abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  zondag 28 mei 2017 @ 22:18:23 #201
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_171288489
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 23:03 schreef bbroeders het volgende:
Hallo! Ik ben bezig met de afrondende fase van mijn thesis. Ik heb alle data binnen en ben bezig met analyse en schrijven, helaas loop ik vast met de statistiek. Ik heb via een Log10 transformatie de data van een test op twee meetmomenten T1 en T2 normaal verdeeld kunnen krijgen. Nu is de vraag hoe ik dit moet rapporteren.

We moeten schrijven volgens de PT Journal richtlijnen, waar staat dat je bij normaal verdeelde data de mean en sd moet geven, niet normaal de mediaan en range. Wat moet ik nu aangeven bij de getransformeerde data? Toch de mediaan en range, de mean en sd van de originele data of de mean en sd van de getransformeerde data? En moet ik in het laatste geval ook aangeven dat het om de geometric mean gaat?

Als ik op de getransformeerde data een t-toets uitvoer, wat moet ik dan gebruiken voor de effect size? Normaal gebruik ik een 95% BI, maar ik heb begrepen dat als je de 95% BI terug transformeerd, dat je dan alleen iets kan zeggen over de ratio.
Wat voor soort variabele is het precies
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_171328313
Hi iedereen, ik probeer een dataset te maken in SPSS. De data bestaat uit een enquête met vragen op nominaal niveau. In de enquête zijn per vraag 7 antwoordmogelijkheden, en de optie 'anders, namelijk...'. Ik snap hoe ik een dataset moet opstellen zonder die laatste optie, maar kom er niet uit hoe ik de 'anders, namelijk...' verwerk. Heeft iemand tips in ruil voor eeuwige dankbaarheid?
pi_171331359
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 16:12 schreef koffiehagedis het volgende:
Hi iedereen, ik probeer een dataset te maken in SPSS. De data bestaat uit een enquête met vragen op nominaal niveau. In de enquête zijn per vraag 7 antwoordmogelijkheden, en de optie 'anders, namelijk...'. Ik snap hoe ik een dataset moet opstellen zonder die laatste optie, maar kom er niet uit hoe ik de 'anders, namelijk...' verwerk. Heeft iemand tips in ruil voor eeuwige dankbaarheid?
Je kan een waarde toevoegen voor 'anders namelijk'. In marktonderzoek krijgt deze meestal een waarde als 99999996. En dan een nieuwe variabele toevoegen voor de tekstdata. Zo kan je in ieder geval de 'anders, namelijk' op totaalniveau meenemen in de analyse. Als de tekstsdata echt wil analyseren moet je deze moeten coderen. Of, een wat kwalitatievere optie, een woordenwolk maken oid.
Aldus.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 18:54:57 #204
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_171331658
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 18:43 schreef Z het volgende:

[..]

Je kan een waarde toevoegen voor 'anders namelijk'. In marktonderzoek krijgt deze meestal een waarde als 99999996. En dan een nieuwe variabele toevoegen voor de tekstdata. Zo kan je in ieder geval de 'anders, namelijk' op totaalniveau meenemen in de analyse. Als de tekstsdata echt wil analyseren moet je deze moeten coderen. Of, een wat kwalitatievere optie, een woordenwolk maken oid.
Dat is wel de meest handige (en volgens mij ook een redelijk vaak voorkomende) optie inderdaad.
pi_171332382
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 18:54 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Dat is wel de meest handige (en volgens mij ook een redelijk vaak voorkomende) optie inderdaad.
Woordenwolken zijn imho alleen bruikbaar als het korte antwoorden (liefst 1 woord) betreft.
Aldus.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 19:47:57 #206
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_171332704
foutje
  dinsdag 30 mei 2017 @ 19:48:26 #207
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_171332718
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 19:47 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Ja, wij houden als vuistregel maximaal drie aan. Maar in mijn geval was het meestal toch 'niet van toepassing' oid
  dinsdag 30 mei 2017 @ 20:36:16 #208
42322 MCH
Ou est le swimming pool?
pi_171333950
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 16:12 schreef koffiehagedis het volgende:
Het is wel erg dom dat je hier pas over na gaat denken als je daadwerkelijk je data moet gaan verwerken
Choose designer lingerie in the vain hope of kicking some life back into a dead relationship
pi_171341114
Veel dank voor het meedenken! Hier kan ik absoluut wat mee.

MCH; dit is een opdracht om beter met SPSS te leren werken, de data is mij door een docent aangeleverd. Oordeel niet zo snel.
  woensdag 31 mei 2017 @ 08:53:33 #210
42322 MCH
Ou est le swimming pool?
pi_171341889
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 07:20 schreef koffiehagedis het volgende:
Veel dank voor het meedenken! Hier kan ik absoluut wat mee.

MCH; dit is een opdracht om beter met SPSS te leren werken, de data is mij door een docent aangeleverd. Oordeel niet zo snel.
Maar die leraar heeft je toch een instructie of college gegeven? Dan is dat toch heel eenvoudig op te lossen, zelfs met een beetje logisch nadenken.
Choose designer lingerie in the vain hope of kicking some life back into a dead relationship
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')