abonnement Unibet Coolblue
pi_164211301
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.



Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164211362
Laatste 2 posts

quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 22:02 schreef MarcoD het volgende:
Op woensdag 3 augustus 2016 19:21 schreef kanovinnie het volgende:

Maar toen bedacht ik me dat ik dat toch niet kon doen zonder dat iedereen me zou uitlachen.
Ik heb een paar foto's van me in de laatste kilometers toen ik de eerste keer de telegraphe + galibier beklom. Ga ze niet delen maar daar blijkt ook wel uit dat ik het even erg zwaar had ..
Zelfde dag trouwens wel de glandon al beklommen
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 22:09 schreef Barbewire het volgende:

[..]

Ben ook niet bang voor de verzendtijd, maar als er vrijdag toch weer een probleem is (kleine kans). Dan kan ik niet meer vrijdag bij de FM langs. Wil het morgen eigenlijk wel opgelost hebben. Missing link is wel verdraaid handig als je de ketting eraf wil halen.
pi_164211874
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 22:16 schreef Barbewire het volgende:
Laatste 2 posts

[..]

[..]

Waarom koop je niet gewoon een kmc ketting alvast op voorraad? Hierbij zit altijd een missing link. Op internet zijn die missing links best duur om los te komen. Ervaring mee, ook paar keer gedaan.
pi_164212352
Zo auto ingepakt, morgen richting Italië.
verkansie!
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_164212545
De missing links hangen bij Decathlon vaak gewoon aan de muur, direct uit voorraad leverbaar.
pi_164213034
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 22:28 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Waarom koop je niet gewoon een kmc ketting alvast op voorraad? Hierbij zit altijd een missing link. Op internet zijn die missing links best duur om los te komen. Ervaring mee, ook paar keer gedaan.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 22:28 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Waarom koop je niet gewoon een kmc ketting alvast op voorraad? Hierbij zit altijd een missing link. Op internet zijn die missing links best duur om los te komen. Ervaring mee, ook paar keer gedaan.
Heb in 5 weken ongeveer 400km gefietst (nieuwe fiets). Het lijkt mij dat ik dit jaar geen nieuwe ketting nodig zou zijn. Alleen bij pech zou ik er dan 1 kopen.

Beetje bij beetje moet ik leren wat regelmatig vernieuwd moet worden en wat ik zelf op voorraad moet hebben ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 22:50 schreef ultra_ivo het volgende:
De missing links hangen bij Decathlon vaak gewoon aan de muur, direct uit voorraad leverbaar.
Zit hier niet in de buurt (woon in Emmen). Eigen FM op 5 minuten afstand, maar er zijn wel meer FM in de buurt waar ik langs kan gaan. Ik heb nauwelijks ervaring met sleutelen. Als ik iets nieuws doe maak ik me altijd een beetje druk om niets soms, vooral nu ik maar 2 dagen heb :P
  donderdag 4 augustus 2016 @ 06:22:58 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_164216220
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 22:28 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Waarom koop je niet gewoon een kmc ketting alvast op voorraad? Hierbij zit altijd een missing link. Op internet zijn die missing links best duur om los te komen. Ervaring mee, ook paar keer gedaan.
omdat je die dingen niet kan blijven gebruiken. Ze rekken ook uit en je mag ze officieel maar 1 keer vastmaken.9
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 06:47:46 #8
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_164216264
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 23:06 schreef Barbewire het volgende:

[..]

[..]

Heb in 5 weken ongeveer 400km gefietst (nieuwe fiets). Het lijkt mij dat ik dit jaar geen nieuwe ketting nodig zou zijn. Alleen bij pech zou ik er dan 1 kopen.

Beetje bij beetje moet ik leren wat regelmatig vernieuwd moet worden en wat ik zelf op voorraad moet hebben ;)

[..]

Zit hier niet in de buurt (woon in Emmen). Eigen FM op 5 minuten afstand, maar er zijn wel meer FM in de buurt waar ik langs kan gaan. Ik heb nauwelijks ervaring met sleutelen. Als ik iets nieuws doe maak ik me altijd een beetje druk om niets soms, vooral nu ik maar 2 dagen heb :P
Je moet die ketting er ook niet af halen om schoon te maken. Gewoon lekker laten zitten. :')
  donderdag 4 augustus 2016 @ 06:51:26 #9
545 dop
:copyright: dop
pi_164216270
buigen haaks op de schakel keer naar links en keer naar rechts.

welk merk ketting trouwens ?
bij shimano altijd nieuwe breekpen gebruiken als je hem weer sluit
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 4 augustus 2016 @ 06:53:57 #10
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_164216276
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 06:51 schreef dop het volgende:
buigen haaks op de schakel keer naar links en keer naar rechts.

welk merk ketting trouwens ?
bij shimano altijd nieuwe breekpen gebruiken als je hem weer sluit
Hij heeft de oude stift teruggeponst. Dat raden alle merken af met 11 speed idd. De kertting kan dan breken idd.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 06:56:16 #11
545 dop
:copyright: dop
pi_164216284
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 06:53 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hij heeft de oude stift teruggeponst. Dat raden alle merken af met 11 speed idd. De kertting kan dan breken idd.
bij shimano is het niet de vraag of hij breekt , maar wanneer (ervaring mee :( )
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_164216381
Die ervaring heb ik met kmc kettingen.. En in verleden op MTB met Shimano kettingen ja en op nooit de missing links..
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  donderdag 4 augustus 2016 @ 07:28:53 #13
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_164216410
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 07:23 schreef MarcoD het volgende:
Die ervaring heb ik met kmc kettingen.. En in verleden op MTB met Shimano kettingen ja en op nooit de missing links..
Ik heb nog nooit een gebroken ketting gehad in? 20 jaar? Mja ik haal ze er ook nooit af. Eigenlijk alleen voor vervanging.

Ik spuit m bij de pomp met de hogedrukspuit in 30 seconden zo schoon als nieuw btw. Dan fiets ik naar huis en dan thuis wat olie erop.
pi_164216633
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 22:16 schreef Barbewire het volgende:
Laatste 2 posts

[..]

[..]

Tja, een nieuwe ketting kost je 15-20¤ online. Als je een missing link koopt betaal je bij een futurumshop 8¤. Tel uit je winst. Daarbij is altijd handig om dat soort onderdelen achter de hand te hebben. Heb thuis altijd twee extra kettingen liggen, cassette en tandwielen. Vaak zijn er wel leuke deals te scoren dan koop ik er gewoon meerdere in.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 22:43 schreef MarcoD het volgende:
Zo auto ingepakt, morgen richting Italië.
verkansie!
Veel plezier!

quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 06:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

omdat je die dingen niet kan blijven gebruiken. Ze rekken ook uit en je mag ze officieel maar 1 keer vastmaken.9
Om je meer van die dingen te laten kopen. Haal ketting van beide mountainbikes bij elke schoonmaakbeurt eraf. Rij ook met meerdere kettingen, nog nooit een gebroken ketting gehad.
pi_164216642
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 07:28 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een gebroken ketting gehad in? 20 jaar? Mja ik haal ze er ook nooit af. Eigenlijk alleen voor vervanging.

Ik spuit m bij de pomp met de hogedrukspuit in 30 seconden zo schoon als nieuw btw. Dan fiets ik naar huis en dan thuis wat olie erop.
Hoe doe jij dat op de koeriersfietsen? Mijn kettingen en cassettes verroesten altijd als ik ze nat weg zet.
pi_164216697
In de winter bij de kachel zetten, in de zomer in het zonnetje ;)
pi_164216711
Ik heb twee keer een ketting gebroken. Gelukkig fietste ik toen niet hard.

En een keer een schakeltje dat aan een kant gescheurd was. Kwam ik gelukkig op tijd achter, bij het schoonmaken.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 09:08:03 #18
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164217297
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 22:50 schreef ultra_ivo het volgende:
De missing links hangen bij Decathlon vaak gewoon aan de muur, direct uit voorraad leverbaar.
Maar ook daar voor de belachelijke prijs van 7,90 omdat ze in een blister verpakking zitten?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 4 augustus 2016 @ 09:11:57 #19
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164217352
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 06:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

omdat je die dingen niet kan blijven gebruiken. Ze rekken ook uit en je mag ze officieel maar 1 keer vastmaken.9
Volgens mij zegt KMC daar niets over. SRAM wel, maar dat is dus Amerikaans, en als die de kans hadden, hadden ze op iedere schakel wel een waarschuwing geprint.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_164217400
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:11 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Volgens mij zegt KMC daar niets over. SRAM wel, maar dat is dus Amerikaans, en als die de kans hadden, hadden ze op iedere schakel wel een waarschuwing geprint.
Ik heb het eens opgezocht na ik mn 2e quicklink gebroken had;

10sp heeft 2 soorten quicklinks. Wel en niet reusable. Degene die je los in zo'n kartonnetje koop zijn vaak de reusable types en die je bij je ketting krijgt niet.

11sp schijnt allemaal non-reusable types te zijn, van wat ik lees heeft at iets te maken met dat het schakeltje dermate dun is geworden dat het structureel niet mogelijk is een reusable soort te maken ofzo.

Ik houd sinds kettingbreuk 2 de evangelie van kaas aan; ding gaat pas los als ie vervangen wordt. En dat gaat goed (10 en 11sp)

sram-links heb ik geen ervaring mee
pi_164217435
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 08:14 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Hoe doe jij dat op de koeriersfietsen? Mijn kettingen en cassettes verroesten altijd als ik ze nat weg zet.
Je fiets nat wegzetten :{w

Op zn minst ff een lappie er langs als je thuis komt... Dat is 2 minuten werk.

Ik heb helaas niet zo'n pomp met spuit in de buurt.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 09:32:48 #22
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164217650
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:15 schreef muzas het volgende:

[..]

Ik heb het eens opgezocht na ik mn 2e quicklink gebroken had;

10sp heeft 2 soorten quicklinks. Wel en niet reusable. Degene die je los in zo'n kartonnetje koop zijn vaak de reusable types en die je bij je ketting krijgt niet.

11sp schijnt allemaal non-reusable types te zijn, van wat ik lees heeft at iets te maken met dat het schakeltje dermate dun is geworden dat het structureel niet mogelijk is een reusable soort te maken ofzo.

Ik houd sinds kettingbreuk 2 de evangelie van kaas aan; ding gaat pas los als ie vervangen wordt. En dat gaat goed (10 en 11sp)

sram-links heb ik geen ervaring mee
:@ I see, ik wist niet dat er voor 10sp twee verschillende modellen in omloop waren. Ik zal er rekening mee houden, want de laatste keer sloot die missing link wel heel erg makkelijk.

Maar ik trap natuurlijk ook niet dié vermogens die alle kleppers hier trappen. Desondanks wil ik natuurlijk niet met m'n ballen op de bovenbuis, en m'n tanden op de stuurpen belanden. Vandaag dus maar zo'n setje reusables bestellen.

Bedankt Muzas! ^O^
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_164217998
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:18 schreef muzas het volgende:

[..]

Je fiets nat wegzetten :{w

Op zn minst ff een lappie er langs als je thuis komt... Dat is 2 minuten werk.

Ik heb helaas niet zo'n pomp met spuit in de buurt.
Haal er nu ook altijd een lap overheen. Kan er slecht tegen als iets verroest.
pi_164218369
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:32 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

:@ I see, ik wist niet dat er voor 10sp twee verschillende modellen in omloop waren. Ik zal er rekening mee houden, want de laatste keer sloot die missing link wel heel erg makkelijk.

Maar ik trap natuurlijk ook niet dié vermogens die alle kleppers hier trappen. Desondanks wil ik natuurlijk niet met m'n ballen op de bovenbuis, en m'n tanden op de stuurpen belanden. Vandaag dus maar zo'n setje reusables bestellen.

Bedankt Muzas! ^O^
KMC missing links Buzz, per 2 verpakt in een blister voor 8 ¤

https://www.mantel.com/km(...)d2VybGlua3Mjc3RhcnQy
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 4 augustus 2016 @ 10:25:27 #25
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_164218464
Als je lang genoeg in de regen fietst wordt de ketting helemaal schoon. Thuis ff afdrogen en smeren. Meer niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')