken ouder was. Ik vermeed haar dus maar een beetje :@ maar bij de GO kan dat niet natuurlijk.. Ik zou wel vragen aan de GO om in elk geval de meisjes ook bij elkaar te leggen/zetten als haar dochter rustig is en niet krijst. Dan krijgt jouw kindje hopelijk door dat ze niet bang hoeft te zijn.
Ja dat heeft ze nu dus al een aantal keer geprobeerd maar zodra haar kindje in de buurt komt, ook al maakt ze geen geluid en is ze gewoon vrolijk, dan begint E te huilen :{. E wil gewoon echt niks met d'r te maken hebben. Gekke is dat het eerst wel ging, het is echt sinds 2 weken ofzo dat E er niks meer van wil weten. Daarom kaartte GO het nu aan. Fase of probleem? Is de hamvraag een beetje. GO hoopte fase maarja.

Heb voorgesteld dat ik een keer op de koffie kom en dan mee kijk, of misschien helpt mijn aanwezigheid / kan ik E geruststellen dat het OK is. Anders weet ik het ook niet.
pi_164458832
Omg razz die foto dat ie op z'n buik ligt O+ _O_ :D dat gezichtje is priceless! :D.
pi_164459060
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 11:47 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ze is niet meer zo saurisch... Lengte gemiddeld, gewicht +1 nog maar...
Vandaar ook het prefix. :+

Omg, Tas! O+ O+ O+

En MB ook al weer bijna een dreumes! Niet normaal hoe snel het gaat. :o

Oké Daaaa! :W Ik hoor hier over 5,5 maand pas weer. :P
pi_164459099
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 12:49 schreef Vieve6 het volgende:
Sociale kortsluiting hihi! Hier ook wel eens last van!

Wow MissBliss, alweer 1! Hoe Gaan jullie het vieren?

Klinkt als een mooie vakantie Saskia! :)

Thnx allemaal... :) We gaan maandag op bezoek bij mijn schoonouders op de camping en dan kijken We nog even hoe lang We blijven en hoe het gaat! Verder met zn drietjes genieten van het nieuwe huis, lekker uit eten, afspreken met vrienden en nog wat opruimen... Heerlijk rustig dus :)!
Yep, morgen komt de familie langs en wat vrienden, ik ga een taartje bakken en mijn man gaat de bbq bemannen :P Hopen op een beetje goed weer wel, valt tegen nu -O-

Lekker vooruitzicht heb je! Heerlijk genieten met zn drieeen :)

Wauw Tas! Wat ga je snel! Knap hoor, J. was echt een stuk ouder voor hij eindelijk eens naar zn buik kon rollen :D

Ik heb hier maar weinig gepost het afgelopen jaar eigenlijk :@ wel veel meegelezen. Toch plaats ik even een overzichtje van mijn nognetbaby!
(niet quoten, gaat weer weg).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door MissBliss op 14-08-2016 10:06:32 ]
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_164459447
Oh MB wat een heerlijk overzicht en wat is hij groot geworden, die laatste foto! :o

Alvast van harte gefeliciteerd, welke taart ga je maken, die chocolade bounty? Ik ben zelf ook bezig die te maken. :P
pi_164459729
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 13:31 schreef LuDann het volgende:
Oh MB wat een heerlijk overzicht en wat is hij groot geworden, die laatste foto! :o

Alvast van harte gefeliciteerd, welke taart ga je maken, die chocolade bounty? Ik ben zelf ook bezig die te maken. :P
Ja he! Dr is weinig baby meer aan :o :D

Nee, ik ga toch voor een andere: http://goodmoodmama.nl/suikervrije-verjaardagstaart/
En dan maak ik een gewone en een kleintje speciaal voor J, inclusief kaars O+
En verder maak ik ook nog een Dr. Oetker-taart voor de rest vd visite.

Jullie ook een hele fijne dag gewenst trouwens morgen *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_164460402
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 13:41 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ja he! Dr is weinig baby meer aan :o :D

Nee, ik ga toch voor een andere: http://goodmoodmama.nl/suikervrije-verjaardagstaart/
En dan maak ik een gewone en een kleintje speciaal voor J, inclusief kaars O+
En verder maak ik ook nog een Dr. Oetker-taart voor de rest vd visite.

Jullie ook een hele fijne dag gewenst trouwens morgen *O*
Oh ja, die ziet er mooi uit zeg. O+ Ik heb ook gekeken naar taarten zonder suiker, maar vond het al uitdaging genoeg zonder ei, melk en soja. :') Hoewel ik ook een (kokos)yoghurt taart maak die wel grotendeels zonder suiker is.

Dank je wel! Zin in. O+ Wel een beetje jammer van het weer alleen he? Misschien dat ik nog ergens een partytent haal.
pi_164460873
Wat een mooi overzicht zo MB O+ knap kind heb je joh! Gefeliciteerd alvast :*

En Ludann ook met je mooie wolk van een dochter *O* ik heb veel met je meegeleefd het afgelopen jaar en heb bewondering voor hoe standvastig je het hebt aangepakt allemaal. Supermama ben je, je doet het echt heel goed :*
pi_164461276
Ik ga voor een stuk schnitte voor O denk ik, mag hij van eten wat en hoe hij wil! Een keer een suikerbom vind ik wel prima! Blijft hij misschien ook gezellig wakker tot 9 uur...

Leuke fotocollage zo MB. Mooi jongetje is het idd
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_164462264
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 14:01 schreef LuDann het volgende:

[..]

Oh ja, die ziet er mooi uit zeg. O+ Ik heb ook gekeken naar taarten zonder suiker, maar vond het al uitdaging genoeg zonder ei, melk en soja. :') Hoewel ik ook een (kokos)yoghurt taart maak die wel grotendeels zonder suiker is.

Dank je wel! Zin in. O+ Wel een beetje jammer van het weer alleen he? Misschien dat ik nog ergens een partytent haal.
Dat kan ik me voorstellen, dat dat een uitdaging is :o Hij is vast heel lekker :Y

En ja, dat weer.. Vorig jaar was het een stuk warmer! Ik ga van het positieve uit heb ik besloten :')

En bedankt voor de felicitaties en complimenten O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_164464413
MB wat een leuk overzicht. Knap ventje O+ En alvast gefeliciteerd natuurlijk.

Ik had hier trouwens een gewone (kleine) taart gemaakt voor M. (met heul veul ongezoete slagroom). Uiteindelijk heeft ze alleen wat van de slagroom gegeten en er in zitten meppen. De taart ging dus zo de kliko in :')
pi_164465226
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 14:13 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat een mooi overzicht zo MB O+ knap kind heb je joh! Gefeliciteerd alvast :*

En Ludann ook met je mooie wolk van een dochter *O* ik heb veel met je meegeleefd het afgelopen jaar en heb bewondering voor hoe standvastig je het hebt aangepakt allemaal. Supermama ben je, je doet het echt heel goed :*
Boh, wat een complimenten, ik weet bijna niet wat daarop te zeggen. :@ Dank je wel, echt superlief! O+

Kazy: dat is ook een beetje mijn gedachte, er zit dan wel suiker in maar de kans is niet zo groot dat ze er veel van eet. Het slopen van de taart schijnt het leukste deel te zijn. :P

Ik ben klaar met het bakken van taart 3 van 4. Pfoe. Veel werk. :') Chocotaart, meptaartje en appeltaart zijn klaar.
pi_164465331
Oh Tas O+
Wat een expressie heeft dat kereltje.
pi_164465458
Mijn baby knarst op het moment echt onwijs met de 5 tanden die hij heeft. Echt een akelig rotgeluid. En goed voor zijn tanden kan het ook niet zijn. Doen meer baby's dat? En kan ik er iets tegen doen?
pi_164465871
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 16:11 schreef silliegirl het volgende:
Mijn baby knarst op het moment echt onwijs met de 5 tanden die hij heeft. Echt een akelig rotgeluid. En goed voor zijn tanden kan het ook niet zijn. Doen meer baby's dat? En kan ik er iets tegen doen?
Ja dat schijnt heel normaal te zijn. Annie doet het nog elke keer als er een nieuwe tand doorkomt. Wat niet helpt: roepen hoe vervelend je het vindt. Dat maakt het extra interessant :') .
pi_164466143
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 16:11 schreef silliegirl het volgende:
Mijn baby knarst op het moment echt onwijs met de 5 tanden die hij heeft. Echt een akelig rotgeluid. En goed voor zijn tanden kan het ook niet zijn. Doen meer baby's dat? En kan ik er iets tegen doen?
Jep. Normaal. Nee, niks aan te doen ;-). Gaat vanzelf over.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:54:50 #87
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164466990
Tas O+

LuDann en MB; veel plezier morgen!! Mooi ventje MB O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164467123
Leuke foto's zie ok hier voorbij komen O+

Ik heb weer eens koorts. Mijn man heeft M nu mee naar beneden in de draagzak O+ zodat ik boven kan rusten. Ziet er zo schattig uit. Of ze helemaal perfect zit weet ik niet, maar in ieder geval de knietjes hoger dan de billen als een soort M dus zal wel goed zijn dan toch? Ze viel in ieder geval meteen in slaap O+
pi_164467258
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 16:23 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ja dat schijnt heel normaal te zijn. Annie doet het nog elke keer als er een nieuwe tand doorkomt. Wat niet helpt: roepen hoe vervelend je het vindt. Dat maakt het extra interessant :') .
Niet roepen, check.
Ik zet 'm nu maar steeds bij die hysterische babywalker (want dan hoor ik 'm niet knarsen) maar ik weet nog niet wat meer op mijn zenuwen werkt: dat geknars met zn tanden of het "tringelingelinge! Hoor de dieren zingen!" :')
pi_164467516
DIT IS EEN VROLIJK BOERDERIJLIEDJE
ROOD
DRIEHOEK
VIERKANT
KIEKEBOE
KIEKEBOE
pi_164467572
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 17:07 schreef Razztwizzle het volgende:
DIT IS EEN VROLIJK BOERDERIJLIEDJE
ROOD
DRIEHOEK
VIERKANT
KIEKEBOE
KIEKEBOE
Je vergeet mijn favoriet: "MOOOH! DE KOE LOEIT! IN DE SCHUUR!" :')
pi_164468488
Oh die babywalker :D Familie in Australië heeft 'm ook, daar loeit die koe opeens in het Engels :')
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:55:25 #93
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164468873
Ohh mb wat is dat hard gegaan. En wat lijkt hij op zijn vader! Mooi overzicht O+

En razz dat gezicht :D hij doet me op die foto wel erg aan A. Denken.

Hier terug van het ziekenhuis. Mijn poes is weer geopend :') viel enorm mee maar heb me zo zenuwachtig gemaakt dat ik er misselijk van was. Open geknipt, hechten was niet nodig, klein beetje bloed en nu met een gaasje zorgen dat het niet weer aan elkaar groeit. Ben enorm opgelucht. Nu verder zenuwen voor het laten zetten van een spiraaltje over een week :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164469191
MB en LuDann, gefeliciteerd!

Razz, wat heeft jouw baby een expressief gezichtje, prachtig!

Chanty, wat fijn dat het meeviel!

Hier heeft M zijn eerste wendag overleefd. Ik was aan het werk dus papa heeft hem gebracht en gehaald. Scheelde voor mij weer een emotioneel moment. Hij is denk ik nog te jong om zich precies te realiseren dat wij er niet waren en heeft zich heel rustig gedragen.
pi_164469497
We mogen naar huis! Met Twix! Pffff, wel slopend dit. Morgen een belafspraak en zelf direct contact opnemen als hij niet meer eet/drinkt of suf wordt.
pi_164470038
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 17:55 schreef Chanty het volgende:
Ohh mb wat is dat hard gegaan. En wat lijkt hij op zijn vader! Mooi overzicht O+

En razz dat gezicht :D hij doet me op die foto wel erg aan A. Denken.

Hier terug van het ziekenhuis. Mijn poes is weer geopend :') viel enorm mee maar heb me zo zenuwachtig gemaakt dat ik er misselijk van was. Open geknipt, hechten was niet nodig, klein beetje bloed en nu met een gaasje zorgen dat het niet weer aan elkaar groeit. Ben enorm opgelucht. Nu verder zenuwen voor het laten zetten van een spiraaltje over een week :')
Hehe, leuk dat je dat zegt! De ene helft vind hem op mij lijken en de andere helft op Re.

Fijn dat het meeviel in het ziekenhuis! Ik zou me er ook enorm zenuwachtig voor maken :X

Malteser: wat fijn dat jullie weer lekker naar huis mogen! O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:42:14 #97
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164470065
Chanty met een open doos *O*
Supertoffe foto van vrolijk ventje zag ik :D
En sterkte voor het zieke kindje!

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 16:58 schreef Miezziej het volgende:
Leuke foto's zie ok hier voorbij komen O+

Ik heb weer eens koorts. Mijn man heeft M nu mee naar beneden in de draagzak O+ zodat ik boven kan rusten. Ziet er zo schattig uit. Of ze helemaal perfect zit weet ik niet, maar in ieder geval de knietjes hoger dan de billen als een soort M dus zal wel goed zijn dan toch? Ze viel in ieder geval meteen in slaap O+
Pas je beetje op jezelf? Goed rust nemen hč, je bent nog maar net bevallen en er wordt veel van je lijf gevraagd nu.
Heerlijk om te zien wel hč, baby bij de papa O+
Ik was vanmiddag shoppen en toen ik thuis kwam lagen meneer en mevrouwtje hier samen in bed te tukken, smelt smelt!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164470130
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 17:07 schreef Razztwizzle het volgende:
DIT IS EEN VROLIJK BOERDERIJLIEDJE
ROOD
DRIEHOEK
VIERKANT
KIEKEBOE
KIEKEBOE
TRINGELINGELINGE, HOOR DE DIEREN ZINGEN.

BEDANKT VOOR HET BELLEN!

en dat x 10 :D
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:51:56 #99
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164470265
Wat fijn malteser! Hopelijk knapt hij snel op.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164470540
Oh, wat fijn malteser! En chanty, fijn dat je weer open bent!

MB, heb regelmatig aan je gedacht het afgelopen jaar. Wat een lekker ding heb je zeg!

Wij zijn weer in het twentse land. Nog bijna een week hier, en dan weer naar huis..
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:11:20 #101
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164470782
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:41 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Hehe, leuk dat je dat zegt! De ene helft vind hem op mij lijken en de andere helft op Re.

Fijn dat het meeviel in het ziekenhuis! Ik zou me er ook enorm zenuwachtig voor maken :X

Malteser: wat fijn dat jullie weer lekker naar huis mogen! O+
Ik zie ook wel trekken van jou duidelijk :Y maar op sommige corps is het echt copypaste Re :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:09:23 #102
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_164472738
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 19:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, wat fijn malteser! En chanty, fijn dat je weer open bent!

MB, heb regelmatig aan je gedacht het afgelopen jaar. Wat een lekker ding heb je zeg!

Wij zijn weer in het twentse land. Nog bijna een week hier, en dan weer naar huis..
Thanks O+

Wauw, jullie reizen zoveel met T! Geniet ervan! Het wordt beter weer geloof ik!

[ Bericht 5% gewijzigd door MissBliss op 12-08-2016 20:20:03 ]
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_164473930
Wat een mooie foto's MissBliss! Leuk De taart en bbq! Hier is het nu best wel lekker weer geworden uiteindelijk (Noord-Brabant), vanochtend was t ook niet zo mooi. Dus wie weet word het daar ook steeds beter?

Oeh LuDann! Goed bezig met al die taarten! Ik heb ook veel meegeleefd met je (vooral als lurker) en vind het ook superknap Hoe je bent omgegaan met je eerste jaar als moeder, want ik kan me voorstellen dat het soms best moeilijk was met alles dat je tegenkwam, maar ik vind je altijd heel erg positief overkomen!

Fijn dat jullie naar huis mogen Malteser... Wel heftig kan me voorstellen dat het veel energie kost voor jullie allemaal! Hopelijk voelt Twix zich snel weer echt beter!

Gelukkig viel het mee Chanty... Fijn dat dat weer goed is!

Groofsken Hoe is het met de ontsteking? Voel je je weer wat beter?

N.a.v. positieve verhalen over de winterslaapzak hier, heb ik dat ook eens geprobeerd. Miss wil L wel steeds bij ons liggen omdat ze het niet warm genoeg heeft. Met die hete dagen, een paar weken geleden, bleef ze wel in haar eigen bedje slapen. We zullen zien!

Vanavond lekker samen met man op de bank incl. een wijntje en kaasjes, vieren dat de vakantie begonnen is : )
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 23:45:36 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164480694
Wij komen net een restaurant uitrollen met baby. Beetje laat, oeps! :D
Dat was een tof avondje, en eerste keer restaurant met vrienden én baby erbij *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164486192
Wat leuk, molo!

Mijn baby slaapt nog. Zo een unicum! Hij ligt in de kamer naast onze en ik moet me echt inhouden om te kijken of hij het nog wel doet.. :@
pi_164486225
Vieve, heel goed ^O^ . Pijn bijna weg, alleen nog wat gevoelig en koorts ook ongeveer weg. Nu de productie weer opkrikken, want die is wel gekelderd. Thanks for asking. :*
pi_164486253
Fijn, groofsken!
pi_164486328
Chanty, fijn dat het meeviel :* .

En dat draaien en weer terugdraaien, haha. Razz, heerlijkheid!
pi_164486332
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:21 schreef Malteser het volgende:
We mogen naar huis! Met Twix! Pffff, wel slopend dit. Morgen een belafspraak en zelf direct contact opnemen als hij niet meer eet/drinkt of suf wordt.
Oh wat fijn!
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 09:06:25 #110
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164486406
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 08:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat leuk, molo!

Mijn baby slaapt nog. Zo een unicum! Hij ligt in de kamer naast onze en ik moet me echt inhouden om te kijken of hij het nog wel doet.. :@
Ik hoop dat je nog ligt inmiddels :P ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 09:07:00 #111
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164486410
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 08:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Vieve, heel goed ^O^ . Pijn bijna weg, alleen nog wat gevoelig en koorts ook ongeveer weg. Nu de productie weer opkrikken, want die is wel gekelderd. Thanks for asking. :*
Top, now milk th'm titties *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164486696
Fijn, Groofsken! Ik vind het zo knap hoe je het allemaal weet te redden!

Jagar, wat heerlijk. Lekker van genieten en vooral heel stil doen ;)

Wat gezellig Molo, lekker uiteten. Deed ze het goed in het restaurant?

Ik ben even babyloos. Even klaarmaken hier thuis en dan snel ophalen. Ik mis S. altijd zo tijdens z'n 2-wekelijkse logeerpartijtje..
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 09:46:43 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164486772
Yep, top zelfs, we waren bij de Albert Cuyp dus lekker druk. Mevrouw lag eerst in de wagenbak, toen wat miepen omdat ze honger had. En later wilde ze op schoot iov in de wagenbak. Twee keer even gepiept, verder helemaal chill. Lekker rondkijken en vooral veel geknuffeld worden hihi

Heb jij co-ouderschap lesage?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164487858
Klinkt leuk molo!

Wij hebben morgen familiedag met bbq en dan ga ik de tula uitproberen.
Heb al wel geoefend met haar knuffelvos.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:23:49 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164487875
Knuffelvos?
Welke Tula heb jij eigenlijk? Qua print :)

En leuk zeg, gelukkig goede weersvoorspelling *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:39:46 #116
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164488061
Wauw wat relaxed Molo _O_

En Groof fijn dat het beter gaat!

Ik zit bij de kapper, alleen *) wat een rust. Man is ziek dus hopelijk zijn ze een beetje lief voor 'm :+

Verder gisteren met mijn leidinggevende gebeld. Heb nog wat vakantie geplakt aan mijn verlof dus start 27-9 weer *O* En ondanks dat ik binnenkort langsga op het werk komen mijn lg's toch langs. Maar goed, dat vind ik niet zo heel erg al vrees ik dat ik na een half uur niks meer weet te zeggen :') andere collega lijkt te zijn afgeschud.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164488129
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 11:23 schreef Molo het volgende:
Knuffelvos?
Welke Tula heb jij eigenlijk? Qua print :)

En leuk zeg, gelukkig goede weersvoorspelling *O*
http://www.planethappy.nl(...)mNvs4CFUi3GwodTpMKLg

En de tula heeft vogeltjes
http://www.carrymeaway.co(...)-songs-tula-carrier/
pi_164488174
Hey, kapperboks Chanty :7 . Ik zit er al sinds 9:00 want ik laat weer krullen zetten. Was m'n uitgevallen dunne bosje zo zat. Damn you hormones ;( .

Molo wat klinkt dat heerlijk!! Fijn dat ze zo relaxed is zeg.

Jagar wat een goede nacht al niet kan doen hč O+ . Tas doet nu een paar nachten 20-00-04 en ik voel me alweer zo'n ander mens.
pi_164488461
Mooi die tula. Hier hangt de vlinder tula klaar.
http://www.babytula.com/products/gossamer-tula-ergonomic-carrier

Maar voorlopig draag ik nog met doek.

[ Bericht 27% gewijzigd door groofskendezoveelste op 13-08-2016 12:07:44 ]
pi_164488469
Welke heb jij Molo?
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:39:21 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164488979

Deze, daarom dacht ik 'huh grappig, heeft Arja nou dezelfde? _O- '

Mooie Tula's en schattige knuffelvos :)

Ideaal ding die drager, een doek heb ik liggen maar ben ik echt te kneuzig voor om het knopen voor elkaar te krijgen dus draagzak it is :+

wel beetje jammer dat we als soort thema hier vosjes hebben in de babykamer vanwege de aankoop van die Tula toen. En dat vorige week uitgerekend een vos onze twee konijnen heeft opgevreten :X :') :X
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164489319
MB (alvast) gefeliciteerd, wat een mooi jochie heb je toch O+

Razz terugrolmama O+ G wil tas wel even voor doen hoe het moet. Ik zal straks nog even terug pben, was ik vergeten :')

Wij gaan zo kokosyoghurttaart eten lees ik net :+
Naar lieve wolk O+ en haar super mama en papa.

Wat gaan alle baby's hier snel. Hier nog steeds geen tandjes. Niet kruipen. Niet staan. Wel een poging tot optrekken maar meer per toeval; hij wilde de laptop bekijken die op tafel lag, trok zich half op (billen bleven op de grond) verloor zijn evenwicht en besloot vervolgens dat liggend spelen ook leuk was. Heerlijk relaxed kind O+

Twix naar huis *O*
pi_164489330
Dus :') en toen miste ik twee pagina's
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:03:37 #124
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164489382
Oeh razz benieuwd naar het resultaat!

En mooie tula's. En arm konijntje :') was het hok open of zo?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:08:56 #125
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164489471
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:03 schreef Chanty het volgende:
Oeh razz benieuwd naar het resultaat!

En mooie tula's. En arm konijntje :') was het hok open of zo?
Nope, maar groot hok met dichte ren, en die beesten komen overal doorheen. Bij twee andere buren ook alle beestjes dood of weg

Schijnt een konijnenziekte te zijn waardoor vossen minder eten hebben uit de natuur en dus woonwijken in gaan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164489496
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:00 schreef Cassandra87 het volgende:
MB (alvast) gefeliciteerd, wat een mooi jochie heb je toch O+

Razz terugrolmama O+ G wil tas wel even voor doen hoe het moet. Ik zal straks nog even terug pben, was ik vergeten :')

Wij gaan zo kokosyoghurttaart eten lees ik net :+
Naar lieve wolk O+ en haar super mama en papa.

Wat gaan alle baby's hier snel. Hier nog steeds geen tandjes. Niet kruipen. Niet staan. Wel een poging tot optrekken maar meer per toeval; hij wilde de laptop bekijken die op tafel lag, trok zich half op (billen bleven op de grond) verloor zijn evenwicht en besloot vervolgens dat liggend spelen ook leuk was. Heerlijk relaxed kind O+

Twix naar huis *O*
Hier nog zo 1tje hoor; ook nog geen gekruip en opgetrek. Liggend spelen is nog prima! Komt vanzelf wel :)

Wel tanden. 5 stuks inmiddels, nummer 6 staat op doorbreken.
pi_164489668
haha cassandra :D zo was mn oudste ook. Die besloot dan halverwege een poging zo van meh... laat maar :')

7.5 tand hier en of hij heeft waterpokken of er zijn meer tanden op komst en de vlekjes zijn gewoon random. We gaan het zien. Hij s zielig iig.
Verder doet A. het goed. Vermaakt zich erg met zn zussen, doet het keurig bij de gastouder en kruipt en loopt langs randjes of aan 2 handen. Ik heb echt geen idee meer wanneer de oudsten daarmee begonnen :o

Enige wat me enigszins zorgen baart is zn groei. Volgende week ergens weer naar t cb, ns kijken wat de wvk er van zegt.
:)
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:34:41 #128
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164489924
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:08 schreef Molo het volgende:

[..]

Nope, maar groot hok met dichte ren, en die beesten komen overal doorheen. Bij twee andere buren ook alle beestjes dood of weg

Schijnt een konijnenziekte te zijn waardoor vossen minder eten hebben uit de natuur en dus woonwijken in gaan
Dat ze daar bijkomen ;(

Mignonne blijft ie achter qua groei? Op foto's lijkt hij een flinke knul
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164490052




mja achterblijven, ik weet niet. Hij groeit niet lekker door iig. Ik ga vooralsnog uit van 'eigen lijn zoeken'; maar als ik heel eerlijk ben dan lijkt zijn curve nu wel enorm op die van zn zus destijds en het kost me wel echt moeite om dat los te laten.
:)
pi_164490099
Ja G lijkt op mij wat dat betreft. Het is geen luiheid maar.. berusting? Als ik hem motiveer om een speeltje te pakken heeft ie zoiets van, zķ leuk vind ik dat speeltje ook niet. En als een kindje zijn speelgoed afpakt gaat ie toch ergens anders mee spelen? Eenkennigheid en verlatingsangst kent hij ook niet. Als ik weg ga zwaait hij vrolijk en gaat verder met spelen.
Overigens gaat hij wel op snelheid de hele kamer door maar dat doet hij rollend :')
En áltijd vrolijk O+

Ik dacht ook dat jij zo'n groot beertje had Mignonne?
pi_164490138
had ja ;) inmiddels is ie gezakt naar gemiddeld.
:)
pi_164490166
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:44 schreef mignonne het volgende:
had ja ;) inmiddels is ie gezakt naar gemiddeld.
ja dat vind ik jammer dat ik hem Facebook meer heb, ik mis alle foto's O+ hopelijk zoekt hij inderdaad zijn eigen lijntje
pi_164490237
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 09:46 schreef Molo het volgende:
Yep, top zelfs, we waren bij de Albert Cuyp dus lekker druk. Mevrouw lag eerst in de wagenbak, toen wat miepen omdat ze honger had. En later wilde ze op schoot iov in de wagenbak. Twee keer even gepiept, verder helemaal chill. Lekker rondkijken en vooral veel geknuffeld worden hihi

Heb jij co-ouderschap lesage?
Haha, nee. Mijn schoonbroers wonen verder weg en passen een keer in de twee weken op. Dan blijft S. daar meteen logeren! :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164490293
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:03 schreef Chanty het volgende:
Oeh razz benieuwd naar het resultaat!

En mooie tula's. En arm konijntje :') was het hok open of zo?
Ziehier de before & after:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben er blij mee!
pi_164490394
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:45 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ja dat vind ik jammer dat ik hem Facebook meer heb, ik mis alle foto's O+ hopelijk zoekt hij inderdaad zijn eigen lijntje
Heel eventjes dan, zo weer weg ;)
*knip*

[ Bericht 21% gewijzigd door mignonne op 13-08-2016 14:54:58 ]
:)
pi_164490410
mooi razz!
:)
pi_164490430
Ik ben fan van jouw jongste mignonne O+ wat een heerlijk koppie toch! Hopelijk is de afbuigende groei inderdaad het 'eigen lijntje zoeken'. Maar kan me voorstellen dat het je niet lekker zit. Vertoont hij verder nog symptomen dat er iets aan de hand zou kunnen zijn?
pi_164490494
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

Heel eventjes dan, zo weer weg
Lekker ding O+
pi_164491110
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

Heel eventjes dan, zo weer weg ;)
O+
Hij lijkt veel groter dan mijn W, terwijl ze 2 dagen schelen! :o bizar!
pi_164491210
Wat onwijs leuk je haar, Razz! Gekleurd ook, of dat de foto?
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:46:12 #141
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164491423
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:40 schreef mignonne het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

mja achterblijven, ik weet niet. Hij groeit niet lekker door iig. Ik ga vooralsnog uit van 'eigen lijn zoeken'; maar als ik heel eerlijk ben dan lijkt zijn curve nu wel enorm op die van zn zus destijds en het kost me wel echt moeite om dat los te laten.
Ik zie wat je bedoelt ja :{ lijkt me in ieder geval goed om het tw bespreken en eventueel verder te kijken gezien je ervaring met E.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:48:02 #142
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164491468
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:52 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ziehier de before & after:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben er blij mee!
Mooi O+ ik wil dat ook maar krijg altijd te horen dat een lichte krul alleen met krultang kan en niet met permanent :?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164491540
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 14:48 schreef Chanty het volgende:

[..]

Mooi O+ ik wil dat ook maar krijg altijd te horen dat een lichte krul alleen met krultang kan en niet met permanent :?
Kom ik weer met ongevraagd advies: bij mij hebben ze ooit een poging gedaan om grove krullen te permanenten, maar ik eindigde met een enorme bos pluis :') . Ik zou het je dan ook afraden!

Dat gezegd hebbende: mooi Razz! :) 't kan dus wel, mooie krullen laten zetten!
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:55:32 #144
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164491613
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 14:51 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Kom ik weer met ongevraagd advies: bij mij hebben ze ooit een poging gedaan om grove krullen te permanenten, maar ik eindigde met een enorme bos pluis :') . Ik zou het je dan ook afraden!

Dat gezegd hebbende: mooi Razz! :) 't kan dus wel, mooie krullen laten zetten!
Ik durf ook niet zolang mijn kapper niet zegt dat het wel kan. Eerder omdat ik bang ben als poedel te eindigen overigens :') sowieso schijnt mijn haar te lang te zijn om te krullen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164492184
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 14:55 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik durf ook niet zolang mijn kapper niet zegt dat het wel kan. Eerder omdat ik bang ben als poedel te eindigen overigens :') sowieso schijnt mijn haar te lang te zijn om te krullen.
Ik zou het je als kapper zijnde ook afraden. De vloeistof is slecht voor je haar en het geeft eigenlijk nooit het gewenste resultaat wat mensen in hun hoofd hebben. In lang haar zakt een grove krul sowieso uit en al ga je voor een kleinere krul dan kan de vloeistof in lang haar inderdaad niet goed doordringen. Hulde voor jouw kapper die het afraadt. Bij hou ziet het er overigens wel mooi uit Razz, maar jouw haar is ook een stuk korter als dat van Chanty.

Het ging hier over baby's toch? Ik heb niet zoveel te melden alleen dat het goed gaat. De rust qua visite is wedergekeerd en we zijn aan elkaar gewend. S is rustig en makkelijk zolang hij maar bij mij in de buurt is. Zodra ik uit beeld ben wordt hij onrustig. Gelukkig vind ik het niet beklemmend en geniet ik ervan en hang ik heel veel met baby op de bank voor de olympische spelen. Gewoon omdat het kan :+. Nachten gaan ook goed. Tussen 11 en 7 gezien komt hij meestal maar een keer. Ik word wakker van zijn gesmak, leg hem aan. Hij drinkt. Ik laat hem even boeren, verschoon hem, geef hem de andere tiet en hou hem nog even omhoog maar meestal slaapt hij dan alweer diep en kan ik hem zo wegleggen.
Onze lieve baby O+
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:53:31 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164493144
Dat klinkt ideaal Fien!

Na het badderen lijkt er wat krul in het haar van Larfje hier te zitten, ik hoop dat ze ook krullen krijgt, net als Koos en ik *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:54:09 #147
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164493159
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:48 schreef LeSage het volgende:

[..]

Haha, nee. Mijn schoonbroers wonen verder weg en passen een keer in de twee weken op. Dan blijft S. daar meteen logeren! :)
Ah ok, ja ik ken jou niet, dus ik wist de situatie even niet. Alles ken tegenwoordig hč :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164493355
Wat klinkt het fijn Fien O+ ! Heerlijk als alles zo soepel loopt.

Offtopic haargeneuzel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens had ik net vanwege het versgepermanente haar afdroogdienst bij het baby- en dreumeszwemmen en heb ik nu na het zweten in de veeeeeltewarmekleedkamer dus wel coupe ontplofte poedel. Ach. Ik was toch al geen #glamourmom :7 .

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2016 16:05:33 ]
pi_164493740
Ohja en ook fijn: ik zat de hele ochtend bij de kapper, en mijn lief was (voor het eerst in 5 maanden :o :@ ) van wakkerworden tot middagslaap alleen met dreumes en baby, en het ging supergoed! Okay, baby was van 9-12 wakker geweest want "Ohja, baby's doen meerdere slaapjes hč?" en heeft per ongeluk de Brinta van z'n zus als pap gekregen ipv het 4-maanden-Biobim-haverpapje.. Maar ach, dat overleeft 'ie ook wel. Ze hebben lekker gewandeld, gespeeld, de kindjes zijn samen in bad geweest O+ . Ik ben blij dat ik lekker weg kan en dat alles thuis gewoon goed loopt *O* .
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:16:15 #150
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164493852
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 15:15 schreef Fien10 het volgende:

[..]

Ik zou het je als kapper zijnde ook afraden. De vloeistof is slecht voor je haar en het geeft eigenlijk nooit het gewenste resultaat wat mensen in hun hoofd hebben. In lang haar zakt een grove krul sowieso uit en al ga je voor een kleinere krul dan kan de vloeistof in lang haar inderdaad niet goed doordringen. Hulde voor jouw kapper die het afraadt. Bij hou ziet het er overigens wel mooi uit Razz, maar jouw haar is ook een stuk korter als dat van Chanty.

Het ging hier over baby's toch? Ik heb niet zoveel te melden alleen dat het goed gaat. De rust qua visite is wedergekeerd en we zijn aan elkaar gewend. S is rustig en makkelijk zolang hij maar bij mij in de buurt is. Zodra ik uit beeld ben wordt hij onrustig. Gelukkig vind ik het niet beklemmend en geniet ik ervan en hang ik heel veel met baby op de bank voor de olympische spelen. Gewoon omdat het kan :+. Nachten gaan ook goed. Tussen 11 en 7 gezien komt hij meestal maar een keer. Ik word wakker van zijn gesmak, leg hem aan. Hij drinkt. Ik laat hem even boeren, verschoon hem, geef hem de andere tiet en hou hem nog even omhoog maar meestal slaapt hij dan alweer diep en kan ik hem zo wegleggen.
Onze lieve baby O+
In mijn volgende leven moet ik maar geboren worden met krullen :Y

Fijn dat de nachten zo goed gaan. Hier over t algemeen ook 1 voeding alleen het terugleggen is vaak een dingetje :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164494596
:W ik kom mij hier maar eens melden met mijn baby en ga proberen wat mee te lezen.
8-8 is onze zoon en broertje Stijn geboren O+
Tot nu toe gaat het super. Stijn slaapt en drinkt goed. De bv is nog niet op gang dus ik kolf nu en geef dat in een flesje en vul dat aan met kv.
Het is echt genieten ♡

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fien wat goed om te horen dat het zo goed gaat bij jullie! Heerlijk genieten O+

Razz mooi je haar!

Mignonne ik snap dat je je zorgen maakt om zijn lijntje. Ik ken de voorgeschiedenis van je dochter niet maar logisch dat je dat in je achterhoofd hebt. Hopelijk volgt hij dit lijntje nu zo door en past dit gewoon bij hem.

[ Bericht 2% gewijzigd door ikke_84 op 13-08-2016 21:17:45 ]
pi_164495697
Hoi ikke :W
Welkom.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 17:34:09 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164495937
Mini baby erbij *O*

Dan lijken die van ons alweer oud he Arja? :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164495990
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 17:34 schreef Molo het volgende:
Mini baby erbij *O*

Dan lijken die van ons alweer oud he Arja? :D
Ja inderdaad. Ze barst al uit de 56, maar zwemt vaak nog in de 62 :?

En in z&g staat Q bijna bovenaan en die was veel later zwanger en is gewoon nu ook al uitgerekend.
Het gaat echt snel!
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 17:39:12 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164496080
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 17:36 schreef Arja het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Ze barst al uit de 56, maar zwemt vaak nog in de 62 :?

En in z&g staat Q bijna bovenaan en die was veel later zwanger en is gewoon nu ook al uitgerekend.
Het gaat echt snel!
Oh hier nog wel de 56, maar ze schelen natuurlijk ook wel iets en volgens mij was Emmy ook langer dan Larfje toch? (51 cm bij geboorte)

Vandaag had ze haar eerste grinnikje, zo cute :D

En ja man, Quoi bijna hier, freaky! (ja hoiiii, ik weet dat je heus wel stiekem al mee leest jij gluup :P )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164496308
Ik vind mijn baby nu al veeeel groter dan vorige week :') :+

Ikke O+
pi_164496575
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 15:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Ah ok, ja ik ken jou niet, dus ik wist de situatie even niet. Alles ken tegenwoordig hč :+
Haha, dat is waar! Mijn schoonbroers zijn dus wel twee mannen inderdaad, dus zo gek was het nog niet ;) ons kindje wordt meteen open-minded opgevoed :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 18:02:55 #158
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164496668
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 17:59 schreef LeSage het volgende:

[..]

Haha, dat is waar! Mijn schoonbroers zijn dus wel twee mannen inderdaad, dus zo gek was het nog niet ;) ons kindje wordt meteen open-minded opgevoed :D
Lollig wel :D
Die hebben zelf geen kinderen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 18:18:04 #159
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164496997
Ahww ikke O+

En hier is een groot deel van maat 50-56 toch ook wat krap. Dus maat 62 gewassen en wat ze tot nu toe aan had zit als gegoten O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164497083
Emmy was ook 51 cm bij de geboorte, maar was 3 weken geleden op het cb alweer 55,5 cm :D

Ik heb deze gekregen in 62
http://www.hema.nl/winkel(...)b9583%2C&color=grijs

Zo leuk, maar ze zwemt er nog in.

Sorry voor de knijntjes, molo ;(
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 18:24:55 #161
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164497159
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 18:22 schreef Arja het volgende:
Emmy was ook 51 cm bij de geboorte, maar was 3 weken geleden op het cb alweer 55,5 cm :D
Zo, lange! :D

Ik had heel veel babykleding gekregen, maar erg veel roze, pastels, hartjes en glittertjes enzo. Niet mijn ding. Dus ik heb toch afgelopen week vrij veel besteld, alleen in maar 62 en 68, dus ik moet nog even wachten met haar kunnen aantrekken ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 18:25:57 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164497177
Leuk die trui!

Larf had ook precies een konijnentrui aan toen we erachter kwamen dat de vos was langsgeweest, typisch wel :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164497194
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 18:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Zo, lange! :D

Ik had heel veel babykleding gekregen, maar erg veel roze, pastels, hartjes en glittertjes enzo. Niet mijn ding. Dus ik heb toch afgelopen week vrij veel besteld, alleen in maar 62 en 68, dus ik moet nog even wachten met haar kunnen aantrekken ;(
Wat heb je besteld?

Ik vind het zo jammer dat ze die leuke pakjes van Spring al niet meer past.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 18:29:41 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164497275
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 18:26 schreef Arja het volgende:

[..]

Wat heb je besteld?

Ik vind het zo jammer dat ze die leuke pakjes van Spring al niet meer past.
OUD / Kinderkleertjes deel 192

En nog een zut meer in die stijl, maar die staan niet online qua plaatjes.

En ja, snap ik, as we speak ligt ze in een pakje van Spring op mijn schoot O+
Die mag wel weer kleertjes komen dumpen ja :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164497348
Heftige prints wel, molo :D

Ik houd wel van wat rustiger. Of met een drukke broek en een wit shirt. Ik vind wit sowieso wel leuk en puur staan.
En polkadots O+

Chanty leuk, ze gaan wel gelijk op denk ik onze datumtweelingmeisjes
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 18:37:53 #166
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164497475
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 18:33 schreef Arja het volgende:
Heftige prints wel, molo :D

Ik houd wel van wat rustiger. Of met een drukke broek en een wit shirt. Ik vind wit sowieso wel leuk en puur staan.
En polkadots O+

Chanty leuk, ze gaan wel gelijk op denk ik onze datumtweelingmeisjes
ja klopt, hou ik wel van. Polkadots ook O+ Wit enzo wat minder fan van hier :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164497523
Ik vind het allemaal leuk, maar hou stiekem ook van een beetje mismatch, a la pipi ofzo. Moeilijk uit te leggen. Mijn oudste twee kiezen vaak hun kleding of c's kleding en ik hou van de verrassende combi's die daar uitkomen. En verder heb ik veel gekregen en dat gebruik ik ook graag.
pi_164497532
Wit heb ik ook niks mee :o
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 18:49:05 #169
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164497691
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 18:33 schreef Arja het volgende:
Heftige prints wel, molo :D

Ik houd wel van wat rustiger. Of met een drukke broek en een wit shirt. Ik vind wit sowieso wel leuk en puur staan.
En polkadots O+

Chanty leuk, ze gaan wel gelijk op denk ik onze datumtweelingmeisjes
18e weer naar het cb. Ben wel heeeeel benieuwd! Wanneer moet jij? En heb hier eergister ook een hema pakje met konijnen gekocht mt 68.

http://www.hema.nl/winkel(...)_33443500&color=roze

Gauw weggemoffeld tussen de andere kleertjes :+ hoewel ze nog niet veel heeft in 68. 62 mag ik echt niet meer kopen van mezelf :+

Twee weken terug nog deze gehaald bij H&M in 62, groter hadden ze niet meer naar moest m hebben.

http://m.hm.com/nl/product/51213?article=51213-A

Ik heb zowel drukke als rustige prints.

[ Bericht 10% gewijzigd door Chanty op 13-08-2016 18:57:53 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164497896
:D zo grappig al die smaken. Ik heb helemaal niets met die printjes of hele felle gekleurde dingen. Heb niet echt 1 voorkeur ofzo maar als ik iets kies dan is t eigk nooit zoiets. Laatst voor 160 eu bij h&m besteld, alvast in de volgende maat :') ik vind dat shoppen voor een zoon niet zo heel geweldig dus moet me er echt beetje toe zetten om die volgende maat in de kast te hebben.
:)
pi_164498043
Chanty pas 2-9 want ik wilde dat mijn man bij de prikjes kon zijn.
pi_164498163
te lui om kinderkleertjes topic te openen sorry :+
Deze heb ik oa besteld. A. draagt nu nog maat 74. Als ie naar 80 gaat zal ie wrsl lopen dus ik vond het tijd worden voor zn eerste spijkerbroeken :) tot nu toe draagt hij joggingbroekjes of gebreide broekjes, zacht spul.

Heb nu een zo'n gevoerde pull-on broek van hema en deze dan.

http://m.hm.com/nl/product/48972?article=48972-A

http://m.hm.com/nl/product/49575?article=49575-B
ik vind streepjes een beetje meh maar deze vind ik wel okay.

http://m.hm.com/nl/product/48361?article=48361-A

http://m.hm.com/nl/product/53141?article=53141-A
chillex pak O+ :D

en space pyjama's
http://m.hm.com/nl/product/11774?article=11774-E

Van t najaar nog even kijken voor wat van die wollen rompers en leggings en een jas en dan ben k er wel weer klaar mee :')
:)
pi_164498192
oh en ik brei nog 1 of 2 vesten voor hem en een jumpsuit.
:)
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 19:18:53 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164498290
Ik ben enorme fan van jumpsuits, dat kruipt allemaal niet op, ideaal _O_

Zeeman heeft ook leuke dingen, heb er gisteren wat zut gehaald, zoals maillots en effen broekjes voor bij printjes thirts.

De mismatch combi's hou ik ook erg van, maar ik ben daar geloof ik niet zo goed in daar gelukte mismatches van te maken, als je begrijpt wat ik bedoel :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164498583
Mignonne ik vind het voor jongens ook lastig denk ik. Die wollen jumpsuit is wel tof.
Kijk je wel eens im v&a hier?
pi_164498736
Ik vind Zara heel leuk voor jongens, wel een beetje zoeken... en heb in Denemarken leuke dingen van Mini Mize gekocht. Weet niet of je dat hier kunt krijge .
Kwak
pi_164498887
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 19:12 schreef mignonne het volgende:
te lui om kinderkleertjes topic te openen sorry :+
Deze heb ik oa besteld. A. draagt nu nog maat 74. Als ie naar 80 gaat zal ie wrsl lopen dus ik vond het tijd worden voor zn eerste spijkerbroeken :) tot nu toe draagt hij joggingbroekjes of gebreide broekjes, zacht spul.

Heb nu een zo'n gevoerde pull-on broek van hema en deze dan.

http://m.hm.com/nl/product/48972?article=48972-A

http://m.hm.com/nl/product/49575?article=49575-B
ik vind streepjes een beetje meh maar deze vind ik wel okay.

http://m.hm.com/nl/product/48361?article=48361-A

http://m.hm.com/nl/product/53141?article=53141-A
chillex pak O+ :D

en space pyjama's
http://m.hm.com/nl/product/11774?article=11774-E

Van t najaar nog even kijken voor wat van die wollen rompers en leggings en een jas en dan ben k er wel weer klaar mee :')
Whoaaaa freaky shit. Dit is bijna exact het mandje dat ik gisteravond vulde voor Tas in maat 74 :o op de space pyjama's na. Zachte stofjes en natuurlijke kleurtjes ftw O+ !
pi_164499118
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 19:44 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Whoaaaa freaky shit. Dit is bijna exact het mandje dat ik gisteravond vulde voor Tas in maat 74 :o op de space pyjama's na. Zachte stofjes en natuurlijke kleurtjes ftw O+ !
O+
ik had er ook nog dat setje hoge sokken bij ♡ en ik wilde dat katoenzijde pakje als pyjama maar B. kreeg al een rolling van dit totaalbedrag dus vooruit :+

@arja ja ik kijk soms wel eens maar vaak is het niet helemaal mijn kopje thee. Ik merk dat ik ook niet meer de behoefte zo heb om een kast helemaal vol te hoarden zoals ik bij de oudste had :') :D
:)
pi_164499232
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 18:02 schreef Molo het volgende:

[..]

Lollig wel :D
Die hebben zelf geen kinderen?
Nee, en dat vinden ze ook wel jammer. Ze zijn nu dus suikerooms en genieten daar heel erg van. Verder heeft mijn vriend geen broers/zussen, dus er lag nogal wat druk op onze schouders :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164499443
Welkom Ikke & beeb!

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 19:35 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind Zara heel leuk voor jongens, wel een beetje zoeken... en heb in Denemarken leuke dingen van Mini Mize gekocht. Weet niet of je dat hier kunt krijge .
Leuk merk ja, één van m'n lievelingspakjes (in maat-veel-te-klein-nu) is daarvan O+ Wordt bij Zalando ook verkocht, maar geen heel groot aanbod.

Mignonne, wat een leuk spul! En dat breien, joh, vind het altijd zo knap (en leuk) als mensen dat kunnen.. Ik had me ooit voorgenomen te leren haken tijdens mijn verlof, maar de haaknaald zit nog in verpakking :')

Razz, 74-uitzoek-boks! Deze dagen merken we echt dat 68 prima zit en hier en daar al wat strak.. Croissantjesarmen O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164499466
Ik gooide het mandje ook maar weer leeg. Eerst maar weer eens aan het werk. Deze maand onbetaald verlof is niet helemaal het moment voor een megabestelling kleertjes :+ .
pi_164499728
Even een vraag: hoe poetsen jullie tandjes? W. vindt het namelijk verschrikkelijk, dus tis een worsteling nu en dat wil ik dus niet. Ik geef m nu dus maar zelf de borstel en dan knabbelt 'ie er wat op en ondertussen probeer ik dan wat te poetsen. :') Werkt dus niet, maar dat worstelen ook niet..
pi_164500164
Nu wil ik ook kleertjes kopen. In maar 68 heb ik nog niets *) :+
pi_164500398
Nadeel van een kindje wat niet goed groeit, maaaaanden dezelfde maat en dus dezelfde kleding. Wel gunstig voor mijn banksaldo!

Twix heeft zijn minimale inname gehaald vandaag *G*!
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:41:26 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164500419
Goed nieuws!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164500453
Meld met versche baby O+! Wie heb ik hier in december nog achter gelaten? :D :7
pi_164500527
Top Twix! Ga zo door.

Welkom verse baby'tjes. Wow. Mijne alweer 9 maanden maandag. Gaat zo snel! :o
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:45:04 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164500546
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 20:42 schreef Crumpette het volgende:
Meld met versche baby O+! Wie heb ik hier in december nog achter gelaten? :D :7
:W
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164500582
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 20:40 schreef Malteser het volgende:
Nadeel van een kindje wat niet goed groeit, maaaaanden dezelfde maat en dus dezelfde kleding. Wel gunstig voor mijn banksaldo!

Twix heeft zijn minimale inname gehaald vandaag *G*!
Ik kocht eens in de zoveel tijd wel gewoon wat nieuws hoor :o ik was sommige dingen zo zat soms.
:)
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:49:48 #190
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164500718
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 20:40 schreef Malteser het volgende:
Nadeel van een kindje wat niet goed groeit, maaaaanden dezelfde maat en dus dezelfde kleding. Wel gunstig voor mijn banksaldo!

Twix heeft zijn minimale inname gehaald vandaag *G*!
*O* hoe gaat t verder met m?

En ik vind het wel jammer dat ze zo snel uit bepaalde dingen groeit. Maar bij Lucas stagneerde dat snelle groeien al gauw, die heeft toch een hele poos 62 gedragen en echt eeuwig in 68 gezeten. Verwacht bij madame eenzelfde groeicurve.

Crump welkom met T. O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:53:45 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164500840
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 20:49 schreef Chanty het volgende:

[..]

*O* hoe gaat t verder met m?

En ik vind het wel jammer dat ze zo snel uit bepaalde dingen groeit. Maar bij Lucas stagneerde dat snelle groeien al gauw, die heeft toch een hele poos 62 gedragen en echt eeuwig in 68 gezeten. Verwacht bij madame eenzelfde groeicurve.

Crump welkom met T. O+
Ik hoorde van de kinderarts dat dat vaker zo is bij kinderen die borstvoeding krijgen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:02:14 #192
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164501141
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 20:53 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik hoorde van de kinderarts dat dat vaker zo is bij kinderen die borstvoeding krijgen.
Met vier maanden is er sowieso een dip maar bij Lucas ging de groei permanent omlaag vanaf vier maanden. Die ging qua gewicht van +1 met 1 maand naar gemiddeld met 4 maanden. Met zes maanden zat hij op -1 en met 8 maanden op -2. Nu hangt hij al heel lang rond de -2,5 lijn. Eerste jaar heeft me dat heel wat stress opgeleverd. Ga expres ook niet tussentijds wegen nu: geloof het wel. Heb deze week broeken maat 86 gekocht voor hem *) moet ze wel nog omslaan en strak dichtsnoeren maar 80 past niet meer lang.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:04:38 #193
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164501241
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 21:02 schreef Chanty het volgende:

[..]

Met vier maanden is er sowieso een dip maar bij Lucas ging de groei permanent omlaag vanaf vier maanden. Die ging qua gewicht van +1 met 1 maand naar gemiddeld met 4 maanden. Met zes maanden zat hij op -1 en met 8 maanden op -2. Nu hangt hij al heel lang rond de -2,5 lijn. Eerste jaar heeft me dat heel wat stress opgeleverd. Ga expres ook niet tussentijds wegen nu: geloof het wel. Heb deze week broeken maat 86 gekocht voor hem *) moet ze wel nog omslaan en strak dichtsnoeren maar 80 past niet meer lang.
ja begrijpelijk dat je bij de eerste dan zorgen hebt, maar alles dus gelukkig goed, fijn dat je er nu chill in kunt staan *O*
Tussendoor wegen is fijn, maar kan ook in het nadeel werken ja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164501480
Hai crump, welkom :W

Ik heb vandaag voor het eerst een lange wandeling gemaakt van anderhalf uur met N. en heb eindelijk geen pijn/druk meer daarbeneden.
N. doet het goed en ik geloof dat we een ritme hebben. Maar elke keer als ik dat denk gaat het weer anders.
Ze krijgt nu nog maar 5 flessen ipv 6, maar wel wat meer erin en nu slaapt ze overdag ook beter. En ik leg haar nu overdag ook zo veel mogelijk in haar bedje. Ik moet er nog wel een paar keer heen omdat ze dan huilt en geef haar dan weer een speen en aai over haar voorhoofd en dan slaapt ze weer.
Als ze beneden slaapt is ze nog vaker wakker en wil dan ook alles meemaken en zien hier. Ze kan soms ook zo schrikken van bepaalde geluiden.
pi_164501495
Mooi Razz!! :) Knap gezicht ook!

Fijn dat het beter gaat Groofsken..

Ik heb zelf krullen en best wel dun haar dat nooit wilde verder groeien dan schouderlengte.. Dus ik was ook heel bang voor de uitval na de zwangerschap. Maaaar mijn haar is plotseling langer en dikker dan ervoor,fijnnn ♡!
L lijkt mijn krullende haar niet te hebben, maar wie weet komt het nog! :)

Ik moet ook heel nodig shoppen voor L! Ze heeft veel driekwartbroeken die niet zo bedoeld zijn *schaam*

Welkom Ikke en Crumpette! Van harte gefeliciteerd met jullie jongens! Leuke Namen ook allebei!
pi_164501595
oh haaruitval na de zwangerschap bluh. Bij E. enorme inhammen. Nu ook weer flink uitgedund. En als bonus heb ik een cyste van mn hoofd thv voorhoofd lateb verwijderen en de huisarts knipt daarvoor prompt een hele pluk haar af. Kortom, ik heb nu overal dunne sprietjes en uitgedund pluishaar. Bleeeeeeeh. :')
:)
pi_164501619
crump!! O+ haaaai met je mooie menneke ♡
:)
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:32:31 #198
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164502167
Dat je je slapende baby succesvol van de borst naar de box transporteert. Jeeey! Lekker de vaatwasser in- en uitruimen *O* En dat je dan een lepel laat kletteren :') baby weer wakker.

Ik wil morgen de babykamer in orde maken (vooral de wieg repareren) en dan ga ik ook oefenen met in bed leggen. Wel laagdrempelig want vind het eigenlijk prima als ze bij mij slaapt :@ als het niet lukt dan leert ze dat straks wel op het kdv.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:34:18 #199
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164502252
Hier slaapt ze overdag altijd alleen in de box of op schoot ofzo... is dat bezwaarlijk? (ik heb geen idee hoor, maar hoor jullie hier over naar bed brengen 's middags enzo)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164502589
De keren dat A. in zn bedje op zn kamer heeft gelegen zijn op 1 hand te tellen en nooit langer dan 10 minuten ofzo. Hij slaapt eigenlijk altijd tegen me aan overdag. Ik vind het heerlijk. Het dwingt mij om op dat moment ook gewoon echt even niks te doen en dus je rust te pakken. Dus hij tukt lekker en ik heb even een uur of soms 2 de tijd om te haken/breien/lezen oid.
Heel soms ga ik samen met hem in t grote bed liggen als k zelf moe ben. En als ik echt echt wat moet doen dan blijft hij of wakker of gaat in de doek.

Ik vind het prima zo, A. vindt het heel fijn dus ik heb geen enkele reden om het anders te doen.
:)
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:49:39 #201
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164502815
Ja vind ik op zich ook hoor, as we speak ligt ze naast me op de bank tegen me aan lekker te kirren. Maar ik dacht ik zie vast weer iets over het hoofd wat wel belangrijk is ofzo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:50:37 #202
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164502849
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 21:34 schreef Molo het volgende:
Hier slaapt ze overdag altijd alleen in de box of op schoot ofzo... is dat bezwaarlijk? (ik heb geen idee hoor, maar hoor jullie hier over naar bed brengen 's middags enzo)
De vraag is, vind jij het bezwaarlijk? ;) zo nee, dan lekker zo laten.

Ik wil het vooral voor Lucas proberen. Die vindt namelijk dat de baby weg moet als ze bij mij ligt of in de doek. Dus als ze af en toe in haar eigen bed wil slapen dan geeft me dat wel de kans om wat meer met Lucas te doen. Dingen als boekje lezen of puzzelen als de baby bij me is wil hij niet. Wordt ie pissig :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:53:16 #203
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164502948
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 21:50 schreef Chanty het volgende:

[..]

De vraag is, vind jij het bezwaarlijk? ;) zo nee, dan lekker zo laten.

Ik wil het vooral voor Lucas proberen. Die vindt namelijk dat de baby weg moet als ze bij mij ligt of in de doek. Dus als ze af en toe in haar eigen bed wil slapen dan geeft me dat wel de kans om wat meer met Lucas te doen. Dingen als boekje lezen of puzzelen als de baby bij me is wil hij niet. Wordt ie pissig :')
ja met ouder kindje erbij is het sowieso natuurlijk een ander verhaal.
Hoe gaat dat met eten dan bij jullie? Is ze dan ook in haar bedje? Want Amélie hoort er natuurlijk ook gewoon bij, zal Lucas ook aan moeten gaan wennen.
Ieder zijn ding natuurlijk hoor, en ik heb makkelijk lullen met een kind wat nog geen eigen mening heeft en alleen nog maar een beetje het vrolijk aapje uithangt hier
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164503768
Tas slaapt ook overdag in z'n eigen bed, maar meer omdat Annie zo luid is dat hij überhaupt niet in slaap valt als ze in de buurt is :') .

Gisteren ging ik haar naar bed brengen rond 12:30, lopen we langs Tas z'n kamer... Ik nog heel trots dat ze zo stil deed en zelfs het 'ssst' gebaar maakte met vinger op haar lip.. Totdat, suddenly.. MAMA SSST NIE PATE TAS SAAPT MAMA SSST MONTIE DICHT MAMA! [enter hysterisch huilende Tas] . }:| .
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:26:23 #205
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164504014
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 21:53 schreef Molo het volgende:

[..]

ja met ouder kindje erbij is het sowieso natuurlijk een ander verhaal.
Hoe gaat dat met eten dan bij jullie? Is ze dan ook in haar bedje? Want Amélie hoort er natuurlijk ook gewoon bij, zal Lucas ook aan moeten gaan wennen.
Ieder zijn ding natuurlijk hoor, en ik heb makkelijk lullen met een kind wat nog geen eigen mening heeft en alleen nog maar een beetje het vrolijk aapje uithangt hier
Ze heeft overdag nog nooit in haar bed geslapen. Met eten is het wisselend. Soms slaapt ze toevallig in de box, maar meestal is ze wakker. Soms ligt ze dan wakker in de box naar haar mobile te kijken. Of ik zit op de bank met haar aan de borst en spatel daar mijn voer naar binnen of ik eet nadat man en Lucas klaar zijn. Andere optie is (vaak als ze krampjes heeft) dat ik haar in de doek knoop en dan eet ik terwijl ik rondjes door het huis loop :+ heb nu ook de wipper op tafel staan maar dat vindt ze nog niet leuk. Lucas blijft trouwens zelden langer dan vijf minuten aan tafel zitten. Vroeg me vandaag nog af hoe ze dat doen bij het kdv met 15 kinderen. Ons lukt het niet eens met 1 :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164504016
Welkom Crumpette O+

Slaapjes, eerste maanden op mij of heel incidenteel in de box. Tot mijn tweede werkdag, sindsdien is het krijsen tot hij in bed ligt. Wilde hij nog maar beneden bij me slapen O+ hij slaapt nu al twee maanden op zijn eigen kamer. Ongezellig hoor.
pi_164504359
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 21:34 schreef Molo het volgende:
Hier slaapt ze overdag altijd alleen in de box of op schoot ofzo... is dat bezwaarlijk? (ik heb geen idee hoor, maar hoor jullie hier over naar bed brengen 's middags enzo)
Emmy schrikt snel wakker van geluiden, of geeft zich niet over aan een diepe slaap omdat ze te nieuwsgierig is en alles wil zien en meemaken.
Dus 1 of 2 slaapjes overdag in eigen bed. De rest vaak wel in box of wandelwagen
pi_164504791
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 20:46 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik kocht eens in de zoveel tijd wel gewoon wat nieuws hoor :o ik was sommige dingen zo zat soms.
Hebben wij ook gedaan deze maat. :@
pi_164504816
Welkom Crumpette! Mijn SS! Gefeliciteerd!
pi_164505413
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:42 schreef Malteser het volgende:

[..]

Hebben wij ook gedaan deze maat. :@
Hoef je toch geen :@ voor te doen?
Ik neem aan dat je voor jezelf ook eens in de zoveel tijd wat nieuws koopt. Als hij straks groter is dan zit hij rustig een jaar of soms langer in 1 maat. Dat is bij mijn meiden iig wel zo. En ik koop dus ook gewoon per seizoen soms wat nieuws bij.
:)
pi_164505822
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 21:34 schreef Molo het volgende:
Hier slaapt ze overdag altijd alleen in de box of op schoot ofzo... is dat bezwaarlijk? (ik heb geen idee hoor, maar hoor jullie hier over naar bed brengen 's middags enzo)
In de box heeft S. misschien 2 keer geslapen, maar in zijn wagen of op de bank wel heel vaak. Totdat hij ineens steeds minder goed sliep en in zijn bed steeds beter.
Nu slaapt hij altijd in z'n eigen bedje. Ik leg m neer, slaapzak aan, knuffel en fiep geven en meneer is tevreden O+
Ik vind het heel soms wat ongezellig, maar hij wordt ontzettend chagrijnig van slecht slapen, dus liever een vrolijke wakkere baby ;)

Ik denk dat hierin (zoals bijna in alles) geen goed of fout is, maar lekker met je kindje meegaan. Stiekem geven ze best veel zelf aan. Ontdekken wat dat dan betekent vind ik een stuk lastiger }:|
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164505942
Ik voelde me net een faalmoeder. Ik was met een vriendin aan het koken en S. lag te miepen in de box. 'Beetje moe en dan vindt hij de box saai', was mijn idee.
Waren we klaar met koken, haal ik S. uit zijn box: dikke poepluier :')
Hij geeft dus echt heus wel aan dat er iets mis is, ik weet alleen niet wat hij bedoelt.. :@
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164514586
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:18 schreef Razztwizzle het volgende:
Tas slaapt ook overdag in z'n eigen bed, maar meer omdat Annie zo luid is dat hij überhaupt niet in slaap valt als ze in de buurt is :') .

Gisteren ging ik haar naar bed brengen rond 12:30, lopen we langs Tas z'n kamer... Ik nog heel trots dat ze zo stil deed en zelfs het 'ssst' gebaar maakte met vinger op haar lip.. Totdat, suddenly.. MAMA SSST NIE PATE TAS SAAPT MAMA SSST MONTIE DICHT MAMA! [enter hysterisch huilende Tas] . }:| .
_O- :')
  zondag 14 augustus 2016 @ 06:56:51 #214
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164514587
Ik wil slapen maar er ligt hier een dame hard tegen ons aan te kletsen. Heel gezellig, maar slaaaaap :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164514594
Dank voor het welkom! O+ ik was vergeten hoe hard die eerste nacht zuigt :') maar! Mijn kint deed ne 2.20- nu. *O* dus dat geeft hoop.

Spierpijn jongens... je zou bijna denken dat ik gisteren hard heb gewerkt ofzo. :+
Overigens sliep mijn oudste prima op zijn kamer overdag, al vrij snel.. en ik hoop eigenlijk voor T hetzelfde, want dat geeft me dan ruimte om de grote extra aandacht te geven.
  zondag 14 augustus 2016 @ 07:06:13 #216
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164514598
Zo, die heeft lang doorgetukt! En gek hč, die spierpijn :+
Mafkeesje :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 14 augustus 2016 @ 07:08:29 #217
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164514600
Ik ben gestopt met borstvoeding via kolven en nu zijn mijn tieten klein en slap :D
Heb alleen nog een voedingsnachthemd aan en daar donderen nu (serieus) mijn tieten steeds uit omdat het tetgedeelte te los zit _O-
Vanavond maar weer een normale strakkere aan doen :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164514671
Oh no, molo.

Mijn borsten zijn nog steeds groter dan voorheen en na het douchen komt er nog steeds wat melk uit, terwijl ik al lang gestopt ben.
pi_164514704
Ik had vreemd genoeg niet echt spierpijn na de bevalling. Wel kutpijn :7

Stiekem ben ik nu al vaak moe. Ik snap echt niet hoe ouders met meerdere kinderen het doen :o nu voel ik me zwak :+
pi_164514748
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 08:24 schreef Miezziej het volgende:
Ik had vreemd genoeg niet echt spierpijn na de bevalling. Wel kutpijn :7

Stiekem ben ik nu al vaak moe. Ik snap echt niet hoe ouders met meerdere kinderen het doen :o nu voel ik me zwak :+
Ik ben nu niet veel vermoeider als toen we er maar een hadden eigenlijk. Gewoon evenredig doodop :+

Welkom crump! :W
pi_164514760
Wat Dot zegt. Ik kon bij de 2e ook beter tegen het slaapgebrek als bij de 1e.

Wil niet zeggen dat er niks gaat boven een nacht van 8 uur slaap natuurlijk :7
pi_164514766
8 uur slaap :9~ Haha over 20 jaar pas weer zeker? :+

Mijn man is vandaag weer werken. Best een lange dag, 9 tot 9. Voor het eerst zolang alleen met baby, ik vind het stiekem een beetje eng :@. Ik ben echt blij dat mijn man de eerste tijd vrij kon zijn :Y
pi_164514965
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 08:43 schreef Miezziej het volgende:
8 uur slaap :9~ Haha over 20 jaar pas weer zeker? :+

Mijn man is vandaag weer werken. Best een lange dag, 9 tot 9. Voor het eerst zolang alleen met baby, ik vind het stiekem een beetje eng :@. Ik ben echt blij dat mijn man de eerste tijd vrij kon zijn :Y
Nou, dat hoeft zeker niet. Hier met 6 maanden regelmatig gewoon nachten van 8 uur :)
Behalve afgelopen nacht. Vriendlief wil de babyfoon aan (terwijl beide deuren open staan) en slaapt er zelf dwars doorheen, terwijl ik van iedere zucht wakker word. Dus om een uur of 3 even geëist dat de babyfoon uit ging }:|
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164514969
Goedemorgen!

Ik ben jaloers op slapers, mijn lieve C-tje kwam de eerste etappe na 2 uur en daarna steeds na 1 uur. :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O

En dan hebben we ook nog een actief programma voor de middag op de planning staan. Nou ja, dat zal me de dag wel weer doorslepen. Vanavond herkansing.
pi_164514997
En steeds meer merk ik dat ze de helft van de tijd met een halve borst melk weer verder slaapt, dus soms probeer ik haar even te laten pruttelen. Maar ze slaapt dan toch echt niet zelf weer verder. En op het moment dat ze standje brandalarm opzet, leg ik haar toch echt aan, want ik wil echt dat mijn duo gewoon lekker kan slapen s nachts. :X
pi_164515003


[ Bericht 100% gewijzigd door groofskendezoveelste op 14-08-2016 09:50:08 ]
pi_164515301
Welkom Crump! Leuke naam O+

Dochter sliep na 4 weken door dus zoon is nu al dubbel zo langzaam. :+ dochter was echter de slechtste dreumesslaper ooit en dat gaat zoon natuurlijk niet zijn dus dan staan ze quitte. :s) ze zijn wel exact even lief en knap overigens. *)

Molo, zo fijn he, minibaby kan nog makkelijk mee uit eten enzo! Dat vond ik na een tijdje ook nog wel een transitie, een regelmatig leven. Niet ons sterkste punt. :')
pi_164515330
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 09:20 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En steeds meer merk ik dat ze de helft van de tijd met een halve borst melk weer verder slaapt, dus soms probeer ik haar even te laten pruttelen. Maar ze slaapt dan toch echt niet zelf weer verder. En op het moment dat ze standje brandalarm opzet, leg ik haar toch echt aan, want ik wil echt dat mijn duo gewoon lekker kan slapen s nachts. :X
Ik doe hetzelfde idd. Ik merk dat ze eigenlijk hetzelfde ritme aanhoudt als overdag en zolang ik d'r maar aanleg slaapt ze ook weer verder. Met speentje hannesen helpt maar even en dat helpt mijn nachtrust ook niet. Ik hoop dat ze straks met vast voedsel wat voller zit en dat ze dan wat langere pozen aan gaat houden.

Maar als ze op d'r broer lijkt duurt het nog een jaar voordat de nachten iets beter gaan.
  zondag 14 augustus 2016 @ 10:33:46 #229
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164515734
+1 op chronisch slaapgebrek. Echt, het went! Mevrouw ligt nog naast me te maffen met soms een big smile op haar gezicht. Dat is wel fijn: ze komt in de ochtend vaak voor voeding maar slaapt daarna weer even door. Dus ik ook.

Fokwet: wakker :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164515880
Mijn oudste dronk s nachts ook vaak in het begin, maar ze sliep vanaf 10 mnd ongeveer van 19 tot 7. Mijn zoon sliep met 4 weken al van 23 tot 7 en niet veel later van 20 tot 7. Zo op de iets langere termijn heb ik hele fijne, goede slapers. Dus dat wordt deze vast ook. :')

Ik merk ook dat ik tegenwoordig veel beter tegen slaapgebrek kan, dan voordat ik kinderen had. Of misschien is het mijn leeftijd en het vertrouwen dat ik de dag heus wel doorkom. Al heb ik feitelijk de afgelopen vijf jaar ofzo geen slaapgebrek gehad, niet door de kinderen althans.
pi_164516378
Hier ook nog steeds geen doorslaper. Het ging 1 week goed en nu zijn we weer terug bij af. Ach, ik verwacht gewoon dat ik de komende 10 jaar een chronisch slaaptekort zal hebben, dan kan het alleen maar meevallen ;)

Ik wilde gisteren naar een verjaardag maar ben uiteindelijk niet gegaan omdat ik 2 uur enkele reis onderweg zou zijn en ik dan eigenlijk weer een hele dag mijn baby alleen zou laten en dat niet wilde na de eerste week werken. Best lastig om een baby te combineren met een sociaal leven als al je vrienden zo ver weg wonen.
  zondag 14 augustus 2016 @ 12:38:38 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164517585
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 08:24 schreef Miezziej het volgende:
Ik had vreemd genoeg niet echt spierpijn na de bevalling. Wel kutpijn :7

Stiekem ben ik nu al vaak moe. Ik snap echt niet hoe ouders met meerdere kinderen het doen :o nu voel ik me zwak :+
Chick, je bent net bevallen en nog ziek erbij ook. Dat gaat écht wel beter worden, maar niet nu al. Heeft echt even tijd nodig, en die moet je er ook voor nemen.
Beloofd?
(Zeg maar braaf: ja oma Molo! :+ )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 14 augustus 2016 @ 12:39:27 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164517607
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 09:51 schreef Svane het volgende:
Welkom Crump! Leuke naam O+

Dochter sliep na 4 weken door dus zoon is nu al dubbel zo langzaam. :+ dochter was echter de slechtste dreumesslaper ooit en dat gaat zoon natuurlijk niet zijn dus dan staan ze quitte. :s) ze zijn wel exact even lief en knap overigens. *)

Molo, zo fijn he, minibaby kan nog makkelijk mee uit eten enzo! Dat vond ik na een tijdje ook nog wel een transitie, een regelmatig leven. Niet ons sterkste punt. :')
Ja ik geniet er nu lekker van, als ze gaan kruipen enzo wordt het weet een ander verhaal. En die regelmaat die komt, ooit :+ ofzo :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164519604
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Chick, je bent net bevallen en nog ziek erbij ook. Dat gaat écht wel beter worden, maar niet nu al. Heeft echt even tijd nodig, en die moet je er ook voor nemen.
Beloofd?
(Zeg maar braaf: ja oma Molo! :+ )
Ja oma Molo :9

*gaat braaf een dutje doen :+
  zondag 14 augustus 2016 @ 16:51:42 #235
409579 LuDann
All the way
pi_164523977
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 23:00 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hoef je toch geen :@ voor te doen?
Ik neem aan dat je voor jezelf ook eens in de zoveel tijd wat nieuws koopt. Als hij straks groter is dan zit hij rustig een jaar of soms langer in 1 maat. Dat is bij mijn meiden iig wel zo. En ik koop dus ook gewoon per seizoen soms wat nieuws bij.
Vervelend dat A. niet zo lekker groeit. Ben je wat voorzichtiger met gluten?

Ik had je een PM gestuurd overigens (maar inmiddels zijn we al bij de KA geweest).

@Malteser: ik koop ook regelmatig wat nieuws in dezelfde maat. Maar wel altijd goedkoop spul, omdat ik telkens toch hoop dat ze er al bijna uitgegroeid is en het anders zonde van het geld is. Dus ze loopt vooral in Zeeman spul. :P Waar overigens niks mis mee is maar ik vind spul van Maxomorra mooier bijvoorbeeld.
pi_164524401
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 08:24 schreef Miezziej het volgende:
Ik had vreemd genoeg niet echt spierpijn na de bevalling. Wel kutpijn :7

Stiekem ben ik nu al vaak moe. Ik snap echt niet hoe ouders met meerdere kinderen het doen :o nu voel ik me zwak :+
Daar groei je in mee... echt waar! Toen ik net bevallen was viel ik van moeheid soms om 7 uur om, en nu red ik het ook om pas om 02:00 te gaan als dat uitkomt.

Maak je niet druk om hoe anderen het doen, gewoo voor jezelf zorgen :*
S. 2014
J. 2016
pi_164526288
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 16:51 schreef LuDann het volgende:

[..]

Vervelend dat A. niet zo lekker groeit. Ben je wat voorzichtiger met gluten?

Ik had je een PM gestuurd overigens (maar inmiddels zijn we al bij de KA geweest).

@Malteser: ik koop ook regelmatig wat nieuws in dezelfde maat. Maar wel altijd goedkoop spul, omdat ik telkens toch hoop dat ze er al bijna uitgegroeid is en het anders zonde van het geld is. Dus ze loopt vooral in Zeeman spul. :P Waar overigens niks mis mee is maar ik vind spul van Maxomorra mooier bijvoorbeeld.
Nee juist niet. Hij krijgt gewoon normaal brood. Avondeten en tussendoortjes (is bij ons fruit en rauwkost) zijn al glutenvrij. Ik wil hem niet onnodig op gv dieet zetten. Maar om ooit een diagnose te kunnen stellen (of coeliakie uit te sluiten) moet hij wel gluten binnen krijgen dus vandaar.

En oh! Ik zal straks thuis even kijken :) t is een beetje hectisch geweest qua werken afgelopen weken :X
:)
pi_164526861
Oh jongens wat gaan jullie hard! Ik loop achter en heb niet alles kunnen onthouden :@

Over tula's, ik heb er 3, maar vind de Kokadi flip baby voor nu fijner. Heb gister nog een rekbare doek erbij gekocht. Dat bevalt ook goed. We zijn er vrijdag bij het CB achter gekomen dat ze naast de risicofactoren ook symptomen voor heupdysplasie heeft (familiair belast en stuitligging tot 34 weken) ;( nu moeten we met 3 maanden een echo laten maken en met een beetje pech gelijk een spreidbroekje aanmeten.
Het dragen in doek of drager is het enige wat we in de tussentijd kunnen doen ten gunste van de heupen.

En F. sliep vannacht door van 22 tot 6 uur. Wat een luxe! Ze is verkouden, ik wijt het daar nog even aan (bij L duurde het tot na haar eerste verjaardag voordat het doorzette)! Ik kan nu ook beter tegen slapeloosheid bij de tweede inderdaad, ik voel me hooguit een uurtje crap en daarna ben ik het slaapgebrek alweer vergeten!
Overdag slaapt ze nog vooral in de box, kinderwagen of drager, ik vind het heerlijk omdat ik dan niet steeds naar boven hoef en ik ook nog veel vrijheid heb om er op uit te gaan met de oudste.

Ze groeit trouwens ook uit 56, vooral bovenkleding trouwens vanwege haar buddha belly :o

Ohw en welkom aan de nieuwe mama's!
  zondag 14 augustus 2016 @ 19:43:29 #239
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164528173
Hopelijk valt het mee Sull. Hier om dezelfde redenen ook een echo met 3 maanden maar zoals ik het begreep is het meer uit voorzorg dan dat ze denken dat een spreidbroek nodig is. Lucas had er geen nodig, had jouw eerste een spreidbroek?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 14 augustus 2016 @ 19:47:31 #240
409579 LuDann
All the way
pi_164528310
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2016 18:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee juist niet. Hij krijgt gewoon normaal brood. Avondeten en tussendoortjes (is bij ons fruit en rauwkost) zijn al glutenvrij. Ik wil hem niet onnodig op gv dieet zetten. Maar om ooit een diagnose te kunnen stellen (of coeliakie uit te sluiten) moet hij wel gluten binnen krijgen dus vandaar.

En oh! Ik zal straks thuis even kijken :) t is een beetje hectisch geweest qua werken afgelopen weken :X
Oh ja, ik begrijp het. Want als hij dan onderzocht zou worden zou hij sowieso negatief zijn als hij getest wordt op een gv dieet toch? Ik heb me nog niet zo kunnen verdiepen in alle ins en out van coeliakie (ivm inleveren scriptie was/is het hier ook nogal stress geweest) dus vandaar dat ik je wat vragen had gesteld via PM aangezien jij goed op de hoogte bent.
pi_164540220
Wij hebben vandaag gisteren de 'gemiste' verjaardagen van vorig jaar goed gemaakt! Vorig heb ik m'n verjaardag gevierd met het om 8 uur melden in het ziekenhuis voor een inleiding, en man was midden in de kraamweek jarig. Dit jaar hadden we dus maar een uitje samen gepland! Man en ik naar Hans klok, O naar opa en oma. Die hadden toch al de drieling om op te passen, dus een vierde baby erbij valt dan ook niet op! Heerlijk weer eens een dagje samen weg, en toch ook heel apart dat het vorig jaar een compleet ander soort dag was.

En O was heel blij met het kadootje dat hij mocht geven! En daarna pakte hij het weer terug en kreeg ik het nog een keer, en dat drie keer :') ik ben benieuwd of hij z'n eigen kado's zaterdag ook steeds terug gaat geven :D
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_164542995
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 19:43 schreef Chanty het volgende:
Hopelijk valt het mee Sull. Hier om dezelfde redenen ook een echo met 3 maanden maar zoals ik het begreep is het meer uit voorzorg dan dat ze denken dat een spreidbroek nodig is. Lucas had er geen nodig, had jouw eerste een spreidbroek?
Ik hoop het ook! Alleen mijn vriendin die gipsverbandmeester is waarschuwde me gisteravond dat een kniehoogteverschil een verdenking op heupluxatie is en dat we beter meteen foto's kunnen laten maken, want in dat geval moet de behandeling zsm starten :'( Oudste heeft het niet gehad gelukkig, ondanks stuitligging en stuitbevalling.

En F sliep weer door, maar ik niet vanwege pijnlijke stuwing. Zit je dan te kolven in je eentje... ;(

FF gefeliciteerd!! Hoe was Hans Klok?
pi_164543050
Hier was het half 12, 2, en 6.en daarna was hij wakker. Ik wil niet zeuren, maar word er zo moedeloos van...
pi_164543061
Sull mijn eerste heeft tot haar 1e een spreidbroek gehad. Dus ik herken je zorgen. Leuk is anders natuurlijk maar het was in haar belang. Op het eerste moment was dat even schrikken maar uiteindelijk vonden we onze draai ook wel met dat ding. We hebben nooit het idee gehad dat ons kind er veel last van heeft gehad. Mocht je vragen hebben dan mag jr altijd pm/dm :*
pi_164543066
Zwaar hč Jagär :{ Onze eerste heeft ook heel lang zulke nachten gehad. Heb dus ook geen tips (en als ik ze al had, had je ze vast allemaal al geprobeerd), maar wil alleen zeggen dat je echt niet zeurt, want het hakt er echt in :*
pi_164543078
Wij worden al een paar nachten/ochtenden wakker met tandjespoep. Bwuh :r. Dat ze maar snel door zijn.

Dex 9 maanden vandaag :o! Nog 3 en dan is ie 1. Terwijl de zomer nog moet beginnen. Raar. :')
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164543089
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 06:24 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier was het half 12, 2, en 6.en daarna was hij wakker. Ik wil niet zeuren, maar word er zo moedeloos van...
Och het is ook zwaar :* Ik snap je zo goed!

Ik ga nu zelf even spuien, want moet het even kwijt.

Hier ook weer: 21-23-02-4.30 .. En steeds alleen te troosten met een fles. Wat ik ook aanbied: het gaat op. Dacht eerst echt honger want na fopfles kwam hij na een uur weer, maar afgelopen nacht volle flessen gegeven en dus weer deze tijden. En met wat hij inmiddels overdag eet en drinkt aan fruit en groente en pap zou 's nachts zoveel drinken niet meer 'nodig' zijn.

Mijn gevoel zegt dat hij uit gewoonte steeds wakker wordt en de fles inmiddels nodig heeft om weer in slaap te vallen. Speen accepteert hij niet, oppakken en troosten werkt ook niet. Totale hysterie tot er een fles ingaat. Knuffelbehoefte misschien, maar de fles liggend in bed mag ook :') . Dan sta je dus naast z'n ledikant. Dus tja, of dat nou knuffelen is.

Ben nu aan het lezen over 10-minuten methode, liefdevol laten huilen, etc. Staat me wel wat tegen maar ik heb zo hard weer eens een normale nacht nodig. Zeker met dreumes erbij. En ik weet dat hij het wel kan - doorslapen - want hij heeft het een paar keer gedaan.

CB zei: Doe wat je wil, maar kies iets waar je achter staat en zet dat door. Laten huilen kan. Nachtvoedingen geven kan. Elke 5 minuten terug gaan kan. Je maakt hem nergens stuk mee, maar volg je gevoel.

Maar ja. Mijn gevoel is vooral moe :') .
pi_164543101
Och jongens, slaapgebrek is ook echt slopend. -O- niemand kan daar te veel over zeuren als je er midden in zit.

Voor wat het waard is Razz, even laten huilen hebben wij hier met W wel gedaan. Nadat je hebt uitgesloten dat het honger/pijn/iets anders niet-zelf-oplosbaars is. Onze ervaring is dat hoewel het moeilijk is in het begin, het wel werkt. Het scheelt wel dat hij nooit veel langer dan 15 min gehuild heeft daarbij, als ik lees over kinderen die dan rustig 2 uur doorkrijsen, lijkt me dat weer een heel andere uitdaging. Maar probeer vooral iets, voel je niet naar, mama moet ook gewoon een keer kunnen slapen toch? Pakt je vriend ook wel een nachtdienst? :*

Hier een iets rustigere nacht dan gisteren, moeder heeft wat melk inmiddels :7. En ik herinnerde me ineens dat die wakkere grijphandjes heel prima in te bakeren zijn voor de rust. Na een flesje kv om 2 slaapt hij nu nog, lekker tegen mij aan O+. Wel lijkt hij nu al een voorkeurshouding te hebben qua hoofd als hij op zijn rug ligt :') en met mijn eerste heb ik me daar een tijdje zorgen om gemaakt, dus ik denk dat hij vandaag lekker dutjes mag doen op zijn buik :Y.
pi_164543308
Zwaar Razz, het klinkt mij ook als een gewoonte in de oren. Doorbreken is altijd zwaar, maar op kortere termijn "beter" dan niet doorbreken zeg maar. Dan blijft het zwaar. Sterkte ermee :* .

Hier was het 22-02-04-05-07 uur en dan heeft ze vanaf 5 uur naast me gelegen. Ik voel me wat bijgekomen door die eerste etappe van vier uur. De laatste nachten was het steeds niet langer dan 2 uur.

Maar de laatste avonden is het steeds best heftig tussen 17 en 20 uur. Alleen aan de borst is ze dan rustig. Maar ja, deze moeder moet ook koken, afwassen, enz... Maar zelfs in de doek met pink en na heel veel borst krijg ik haar niet echt rustig dan. Dat vind ik best wel heftig eigenlijk. Ze is dan echt overstuur en boos en reageert alleen maar woedend op alles. Volgens mij heeft ze geen pijn, geen honger, ze is bij mij,... Ik weet het dan ook niet meer. Gisteravond heb ik haar op een gegeven moment maar uit de doek gehaald (had toch geen zin) en in de box gelegd en dan schreeuwt ze dus gewoon door totdat ze weer aan de borst ligt.

Dit was al de derde avond die zo verliep en ik vind het echt heel erg naar, voor iedereen hier in huis zeg maar. :'(

En ik weet niet hoe ik het voor kan zijn. Ze mag van mij uren en uren in de doek, de hele avond als ze wil. Overdag vindt ze dat heerlijk...

[ Bericht 0% gewijzigd door groofskendezoveelste op 15-08-2016 08:20:28 ]
pi_164543320
F is de laatste anderhalve week aan het clusteren in de avond, tot een uur of tien. Voordeel is dat hij in de nacht maar 1 of helemaal niet komt voor een slokje.

Gisteren ook een Tula besteld. Heb wel een draagdoek maar dat durft mijn soon to be husband niet aan. (Oh god, over 15 dagen gaan we trouwen)
pi_164543324
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 05:19 schreef Sull het volgende:

[..]

Ik hoop het ook! Alleen mijn vriendin die gipsverbandmeester is waarschuwde me gisteravond dat een kniehoogteverschil een verdenking op heupluxatie is en dat we beter meteen foto's kunnen laten maken, want in dat geval moet de behandeling zsm starten :'( Oudste heeft het niet gehad gelukkig, ondanks stuitligging en stuitbevalling.

En F sliep weer door, maar ik niet vanwege pijnlijke stuwing. Zit je dan te kolven in je eentje... ;(

FF gefeliciteerd!! Hoe was Hans Klok?
Sull, mijn tweede had ook heupdysplasie en moest ook een spreidbeugel, maar dat heb ik uiteindelijk met de doek 'mogen oplossen'. En dat is gelukt. ^O^
pi_164543361
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 06:45 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Och het is ook zwaar :* Ik snap je zo goed!

Ik ga nu zelf even spuien, want moet het even kwijt.

Hier ook weer: 21-23-02-4.30 .. En steeds alleen te troosten met een fles. Wat ik ook aanbied: het gaat op. Dacht eerst echt honger want na fopfles kwam hij na een uur weer, maar afgelopen nacht volle flessen gegeven en dus weer deze tijden. En met wat hij inmiddels overdag eet en drinkt aan fruit en groente en pap zou 's nachts zoveel drinken niet meer 'nodig' zijn.

Mijn gevoel zegt dat hij uit gewoonte steeds wakker wordt en de fles inmiddels nodig heeft om weer in slaap te vallen. Speen accepteert hij niet, oppakken en troosten werkt ook niet. Totale hysterie tot er een fles ingaat. Knuffelbehoefte misschien, maar de fles liggend in bed mag ook :') . Dan sta je dus naast z'n ledikant. Dus tja, of dat nou knuffelen is.

Ben nu aan het lezen over 10-minuten methode, liefdevol laten huilen, etc. Staat me wel wat tegen maar ik heb zo hard weer eens een normale nacht nodig. Zeker met dreumes erbij. En ik weet dat hij het wel kan - doorslapen - want hij heeft het een paar keer gedaan.

CB zei: Doe wat je wil, maar kies iets waar je achter staat en zet dat door. Laten huilen kan. Nachtvoedingen geven kan. Elke 5 minuten terug gaan kan. Je maakt hem nergens stuk mee, maar volg je gevoel.

Maar ja. Mijn gevoel is vooral moe :') .
Stip sliep ook zo dramatisch, maar met een eerste is dat misschien toch anders. Dan kun je makkelijker afwisselen ook.

Kun je misschien de waterkoker en wat poeder boven zetten zodat het allemaal wat sneller gemaakt is? Scheelt misschien dat ie wat minder wakker wordt? En warmere/koudere slaapzak? Een bedbumper?

Kennissen hebben hun baby na een jaar niet slapen in de huiskamer gezet in het campingbedje om gecontroleerd te laten huilen, zodat hun dochter er niet wakker van zou worden.

Stip heeft lang nog bij ons geslapen, dan hoefde hij maar 1x een fles meestal en de rest kon ik afhandelen met een kroel of tegen me aan liggen. Uiteindelijk werd het beter, maar hele nachten in z'n eigen bed kwamen pas met het peuterbed.
pi_164543368
Of Razz, steeds een schepje minder voeding door dezelfde hoeveelheid water? Zodat hij uiteindelijk alleen maar water drinkt? Dat heb ik bij mijn oudste gedaan om de laatste nachtfles af te bouwen, toen ze tandjes kreeg. Werkte als een tiet ^O^ . Voor een waterfles werd ze niet meer wakker :{w en sindsdien heb ik een tuitbeker water in de hoek van haar bedje gezet. Ze was toen wel al 10 mnd.
pi_164543371
Foutje!
pi_164543383
:* voor alle slechte nachten.
Twix deed een 19.45 uur tot 7.20 uur slaap. En wij hadden dan weer liever gehad dat hij ergens om een fles had gevraagd. Omgekeerde wereld...

Razz, wat zegt je gevoel?

Groofs, dat is rottig. In de doek is ze dan ook niet meer tevreden? En in een wipper, zodat ze mee kan kijken?

Xanteh ^) Tof! Dat is echt aftellen! Hier ook een Tula gekocht, want man vindt het knopen niks. Sinds we de Tula hebben, draagt hij heel graag en vaak!
pi_164543402
Wipstoel vindt ze maar heel kort fijn nog.

En doek, met pink en volle maag, werkt dan dus ook niet. Als ze eenmaal zo overstuur is, dan is het gewoon niet meer recht te draaien, lijkt het. Ik moet het voor zijn op een of andere manier. Er is blijkbaar ergens een punt op de vroege avond waarop het heel nauw komt. Zo voel ik het. Ik ga er maar eens extra goed opletten.

En inderdaad, in jullie geval is doorslapen juist weer minder prettig. :*

Xanteh, wat leuk! En spannend. O+
pi_164543465
Emmy was gister voorbeeldig tijdens de familiedag. Veel gelachen naar iedereen, geknuffeld en geslapen. Iedereen was verliefd op haar en ik zo trots.

Emmy sliep vanavond van 22-0:00 en vam 00:30 tot 1:30 en 2 tot 8. Wij mogen niet klagen.

Groofs, pittig. Misschien juist wel overdag op haar kamer leggen zonder prikkels? En donker maken. Heeft ze een speen?
pi_164543472
:* voor alle slapeloze nachten.

Vervelend Groofs, hopelijk is het snel over. Ik heb helaas geen tips.

Ik kreeg M vannacht echt niet in slaap. Op een gegeven moment heb ik haar maar aan man gegeven. Meteen stil :') Nouja okee, blijkbaar heeft ze hem gemist na een hele dag werken. Ze is toen naast hem in slaap gevallen en heeft dus de hele tijd bij ons in bed geslapen. Ze heeft van 2-7 geslapen, ik heb tussendoor nog wel gekolfd.
pi_164543550
Sull zou mooi zijn als de doek het kan voorkomen, zeg.
pi_164543582
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 08:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wipstoel vindt ze maar heel kort fijn nog.

En doek, met pink en volle maag, werkt dan dus ook niet. Als ze eenmaal zo overstuur is, dan is het gewoon niet meer recht te draaien, lijkt het. Ik moet het voor zijn op een of andere manier. Er is blijkbaar ergens een punt op de vroege avond waarop het heel nauw komt. Zo voel ik het. Ik ga er maar eens extra goed opletten.

En inderdaad, in jullie geval is doorslapen juist weer minder prettig. :*

Xanteh, wat leuk! En spannend. O+
Krijgt ze misschien juist teveel melk, waardoor ze misschien laat geeft van krampjes of maagzuur?

Heftig hoor, zeker met die nachten, dan is het 's avonds ook gewoon op, lijkt me. Ik zou in jouw plaats vrees ik hard meehuilen. Sterkte :*

Razz, wat lastig joh. Ik heb geen ervaring met flessen 's nachts, maar bij de borstvoeding afbouwen in de nacht hebben wij op een gegeven moment samen afgesproken, tussen 12 en 4 geen borstvoeding meer aanbieden. Man ging dan wel troosten en dat was 3 nachten doorzetten en toen was het klaar. Overige voedingen (eventueel) vonden we acceptabel en heeft ze zelf afgebouwd. Je kunt ook bijvoorbeeld binnen 2/3 uur geen nieuwe fles aanbieden doen.

Twinkle en Groofs bedankt voor jullie bemoedigende woorden. Zo eerst naar de huisarts om het te bespreken. Ik ben vooral bang dat ik de verzorging zwaar ga vinden, ik heb een flinke beperking aan mijn pols en met zo'n spreidbroekje is het toch zwaarder/onhandiger verzorgen. Nou ja...eerst maar eens afwachten.
pi_164544097
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 08:43 schreef Arja het volgende:
Emmy was gister voorbeeldig tijdens de familiedag. Veel gelachen naar iedereen, geknuffeld en geslapen. Iedereen was verliefd op haar en ik zo trots.

Emmy sliep vanavond van 22-0:00 en vam 00:30 tot 1:30 en 2 tot 8. Wij mogen niet klagen.

Groofs, pittig. Misschien juist wel overdag op haar kamer leggen zonder prikkels? En donker maken. Heeft ze een speen?
Arja, speen accepteert ze meestal niet, we hebben ze wel en ik probeer het ook regelmatig, maar gisteravond werd ze alleen maar bozer als ik met dat ding op de proppen durfde te komen.

En boven leggen is lastig, omdat ik veel op pad ben met de groten. Zij verdienen ook een lekkere vakantie, we kunnen niet al haar slaapjes thuisblijven. Overprikkeld heb ik ook wel aan gedacht, maar dan zou ze er op ma en vrij geen last van moeten hebben, omdat ik dan thuis ben met haar alleen. (S en R gaan dan naar de bso deze vakantie). Het is pas een paar dagen zo heftig, dus ik zal er eens op letten, dan zou vandaag rustiger moeten gaan. :)

Oh, en Sull, ik zie geen enkele signalen van pijn of last, eerlijk gezegd. Ze komt eerder oververmoeid om me over. Alsof ze zich niet kan overgeven aan de slaap dan en er in blijft hangen. Daarom heb ik misschien ook het gevoel dat er een moment is op de vroege avond waarop het nog goed kan gaan ofzo, als ik haar op tijd inslaap krijg. Alsof ik dat moment gemist heb de laatste dagen.
pi_164544166
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 08:56 schreef Sull het volgende:

[..]

Twinkle en Groofs bedankt voor jullie bemoedigende woorden. Zo eerst naar de huisarts om het te bespreken. Ik ben vooral bang dat ik de verzorging zwaar ga vinden, ik heb een flinke beperking aan mijn pols en met zo'n spreidbroekje is het toch zwaarder/onhandiger verzorgen. Nou ja...eerst maar eens afwachten.
Ow dat wist ik niet, van je hand :{ .. da's wel vervelend zeg!
Je hebt verschillende soorten .. wij hadden deze:


Ligt denk ik ook een beetje aan de zwaarte, aard van het probleem en stand ofzo?
Ik weet natuurlijk niet precies wat je nog wel/niet kan met je pols. Maar opzich vond ik het om-/af doen van de spreidbroek net zo makkelijk als luiers verschonen. Het is een soort harnas wat met schroeven versteld wordt, dus het is niet dat je iedere keer moet kijken of de 'maat' nog goed is en dat je daar iets aan kan vernaggelen, dat regelt de ortopeed (?) allemaal. Enige bij de spreidbroek die ik ken was dat je dan de beentjes weer terug deed, klittenbandje vast maakte en met een vinger meten of hij niet te strak/los zat. Mijn kind ging toen naar de gastouder want k werkte gewoon. Die had nooit eerder met zo'n ding gewerkt, maar ook voor haar was het appeltje eitje ^O^ ... Maar goed, die vlieger gaat misschien niet op in jouw geval.

Ik weet het niet zeker maar ik meen dat een van de dochters van Kyara (?) ook een soort spreidbroek heeft gehad? Wel een andere soort meen ik me te herinneren.
  maandag 15 augustus 2016 @ 10:01:57 #263
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164544392
@groof; hier ook s avonds vaak zo.. Sinds enkele dagen had ik het gevoel dat het idd moeheid was.. Daarom ga ik, zodra ze zo begint te doen, beginnen met het bedritueel, en daarna gaat ze dus naar bed. Dat accepteert ze tot nu toe (anderhalve week ongeveer). Weet niet of dat voor jou een optie is.. Is ook lastig als het om 5u start.

Verder hoi! :W Ik lees wel mee maar weinig te reageren. Emma slaapt goed, afgelopen week een paar nachten vanaf 8 tot kwart voor 7. Vannacht kwam ze wel om half 5, misschien werd ze wakker van m'n man, die weer naar Zeeland vertrok. Afgelopen 3 weken was hij iedere avond thuis, dat was heeeeell fijn O+ Afgelopen weekend zijn we samen uit eten geweest en vrijdag neemt hij lekker vrij. In die weken hebben we samen kunnen werken aan een bedritueel en dat gaat nu goed. Geeft mij ook wat rust nu ik het weer een paar avonden in de week alleen moet doen. Geen stress of ik de hond wel kan uitlaten. Afgelopen weekend ook m'n eerste borrel weer gedronken, smaakte goed en ik stond niet na 2 op m'n kop, merkte eigenlijk niks :') En dat met een baco..

Vorige week weer bij het cb geweest; 61 cm en 6015 gram. Ze groeit maar door!

@Sull; hoop dat het niet nodig is, sterkte!

Ooh ja; ongesteld :( :( :( :(
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164544579
Nog even een keertje ons succesverhaal over de doek en de spreidbeugel.

Mijn zoon lag ook heel lang in stuit en had dus ook met drie maanden zo'n standaard echo, gewoon voor de zekerheid. maar helaas kwam daar dus bij één heup heupdysplasie uit. Ik vond het bizar, had er zo geen rekening mee gehouden dat het ook echt zo zou kunnen zijn :o . Anyways, ook hem droeg ik uren en uren in de doek, zodat ik mijn handen vrij had voor mijn toen dreumesdochter. Afspraak gemaakt bij de orthopeed voor aanmeten spreidbeugel. Omdat ik geen idee had hoe lang ik zou moeten wachten, had ik zoon in de doek. De arts keek naar mijn zoon, die gespreid in de doek zat en naar de foto's en wilde toen graag nieuwe foto's laten maken. Hij had het gevoel dat de heup die hij voor zich zag in de doek al beter was dan de heup van een maand eerder op de foto's. Dus wij nieuwe foto's gemaakt en meteen daarna weer terug naar de arts. En er was inderdaad al een duidelijk verschil zichtbaar op de foto's. Toen hebben we het erover gehad hoeveel uur ik hem droeg per dag en of ik dat zou kunnen volhouden totdat hij zou lopen enzo. Dat moest natuurlijk wel overeenkomen met de voorgeschreven uurtjes spreidbeugel en dat bleek ik makkelijk te halen (hij had denk ik geen heel ernstige vorm?). Vanaf toen elke zoveel maanden terug voor foto's en gesprek en het bleef netjes vooruitgaan. met 2 jaar is hij wat heup betreft ontslagen bij de orthopeed, alleen mochten we nu blijven ivm platvoeten. :') . We zitten dus nogsteeds elk jaar bij de orthopeed, alleen nu niet meer voor zijn heup *O* .
pi_164544646
Nouk, ik denk dat dat het is inderdaad, maar ze kan nog niet alleen in slaap vallen, alleen maar bij mij in de doek. Dus dat wordt lastig. Ik vermoed dat het dan net zo goed brullen wordt, maar het is de poging waard natuurlijk. Fijn dat het bij jullie werkt in elk geval. :Y

Vandaag ga ik in elk geval proberen haar eerder in de doek te doen in de hoop dat ze in slaap valt voordat ze van slag is. Om het voor te zijn zeg maar. En dan haal ik haar gewoon niet meer uit de doek, want ik heb ook het vermoeden dat het dan misgaat. Overdag kan ik haar meestal goed overhevelen, maar s avonds niet.
pi_164545199
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:47 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ow dat wist ik niet, van je hand :{ .. da's wel vervelend zeg!
Je hebt verschillende soorten .. wij hadden deze:
[ afbeelding ]

Ligt denk ik ook een beetje aan de zwaarte, aard van het probleem en stand ofzo?
Ik weet natuurlijk niet precies wat je nog wel/niet kan met je pols. Maar opzich vond ik het om-/af doen van de spreidbroek net zo makkelijk als luiers verschonen. Het is een soort harnas wat met schroeven versteld wordt, dus het is niet dat je iedere keer moet kijken of de 'maat' nog goed is en dat je daar iets aan kan vernaggelen, dat regelt de ortopeed (?) allemaal. Enige bij de spreidbroek die ik ken was dat je dan de beentjes weer terug deed, klittenbandje vast maakte en met een vinger meten of hij niet te strak/los zat. Mijn kind ging toen naar de gastouder want k werkte gewoon. Die had nooit eerder met zo'n ding gewerkt, maar ook voor haar was het appeltje eitje ^O^ ... Maar goed, die vlieger gaat misschien niet op in jouw geval.

Ik weet het niet zeker maar ik meen dat een van de dochters van Kyara (?) ook een soort spreidbroek heeft gehad? Wel een andere soort meen ik me te herinneren.
Een vriendin van me had ook een dochter met heupdysplasie, maar vond toen vooral het oppakken, vasthouden en omdraaien op de arm best een gedoe. Haar dochter was al wat groter en behoorlijk zwaar, dat scheelt misschien ook wel. F is nog klein en wendbaar ;)

Ik kan vanmiddag al in het WKZ terecht! Niet het dichtstbijzijnde ziekenhuis, maar daar werkt mijn vriendin met connecties en zij kan ook het spreidbroekje aanmeten. In mijn eigen ziekenhuis (waar ik werk) kon het pas vrijdag en zijn ze niet gespecialiseerd.

En ik hoop dat de doek ook mag, maar protocol is 23 uur spreidbroek, dat red ik niet hoor 8)7
pi_164545762
@Razz: het is zwaar he, zulke nachten!
Toen W. 4 maanden was spookte hij ook zo snachts. Met als toppunten nachten waarbij ik er elke 20 minuten uitmoest, niet te doen. We hebben het tot 6 maanden volggehouden, toen was 'het op'.

Wij hebben toen een soort van die 10-minuten methode gebruikt. Ik vond dat huilen vreselijk, maar ik was op en moest wat. Als W. begon te huilen wachtte ik 10 minuten, ging er dan heen en deed de standaardriedel: schone broek, slokje melk etc. Daarna begon het échte werk, elke keer na 10 minuten huilen er heen, eventueel baby rechtleggen (maar minimaal contact), aai over zn bol, weltrusten zeggen en weer weggaan. De eerste nacht moest ik een keer of 5 heen en weer en dat 3x die nacht. In totaal heeft ie dus 3x zo'n 45 minuten gehuild. De tweede nacht waren het maar '2 rondes' van 3 keer gaan kijken, de derde nacht 1 ronde en de 4e sliep hij door.

Ik pas het nu nog toe in de zin dat als ie huilt 's
nachts ik niet meteen ga kijken maar even wacht. Meestal valt ie dan binnen die 10 minuten zelf weer in slaap. En als niet, dan is er echt wel wat (vieze luier, tandjes, ziek)..
Kortom: hier werkte het. Het is dan echt zo'n patroon wat je moet doorbreken, en dit werkte voor ons..
pi_164546099
Groofs dat herken ik wel bij Emmy op sommige dagen. Dat ze te moe lijkt en zich niet kan overgeven. Ik heb ook nog niet ontdekt waar hem dat inzit.

Nouk 6 kilo al. Die groeit goed.
Nu al ongesteld, balen zeg!
pi_164546591
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 10:56 schreef Sull het volgende:

[..]

Een vriendin van me had ook een dochter met heupdysplasie, maar vond toen vooral het oppakken, vasthouden en omdraaien op de arm best een gedoe. Haar dochter was al wat groter en behoorlijk zwaar, dat scheelt misschien ook wel. F is nog klein en wendbaar ;)

Ik kan vanmiddag al in het WKZ terecht! Niet het dichtstbijzijnde ziekenhuis, maar daar werkt mijn vriendin met connecties en zij kan ook het spreidbroekje aanmeten. In mijn eigen ziekenhuis (waar ik werk) kon het pas vrijdag en zijn ze niet gespecialiseerd.

En ik hoop dat de doek ook mag, maar protocol is 23 uur spreidbroek, dat red ik niet hoor 8)7
Ja dat was hier idd ook .. vond ik in het begin echt naar. Zag er zo sneu uit. Maja, alles in haar belang. Scheelt ook dat Djenna gewoon een gemiddeld kindje was idd ... Ik vond dat oppakken aan die beugel eigenlijk soms wel handig :@ ... Maar goed, ik heb goede polsen dus dan is het misschien makkelijk praten.

Ik durf eigenlijk niet meer te zeggen met welke frequentie we iedere keer terug naar het zkh gingen :@ . Wel iedere keer heupfoto om de progressie te kunnen vergelijken. En adh van de progressie een volgende stap. We zijn er wel heel consequent in geweest. Na een jaar was ze er vanaf *O*

Nu is ze bijna 4 en moeten we nog 1 keer terug. Maar verwacht geen gekke dingen.

Maar, vooralsnog hoop ik natuurlijk voor je dat het helemaal niet nodig is! If so .. weet dat het ook dan goed komt!
pi_164548621
OK, ik ben te moe om iedereen apart te quoten die advies gaf. Wel superbedankt allemaal voor het meedenken O+ . Ik zit er echt doorheen.. en heb dus alles maar eens op een rijtje gezet om wat logische conclusies te trekken. Voor zover dat mogelijk is in de wereld van baby's dan, zeg maar :') .

Mijn gevoel zegt dat hij echt in een ritme/gewoonte vastzit met dat wakker worden 's nachts en dat het echt geen honger is maar dat de fles een manier is geworden om weer in slaap te vallen. Hij drinkt namelijk overdag zo'n 1000cc waarvan 200cc met haverpap erbij, en hij eet een volledige fruit- en groentehap. Ik denk dat we dus kunnen uitsluiten dat hij 's nachts omkomt van de honger :Y) .

Qua fopfles en afbouwen: Ik heb een paar nachten geprobeerd wat hij deed met een fopfles met minder schepjes. Maar het maakt hem dus niet uit: of ik nou een fopfles aanbied of een volledige fles, het gaat op én hij komt binnen drie - soms twee - soms anderhalf - uur weer -O- .

Wat mij het meeste zorgen baart is dat hij 's nachts pertinent niet te troosten is zonder fles. Speen wil hij niet. Oppakken en rondlopen werkt niet. Het luchtalarm gaat pas uit als er een fles ingaat. Daarna slaapt hij ook prima weer in, zonder gemor of gekrijs. Of ik nou na 120cc de fles eruit haal en er een speen instop of na 200cc, het effect is hetzelfde. Ik denk dus dat het gewenning is: "Wakker worden ;( = fles nodig :9 = weer verder slapen :Z .

Ohja en het maakt geen verschil of hij bij ons in bed ligt of in z'n eigen bed: hij blijft op vrij gezette tijden wakker worden en dan hysterisch huilen tenzij hij dus een fles krijgt. Alleen slaap ik zelf niet als hij in ons bed ligt :') .

Nouja goed. Dat is ongeveer het helderst wat ik nu op papier krijg. Wat ik deze nacht wil gaan proberen, maar ik moet nog even overleggen met lief, is het volgende:

• Tas op bed leggen een tijdje ná de avondfles. Met speen en knuffel en muziekje. Dus niet de fles gebruiken om in slaap te vallen. Want ik wil af van de associatie fles = slapen.

• Rond 23:00 de laatste fles aanbieden. Desnoods als slaapfles. Gewoon een volle fles, zodat ik zeker weet dat hij niet met honger de nacht in gaat. Nog even een schone luier ook, voor de zekerheid. En dan maar de kiezen op elkaar en...

• Bij alle keren dat hij wakker wordt vķķr 4 uur: even laten huilen en dan de methode sillie (als ik het zo mag noemen :7 ) . Erheen, troosten, rechtleggen, en weer weg. En dan na 10 minuten weer.

Het enige dat me zorgen baart is dat ik echt hoop dat dreumes er niet wakker van wordt :X :X .. Maar we moeten het maar gewoon proberen. Eigenlijk slaapt ze altijd overal doorheen, dus wie weet gaat het wel goed. Ik weet wel dat ik deze nachten zo niet trek. En afwisselen doen we al, maar ik ben bang dat we in een soort spiraal komen waar we niet meer uitkomen.
pi_164548694
Neem je telefoon met muziek of een filmpje en oordopjes mee naar boven als de 10 min ingaan. Dan gaat de tijd iets sneller en sta je zelf iets minder stijf van de stress (ofja, ik dan :+).

Succes! May the odds be in your favor!
pi_164548966
Succes lieve Razz :* En anders Annie 2 nachtjes uit logeren..?
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_164549141
Ja, daar zat ik ook nog aan te denken. Gaan we proberen als ze wakker wordt.

Het is wel een heel ding zo hč :@ . Misschien overdrijf ik ook wel, hoort het er gewoon bij en zijn we enorm verwend door Annie die zo snel doorsliep. Geen idee.
  maandag 15 augustus 2016 @ 14:09:57 #274
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164549214
Succes Razz, ik hoop dat het gaat lukken!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164549406
Zet hem op Razz, je kunt het. Enne, je overdrijft niet. Als je op bent, ben je op. En Tas mag ook eigenlijk helemaal geen 5 flessen bovenop zijn 1000cc van de dag, toch? Ik zou dezelfde stap zetten, denk ik. :*
  maandag 15 augustus 2016 @ 14:31:45 #276
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164549777
Succes razz. Huilende, niet slapende kinderen zijn gewoon niet tof. Man slaapt nu standaard met Lucas in het logeerbed als ie wakker wordt. Proberen niet eens meer hem in zijn eigen bed weer in slaap te krijgen en kijk nu al op tegen het moment dat we daar toch mee aan de slag gaan weer. Hopelijk is het patroon snel doorbroken!

Sull spannend. Hoop echt dat het niet nodig is.

Nouk wat een grote heb je al :o en ongesteld :(

Ik laat vrijdag een spiraaltje zetten en hoop dan vijf jaar niet meer ongesteld te worden :9 zijn er hier mensen die eerder een spiraal hebben gehad? Hoeveel pijn doet dat plaatsen? Ik ben een schijterd :@ snap niet hoe ik mijn bevalling overleefd heb :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164549830
Ik heb 'm vier weken geleden laten plaatsen, en dat deed geen centje pijn ^O^ ! Alleen bloed ik nu al vier weken, dat vind ik minder grappig }:| .
  maandag 15 augustus 2016 @ 14:38:02 #278
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_164549969
2013 laten plaatsen. Pijn! ;(

En gewoon nog ongesteld tussendoor + alsnog al het hormonale gezeik van dien. Mijn ding was het niet }:| .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 15 augustus 2016 @ 14:39:11 #279
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164550002
Ik had een spiraal, plaatsen deed geen pijn, beetje vervelend. Ff pijnstiller voor je gaat en dan voel je er niets van. En ik was idd niet meer ongesteld, heel fijn!

Ik voed met pokon blijkbaar :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164550137
Succes Razz!
Wij doen in de avond nu ook de "methode sillie" omdat ik al dat drama niet meer trok 's avonds: rond 19.30 uur in bed leggen en pas rond 23.00 uur slapen. Ik weet het, ik heb geen klagen en jullie vinden mij vast een zeur, maar ik had geen avond meer. De methode werkte hier prima. Het begon eerst met twee avonden 4 x 10 minuten huilen en nu maar maximaal 1 x 10 minuten en vaak slaapt hij binnen de eerste 10 minuten in. Man heeft me overgehaald.
Wat voor mij werkt, ik bewaar wel de klusjes als vaatwasser opruimen/ afwassen / administratie ed. voor de 10 minuten huilen. Ik moet een beetje afleiding hebben.
  maandag 15 augustus 2016 @ 14:47:53 #281
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164550283
Pijnstiller vooraf zat ik ook al te denken :D ik heb van mezelf en lichte menstruatie dus heb goede hoop en anders pech. Verwacht sowieso dat het nog ff duurt door de borstvoeding.

Als je je kind laat huilen en er weer even naartoe gaat, ga je dan pas weg als het kind weer stil is? Want Lucas brult door ook als je bij hem bent...
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164550935
Nee, bij Annie doe ik dat niet. Die wordt niet stil zo lang ik in haar kamer ben. Maar bij haar hoef ik meestal maar één keer terug als ze een moeilijk avond heeft. Dan is een kus, terugleggen, 'het is tijd om te slapen, welterusten lieverd' en weer weglopen voldoende. Ze huilt dan nog eventjes en gaat dan slapen.

Bij Tas is het plan ook om weer weg te gaan ongeacht of hij nog huilt of niet. Hij wordt toch niet stil zonder fles, dus ik ga er van uit dat ik hem niet stilgetroost ga krijgen. Maar ik kan hem in elk geval laten weten dat ik er ben door elke 10 minuten weer terug te gaan.
pi_164551092
Even showen O+ . C-tje, bijna 7 weken oud. Liever niet quoten aub, ik haal hem straks weer weg. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door groofskendezoveelste op 15-08-2016 15:39:47 ]
  maandag 15 augustus 2016 @ 15:28:00 #284
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164551645
Ahwww mooi meisje heb je Groof O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164551948
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 15:12 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Even showen O+ . C-tje, bijna 7 weken oud.


Wat een mooi meisje O+

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2016 16:22:21 ]
  maandag 15 augustus 2016 @ 15:42:37 #286
56471 pinquit
oh my lama!
pi_164552123
Ik heb alleen maar dramaverhalen over spiraal, dus aan mij heb je niks :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_164553613
Wat een mooierd, groofsken!

Mijn moeder heeft net geprobeerd t op bed te leggen, voor het eerst iemand anders die dat probeert. Grote faal, dikke paniek bij t.. -O-
pi_164556371
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 14:47 schreef Chanty het volgende:

Als je je kind laat huilen en er weer even naartoe gaat, ga je dan pas weg als het kind weer stil is? Want Lucas brult door ook als je bij hem bent...
Nee, dan ga je ook weg. Dan geef je heel bewust een aai over zn bol, zeg je weltrusten en je gaat weg, dat herhaal je elke 10 minuten.
Het idee is niet persé dat je troost, het is dat je laat weten dat je er nog bent. Aandacht is voor overdag, 's nachts is voor slaapjes (heel cru gezegd). Dus de hoeveelheid aandacht die je moet geven 's nachts beperk je tot minimum. Liedjes gaan zingen en rondlopen om te troosten is juist weer aandacht en dat wil je dus niet...

Spiraal; ik heb mn tweede. Zetten was een fluitje van een cent. Hij zat voor ik er erg in had, niks van gevoeld!
pi_164557093
Nou, hier gaat het helemaal perfect tot nu toe :o .

Ze slaapt in de doek ^O^
pi_164557289
Wij hebben het Sillie-systeem geprobeerd maar dat gaat er niet in. Tandjes, ontwikkeling.. Hij slaapt bij ons in, dan kan ik em wegleggen. Tot ie weer wakker wordt. En dan weer knuffelen en wegleggen.

Het Sillie-systeem komt wel als ie wat ouder is. Kwam bij z'n broer ook goed uiteindelijk. Dat geeft wel moed.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164557615
Maar, niet willen slapen is een flutmoment op de dag.

Hopelijk vinden jullie je weg Razz.
En Jagar ook.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 15 augustus 2016 @ 18:47:17 #292
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164557653
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 17:49 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nee, dan ga je ook weg. Dan geef je heel bewust een aai over zn bol, zeg je weltrusten en je gaat weg, dat herhaal je elke 10 minuten.
Het idee is niet persé dat je troost, het is dat je laat weten dat je er nog bent. Aandacht is voor overdag, 's nachts is voor slaapjes (heel cru gezegd). Dus de hoeveelheid aandacht die je moet geven 's nachts beperk je tot minimum. Liedjes gaan zingen en rondlopen om te troosten is juist weer aandacht en dat wil je dus niet...

Spiraal; ik heb mn tweede. Zetten was een fluitje van een cent. Hij zat voor ik er erg in had, niks van gevoeld!
Ook maar eens bij Lucas proberen... Zodra we er de energie voor hebben.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164559967
Ik moet soms zomaar huilen, kunnen dat nog kraamtranen zijn? :+

Het voelt raar om niet meer zwanger te zijn ofzo. Dat het CB nu het aanspreekpunt is en niet meer de verloskundige. Dat mijn buik leeg is (niet plat helaas :+) en geen schopjes meer :'( Het begint denk ik nu pas echt te landen, ik ben een beetje traag :+
  maandag 15 augustus 2016 @ 20:10:49 #294
171422 LadyBlack
paint it black
pi_164560121
Chanty, ik was ook altijd licht ongesteld en met spiraal 4,5 jaar niet ^O^ Heeft ff geduurd voor ik er geen last meer van had (nog een halfjaar was een volle blaas of strakke broek wat pijnlijk), ohja en het zetten deed zeer. Maarrrrr ik was dan ook nog maar 22 toen ik m liet zetten OMG ik realiseer me nu hoe lang dat al geleden is :X en het schijnt minder zeer te doen als je al eens bevallen bent.
pi_164560152
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 20:06 schreef Miezziej het volgende:
Ik moet soms zomaar huilen, kunnen dat nog kraamtranen zijn? :+

Ik heb dat soms nog :') . Ik ben een permanent weekdier geworden sinds ik mama ben :') .

En ik zag vandaag op het CB een paar ieniemini babytjes! Zo klein! Wat is mijn W. dan alweer groot! Ik wil weer zo'n mini exemplaar! *rammel!*

Oh en W's stats: scoorde weer prima bij het CB, weegt nu 8,6 kg en is 72 cm! :)
  maandag 15 augustus 2016 @ 20:11:55 #296
171422 LadyBlack
paint it black
pi_164560160
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 20:06 schreef Miezziej het volgende:
Ik moet soms zomaar huilen, kunnen dat nog kraamtranen zijn? :+

Het voelt raar om niet meer zwanger te zijn ofzo. Dat het CB nu het aanspreekpunt is en niet meer de verloskundige. Dat mijn buik leeg is (niet plat helaas :+) en geen schopjes meer :'( Het begint denk ik nu pas echt te landen, ik ben een beetje traag :+
Ik kan nog steeds stikjaloers worden als ik zwangeren zie oO< en S is donderdag 6 maanden.
  maandag 15 augustus 2016 @ 20:16:09 #297
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_164560302
Hoi :W Ik haak weer aan na een weekje vakantie, maar niet voor lang, want donderdag hebben we hier een jarige! F is inmiddels ook eigenlijk echt geen baby meer, de nieuwe features van de afgelopen 2 weken zijn onder andere:

- zwaaien naar iedereen (erg leuk op de camping met stugge Duitse buren :P )
- klappen
- handjes omhoog bij 'hoera'
- trapklimmen
- met zand spelen aan de waterkant
- een seconde los staan (en dan ter aarde storten)

en het allertofste: mama zeggen O+ O+ O+

Ik ga dus nu proberen wat bij te lezen, maar mocht dat niet lukken, tot in het dreumestopic ;) ?
pi_164560367
Ik moest bijna huilen toen ik zag dat de oudste z'n favo knuffel verstoten heeft voor Charlie van Woezel en Pip. Charlie is ook leuk hoor. Maar z'n hondje heeft ie al 3 jaar. En ligt nu als een Woody verstoten door Buzz in bed ;(. Die emo-toestanden blijven wel even ja :@
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 15 augustus 2016 @ 20:21:22 #299
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_164560475
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 20:06 schreef Miezziej het volgende:

Het voelt raar om niet meer zwanger te zijn ofzo. Dat het CB nu het aanspreekpunt is en niet meer de verloskundige. Dat mijn buik leeg is (niet plat helaas :+) en geen schopjes meer :'( Het begint denk ik nu pas echt te landen, ik ben een beetje traag :+
Ik heb ook wel een tijdje heimwee gevoeld naar mijn zwangerschap. Ik werd er serieus sip van als ik langs de verloskundigepraktijk liep. Dat dat niet meer mijn wereldje was. En ik voelde me zo saai en onopvallend zonder mijn zwangere buik (terwijl ik er helemaal niet van hou om in de belangstelling te staan, nota bene...)
Ook al ben je er zo klaar voor, het blijft een grote overgang, terwijl het zwanger zijn zo'n geleidelijk proces os.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_164560825
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 14:07 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja, daar zat ik ook nog aan te denken. Gaan we proberen als ze wakker wordt.

Het is wel een heel ding zo hč :@ . Misschien overdrijf ik ook wel, hoort het er gewoon bij en zijn we enorm verwend door Annie die zo snel doorsliep. Geen idee.
Ik denk dat het ook een ding is omdat je weet dat je binnenkort weer moet werken, en dan zijn deze nachten echt niet vol te houden. Dus goed dat je het nu aanpakt.
Tip: ik heb ook de slaaptraining toegepast die jij omschrijft. Maar tien minuten zijn erg lang. Ik houd voor de eerste keer teruggaan (na het op bed leggen en zeggen 'het is tijd om te gaan slapen' etc) vijf minuten aan. En na een eerste keer teruggaan na die vijf minuten, wel steeds om de tien minuten. Werkt bij I heel goed zo.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164561013
quote:
11s.gif Op maandag 15 augustus 2016 18:32 schreef Kuukske het volgende:
Wij hebben het Sillie-systeem geprobeerd maar dat gaat er niet in. Tandjes, ontwikkeling.. Hij slaapt bij ons in, dan kan ik em wegleggen. Tot ie weer wakker wordt. En dan weer knuffelen en wegleggen.

Het Sillie-systeem komt wel als ie wat ouder is. Kwam bij z'n broer ook goed uiteindelijk. Dat geeft wel moed.
Ja dit een beetje. De wetenschap dat het wel goed komt maakt het do-able. Wat niet wegneemt dat ik best klaar ben voor goed (door)slapen/snel en flawless in slaap vallen. Maar (gecontroleerd) laten huilen, ik kan het echt niet meer.

Groof, ik had je meisje nog gezien, wat een dotje O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')