abonnement Unibet Coolblue
pi_164426585
En hier weer verder


quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 14:10 schreef Fipotje het volgende:

[..]

Yes ben bij de Golden State Warriors geweest, is awsome!
Zeker doen en NY zal nu een leuker team hebben dan Boston.
pi_164429135
Krijg weer zin om te gaan door dit topic.. 2,5 jaar geleden voor het laatst :'(
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:43:52 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164502618
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 14:10 schreef Fipotje het volgende:
En hier weer verder
[ afbeelding ]

[..]

Het wordt Knicks vs Nets, gisteren tickets gekocht :s) we willen ook een ijsjockeywedstrijd meepikken: Islanders vs Coyotes. Dat wordt dus twee avonden achter elkaar Barclays Center :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:44:42 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164502637
Baseball is geloof ik niet wanneer wij er zijn (oktober) maar daar ligt onze interesse ook niet ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:48:37 #5
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_164502772
Is er wel hoor :) Jammer dat je interesse daar niet ligt anders zou ik de Red Sox zeker aanraden, heerlijk sfeertje _O_
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:53:53 #6
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_164502978
Baseball eindigt 2 oktober zo te zien :)

Net aangekomen in Toronto voor de midwest VS trip.
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:11:23 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164503553
Wij zijn er 20 - 24 okt dus zoals Matthijs ook zegt geen baseball dan ;) en we hebben nu met 2 games en een musical (Book of Mormon) wel genoeg op het programma staan in NYC :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:12:02 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164503570
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 21:53 schreef matthijst het volgende:
Baseball eindigt 2 oktober zo te zien :)

Net aangekomen in Toronto voor de midwest VS trip.
Veel plezier! Laat je weten hoe het is/was? :s)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164503722
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 21:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het wordt Knicks vs Nets, gisteren tickets gekocht :s) we willen ook een ijsjockeywedstrijd meepikken: Islanders vs Coyotes. Dat wordt dus twee avonden achter elkaar Barclays Center :D
Cool! Stiekem wel jaloers! ^O^
  Moderator zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:36:32 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164506721
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:17 schreef Fipotje het volgende:

[..]

Cool! Stiekem wel jaloers! ^O^
Ik vind het ook erg tof! Vorige keer wilden we een baseballwedstrijd meepikken maar dat lukte toen niet. Dus we hebben wat in te halen ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164545961
Ik vind die wedstrijden wel wat prijzig. Goedkoopste footballtickets die ik kan vinden zijn 118 euro p.p. Ik weet niet of ik dat er echt voor over heb.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:57:40 #12
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_164546422
Aan baseball was ik maar 25 dollar kwijt en dat waren niet eens de goedkoopste tickets. Had ook een prima plek toen.

Heb wel vaker gehoord dat baseball in vergelijking met de andere 3 grote sporten behoorlijk goedkoop is, dus misschien is dat een optie? Ikzelf heb helemaal niks met honkbal en vind het van de grote 4 denk ik de saaiste sport, maar uiteindelijk heb ik me uitstekend vermaakt. Kwam ook voornamelijk om de sfeer rondom zo'n Amerikaanse wedstrijd te proeven en dat is prima gelukt.
pi_164548465
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:35 schreef Yesse het volgende:
Ik vind die wedstrijden wel wat prijzig. Goedkoopste footballtickets die ik kan vinden zijn 118 euro p.p. Ik weet niet of ik dat er echt voor over heb.
een vriend van me is in de VS geweest en toen redelijk goedkoop toegang gehad, in de VS zijn er soort ticket swap sites voor mensen die een seizoenskaart hebben. En die ene wedstrijd niet kunnen.
pi_164549865
quote:
3s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Aan baseball was ik maar 25 dollar kwijt en dat waren niet eens de goedkoopste tickets. Had ook een prima plek toen.

Heb wel vaker gehoord dat baseball in vergelijking met de andere 3 grote sporten behoorlijk goedkoop is, dus misschien is dat een optie? Ikzelf heb helemaal niks met honkbal en vind het van de grote 4 denk ik de saaiste sport, maar uiteindelijk heb ik me uitstekend vermaakt. Kwam ook voornamelijk om de sfeer rondom zo'n Amerikaanse wedstrijd te proeven en dat is prima gelukt.
Wij gaan, als we gaan, eind november / begin december. Volgens mij is baseball dan niet meer ;( Nu wel aan 't uitzoeken of een universiteitswedstrijd goedkoper is. We hebben de keuze op Californië gemaakt dus Berkeley is een optie :)
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 13:37 schreef Roger_ het volgende:

[..]

een vriend van me is in de VS geweest en toen redelijk goedkoop toegang gehad, in de VS zijn er soort ticket swap sites voor mensen die een seizoenskaart hebben. En die ene wedstrijd niet kunnen.
Hmm. Eens kijken of ik zoiets kan vinden.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  maandag 15 augustus 2016 @ 15:04:24 #15
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_164550827
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 13:37 schreef Roger_ het volgende:

[..]

een vriend van me is in de VS geweest en toen redelijk goedkoop toegang gehad, in de VS zijn er soort ticket swap sites voor mensen die een seizoenskaart hebben. En die ene wedstrijd niet kunnen.
vind ik niet normaal je moet gewoon een nieuw kaartje kopen. Iemand moet die salarissen toch betalen.
pi_164551594
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 15:04 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

vind ik niet normaal je moet gewoon een nieuw kaartje kopen. Iemand moet die salarissen toch betalen.
Wat is dat nou voor rare opmerking?

Er is toch gewoon betaald voor dat kaartje? Het alternatief is een lege stoel omdat de houder van het seizoensticket er niet kan zijn. Waarom zou hij dat niet door mogen verkopen?
  maandag 15 augustus 2016 @ 15:31:58 #17
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_164551779
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2016 14:34 schreef Yesse het volgende:

[..]

Wij gaan, als we gaan, eind november / begin december. Volgens mij is baseball dan niet meer ;( Nu wel aan 't uitzoeken of een universiteitswedstrijd goedkoper is. We hebben de keuze op Californië gemaakt dus Berkeley is een optie :)

Dat zou ik niet weten, ik was er in juli en toen was baseball juist het enige dat er was :P Ik had persoonlijk het liefst naar ijshockey gegaan.

Was overigens ook in Californië, bij de Oakland Athletics. Erg leuk om een keer mee te maken, maar de beleving is wel even een stukje anders als wat ik gewend ben van mijn tweewekelijkse bezoekje aan De Kuip :D
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 15:04 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

vind ik niet normaal je moet gewoon een nieuw kaartje kopen. Iemand moet die salarissen toch betalen.
Bij Feyenoord is er zelfs een officieel platform voor om je seizoenskaart te verkopen voor 1 wedstrijd als je een keer niet kan. Lijkt me beter dan een lege stoel.
pi_164551954
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 15:31 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dat zou ik niet weten, ik was er in juli en toen was baseball juist het enige dat er was :P Ik had persoonlijk het liefst naar ijshockey gegaan.

Was overigens ook in Californië, bij de Oakland Athletics. Erg leuk om een keer mee te maken, maar de beleving is wel even een stukje anders als wat ik gewend ben van mijn tweewekelijkse bezoekje aan De Kuip :D.
Ik ben ook de Kuip gewend (niet zo vaak maar toch) en vriend wil ook alleen een "Amerikaanse" sport bezoeken :P Het universitaire trekt me wel omdat ik ook wel benieuwd ben naar de campus zelf.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  maandag 15 augustus 2016 @ 16:09:32 #19
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_164553320
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2016 15:37 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ik ben ook de Kuip gewend (niet zo vaak maar toch) en vriend wil ook alleen een "Amerikaanse" sport bezoeken :P Het universitaire trekt me wel omdat ik ook wel benieuwd ben naar de campus zelf.
Wij zijn ook puur geweest om de sfeer van zo'n "Amerikaanse" sport te proeven inderdaad. Stadion was overigens behoorlijk leeg, dus ik denk dat het wat dat betreft niet uitmaakt of je naar de MLB(/NBA/NHL/NFL) of naar collegeteams gaat.

Of de Oakland A's is gewoon niet zo'n populaire ploeg natuurlijk :+
  Moderator maandag 15 augustus 2016 @ 16:19:59 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164553732
De basketball tickets waren 150 dollar voor twee personen, dat vond ik best prima :)

Ijshockey kunnen we waarschijnlijk gratis mee met een vriend die seizoenskaarten heeft *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 15 augustus 2016 @ 16:56:09 #21
154052 RobertVH
I am your father
pi_164554966
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2016 14:34 schreef Yesse het volgende:

[..]

Wij gaan, als we gaan, eind november / begin december. Volgens mij is baseball dan niet meer ;( Nu wel aan 't uitzoeken of een universiteitswedstrijd goedkoper is. We hebben de keuze op Californië gemaakt dus Berkeley is een optie :)

[..]

Hmm. Eens kijken of ik zoiets kan vinden.
StubHub is nog wel koning onder de 2e hands ticketmarkt in de VS. Heb er ook nog nooit problemen mee gehad. Anders via ticketmaster oid maar dan betaal je wel de 'normale' prijs, alhoewel voor sommige wedstrijden kunnen mensen zelf ook tickets verkopen, soms goedkoper

Als het geen populaire wedstrijd (of tegenstander) is, kun je vaak goedkoper op stubhub kopen, of scalpen, cash tickets van een straathandelaar bij het stadion kopen. Maar daar moet je maar net zin in hebben.

Uni/college is vaak wel goedkoper, maar ligt eraan wie en tegen wie ze spelen. Pauper teams een paar tientjes maar grote rivalries betaal je ook al snel $200 voor redelijke tickets. De meeste stoelen in college zijn vaak gewoon aluminium banken, geen individuele stoeltjes. Hoort een beetje bij de ervaring :+
pi_164555027
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2016 14:34 schreef Yesse het volgende:

[..]

Wij gaan, als we gaan, eind november / begin december. Volgens mij is baseball dan niet meer ;( Nu wel aan 't uitzoeken of een universiteitswedstrijd goedkoper is. We hebben de keuze op Californië gemaakt dus Berkeley is een optie :)

[..]

Hmm. Eens kijken of ik zoiets kan vinden.
Hou er rekening mee dat laatste speelronde 26 November is. Ik ben professioneel stubhub seller en verkoop ook tickets voor de teams in LA/westcoast. Als je een tip wil: wacht gewoon tot half uur voor de match. Kaarten worden dan massaal gedumpt tot paar dollar omdat mensen er vanaf willen. Je kan bij meeste teams gewoon met mobile ticket naar binnen (maar afhankelijk van team/venue dus vooraf opzoeken). Maargoed de teams in CAL eindigen waarsch. in middenmoot dus tegen einde van seizoen zouden de tickets niet al te duur meer moeten zijn of ze moeten het opeens heel goed doen.

[ Bericht 11% gewijzigd door RipCity op 15-08-2016 17:07:07 ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 15 augustus 2016 @ 17:44:53 #23
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_164556255
Ga in Chicago naar de White Sox. Om de ervaring,vind baseball oersaai, maar metro erheen, bier en hotdogs moet t we leuk maken :)
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 15 augustus 2016 @ 17:56:20 #24
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_164556526
Ik vind de sport om te kijken ook saai, maar inderdaad de ervaring is echt geweldig.. Zoveel te zien! Wij zijn bij de Yankees geweest destijds.
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 augustus 2016 @ 18:35:27 #25
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_164557352
Als je in november gaat zou ik eerder voor American Football gaan. UCLA Bruins in de Rose Bowl stadium bijvoorbeeld of USC Trojans in de Coliseum stadium _O_

Dit jaar heeft Los Angeles ook weer een NFL team (Los Angeles Rams) die ook in de Coliseum spelen met 90.000 toeschouwers, mooier wordt het niet _O_

Heel dagje voor uittrekken en zeker de tailgate niet overslaan. Zowel ijshockey als honkbal kan niet tippen aan de gezelligheid van American Football. Als het dan toch meer op het sfeertje gaat is dat echt het beste wat je kan doen wat mij betreft.

Tip: Als je naar een college game gaat moet je echt uitzoeken waar de studenten van thuisteam zitten en in een vak naast ze gaan zitten. Veel mooier sfeertje :D Hebben Vivi en ik ook gedaan bij UCLA Bruins
pi_164577257
Mooie topicreeks dit. Ben zelf in februari 5 nachten in New York geweest en dat was een mooie ervaring zeg.
19 tot 26 september is Florida aan de beurt. Daar een auto gehuurd en een kleine 7 nachten om door te brengen. Moet zeggen dat ik wel erg veel zin heb om weer die kant op te gaan.

Nu wordt dit vooral een strand en stap vakantie, voornamelijk in Miami en richting de Keys. Toch ben ik nog wel op zoek naar leuke festiviteiten om te ondernemen daar. Hebben mensen nog tips qua steden bijvoorbeeld?

Om wat fotos toe te voegen: hier nog wat van New York City:

Uitzicht vanaf Empire State Building:


Manhattan Bridge:


Broadway:


Uitzicht vanaf het Rockefeller Centre:
pi_164577341
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 08:28 schreef DownBusiness het volgende:
Mooie topicreeks dit. Ben zelf in februari 5 nachten in New York geweest en dat was een mooie ervaring zeg.
19 tot 26 september is Florida aan de beurt. Daar een auto gehuurd en een kleine 7 nachten om door te brengen. Moet zeggen dat ik wel erg veel zin heb om weer die kant op te gaan.

Nu wordt dit vooral een strand en stap vakantie, voornamelijk in Miami en richting de Keys. Toch ben ik nog wel op zoek naar leuke festiviteiten om te ondernemen daar. Hebben mensen nog tips qua steden bijvoorbeeld?

Om wat fotos toe te voegen: hier nog wat van New York City:

Uitzicht vanaf Empire State Building:
[ afbeelding ]

Manhattan Bridge:
[ afbeelding ]

Broadway:
[ afbeelding ]

Uitzicht vanaf het Rockefeller Centre:
[ afbeelding ]
Wow goede foto's ook ^O^
Wil ook echt nog eens naar NY, maar ja eerst Texas over 2,5 weekjes ;)
pi_164577480
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 16:58 schreef RipCity het volgende:

[..]

Hou er rekening mee dat laatste speelronde 26 November is. Ik ben professioneel stubhub seller en verkoop ook tickets voor de teams in LA/westcoast. Als je een tip wil: wacht gewoon tot half uur voor de match. Kaarten worden dan massaal gedumpt tot paar dollar omdat mensen er vanaf willen. Je kan bij meeste teams gewoon met mobile ticket naar binnen (maar afhankelijk van team/venue dus vooraf opzoeken). Maargoed de teams in CAL eindigen waarsch. in middenmoot dus tegen einde van seizoen zouden de tickets niet al te duur meer moeten zijn of ze moeten het opeens heel goed doen.
Goede tip :) Het is voor ons ook niet echt een "must" dus mocht het toch niet gaan dan gaat het niet :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 08:28 schreef DownBusiness het volgende:

Om wat fotos toe te voegen: hier nog wat van New York City:

Uitzicht vanaf Empire State Building:
[ afbeelding ]

Manhattan Bridge:
[ afbeelding ]

Broadway:
[ afbeelding ]

Uitzicht vanaf het Rockefeller Centre:
[ afbeelding ]
Geweldige foto's _O_
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:19:55 #29
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_164579936
Leuke foto's!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:37:19 #30
154052 RobertVH
I am your father
pi_164594904
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 08:28 schreef DownBusiness het volgende:
Mooie topicreeks dit. Ben zelf in februari 5 nachten in New York geweest en dat was een mooie ervaring zeg.
19 tot 26 september is Florida aan de beurt. Daar een auto gehuurd en een kleine 7 nachten om door te brengen. Moet zeggen dat ik wel erg veel zin heb om weer die kant op te gaan.

Nu wordt dit vooral een strand en stap vakantie, voornamelijk in Miami en richting de Keys. Toch ben ik nog wel op zoek naar leuke festiviteiten om te ondernemen daar. Hebben mensen nog tips qua steden bijvoorbeeld?
mwah, na Miami en de Keys heb je eigenlijk het meeste wel gezien in zuid florida. Alles ten noorden van Miami aan de kust is meer van hetzelfde, rijke bejaarden enzo

Een trip naar/door de everglades, kun je op zo'n airboat rond racen en beetje krokodillen spotten (en vliegen happen) - net wat je leuk vind. Het is voornamelijk gewoon veel moeras, leuk voor een keertje maar ik vind er maar weinig aan - en alligators heb je overal on Florida dus zo bijzonder zijn die niet :+

Anyhow, voor de rest zul je verder naar het noorden moeten, Tampa / St Petes (of clearwater / ana maria) (meer strand..) , Orlando (themeparks & shoppen) & Daytona.

September in Florida is het nog wel heet en benauwd en elke dag 1 of meerdere onweersbuien overdag / begin van avond. Houd daar wel een beetje rekening mee in je planning, als je iets 'buiten' wilt doen kun je dat beter 'sochtends doen voor de lunch.
pi_164615344
Vergeet Kennedy Space Center niet! Kan je je ook wel een hele dag vermaken :Y
pi_164615498
St Augustine vond ik ook wel leuk in Florida.
Dat is de oudste continu bewoonde stad in de VS, gesticht door de Spanjaarden.
Daar staat nog een groot Spaans kasteel wat je kunt bezoeken.
https://en.wikipedia.org/wiki/St._Augustine,_Florida
  woensdag 17 augustus 2016 @ 16:17:19 #33
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_164622542
Detroit vandaag. Wat een stad :D
Wel heel bizar om zoveel leegstaande gebouwen te zien. Centrum we heel mooi.
Zijn naar een concert van Drake geweest. Sowieso een aanrader in de vs: concerten. Publiek wordt helemaal wild.
Hoogtepunt van de avond was dat hij Eminem op het podium bracht. Zaal ging los :D
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 16:54:51 #34
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_164623465
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 16:17 schreef matthijst het volgende:
Detroit vandaag. Wat een stad :D
Wel heel bizar om zoveel leegstaande gebouwen te zien. Centrum we heel mooi.
Zijn naar een concert van Drake geweest. Sowieso een aanrader in de vs: concerten. Publiek wordt helemaal wild.
Hoogtepunt van de avond was dat hij Eminem op het podium bracht. Zaal ging los :D
Eminem en Detroit. Ja zal wel lukken.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 19:39:03 #35
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_164628304
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 16:54 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Eminem en Detroit. Ja zal wel lukken.
Zeker, maar sowieso veel actiever publiek dan in NL :)

Vandaag zo'n simkaart van T-Mobile opgehaald in de winkel. Werkt goed en simpel: reclamebord voor het pakketje stond op straat. Binnenlopen, sim kopen en werkend weer naar buiten lopen. Mooi werk.

Paar foto's.

Toronto, waar we gestart zijn met ons rondje:


Detroit, vervallen gebouwen, triest om te zien hoe sommige stukken van die stad erbij liggen:


Maar ook Detroit, in het centrum:


Michael Jackson's geboortehuis in Gary, Indiana:


[ Bericht 60% gewijzigd door matthijst op 18-08-2016 04:29:29 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_164644933
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 19:39 schreef matthijst het volgende:
Vandaag zo'n simkaart van T-Mobile opgehaald in de winkel. Werkt goed en simpel: reclamebord voor het pakketje stond op straat. Binnenlopen, sim kopen en werkend weer naar buiten lopen. Mooi werk.
nice! :D
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 22 augustus 2016 @ 03:52:09 #37
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_164755048
Chicago, wat een stad _O_


Compacte versie van New York. Centrum makkelijk te voet te bekijken, veel te doen: strand, winkelen, boottochtje, bezienswaardigheden. Aanrader!


Saint Louis, wilde ik heen voor de Arch:


En die was behoorlijk cool, vooral als je naar boven gaat, waar je midbovenin op je buik liggend door een raampje naar beneden kunt kijken. Niks meer onder je, dus 190 meter omlaag :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_164756282
Ja die Arch is wel mooi daar, ben ik ook eens in geweest.
Verder niet veel te beleven daar vond ik ;)
  maandag 22 augustus 2016 @ 09:32:48 #39
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_164756450
Ik zou op New York en Chicago na gewoon niet eens een stad in de VS gaan bezoeken. Er is daar zoveel moois wat nergens anders te zien/beleven is. Damn, wat moet je tussen die schijn-vriendelijkheid van die Yanken doen?
pi_164756971
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 09:32 schreef BeamofLight het volgende:
Ik zou op New York en Chicago na gewoon niet eens een stad in de VS gaan bezoeken. Er is daar zoveel moois wat nergens anders te zien/beleven is. Damn, wat moet je tussen die schijn-vriendelijkheid van die Yanken doen?
Omdat ook de beleving van een Amerikaanse stad nergens anders te beleven is?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  maandag 22 augustus 2016 @ 10:09:55 #41
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_164757046
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 09:32 schreef BeamofLight het volgende:
Ik zou op New York en Chicago na gewoon niet eens een stad in de VS gaan bezoeken. Er is daar zoveel moois wat nergens anders te zien/beleven is. Damn, wat moet je tussen die schijn-vriendelijkheid van die Yanken doen?
Wat is dat toch altijd met die 'schijnvriendelijkheid', is dat nog steeds zo cool om te zeggen? Genoeg oprecht vriendelijke en geïnteresseerde mensen meegemaakt daar.

Het meest populair, met name onder het type Henk en Karin, is nog steeds "ja ze zijn aardig hoor, maar het blijft altijd zó oppervlakkig, die gesprekken". Ten eerste is dat mijn ervaring daar juist niet, en ten tweede vraag ik me dan af hoe vaak die mensen in Nederland met mensen die ze op de Veluwe tegenkomen of waar ze in het restaurant naast zitten de Palestijnse kwestie of kwantumfysica bespreken.
  Moderator maandag 22 augustus 2016 @ 10:36:41 #42
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164757503
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 10:09 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wat is dat toch altijd met die 'schijnvriendelijkheid', is dat nog steeds zo cool om te zeggen? Genoeg oprecht vriendelijke en geïnteresseerde mensen meegemaakt daar.

Het meest populair, met name onder het type Henk en Karin, is nog steeds "ja ze zijn aardig hoor, maar het blijft altijd zó oppervlakkig, die gesprekken". Ten eerste is dat mijn ervaring daar juist niet, en ten tweede vraag ik me dan af hoe vaak die mensen in Nederland met mensen die ze op de Veluwe tegenkomen of waar ze in het restaurant naast zitten de Palestijnse kwestie of kwantumfysica bespreken.
Bedankt voor deze reactie _O_ Ik ben het daar zó mee eens! Onze ervaring 2 jaar geleden aan de Westkust is dat we bijna alleen maar contact hebben gemaakt met Amerikanen die oprecht geïnteresseerd en vriendelijk waren. Europeanen is juist moeilijk mee aan te knopen (met name Fransen, Italianen en Spanjaarden :X ) Dat idee van die schijnvriendelijkheid is zo hopeloos verouderd. En tuurlijk, dat soort mensen heb je vast nog wel maar die heb je overal. Dus helemaal Eens met Spees, 1995 belde, die wil zijn mening terug :{w
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 22 augustus 2016 @ 10:40:43 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164757595
En dat Amerikanen hun topo niet kennen is ook onzin. De meeste mensen wisten heel goed waar Nederland lag en sommigen hadden zelfs wel eens van andere steden dan Amsterdam gehoord. Ik denk dan ook omgekeerd: hoeveel staten met daarvan de hoofdsteden kennen Europeanen? Bar weinig denk ik :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 22 augustus 2016 @ 10:59:34 #44
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_164758004
quote:
7s.gif Op maandag 22 augustus 2016 10:05 schreef Yesse het volgende:

[..]

Omdat ook de beleving van een Amerikaanse stad nergens anders te beleven is?
daar valt geen speld tussen te krijgen
  maandag 22 augustus 2016 @ 11:02:28 #45
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_164758056
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 10:36 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bedankt voor deze reactie _O_ Ik ben het daar zó mee eens! Onze ervaring 2 jaar geleden aan de Westkust is dat we bijna alleen maar contact hebben gemaakt met Amerikanen die oprecht geïnteresseerd en vriendelijk waren. Europeanen is juist moeilijk mee aan te knopen (met name Fransen, Italianen en Spanjaarden :X ) Dat idee van die schijnvriendelijkheid is zo hopeloos verouderd. En tuurlijk, dat soort mensen heb je vast nog wel maar die heb je overal. Dus helemaal Eens met Spees, 1995 belde, die wil zijn mening terug :{w
Ik kan me eigenlijk in allebei de kanten wel vinden. Het is inderdaad makkelijk om een praatje aan te knopen met een Amerikaan. Bijvoorbeeld de Amerikaan waar wij naast zaten in het vliegtuig was heel geïnteresseerd in onze reis en ook in de hotels in de ontbijtzaal enzo had je makkelijk contact en waren ze meer dan bereid om je tips te geven voor onderweg.

Aan de andere kant merk je dan wel weer de gemaakte vriendelijkheid in restaurants enzo vind ik. Als je net binnen komt zijn ze superaardig, vragen ze hoe het met je gaat, stellen ze zich voor en dergelijke. Maar als ze ook maar denken dat je bijna klaar bent ligt de rekening ineens op tafel en moet je voor mijn gevoel zsm oprotten. Beetje natafelen oid is er niet bij.

Merkte trouwens wel dat ze het heel raar vonden in bijvoorbeeld de bus als je de chauffeur terug groet _O-
  maandag 22 augustus 2016 @ 11:03:14 #46
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_164758064
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 10:09 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wat is dat toch altijd met die 'schijnvriendelijkheid', is dat nog steeds zo cool om te zeggen? Genoeg oprecht vriendelijke en geïnteresseerde mensen meegemaakt daar.

Het meest populair, met name onder het type Henk en Karin, is nog steeds "ja ze zijn aardig hoor, maar het blijft altijd zó oppervlakkig, die gesprekken". Ten eerste is dat mijn ervaring daar juist niet, en ten tweede vraag ik me dan af hoe vaak die mensen in Nederland met mensen die ze op de Veluwe tegenkomen of waar ze in het restaurant naast zitten de Palestijnse kwestie of kwantumfysica bespreken.
looll Elitaire gespot.

OK, ik moet een onderscheid maken. ALLE amerikanen die ik heb ontmoet die in hotels/restaurants/ketens/voor een baas werken zijn klote. Uitzonderingen waren de ParkRangers.
EEN REDELIJK AANTAL amerikanen die zelf een winkel/camping etc. runnen zijn cool, open, redelijk en geïnteresseerd in het een en ander.
  maandag 22 augustus 2016 @ 11:23:54 #47
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_164758431
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 11:03 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

looll Elitaire gespot.

OK, ik moet een onderscheid maken. ALLE amerikanen die ik heb ontmoet die in hotels/restaurants/ketens/voor een baas werken zijn klote. Uitzonderingen waren de ParkRangers.
EEN REDELIJK AANTAL amerikanen die zelf een winkel/camping etc. runnen zijn cool, open, redelijk en geïnteresseerd in het een en ander.
Als deze reactie typerend is voor jouw manier van communiceren, snap ik heel goed dat ze zo op jou reageren. :7
pi_164759135
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 09:32 schreef BeamofLight het volgende:
Ik zou op New York en Chicago na gewoon niet eens een stad in de VS gaan bezoeken.
San Fransisco zou ik toch zeker wel bezoeken. ik vind dat een van de leukste steden van de VS

en ook Las Vegas moet je 1 keer in je leven bezocht hebben vind ik (hoewel dat misschien meer een attractiepark is dan een stad)
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 22 augustus 2016 @ 12:08:27 #49
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_164759241
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 09:20 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja die Arch is wel mooi daar, ben ik ook eens in geweest.
Verder niet veel te beleven daar vond ik ;)
Klopt, verder is het een vrij saaie stad :D
Budweisertour nog gedaan, en chocoladefabriek straks.

quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 09:32 schreef BeamofLight het volgende:
Ik zou op New York en Chicago na gewoon niet eens een stad in de VS gaan bezoeken. Er is daar zoveel moois wat nergens anders te zien/beleven is. Damn, wat moet je tussen die schijn-vriendelijkheid van die Yanken doen?
Heb de rest grotendeels al een keer gezien en wilde wat nieuws ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door matthijst op 22-08-2016 12:41:04 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_164766719
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 11:02 schreef Irritatie100 het volgende:

[..] Maar als ze ook maar denken dat je bijna klaar bent ligt de rekening ineens op tafel en moet je voor mijn gevoel zsm oprotten. Beetje natafelen oid is er niet bij.

Dat ligt aan jezelf. Ze doen dit omdat veel mensen vaak snel weg moeten en snel binnenkomen om even snel te lunchen/dineren. Daarom leggen ze na de main's alvast je bon neer. Dat betekent helemaal niet dat ze je weg willen hebben maar is puur als service. Je kan daarna nog gerust dessert en alles bestellen of uur blijven zitten. Krijg je gewoon een nieuwe bon.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 augustus 2016 @ 19:55:31 #51
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_164768536
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 10:09 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wat is dat toch altijd met die 'schijnvriendelijkheid', is dat nog steeds zo cool om te zeggen? Genoeg oprecht vriendelijke en geïnteresseerde mensen meegemaakt daar.

Het meest populair, met name onder het type Henk en Karin, is nog steeds "ja ze zijn aardig hoor, maar het blijft altijd zó oppervlakkig, die gesprekken". Ten eerste is dat mijn ervaring daar juist niet, en ten tweede vraag ik me dan af hoe vaak die mensen in Nederland met mensen die ze op de Veluwe tegenkomen of waar ze in het restaurant naast zitten de Palestijnse kwestie of kwantumfysica bespreken.
Amen _O_
  maandag 22 augustus 2016 @ 22:55:15 #52
154052 RobertVH
I am your father
pi_164774097
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 11:03 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

looll Elitaire gespot.

OK, ik moet een onderscheid maken. ALLE amerikanen die ik heb ontmoet die in hotels/restaurants/ketens/voor een baas werken zijn klote. Uitzonderingen waren de ParkRangers.
EEN REDELIJK AANTAL amerikanen die zelf een winkel/camping etc. runnen zijn cool, open, redelijk en geïnteresseerd in het een en ander.
Tja ons kent ons, als jij je als een kleuter gedraagt en altijd loopt te zeiken zijn de amerikanen het ook snel zat, service industry of niet.
hmmm... Zou het aan ALLE honderden amerikanen liggen die jij ontmoet hebt of toch aan jezelf? :? :z

Maar alle park rangers zijn wel cool? ja want die hebben ook allemaal dezelfde persoonlijkheid overal in amerika _O-

Ben je überhaupt wel eens in de VS geweest of baseer je dit nu op wat TV series en films? :D
  donderdag 25 augustus 2016 @ 00:31:30 #53
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_164831365
Zo lekker, van verschillende merken te krijgen: kaneeltandpasta, twee tubes in de koffer:


Nu in Louisville, weer een paar dagen van rond de 30 graden. Qua mooiweervakantie kan je schijnbaar ook prima deze kant op :)

De Belle of Louisville


Louisville Slugger Musem & Factory:


En Churchill Downs, van de Kentucky Derby:
Haters everywhere but I don't really care.
pi_164849224
vanavond naar honkbalwedstrijd, Dodgers vs. Giants @ Dodger Stadium :D
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_164849435
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 00:31 schreef matthijst het volgende:
Zo lekker, van verschillende merken te krijgen: kaneeltandpasta, twee tubes in de koffer:
[ afbeelding ]

Nu in Louisville, weer een paar dagen van rond de 30 graden. Qua mooiweervakantie kan je schijnbaar ook prima deze kant op :)

De Belle of Louisville
[ afbeelding ]

Louisville Slugger Musem & Factory:
[ afbeelding ]

En Churchill Downs, van de Kentucky Derby:
[ afbeelding ]
Derby museum bezocht en de film gezien? Is mooi gedaan!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_164850046
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 00:31 schreef matthijst het volgende:
Zo lekker, van verschillende merken te krijgen: kaneeltandpasta, twee tubes in de koffer:
[ afbeelding ]

Nu in Louisville, weer een paar dagen van rond de 30 graden. Qua mooiweervakantie kan je schijnbaar ook prima deze kant op :)

De Belle of Louisville
[ afbeelding ]

Louisville Slugger Musem & Factory:
[ afbeelding ]

En Churchill Downs, van de Kentucky Derby:
[ afbeelding ]
Hahaha het bestaat echt die tandpasta. Ik ben gilmore girls aan het terugkijken (tacky I know) maar daar hadden ze het over tandpasta met kaneel smaak. _O- is het niet een gek idee om met kaneel tanden te poetsen?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  donderdag 25 augustus 2016 @ 21:01:44 #57
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_164850703
@Ripcity. Yep, museum en filmpie ;)

Yesse, ik vind het lekker spul, 4 tubes gehaald inmiddels :D
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 25 augustus 2016 @ 23:21:46 #58
39237 crew  H_T
2733
pi_164855473
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 20:35 schreef Yesse het volgende:

[..]

Hahaha het bestaat echt die tandpasta. Ik ben gilmore girls aan het terugkijken (tacky I know) maar daar hadden ze het over tandpasta met kaneel smaak. _O- is het niet een gek idee om met kaneel tanden te poetsen?
Amerikanen hebben zelfs bacontandpasta. Dan heb ik toch liever kaneel :). Pepsodent heeft ook een aparte smaak,die me doet denken aan root beer.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 25 augustus 2016 @ 23:26:40 #59
269689 crew  Viv
pi_164855663
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 23:21 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Pepsodent heeft ook een aparte smaak,die me doet denken aan root beer.
Root beer smaakt gewoon naar mondwater, dus dan is de link met tandpasta niet vergezocht. :Y)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 26 augustus 2016 @ 00:53:14 #60
39237 crew  H_T
2733
pi_164857597
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 23:26 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Root beer smaakt gewoon naar mondwater, dus dan is de link met tandpasta niet vergezocht. :Y)
Dan gebruik jij ander mondwater dan ik :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 26 augustus 2016 @ 06:44:13 #61
269689 crew  Viv
pi_164859920
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 00:53 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Dan gebruik jij ander mondwater dan ik :P
Google maar: "root beer" AND mouthwash

Mensen die de smaak al kennen van mondwater vragen zich af waarom frisdrank met die smaak ooit zo populair is geworden. :D
pi_164937352
Just to be sure: is het nou zo, dat je met je eerder gebruikte ESTA (<2jaar oud) bij aankomt in Amerika bij de Amerikanen in de rij mag aansluiten? (dus niet bij de toeristen) Dat zou wellicht een hoop tijd schelen bij aankomst :)
  maandag 29 augustus 2016 @ 13:53:44 #63
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_164937593
Neu, volgens mij altijd bij toeristen?
Of ik doe het al jaren fout, maar ze dirigeren je altijd naar een toeristenrij :)
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 29 augustus 2016 @ 14:23:14 #64
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_164938267
Er staat toch altijd US passport boven de rij voor de Amerikanen? En die heb je niet, dus lijkt het me sterk dat je daar doorheen mag/kan. Ik zou het erg raar vinden als dat wel zo is in ieder geval.

Deze zomer op LAX waren we binnen 2 minuten door de douane trouwens :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164951960
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 13:42 schreef MikelenniuM het volgende:
Just to be sure: is het nou zo, dat je met je eerder gebruikte ESTA (<2jaar oud) bij aankomt in Amerika bij de Amerikanen in de rij mag aansluiten? (dus niet bij de toeristen) Dat zou wellicht een hoop tijd schelen bij aankomst :)
Volgens mij zijn er ook op sommige vliegvelden of als het druk is ook 2nd time ESTA queues. Dan kan je dus wel zo een rij gebruiken.

Of daar even navragen, want ik heb zoiets ook wel eens gehoord namelijk.
pi_164952277
Dat riepen ze toen in in Washington DC aankwam wel inderdaad, dat mensen met een esta die al gebruikt was in die rij mochten :Y
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  Moderator maandag 29 augustus 2016 @ 22:45:33 #67
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164952944
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 00:31 schreef matthijst het volgende:
Zo lekker, van verschillende merken te krijgen: kaneeltandpasta, twee tubes in de koffer:
[ afbeelding ]

Nu in Louisville, weer een paar dagen van rond de 30 graden. Qua mooiweervakantie kan je schijnbaar ook prima deze kant op :)

De Belle of Louisville
[ afbeelding ]

Louisville Slugger Musem & Factory:
[ afbeelding ]

En Churchill Downs, van de Kentucky Derby:
[ afbeelding ]
Oeh kaneeltandpasta, dat lijkt me wel wat _O_ We hadden destijds honing met kaneel gevonden, ook zo goddelijk :9 Die was alleen halverwege de reis gaan lekken dus toen hebben we het weg moeten gooien -O-

Gave foto's trouwens! Wat vind je tot nu toe het mooiste? Ohio is vrij saai he? Al vond ik de steden wel tof, vooral Columbus :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 29 augustus 2016 @ 23:14:53 #68
269689 crew  Viv
pi_164953902
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:18 schreef Fipotje het volgende:
Volgens mij zijn er ook op sommige vliegvelden of als het druk is ook 2nd time ESTA queues. Dan kan je dus wel zo een rij gebruiken.
Klopt, hadden wij op Atlanta ook. Volgens mij waren de voorwaarden dat je al eerder met een ESTA (niet per se hetzelfde ESTA) het land binnen was geweest en dat je nog hetzelfde paspoort had als de vorige keer.

edit: Ah, hetzelfde paspoort hoeft ook niet, je moet alleen na 2008 in de VS geweest zijn:
quote:
U.S. and Canadian passport holders and international visitors from Visa Waiver Program countries are eligible to use APC kiosks. Visa Waiver Program visitors must have Electronic System for Travel Authorizations (ESTA) approval prior to travel and have visited the United States on at least one occasion after 2008.
Locations
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.cbp.gov/trave(...)passport-control-apc
  maandag 29 augustus 2016 @ 23:57:02 #69
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_164954953
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:45 schreef MaJo het volgende:
Gave foto's trouwens! Wat vind je tot nu toe het mooiste? Ohio is vrij saai he? Al vond ik de steden wel tof, vooral Columbus :)
Chicago vind ik echt een meesterlijke stad, daar zou ik nog wel een keer naar terug gaan (ooit). De rest allemaal cool om een keer gezien te hebben, want overal wel wat "bekends" :)

Ohio vond ik wel leuk, Columbus niet geweest, wel in Dayton bij het Airforce Museum en bij de Amish:


En Cleveland vond ik leuk om een keer te kijken, als Cavs fan:




Morgen gaan we naar Niagara Falls en dan woensdagavond weer naar huis :(
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:34:16 #70
39237 crew  H_T
2733
pi_164955592
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:45 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oeh kaneeltandpasta, dat lijkt me wel wat _O_ We hadden destijds honing met kaneel gevonden, ook zo goddelijk :9 Die was alleen halverwege de reis gaan lekken dus toen hebben we het weg moeten gooien -O-

Gave foto's trouwens! Wat vind je tot nu toe het mooiste? Ohio is vrij saai he? Al vond ik de steden wel tof, vooral Columbus :)
Ik zou best een keer naar Ohio willen, maar dan vooral vanwege Cedar Point en King's Island :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_164957091
wij kregen vorige week op LAX de vraag of we voor de eerste keer in Amerika kwamen.

mensen die voor een 2e, 3e etc. keer kwamen kregen inderdaad de vraag of het nog met hetzelfde paspoort was.
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_164957996
Bedankt voor de antwoorden m.b.t. de ESTA. ^O^ Toch maar in de toeristen rij gaan staan.
  Moderator dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:33:07 #73
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164960093
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 23:57 schreef matthijst het volgende:

[..]

Chicago vind ik echt een meesterlijke stad, daar zou ik nog wel een keer naar terug gaan (ooit). De rest allemaal cool om een keer gezien te hebben, want overal wel wat "bekends" :)

Ohio vond ik wel leuk, Columbus niet geweest, wel in Dayton bij het Airforce Museum en bij de Amish:
[ afbeelding ]

En Cleveland vond ik leuk om een keer te kijken, als Cavs fan:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Morgen gaan we naar Niagara Falls en dan woensdagavond weer naar huis :(
Ik formuleer het eigenlijk niet goed: Ohio vond ik ook tof maar qua natuur is het net Nederland ;) Cleveland heb ik vooral goeie herinneringen aan omdat ik Obama daar heb zien speechen O+

Laat even weten hoe Niagara was! Ga je ook nog naar Toronto?

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 00:34 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik zou best een keer naar Ohio willen, maar dan vooral vanwege Cedar Point en King's Island :P
Dat verbaasd me niets :P Nog plannen om weer die kant op te gaan?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:50:46 #74
39237 crew  H_T
2733
pi_164965534
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 11:33 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat verbaasd me niets :P Nog plannen om weer die kant op te gaan?
Voorlopig niet. Ik ben in vrij korte tijd twee keer die kant op gegaan, dus ik sla nu minimaal een jaar over omdat het anders zo gewoon wordt ;). Maar als ik nog een heel goede aanbieding zie qua ticket ga ik misschien toch twijfelen.

Chicago + Ohio wil ik nog wel een keer doen, Florida ooit weer een keer en misschien een keer Texas, maar dat heeft allemaal niet zo'n haast.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:42:13 #75
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_164970089
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 13:42 schreef MikelenniuM het volgende:
Just to be sure: is het nou zo, dat je met je eerder gebruikte ESTA (<2jaar oud) bij aankomt in Amerika bij de Amerikanen in de rij mag aansluiten? (dus niet bij de toeristen) Dat zou wellicht een hoop tijd schelen bij aankomst :)
alleen als dat toen ook met dat paspoort was wat je nu dan hopelijk ook nog hebt
pi_164973938
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 23:14 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Klopt, hadden wij op Atlanta ook. Volgens mij waren de voorwaarden dat je al eerder met een ESTA (niet per se hetzelfde ESTA) het land binnen was geweest en dat je nog hetzelfde paspoort had als de vorige keer.

edit: Ah, hetzelfde paspoort hoeft ook niet, je moet alleen na 2008 in de VS geweest zijn:

[..]

Locations
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.cbp.gov/trave(...)passport-control-apc
Extra eis is ook nog dat je de vorige keer op een ESTA binnen kwam. Ik heb een tijdje in de VS gewerkt (op een J1 visum) en mocht de keer daarna niet via APC naar binnen op Boston.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:47:10 #77
269689 crew  Viv
pi_164974540
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 21:35 schreef papernote het volgende:
Extra eis is ook nog dat je de vorige keer op een ESTA binnen kwam. Ik heb een tijdje in de VS gewerkt (op een J1 visum) en mocht de keer daarna niet via APC naar binnen op Boston.
Flauw zeg! -O-

Voor mijn gevoel bespaarde het trouwens niet zo veel tijd, want je staat eerst in de rij voordat een automaat beschikbaar is, en daarna weer in de rij om een stempel in je paspoort te krijgen. Wat overigens fout ging de laatste keer, hij stempelde 23 juli terwijl het 23 juni was. :') Twee weken later stonden dus we bij de grens met Canada: "Yeah, we're from the future." :D
  woensdag 31 augustus 2016 @ 03:26:06 #78
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_164979973
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 11:33 schreef MaJo het volgende:
Laat even weten hoe Niagara was! Ga je ook nog naar Toronto?
Niagara is cool :)


9 jaar terug ook geweest, toen zaten we in de Embassy Suites, nu in Sheraton on The Falls, die ligt wel leuk in het chaotische Clifton Hill gedeelte :D

Uitzicht vanuit hotel wel super!


Toronto misschien morgen nog even heen, want we vliegen rond 21:00 pas.
Begin van de vakantie ook 3 dagen geweest (en vorige keer ook), dus denk meeste wel gezien daar :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_164981395
Hoe lang duurt het eigenlijk om een ESTA aan te vragen, en moet je daarvoor je tickets al hebben geboekt?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  woensdag 31 augustus 2016 @ 09:36:59 #80
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_164981476
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 03:26 schreef matthijst het volgende:

[..]

Niagara is cool :)
[ afbeelding ]

9 jaar terug ook geweest, toen zaten we in de Embassy Suites, nu in Sheraton on The Falls, die ligt wel leuk in het chaotische Clifton Hill gedeelte :D

Uitzicht vanuit hotel wel super!
[ afbeelding ]

Toronto misschien morgen nog even heen, want we vliegen rond 21:00 pas.
Begin van de vakantie ook 3 dagen geweest (en vorige keer ook), dus denk meeste wel gezien daar :)
Ik heb de Falls als dagtrip vanuit Toronto gedaan. En daar was ik wel blij om :P
De Falls zelf zijn natuurlijk schitterend maar het stadje vond ik een beetje overkomen als een mislukte Vegas-kloon en ik was blij dat ik niet daar verbleef eigenlijk _O-

Hoe is het bevallen om daar te slapen?
pi_164981542
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:31 schreef Yesse het volgende:
Hoe lang duurt het eigenlijk om een ESTA aan te vragen, en moet je daarvoor je tickets al hebben geboekt?
Ligt eraan hoe snel je het formulier kan invullen :)
Maar volgens mij moet je het uiterlijk 72 uur van te voren aanvragen.
En je hoeft je vliegtickets niet te hebben.

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e2s1
pi_164981744
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:41 schreef Fipotje het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe snel je het formulier kan invullen :)
Maar volgens mij moet je het uiterlijk 72 uur van te voren aanvragen.
En je hoeft je vliegtickets niet te hebben.

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e2s1
Ah chill. Ik bedacht me opeens dat in sommige gevallen het natuurlijk best wel even kan duren voordat je akkoord krijgt :+ Ik hoor binnenkort of ik vrij kan krijgen en dan gaat het steeds concreter worden. Zelf nog nooit meer dan 3 uur gevlogen (dat gaat nog wat worden..) en dus ook nog nooit buiten Europa op vakantie geweest. Wel altijd de wens gehad om naar de US te gaan :D
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 31 augustus 2016 @ 10:09:41 #83
269689 crew  Viv
pi_164981890
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:57 schreef Yesse het volgende:
Ah chill. Ik bedacht me opeens dat in sommige gevallen het natuurlijk best wel even kan duren voordat je akkoord krijgt :+
Je krijgt meteen na het indienen bericht of het akkoord is. Als je geen gekke dingen hebt ingevuld zal dat geen probleem zijn. :)
  woensdag 31 augustus 2016 @ 14:23:48 #84
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_164986225
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:36 schreef Irritatie100 het volgende:


Hoe is het bevallen om daar te slapen?
17 hoog merk je niks van de Vegasbende beneden :)
Vond het wel leuk. 's avonds mooi beetje mafketels kijken op dat pleintje. Reuzenrad in en vanuit hotelkamer daarna beetje waterval/bootjes loeren.
Mooie afsluiter van de vakantie.
Haters everywhere but I don't really care.
  Redactie Frontpage woensdag 31 augustus 2016 @ 18:49:23 #85
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_164991694
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:31 schreef Yesse het volgende:
Hoe lang duurt het eigenlijk om een ESTA aan te vragen, en moet je daarvoor je tickets al hebben geboekt?
Toen ik het laatst aanvroeg kreeg ik na een minuut na het indienen een melding van Paypal (daar kun je tegenwoordig ook mee betalen) dat er $14 was afgeschreven ($10 ESTA, $4 administratiekosten). En even daarna de melding op de site dat mijn aanvraag was goedgekeurd :). Let er wel op dat je je venster niet sluit want ik heb geen bevestiging per mail gehad.

Tickets heb je nog niet nodig, het ESTA is gewoon vanaf het moment van goedkeuring 2 jaar geldig. Wel vragen ze naar je verblijfplaats, daar kun je gewoon je eerste hotel invoeren.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 31 augustus 2016 @ 19:01:41 #86
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_164991934
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:57 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ah chill. Ik bedacht me opeens dat in sommige gevallen het natuurlijk best wel even kan duren voordat je akkoord krijgt :+ Ik hoor binnenkort of ik vrij kan krijgen en dan gaat het steeds concreter worden. Zelf nog nooit meer dan 3 uur gevlogen (dat gaat nog wat worden..) en dus ook nog nooit buiten Europa op vakantie geweest. Wel altijd de wens gehad om naar de US te gaan :D
keer invullen dat je Iran vet vindt en regelmatig naar Jemen bent geweest
pi_164992254
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 18:49 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Toen ik het laatst aanvroeg kreeg ik na een minuut na het indienen een melding van Paypal (daar kun je tegenwoordig ook mee betalen) dat er $14 was afgeschreven ($10 ESTA, $4 administratiekosten). En even daarna de melding op de site dat mijn aanvraag was goedgekeurd :). Let er wel op dat je je venster niet sluit want ik heb geen bevestiging per mail gehad.

Tickets heb je nog niet nodig, het ESTA is gewoon vanaf het moment van goedkeuring 2 jaar geldig. Wel vragen ze naar je verblijfplaats, daar kun je gewoon je eerste hotel invoeren.
Je kunt ook checken of je een Esta hebt door op die zelfde pagina een nieuwe aan te vragen, zolang ie geldig is krijg je dan een melding dat je er al een hebt.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 31 augustus 2016 @ 19:30:55 #88
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_164992610
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:16 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Je kunt ook checken of je een Esta hebt door op die zelfde pagina een nieuwe aan te vragen, zolang ie geldig is krijg je dan een melding dat je er al een hebt.
omfg
pi_164993229
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:16 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Je kunt ook checken of je een Esta hebt door op die zelfde pagina een nieuwe aan te vragen, zolang ie geldig is krijg je dan een melding dat je er al een hebt.
Er is gewoon een knop voor:

Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  woensdag 31 augustus 2016 @ 20:02:11 #90
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_164993309
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:58 schreef papernote het volgende:

[..]

Er is gewoon een knop voor:

[ afbeelding ]
ik zou naar New York vliegen en dan vragen of je binnen mag idd
pi_164996409
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:58 schreef papernote het volgende:

[..]

Er is gewoon een knop voor:

[ afbeelding ]
Die was er volgens mij nog niet de laatste keer dat ik er een nodig had, maar nog beter dan :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Redactie Frontpage woensdag 31 augustus 2016 @ 23:03:10 #92
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_164998456
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:55 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Die was er volgens mij nog niet de laatste keer dat ik er een nodig had, maar nog beter dan :P
Ja ik was ook een beetje verbaasd dat je opeens met paypal kon betalen terwijl dat voorheen alleen met cc kon.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_165009087
Ervaringsdeskundigen! Kun je Californië(met een klein stukje Nevada) in 2 weken / 2,5e week (resp. 12 / 15 dagen effectief daar) redden? Waar we het liefst sowieso heen zouden willen: Death Valley, Yosemite, Grand Canyon, San Francisco en LA.

Puur op basis van Google Maps en de vliegmogelijkheden denk ik dat we een rondje Las Vegas - Grand Canyon - Death Valley - Yosemite - San Francisco - LA - Las Vegas wel moeten redden maar ik heb geen idee in hoeverre dat gaan lukken in de beperkte dagen die we hebben.

Plannen zijn voor eind november/december trouwens mocht dat uitmaken :+ Het ziet er naar uit dat ik niet meer dan 2 weken vrij krijg en hooguit het kan rekken tot 2,5 (vrij - di bijv.) en dit wordt onze eerste reis naar de VS.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_165009429
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:31 schreef Yesse het volgende:
Ervaringsdeskundigen! Kun je Californië(met een klein stukje Nevada) in 2 weken / 2,5e week (resp. 12 / 15 dagen effectief daar) redden? Waar we het liefst sowieso heen zouden willen: Death Valley, Yosemite, Grand Canyon, San Francisco en LA.

Puur op basis van Google Maps en de vliegmogelijkheden denk ik dat we een rondje Las Vegas - Grand Canyon - Death Valley - Yosemite - San Francisco - LA - Las Vegas wel moeten redden maar ik heb geen idee in hoeverre dat gaan lukken in de beperkte dagen die we hebben.

Plannen zijn voor eind november/december trouwens mocht dat uitmaken :+ Het ziet er naar uit dat ik niet meer dan 2 weken vrij krijg en hooguit het kan rekken tot 2,5 (vrij - di bijv.) en dit wordt onze eerste reis naar de VS.
Mja kan, maar ik zou het persoonlijk niet doen. Je gaat je redelijk haasten overal en je mist gewoon wel een paar toffe dingen in de buurt, omdat er geen tijd voor is.
Ik zou lekker (als dat kan natuurlijk) een jaartje wachten en dan langer gaan of je erbij neerleggen dat je in de buurt van parken zoals Zion en Moab bent maar er niet heen kan gaan.
  donderdag 1 september 2016 @ 13:46:25 #95
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165009478
Ja als dit de reis die je graag zou willen is 2,5 week meer dan voldoende!

Persoonlijk vind ik het teveel steden maar qua tijd nogmaals zeer prima
pi_165010056
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:44 schreef Fipotje het volgende:

[..]

Mja kan, maar ik zou het persoonlijk niet doen. Je gaat je redelijk haasten overal en je mist gewoon wel een paar toffe dingen in de buurt, omdat er geen tijd voor is.
Ik zou lekker (als dat kan natuurlijk) een jaartje wachten en dan langer gaan of je erbij neerleggen dat je in de buurt van parken zoals Zion en Moab bent maar er niet heen kan gaan.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:46 schreef BeamofLight het volgende:
Ja als dit de reis die je graag zou willen is 2,5 week meer dan voldoende!

Persoonlijk vind ik het teveel steden maar qua tijd nogmaals zeer prima
De steden zijn mijn schuld, ik heb veel met steden en minder met natuur, mijn vriend is andersom. De kans dat we volgend jaar binnen niet al te lange tijd wel langer weg kunnen is maar klein.. Dingen missen gaan we natuurlijk sowieso daar ben ik niet bang voor.

Zijn er bepaalde zaken die we écht missen op basis van deze opsomming?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  donderdag 1 september 2016 @ 14:09:04 #97
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_165010119
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:06 schreef Yesse het volgende:

[..]

[..]

De steden zijn mijn schuld, ik heb veel met steden en minder met natuur, mijn vriend is andersom. De kans dat we volgend jaar binnen niet al te lange tijd wel langer weg kunnen is maar klein.. Dingen missen gaan we natuurlijk sowieso daar ben ik niet bang voor.

Zijn er bepaalde zaken die we écht missen op basis van deze opsomming?
Ik zou het gewoon lekker doen. Je zal altijd wel dingen missen, maar met de dingen die je opnoemt krijg je imo de belangrijkste dingen wel binnen. Mocht het bevallen kun je altijd later een keer teruggaan om wat meer in detail rond te kijken (dan weet je immers wat het beste is bevallen). Je kan overigens misschien tijd besparen door vanaf LA terug te vliegen. Dan hoef je niet nog vanaf LA naar San Francisco te rijden. Of het moet met de vliegtickets echt veel goedkoper zijn.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_165010211
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon lekker doen. Je zal altijd wel dingen missen, maar met de dingen die je opnoemt krijg je imo de belangrijkste dingen wel binnen. Mocht het bevallen kun je altijd later een keer teruggaan om wat meer in detail rond te kijken (dan weet je immers wat het beste is bevallen). Je kan overigens misschien tijd besparen door vanaf LA terug te vliegen. Dan hoef je niet nog vanaf LA naar San Francisco te rijden. Of het moet met de vliegtickets echt veel goedkoper zijn.
Ik ben nu uitgegaan van een retourtje Las Vegas, op basis van de periode het goedkoopst. Ik zal eens kijken. Zijn de autoprijzen dan ook niet veel duurder? Even gechecked. Is helemaal niet zo veel duurder. In een enkel geval zelfs goedkoper... En autoprijzen veranderen ook niet.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_165010465
Als je het rondje niet helemaal rond wilt laten zijn zou ik het stuk tussen Los Angeles en Las Vegas skippen. Dat is vooral veel woestijn en niet zo veel bijzonders.

San Francisco - Los Angeles moet je echt niet overslaan, dat is een prachtig stuk rijden langs de kust!
  donderdag 1 september 2016 @ 15:05:19 #100
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165011242
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:14 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ik ben nu uitgegaan van een retourtje Las Vegas, op basis van de periode het goedkoopst. Ik zal eens kijken. Zijn de autoprijzen dan ook niet veel duurder? Even gechecked. Is helemaal niet zo veel duurder. In een enkel geval zelfs goedkoper... En autoprijzen veranderen ook niet.
ik dacht dat je de tickets al had

Niet dus

Komt de gouden tip:

Vlieg heen naar SLC
Doe dan de route naar LA en vlieg van daar terug

Is t geen rondje, heb je alle steden EN je vriend zijn natuur

Kost alleen 100$ extra ivm autohuur
pi_165012185
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:44 schreef Fipotje het volgende:

[..]

Mja kan, maar ik zou het persoonlijk niet doen. Je gaat je redelijk haasten overal en je mist gewoon wel een paar toffe dingen in de buurt, omdat er geen tijd voor is.
Ik zou lekker (als dat kan natuurlijk) een jaartje wachten en dan langer gaan of je erbij neerleggen dat je in de buurt van parken zoals Zion en Moab bent maar er niet heen kan gaan.
Dit. Is echt veels te kort om dat allemaal goed te zien. Kun je beter óf wachten óf nu een kleinere route maken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_165012290
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit. Is echt veels te kort om dat allemaal goed te zien. Kun je beter óf wachten óf nu een kleinere route maken.
Maar wat is dan een kleinere route? Ik verwacht dat we in de steden Las Vegas en LA niet lang blijven hangen, vooral leuk om eens gezien te hebben maar zou wel graag én Grand Canyon én San Francisco meepakken :P

quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:05 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

ik dacht dat je de tickets al had

Niet dus

Komt de gouden tip:

Vlieg heen naar SLC
Doe dan de route naar LA en vlieg van daar terug

Is t geen rondje, heb je alle steden EN je vriend zijn natuur

Kost alleen 100$ extra ivm autohuur
Als ik dat vergelijk met mijn huidige berekening is het toch wel wat duurder.. Plus ver rijden vanaf SLC naar SFC zonder dat ik echt weet wat daar tussen te zien is :@
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  donderdag 1 september 2016 @ 16:13:09 #103
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165012669
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:50 schreef Yesse het volgende:

[..]

Maar wat is dan een kleinere route? Ik verwacht dat we in de steden Las Vegas en LA niet lang blijven hangen, vooral leuk om eens gezien te hebben maar zou wel graag én Grand Canyon én San Francisco meepakken :P

[..]

Als ik dat vergelijk met mijn huidige berekening is het toch wel wat duurder.. Plus ver rijden vanaf SLC naar SFC zonder dat ik echt weet wat daar tussen te zien is :@
bijvoorbeeld

Bryce
Zion
Grand canyon
Antilope canyon
Monument valley
Capitol Reef
Arches
Canyonlands
Scenic route12
Boulder Mountain
Dixie Forest

Verder niks
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 16:25:31 #104
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165012928
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:05 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

ik dacht dat je de tickets al had

Niet dus

Komt de gouden tip:

Vlieg heen naar SLC
Doe dan de route naar LA en vlieg van daar terug

Is t geen rondje, heb je alle steden EN je vriend zijn natuur

Kost alleen 100$ extra ivm autohuur
Wat is dat nou voor gouden tip? :') Ten eerste is SLC echt niet interessant en is de rit van SLC naar beneden ook niet erg boeiend. Bovendien krijg je dan waarschijnlijk te maken met een one way fee want bijna niemand zal eindigen in SLC.

Veel goudere tip: gewoon een rondje LA/SF/Vegas doen. Red je makkelijk in 2,5 week. Moab moet je dan wel skippen.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 16:26:44 #105
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165012953
Een voorbeeld rit:

Vegas - Zion - Bryce - Monument Valley - Page - Grand Canyon - LA - San Francisco - Yosemite - Death Valley - Vegas. Heb je de mooiste parken te pakken, de vetste steden en je redt het gemakkelijk :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_165013538
Wij doen ongeveer dezelfde ronde en vliegen op LA. LA was het handigst met vliegtijden en vliegduur. Was ook niet echt een prijsverschil met andere opties.

1 LA
2 LA/Palm Springs
3,4,5,6 Grand Canyon 2 overnachtingen in de grand canyon zelf aan de rivier en 1 dag voor een flink stukje (hard)lopen door mij.
7 Winslow ( meteor crater)
8 Monument valley
9,10 Zion national park. Hike naar de subway.
11 Las Vegas
12 Barstow
13,14 Seqouia National Park
15,16 San Fransisco
17 highway route 1 richting LA
18 LA
19 LA pas laat op vliegtuig naar huis

Ben al eens in Las Vegas geweest dus heb daar nietzo gek veel tijd nodig. Geld voor mij ook voor LA en SF. Zijn ook niet echt steden mensen. Ga samen met mijn vriendin.
  donderdag 1 september 2016 @ 17:00:37 #107
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165013611
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 16:26 schreef MaJo het volgende:
Een voorbeeld rit:

Vegas - Zion - Bryce - Monument Valley - Page - Grand Canyon - LA - San Francisco - Yosemite - Death Valley - Vegas. Heb je de mooiste parken te pakken, de vetste steden en je redt het gemakkelijk :)
3x Vegas nice

Afstand Gr canyon - LA : 800 km

Goeien tip
pi_165017060
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 16:13 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

bijvoorbeeld

Bryce
Zion
Grand canyon
Antilope canyon
Monument valley
Capitol Reef
Arches
Canyonlands
Scenic route12
Boulder Mountain
Dixie Forest

Verder niks
Ik ga niet alleen naar de VS voor mooie natuur. Ik moet zelfs nog wandelschoenen kopen (en inlopen) omdat ik letterlijk nog nooit in de natuur ben gaan wandelen :')
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  donderdag 1 september 2016 @ 19:58:24 #109
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165017797
LA, SF en Vegas zijn ook gewoon leuke steden :)
Je kan ook alleen Yosemite, Mono Lake, Death Valley qua natuur doen. Of vanaf Vegas nog naar Bryce en/of Grand Canyon helicopter tourtje ofzo :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_165018129
Tickets voor volgend jaar geboekt! Tijd voor een tweede rondreis in de VS (en deze keer een 'stukje' Canada :))

Vorige keer Las Vegas - San Diego gedaan (met alle parken rondom de Grand Canyon tot Bryce/Monument Valley).

Komende reis, invulling nog te bepalen, start in Las Vegas En eindigt in Vancouver :)
Keuze Vegas opzettelijk, want gaaf en geeft ruimte om Zion en Grand Canyon nog eens te doen en nu ook Moab mee te pakken.

Reisperiode; eind mei tot begin juli
Zin in!
All management is Strategic Management.
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 20:14:02 #111
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165018224
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 17:00 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

3x Vegas nice

Afstand Gr canyon - LA : 800 km

Goeien tip
3x vegas :? Ik zie het echt maar 2x staan ;)

Tussen grand canyon en LA zou ik ook een tussenstop plannen in Kingman of Laughlin. Het laatste zijn wij geweest, soort mini vegas voor paupers. Vond het hilarisch :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_165018255
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:31 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ik ga niet alleen naar de VS voor mooie natuur. Ik moet zelfs nog wandelschoenen kopen (en inlopen) omdat ik letterlijk nog nooit in de natuur ben gaan wandelen :')
Let ook op de periode, eind november zullen delen van parken al dicht zijn of slechter bereikbaar. Yosemite kan bijvoorbeeld de Tioga Road al gesloten zijn (kan bepalend zijn voor je route).

Daarnaast hebben wij ons ook verkeken op natuur, hadden we uiteindelijk meer willen hebben dan de steden die er in zaten. Hadden voor de vakantie ook nog geen wandelschoenen :)

In een dag of 15 is rondje te maken, je maakt keuzes en kijk of je in LA kan eindigen zodat je niet terug hoeft naar Vegas. Is die 100¤ wel waard aan eventuele extra ticket kosten.
All management is Strategic Management.
pi_165019063
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:15 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Let ook op de periode, eind november zullen delen van parken al dicht zijn of slechter bereikbaar. Yosemite kan bijvoorbeeld de Tioga Road al gesloten zijn (kan bepalend zijn voor je route).
Kunnen we dat ergens opzoeken?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_165019518
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:42 schreef Yesse het volgende:

[..]

Kunnen we dat ergens opzoeken?
Op voorhand lastig, op nps.gov is wel alle historische data per park te vinden

https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
All management is Strategic Management.
  donderdag 1 september 2016 @ 21:50:57 #115
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165021868
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:10 schreef GodsSon het volgende:
Tickets voor volgend jaar geboekt! Tijd voor een tweede rondreis in de VS (en deze keer een 'stukje' Canada :))

Vorige keer Las Vegas - San Diego gedaan (met alle parken rondom de Grand Canyon tot Bryce/Monument Valley).

Komende reis, invulling nog te bepalen, start in Las Vegas En eindigt in Vancouver :)
Keuze Vegas opzettelijk, want gaaf en geeft ruimte om Zion en Grand Canyon nog eens te doen en nu ook Moab mee te pakken.

Reisperiode; eind mei tot begin juli
Zin in!
doe Yellowstone !
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 september 2016 @ 21:56:48 #116
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_165022090
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 16:25 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor gouden tip? :') Ten eerste is SLC echt niet interessant en is de rit van SLC naar beneden ook niet erg boeiend. Bovendien krijg je dan waarschijnlijk te maken met een one way fee want bijna niemand zal eindigen in SLC.

Veel goudere tip: gewoon een rondje LA/SF/Vegas doen. Red je makkelijk in 2,5 week. Moab moet je dan wel skippen.
Vliegen naar SLC is al duurder dan naar LA/LV/SF, one-way fee SLC > LA/SF/LA is ook al veel meer dan $100, dus inderdaad geen gouden tip.

SLC omgeving is echter wel interessant, redelijk in de buurt van Yellowstone (maar dat is dan wel de andere kant op :P) en er zijn wel wat kleine leuke parken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 september 2016 @ 22:07:58 #117
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_165022530
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:06 schreef Yesse het volgende:

[..]

[..]

De steden zijn mijn schuld, ik heb veel met steden en minder met natuur, mijn vriend is andersom. De kans dat we volgend jaar binnen niet al te lange tijd wel langer weg kunnen is maar klein.. Dingen missen gaan we natuurlijk sowieso daar ben ik niet bang voor.

Zijn er bepaalde zaken die we écht missen op basis van deze opsomming?
Mijn tip: Laat je niet gek maken door mensen die zeggen dat je dit of dat gaat missen. VS is zo gigantisch groot en divers dat je altijd iets gaat missen, hoe lang of kort je dan gaat maakt echt niks uit. Wij hebben in 23 dagen een super groot rondje gereden, veel wandelingen gemaakt en bijna alle highlights gezien.

Ik ben het persoonlijk niet eens met een advies van "doe maar een klein rondje, want dan zie je meer". Als dit voorlopig je enige kans is om op korte termijn naar de VS te gaan zou ik gewoon een groter rondje rijden en genieten van alles wat je ziet.

Wij deden ongeveer dit:

Vliegen op LA
Naar SF via kustroute
Kustroute naar Avenue of the Giants
Lassen National Park
South Lake Tahoe
Yosemite via Tioga Road
Sequoia / Kings Canyon NP
Death Valley NP
Las Vegas
Zion NP
Bryce NP
Capitol Reef NP
Arches NP
Canyonlands NP
Monument Valley
Grand Canyon NP
Route 66 tussen Seligman en Kingman
Joshua Tree NP
LA

Hebben we stukjes gemist, zeker wel ja. Had graag hier en daar wat meer tijd gehad.

Was het gehaast? Misschien een heel klein beetje, maar als je veel wil zien kan je niet overal 3 dagen blijven. Wij hebben bewuste keuzes gemaakt en ik heb nergens spijt van.

Half Dome beklommen, veel wandelingen aan de kust gemaakt, Angels Landing trail gelopen, The Narrows trail gelopen, 2 dagen een Jeep gehuurd om in Canyonlands en Monument Valley te rijden en genoeg tijd gehad om een prima indruk van de steden te krijgen.
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 22:09:15 #118
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165022591
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:56 schreef Kyran het volgende:

[..]

Vliegen naar SLC is al duurder dan naar LA/LV/SF, one-way fee SLC > LA/SF/LA is ook al veel meer dan $100, dus inderdaad geen gouden tip.

SLC omgeving is echter wel interessant, redelijk in de buurt van Yellowstone (maar dat is dan wel de andere kant op :P) en er zijn wel wat kleine leuke parken.
tussen bryce en SLC is weinig interessant en bovendien niet handig als je het geijkte rondje wil doen. En yellowstone ligt dan al helemaal uit de route ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 september 2016 @ 22:11:51 #119
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_165022701
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 22:09 schreef MaJo het volgende:

[..]

tussen bryce en SLC is weinig interessant en bovendien niet handig als je het geijkte rondje wil doen. En yellowstone ligt dan al helemaal uit de route ;)
Als je ZW rondje wil doen wel ja :D

Daarom SLC is alleen handig als je Yellowstone wil aandoen, anders is het echt never nooit niet goedkoper/handiger voor een SW rondje.
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 22:15:41 #120
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165022867
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 22:11 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als je ZW rondje wil doen wel ja :D

Daarom SLC is alleen handig als je Yellowstone wil aandoen, anders is het echt never nooit niet goedkoper/handiger voor een SW rondje.
Daar werd specifiek naar gevraagd :Y de enige reden voor ons om SLC aan te doen was om naar een concert van Arctic Monkeys te gaan. Dat was heel tof maar de stad zelf is niet bijzonder.

Maar voor yellowstone zou ik er zeker weer heengaan O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_165023859
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 22:15 schreef MaJo het volgende:

[..]

Daar werd specifiek naar gevraagd :Y de enige reden voor ons om SLC aan te doen was om naar een concert van Arctic Monkeys te gaan. Dat was heel tof maar de stad zelf is niet bijzonder.

Maar voor yellowstone zou ik er zeker weer heengaan O+
Wat is leuker SLC of Zoetermeer? Om een beetje een idee te krijgen.
pi_165023967
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:50 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

doe Yellowstone !
Sowieso
Mede reden om nogmaals echt ook op West VS te mikken :)
All management is Strategic Management.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 1 september 2016 @ 23:48:51 #123
39237 crew  H_T
2733
pi_165026656
Ik vond Vegas helemaal niet zo boeiend. Leuk om een keer gezien te hebben, maar als je voor ongeveer 20-30 euro gokken leuk vindt en daarboven niet kan je bijna net zo goed naar Holland Casino gaan. Shows zijn schreeuwend duur, maar ieder voor zich moet bepalen of het het geld waard is of niet.

En wat al gezegd is: de weg van LA naar Vegas is echt heel saai. De GPS gaf daar instructies als Over 284 kilometer... hou links aan
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  vrijdag 2 september 2016 @ 01:50:05 #124
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165028314
3x in Vegas geweest en nooit gegokt :)
Wel elke keer naar een Cirque show geweest (La Mystere, O, Michael Jackson) en een keer naar Destiny's Child.
Verder die hotels aan The Strip, Old Town (of hoe heet dat stuk bij Golden Nugget), Hoover Dam. Dag of 3 vermaak ik me d'r wel.
Van Vegas naar LA kan je evt via Joshua Tree en San Diego.

Standaard rondje met "alles" is wel te doen inderdaad. Zelf eerste keer ook gedaan, in 23 dagen dacht ik. Veel minder dagen zou ik ook niet doen want dit was al heel vaak maar 1 nacht ergens.

Misschien eerst s afwegen wat je écht graag wilt zien allebei en wat t doel is: álles zien, of wat meer relaxt vakantie houden (vaker 2-3 nachten).

[ Bericht 30% gewijzigd door matthijst op 02-09-2016 02:06:28 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 2 september 2016 @ 04:01:34 #125
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165028628
Nieuwe TomTom Go app op iPhone werkt wel goed in de VS trouwens. Kost je rond de ¤30-40 voor een 3 jaar abonnement, maar dan kan je wereldwijd kaarten downloaden. Gratis updates en file- en flitsinformatie.
Account is op meerdere telefoons te gebruiken.
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 2 september 2016 @ 07:10:33 #126
208890 June.
Seriously?
pi_165028810
Wij hadden here maps gebruikt. Gratis, maar werkte prima!
Shine bright like a diamond.
pi_165028852
wij hadden al snel door dat we bij lange na niet alles kunnen zien... en we weten niet wanneer we weer kunnen gaan, dus we zijn voor een 'toeristisch' rondje gegaan :) daarbij ook 4 nachten Hawai, om het echt goed te doen en even lekker te chillen na de auto rondreis ^O^

nu 22:21 hier in Fresno, onze reis tot nu toe (LA, Pismo, SF, Lake Tahoe) is echt super O+ met vandaag Bodie en Yosemite _O_ :D
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_165029373
Zo laatste werkdagje vandaag en dan maandag op naar Texas *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 2 september 2016 @ 08:25:40 #129
269689 crew  Viv
pi_165029455
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 23:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik vond Vegas helemaal niet zo boeiend. Leuk om een keer gezien te hebben, maar als je voor ongeveer 20-30 euro gokken leuk vindt en daarboven niet kan je bijna net zo goed naar Holland Casino gaan. Shows zijn schreeuwend duur, maar ieder voor zich moet bepalen of het het geld waard is of niet.
Het enige waar wij (behalve tips) in Vegas geld aan hebben uitgegeven was Battlefield Vegas (schietbaan). Via MyVegas (gratis Facebook-spel) hadden we genoeg rewards opgebouwd om 3 keer bij een buffet te eten op de Strip en voor goede zitplaatsen bij Cirque du Soleil-show Zarkana. Qua gokken hadden we $100 dollar aan speelgeld mee, na een avondje slots liepen we weg met $110 én we hadden in de tussentijd 2x complimentary mojito's gehad. :D
  vrijdag 2 september 2016 @ 08:52:41 #130
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165029776
Oh ja, schieten in Vegas, dat was ook cool :D

Volgend jaar maar 's kijken voor een rondje met Yellowstone, SLC (mormonen gluren) en Mount Rushmore, drie plaatsen die ik graag nog 's zou willen zien. Oh ja, en Minneapolis, nu Paisley Park open gaat voor publiek O+


[ Bericht 62% gewijzigd door matthijst op 02-09-2016 09:02:21 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 2 september 2016 @ 09:09:57 #131
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165029997
Schieten was inderdaad tof :D

Wij waren naar een schietbaan ergens een stukje ten noorden van Vegas gegaan, 25 minuten rijden vanaf de Strip. Gewoon voor 49 dollar geschoten daar. In totaal en niet eens pp _O_
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 2 september 2016 @ 09:57:42 #132
269689 crew  Viv
pi_165030684
Battlefield Vegas is wel duurder, maar dan word je met een U.S. military Humvee opgehaald vanaf en teruggebracht naar een hotel naar keuze aan de Strip. Een ander verschil is dat ze in de VS de grootste collectie hebben van wapens waar je uit mag kiezen. Oh, en als je echt geld te veel hebt, kun je daar met een tank over een oude auto heenrijden. :D
  vrijdag 2 september 2016 @ 10:07:39 #133
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165030877
Desert Eagle, de rest van de collectie mogen ze houden :D
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 2 september 2016 @ 11:56:31 #134
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165032709
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 09:57 schreef ViviRAWRS het volgende:
Battlefield Vegas is wel duurder, maar dan word je met een U.S. military Humvee opgehaald vanaf en teruggebracht naar een hotel naar keuze aan de Strip. Een ander verschil is dat ze in de VS de grootste collectie hebben van wapens waar je uit mag kiezen. Oh, en als je echt geld te veel hebt, kun je daar met een tank over een oude auto heenrijden. :D
Ah ja, dat is ook wel een leuke ervaring dan denk ik :D

Wij hadden nog nooit een echt wapen aangeraakt (ja, een Supersoaker toen ik nog een klein jongetje was :+ ), dus wij gingen puur voor de ervaring. We wilden dus gewoon een 9mm, omdat ik ons gevoel een gigantische AK47 ofzo ons een beetje overdreven leek :P Dus gewoon de goedkoopste uitgezocht.

Beviel overigens prima. Echt hele goede begeleiding gehad enzo. Erg toffe ervaring!! (maar m'n handen roken nog wel 2 dagen naar kruit _O- )
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 2 september 2016 @ 12:27:31 #135
269689 crew  Viv
pi_165033370
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 11:56 schreef Irritatie100 het volgende:
Wij hadden nog nooit een echt wapen aangeraakt (ja, een Supersoaker toen ik nog een klein jongetje was :+ ), dus wij gingen puur voor de ervaring. We wilden dus gewoon een 9mm, omdat ik ons gevoel een gigantische AK47 ofzo ons een beetje overdreven leek :P Dus gewoon de goedkoopste uitgezocht.
Ik had ook nog nooit een wapen aangeraakt, maar ik wilde juist wél zo'n AK omdat ik wel eens wilde voelen waar al die terroristen en rebellen mee rondrennen. :D Verder had ik een shotgun en een sniper rifle. Die laatste vond ik het leukst, want ik was er goed in. 8-)
  vrijdag 2 september 2016 @ 12:37:02 #136
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165033549
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:27 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik had ook nog nooit een wapen aangeraakt, maar ik wilde juist wél zo'n AK omdat ik wel eens wilde voelen waar al die terroristen en rebellen mee rondrennen. :D Verder had ik een shotgun en een sniper rifle. Die laatste vond ik het leukst, want ik was er goed in. 8-)
Hehe, wij hadden allebei een target gekocht. Was in de vorm van een persoon en dan op de torso stond een schijf met punten. Ik schoot op mijn target op een of andere manier heel laag (maar wel in die schijf). M'n vriendin schoot alles in het hoofd, maar daar zat geen schijf. Iedereen op die schietbaan zat zo van OMG YOU'RE SO TALENTED, ALL THESE HEADSHOTS!!! en daar heeft ze mij de rest van de vakantie mee gepest. Ik kon haar niet wijs maken dat ik punten hadden gescoord door die schijf te raken en zij niet ;(
  vrijdag 2 september 2016 @ 12:39:33 #137
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165033597
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 22:38 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Sowieso
Mede reden om nogmaals echt ook op West VS te mikken :)
wij gaan ook nog terug, vandaag nog over gehad. Dan wsl icm Canada.
  Moderator vrijdag 2 september 2016 @ 12:55:55 #138
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165033946
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 22:36 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat is leuker SLC of Zoetermeer? Om een beetje een idee te krijgen.
Grappig dat je Zoetermeer noemt, dat vind ik echt de verschrikkelijkste stad van Nederland :D doe mij dan maar wel SLC ;) maar qua wat er te doen valt is het wel vergelijkbaar ja :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_165034068
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:55 schreef MaJo het volgende:

[..]

Grappig dat je Zoetermeer noemt, dat vind ik echt de verschrikkelijkste stad van Nederland :D doe mij dan maar wel SLC ;) maar qua wat er te doen valt is het wel vergelijkbaar ja :D
Salt Lake City/Sweet Lake City ;)
pi_165034793
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:39 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

wij gaan ook nog terug, vandaag nog over gehad. Dan wsl icm Canada.
Leuk inderdaad, precies wat wij nu doen. Banff, Jasper, Yolo, Waterton... Zin in
All management is Strategic Management.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 2 september 2016 @ 13:58:07 #141
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_165035316
Banff _O_ Jasper _O_

Canada _O_

Bussen vol Aziaten -O-
  vrijdag 2 september 2016 @ 14:07:23 #142
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165035539
Ja, sinds afgelopen zomer ook ineens haat aan Aziaten :')
Lekker met 3294725 breed 0,0001 km/h wandelen, voor niks of niemand opzij gaan en van elke stoeptegel 800 foto's maken -O- -O-
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 2 september 2016 @ 14:53:29 #143
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_165036357
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 14:07 schreef Irritatie100 het volgende:
Ja, sinds afgelopen zomer ook ineens haat aan Aziaten :')
Lekker met 3294725 breed 0,0001 km/h wandelen, voor niks of niemand opzij gaan en van elke stoeptegel 800 foto's maken -O- -O-
Foto's maken is prima, doe ik ook best veel (al hou ik wel zoveel mogelijk rekening met andere mensen).

Hele dag selfies maken met alles wat los en vast zit word ik echter echt misselijk van.
  vrijdag 2 september 2016 @ 15:26:37 #144
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165037077
Auto met airco aan laten staan en draaien eruit springen naar de waterval rennen selfiesticken. Flikkert es op. Heb er een paar omver gelopen met zijn 4 man breed niet aan de kant gaan. En met zijn paraplu's en zonbeschermende kleding bij 40 graden om zoveel mogelijk blank te blijven.

Overigens staat BoL wel heel vaak in de fotoboeken in Azië inmiddels want elke Samsung die ik in handen kreeg om plies meek pictur heb ik op selfiestand gezet en mezelf gefotografeerd.
pi_165037466
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 15:26 schreef BeamofLight het volgende:

Overigens staat BoL wel heel vaak in de fotoboeken in Azië inmiddels want elke Samsung die ik in handen kreeg om plies meek pictur heb ik op selfiestand gezet en mezelf gefotografeerd.
Leuk idee _O- _O_
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 2 september 2016 @ 18:04:06 #146
39237 crew  H_T
2733
pi_165039766
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 15:26 schreef BeamofLight het volgende:
Auto met airco aan laten staan en draaien eruit springen naar de waterval rennen selfiesticken. Flikkert es op. Heb er een paar omver gelopen met zijn 4 man breed niet aan de kant gaan. En met zijn paraplu's en zonbeschermende kleding bij 40 graden om zoveel mogelijk blank te blijven.

Overigens staat BoL wel heel vaak in de fotoboeken in Azië inmiddels want elke Samsung die ik in handen kreeg om plies meek pictur heb ik op selfiestand gezet en mezelf gefotografeerd.
:D
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 2 september 2016 @ 18:35:37 #147
269689 crew  Viv
pi_165040422
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 15:26 schreef BeamofLight het volgende:
En met zijn paraplu's en zonbeschermende kleding bij 40 graden om zoveel mogelijk blank te blijven.
Het grappige van die aziatische toeristen vind ik de extremen: sommigen lopen er bij alsof ze op survivaltocht gaan, met zo'n beige bodywarmer met 34 zakken en bijpassende hoed met koordjes, en anderen flaneren juist in hun mooiste jurk op de rand van de afgrond. :D
pi_165042122
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 09:09 schreef Irritatie100 het volgende:
Schieten was inderdaad tof :D

Wij waren naar een schietbaan ergens een stukje ten noorden van Vegas gegaan, 25 minuten rijden vanaf de Strip. Gewoon voor 49 dollar geschoten daar. In totaal en niet eens pp _O_
weet je zo de naam van die schietbaan nog? :)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 2 september 2016 @ 20:56:12 #149
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165043453
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 20:04 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

weet je zo de naam van die schietbaan nog? :)
Jazeker, was deze: http://www.clarkcountynv.(...)y-shooting-park.aspx

Heerlijk rustig ook trouwens. Was bijna niemand aan het schieten daar en de begeleiding was top. Wel even aangeven dat je nog nooit geschoten hebt, want ze gaan er in eerste instantie vanuit dat je weet hoe al die wapens werken enzo.
pi_165051854
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 20:56 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Jazeker, was deze: http://www.clarkcountynv.(...)y-shooting-park.aspx

Heerlijk rustig ook trouwens. Was bijna niemand aan het schieten daar en de begeleiding was top. Wel even aangeven dat je nog nooit geschoten hebt, want ze gaan er in eerste instantie vanuit dat je weet hoe al die wapens werken enzo.
top, dankje! had die Battlefield paar weken terug al gevonden, maar vond de prijzen beetje hoog :@ zal eens kijken of ik vriendin kan overhalen, die vond het nogal eng en vroeg zich af of het wel veilig was etc. :P

ben je er trouwens gewoon naartoe gegaan en wat geweren aangewezen waar je mee wilde schieten, of moet je reserveren?
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 3 september 2016 @ 09:14:17 #151
269689 crew  Viv
pi_165052464
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 06:29 schreef ReMcOrE het volgende:
top, dankje! had die Battlefield paar weken terug al gevonden, maar vond de prijzen beetje hoog :@
Als het puur om de ervaring gaat van een keer naar de schietbaan zou ik inderdaad iets goedkopers zoeken. Wil je wapens uitproberen die je elders niet vaak zal tegenkomen, dan is Battlefield het wel waard. :Y)
  zaterdag 3 september 2016 @ 11:57:51 #152
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165054531
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 06:29 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

top, dankje! had die Battlefield paar weken terug al gevonden, maar vond de prijzen beetje hoog :@ zal eens kijken of ik vriendin kan overhalen, die vond het nogal eng en vroeg zich af of het wel veilig was etc. :P

ben je er trouwens gewoon naartoe gegaan en wat geweren aangewezen waar je mee wilde schieten, of moet je reserveren?
Mijn vriendin moest mij juist overhalen _O- ik wilde graag racen in een supercar, maar dat kan in NL een stuk goedkoper en we hadden er geen tijd voor (racebaan sloot om 15:00 ofzo), dus omdat dat niet doorging heb ik me over laten halen :P

We zijn er inderdaad gewoon naartoe gereden. Je moest naar een filmpje kijken over de regels op de range, een formulier invullen en dan kreeg je een lijst voor je met wapens en kan je aankruisen welke je wil. Alles los, geen pakketten ofzo. Dan moet je de kogels nog los kopen. Je kan zelf bepalen hoeveel kogels je wil. Bij ons wapen ging het per 50.

En dan is protectie voor je oren en ogen verplicht. Voor onze ogen was onze zonnebril genoeg en je kan en ter plekke oordoppen kopen voor 50 cent ofzo. Overigens moet je ook verplicht nog een target kopen om op te schieten maar dat kostte iets van 2 dollar. Je kon kiezen tussen schieten op papier of klei.

Uiteindelijk waren wij in totaal 49 dollar kwijt voor de huur van een Beretta 9mm, 50 kogels, 2 targets en 2 oordopjes.
  zondag 4 september 2016 @ 08:31:17 #153
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165073894
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 2 september 2016 14:53 schreef Kyran het volgende:[/
Hele dag selfies maken met alles wat los en vast zit word ik echter echt misselijk van.
Ben jij dit? :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_165097286
vanmorgen Hoover Dam gedaan, super tof om te zien! ^O^ vanmiddag naar de gun range geweest, samen met vriendin 200 kogels met een Beretta M9 .22 geschoten, mooie ervaring :D en dat voor $ 53 :Y)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 5 september 2016 @ 11:01:10 #155
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165099730
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 03:56 schreef ReMcOrE het volgende:
vanmorgen Hoover Dam gedaan, super tof om te zien! ^O^ vanmiddag naar de gun range geweest, samen met vriendin 200 kogels met een Beretta M9 .22 geschoten, mooie ervaring :D en dat voor $ 53 :Y)
Vet, wat is de verdere planning?
pi_165104119
Nog even en mijn vriend en ik gaan ook naar de VS. Ons rondje ziet er als volgt uit..

LA
PalmSprings
GC (4 nachten)
Winslow
SanJuan (Monument Valley)
Zion CG (2 nachten)
LV
Sequoia (2 nachten)
SanFran (2 nachten)
Morrobay
LA

Met name Monument Valley en SanFran zijn we nog een beetje ideeloos. Is er in Monument Valley ergens een mooi plekje om van de standing Rocks te genieten? En in SanFran wil ik zelf sowieso naar GoldenGate Park gaan met tal van dingen om te bekijken, ook is er daar aan de kust een Camera Obscura, maar zoek ook nog naar een verborgen iets.. zo'n hidden treasure, waar iedereen aan voorbij gaat ?!

En leuke tip van die shooting range ten noorden van LV, misschien dat we daar ook even gaan kijken 8-) Lijkt me ook wel tof om die headshots te doen :D
pi_165109542
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 14:57 schreef Meike26 het volgende:
Nog even en mijn vriend en ik gaan ook naar de VS. Ons rondje ziet er als volgt uit..

LA
PalmSprings
GC (4 nachten)
Winslow
SanJuan (Monument Valley)
Zion CG (2 nachten)
LV
Sequoia (2 nachten)
SanFran (2 nachten)
Morrobay
LA

Met name Monument Valley en SanFran zijn we nog een beetje ideeloos. Is er in Monument Valley ergens een mooi plekje om van de standing Rocks te genieten? En in SanFran wil ik zelf sowieso naar GoldenGate Park gaan met tal van dingen om te bekijken, ook is er daar aan de kust een Camera Obscura, maar zoek ook nog naar een verborgen iets.. zo'n hidden treasure, waar iedereen aan voorbij gaat ?!

En leuke tip van die shooting range ten noorden van LV, misschien dat we daar ook even gaan kijken 8-) Lijkt me ook wel tof om die headshots te doen :D
Tijd in de Grand Canyon vind ik, gezien je rondje, vrij lang. Dagje Page invoegen zou geen overbodige luxe zijn. De tussenstappen naar Monument Valley lijken sowieso onlogisch, je kan daar prima in een keer naar toe vanuit de Grand Canyon. Prachtig fotopunt bij het Visitor Center, verder weinig te beleven als je geen tour door het gebied maakt bij Monument Valley

Sequoia 2 dagen en geen Yosemite is ook iets om te heroverwegen indien mogelijk.

SF zou ik altijd alcatraz doen, vond ik erg gaaf, indien je opnieuw kan plannen zou je ook extra overnachting langs Highway 1 kunnen doen
All management is Strategic Management.
pi_165110102
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 18:49 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Tijd in de Grand Canyon vind ik, gezien je rondje, vrij lang. Dagje Page invoegen zou geen overbodige luxe zijn. De tussenstappen naar Monument Valley lijken sowieso onlogisch, je kan daar prima in een keer naar toe vanuit de Grand Canyon. Prachtig fotopunt bij het Visitor Center, verder weinig te beleven als je geen tour door het gebied maakt bij Monument Valley

Sequoia 2 dagen en geen Yosemite is ook iets om te heroverwegen indien mogelijk.

SF zou ik altijd alcatraz doen, vond ik erg gaaf, indien je opnieuw kan plannen zou je ook extra overnachting langs Highway 1 kunnen doen
Ga er vanuit dat ze Grand Canyon in gaan lopen via South Kaibab en weer omhoog via Bright Angel ofzo? Desondanks is 4 nachten wel erg lang.. max 2/3 nachten lijkt me voldoende om het (goed) te kunnen zien.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_165110108
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 11:01 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Vet, wat is de verdere planning?
vandaag nog Las Vegas (het is nu maandag 10:08 hier),
morgen Page en dan
Lake Havasu,
San Diego (2 nachten),
LA,
Honolulu (4 nachten).

dingen die we onderweg t/m LA (= einde auto-rondreis) willen zien zijn al wel bekend, exacte route gaan we nog bekijken :)

excursie naar Pearl Harbor is in ieder geval geboekt :D
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_165113178
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 18:49 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Tijd in de Grand Canyon vind ik, gezien je rondje, vrij lang. Dagje Page invoegen zou geen overbodige luxe zijn. De tussenstappen naar Monument Valley lijken sowieso onlogisch, je kan daar prima in een keer naar toe vanuit de Grand Canyon. Prachtig fotopunt bij het Visitor Center, verder weinig te beleven als je geen tour door het gebied maakt bij Monument Valley

Sequoia 2 dagen en geen Yosemite is ook iets om te heroverwegen indien mogelijk.

SF zou ik altijd alcatraz doen, vond ik erg gaaf, indien je opnieuw kan plannen zou je ook extra overnachting langs Highway 1 kunnen doen
De reden dat we 4 nachten bij GC verblijven is het volgende.. Mijn vriend loopt hardloopwedstrijden en sinds een jaar of 2 ook ultra's (langer dan 42km). Hij heeft het nobele plan om op de eerste volle dag van ons bezoek aan GC naar de overkant te lopen en weer terug, wat een afstand is tussen de 75 en 80km. Deze rim-to-rim-to-rim is eigenlijk wel het main event geworden naast het overnachten in de GC. Dus de eerste 2 nachten verblijven we in Mather Campground boven bij GC village. De dag na zijn avontuur gaan we samen naar beneden en verblijven we onderin Grand Canyon, Bright Angel Campground.

Een hot item voor ons is ook het bezoeken van De Barringer Crater vlak voor Winslow. Bij Winslow kunnen we redelijk goedkoop overnachten en 1 of meerdere wasjes draaien voor de kleding die vies is geworden in de Canyon.
In Sequoia verblijven we waarschijnlijk in Lodgepool CG wat als één van de mooiste campground word gezien van westelijk USA. De Highway One staat ook op ons lijstje, we zakken van SF af via Laguna Seca over de 1 naar Morro Bay voor onze laatste camping. Dan verder over de 1 naar Santa Monica en daar ons laatste nachtje doorbrengen in motel

[ Bericht 6% gewijzigd door Meike26 op 05-09-2016 21:00:00 ]
  maandag 5 september 2016 @ 21:26:14 #161
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165114367
Wat betreft Sequioa, daar ben ik niet geweest, dus kan ik niet over oordelen. Wel heb ik sequoia's in Yosemite bekeken. Natuurlijk, die zullen misschien niet zo groot zijn als ik het "echte" sequioa, maar ik vond dat maar tegenvallen. Sowieso is Yosemite een park dat niet te missen is, erg mooi!! Ook erg druk overigens, al waren wij in juli en dus het hoogseizoen.

Zoals GodsSon al zei is Alcatraz echt heel erg gaaf en was het denk ik mijn favoriete excursie die ik gedaan heb. Wel van te voren kaartjes kopen! Nogmaals, wij waren in het hoogseizoen, maar als je ter plekke een kaartje kocht kon je een maand later pas mee naar het eiland :')
pi_165115306
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 21:26 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat betreft Sequioa, daar ben ik niet geweest, dus kan ik niet over oordelen. Wel heb ik sequoia's in Yosemite bekeken. Natuurlijk, die zullen misschien niet zo groot zijn als ik het "echte" sequioa, maar ik vond dat maar tegenvallen. Sowieso is Yosemite een park dat niet te missen is, erg mooi!! Ook erg druk overigens, al waren wij in juli en dus het hoogseizoen.

Zoals GodsSon al zei is Alcatraz echt heel erg gaaf en was het denk ik mijn favoriete excursie die ik gedaan heb. Wel van te voren kaartjes kopen! Nogmaals, wij waren in het hoogseizoen, maar als je ter plekke een kaartje kocht kon je een maand later pas mee naar het eiland :')
Dan zijn we sowieso al te laat, zaterdag vliegen we, de 24e arriveren we in SF.. maar we zijn ook niet echt excursie mensen. Het is net als op een cruise, je komt steeds dezelfde mensen tegen en dan zit er ook altijd wel een irritant figuur tussen _O-
  maandag 5 september 2016 @ 22:09:57 #163
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165115733
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 21:56 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dan zijn we sowieso al te laat, zaterdag vliegen we, de 24e arriveren we in SF.. maar we zijn ook niet echt excursie mensen. Het is net als op een cruise, je komt steeds dezelfde mensen tegen en dan zit er ook altijd wel een irritant figuur tussen _O-
Het is ook niet echt een excursie, maar ik wist het even geen andere naam te geven zo snel :P Je koopt een kaartje voor een bepaalde boot vanaf Pier 33 naar Alcatraz Island. Dat is iets van 10 minuten varen. Eenmaal op het eiland mag je gewoon doen wat je zelf wil/blijven zolang je zelf wil etc. Je loopt dus niet met een groep mee ofzo. Wij hebben een audiotour gedaan en dat kan dus geheel op eigen tempo.
pi_165120205
wij waren 30 augustus op Alcatraz en als je dan ter plekke kaartjes kocht was het voor medio-eind september :')
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 6 september 2016 @ 07:42:46 #165
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165120749
Alcatraz audiotour vond ik toch wel een van de mooiste tours ooit.
Voor eind septeber zijn er nog gewoon kaarten te koop, geen privetours denk ik ;(

Wat ik zelf nog geinig vind: in elke staat even bij Walmart kijken, daar hebben ze altijd van die fanshirts van de lokale teams voor weinig. Voor $8 een shirtje van de Detroit Lions, UNC, Michigan State etc *O*

Er is ook een Calitopic overigens: TRV / Zuidelijk & Noordelijk California / Westkust #27
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 6 september 2016 @ 09:06:33 #166
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165121644
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 19:08 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

vandaag nog Las Vegas (het is nu maandag 10:08 hier),
morgen Page en dan
Lake Havasu,
San Diego (2 nachten),
LA,
Honolulu (4 nachten).

dingen die we onderweg t/m LA (= einde auto-rondreis) willen zien zijn al wel bekend, exacte route gaan we nog bekijken :)

excursie naar Pearl Harbor is in ieder geval geboekt :D
wait wait

Nu Vegas, morgen Page en dan weer Havasu?? Grapje zeker?
pi_165144295
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 09:06 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

wait wait

Nu Vegas, morgen Page en dan weer Havasu?? Grapje zeker?
nope, geen grap: vandaag via Valley of Fire, St. George en Zion National Park naar Page. morgen via Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Grand Canyon naar Lake Havasu :@
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator woensdag 7 september 2016 @ 07:49:16 #168
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165144610
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 06:24 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

nope, geen grap: vandaag via Valley of Fire, St. George en Zion National Park naar Page. morgen via Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Grand Canyon naar Lake Havasu :@
Je hebt de vaart er wel in _O- Maar lijkt me bijna onhaalbaar? Antelope Canyon en Horseshoe Bend, dan ga je op z'n vroegst om 12 uur rijden. Het is 2,5 uur rijden naar Grand Canyon. Je bent daar dus om een uur of 3. Dan heb je hooguit 2 uur de tijd want Lake Havasu is ook weer 3,5 uur rijden. Ik vind het erg gehaast! En zonde ook van Grand Canyon, dit prachtige (en immense!) park ben je nu veel te kort -O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 september 2016 @ 08:08:20 #169
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_165144745
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 07:49 schreef MaJo het volgende:

[..]

Je hebt de vaart er wel in _O- Maar lijkt me bijna onhaalbaar? Antelope Canyon en Horseshoe Bend, dan ga je op z'n vroegst om 12 uur rijden. Het is 2,5 uur rijden naar Grand Canyon. Je bent daar dus om een uur of 3. Dan heb je hooguit 2 uur de tijd want Lake Havasu is ook weer 3,5 uur rijden. Ik vind het erg gehaast! En zonde ook van Grand Canyon, dit prachtige (en immense!) park ben je nu veel te kort -O-
Ik dacht dat wij het snel deden :D, maar dit is wel overtreffende trap.

Wij hebben ook Antelope Canyon > Horseshoe Bend > Grand Canyon op 1 dag gedaan, maar wel eigenlijk met het idee om Grand Canyon ooit opnieuw te bezoeken tijdens een bezoek aan Las Vegas.
  Moderator woensdag 7 september 2016 @ 09:58:54 #170
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165146099
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 08:08 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik dacht dat wij het snel deden :D, maar dit is wel overtreffende trap.

Wij hebben ook Antelope Canyon > Horseshoe Bend > Grand Canyon op 1 dag gedaan, maar wel eigenlijk met het idee om Grand Canyon ooit opnieuw te bezoeken tijdens een bezoek aan Las Vegas.
Als je dan in GC overnacht is het ook wel te doen, dit is echt te gehaast :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 september 2016 @ 10:44:38 #171
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_165146863
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 09:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

Als je dan in GC overnacht is het ook wel te doen, dit is echt te gehaast :D
Ja, we zaten toen net een stuk buiten GC inderdaad. Was prima te doen, maar veel tijd hadden we niet. Ik zeg niet zo snel dat iemand haast, maar hier wel mee eens :)

Maar goed, als dit de enige manier was en zolang ze er maar van genieten zelf is het prima :D
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 september 2016 @ 10:45:29 #172
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_165146882
quote:
Hahahaha, had het kunnen zijn!

Goeie tip voor volgende keer!
pi_165148476
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 07:49 schreef MaJo het volgende:

[..]

Je hebt de vaart er wel in _O- Maar lijkt me bijna onhaalbaar? Antelope Canyon en Horseshoe Bend, dan ga je op z'n vroegst om 12 uur rijden. Het is 2,5 uur rijden naar Grand Canyon. Je bent daar dus om een uur of 3. Dan heb je hooguit 2 uur de tijd want Lake Havasu is ook weer 3,5 uur rijden. Ik vind het erg gehaast! En zonde ook van Grand Canyon, dit prachtige (en immense!) park ben je nu veel te kort -O-
Dit dus. Kan iedereen aanraden om - wanneer je bij de GC bent - echt de Canyon in te lopen met een overnachtingspermit als je daar fysiek toe in staat bent. Als je dit wereldwonder wilt zien, voelen en ruiken is dat echt een must.

(Ik heb er zelf drie jaar geleden in totaal 4 weken mogen werken om de trails daar bij te houden via een Amerikaanse organisatie, dus de South Kaibab en Bright Angel ken ik inmiddels op mijn duimpje).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 7 september 2016 @ 12:10:10 #174
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165148530
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 06:24 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

nope, geen grap: vandaag via Valley of Fire, St. George en Zion National Park naar Page. morgen via Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Grand Canyon naar Lake Havasu :@
slaat nergens op

Maar goed daar kom je wel achter als je midden op de dag voor het tunneltje in Zion staat.
Niks gezien hebt nog en nog een paar uur moet rijden. En de volgende dag slaat ook nergens op.
Maar meneer. Vergeet nie te pissen onderweg.
pi_165148630
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:10 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Vergeet nie te pissen onderweg.
Kunnen ze mooi combineren als ze door het water van de kloof in Zion waden.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_165148661
Nou. De voorbereidingen zijn begonnen (lees; de spotify lijst is bijna klaar :+ ). Vakantie goedgekeurd! Niet de volledige 3 weken gekregen dus we gaan het in 17 dagen moeten doen. Naar aanleiding van jullie opmerkingen komen we aan op LAX en vertrekken we vanaf Vegas zodat we een bijna-rondje hebben en het "saaie stuk" tussen LA en Vegas kunnen overslaan.

Nu nog even uitzoeken wat we zeker wel en niet willen doen. We willen nog niet te veel vast leggen maar wel alvast een soort concept-route vastleggen zodat we wel weten hoe lang we nodig hebben om op tijd in Vegas te zijn voor de terugvlucht.

Wat sowieso al vast staat is dat we de weg langs de kust van LA naar San Francisco gaan doen :)
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_165148663
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit dus. Kan iedereen aanraden om - wanneer je bij de GC bent - echt de Canyon in te lopen met een overnachtingspermit als je daar fysiek toe in staat bent. Als je dit wereldwonder wilt zien, voelen en ruiken is dat echt een must.

(Ik heb er zelf drie jaar geleden in totaal 4 weken mogen werken om de trails daar bij te houden via een Amerikaanse organisatie, dus de South Kaibab en Bright Angel ken ik inmiddels op mijn duimpje).
kan het hier alleen maar mee eens zijn. Hoe groots de grand canyon is kan je alleen maar merken vanuit de canyon zelf.
  woensdag 7 september 2016 @ 12:24:44 #178
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165148828
quote:
6s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:14 schreef pipster het volgende:

[..]

Kunnen ze mooi combineren als ze door het water van de kloof in Zion waden.
ik wilde je nog bedanken voor die Yellowstone dms. Bedankt.
pi_165148976
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:24 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

ik wilde je nog bedanken voor die Yellowstone dms. Bedankt.
Gaarne gedaan :)
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  woensdag 7 september 2016 @ 12:56:05 #180
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165149307
quote:
7s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:16 schreef Yesse het volgende:
Nou. De voorbereidingen zijn begonnen (lees; de spotify lijst is bijna klaar :+ ). Vakantie goedgekeurd! Niet de volledige 3 weken gekregen dus we gaan het in 17 dagen moeten doen. Naar aanleiding van jullie opmerkingen komen we aan op LAX en vertrekken we vanaf Vegas zodat we een bijna-rondje hebben en het "saaie stuk" tussen LA en Vegas kunnen overslaan.

Nu nog even uitzoeken wat we zeker wel en niet willen doen. We willen nog niet te veel vast leggen maar wel alvast een soort concept-route vastleggen zodat we wel weten hoe lang we nodig hebben om op tijd in Vegas te zijn voor de terugvlucht.

Wat sowieso al vast staat is dat we de weg langs de kust van LA naar San Francisco gaan doen :)
Wij kregen de tip om de kustweg van San Francisco naar LA te rijden ipv andersom. Ook omdat er dan zouden eindigen ipv beginnen met de kustweg en we dus een beetje bij konden komen van de indrukken (dus dat is persoonlijk), maar ook omdat je van SF naar LA aan de 'goede' kant van de weg rijdt en dus direct uitzicht hebt ipv nog een weghelft met auto's ertussen.
pi_165149422
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:56 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Wij kregen de tip om de kustweg van San Francisco naar LA te rijden ipv andersom. Ook omdat er dan zouden eindigen ipv beginnen met de kustweg en we dus een beetje bij konden komen van de indrukken (dus dat is persoonlijk), maar ook omdat je van SF naar LA aan de 'goede' kant van de weg rijdt en dus direct uitzicht hebt ipv nog een weghelft met auto's ertussen.
Ah! Mooi dat we nog niet geboekt hebben. Vriend had bedacht dat je dan tegen de zon in rijd maar een uitzicht is ook belangrijk. Eens kijken wat de prijzen doen als we 'm omdraaien..

Update: is iets meer dan 100 euro meer .. ik twijfel of ik dat het waard vind.

[ Bericht 4% gewijzigd door Yesse op 07-09-2016 13:09:46 ]
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_165149817
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:56 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Wij kregen de tip om de kustweg van San Francisco naar LA te rijden ipv andersom. Ook omdat er dan zouden eindigen ipv beginnen met de kustweg en we dus een beetje bij konden komen van de indrukken (dus dat is persoonlijk), maar ook omdat je van SF naar LA aan de 'goede' kant van de weg rijdt en dus direct uitzicht hebt ipv nog een weghelft met auto's ertussen.
Dat inderdaad, maar ook niet onbelangrijk, als je af en toe even op een parkeerplaats wilt staan om rustig te kunnen genieten van het uitzicht: die zijn er meer dan genoeg, maar zitten allemaal aan de oceaan-kant.

Misschien was dat voor ons wat belangrijker (met een camper parkeer je toch even wat lastiger aan de verkeerde kant van de weg) dan als je een 'gewone' auto rijdt, maar toch.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 7 september 2016 @ 13:52:48 #183
269689 crew  Viv
pi_165150165
Wij hebben in totaal (2 roadtrips) vrijwel de hele kustroute LA - Seattle gereden, in de "verkeerde" richting. Die 2 meter extra wegdek gaan het verschil niet maken op een uitzicht van kilometers breed en lang, en qua parkeren aan de overkant was het geen probleem om er snel een Camaro of Mustang tussen te gooien. :Y)
  woensdag 7 september 2016 @ 15:10:17 #184
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_165151774
Wij gaan in november :) ik heb er superveel zin in. In de trip zijn drie hardloopevenementen verwerkt.

Startpunt is Las Vegas, daarna via Boulder, Death Valley, Yosemite park, Mono Lake, via Monterey/Pacific Grove, naar Big Sur, alle mooie natuur daar uitchecken en langzaam via Morro Bay doorrijden naar Ventura. Daar pakken we een boottripje naar de Channel Islands om daarna door te rijden naar Los Angeles, waar we eindigen.

Alle verblijfplaatsen zijn al geregeld (Las vegas; Mandalay Bay & Golden Nugget hotel, Yosemite Park een motel bij Mono Lake, een hotel bij Pacific Grove en voor de rest AirBnB's in Death Valley, Ventura, Morro Bay & LA/Venice Beach.)

Ook het vervoer moet nog geregeld worden en wordt waarschijnlijk ook een (huur) Mustang Convertible.

We hebben het eigenlijk zo geregeld dat we maar zelden meer dan 400km per dag rijden, zodat we tijd over hebben om te stoppen en te genieten. Ik heb veel onderzoek gedaan met Lonely planets en de erg toffe ANWB gids over Californië. Ik wil ook echt veel van de hikes doen bij Big Sur (Julia Pfeiffer falls, McWay falls, etc.) en tijd hebben om te genieten van mooie uitzichten.

Ik hoop dat het weer in november nog een beetje ok is (de verschillende gidsen zeggen van wel en we kennen een local daar die het ook bevestigt) en dat de bosbranden in die omgeving tegen die tijd wat geluwd zijn.

Ik hou een reisblog bij (nu slechts 1 postje over de voorbereidingen nog), misschien deel ik die later nog.

[ Bericht 5% gewijzigd door SEMTEX op 07-09-2016 16:01:04 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_165151854
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 10:44 schreef Kyran het volgende:
Maar goed, als dit de enige manier was en zolang ze er maar van genieten zelf is het prima :D
we hebben geen idee wanneer we weer naar Amerika kunnen, dus zoals al eerder gezegd doen we echt een toeristische rondreis. we hoeven niet persé alle leuke kerkjes te zien, we hoeven niet in elk park een trail te lopen en we hoeven niet elke hoek van de Grand Canyon te zien.

en daar is ook geen tijd voor in 19 dagen. wellicht dat jullie het (te) gehaast vinden, maar tot nu toe vinden wij het een geweldig avontuur en vermaken we ons meer dan prima! die 4 nachten Hawai zijn trouwens ook om daar nog even echt met een vakantiegevoel af te kunnen sluiten ^O^
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_165151940
quote:
2s.gif Op woensdag 7 september 2016 15:10 schreef SEMTEX het volgende:
Ik hoop dat het weer in november nog een beetje ok is (de verschillende gidsen zeggen van wel en we kennen een local daar die het ook bevestigt) en dat de bosbranden in die omgeving tegen die tijd wat geluwd zijn.
Er zit wel een risico in dat het bovenin Yosemite in november al aan het sneeuwen is, en dat je niet meer door de Tioga Pass kunt. Dat is wel problematisch als je bij Mono Lake overnacht...
  woensdag 7 september 2016 @ 15:23:05 #187
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_165152090
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit. Is echt veels te kort om dat allemaal goed te zien. Kun je beter óf wachten óf nu een kleinere route maken.
Keuzes maken, ben ik ook al achter. Wij gaan niet naar de Grand Canyon (te ver rijden vanaf slaapplek Las Vegas). Ik had ook geen interesse om San Fransisco nog apart te zien, dus die bocht slaan we ook over. Ook nog kort Santa Cruz overwogen, maar dat was in november al dicht, dus ook die slaan we over. Ook had ik nog wel graag The Salton sea gezien, maar dat ligt te ver van Los Angeles af en is dus een lang stuk rijden, terwijl we de stad kunnen verkennen.

Ik heb ook veel prefab aanbiedingen gezien van een aanbieder zoals Holidayguru waarbij je wél alle nationale parken bezoekt. Leuk, maar ik vind de afwisseling in mijn eigen geregelde trip toffer (pretpark/national park/hardloopevenement/natuur bekijken op een eiland/ziplinen wisselen elkaar af). Niemand kan je vertellen wat je wel en niet moet doen en bij een volgende keer kun je je opgedane ervaringen weer meenemen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 7 september 2016 @ 15:25:52 #188
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_165152166
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 15:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Er zit wel een risico in dat het bovenin Yosemite in november al aan het sneeuwen is, en dat je niet meer door de Tioga Pass kunt. Dat is wel problematisch als je bij Mono Lake overnacht...
Ik zie het. Bij Mono Lake komen we dan eventueel wel, maar de toegang naar het park is dan wel afgesneden. We zitten er ongeveer half november, ik hoop er maar het beste van.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_165152319
quote:
2s.gif Op woensdag 7 september 2016 15:25 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik zie het. Bij Mono Lake komen we dan eventueel wel, maar de toegang naar het park is dan wel afgesneden. We zitten er ongeveer half november, ik hoop er maar het beste van.
Misschien gaat het ook wel goed hoor, maar ik zou wel een alternatief plan klaar hebben liggen, want omrijden is best ver!

Wij kregen deze waarschuwing al voor onze trip begin oktober...
  Moderator woensdag 7 september 2016 @ 15:30:30 #190
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165152320
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat inderdaad, maar ook niet onbelangrijk, als je af en toe even op een parkeerplaats wilt staan om rustig te kunnen genieten van het uitzicht: die zijn er meer dan genoeg, maar zitten allemaal aan de oceaan-kant.

Misschien was dat voor ons wat belangrijker (met een camper parkeer je toch even wat lastiger aan de verkeerde kant van de weg) dan als je een 'gewone' auto rijdt, maar toch.
Dit vind ik altijd zo'n onzin, gewoon een kwestie van oversteken en parkeren aan de andere kant :') wij zijn van LA naar SF gereden en echt geen problemen gehad met parkeren. Ik zou er in ieder geval mijn reis niet voor omgooien :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 7 september 2016 @ 15:52:15 #191
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_165152837
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 15:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Misschien gaat het ook wel goed hoor, maar ik zou wel een alternatief plan klaar hebben liggen, want omrijden is best ver!

Wij kregen deze waarschuwing al voor onze trip begin oktober...
Ik heb net op een Amerikaanse roadtripforum een alternatieve route gevonden, maar ideaal is het inderdaad niet. We moeten iig rekening houden met dat alternatief, dan komt het wel goed.

Thanks for the tip :) !
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 7 september 2016 @ 15:54:47 #192
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_165152895
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 08:28 schreef DownBusiness het volgende:
Mooie topicreeks dit. Ben zelf in februari 5 nachten in New York geweest en dat was een mooie ervaring zeg.
19 tot 26 september is Florida aan de beurt. Daar een auto gehuurd en een kleine 7 nachten om door te brengen. Moet zeggen dat ik wel erg veel zin heb om weer die kant op te gaan.

Nu wordt dit vooral een strand en stap vakantie, voornamelijk in Miami en richting de Keys. Toch ben ik nog wel op zoek naar leuke festiviteiten om te ondernemen daar. Hebben mensen nog tips qua steden bijvoorbeeld?

Dit leek me wel iets bijzonders daar: http://www.devilsden.com/
Ken het verder nog niet.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 7 september 2016 @ 16:32:03 #193
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165153760
Ik heb afgelopen reis zwaar veel borden en hekken gezien met daarop: road closed september - may
Was wel allemaal iets oostelijker en noordelijker maar goed
pi_165153882
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 15:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Misschien gaat het ook wel goed hoor, maar ik zou wel een alternatief plan klaar hebben liggen, want omrijden is best ver!

Wij kregen deze waarschuwing al voor onze trip begin oktober...
Is Yosemite eigenlijk verder wel te bezoeken in de winter? Anders kunnen we die misschien beter overslaan. Of is het alleen die Tioga road en is verder nog wel iets beschikbaar?

Oh en iemand nog een idee voor een wat uniekere / mooiere locatie tussen LA/San Fran/Vegas waar je voor max 200 dollar per nacht toch een bijzondere ervaring hebt qua slapen. De wat specialere dingen die ik tot nu toe tegen kom is allemaal 400+ en dat gaat me toch wel wat te ver :+
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  woensdag 7 september 2016 @ 17:42:18 #195
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165155136
quote:
7s.gif Op woensdag 7 september 2016 16:38 schreef Yesse het volgende:

[..]

Is Yosemite eigenlijk verder wel te bezoeken in de winter? Anders kunnen we die misschien beter overslaan. Of is het alleen die Tioga road en is verder nog wel iets beschikbaar?

Oh en iemand nog een idee voor een wat uniekere / mooiere locatie tussen LA/San Fran/Vegas waar je voor max 200 dollar per nacht toch een bijzondere ervaring hebt qua slapen. De wat specialere dingen die ik tot nu toe tegen kom is allemaal 400+ en dat gaat me toch wel wat te ver :+
camping in een NP
20-25$
pi_165155708
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 17:42 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

camping in een NP
20-25$
Ja, die staat sowieso op de planning. Maar iets luxers :+
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  woensdag 7 september 2016 @ 18:19:11 #197
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165155772
quote:
7s.gif Op woensdag 7 september 2016 18:15 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ja, die staat sowieso op de planning. Maar iets luxers :+
stratosphere LV ofzo? Kan veel goedkoper dan 200
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 september 2016 @ 21:14:04 #198
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_165159913
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 15:13 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

we hebben geen idee wanneer we weer naar Amerika kunnen, dus zoals al eerder gezegd doen we echt een toeristische rondreis. we hoeven niet persé alle leuke kerkjes te zien, we hoeven niet in elk park een trail te lopen en we hoeven niet elke hoek van de Grand Canyon te zien.

en daar is ook geen tijd voor in 19 dagen. wellicht dat jullie het (te) gehaast vinden, maar tot nu toe vinden wij het een geweldig avontuur en vermaken we ons meer dan prima! die 4 nachten Hawai zijn trouwens ook om daar nog even echt met een vakantiegevoel af te kunnen sluiten ^O^
Gewoon genieten, we lullen ook maar wat hoor. Ene vindt het gehaast, andere heeft tijd van zijn/haar leven! Gewoon genieten =)

Wij hebben ook een mega rondje gedaan in 23 dagen :P
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 september 2016 @ 22:40:09 #199
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_165162636
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:52 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wij hebben in totaal (2 roadtrips) vrijwel de hele kustroute LA - Seattle gereden, in de "verkeerde" richting. Die 2 meter extra wegdek gaan het verschil niet maken op een uitzicht van kilometers breed en lang, en qua parkeren aan de overkant was het geen probleem om er snel een Camaro of Mustang tussen te gooien. :Y)
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 15:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dit vind ik altijd zo'n onzin, gewoon een kwestie van oversteken en parkeren aan de andere kant :') wij zijn van LA naar SF gereden en echt geen problemen gehad met parkeren. Ik zou er in ieder geval mijn reis niet voor omgooien :)
Dit.

Ik kan ook genoeg redenen bedenken dat het beter is om van LA naar SF te rijden, uiteindelijk maakt het echt NIET uit voor je beleving. Als je met een slome camper rijdt en geen straat over durft te steken moet je sowieso even nadenken of je wel op een road trip wil :D

Als rijder zit je (van LA naar SF) misschien maximaal 2 meter meer van de oceaan af. Als bijrijder misschien maximaal 4 meter. Daarnaast hoef je als rijder (weer als je van LA naar SF gaat) niet door je auto en langs je bijrijder te kijken om van je uitzicht te genieten :D

Het maakt dus echt niet uit. Ik zou het eerder laten afhangen van goedkopere vluchten, huurauto, hotels en overige plannen. Of je nu LA > SF of SF > LA doet het komt echt wel goed en je loopt niks mis.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 september 2016 @ 22:44:52 #200
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_165162775
quote:
7s.gif Op woensdag 7 september 2016 16:38 schreef Yesse het volgende:

[..]

Is Yosemite eigenlijk verder wel te bezoeken in de winter? Anders kunnen we die misschien beter overslaan. Of is het alleen die Tioga road en is verder nog wel iets beschikbaar?

Oh en iemand nog een idee voor een wat uniekere / mooiere locatie tussen LA/San Fran/Vegas waar je voor max 200 dollar per nacht toch een bijzondere ervaring hebt qua slapen. De wat specialere dingen die ik tot nu toe tegen kom is allemaal 400+ en dat gaat me toch wel wat te ver :+
Ik weet niet hoe goed MyVegas nog is met rewards, maar wij hebben bijvoorbeeld best luxe gezeten in Las Vegas en het een beetje terugverdiend door geen cent uit te geven aan eten door gebruik te maken van MyVegas awards :D

Zaten op één van de bovenste verdiepingen van Vdara. In een kamer met zicht op de Bellagio fontein, de strip. Wij hadden een aparte woonkamer met open keuken, slaapkamer, badkamer, gasten badkamer en glazen wand van muur tot muur en plafond tot vloer :P ;( Heerlijk overkill, maar wel een leuke ervaring.

Verder lekker cheap gedaan om het te compenseren, maar heerlijk gegeten bij alle buffets daar met ontzettend veel en lekker eten _O_
  woensdag 7 september 2016 @ 23:07:58 #201
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_165163409
quote:
7s.gif Op woensdag 7 september 2016 16:38 schreef Yesse het volgende:

[..]

Is Yosemite eigenlijk verder wel te bezoeken in de winter? Anders kunnen we die misschien beter overslaan. Of is het alleen die Tioga road en is verder nog wel iets beschikbaar?

Oh en iemand nog een idee voor een wat uniekere / mooiere locatie tussen LA/San Fran/Vegas waar je voor max 200 dollar per nacht toch een bijzondere ervaring hebt qua slapen. De wat specialere dingen die ik tot nu toe tegen kom is allemaal 400+ en dat gaat me toch wel wat te ver :+
Probeer Air b'n'b! Zo heb ik een aantal erg toffe plekjes gevonden. Als je via mij een profiel aanmaakt en boekt, krijg je 30,- en krijg ik ook tegoed. YAY! www.airbnb.nl/c/mariskad39

Wij hebben redelijk cheap de Mandalay Bay geboekt via oa tix.nl en Prestigia.com.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_165163590
Semtex nu ben ik wel benieuwd welke 3 evenmenten je wil gaan doen?
  woensdag 7 september 2016 @ 23:19:17 #203
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_165163794
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 23:13 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Semtex nu ben ik wel benieuwd welke 3 evenmenten je wil gaan doen?
Halve van Las Vegas, 5k Funrun en de Turkey Trot run LA (is 10 dagen later en die laatste kunnen we ook wel beschouwen als een soort funrun)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_165168181
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2016 23:19 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Halve van Las Vegas, 5k Funrun en de Turkey Trot run LA (is 10 dagen later en die laatste kunnen we ook wel beschouwen als een soort funrun)
Las vegas die wist ik. Zal wel net zo'n raar parcours zijn als de hele. Pak zelf geen evenementje mee in Amerika, wel al wat mogelijke routes gemaakt op plekken waar we zijn.
  donderdag 8 september 2016 @ 09:36:42 #205
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165168472
IK WIL EEN UPDATE VAN REMCORE
pi_165170250
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 09:36 schreef BeamofLight het volgende:
IK WIL EEN UPDATE VAN REMCORE
Daar is toch helemaal geen tijd voor :+

Net eens even gespiekt, maar die reizen via bureaus gaan ook snel door 't land heen: https://www.tenzingtravel(...)_campaign=amerika.nl
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_165170540
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:21 schreef Yesse het volgende:

[..]

Daar is toch helemaal geen tijd voor :+

Net eens even gespiekt, maar die reizen via bureaus gaan ook snel door 't land heen: https://www.tenzingtravel(...)_campaign=amerika.nl
Het kan ook, maar het geeft weinig ruimte om echt ergens te verblijven.

Ik heb dit rondje, startend in Vegas, in 15 dagen gedaan. Op de mooiste plaatsen (Vegas, GC, Page, Zion, Yosemite) allemaal minimaal 2 nachten geweest.

Zal zometeen eens plan voor komend jaar posten.

Nogmaals, het kan prima. Je zal echt wel de hoogtepunten meekrijgen maar het is soms schipperen en keuzes maken :)
All management is Strategic Management.
pi_165170925
Ik bedenk me net dat we met Thanksgiving in de US zijn.. Wel iets om rekening mee te houden. Iemand ervaring mee?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_165171654
quote:
11s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:53 schreef Yesse het volgende:
Ik bedenk me net dat we met Thanksgiving in de US zijn.. Wel iets om rekening mee te houden. Iemand ervaring mee?
Geen ervaring mee, maar het is een public holiday dus zal er veel gesloten zijn. De volgende dag is het wel Black Friday :D
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 september 2016 @ 12:52:12 #210
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_165172170
quote:
11s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:53 schreef Yesse het volgende:
Ik bedenk me net dat we met Thanksgiving in de US zijn.. Wel iets om rekening mee te houden. Iemand ervaring mee?
Naar een NFL game gaan! :D
pi_165172727
Voorlopige planning voor onze reis in 2017. Planning is grof gemaakt, als er iemand leuke/andere ideeen heeft hoor ik dat natuurlijk graag.
Dag 1 Amsterdam - Las Vegas
Dag 2 Las Vegas -
Dag 3 Las Vegas - Zion National Park
Dag 4 Zion National Park -
Dag 5 Zion National Park - Grand Canyon North Rim
Dag 7 Grand Canyon North Rim - Fruita
Dag 8 Fruita - Moab
Dag 9 Moab -
Dag 10 Moab - Salt Lake City
Dag 11 Salt Lake City - Craters of the moon
Dag 12 Craters of the moon - Grand Teton NP
Dag 13 Grand Teton NP -
Dag 14 Grand Teton NP - Yellowstone
Dag 15 Yellowstone -
Dag 16 Yellowstone -
Dag 17 Yellowstone - Glacier NP
Dag 18 Glacier NP -
Dag 19 Glacier NP - Waterton Lakes
Dag 20 Waterton Lakes -
Dag 21 Waterton Lakes - Calgary
Dag 22 Calgary -
Dag 23 Calgary - Banff
Dag 24 Banff -
Dag 25 Banff -
Dag 26 Banff - Yoho
Dag 27 Yoho - Jasper
Dag 28 Jasper -
Dag 29 Jasper -
Dag 30 Jasper - Wells Gray
Dag 31 Wells Gray -
Dag 32 Wells Gray -
Dag 33 Wells Gray - Kelowna
Dag 34 Kelowna -
Dag 35 Kelowna - Whistler
Dag 36 Whistler -
Dag 37 Whistler - Coutenay
Dag 38 Coutenay -
Dag 39 Coutenay - Victoria
Dag 40 Victoria - Vancouver
Dag 41 Vancouver -
Dag 42 Vancouver - Bedal
Dag 43 Bedal - Bellingham
Dag 44 Bellingham - Vancouver
Dag 45 Vancouver - Amsterdam
All management is Strategic Management.
  donderdag 8 september 2016 @ 14:08:48 #212
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_165173580
quote:
11s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:53 schreef Yesse het volgende:
Ik bedenk me net dat we met Thanksgiving in de US zijn.. Wel iets om rekening mee te houden. Iemand ervaring mee?
je moet er rekening mee houden dat sommige winkels en public services dan gesloten zullen zijn. Als je een pretpark wilt bezoeken, verwacht dan dat het tyfusdruk is 8-)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_165176934
Heb een alternatief gevonden voor Yosemite.. Maar door Death Valley is het allemaal wel wat gehaast (overal max1 dag/nacht behalve in de grote steden San Fran, LA en Las Vegas).

San Fran - Montery - Ben Sur - Hearst Castle - Santa Ynez Valley - Santa Barbara - LA - Palm Springs - Joshua Tree - Havasu Falls - Sedona - Grand Canyon - Zion - Death Valley - Las Vegas

Death Valley is een beetje uit de route. Ik vind het alleen ook weer zo wat om Death Valley over te slaan als we ook Yosemite al niet doen. Nu mijn vriend nog overhalen want die heeft z'n zinnen gezet op Yosemite..
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_165177581
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 09:36 schreef BeamofLight het volgende:
IK WIL EEN UPDATE VAN REMCORE
die leeft nog ;) gisteren inderdaad lange dag gehad, maar opzich geen probleem. hadden de 08:00 tour naar Antelope Canyon en waren al met al rond 20:00 bij ons hotel in Lake Havasu.

vandaag via Joshua Tree NP naar San Diego, morgen waarschijnlijk San Diego Zoo of Sea World ^O^ zaterdag door naar LA (waar het allemaal begon ruim 2 weken terug) en zondag vliegen naar Hawai :)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 8 september 2016 @ 21:44:36 #215
269689 crew  Viv
pi_165184238
quote:
15s.gif Op donderdag 8 september 2016 16:47 schreef Yesse het volgende:
San Fran - Montery - Ben Sur - Hearst Castle - Santa Ynez Valley - Santa Barbara - LA - Palm Springs - Joshua Tree - Havasu Falls - Sedona - Grand Canyon - Zion - Death Valley - Las Vegas
Zijn dit allemaal plaatsen waar je gaat overnachten? Want dan vind ik dat je relatief lang over de kust doet. Wij hadden op dat traject alleen LA - Monterey - SF, voor wat meer rust op die dagen had ik er wel 1 extra overnachting tussen gewild, maar zeker geen 4.
  donderdag 8 september 2016 @ 21:47:32 #216
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165184320
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 21:44 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Zijn dit allemaal plaatsen waar je gaat overnachten? Want dan vind ik dat je relatief lang over de kust doet. Wij hadden op dat traject alleen LA - Monterey - SF, voor wat meer rust op die dagen had ik er wel 1 extra overnachting tussen gewild, maar zeker geen 4.
Dit ja. Wij hebben overnacht in Monterey en Santa Barbara en dat was perfect. Lekker rustig over de kustweg kunnen rijden, vaak kunnen stoppen om uitzichten te fotograferen enzo en danloop van de in de middag aankomen in de hotels om nog even te zwemmen ofzo. Ideaal einde van de vakantie was dat!
pi_165187629
Wij vertrekken dinsdag naar SFO voor 'het rondje' *O*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 8 september 2016 @ 23:35:12 #218
39237 crew  H_T
2733
pi_165188789
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 23:11 schreef automatic_ het volgende:
Wij vertrekken dinsdag naar SFO voor 'het rondje' *O*
Goeie reis! :)

Buiten de gebaande paden om: bij Pier 45 staat het Musée Mechanique, met zeer oude flipperkasten, arcadespellen en meer mechanisch amusement. Ik was aangenaam verrast toen ik dat zomaar aantrof :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator vrijdag 9 september 2016 @ 08:34:22 #219
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165193773
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:23 schreef GodsSon het volgende:
Voorlopige planning voor onze reis in 2017. Planning is grof gemaakt, als er iemand leuke/andere ideeen heeft hoor ik dat natuurlijk graag.
Dag 1 Amsterdam - Las Vegas
Dag 2 Las Vegas -
Dag 3 Las Vegas - Zion National Park
Dag 4 Zion National Park -
Dag 5 Zion National Park - Grand Canyon North Rim
Dag 7 Grand Canyon North Rim - Fruita
Dag 8 Fruita - Moab
Dag 9 Moab -
Dag 10 Moab - Salt Lake City
Dag 11 Salt Lake City - Craters of the moon
Dag 12 Craters of the moon - Grand Teton NP
Dag 13 Grand Teton NP -
Dag 14 Grand Teton NP - Yellowstone
Dag 15 Yellowstone -
Dag 16 Yellowstone -
Dag 17 Yellowstone - Glacier NP
Dag 18 Glacier NP -
Dag 19 Glacier NP - Waterton Lakes
Dag 20 Waterton Lakes -
Dag 21 Waterton Lakes - Calgary
Dag 22 Calgary -
Dag 23 Calgary - Banff
Dag 24 Banff -
Dag 25 Banff -
Dag 26 Banff - Yoho
Dag 27 Yoho - Jasper
Dag 28 Jasper -
Dag 29 Jasper -
Dag 30 Jasper - Wells Gray
Dag 31 Wells Gray -
Dag 32 Wells Gray -
Dag 33 Wells Gray - Kelowna
Dag 34 Kelowna -
Dag 35 Kelowna - Whistler
Dag 36 Whistler -
Dag 37 Whistler - Coutenay
Dag 38 Coutenay -
Dag 39 Coutenay - Victoria
Dag 40 Victoria - Vancouver
Dag 41 Vancouver -
Dag 42 Vancouver - Bedal
Dag 43 Bedal - Bellingham
Dag 44 Bellingham - Vancouver
Dag 45 Vancouver - Amsterdam
Wow wat een toffe reis _O_

Vergeet in Fruita niet om een taartje te eten, de beste taart uit mijn leven :9 rhubarb strawberry pie, ik ga er nog van watertanden als ik eraan denk O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 9 september 2016 @ 09:06:03 #220
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165194212
Hij moet de reis zo plannen dat hij over de scenic Route 12 gaat. Een van de gavere (gaafste?) wegen waar ik ooit ben geweest. In de Mustang Cabrio was t helemaal top. Loopt van Zion via Brice, Kodachrome, Dixie Forest, over Boulder mountain, naar Capitool Reef/Fruita. Aanrader.
pi_165199078
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 09:06 schreef BeamofLight het volgende:
Hij moet de reis zo plannen dat hij over de scenic Route 12 gaat. Een van de gavere (gaafste?) wegen waar ik ooit ben geweest. In de Mustang Cabrio was t helemaal top. Loopt van Zion via Brice, Kodachrome, Dixie Forest, over Boulder mountain, naar Capitool Reef/Fruita. Aanrader.
Gaan we meenemen
Had die ook in gedachten, met camper ook te doen? Hele rondje is camper rondje namelijk
All management is Strategic Management.
pi_165199088
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 08:34 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wow wat een toffe reis _O_

Vergeet in Fruita niet om een taartje te eten, de beste taart uit mijn leven :9 rhubarb strawberry pie, ik ga er nog van watertanden als ik eraan denk O+
Taart, altijd goed!
All management is Strategic Management.
  vrijdag 9 september 2016 @ 15:38:44 #223
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_165201368
Awesome, mijn Visum/ESTA aanvraag is goedgekeurd.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 9 september 2016 @ 15:40:28 #224
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_165201405
quote:
15s.gif Op donderdag 8 september 2016 16:47 schreef Yesse het volgende:
Heb een alternatief gevonden voor Yosemite.. Maar door Death Valley is het allemaal wel wat gehaast (overal max1 dag/nacht behalve in de grote steden San Fran, LA en Las Vegas).

San Fran - Montery - Ben Sur - Hearst Castle - Santa Ynez Valley - Santa Barbara - LA - Palm Springs - Joshua Tree - Havasu Falls - Sedona - Grand Canyon - Zion - Death Valley - Las Vegas

Death Valley is een beetje uit de route. Ik vind het alleen ook weer zo wat om Death Valley over te slaan als we ook Yosemite al niet doen. Nu mijn vriend nog overhalen want die heeft z'n zinnen gezet op Yosemite..
je hoeft Yosemite niet totaal uit je route te laten, denk ik. Ik vind Death valley echt wel de moeite waard...
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 9 september 2016 @ 16:30:49 #225
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_165202411
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 september 2016 15:40 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

je hoeft Yosemite niet totaal uit je route te laten, denk ik. Ik vind Death valley echt wel de moeite waard...
[ afbeelding ]
Ik denk dat we toch voor de alternatieve route zullen gaan. Bijna alles is eind november op zeker dicht(waaronder de watervallen) en je hebt sneeuwkettingen nodig wat niet mag met een huurauto. Zonde om dan dat hele stuk te rijden terwijl de alternatieve route ook heel gaaf is.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  vrijdag 9 september 2016 @ 16:40:17 #226
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165202629
quote:
zine.net/p/1s.gif[/img] Op vrijdag 9 september 2016 13:37 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Gaan we meenemen
Had die ook in gedachten, met camper ook te doen? Hele rondje is camper rondje namelijk
Prima te doen. Bij hoogtevrees soms even niet naar buiten kijken. :)
Onderweg even koffie pakken:
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 9 september 2016 @ 18:19:59 #227
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_165204659
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 16:30 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ik denk dat we toch voor de alternatieve route zullen gaan. Bijna alles is eind november op zeker dicht(waaronder de watervallen) en je hebt sneeuwkettingen nodig wat niet mag met een huurauto. Zonde om dan dat hele stuk te rijden terwijl de alternatieve route ook heel gaaf is.
Hoe weet je dat?

Ik kijk nu naar een lodge complex aan de onderkant van Yosemite park. De Tioga pass ligt hooggelegen, in de buurt van Mono Lake. Ik weet niet welk deel er precies afgesloten wordt. Ik vraag me af of ik via de onderkant (in de buurt van Mariposa grove) nog wel naar bijv. Glacier point kan komen, want dat zou ik wel graag willen zien, maar ligt ook hoog.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 9 september 2016 @ 18:26:35 #228
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_165204766
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 september 2016 18:19 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?

Ik kijk nu naar een lodge complex aan de onderkant van Yosemite park. De Tioga pass ligt hooggelegen, in de buurt van Mono Lake. Ik weet niet welk deel er precies afgesloten wordt. Ik vraag me af of ik via de onderkant (in de buurt van Mariposa grove) nog wel naar bijv. Glacier point kan komen, want dat zou ik wel graag willen zien, maar ligt ook hoog.
Dat weet ik door de officiële NPS pagina: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/winter.htm :
quote:
Rivers & Waterfalls: Water levels tend to be low, but once some snow and rain have fallen, Yosemite Falls begins flowing again (though not at springtime levels).
quote:
Chain Controls
Snowy or icy road conditions are common in Yosemite and the Sierra Nevada from fall through spring. When these conditions exist, federal regulations (in Yosemite) and state law (outside Yosemite) require that you use chains or cables in order to reduce the chances of accidents. Chain requirements are strictly enforced. (Link)
En die chains zijn dus met de meeste autoverhuurbedrijven niet mogelijk..

Ik weet niet of de Mariposa grove open is, maar het is een behoorlijk eind rijden van wat we verder nog wilden bezoeken. Dus voor ons is het verstandiger om andere zaken te gaan bekijken, vooral omdat we ook echt in de winter zitten met eind november.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  vrijdag 9 september 2016 @ 19:03:34 #229
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_165205493
Hier ook maar met pijn in ons hart besloten het Mono Lake hotel te cancelen en te gaan voor Sequoia national park en Sierra National park, een soort light versies van Yosemite park, maar dan lager gelegen. Betekent wel wat langere saaie stukken om via oa. Fresno.

De plekken in Yosemite die ik écht wilde zien, zoals Mono lake en Glacier point, zijn nagenoeg niet bereikbaar door de afsluitingen of inderdaad niet te doen zonder sneeuwkettingen. Too bad.


Alles nog een keer doorgenomen en overwogen: we gaan tóch naar Mono Lake. Mono lake zelf blijft mooi om te zien, in de omgeving van en op weg naar Mono lake is er voldoende te zien, als de Tioga pass gesloten is (oa. Bodie en wandelen rondom het meer zelf) en de US395 die het alternatief is om rondom Yosemite park te rijden is een prachtige weg met geweldige uitzichten. Er is zelfs een Flickr photogroep aan gewijd: https://www.flickr.com/groups/i395/. Het is een lang stuk, maar we hebben de dag ervoor bij te komen.

[ Bericht 22% gewijzigd door SEMTEX op 09-09-2016 19:45:01 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 9 september 2016 @ 20:30:34 #230
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_165207589
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 september 2016 19:03 schreef SEMTEX het volgende:
Hier ook maar met pijn in ons hart besloten het Mono Lake hotel te cancelen en te gaan voor Sequoia national park en Sierra National park, een soort light versies van Yosemite park, maar dan lager gelegen. Betekent wel wat langere saaie stukken om via oa. Fresno.

De plekken in Yosemite die ik écht wilde zien, zoals Mono lake en Glacier point, zijn nagenoeg niet bereikbaar door de afsluitingen of inderdaad niet te doen zonder sneeuwkettingen. Too bad.


Alles nog een keer doorgenomen en overwogen: we gaan tóch naar Mono Lake. Mono lake zelf blijft mooi om te zien, in de omgeving van en op weg naar Mono lake is er voldoende te zien, als de Tioga pass gesloten is (oa. Bodie en wandelen rondom het meer zelf) en de US395 die het alternatief is om rondom Yosemite park te rijden is een prachtige weg met geweldige uitzichten. Er is zelfs een Flickr photogroep aan gewijd: https://www.flickr.com/groups/i395/. Het is een lang stuk, maar we hebben de dag ervoor bij te komen.
Dan moet je het denk ik vooral doen. Wij hebben maar kort de tijd en kunnen met de alternatieve route nog zoveel meer doen dus dan liever dat.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  vrijdag 9 september 2016 @ 20:34:52 #231
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165207709
Sommige mensen (hier) moeten misschien ook wat minder plannen en vastleggen pfff. Vermoeiend nu al.

Ik heb echt alleen de vlucht heen en terug en de auto vooraf geregeld en verder helemaal niks. Misschien beetje weinig maar geeft iig mogelijkheden en uitwijk opties. Zo kwamen we ook op de route 12 en 24 uit en Kodachrome. Omdat we Nederlanders tegenkwamen die ons dat adviseerde.
  vrijdag 9 september 2016 @ 20:44:39 #232
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_165208003
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 20:34 schreef BeamofLight het volgende:
Sommige mensen (hier) moeten misschien ook wat minder plannen en vastleggen pfff. Vermoeiend nu al.

Ik heb echt alleen de vlucht heen en terug en de auto vooraf geregeld en verder helemaal niks. Misschien beetje weinig maar geeft iig mogelijkheden en uitwijk opties. Zo kwamen we ook op de route 12 en 24 uit en Kodachrome. Omdat we Nederlanders tegenkwamen die ons dat adviseerde.
:D Ik wil heel veel specifieke dingen zien, dan moet ik wel plannen, anders kom ik ergens tijd tekort. Met het plan wat er nu licht, is genieten écht wel mogelijk, want dat is wel wat ik in de gaten wil houden :) Er zitten genoeg periodes in dagen dat ik niks gepland heb en we ons kunnen overleveren aan de sfeer van een bepaald plaatsje (zoals Ventura) en ook Los Angeles gaan we niet van tevoren plannen, want ik weet niet wat er daar in 1 dag realiseerbaar is. Ik heb voor LA een paar wensen op mijn lijst staan en verder zien we wel.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 9 september 2016 @ 20:55:57 #233
269689 crew  Viv
pi_165208428
Alleen de vliegtickets en huurauto regelen en verder wel zien waar we stranden, dat zou ik alleen doen als ik 6 weken de tijd had ofzo. Dan kan je het je permitteren om minder efficiënt te zijn qua route, of ergens langer blijven zonder dat je daardoor meteen iets anders moet wegstrepen.
  vrijdag 9 september 2016 @ 21:04:32 #234
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_165208734
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 20:34 schreef BeamofLight het volgende:
Sommige mensen (hier) moeten misschien ook wat minder plannen en vastleggen pfff. Vermoeiend nu al.

Ik heb echt alleen de vlucht heen en terug en de auto vooraf geregeld en verder helemaal niks. Misschien beetje weinig maar geeft iig mogelijkheden en uitwijk opties. Zo kwamen we ook op de route 12 en 24 uit en Kodachrome. Omdat we Nederlanders tegenkwamen die ons dat adviseerde.
Ik ben vooral aan het kijken wat mogelijk is. Wij gaan ook zo min mogelijk echt vastleggen maar met 2,5e week is het niet echt handig om echt volledig te "zien". Wel is het zo dat we verder weinig echt gaan vastleggen zodat we nog kunnen schuiven als iets echt leuk is of juist tegen valt. Maar ik wil wel weten hoe lang ik ongeveer nodig heb zodat ik niet uiteindelijk sommige dingen mis omdat ik het niet meer red.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  Moderator vrijdag 9 september 2016 @ 23:28:01 #235
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165213094
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 20:34 schreef BeamofLight het volgende:
Sommige mensen (hier) moeten misschien ook wat minder plannen en vastleggen pfff. Vermoeiend nu al.

Ik heb echt alleen de vlucht heen en terug en de auto vooraf geregeld en verder helemaal niks. Misschien beetje weinig maar geeft iig mogelijkheden en uitwijk opties. Zo kwamen we ook op de route 12 en 24 uit en Kodachrome. Omdat we Nederlanders tegenkwamen die ons dat adviseerde.
Ik vind juist de voorpret van alles checken van tevoren zo leuk, zo mis je ter plekke ook niks.

Een vriend van ons ging vlak voor ons 9 weken naar de VS zonder iets te plannen. Hij was later jaloers op ons omdat wij op plekken kwamen die hij helemaal gemist had, zoals Antelope Canyon. Als je dat niet van tevoren uitzoekt weet je niet dat het bestaat, toch zonde!

Voor onze reis liggen ook weer alle overnachtingen vast, daar is maanden van veel uitzoeken aan vooraf gegaan. De invulling ter plekke zien we nog wel maar heb voor elke stad al leuke dingen uitgezocht :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 september 2016 @ 02:06:54 #236
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_165216262
Ik vind voorpret ook leuk. Meestal is het veel werk, maar wel erg leuk om alles uit te pluizen om te voorkomen dat je leuke dingen mist :D
pi_165217065
wij hebben bewust naast vluchten en auto ook de hotels van tevoren geboekt, zodat we ons ter plekke niet 'druk' hoefden te maken dat we telkens nog een plek moesten zoeken om te overnachten.

en tot nu toe bevalt onze reis meer dan prima :D O+ van vrienden en collega's tips gekregen over wat te zien en wat te doen, samen met wat onderzoek voor en tijdens de reis gaat het ons toe nu toe goed af :s)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_165217100
we waren in de maanden voor onze reis ook erg druk met ons nieuwbouwhuis, omdat daar ook diverse deadlines waren. daarnaast m'n (inmiddels vorige) huis binnen een week verkocht dus gelijk op zoek naar een huurhuis en toen klussen en verhuizen: allemaal nog voor onze vakantie...

al met al dus niet veel tijd gehad voor onderzoek, maar er is zoveel te zien dat we, ongeacht wat we zouden gaan doen, altijd dingen gaan 'missen'. maar we hebben volgens mij de afgelopen 2 weken heel veel gezien, heel veel gedaan en lekker de toerist uitgehangen om een fantastische ervaring te hebben :)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_165218117
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 03:23 schreef ReMcOrE het volgende: maar we hebben volgens mij de afgelopen 2 weken heel veel gezien, heel veel gedaan en lekker de toerist uitgehangen om een fantastische ervaring te hebben :)
En daar gaat het uiteindelijk toch ook om?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_165227775
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 08:52 schreef Yesse het volgende:

[..]

En daar gaat het uiteindelijk toch ook om?
volgens mij wel :) een paar dingen hadden we vooraf misschien iets beter kunnen plannen, maar het is tot nu toe wel de reis geworden die we hadden verwacht O+

vanmiddag naar LA, morgen vliegen naar Hawai voor een paar dagen vakantie :D :Y)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_165238776
Net weg uit Big Bend NP, veel gelopen en geklommen en dit park heeft toch wel de meeste indruk op me gemaakt... En ook nog eens een moeder beer met 3 cubs gezien!
  maandag 12 september 2016 @ 14:37:19 #242
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165271650
Voor mensen die Yellowstone & Grand Teton hebben gedaan.
Hoeveel nachten bleef je in elk park (en waar?).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_165272472
Vier nachten Yellowstone, op camping net buiten het officiele park (campings in het park waren allemaal vol, reserveren dus). Beetje irritant dat we elke dag dus eerst het park weer in moesten rijden. Camping was verder prima en mooi gelegen.

Teton twee nachten camping, met uitzicht op de bergjes.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  maandag 12 september 2016 @ 16:26:25 #244
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165273480
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 14:37 schreef matthijst het volgende:
Voor mensen die Yellowstone & Grand Teton hebben gedaan.
Hoeveel nachten bleef je in elk park (en waar?).
4 nachten

Je hebt Xanterra campings = reserveren
Je hebt NP campings = first come first serve
7uur smorgens vol is in de zomer normaal!

Je hebt back country mogelijkheden, permit kopen bij ranger en klaar altijd plek. Hello grizzly.
  maandag 12 september 2016 @ 17:19:07 #245
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165274674
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 16:26 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

4 nachten

Je hebt Xanterra campings = reserveren
Je hebt NP campings = first come first serve
7uur smorgens vol is in de zomer normaal!

Je hebt back country mogelijkheden, permit kopen bij ranger en klaar altijd plek. Hello grizzly.
4 nachten totaal?
En heb je ook hotels, of wat :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_165275139
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 20:34 schreef BeamofLight het volgende:
Sommige mensen (hier) moeten misschien ook wat minder plannen en vastleggen pfff. Vermoeiend nu al.

Ik heb echt alleen de vlucht heen en terug en de auto vooraf geregeld en verder helemaal niks. Misschien beetje weinig maar geeft iig mogelijkheden en uitwijk opties. Zo kwamen we ook op de route 12 en 24 uit en Kodachrome. Omdat we Nederlanders tegenkwamen die ons dat adviseerde.
Precies wat ik dacht toen ik die teringlange lijst zag een paar posts terug. :')
  maandag 12 september 2016 @ 17:50:39 #247
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165275287
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 17:19 schreef matthijst het volgende:

[..]

4 nachten totaal?
En heb je ook hotels, of wat :D
ja lodges en hotels, maar als je in de zomer gaat zou ik kamperen. Toen al tegen t vriespunt snachts. Hotels en lodges is sws reserveren en $$$. Camping 16$ of iets.
pi_165358168
laatste dagje Hawaï, vanavond terug naar Hollandse bodem.

fantastische tijd gehad in Amerika, ontzettend veel gezien en gedaan en onwijs genoten met z'n 2 :) er zijn altijd dingen die je achteraf misschien (iets) anders had kunnen doen, maar we hebben nergens spijt van omdat we zoveel mooie dingen hebben gezien ^O^
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_165358935
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 01:56 schreef ReMcOrE het volgende:
laatste dagje Hawaï, vanavond terug naar Hollandse bodem.

fantastische tijd gehad in Amerika, ontzettend veel gezien en gedaan en onwijs genoten met z'n 2 :) er zijn altijd dingen die je achteraf misschien (iets) anders had kunnen doen, maar we hebben nergens spijt van omdat we zoveel mooie dingen hebben gezien ^O^
En daar gaat het om! :D Welkom terug (alvast)! Wat vond je het meest bijzonder tijdens jullie reis?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_165381370
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 september 2016 08:05 schreef Yesse het volgende:

[..]

En daar gaat het om! :D Welkom terug (alvast)! Wat vond je het meest bijzonder tijdens jullie reis?
dankje, inmiddels zijn de koffers uitgepakt en draait de eerste was :P

we hebben beide al zitten nadenken over de mooiste / meest bijzondere momenten zijn geweest, maar met name de ervaring van de hele reis is onvergetelijk :) O+ _O_
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_165385670
Wij zijn nu in Mammoth Lakes en vertrekken zo naar Death Valey *G*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zaterdag 17 september 2016 @ 17:58:45 #252
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_165386027
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 01:56 schreef ReMcOrE het volgende:
laatste dagje Hawaï, vanavond terug naar Hollandse bodem.

fantastische tijd gehad in Amerika, ontzettend veel gezien en gedaan en onwijs genoten met z'n 2 :) er zijn altijd dingen die je achteraf misschien (iets) anders had kunnen doen, maar we hebben nergens spijt van omdat we zoveel mooie dingen hebben gezien ^O^
Wat is Hawaï mooi zeg _O_ hoe lang ben je daar geweest en op welke eilanden?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_165386846
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wat is Hawaï mooi zeg _O_ hoe lang ben je daar geweest en op welke eilanden?
zijn er van zondag t/m donderdag geweest, op Oahu (in Honolulu).
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 17 september 2016 @ 19:57:52 #254
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_165388016
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 18:55 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

zijn er van zondag t/m donderdag geweest, op Oahu (in Honolulu).
Cool!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_165444470
Vlucht is geboekt! LAX retour. We konden gewoon echt geen geduld meer opbrengen nadat ik gisteren wederom een prijsstijging voor mijn kiezen kreeg en we tot nu toe geen dalingen meer gezien hebben. Misschien als we nog wat weken langer hadden gewacht maar zo zijn we niet. Nu wel een reis waarbij we 2 keer een lange overstap op Oslo hebben maar daar bijten we ons wel doorheen. (iemand nog tips? ;) )
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  Moderator dinsdag 20 september 2016 @ 08:53:55 #256
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165444907
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2016 07:49 schreef Yesse het volgende:
Vlucht is geboekt! LAX retour. We konden gewoon echt geen geduld meer opbrengen nadat ik gisteren wederom een prijsstijging voor mijn kiezen kreeg en we tot nu toe geen dalingen meer gezien hebben. Misschien als we nog wat weken langer hadden gewacht maar zo zijn we niet. Nu wel een reis waarbij we 2 keer een lange overstap op Oslo hebben maar daar bijten we ons wel doorheen. (iemand nog tips? ;) )
Hoe lang is de overstap in Oslo? Fantastische stad dus misschien kun je er even rondlopen :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_165446487
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 08:53 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hoe lang is de overstap in Oslo? Fantastische stad dus misschien kun je er even rondlopen :)
Ik gok net te kort om naar buiten te gaan en te lang om "even" te wachten. Heen hebben we 3:45 overstap en terug hebben we 5:45.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_165446523
Luchthaven van Oslo ligt volgens mij ook wel een stuk buiten de stad.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_165446785
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 september 2016 10:59 schreef pipster het volgende:
Luchthaven van Oslo ligt volgens mij ook wel een stuk buiten de stad.
Ja, ach, we hebben er over nagedacht en besloten het gewoon te gaan doen. We komen er wel doorheen. :D

Wel mooi. We hebben gekozen voor "LowFare+" vanwege de kosten van de bagage en het feit dat je dan je stoel kon reserveren (10 uur lang niet naast elkaar zitten vonden we ook niet zo gezellig). Maar dan kreeg je er dus ook een maaltijd bij. Je kon echt ongeveer elk dieet (van Gluten-vrij tot Kosher) kiezen. Wel netjes :D
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  dinsdag 20 september 2016 @ 11:47:18 #260
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165447470
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2016 11:11 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ja, ach, we hebben er over nagedacht en besloten het gewoon te gaan doen. We komen er wel doorheen. :D

Wel mooi. We hebben gekozen voor "LowFare+" vanwege de kosten van de bagage en het feit dat je dan je stoel kon reserveren (10 uur lang niet naast elkaar zitten vonden we ook niet zo gezellig). Maar dan kreeg je er dus ook een maaltijd bij. Je kon echt ongeveer elk dieet (van Gluten-vrij tot Kosher) kiezen. Wel netjes :D
mag ik es vragen wat een retourvlucht nu gekost heeft (pp)?
pi_165447794
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 11:47 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

mag ik es vragen wat een retourvlucht nu gekost heeft (pp)?
Je hebt een DM :)
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  donderdag 22 september 2016 @ 10:53:20 #262
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165490000
Geloof dat we volgend jaar weer terug gaan; sws weer Yellowstone
pi_165505225
Even peilen. Wat zouden jullie doen? De reis starten met 2 dagen LA en alleen de laatste dag naar het vliegtuig rijden vanuit Santa Barbara of de eerste nacht goedkoop net buiten de stad en de laatste 2 dagen in LA voordat we weggaan?

quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 10:53 schreef BeamofLight het volgende:
Geloof dat we volgend jaar weer terug gaan; sws weer Yellowstone
Gaaf! Wanneer zit je te denken?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_165514499
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 23:02 schreef Yesse het volgende:
Even peilen. Wat zouden jullie doen? De reis starten met 2 dagen LA en alleen de laatste dag naar het vliegtuig rijden vanuit Santa Barbara of de eerste nacht goedkoop net buiten de stad en de laatste 2 dagen in LA voordat we weggaan?

[..]

Gaaf! Wanneer zit je te denken?
Dag minder LA geen optie? Je moet van de stad houden, kan je er vermaken, maar ik vond de rest van dat deel VS interessanter.

Anders zou ik het aan het begin doen, beginnen in drukte en eindigen in rust. Maar ook dat is natuurlijk afhankelijk van je plan, als je start of stopt met 2 dagen strand is dat ook heerlijk rustpunt
All management is Strategic Management.
pi_165516872
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 14:36 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Dag minder LA geen optie? Je moet van de stad houden, kan je er vermaken, maar ik vond de rest van dat deel VS interessanter.

Anders zou ik het aan het begin doen, beginnen in drukte en eindigen in rust. Maar ook dat is natuurlijk afhankelijk van je plan, als je start of stopt met 2 dagen strand is dat ook heerlijk rustpunt
Ik neig ook wat meer naar aan het einde van de reis. Dag minder is een optie. We komen om 19:00 pas aan dus tegen de tijd dat we door de douane etc. zijn is het avond en kunnen we bij wijze van direct naar bed dus die dag valt af. De laatste dag hebben we een vlucht om pas 18:00 uur dus kunnen we eventueel nog de stad zien.

Strand is volgens mij in december niet meer lekker. :P Wel mooi, maar niet als stranddag.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_165518015
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 september 2016 16:11 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ik neig ook wat meer naar aan het einde van de reis. Dag minder is een optie. We komen om 19:00 pas aan dus tegen de tijd dat we door de douane etc. zijn is het avond en kunnen we bij wijze van direct naar bed dus die dag valt af. De laatste dag hebben we een vlucht om pas 18:00 uur dus kunnen we eventueel nog de stad zien.

Strand is volgens mij in december niet meer lekker. :P Wel mooi, maar niet als stranddag.
Stel je maar niet te veel voor van LA. Het is een immens grote, vieze stad met veel wijken die je direct over kunt/moet slaan. Ja, de stranden rond Santa Monica enzo zijn prachtig en Hollywood moet je natuurlijk even gezien hebben, maar zoals gezegd is er in de nabije omgeving veel meer moois te zien.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator zondag 25 september 2016 @ 19:10:03 #267
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165559068
Niet eens met de voorgaande posts, ik vond LA fantastisch! Je moet er alleen wel minstens 4 dagen voor uittrekken om de stad echt te verkennen.

Nog 6 dagen en dan vliegen we naar Toronto O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_165581375
Meh ook weer terug helaas :(

  maandag 26 september 2016 @ 19:44:53 #269
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165583596
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 17:55 schreef Fipotje het volgende:
Meh ook weer terug helaas :(

[ afbeelding ]
waar bende geweest?
pi_165596187
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 19:44 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

waar bende geweest?
Rondje Texas :)
Foto is genomen in Big Bend NP.
pi_165617959
Zitten nu in LA, High View In motel.. prima service. Morgen vliegen we terug naar NL. Om ons toch nog het vakantie gevoel te geven word het laatste nachtje warm en dus de airco vol aan.

Iedereen die de Highway 1 pakt van of naar LA, vanaf Malibu, circa 50km vóór SantaMonica hebben we de radio aangehad op 93.5 fm. Goed, je moet van R&B houden, maar de muziek past perfect bij de weg en de omgeving als je LA langzaam binnen glijdt, vanmiddag nog even van Santa Monica naar Venice Beach geslenterd en bij een skatepark wezen kijken 8-)

Mooie afsluiting van de vakantie zo.. morgen nog wat touren, de auto wassen om het zand van Monument Valley eindelijk van de auto te krijgen en tegen 19:00 lokale tijd gaan weer de lucht in :7
pi_165617962
Oh en nog een tip, we hebben de hele vakantie gebruik gemaakt van de Maps.me applicatie op de tablet. Prima alternatief voor een navigatie systeem (die je bij meeste autoverhuur bedrijven kan huren tegen $ 100,-)

Ja mooi niet dus :P
pi_165618091
Een navi erbij huren moet je sowieso nooit doen, ter plekke een Tomtom kopen bij een Walmart is nog goedkoper.
  Moderator woensdag 28 september 2016 @ 08:18:59 #274
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165618565
Veel plezier nog Meike en alvast een goede reis terug gewenst!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_165618720
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 03:35 schreef Meike26 het volgende:
Oh en nog een tip, we hebben de hele vakantie gebruik gemaakt van de Maps.me applicatie op de tablet. Prima alternatief voor een navigatie systeem (die je bij meeste autoverhuur bedrijven kan huren tegen $ 100,-)

Ja mooi niet dus :P
Wij gebruiken de (nieuwe) TomTom Go app op de iPhone. Was wel ¤19,99 maar werkt ideaal.

Wij zitten nu in Kingman en vertrekken morgen naar LA. We willen sowieso langs Oatmen en daarna nog even nadenken of we meteen doorrijden of dat we via Joshua NP / Palm Springs gaan :)

Overmorgen gaan we de auto omwisselen, dus de huidige moeten we dan ook nog even afspuiten om MV-zand eraf te krijgen haha
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 28 september 2016 @ 09:35:10 #276
269689 crew  Viv
pi_165619334
Wij hadden een Jeep voor Monument Valley en Canyonlands. :Y) Meestal is op onverharde wegen rijden ook niet toegestaan met een reguliere huurauto.
  woensdag 28 september 2016 @ 09:44:09 #277
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165619442
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 09:35 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wij hadden een Jeep voor Monument Valley en Canyonlands. :Y) Meestal is op onverharde wegen rijden ook niet toegestaan met een reguliere huurauto.
Canyonlands/White Rim op een geleende KTM gedaan.
Dat was wel tof.
En vermoeiend.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_165621641
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 03:31 schreef Meike26 het volgende:
Iedereen die de Highway 1 pakt van of naar LA, vanaf Malibu, circa 50km vóór SantaMonica hebben we de radio aangehad op 93.5 fm. Goed, je moet van R&B houden, maar de muziek past perfect bij de weg en de omgeving als je LA langzaam binnen glijdt, vanmiddag nog even van Santa Monica naar Venice Beach geslenterd en bij een skatepark wezen kijken 8-)
Awesome tip dat van de radio (R&B gaat er hier meestal wel in :P)

Wij hebben GoHere alvast op de reservetelefoon gedownload en de kaarten voor de gebieden gedownload. Hebben gehoord dat GoHere wel goed werkt en als je bereik hebt ook de files meerekent (hebben een kaartje met 4GB besteld via Arieli)
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  woensdag 28 september 2016 @ 12:09:14 #279
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165621693
Als je geen navi kunt betalen ( huren ) en moet lopen kutten dan zou ik gewoon helemaal niet naar de USA gaan
pi_165621695
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 06:44 schreef bluemoon23 het volgende:
Een navi erbij huren moet je sowieso nooit doen, ter plekke een Tomtom kopen bij een Walmart is nog goedkoper.
Nee precies. Wij hadden gratis maps gedownload van here maps. Werkte perfect.
Shine bright like a diamond.
pi_165621921
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:09 schreef BeamofLight het volgende:
Als je geen navi kunt betalen ( huren ) en moet lopen kutten dan zou ik gewoon helemaal niet naar de USA gaan
De navi bestaat pas een jaar of 30. Laten we nu niet gaan doen alsof je "moet lopen kutten" als je geen betaalde navi hebt :') Een beetje kaartlezen moet wel tot je vaardigheden behoren (en daarnaast werken gratis apps tegenwoordig net zo goed als betaalde apparaatjes..)
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  woensdag 28 september 2016 @ 13:20:48 #282
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165622974
Tom Tom Go app. Klaar ben je. Wereldwijde kaarten voor een euro of 30-40 voor 3 jaar.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_165623089
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:09 schreef BeamofLight het volgende:
Als je geen navi kunt betalen ( huren ) en moet lopen kutten dan zou ik gewoon helemaal niet naar de USA gaan
Vrouw gespot die haar weg niet kan vinden met een beetje logica.
pi_165623337
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:09 schreef BeamofLight het volgende:
Als je geen navi kunt betalen ( huren ) en moet lopen kutten dan zou ik gewoon helemaal niet naar de USA gaan
_O- het is ook zo moeilijk navigeren allemaal als je gewoon de borden volgt.. :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 28 september 2016 @ 13:43:26 #285
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165623500
Wow. Mn schoonmoeder en vader hier ook op het forum? "wij hebben geen TomTom nodig want kennen overal de weg". :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_165624134
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:09 schreef BeamofLight het volgende:
Als je geen navi kunt betalen ( huren ) en moet lopen kutten dan zou ik gewoon helemaal niet naar de USA gaan
Als je geen navi huurt bij je huurauto ben je slim bezig.
Praktisch alle mogelijke (offline) navigatie-apps die je op je telefoon kunt installeren zijn goedkoper en doen het net zo goed.
  woensdag 28 september 2016 @ 15:59:00 #287
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165626066
T ging mij om: geen navi huren omdat je een TomTom moet kopen bij de walmart.... haha HOE KOM JE BIJ DE WALMART ZONDER NAVI??? Koekoek.

Je kunt ook in de auto overnachten hoef je ook geen hotels te boeken.

Steeds da gelul hier over 3 knaken te besparen; huur lekker een Chevrolet Spark met je .me apps of weet ik veel is alles opgelost.
pi_165626290
Ik doe al 44 jaar zonder TOMTOMNAVIWATDANOOK, bevalt me prima, leve de kaart.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  woensdag 28 september 2016 @ 16:12:43 #289
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165626319
quote:
6s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:10 schreef pipster het volgende:
Ik doe al 44 jaar zonder TOMTOMNAVIWATDANOOK, bevalt me prima, leve de kaart.
moet je in USA kopen; is bij de 24/7 .68$ goedkoper

Ouwe lul
pi_165626455


Ik moet helemaal niets....
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_165626623
quote:
6s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:10 schreef pipster het volgende:
Ik doe al 44 jaar zonder TOMTOMNAVIWATDANOOK, bevalt me prima, leve de kaart.
anwb boek op de schoot 8-)
pi_165627021
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:59 schreef BeamofLight het volgende:
T ging mij om: geen navi huren omdat je een TomTom moet kopen bij de walmart.... haha HOE KOM JE BIJ DE WALMART ZONDER NAVI??? Koekoek.

Ooit gehoord van je raampje open doen en een voorbijganger vragen waar de dichtstbijzijnde Walmart is? :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator woensdag 28 september 2016 @ 16:50:48 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165627148
BoL is sowieso een oude azijnpisser :')

Nadeel van navigatie op je mobiel is dat het zo snel je mobiel leegtrekt...
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 28 september 2016 @ 16:53:23 #294
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165627192
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ooit gehoord van je raampje open doen en een voorbijganger vragen waar de dichtstbijzijnde Walmart is? :')
om een TomTom te kopen he
pi_165627259
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:50 schreef MaJo het volgende:
BoL is sowieso een oude azijnpisser :')

Nadeel van navigatie op je mobiel is dat het zo snel je mobiel leegtrekt...
Huur een auto met USB aansluiting en je bent klaar voor vertrek :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 28 september 2016 @ 17:10:09 #296
269689 crew  Viv
pi_165627527
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Huur een auto met USB aansluiting en je bent klaar voor vertrek :)
Dit, onze telefoon hangt continu aan de USB-oplader onderweg.

Sowieso een uitvinding dat USB, wij laden 's avonds onze telefoons, tablet en camera's op met 1 stekker via een oplader van Anker:
  woensdag 28 september 2016 @ 19:55:10 #297
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165631371
Pas ook zon Ankerding ding gehaald, maar dan met ook 1x USB-C voor de laptop, superhandig inderdaad!
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 28 september 2016 @ 20:09:10 #298
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_165631746
quote:
6s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:10 schreef pipster het volgende:
Ik doe al 44 jaar zonder TOMTOMNAVIWATDANOOK, bevalt me prima, leve de kaart.
Ik kom niet bij mijn Death valley RV zonder Tom Tom.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 28 september 2016 @ 20:17:55 #299
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165631978
quote:
13s.gif Op woensdag 28 september 2016 20:09 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik kom niet bij mijn Death valley RV zonder Tom Tom.
gewoon raampje open draaien en vragen waar da ding zit
  woensdag 28 september 2016 @ 21:28:46 #300
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_165634318
quote:
6s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:10 schreef pipster het volgende:
Ik doe al 44 jaar zonder TOMTOMNAVIWATDANOOK, bevalt me prima, leve de kaart.
Je doet ook niet aan internetbankieren zeker?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_165635720
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:28 schreef matthijst het volgende:

[..]

Je doet ook niet aan internetbankieren zeker?
Zit vast en zeker te internetten in de bibliotheek.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')