abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_164301954
Pfff.. Annie zit nu al een week full-on in de peuterbuienfase. Alle is "NEEEEEEEE" en er wordt hier vooral heel veel gehuild om dingen die ze twee minuten eerder toch echt zelf heel graag wilde. Zoals pindakaas op je brood willen en dan toch appelstroop willen. Of een boek willen lezen en dan toch TV willen kijken. Of heeeeel graag een jurk aan willen en dan toch ineens je tuinbroek. Het lijkt me op dit moment dus ook heel vermoeiend om Annie te zijn :') . Ze zit zichzelf zo in de weg, ik heb gewoon met haar te doen soms. En ook een beetje met mezelf :@ .

Mijn oplossing: Stoïcijns optimisme, keuzes bieden waar mogelijk, en soms maar gewoon nee=nee want ik ga toch echt geen zes boterhammen met verschillende beleg-opties aanbieden om er daarna vijf weg te gooien :+ .

Alleen... mijn lief vindt het nu echt supermoeilijk met haar, want hij is dit niet gewend. Hij brengt natuurlijk een stuk minder tijd met haar door, en voor zijn gevoel is ze "ineens" heel vervelend gaan doen. En hij gaat er dus bij vlagen VOL tegenin -O- . Hoe leer ik hem dat meeveren, pick your battles, etc. voor je eigen gemoedsrust toch handiger zijn, en dat je er ook niet meteen je kind mee verpest..?
pi_164302427
Wel beetje herkenbaar, Razz, al houd ik het ook niet altijd vol om goed mee te veren en dat stoïcijns optimisme steeds ook zo uit te voeren... en in die gevallen is mijn vriend dan de rust zelve, dat is prettig.

Maar wat hier toch helpt, is het aloude recept van samen veel praten. Op een rustig moment. Vertellen wat je bij elkaar ziet, welke gedachten je erbij hebt. Ook helpt het wel dat mijn vriend vaak ook ziet dat die VOL er tegenin aanpak niet heel goed werkt en dat een andere aanpak vaak meer oplevert.

Maar dan nog... wij waren een weekendje naar Antwerpen (superleuk, was geweldig *; ) met I en daar had zij ook een paar van die bui-momenten. Het viel mij op dat mijn vriend haar vaak maar één keer 'waarschuwt' of heel kort/snel iets aankondigt (als ze bijvoorbeeld niet mee wil als wij weg willen) en haar dan meteen gaat oppakken. Terwijl dat oppakken dan leidt tot gespartel, getrap met benen en hysterie. Dan is het handiger om iets meer tijd te nemen om nog wat uit te leggen, en al pratend I zover te krijgen dat ze meewerkt. Maar ja, ik zie dat dan gebeuren en dan kom ik er later misschien op terug. Andersom vallen hem ook dingen op soms aan hoe ik iets doe of zeg, en dat vertelt hij me dan later ook wel. (Ook geregeld positief als in 'Dat deed je goed'. Dat ook tegen elkaar zeggen, is net zo belangrijk, denk ik.)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164302543
Welke duplo trein bedoel je razz? Wij hebben die getallentrein, gewoon op wielen zonder rails dus. Dat is hier wel een groot succes! Ook passen die treindelen achter random duplo autos en zijn NIE-NAH brandweerwagen, dus hij tjoeketjoekt er lustig op los. O+

Wat klinkt het ff pittig met Annie -O- lijkt me idd vervelend voor iedereen, ook voor haar. Hier blijft de observatie dat na een X aantal dagen van dat soort chagrijn gedrag, er ineens weer iets doorbreekt. Een nieuwe bups woorden of skills of hell, een kies, wie weet. Je aanpak klinkt precies als ik dat zou doen eigenlijk. En ook hier in huis zie ik R er wel eens heel streng doorheen breken als W zo'n bui heeft. Ik vind dat lastig om te zien, maar het werkt wel :o hij kan blijkbaar echt hard genoeg nee zeggen dat het indruk maakt en W stopt met trappen en jammerend zich laat verschonen bijv. Van mij pikt hij dat vooralsnog gewoon niet, of ik ben niet impressive genoeg ofzo. Ik laat het maar los, want papas doen het ook gewoon anders. Soms even er aan herinneren dat W zelf ook niet de tijd van zijn leven heeft en dat hij ons niet probeert te sarren, is meestal wel genoeg. Oftewel: hang in there :*. Het wordt vast snel beter!

Selvaria O+ uhuh. En hormonen ook ;). Je hebt ze dus wel!

DaD dat klinkt echt heerlijk!
Amsel veel plezier met vieren vandaag! (En succes bij de ha morgen :*)
pi_164307553
Sel gefeliciteerd!

Ik denk dat razz de elektrische duplo trein bedoelt. De app op de tablet is wel geweldig en biedt hier voldoende uitdaging haha. Genoeg duplo, de getallentrein ook maar die vind ik niet zo bijzonder, het zijn gewoon die aanhangers van auto's inderdaad. Van nep duplo nu ook wat leuke setjes en ik wol nog een huis van unico. Maar spelen met duplo zit er nog niet echt in. R krijgt wel later een miniatuur elektrische trein (man is treinenbaan gek). Houten hema trein trouwens ook en speelt hij nu pas mee.

Oh mijn kind is lek geprikt door muggen. En open gekrabd, zo zielig. Vannacht maar lange mouwen shirt aan doen. Oh en ik heb gisteren voor het eerst uitgeslapen. *O* normaal is R om 7.15 wakker (moeten we ook alblij mee zijn maar bij man slaapt hij tot 9 uur uit :@ nu bij mij ook. En dan om bosss Boss roepen (borst)
  zondag 7 augustus 2016 @ 21:09:55 #180
459214 dutchkidslife
Sic Biscuitus Desintegrat
pi_164309623
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 17:34 schreef Razztwizzle het volgende:
Pfff.. Annie zit nu al een week full-on in de peuterbuienfase. Alle is "NEEEEEEEE" en er wordt hier vooral heel veel gehuild om dingen die ze twee minuten eerder toch echt zelf heel graag wilde. Zoals pindakaas op je brood willen en dan toch appelstroop willen. Of een boek willen lezen en dan toch TV willen kijken. Of heeeeel graag een jurk aan willen en dan toch ineens je tuinbroek. Het lijkt me op dit moment dus ook heel vermoeiend om Annie te zijn :') . Ze zit zichzelf zo in de weg, ik heb gewoon met haar te doen soms. En ook een beetje met mezelf :@ .

Mijn oplossing: Stoïcijns optimisme, keuzes bieden waar mogelijk, en soms maar gewoon nee=nee want ik ga toch echt geen zes boterhammen met verschillende beleg-opties aanbieden om er daarna vijf weg te gooien :+ .

Alleen... mijn lief vindt het nu echt supermoeilijk met haar, want hij is dit niet gewend. Hij brengt natuurlijk een stuk minder tijd met haar door, en voor zijn gevoel is ze "ineens" heel vervelend gaan doen. En hij gaat er dus bij vlagen VOL tegenin -O- . Hoe leer ik hem dat meeveren, pick your battles, etc. voor je eigen gemoedsrust toch handiger zijn, en dat je er ook niet meteen je kind mee verpest..?
Ja ik herken dat wel hoor, dat stugge. En dat is iets dat je moet leren en denk ik een beetje sturen. Laten zien hoe het wel moet en dat aangeven op een moment dat het kan. Maak er een keer een leuke dag van met zijn allen, eropuit ofzo, dan opent de geest zich vanzelf voor verbetering. Ik denk dat ik dat wel goed doe de laatste tijd, maar dat heeft zijn tijd nodig gehad :). Maar met slapen gaan ben ik onverbiddelijk: bed is bed en geen moment om nog melk te drinken, knuffeltjes te vragen, er een spelletje van te maken... Voor het slapen gaan is er tijd voor dat alles, na het slapen gaan is het papa's tijd :).

quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 17:55 schreef Crumpette het volgende:
Oftewel: hang in there :*. Het wordt vast snel beter!
Dat ook dus :).
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 17:55 schreef Crumpette het volgende:
Welke duplo trein bedoel je razz? Wij hebben die getallentrein, gewoon op wielen zonder rails dus. Dat is hier wel een groot succes!
Over getallen gesproken, wij hebben hier van die schuimrubberen grondplaten met getallen en letters erin. Je moet ze goed wegstoppen, zodat de kinderen ze niet zomaar te pakken krijgen, maar ik zie dat ze hierdoor heel snel kleuren, letters en cijfers leren.
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 20:30 schreef Hilmo het volgende:
Oh mijn kind is lek geprikt door muggen. En open gekrabd, zo zielig. Vannacht maar lange mouwen shirt aan doen. Oh en ik heb gisteren voor het eerst uitgeslapen. *O*
Vervelende rotmuggen! Ik heb er ook last van gehad! Gelukkig is het de kinderen bespaard gebleven. Lekker dat je hebt kunnen uitslapen!!

Hier een leuk weekend achter de rug. Gisteren lekker zitten spelen in de achtertuin, het was mooi weer. Alle Thomas de Trein en ToetToet auto's spullen uitgestald, heerlijk genieten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag met vrienden afgesproken in de Efteling en eigenlijk een heerlijke dag gehad! Vrouwlief is nog wel heel verdrietig, maar zo'n dag als vandaag doet haar (en mij) veel goed. Morgen moet ik weer aan het werk, zie ik wel een beetje tegenop, maar gaat vast goed komen.
Trotse vader van Beau en Kate
pi_164309985
Nice Dutch!
Hier is J over het algemeen juist de meeveerder, ik vaker de toe-nou-gewoon!-ouder :+

Ik ben weer thuis, 10-18 gefotografeerd. Prachtige badbevalling, mooi kindeke (van bijna 4kg!), alleen had mama ff wat tijd nodig om bij te trekken. En al zeg ik 't zelf... Mooie foto's gemaakt O+
En ik kon nog net onze smurf naar bed brengen, die veel blije 'mamaaaaa'-s afwisselde met dikke knuffels *;
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_164310572
Goh JM wat heb je toch een mooi beroep. Het lijkt me zo bijzonder om op dat soort momenten alles vast te mogen leggen. En dat mensen je zo dankbaar zijn dat ze de herinnering voor altijd op beeld hebben. Wat tof O+ .

Dank Crump en Dutch en Franny. Ik heb echt wat aan jullie verhalen ^O^ . Ik ben zelf op bepaalde punten trouwens ook weer rechtlijniger dan lief, dus het is echt niet zo dat ik altijd maar meeveer en hij nooit hoor. Ik ben qua bedtijd bijvoorbeeld vrij onverbiddelijk terwijl hij dat ritueel eindeloos kan rekken want tja, dat is even zijn momentje met haar na een dag werken. Ook prima. Dus we zijn wel verschillend. En daar kan ze ook prima mee omgaan.

Vanmiddag is hij lekker even met haar op pad gegaan, even AnnieEnPapaTijd. Dat heeft ze volgens mij goed gedaan want toen ze thuiskwamen kreeg papa ook weer knuffels en de rest van de avond ging het allemaal heel harmonieus O+ .

Ik vergeet soms ook dat zij ook nog maar een kleine krummel is en er ook zomaar een broertje bij heeft gekregen :@ . En hoewel ze echt gek op hem is (zodra ze wakker wordt is het eerste dat ze vraagt "Tas nou? Tas slape? Tas beneeje?" O+ ) heeft zij ook echt wel haar 1-op-1 tijd met papa en mama nodig.
pi_164310705
Poeh, dat klinkt pittig Razz :*

JM dat klinkt als een bijzondere dag! Was dat de eerste keer voor jou om een bevalling te fotograferen?

Hier hebben we ook een heerlijk weekend gehad. We zijn gisteren even naar het strand gegaan om te wandelen. M. maakte voor het eerst kennis met het fenomeen zand. Ze vond het voornamelijk erg fascinerend dat zand door je handen glijdt. Ze bleef maar zand pakken en met verbazing naar haar lege handen kijken. Oh en ze heeft maar één keer geprobeerd een hapje zand te nemen :P

Wel weer tandjesleed hier bij M. Alles komt tegelijk door lijkt het wel }:|
pi_164310960
Duplo getallentrein was hier bij ruim 1,5 echt leuk. Net als de houten trein.

En vertelde ik hier laatst op de strandverhalen dat mijn uk daar niet van houdt.
Nou dat kunnen we skippen. Die rende vanavond bijna met schoenen en al de zee in :')
pi_164311062
Ghehehe Blue :+

Ja he Razz, dat vind ik dus ook O+
En yup Kazy, eerste keer! Vond het ook wel spannend hoor!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_164311228
JM breidt jij je werkgebied zo rond einde jaar ook uit naar het Wilde Westen ;)
pi_164312974
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 21:47 schreef BlueEyes het volgende:
JM breidt jij je werkgebied zo rond einde jaar ook uit naar het Wilde Westen ;)
Zou het met liefde voor je doen Blue, maar nou net bij dit soort werk is de reistijd wel een mogelijke horde denk ik ;) Maar wie weet...
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_164313094
Whehe Crump, dat is gewoon mijn permanente weekdier-zijn sinds N. er is dat je daar leest, geen hormonen. :{w

Wat ontzettend bijzonder JM! O+

Klinkt leuk kazy, ik zie dat snoetje helemaal voor me. _O-

Veel plezier nog DaD! :W

Wij hadden vandaag een kraamfeest van de dochter van mans neef, van 3 tot 8 geweest en N. heeft constant gespeeld, vooral met een jochie van bijna 3. Wat superleuk is dat toch om te zien, die twee hadden echt lol om alles, alsof ze al 10 jaar beste vrienden waren en ze talloze inside jokes hadden samen. :D

Verder high-fivet ze sinds kort als we haar dat vragen, maar ze heeft zich in haar hoofd gehaald dat ze dan iedereen die aanwezig is gelijk af moet gaan. Zo ben ik vandaag 3x met haar op de arm langs minstens 25 mensen gelopen omdat mevrouw maar vol bleef houden. :D O+
pi_164315580
Wow JM, wat ontzettend bijzonder. O+. Confronterend, ook...?

Selvaria, wat schattig. :D.

Wij konden hier I net slapend van de grond plukken. :'). Meneer heeft bedacht dat ledikantjes voor baby's zijn, dus we hadden van zijn bedje hier in het hotel de zijkant afgehaald. Hartstikke prima, hij ging zonder problemen slapen (wat ook kan komen doordat hij alleen een kwartier in het vliegtuig had geslapen vandaag - langer duurde de vlucht niet). Maar net zag Baard een witte vlek in het donker op de grond: I was uit zijn ledikant gerold zonder dat we daar iets van hadden gemerkt. Dus maar besloten om het matras op de grond te leggen, maar toen we hem daar - I al die tijd slapend - optilden, rolde hij daar óók weer vanaf. :+. Dus nu slaapt hij op een matrasje op de grond omgeven door kussens en reservedekbedden. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_164322991
En vervolgens wakker van half 12 tot een uur of 3, krijsend, maar wat er nou was...? Om het nog wat toffer te maken stond Baard zijn werkwekker nog aan, op 6:45. }:| .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_164323216
Slaap is slaap, op de grond word ook goedgerekend. ^O^

:o wist niet dat jullie er zo mee bezig waren! :D tof.
pi_164323703
DaD :o En je nacht }:| Als je terug bent gaan we project DaD-aan-de-koffie opstarten hoor! ;)

Ik ben moe van gister jongens :O Lange werkdagen ben ik wel gewend, maar pfff... Rollercoaster! Maar vandaag weer fijn op pad voor een ^) O+ Met gender-reveal-bruidstaart *O*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_164323942
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:13 schreef JufMariska het volgende:
DaD :o En je nacht }:| Als je terug bent gaan we project DaD-aan-de-koffie opstarten hoor! ;)

Ik ben moe van gister jongens :O Lange werkdagen ben ik wel gewend, maar pfff... Rollercoaster! Maar vandaag weer fijn op pad voor een ^) O+ Met gender-reveal-bruidstaart *O*
Ik dacht even dat je bruid haar gender ging revealen op de dag :o :D
pi_164324079
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:29 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Ik dacht even dat je bruid haar gender ging revealen op de dag :o :D
Ja dit :D

En verhuisvoorbereidingen treffen met een dreumes valt niet mee, dus ik werk vandaag een halve dag thuis en de andere halve dag ga ik inpakken. Lekker in m'n eentje, muziek hard, terugdenkend aan toen ik hier alleen kwam wonen na verbroken relatie en nu een paar jaar later met man en kind wegga O+ :'(
pi_164325621
Argh, haat aan ziekenhuizen!
Ik ben al 2 uur aan het wachten, heb maar liefst 3 min bij een arts gezeten. En de volgende afspraak is pas kwart over 1, door een niet kloppende afspraak, wat 3 keer heb doorgeven, oh en ik zit nu te wachten bij de rontgen... Want ze waren vergeten door te geven dat er een foto moest komen (wat ik nog 2 keer heb gezegd)

Haat aan ziekenhuizen! :( :(
  maandag 8 augustus 2016 @ 12:10:23 #196
335643 faptist
Maakt fouten
pi_164325998
Ah loj,
Dat is inderdaad vervelend. Hopelijk wordt je snel geholpen.

Sel
Wat kan n al veel duidelijk maken!
Ro is daar nog lang niet. Die noemt haar vader nog steeds mama.
Wel zegt ze af en toe mauw naar een poes, maar daar houdt het wel op.

Crump
Vee plezier! Klinkt al als een hele leuke dag.

Wij genieten gewoon van de vakantie. Geen reis naar een ver oord. Gewoon daagjes weg.
Vanaf morgen gaat er een verkoopbord in de tuin (op het raam), maar er is al 1 bezichtiging geweest en woensdag staat er ook nog eentje gepland.
Nooit geweten dat het zo'n gedoe is om je huis te verkopen. Pff.
Gelukkig is ro lekker vrolijk! O+
pi_164326255
Wat irritant Loj! Sterkte

Ja hè fap het is echt een flink proces dat verhuizen. Verkoop ging hier heel soepel (< week), aankoop duurde langer, we hebben circa 25 huizen bezichtigd.
pi_164328128
Wat ontzettend zuur Loj!

Sterkte met verhuisperikelen! Verhuizen met een dreumes lijkt me best uitdagend.

Verder :W vanuit Spanje! Frits vindt op vakantie zijn fantastisch! De mieren en de salamanders in ons huis zijn super (volgens Frits dan, mijn man heeft een iets andere mening hierover). Het strand is een hele grote zandbak en daar kun je het beste mee spelen vanaf je handdoek. Franse en Spaanse meisjes in de leeftijd van 1 tot 8 jaar hebben zijn aandacht, daarna dienen ze blond haar te hebben, anders draait hij zijn hoofd niet om.

Doordat Frits zo geniet hebben wij ook een heerlijke vakantie. PreFrits hadden we overdag tijd voor elkaar, nu zijn we vooral bezig met achter de uk aan rennen. Het was de eerste twee dagen best een beetje wennen voor ons, nu voelt het heel natuurlijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 8 augustus 2016 @ 13:50:03 #199
56471 pinquit
oh my lama!
pi_164328254
Helemaal samen alle tijd hebben voor Frits is ook geweldig natuurlijk O+ Wat een heerlijke foto zeg!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_164328547
Zo, mount strijk is overwonnen en J ligt op bed, dus ik kan weer even bijlezen :)

Cholula, wat een heerlijk plaatje! Fijn dat het leuk is op vakantie.
En ook DAD... jullie hadden dus een bed minder kunnen nemen :P

Faptist, spannend, huis te koop. Ik vond het pre-kind al lastig om een paar maanden in een "model-huis" (zonder rommeltjes of ach-dat-kan-nog-wel-even-wachten) te wonen. Heb je zelf al wat anders op het oog, of eerst dit verkopen en dan verder kijken?
En ook Minarosa aan het inpakken, dat is ook zo'n klus.

Loj, ik snap dat je baalt, helemaal na de eerdere berichten. Alles klaar voor nu of zit je nog te wachten?

Selvaria, dan moet je na de high five ook de boks introduceren :P. Oom deed het twee keer voor en nu moet er na elke high five ook een 'bossss'.

Razz, ik vind het zo knap wat je vertelt over hoe je het allemaal doet!

JM wat heb je toch een gaaf werk! (Maar ook wel emotioneel soms, denk ik?)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')