abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 december 2016 @ 13:21:07 #26
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_167188216
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:22 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Ik stuurde mijn moeder een vriendsschapsverzoek op fb en schreef dat ik hoi wilde zeggen. En toen was ik even later geblokkeerd. En nu nog steeds want was al tijdje terug.
Ow dan zou ze wat mij betreft in de stront kunnen zakken.
Ik vroeg het van wie je dat hoorde, omdat je de eerst niet zou zijn die van de ene ouder iets anders te horen zou krijgen dan van de ander gewoon om het kind weg te houden bij de ander.
Maar geblokkeerd worden en blijven zegt me al genoeg.

Ik hoorde laatst ook al zo'n bizar verhaal. Man verlaat gezin voor nieuwe vriendin en heeft geen zin meer in zijn kinderen van het eerste gezin terwijl hij stiefkind op handen draagt.
Scheiden van je partner a la, maar van je kinderen? Onnavolgbaar voor mij. :N
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  donderdag 8 december 2016 @ 13:28:11 #27
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_167188364
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 13:21 schreef Elpis het volgende:

[..]

Ow dan zou ze wat mij betreft in de stront kunnen zakken.
Ik vroeg het van wie je dat hoorde, omdat je de eerst niet zou zijn die van de ene ouder iets anders te horen zou krijgen dan van de ander gewoon om het kind weg te houden bij de ander.
Maar geblokkeerd worden en blijven zegt me al genoeg.

Ik hoorde laatst ook al zo'n bizar verhaal. Man verlaat gezin voor nieuwe vriendin en heeft geen zin meer in zijn kinderen van het eerste gezin terwijl hij stiefkind op handen draagt.
Scheiden van je partner a la, maar van je kinderen? Onnavolgbaar voor mij. :N
Ik vind dat ts recht heeft op genoegdoening. Mensen die dat soort dingen doen moeten daar niet zo gemakkelijk mee wegkomen. Als ze ts geen fatsoenlijke uitleg kan geven of zoals nu lijkt niet wil geven, laat dan iedereen in de omgeving van die moeder maar weten wat voor iemand het is. Laat men maar weten dat die fijne collega of buurvrouw of hartsvriendin in werkelijkheid anders in elkaar steekt.
Ts zit hier voor de rest van haar leven mee en moeder denkt zich daar even makkelijk vanaf te kunnen maken, zo zit de wereld dus niet in elkaar. Kom voor jezelf op ts, zijn ze nou helemaal gek geworden.
pi_167188996
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:39 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Oeps. Misschien niet duidelijk. Maar mijn moeder dus toen ik toenadering zocht.
Waauw... Gewoon waauw... Ik denk dat deze actie wel een antwoord op je vraag is. Je gaat ws van haar nooit antwoorden krijgen. Mozes kriebel wat een trut! :* voor jou TS
pi_167228385
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:39 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Oeps. Misschien niet duidelijk. Maar mijn moeder dus toen ik toenadering zocht.
😑 weten je halfjes af van jouw bestaan?

Ow nvm ik lees t al. Tja dan is je moeder gewoon een kut eerste klasse.
pi_167229248
Lastig dit. Ik heb een vergelijkbare situatie alleen gaat het dan om mijn zus met wie ik een fors aantal jaar scheel die het contact met m'n ouders heeft verbroken 28 jaar geleden en waar ze mij tot op de dag van vandaag in mee heeft getrokken.

Ik had ook behoefte aan antwoorden en heb het meermalen geprobeerd.
De enige keer dat ik enige reactie heb gekregen was een getypt kort briefje op een handgeschreven brief. Mijn brief was op dat moment niet verwijtend maar belangstellend.

Je doel zul je mogelijk niet gaan bereiken, maar ook dat kan belangrijk zijn voor jou om te weten. Daarmee kun je namelijk ook iets afsluiten.

Je behoefte om te weten waar je vandaan komt en dingen te begrijpen is volkomen legitiem.
De pest alleen met dit soort dingen is dat gelijk hebben iets anders is dan gelijk krijgen.

Mocht je, al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust, een brief toch willen schrijven, hou het dan zo dicht mogelijk bij jezelf en probeer niet te oordelen. Daarmee vergroot je de kans op reactie.

Misschien is je moeder bang om je onder ogen te komen. Je vader kent waarschijnlijk ook niet het hele verhaal.

Misschien is je moeder gewoon niet een prettige vrouw en is het voor jou juist beter om haar niet te zien.

En heel misschien kun je met je halfzus een contact opbouwen wat waardevol voor jou is en misschien kan zij zo wat antwoorden geven. Ik wens je veel sterkte
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:58:36 #31
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_167229517
Hoe pijnlijk ook, geen aandacht meer aan besteden. Daarmee creëer je immers de ene teleurstelling na de andere en houd je het gemis in stand. Jij bestaat duidelijk niet meer voor je moeder, return the favour.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_167342785
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:37 schreef totebel het volgende:
Lastig dit. Ik heb een vergelijkbare situatie alleen gaat het dan om mijn zus met wie ik een fors aantal jaar scheel die het contact met m'n ouders heeft verbroken 28 jaar geleden en waar ze mij tot op de dag van vandaag in mee heeft getrokken.

Ik had ook behoefte aan antwoorden en heb het meermalen geprobeerd.
De enige keer dat ik enige reactie heb gekregen was een getypt kort briefje op een handgeschreven brief. Mijn brief was op dat moment niet verwijtend maar belangstellend.

Je doel zul je mogelijk niet gaan bereiken, maar ook dat kan belangrijk zijn voor jou om te weten. Daarmee kun je namelijk ook iets afsluiten.

Je behoefte om te weten waar je vandaan komt en dingen te begrijpen is volkomen legitiem.
De pest alleen met dit soort dingen is dat gelijk hebben iets anders is dan gelijk krijgen
.

Mocht je, al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust, een brief toch willen schrijven, hou het dan zo dicht mogelijk bij jezelf en probeer niet te oordelen. Daarmee vergroot je de kans op reactie.

Misschien is je moeder bang om je onder ogen te komen. Je vader kent waarschijnlijk ook niet het hele verhaal.

Misschien is je moeder gewoon niet een prettige vrouw en is het voor jou juist beter om haar niet te zien.

En heel misschien kun je met je halfzus een contact opbouwen wat waardevol voor jou is en misschien kan zij zo wat antwoorden geven. Ik wens je veel sterkte
dat dikgrdrukte vooral.
en dat laatste ook idd.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_167342890
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:58 schreef Copycat het volgende:
Hoe pijnlijk ook, geen aandacht meer aan besteden. Daarmee creëer je immers de ene teleurstelling na de andere en houd je het gemis in stand. Jij bestaat duidelijk niet meer voor je moeder, return the favour.
Ik vrees dat je gelijk hebt. Het doet ook zoveel pijn. Misschien niet eerlijk om te vergelijken maar als je ziet dat mensen relaties hebben waarin veel veel vreemdgegaan en andere dingen wordt en dat die toch bij elkaar blijven. Dan vraag ik me af waar het mis is gegaan bij mij.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_167343157
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 13:46 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Ik vrees dat je gelijk hebt. Het doet ook zoveel pijn. Misschien niet eerlijk om te vergelijken maar als je ziet dat mensen relaties hebben waarin veel veel vreemdgegaan en andere dingen wordt en dat die toch bij elkaar blijven. Dan vraag ik me af waar het mis is gegaan bij mij.
Hoezo bij jou?
Bij jouw in het gezin of bij jou als persoon?
Er valt jou niks te verwijten hierin.
Je moeder wou een andere versie.
Nou, die mocht van mij de ...... krijgen.
Hoe pijnlijk ook, maar een moeder achterna rennen die jou niet wilt heeft geen doel.
En zij mag eens heel goed naar zichzelf kijken.
Wat een trut!
pi_167343926
dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door Vimbavimba op 15-12-2016 14:47:46 ]
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_167344270
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 14:28 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Wat bedoel je met versie?
Bedoel eigenlijk dat niemand mij achterna rent. Ze verkiezen eerder die ander dan ik voor mijn gevoel.
Misschien omdat ik bang ben om anderen kwijt te raken ga ik ze juist claimen. En nu denken dokters dat ik ook nog autisme heb (zie zelf ook wel dingen). En dat maakt het moeilijk om er mee om te gaan. Ik baal er ook van. Dat ik op mijn zesde weg moest en er gelijk een ander kwam en nog 1 die nog steeds thuis wonen (als een gezin) maakt me letterlijk kapot. Het voelt alsof ik gewoon ingeruild ben.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_167345182
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 14:47 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Dat is wat ik bedoelde met versie.
Ze heeft je ingeruild.
En nee, er rent jou niemand achterna,en jij ook niet letterlijk haar, meer spreekwoordelijk, snap je?
Zij wilt geen contact met jou, en daar ben jij niet schuld aan.
Zij is daar schuldig aan.
Je was een kind, jij bent niet verantwoordelijk voor haar problemen ;)
pi_167345691
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 15:36 schreef Luuntje het volgende:

[..]

Dat is wat ik bedoelde met versie.
Ze heeft je ingeruild.
En nee, er rent jou niemand achterna,en jij ook niet letterlijk haar, meer spreekwoordelijk, snap je?
Zij wilt geen contact met jou, en daar ben jij niet schuld aan.
Zij is daar schuldig aan.
Je was een kind, jij bent niet verantwoordelijk voor haar problemen ;)
Snapte ik wel met dat het spreekwoordelijk is. schreef het verkeerd. Andere mensen kunnen soms alles flikken bij een ander en bij mij word ik na 1 misstap (zoals onzeker zijn of hoe ik overkom of 1 keer boos word) al aan de kant geschoven lijkt het.
Nu met de feestdagen voel ik me ook gewoon extra kut.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_167346044
Ik zou die brief wel schrijven, én versturen. Niet geschoten is namelijk altijd mis.
Maar verwacht er vervolgens niet teveel van.
pi_169931446
Ik heb van de week de brief geschreven en verstuurd. Ik verwacht er niks van.

ik schreef dat het voor haar ook allemaal niet makkelijk moet zijn geweest in haar leven. Verder schreef ik dat ik nog veel verdriet van had hoe het allemaal gelopen is en ik het vergeven heb ook dat ik zo verder kan.

[ Bericht 59% gewijzigd door Vimbavimba op 01-04-2017 19:42:06 ]
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_169933109
Goedzo. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_169962533
Ik vind het bijzonder dat je nog zo begripvol en vergevingsgezind bent. Hopelijk lukt het je de relatie met je moeder te herstellen.
pi_169968645
Het lijkt mij op zn minst traumatisch als je moeder vanaf je 6e uit je leven verdwijnt. Wat hoop je exact te bereiken? Vergeving zoeken, contact herstellen, verwijten?

Zelfs als je moeder welwillend is en er contact gemaakt wordt, ga je vroeg of laat je frustraties hieromtrent vermoedelijk wel uiten met kans op alle drama van dien. En dan komt de klap nog een keer aan.

Een brief is overigens voor nu wel het beste, maar het zou kunnen dat je geen reactie zal krijgen.
  maandag 3 april 2017 @ 13:06:15 #44
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_169969473
Ik zou zelf wel een brief schrijven met vragen naar uitleg, maar er ook niet al te veel druk op leggen. Ik zou ook benadrukken in de brief dat zodra ze -echt- geen contact met me wil, de brief ook mag negeren of beter.. een bericht terugstuurt met dat ze geen contact wilt en dat het dan echt zwart op wit staat zoiets.
  maandag 3 april 2017 @ 13:07:21 #45
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_169969488
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 19:44 schreef possetje het volgende:
Hoi als het je plan is om haar beter te leren kennen, dan is het wel wijs dat je niet gelijk in de eerste brief met verwijten komt, dat kan altijd later nog als het zo uitkomt, ik zou de brief ook sturen als ik jou was , maar besef je wel dat sommige mensen dan geen antwoord krijgen,... Ik hoop in jou geval wel!
Er komen nog best goede dingen uit je toetsenbord!
pi_169969930
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 11:25 schreef Vimbavimba het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Hele topic gelezen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 april 2017 @ 14:54:46 #47
163650 Greys
pi_169971564
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:22 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Ik stuurde mijn moeder een vriendsschapsverzoek op fb en schreef dat ik hoi wilde zeggen. En toen was ik even later geblokkeerd. En nu nog steeds want was al tijdje terug.
Afschuwelijk. Hoe durft ze naar kind zo te behandelen. Ik vind het heel erg voor je.
Je moeder verdient jou niet. Hoe moeilijk ook, ik zou het hierna verder laten gaan, ook als je niks op je brief hoort. Wees dankbaar voor je lieve vader en hoe moeilijk het ook zal zijn, laat je moeder los. Sterkte.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_169975651
quote:
10s.gif Op maandag 3 april 2017 13:07 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Er komen nog best goede dingen uit je toetsenbord!
ha danku! :)
pi_170438987
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_170439224
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 20:55 schreef Vimbavimba het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Dit is in elk geval beter dan niks.

En misschien een schrale troost, maar ik ken eerlijk gezegd meer families waar altijd wat mee is dan families die uhm...one big happy families zijn :')

(spoiler heb ik trouwens leeggeknipt, voor het geval je het later weg wilt halen)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')