abonnement Unibet Coolblue
pi_164210838
Wanneer hoor je nou nooit eens wat van de VN over oorlogsmisdaden die door moslims gepleegd worden ?
Beetje gevoelig onderwerp zeker ?
pi_164216012
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 20:21 schreef girlygirl8 het volgende:
Als ik zo'n lijst zou moeten maken van wat moslims in moslimlanden overkwam en overkomt dan ben ik over een paar maanden nog niet klaar
Fijn. Maak je meteen ook even een lijstje van al het leed dat moslims andere moslims aandoen? Zoals de slachtingen die IS onder moslims aanricht in de zogeheten "moslimlanden"? Of alle Soennieten en Sjiieten die niks liever doen dan elkaar bestrijden.

On-topic: Ja, die wereldoorlog komt er vanzelf wel. Dat komt omdat we politieke leiders hebben die uit idealisme de grenzen wagenwijd open zetten en daarmee de problemen hierheen halen. Spanningen in de samenleving nemen steeds verder toe; het heeft alles in zich om uiteindelijk in een oorlog uit te monden. De voortekenen daarvan, zoals de terreuraanslagen in Europa door IS-strijders, zijn er al.

Maar heel wat politieke leiders zijn kennelijk zo traag van begrip dat ze nog niet snappen dat we allang in oorlog zijn; in oorlog met moslim-extremisten die onze vrije, westerse samenleving omver willen werpen.
pi_164216015
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 22:02 schreef bluemoon23 het volgende:
Wanneer hoor je nou nooit eens wat van de VN over oorlogsmisdaden die door moslims gepleegd worden ? Beetje gevoelig onderwerp zeker ?
Dat wordt vakkundig afgezwakt. Nederlandse moslims doen ook volop mee. Luidkeels schreeuwen ze over Palestina en over elke inval in een moslimland (alsof dat land wordt binnengevallen omdat daar moslims wonen, niet omdat er een dictator zijn eigen bevolking afslacht). Maar je hoort ze niet over de terreur van IS. Dagelijks slacht Islamitische Staat moslims af.

Maar 'Nederlandse' moslims hoor je hooguit na weer eens een IS-terreurdaad in Europa. Dan staan ze vooraan om te verkondigen dat dit niks met de islam heeft te maken. Imagobewaking van hun 'vreedzame' religie vinden ze belangrijker dan het aangerichte leed. Wij (het westen) rouwen immers ook niet over de zoveelste aanslag in het Midden-Oosten, waarbij moslims zijn omgekomen. Aanslagen, gepleegd door moslims. Waar we Nederlandse moslims verder niet of nauwelijks over horen.
pi_164216019
Ik stuur gewoon Armeense buurman met zijn vriendjes erop af.
pi_164216028
Zolang we niet naar elkaar luisteren ( Naar meningen dat niet de jouwe zijn) en dat niet accepteren en kan begrijpen, zie ik het niet echt zonnig in.Iedereen zou een cursus Socratisch gesprek voeren volgen moeten volgen. Luisteren en vragen stellen.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_164216032
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 03:38 schreef SlugGuts het volgende:
Zolang we niet naar elkaar luisteren ( Naar meningen dat niet de jouwe zijn) en dat niet accepteren en kan begrijpen, zie ik het niet echt zonnig in.Iedereen zou een cursus Socratisch gesprek voeren volgen moeten volgen. Luisteren en vragen stellen.
Waarom luisteren naar achterlijk geloof, die zwarte kousen sokkenbreiers heb ik al lang geleden verketterd.
pi_164216035
quote:
5s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 03:41 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Waarom luisteren naar achterlijk geloof, die zwarte kousen sokkenbreiers heb ik al lang geleden verketterd.
Ofhet nou achterlijk is of niet; geloof en die geschiedenis daarvan gaat duizenden jaren terug. 80% van de mensen op deze wereld geloven in een god.Joden en Israel die hun geloof als het ware geloof zien. Die haat naar de joden gaan way back. Ik ben er al achter gekomen als je echt iets af wil weten waar alles vandaan komt moet je de bijbel en de koran hebben gelezen. Heb ik zelf nog niet gedaan, maar daar komt heeeeeeel veel vandaan.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_164216051
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 03:46 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Ofhet nou achterlijk is of niet; geloof en die geschiedenis daarvan gaat duizenden jaren terug. 80% van de mensen op deze wereld geloven in een god.Joden en Israel die hun geloof als het ware geloof zien. Die haat naar de joden gaan way back. Ik ben er al achter gekomen als je echt iets af wil weten waar alles vandaan komt moet je de bijbel en de koran hebben gelezen. Heb ik zelf nog niet gedaan, maar daar komt heeeeeeel veel vandaan.
Ik moet helemaal niets en geschiedenis wordt me te vaak gebruikt.
Mensen blijven hangen in het verleden.
Geloof doe je thuis, niet op straat.
pi_164216058
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 03:59 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik moet helemaal niets en geschiedenis wordt me te vaak gebruikt.
Mensen blijven hangen in het verleden.
Geloof doe je thuis, niet op straat.
Dat is iets te simpel. Door je gordijnen te sluiten verdwijnt de werkelijkheid niet. Heel veel groepen mensen kijken niet vooruit maar achteruit. Er zit heel veel oud zeer. Of we het nou leuk vinden of niet. Meer extreme meningen op tv zou fijn zijn. Daarom vond ik zelf Abou Jajah bij zomergasten afgelopen zondag een verademing. Meer luisteren naar niet westerse meningen en kunnen begrijpen waar ze vandaan komen is het minste wat we kunnen doen.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_164216064
Ik ben ook voor staat en kerk moet gescheiden worden. Maar dan geldt het wel voor alle gelovigen. Dus dan ook geen Cristen Unie en Cda meer.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_164216066
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 04:04 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Dat is iets te simpel. Door je gordijnen te sluiten verdwijnt de werkelijkheid niet. Heel veel groepen mensen kijken niet vooruit maar achteruit. Er zit heel veel oud zeer. Of we het nou leuk vinden of niet. Meer extreme meningen op tv zou fijn zijn. Daarom vond ik zelf Abou Jajah bij zomergasten afgelopen zondag een verademing. Meer luisteren naar niet westerse meningen en kunnen begrijpen waar ze vandaan komen is het minste wat we kunnen doen.
Waarom zou ik moeten luisteren naar niet westerse mening?
Die is nog beroerder.
Persoon komt hier en moet daar maar aan wennen.
pi_164216068
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 04:08 schreef SlugGuts het volgende:
Ik ben ook voor staat en kerk moet gescheiden worden. Maar dan geldt het wel voor alle gelovigen. Dus dan ook geen Cristen Unie en Cda meer.
SGP mag ook gelijk door de plee.
pi_164216074
quote:
5s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 04:08 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Waarom zou ik moeten luisteren naar niet westerse mening?
Die is nog beroerder.
Persoon komt hier en moet daar maar aan wennen.
Ojajoh? Ik ben Nederlands en snap die niet westerse mening wel. Zolang het westen bemoeid met het midden oosten (olie) is die kritische blik gegrond. In onze auto's zit olie uit die landen.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_164216079
Tuurlijk moet je luisteren naar welke mening dan ooit. Elkaar bevechten heeft totaal geen zin. Niemand heeft gelijk namelijk. Luister, stel de juiste vragen, beargumenteer je mening en dan zal je zien dat je meer met elkaar gemeen hebt dan dat je in eerste instantie denkt.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_164216080
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 04:13 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Ojajoh? Ik ben Nederlands en snap die niet westerse mening wel. Zolang het westen bemoeid met het midden oosten (olie) is die kritische blik gegrond. In onze auto's zit olie uit die landen.
Die olie komt niet vanzelf naar boven en de land waar het meest vandaan komt is wat discutabel.
pi_164216088
quote:
3s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 04:18 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die olie komt niet vanzelf naar boven en de land waar het meest vandaan komt is wat discutabel.
Ben je altijd zo koppig? Ga eens op onderzoek uit. Haat naar het westen is niet zomaar verzonnen. We are part of the problem.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_164216092
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 04:25 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Ben je altijd zo koppig? Ga eens op onderzoek uit. Haat naar het westen is niet zomaar verzonnen. We are part of the problem.
Waarom geven andere religies nooit problemen verder?
pi_164216094
De Bijbel en Koran zijn 2 verderfelijke boeken.
pi_164216100
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 04:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
De Bijbel en Koran zijn 2 verderfelijke boeken.
Er zijn genoeg oorlogen geweest zonder dat er religie aan pas komt. Het ligt aan mensen, niet wat er in die boeken staan geschreven.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_164216102
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 04:39 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Er zijn genoeg oorlogen geweest zonder dat er religie aan pas komt. Het ligt aan mensen, niet wat er in die boeken staan geschreven.
Tsja Stalin, Hitler en Mao hadden eigen boek.
pi_164219425
En wat de moslims in india hebben gedaan dan? Volgens mij ook één van de grootste genocides maar daar hoor je nooit iets over.
pi_164222067
Elfletterig durft niet meer in NWS te komen en dus komt ie in GC moslim - bashen. Gezellig.

:')_!
pi_164225552
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 03:22 schreef Elfletterig het volgende:
Dat wordt vakkundig afgezwakt. Nederlandse moslims doen ook volop mee. Luidkeels schreeuwen ze over Palestina en over elke inval in een moslimland (alsof dat land wordt binnengevallen omdat daar moslims wonen, niet omdat er een dictator zijn eigen bevolking afslacht). Maar je hoort ze niet over de terreur van IS. Dagelijks slacht Islamitische Staat moslims af.
Laten we ook maar niet beginnen over de UNHCR (VN commisie voor de mensenrechten), dat is al helemaal een farce als je kijkt welke landen daar inzitten :X
pi_164227696
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:54 schreef bamibij het volgende:
Elfletterig durft wil niet meer in NWS te komen en dus komt ie in GC moslim - bashen. Gezellig.

:')_!
Verbeterd. Verder geef ik gewoon antwoord op een vraag die in een GC-topic wordt gesteld.
pi_164230881
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 14:28 schreef fokexpert het volgende:
Alloha,

Laten we voorop stellen dat ik me hier geen zorgen om maak of er bang voor ben, maar je leest met enige regelmaat in posts of reacties dat men bang is voor een 3e wereldoorlog, waar anderen aangeven dat deze al lang bezig is.

Dus met andere woorden ben ik beniewd naar de mening van anderen hier omtrent dit onderwep.

Dus verwachten jullie dat wij "als Nederland" binnen de komende 30 jaar een oorlog zullen meemaken op nederlandse bodem.

Wat versta ik onder een oorlog is de combinatie van onderstaand:
- Nederland volledig ontregelt
- Voedsel tekort
- Gevaar voor eigen leven (gewapende mensen/plunderingen/etc)
- vele doden

Dit kan dus door geloofsovertuigingen ontstaan, door oorlog met andere landen, een gevaarlijk virus, een opstand of bedenk zelf maar iets.

Dus wat is jullie mening en als je verwacht dat het binnen 30 jaar gebeurt, hoeveel jaar verwacht jij en wat als oorzaak.

Voor mijn eigen gevoel kan het de komende 30 jaar niet goed blijven gaan. Echt zo erg als beschreven twijfel ik aan, maar gezien de omstandigheden is alles aanwezig om het fout te laten gaan.
De oorzaak is gewoonlijk stupiditeit.

Er zijn sinds WW2 zat serieuze oorlogen geweest, maar als die allemaal niet meetellen, dan zal de eerstvolgende serieuze oorlog een kern van absolute devastatie bevatten.

Of het wel of niet de komende 30 jaar zal gebeuren? Ik loop er in elk geval niet warm voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')