abonnement Unibet Coolblue
pi_165752117
De mijne is een goedkope van de Action om het uit te kunnen proberen zonder gelijk bakken met geld uit te geven.

Vriend wil er nu ook aan beginnen, onze opperchaoot. *)
He puts up with my extravagance and my nonsense
pi_165760838
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 22:36 schreef SteekjesLos het volgende:
Ik moet zeggen dat het voor mij ook wel een stok achter de deur is.

Van de fysio moet ik dus elke dag buikspieroefeningen doen en door dit boekje, doe ik dat wel bewuster. Dan mag ik weer een taak afstrepen XD

Verder vind ik het gewoon leuk om te freubelen en het helpt me om mijn thuisstudie beter te plannen.
Dat is ook een goeie. Ik moet ook dagelijks oefeningen doen en soms spijbel ik.
Boekje is besteld, op back order, want de zwarte waren op.

[ Bericht 0% gewijzigd door -sabine- op 06-10-2016 05:12:24 ]
  woensdag 5 oktober 2016 @ 10:40:10 #243
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_165765931
Ik heb hele mooie gezien maar twijfel nu. Ik ben nu veel inkt en verf aan het kopen dus misschien is het handiger om een kleine ordner ofo te kopen...
pi_165766513
Na een tijdje journalrust, ben ik vandaag weer vol enthousiasme begonnen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_165834979
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 11:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Na een tijdje journalrust, ben ik vandaag weer vol enthousiasme begonnen
Leuk!

Ik had beloofd nog ff wat foto's te posten :)











pi_165837351
Leuk! Dotted heeft echt voordelen, ikwilnuook!

Hier even weinig gedaan, paar dagen ziek. Mwuh.
He puts up with my extravagance and my nonsense
pi_166004780
Boekje is binnen. Die dotted die Sylvana adviseerde.
Wat leuk dat je ook de pag indeling weer kunt geven. Het lijkt vooralsnog te werken voor mij. Ik kan data noteren, soort van agenda gebruik, maar dan ok onderwerp. Zo had ik ze ook in mijn hoofd geparkeerd.
Mijn brainstormen over opdrachten kan ik ook kwijt. Eindelijk malen die niet meer door mijn hoofd.
En ik kan netjes werken door die friction pennen.
pi_166076783
Waar koop je die dotted schriften?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_166077450
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 00:07 schreef -sabine- het volgende:
Boekje is binnen. Die dotted die Sylvana adviseerde.
Wat leuk dat je ook de pag indeling weer kunt geven. Het lijkt vooralsnog te werken voor mij. Ik kan data noteren, soort van agenda gebruik, maar dan ok onderwerp. Zo had ik ze ook in mijn hoofd geparkeerd.
Mijn brainstormen over opdrachten kan ik ook kwijt. Eindelijk malen die niet meer door mijn hoofd.
En ik kan netjes werken door die friction pennen.
Wat fijn! ^O^

quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 10:18 schreef Biancavia het volgende:
Waar koop je die dotted schriften?
Bij Penstore
pi_166079198
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 10:18 schreef Biancavia het volgende:
Waar koop je die dotted schriften?
Leuchtturm en Moleskin hebben ze.
Ik heb mijn Leuchtturm 1917 https://www.lacouronneduc(...)-kleuren-p-6316.html hier vandaan.

Flying Tiger/Tiger.DK heeft ook een dotted notebook maar met een softcover.
pi_166235726
Ik krijg voor mijn verjaardag een mooie nuuna met dotted grid. Gisteren binnengekomen. Maar nu heeft mijn man hem weer verstopt! Gemeen hè...
pi_166236040
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 08:54 schreef SteekjesLos het volgende:
Ik krijg voor mijn verjaardag een mooie nuuna met dotted grid. Gisteren binnengekomen. Maar nu heeft mijn man hem weer verstopt! Gemeen hè...
Verschrikkelijk gewoon ;) O+
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_166239865
Ik heb hem gevonden hahaha, maar ik doe net alsof ik niet weet waar hij ligt ;-)

Maar dan nu het volgende dilemma. Ga ik er in januari in beginnen? Want mijn huidige bj zit nog lang niet vol, maar is een lijntjes notitieboek...
pi_166678963
Ik kon geen art journalling topic vinden, dus dan maar even hier. Ik heb dit boekje bij Bookdepository gekocht, vandaag binnen gekregen en ben er helemaal weg van. O+

Er staan 'opdrachtjes' in, zoals dingen van vroeger, wat je leuk vindt enz. Een beetje dus art journal voor luie mensen. :P

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_166679096
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2016 20:55 schreef Biancavia het volgende:
Ik kon geen art journalling topic vinden, dus dan maar even hier. Ik heb dit boekje bij Bookdepository gekocht, vandaag binnen gekregen en ben er helemaal weg van. O+

Er staan 'opdrachtjes' in, zoals dingen van vroeger, wat je leuk vindt enz. Een beetje dus art journal voor luie mensen. :P

[ afbeelding ]
Gaaaaf! Waar heb je hem weg?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_166679192
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2016 20:55 schreef Biancavia het volgende:
Ik kon geen art journalling topic vinden, dus dan maar even hier. Ik heb dit boekje bij Bookdepository gekocht, vandaag binnen gekregen en ben er helemaal weg van. O+

Er staan 'opdrachtjes' in, zoals dingen van vroeger, wat je leuk vindt enz. Een beetje dus art journal voor luie mensen. :P

[ afbeelding ]
Wauw die is leuk! O+

Ik zal morgen weer eens wat foto's van mijn Bujo maken en posten. Was al van plan om dit topic weer eens te schoppen. Ik hou hem al bijna 3 maanden bij, ben door mezelf verrast haha ^O^

Hoe gaat het met de rest en hun Bujo's? :)
pi_166679405
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 21:03 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wauw die is leuk! O+

Ik zal morgen weer eens wat foto's van mijn Bujo maken en posten. Was al van plan om dit topic weer eens te schoppen. Ik hou hem al bijna 3 maanden bij, ben door mezelf verrast haha ^O^

Hoe gaat het met de rest en hun Bujo's? :)
Ik maak een heleboel losse lijstjes die ik versier, mijn BuJo is een rommelpotje, maar het werkt voor mij
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_166679487
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 21:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik maak een heleboel losse lijstjes die ik versier, mijn BuJo is een rommelpotje, maar het werkt voor mij
Dat is het belangrijkste ^O^

Ben wel benieuwd naar foto's van je lijstjes met versieringen :Y
pi_166698541
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 21:00 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Gaaaaf! Waar heb je hem weg?
https://www.bookdepositor(...)-Sokol/9781617690129

Verzenden is gratis! Ik heb hem 7 november besteld, gisteren binnen. :s) O+
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_166700280
quote:
7s.gif Op woensdag 16 november 2016 19:14 schreef Biancavia het volgende:

[..]

https://www.bookdepositor(...)-Sokol/9781617690129

Verzenden is gratis! Ik heb hem 7 november besteld, gisteren binnen. :s) O+
Dank je wel :)!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_166759875
Hier de beloofde fotootjes.
Ik verander nog steeds regelmatig van weekly-vorm :P

Gewoon zwart:



Kleurtjes zijn toch leuker *O*



Nieuwe pagina's:



Mn tekening was mislukt, dus dan maar een sticker eroverheen :')

  zaterdag 3 december 2016 @ 10:34:19 #262
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_167067930
kan je zo'n journal kopen of moet je die zelf maken? ik ben namelijk niet zo creatief aangelegd.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_167068527
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 10:34 schreef sararaats het volgende:
kan je zo'n journal kopen of moet je die zelf maken? ik ben namelijk niet zo creatief aangelegd.
Het notitieboekje waar je het in doet kun je kopen. Das gewoon een normaal notitieboekje met lijntjes of stipjes. Maar verder moet je het zelf maken. En het hoeft niet heel creatief, dat is aan jou. Als jij gewoon dingen op je eigen manier wilt opschrijven is ook prima.
  zaterdag 3 december 2016 @ 11:11:08 #264
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_167068562
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 11:09 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Het notitieboekje waar je het in doet kun je kopen. Das gewoon een normaal notitieboekje met lijntjes of stipjes. Maar verder moet je het zelf maken. En het hoeft niet heel creatief, dat is aan jou. Als jij gewoon dingen op je eigen manier wilt opschrijven is ook prima.
:)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_167069745
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 10:34 schreef sararaats het volgende:
kan je zo'n journal kopen of moet je die zelf maken? ik ben namelijk niet zo creatief aangelegd.
Wat ik tegenwoordig doe is gewoon losse multomapblaadjes en daar lijstjes op maken en die versieren met tekeningetjes, leuke handschriften en frutseltjes. Niet creatief of mooi, maar wel leuk en ontspannend om te doen :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_167798475
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 11:19 schreef LastRequest het volgende:
Heb het filmpje even gekeken (voor niets want daar werd het niet in genoemd :P) en op de site gekeken en vond het volgende:

[..]

Niet dat het nu verplicht is maar om m'n eigen vraag even te beantwoorden ;)
Vast spuit elf, maar sommigen gebruiken een weekly spread (vooraf gemaakt) met dingen die je al van te voren weet en bijv een maaltijdplanning of je focus/doeen voor die week, een habit trackertje oid, en DAARNAAST gewoon de rapid log dailies.

Ik vul gedurende de week dingen in op de weekly of monthly of future log die niet in de daily passen.

En hoi, ik ben nog niet zo lang bezig, ik gebruik mijn bujo gewoon naast google calendar en mijn 1-blik planner voor school.

In mijn BuJo
- komt alles bij elkaar
- kan ik langere termijn dingen kwijt
- plan ik projecten
- houd ik habits, doelen en focus bij
- komen werk, prive en mijn opstartende etsy business bij elkaar

Ik zal komende week wat foto's maken. Einde van 2016 gebruikte ik een gewoon hema boekje ook om dingen uit te proberen, en nu heb ik 2017 opgezet in een Leuchtturm.

Mijn stijl is vrij minimalistisch en functioneel. Ik heb 1 contrastkleur per maand en ik track habits met kleurtjes.
Kwak
pi_167798551
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 20:38 schreef mrspoeZ het volgende:
Lieve journalists, wát levert het nou op, voor jezelf opschijven wat je 'moet'? Behalve schuldgevoel als het weer niet gelukt is?
Overzicht, focus, doelmatigheid, structuur. :+

En ik zet m niet zo op dat dingen 'moeten' (behalve een paar dingen zoals werkdeadlines) maar gewoon wat ik zou willen doen die dag, en ook herinneringen, of ideeen.

Ik werk projecten uit, brainstorm, herinner me aan waar ik het 'allemaal voor doe'.
Kwak
pi_167850383
Ah, leuk om hier inspiratie op te doen! Ik hou sinds een paar weken ook een journal bij, vooral om mijn to-do lijsten inzichtelijk te krijgen en mijn hoofd wat rustiger daardoor. En om ook gewoon doelen te stellen en me er (meer) aan te houden.

Aangezien we nu in 2017 zijn probeer ik nog wat meer structuur te kweken met lijstjes met wekelijkse dingen en maandelijkse dingen.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 09:55:38 #269
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_167944223
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 10:07 schreef Lijnloos het volgende:
Ah, leuk om hier inspiratie op te doen! Ik hou sinds een paar weken ook een journal bij, vooral om mijn to-do lijsten inzichtelijk te krijgen en mijn hoofd wat rustiger daardoor. En om ook gewoon doelen te stellen en me er (meer) aan te houden.

Aangezien we nu in 2017 zijn probeer ik nog wat meer structuur te kweken met lijstjes met wekelijkse dingen en maandelijkse dingen.
Ik zag dat je blog ook weer actief is, leuk!

Ik ga deze week beginnen aan mijn art/bullet-journal. Ik ga het vooral vullen met wanneer ik iets wil bloggen, verjaardagen en knutselideeën.
pi_167951676
Ja klopt! Ik dacht laat ik 2/3 dingen combineren ;)
pi_167952953
Van een vriendin heb ik een doodlejournal. Elke dag iets doodlelen, echt heel erg leuk om te doen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_168589391
*KICK*

Ik heb vandaag voor het eerst kennisgemaakt met een Bullet Journal :D En nu overweeg ik om er ook één te beginnen. En toen kwam ik op Fok! dit topic tegen, dus leek me wel leuk om mijn overwegingen te delen.

Voordat ik begin, wil ik weten waarom ik dit wil gaan doen. Want ik heb momenteel al een dagboek waarin ik noteer wat ik tegenkom/waar ik over nadenk/wat er tegen mij wordt gezegd. Ben al een aantal jaren bezig met het (her)ontdekken van mezelf: wat vind ik nou eigenlijk leuk/belangrijk in het leven? Of juist stom? Het zou leuk zijn om zowel lichte als zware onderwerpen erin te verwerken, onderwerpen die op mij van toepassing zijn en die mij inzicht geven in wie ik ben, wat ik doe en wat ik leuk vind. Los van sociale conventies e.d. Dus echt een ik-boekje.

Ik wil dus geen 'loos' lijstjesboek (zoals ik veel dingen op youtube en blogs tegenkom), zoals (in mijn geval): gewicht, wat ik die dag heb gegeten, weer, kortom: geen triviante oppervlakkigheden, hoewel die ook leuk kunnen zijn. Ik wil juist wat verdieping, een persoonlijk boek waarmee ik mijn persoonlijke ontwikkeling vastleg en door te schrijven/strepen/ordenen grip op mezelf krijg en die mij inspireert om meer uit het leven te halen. Bekeek dan ook vol interesse de pagina's van BrandX. Zoiets, maar dan toch nog iets meer in BuJo-stijl... Ik vind die maandelijkse en dagelijkse to-lijstjes bijvoorbeeld wel heel tof, maar daar komen dan geen alledaagse dingen op als 'boodschappen doen', want dat moet ik elke dag wel. Maar wel bijvoorbeeld de wat grotere, niet-alledaagse taken.

Wat ik tot nu toe tegenkwam en wat me wel leuk leek:
- 'Quote van de dag' (iets wat ik tegen mezelf zeg ofzo)
- Dromen
- Hardloopplan (omdat ik daar fit van word)
- Wandelplan
- Maaltijd/ingrediënt-inspiraties (ik wil namelijk gezonder gaan eten)
- Ambities oid
- Thema's die ik interessant vind
- Mensen die ik ontmoet heb
- Wat inspireerde mij vandaag?

Hm... nog niet helemaal tevreden. Waarschijnlijk vul ik bovenstaande lijst nog wel een beetje aan.

En dan het boek: stippen lijken me praktisch (want lijntjes beperken en blanco pagina's worden bij mij chaotisch). Qua pennen misschien toch een blauwe bic-pen omdat die niet vlekt als er per ongeluk water op komt. Verder wil ik het boek liefst strak houden. Ik ben niet van de tierlantijntjes. Wel vind ik die verschillende motieven tapes erg tof. Even uitvogelen hoe ik dat het beste kan doen.

Het is wel mijn valkuil momenteel om slaaf van het boek/de lijstjes te worden, dus daar moet ik voor waken. Moet even goed nadenken of dit daarom wel een goed idee is en zo ja, hoe ik voorkom dat ik een slaaf van het boek wordt. Even goed uitdenken wat wel/niet is daarbij volgens mij al het halve werk. Vandaar ook deze post ;).

[ Bericht 1% gewijzigd door Postbus100 op 01-02-2017 14:27:33 ]
Somebody that I used to know
pi_168640477
Ik wil dit weekend zo'n boekje gaan kopen, maar reguliere winkels hebben ze helemaal niet -O- en via internet bestellen duurt lang en heeft verzendkosten. }:|
Edit :bol.com lijkt geschikt, zonder verzendkosten. Maar niet meer bezorgd in dit weekend.

[ Bericht 11% gewijzigd door Postbus100 op 03-02-2017 15:01:35 ]
Somebody that I used to know
pi_168682177
Ik ga ook eentje beginnen! *O* Nu naar een winkel om eentje te kopen, stencils bestel ik vanmiddag gezamelijk met een vriendin om de verzendkosten te drukken. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_168686757
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:54 schreef Postbus100 het volgende:
Ik wil dit weekend zo'n boekje gaan kopen, maar reguliere winkels hebben ze helemaal niet -O- en via internet bestellen duurt lang en heeft verzendkosten. }:|
Edit :bol.com lijkt geschikt, zonder verzendkosten. Maar niet meer bezorgd in dit weekend.
Ik heb zo'n (gele) dotted Leuchtturm1917 gekocht. Die hebben ze bij verschillende kantoorboekhandels. :)

Weet iemand hoe hard de pagina's van dat ding 'bleeden'? Ik durf m'n fineliner niet zo goed te gebruiken omdat de pagina's zo dun lijken. :@
Your opinion of me is none of my business.
pi_168687009
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2017 15:21 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik heb zo'n (gele) dotted Leuchtturm1917 gekocht. Die hebben ze bij verschillende kantoorboekhandels. :)

Weet iemand hoe hard de pagina's van dat ding 'bleeden'? Ik durf m'n fineliner niet zo goed te gebruiken omdat de pagina's zo dun lijken. :@
Die Leuchtturm schijnt wel dikke pagina's te hebben. Ik heb er gisteren eentje in een boekhandel gevonden voor slechts een tientje :D Leuk om eens uit te proberen. Deze :

Somebody that I used to know
pi_168688398
quote:
2s.gif Op zondag 5 februari 2017 15:33 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Die Leuchtturm schijnt wel dikke pagina's te hebben. Ik heb er gisteren eentje in een boekhandel gevonden voor slechts een tientje :D Leuk om eens uit te proberen. Deze :

[ afbeelding ]
Dan ga ik het gewoon proberen zo, in de trein. *O*
Your opinion of me is none of my business.
  zondag 5 februari 2017 @ 18:48:47 #278
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_168691329
je ziet bij de mijne wel lichte ghosting maar het gaat er niet doorheen. ik schrijf met staedtler pigmentliners.

ik zou nog foto's posten maar steeds geen tijd voor.

Ik heb vanalles geprobeerd en de blijvertjes voor mij zijn:

Vaste pagina's voorin (nu niet allemaal voorin maar als deze vol raakt komen ze dat wel)
- future log op de rapid manier met stipjes ervoor in welke maand (heeft een naam die methode maar weet t niet meer)
- master list of meals
- books to read
- cleaning schedule
- login overzichtje
- tuin onderhoudsschema
- waiting on lijstje

Terugkerend:
- monthly goals en focus
- monthly spread (links kolom werk en kolom prive, rechts een pagina met gemigreerde taken uit de future log en de vorige maand, en dan nog twee pagina's voor projecten en brain dumps van die maand)
- weekly spread (links 7 x 2 vakjes voor werk/prive belangrijkste afspraken en taken, rechts een lijstje maaltijden van die week, boodschappenlijstje(s) en ruimte voor andere dingen die die maand wekelijks belangrijk zijn, deze maand zijn het pagina's die ik moet lezen in boeken voor mijn werk (5 boeken deze maand, dus moet t spreiden om de leerlingen bij te houden).
- rapid log dailies

Incidenteel:
- Pagina's met aantekeningen van online cursussen of webinars, of van vergaderingen op werk maak ik tussen de dailies en zet ik in de inhoudsopgave. Ik wil ooit nog wel een losse BuJo alleen voor marketing creativity of voor schoolvergaderingen denk ik.

Dingen die ik geprobeerd heb en niet meer doe:
- gratitude pagina's
- doodlen
- habit trackers (losse pagina, wekelijks, dagelijks - allemaal niks voor mij)
- sleep trackers
- food trackers
- time trackers (misschien nog weleens van werk in drukke periodes, als het nodig is om bij te houden).
Kwak
pi_168702275
Hij heeft inderdaad geen bleed-through, wel see-through. :) Ben er heel blij mee! Zal binnenkort wel een keer foto's van m'n journal posten, als ik een tijdje bezig ben. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_168732308
Ik heb een gewoon simpel boekje van de Hema. Voldoet voor nu prima, ik ben ook niet zo van de versiersels en shizzle, wil gewoon lijstjes en zo kunnen bijhouden.
Zo ziet mijn weekoverzicht er nu uit, nog steeds expirimenterend over wat en hoe dingen bij te houden. Tot nu toe globaal de plannen (buiten werken om), doelen en activiteiten (stappen, hardlopen, sport). Ik hield ook het eten bij, dat ben ik nu vergeten maar die ga ik meteen weer toevoegen!

pi_169247842
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2017 18:48 schreef kwakz0r het volgende:
je ziet bij de mijne wel lichte ghosting maar het gaat er niet doorheen. ik schrijf met staedtler pigmentliners.

ik zou nog foto's posten maar steeds geen tijd voor.

Ik heb vanalles geprobeerd en de blijvertjes voor mij zijn:

Vaste pagina's voorin (nu niet allemaal voorin maar als deze vol raakt komen ze dat wel)
- future log op de rapid manier met stipjes ervoor in welke maand (heeft een naam die methode maar weet t niet meer)
- master list of meals
- books to read
- cleaning schedule
- login overzichtje
- tuin onderhoudsschema
- waiting on lijstje

Terugkerend:
- monthly goals en focus
- monthly spread (links kolom werk en kolom prive, rechts een pagina met gemigreerde taken uit de future log en de vorige maand, en dan nog twee pagina's voor projecten en brain dumps van die maand)
- weekly spread (links 7 x 2 vakjes voor werk/prive belangrijkste afspraken en taken, rechts een lijstje maaltijden van die week, boodschappenlijstje(s) en ruimte voor andere dingen die die maand wekelijks belangrijk zijn, deze maand zijn het pagina's die ik moet lezen in boeken voor mijn werk (5 boeken deze maand, dus moet t spreiden om de leerlingen bij te houden).
- rapid log dailies

Incidenteel:
- Pagina's met aantekeningen van online cursussen of webinars, of van vergaderingen op werk maak ik tussen de dailies en zet ik in de inhoudsopgave. Ik wil ooit nog wel een losse BuJo alleen voor marketing creativity of voor schoolvergaderingen denk ik.

Dingen die ik geprobeerd heb en niet meer doe:
- gratitude pagina's
- doodlen
- habit trackers (losse pagina, wekelijks, dagelijks - allemaal niks voor mij)
- sleep trackers
- food trackers
- time trackers (misschien nog weleens van werk in drukke periodes, als het nodig is om bij te houden).
Leuk om te lezen ^O^ En ja, al doende kom je er idd ook achter wat niet werkt idd.
Ik ben nog steeds benieuwd naar je foto's ;)

quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 00:25 schreef Sarasi het volgende:
Hij heeft inderdaad geen bleed-through, wel see-through. :) Ben er heel blij mee! Zal binnenkort wel een keer foto's van m'n journal posten, als ik een tijdje bezig ben. :)
We zijn inmiddels bijna een maand verder, hou je het nog vol en heb je al foto's? ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:57 schreef Lijnloos het volgende:
Ik heb een gewoon simpel boekje van de Hema. Voldoet voor nu prima, ik ben ook niet zo van de versiersels en shizzle, wil gewoon lijstjes en zo kunnen bijhouden.
Zo ziet mijn weekoverzicht er nu uit, nog steeds expirimenterend over wat en hoe dingen bij te houden. Tot nu toe globaal de plannen (buiten werken om), doelen en activiteiten (stappen, hardlopen, sport). Ik hield ook het eten bij, dat ben ik nu vergeten maar die ga ik meteen weer toevoegen!

[ afbeelding ]
Leuk toch! :Y
Het hoeft allemaal niet zo fancy en volgens de regeltjes idd. Gewoon doen wat voor jou werkt en dit ziet er ook heel praktisch uit ^O^
pi_169247991
Ik kon het toch niet handelen dat mijn bullet journal in september vorig jaar begon en niet vanaf januari liep :@ Ook al lopen schoolagenda's wel zo, ik vond het toch niet echt praktisch :')
Dussss, ik heb maar een nieuwe (wel weer dezelfde paarse Leuchtturm1917) gekocht en ben opnieuw begonnen :@
Heb van januari en februari alleen die maandoverzichten overgeschreven, niet de weekly's.
Vanaf maart pak ik het dus weer helemaal op met ook weekly's :)

Maandoverzicht:



Weekly:



Studie-overzicht en diabetes-overzicht:



Films en boeken:



30-Days challenges en snail-mail



Dit heb ik allemaal vandaag gedaan, morgen weer verder met de rest van mn lijstjes die ik bij houd :D
pi_169284891
Yesss, ik zal dit weekend even foto's maken! Heb behoorlijk wat verschillende dingen geprobeerd, maar ik heb nu wel een basis lay-out die me goed bevalt, voor de monthly en de weekly. :)
Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 8 maart 2017 @ 04:49:54 #284
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_169365646
Nav een post op Instagram, heb ik me verdiept in het maken van een bujo (lees *pinterest en YouTube leeggehaald*)
En ben ik gisteren begonnen!
Boekje, stickers en washi tape bij de Hema gehaald, op klad papier een 1e opzet gemaakt, en daarna overgenomen in het boekje.

Eerst wat lijstjes:
- films
- series
- boeken
- recepten
- goals
- gewicht

- Dan een jaar overzicht
- Gevolgd door een maandoverzicht van maart
- En die weer gevolgd door weekly's voor maart

Inmiddels ook het maand overzicht voor april gemaakt, en als ik zo door ga heb ik straks alles voor de rest vh jaar gemaakt! :') ik kom nog wel leuke ideeen, of andere layouts tegen, dus ik zal niet te ver vooruit moeten gaan werken.
pi_169365760
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 16:01 schreef Sarasi het volgende:
Yesss, ik zal dit weekend even foto's maken! Heb behoorlijk wat verschillende dingen geprobeerd, maar ik heb nu wel een basis lay-out die me goed bevalt, voor de monthly en de weekly. :)
Ik ben benieuwd! Je hebt zoveel verschillende lay-outs maar 1 basis lay-out vind ik zelf wel fijn. Maar ik verander toch ook nog wel af en toe denk ik.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 04:49 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Nav een post op Instagram, heb ik me verdiept in het maken van een bujo (lees *pinterest en YouTube leeggehaald*)
En ben ik gisteren begonnen!
Boekje, stickers en washi tape bij de Hema gehaald, op klad papier een 1e opzet gemaakt, en daarna overgenomen in het boekje.

Eerst wat lijstjes:
- films
- series
- boeken
- recepten
- goals
- gewicht

- Dan een jaar overzicht
- Gevolgd door een maandoverzicht van maart
- En die weer gevolgd door weekly's voor maart

Inmiddels ook het maand overzicht voor april gemaakt, en als ik zo door ga heb ik straks alles voor de rest vh jaar gemaakt! :') ik kom nog wel leuke ideeen, of andere layouts tegen, dus ik zal niet te ver vooruit moeten gaan werken.
Leuk! Lekker fanatiek bezig al haha :D
Veel plezier en ben benieuwd hoe het op de langere termijn bevalt.
pi_169373695
Mijn monthly:


Deze week (met een kutpen):


Volgende week (half-af):
Your opinion of me is none of my business.
pi_169374513
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:09 schreef Sarasi het volgende:
Mijn monthly:
[ afbeelding ]

Deze week (met een kutpen):
[ afbeelding ]

Volgende week (half-af):
[ afbeelding ]
Leuk *O*
pi_169374618
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:57 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Leuk *O*
In ieder geval overzichtelijk zo, voor mij. :) Teveel kleurtjes raakte ik het overzicht helemaal van kwijt. :P
Your opinion of me is none of my business.
pi_169374837
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:06 schreef Sarasi het volgende:

[..]

In ieder geval overzichtelijk zo, voor mij. :) Teveel kleurtjes raakte ik het overzicht helemaal van kwijt. :P
Haha nouja prima toch dan ^O^

Ik vindt met kleurtjes wel leuker, maar je kunt het ook gewoon vooral functioneel gebruiken. Gewoon doen wat voor jou werkt :)

Ik heb mn weekly van vorige week ook nog versierd met stickers bijvoorbeeld:



En een fijne dingen lijst gemaakt O+



Alleen die tekening had doorgedrukt op de achterkant, waar ik een quotesticker had. Nu dus maar wat extra stickers eroverheen geplakt. Niet echt heel mooi zo, maarja :')

pi_169640296
Oh wauw het heeft gewoon een naam :o
Heerlijk om te doen dit! Ik sleepte vroeger, tot een jaar of 10 geleden altijd van die zwarte schetsboeken met harde kaft mee. A5 en dan maar volpennen. Lijstjes lijstjes, bonnetjes van leuke dingen, reminders, opzetjes van ideeën en gewoon als agenda. Heerlijk ♡ heb ze boven nog liggen:D misschien weer ns oppakken.
:)
pi_169640416
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 22:16 schreef mignonne het volgende:
Oh wauw het heeft gewoon een naam :o
Heerlijk om te doen dit! Ik sleepte vroeger, tot een jaar of 10 geleden altijd van die zwarte schetsboeken met harde kaft mee. A5 en dan maar volpennen. Lijstjes lijstjes, bonnetjes van leuke dingen, reminders, opzetjes van ideeën en gewoon als agenda. Heerlijk ♡ heb ze boven nog liggen:D misschien weer ns oppakken.
Haha ja zo ontdek je nog eens wat :D Maar leuk!

Sinds ik opnieuw ben begonnen houd ik het een stuk beter vol ^O^
Toch elke maand al voor de hele maand mn weekly maken is toch makkelijker vind ik.
Hoort eigenlijk niet dus, maarja dit werkt voor mij dus wel beter.
pi_169656069
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 22:20 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Haha ja zo ontdek je nog eens wat :D Maar leuk!

Sinds ik opnieuw ben begonnen houd ik het een stuk beter vol ^O^
Toch elke maand al voor de hele maand mn weekly maken is toch makkelijker vind ik.
Hoort eigenlijk niet dus, maarja dit werkt voor mij dus wel beter.
Ik denk erover om de agenda los te trekken van de bullet journal. Heb een mooie planner die ik dan als agenda kan blijven gebruiken, de bujo zou dan meer zijn voor het dagelijkse. 's Ochtends beginnen met de nieuwe dag en eigenlijk alleen dailies erin zetten. Evt. andere lijstjes in de planner. Merk dat ik het zelf tekenen e.d. leuk vind maar dat het me afleidt van het daadwerkelijke systeem.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_169656104
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:10 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Ik denk erover om de agenda los te trekken van de bullet journal. Heb een mooie planner die ik dan als agenda kan blijven gebruiken, de bujo zou dan meer zijn voor het dagelijkse. 's Ochtends beginnen met de nieuwe dag en eigenlijk alleen dailies erin zetten. Evt. andere lijstjes in de planner. Merk dat ik het zelf tekenen e.d. leuk vind maar dat het me afleidt van het daadwerkelijke systeem.
Hmm ja daar zit idd ook wel wat in :Y
pi_169684213
Hoppa. Geïnspireerd door dit topic weer ns een boekie gehaald. ♡ een wat groter maatje dan wat ik vroeger had. Straks lekker krabbelen *O*
:)
pi_169684386
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:33 schreef mignonne het volgende:
Hoppa. Geïnspireerd door dit topic weer ns een boekie gehaald. ♡ een wat groter maatje dan wat ik vroeger had. Straks lekker krabbelen *O*
Yay! Wat voor 1 heb je nu gehaald dan? Veel plezier *O*
pi_169686745
Een zeegroene moleskin xl of l. Geen idee eigk :') 19x25 cm iig. Met flexibele kaft. Ik vind zo'n harde kaft minder prettig want ik weet hoe mn boekjes er na een paar maanden uitzien 😂

:)
pi_169687644
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 21:40 schreef mignonne het volgende:
Een zeegroene moleskin xl of l. Geen idee eigk :') 19x25 cm iig. Met flexibele kaft. Ik vind zo'n harde kaft minder prettig want ik weet hoe mn boekjes er na een paar maanden uitzien 😂

[ afbeelding ]
Oeh die is wel mooi ja!
Ik heb zelf een kleine Moleskine voor andere dingen, fijne boekjes zijn dat ook ja :Y
pi_169770928
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 17:20 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Haha nouja prima toch dan ^O^

Ik vindt met kleurtjes wel leuker, maar je kunt het ook gewoon vooral functioneel gebruiken. Gewoon doen wat voor jou werkt :)

Ik heb mn weekly van vorige week ook nog versierd met stickers bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

En een fijne dingen lijst gemaakt O+

[ afbeelding ]

Alleen die tekening had doorgedrukt op de achterkant, waar ik een quotesticker had. Nu dus maar wat extra stickers eroverheen geplakt. Niet echt heel mooi zo, maarja :')

[ afbeelding ]
Super leuk! Jij bent echt handig met dit soort dingen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 25 maart 2017 @ 21:43:56 #299
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_169776418
Ik heb EINDELIJK foto's. Maar teveel dus heb er een pageflip filmpje van gemaakt.

https://video214.com/play/EBxZoTJU0vBo1UpxuzeiZw/s/dark

Gebruikt:

• Leuchtturm 1917 dotted medium
• fineliners voornamelijk HEMA (kleur en zwart), in t begin nog staedtler maar die worden zo snel ruw en gaan snel op.
• Stabilo Boss pastel markers.

Ik heb mijn BuJo nu eigenlijk versimpeld tot:

-jaarkalender
-future log op de Alastair methode
-books to read/read list
-meal inspiration list

Dan:
-monthly spread verdeeld over:

• werk/prive (1 pagina)
• en dan 3 pagina's voor brain dumps (2) en notes (1) - daarop komen dingen die me te binnen schieten over projecten, taken, shit, alles.
• begin van de maand haal ik dingen uit de future log naar de monthly spread.

- weekly spread verdeeld over:

• agenda werk/prive (of als experiment in week 13 over taken/afspraken) met globale planning en belangrijke taken die ik al gepland heb op bepaalde dagen. (1 pagina)
• Info haal ik uit de monthly spread en brain dump
• en dan 1 pagina met de maaltijdplanning en boodschappenlijst, evenals een " doorlopende takenlijst" met dingen die nog niet af zijn van vorige week, of niet bij een bepaalde dag horen.

- dailies waarin ik taken uit de doorlopende lijst inplan + alles wat er op een dag zo voorbijkomt noteer

Dingen die niet afkomen schuif ik door naar de volgende week, of naar volgende maand (future log) en kleur het vakje dan half, of ik streep het door en laat het zitten want niet belangrijk. Hier zit voor mij de winst. Ik plan altijd teveel in maar nu kies ik beter wat belangrijk is.

[ Bericht 76% gewijzigd door kwakz0r op 25-03-2017 21:54:26 ]
Kwak
pi_169777042
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:43 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb EINDELIJK foto's. Maar teveel dus heb er een pageflip filmpje van gemaakt.

https://video214.com/play/EBxZoTJU0vBo1UpxuzeiZw/s/dark

Gebruikt:

• Leuchtturm 1917 dotted medium
• fineliners voornamelijk HEMA (kleur en zwart), in t begin nog staedtler maar die worden zo snel ruw en gaan snel op.
• Stabilo Boss pastel markers.

Ik heb mijn BuJo nu eigenlijk versimpeld tot:

-jaarkalender
-future log op de Alastair methode
-books to read/read list
-meal inspiration list

Dan:
-monthly spread verdeeld over:

• werk/prive (1 pagina)
• en dan 3 pagina's voor brain dumps (2) en notes (1) - daarop komen dingen die me te binnen schieten over projecten, taken, shit, alles.
• begin van de maand haal ik dingen uit de future log naar de monthly spread.

- weekly spread verdeeld over:

• agenda werk/prive (of als experiment in week 13 over taken/afspraken) met globale planning en belangrijke taken die ik al gepland heb op bepaalde dagen. (1 pagina)
• Info haal ik uit de monthly spread en brain dump
• en dan 1 pagina met de maaltijdplanning en boodschappenlijst, evenals een " doorlopende takenlijst" met dingen die nog niet af zijn van vorige week, of niet bij een bepaalde dag horen.

- dailies waarin ik taken uit de doorlopende lijst inplan + alles wat er op een dag zo voorbijkomt noteer

Dingen die niet afkomen schuif ik door naar de volgende week, of naar volgende maand (future log) en kleur het vakje dan half, of ik streep het door en laat het zitten want niet belangrijk. Hier zit voor mij de winst. Ik plan altijd teveel in maar nu kies ik beter wat belangrijk is.
Wauw, super gaaf om te zien! Dit is echt zo'n bujo die je op internet als voorbeeld ziet, echt cool! En klinkt als een goede methode die je doet. En mooi dat je nu beter kiest wat belangrijk is. Echt leuk om jouw dingen te zien en zo'n maaltijdinspiratielijst klinkt ook wel echt als een goed idee :Y
pi_169777056
En vol :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')