abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 10 augustus 2016 @ 11:56:23 #1
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_164390146
Zweden, het was vooral bekend voor dit.


De laatste jaren lees je veel op FOK dat het slecht zou gaan met Zweden. Zweden zou te tolerant zijn geweest, teveel hebben weggekeken van de multiculturere problemen die ze hebben, te veel de eigen identiteit hebben weggegooid.
Ik zag laatst deze documentaire. Geen rechts-populistische verhaal, gewoon een zakelijke beschrijving van wat er in Zweden is gebeurd en de waarschuwing dat dit in andere Europese landen ook zou kunnen gebeuren.
Als Nederlander herken ik veel. De eerste herkennig kwam toen ik hun schoolsysteem zag: nadruk op zelfstandig werken (pubers :')) en computers (ook weer om zelfstandig te werken) en de achteruitgang van de resultaten (onder de USA bij de PISA, dat is best knap :)). Vervolgens krijg je een heel verhaal over hoe wonden zijn gaan etteren doordat er te soft werd gehandeld. De kernopvatting is dit: onze centrale normen en waarden werken dankzij een sterke homogeniteit, doordat we te snel te veel mensen hebben laten emigreren die deze normen en waarden niet delen is onze cultuur onder druk komen te staan.

Goed, het kan om een eigenwijs iemand gaan die met een hart voor het land zo'n docu maakt. Nee, dat blijkt niet het geval te zijn. In de eerste plaats is dit filmpje al meer dan 322000 keer bekeken, wat best veel is voor een dergelijk filmpje en heeft het een like/dislike-verhouding van 6,5:1 (niet slecht voor zo'n gevoelig onderwerp). Youtube geeft vanuit deze docu natuurlijk koppelingen naar allerlei andere filmpjes. Wat valt op? Er blijken nogal veel filmpjes te zijn die aangeven dat Zweden nogal serieuze problemen heeft, waaronder filmpjes van de Scandinavische televisie.
Ze laten bijvoorbeeld een stad zien waarin de politie geen enkele grip meer heeft. En het is nu niet dat je dat die politie-agenten verschrikkelijk incompetent overkomen zoals in de USA het geval is. ;)
Deze reportage komt uit Noorwegen (met Engelse ondertiteling, al kan je stiekem wel wat verstaan :)).

Het is niet alleen Zweden waar het mis gaat.
Dit meisje komt toch niet bepaald xenofoob of racistisch over. In Nederland zijn er natuurlijk ook aardig wat verhalen over meisjes die worden lastig gevallen door 'Marokkanen'.
We kennen het verhaal over die verkrachten tijdens Oud en Nieuw in Duitsland, in Zweden hebben ze er ook last van gehad.
Ook in Zweden is er trouwens een soort van PVV opgestaan, net als in het grootste van Europa.

Woman welcomes Muslim 'refugee' into home, gets rapedThe rape crisis in Sweden and Germany continues unabated, but news of the attacks sometimes doesn’t leak out for weeks, even months.
http://www.wnd.com/2016/0(...)nto-home-gets-raped/
Het is niet bepaald de eertse keer dat je leest dat de Zweden probeerden om zoiets in de doofpot te stoppen.

Swedes' Homes May Be Confiscated to Accommodate Asylum Seekers
https://www.gatestoneinst(...)lam-multiculturalism

Sweden: Sexual Assaults at Swimming Pools
https://www.gatestoneinst(...)rants-sexual-assault

Natuurlijk wil ik eerst en vooral graag weten van mensen die Zweden goed kennen (het mooist zou zijn als er hier mensen reageren die uit Zweden komen of die daar hebben gewoond in de afgelopen paar jaar) hoe zij hier tegenaan kijken. Is Zweden tenonder gegaan aan teveel tolerantie en komt het nog goed? Verder lijkt Zweden mij ook een interessante casestudy voor andere landen in Europa.

Ik was al een paar dagen van plan om hier een draad over te starten dus dit heeft niets te maken met dat ik dit deed, toevallig kwam er nu ook dit nieuws: http://www.breitbart.com/(...)es-migrants-protest/
Last week, a Syrian academic based in Germany revealed that many migrants expect taxpayers in Europe to give them luxury lifestyles. Professor Bassam Tibi warned that dissatisfaction at not being given nice apartments and cars is a driver of sexual assaults by Arab migrants in Europe, such as in the case of the Cologne attacks.
Toegegeven, Breitbart is niet de beste bron maar het is nogal wat.
We kunnen lang discussiëren over de aard van bepaalde bronnen maar het is volstrekt duidelijk dat er serieus stront aan de knikker is. Je moet er je best voor doen om als klein landje in de internationale gemeenschap zo'n stempel te drukken met problematische berichten over migranten en verkrachtingen en zo.
Case and point, hoewel Nederland veel meer inwoners, een grotere economie etc. heeft moet je aardig zoeken als je daarnaar zou zoeken met een zoekmachine: https://www.google.nl/?gf(...)rlands+rape+migrants

Wat is hier de bedoeling? Een constructieve en respectvolle discussie. Meningen zijn welkom als ze onderbouwd worden, feiten nog meer.
Wat is niet de bedoeling? Dat emoties uit de hand lopen, dat ofwel van links ofwel van rechts extremisten reageren. Gewoon een vruchtbare discussie graag waar we met zijn allen wat van kunnen leren. Ik stel het op prijs als mensen de moeite nemen om zelf op onderzoek uit te gaan en hier verwijzen naar artikelen en een analyse geven.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 11:59:35 #2
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_164390240
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 11:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, omdat het de meest pragmatische 'oplossing' is. Of nu ja, het is weliswaar geen echte oplossing, maar je voorkomt er wel veel doden mee.
Pragmatisch is hier natuurlijk hypocriet.

Als je mensen wil weren, doe het dan zelf, besteed het niet uit aan een dictatuur, zodat je jezelf nog fijn kan vertellen, dat wij heus wel fatsoenlijk zijn want wij doen dat niet.
&lt;signature here&gt;.
pi_164390245
Wat ik eerder al eens stelde, Zweedse politiek zit vast in het multicultureel idealisme van de Nederlandse jaren '80 en '90. Er is vrijwel geen incentive om immigranten te doen integreren, men degradeert binnen multiculturalisme andere culturen tot consumentisme zonder naar de realiteit van het individu in relatie tot diens cultuur te bekijken (ergo, het gelijkstellen van een cultuur aan te consumeren producten als voedsel, kleding, muziek enzovoorts) en neemt meer mensen op dan de systemen aankunnen én propt ze samen in van nature hopeloze wijken waar elke kans op integratie minimaal is.

Uiteindelijk krijg je dan ook de situatie dat des te langer een debat onmogelijk is, partijen met radicale visies voor mensen doorheen de tijd steeds aanlokkelijker worden.

Een mooi verschil tussen de meer realistische visie van Deense politici:

In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_164390289
quote:
11s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 11:59 schreef ExTec het volgende:

[..]

Pragmatisch is hier natuurlijk hypocriet.

Als je mensen wil weren, doe het dan zelf, besteed het niet uit aan een dictatuur, zodat je jezelf nog fijn kan vertellen, dat wij heus wel fatsoenlijk zijn want wij doen dat niet.
Als je dat zelf doet zorg je ervoor dat er aan de buitengrenzen veel vluchtelingen ophopen en er nog veel mensen omkomen. Die problemen spelen op deze manier minder.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 12:04:54 #5
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_164390382
Het valt reuze mee. De 'verkrachtingsepidemie' komt vooral door de stringente wetten rond verkrachting en de hoge meldingsbereidheid. Zweden is een van de meest egalitaire en feministische landen ter wereld, no way dat zij verkrachting goedkeuren omdat het gebeurt door immigranten.

Zelfstandig werken op school (binnen de juiste parameters) blijkt keer op keer de beste manier om kinderen daadwerkelijk vaardigheden én essentiële metavaardigheden aan te leren. Ja, op gestandaardiseerde testen doe je het dan iets slechter, maar dat heeft veel te maken met de beperkingen van die testen.

Bovendien valt de tolerantie in Zweden best wel mee. Het grote verschil is dat de meeste Zweden geen calimero-complex hebben wat betreft hun cultuur en nationaliteit.

Oh ja, en de bronnen en argumenten in de OP zijn echt om te huilen. :')
pi_164390441
:{w niets aan de hand. Deze migranten hebben gewoon allemaal hulp nodig. Terecht dat ze vrouwen aanranden want ze zijn verdrietig over de situatie in hun eigen land nodig en moeten spanning afvloeien.

Doorlopen dus.
U MAD?
  woensdag 10 augustus 2016 @ 12:07:53 #7
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_164390459
Mijn beeld is dat het issue voornamelijk zit bij de grote groepen jongemannen die deze kant uit komen. Die worden allemaal mooie sprookjes voorgehouden, betalen een godsvermogen om een onmenselijke tocht te maken en komen hier tot de conclusie dat dat nog best tegenvalt.

Daar zou ik ook recalcitrant en vervelend van worden als ik in alle naieviteit in zo een avontuur zou storten. Maar met die lui ben ik aardig klaar en ze mogen wat mij betreft gewoon linea recta terug gestuurd worden. Niet emmeren en lief doen. Hup, 1ste kans gehad, wegwezen. Je voegt niets toe en gaat ook niets toevoegen ook niet.

Aan de andere kant komen er ook (en zijn er in het verleden veel gekomen) mensen deze kant uit die wel begrijpen hoe de vork in de steel zit en wel bereid zijn om hier te investeren in hun leven. En die echt gegronde redenen hebben om hun geluk te zoeken in een omgeving waar je niet constant gevaar loopt. En ja, ik ken uit mijn eigen omgeving hier verschillende voorbeelden van (wel uit eerdere "vluchtingenstromen").
Die groep mensen zijn wat mij betreft hartstikke welkom. Dat zijn de mensen waar Nederland op verder kan bouwen :) .
pi_164390628
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het valt reuze mee. De 'verkrachtingsepidemie' komt vooral door de stringente wetten rond verkrachting en de hoge meldingsbereidheid. Zweden is een van de meest egalitaire en feministische landen ter wereld, no way dat zij verkrachting goedkeuren omdat het gebeurt door immigranten.

Zelfstandig werken op school (binnen de juiste parameters) blijkt keer op keer de beste manier om kinderen daadwerkelijk vaardigheden én essentiële metavaardigheden aan te leren. Ja, op gestandaardiseerde testen doe je het dan iets slechter, maar dat heeft veel te maken met de beperkingen van die testen.

Bovendien valt de tolerantie in Zweden best wel mee. Het grote verschil is dat de meeste Zweden geen calimero-complex hebben wat betreft hun cultuur en nationaliteit.

Oh ja, en de bronnen en argumenten in de OP zijn echt om te huilen. :')
Nu weet ik zelf niet heel veel van het Zweedse schoolsysteem, maar zijn daar al jaren geen (niet per se aan immigratie gerelateerde) problemen mee? The Guardian berichtte daar vorig jaar ook over;

https://www.theguardian.c(...)al-failure-education
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  woensdag 10 augustus 2016 @ 12:15:18 #9
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_164390637
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je dat zelf doet zorg je ervoor dat er aan de buitengrenzen veel vluchtelingen ophopen en er nog veel mensen omkomen. Die problemen spelen op deze manier minder.
Je kan uren lullen, maar je gaat natuurlijk niemand overtuigen dat turkije qua vluchtelingen opvang iets kan wat wij niet kunnen.

Ja, het kan je uitkomen dat NL het niet doet, dat klopt. Maar daarvoor moet je in het woordenboek het woord hypocriet opzoeken.
&lt;signature here&gt;.
pi_164390663
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:15 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je kan uren lullen, maar je gaat natuurlijk niemand overtuigen dat turkije qua vluchtelingen opvang iets kan wat wij niet kunnen.
Daar gaat het ook niet om.
pi_164390697
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:14 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Nu weet ik zelf niet heel veel van het Zweedse schoolsysteem, maar zijn daar al jaren geen (niet per se aan immigratie gerelateerde) problemen mee? The Guardian berichtte daar vorig jaar ook over;

https://www.theguardian.c(...)al-failure-education
[ afbeelding ]
Als je domme mensen importeert gaan ook de gemiddelde resultaten achteruit.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 12:20:12 #12
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_164390739
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:14 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Nu weet ik zelf niet heel veel van het Zweedse schoolsysteem, maar zijn daar al jaren geen (niet per se aan immigratie gerelateerde) problemen mee? The Guardian berichtte daar vorig jaar ook over;

https://www.theguardian.c(...)al-failure-education
[ afbeelding ]
quote:
Rising immigration has only had a limited impact on declining performance overall, says the OECD, but the gap between immigrants and native-born remains a challenge: almost one in two immigrant students (48%) perform below the baseline level in maths, compared with 22% for native-born students.

Bron
pi_164390822
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

[..]

Ja, daarom stelde ik zelf ook "niet per se gerelateerd". Ik bedoelde vooral dat je leek te impliceren, en dat kan mijn verkeerde interpretatie zijn, dat je het Zweedse schoolsysteem prijst. Waar het, net als het Noorse, waarschijnlijk effectiever werkt dan het Nederlandse kreeg ik zelf het idee dat er wel een soort scholingscrisis heerst hetgeen de uiteindelijke kwaliteit van onderwijs in Zweden niet ten goede komt natuurlijk. Hetgeen het artikel van The Guardian ook impliceert.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_164390833
quote:
11s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 11:59 schreef ExTec het volgende:

[..]

Pragmatisch is hier natuurlijk hypocriet.

Als je mensen wil weren, doe het dan zelf, besteed het niet uit aan een dictatuur, zodat je jezelf nog fijn kan vertellen, dat wij heus wel fatsoenlijk zijn want wij doen dat niet.
Je laat die vluchtelingen liever zelf lijden, bedoel je?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 10 augustus 2016 @ 12:30:02 #15
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_164390926
quote:
9s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar gaat het ook niet om.
Ja, daar ging mijn reactie dus wel om.

En nee, ik ben niet geïnteresseerd in welke draai jij wat dan ook geeft om hier weer interessant te kunnen doen.

Lees maar terug naar waar ik op reageerde :W
&lt;signature here&gt;.
pi_164390944
Ik woon al jaren in Zweden en de doemverhalen die je over Zweden hoort zijn m.i. behoorlijk overdreven. Ik kom ook in de slechtere wijken van Stockholm en voel me er niet minder onveilig dan in zeg Kanaleneilanden in Utrecht. Ook heb ik het idee dat er in Zweden minder radicalisering plaatsvindt dan in Nederland en zeker minder dan in Belgie of Frankrijk. Er zijn natuurlijk wel problemen. Het schoolsysteem lijkt niet te werken terwijl men er vrij dogmatisch aan vast houdt. Pas sinds kort kun je vragen stellen bij het open asielbeleid (en of bedelen niet verboden moet worden) zonder direct voor racist te worden uitgemaakt.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 12:31:37 #17
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_164390959
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je laat die vluchtelingen liever zelf lijden, bedoel je?
:D :D :D

Want het lijden is minder erg als we het uitbesteden aan turkije?

Maar dank voor bevestigen hoe verschrikkelijk hypocriet jij dus bent.
&lt;signature here&gt;.
pi_164391029
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:31 schreef ExTec het volgende:

[..]

:D :D :D

Want het lijden is minder erg als we het uitbesteden aan turkije?

Maar dank voor bevestigen hoe verschrikkelijk hypocriet jij dus bent.
Het gaat mij ook meer om het tegenhouden van de vluchtelingen. Beter dat ze in Turkije blijven en de oversteek niet maken, dan dat ze met z'n allen op het Europese vasteland gaan lopen wachten op hun verlossing.

Mogelijk kan de EU dan nog proberen het leven voor die mensen aangenamer te maken door geld te steken in opvang in de regio.

Maar goed, ik begrijp dus dat jij liever wacht tot vluchtelingen onze buitengrenzen naderen, zodat we ze zelf kapot kunnen schieten? Of wat is jouw plan? Wil je ze allemaal helpen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164391063
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:30 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, daar ging mijn reactie dus wel om.
Ik begrijp even niet waar je vandaan haalt dat 'Turkije qua opvang iets kan wat wij niet kunnen'.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 12:38:49 #20
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_164391100
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik begrijp even niet waar je vandaan haalt dat 'Turkije qua opvang iets kan wat wij niet kunnen'.
Begrijpelijk, daar je je ook bemoeid met een discussie die niet voor jou bedoeld was en waarvan je niet alles mee hebt gekregen.
&lt;signature here&gt;.
pi_164391132
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:38 schreef ExTec het volgende:

[..]

Begrijpelijk, daar je je ook bemoeid met een discussie die niet voor jou bedoeld was en waarvan je niet alles mee hebt gekregen.
Vandaar dat je mij quote. Logisch.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 12:41:03 #22
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_164391152
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het gaat mij ook meer om het tegenhouden van de vluchtelingen. Beter dat ze in Turkije blijven en de oversteek niet maken, dan dat ze met z'n allen op het Europese vasteland gaan lopen wachten op hun verlossing.
En leg dan eens uit waarom turkije dat blijkbaar zoveel beter kan dan wij en wat ons belet om het precies op die manier te gaan doen?

quote:
Maar goed, ik begrijp dus dat jij liever wacht tot vluchtelingen onze buitengrenzen naderen, zodat we ze zelf kapot kunnen schieten?
:O
&lt;signature here&gt;.
pi_164391217
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

En leg dan eens uit waarom turkije dat blijkbaar zoveel beter kan dan wij en wat ons belet om het precies op die manier te gaan doen?

[..]

:O
Kunnen ze sneller weer naar huis.
pi_164391257
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

En leg dan eens uit waarom turkije dat blijkbaar zoveel beter kan dan wij en wat ons belet om het precies op die manier te gaan doen?
Het punt is vooral dat wanneer ze op het Europese vasteland zijn aanbeland, die mensen ons probleem worden. We moeten er dan iets mee. Daarom is het beter om ze de pas af te snijden en ervoor te zorgen dat ze niet verder komen dan Turkije.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164391643
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:30 schreef DrParsifal het volgende:
Ik woon al jaren in Zweden en de doemverhalen die je over Zweden hoort zijn m.i. behoorlijk overdreven. Ik kom ook in de slechtere wijken van Stockholm en voel me er niet minder onveilig dan in zeg Kanaleneilanden in Utrecht. Ook heb ik het idee dat er in Zweden minder radicalisering plaatsvindt dan in Nederland en zeker minder dan in Belgie of Frankrijk. Er zijn natuurlijk wel problemen. Het schoolsysteem lijkt niet te werken terwijl men er vrij dogmatisch aan vast houdt. Pas sinds kort kun je vragen stellen bij het open asielbeleid (en of bedelen niet verboden moet worden) zonder direct voor racist te worden uitgemaakt.
Ja, ik ben helaas nooit in Zweden geweest, maar als ik naar de serie Wallander kijk, dan komt het me allemaal redelijk pastoraal over. Met relaxte idd wel een tikkeltje politiek correcte personen, in onze ogen dan. Komt natuurlijk ook, omdat er 8 miljoen mensen wonen in een immens groot land. Met concentraties in de grote steden, maar voor de rest behoorlijk leeg. De meer welvarende mensen zullen uit de grote steden trekken vermoedelijk, waar je van de uitwassen van de multiculturele samenleving niets merkt. Dat gebeurt ook in NL op de duur. Alleen wij hebben een klein landje natuurlijk en zijn met meer dan 2 x zoveel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ryan3 op 10-08-2016 13:18:55 ]
I´m back.
pi_164391987
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 09:35 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De Hirsi Ali die aan de grens stond kon ik nog niet dus die had van mij gelijk op mogen rotten. Als ik dictator was en er glipte af en toe een asielzoeker de grens over waarvan na verloop van tijd bleek dat het toch wel een aanwinst was dan zou ik een uitzondering maken. En met een aanwinst bedoel ik niet iedereen die niet crimineel is maar echt iemand met bepaalde eigenschappen of kwaliteiten.
Wegkomen met fraude, je illegaal tot kamerlid laten verkiezen, je werk als kamerlid niet doen maar wel 80 mille per jaar toucheren en gratis beveiligd worden ivm haar hobbies buiten de kamer? Dat soort kwaliteiten?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_164392003
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het gaat mij ook meer om het tegenhouden van de vluchtelingen. Beter dat ze in Turkije blijven en de oversteek niet maken, dan dat ze met z'n allen op het Europese vasteland gaan lopen wachten op hun verlossing.

Mogelijk kan de EU dan nog proberen het leven voor die mensen aangenamer te maken door geld te steken in opvang in de regio.

Maar goed, ik begrijp dus dat jij liever wacht tot vluchtelingen onze buitengrenzen naderen, zodat we ze zelf kapot kunnen schieten? Of wat is jouw plan? Wil je ze allemaal helpen?
Nou ja, alhoewel ik wel een voorstander ben van opvang in de regio had ik graag gezien dat we de regie niet zo over hadden gegeven aan erdogan die simpelweg niet te vertrouwen is.
Had liever gezien dat ze veel zwaarder hadden ingezet op de unhcr e.d., de opvang in "eigen" hand hadden gehouden, de kwaliteit kunnen waarborgen e.d.. Dat over verschillende landen heen, evt ook wat op europeese grond, gewoon redelijk verdeeld waardoor de opvang van een goed niveau kan zijn en mensen dus ook de noodzaak niet zo voelen ergens anders hun heil te gaan zoeken.
Ook belangrijke zaken zoals scholing e.d. voor de kinderen weer opgezet kunnen worden, dat het hopenloze van de situatie wat verdwijnt.

Verder nog ontopic, dat hele Zweden gaat ten onder geroep is echt schromelijk overdreven. Het gaat daar eigenlijk best wel lekker. Ja, er zijn problemen, maar waar zijn die er niet?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 13:20:37 #28
458925 HeIsMagicYouKnow
Mauricio Pochettino
pi_164392124
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 13:16 schreef erodome het volgende:
Verder nog ontopic, dat hele Zweden gaat ten onder geroep is echt schromelijk overdreven. Het gaat daar eigenlijk best wel lekker. Ja, er zijn problemen, maar waar zijn die er niet?
Dat was het Zweden van de jaren '90. Inmiddels zijn ze een heel eind richting het ravijn opgeschoven.
U Wot M8
pi_164392162
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 13:20 schreef HeIsMagicYouKnow het volgende:

[..]

Dat was het Zweden van de jaren '90. Inmiddels zijn ze een heel eind richting de ravijn opgeschoven.
Niet zover ik weet, was er vorig jaar nog. En ken een aantal mensen die er wonen met wie ik zeer regelmatig contact heb.
Dit jaar zouden we ook weer gaan, maar dat gaat niet door omdat we een nieuwe pup hebben gekocht en daar gelijk mee op vakantie gaan niet handig is.

Ben redelijk bekend met het land en hoe het hier vaak afgeschildert wordt is niet eens een beetje de waarheid.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_164392430
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 13:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Nou ja, alhoewel ik wel een voorstander ben van opvang in de regio had ik graag gezien dat we de regie niet zo over hadden gegeven aan erdogan die simpelweg niet te vertrouwen is.
Had liever gezien dat ze veel zwaarder hadden ingezet op de unhcr e.d., de opvang in "eigen" hand hadden gehouden, de kwaliteit kunnen waarborgen e.d.. Dat over verschillende landen heen, evt ook wat op europeese grond, gewoon redelijk verdeeld waardoor de opvang van een goed niveau kan zijn en mensen dus ook de noodzaak niet zo voelen ergens anders hun heil te gaan zoeken.
Ook belangrijke zaken zoals scholing e.d. voor de kinderen weer opgezet kunnen worden, dat het hopenloze van de situatie wat verdwijnt.

Verder nog ontopic, dat hele Zweden gaat ten onder geroep is echt schromelijk overdreven. Het gaat daar eigenlijk best wel lekker. Ja, er zijn problemen, maar waar zijn die er niet?
Wie is "we"? Alsof Europa overal verantwoordelijk voor is. Wat doet China in de vluchtelingenproblematiek? Japan? Saoedi-Arabie? Afrikaanse landen? Helemaal niets.
pi_164392524
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 13:33 schreef Homey het volgende:

[..]

Wie is "we"? Alsof Europa overal verantwoordelijk voor is. Wat doet China in de vluchtelingenproblematiek? Japan? Saoedi-Arabie? Afrikaanse landen? Helemaal niets.
Dat anderen hun verantwoordelijkheid niet nemen is geen enkele reden het zelf dus maar ook niet te doen.
Hier blazen we hoog van de toren over onze waarden en normen, ben er zelf ook nogal trots op. Laten we die dus hoog houden en niet laten vallen bij de eerste de beste drempel die we tegenkomen.

Sa is een anusgatland, daar niet op lijken lijkt mij alleen maar zeer goed. China, meer dan twijfelachtig, wil je ook al niet op lijken hopenlijk. Japan is aan het imploderen, ook al niet iets wat je zou moeten willen volgen. Afrika, tja,die kunnen niet eens hun eigen broek ophouden, mag ook hier weer hopen dat je niet diezelfde weg wil bewandelen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_164392809
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 13:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat anderen hun verantwoordelijkheid niet nemen is geen enkele reden het zelf dus maar ook niet te doen.
Hier blazen we hoog van de toren over onze waarden en normen, ben er zelf ook nogal trots op. Laten we die dus hoog houden en niet laten vallen bij de eerste de beste drempel die we tegenkomen.

Sa is een anusgatland, daar niet op lijken lijkt mij alleen maar zeer goed. China, meer dan twijfelachtig, wil je ook al niet op lijken hopenlijk. Japan is aan het imploderen, ook al niet iets wat je zou moeten willen volgen. Afrika, tja,die kunnen niet eens hun eigen broek ophouden, mag ook hier weer hopen dat je niet diezelfde weg wil bewandelen.
Right, maar als van de ruim 200 landen er 195 niets willen doen, komt dus alle shit op het bordje van maar 5 landen terecht. Daar schieten "we" veel mee op.

Mijn oplossing is breder: grenzen dicht voor kansloze massa-immigratie, niet zomaar sociale voorzieningen uitdelen als Sinterklaas, geen militaire interventies meer, en geen sancties op andere landen.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 13:54:34 #33
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_164393098
quote:
9s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vandaar dat je mij quote. Logisch.
Volgens mij reageerde jij op mij, en was ik niet begonnen met op jou reageren? :O :O :O
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 13:58:46 #34
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_164393272
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het punt is vooral dat wanneer ze op het Europese vasteland zijn aanbeland, die mensen ons probleem worden. We moeten er dan iets mee. Daarom is het beter om ze de pas af te snijden en ervoor te zorgen dat ze niet verder komen dan Turkije.
En als wij er iets mee "moeten", waarom "doen" we dan niet hetzelfde als turkije?
&lt;signature here&gt;.
pi_164393421
quote:
13s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 13:54 schreef ExTec het volgende:

[..]

Volgens mij reageerde jij op mij, en was ik niet begonnen met op jou reageren? :O :O :O
Verdomme, ge hedde gelijk.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 14:08:03 #36
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_164393604
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 13:33 schreef Homey het volgende:

[..]

Wie is "we"? Alsof Europa overal verantwoordelijk voor is. Wat doet China in de vluchtelingenproblematiek? Japan? Saoedi-Arabie? Afrikaanse landen? Helemaal niets.
En dat is de kern van de hypocrisie, hier :)

Want die mensen komen niet naar europa vanwege het weer, maar vanwege de sociale voorzieningen.

En hypocriet is dus het volk wat het o zo vanzelfsprekend vind dat turkije het wel doet, met het inherente gevaar dat we inderdaad de regie uit handen hebben gegeven,

En het niet hypocriete antwoord is:

We willen die mensen hier niet, dus maken we de omstandigheden hier net zo belaberd als china, japan, afrika, SA.

Maar mensen zoals KoosVogels mogen mij nog steeds uitleggen waarom hypocriet zijn en de regie aan die debiel erdogan geven blijkbaar zo veel beter is dan consequent zijn, en effectief dus zorgen dat die vluchtelingen hier helemaal niet meer naar toe willen komen :)

En ten overvloedde voor jokers me weer gaan beschuldigen van ze "allemaal dood willen schieten",

Ik laat me volstrekt niet uit over wat ik vind of wil,

Ik kaart slechts een hypocrisie formaat grand canyon aan, zo groot dat Jules de Korte hem kan zien, en die was niet alleen blind, maar die is ook nog eens al tijden dood, ken je na gaan hoe hypocriet bovenstaande redenering is ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_164394019
quote:
11s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:08 schreef ExTec het volgende:

[..]

En dat is de kern van de hypocrisie, hier :)

Want die mensen komen niet naar europa vanwege het weer, maar vanwege de sociale voorzieningen.

En hypocriet is dus het volk wat het o zo vanzelfsprekend vind dat turkije het wel doet, met het inherente gevaar dat we inderdaad de regie uit handen hebben gegeven,

En het niet hypocriete antwoord is:

We willen die mensen hier niet, dus maken we de omstandigheden hier net zo belaberd als china, japan, afrika, SA.

Maar mensen zoals KoosVogels mogen mij nog steeds uitleggen waarom hypocriet zijn en de regie aan die debiel erdogan geven blijkbaar zo veel beter is dan consequent zijn, en effectief dus zorgen dat die vluchtelingen hier helemaal niet meer naar toe willen komen :)

En ten overvloedde voor jokers me weer gaan beschuldigen van ze "allemaal dood willen schieten",

Ik laat me volstrekt niet uit over wat ik vind of wil,

Ik kaart slechts een hypocrisie formaat grand canyon aan, zo groot dat Jules de Korte hem kan zien, en die was niet alleen blind, maar die is ook nog eens al tijden dood, ken je na gaan hoe hypocriet bovenstaande redenering is ;)
Je kunt de regie prima in eigen hand houden, door gewoon de grenzen dicht te gooien, geen sociale voorzieningen uit te delen en duidelijk zeggen dat er niks te halen valt. Desnoods kan je zeggen dat er een limiet is van een klein aantal echte oorlogsvluchtelingen (alleen gezinnen). Een uitgebreide screening is minimaal vereist. Canada hanteert zo'n model, werkt prima. Toch sociaal, maar wel eerlijk en lokt geen misbruik en mensensmokkel uit. Bovendien geniet je het draagvlak van de bevolking, i.p.v dat de bevolking polariseert.

Zo ben je niet afhankelijk van dictators als Erdogan. Wat ze in Turkije doen boeit weinig, dat moeten die gasten lekker zelf uitmaken. Koosvogels wil de moral high ground claimen, ten koste van iemand anders zijn of haar portemonnee en veiligheid. Pas op voor dit soort figuren, die continu jij-bakken en in "wij' termen spreken. Zijn pro-massa immigratie, maar nemen zelf geen enkele vluchteling in huis, laat staan dat ze in de buurt van een AZC wonen.
pi_164394671
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 13:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

En als wij er iets mee "moeten", waarom "doen" we dan niet hetzelfde als turkije?
Je bedoelt dat we de vluchtelingen in enorme kampen moeten plaatsen die op ons eigen grondgebied staan? Want dat is wat Turkije doet. Dat land vangt miljoenen vluchtelingen op in afgetrapte kampen. Als het aan jou ligt bouwen we dergelijke opvanglocaties in Griekenland?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164394781
quote:
11s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:08 schreef ExTec het volgende:

En ten overvloedde voor jokers me weer gaan beschuldigen van ze "allemaal dood willen schieten",

Ik laat me volstrekt niet uit over wat ik vind of wil,
Dat is ook een beetje het probleem, nietwaar? Je loopt mij te beschimpen omdat ik verklaar voorstander te zijn van de Turkije-deal, maar het is volstrekt onduidelijk wat vervolgens jouw alternatief is. Jouw enige bijdrage is roepen dat ik hypocriet ben, iets wat verder een rotzorg zal zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164394824
quote:
11s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:08 schreef ExTec het volgende:

[..]

En dat is de kern van de hypocrisie, hier :)

Want die mensen komen niet naar europa vanwege het weer, maar vanwege de sociale voorzieningen.

En hypocriet is dus het volk wat het o zo vanzelfsprekend vind dat turkije het wel doet, met het inherente gevaar dat we inderdaad de regie uit handen hebben gegeven,

En het niet hypocriete antwoord is:

We willen die mensen hier niet, dus maken we de omstandigheden hier net zo belaberd als china, japan, afrika, SA.

Maar mensen zoals KoosVogels mogen mij nog steeds uitleggen waarom hypocriet zijn en de regie aan die debiel erdogan geven blijkbaar zo veel beter is dan consequent zijn, en effectief dus zorgen dat die vluchtelingen hier helemaal niet meer naar toe willen komen :)

En ten overvloedde voor jokers me weer gaan beschuldigen van ze "allemaal dood willen schieten",

Ik laat me volstrekt niet uit over wat ik vind of wil,

Ik kaart slechts een hypocrisie formaat grand canyon aan, zo groot dat Jules de Korte hem kan zien, en die was niet alleen blind, maar die is ook nog eens al tijden dood, ken je na gaan hoe hypocriet bovenstaande redenering is ;)
Dus je geeft eigenlijk al toe dat de meesten niet vluchten voor de oorlog maar dat ze hierheen komen om te profiteren van onze sociale voorzieningen. Dus zijn het economische migranten.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 15:02:21 #41
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_164395908
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:16 schreef Homey het volgende:

[..]

Je kunt de regie prima in eigen hand houden, door gewoon de grenzen dicht te gooien, geen sociale voorzieningen uit te delen en duidelijk zeggen dat er niks te halen valt. Desnoods kan je zeggen dat er een limiet is van een klein aantal echte oorlogsvluchtelingen (alleen gezinnen). Een uitgebreide screening is minimaal vereist. Canada hanteert zo'n model, werkt prima. Toch sociaal, maar wel eerlijk en lokt geen misbruik en mensensmokkel uit. Bovendien geniet je het draagvlak van de bevolking, i.p.v dat de bevolking polariseert.

Zo ben je niet afhankelijk van dictators als Erdogan. Wat ze in Turkije doen boeit weinig, dat moeten die gasten lekker zelf uitmaken. Koosvogels wil de moral high ground claimen, ten koste van iemand anders zijn of haar portemonnee en veiligheid. Pas op voor dit soort figuren, die continu jij-bakken en in "wij' termen spreken. Zijn pro-massa immigratie, maar nemen zelf geen enkele vluchteling in huis, laat staan dat ze in de buurt van een AZC wonen.
Kijk, dat is tenminste een niet hypocriet=consequent verhaal.

Overigens vind ik met name de regie in de handen van erdolf leggen behoorlijk problematisch.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 15:15:27 #42
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_164396451
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je bedoelt dat we de vluchtelingen in enorme kampen moeten plaatsen die op ons eigen grondgebied staan? Want dat is wat Turkije doet. Dat land vangt miljoenen vluchtelingen op in afgetrapte kampen. Als het aan jou ligt bouwen we dergelijke opvanglocaties in Griekenland?
Als je weigert om ervoor te zorgen dat europa minder aantrekkelijk is, en inziet dat zoveel macht toedelen aan debiel erdogan wel eens een heel ernstig probleem kan zijn: ja?
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 15:17:57 #43
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_164396550
quote:
15s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:36 schreef KoosVogels het volgende:

Jouw enige bijdrage is roepen dat ik hypocriet ben, iets wat verder een rotzorg zal zijn.
Nee, precies, liever ultra goedkoop proberen the moral high ground te bewandelen hé? :)

Maar je eigen woord is dus geen flikker waard, zoveel geef je toe. Want je normen en waarden zijn precies zo lang je normen en waarden als dat het je uitkomt?

En je post hier ook louter als tijdverdrijf, je probeert mensen niet te overtuigen van wat dan ook, want je woorden hebben 0,0 waarde.

Het is maar even dat we het weten.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 15:19:07 #44
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_164396598
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:38 schreef HSG het volgende:

[..]

Dus je geeft eigenlijk al toe dat de meesten niet vluchten voor de oorlog maar dat ze hierheen komen om te profiteren van onze sociale voorzieningen. Dus zijn het economische migranten.
Volgens mij zijn daar al cijfers van langsgekomen, was het niet 60% ofzo?
&lt;signature here&gt;.
pi_164396709
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 15:15 schreef ExTec het volgende:

[..]

Als je weigert om ervoor te zorgen dat europa minder aantrekkelijk is, en inziet dat zoveel macht toedelen aan debiel erdogan wel eens een heel ernstig probleem kan zijn: ja?
Dat heeft niet mijn voorkeur. Ik snij vluchtelingen liever de pas af, zoals nu gebeurt met de Turkije-deal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164396787
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 15:17 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, precies, liever ultra goedkoop proberen the moral high ground te bewandelen hé? :)

Maar je eigen woord is dus geen flikker waard, zoveel geef je toe. Want je normen en waarden zijn precies zo lang je normen en waarden als dat het je uitkomt?

En je post hier ook louter als tijdverdrijf, je probeert mensen niet te overtuigen van wat dan ook, want je woorden hebben 0,0 waarde.

Het is maar even dat we het weten.
Ik claim ook nergens de 'moral high ground'. Wel vind ik dat we de vluchtelingen die hier nu zijn, goed moeten behandelen. Ook ben ik er geen voorstander van om asielzoekers met geweld buiten de deur te houden.

Als dat de 'moral high ground' claimen is, dan zij dat maar zo.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 10 augustus 2016 @ 15:26:50 #47
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_164396932
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 15:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat heeft niet mijn voorkeur. Ik snij vluchtelingen liever de pas af, zoals nu gebeurt met de Turkije-deal.
En niet alleen is dat hypocriet, want met de mond beleiden we het ene, maar in de praktijk - je eigen woorden parafraserend - besteed je het lijden uit aan turkije,

En zadel je europa op met een enorm risico vanwege de macht die erdofl heeft.

En dat allemaal omdat KoosVogels zo graag schone handen wil houden! :)
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 15:31:59 #48
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_164397155
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 15:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik claim ook nergens de 'moral high ground'. Wel vind ik dat we de vluchtelingen die hier nu zijn, goed moeten behandelen.
Maar ondertussen is het besef dat er niet een ongelimiteerde toestroom kan bestaan, dat snappen we dan al wel, maar de consequenties aanvaarden, nope :)

quote:
Als dat de 'moral high ground' claimen is, dan zij dat maar zo.
Yup, dat is het.
&lt;signature here&gt;.
pi_164397250
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 15:26 schreef ExTec het volgende:

[..]

En niet alleen is dat hypocriet, want met de mond beleiden we het ene, maar in de praktijk - je eigen woorden parafraserend - besteed je het lijden uit aan turkije,

En zadel je europa op met een enorm risico vanwege de macht die erdofl heeft.

En dat allemaal omdat KoosVogels zo graag schone handen wil houden! :)
Goed, mijn voorkeur is duidelijk. Geen vluchtelingenkampen aan de randen van de EU, maar asielzoekers de pas afsnijden met behulp van Turkije.

Wat zou jij graag zien?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164397454
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 15:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik claim ook nergens de 'moral high ground'.
Natuurlijk wel Koos, laten we even realistisch hier blijven.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')