abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 10 augustus 2016 @ 15:31:08 #76
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_164397111
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 13:54 schreef StretchingKoala het volgende:

[..]

Die nieuwe LEDs zijn echt super...komt me toch een bak verlichting uit.
Dagrij verlichting vind ik er ook erg mooi uitzien (schrikt je voorgangers iig goed af }) )
Ik ben zeer blij met LED verlichting. Is dan wel op een Benz, maar zal bij BMW ongetwijfeld net zo goed zijn. Wat een wereld van verschil met mijn F30 met H7 lampen! :o
  woensdag 10 augustus 2016 @ 18:19:27 #77
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_164403517
Meer licht dan xenon ??
pi_164404444
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 00:31 schreef matigeuser het volgende:
Bij mijn e90 325i is onlangs de carterventilatie vervangen wegens veel te hoog olieverbruik, maar het blijkt nu dat het niet verholpen is.

Mijn uitlaat is nog steeds na elke rit helemaal zwart en na 600 kilometer is mijn oliepeil alweer gezakt naar 75%. Niet opgelost dus.

Nu lees ik op internet overal dat het waarschijnlijk zit in de valve seals. Wat is dit trouwens in het Nederlands? En weet iemand of dit een 'eenvoudige' reparatie is bij de e90 6 cilinder? Of moet dan de hele motor uit elkaar?

Alvast dank.
Hey Matigeuser, dit verhaal raakte mij want ik heb ook olie problemen gekregen binnen korte tijd na de aanschaf. Nu lijkt het opgelost gelukkig (Pakkingen vervangen en ik gebruik ik nu een veel dikkere substantie)

Jouw E90 ziet er nog gloedje nieuw uit. Hoe kan dit? Heb je hem van een particulier gekocht of van een garage? Al een idee wat dit gaat kosten? Vraag in elk geval verschillende offertes heb en duim ervoor dat het iets "goedkoops" is dat moet worden vervangen.
pi_164411785
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:54 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Hey Matigeuser, dit verhaal raakte mij want ik heb ook olie problemen gekregen binnen korte tijd na de aanschaf. Nu lijkt het opgelost gelukkig (Pakkingen vervangen en ik gebruik ik nu een veel dikkere substantie)

Jouw E90 ziet er nog gloedje nieuw uit. Hoe kan dit? Heb je hem van een particulier gekocht of van een garage? Al een idee wat dit gaat kosten? Vraag in elk geval verschillende offertes heb en duim ervoor dat het iets "goedkoops" is dat moet worden vervangen.
Thanks! Heb je verhaal gevolgd, erg kut.

De auto is pas al 'gerepareerd' onder garantie maar het olieprobleem is niet verholpen. Hij lekt niet, maar 'verbruikt' gewoon veel te veel. Te zien aan een natzwarte uitlaat en een enorm olieverbruik van minstens 1 liter per 800 km.

De eigenaar van het bedrijf waar ik hem heb gekocht is nu op vakantie en komt over 10 dagen terug. Dan neemt hij contact met me op. Ze hebben de carterventilatie vorige keer vervangen, maar dit heeft het helaas nog niet opgelost.

Dit zijn altijd erg lastige problemen omdat het heel veel oorzaken kan hebben, waarvan er bij een aantal de hele motor open of eruit moet. Soms wordt dan ook een gehele nieuwe motor of revisie geadviseerd. In dat geval is het einde auto en hoop ik dat ik mijn geld nog terug krijg. Heb hem immers 2 maanden geleden pas gekocht en het probleem was er al vanaf het begin.

Als iemand nog ideeën heeft over waar het waarschijnlijk in kan zitten, dan hoor ik ze graag.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 07:45:12 #80
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_164419568
Bij wat voor garage staat hij? Misschien dat een specialist het kan achterhalen. Maar ik gok dat de kop er hoe dan ook af moet, dus alleen de diagnose wordt al kostbaar.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_164430782
valve seals, of valve stem seals zijn de afdichtingen tussen de klep en cylinderkop.
valve seals of klepafdichting, Klepsteelrubbers voorkomen olie-lekkage naar de verbrandingskamer. ze zitten bij elke klep. 8 stuks bij een achtkleppenmotor, het dubbele bij een 16 kleppenmotor.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_164437889
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:42 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Thanks! Heb je verhaal gevolgd, erg kut.

De auto is pas al 'gerepareerd' onder garantie maar het olieprobleem is niet verholpen. Hij lekt niet, maar 'verbruikt' gewoon veel te veel. Te zien aan een natzwarte uitlaat en een enorm olieverbruik van minstens 1 liter per 800 km.

De eigenaar van het bedrijf waar ik hem heb gekocht is nu op vakantie en komt over 10 dagen terug. Dan neemt hij contact met me op. Ze hebben de carterventilatie vorige keer vervangen, maar dit heeft het helaas nog niet opgelost.

Dit zijn altijd erg lastige problemen omdat het heel veel oorzaken kan hebben, waarvan er bij een aantal de hele motor open of eruit moet. Soms wordt dan ook een gehele nieuwe motor of revisie geadviseerd. In dat geval is het einde auto en hoop ik dat ik mijn geld nog terug krijg. Heb hem immers 2 maanden geleden pas gekocht en het probleem was er al vanaf het begin.

Als iemand nog ideeën heeft over waar het waarschijnlijk in kan zitten, dan hoor ik ze graag.
Tja echt klote dit natuurlijk. Een half uurtje Googl'n laat helaas zien dat ook merkdealers wel auto's met garantie verkopen en dat dan blijkt dat wat kapot gaat niet onder de garantie valt.. Iets wat BMW bijvoorbeeld ook laat zien bij de private lease waarbij je al meerdere soorten garantie pakketten erbij kan nemen.

Ik heb verhalen gelezen van particulieren die bij een BMW merrkdealer een auto kochten met 80k op de teller en die kregen mij toch een portie ellende :')

Wat Catch ook zegt, ga eens langs een BMW specialist? wellicht ziet hij weer wat wat de ander niet ziet. Voor mijn BMW onderhoud ik nu bewust het contact met twee verschillende garages. De één ziet dit, de ander ziet dat. Verschillende invalshoeken voor een beter overzicht voor mij.
pi_164467430
Onafhankelijke garage A:
Zo maar weer eens een BMW E46 update.... Aangezien mijn APK dit weekend afloopt vandaag maar de APK keuring laten doen. Fijne is dat hij er echt makkelijk doorheen ging. Minder fijn is dat het olieverbruik nog steeds hoog is. Er is geen olielek maar over een afstand van ongeveer 3.200 kilometer heeft hij ongeveer 4 liter motorolie verbruikt. De garage gaf aan dat dit model nou eenmaal veel verbruikt. Naast de APK zijn er twee stabilisator stangen vervangen en het verschil is vrij groot. Eerst helde hij een klein beetje mee in de bochten en hoorde je zo nu en dan een kloppend geluid bij lage snelheden. Nu strak in de bochten en stil bij lage snelheden _O_ dat was mij die 80 euro wel waard.

Ook maar langs de BMW dealer gegaan en gepraat met een service medewerker. Die gaf aan dat het motorolie verbruik voor een e46 rond de 1 liter per 1.000 kilometer zou moeten zijn. Hij gaf twee "goedkopere oplossingen"
1) bekijken of de carterpakking (oid) al eens vervangen is, dit vervangen kan 't oplossen kosten ongeveer: 500 - 600 euro
2) reinigen en even M power 10W60 erin zodat het goed schoon is, dit zou een aantal BMW eigenaren al het plezier van een lager motor olie verbruik hebben gegeven...
3) Revisie van de motor om te kijken waar het probleem zit, kosten: rond de 3.000.

Onafhankelijke garage B:
Een andere onafhankelijke garage wacht nogs teeds op de nokkenas sensor die ik daar heb besteld. Dit omdat de motor soms bij lage touren af wil slaan, soms bij een koude en soms bij een warme motor. Ik hoorde dat de nokkenas sensor een bekend euvel is bij de E46...

Garage A adviseerde mij btw om mijn volgende BMW geen 318i te doen maar een 6 cilinder 320i euh okayyyyyy :o dat zie ik later wel weer i guess.
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:21:00 #84
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_164467894
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 16:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
valve seals, of valve stem seals zijn de afdichtingen tussen de klep en cylinderkop.
valve seals of klepafdichting, Klepsteelrubbers voorkomen olie-lekkage naar de verbrandingskamer. ze zitten bij elke klep. 8 stuks bij een achtkleppenmotor, het dubbele bij een 16 kleppenmotor.
En 24 bij een 6 cilinder 8-)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  FOK!fotograaf vrijdag 12 augustus 2016 @ 22:34:30 #85
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_164478776
Mijn auto is weer thuis. Nieuwe motor met wat gereviseerde onderdelen erlangs. Bij het in elkaar zetten kwamen ze nog een scheurtje in de uitlaat-houder tegen die ze meteen gelast hebben.
Hebben meteen de koppelingsplaat nagekeken en die was nog goed (toch nog wat goede dingen aan de auto :')) tankklep is gerepareerd (zat wat los) een remsensor is vervangen en alle vloeistoffen bijgevuld. Over 1000 km moet ik even terugkomen voor een checkup. De kosten vielen mij reuze mee. Dus dat is een grote meevaller.

Heb er net wat kilometers mee gereden en tot nu toe super tevreden. Auto klinkt goed, rijdt goed en stuurt geweldig.
Deze motor zal iets zuiniger zijn dan de vorige dus tot nu toe alleen maar goede dingen.
Hebben de auto zelfs zo opgepoetst dat ik bijna het idee had in een showmodel te stappen. Volgende keer eens vragen wat ze allemaal gebruiken.

Enig nadeel is dat nu de passagiers raam niet in een keer dicht gaat maar halverwege weer omlaag gaat. Moet het in delen dicht doen. Dat raam had ook wat krassen die er eerst niet zaten volgens mij, maar kan ook opeens opvallen door het opgepoetste. Maandag maar eens even met ze bellen :)
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_164480048
lekkage bij de carterpakking kun je zien door de onderkant van het motorblok wat schoon te maken en na een aantal (lange) ritten te kijken of je daar sporen van olielekkage ziet.



binnenkort vervang ik zelf deze carterpakking en het is geen gemakkelijke klus. het motorblok zal los moeten uit de motorsteunen om de carterpan vrij te spelen. de pakking zelf is slechts 25 euro. ik neem er een dagje voor vrij. meteen een nieuwe oliepeilsensorpakking, en uiteraard verse originele BMW Longlife 5W30 en een verse originele BMW oliefilter-set.

[ Bericht 8% gewijzigd door spectrumanalyser op 12-08-2016 23:24:30 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_164488001
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 17:06 schreef LethalNinja het volgende:
olieverhaal
1:1000 is echt niet acceptabel. VAG hanteert dat als ondergrens en dat is al belachelijk. Dat ie wat olie verbruikt kan, maar 1:800 is idioot en duidt op een probleem. Ik zou het laten fixen, want het wordt alleen maar erger als je er niets aan doet.

Ik heb eerder een auto weggedaan die 1:5000 gebruikte en dat nam wat toe. Nu wilde ik er toch al vanaf, maar ik vond het vrij zorgelijk dat ik maandelijks de peilstok eruit moest trekken en moest bijvullen.
Schip ahoy!
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:11:55 #88
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_164490691
Wat hij^^^zegt dus.
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 17:06 schreef LethalNinja het volgende:

olieverhaal...
Ik zou er geen cent meer in steken tot dat olieverbruik 'normaal' is. :)
4 liter op 3200 km. gaat bij normaal gebruik nergens meer over.
Dat is bijna 1 liter olie per 1 keer voltanken.

Mijn oude E46 330i lustte ook wel een slokkie. Maar als er nieuwe olie in zat kon je wel 10000 kms. verder voordat er weer eens wat bij moest. De tweede helft van het olieverversinterval moest er dan wel vaker wat bij, maar echt geen liter per 1000 km. En jarenlang 5W-50 gebruikt. Verbruik misschien iets beter dan met 5W-30; maar zeker geen enorme verbetering. Eerder max. 10-20% minderverbruik oid..

Of een zeker goede ruilmotor of een andere auto is, financieel, misschien wel de beste keuze.
Ben ik bang. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 13-08-2016 14:33:40 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_164491033
@ reacties hierboven, zo'n gevoel had ik dus ook al. Beetje jammer dat twee garages geen initiatief durven nemen, niet tegen mij zeggen waar het op staat. "Elke week je oliepijl checken, een BMW e46 gebruikt nou eenmaal veel".. En dan gebruik ik al 10W40 pffff..

Ik ben vanochtend naar een BMW specialist gegaan en dat gaf mij wel een goed gevoel. Op het internet staat hij goed aangeschreven en toen ik er aankwam zag ik (what else) allemaal BMW's wat ik wel fijn vond.. Mooiste was het gesprek wat ik daar had.

Ik gaf al snel aan dat ik graag wilde dat mijn carterontluchting werd vervangen, ik hoorde dat het 300-400 euro zou kosten (ipv de 500-600) van de BMW dealer. Wat ik mooi vond was meteen de vraag "waarom ik dat wilde vervangen" gevolgd doordat het wellicht niet eens de carterontluchting is. Ze halen een slang los en kijken daarna en dat zou hun vertellen of het de carterontluchting is of dat de klepseals vervangen moeten worden... Volgende week zaterdag gaan ze ernaar kijken :) .

Hopelijk is dit een goede specialist, liefst heb ik één vast adres voor alles.. Nu heb ik dus in twee dagen contact gehad met 4 verschillende garages.. Das mij teveel gedoe
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:02:49 #90
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_164491797
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 14:29 schreef LethalNinja het volgende:
...

Hopelijk is dit een goede specialist, liefst heb ik één vast adres voor alles.. Nu heb ik dus in twee dagen contact gehad met 4 verschillende garages.. Das mij teveel gedoe
Dat zou wel mooi zijn, ja. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_164498881
quote:
Er is geen olielek maar over een afstand van ongeveer 3.200 kilometer heeft hij ongeveer 4 liter motorolie verbruikt.
Het is natuurlijk te veel, maar rij je ook vaak korte stukjes?
pi_164503124
Even een nuancering, toch weer de cijfers erbij gepakt en wat er allemaal gebeurd is
Bij de afgelopen grote beurt (ong maand geleden)
km stand 154.721 >> oude olie eruit (5W40) nieuwe olie erin (10w40) 4,1 liter olie
APK van gisteren:
Km stand 157500>> 1,5 liter (10W40 erbij)

Ervanuit gaande dat hij de vorige keer tot de max was gevuld en er nu dus 1.5 liter bij gedaan is is het vebruik geen 1.5 liter per 1.000 kilometer maar ongeveer 1 liter per 1800 kilometer...

Net gekeken en de olie zat nog tegen 't maximum streepje aan. Neemt niet weg dat dit motorolie verbruik door mij als zeer frustrerend wordt ervaren... Ik ga nog maar een paar metingen doen denk ik en zeg maandag de afspraak met de BMW specialist nog even af... Tja of ik vervang preventief de carterontluchting hmm keuzes keuzes :o

Ik vraag mij af dat als er wordt aangegeven dat er te weinig in zit volgens de sensor hoeveel liter motor olie er dan nog is. Op basis van bovenstaande toch nog iets van 2,5 liter. Maar 2.5 liter is voor de E46 dan dus reden om alarm te slaan met de waarschuwingslichten

Correct me if im wrong!
Edit: waar de 4.liter olie op ongeveer 3k kilometer vandaan komt is omdat ik even dacht dat als je de melding krijgt dat olie te laag is dat hij dus echt bijna leeg is maar das niet zo plus dat de garage er maar gewoon een beetje bij doe. Maar even 1.5 liter maar dat klopt ook niet omdat de garage natuurlijk genoeg erin doet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 19:44 schreef Mr.Ping het volgende:
quote:
Er is geen olielek maar over een afstand van ongeveer 3.200 kilometer heeft hij ongeveer 4 liter motorolie verbruikt.
Het is natuurlijk te veel, maar rij je ook vaak korte stukjes?
Wat is je definitie van een kort stuk? Ik gebruik 'm voor woon-werk verkeer. Enkele rit is ongeveer 25 kilometer.

[ Bericht 5% gewijzigd door LethalNinja op 13-08-2016 22:05:49 ]
pi_164503589
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 21:57 schreef LethalNinja het volgende:
Wat is je definitie van een kort stuk? Ik gebruik 'm voor woon-werk verkeer. Enkele rit is ongeveer 25 kilometer.
Dat is niet echt kort, dan komt de motor redelijk op temperatuur. Korte stukjes zijn in mijn ogen alle stukjes onder 10km. Ik zou even niks doen voor je van de specialist wat terug hebt gehoord, zoals eerder ook al werd gezegd. Want voor alles is een oplossing, maar een motor die veel olie zuipt kan een heel duur probleem zijn. 1:1.800 is nog steeds veel. Té veel, voor zo'n auto. Dat een turbomotor wat olie kan lusten is bekend, maar non-turbo hoort niet zoveel te zuipen. Sterker nog, bij mijn 320d was er sprake van nul olieverbruik, zelfs na drie ton op de teller.

Een goede garage waar je vertrouwen in hebt is erg belangrijk. Die mag ook best wat verdienen, maar daar kun je dan ook naartoe terwijl je weet dat je niet besodemieterd wordt. Da's ook erg belangrijk.
Schip ahoy!
pi_164515710
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:12 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat is niet echt kort, dan komt de motor redelijk op temperatuur. Korte stukjes zijn in mijn ogen alle stukjes onder 10km. Ik zou even niks doen voor je van de specialist wat terug hebt gehoord, zoals eerder ook al werd gezegd. Want voor alles is een oplossing, maar een motor die veel olie zuipt kan een heel duur probleem zijn. 1:1.800 is nog steeds veel. Té veel, voor zo'n auto. Dat een turbomotor wat olie kan lusten is bekend, maar non-turbo hoort niet zoveel te zuipen. Sterker nog, bij mijn 320d was er sprake van nul olieverbruik, zelfs na drie ton op de teller.

Een goede garage waar je vertrouwen in hebt is erg belangrijk. Die mag ook best wat verdienen, maar daar kun je dan ook naartoe terwijl je weet dat je niet besodemieterd wordt. Da's ook erg belangrijk.
Maar eens bij de garage horen wat het is.. Hopelijk is het olie probleem opgelost met een garagebeurt van rond de 500 euro en anders dan moet ik maar eens rustig nadenken over mijn vervolgstappen.
pi_164518101
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 10:32 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Maar eens bij de garage horen wat het is.. Hopelijk is het olie probleem opgelost met een garagebeurt van rond de 500 euro en anders dan moet ik maar eens rustig nadenken over mijn vervolgstappen.
Ik hoop het ook voor je!
Dit soort dingen kan je vaak niet weten als je een auto koopt.
pi_164525442
Heeft u volgens jullie zin om Super (plus) 98 te tanken, i.p.v. Euro 95?

Ik doe dit na mijn motorflush, en heb dit ook gedaan tijdens mijn trip in Frankrijk omdat ik hun E10 niet vertrouw.

Zorgt dit ervoor dat de motor een betere/schonere verbranding heeft, of is dit onzin bij een motor die ook voor Euro 95 geschikt is?
  FOK!fotograaf zondag 14 augustus 2016 @ 18:33:38 #97
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_164526483
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 17:54 schreef Mr.Ping het volgende:
Heeft u volgens jullie zin om Super (plus) 98 te tanken, i.p.v. Euro 95?

Ik doe dit na mijn motorflush, en heb dit ook gedaan tijdens mijn trip in Frankrijk omdat ik hun E10 niet vertrouw.

Zorgt dit ervoor dat de motor een betere/schonere verbranding heeft, of is dit onzin bij een motor die ook voor Euro 95 geschikt is?
Mij is geleerd dat 98 net wat schoner is en het geen probleem is om deze af en toe in een 95 te tanken.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  zondag 14 augustus 2016 @ 18:48:19 #98
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_164526793
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2016 18:33 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Mij is geleerd dat 98 net wat schoner is en het geen probleem is om deze af en toe in een 95 te tanken.
Niks met schoner te maken, hoger octaangehalte.
Mogelijk iets meer vermogen, amper merkbaar.

Kan iig geen kwaad
  zondag 14 augustus 2016 @ 18:57:23 #99
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_164527019
Kost alleen maar geld. Is niet nodig tenzij je motor specifiek voor 98 is geprogrammeerd
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 14 augustus 2016 @ 19:20:04 #100
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_164527519
Laatst nog 101 getankt. Doe ik wel bij langere AB- en Bergfahrten. :P
Ook nog iets van ¤1,53 in D.
Ding loopt wat zuiniger door hoger octaangehalte.

Heb ook nog een auto waar 98 in moet. Dus die pompen moet ik een beetje steunen, zodat ze niet verdwijnen. ;)

Kan altijd ingewikkelder...
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')