abonnement Unibet Coolblue
pi_164393353
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 08:38 schreef Tink89 het volgende:

[..]

+1

En welkom Mister-Bradge! Wat ik me afvraag: hoe ga je dan afvallen? Hardlopen? Dat is met 123 kilo zonder begeleiding misschien niet het gezondste idee. Wat eet je op een dag en waar valt wat dat betreft winst te behalen? Hoeveel beweeg je? Wat is je eerste tussendoel?

Edit: ik kom overigens van 120+ en weeg nu al een jaar of drie ongeveer 72 kilo.
Hoe ik ga afvallen? Meer wandelen (ook wat sneller lopen) Ik ga kijken voor een hometrainer vandaag, ik heb gewichtjes liggen.

Ik eet op een dag 4 sneetjes brood in de middag, en als ik toevallig vroeg wakker ben 2 in de ochtend. Daarnaast neem ik m`n avond eten, en dat is het wel. Heel sporadisch wil ik nog wel wat tussendoor nemen, of een keer s'nachts wat eten.

Ik probeer mijn stappendoel van S-Health van 5000 stappen per dag te bereiken (10,000 vind ik nog wat veel :') ) En verder beweeg ik af en toe wat op muziek (Jumpingjacks, timejumping, steps) Én ik sta 3 uur per week met een gitaar om m`n nek bij de oefenruimtes te repeteren en dan ben ik een soort Angus Young jr :D

Mijn eerste tussendoel is 100 kilo, dus een kleine 23 kilo er af. Moet te doen zijn toch?
  woensdag 10 augustus 2016 @ 14:13:51 #127
319308 Tink89
To live is to dance
pi_164393883
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:01 schreef Mister-Bradge het volgende:

[..]

Hoe ik ga afvallen? Meer wandelen (ook wat sneller lopen) Ik ga kijken voor een hometrainer vandaag, ik heb gewichtjes liggen.

Ik eet op een dag 4 sneetjes brood in de middag, en als ik toevallig vroeg wakker ben 2 in de ochtend. Daarnaast neem ik m`n avond eten, en dat is het wel. Heel sporadisch wil ik nog wel wat tussendoor nemen, of een keer s'nachts wat eten.

Ik probeer mijn stappendoel van S-Health van 5000 stappen per dag te bereiken (10,000 vind ik nog wat veel :') ) En verder beweeg ik af en toe wat op muziek (Jumpingjacks, timejumping, steps) Én ik sta 3 uur per week met een gitaar om m`n nek bij de oefenruimtes te repeteren en dan ben ik een soort Angus Young jr :D

Mijn eerste tussendoel is 100 kilo, dus een kleine 23 kilo er af. Moet te doen zijn toch?
Da's een groot tussendoel. Als je nou eerst eens probeert om 10% van je lichaamsgewicht kwijt te raken op een gezonde manier?

En je eetpatroon klinkt niet zo gezond. Wat eet je op brood? En wat voor brood eet je? Welke hoeveelheden avondeten en wat staat er op het menu? Van 4 boterhammen en een normale portie avondeten per dag ga je geen 123 kilo wegen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_164394036
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:13 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Da's een groot tussendoel. Als je nou eerst eens probeert om 10% van je lichaamsgewicht kwijt te raken op een gezonde manier?

En je eetpatroon klinkt niet zo gezond. Wat eet je op brood? En wat voor brood eet je? Welke hoeveelheden avondeten en wat staat er op het menu? Van 4 boterhammen en een normale portie avondeten per dag ga je geen 123 kilo wegen...
10%, kilo of 12 dus, klinkt logisch ja.

Ik eet meestal kaas/ham op brood of leverpastei.
Wat voor brood? Voornamelijk wit.
Avondeten gewoon 1 portie, en dat is bijna dagelijks wel aardappels/vlees/groente.

Ik was een emotie eter he, en ik at elke dag wel s'nachts op een gegeven moment, dan weer 4-6 tostie's, dan weer een nachtelijk ritje naar de mac, dan thuisbezorgd, dan naar de nachtwinkel voor chocola.

3 maanden geleden heb ik 2,5 week lang 4x per week s'nachts thuisbezorgd gehaald ;( Puur omdat mij echt een hele boel dwarszat qua emoties, ik dat opkropte en weg vrat. Dat heb ik sindsdien onder controle (Sinds ongeveer begin vorige maand) En hoop dat ik nu dus m`n gewicht wat er aan zit kwijt kan raken.

Ben vanaf September 2014 tot nu 32 kilo aangekomen.
pi_164394288
Ik zou volkorenbrood eten, gezonder broodbeleg en meer tussendoortjes. Fruit, noten en eiwitten heeft zo'n lijstje nog wel nodig. Anders ga je gewoon weer nachtelijke uitstapjes maken.
pi_164394394
Denk dat je met een 'normaal' eetlijstje al veel te winnen hebt Bradge. Dan hoef je nog geeneens gek veel te gaan sporten.
Dus ontbijt, lunch, avondeten + een paar tussendoortjes. Brood inderdaad het liefst volkoren, misschien is kwark of yoghurt makkelijker te eten in de ochtend? Nootjes (wel afwegen), fruit en groente zijn goede tussendoortjes.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 14:27:08 #131
319308 Tink89
To live is to dance
pi_164394445
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:17 schreef Mister-Bradge het volgende:

[..]

10%, kilo of 12 dus, klinkt logisch ja.

Ik eet meestal kaas/ham op brood of leverpastei.
Wat voor brood? Voornamelijk wit.
Avondeten gewoon 1 portie, en dat is bijna dagelijks wel aardappels/vlees/groente.

Ik was een emotie eter he, en ik at elke dag wel s'nachts op een gegeven moment, dan weer 4-6 tostie's, dan weer een nachtelijk ritje naar de mac, dan thuisbezorgd, dan naar de nachtwinkel voor chocola.

3 maanden geleden heb ik 2,5 week lang 4x per week s'nachts thuisbezorgd gehaald ;( Puur omdat mij echt een hele boel dwarszat qua emoties, ik dat opkropte en weg vrat. Dat heb ik sindsdien onder controle (Sinds ongeveer begin vorige maand) En hoop dat ik nu dus m`n gewicht wat er aan zit kwijt kan raken.

Ben vanaf September 2014 tot nu 32 kilo aangekomen.
Kaas, ham en leverpastei zijn niet de gezondste opties qua broodbeleg. Van wit brood zit je bovendien niet lang vol. Bovendien is voor iemand van 120+kilo 4 bth en avondeten wel erg weinig. Eet je geen fruit? Of andere tussendoortjes? Yoghurt of andere eiwitten? En wat drink je?

Ik denk dat je moet voorkomen dat je bij honger krijgt of 's nachts gaat bestellen door een degelijk basismenu te hebben. Zorg dat je je voedingsstoffen binnen krijgt en je lichaam brandstof biedt.

Probeer eens uit te gaan van de lijstjes die je hier ziet en vergelijk ze met je eigen lijstje. Dan zul je zijn dat de meeste mensen hier zo'n vijf keer per dag eten en niet alleen op hun kcalorieën letten, maar ook op wát ze in hun mond stoppen.

Mijn basislijstje ziet er bijvoorbeeld zo uit:
O: 3 bth met kalkoenfilet.
T: fruit, een koek of eimuffin.
T: 4 bth met 30+kaas, kalkoenfilet, houmous of rookvlees. Ik probeer hier wat groente bij te nemen: komkommer, wortel, radijsjes of paprika.
T: Zie de eerste T.
D: varieert van zelfgemaakte pizza tot maaltijdsalade tot couscous of rijst of pasta. Alles kan, maar met mate. Ik probeer echt rijke maaltijden zoals friet, lasagne (van pasta met veul kaas) en pannenkoeken e.d. te beperken tot één keer per week.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 10 augustus 2016 @ 14:42:36 #132
248821 Rauw.
op je bord.
pi_164395012
Houd die 100kg in gedachten als streefgewicht, mijn part schilder je hem op de spiegel zodat je elke keer dat je naar het toilet geweest bent jezelf herinnert wat je aan het doen bent.

Houd precies bij wát je eet (1600-2000kcal afhankelijk van je activiteitsniveau),
eet wat minder aardappelen (Extra groente in plaats van een aardappel) en brood (vervang bijvoorbeeld 1 broodmaaltijd door een tonijn/kipsalade of volvette yoghurt).
1 tot 2 stuks fruit per dag (te veel fruit is ook niet de bedoeling).
Probeer elke dag een uurtje te wandelen. Drink 3liter water (Water, geen fris/lightfris/vruchten).
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_164395053
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:42 schreef Rauw. het volgende:
Houd die 100kg in gedachten als streefgewicht, mijn part schilder je hem op de spiegel zodat je elke keer dat je naar het toilet geweest bent jezelf herinnert wat je aan het doen bent.

Houd precies bij wát je eet (1600-2000kcal afhankelijk van je activiteitsniveau),
eet wat minder aardappelen (Extra groente in plaats van een aardappel) en brood (vervang bijvoorbeeld 1 broodmaaltijd door een tonijn/kipsalade of volvette yoghurt).
1 tot 2 stuks fruit per dag (te veel fruit is ook niet de bedoeling).
Probeer elke dag een uurtje te wandelen. Drink 3liter water (Water, geen fris/lightfris/vruchten).
^
Je kunt hier bijna niet mee mislukken.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 10 augustus 2016 @ 14:45:53 #134
248821 Rauw.
op je bord.
pi_164395144
Komt hij weer; Discipline (Daar waar Tink zo van gruwelen kan)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_164395221
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:45 schreef Rauw. het volgende:
Komt hij weer; Discipline (Daar waar Tink zo van gruwelen kan)
Hoe is dat anders dan wat Tink zei?
  woensdag 10 augustus 2016 @ 14:50:03 #136
248821 Rauw.
op je bord.
pi_164395345
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:47 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hoe is dat anders dan wat Tink zei?
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:02 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Maar goed, dat onze visies op motivatie en discipline (gruwel) verschillen, weten we inmiddels wel.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_164395428
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:50 schreef Rauw. het volgende:

[..]

[..]

Maar inhoudelijk? Het enige verschil dat ik zie, is dat Tink tussendoelen aanraadt.
pi_164395453
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:45 schreef Rauw. het volgende:
Komt hij weer; Discipline (Daar waar Tink zo van gruwelen kan)
Mja discipline kun je ergens weer niet faken. Je kunt jezelf op je borst kloppen dat je het hebt en je kunt het ook echt wel trainen, maar sommige mensen ZIJN nu eenmaal minder gedisciplineerder dan anderen.

Dat maanden lang faken/pushen, werkt ook weer niet, dan ga je op een moment nat.

Dus zoek iets wat bij jou past en wat je ook echt kunt voorstellen. En in kleine stapjes kan ook goed werken. Als het ene er lekker in zit, kun je iets anders aapassen. Als het goed is wordt het door het zien van resultaat ook makkelijker.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 10 augustus 2016 @ 14:52:37 #139
248821 Rauw.
op je bord.
pi_164395502
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Maar inhoudelijk? Het enige verschil dat ik zie, is dat Tink tussendoelen aanraadt.
En relatief veel koolhydraten.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_164395522
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:52 schreef Rauw. het volgende:

[..]

En relatief veel koolhydraten.
En dat heeft met discipline te maken?
  woensdag 10 augustus 2016 @ 14:54:46 #141
248821 Rauw.
op je bord.
pi_164395608
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:53 schreef Sarabi het volgende:

[..]

En dat heeft met discipline te maken?
Zoek je een discussiepunt of gaat er nou gewoon iets mis in communicatie?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_164395641
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:54 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Zoek je een discussiepunt of gaat er nou gewoon iets mis in communicatie?
Je benoemde Tink en discipline dus was gewoon benieuwd wat je nu precies wilde zeggen daarmee. Want jullie laatste posts waren min of meer hetzelfde advies.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 14:57:34 #143
319308 Tink89
To live is to dance
pi_164395716
Ik vroeg me ook af in hoeverre Rauw nu iets anders zei dan ik. Maar behalve wat minder brood en de tussendoelen eigenlijk niks dus.

En ik ben niet anti-brood of anti-yoghurt of anti-watdanook, alleen kan ik me voorstellen dat de stap van helemaal niet ontbijten naar iets eten kleiner is met een product wat je kent en lekker vindt. Een groene smoothie, salade of ei kan dan een grote stap zijn.

Vandaar de basislijst met twee broodmaaltijden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 10 augustus 2016 @ 14:57:43 #144
248821 Rauw.
op je bord.
pi_164395722
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:51 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Mja discipline kun je ergens weer niet faken. Je kunt jezelf op je borst kloppen dat je het hebt en je kunt het ook echt wel trainen, maar sommige mensen ZIJN nu eenmaal minder gedisciplineerder dan anderen.

Dat maanden lang faken/pushen, werkt ook weer niet, dan ga je op een moment nat.

Dus zoek iets wat bij jou past en wat je ook echt kunt voorstellen. En in kleine stapjes kan ook goed werken. Als het ene er lekker in zit, kun je iets anders aapassen. Als het goed is wordt het door het zien van resultaat ook makkelijker.
In kleine stapjes is prima, wat voor jou werkt toch.

Ik geloof dat iedereen wel discipline heeft maar er niet altijd wat mee doet, en dat kun je trainen.

Stel; je moet om 8 uur op je werk zijn dagelijks, dan kun je dat toch ook?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 10 augustus 2016 @ 14:59:27 #145
319308 Tink89
To live is to dance
pi_164395792
quote:
12s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:57 schreef Rauw. het volgende:

[..]

In kleine stapjes is prima, wat voor jou werkt toch.

Ik geloof dat iedereen wel discipline heeft maar er niet altijd wat mee doet, en dat kun je trainen.

Stel; je moet om 8 uur op je werk zijn dagelijks, dan kun je dat toch ook?
Geloof me, genoeg collega's hier die dat echt niet voor elkaar krijgen... _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_164395793
quote:
12s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:57 schreef Rauw. het volgende:

[..]

In kleine stapjes is prima, wat voor jou werkt toch.

Ik geloof dat iedereen wel discipline heeft maar er niet altijd wat mee doet, en dat kun je trainen.

Stel; je moet om 8 uur op je werk zijn dagelijks, dan kun je dat toch ook?
Zijn ook mensen die dat niet lukt :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_164395810
quote:
12s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:57 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Stel; je moet om 8 uur op je werk zijn dagelijks, dan kun je dat toch ook?
Genoeg mensen die een stofje in hun hersenen missen die dat ook niet zo makkelijk doen. Laat staan 'normale' mensen die altijd te laat komen.

Waarom kan jij niet geloven dat er bij sommige mensen meer komt kijken? Bradge geeft zelf al aan hulp te hebben vanwege emo-eten.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 15:01:53 #148
248821 Rauw.
op je bord.
pi_164395884
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:57 schreef Tink89 het volgende:
Ik vroeg me ook af in hoeverre Rauw nu iets anders zei dan ik. Maar behalve wat minder brood en de tussendoelen eigenlijk niks dus.

En ik ben niet anti-brood of anti-yoghurt of anti-watdanook, alleen kan ik me voorstellen dat de stap van helemaal niet ontbijten naar iets eten kleiner is met een product wat je kent en lekker vindt. Een groene smoothie, salade of ei kan dan een grote stap zijn.

Vandaar de basislijst met twee broodmaaltijden.
Vergeet de aardappelen/pasta niet, en de koeken en fruit. Maar ik zie nu net pas dat jij ook maar 2 stuks fruit erin hebt staan. (Die zou ik niet vervangen voor koeken, ~120kcal voor een banaan en een goede koek wel iets meer + daar leer je niet van om de wonderbaarlijke smaken van fruit te waarderen.)

Ik raad minder koolhydraten aan en een groter doel. Dat is het verschil.

Maakte mijn eigen lijstje ervan omdat ik jou niet wou gaan tegenspreken, en zo kan Bradge gaan bedenken wat hij voor zichzelf verstandig vind.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 10 augustus 2016 @ 15:04:12 #149
248821 Rauw.
op je bord.
pi_164395991
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:59 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Zijn ook mensen die dat niet lukt :')
Ik weet er alles van, ik heb met aardig wat zuid-europeanen en midden en zuid-amerikanen gewerkt en die zijn daar over het algemeen ook niet zo van.

Maar over het algemeen kunnen die dat ook trainen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_164396027
En maak een keuze voor jezelf. Hoe hoog wil je dit op je prioriteitenlijstje zetten? (afgezien van problemen als emo-eten, waar je mogelijk met een pro iets aan kan doen)

Erg hoog? Pak dan ook dagelijks die beweging, probeer iig 6 dagen per week binnen je calogrens te blijven, zelfs wanneer er andere dingen voor moeten wijken.

Iets lager, nu ja vul zelf maar in.

Ik vond dat zelf heel verhelderend om het op die manier, van uit ratio te benaderen.

23 kilo moet in een half jaar kunnen, maar dan kun je je niet te veel slippertjes en weekendbiertjes en eenmensmoetooklevenkoeken veroorloven.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')