De geometrietabel.quote:Op vrijdag 2 september 2016 19:12 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ergo: als ik niet puur naar de framemaat moet kijken, waarnaar dan wel?
Ja, die had ik er net dus voor de Isaac al even naast gehad. Voor de Cube kon ik 'm zo nog niet vinden. Die Cube is verder ook niet zo heel bijzonder toch?quote:Op vrijdag 2 september 2016 19:15 schreef muzas het volgende:
[..]
De geometrietabel.
Je hebt een meting laten doen toch? dan heb je meer gekregen dan alleen een effectieve zadelbuislengte (ofwel 'framemaat')
Nou kun je het zo ingewikkeld maken als je zelf wil; uiteindelijk valt een hoop te schuiven met stuurpennen, spacers etc.. Maar ik wilde alleen even optekenen dat blind staren op 'framemaat' misleidend kan zijn.
Overigens is die cube alles behalve ultegra. Ja de achterderailleur. De rest (shifters, crankset, remmen(?)) is 105.
De schakelgroep(en) toch ook? Alleen de crankset is DA. Di2 systeem is Ultegraquote:Op vrijdag 2 september 2016 19:20 schreef muzas het volgende:
Ik weet niet hoe goed die eerste serie DA di2 is. De shifters zijn overigens ultegra... Waarom?
Oh ja ik zie het.quote:Op vrijdag 2 september 2016 19:23 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
De schakelgroep(en) toch ook? Alleen de crankset is DA. Di2 systeem is Ultegra
Omdat het een frame is dat een bepaald type liefhebber doet watertanden. Ik vraag mij overigens af of je voor de door jou genoemde prijs een beter frame kunt krijgen dan dat je nu hebt, Columbus EL was destijds een top buizenset en nu ga je voor maximaal middenklasse spul. Je hebt eigenlijk 2 opties met beter resultaat:quote:
Helder Ik had de indruk dat met de gemonteerde groepen en andere onderdelen, indien in nette staat en met bijv. een ander setje tweedehands wielen voor +/- 100 euro het best een leuke deal zou kunnen zijn. Overigens zou ik wel kijken wat er nog van de prijs af zou kunnen bij deze, natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 september 2016 19:25 schreef muzas het volgende:
[..]
Oh ja ik zie het.
Ik vind het veel geld voor een fiets zonder wielen.
O. Daar vertel je me iets nieuwsquote:Op vrijdag 2 september 2016 19:25 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Omdat het een frame is dat een bepaald type liefhebber doet watertanden. Ik vraag mij overigens af of je voor de door jou genoemde prijs een beter frame kunt krijgen dan dat je nu hebt, Columbus EL was destijds een top buizenset en nu ga je voor maximaal middenklasse spul. Je hebt eigenlijk 2 opties met beter resultaat:
-Het geld investeren in je huidige fiets en er helemaal een topfiets van maken met veel karakter
-deze fiets aan een liefhebber verkopen en het geld bij je budget optellen zodat je een betere middenklasser kunt kopen.
Ik vind die Cube persoonlijk driekeer niks maar dat is smaak. Lijkt wel een kinderfiets qua kleuren. In wat voor staat zijn de onderdelen op die Isaac fiets? Als je gelijk aandrijflijn moet vervangen met dura ace spul ben je sloot aan geld kwijt.quote:Op vrijdag 2 september 2016 18:08 schreef IrishBastard het volgende:
Na laatst een meting gedaan te hebben nu op zoek naar 56cm frame om mijn 90's Dura Ace (Cascarsi frame, dunwandig staal) fietsje te vervangen. Zie nu twee interessante opties:
http://www.marktplaats.nl(...)enfiets-ultegra.html
http://www.marktplaats.nl(...)ura-ace-maat-56.html
Budget is rond de 850 euro, maar indien nodig kan er iets bij. Heb zelf wel SPD pedalen die ik zo op die Isaac kan monteren, en setje wielen is ook wel te fixen (desnoods later te upgraden). Wat raden jullie aan, en waarom?
Als ik de link die je op de vorige pagina postte goed interpreteer heb je een modern stalen frame, eentje met 130mm tussen de achtervork. Als je Dura Ace groep 8 of meer kransjes heeft dan klopt dit. In dat geval passen alle moderne wielen. Met een beetje goed shoppen kun je makkelijk een set mooie wielen voor 300-400 Euro scoren. Er zijn zat specialisten op dit gebied hier.quote:Op vrijdag 2 september 2016 19:33 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
O. Daar vertel je me iets nieuws
Maar zou ik dan niet een volledige overhaul moeten doen? Zitten matige Mavic velgen op, naven krijgen speling, cassette en ketting aan vervanging toe, stuur verkeerde maat etc etc...
Ben je dan niet net zo goed een bak geld kwijt voor dan een erg oud frame? Ik heb ieets minder nostalgische binding, zoals je merkt
Is inderdaad 8 kransen. Qua stuur moet ik dan kijken, er zit nu zo'n stuurpen op die over het stuur heen schuift net als een oude stadsfiets. Altijd een rond stuur dus, waar ik afgeplat bovenop wat aangenamer zou vinden. Maar dan zou ik de pen natuurlijk gewoon kunnen vervangen.quote:Op vrijdag 2 september 2016 19:46 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Als ik de link die je op de vorige pagina postte goed interpreteer heb je een modern stalen frame, eentje met 130mm tussen de achtervork. Als je Dura Ace groep 8 of meer kransjes heeft dan klopt dit. In dat geval passen alle moderne wielen. Met een beetje goed shoppen kun je makkelijk een set mooie wielen voor 300-400 Euro scoren. Er zijn zat specialisten op dit gebied hier.
Cassette en ketting horen tot normaal onderhoud, die moet je bij normaal gebruik toch 1x per jaar vervangen en kun je buiten je aankoop budget houden. Kosten trouwens niet zoveel in 8-speed. het stuur, noem eens even op wat je nodig hebt (breedte hart op hart en diameter net naast de stuurpen), wellicht dat ik nog wat heb liggen.
Dit frame was in zijn tijd een topframe, goed vakmanschap vergaat niet.
Logische vraag, maar dat is bij iedere tweedehands fiets toch? Dat zul je altijd op locatie moeten checken lijkt mequote:Op vrijdag 2 september 2016 19:46 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Ik vind die Cube persoonlijk driekeer niks maar dat is smaak. Lijkt wel een kinderfiets qua kleuren. In wat voor staat zijn de onderdelen op die Isaac fiets? Als je gelijk aandrijflijn moet vervangen met dura ace spul ben je sloot aan geld kwijt.
https://www.mantel.com/sh(...)cy1yYWNlI3N0YXJ0OQ==
Vast nog wel ergens goedkoper te krijgen maar even als vergelijk.
Eeuwig niet, maar het wel degelijk spul. Ik denk dat Ivo nog wel met oudere groepen rijdt.quote:Op vrijdag 2 september 2016 19:54 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Is inderdaad 8 kransen. Qua stuur moet ik dan kijken, er zit nu zo'n stuurpen op die over het stuur heen schuift net als een oude stadsfiets. Altijd een rond stuur dus, waar ik afgeplat bovenop wat aangenamer zou vinden. Maar dan zou ik de pen natuurlijk gewoon kunnen vervangen.
Moet hij wel eerst los komen, nu zit hij vastgeroest oid kan hem dus nu ook niet in hoogte verstellen, en volgens de meting zou hij ongeveer 6-7 cm omhoog moeten dit om de lijn met de zadelhoogte goed te krijgen. Ben nu dus wat meer onderrug aan het trainen
Hoe zit dat dan eigenlijk met die groepen? Ik bedoel, dat het een DA remmenset en voor/achter derrailleur zijn betekent toch niet dat die het eeuwige leven hebben, lijkt me?
repliquequote:Op vrijdag 2 september 2016 20:36 schreef IrishBastard het volgende:
Is deze combinatie van frame/groepen nou heel goedkoop of ligt dat aan mij? Alle vergelijkbare frames zijn ¤400 duurder, zou deze of beschadigd of gejat zijn ofzo?
http://www.marktplaats.nl(...)rd-groep-fuul.html?1
quote:Op vrijdag 2 september 2016 20:45 schreef muzas het volgende:
[..]
Da's chinees voor nep, IrishBastard.
Ik vertaal het ff voor je. Zo ben ik.
Pennen zijn inderdaad te vervangen. Je kunt ook met een adapter een moderne ahead stuurpen erop zetten. Persoonlijk vindt ik dat lelijk uitzien. Je kunt een klassieke stuurpen tot een bepaalde hoogte verstellen, er zit een markering op tot hoe ver het mag. 6-7cm omhoog is best veel, dat geeft mij het gevoel dat je frame wel eens wat te klein kan zijn. Een vuistregel voor klassieke frame is dat je zadelpen ongeveer een vuist boven je bovenbuis uitsteekt. Is dat bij jou het geval of steekt je zadelpen verder uit?quote:Op vrijdag 2 september 2016 19:54 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Is inderdaad 8 kransen. Qua stuur moet ik dan kijken, er zit nu zo'n stuurpen op die over het stuur heen schuift net als een oude stadsfiets. Altijd een rond stuur dus, waar ik afgeplat bovenop wat aangenamer zou vinden. Maar dan zou ik de pen natuurlijk gewoon kunnen vervangen.
Moet hij wel eerst los komen, nu zit hij vastgeroest oid kan hem dus nu ook niet in hoogte verstellen, en volgens de meting zou hij ongeveer 6-7 cm omhoog moeten dit om de lijn met de zadelhoogte goed te krijgen. Ben nu dus wat meer onderrug aan het trainen
Hoe zit dat dan eigenlijk met die groepen? Ik bedoel, dat het een DA remmenset en voor/achter derrailleur zijn betekent toch niet dat die het eeuwige leven hebben, lijkt me?
De 90-ies zijn tamelijk specifiek qua smaak, zeker bij frames die een Italiaanse sfeer moeten oproepen. Daar moet je van houden. Mijn smaak is het iig niet.quote:Op vrijdag 2 september 2016 20:08 schreef IrishBastard het volgende:
Voor mijn beeldvorming trouwens: wat zou zo'n klassieker ongeveer waard zijn dan? Ik hecht er namelijk echt niets aan en vind 'm zelfs lelijk Ook dat zou voor mij reden zijn iets nieuwers te zoeken, natuurlijk
Let wel: frame is verre van perfect. Er zit een deuk in de bovenste stang (van het stuur dat er eens tegen aan geslagen is waarschijnlijk), er zit roest op de verchroomde achterbrug en wat aan het frame.
Zadelpen zit wel ongeveer een volledige handbreedte boven de buis, heb geen hele grote handen, dus dat lijkt te kloppen. Zal eens nameten hoe ik met het stuur zit dan.quote:Op vrijdag 2 september 2016 20:52 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Pennen zijn inderdaad te vervangen. Je kunt ook met een adapter een moderne ahead stuurpen erop zetten. Persoonlijk vindt ik dat lelijk uitzien. Je kunt een klassieke stuurpen tot een bepaalde hoogte verstellen, er zit een markering op tot hoe ver het mag. 6-7cm omhoog is best veel, dat geeft mij het gevoel dat je frame wel eens wat te klein kan zijn. Een vuistregel voor klassieke frame is dat je zadelpen ongeveer een vuist boven je bovenbuis uitsteekt. Is dat bij jou het geval of steekt je zadelpen verder uit?
De 8-vits Dura Ace groep is een van de meest langlevende groepen die ooit gebouwd is. Eigenlijk een van de beste combinaties van duurzaamheid, modernheid en makkelijke verkrijgbaarheid van onderdelen. Voor een gebruiksklassieker is dit een hele goede keuze. Nadeel is alleen dat de schakeling niet combineerbaar is met andere Shimano groepen. Maar ook daar zijn wat trucjes voor .
[..]
De 90-ies zijn tamelijk specifiek qua smaak, zeker bij frames die een Italiaanse sfeer moeten oproepen. Daar moet je van houden. Mijn smaak is het iig niet.
Ik zou zeggen dat een Columbus EL frame in goede staat (geen roest en geen deuken) kaal op iets van 200-400 Euro komt, het prijsverschil zit 'm in de finesse van de lugs en afwerking en in het merk. DA 8-vits groep is minimaal 200. Verkoop je deze fiets via marktplaats dan kom je op hooguit 200 Euro, de prijs in Nederland ligt gewoon erg laag. Bied je 'm in Duitsland aan dan is 500 Euro haalbaar, met een beetje moeite, goede presentatie en wat zorg vooraf (stuurpen loshalen).
Ja, vooral omdat ik niet goed weet hoeveel een degelijke beginnersfiets zou moeten kosten. Uiteindelijk zou ik maximaal 1200-1500 euro willen uitgeven, maar omdat ik toch ook nog een beetje het water moet testen wil ik er ook niet meteen een fortuin aan kwijt zijn.quote:Op zaterdag 3 september 2016 18:56 schreef cafca het volgende:
Je budget is erg breed, er zit nog al een verschil tussen 500 en 1500 euro.
En is dat voor de fiets alleen, of inclusief kleding, helm en pedalen?
Oké, bedankt voor de heads-up!quote:Voor 500 euro koop je zeker geen goede nieuwe racefiets, voor 1500 zeker wel.
Welke framemaat je hebt is ook afhankelijk van merk en type.
De fietsen uit je linker hebben de goedkoopste (claris) en op een na goedkoopste groepen die er zijn, zou ik niemand aanraden.
Schijndel is inderdaad niet zo ver van me vandaan, dus ik zal daar eens langsgaan. Goed om te lezen dat ze je niet meteen het duurste willen aansmeren. Bedankt voor de tip, ook de fiets!quote:Ik zou voor minimaal Tiagra gaan, bij voorkeur 105.
Ik zou naar een goede speciaalzaak gaan en je daar laten adviseren.
Ik ben niet heel goed bekend in Eindhoven kwa fietsenwinkels, maar ik kom nog wel eens bij Mutsaars in Schijndel,is toch redelijk in de buurt, dat vind ik een hele fijne zaak, deskundig advies en ze proberen je niet per se het duurste te verkopen.
Voorbeeldje: https://www.salden.nl/nl/(...)-tempo-race-105.html
105 is dus de middenklasse groep van Shimano, zeg maar.quote:om bij Shimano te blijven, er zijn verschillende afmontagen niveau's.
de laagste Claris het hoogste Dura Ace.
Claris
Sora
Tiagra
105
Ultegra
Dura-Ace
de eerste 2 word gezien als echt budget, de laatste 2 moet je duidelijk extra voor in de buidel tasten.
over het algemeen roepen we altijd als beginner mik bij een tweedehands fiets op 105, maar een leuke tiagra afmontage hoef je ook je neus niet voor op te halen.
en een ouder Ultegra afmontage kan ook binnen je budget passen
En om het nog makkelijker te maken; Ik rij liever met een nieuwe tiagra 4700 dan met een oude ultegra 6600quote:Op zaterdag 3 september 2016 21:49 schreef cafca het volgende:
Uit de OP:
[..]
105 is dus de middenklasse groep van Shimano, zeg maar.
Goede rugzak kopen. Je hebt er genoeg die speciaal gevormd zijn voor de racer.quote:Op zaterdag 3 september 2016 23:52 schreef Andyy het volgende:
Rij je naar werk met of zonder rugzak? Met is niet heel prettig op een racer vind ik
Vaude heeft ook hele goede. Met een soort 'net' wat voor ventilatie zorgt en waardoor de achterkant van je rugzak niet tegen je rug plakt. Daarnaast handige extra's zoals een bevestigingsysteem voor je helm en een beschermhoes voor als het gaat regenen.quote:Op zondag 4 september 2016 08:54 schreef muzas het volgende:
[..]
Goede rugzak kopen. Je hebt er genoeg die speciaal gevormd zijn voor de racer.
Ik heb de deuter race exp air. Zou er zo een toch van 100+ mee rijden.
Totaal overheen gelezen, bedankt!quote:Op zaterdag 3 september 2016 21:49 schreef cafca het volgende:
Uit de OP:
[..]
105 is dus de middenklasse groep van Shimano, zeg maar.
Waarschijnlijk met een klein rugzakje. Zou ik die niet op een snelbinder kunnen vastmaken of draag ik die beter op m'n rug?quote:Op zaterdag 3 september 2016 23:52 schreef Andyy het volgende:
Rij je naar werk met of zonder rugzak? Met is niet heel prettig op een racer vind ik
Dat heeft die deuter dus ook allemaal.quote:Op zondag 4 september 2016 09:59 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Vaude heeft ook hele goede. Met een soort 'net' wat voor ventilatie zorgt en waardoor de achterkant van je rugzak niet tegen je rug plakt. Daarnaast handige extra's zoals een bevestigingsysteem voor je helm en een beschermhoes voor als het gaat regenen.
Laatst 70km gefiets met een propvol rugzak en geen moment last van gehad.
Met een snelbinder kun je niks vastmaken. Als je iets goed op de fiets wil zetten voor woon-werk en het er snel weer af kunt halen, dan kun je kijken naar een Topeak Rackpack met bijbehorende drager. Die schuif je er zo op en klikt vast. Zit muurvast totdat je op het knopje drukt en je hem er weer af kunt schuiven. De dragers zijn er ook voor racefietsen zonder oogjes, die zitten dan aan de zadelpen vast. Let wel op, dit kun je niet doen bij een carbon zadelpen.quote:Op zondag 4 september 2016 10:03 schreef sm4rtb1ts het volgende:
[..]
Totaal overheen gelezen, bedankt!
[..]
Waarschijnlijk met een klein rugzakje. Zou ik die niet op een snelbinder kunnen vastmaken of draag ik die beter op m'n rug?
Maakt dat voor woon-werk-verkeer echt veel uit? Ik ben me ook aan het oriënteren op een racefiets (ik heb nu een oude hybride).quote:Op zaterdag 3 september 2016 18:56 schreef cafca het volgende:
Ik zou voor minimaal Tiagra gaan, bij voorkeur 105.
Als je niet veel schakelt maakt het in gebruik niet heel veel uit, maar wel kwa duurzaamheid. Zoals hierboven beschreven: een Dura Ace groep uit de jaren 90 schakelt nog prima (en houdt nog wat restwaarde als je hem wilt verkopen), een Sora groep van 10 jaar oud kun je waarschijnlijk zo weggooien. Wat dat betreft geldt 105 zo'n beetje als de gulden middenweg.quote:Op zondag 4 september 2016 11:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maakt dat voor woon-werk-verkeer echt veel uit? Ik ben me ook aan het oriënteren op een racefiets (ik heb nu een oude hybride).
Ik fiets uitsluitend over vlak geasfalteerd wegdek, dus geen heuvels hier. Ik hoe dus nauwelijks te schakelen. Heeft een duurdere groep dan nog veel meerwaarde eigenlijk?
OK. Ik heb wel eens gehoord dat het echt duurdere spul minder duurzaam is, omdat hier alles aangedaan is om gewicht te besparen, en dat dit de duurzaamheid niet ten goede komt. Klopt dit?quote:Op zondag 4 september 2016 13:12 schreef cafca het volgende:
maar wel kwa duurzaamheid. Zoals hierboven beschreven: een Dura Ace groep uit de jaren 90 schakelt nog prima (en houdt nog wat restwaarde als je
Dat is bij de allerbeste groepen het geval. De Dura Ace uit het begin van de jaren '90 was daarop een uitzondering. Voor de beste prijs/kwaliteit/duurzaamheid verhouding kom je normaliter uit bij de middenklasse groepen als Veloce, 105, Cyclone, Athena en Ultegra (om het niet alleen tot Shimano te beperken).quote:Op zondag 4 september 2016 14:06 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
OK. Ik heb wel eens gehoord dat het echt duurdere spul minder duurzaam is, omdat hier alles aangedaan is om gewicht te besparen, en dat dit de duurzaamheid niet ten goede komt. Klopt dit?
Veel plezier ermee. Er rijdt niets zo lekker als een nieuwe (tweedehands) fiets.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 08:04 schreef Bronson het volgende:
[..]
Heb hem gekocht.
Even goed schoonmaken en nieuwe buitenbandjes en hij ziet er weer prima uit.
zonder is natuurlijk altijd lekkerder.quote:Op zaterdag 3 september 2016 23:52 schreef Andyy het volgende:
Rij je naar werk met of zonder rugzak? Met is niet heel prettig op een racer vind ik
som is dat zeker waar.quote:Op zondag 4 september 2016 14:06 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
OK. Ik heb wel eens gehoord dat het echt duurdere spul minder duurzaam is, omdat hier alles aangedaan is om gewicht te besparen, en dat dit de duurzaamheid niet ten goede komt. Klopt dit?
Weet je al welk soort geo je wil? Meer op comfort gericht of toch meer een beenhard sprintersmodel.quote:Op maandag 5 juni 2017 12:32 schreef stripe het volgende:
Op zoek naar ervaringen en do's en don'ts:
Wat raden jullie aan? Bij praktisch alle merken kan je voor rond de ¤2000 een carbon frame krijgen met een goede groep, maar wat zijn écht goede frames? Is het het geld waard om direct voor een Ultegra groep te gaan of volstaat 105?
Dank voor je reactie. Daar heb ik eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht. Ga me eerst even inlezen in de verschillen!quote:Op maandag 5 juni 2017 13:50 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Weet je al welk soort geo je wil? Meer op comfort gericht of toch meer een beenhard sprintersmodel.
sommige onderdelen kan het lonen om voor ultegra te kiezen , maar met 105 heb je ook een prima groep.quote:Op maandag 5 juni 2017 12:32 schreef stripe het volgende:
Op zoek naar ervaringen en do's en don'ts:
Fiets nu al een jaar of 5-6 op mijn beginnersfiets (Koga Miyata Flyer uit 2009 afgemonteerd met Shimano Tiagra. Aluminium frame met carbon voorvork.
Nu het wielrennen wat serieuzer wordt en ik me over een paar maanden wil aansluiten bij een wielerclub ben ik aan het kijken naar een andere fiets:
- carbon frame
- Shimano Ultegra/Dura Ace (of evt. 105) het liefst shimano omdat ik daar eigenlijk al het gereedschap voor heb, en tevreden ben over de betrouwbaarheid en beschikbaarheid van onderdelen.
Wat raden jullie aan? Bij praktisch alle merken kan je voor rond de ¤2000 een carbon frame krijgen met een goede groep, maar wat zijn écht goede frames? Is het het geld waard om direct voor een Ultegra groep te gaan of volstaat 105?
Ik heb een bike fit gedaan en vond het resultaat op zich best fijn. Ging "wat" verder dan het zadel op de goeie hoogte zetten - logisch op zich, maar hij heeft bv ook het stuur met wat gerommel hoger gezet, de plaatjes in mijn schoenen wat versteld, etc.quote:Op woensdag 7 juni 2017 23:23 schreef Bogatell het volgende:
Wat is in jullie opinie de toegevoegde waarde van een zgn. ''bike fitting''?
Bedrijf waar ik mijn Specialized fiets heb gekocht werkt samen met een soort 'in house' franchiser die dan anderhalf uur de tijd voor je neemt om jou zgn. helemaal 'perfect' op de fiets te zetten.
Bij de verkoop viel mij al op dat de dealer nogal aandrong op het doen van een dergelijke bike fitting, met name omdat ik door de aankoop van mijn fiets 50% korting daarop krijg.
Desondanks kost het me alsnog bijna 80 euro. Aanvankelijk was ik enthousiast en zei ik dat ik dit zeker ging doen, maar bij nader inzien vraag ik mij eigenlijk af of dit echt toegevoegde waarde heeft voor mij als amateur fietser die gemiddeld vier keer per maand een rondje zal gaan fietsen.
Ik neem toch aan dat de dealer mijn standaard maten opmeet om daar de fiets op in te stellen zoals ze zelfs bij de Vos doen, en dat de bike fitting meer fine tuning is. Zijn natuurlijk ook weer allerlei bedrijfjes om de fietsen business heen die er een graantje van mee willen pikken. Doen of niet wat vinden jullie?
Bianchi zijn wel echt mooie fietsen, mooi afgewerkt en de infinito echte comfortracer, kan je niet veel fout mee doen. Maar bij een Bianchi fiets zou ik voor Campagnolo afmontage gaan, Athena dan of zo.quote:Op woensdag 7 juni 2017 14:26 schreef stripe het volgende:
Hoe wordt hier gedacht over het merk Bianchi?
Ik twijfel tussen een aantal merken maar heb een kans om deze fiets te kopen (praktisch nieuw).
De fiets voldoet eigenlijk volledig aan mijn eisen:
- Goed frame (carbon)
- Volledig Shimano Ultegra 11spd afgemonteerd
- Model is wel 2015 maar de prijs is een stuk aantrekkelijker vergeleken met andere full-carbon fietsen.
[ afbeelding ]
Mooie fietsen, prima groepset. Maar heb weleens klachten gehoord over de verdere afmontage, en dan voornamelijk wielen.quote:Op woensdag 7 juni 2017 14:26 schreef stripe het volgende:
Hoe wordt hier gedacht over het merk Bianchi?
Ik twijfel tussen een aantal merken maar heb een kans om deze fiets te kopen (praktisch nieuw).
De fiets voldoet eigenlijk volledig aan mijn eisen:
- Goed frame (carbon)
- Volledig Shimano Ultegra 11spd afgemonteerd
- Model is wel 2015 maar de prijs is een stuk aantrekkelijker vergeleken met andere full-carbon fietsen.
[ afbeelding ]
Ik zoek eigenlijk specifiek een Shimano afmontage omdat ik daar al het gereedschap voor heb en dus weet hoe alles onderhouden moet worden. De fiets die ik evt. Kan kopen heeft alleen wat testkilometers gemaakt en is dus praktisch nieuw, de korting is wel aanzienlijk dus echt wel het overwegen waard. Maar met Shimano Ultergra is niks mis lijkt me toch? Het evt. kiezen voor Campagnolo zou dan puur persoonlijke voorkeur zijn of is er nog een andere reden om toch voor Campagnolo te gaan?quote:Op donderdag 8 juni 2017 10:43 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Bianchi zijn wel echt mooie fietsen, mooi afgewerkt en de infinito echte comfortracer, kan je niet veel fout mee doen. Maar bij een Bianchi fiets zou ik voor Campagnolo afmontage gaan, Athena dan of zo.
Die bike fitting van 80 euro maakt toch ook niets meer uit wanneer je zulk bedrag aan een fiets uitgeeft, maar je zit beter op je fiets. En een normale fietshandelaar rekent ook niets aan om die iets langere of korter stuurpen te vervangen als dat nodig is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |