abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_164355705


Wat is geocaching?
Kort samengevat is geocaching schatzoeken met behulp van een GPS-apparaat.

Je zoekt op de website www.geocaching.com een geocache die je wilt gaan zoeken. Bij deze geocache staan coördinaten, deze voer je in in je GPS-apparaat en vervolgens navigeer je naar deze coördinaten. Als je daar bent aangekomen kun je op zoek naar de daadwerkelijke geocache. Heb je deze gevonden dan vind je hierin een logboek. Hierin noteer je de datum en je geocaching-gebruikersnaam. Vervolgens leg je de cache weer op precies dezelfde plek terug, zodat een volgende geocacher deze ook weer kan vinden. Je hebt nu een geocache gevonden! Dit kun je op de website registreren, waarbij het voor de plaatser van de geocache leuk is als je er een verhaaltje bij schrijft.

In het volgende filmpje wordt op een eenvoudige manier uitgelegd wat geocachen is:

Ik heb geen GPS, kan ik nu niet geocachen?
Als je geen los GPS-apparaat hebt wil dat nog niet zeggen dat je niet kunt geocachen. Heb je wellicht een smartphone met GPS? Voor de verschillende smartphones zijn er diverse apps om te kunnen geocachen!
Ook geen smartphone met GPS? Met een TomTom kan het ook. En sommige caches zijn met behulp van Google Maps en goed zoeken ook wel helemaal zonder GPS te doen, maar dat geldt lang niet voor alle geocaches.

Hoe groot is een geocache?
Geocaches zijn er in verschillende maten, maar ook in verschillende vormen. Op geocaching.com wordt bij de cachebeschrijving aangegeven welk formaat geocache je ongeveer moet zoeken:

Micro - minder dan 100 ml. Vaak zo'n doosje die vroeger om een fotorolletje zat.
Small - tussen de 100 ml. en 1 liter. Vaak een broodtrommel.
Regular - tussen de 1 en 20 liter. Vaak een oude munitie-box.
Large - 20 liter of groter.
Other - Zie de cachebeschrijving voor meer informatie.

Wat in dit rijtje niet specifiek voorkomt, maar wat je wel steeds vaker ziet is de zogeheten nano. Dit is een zeer kleine geocache van ongeveer het formaat van het topje van je pink.

Welke soorten geocaches zijn er?
Net als dat geocaches er in verschillende maten zijn, zijn er ook verschillende soorten geocaches. Het soort geeft aan wat je er voor moet doen om de geocache te kunnen loggen. Dit zijn de meest voorkomende soorten in Nederland:

Traditional - Dit is zoals de naam al doet vermoeden het traditionele soort geocache, zoals geocaching ooit bedacht was. Bij een traditional is het zo dat op de cache-pagina op geocaching.com één coördinaat wordt gegeven. Om deze soort geocache te loggen voer je dit coördinaat in in je GPS-apparaat en vervolgens navigeer je daar naartoe. Op die locatie kun je meteen beginnen met zoeken naar de geocache.

Multi-Cache - Bij een multi-cache doe je meerdere locaties aan voordat je bij de daadwerkelijke cache-locatie aankomt. Je zult dus eerst een route moeten wandelen/fietsen/rijden/varen/... Wat je op de verschillende tussenlocaties moet doen is afhankelijk van de specifieke geocache. Het kan zijn dat je op zo'n tussenlocatie een nieuw coördinaat vind, maar het kan ook zijn dat je op die locatie een vraag moet beantwoorden en daarmee te weten komt wat de volgende locatie op de route is.

Mystery/Puzzle - Dit is eigenlijk een "cacth-all" soort. Hieronder kunnen diverse soorten geocaches vallen, die (nog) niet onder een andere categorie vallen. Toch zijn dit meestal de puzzelcaches, wat wil zeggen dat je eerst een puzzel moet oplossen voordat je het coördinaat van de daadwerkelijke geocache zult vinden. Dit kan letterlijk een puzzel (cryptogram, sudoku, woordzoeker, ...) zijn, maar het kan ook zijn dat je een aantal vragen (over een bepaald onderwerp) moet beantwoorden en dat je met behulp van deze antwoorden een coördinaat kunt berekenen.

Andere soorten geocaches die je af en toe tegenkomt in Nederland zijn:
Letterbox Hybrid, Wherigo, Event cache,
Earth cache, Virtual cache, Webcam cache

Een beschrijving van deze soorten en nog een paar andere soorten kun je hier vinden.

Wat zijn trackables?
In een geocache vind je naast een logboek/logrol waar je je naam op schrijft, vaak ook nog andere zaken aan. Dat kan klein speelgoed of andere prullaria zijn, iets wat leuk is voor kleine kinderen als ze een geocache hebben gevonden. Maar er kunnen ook zogeheten trackables in zitten. Trackables zijn items waarop een unieke code staat. Deze code kun je loggen op geocaching.com. Deze trackables krijgen vaak een missie mee, bijvoorbeeld dat hij naar New York wil reizen, of juist dat hij zoveel mogelijk Nederlandse gemeenten wil aandoen. Als je zo'n trackable aantreft in een geocache dan mag je deze ook meenemen, het is dan de bedoeling dat je op goecaching.com registreert dat je hem hebt opgepikt uit de betreffende cache en vervolgens probeer je te helpen de missie te realiseren. Hierbij is het echter wel de bedoeling dat je deze trackable niet te lang in je bezit houd maar ook snel weer in een andere geocache achterlaat.

Er zijn drie soorten trackables te onderscheiden:
Travel bugs - Een travel bug is een dogtag met daarop een unieke code. Deze dogtags worden vaak aan andere voorwerpen gehangen, bijvoorbeeld een klein knuffelbeertje of een speelgoedauto.
Geocoins - Een geocoin is een speciaal soort munt met daarop een unieke code. Geocoins zijn er in verschillende uitvoeringen en kunnen soms worden uitgegeven om een speciale gebeurtenis te herinneren of juist om een bepaalde hobby weer te geven.
Andere trackables - Andere trackables werken hetzelfde als travel bugs, maar komen voor in verschillende vormen. Ze zijn er in de vorm van sleutelhangers, stickers, maar ook als kledingstuk. Sommige trackables worden dan ook niet in een geocache gestopt, maar kunnen worden gelogd als je ze tegenkomt. Zo kan er bijvoorbeeld een trackable-sticker op een auto zijn geplakt.

Het volgende filmpje geeft een korte uitleg over trackables:

Welke sites zijn handig bij het geocachen?
www.geocaching.com De officiele Geocaching website, hier schrijf je jezelf in en kun je alle geocaches vinden.
www.geocaching.nl De Nederlandse site, voor extra NL info.
www.globalcaching.eu/Tools/Tools.aspx Diverse online tools die handig kunnen zijn.
geocaching.marckoppert.com/geocacheTools.php?page=wordValue Nog meer tools.
tile.openstreetmap.nl Met je muis over de kaart gaan, dan zie je rechtsonder zowel de RD- (RijksDriehoek) als de Lat/Lon-coördinaten.
et10.org/gc/rd.php Handige site voor RD -> WGS en WGS -> RD conversie.
http://www.globalcaching.eu/Cachers/ccc.aspx Als je er niet uitkomt op locatie. een app zodat je kan kijken wie er al is geweest en die kan je bellen voor een hulplijntje. Op de site staat precies uitgelegd hoe en wat
http://www.techblazer.com/geocaching-log-sheets/ Allerlei verschillende logsheets

Ik ben geen premium member, kan ik toch een Premium Member Only Geocache loggen?
Jazeker dat kan! Allereerst moet je weten wat de GC-code van de Premium Member Only Geocache is. Als je die weet kun je hem loggen via een achterdeurtje. Neem de volgende URL: http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?wp=GCcode vervang hierin GCcode door de GC-code van de geocache die je wilt loggen. Zo simpel is het!

Hulp nodig bij het oplossen van een Mystery cache?
Als je hulp nodig hebt bij het oplossen van een geocache zijn er hier genoeg mensen die je graag een eindje op weg helpen. Denk er echter wel aan om eventuele (deel-)antwoorden in spoiler-tags te zetten, sommige mensen lossen de puzzels liever zelf op!

Wil je een keer met andere mensen geocachen?
Vanuit dit topic worden er regelmatig FOK! Geocache Meets georganiseerd. Leuk als je eens een keer met andere mensen wilt geocachen, maar ook leuk voor beginners om kennis te maken met het geocachen onder begeleiding van ervaren geocachers.
Elke meet spreken we in een andere plaats af om daar een aantal geocaches te gaan zoeken. Zo zijn we in het verleden al in Utrecht, Bussum, Leiden en Leusden geweest. Is jouw stad de volgende op ons lijstje?
Hoe dan ook: Iedereen is welkom!

Wordt er bij een meet ook gelogd als één team?
Vanaf de vierde FOK! Geocache Meet in Leusden is er besloten om naast de eigen usernames ook als teamFOK! te loggen. Dit account is aangemaakt om te loggen welke geocaches door FOK!kers gezamelijk zijn gelogd. Dit kan zijn tijdens een FOK! Geocache Meet, maar ook tijdens een FOK! Geocache mini-Meet. Eigenlijk zolang er via dit topic is afgesproken dus.
Wil je ook loggen als teamFOK! stuur dan even een PM naar Rockfire voor de inloggegevens.

Welke FOK!kers geocachen?
Hieronder een lijstje van FOK!kers die ook geocachen:

FOK!-username - Geocaching-username
automatic_ - Purk87 (Noord-Brabant)
BaasKwadraat - poosmells25
belle1608 - anti-krakers (Zuid-Holland)
Blue Thunder - ronkna (Den Helder)
Borizzz - Borizzzz (Gelderland)
Cbf600 - cream240 (Groningen)
c0nd0r - c0nd0r (Overijssel)
datisstom - Flatl (Venlo)
DaMook - DaMook (Eindhoven)
DeLuna - Deluna92 (Heerenveen)
dralion13 - dralion13
Elunite - Elunite (België)
Erwin1973 - Erwin73
Eska - ???
jefmen - jefmen (Rotterdam - Hank)
Jojogirl - Jojogirl (Leiden)
kwiebuske - zwarte_hand (Hellevoetsluis - en waar mijn werk mij brengt (detachering))
LamstraalASD - ???
liesje1979 - Annelies1979 (Den Haag)
Lijnloos - Lijnloos (Leusden)
Magneet - ???
maartend - MacDD (Terneuzen)
motorbloempje - Faithy
Nanook24 - Daffie (Noord Holland - West Friesland)
NaRRaToR - MegaTobi (Noord-Brabant)
Nembrionic - ???
nikky - Chavasch
OzBunyip - Nat&Es (Brisbane, Australië)
Poppenkastpop - _KJH_ (Groningen)
qltel - qltel (Goch, Duitsland)
Randa_v - ???
Reintji - Reintji (Groningen)
Rewimo - Rewimo (Goch, Duitsland)
RJD - Erjeetje
??? - Robert1983
Rockfire - Rockfire (Amersfoort)
Rockiejj - Rockiej (Zuid Holland omstreek Leiden)
sawadie - ??? (Groningen / Drenthe)
Solique - Solique (Zuid-Holland / Noord-Holland)
Spockjuh_ - debuurman (Apeldoorn)
Tha_Duck - Tha_Duckies (NL Utrecht/ DE Eifel)
Thinkk-Pinkk - Th-P_
trainfreak - trainfreak (België)
Yngwie - FirebladeNL (Noord Brabant)

Wil je ook in de lijst? Post dan even je geocaching-username in dit topic.

De OP vind je hier

[ Bericht 1% gewijzigd door Nijna op 10-08-2016 22:32:25 ]
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_164355709
De laatste post was:

quote:
12s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 08:24 schreef cbf600 het volgende:
iemand nog leuke vakantie geocache verhalen ?

Wij gaan pas 21 augustus as. op vakantie, dus nog even afzien.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_164355775
Vakantie geocache niet, ik heb er tijdens de vakantie 1 gezocht (en gevonden), we hebben vooral weinig gedaan, kids hebben heerlijk gespeeld en dat was eigenlijk ook wel lekker.

Ik heb wel een keer mn auto muurvast gereden in de blubber toen ik dacht de kortste weg te nemen zeg maar ;).
Een aardige meneer uit de buurt is me komen redden ;).
Achteraf vind ik het grappig, maar op het moment zelf vond ik het eigenlijk helemaal niet grappig. Het werd in elk geval geen cachen meer die dag ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_164355778
Om eerlijk te zijn doe ik in de zomer minder aan cachen dan in de rest van het jaar. Geocachen is voor mij een hulpmiddel/handvat om de deur uit te gaan. In de zomer heb ik zoveel te doen dat ik dat handvat niet nodig heb.

In het late najaar en de winter trek ik er weer op uit om doosjes te vinden.
pi_164355984
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 09:10 schreef nanuk het volgende:
Om eerlijk te zijn doe ik in de zomer minder aan cachen dan in de rest van het jaar. Geocachen is voor mij een hulpmiddel/handvat om de deur uit te gaan. In de zomer heb ik zoveel te doen dat ik dat handvat niet nodig heb.

In het late najaar en de winter trek ik er weer op uit om doosjes te vinden.
Onze kinderen zijn niet zo heel enthousiast om te gaan, als we eenmaal op pad zijn vinden ze het wel leuk meestal.
Ik vind het wel leuk dat je dan met een doel het bos in gaat bijvoorbeeld.
Volgens mij hebben we niet een bepaald seizoen, maar we cachen ook pas een jaar.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_164371083
Wij gaan komend weekend een weekendje geocachen in Maredsous, daar ligt een geo-art in de vorm van een uil.
3 dagen cachen, en overnachten op een camping :D
pi_164377888
Veel plezier Trainfreak
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 10 augustus 2016 @ 09:24:47 #8
440569 cbf600
geocaching addict
pi_164387645
Even een technische vraag:
mijn spelersnaam staat wel in de lijst op http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Geocaching
Maar wordt niet in de openingspost getoond.

Iemand een idee ?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 10 augustus 2016 @ 10:48:50 #9
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_164388976
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 09:24 schreef cbf600 het volgende:
Even een technische vraag:
mijn spelersnaam staat wel in de lijst op http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Geocaching
Maar wordt niet in de openingspost getoond.

Iemand een idee ?
De Wiki was uit de tijd dat de OP niet automatisch overgenomen werd bij het openen van een nieuw deel. Hij wordt nu niet meer gebruikt.

Nijna, die het nieuwe topic heeft geopend, kan je naam er nog inzetten als het goed is. Edittijd is dacht ik 2 dagen.
pi_164406376
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 09:24 schreef cbf600 het volgende:
Even een technische vraag:
mijn spelersnaam staat wel in de lijst op http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Geocaching
Maar wordt niet in de openingspost getoond.

Iemand een idee ?
Volgens mij zou het zo moeten kloppen... :D
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_164497229
Grappige TB vondst, vandaag een korte multi gedaan en een Lego steentje als trackable gevonden. Niet eerder gezien.
pi_164524866
Wat leuk Reintji

Ik heb 2 korte multi's gedaan.
Of eigenlijk, eindelijk afgemaakt.Want we hadden ze al eerder geprobeerd te doen, maar dan niet het bakje gevonden. Vandaag lukte dat bij allebei gelukkig wel :D.
En daarmee ook mn Mission GC souvenir voor dit weekend verdient.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:33:09 #13
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_164674006
Er is weer een nieuwe GCHQ47-puzzel. Hij is eenvoudig op te lossen.. :)

http://www.missiongc.com/suspicious-activity-at-gchq-47
pi_164674141
Ik weet nog niet wat ik ervan moet denken qltel, het eerste wat ik dacht waren letters, maar dan kan ik er nog niet echt iets van maken...
Ik ga eerst wat noodzakelijkere klusjes doen en dan nog maar eens kijken...
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:40:55 #15
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_164674179
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 10:39 schreef Nijna het volgende:
Ik weet nog niet wat ik ervan moet denken qltel, het eerste wat ik dacht waren letters, maar dan kan ik er nog niet echt iets van maken...
Ik ga eerst wat noodzakelijkere klusjes doen en dan nog maar eens kijken...
Mocht je er niet uitkomen, dan hoor ik het wel. Het zijn in elk geval geen normale letters.
pi_164674537
Ik heb hem, was inderdaad niet zo moeilijk, ik moest alleen net even verder kijken :D.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_164682544
Nou, die puzzels worden steeds gemakkelijker. Wel leuk gedaan overigens.
pi_164816636
Afgelopen dagen hebben we de WIGE caches bij Malden gedaan. Wat een schitterende caches en wat een werk is daar in gestoken!
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 24 augustus 2016 @ 17:17:25 #19
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_164817131
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:55 schreef diedrick het volgende:
Afgelopen dagen hebben we de WIGE caches bij Malden gedaan. Wat een schitterende caches en wat een werk is daar in gestoken!
Dat zijn inderdaad schitterende caches. Ik heb ze vorig jaar gedaan. (en ik krijg nog steeds logs binnen van m'n TB-stempel die in de logboekjes staan :P )
pi_164817192
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:17 schreef qltel het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad schitterende caches. Ik heb ze vorig jaar gedaan. (en ik krijg nog steeds logs binnen van m'n TB-stempel die in de logboekjes staan :P )
Ik moet er nog een paar loggen, maar echt actief met die stempels zijn we niet. Als er tijd en zin is maken we er een foto van en loggen ze later wel.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 24 augustus 2016 @ 17:27:46 #21
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_164817346
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:19 schreef diedrick het volgende:

[..]

Ik moet er nog een paar loggen, maar echt actief met die stempels zijn we niet. Als er tijd en zin is maken we er een foto van en loggen ze later wel.
Wellicht heb je mijn stempel ook wel op de foto staan.. :P

Maar ik ben er zelf ook niet zo actief mee, maar het is wel een handig stempeltje, het past precies in een klein logboekje.
pi_164817577
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:27 schreef qltel het volgende:

[..]

het is wel een handig stempeltje, het past precies in een klein logboekje.
Stempels vind ik prima. Etiketten daarentegen.... Dat zorgt er voor dat in een petling het boekje blijft plakken (de etiketten steken meestal wat over) en sowieso wordt het boekje er steeds dikker van.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  Milf woensdag 24 augustus 2016 @ 17:50:19 #23
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_164817868
Deze vakantie hebben we een aantal caches gedaan. Stuk of 12 en een aantal TB.

De caravan is eindelijk ook ontdekt haha. Mag ook wel met een sticker van ruim een meter O-).
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_164818029
Da's een stevige sticker :D

Wij hebben twee kleine stickertjes op de auto zitten, die worden eigenlijk alleen bij events gespot en op een parkeerplaats.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:07:45 #25
440569 cbf600
geocaching addict
pi_164869678
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:50 schreef nikky het volgende:
Deze vakantie hebben we een aantal caches gedaan. Stuk of 12 en een aantal TB.

De caravan is eindelijk ook ontdekt haha. Mag ook wel met een sticker van ruim een meter O-).
Volgens mij heeft mijn collega jou/jullie gespot. Zag deze week op facebook foto (zonder code natuurlijk) voorbij komen !
  Milf vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:13:01 #26
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_164869793
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 16:07 schreef cbf600 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft mijn collega jou/jullie gespot. Zag deze week op facebook foto (zonder code natuurlijk) voorbij komen !
Echt? Wat tof! Hadden ze me gespot in de buurt van de moezel? Hobby caravan van zo'n 37 jaar oud?:P

Weet je de kleur nog van de sticker?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:15:32 #27
440569 cbf600
geocaching addict
pi_164891083
Kenteken 14-VDP-8. Maar zie nu pas als ik de foto vergroot dat het een camper is 😒.
Mwoa beetje onduidelijke foto op ipad scherm.
  Milf zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:20:22 #28
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_164891203
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 15:15 schreef cbf600 het volgende:
Kenteken 14-VDP-8. Maar zie nu pas als ik de foto vergroot dat het een camper is 😒.
Mwoa beetje onduidelijke foto op ipad scherm.
Helaas!

Dat ben ik inderdaad niet. Ik heb trouwens een Duits kenteken.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 5 september 2016 @ 12:30:13 #29
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_165101282
Afgelopen weekend lekker met de tent naar de Ardennen (Dinant). Van te voren hebben wij een leuke cache uitgezocht om te gaan doen: GC62Z8X - The Giant of Montaigle.

Op WP1 was de hint al snel gevonden maar het oplossen duurde even. Afijn, coördinaten uitgerekend (voor wat wij dachten) en gaan. Verder dan dit niet gekomen... Geen hints op papier of geochecker. Wij kwamen maar niet bij WP2.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij willen nog een keer terug om de cache wel tot een succes te brengen. Is er iemand die deze al eens gedaan heeft en/of iemand die ons zou kunnen helpen om de coördinaten te bevestigen?
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_165111149
Geen foutje gemaakt bij de berekening?
Welke camping hadden jullie?
Wij sliepen drie weken geleden op een camping niet zo ver van Maredsous (20-tal minuutjes van Dinant).
pi_165119256
Zijn er soms dan niet van die klootzakken die het doosje gewoon meenemen? En wie de fuck plaatst die doosjes over de hele wereld?
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  dinsdag 6 september 2016 @ 09:06:15 #32
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_165121639
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 19:51 schreef trainfreak het volgende:
Geen foutje gemaakt bij de berekening?
Welke camping hadden jullie?
Wij sliepen drie weken geleden op een camping niet zo ver van Maredsous (20-tal minuutjes van Dinant).
Wij zaten op http://www.camping-durnal.net/index.php/nl/. Berekening steeds opnieuw gedaan maar ik kon hem nergens controleren (geochecker oid). Volgens de foto's op de site zaten we in de goede richting. Wellicht ergens een afslag gemist. Maar goed, hij staat nog steeds op de planning dus komen snel nog eens terug.
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_165300962
wij geocachen nu ongeveer een jaartje en hebben altijd alleen de traditional caches gedaan.

Ik was al een tijdje van plan me eens in de mysterie caches te gaan verdiepen en heb er een aantal in de buurt gevonden en genoteerd en heb me op de eerste gestort maar snap er nu al geen bal van :') Ben op zich ook niet zo van het puzzelen en heb wel even wat zitten lezen over die caches en lees bijv. woordwaarde,cijfersom en stapeltellen.

Maar.............Bij de mysteriecache die ik "even" ;) op wilde gaan lossen heb ik de antwoorden maar dan?
Ik heb gewoon geen idee in welke hoek ik het zoeken moet.
Ik dacht iets van stapeltellen ofzo van C-E dat kan natuurlijk al niet als het gewoon letterwaarde zou zijn.
Hebben jullie misschien tips of een idee om mij op weg te helpen?
Of is het idee dat je dan maar gewoon alle soorten puzzels moet gaan proberen tot je de juiste hebt gevonden?

Weet niet of het in spoiler moet?

Antwoorden zijn A t/m H en dan achter alle letters dus een voor- en achternaam.

Formule en cache.
Als u de juiste personen gevonden heeft kunt u door te puzzelen met de juiste gegevens tot de oplossing van deze mysteriecache komen.
De berekeningsformule is dan als volgt:

N51 5(C-E). (A+B-C) (A+G) (D+H) E006 2(D-A). (F-D+H) (B-E) (D-B)
pi_165302087
Wat is de GC-code van de cache?
Als ik je goed begrijp dan zijn A tot H allemaal namen?
Heb je al geprobeerd om deze te stapeltellen tot je 1 getal uitkomt?
Dus naam van A stapeltellen tot 1 getal, naam van B ...
Dan moet je de getallen in de formule gieten.
N51° 5(waarde van C - waarde E).(waarde van A + B - C) enzoverder...
pi_165302532
Code is GC697EY

Stapeltellen leek mij een mogelijke manier.

Ga t morgenochtend ff proberen.

Wil beetje op tijd naar bed en anders ben ik te hyper ;-)

Deze GC69NGW wel opgelost net :) ;) daar kreeg ik een gefeliciteerd bij de checker.
pi_165303767
Het is maar een 1,5 van moeilijkheid. Stapeltellen zou dus goed kunnen, of het is nog iets simpelers :P
Veel succes!
pi_165304735
Zondag mn eerste multicache gedaan, was een leuke :) 15 punten bezocht om het eindcoordinaat uit te kunnen rekenen.
pi_165311928
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 21:36 schreef trainfreak het volgende:
Het is maar een 1,5 van moeilijkheid. Stapeltellen zou dus goed kunnen, of het is nog iets simpelers :P
Veel succes!
Oja, de moeilijkheid daar kijk ik nooit naar, dat is een goede om te onthouden ;)

Nou stapeltellen en woordwaarde geprobeerd maar bij beide loop ik vast of iig in de min bij D-A.

Bij stapeltellen komt het uit op 3-5 en bij woordwaarde komt het uit op 120-203, is daar nog een andere logica voor misschien die ik over het hoofd zie?

Ik ga ook nog eens even een rondje google-en, wie weet wat ik nog tegen kom haha.
pi_165312006
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 20:20 schreef het-is-mij het volgende:
wij geocachen nu ongeveer een jaartje en hebben altijd alleen de traditional caches gedaan.

Ik was al een tijdje van plan me eens in de mysterie caches te gaan verdiepen en heb er een aantal in de buurt gevonden en genoteerd en heb me op de eerste gestort maar snap er nu al geen bal van :') Ben op zich ook niet zo van het puzzelen en heb wel even wat zitten lezen over die caches en lees bijv. woordwaarde,cijfersom en stapeltellen.

Maar.............Bij de mysteriecache die ik "even" ;) op wilde gaan lossen heb ik de antwoorden maar dan?
Ik heb gewoon geen idee in welke hoek ik het zoeken moet.
Ik dacht iets van stapeltellen ofzo van C-E dat kan natuurlijk al niet als het gewoon letterwaarde zou zijn.
Hebben jullie misschien tips of een idee om mij op weg te helpen?
Of is het idee dat je dan maar gewoon alle soorten puzzels moet gaan proberen tot je de juiste hebt gevonden?

Weet niet of het in spoiler moet?

Antwoorden zijn A t/m H en dan achter alle letters dus een voor- en achternaam.

Formule en cache.
Als u de juiste personen gevonden heeft kunt u door te puzzelen met de juiste gegevens tot de oplossing van deze mysteriecache komen.
De berekeningsformule is dan als volgt:

N51 5(C-E). (A+B-C) (A+G) (D+H) E006 2(D-A). (F-D+H) (B-E) (D-B)
Zo te zien moet je niet de namen van de personen hebben maar de geboortedatums en die stapeltellen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165312291
Handige site met tools voor oa stapeltellen, maar ook coördinaten converteren enzovoort...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_165312440
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 09:08 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Oja, de moeilijkheid daar kijk ik nooit naar, dat is een goede om te onthouden ;)

Nou stapeltellen en woordwaarde geprobeerd maar bij beide loop ik vast of iig in de min bij D-A.

Bij stapeltellen komt het uit op 3-5 en bij woordwaarde komt het uit op 120-203, is daar nog een andere logica voor misschien die ik over het hoofd zie?

Ik ga ook nog eens even een rondje google-en, wie weet wat ik nog tegen kom haha.
Hoi buurtgenoot (denk ik). Ik heb deze cache ook gedaan, dus als je er niet uitkomt en nog een tip nodig hebt, stuur maar een berichtje. Mag ook voor andere caches in de buurt.
pi_165312785
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 09:37 schreef Nijna het volgende:
Handige site met tools voor oa stapeltellen, maar ook coördinaten converteren enzovoort...
Thx die kende ik :)

Dat stapeltellen heb ik ook mbv een tool gedaan ;)

Maar zat denk ik in de verkeerde richting qua antwoorden te denken, zie reactie van erwin
pi_165312865
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 09:15 schreef Erwin1973 het volgende:

[..]

Zo te zien moet je niet de namen van de personen hebben maar de geboortedatums en die stapeltellen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thx daar kan ik wat mee ^O^

Daar was ik dus niet opgekomen, en zo leren we weer

Ik ga weer even puzzelen :)
pi_165312927
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 09:44 schreef thealterego1 het volgende:

[..]

Hoi buurtgenoot (denk ik). Ik heb deze cache ook gedaan, dus als je er niet uitkomt en nog een tip nodig hebt, stuur maar een berichtje. Mag ook voor andere caches in de buurt.
Thx

Ga eerst even met de tip van erwin1973 aan de slag.

Heb je deze al gedaan? GC6P3P6 ?
Is van een vriend van ons, vond hem leuk gedaan :)
pi_165315941
Met de geboortedatums is het gelukt ^O^ _O_

Gelijk een vriend van ons ook kunnen helpen :D
pi_165322487
Even iets anders voor de mensen die bezig zijn/waren met VVV Laakdal.
De 111 mysteries gaan verdwijnen volgend jaar.
Wil je ze nog loggen, dan kan dat nog tot 31-12-2016 ..
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 14 september 2016 @ 19:18:52 #47
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_165323422
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:42 schreef trainfreak het volgende:
Even iets anders voor de mensen die bezig zijn/waren met VVV Laakdal.
De 111 mysteries gaan verdwijnen volgend jaar.
Wil je ze nog loggen, dan kan dat nog tot 31-12-2016 ..
Jammer, het was een mooi rondje.Ik heb 'm 19 maart 2014 gedaan. Maar uiteraard is het een berg werk om alles in orde te houden, dus logisch dat de ronde een keer dicht gaat.
pi_165332032
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:42 schreef trainfreak het volgende:
Even iets anders voor de mensen die bezig zijn/waren met VVV Laakdal.
De 111 mysteries gaan verdwijnen volgend jaar.
Wil je ze nog loggen, dan kan dat nog tot 31-12-2016 ..
Zelfde geldt voor Remunjs Rundje (RGGG), die ronde gaat er per 1 november uit. De CO's geven een gpx bestand via hun facebook groep zag ik.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_165337628
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 00:45 schreef diedrick het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor Remunjs Rundje (RGGG), die ronde gaat er per 1 november uit. De CO's geven een gpx bestand via hun facebook groep zag ik.
En waar ligt dat rondje ergens? :)

Edit: Laat maar, gevonden via Google.
Bij Roermond dus.
Nee, daar geraak ik niet meer voor november :P
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 15 september 2016 @ 12:30:06 #50
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_165337694
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 00:45 schreef diedrick het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor Remunjs Rundje (RGGG), die ronde gaat er per 1 november uit. De CO's geven een gpx bestand via hun facebook groep zag ik.
Is ook een mooi rondje, maar niet in 1 dag te doen. Ik heb 'm in 2 dagen gedaan. Sommige caches hebben nog wel wat onderhoud nodig helaas.
pi_165339202
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:30 schreef qltel het volgende:

[..]

Is ook een mooi rondje, maar niet in 1 dag te doen. Ik heb 'm in 2 dagen gedaan. Sommige caches hebben nog wel wat onderhoud nodig helaas.
Wij zijn nu aan het kijken naar de Dalton Trail. Dat doe je zelfs niet in twee dagen ;-) Vooral niet als je nog wilt combineren met de formule 1 ronde die er vlak bij ligt. Die mysteries liggen hier opgelost op de plank...
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 15 september 2016 @ 14:46:08 #52
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_165340364
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 13:47 schreef diedrick het volgende:

[..]

Wij zijn nu aan het kijken naar de Dalton Trail. Dat doe je zelfs niet in twee dagen ;-) Vooral niet als je nog wilt combineren met de formule 1 ronde die er vlak bij ligt. Die mysteries liggen hier opgelost op de plank...
Kwa afstand valt het nog wel mee, maar het zijn er wel ruim 70 meer dan in Roermond.. :)
pi_165342850
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 13:47 schreef diedrick het volgende:

[..]

Wij zijn nu aan het kijken naar de Dalton Trail. Dat doe je zelfs niet in twee dagen ;-) Vooral niet als je nog wilt combineren met de formule 1 ronde die er vlak bij ligt. Die mysteries liggen hier opgelost op de plank...
Die wil ik ook wel eens doen!
Als ik de reacties zie op de Facebook groepen zijn er veel die die in 2/3 keer doen, met telkens een bepaalde zijde van de driehoek.
pi_166325407
Is er een site of app waar je eigen prive caches / waypoints in kan zetten? Wil voor de familie / vrienden wat opzetten, maar als ik bijvoorbeeld op geocaching.com kijk dan moet er eerst een review op komen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_166889453
Weet iemand een leuke nachtcache in de buurt van Groningen/Assen? Nu het vroeg donker is willen met een paar kinderen een nachtcache lopen.
pi_167098619

Kijken of de Piraat het net zo goed gaat doen als de TB "Nemo", die heb ik op een paar km na afgelopen jaar kunnen oppikken na ruim 600 dagen en 44000km.

Vraagje, een andere TB van mij ligt al sinds maart bij dezelfde cachers. Al in de zomer eens een mailtje achteraan gestuurd met de vraag of die weer eens aan de wandel kan en een aanbod gedaan om hem op te halen, wel mail terug dat ze er naar gingen kijken maar tot op heden nog niets. Inmiddels dec en we gaan straks zelf weg. Is het heel gek om nog maar eens te vragen waar deze blijft?
pi_167100458
Ik zou gewoon nog een keer mailen...
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 1 januari 2017 @ 13:31:54 #58
440569 cbf600
geocaching addict
pi_167806424
Doordat Australie verplaatst, veranderen ook gps coordinaten.

Interessant artikel:
https://www.theguardian.c(...)-changes-coordinates
pi_167809285
Onze travelbug lijkt te zijn verdwenen :{
Mama van 2 lieve meiden :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 januari 2017 @ 16:35:36 #60
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_167809676
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 16:13 schreef Nijna het volgende:
Onze travelbug lijkt te zijn verdwenen :{
Eentje van ons is tijden zoek geweest. Als in: een paar jaar. Sinds een paar maanden is hij weer opgedoken en op reis :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_167823376
We wachten het maar (ongeduldig) af ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 2 januari 2017 @ 16:13:40 #62
440569 cbf600
geocaching addict
pi_167830870
Zijn er hier ook mensen die ook Munzee spelen ?
Wat zijn jullie ervaringen er mee, en speel je het nog actief ?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 januari 2017 @ 16:31:37 #63
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_167831376
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 16:13 schreef cbf600 het volgende:
Zijn er hier ook mensen die ook Munzee spelen ?
Wat zijn jullie ervaringen er mee, en speel je het nog actief ?
Ik moest het opzoeken. Nee dus :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_167832384
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 16:13 schreef cbf600 het volgende:
Zijn er hier ook mensen die ook Munzee spelen ?
Wat zijn jullie ervaringen er mee, en speel je het nog actief ?
Ik heb dit even gespeeld, maar nooit echt actief.
Ondertussen heb ik Munzee van m'n telefoon afgegooid.
  maandag 2 januari 2017 @ 22:12:44 #65
440569 cbf600
geocaching addict
pi_167842807
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 17:16 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Ik heb dit even gespeeld, maar nooit echt actief.
Ondertussen heb ik Munzee van m'n telefoon afgegooid.
Mag ik weten waarom je er mee gestopt bent ?
pi_167843363
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 22:12 schreef cbf600 het volgende:

[..]

Mag ik weten waarom je er mee gestopt bent ?
Ik heb het een paar uur getest. Toen had ik genoeg van lichtmasthoppen. Ik ga liever de natuur in iets te zoeken.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 00:22:09 #67
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_167847801
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 16:13 schreef Nijna het volgende:
Onze travelbug lijkt te zijn verdwenen :{
Mijn zoontje had er een voor zijn verjaardag gekregen. Op vakantie in Lucca, IT neergelegd en 3 maanden lang niks van gehoord. Uiteindelijk aan de cache owner gevraagd of het er nog lag. Helaas niet :(

Krijg ik 2 weken later weer bericht van hem: Hij heeft tijdens een Italiaans live event een gast gesproken die net begonnen was met cachen maar wel mijn zoons TB had meegenomen. Hij wist alleen niet wat te doen en sprak geen Engels dus snapte de omschrijving niet :D

Na uitleg door de cache owner heeft hij 'm nu bijna 800km verder achtergelaten, mijn zoon helemaal happy *O*
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 3 januari 2017 @ 08:04:50 #68
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_167848896
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 00:22 schreef Coelho het volgende:

[..]

Krijg ik 2 weken later weer bericht van hem: Hij heeft tijdens een Italiaans live event een gast gesproken die net begonnen was met cachen maar wel mijn zoons TB had meegenomen. Hij wist alleen niet wat te doen en sprak geen Engels dus snapte de omschrijving niet :D
Mooi dat hij weer terecht is en een mooi verhaal op de koop toe.. _O_
pi_167850184
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 00:22 schreef Coelho het volgende:

[..]

Mijn zoontje had er een voor zijn verjaardag gekregen. Op vakantie in Lucca, IT neergelegd en 3 maanden lang niks van gehoord. Uiteindelijk aan de cache owner gevraagd of het er nog lag. Helaas niet :(

Krijg ik 2 weken later weer bericht van hem: Hij heeft tijdens een Italiaans live event een gast gesproken die net begonnen was met cachen maar wel mijn zoons TB had meegenomen. Hij wist alleen niet wat te doen en sprak geen Engels dus snapte de omschrijving niet :D

Na uitleg door de cache owner heeft hij 'm nu bijna 800km verder achtergelaten, mijn zoon helemaal happy *O*
Omdat onze TB momenteel in Duitsland rondzwerft heb ik voor de zekerheid het doel op de pagina van de TB ook in het Duits vertaald.
pi_167860066
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 22:12 schreef cbf600 het volgende:

[..]

Mag ik weten waarom je er mee gestopt bent ?
Tja, het is niet echt mijn ding.
Zoals ook al gezegd in dit topic wandel je van de ene naar de andere paal.
Munzees worden hier ook veel minder gevonden waardoor je nooit weet of die er nog zit of niet.
Met mijn vorige GSM duurde het soms ook veel te lang vooraleer ik 'groen' had bij mijn GPS, terwijl ik net daarvoor wel navigeerde via c:geo..
pi_167954208
Zijn er hier mensen die GSAK of iets dergelijks gebruiken? Ik wil op een iets vlottere manier selecties maken van caches die ik wil bezoeken. Bijvoorbeeld het gros binnen de bebouwde kom overslaan en ook klimcaches e.d.. Helpt een dergelijk programma daarbij?
pi_167955202
Ik heb een tijdje GAPP gebruikt (globalcaching application).
Ik denk wel dat je hiermee hetzelfde kan doen als GSAK, maar dan gratis :)

Ik moet wel bekennen dat ik dat vooral gebruikte om veel caches in één keer te loggen.
Eigenlijk verloor ik daar bijna evenveel tijd mee dan toen ik het handmatig deed want in log alles in volgorde.

Je kan het altijd eens proberen of het iets is, maar je hebt zo veel mogelijkheden qua filters...
pi_167961571
GAPP heb ik op mn vorige pc ook wel eens getest. Toe was het rete traag en kon nauwelijks meer dan ze op hun website aanbieden.

Die site globalcaching.eu in veel gevallen weer handiger is dan geocaching.com maar nog steeds redelijk bewerkelijk. Misschien ga ik Gapp een tweede kans geven, het zal nu ongetwijfeld sneller werken.
pi_167971081
Het is bij mij zo'n 3 jaar geleden dat ik GAPP gebruikt heb.
Misschien dat het nu beter is? Geen idee...

De snelheid hangt natuurlijk ook af van de grootte van je database, en het feit of je alles gaat synchroniseren voor je opstart of niet.
pi_167974123
Een tijdje met GAPP gespeeld. Een aantal functies lijken het niet (meer) te doen. Ook het forum van global is een beetje verlaten. Ik vrees dat dat GAPP niet erg meer onderhouden wordt.
  zondag 8 januari 2017 @ 17:06:11 #76
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_167980484
Na ruim een jaar (10 okt 2015) geen caches meer gedaan te hebben heb ik er vandaag weer 3 gevonden :D . Toch weer eens vaker doen en er zelf ergens een plaatsen :) .

En ik wel echt eens wat T5's gaan doen :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_168613356
Ik heb mijn Garmin Etrex H te koop, ideaal voor de beginnende cacher of kinderen. Iemand interesse?

Heb ook nog nieuwe geocoins, weet alleen niet zo goed waar ik die het beste kan verkopen?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 2 februari 2017 @ 18:05:25 #78
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_168619787
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 13:03 schreef Miniem het volgende:
Heb ook nog nieuwe geocoins, weet alleen niet zo goed waar ik die het beste kan verkopen?
Ik zoek nog 2 of 3 geocoins, kunnen wat mij betreft gewoon van die simpele plaatjes zijn. Wat heb je te koop?
pi_168649370
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 13:03 schreef Miniem het volgende:
Ik heb mijn Garmin Etrex H te koop, ideaal voor de beginnende cacher of kinderen. Iemand interesse?

Heb ook nog nieuwe geocoins, weet alleen niet zo goed waar ik die het beste kan verkopen?
Hoe oud is hij en wat wil je ervoor hebben?
pi_168659744
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 18:05 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik zoek nog 2 of 3 geocoins, kunnen wat mij betreft gewoon van die simpele plaatjes zijn. Wat heb je te koop?
Deze 2, zijn nog niet geactiveerd.



Dit is de Myrtle LE van de andere kant


En deze, is geactiveerd, maar nog nooit gedropt.



quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 21:39 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:

[..]

Hoe oud is hij en wat wil je ervoor hebben?
Leeftijd weet ik zo niet. Is ZGAN, misschien 5 gebruikt om met anderen van dit forum te Geocachen :+ Alles zit erbij. Doe maar een bod via DM.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 17 februari 2017 @ 10:23:12 #81
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_168956479
Met welke GPS tracker lopen jullie de caches? Op dit moment doe ik dit nog met mijn iPhone.

Zat zelf iets in de richting van de Garmin eTrex te kijken.
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 februari 2017 @ 10:47:25 #82
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_168956888
Ik heb een Dakota 20 en qltel heeft een eTrex 30. Vrijwel hetzelfde alleen heeft de mijne een touchscreen en de eTrex maakt gebruik van een extra satellietsysteem.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_168963947
Garmin Etrex20.
Ik gebruik deze al van in het begin dat ik aan geocaching doe, en na 3300 founds ben ik er nog altijd tevreden over!

En als tweede Android met c:geo, maar dat is meer voor als ik "onverwachts" eens ga cachen, of voor spoilerfoto's/listings (beter) te bekijken.
pi_168964079
Begonnen met een eTrex H




Bevalt goed, maar zou wel graag naar een touchscreen willen om sneller coords in te kunnen voeren.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 18:20:09 #85
440569 cbf600
geocaching addict
pi_168965553
We gebruiken iphone officiele geocaching app, en de garmin etrex30 voornamelijk in het buitenland.
pi_168970474
Garmin Dakota 20 en heel soms telefoon, maar we hebben de Garmin gekocht omdat we toen we begonnen met geocachen een telefoon hadden die gewoon waardeloos was qua gps.
We zijn er wel tevreden over.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_168985158
Steeds meer met de smartfoon en c:geo. De garmin is wel iets vlotter en nauwkeuriger met plaats bepalen maar voor de rest is het meer gedoe met dat ding. De telefoon ligt lekker in de hand, je kan eenvoudiger lezen en kaarten bekijken en bovendien nog direct in het veld loggen ook.
pi_168986305
Maar de Garmin gaat wel véél langer mee qua batterijduur ;)
pi_168986914
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 19:10 schreef trainfreak het volgende:
Maar de Garmin gaat wel véél langer mee qua batterijduur ;)
Mn telefoon houd het ook een dag vol. Klap ik het zo nu en dan wel even dicht omhet beeld uit te zetten. Mijn Garmin is de Montana met best een groot scherm, dat vreet ook stroom. Bovendien de onhebbelijkheid dat er van alles ingedrukt wordt op het scherm als ie in je jaszak zit.

Garmin maakt nauwkeurige GPSen, Ook de behuizing is zeer stevig en fatsoenlijk waterdicht. Maar functioneel hebben ze toch (heel lang) duidelijk de boot gemist ten opzichte van android toestellen. Dit is de vierde Garmin maar zeer waarschijnlijk ook de laatste.
pi_168995728
Mijn GPS houdt het meerdere cachedagen vol.
Vorige week zondag + gisteren een hele dag gaan cachen en de batterijen heb ik nog altijd niet moeten vervangen, ik hoop er vandaag ook nog een paar uur mee te doen.
Ik gebruik natuurlijk wel de Etrex20, die heeft geen touchscreen dus batterijen gaan sowieso langer mee.
pi_169007167
Ik vind onze dakota best lang doen op een setje batterijen (na geocachen wij ook geen hele dagen, de kinderen zijn niet zo enthousiast). En ik heb altijd reservebatterijen bij me.
Mijn telefoon haalt dat echt niet.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 20 februari 2017 @ 17:31:49 #92
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_169027629
Altijd met mijn iPhone en de officiële app. Werkt goed genoeg :) , opladen kan evt in de auto tussen de cache's door of desnoods met een powerbank. En ook meteen geen gedoe met cache's overzetten ofzo. Komend jaar word nog beter, onbeperkt data in heel europa. Ga er tijdens mijn vakantie in spanje weer eens een aantal doen denk ik :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_169028822
De Garmin Montana kan het volgens opgave 22 uur volhouden maar dan ben je alleen aan het loggen denk ik. In de praktijk heeft ie het met een uur of zes/zeven wel gehad. Wel heeft ie de optie om de oplaadbare batterij te vervangen voor drie penlites. Opladen in de auto is lastig omdat ie dan in communicatie stand gaat. Dan kan je hem dus niet als gps gebruiken.

De budget Motorola telefoon staat de gps ook altijd aan en bij niet extreem gebruik kan ik gewoon twee dagen toe. Dan kan ik eventueel wel bijladen in de auto of met powerpack tijdens het gebruik. De phone is slechts een fractie van de dikte en het scherm beter leesbaar en beter bedienbaar. Inladen van caches kan c:geo gewoon rechtstreeks de pq van internet plukken, via dropbox gaat ook simpel en natuurlijk kan je ook live zien wat er in de buurt is. Enig nadeel is dat de nauwkeurigheid beduidend minder is en het duurt ook langer om de nauwkeurigheid te bereiken. Het gevolg is dat ik eerder en beter om me heen kijk om de cache te ontdekken.

Echt hardnekkige caches type ik nog wel eens in de Garmin maar 99 % gaat prima met de Motorola.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 18:05:59 #94
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_169049930
Wat ik heb ondervonden is dat hardnekkige cache's die ik niet kan vinden het beter is te stoppen met zoeken en een week later ofzo opnieuw te doen. Dan zie je ze vaak meteen :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_169050017
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 18:05 schreef DaMook het volgende:
Wat ik heb ondervonden is dat hardnekkige cache's die ik niet kan vinden het beter is te stoppen met zoeken en een week later ofzo opnieuw te doen. Dan zie je ze vaak meteen :D .
En dan verbaas je je waarom je deze de vorige keer niet kon vinden en deze nu binnen de minuut vond? :)
  dinsdag 21 februari 2017 @ 18:12:40 #96
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_169050052
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 18:10 schreef trainfreak het volgende:

[..]

En dan verbaas je je waarom je deze de vorige keer niet kon vinden en deze nu binnen de minuut vond? :)
Ja idd, dat heb ik echt bij een paar cache's gehad. Eentje in het bijzonder, echt tijden lopen zoeken, denk wel een uur wat in mijn ogen veel is voor een cache. Week later binnen 2 minuten en idd, hoe zagen we dit de vorige keer niet :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 24 februari 2017 @ 14:18:51 #97
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_169116189
Bedankt voor de antwoorden over de GPS. Nu alleen nog, wat zijn nu, behalve de accuduur en de accuraatheid, de grotere voordelen om een dedicated GPS nemen als de Garmin? (Ten opzichte van mijn iPhone en de GC App).
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_169120171
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 14:18 schreef Pizzahut het volgende:
Bedankt voor de antwoorden over de GPS. Nu alleen nog, wat zijn nu, behalve de accuduur en de accuraatheid, de grotere voordelen om een dedicated GPS nemen als de Garmin? (Ten opzichte van mijn iPhone en de GC App).
Robuuster en waterdicht. Meer zelf in te stellen. Functies als projectie als je snapt hoe.
  maandag 27 februari 2017 @ 11:19:14 #99
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_169174211
Thanks! Ga eens op onderzoek uit.

Ondertussen ben ik opzoek naar een leuke multicache! Weet iemand een die echt de moeite waard is? Dr3zusjes heb ik al gedaan.
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 27 februari 2017 @ 12:20:39 #100
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_169175153
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 14:18 schreef Pizzahut het volgende:
Bedankt voor de antwoorden over de GPS. Nu alleen nog, wat zijn nu, behalve de accuduur en de accuraatheid, de grotere voordelen om een dedicated GPS nemen als de Garmin? (Ten opzichte van mijn iPhone en de GC App).
Verwisselbare batterijen, robuust, waterdicht, hele lage afschrijving.

Als ik lees over Geocachen met een telefoon moet ik weer denken aan vorig jaar toen ik met m'n GPS over een randje van een halve meter breed liep met naast me een ravijn van een meter of 6, 7 en aan de andere kant een rotswand die recht omhoog ging. Intussen spatte er voortdurend water naar beneden. Veel plezier met je telefoon van 700 euro met een powerbank eraan bungelend met een fragiel kabeltje.. _O- Cachen met een telefoon is leuk in vlak terrein bij mooi weer. Zeker in bergachtig gebied (waar ik vaak cache) is een verschil van een meter of 10 snel al 20 of 30 meter of meer omhoog of omlaag en om daar te komen moet je dan vaak toch weer een aantal honderden meters terug om een ander pad te nemen. Doe mij dan maar veel precisie en zeker een makkelijk hanteerbaar, robuust en waterdicht apparaat. Maar daar mag iedereen het zijne over denken.

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 11:19 schreef Pizzahut het volgende:
Thanks! Ga eens op onderzoek uit.

Ondertussen ben ik opzoek naar een leuke multicache! Weet iemand een die echt de moeite waard is? Dr3zusjes heb ik al gedaan.
Als je een GPS gaat kopen, bespaar er niet op door een incourant model te kopen. Een GPS is erg waardevast. Ik heb begin 2011 een Garmin Vista gekocht voor +/- 150 euro. Ik kan het exacte bedrag helaas niet meer terugvinden, maar het was zoiets. Die is in 2013 onder garantie omgeruild voor een Etrex 30. Datzelfde model (nieuwprijs 199 euro) staat nu op Ebay met 10 biedingen en nog 6 uur op 151,11 euro. Die Garmin Vista was dus een waardevaste aankoop..

Dan de multicache. Ik weet niet waar je woont en/of regelmatig komt, maar als een stukje over de grens bij Nijmegen geen probleem is, dan zou ik deze doen. https://www.geocaching.com/geocache/GC35KGZ_das-blaue-wunder . Hij heeft wel een wachtlijst maar ook 3883 FP's en is zeer zeker de moeite waard. En anders vind je ze hier misschien wel: https://www.geocaching.com/play/search?ot=4&types=3&fav=100 :)
pi_169176249
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 12:20 schreef qltel het volgende:

Als je een GPS gaat kopen, bespaar er niet op door een incourant model te kopen. Een GPS is erg waardevast. Ik heb begin 2011 een Garmin Vista gekocht voor +/- 150 euro. Ik kan het exacte bedrag helaas niet meer terugvinden, maar het was zoiets. Die is in 2013 onder garantie omgeruild voor een Etrex 30. Datzelfde model (nieuwprijs 199 euro) staat nu op Ebay met 10 biedingen en nog 6 uur op 151,11 euro. Die Garmin Vista was dus een waardevaste aankoop..
De prijs keldert niet zo hard als bij een telefoon en de economische levensduur is zonder meer ook veel langer. Maar waardevast is wel weer het andere uiterste. De prijzen zijn altijd rond de 100 euro voor een goed instapper tot een zes a zeven honderd voor een top model. Echter nemen de functies en gebruiksgemak van modellen wel iets toe in de loop der jaren. Daarnaast hebben ze ook domweg een technische levensduur, ze gaan wel stuk uiteindelijk (jaar of vier vijf). Ja, een telefoonis vaak duurder maar die heb je meestal toch al.

In de twaalf jaar heb ik de eerste vervangen omdat er geen (land)kaart in kon. De tweede wel een landkaart maar met vast geheugen wat me te klein werd. Bovendien had ie steeds vaker storing en wat mechanische gebreken. De derde braken uiteindelijk de lipjes in het batterijvak, nog even geklungeld met folie maar dat werkte ook (echt) niet feilloos. De vierde is nu een jaar of drie maar blijft steeds meer thuis. Veel te groot (dik) en zwaar en nauwelijks voordelen tov de spatwater dichte telefoon.

Ben je van een powerpack afhankelijk hoef je die niet de hele dag eraan te hangen natuurlijk.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 27 februari 2017 @ 13:34:36 #102
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_169176461
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 13:21 schreef nanuk het volgende:

[..]

De prijs keldert niet zo hard als bij een telefoon en de economische levensduur is zonder meer ook veel langer. Maar waardevast is wel weer het andere uiterste.
Daar heb je gelijk in, waardevast is een verkeerde term. Ik heb geluk gehad en de waarde van die van mij is nu ongeveer 3/4 van wat hij nieuw kost.

Voor de rest heb ik kennelijk geluk gehad en jij pech. Ik heb er 2 gekocht en de eerste was uit 2000. En ik zou niet weten waarom ik deze zou vervangen, ook al is hij nu 4 jaar oud. De voordelen zijn (voor mij) namelijk legio t.o.v. welke telefoon dan ook.. Dat kan voor een ander, die andere vormen van caches doet, natuurlijk weer anders zijn.
pi_169176933
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 13:34 schreef qltel het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, waardevast is een verkeerde term. Ik heb geluk gehad en de waarde van die van mij is nu ongeveer 3/4 van wat hij nieuw kost.

Voor de rest heb ik kennelijk geluk gehad en jij pech. Ik heb er 2 gekocht en de eerste was uit 2000. En ik zou niet weten waarom ik deze zou vervangen, ook al is hij nu 4 jaar oud. De voordelen zijn (voor mij) namelijk legio t.o.v. welke telefoon dan ook.. Dat kan voor een ander, die andere vormen van caches doet, natuurlijk weer anders zijn.
Vier a vijf jaar voor een elektronisch apparaat vind ik acceptabel, zeker als het ongeveer wekelijks gebruikt wordt in allerlei omstandigheden. Dat noem ik geen pech in ieder geval. Rubbers gaan lubberen, deksels sluit minder goed, knopjes reageren na verloop van tijd wat minder. De derde is een keer met heel warm weer in koud water komen te liggen, daardoor trok door afkoeling het batterijvak water naar binnen met lekkende batterijen tot gevolg. Dat heeft ie aanvankelijk overleeft maar ondanks schoonmaken/uitspoelen waren een jaar later de batterij connectors toch doorgeroest.

Voor de juiste locatie kijk ik toch ook op de kaart ondergrond voor het juiste pad en zo. Die kaart is bij een telefoon te wisselen tussen kaart en satelliet, mijn gps kan dat niet. Dat ik dan op het allerlaatst binnen tien meter moet zoeken in plaats van vijf Maakt mij een stuk slimmer met zoeken, ik kijk dan meer om me heen en minder op het apparaat. De Garmin kan in het open veld met wat rust tot ongeveer een meter nauwkeurig aanwijzen maar zo nauwkeurig zijn de caches zelf meestal niet ingemeten.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 27 februari 2017 @ 14:30:18 #104
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_169177366
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 14:07 schreef nanuk het volgende:

[..]

Vier a vijf jaar voor een elektronisch apparaat vind ik acceptabel, zeker als het ongeveer wekelijks gebruikt wordt in allerlei omstandigheden. Dat noem ik geen pech in ieder geval. Rubbers gaan lubberen...
Dat was idd het probleem bij mijn Vista. Die dingen hebben een rubber en dat ging bij al die dingen lubberen. Nog een tijdje zo rondgelopen, maar toen de garantie ver afgelopen was toch maar eens een mailtje aan gewaagd en binnen 2 dagen een nieuwe Etrex 30 op de mat.

Wat betreft het inmeten van caches. Gelukkig wordt dat in berggebieden over het algemeen goed gedaan. Zo niet, dan zijn er wel andere cachers die de goede coördinaat melden. Dat beperkt het aantal keren dat je stijl omhoog of omlaag moet gelukkig tot een minimum (en anders is dat ook onderdeel van de sport :) )
pi_169395817
Misschien nog wat vroeg om het nu al te vragen, maar anders is het toch niet veel soeps in dit topic ;)

Zijn er nog mensen die dit jaar naar BB7 in Brugge gaan? :)
pi_170130850
Niemand die geweest is? :o
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 10 april 2017 @ 18:12:38 #107
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_170130939
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 18:06 schreef trainfreak het volgende:
Niemand die geweest is? :o
Een betere vraag zou zijn of hier nog iemand actief is _O-

Nee, ik ben niet geweest. Kleine events sla ik standaard over en megas en giga's alleen als ze hier in de buurt zijn, zoals Tipitipitap over ruim een maand.
pi_170131083
Ik ga nooit naar events. Cachen doe ik eigenlijk alleen als ik nix anders te doen heb. Het is heerlijk om tijdens een lange rit even een doel te hebben uit te stappen of een wandeling te plannen waarbij je op zoek gaat naar caches. Hoewel ik bij tijd en wijle best fanatiek kan zijn zie ik het toch meer als hobby om gaatjes mee te vullen. Niet als doel op zich. Vandaar dus ook niet naar events.
pi_170132189
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 18:12 schreef qltel het volgende:

[..]

Een betere vraag zou zijn of hier nog iemand actief is _O-

Nee, ik ben niet geweest. Kleine events sla ik standaard over en megas en giga's alleen als ze hier in de buurt zijn, zoals Tipitipitap over ruim een maand.
Ja inderdaad..
Soms kan dit topic ineens dan weer zo actief zijn... Hoewel, de eerste post is al van augustus 2016..

Events doen wij ook enkel als we in de buurt zijn, enkel voor mega-events maak ik graag wel een uitzondering. Meestal wordt dit dan een weekendje geocachen :)
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 10 april 2017 @ 19:21:34 #110
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_170132382
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 19:12 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Ja inderdaad..
Soms kan dit topic ineens dan weer zo actief zijn... Hoewel, de eerste post is al van augustus 2016..

Events doen wij ook enkel als we in de buurt zijn, enkel voor mega-events maak ik graag wel een uitzondering. Meestal wordt dit dan een weekendje geocachen :)
heel eerlijk gezegd vind ik ook grote events niet echt veel meerwaarde hebben voor mezelf. Ik heb er nu geloof ik 4 meegemaakt als medewerker (Geocoinfest in Eindhoven en Tipitipitap, Gluck Auf en Geoxantike in Duitsland). Het is leuk, maar ik ga net zo lief een fikse ronde geocachen.

Volgende week ga ik trouwens 6 dagen geocachen. Ik heb dat vorig jaar 4 dagen gedaan en dat is me prima bevallen. Ik maak een rondrit door het noorden van Duitsland en heb tussendoor hotels geboekt.
pi_170133075
6 dagen geocachen, daar kan ik alleen maar van dromen!
Vorig jaar wel eens een dag of 3-4 vanaf een camping gaan cachen, en dit jaar waarschijnlijk wel terug. Maar voor een week aan een stuk te cachen, zal ik toch met goede motivatie moeten afkomen bij de wederhelft..

Plan je al je caches op voorhand en maak je echt een schema, of gaat het meer over de rondrit zelf?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 10 april 2017 @ 20:08:03 #112
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_170133415
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 19:53 schreef trainfreak het volgende:
6 dagen geocachen, daar kan ik alleen maar van dromen!
Vorig jaar wel eens een dag of 3-4 vanaf een camping gaan cachen, en dit jaar waarschijnlijk wel terug. Maar voor een week aan een stuk te cachen, zal ik toch met goede motivatie moeten afkomen bij de wederhelft..

Plan je al je caches op voorhand en maak je echt een schema, of gaat het meer over de rondrit zelf?
Mijn wederhelft en zoon gaan dezelfde dagen naar Ierland.. :)

Ik heb eerst grofweg de route bepaald. Toen gezocht naar grote rondes en toen betaalbare hotels in de buurt gezocht. Het valt allemaal nog niet zo mee, dan heb je ergens een fikse ronde gevonden en dan blijkt er geen hotel in de buurt te zijn of er blijkt teveel afstand tussen 2 plekken in te zitten waardoor de reistijd te lang wordt. Maar het is gelukt. Voordeel is natuurlijk ook dat er in Duitsland veel plekken zijn waar veel caches liggen.. :)

Eind deze week ga ik pocket-querys maken van de verschillende plekken en kaartjes afdrukken hoe ik ze het beste kan doen (als het meer rondes bij elkaar in de buurt zijn). Beetje plannen kan veel tijd schelen, alhoewel je altijd maar af moet wachten hoe de omgeving er dan uitziet. Met bergen weet je het nooit.
pi_170136320
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 19:21 schreef qltel het volgende:
Ik maak een rondrit door het noorden van Duitsland
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 20:08 schreef qltel het volgende:
Met bergen weet je het nooit.
?
Hier durf ik toch echt een vraagteken te zetten. Welke bergen in het noorden van Duitsland ga je heen?
pi_170136596
Ik hoop dat we weer eens gaan geocachen, maar de kids zijn niet zo enthousiast... :(
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 10 april 2017 @ 23:19:28 #115
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_170139597
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 21:48 schreef Nijna het volgende:
Ik hoop dat we weer eens gaan geocachen, maar de kids zijn niet zo enthousiast... :(
Hier zijn de geocaches juist dé motivatie om de kinderen mee aan het wandelen of fietsen te krijgen. Normaal gesproken zijn ze beide saaaaaiii, maar afgelopen weekend toch mooi 35km gefietst zonder zeuren omdat we elke 3-4km een cache tegenkwamen.

Het was overigens wel even puzzelen om de knooppuntenroute met caches te combineren, het zou geweldig zijn als ze die eens samen in één kaart zouden zetten.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 11 april 2017 @ 07:29:35 #116
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_170141460
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 21:39 schreef qajariaq het volgende:

[..]

[..]

?
Hier durf ik toch echt een vraagteken te zetten. Welke bergen in het noorden van Duitsland ga je heen?
Ik kom o.a. in de Harz terecht. Voor de rest weet ik het niet, maar ga ik er vanuit dat het minder gelijk is dan de grootste delen van Nederland.. :P
pi_170141783
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 07:29 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik kom o.a. in de Harz terecht. Voor de rest weet ik het niet, maar ga ik er vanuit dat het minder gelijk is dan de grootste delen van Nederland.. :P
De Harz is wel een gebergte, oud dus redelijk afgevlakt maar wel mooi.
In mijn beleving is dat geen noord-Duitsland meer.

Noord-Duitsland is net zo plat als Nederland. Met name de strook langs waddenkust vind ik wel wat hebben maar het is geen duinlandschap.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 11 april 2017 @ 09:06:22 #118
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_170142050
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:39 schreef nanuk het volgende:

[..]

De Harz is wel een gebergte, oud dus redelijk afgevlakt maar wel mooi.
In mijn beleving is dat geen noord-Duitsland meer.

Noord-Duitsland is net zo plat als Nederland. Met name de strook langs waddenkust vind ik wel wat hebben maar het is geen duinlandschap.
Het ligt er maar aan wat je definitie van noord-Duitsland is. Maar om niet in zo'n discussie terecht te komen, ik begin een stuk rechts van Nijmegen rijd verder naar het oosten, daarna naar het noorden tot vlak onder Hamburg en daarna weer terug in zuidelijke richting.

en verdeel je Duitsland verticaal in 3 stukken (zuid, midden en noord) dan is dat in mijn beleving allemaal noord
pi_170142950
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 09:06 schreef qltel het volgende:
Maar om niet in zo'n discussie terecht te komen,
Precies.
De Harz ben ik wel een door heen gereden met de motor, de rest van jouw route ken ik niet zo goed. Veel plezier in ieder geval.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 11 april 2017 @ 11:58:14 #120
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_170144319
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 10:10 schreef nanuk het volgende:

[..]

Precies.
De Harz ben ik wel een door heen gereden met de motor, de rest van jouw route ken ik niet zo goed. Veel plezier in ieder geval.
Ik ben al in veel gebieden in Duitsland geweest om te lopen. Pfalzerwald, Harz, Eifel, Sauerland, Schwarzwald, Hunsrück en een aantal gebieden daartussen. Oosten, westen en zuiden heb ik al gehad, noorden nog niet, vandaar deze keer maar eens die kant op.

Als ik terug ben zal ik hier wat foto's plaatsen.. :)
pi_170149576
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 09:06 schreef qltel het volgende:

[..]
Maar om niet in zo'n discussie terecht te komen, ik begin een stuk rechts van Nijmegen rijd verder naar het oosten, daarna naar het noorden tot vlak onder Hamburg en daarna weer terug in zuidelijke richting.
Misschien komen we elkaar wel tegen :P
Wij vertrekken de 22e richting Hamburg, maar eerst nog een geocache-event meenemen op de heenweg :)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 11 april 2017 @ 18:19:33 #122
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_170150733
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 17:15 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Misschien komen we elkaar wel tegen :P
Wij vertrekken de 22e richting Hamburg, maar eerst nog een geocache-event meenemen op de heenweg :)
De 22e ben ik alweer op de terugweg.. :) Van de 21e op de 22e slaap ik in een hotel in Undeloh op de Lunenburger heide en de nacht daarop in de buurt van Osnabruck..
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 april 2017 @ 19:15:44 #123
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_170460235
De afgelopen 6 dagen (van dinsdag t/m zondag) heb ik 109,9 km gelopen en 262 caches gevonden. Productief weekje dus.
pi_170461668
Wow, dat is andere koek. Heb zondag een trailtje met de minicachers gelopen van een kilometertje of 3 a 4 met 8 caches, whaha.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 april 2017 @ 21:03:29 #125
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_170463227
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 20:10 schreef Reintji het volgende:
Wow, dat is andere koek. Heb zondag een trailtje met de minicachers gelopen van een kilometertje of 3 a 4 met 8 caches, whaha.
Oh, dit is voor mij ook erg uitzonderlijk, hoor. Mijn record met lopend cachen was 51 stuks en deze week heb ik dat 3x verbeterd met 53, 59 en 64 op 1 dag. Record met de fiets op 1 dag was 121 en dat was ook alweer een paar jaar geleden..

Normaal heb ik ook wel dagen met 1 of 2 stuks.. :+
pi_170467311
Wij willen waarschijnlijk nog dit jaar Noord-Duitsland gaan doen (de nog ontbrekende Bundesländer voor ons) en dan door naar Denemarken. De oudste van Belgie hebben we inmiddels, dus nu de oudste van Denemarken ;-)
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  maandag 24 april 2017 @ 23:42:54 #127
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_170467685
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 19:15 schreef qltel het volgende:
De afgelopen 6 dagen (van dinsdag t/m zondag) heb ik 109,9 km gelopen en 262 caches gevonden. Productief weekje dus.
Dan is geocaching een doel geworden. Bij ons is het nog steeds een middel, om er voor te zorgen dat de kinderen mee willen wandelen en ook om in vreemde omgevingen mooie wandelingen te hebben. Vandaar ook onze voorkeur voor multis.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 25 april 2017 @ 06:44:58 #128
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_170469838
Ik heb er in diezelfde 6 dagen eentje gedaan :D Wel souvenir voor Dublin erbij en een trackable losgelaten (het valt in een grote stad helemaal niet mee om een cache te vinden die daarvoor groot genoeg is :P )
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 25 april 2017 @ 07:35:08 #129
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_170469989
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:42 schreef Coelho het volgende:

[..]

Dan is geocaching een doel geworden.
In die week wel zo'n beetje. De rest van het jaar niet.
Ik maak graag mooie wandelingen door de natuur en daar heb ik de caches van afgelopen week ook op uitgezocht. Als die wandelingen niet door mooie gebieden hadden gelopen had ik ze niet gedaan.
pi_170470353
Zeer productief weekje Qltel!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_171485502
Hoi! Lees al een tijdje mee. Wij cachen ook met enige regelmaat voor een aantal jaren. Zijn er ergens gedragsregels mbt het loggen van tb's? wij loggen alles meteen bij thuiskomst, in ieder geval op dezelfde dag. Soms heb je een Tb die er volgens de site niet in zat. Sturen jullie dan degene die die Tb heeft een berichtje of grabben jullie die dan gewoon?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 5 juni 2017 @ 21:58:16 #132
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_171485978
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 21:42 schreef zea het volgende:
Hoi! Lees al een tijdje mee. Wij cachen ook met enige regelmaat voor een aantal jaren. Zijn er ergens gedragsregels mbt het loggen van tb's? wij loggen alles meteen bij thuiskomst, in ieder geval op dezelfde dag. Soms heb je een Tb die er volgens de site niet in zat. Sturen jullie dan degene die die Tb heeft een berichtje of grabben jullie die dan gewoon?
Welkom hier!

Ik wacht meestal een paar dagen en als hij er dan nog niet in zit stuur ik ze een mailtje. Ik zal 'm niet zo snel grabben van degene die hem had. Dat is ook minder leuk voor de owner ervan.

Maar goed, als het lang duurt doe ik dat gewoon.
pi_171493149
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 21:42 schreef zea het volgende:
Hoi! Lees al een tijdje mee. Wij cachen ook met enige regelmaat voor een aantal jaren. Zijn er ergens gedragsregels mbt het loggen van tb's? wij loggen alles meteen bij thuiskomst, in ieder geval op dezelfde dag. Soms heb je een Tb die er volgens de site niet in zat. Sturen jullie dan degene die die Tb heeft een berichtje of grabben jullie die dan gewoon?
Ik zet ze op mijn watchlist en wacht minimaal tot na het weekend zeg maar. Ga ik zelf weer op pad dan grab ik ze gewoon, heen en weer mailen kost alleen maar meer tijd en dan vergeet ik ze vaak en blijven ze liggen.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:08:55 #134
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_171493154
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 21:42 schreef zea het volgende:
Hoi! Lees al een tijdje mee. Wij cachen ook met enige regelmaat voor een aantal jaren. Zijn er ergens gedragsregels mbt het loggen van tb's? wij loggen alles meteen bij thuiskomst, in ieder geval op dezelfde dag. Soms heb je een Tb die er volgens de site niet in zat. Sturen jullie dan degene die die Tb heeft een berichtje of grabben jullie die dan gewoon?
Goeie vraag. En wat te doen met TBs die er wel in zouden moeten zitten maar niet aanwezig zijn?
En log je een TB in je bezit bij alle tussentijdse caches als 'Bezocht' totdat je 'm weer achterlaat, of alleen meenemen en achterlaten?
pi_171493529
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:08 schreef Coelho het volgende:

[..]

Goeie vraag. En wat te doen met TBs die er wel in zouden moeten zitten maar niet aanwezig zijn?
En log je een TB in je bezit bij alle tussentijdse caches als 'Bezocht' totdat je 'm weer achterlaat, of alleen meenemen en achterlaten?
Van mijn eigen TB's vind ik het alleen maar vervelend als ik tientallen mailtjes krijg over bezochte caches. Zelf zal ik alleen loggen waar ik het vind en waar ik het achterlaat. Ik probeer de TB altijd een volgende trip weer te dumpen, soms na ongeveer een week maar soms zit er een week of drie, vier tussen. Duurt het langer dan zoek ik een cache in de buurt op.

Een TB die op de site staat en er niet in zit heb ik geen aandacht voor. Gelukkig zijn er anderen die wel die verantwoordelijkheid nemen :-).

Gênanter is dat ik eens een TB heb verloren en dat nog voor ik het nummer had genoteerd. Wel netjes gemeld op de TB pagina dat ik waarschijnlijk die in het bos heb laten vallen. De TB staat nog steeds op mn watchlist maar er is drie jaar niets meer van vernomen. Ook niet van de eigenaar.

Ook al een paar keer gehad dat een door mij herplaatste TB daarna opeens vermist werd. Ik ben dus iets kritischer geworden en zal in sommige caches geen TB's meer plaatsen. Met name mijn omgeving (west West-Friesland, NH dus) ging het vaak mis.

Doen jullie iets met verzoeken bij TB's? Ik probeer er iets mee te doen maar als het lastiger is dan zit het mij wel snor. Mijn eigen TB die langs de kust had moet reizen ligt ergens hoog in de Alpen. Dat lukte dus niet helemaal...
pi_171494081
Wij hebben deze 1,5 jaar terug verstopt:
GC64YBD_musicache

Is een mysterie in Assen
Neuj
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 6 juni 2017 @ 11:12:56 #137
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_171494240
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:08 schreef Coelho het volgende:

[..]

Goeie vraag. En wat te doen met TBs die er wel in zouden moeten zitten maar niet aanwezig zijn?
En log je een TB in je bezit bij alle tussentijdse caches als 'Bezocht' totdat je 'm weer achterlaat, of alleen meenemen en achterlaten?
TB's die er niet inzitten maar er wel in zouden moeten zitten, log ik alleen als vermist bij mijn eigen caches.

Ik log TB's ook als bezocht. Dat doe ik ook bij mijn auto-TB.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 6 juni 2017 @ 11:15:17 #138
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_171494281
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:32 schreef nanuk het volgende:

[..]

Doen jullie iets met verzoeken bij TB's?
Ja hoor, ik vond er vorige week 1 in Tallinn in Estland die naar Nederland moet. Die heb ik uiteraard meegenomen.

Lastiger is het wel als het alleen op de site staat en niet bij de TB zelf, daar houd ik dus geen rekening mee.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 22:39:00 #139
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_171512892
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 11:12 schreef qltel het volgende:

Ik log TB's ook als bezocht. Dat doe ik ook bij mijn auto-TB.
Dat doe ik ook. Alles wat ik op dat moment in bezit heb en niet drop, word gelogd als bezocht.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_171515593
Wij komen niet zo vaak TB's tegen, dus als we er een zien nemen we die mee. Maar vaak zitten de TB's al tijden niet meer in de cache.
Mochten we niet kunnen helpen met het doel is er hier altijd wel een cache in de buurt waar vaak internationale cachers komen.
Wel plaats ik vaak een foto bij de log van de TB. Dat vind ik bij onze eigen TB ook zo leuk, maar bijna niemand doet dat helaas.
  woensdag 7 juni 2017 @ 11:05:55 #141
440569 cbf600
geocaching addict
pi_171519382
Meestal nemen we TB's als we ze tegen komen.
In de buurt van ons werk is een TB-hotel bij een P+R. Daar droppen we de reizende TB's dan in.
pi_171990199
In de app(betaalde) krijg ik telkens een bericht dit ik de servers niet kan bereiken.. iemand een oplossing?
  dinsdag 27 juni 2017 @ 17:12:33 #143
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_171993431
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:18 schreef hofferin het volgende:
In de app(betaalde) krijg ik telkens een bericht dit ik de servers niet kan bereiken.. iemand een oplossing?
De nieuwe app downloaden. Oude apps zijn "retired" .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 28 juni 2017 @ 12:39:54 #144
440569 cbf600
geocaching addict
pi_172014211
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:18 schreef hofferin het volgende:
In de app(betaalde) krijg ik telkens een bericht dit ik de servers niet kan bereiken.. iemand een oplossing?
Er was gisteren gepland onderhoud bij Geocaching HQ. Dus het 1 kan met het ander te maken hebben....

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=344901
pi_173152095
Ik had zondag met de Geocaching app dat hij ineens geen cache meer aangaf of wilde laden. c:geo deed het wel.

Ik had eea in de gps gezet, maar we wilden nog wat meer, uiteindelijk dus wel gelukt met de andere app.

Gisteren hier in de buurt wat caches kunnen afstrepen. Leuk om te zien dat mensen er soms echt veel moeite in hebben gestoken om er iets leuks van te maken, een favoriet waard :).
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 16 augustus 2017 @ 12:14:46 #146
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_173180438
De souvenirs vliegen ons om de oren. Hebben we net de 4 weken met souvenirs van Mary Hyde achter de rug, is het a.s. zaterdag int. Geocachingdag met een souvenir. Als je maar een punt scoort, met een event of een found, krijg je 'm.

https://www.geocaching.co(...)with-a-new-souvenir/
pi_173187370
Zo, ik kom hier ook maar eens meelezen en misschien wel posten ook (al ben ik niet zo goed in actief zijn op een forum, ik lurk voornamelijk).

Ik heb het geocachen ook helemaal ontdekt. Ook dochter van 5 vind het geweldig. Zij ziet het voornamelijk als 'schatzoeken', ik als een middel om wandelingen te maken. Ik wandel namelijk graag, maar vind het vaak moeilijk te bedenken welke route ik dan moet nemen. En daar kan cachen dus prima bij helpen.

Met de mysterycaches heb ik wel veel moeite. De meesten (hier in de buurt) zijn zo abstract dat ik er echt niets van snap. Misschien dat dat nog komt.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 18:43:21 #148
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_173190062
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 16:37 schreef SummerBreeze het volgende:
Zo, ik kom hier ook maar eens meelezen en misschien wel posten ook (al ben ik niet zo goed in actief zijn op een forum, ik lurk voornamelijk).

Ik heb het geocachen ook helemaal ontdekt. Ook dochter van 5 vind het geweldig. Zij ziet het voornamelijk als 'schatzoeken', ik als een middel om wandelingen te maken. Ik wandel namelijk graag, maar vind het vaak moeilijk te bedenken welke route ik dan moet nemen. En daar kan cachen dus prima bij helpen.

Met de mysterycaches heb ik wel veel moeite. De meesten (hier in de buurt) zijn zo abstract dat ik er echt niets van snap. Misschien dat dat nog komt.
Beginnen met traditionals. Ik ben na 10 jaar ofzo nog steeds niet toe aan multi's en het gepuzzel van mysteries :') .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_173195917
quote:
99s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 18:43 schreef DaMook het volgende:

[..]

Beginnen met traditionals. Ik ben na 10 jaar ofzo nog steeds niet toe aan multi's en het gepuzzel van mysteries :') .
Je hebt wel verschillende niveaus bij multi's en mysteries.
Een multi is vaak juist heel geschikt om te wandelen. Ik doe zelf alleen multi's waarbij je de coördinaten van alle waypoints krijgt (en dus niet uit hoeft te rekenen).
Heb pas zelf een simpele multi uitgezet.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 16 augustus 2017 @ 22:22:33 #150
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_173196224
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 16:37 schreef SummerBreeze het volgende:
Zo, ik kom hier ook maar eens meelezen en misschien wel posten ook (al ben ik niet zo goed in actief zijn op een forum, ik lurk voornamelijk).

Ik heb het geocachen ook helemaal ontdekt. Ook dochter van 5 vind het geweldig. Zij ziet het voornamelijk als 'schatzoeken', ik als een middel om wandelingen te maken. Ik wandel namelijk graag, maar vind het vaak moeilijk te bedenken welke route ik dan moet nemen. En daar kan cachen dus prima bij helpen.

Met de mysterycaches heb ik wel veel moeite. De meesten (hier in de buurt) zijn zo abstract dat ik er echt niets van snap. Misschien dat dat nog komt.
Welkom hier!

Ik doe ook niet veel multi's (ik ben wel owner van 1 bijzonder simpele multi :) ). Mysterys doe ik wel eens, als het me duidelijk is wat de bedoeling is. Maar toch, ik doe het meest tradi's. Vooral als ze in een rondje liggen of er een aantal zijn samen te voegen tot 1 grote ronde.
pi_173200821
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 22:22 schreef qltel het volgende:

[..]

Welkom hier!

Ik doe ook niet veel multi's (ik ben wel owner van 1 bijzonder simpele multi :) ). Mysterys doe ik wel eens, als het me duidelijk is wat de bedoeling is. Maar toch, ik doe het meest tradi's. Vooral als ze in een rondje liggen of er een aantal zijn samen te voegen tot 1 grote ronde.
Ik heb me altijd verbaasd dat de mysterie op het eind van een serie met een niet gewoon een multi genoemd wordt. Of andersom dat je elk tussenpunt van een multi als een tradi mag loggen. Naar mijn idee maak je dan zowel de multi als de tradi aantrekkelijker en vervals je de kaart (en statistieken) niet met allemaal mysteries die het feitelijk niet zijn. Het originele idee van een mysterie was dat je thuis moest puzzelen om de cache te vinden.

Ooit ben ik begonnen met per provincie alles te vinden. Maar toen waren er minder dan twee duizend caches in heel NL. Op zich was dat wel leuk omdat er slechts een paar tussen zaten die ik wat minder leuk vind. Nu doe ik feitelijk alleen nog tradies in het buitengebied en dan bij voorkeur dat er nog een wandelingetje of zo aan vast zit. Dat boomklimgedoe of andere rare fratsen sla ik ook over.

Wat ik erg leuk vind is zoiets : GC4FJ15 Een verlaten plaats waar je normaal niet komt en ook enige moeite voor moet doen om er te komen maar ook weer niet onmogelijk.
pi_173201048
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 08:17 schreef nanuk het volgende:

[..]

Ik heb me altijd verbaasd dat de mysterie op het eind van een serie met een niet gewoon een multi genoemd wordt. Of andersom dat je elk tussenpunt van een multi als een tradi mag loggen. Naar mijn idee maak je dan zowel de multi als de tradi aantrekkelijker en vervals je de kaart (en statistieken) niet met allemaal mysteries die het feitelijk niet zijn. Het originele idee van een mysterie was dat je thuis moest puzzelen om de cache te vinden.

Ooit ben ik begonnen met per provincie alles te vinden. Maar toen waren er minder dan twee duizend caches in heel NL. Op zich was dat wel leuk omdat er slechts een paar tussen zaten die ik wat minder leuk vind. Nu doe ik feitelijk alleen nog tradies in het buitengebied en dan bij voorkeur dat er nog een wandelingetje of zo aan vast zit. Dat boomklimgedoe of andere rare fratsen sla ik ook over.

Wat ik erg leuk vind is zoiets : GC4FJ15 Een verlaten plaats waar je normaal niet komt en ook enige moeite voor moet doen om er te komen maar ook weer niet onmogelijk.
Ik loop dus ook graag multi's, juist vanwege het wandel-aspect. En ja, dan is het wel leuk als je de tussenpunten ook kunt loggen. Daarom wil ik graag [URL=http://coord.info/GC55W6T]deze[\url] lopen. Ligt vlak bij huis, maar helaas is het gebied waar de 6 coaches die samen het verhaal vertellen al een tijdje onbereikbaar vanwege werkzaamheden aan de hoogspanningslijnen. Maar dat is dus eigenlijk een multi, maar dan opgebouwd uit 5 tradies en een bonus.

Afgelopen maandag heb ik een hele mooie multi in de duinen gelopen. Daarbij kreeg je op het eerste waypoint een brief met de rest van de waypoints, en de uitleg van een puzzel om de uiteindelijke cache locatie te kunnen vinden. En dat was ook echt leuk om te doen.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 17:26:56 #153
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_173212700
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 22:13 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:

[..]

Je hebt wel verschillende niveaus bij multi's en mysteries.
Een multi is vaak juist heel geschikt om te wandelen. Ik doe zelf alleen multi's waarbij je de coördinaten van alle waypoints krijgt (en dus niet uit hoeft te rekenen).
Heb pas zelf een simpele multi uitgezet.
Ja klopt. En dat zijn dan ook de enige multi's die ik doe. Ben toch meer van de traditionals, vooral zoals qltel al zegt rondjes met tradi's. En dan doe ik de mystery bonus vaak ook nog wel omdat dat toch eenvoudig is vaak.

Maar ik moet echt eens aan mijn T5 lijstje beginnen :D , lekker klimmen ed :D . DAT vind ik de leukste :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_173214883
IK vind multi's wel leuk, vandaag weer een gelopen. Beetje puzzelen vind ik ook niet vervelend, maar sommige puzzels zijn wel heel vergezocht zeg maar.
Dan is de aardigheid er vrij vlot vanaf wat mij betreft.

Klimmen lijkt me best een keer leuk maar totaal geen ervaring mee... Maar gewoon om een keer te doen lijkt het me wel grappig.

En een eigen cache maken, ben wel bezig geweest met iets, maar ik denk niet dat dat hem gaat worden. Ideeën zijn er nog wel genoeg.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_173215243
Bij ons stond t afgelopen jaar op een laag pitje.
In de vakantie weer paar gedaan en de kinderen hebben de smaak weer te pakken dus we gaan er weer voor :)
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:51:10 #156
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_173228914
Ik heb de klimspullen, maar heb er nog niets mee gedaan. Ook een klimcursus gedaan trouwens ooit :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_173239941
Vandaag twee multies gevonden waar ik al diverse keren naar gezocht had. De eerste had ik een getalletje mis. Bij opnieuw een paar punten bekijken kwam ik daar achter. De andere is kennelijk een tijdje weg geweest want ik had wel degelijk eerder op ground zero gezocht. Beiden waren op speciale plekjes, ik zal het missen daar niet meer te stoppen als ik er toch langs kom. Maar goed,ik heb nog wel een paar van die frusties over.
pi_173408863


Vandaag een 1.5/1.5 cache gedaan. Legger had er behoorlijk wat werk ingestoken, alles was ook netjes achtergelaten door medecachers. Soort van minituintje aangelegd in een bosje tussen de landerijen.

Ook een coin opgeduikeld die in 2006 losgelaten is, 166.000km afgelegd. Coins kom je helaas niet meer zovaak tegen. Sowieso worden TB's slecht gelogd.
pi_173530815
Afgelopen weken in Luxemburg flink wat caches gevonden. Ik moet wel zeggen dat een onbekende omgeving, rotsen/grotten, mooie dorpjes en mooie gebouwen wel een extra dimensie aan het geocachen toevoegen.

Een oppikker op een carpoolplek is wel saai in vergelijking met een T4 / T4,5 in een grot of kloof.
pi_173599594
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 19:24 schreef Bucketwood het volgende:
Afgelopen weken in Luxemburg flink wat caches gevonden. Ik moet wel zeggen dat een onbekende omgeving, rotsen/grotten, mooie dorpjes en mooie gebouwen wel een extra dimensie aan het geocachen toevoegen.

Een oppikker op een carpoolplek is wel saai in vergelijking met een T4 / T4,5 in een grot of kloof.
Dat is precies waarom ik aan geocaching doe. Als wij op vakantie zijn of weekendjes weg gaan ga ik niet naar de plaatselijke VVV, maar zoek ik naar geocaches in de buurt die ons naar de mooie plekjes brengen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 24 september 2017 @ 21:52:09 #161
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_173977370
Als je zelf nog caches wilt gaan plaatsen is dit wellicht een leuke aankoop.

https://www.gearbest.com/(...)p_575587.html?wid=21

Met de code 40%OFF$1 krijg je zelfs nog 40% korting op 1 zilverkleurige.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 26 november 2017 @ 15:32:53 #162
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_175319582
Wat Rewimo en ik nu weer meegemaakt hebben.

We waren vandaag bij een tentoonstelling van de dorpsvereniging over een smalspoorlijn die hier gelopen heeft. Daar stond ook een stukje rails met een wagonnetje erop en we zeggen zo tegen elkaar, zo'n ding staat ook bij het station met een cache eraan.

We spreken met mensen van de vereniging en die vertellen dat dat het wagentje was wat bij het station stond. Ik voel op de goede plaats en bingo: de cache zat er nog aan.. _O-
pi_175323899
Hahahaha qltel ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 26 november 2017 @ 19:35:11 #164
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_175324560
Dit heb ik een paar jaar terug ook gedaan. Mee gestopt omdat mensen je altijd raar aankijken en denken dat je drugs zoekt. Waarom iemand drugs zou verstoppen op een openbare weg even daargelaten. Ben zelfs een keer door de politie aangehouden, die door een bewoner gebeld was.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_175331005
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 19:35 schreef Quotidien het volgende:
Dit heb ik een paar jaar terug ook gedaan. Mee gestopt omdat mensen je altijd raar aankijken en denken dat je drugs zoekt. Waarom iemand drugs zou verstoppen op een openbare weg even daargelaten. Ben zelfs een keer door de politie aangehouden, die door een bewoner gebeld was.
Dat is waarom ik bijna nooit caches in bewoond gebied doe.
Geocachen kan je op de mooiste plekjes in de natuur brengen. Zelfs op plaatsen waar ik al veel vaker was geweest heb ik nog mooie nieuwe plekken ontdekt.
pi_175332634
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 19:35 schreef Quotidien het volgende:
Dit heb ik een paar jaar terug ook gedaan. Mee gestopt omdat mensen je altijd raar aankijken en denken dat je drugs zoekt. Waarom iemand drugs zou verstoppen op een openbare weg even daargelaten. Ben zelfs een keer door de politie aangehouden, die door een bewoner gebeld was.
Misschien iets meer 'stealth' worden bij het zoeken?
pi_175334150
Ik vermijdt ook meestal caches in bebouwde omgeving. Vind dat gewoon niet leuk.

In de natuur kan het ook mis hoor, al een paar keer bij een kennelijke ontmoetingsplaats mannen het hoofd op hol gebracht. Die vinden het wel spannend als er een kerel zomaar de bosjes in duikt en willen er dan wel even achteraan springen. Daar ben ik dus wel wat voorzichtiger voor geworden.

Maar goed, als het weer niet tegen zit wil ik aan het eind van de week weer eens wat nachtcaches proberen. Die zijn vaak wel grappig en nu kan je daarmee een anders saaie avond vullen
pi_175334227
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:30 schreef nanuk het volgende:
Maar goed, als het weer niet tegen zit wil ik aan het eind van de week weer eens wat nachtcaches proberen. Die zijn vaak wel grappig en nu kan je daarmee een anders saaie avond vullen
Nachtcaches zijn mijn favoriet. Jammer genoeg zijn er niet zoveel. Ook is deze tijd van het jaar niet echt geschikt. Koud en regen en veelal in de modder.

Heb je toevallig de Prijskoe al gedaan? Met stip de beste nachcache die ik ooit gedaan heb :Y
pi_175334469
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:35 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Nachtcaches zijn mijn favoriet. Jammer genoeg zijn er niet zoveel. Ook is deze tijd van het jaar niet echt geschikt. Koud en regen en veelal in de modder.

Heb je toevallig de Prijskoe al gedaan? Met stip de beste nachcache die ik ooit gedaan heb :Y
Ja, je ziet er wel uit als een beest na een nachtcache maar dat vind ik juist deel van de beleving. Er zijn er inderdaad maar weinig dus ben je al snel ver van huis. Ik probeer dan in de buurt te kamperen (paalkampeerterrein of wild).

Die prijskoe staat nu op mn lijstje, ik zal me er op inlezen en misschien komt ie nog voor de kerst aan de beurt. Dank.
pi_175334515
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:48 schreef nanuk het volgende:

[..]

Ja, je ziet er wel uit als een beest na een nachtcache maar dat vind ik juist deel van de beleving. Er zijn er inderdaad maar weinig dus ben je al snel ver van huis. Ik probeer dan in de buurt te kamperen (paalkampeerterrein of wild).

Die prijskoe staat nu op mn lijstje, ik zal me er op inlezen en misschien komt ie nog voor de kerst aan de beurt. Dank.
Kamperen doe ik alleen met mijn caravan, dus dat is geen optie. Ook niet altijd tijd met vrouw en kinderen, daar moet je ook iets van rekening mee houden. Ik ga meestal met een maatje, en die heeft diezelfde problemen. Als de kinderen om 06:00 weer wakker zijn, is tot 04:00 in het bos wel aan de late kant. Ik ga ook niet graag alleen het bos in (dag en nacht), niet omdat ik bang ben maar stel dat er iets gebeurd dan kan je beter samen zijn.

Prijskoe kan je niet zelf bepalen wanneer je gaat ;)
pi_175334661
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:49 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Kamperen doe ik alleen met mijn caravan, dus dat is geen optie. Ook niet altijd tijd met vrouw en kinderen, daar moet je ook iets van rekening mee houden. Ik ga meestal met een maatje, en die heeft diezelfde problemen. Als de kinderen om 06:00 weer wakker zijn, is tot 04:00 in het bos wel aan de late kant. Ik ga ook niet graag alleen het bos in (dag en nacht), niet omdat ik bang ben maar stel dat er iets gebeurd dan kan je beter samen zijn.

Prijskoe kan je niet zelf bepalen wanneer je gaat ;)
Ik ben zeker bij cachen een 'lone wolf'. Ja, soms hou ik me wat meer in omdat er iets mis kan gaan maar ik heb sowieso een telefoon bij me om hulp te kunnen inroepen. Ik vind het heerlijk om in mn eentje in het bos te struinen en te overnachten.

Die prijskoe gaat het niet voor me worden. Mijn agenda is te vol om op afroep dat te doen, daarvoor is het me ook te ver weg. Maar er zijn andere leuke prut avon(d)tuurtjes.
pi_175334713
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:57 schreef nanuk het volgende:

[..]

Ik ben zeker bij cachen een 'lone wolf'. Ja, soms hou ik me wat meer in omdat er iets mis kan gaan maar ik heb sowieso een telefoon bij me om hulp te kunnen inroepen. Ik vind het heerlijk om in mn eentje in het bos te struinen en te overnachten.

Die prijskoe gaat het niet voor me worden. Mijn agenda is te vol om op afroep dat te doen, daarvoor is het me ook te ver weg. Maar er zijn andere leuke prut avon(d)tuurtjes.
Geloof me, de Prijskoe is zelfs 5 uur enkele reis in de auto waard!

Je krijgt geloof ik 3 data door, waarop je kan inschrijven. Beetje tactisch de oplossing op sturen dus ;)
  dinsdag 28 november 2017 @ 00:56:31 #173
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_175353152
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 19:35 schreef Quotidien het volgende:
Dit heb ik een paar jaar terug ook gedaan. Mee gestopt omdat mensen je altijd raar aankijken en denken dat je drugs zoekt. Waarom iemand drugs zou verstoppen op een openbare weg even daargelaten. Ben zelfs een keer door de politie aangehouden, die door een bewoner gebeld was.
Ik werd een keer aangesproken door 2 agenten die me zagen. Bleek daar een bekende homo ontmoetingsplek te zijn, maar vlakbij een scouting dus niet wenselijk dat die daar hun ding deden. Hun verteld wat ik aan het doen was en de cache zelfs laten zien en dat vonden ze wel erg leuk. Eentje gaf zelfs aan dat hem dat wel wat leek. Dus misschien heb ik er wel een aan het cachen gekregen.

Verder doe ik ook liever niet teveel in bebouwd gebied, ga soms wel kijken, maar als ik niet onopvallend kan loggen laat ik ze liggen. Vooral voortuin caches haat ik. Al wil ik er wel nog steeds een tegenover mijn appartement :P .


Nachtcaches vind ik ook super, al heb ik er pas 1 ooit gedaan :P . En toevallig ook alleen, maar was wel echt supertof. Verder wil ik zoals eerder gezegd meer T5's doen :D , die zijn ook gaaf.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_175361894
Nog nooit een nachtcache gedaan, lijkt me best een keer leuk.
Van die voortuincaches vind ik meestal niet zo leuk, beetje teveel in het zicht. Alhoewel er ook wel leuke zijn die je niet al te opzichtig kan loggen. Ik loop liever door het bos ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_175556853
Nachtcaches hebben we een aantal gedaan, die zijn wel leuk Voortuincaches slaan we vrijwel zonder uitzondering over. Met name sinds we er een wilden doen en in de listing lazen dat de CO zich kostelijk vermaakte als hij cachers zag zoeken. Ik ga liever het bos/veld in, we zijn geen stadcachers.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  vrijdag 8 december 2017 @ 15:08:06 #176
342418 VKV
Plausibel
pi_175575666
Wij hebben ook een voortuincache en er wordt gelukkig positief op gereageerd. We hebben ons huis dan ook wel duidelijk gemarkeerd en bovendien zit de cache bij onze garage. Je hoeft niet de daadwerkelijke voortuin in en staat niet voor ons raam. Daarmee hebben we de drempel zo laag mogelijk proberen te houden, want ook wij zelf zijn vaak niet zo happig op voortuincaches. Maargoed, onze geocache is heel geschikt voor de beginnende cacher en voor cachers die slecht ter been zijn. Soms staat er een halve klas bij ons huis, ik heb het idee dat basisscholen ook af en toe iets organiseren rondom geocaching?
pi_175576045
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:57 schreef diedrick het volgende:
Voortuincaches slaan we vrijwel zonder uitzondering over.
Hier hetzelfde, als ik het weet sla ik ze 9 van de 10 keer over. Enige uitzondering is binnen de grenzen van mijn woonplaats, daar gaat de regel dat ik alleen maar lachende smileys wil voor.

Een enkele keer gebeurd het elders ook wel, bij een event (al zie je ze dan ook niet vaak gelukkig) of als het echt een verrassing is en ik er specifiek voor die cache ben (met tegenzin).

Wel een leuke is Home of the Frog: https://coord.info/GC24YQ4
Niet echt een voortuincache :)
pi_175641300
Ik heb ook een keer aan twee agenten mogen uitleggen wat een volwassen motorrijder op zn buik in de kou op een winderige steiger te zoeken heeft :-(

Na een korte uitleg en hun verhaal dat ze waterpolitie waren en nu een dagje op land moesten blijven belden ze een cachende collega op of die nog een hint kon geven. Die collega had deze ook nog niet gevonden (ik inmiddels wel). Heerlijk zoon ervaring. :-)
pi_175642773
Met dit weer is cachen wel af te raden, je vindt geen ruk :D
  maandag 11 december 2017 @ 14:01:32 #180
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_175644780
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:53 schreef Coritchando het volgende:
Met dit weer is cachen wel af te raden, je vindt geen ruk :D
Juisty wel, mits er al iemand anders voor je is geweest :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_175644971
quote:
99s.gif Op maandag 11 december 2017 14:01 schreef DaMook het volgende:

[..]

Juisty wel, mits er al iemand anders voor je is geweest :D .
Ja, en die moet het dan net gevonden hebben :D
pi_175681682
Wat is een goede plek om goedkope munitiekisten te kopen?
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_175683955
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 21:48 schreef dralion13 het volgende:
Wat is een goede plek om goedkope munitiekisten te kopen?
Die raken een beetje op vrees ik. Je kan eens bij Sietsma in Heerhugowaard informeren. Een cache kan je ook met brood of diepvriesdoos maken.

pi_177673288
We willen binnenkort een weekendje weg met de “kleine” van acht. Graag combineren we dat met een aantal leuke caches. Iemand tips?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 7 maart 2018 @ 21:38:49 #185
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_177673417
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 21:34 schreef Reintji het volgende:
We willen binnenkort een weekendje weg met de “kleine” van acht. Graag combineren we dat met een aantal leuke caches. Iemand tips?
Ligt dat er niet vooral aan waar je naartoe wilt?
pi_177673605
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 21:38 schreef qltel het volgende:

[..]

Ligt dat er niet vooral aan waar je naartoe wilt?
Deze keer laten we ons graag leiden door een leuke verzameling caches! Wel binnen NL
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 7 maart 2018 @ 22:14:17 #187
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_177674428
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 21:34 schreef Reintji het volgende:
We willen binnenkort een weekendje weg met de “kleine” van acht. Graag combineren we dat met een aantal leuke caches. Iemand tips?
Edese Bos. Daar liggen veel, ook voor kinderen vaak, leuke caches.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 8 maart 2018 @ 08:06:52 #188
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_177679201
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 21:46 schreef Reintji het volgende:

[..]

Deze keer laten we ons graag leiden door een leuke verzameling caches! Wel binnen NL
Okee, ik heb een selectie gemaakt met caches met meer dan 800 FP's & moeilijkheidsgraad maximaal 3, Dan houd je maar een heel erg klein lijstje over in NL.

De eerste is trouwens net over de grens met België, maar lijkt me wel erg leuk voor kinderen:
https://www.geocaching.co(...)n-kabouterdorp-final

multi, het mysterie van de 3 zusjes: https://www.geocaching.co(...)e-van-de-drie-zusjes

Rondje hoog Buurlo, is wel wat ver misschien: https://www.geocaching.co(...)o-30-de-leesterheide

Het pad der 7 zonden: https://www.geocaching.com/geocache/GC22W75_het-pad-der-7-zonden\

Bunkerroute de Punt: https://www.geocaching.com/geocache/GC3GW8Z_bunkerroute-de-punt

Nog 1 net over de grens met België, de gouden kat van Don Quichot https://www.geocaching.co(...)t-van-don-quichot-01

En dan nog een persoonlijke favoriet met heel veel FP's. Enige nadeel is dat die offline zijn tot begin april, omdat alle caches ware kunstwerkjes zijn die snel beschadigen, zeker in de winter. De caches van WiGe bij Nijmegen. Ik heb er maar 1 gepakt, alle caches er omheen zijn ook echte aanraders: https://www.geocaching.com/geocache/GC4213B_landentrip-3-italie

Overigens zijn FP's geen maatstaf of het een leuk rondje/cache is. Maar je kunt zo wel een selectie maken. Wat ik ook vaak doe is gaan zoeken naar plekken waar er een aantal bij elkaar in de buurt liggen en dan kijken of het wat is.

[ Bericht 2% gewijzigd door qltel op 08-03-2018 08:11:57 ]
pi_177682021
Dank Cobra4. Leuke omgeving daar sowieso.

Dank qltel voor het zeer uitgebreide antwoord! Top

Laat wel even weten wat het is geworden.
pi_177689225
Het verloren kabouterdorp (en in mindere mate ook de kat van don quichot) in Lommel zijn zeker wel aanraders!
Wij hebben die twee jaar geleden gedaan en denken er nog vaak aan terug.

In Ermelo tijdens onze vakantie liepen we onder meer deze: https://www.geocaching.co(...)ontuur-met-mees-kees
Deze is ook heel erg leuk, maar wel een multi..

En deze vonden wij ook erg leuk:
https://www.geocaching.co(...)s-kijken-op-de-klink
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 8 maart 2018 @ 19:39:29 #191
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_177691500
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:28 schreef Reintji het volgende:
Dank Cobra4. Leuke omgeving daar sowieso.

Dank qltel voor het zeer uitgebreide antwoord! Top

Laat wel even weten wat het is geworden.
Ik vind dit soort dingen knap lastig trouwens.. :)

Ik ga over 2,5 week voor de 3e keer een kleine week geocachen. Heb ik de afgelopen 2 jaar ook gedaan. Leuke rondes zoeken op maximaal 1 a 1,5 uur rijden van elkaar, en dan een hotel in de buurt erbij zoeken. Ik ben gisteren begonnen met zoeken en heb al wat gevonden in België voor de 1e dag. Vanaf daar wil ik naar het oosten Duitsland in. Gedoe elk jaar. Maar wel leuk om te doen. Geocachen, eten en slapen.. :)
pi_177748928
Vandaag n mooie cache gedaan met n mooi achtergrondverhaal bij Geldrop O+
Daarvoor cache ik. De gewone caches zijn leuk voor tussendoor, maar soms kom je er een tegen met n mooi verhaal of op n mooie manier verstopt en dat zijn de caches die je onthoudt O+

En ik moet toch echt n keer een gps kopen, want op mn telefoon werken bv multicaches voor mij niet ;(

En ik wil mn eerste eigen cache gaan plaatsen, maar nog geen reactie van de eigenaar van de grond -O-
compact en kleverig.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 11 maart 2018 @ 17:01:03 #193
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_177750608
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 16:03 schreef JaniesBrownie het volgende:
Vandaag n mooie cache gedaan met n mooi achtergrondverhaal bij Geldrop O+
Daarvoor cache ik. De gewone caches zijn leuk voor tussendoor, maar soms kom je er een tegen met n mooi verhaal of op n mooie manier verstopt en dat zijn de caches die je onthoudt O+

En ik moet toch echt n keer een gps kopen, want op mn telefoon werken bv multicaches voor mij niet ;(

En ik wil mn eerste eigen cache gaan plaatsen, maar nog geen reactie van de eigenaar van de grond -O-
Welke cache was dat?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_177750864
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:01 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Welke cache was dat?
GC617YX, Bloemen van Bart.
compact en kleverig.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 11 maart 2018 @ 17:14:45 #195
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_177750911
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:12 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

GC617YX, Bloemen van Bart.
Thx. ^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_177751001
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:14 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Thx. ^O^
yw! Woon je in de buurt? Ik kom vaak bij familie in Eindhoven, maar meestal is dat gewoon n bezoek thuis, nu samen met mn zusje en haar kinderen een aantal caches gedaan. O+
compact en kleverig.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 11 maart 2018 @ 17:37:18 #197
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_177751366
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:18 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

yw! Woon je in de buurt? Ik kom vaak bij familie in Eindhoven, maar meestal is dat gewoon n bezoek thuis, nu samen met mn zusje en haar kinderen een aantal caches gedaan. O+
Nee, ik woon er niet in de buurt. Maar kom er soms. Deze sla ik dus even op voor als ik daar weer ben en wil gaan cachen. ^O^

En ik moet ook maar eens een gps kopen. :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_177751418
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:37 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Nee, ik woon er niet in de buurt. Maar kom er soms. Deze sla ik dus even op voor als ik daar weer ben en wil gaan cachen. ^O^

En ik moet ook maar eens een gps kopen. :D
haha, ik ben niet de enge dus :P

Leuk, ik moet dat ook eens gaan doen, caches noteren waarvan mensen aangeven dat ze de moeite waard zijn :Y
compact en kleverig.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 11 maart 2018 @ 18:12:27 #199
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_177751970
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:39 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

haha, ik ben niet de enge dus :P

Leuk, ik moet dat ook eens gaan doen, caches noteren waarvan mensen aangeven dat ze de moeite waard zijn :Y
Nee, denk dat ik de enge van ons tweeën ben. O-)

Ik sla ze op in c:geo. En regelmatig de gegevens verversen om ze up to date te houden.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_177753918
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 17:44 schreef trainfreak het volgende:
Het verloren kabouterdorp (en in mindere mate ook de kat van don quichot) in Lommel zijn zeker wel aanraders!
Wij hebben die twee jaar geleden gedaan en denken er nog vaak aan terug.

In Ermelo tijdens onze vakantie liepen we onder meer deze: https://www.geocaching.co(...)ontuur-met-mees-kees
Deze is ook heel erg leuk, maar wel een multi..

En deze vonden wij ook erg leuk:
https://www.geocaching.co(...)s-kijken-op-de-klink
Thx!
pi_178085293
Ik heb een aantal maanden geleden zelf een 3-tal caches geplaatst en merk dat ik het ook erg leuk vind wanneer mensen een van mijn caches loggen.

Ik ben nu bezig met een cache in een natuurgebied hier in de buurt. Iemand ervaring met het aanvragen van zoiets bij Staatsbosbeheer?
  maandag 18 juni 2018 @ 17:48:24 #202
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_179875198
Rustig hier, is dit nog een beetje levend?

Ik heb in, ik denk, 2010 een keer een poging gedaan te geocachen. Toendertijd kon ik niks vinden dus ik was er al snel klaar mee. Daarna eigenlijk het hele cachen vergeten tot een vriend van me laatst ineens zei dat hij het deed.

Nu cachen we dus samen. Ik heb er inmiddels 17 in mijn nabije omgeving gevonden, nog niet zoveel dus. Heb ook geen membership dus kan alleen simpele traditionals zoeken via de app.
Ik krijg deze week wel een Garmin eTrex 20 (voor het wandelen, maar kan dus ook mooi als GC hulpje dienstdoen) dus daarmee kan ik wellicht wel wat extra caches doen die nu onbereikbaar zijn.

Ik woon overigens in Utrecht.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_179875434
Hier zijn niet zoveel geocachers meer actief vermoed ik..

Wij hebben vorige week tijdens onze vakantie in Nederland nog enkele caches gedaan. Onder andere Het mysterie van de drie zusjes moest er aan geloven.
Jumanji, die ook niet zo ver van ons verblijf lag, zal voor een andere keer zijn..
pi_179875440
Mijn cache seizoen is al weer over. In de zomer zijn er veel te veel andere leuke dingen te doen. In oktober ga ik wel weer eens op zoek naar die kokertjes.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 18 juni 2018 @ 18:18:08 #205
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_179875997
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 17:48 schreef Maria2.0 het volgende:
Rustig hier, is dit nog een beetje levend?

Ik heb in, ik denk, 2010 een keer een poging gedaan te geocachen. Toendertijd kon ik niks vinden dus ik was er al snel klaar mee. Daarna eigenlijk het hele cachen vergeten tot een vriend van me laatst ineens zei dat hij het deed.

Nu cachen we dus samen. Ik heb er inmiddels 17 in mijn nabije omgeving gevonden, nog niet zoveel dus. Heb ook geen membership dus kan alleen simpele traditionals zoeken via de app.
Ik krijg deze week wel een Garmin eTrex 20 (voor het wandelen, maar kan dus ook mooi als GC hulpje dienstdoen) dus daarmee kan ik wellicht wel wat extra caches doen die nu onbereikbaar zijn.
Ja hoor, ik vind er nog vrijwel wekelijks. Ik hoop binnenkort over de 4000 founds te gaan.

Die Etrex 20 is een bijzonder goed apparaat. Werkt erg prettig samen met de website en geeft vrijwel altijd de goede positie aan.
pi_179876185
Wij cachen ook nog ongeveer wekelijks, inmiddels al ruim over de 5000 founds.
En nog altijd trekken we er op uit met evenveel plezier!

Ik heb me 4 weken geleden een Oregon 700 gekocht.
De 'back'-knop van mijn Etrex 20 begint te scheuren en ik weet niet hoe lang die het nog zal uithouden.
De Etrex is nu naar de vriendin verschoven, zo kan zij ook eens wat meer op de kaart kijken waar we moeten zijn.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 18 juni 2018 @ 18:44:46 #207
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_179876705
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 18:26 schreef trainfreak het volgende:
Wij cachen ook nog ongeveer wekelijks, inmiddels al ruim over de 5000 founds.
En nog altijd trekken we er op uit met evenveel plezier!

Ik heb me 4 weken geleden een Oregon 700 gekocht.
De 'back'-knop van mijn Etrex 20 begint te scheuren en ik weet niet hoe lang die het nog zal uithouden.
De Etrex is nu naar de vriendin verschoven, zo kan zij ook eens wat meer op de kaart kijken waar we moeten zijn.
Zit er geen garantie meer op die Etrex? Ik stuurde een paar jaar geleden een Etrex Vista naar Garmin een week voordat de garantie afliep omdat er een probleem was met het rubber wat er omheen zat en kreeg een gloednieuwe Etrex 30 retour..
pi_179877647
Dat is nog eens service!

Nog zeker aan het cachen hoor, alleen minder op fok :D
  maandag 18 juni 2018 @ 20:09:02 #209
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_179878761
Ik cache vooral als ik op vakantie ben. Leuke bezigheid om mooie plekken te ontdekken.
Gisteren toevallig een op een mooie panoramaplaats tijdens een wandeling gevonden en een travelbug meegenomen die we mogen verplaatsen.
  maandag 18 juni 2018 @ 21:37:23 #210
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_179881805
Leuk dit, alleen ik doe het niet meer omdat het te ongemakkelijk is in het openbaar tussen de mensen te zoeken. Keer politie gebeld voor me ook.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 18 juni 2018 @ 21:41:13 #211
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_179881937
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:37 schreef Quotidien het volgende:
Leuk dit, alleen ik doe het niet meer omdat het te ongemakkelijk is in het openbaar tussen de mensen te zoeken. Keer politie gebeld voor me ook.
is dat niet de reden dat caches vooral in bossen enzo liggen?
pi_179882072
Wij zijn niet zo actief Er liggen er nog een paar in de buurt, maar dat zijn van die voortuincaches en ik houd er toch niet zo van om zo in de kijker te staan zeg maar ;).
De kinderen willen niet zo graag, helaas.

Onlangs dook onze TB weer op, was een tijdje zoek en inmiddels weer onderweg, ik ben benieuwd of hij weer deze kant op komt, want dat is het doel nu...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_179889198
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:41 schreef qltel het volgende:

[..]

is dat niet de reden dat caches vooral in bossen enzo liggen?
Voor mijn gevoel ligt driekwart in voortuinen of stadswijken waar je niet ongezien kunt loggen. Jammer vind ik dat want juist het geheimzinnige voegt iets toe aan het spel.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 19 juni 2018 @ 08:49:12 #214
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_179889234
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 08:45 schreef nanuk het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel ligt driekwart in voortuinen of stadswijken waar je niet ongezien kunt loggen. Jammer vind ik dat want juist het geheimzinnige voegt iets toe aan het spel.
Wellicht is dat in Nederland zo. Nederland is 1 van de weinige landen waar de reviewers eisen dat je toestemming hebt van de eigenaar van de grond waarop de cache ligt. Op veel plekken is dat een onmogelijke eis, waardoor er daar geen geplaatst wordt. De voortuin is dan een makkelijke plek.

Ik cache meestal in Duitsland en daar vind je sporadisch een voortuincache, de meeste liggen op andere plekken. Soms op hele drukke, maar vaak op hele rustige plekken.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 08:59:57 #215
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_179889413
Ik vind het soms ook wat ongemakkelijk ja. Er liggen nog 3 caches in een wijk vlakbij, maar die laat ik nog even.
En het blijft toch wat gek als er net mensen langskomen wanneer je de bosjes uit kruipt met een vriend :')

Binnenkort naar Austerlitz. Daar was ik laatst om te wandelen en zag dat er genoeg ligt. Vriendlief vindt het alleen niet zo leuk dus ik moet eventjes terug met vriend waarmee ik wel cache.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_179889523
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 08:59 schreef Maria2.0 het volgende:
En het blijft toch wat gek als er net mensen langskomen wanneer je de bosjes uit kruipt met een vriend
Ik heb als kerel al twee keer meegemaakt dat er een andere vent achter me aan de bosjes in kroop met de bedoeling een heel ander spel met me te spelen. Voor mij wel eens de aanleiding geweest een jaartje niet meer te cachen. Ik schep liever geen verkeerde (seksuele) verwachtringen bij anderen.
pi_179899845
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 18:44 schreef qltel het volgende:

[..]

Zit er geen garantie meer op die Etrex? Ik stuurde een paar jaar geleden een Etrex Vista naar Garmin een week voordat de garantie afliep omdat er een probleem was met het rubber wat er omheen zat en kreeg een gloednieuwe Etrex 30 retour..
Ik heb de GPS zelf al drie jaar, en toen ik hem kreeg was hij niet nieuw meer, dus ik vermoed dat die toch al zo'n 5 jaar oud is. Helaas dus geen garantie meer. De winkel waar ik mijn Oregon 700 kocht (AS Adventure) zei wel dat ze hem konden opsturen om te maken, maar dat dat waarschijnlijk rond de honderd euro zou kosten...

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 08:59 schreef Maria2.0 het volgende:
En het blijft toch wat gek als er net mensen langskomen wanneer je de bosjes uit kruipt met een vriendin en een ladder :')
Fixed :D
  dinsdag 19 juni 2018 @ 18:08:15 #218
342418 VKV
Plausibel
pi_179900327
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:07 schreef nanuk het volgende:

[..]

Ik heb als kerel al twee keer meegemaakt dat er een andere vent achter me aan de bosjes in kroop met de bedoeling een heel ander spel met me te spelen. Voor mij wel eens de aanleiding geweest een jaartje niet meer te cachen. Ik schep liever geen verkeerde (seksuele) verwachtringen bij anderen.
Potje geoketsen?
  dinsdag 19 juni 2018 @ 19:23:09 #219
342418 VKV
Plausibel
pi_179902273
Ik vind geocachen in een stadse omgeving niet per se heel erg. Voortuinen kunnen wel leuk zijn, als je maar niet direct bij iemand voor het raam moet staan ofzo, dan zou ik me ook te bekeken voelen.

Ik ben altijd wel teleurgesteld als je in een bos, of andere natuurrijke omgeving, aan het geocachen bent en het is dan een cache met formaat fotorolletje (of nog erger...micro). Juist zo'n omgeving met veel ruimte zou ik benutten voor een flink formaat cache.
pi_179902636
Ik heb mn eerste cache geplaatst bij n gebouw. Er zitten nu appartementen in, maar het was vroeger een school.
Toestemming vragen was een heel gedoe :')
compact en kleverig.
  woensdag 20 juni 2018 @ 10:03:41 #221
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_179914696
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:23 schreef VKV het volgende:
Ik vind geocachen in een stadse omgeving niet per se heel erg. Voortuinen kunnen wel leuk zijn, als je maar niet direct bij iemand voor het raam moet staan ofzo, dan zou ik me ook te bekeken voelen.

Ik ben altijd wel teleurgesteld als je in een bos, of andere natuurrijke omgeving, aan het geocachen bent en het is dan een cache met formaat fotorolletje (of nog erger...micro). Juist zo'n omgeving met veel ruimte zou ik benutten voor een flink formaat cache.
Ik heb alleen nog maar formaatje fotorolletje gevonden, hoewel er toch een flink aantal in de bosjes/park/bos lagen.

Ik lieg trouwens, 1 keer een tupperwarebakje formaat broodtrommeltje. Mét een heuse 'schat' :D
L'Enfer, c'est les autres.
pi_179914767
Oh ja geocachen. Voor Schotland een paar opslaan.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 20 juni 2018 @ 10:22:13 #223
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_179915093
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:07 schreef nanuk het volgende:

[..]

Ik heb als kerel al twee keer meegemaakt dat er een andere vent achter me aan de bosjes in kroop met de bedoeling een heel ander spel met me te spelen. Voor mij wel eens de aanleiding geweest een jaartje niet meer te cachen. Ik schep liever geen verkeerde (seksuele) verwachtringen bij anderen.
Ik ben ooit door de politie aangesproken toen ik er een zocht. Bleek een bekende homo ontmoetings plek te zijn vlakbij een scouting :X . Uitgelegd wat ik deed en dat vonden ze wel interessant en 1 van de agenten wilde het ook gaan doen na mijn uitleg :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 20 juni 2018 @ 10:22:20 #224
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_179915097
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:36 schreef JaniesBrownie het volgende:
Toestemming vragen was een heel gedoe :')
Leuk hé. En in andere landen hoeft dat helemaal niet.. 8)7

Waar ligt de cache ergens?

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:03 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Ik heb alleen nog maar formaatje fotorolletje gevonden, hoewel er toch een flink aantal in de bosjes/park/bos lagen.

Ik lieg trouwens, 1 keer een tupperwarebakje formaat broodtrommeltje. Mét een heuse 'schat' :D
Ik heb ze al in allerlei formaten gevonden, alhoewel ik me ook wel afvraag hoeveel mensen al die fotokokertjes bewaard hebben. Ooit moeten ze toch op zijn.

Hier voor de deur ligt er 1 van een halve meter lang. En je vind wel meer grotere.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 20 juni 2018 @ 10:23:15 #225
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_179915116
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:22 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik ben ooit door de politie aangesproken toen ik er een zocht. Bleek een bekende homo ontmoetings plek te zijn vlakbij een scouting :X . Uitgelegd wat ik deed en dat vonden ze wel interessant en 1 van de agenten wilde het ook gaan doen na mijn uitleg :D .
1 van de bekendste cachers hier uit de regio werkt bij de recherche. Het hele korps hier weet wat geocaching is.. :)
  woensdag 20 juni 2018 @ 10:27:06 #226
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_179915171
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:22 schreef qltel het volgende:

Ik heb ze al in allerlei formaten gevonden, alhoewel ik me ook wel afvraag hoeveel mensen al die fotokokertjes bewaard hebben. Ooit moeten ze toch op zijn.
Hoeveel heb je er nodig :P .
https://www.aliexpress.co(...)95&priceBeautifyAB=0
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:23 schreef qltel het volgende:

[..]

1 van de bekendste cachers hier uit de regio werkt bij de recherche. Het hele korps hier weet wat geocaching is.. :)
Hier de meeste ook wel denk ik. Maar ik vind het ook niet erg als ze me aanspreken, zeker niet als ze dan meteen zo geïnteresseerd zijn :D . Heb denk ik wel een half uur staan kletsen met ze.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 20 juni 2018 @ 10:36:00 #227
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_179915300
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:27 schreef DaMook het volgende:

[..]

Hoeveel heb je er nodig :P .
https://www.aliexpress.co(...)95&priceBeautifyAB=0
_O- dat wist ik niet..

Maar ik gebruik altijd van deze..


quote:
[..]

Hier de meeste ook wel denk ik. Maar ik vind het ook niet erg als ze me aanspreken, zeker niet als ze dan meteen zo geïnteresseerd zijn :D . Heb denk ik wel een half uur staan kletsen met ze.
Nee, is zeker niet erg, alhoewel ik het nog niet heb meegemaakt. Alhoewel, ik heb 1x een cache in een politiebureau gedaan en toen ik me daar aan de balie meldde wisten ze wel gelijkw aar ik voor kwam. :+
  woensdag 20 juni 2018 @ 10:42:10 #228
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_179915396
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:36 schreef qltel het volgende:

[..]

_O- dat wist ik niet..

Maar ik gebruik altijd van deze..

[ afbeelding ]

[..]

Nee, is zeker niet erg, alhoewel ik het nog niet heb meegemaakt. Alhoewel, ik heb 1x een cache in een politiebureau gedaan en toen ik me daar aan de balie meldde wisten ze wel gelijkw aar ik voor kwam. :+
Mijn enige cache was een curver bak. Maar die is al een tijdje weg. Heb wel nog wat liggen voor een nieuwe. PVC pijp met schroefdoppen bijv. Ook nog ergens een paar nano dingetjes liggen, maar die ben ik zonder ze verstopt te hebben al telkens kwijt :') .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_179915416
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:22 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik ben ooit door de politie aangesproken toen ik er een zocht. Bleek een bekende homo ontmoetings plek te zijn vlakbij een scouting :X . Uitgelegd wat ik deed en dat vonden ze wel interessant en 1 van de agenten wilde het ook gaan doen na mijn uitleg :D .
Op een koude zeer winderige dag vroeg twee politiemannen zich ook af wat (ik) een motorrijder op zijn buik op een steiger bij de zeesluis van Kornwerderzand aan het doen was. Kort uitgelegd wat voor spel het was, één van de mannen verzint opeens dat een collega van hun ook cacher is en belt hem even op om te voor mij te informeren waar deze cache verstopt zou zijn. Zo werd het toch nog gezellig.
  woensdag 20 juni 2018 @ 10:47:32 #230
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_179915489
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:43 schreef nanuk het volgende:

[..]

Op een koude zeer winderige dag vroeg twee politiemannen zich ook af wat (ik) een motorrijder op zijn buik op een steiger bij de zeesluis van Kornwerderzand aan het doen was. Kort uitgelegd wat voor spel het was, één van de mannen verzint opeens dat een collega van hun ook cacher is en belt hem even op om te voor mij te informeren waar deze cache verstopt zou zijn. Zo werd het toch nog gezellig.
Hahaha geweldig toch :D .

Ik heb ook alles al wel gedaan denk ik om ze te vinden, van in bomen klimmen, tot in holtes kruipen en door rivieren lopen. Een keer waren mijn nike's zo vol met stinkende modder uit een rivier dat ik ze maar meteen weggegooid heb :D .

Het word echt tijd dat ik weer eens aandacht ga geven aan het zelf plaatsen van eentje.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_179916187
Ik moet even mijn travel bugs opsnorren. Kunnen we er weer een achterlaten die waarschijnlijk ook weet binnen de kortste keren kwijt is :{
I solemnly swear i'm up to no good
pi_179918334
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:22 schreef qltel het volgende:

[..]

Leuk hé. En in andere landen hoeft dat helemaal niet.. 8)7

Waar ligt de cache ergens?

[..]

Ik heb ze al in allerlei formaten gevonden, alhoewel ik me ook wel afvraag hoeveel mensen al die fotokokertjes bewaard hebben. Ooit moeten ze toch op zijn.

Hier voor de deur ligt er 1 van een halve meter lang. En je vind wel meer grotere.
in Almelo. 2x gevonden al :D
compact en kleverig.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 20 juni 2018 @ 13:15:39 #233
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_179918634
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:59 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

in Almelo. 2x gevonden al :D
Hm, beetje ver weg voor me.. :)
pi_179918931
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 13:15 schreef qltel het volgende:

[..]

Hm, beetje ver weg voor me.. :)
voor mij ook :+
compact en kleverig.
pi_179921993
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 10:03 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Ik heb alleen nog maar formaatje fotorolletje gevonden, hoewel er toch een flink aantal in de bosjes/park/bos lagen.

Ik lieg trouwens, 1 keer een tupperwarebakje formaat broodtrommeltje. Mét een heuse 'schat' :D
Je kunt bij je zoekopdracht filteren op cache size. Volgens mij kan dit ook met een gratis account. Wat ik meestal zelf doe is filteren op een bepaald aantal favorieten.
pi_182088545
Amai, al 95 dagen geen reacties meer..

Hoe was jullie geocache zomer?
Bij onze septembervakantie zijn we op enkele leuke plaatsen terechtgekomen, maar verder deden we niet echt iets speciaals.
En vandaag een FTF gescoord, op amper 2 km van thuis :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 23 september 2018 @ 18:38:32 #237
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182088609
qltel heeft er wel de nodige gescoord. Ikzelf niet veel, door slecht ter been en inmiddels nieuwe knie. Hopelijk komend jaar weer wat meer op pad :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 23 september 2018 @ 18:59:25 #238
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_182089015
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 18:35 schreef trainfreak het volgende:
Amai, al 95 dagen geen reacties meer..

Hoe was jullie geocache zomer?
Zeker, de mode is er weer vanaf. De smartphone-bezitters zijn na het geocachen druk bezig geweest met Pokemon-go en hebben nu vast weer wat anders gevonden.

Ik schijn er dit jaar 345 gevonden te hebben, had meer kunnen zijn, maar ik ben vooral bezig geweest met wandelen om te oefenen voor de Vierdaagse (en omdat het leuk is om te doen) en dat gaat (bij mij) gek genoeg niet zo goed met Geocachen samen.
pi_182090311
Wij hebben weinig caches gevonden. De kinderen hebben niet zoveel zin, dus soms proberen we ze uit logeren te laten gaan en dan zelf te gaan zoeken.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_182098275
Ik vind het niet zo leuk om alleen te doen en heb niemand die mee wil, echt erop uit trekken puur om te cachen doe ik dus niet zo gauw, maar als ik ergens ben, probeer ik er altijd wel een (paar) mee te pikken.
Het gaat dus niet zo hard bij mij. :+

Heb wel mn eerste cache geplaatst bij n oude school die omgebouwd is naar appartementen, erg leuk om de reacties te lezen, zeker die van mensen die er op school hebben gezeten ^O^
compact en kleverig.
pi_182098309
Wij liepen graag de multi caches routes. Maar nu onze hond toch echt een dagje ouder wordt gaat dat niet meer want zonder hond gaan lopen vinden we mweh dus we doen er eigenlijk niks meer mee.

Komt misschien wel weer is :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_182098516
Paar maanden geleden voor het eerst met iemand meegegaan, en eerste catch gedaan. Ik moet nu zelf eens beginnen, nog steeds :@
pi_182099249
Ik merk dat mijn enthousiasme ook weer wat weg is voor een tijdje. Met de winter zal ik wel weer vaker gaan zoeken. Probleem blijft de selectie van wat je wilt vinden. Voortuinen en andere bewoonde gebieden had ik al nix mee. Langs wegen en carpool plekken zie ik ook de lol niet meer van in. Eigenlijk ben ik gewoon chagrijnig te worden want als het een opraper is dan is het niet goed maar ingewikkeld zoeken doe ik ook al niet meer.

Eerder ook al eens jaren niet meer mee bezig geweest maar dan is het opeens toch weer leuk. Dit jaar zit de teller op 163 waarvan 7 deze maand.
  maandag 22 oktober 2018 @ 09:45:06 #244
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_182665390
Afgelopen weekend weer wat multi's gedaan maar bij een kwamen wij er niet uit.. Volgens de logs was hij er simpel...

We moesten gaan stapeltellen. Nou is dit niet heel moeilijk ofzo. Alleen kwamen wij steeds met negatieve getallen:

A = 2, = 2
B = 7 – 20, = -13 = 2
C = 2 + 10 + 11, = 23 = 5
D = 24 – 23, = 1
E = Stapeltel bovenste woord (1 cijfer), (Parkeerplaats = 8)
F = 2x 9 – 2x 4, = 10 = 1
G = 16 – 20, = -4
H = 20. = 2

N51°3A.BCD’ E004°3E.FGH’.

hoe ga je met dat negatieve getal om? een -4 in een coordinaat lijkt mij niet te kloppen.. Doen wij hier iets niet goed?
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 oktober 2018 @ 09:59:18 #245
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182665604
quote:
B = 7 – 20, = -13 = 2
Lijkt me dat je hier op -4 uitkomt en niet -2.

Maar goed, als ik 7 - 20 op Stapeltellen.nl invul, is de uitkomst 0. En dat is waarschijnlijk het getal dat je moet hebben :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 22 oktober 2018 @ 10:04:05 #246
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_182665663
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 09:59 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Lijkt me dat je hier op -4 uitkomt en niet -2.

Maar goed, als ik 7 - 20 op Stapeltellen.nl invul, is de uitkomst 0. En dat is waarschijnlijk het getal dat je moet hebben :)
"Getallen in de tekst tellen niet mee."

met 20-7 kom ik op stapeltellen ook op 0.

Edit: Oke... n.v.m.. ik weet hem.. (20-21 = 2 + 0 + 2 + 1 = 5).. https://www.geocachingtoo(...)ng=nl&page=wordValue

Thanks!

[ Bericht 15% gewijzigd door Pizzahut op 22-10-2018 10:13:00 ]
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_182696619
Het probleem met formules van sommige multicaches is bij mij ook bekend. Gelukkig geef ik het niet zo snel op en probeer ik altijd logisch te redeneren en zet ik logische locaties in de GPS, zodat ik direct kan zien waar deze uitkomen.

We deden ooit eens een multi waar we op WP1 al vastzaten. Na de formule eens bekeken te hebben, had ik al direct een oplossing klaar waar de cache zich zou bevinden.
In plaats van een multi van 5 kilometer werd het er eentje van 500 meter :P
pi_183533964
Opgegeven voor het Hoorns cache event. Nog niet eerder geweest, ben wel benieuwd. Nog fokkers die daar geweest zijn?

[ Bericht 2% gewijzigd door Reintji op 04-12-2018 17:24:39 ]
pi_183534254
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 17:00 schreef Reintji het volgende:
Opgegeven voor het Hoorns cache event. Nog niet eerder geweest, ben wel benieuwd. Nog fokkers daar daar geweest zijn?
Niet op het event, maar dit jaar zijn we met ons groepje wel rond Hoorn gaan cachen en dat beviel ons zeer goed!
pi_183537102
Nog nooit geweest, kennissen van ons gaan er altijd heen maar die wonen daar in de regio.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 14 december 2018 @ 15:59:16 #251
147316 crew  DJMO
#trut
pi_183727312
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 13 januari 2019 @ 11:41:09 #252
482496 Pizzachef
Veni, vidi, Pizza!!!
pi_184374682
Hier ook een geocacher. Soms weken niet, soms dagen achtereen. Maar hier is het ook niet echt actief zie ik...
pi_184374703
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:41 schreef Pizzachef het volgende:
Hier ook een geocacher. Soms weken niet, soms dagen achtereen. Maar hier is het ook niet echt actief zie ik...
Bij mij is het momenteel meer soms een jaar niet en dan een dag wel :@

Ik deed dat eerst altijd met de hond flinke stukken lopen. Maar hij kan dat niet meer en ik vind grote wandelingen zonder hem niet zo. Hij heeft al menig cache gevonden trouwens.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 13 januari 2019 @ 11:56:23 #254
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_184374903
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:41 schreef Pizzachef het volgende:
Hier ook een geocacher. Soms weken niet, soms dagen achtereen. Maar hier is het ook niet echt actief zie ik...
Ach, ik geocache erg regelmatig (met tussenpozen). Maar het heeft geen zin om daarover allerlei dingen te gaan delen hier.
pi_184375139
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:56 schreef qltel het volgende:

[..]

Ach, ik geocache erg regelmatig (met tussenpozen). Maar het heeft geen zin om daarover allerlei dingen te gaan delen hier.
Idem :)

De laatste tijd is er niet veel soeps gebeurd bij ons.
Niet echt caches die heel erg de moeite waren om te delen ;)
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 13 januari 2019 @ 13:12:06 #256
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_184376417
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 12:09 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Idem :)

De laatste tijd is er niet veel soeps gebeurd bij ons.
Niet echt caches die heel erg de moeite waren om te delen ;)
Ach, wat is het waard om te delen.. :)

Ik loop graag rondjes die in Duitsland populair zijn. Dus rondjes met een aantal tradi's met vaak als afsluiting een bonus waarvan je de coördinaten onderweg vind. Ik kan die gaan delen, maar jullie zijn er toch niet in de buurt. En in Nederland zijn de meeste geocachers vooral bezig met puzzelen en raadsels oplossen, voor zover ik kan zien.
pi_184378148
Ik cache bij vlagen. Nu staat het sinds september feitelijk stil, ik had andere interesses. Misschien begin ik binnenkort wel weer. Als ik cache dan is het vaak redelijk fanatiek voor die dag, weekend of periode. Dan verlegd de aandacht zich weer en doe ik er niets mee.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 13 januari 2019 @ 14:44:41 #258
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_184378183
quote:
99s.gif Op zondag 13 januari 2019 14:42 schreef qajariaq het volgende:
Ik cache bij vlagen. Nu staat het sinds september feitelijk stil, ik had andere interesses. Misschien begin ik binnenkort wel weer. Als ik cache dan is het vaak redelijk fanatiek voor die dag, weekend of periode. Dan verlegd de aandacht zich weer en doe ik er niets mee.
Hm, ik cache wel eens (tot nu toe 3x) een paar dagen achter elkaar. Hotel(s) boeken en van daaruit cachen. Best leuk. Dit jaar maar weer eens doen, afgelopen jaar is er helaas niets van gekomen.
pi_184378305
Wat ik wel weer eens kan doen is zien of er nacht caches in de buurt zijn. Ben je mooi weer een avond van (of op) de straat. Maar ja mn premium is verlopen, moet ik eerst weer dertig euro storten.
pi_184381946
quote:
99s.gif Op zondag 13 januari 2019 14:49 schreef qajariaq het volgende:
Wat ik wel weer eens kan doen is zien of er nacht caches in de buurt zijn. Ben je mooi weer een avond van (of op) de straat. Maar ja mn premium is verlopen, moet ik eerst weer dertig euro storten.
Je kan toch kijken zonder premium?
Iets in mij zegt dat je er dan wel minder zult zien, maar zijn alle nachtcaches premium?
pi_184382017
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 13:12 schreef qltel het volgende:

[..]

Ach, wat is het waard om te delen.. :)

Ik loop graag rondjes die in Duitsland populair zijn. Dus rondjes met een aantal tradi's met vaak als afsluiting een bonus waarvan je de coördinaten onderweg vind. Ik kan die gaan delen, maar jullie zijn er toch niet in de buurt. En in Nederland zijn de meeste geocachers vooral bezig met puzzelen en raadsels oplossen, voor zover ik kan zien.
Wij cachen vooral in België, dus dat van die locatie herken ik wel :D

En als we op vakantie gaan zoeken we vaak wel een locatie uit waar er toch wat caches liggen.
Zo zijn we nu aan het kijken om eind mei naar Nederland te gaan en daar wat rondjes te lopen.
pi_184382032
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:53 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Je kan toch kijken zonder premium?
Iets in mij zegt dat je er dan wel minder zult zien, maar zijn alle nachtcaches premium?
Veel nachtcaches zijn premium.

Ik doe zeer regelmatig nachtcaches, helaas ging dit weekend niet door. Het weer was te slecht. Een regenbuitje houdt ons niet tegen, maar de hele dag en aansluitend avond en nacht in de miezer is mij echt te veel van het goede.
pi_184382109
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 13:12 schreef qltel het volgende:

[..]

Ach, wat is het waard om te delen.. :)

Ik loop graag rondjes die in Duitsland populair zijn. Dus rondjes met een aantal tradi's met vaak als afsluiting een bonus waarvan je de coördinaten onderweg vind. Ik kan die gaan delen, maar jullie zijn er toch niet in de buurt. En in Nederland zijn de meeste geocachers vooral bezig met puzzelen en raadsels oplossen, voor zover ik kan zien.
Ik haat puzzelen, zonde van mijn tijd.

Gelukkig een cache maatje wat graag puzzelt, lift ik gratis mee op onze cache dagen. Zoals gezegd, regelmatig een nachtcache. Dan beginnen we rond 7 in de ochtend (auto in), dan rijden we richting de nachtcache en pakken we de hele dag tradi’s en multi’s. Hapje eten ergens (geen McD ofzo) en dan door naar de nachtcache. Soms zijn we om 2200 thuis, maar meestal na 0400 :@

Duitsland en België bezoek ik ook regelmatig, familie daar. En heb ook wat leuke landen als Amerika, Spanje en Singapore op mijn palmares staan.
  zondag 13 januari 2019 @ 18:23:00 #264
482496 Pizzachef
Veni, vidi, Pizza!!!
pi_184382533
Zo'n nachtcache lijkt mij ook wel eens wat. Vandaag weer een drietal puzzeltjes opgelost samen met m'n oudste zoon (8). Meteen de bijbehorende caches opgezocht. Het blijft leuk om ergens onder,achter,bovenop zo'n bakje met een logrol te vinden.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 13 januari 2019 @ 18:46:23 #265
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_184383093
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 18:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik haat puzzelen, zonde van mijn tijd.

[...]

Duitsland en België bezoek ik ook regelmatig, familie daar. En heb ook wat leuke landen als Amerika, Spanje en Singapore op mijn palmares staan.
Als ik wil puzzelen koop ik wel een puzzelboekje. De unknown's die ik heb zijn of bonus, of heeeeel erg makkelijk.

Ik woon in Duitsland, maar kom regelmatig in Nederland. België bezoek ik ook wel eens. Verder heb ik de US (10 staten), Portugal, Letland, Estland, Finland, Tsjechië, Frankrijk, Luxemburg, Spanje, Oostenrijk en Polen. En ik ben cache-owner in Nederland, Duitsland en Portugal.

het blijft een leuke hobby.. Dat het rustiger is komt denk ik, doordat een paar jaar geleden er heel veel mensen met smartphones gingen Geocachen, die daarna voor een groot deel zijn verdwenen in de Pokemon GO-hype, verwacht ik.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 13 januari 2019 @ 18:50:03 #266
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_184383186
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 18:23 schreef Pizzachef het volgende:
Zo'n nachtcache lijkt mij ook wel eens wat. Vandaag weer een drietal puzzeltjes opgelost samen met m'n oudste zoon (8). Meteen de bijbehorende caches opgezocht. Het blijft leuk om ergens onder,achter,bovenop zo'n bakje met een logrol te vinden.
Ik vind het zelf altijd leuk om caches te vinden die er al heeel erg lang liggen. Zeker de caches met GCxxx (alleen een kort nummer dus). Mijn oudste is gelegd op 1 mei 2001. Maar in het algemeen, zo'n bakje vinden met logrol, blijft inderdaad magisch.
pi_184383847
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 18:46 schreef qltel het volgende:
Als ik wil puzzelen koop ik wel een puzzelboekje. De unknown's die ik heb zijn of bonus, of heeeeel erg makkelijk.
Inderdaad.

1 van de redenen om te Geocachen is dat ik lekker buiten in de natuur ben. En dan wil ik niet achter mijn PC mij eerst uren en uren moeten buigen over een of andere achterlijke puzzel. Het zijn sowieso nooit normale puzzels, het zijn de meest bizarre hersenkronkels van gekken. Als je soms hoort wat voor oplossingen er zijn.... daar komt een normaal mens niet achter.

Daarom zijn er ook zoveel vragers als je een ? hebt opgelost, en vergeet de vele spoilersites niet. Die zijn er niet omdat men de puzzels zo leuk vind.

Nee, als ik een puzzel zie ben ik heeeeel snel weg.
pi_184400478
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 18:50 schreef qltel het volgende:

[..]

Mijn oudste is gelegd op 1 mei 2001.
Ik zit op 31 mei 2001 (tradje) en 15 augustus 2001 (oudste actieve Belgische multi).
Misschien moet ik binnenkort toch maar eens GC40, de oudste van continentaal Europa doen (7 juli 2000)
pi_184400518
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:21 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Inderdaad.

1 van de redenen om te Geocachen is dat ik lekker buiten in de natuur ben. En dan wil ik niet achter mijn PC mij eerst uren en uren moeten buigen over een of andere achterlijke puzzel. Het zijn sowieso nooit normale puzzels, het zijn de meest bizarre hersenkronkels van gekken. Als je soms hoort wat voor oplossingen er zijn.... daar komt een normaal mens niet achter.

Daarom zijn er ook zoveel vragers als je een ? hebt opgelost, en vergeet de vele spoilersites niet. Die zijn er niet omdat men de puzzels zo leuk vind.

Nee, als ik een puzzel zie ben ik heeeeel snel weg.
Er zijn ook wel simpele puzzels of vragen hoor.
Soms zijn het letterlijk van die Jigidi/Java (Jigsaw) puzzels of woordzoekers, mini-kruiswoorden, sudoku's, Japanse puzzels, ...
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 14 januari 2019 @ 17:51:51 #270
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_184400767
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:38 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Er zijn ook wel simpele puzzels of vragen hoor.
Soms zijn het letterlijk van die Jigidi/Java (Jigsaw) puzzels of woordzoekers, mini-kruiswoorden, sudoku's, Japanse puzzels, ...
Je moet er maar zin in hebben.

Ik niet. Genoeg tradi's in de buurt van die raadsels.. ;-)
pi_184412284
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 18:50 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik vind het zelf altijd leuk om caches te vinden die er al heeel erg lang liggen. Zeker de caches met GCxxx (alleen een kort nummer dus). Mijn oudste is gelegd op 1 mei 2001. Maar in het algemeen, zo'n bakje vinden met logrol, blijft inderdaad magisch.
Dit inderdaad, hier in de buurt liggen zoveel mysteries met puzzels waarvan je denkt hoe kom je er op.

Leuke trail met traditionals of multi met wat lokale puzzeltjes (hoeveel spijlen in deze brug, wat lees je hier etc) zijn met de minicachers ook beter te behappen.
pi_184412908
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 17:38 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Er zijn ook wel simpele puzzels of vragen hoor.
Soms zijn het letterlijk van die Jigidi/Java (Jigsaw) puzzels of woordzoekers, mini-kruiswoorden, sudoku's, Japanse puzzels, ...
Dit soort 1-2-3'tjes bedoel je dan toch?



Goed om te weten is dat je punt 8 en 9 ook moet berekenen met alle voorgaande punten. Waarmee je allerminst zeker bent van een juist coordinaat.

Nee bedankt. Ik filter ze wel fijn. weg.
pi_184780814
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 14:44 schreef qltel het volgende:

[..]

Hm, ik cache wel eens (tot nu toe 3x) een paar dagen achter elkaar. Hotel(s) boeken en van daaruit cachen. Best leuk. Dit jaar maar weer eens doen, afgelopen jaar is er helaas niets van gekomen.
Wij hebben het hotelgebeuren ook gedaan, tegenwoordig (zoals je weet ;) ) gaan we met de camper en doen dan voornamelijk fietsrondjes vanaf de camperplek dan wel een parkeerplek.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_184780896
Oh een eigen camper. Dat is echt nog een droom.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184788616
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 21:11 schreef diedrick het volgende:

[..]

Wij hebben het hotelgebeuren ook gedaan, tegenwoordig (zoals je weet ;) ) gaan we met de camper en doen dan voornamelijk fietsrondjes vanaf de camperplek dan wel een parkeerplek.
Ik wil ook een camper! :P
Alleen is het praktisch niet haalbaar.
Je hoeft al een staanplaats (of een grote oprit) te hebben enzo.
Ik zeg altijd: later als ik op pensioen ben koop ik een camper!
Altijd op vakantie *O*

Binnenkort eens proberen met de plooifietsen en zien of dat wat zegt.
Tot nu toe deden wij alles te voet..
pi_184976039
Gisteren waren we wat aan het rondkijken welke caches we in onze vakantie zouden doen.
Komen we daar toch een zekere 'qltel' als CO tegen zeker :P

Het gaat trouwens om de 'klok', in de buurt van Nijmegen, maar net over de Duitse grens.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 februari 2019 @ 17:28:27 #277
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_184976189
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 17:21 schreef trainfreak het volgende:
Gisteren waren we wat aan het rondkijken welke caches we in onze vakantie zouden doen.
Komen we daar toch een zekere 'qltel' als CO tegen zeker :P

Het gaat trouwens om de 'klok', in de buurt van Nijmegen, maar net over de Duitse grens.
Ja hoor, klopt, die is van mij. Is een erg eenvoudig rondje met erg veel FP's.
pi_184976276
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 17:28 schreef qltel het volgende:

[..]

Ja hoor, klopt, die is van mij. Is een erg eenvoudig rondje met erg veel FP's.
Ik dacht al dat het van jou was.
Ligt daar nog wat anders in de buurt dat ook de moeite waard is?
Het rondje 'op de kermis' staat ook op de planning. Gelukkig hebben we wel een paar dagen vrij :)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 februari 2019 @ 17:39:06 #279
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_184976483
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 17:31 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Ik dacht al dat het van jou was.
Ligt daar nog wat anders in de buurt dat ook de moeite waard is?
Het rondje 'op de kermis' staat ook op de planning. Gelukkig hebben we wel een paar dagen vrij :)
Op de kermis en alles er omheen (van WiGe) inderdaad.

Maar ook de Tool Time serie bij Bedburg Hau (GC2FJMC en verder) zijn erg goed. Je loopt wel met een tas gereedschap rond, maar ze zijn erg goed gemaakt.

En mocht je zin hebben in een mooie natuurwandeling, het Reichswald, waar mijn klok in ligt, en series als Her mit den Gefahren en Besetztes Gebiet is erg leuk om in rond te lopen.
pi_184995022
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 17:39 schreef qltel het volgende:

[..]

Op de kermis en alles er omheen (van WiGe) inderdaad.

Maar ook de Tool Time serie bij Bedburg Hau (GC2FJMC en verder) zijn erg goed. Je loopt wel met een tas gereedschap rond, maar ze zijn erg goed gemaakt.

En mocht je zin hebben in een mooie natuurwandeling, het Reichswald, waar mijn klok in ligt, en series als Her mit den Gefahren en Besetztes Gebiet is erg leuk om in rond te lopen.
Hier heb ik wat aan, super bedankt!
pi_185451027
https://www.nu.nl/uit/577(...)l#coral_talk_wrapper

Check, herkende de cache uit het titelplaatje :W

Nog mensen naar het Hoorns event? Ga eens kijken of het wat is.
pi_185451204
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 13:14 schreef Reintji het volgende:
https://www.nu.nl/uit/577(...)l#coral_talk_wrapper

Check, herkende de cache uit het titelplaatje :W

Nog mensen naar het Hoorns event? Ga eens kijken of het wat is.
Is die text tien jaar terug geschreven of zo? Ruilcaches kom je nauwelijks meer tegen en gratis, dus zonder premiumabbo doe je niet zoveel meer tegenwoordig. Slechts een klein deel van de traditionals zijn beschikbaar zonder abbo en voor de rest helemaal niets meer. Jammer!
pi_185456044
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 13:14 schreef Reintji het volgende:
Nog mensen naar het Hoorns event? Ga eens kijken of het wat is.
Nee, maar wel naar Brugge voor Brugse Beer en naar Namen voor het mega-event daar.
  woensdag 17 april 2019 @ 22:58:02 #284
485179 kleingeelvisje
Blub Blub Blub ik ben een Vis!
pi_186284534
Hoi!

Ben ooit eens met iemand een keertje mee geweest die fanatiek deed geocachen en heb mezelf nu ook maar aangemeld. Het goede weer is eindelijk daar dus ik wil binnenkort eens gaan wandelen. Iemand nog tips voor een beginner? Als het bevalt wil ik er op vakantie ook een of meer doen, mits ze daar een beetje in de buurt liggen.
>Ô>
pi_186285432
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 22:58 schreef kleingeelvisje het volgende:
Hoi!

Ben ooit eens met iemand een keertje mee geweest die fanatiek deed geocachen en heb mezelf nu ook maar aangemeld. Het goede weer is eindelijk daar dus ik wil binnenkort eens gaan wandelen. Iemand nog tips voor een beginner? Als het bevalt wil ik er op vakantie ook een of meer doen, mits ze daar een beetje in de buurt liggen.
Waar ergens zit je in het land? Je kunt bij de omschrijving vaak lezen of ze geschikt zijn voor kinderen. Dat zijn leuke om te doen om er een beetje in te komen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_186285452
Ik denk dat wij maandag eens op de fiets stappen. Hier vlakbij liggen er een hoop van een team die erg leuk schijnen te zijn.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 22 april 2019 @ 17:09:42 #287
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_186364803
Net mijn eerste cache gedaan. Was ook niet zo moeilijk omdat hij nog geen 100 meter van mijn huis was ;) Is de site btw altijd zo traag?
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_186364815
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 17:09 schreef boertie het volgende:
Net mijn eerste cache gedaan. Was ook niet zo moeilijk omdat hij nog geen 100 meter van mijn huis was ;) Is de site btw altijd zo traag?
Soms wel op dagen zoals deze is het druk.

Ik sta op het punt om een stukje te gaan fietsen en wat caches te doen.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 22 april 2019 @ 17:15:00 #289
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_186364891
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 17:09 schreef boertie het volgende:
Net mijn eerste cache gedaan. Was ook niet zo moeilijk omdat hij nog geen 100 meter van mijn huis was ;) Is de site btw altijd zo traag?
Leuk! Was het lastig te vinden?

De site is in het weekend vaak wel wat langzaam helaas. Het is nog steeds populair.

@Thinkk-Pinkk veel plezier en succes!
  maandag 22 april 2019 @ 17:19:55 #290
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_186364949
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 17:15 schreef qltel het volgende:

[..]

Leuk! Was het lastig te vinden?

De site is in het weekend vaak wel wat langzaam helaas. Het is nog steeds populair.

@:Thinkk-Pinkk veel plezier en succes!
Nope niet moeilijk te vinden. Sterker nog, volgens mij heb ik de smaak te pakken. Er zijn hier nog genoeg caches in de omgeving te vinden dus ik denk dat ik er nog wel eentje pak O-)
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_186366087
Ik ben nu bezig met de Walsbergse Plekskes. Mocht je ooit in Oost Brabant zijn die reeks is echt een dikke aanrader. Wij gaan ze vandaag niet allemaal doen maar we maken deze zeker af.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_186366466
Bij ons staat het even op een laag pitje momenteel.
Andere bezigheden. De kinderen willen niet zo graag meer mee ook.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_186372099
Weet er iemand een goede app voor op de iPhone? Mijn man gebruikt c:geo op zijn telefoon maar dat is een Android en ik kan hem in de app store van iOS niet vinden.

Zwaar irritant vind ik dat gezeik in de originele app dat je voor alles premium member moet zijn. :r
I solemnly swear i'm up to no good
pi_186375699
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 22:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
dat je voor alles premium member moet zijn.
Ik ben het met je eens, ik cache bij vlagen en dan neem ik wel weer premium. Nu is dat weer verlopen en dan kan je bijna niets meer een tijdje.
pi_186375899
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 18:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben nu bezig met de Walsbergse Plekskes. Mocht je ooit in Oost Brabant zijn die reeks is echt een dikke aanrader. Wij gaan ze vandaag niet allemaal doen maar we maken deze zeker af.
Toevallig afgelopen zondag met die fenomeen in aanraking gekomen en 6 locaties bezocht in de omgeving Horst Sevenum. 4 van de 6 gevonden. Eentje (de eerste) in Castenray niet en die andere die we niet vonden was die bij het Rowwen Heze monument.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_186382580
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 22:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Weet er iemand een goede app voor op de iPhone? Mijn man gebruikt c:geo op zijn telefoon maar dat is een Android en ik kan hem in de app store van iOS niet vinden.

Zwaar irritant vind ik dat gezeik in de originele app dat je voor alles premium member moet zijn. :r
Ik heb zelf geen iPhone maar ik zie regelmatig Cachly voorbijkomen. Ik dacht wel dat dit een betalende app was, maar misschien is er een gratis probeerversie?
C:geo is er enkel voor Android-gebaseerde toestellen.

Dat van dat premium kan ik snappen. Met c:geo heb je daar gelukkig geen last van (tenzij de caches enkel voor premium-members zijn natuurlijk..)
pi_186632114
Ik heb in Italie een aantal caches gedaan. maar die zijn nu weg, dus geen smileys meer op de kaart, de meest Zuidelijke die ik heb is nu ergens in de Belgische Ardennen. Klinkt misschien stom, maar ik vind dat jammer :@

Hebben anderen dat ook, of ligt het aan mij? :') :@
compact en kleverig.
pi_186632393
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 18:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik heb in Italie een aantal caches gedaan. maar die zijn nu weg, dus geen smileys meer op de kaart, de meest Zuidelijke die ik heb is nu ergens in de Belgische Ardennen. Klinkt misschien stom, maar ik vind dat jammer :@

Hebben anderen dat ook, of ligt het aan mij? :') :@
Een found blijft een found ook als ie er niet meer is nadat jij gelogd hebt. Mijn meest oostelijke en zuidelijke is Tanah Lot, die bestaat al ruim tien jaar niet meer.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 5 mei 2019 @ 18:30:04 #299
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_186632907
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 18:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik heb in Italie een aantal caches gedaan. maar die zijn nu weg, dus geen smileys meer op de kaart, de meest Zuidelijke die ik heb is nu ergens in de Belgische Ardennen. Klinkt misschien stom, maar ik vind dat jammer :@

Hebben anderen dat ook, of ligt het aan mij? :') :@
Ik heb dat in elk geval niet. Ik vind het wel leuk, caches zo ver mogelijk weg, maar ik ga ze niet opzoeken op de kaart. Ze staan wel in het overzicht in mijn profiel.
  zondag 5 mei 2019 @ 18:48:51 #300
17979 MissMSX
Knightmare
pi_186633498
Je kunt ook cachen met de mobiele site van geocaching.com. Daar zitten die restricties (vreemd genoeg?) niet op.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_186633685
quote:
99s.gif Op zondag 5 mei 2019 18:10 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Een found blijft een found ook als ie er niet meer is nadat jij gelogd hebt. Mijn meest oostelijke en zuidelijke is Tanah Lot, die bestaat al ruim tien jaar niet meer.
Dat hoopte ik, maar ik merkte al toen ik net begon dat ik bv op 35 caches zat en dan een week later ofzo ineens 34. Ik heb bij Rome en bij Venetië gecached (en ook in frankrijk) en mijn meest zuidelijke is nu in de Ardennen zoals ik al aangaf. Ik weet niet hoe dat kan dan, maar ik mis er dus gewoon een stel.
compact en kleverig.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')