abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 oktober 2016 @ 21:08:37 #276
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_166091311
Er is íets misgegaan met die man na 2004. Op een oud vhs'je kom ik zojuist een RTL Boulevard-reportage tegen (uit de tijd dat ze nog wel goede reportages maakten), over de herinnering aan vroegere Kinder-TV (Telekids, Ome Willem en Kaktus). Wanneer hij in een interview aan tafel zit en op de man af gevraagd wordt, "Zou jij meneer Kaktus nu weer willen doen?", antwoordt hij, met een vriendelijke glimlach:

quote:
Naja, ik wil het wel doen, maar dat doe je niet. Dat kan niet. Nee... Dan wordt je echt zo, (zwalkt langzaam heen en weer) "kijk daar komt die ouwe lul weer", weet je wel, (zwalkt nog meer) "uhhhh", haha. Nee, nee nee. :)
Wat is er gebeurd met DÍE Peter Jan Rens. :'( ;(
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 21:10:42 #277
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166091383
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 17:10 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

hoe haal je t in je harses om met een kind van 2(?) jaar in de botsauto's te gaan?
Boeie. Die tandjes moeten toch nog wisselen.
  Trouwste user 2022 donderdag 20 oktober 2016 @ 21:25:34 #278
7889 tong80
Spleenheup
pi_166091956
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 21:10 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Boeie. Die tandjes moeten toch nog wisselen.
Zeiden ze tegen Gerard Kemkers ook.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_166104432
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 21:08 schreef ArnieAlberts het volgende:
Er is íets misgegaan met die man na 2004. Op een oud vhs'je kom ik zojuist een RTL Boulevard-reportage tegen (uit de tijd dat ze nog wel goede reportages maakten), over de herinnering aan vroegere Kinder-TV (Telekids, Ome Willem en Kaktus). Wanneer hij in een interview aan tafel zit en op de man af gevraagd wordt, "Zou jij meneer Kaktus nu weer willen doen?", antwoordt hij, met een vriendelijke glimlach:

[..]

Wat is er gebeurd met DÍE Peter Jan Rens. :'( ;(
Het ligt eraan wat die interviewer daarna tegen hem heeft gezegd.
"Nou meneer Rens, dat is niet zo hoor. U zult nooit een zielige uitgerangeerde B-presentator zijn. Gewoon doen! daar zitten we nou echt allemaal op te wachten! Wij willen meer Rens!"

Dáar moet het fout gegaan zijn.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:18:27 #280
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_166106821
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:50 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Het ligt eraan wat die interviewer daarna tegen hem heeft gezegd.
"Nou meneer Rens, dat is niet zo hoor. U zult nooit een zielige uitgerangeerde B-presentator zijn. Gewoon doen! daar zitten we nou echt allemaal op te wachten! Wij willen meer Rens!"

Dáar moet het fout gegaan zijn.
De persoon die hem dat heeft wijsgemaakt mag de nek om worden gedraaid. Ál het legendarische van Peter Jan Rens heeft Rens weer in amper 5 jaar tijd volledig kapot gemaakt. Zoals Virginia zei klopt wel: hij is VEEL te lang in het verleden blijven hangen.

Maar er is IETS voorgevallen waardoor hij terugviel naar de roem van toen. Misschien is zijn uitzending van de TV-Comeback voor Omroep MAX in 2005 bij hem iets teveel doorgeslagen, nam hij de titel van het programma iets te serieus. -O-
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  † In Memoriam † vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:05:41 #281
240917 Mula
pi_166107641
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:18 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Maar er is IETS voorgevallen waardoor hij terugviel naar de roem van toen.
Mijn gok: een lege bankrekening en te veel publiciteit rond alle mensen die hij eerder heeft opgelicht. Als oplichting eigenlijk geen optie meer is, blijft er niet zoveel over.
pi_166108006
Mensen oplichten is hoe Peter rolt. Dat is z'n tweede natuur en echt niet iets van de laatste tijd.
Wat het gewoon is, is dat hij heel goed is in het geven van voorzetten en het 'Kaktus-idee' is de enige keer dat het hem ooit gelukt is te scoren. Daarna heeft hij, net als daarvoor, gewoon heel veel mensen kunnen tillen want...de grote Peter Jan Rens.

Daarna kregen de mensen in zijn media en entertainment netwerkje die hij echt nodig had, zijn modus operandi enigszins door en is die deur voorgoed dicht gegaan.

Nu teert hij op die ene goal ooit gemaakt. Tot hij dood gaat.
  † In Memoriam † vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:58:56 #283
368283 ato
pi_166108461
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:18 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

De persoon die hem dat heeft wijsgemaakt mag de nek om worden gedraaid. Ál het legendarische van Peter Jan Rens heeft Rens weer in amper 5 jaar tijd volledig kapot gemaakt. Zoals Virginia zei klopt wel: hij is VEEL te lang in het verleden blijven hangen.

Maar er is IETS voorgevallen waardoor hij terugviel naar de roem van toen. Misschien is zijn uitzending van de TV-Comeback voor Omroep MAX in 2005 bij hem iets teveel doorgeslagen, nam hij de titel van het programma iets te serieus. -O-
Dat zeg je goed, PJR was in mijn herinnering een leuke symphatieke vent toen.

En ik vind het nu maar een zielig seniel ventje..
Life can be a bitch, so like it..
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:53:09 #284
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_166113290
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:29 schreef NothingHappened het volgende:
Mensen oplichten is hoe Peter rolt. Dat is z'n tweede natuur en echt niet iets van de laatste tijd.
Wat het gewoon is, is dat hij heel goed is in het geven van voorzetten en het 'Kaktus-idee' is de enige keer dat het hem ooit gelukt is te scoren. Daarna heeft hij, net als daarvoor, gewoon heel veel mensen kunnen tillen want...de grote Peter Jan Rens.

Daarna kregen de mensen in zijn media en entertainment netwerkje die hij echt nodig had, zijn modus operandi enigszins door en is die deur voorgoed dicht gegaan.

Nu teert hij op die ene goal ooit gemaakt. Tot hij dood gaat.
Misschien heeft het dan ook iets te maken met zijn Kaktus BV-constructie, van waaruit hij ál zijn producties maakte in samenwerking met John de Mol Producties. Geen enkel programma uit de 80s/90s uit de stal van Joop of John was zo'n co-productie, alleen maar de shows die PJR maakte... Misschien was het aftrekbaar op de BV? :P

(Kaktus BV ging overigens failliet in 2006, 2007 ofzo?)

Het is heel triest. Het is echt gewoon heel triest.

[ Bericht 4% gewijzigd door ArnieAlberts op 21-10-2016 21:12:20 ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_166116275
Nou....Als je op je 66e samen met godbetert Johan Vlemmix in een derderangs pretpark moet optreden dan doe je dat toch alleen omdat het nog wat knaken oplevert. Lijkt me toch.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_166183778
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:50 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Het ligt eraan wat die interviewer daarna tegen hem heeft gezegd.
"Nou meneer Rens, dat is niet zo hoor. U zult nooit een zielige uitgerangeerde B-presentator zijn. Gewoon doen! daar zitten we nou echt allemaal op te wachten! Wij willen meer Rens!"

Dáar moet het fout gegaan zijn.
Het is mens eigen volgens mij, als jij je hele leven aan je werk toegewijd bent aan wat je doet, je niet zomaar de stap nor keuze meer later kunt maken om 'even iets anders' te gaan doen. Hoe gek het ook klinkt, maar hij heeft zijn leven rondom zijn werk gebaseerd, met succes, als je spreekt van miljoenen te hebben verdiend.

Maar net zoals alles in het leven moet je weten wanneer je je beste tijd hebt gehad en het tijd is je terug te gaan trekken. Toen zijn geld opraakte moest ie aan de slag, en waar kon die dat nou beter als de wereld die die als geen ander kent?

Dit is gewoon een doorsnee verhaal in iemand die succes heeft gehad. Niets speciaals aan. Echter valt ie op met rare sprongen en doen.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:11:01 #287
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_166188191
quote:
Oh my god... wat een treurnis.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_166188269
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 22:14 schreef Knutknuttsson het volgende:
Nou....Als je op je 66e samen met godbetert Johan Vlemmix in een derderangs pretpark moet optreden dan doe je dat toch alleen omdat het nog wat knaken oplevert. Lijkt me toch.
Nou dat hé, je maakt mij niet wijs dat hij diep van binnen ook niet ziet hoe sneu dit is. Als hij dit echt doet omdat hij denkt dat mensen er op zitten te wachten, of het nog enigszins artistiek relevant is dan is hij nog gekker dan we al dachten.
pi_166188899
Ik weet niet wie nou droeviger is, Peter Jan Rens of Johan Vlemmix. Dat gezegd hebbende, ik zou aan de buis gekluisterd zitten bij een real-life soap over hun avonturen.
Bleuh.
pi_166189787
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:52 schreef PimD het volgende:
Ik weet niet wie nou droeviger is, Peter Jan Rens of Johan Vlemmix. Dat gezegd hebbende, ik zou aan de buis gekluisterd zitten bij een real-life soap over hun avonturen.
Ssssttttt breng ze niet op ideeën alsjeblieft :-)
*geboren in Rotterdam, woonachtig in Duitsland, verlangt naar Zweden*
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:48:06 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166189829
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:46 schreef suzebol75 het volgende:

[..]

Ssssttttt breng ze niet op ideeën alsjeblieft :-)
Dat idee hebben ze allebei al jaren, er is alleen geen zender die het wil uitzenden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:48:58 #292
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_166189843
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:46 schreef suzebol75 het volgende:
Ssssttttt breng ze niet op ideeën alsjeblieft :-)
Te laat we hebben al Dave Roelvink :s)
En die kan echt helemaal niks :7
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:55:19 #293
7889 tong80
Spleenheup
pi_166193577
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:52 schreef PimD het volgende:
Ik weet niet wie nou droeviger is, Peter Jan Rens of Johan Vlemmix. Dat gezegd hebbende, ik zou aan de buis gekluisterd zitten bij een real-life soap over hun avonturen.
Die gooiden ze in het zwembad bij BB en verzoop bijna. Kan niet zwemmen. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  † In Memoriam † dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:10:22 #294
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_166195233
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:15 schreef Loveless85 het volgende:
Nou dat hé, je maakt mij niet wijs dat hij diep van binnen ook niet ziet hoe sneu dit is. Als hij dit echt doet omdat hij denkt dat mensen er op zitten te wachten, of het nog enigszins artistiek relevant is dan is hij nog gekker dan we al dachten.
Ik ben er echt niet zo zeker van of hij zelf ook doorheeft hoe kansloos en sneu dit is.
De rest van de wereld ziet dat natuurlijk wel, maar hijzelf? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_166233967
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat idee hebben ze allebei al jaren, er is alleen geen zender die het wil uitzenden.
Juich niet te vroeg.... in November viert SBS een feestje waar * Jism ook aanwezig is...

Overleg kan altijd.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 21:23:07 #296
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_166249198
Ik ben er uit. Na een beetje rondvragen, research en googelen is het geheel duidelijk voor me. Het is volledig misgegaan met Peter Jan Rens nadat hij Annemieke Hoogendijk uit zijn leven heeft laten lopen. Hoogendijk is voor het grote publiek bekend als de vroegere mevrouw Stemband, maar was tevens ook zo'n 25 jaar, onafgebroken, verantwoordelijk voor de coaching van Peter Jan (Hier kom ik nog op terug).

Misschien is hij in één van zijn praktijkjes te ver doorgeslagen, had ze vervolgens genoeg van zijn streken, maar sinds zij niet meer de rem op Peter Jan heeft vliegt die man werkelijk álle kanten op. Dat is niet gezond. Die man heeft 'n rem in z'n leven nodig en hard ook. Nu is Virginia enkele keren flink belachelijk gemaakt, maar ze had wel enkele logische dingen te zeggen en ik had zowaar even de hoop dat zij zijn nieuwe 'rem' in het leven kon zijn. Maar ook haar drijft hij tot waanzin.

*Coaching: hoe of wat er precies mee bedoeld werd weet ik ook niet, maar kijk naar de aftiteling van ÉLKE tv-productie van Rens uit de periode 1985-2002, waar ze steevast vermeld staat onder het begrip 'Coaching'. Zelfs vóór die periode stond ze hem al bij; op Wikipedia wordt gesproken van 'sinds 1978' en ik zag haar naast 'm aan tafel zitten bij 'Sonja', toen hij daar, in 1983, vertelde over zijn tientjesactie, voor het maken van de film 'Maria'.

En toen was daar dít artikel. Ik zei eerder; na 2004 is het misgegaan met die man, en in dit artikel (uit 2014) spreekt Hoogendijk er over dat ze hem al bijna 10 jaar niet meer gesproken heeft. 2014 - 9 = 2005. Simpel.

quote:
Mevrouw Stemband is klaar met Meneer Kaktus

Laatste update: 12-04-2014 10:40
Door redactie

Annemieke Hoogendijk, die jarenlang de rol van Mevrouw Stemband speelde naast Peter Jan Rens in de Grote Meneer Kaktus Show, wil graag verder kijken. Ze is trots op het programma, dat in de jaren tachtig en negentig scoorde op de Nederlandse televisie. Toch wil ze niet blijven hangen in het verleden. “Ik heb besloten het roer om te gooien en niet te blijven teren op het oude succes”, zegt ze zaterdag in het AD.

Hoogendijk koestert de goede herinneringen, maar zegt al bijna tien jaar geen contact meer te hebben gehad met Rens. "Het is niet leuk om al die verhalen over hem te horen", zegt ze. Rens is de laatste jaren veelal negatief in het nieuws. Zo zou hij mensen hebben opgelicht en heeft hij tonnen schuld. Zijn huwelijk liep op de klippen en geen van zijn nieuwe mediaprojecten kwam van de grond.

"We waren een prima team", blikt Hoogendijk terug, die ook de boekingen verzorgde en teksten schreef. "Hij is een energieke man vol ideeën. Het was mijn taak om van de twintig ideeën die hij had, de goede eruit te pikken."

Ook Karin de Groot, voormalig collega en nu directeur van IDTV, kijjkt met gemengde gevoelens terug. "Met zijn charisma nam hij iedereen mee in zijn enthousiasme", zegt ze. "Dat bewonderde ik. Het gevaar is dat hij in zijn enthousiasme vergeet te kijken of iets wel kan."

De inmiddels 53-jarige Rens wordt verweten dat hij zijn Meneer Kaktus niet kan laten gaan. Jarenlang probeerde hij het personage zelfs in Azië te lanceren en in 2011 stond hij op muziek- en motorfestival Zwarte Cross in zijn bekende blauwe pyjama.

Rens zit evenwel niet bij de pakken neer en knoopt de eindjes aan elkaar met schnabbels. Zo duikt hij binnenkort van de duikplank in het programma Sterren Springen. Ook maakte hij een carnavalsnummer met Johan Vlemmix. De twee werken ook aan Rens' comeback. Als Meneer Kaktus.

Bron: Nieuws.nl
Conclusie: Kaktus moet Mevrouw Stemband terug. De echte.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 22:11:44 #297
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_166250895
Arnie! :D _O_
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 27 oktober 2016 @ 22:21:44 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166251095
Arnie, ik denk dat je gelijk hebt, de echte mevrouw Stemband was de betere helft van Rens, en die had (en heeft) hij nodig om binnen zijn grenzen te worden gehouden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † donderdag 27 oktober 2016 @ 22:31:29 #299
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_166251352
Goed stuk, Arnie! :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:23 schreef ArnieAlberts het volgende:
De inmiddels 53-jarige Rens
Hier gaat even iets mis: de man is in 2014 toch echt al 63.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 22:32:06 #300
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166251375
Alleen kan het artikel niet uit 2014 zijn, want toen was Rens geen 53.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')