abonnement Unibet Coolblue
  zondag 14 augustus 2016 @ 19:51:01 #61
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_164528434
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 19:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
LOL
Ik ga naar control panel om een toetsenbord toe te voegen (experiment om te zien of dat ik gemakkelijker bepaalde letters met accenten kan invoeren, dat kon via de control panel), ik wil die taal weer verwijderen maar dat blijkt niet via de control panel te kunnen, er staat "remove" maar je kan er niet op klikken. Het moet via het settings-menu. :?
Serieus, kan iemand mij uitleggen waarom MS met een tweede control panel is gekomen terwijl er al een was? :?
Omdat Microsoft bezig is om de opties van het oude configuratiescherm te verplaatsen naar het nieuwe configuratiescherm en dat blijkbaar niet in één keer kan. Daarom was een deel verplaatst bij de lancering, in november weer een paar opties en nu met de anniversary update weer een aantal. Waarom een nieuw configuratiescherm? Geen idee... heeft waarschijnlijk iets met touch screen vriendelijkheid te maken.
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
  zondag 14 augustus 2016 @ 19:56:19 #62
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_164528618
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 19:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Druk maken is veel gezegd. Het verwondert me gewoon dat MS de gebruikers niet meer vrijheid geeft. Van allerlei zaken kan je nog stellen dat het over het hoofd werd gezien of dat ze bang waren dat het te complex zou worden (voor wie? :?) maar zelfs dat kan je niet stellen voor bijvoorbeeld de keuze van MS om maar een paar kleuren toe te staan via het menu. Laat de gebruiker toch bepalen hoe hij het systeem aanpast en gooi een deel van het systeem (de GUI, het is niet dat mensen Windows kopen omwille van de GUI) open zodat gebruikers het zelf gemakkelijk kunnen doen. ;)

Teruggaan is niet mogelijk, dat heeft Windows geblokkeerd. Ik zou alles opnieuw moeten installeren en daarvoor moet ik allerlei programma's van 6 externe harde schijven kopiëren (en dat met SATA II en USB 2.0). Geen zin in, tenzij het niet anders kan.
Je gaat me toch niet vertellen dat jij een 1 partitie install hebt?

En de tijd die je hier nu besteedt hebt is ruim meer dan een win7 iso en winloader downloaden...
pi_164558544
Hoe lang duurt het installeren van die update wel niet zeg? Kan nou al urenlang mijn computer niet gebruiken. :(
  maandag 15 augustus 2016 @ 19:25:22 #64
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_164558620
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:22 schreef Igen het volgende:
Hoe lang duurt het installeren van die update wel niet zeg? Kan nou al urenlang mijn computer niet gebruiken. :(
Die anniversary update duurt inderdaad behoorlijk lang. Het is net alsof heel Windows opnieuw geïnstalleerd wordt.
pi_164558846
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:25 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Die anniversary update duurt inderdaad behoorlijk lang. Het is net alsof heel Windows opnieuw geïnstalleerd wordt.
Voor zover ik weet lijkt het niet alleen zo maar is het ook echt zo.

Toch vind ik het klachtwaardig.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2016 19:33:38 ]
  woensdag 17 augustus 2016 @ 15:55:13 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164621926
Net een nieuwe laptop binnen met Windows 10 erop (want ik ging mijn Windows 7 laptop zeker niet downgraden naar WinX) maar wat een compleet infantiele issues zijn er zeg... de numlock die gewoon niet werkt bij het opnieuw opstarten.
Ik hoop dat ik het in de registry voor elkaar gekregen heb, maar te zot voor woorden dat daar niet simpelweg een instelling voor is.

Om het nog maar niet te hebben over alle default instellingen die alle privacy compleet overboord gooien :r
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164634437
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:55 schreef Leandra het volgende:
Net een nieuwe laptop binnen met Windows 10 erop (want ik ging mijn Windows 7 laptop zeker niet downgraden naar WinX) maar wat een compleet infantiele issues zijn er zeg... de numlock die gewoon niet werkt bij het opnieuw opstarten.
Ik hoop dat ik het in de registry voor elkaar gekregen heb, maar te zot voor woorden dat daar niet simpelweg een instelling voor is.

Om het nog maar niet te hebben over alle default instellingen die alle privacy compleet overboord gooien :r
Tja, je kunt er nog altijd Ubuntu op knallen. :P

pi_164634899
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:55 schreef Leandra het volgende:
Net een nieuwe laptop binnen met Windows 10 erop (want ik ging mijn Windows 7 laptop zeker niet downgraden naar WinX) maar wat een compleet infantiele issues zijn er zeg... de numlock die gewoon niet werkt bij het opnieuw opstarten.
Ik hoop dat ik het in de registry voor elkaar gekregen heb, maar te zot voor woorden dat daar niet simpelweg een instelling voor is.

Om het nog maar niet te hebben over alle default instellingen die alle privacy compleet overboord gooien :r
Linux is altijd een optie.
pi_164635021
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:25 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Die anniversary update duurt inderdaad behoorlijk lang. Het is net alsof heel Windows opnieuw geïnstalleerd wordt.
alle grote updates zijn nieuwe versies en dus feitelijk een nieuwe installatie, waarom denk je dat je windows 7 downgrade bij de 1511 update van november verloren ging? omdat die backup werd overschreven met je windows 10 installatie
de AV update is build 1607
pi_164637419
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:48 schreef tudorme het volgende:

[..]

Tja, je kunt er nog altijd Ubuntu op knallen. :P

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:59 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Linux is altijd een optie.
Ik ben te oud en autistisch voor nog grotere veranderingen, hier kan ik (met moeite) tenminste het een en ander vinden wat ik nodig heb.
Maar ik snap nou wel waar de infantilisering van heel veel websites vandaan komt; WinX is de basis daarvan; absurd grote knoppen en allemaal in dezelfde stijl.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164642130
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 00:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ben te oud en autistisch voor nog grotere veranderingen, hier kan ik (met moeite) tenminste het een en ander vinden wat ik nodig heb.
Maar ik snap nou wel waar de infantilisering van heel veel websites vandaan komt; WinX is de basis daarvan; absurd grote knoppen en allemaal in dezelfde stijl.
Ha, dat veranderen valt mee hoor. Hier een mooie vergelijking van Win 10 met Linux Mint, een van de meer gebruiksvriendelijke Linux distributies.



[ Bericht 0% gewijzigd door tudorme op 18-08-2016 07:59:39 ]
pi_164647621
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 00:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

[..]

Ik ben te oud en autistisch voor nog grotere veranderingen, hier kan ik (met moeite) tenminste het een en ander vinden wat ik nodig heb.
Maar ik snap nou wel waar de infantilisering van heel veel websites vandaan komt; WinX is de basis daarvan; absurd grote knoppen en allemaal in dezelfde stijl.
De infantilisering van veel websites heeft natuurlijk te maken met mobile first. Mensen gebruiken steeds minder pc's en laptops. Alles gaat via telefoons (en tablets)
pi_164648388
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 13:30 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

De infantilisering van veel websites heeft natuurlijk te maken met mobile first. Mensen gebruiken steeds minder pc's en laptops. Alles gaat via telefoons (en tablets)
Als de mobile websites nou evenveel functionaliteit hadden, ok. Maar een hoop websites zijn letterlijk onbruikbaar voor het betere webbrowsing. Zo mist er bij mobiele websites heel veel informatie en een zeer veel functionaliteit mist. Ik merk telkens meer dat ik liever internet op een fatsoenlijke PC of laptop dan op een tablet of mobiel.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 00:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

[..]

Ik ben te oud en autistisch voor nog grotere veranderingen, hier kan ik (met moeite) tenminste het een en ander vinden wat ik nodig heb.
Maar ik snap nou wel waar de infantilisering van heel veel websites vandaan komt; WinX is de basis daarvan; absurd grote knoppen en allemaal in dezelfde stijl.
Vermoedelijk zal Classic Shell een verademing voor je zijn: www.classicshell.net
pi_164648908
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:55 schreef Leandra het volgende:
Net een nieuwe laptop binnen met Windows 10 erop (want ik ging mijn Windows 7 laptop zeker niet downgraden naar WinX) maar wat een compleet infantiele issues zijn er zeg... de numlock die gewoon niet werkt bij het opnieuw opstarten.
Ik hoop dat ik het in de registry voor elkaar gekregen heb, maar te zot voor woorden dat daar niet simpelweg een instelling voor is.

Om het nog maar niet te hebben over alle default instellingen die alle privacy compleet overboord gooien :r
Numlock zit gewoon in je bios en dat kon je ook al hebben met win xp, vista, 7

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2016 14:38:32 ]
pi_164651990
Vraagje:

Er duikt van tijd tot tijd van die OS versies op die ontdaan is van alle overbodige bloatware waar MS zo bekend om is. Is dat al langs geweest voor W10 want misschien scheelt dat gewoon met alle gelezen irritaties van Windows 10 ( of 8 of 7)
pi_164652172
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 17:00 schreef Iwanius het volgende:
Vraagje:

Er duikt van tijd tot tijd van die OS versies op die ontdaan is van alle overbodige bloatware waar MS zo bekend om is. Is dat al langs geweest voor W10 want misschien scheelt dat gewoon met alle gelezen irritaties van Windows 10 ( of 8 of 7)
Heeft geen zin, want met updates gooit MS het net zo hard weer terug. Je beste optie is spybot anti-beacon regelmatig draaien, sowieso na elke update. Die fixt het allemaal vrij eenvoudig.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 18 augustus 2016 @ 20:33:05 #77
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_164657983
In de nieuwe Store kan je niet meer zien of een app UWP is ("gebouwd voor Windows 10"), toch? Of zie ik iets over het hoofd?
pi_164658408
quote:
15s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 20:33 schreef Gary_Oak het volgende:
In de nieuwe Store kan je niet meer zien of een app UWP is ("gebouwd voor Windows 10"), toch? Of zie ik iets over het hoofd?
Kon dat eerst wel?
  donderdag 18 augustus 2016 @ 20:45:59 #79
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_164658495
quote:
10s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 20:43 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Kon dat eerst wel?
Ja, dat stond dan gewoon eronder ("gebouwd voor Windows 10" dus). :')
pi_164658626
quote:
10s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 20:45 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ja, dat stond dan gewoon eronder ("gebouwd voor Windows 10" dus). :')
Oh, nooit gezien. Nu heb je die icoontjes voor Xbox, HoloLens, pc, Mobile, etc.
Daar kun je ook al iets uit afleiden natuurlijk.
pi_164765515
De command prompt van W10 kreeg lovend commentaar maar blijkaar was dit een geval van een kinderhand die snel is gevuld.
Ik gebruik nu noodgedwongen de command prompt (geen GUI, parameters), blijkbaar kan je nog steeds niet de tekst vergroten en zijn nog steeds niet elementaire functies zoals ctrl-z, ctrl-y, linkerpijl/bovenste pijl etc. geïmplementeerd.
Op mijn standaard HD-scherm (24'') is de tekst al bijna niet te lezen (het gaat nog net van een normale kijkafstand maar het leest niet prettig), hoe moet dat als de gebruiker een 27'' 4k-monitor heeft? :?

In het verlengde hiervan, waarom is het bij W10 nog steeds niet mogelijk om bij vensters van Windows zelf (bijv. als je bij de device manager op properties klikt van een stuk hardware) de tekst te selecteren en zodoende te kopiëren? Een concreet voorbeeldje: ik wil wat gegevens opzoeken over mijn harde schijf maar de naam is best wel lang, een of ander serienummer met voor ons willekeurige cijfers en letters, en je moet een beetje gokken of dat iets de 0 of de o is. Niet erg handig om dat te moeten overtypen. Ben ik nu zo veeleisend als ik verwacht dat het bedrijf wat het meeste geld verdient in de wereld met een besturingssysteem en wat 100-150 euro vraagt per exemplaar voor de zoveelste iteratie waarbij weinig veranderd is sinds 3 versies geleden dit soort elementaire zaken goed regelt of anders op zijn minst gebruikers in staat stelt (open source gemeenschap) om het voor henzelf en andere gebruikers te regelen (maak de GUI modbaar, dan is je systeem nog steeds veilig proprietary)?

[ Bericht 11% gewijzigd door Bram_van_Loon op 22-08-2016 18:18:39 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164765836
quote:
15s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 20:33 schreef Gary_Oak het volgende:
In de nieuwe Store kan je niet meer zien of een app UWP is ("gebouwd voor Windows 10"), toch? Of zie ik iets over het hoofd?
Merkwaardig. :)
Zou het iets te maken hebben met de negatieve persaandacht die het format kreeg dankzij de CEO van Epic? Ik neem verder geen stelling in over UWP - dat hij waarschuwt voor mogelijke negatieve consequenties (software lock-in) is natuurlijk hartstikke goed, als is het maar omdat mensen dan meer alert zijn en Microsoft weet dat we het in de gaten houden - maar dat het vrij negatieve aandacht kreeg lijkt me duidelijk.
http://arstechnica.com/ga(...)d-must-and-will-die/

quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 17:10 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Heeft geen zin, want met updates gooit MS het net zo hard weer terug. Je beste optie is spybot anti-beacon regelmatig draaien, sowieso na elke update. Die fixt het allemaal vrij eenvoudig.
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 17:00 schreef Iwanius het volgende:
Vraagje:

Er duikt van tijd tot tijd van die OS versies op die ontdaan is van alle overbodige bloatware waar MS zo bekend om is. Is dat al langs geweest voor W10 want misschien scheelt dat gewoon met alle gelezen irritaties van Windows 10 ( of 8 of 7)
Een geweldig programma. Het is simpel maar het doet precies wat het moet doen en het is gebruiksvriendelijk en dit zonder spyware en/of adware (wat wel bij andere toepassingen het geval is die hetzelfde beloven te doen).
Dit programma geeft je de optie (by default aan maar gemakkelijk uit te zetten via de zeer overzichtelijke GUI) om bij elke systeemstart het programma te draaien. Op die manier weet je zeker dat na een update de instellingen bij de eerstvolgende boot weer terug zijn zoals je ze wil hebben zolang het programma geïnstalleerd is.
Voor de zekerheid controleer ik het wel af en toe.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 07:53 schreef tudorme het volgende:

[..]

Ha, dat veranderen valt mee hoor. Hier een mooie vergelijking van Win 10 met Linux Mint, een van de meer gebruiksvriendelijke Linux distributies.

Ik ga ook eens een Linux distributie uitproberen, ik moet alleen nog even uitzoeken welke. Ik ken Mint, het is een veilige keuze, maar ik zal ook eens kijken naar die Red Hat spin off. Ik zal het nog weinig gebruiken op mijn huidige systeem maar ik wil er wel eens wat mee experimenteren, op mijn nieuwe systeem (M.2) gaat dual booten geen probleem zijn.
DIG / Overstappen van Windows 10 naar Linux ?

[ Bericht 8% gewijzigd door Bram_van_Loon op 22-08-2016 18:34:49 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 22 augustus 2016 @ 19:35:13 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164767971
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 07:53 schreef tudorme het volgende:

[..]

Ha, dat veranderen valt mee hoor. Hier een mooie vergelijking van Win 10 met Linux Mint, een van de meer gebruiksvriendelijke Linux distributies.

Dat ziet er idd prettig uit.
Daar moet ik nog eens over nadenken.

Overigens ben ik nu Firefox aan het gebruiken omdat IE 11 onder WinX toch niet zo prettig werkt als onder Windows 7 en omdat Avast Online Security op IE 11 niet werkt en ik het er wel een beetje mee gehad heb dat allerlei gegevens verzameld kunnen worden als ik op internet ben, en in Firefox (en Chrome) kunnen die wel gebokkeerd worden.

Maar nou heb ik dus een zijdelings vraagje, in de hoop dat iemand hier het antwoord weet; Als ik in Firefox een wachtwoord wil intypen dan staat daar niet zo'n puntje om het wachtwoord zichtbaar te maken, en soms is het best handig om dat wel te doen, want lang en een typfout is zo gemaakt.
/off-topic :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 22 augustus 2016 @ 21:46:51 #84
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_164771765
Ik heb hier een nogal langzame internet-verbinding, waar helaas voorlopig weinig aan te doen is. Er valt goed mee te werken, maar er is 1 probleem. Zodra Windows update van onze Windows 10 home-PC's begint te downloaden kunnen we wel stoppen met wat we aan het doen zijn, want dat trekt de complete downlink vol. Helaas kun je voor zover ik kan zien niets instellen aan de updates in W10-home.

Weet iemand hier een manier om die updates toch uit te stellen tot een moment dat het ons uitkomt, of is de enige manier om hier vanaf te komen Microsoft gaan betalen om maar de pro-versie aan te schaffen om van dit uiterst irritante probleem af te komen?
  maandag 22 augustus 2016 @ 22:22:22 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164772920
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 21:46 schreef qltel het volgende:
Ik heb hier een nogal langzame internet-verbinding, waar helaas voorlopig weinig aan te doen is. Er valt goed mee te werken, maar er is 1 probleem. Zodra Windows update van onze Windows 10 home-PC's begint te downloaden kunnen we wel stoppen met wat we aan het doen zijn, want dat trekt de complete downlink vol. Helaas kun je voor zover ik kan zien niets instellen aan de updates in W10-home.

Weet iemand hier een manier om die updates toch uit te stellen tot een moment dat het ons uitkomt, of is de enige manier om hier vanaf te komen Microsoft gaan betalen om maar de pro-versie aan te schaffen om van dit uiterst irritante probleem af te komen?
En als je bij instellingen --> bijwerken en beveiliging --> windows update --> geavanceerde opties --> kiezen op welke manier updates worden geleverd --> updates van meerdere locaties eens uitzet, of daar alleen PC's in het lokale netwerk aanzet.
Want het zou best kunnen zijn dat hij dan te druk is omdat hij ook aan anderen levert.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164773656
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 18:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

In het verlengde hiervan, waarom is het bij W10 nog steeds niet mogelijk om bij vensters van Windows zelf (bijv. als je bij de device manager op properties klikt van een stuk hardware) de tekst te selecteren en zodoende te kopiëren? Een concreet voorbeeldje: ik wil wat gegevens opzoeken over mijn harde schijf maar de naam is best wel lang, een of ander serienummer met voor ons willekeurige cijfers en letters, en je moet een beetje gokken of dat iets de 0 of de o is.
In Win7... Properties, tabblad Details (meest rechter tab meestal), in dropdown menu "hardware id's" kiezen of wat je wil, selecteren, rmb=>copy of ctrl+c.

kikadewado.
pi_164775786
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

In Win7... Properties, tabblad Details (meest rechter tab meestal), in dropdown menu "hardware id's" kiezen of wat je wil, selecteren, rmb=>copy of ctrl+c.

kikadewado.
Thanks.

quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 21:46 schreef qltel het volgende:
Ik heb hier een nogal langzame internet-verbinding, waar helaas voorlopig weinig aan te doen is. Er valt goed mee te werken, maar er is 1 probleem. Zodra Windows update van onze Windows 10 home-PC's begint te downloaden kunnen we wel stoppen met wat we aan het doen zijn, want dat trekt de complete downlink vol. Helaas kun je voor zover ik kan zien niets instellen aan de updates in W10-home.

Weet iemand hier een manier om die updates toch uit te stellen tot een moment dat het ons uitkomt, of is de enige manier om hier vanaf te komen Microsoft gaan betalen om maar de pro-versie aan te schaffen om van dit uiterst irritante probleem af te komen?
Volgens mij bied pro ook al niet meer die optie, je zou nog een schaal omhoog moeten. :)
Twee opties:
- updates volledig uitschakelen en 1 keer per week of 1 keer per paar weken het even aanzetten en alle updates laten downloaden op het moment dat het jullie niet slecht uitkomt.
- een WiFi-verbinding gebruiken en bij Windows aangeven dat je een metered connection hebt. Om de een of andere reden kan dat wel bij een WiFi-verbinding maar niet bij een ethernetverbinding.

[ Bericht 57% gewijzigd door Bram_van_Loon op 23-08-2016 00:11:59 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164776459
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat ziet er idd prettig uit.
Daar moet ik nog eens over nadenken.
Als jij je computer enkel gebruikt voor software waarvoor geen Windows nodig is (browsing, multimedia) dan belet niets je om het eens uit te proberen. Je kan dual booten en als het je bevalt enkel Linux booten (wat je later weer kan aanpassen als je dat wil).
Een nadeel van dual booten is wel dat je alle programma's dubbel geïnstalleerd moet hebben, je gaat bijvoorbeeld Firefox twee keer moeten installeren. Dat is geen probleem als het om kleine programma's gaat en je voldoende vrije ruimte hebt op je harde schijf/ssd maar als je veel grote programma's gebruikt...
Ik ga later in de week ook eens een Linux-variant proberen.

quote:
Overigens ben ik nu Firefox aan het gebruiken omdat IE 11 onder WinX toch niet zo prettig werkt als onder Windows 7 en omdat Avast Online Security op IE 11 niet werkt en ik het er wel een beetje mee gehad heb dat allerlei gegevens verzameld kunnen worden als ik op internet ben, en in Firefox (en Chrome) kunnen die wel gebokkeerd worden.
Ah, jij bent een van die mensen die nog IE gebruikte. ;)
Ik was in 2004 overgestapt, in eerste instantie omdat FF sneller was en veel meer functionaliteit bood (tabbladen, adblockers...), later heb ik geprobeerd om IE van mijn systeem te verwijderen (dat bleek niet mogelijk te zijn zonder extreme handelingen te verrichten waar ik maar niet aan begon) omdat IE de reputatie had om nogal onveilig te zijn.

quote:
Maar nou heb ik dus een zijdelings vraagje, in de hoop dat iemand hier het antwoord weet; Als ik in Firefox een wachtwoord wil intypen dan staat daar niet zo'n puntje om het wachtwoord zichtbaar te maken, en soms is het best handig om dat wel te doen, want lang en een typfout is zo gemaakt.
/off-topic :@
Blijkbaar zijn hier programmaatjes voor geschreven.
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/show-password/
Dit is het eerste wat ik vond, zoek zelf even verder, het kan best dat er betere addons voor zijn. ;)

Het veiligste en het gemakkelijkste is het volgens mij als je een passwordmanager gebruikt die de wachtwoorden geëncrypteerd opslaat, een extra voordeel is dan dat het gemakkelijk is om voor alles een uniek en volstrekt willekeurig wachtwoord te gebruiken. Ik zou dat eerder doen. Laat niet FF wachtwoorden onthouden want FF slaat ze op in een simpel tekstbestandje op een vaste locatie met een vaste naam. Je kan het hackers niet gemakkelijker maken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 00:58:42 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164777227
Ik wil juist niet dat de wachtwoorden worden opgeslagen....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164777258
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 00:58 schreef Leandra het volgende:
Ik wil juist niet dat de wachtwoorden worden opgeslagen....
Je wil je eigen leven ingewikkeld maken?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')