abonnement Unibet Coolblue
pi_164206055
Beeld je volgende situatie in:

Na 5 jaar hard studeren aan de universiteit haal je je diploma. Voor je carrière wil maken, trek je de hele wereld rond. Je hebt al wat gespaard en je financiert je reizen door onderweg te werken.

In Colombia krijg je een relatie, maar door de wetgeving mogen toeristen er maar de helft van het jaar zijn. Die andere helft moet je tijdelijk een kutbaan bij Albert Heijn nemen en sparen om weer terug te gaan. Het betaalt 4 keer meer dan wat je in Colombia krijgt.
Je vriendin weet dat jouw land veel meer toekomst biedt, maar is gehecht aan familie/vrienden en kan die onmogelijk achterlaten. Jijzelf weet dat je er geen toekomst hebt, maar je bent wel verliefd.

What's your move?
pi_164206072
dat hou je niet eeuwig vol
pi_164206204
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:39 schreef terrorsjaak het volgende:
dat hou je niet eeuwig vol
Nee dat klopt

Ik heb ook niet zo lang hard gestudeerd om rekken te vullen bij Albert Heijn. Tijdelijk is prima, maar niet continu. Er is nog genoeg geld om 3-4 keer terug te gaan, maar ik vrees dat het uiteindelijk nergens toe zal leiden.

Daarbij komt nog dat als ik haar bezoek, ze elke dag tot 19u moet werken. Overdag verveel ik me vaak.
's avonds hebben we 3 uur samen en in het weekend maken we een uitstap. 5 weken per jaar zijn we full time samen als ze vakantie heeft, maar da's veel te weinig om een relatie te hebben
pi_164206218
Dit vind ik zo'n situatie van kies ik met mijn hoofd of hart.

Maar als er echt geen mogelijk is om in Colombia te komen werken en wonen wordt het heel lastig.
En als zij echt haar familie niet kan achterlaten of anders eventueel veel skypen en paar keer per jaar het land bezoeken dan vrees ik dat het niet gaat lukken,.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_164206327
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:47 schreef Vimbavimba het volgende:
Dit vind ik zo'n situatie van kies ik met mijn hoofd of hart.

Maar als er echt geen mogelijk is om in Colombia te komen werken en wonen wordt het heel lastig.
En als zij echt haar familie niet kan achterlaten of anders eventueel veel skypen en paar keer per jaar het land bezoeken dan vrees ik dat het niet gaat lukken,.
Ik sta vlak voor mijn volgende bezoek. Het is een continu gevecht tussen hoofd en hart.
Toen ik vorige keer vertrok was ik er kapot van. Nu heb ik het er nog moeilijk mee, maar niet zo veel als toen we elke dag samen waren. Mijn hart zegt blijf bij haar, en mijn hoofd zegt "uit maken en single verder reizen".

Zij kan niet weg en heeft een vaste baan + hypotheek te betalen. In de EU werken zou ook niet lukken ivm de taal
pi_164206338
geen van beiden wil het een of het ander achterlaten voor de ander.

game over.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 19:54:43 #7
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_164206346
Colombia lijkt me nu juist een land waar je ook goed geld verdienen kan ;)

Ik werk home office, zie mijn collega's een paar dagen per jaar. ben ook ooit vanwege liefde in een ander land gaan wonen. Klaagde niemand over. Mijn salaris is op basis van silicon valley, waar ik mijn werk doe maakt niet uit. Zou ik in Colombia gaan wonen, dan kreeg ik mijn geld nooit op.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_164206431
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
geen van beiden wil het een of het ander achterlaten voor de ander.

game over.
Ik ken een Nederlandse die getrouwd is en daar definitief is gaan wonen.
Als je geen belastingen betaalt in de EU, moet je jaarlijks flink betalen voor zorgverzekering etc.
Het is niet echt een kwestie van willen, maar van kunnen.

Ik kan er de komende 2 jaar 2x 6 maanden zijn (via kutbanen) en zij 1x 5w hier bij ons.
Dan hebben we 7 leuke maanden, maar daarna...
pi_164206530
quote:
99s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:54 schreef XL het volgende:
Colombia lijkt me nu juist een land waar je ook goed geld verdienen kan ;)
Als politicus of ingenieur, maar niet als je in de zorg werkt. Ziekteverzekering in Zuid Amerika is een ramp. Een arts verdient 800 euro per maand. Je geeft minder uit dan hier, maar het compenseert niet.

En het gemiddelde salaris in Colombia is 300 euro/maand
pi_164206558
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:59 schreef no_pain_no_gain het volgende:

[..]

Ik ken een Nederlandse die getrouwd is en daar definitief is gaan wonen.
Als je geen belastingen betaalt in de EU, moet je jaarlijks flink betalen voor zorgverzekering etc.
Het is niet echt een kwestie van willen, maar van kunnen.

Ik kan er de komende 2 jaar 2x 6 maanden zijn (via kutbanen) en zij 1x 5w hier bij ons.
Dan hebben we 7 leuke maanden, maar daarna...
Okay dus.. wat wil je nou dan?
Dit gaat op de lange duur niet werken als de een niet naar de ander wil. (of kan)

Waarom doormodderen?
pi_164206594
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
geen van beiden wil het een of het ander achterlaten voor de ander.

game over.
Dit lijkt me.

Ik zit in een gelijksoortige situatie. Langeafstandsrelatie met een Russin. Echter ga ik over een jaar daar waarschijnlijk 2 jaar studeren voor een master, en daarna wil zij waarschijnlijk weg uit Rusland. Dus we hebben er beide wat voor over om elkaar te zien.

Tussendoor zoeken we elkaar zo vaak het kan op.

Jouw situatie maakt het echter wel lastiger als geen van beide echt naar de ander wil of kan.
pi_164206661
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 20:05 schreef Romanus het volgende:

[..]

Dit lijkt me.

Ik zit in een gelijksoortige situatie. Langeafstandsrelatie met een Russin. Echter ga ik over een jaar daar waarschijnlijk 2 jaar studeren voor een master, en daarna wil zij waarschijnlijk weg uit Rusland. Dus we hebben er beide wat voor over om elkaar te zien.

Tussendoor zoeken we elkaar zo vaak het kan op.

Jouw situatie maakt het echter wel lastiger als geen van beide echt naar de ander wil of kan.
Dat is geen gelijksoortige situatie.
Jullie zijn beide in staat ergens naar toe te werken.

TS en zijn vriendin zullen niet verder komen dan elkaar zien x weken in het jaar en dan.. tja niets, tot in het oneindige blijkbaar.

Dat zou ik niet willen.

Daarnaast is de afstand Rusland - Nederland beter te doen, al is het maar omdat je toch als het ware op hetzelfde continent zit.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 20:10:10 #13
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_164206673
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 20:03 schreef no_pain_no_gain het volgende:

[..]

Als politicus of ingenieur, maar niet als je in de zorg werkt. Ziekteverzekering in Zuid Amerika is een ramp. Een arts verdient 800 euro per maand. Je geeft minder uit dan hier, maar het compenseert niet.

En het gemiddelde salaris in Colombia is 300 euro/maand
En jij heb een medische opleiding? Ik ben sinds mijn eerste baan niet actief in mijn vakgebied (nederlands). Doe iets met data en analyse en daar ben ik per toeval ingerold. Het lijkt me onmogelijk te plannen hoe ik in die situatie terecht ben gekomen, maar kan me voorstellen dat als IT ontwikkelaar ofzo het vrij simpel is een baan in silicon valley aan te nemen en remote in colombia het werk te doen. Heel weinig van onze ontwikkelaars wonen in 'het westen'. Ik ken meerdere mensen die met een simkaartje met flinke databundel op het strand in Thailand hun dollars verdienen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_164206740
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 20:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Waarom doormodderen?
Ik hoop dat ze bij haar eerste bezoek hier zoiets heeft van "wow, dit wil ik een kans geven".
Maar dat verwacht ik niet. Hypotheek, vaste baan, familie, taalbarrière..

Ik vind het gewoon verschrikkelijk om het uit te maken terwijl het nog goed gaat.
Misschien moeten we jarenlang 1 keer per jaar bij elkaar op vakantie komen. Da's wel haalbaar, maar het is geen relatie
  woensdag 3 augustus 2016 @ 20:16:57 #15
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_164206842
Je zou kunnen proberen een baan bij een internationaal bedrijf in dat land te kunnen vinden (ligt natuurlijk ook aan wat voor studie je hebt gedaan).
  woensdag 3 augustus 2016 @ 20:19:04 #16
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_164206898
Hoe hard het ook is, dit gaat op de langere termijn niet werken.

Beter trek je de pleister er in één keer af, zodat jullie beiden verder kunnen met jullie leven. Plenty of other fish in the sea, ook dichter bij huis.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 20:23:37 #17
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164207032
Ik zie je niet echt moeite doen, die zorgverzekering valt te regelen en een baan zoeken is ook een mogelijkheid, als je beide een compromis wil sluiten dan geef je dat eerlijk toe, maar stop met bijzaken er bij halen als het gewoon geen optie voor je is.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_164207372
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 20:23 schreef Moppert het volgende:
Ik zie je niet echt moeite doen, die zorgverzekering valt te regelen en een baan zoeken is ook een mogelijkheid.
Ik kan een baan zoeken voor 400 euro/maand. Dan gooi ik mijn diploma weg.
Zorgverzekering is echt geen oplossing voor. Je blijft niet zomaar verzekerd als je jaren weg bent.
Verder is er nog de discussie over kinderen (die ik niet wil en zij wel). Ze wil ook dat ze daar naar school gaan, terwijl er veel minder toekomst is.

Ik hoop dat er een multinational is die ik over het hoofd heb gezien. Zo ken ik wat expats en vooral ingenieurs die een Europees salaris krijgen en daarmee leven als koningen.
pi_164207558
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 20:32 schreef no_pain_no_gain het volgende:

[..]

Ik kan een baan zoeken voor 400 euro/maand. Dan gooi ik mijn diploma weg.
Zorgverzekering is echt geen oplossing voor. Je blijft niet zomaar verzekerd als je jaren weg bent.
Verder is er nog de discussie over kinderen (die ik niet wil en zij wel). Ze wil ook dat ze daar naar school gaan, terwijl er veel minder toekomst is.

Ik hoop dat er een multinational is die ik over het hoofd heb gezien. Zo ken ik wat expats en vooral ingenieurs die een Europees salaris krijgen en daarmee leven als koningen.
Als ze nu al zo'n mening heeft over kinderen en dat ze perse daar naar school moeten gaan, betekent dat jij dus nu of binnen afzienbare tijd je hele toekomst hier moet wegflikkeren..

Met grote kans dat je daar ontvoerd word overigens want Colombia.. niet bepaald het meest veilige land voor mensen met een wat blanker kleurtje.

Anyway al was dat allemaal geen probleem, jij moet veel meer opgeven dan andersom..
Liefde is heel leuk allemaal, maar je hebt meer kans iemand hier alsnog tegen te komen, terwijl je nog jong bent (tenminste ik heb het gevoel dat je onder de 25 bent) dan dat zij zal zeggen "okay ik verhuis naar Nederland", ze heeft die instelling totaal niet.
pi_164221673
quote:
99s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:54 schreef XL het volgende:
Colombia lijkt me nu juist een land waar je ook goed geld verdienen kan ;)

Ik werk home office, zie mijn collega's een paar dagen per jaar. ben ook ooit vanwege liefde in een ander land gaan wonen. Klaagde niemand over. Mijn salaris is op basis van silicon valley, waar ik mijn werk doe maakt niet uit. Zou ik in Colombia gaan wonen, dan kreeg ik mijn geld nooit op.
Dat is een ideale situatie, goed geregeld! Waar werk je, wil ik ook wel haha
Gr
  donderdag 4 augustus 2016 @ 14:25:45 #21
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_164222698
LAT relaties kunnen werken, maar in jouw geval ben ik er niet zo zeker van. Ik zou me echter meer druk maken dat jullie toekomstvisies totaal verschillend zijn. Ook als je in hetzelfde land zou wonen zou dat een probleem zijn.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_164223123
quote:
99s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 20:10 schreef XL het volgende:

[..]

En jij heb een medische opleiding? Ik ben sinds mijn eerste baan niet actief in mijn vakgebied (nederlands). Doe iets met data en analyse en daar ben ik per toeval ingerold. Het lijkt me onmogelijk te plannen hoe ik in die situatie terecht ben gekomen, maar kan me voorstellen dat als IT ontwikkelaar ofzo het vrij simpel is een baan in silicon valley aan te nemen en remote in colombia het werk te doen. Heel weinig van onze ontwikkelaars wonen in 'het westen'. Ik ken meerdere mensen die met een simkaartje met flinke databundel op het strand in Thailand hun dollars verdienen.
Hoe ben je aan die baan gekomen?
pi_164223574
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:47 schreef no_pain_no_gain het volgende:
Overdag verveel ik me vaak.
klinkt een beetje alsof je je in Columbia niet erg prettig voelt...

Als jij niet daarheen wil migreren en zij niet naar europa wil komen, is de kans dat dit 'ergens toe leidt' eigenlijk niet zo groot.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_164224185
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 15:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]

klinkt een beetje alsof je je in Columbia niet erg prettig voelt...

Als jij niet daarheen wil migreren en zij niet naar europa wil komen, is de kans dat dit 'ergens toe leidt' eigenlijk niet zo groot.
Colombia is het mooiste land van heel Latijns Amerika. Maar de hele dag in een stad wachten tot je vriendin thuis komt.. Je kan naar de gym gaan, taalles volgen etc. Maar een reiservaring is het niet
pi_164224207
Ja.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')