abonnementen ibood.com bol.com
pi_166235726
registreer om deze reclame te verbergen
Ik krijg voor mijn verjaardag een mooie nuuna met dotted grid. Gisteren binnengekomen. Maar nu heeft mijn man hem weer verstopt! Gemeen h...
pi_166236040
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 08:54 schreef SteekjesLos het volgende:
Ik krijg voor mijn verjaardag een mooie nuuna met dotted grid. Gisteren binnengekomen. Maar nu heeft mijn man hem weer verstopt! Gemeen h...
Verschrikkelijk gewoon ;) O+
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_166239865
Ik heb hem gevonden hahaha, maar ik doe net alsof ik niet weet waar hij ligt ;-)

Maar dan nu het volgende dilemma. Ga ik er in januari in beginnen? Want mijn huidige bj zit nog lang niet vol, maar is een lijntjes notitieboek...
pi_166678963
Ik kon geen art journalling topic vinden, dus dan maar even hier. Ik heb dit boekje bij Bookdepository gekocht, vandaag binnen gekregen en ben er helemaal weg van. O+

Er staan 'opdrachtjes' in, zoals dingen van vroeger, wat je leuk vindt enz. Een beetje dus art journal voor luie mensen. :P

1268z15.jpg
pi_166679096
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2016 20:55 schreef Biancavia het volgende:
Ik kon geen art journalling topic vinden, dus dan maar even hier. Ik heb dit boekje bij Bookdepository gekocht, vandaag binnen gekregen en ben er helemaal weg van. O+

Er staan 'opdrachtjes' in, zoals dingen van vroeger, wat je leuk vindt enz. Een beetje dus art journal voor luie mensen. :P

[ afbeelding ]
Gaaaaf! Waar heb je hem weg?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_166679192
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2016 20:55 schreef Biancavia het volgende:

[ afbeelding ]
Wauw die is leuk! O+

Ik zal morgen weer eens wat foto's van mijn Bujo maken en posten. Was al van plan om dit topic weer eens te schoppen. Ik hou hem al bijna 3 maanden bij, ben door mezelf verrast haha ^O^

Hoe gaat het met de rest en hun Bujo's? :)
pi_166679405
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 21:03 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wauw die is leuk! O+

Ik zal morgen weer eens wat foto's van mijn Bujo maken en posten. Was al van plan om dit topic weer eens te schoppen. Ik hou hem al bijna 3 maanden bij, ben door mezelf verrast haha ^O^

Hoe gaat het met de rest en hun Bujo's? :)
Ik maak een heleboel losse lijstjes die ik versier, mijn BuJo is een rommelpotje, maar het werkt voor mij
pi_166679487
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 21:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik maak een heleboel losse lijstjes die ik versier, mijn BuJo is een rommelpotje, maar het werkt voor mij
Dat is het belangrijkste ^O^

Ben wel benieuwd naar foto's van je lijstjes met versieringen :Y
pi_166698541
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 21:00 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Gaaaaf! Waar heb je hem weg?
https://www.bookdepositor(...)-Sokol/9781617690129

Verzenden is gratis! Ik heb hem 7 november besteld, gisteren binnen. :s) O+
pi_166700280
quote:
7s.gif Op woensdag 16 november 2016 19:14 schreef Biancavia het volgende:

[..]

https://www.bookdepositor(...)-Sokol/9781617690129

Verzenden is gratis! Ik heb hem 7 november besteld, gisteren binnen. :s) O+
Dank je wel :)!
pi_166759875
Hier de beloofde fotootjes.
Ik verander nog steeds regelmatig van weekly-vorm :P

Gewoon zwart:

20161119_182411.jpg

Kleurtjes zijn toch leuker *O*

sketch-1479576111872.png

Nieuwe pagina's:

20161119_182255.jpg

Mn tekening was mislukt, dus dan maar een sticker eroverheen :')

20161119_182319.jpg
  zaterdag 3 december 2016 @ 10:34:19 #262
118453 sararaats
Stofwolkje van het jaar
pi_167067930
kan je zo'n journal kopen of moet je die zelf maken? ik ben namelijk niet zo creatief aangelegd.
The most powerful anti depressant has four paws and purrs!
Ah ah tijd om mijn eten te serveren Paardmans (De Mestkever)
pi_167068527
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 10:34 schreef sararaats het volgende:
kan je zo'n journal kopen of moet je die zelf maken? ik ben namelijk niet zo creatief aangelegd.
Het notitieboekje waar je het in doet kun je kopen. Das gewoon een normaal notitieboekje met lijntjes of stipjes. Maar verder moet je het zelf maken. En het hoeft niet heel creatief, dat is aan jou. Als jij gewoon dingen op je eigen manier wilt opschrijven is ook prima.
  zaterdag 3 december 2016 @ 11:11:08 #264
118453 sararaats
Stofwolkje van het jaar
pi_167068562
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 11:09 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Het notitieboekje waar je het in doet kun je kopen. Das gewoon een normaal notitieboekje met lijntjes of stipjes. Maar verder moet je het zelf maken. En het hoeft niet heel creatief, dat is aan jou. Als jij gewoon dingen op je eigen manier wilt opschrijven is ook prima.
:)
The most powerful anti depressant has four paws and purrs!
Ah ah tijd om mijn eten te serveren Paardmans (De Mestkever)
pi_167069745
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 10:34 schreef sararaats het volgende:
Wat ik tegenwoordig doe is gewoon losse multomapblaadjes en daar lijstjes op maken en die versieren met tekeningetjes, leuke handschriften en frutseltjes. Niet creatief of mooi, maar wel leuk en ontspannend om te doen :)
  zaterdag 31 december 2016 @ 23:17:12 #266
268038 kwakz0r
snowclones you an eggcorn
pi_167798475
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 11:19 schreef LastRequest het volgende:
Heb het filmpje even gekeken (voor niets want daar werd het niet in genoemd :P) en op de site gekeken en vond het volgende:

[..]

Niet dat het nu verplicht is maar om m'n eigen vraag even te beantwoorden ;)
Vast spuit elf, maar sommigen gebruiken een weekly spread (vooraf gemaakt) met dingen die je al van te voren weet en bijv een maaltijdplanning of je focus/doeen voor die week, een habit trackertje oid, en DAARNAAST gewoon de rapid log dailies.

Ik vul gedurende de week dingen in op de weekly of monthly of future log die niet in de daily passen.

En hoi, ik ben nog niet zo lang bezig, ik gebruik mijn bujo gewoon naast google calendar en mijn 1-blik planner voor school.

In mijn BuJo
- komt alles bij elkaar
- kan ik langere termijn dingen kwijt
- plan ik projecten
- houd ik habits, doelen en focus bij
- komen werk, prive en mijn opstartende etsy business bij elkaar

Ik zal komende week wat foto's maken. Einde van 2016 gebruikte ik een gewoon hema boekje ook om dingen uit te proberen, en nu heb ik 2017 opgezet in een Leuchtturm.

Mijn stijl is vrij minimalistisch en functioneel. Ik heb 1 contrastkleur per maand en ik track habits met kleurtjes.
  zaterdag 31 december 2016 @ 23:21:08 #267
268038 kwakz0r
snowclones you an eggcorn
pi_167798551
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 20:38 schreef mrspoeZ het volgende:
Lieve journalists, wt levert het nou op, voor jezelf opschijven wat je 'moet'? Behalve schuldgevoel als het weer niet gelukt is?
Overzicht, focus, doelmatigheid, structuur. :+

En ik zet m niet zo op dat dingen 'moeten' (behalve een paar dingen zoals werkdeadlines) maar gewoon wat ik zou willen doen die dag, en ook herinneringen, of ideeen.

Ik werk projecten uit, brainstorm, herinner me aan waar ik het 'allemaal voor doe'.
pi_167850383
Ah, leuk om hier inspiratie op te doen! Ik hou sinds een paar weken ook een journal bij, vooral om mijn to-do lijsten inzichtelijk te krijgen en mijn hoofd wat rustiger daardoor. En om ook gewoon doelen te stellen en me er (meer) aan te houden.

Aangezien we nu in 2017 zijn probeer ik nog wat meer structuur te kweken met lijstjes met wekelijkse dingen en maandelijkse dingen.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 09:55:38 #269
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_167944223
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 10:07 schreef Lijnloos het volgende:
Ah, leuk om hier inspiratie op te doen! Ik hou sinds een paar weken ook een journal bij, vooral om mijn to-do lijsten inzichtelijk te krijgen en mijn hoofd wat rustiger daardoor. En om ook gewoon doelen te stellen en me er (meer) aan te houden.

Aangezien we nu in 2017 zijn probeer ik nog wat meer structuur te kweken met lijstjes met wekelijkse dingen en maandelijkse dingen.
Ik zag dat je blog ook weer actief is, leuk!

Ik ga deze week beginnen aan mijn art/bullet-journal. Ik ga het vooral vullen met wanneer ik iets wil bloggen, verjaardagen en knutselideen.
pi_167951676
Ja klopt! Ik dacht laat ik 2/3 dingen combineren ;)
pi_167952953
Van een vriendin heb ik een doodlejournal. Elke dag iets doodlelen, echt heel erg leuk om te doen
pi_168589391
*KICK*

Ik heb vandaag voor het eerst kennisgemaakt met een Bullet Journal :D En nu overweeg ik om er ook n te beginnen. En toen kwam ik op Fok! dit topic tegen, dus leek me wel leuk om mijn overwegingen te delen.

Voordat ik begin, wil ik weten waarom ik dit wil gaan doen. Want ik heb momenteel al een dagboek waarin ik noteer wat ik tegenkom/waar ik over nadenk/wat er tegen mij wordt gezegd. Ben al een aantal jaren bezig met het (her)ontdekken van mezelf: wat vind ik nou eigenlijk leuk/belangrijk in het leven? Of juist stom? Het zou leuk zijn om zowel lichte als zware onderwerpen erin te verwerken, onderwerpen die op mij van toepassing zijn en die mij inzicht geven in wie ik ben, wat ik doe en wat ik leuk vind. Los van sociale conventies e.d. Dus echt een ik-boekje.

Ik wil dus geen 'loos' lijstjesboek (zoals ik veel dingen op youtube en blogs tegenkom), zoals (in mijn geval): gewicht, wat ik die dag heb gegeten, weer, kortom: geen triviante oppervlakkigheden, hoewel die ook leuk kunnen zijn. Ik wil juist wat verdieping, een persoonlijk boek waarmee ik mijn persoonlijke ontwikkeling vastleg en door te schrijven/strepen/ordenen grip op mezelf krijg en die mij inspireert om meer uit het leven te halen. Bekeek dan ook vol interesse de pagina's van BrandX. Zoiets, maar dan toch nog iets meer in BuJo-stijl... Ik vind die maandelijkse en dagelijkse to-lijstjes bijvoorbeeld wel heel tof, maar daar komen dan geen alledaagse dingen op als 'boodschappen doen', want dat moet ik elke dag wel. Maar wel bijvoorbeeld de wat grotere, niet-alledaagse taken.

Wat ik tot nu toe tegenkwam en wat me wel leuk leek:
- 'Quote van de dag' (iets wat ik tegen mezelf zeg ofzo)
- Dromen
- Hardloopplan (omdat ik daar fit van word)
- Wandelplan
- Maaltijd/ingredint-inspiraties (ik wil namelijk gezonder gaan eten)
- Ambities oid
- Thema's die ik interessant vind
- Mensen die ik ontmoet heb
- Wat inspireerde mij vandaag?

Hm... nog niet helemaal tevreden. Waarschijnlijk vul ik bovenstaande lijst nog wel een beetje aan.

En dan het boek: stippen lijken me praktisch (want lijntjes beperken en blanco pagina's worden bij mij chaotisch). Qua pennen misschien toch een blauwe bic-pen omdat die niet vlekt als er per ongeluk water op komt. Verder wil ik het boek liefst strak houden. Ik ben niet van de tierlantijntjes. Wel vind ik die verschillende motieven tapes erg tof. Even uitvogelen hoe ik dat het beste kan doen.

Het is wel mijn valkuil momenteel om slaaf van het boek/de lijstjes te worden, dus daar moet ik voor waken. Moet even goed nadenken of dit daarom wel een goed idee is en zo ja, hoe ik voorkom dat ik een slaaf van het boek wordt. Even goed uitdenken wat wel/niet is daarbij volgens mij al het halve werk. Vandaar ook deze post ;).

[ Bericht 1% gewijzigd door Postbus100 op 01-02-2017 14:27:33 ]
pi_168640477
Ik wil dit weekend zo'n boekje gaan kopen, maar reguliere winkels hebben ze helemaal niet -O- en via internet bestellen duurt lang en heeft verzendkosten. }:|
Edit :bol.com lijkt geschikt, zonder verzendkosten. Maar niet meer bezorgd in dit weekend.

[ Bericht 11% gewijzigd door Postbus100 op 03-02-2017 15:01:35 ]
pi_168682177
Ik ga ook eentje beginnen! *O* Nu naar een winkel om eentje te kopen, stencils bestel ik vanmiddag gezamelijk met een vriendin om de verzendkosten te drukken. :)
"The best way to cheer yourself is to try to cheer someone else up." - Mark Twain
pi_168686757
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 14:54 schreef Postbus100 het volgende:
Ik wil dit weekend zo'n boekje gaan kopen, maar reguliere winkels hebben ze helemaal niet -O- en via internet bestellen duurt lang en heeft verzendkosten. }:|
Edit :bol.com lijkt geschikt, zonder verzendkosten. Maar niet meer bezorgd in dit weekend.
Ik heb zo'n (gele) dotted Leuchtturm1917 gekocht. Die hebben ze bij verschillende kantoorboekhandels. :)

Weet iemand hoe hard de pagina's van dat ding 'bleeden'? Ik durf m'n fineliner niet zo goed te gebruiken omdat de pagina's zo dun lijken. :@
"The best way to cheer yourself is to try to cheer someone else up." - Mark Twain
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')