abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_166190749
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:30 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

N is het aantal mensen die meedoen neem ik aan? We mikken op 16. Dat is ook het minimale wat benodigd is voor deze pilot.
Oh joh. Dude.

Dan zou ik gewoon de plusjestest doen. Ik weet niet zeker of het zo heet, maar gewoon plusjes (of minnetjes) tellen na de behandeling en checken of het significant is in een bepaalde richting.
pi_166190806
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:34 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Oh joh. Dude.

Dan zou ik gewoon de plusjestest doen. Ik weet niet zeker of het zo heet, maar gewoon plusjes (of minnetjes) tellen na de behandeling en checken of het significant is in een bepaalde richting.
Ik ben echt de grootste leek op dit gebied wat uberhaupt mogelijk is. We hebben van de opleiding uit een soort 'draaiboek' gekregen waarin we gaan kijken of de data normaal verdeeld is en aan de hand daarvan gaan we een aantal testen doen.
pi_166225624
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 12:37 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik ben echt de grootste leek op dit gebied wat uberhaupt mogelijk is. We hebben van de opleiding uit een soort 'draaiboek' gekregen waarin we gaan kijken of de data normaal verdeeld is en aan de hand daarvan gaan we een aantal testen doen.
Met 16 datapunten is het lastig aantonen of iets normaal verdeeld is.
pi_166229844
Waarom niet gewoon paired t-test?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_166574587
Ik wil een lineaire OLS-regressie uitvoeren met behulp van Excel. Ik ben in het bezit van twee data-variabelen: de gemiddelde (log) inflatie en de interest.

Wat ik mij dus afvraag, is het volgende: hoe weet ik of en wanneer ik data transformaties (log-variabelen of lag-variabelen aanmaken) moet uitvoeren?
pi_166574829
quote: