quote:
Haha, Apple is juist 1 van de partijen die de laatste jaren enorm is aangevallen door consumenten organisaties vanwege (op Europees niveau) ondermaatste garantie verlening, zelfs op toestellen die zij verkochten dachten ze met 1 jaar garantie af te kunnen. Onder de druk van de consumenten organisaties is dit opgelost en hebben ze nu hun leven iets gebeterd en voldoen ze nu aan de wetgeving die van toepassing is in de verschillende EU lidstaten.
Op fabrieksgarantie niveau is aan de ene kant de duur vrij kort, namelijk maar 1 jaar. In dat ene jaar zijn ze echter wel erg soepel en coulant, en krijg je mits geen user abuse vaak direct een vervangend toestel mee (mits het een iPhone / iPad betreft, Macbooks gaan vaak op reparatie). Daar fabrieksgarantie wettelijk geen verplichting is, is het opzich een redelijk nette regeling, maar er zijn een genoeg electronica fabrikanten die een betere fabrieksgarantie regeling hebben (vooral in het 2de jaar).
Wil je echt goede zekerheid van Apple zelf dan zal je aan de Apple care moeten, heb je dat afgesloten dan zijn ze echt enorm soepel (maar dan heb je er natuurlijk ook flink voor betaald).