abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 augustus 2016 @ 15:54:01 #1
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164156292
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.



Game on! *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 1 augustus 2016 @ 16:02:30 #2
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164156502
Groof wat een lieve foto's O+

En als ik jullie overwegingen lees rondom borstvoeding vraag ik me af of ik nou zo onbeschaamd makkelijk ben :D zowel deze als vorige keer voedde is gewoon met bezoek erbij. Vorige week gewoon gevoed toen er een collega op bezoek was (die ik niet heel goed ken verder want werk er nog niet zo lang). En als mijn baas straks op kraamvisite komt voed ik ook gewoon.

Qua kraamvisite was de aanloop bij de tweede een stuk minder. Maar hebben ook goed gespreid ivm peuter die toch al niet dol is op bezoek. verder denk ik er niet eens aan mensen te vragen of ze de baby willen vasthouden :@ dus eigenlijk gebeurt dat alleen bij familie. Ik hoef zelf ook nooit zo nodig andermans baby vast te houden.

Amsel welkom en :* met twee ukkies is pittig ja. Ik kijk altijd uit naar de kdv-dagen :@ En als Lucas thuis is ben ik vooral blij als alles gewoon soepel gaat en ik geregeld krijg dat iedereen tijdig eet en slaapt. De rest is bonus.

Wat mij helpt om de dag door te komen is even naar buiten: speeltuin, winkel whatever. Breekt de dag en peuter heeft ook wat te doen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164156628
Ik heb tot nu toe geen dag gehad die ik alleen hoefde te doen met dreumes en baby. Woensdag is eigenlijk de eerste keer, maar ik heb m'n moeder gevraagd te komen helpen :@ Ik heb echt bewondering voor iedereen die meerdere kinderen jongleert, ik heb nog geen flauw idee hoe ik dat moet gaan aanpakken.

Net met baby met de bus naar de stad geweest, op avontuur! Puckababy opgehaald bij de Prenatal. Een grijze, volgens de verpakking. Niet gecheckt verder, ontdek ik net thuis dat er een roze in zit. En nu zijn mijn hormonen boos want ik wilde het ding vanavond kunnen gebruiken en dat kan nu niet en nou moet ik morgen terug en dat wil ik niet :( Aan de andere kant, als dit het dieptepunt van de dag is, kunnen we concluderen dat ik dus verder eigenlijk gewoon een prima dag heb :)
pi_164157808
Chanty. Ik voed ook met bezoek hoor, maar met alle mannelijke collega's van mijn man ging me dat toch ook iets te ver 8-)

Wij hebben ook nog 2 kraamborrels gepland (buren en ooms/tantes) , ik vond het ook geen erg leuk concept, maar wel beter voor peuter. Bij ons komt de hele straat anders nog maanden lang elk weekend of avond (want nu vakantie en laks) en dat vind ik te onrustig voor haar. En F. gaat in de kinderwagen en echt niet bij iedereen op schoot. Alle close familie, vrienden en collega's kwamen gewoon op kraamvisite. O+

Mijn F. woog vanmorgen gewoon al 4965 gram en was 54,5 cm, zit met gewicht ineens op +2 lijn! :o

Amsel, je vindt vast snel een manier om ze samen te managen. En tot die tijd gewoon hulp vragen inderdaad. Ik ben ook nog blij met kdv dagdelen(1,5 dag) en opa en oma dag.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sull op 01-08-2016 17:17:33 (Foutje) ]
pi_164158095
Ik heb de Groofskinders gemist ;(
pi_164158200
Amsel, herkenbaar! Ik heb het concept 'roze wolk' losgelaten en ben blij met elk(e) dag(deel) dat (enigszins) soepel loopt. Dat werkt voor mij veel beter.

Ohja, en mijn mantra thuis is "Bekijk en behandel elke situatie zoals die is, en niet zoals ik vind dat het zou moeten zijn". Baby slaapt niet? Ok. Dat is dan zo. Dreumes is drakerig? Ok. Dat is dan zo. En als dat niet werkt huil ik gewoon eens flink met baby danwel dreumes mee :') . Of ik stuur een volledig verslag van de desbetreffende dag naar manlief op z'n werk. Dat lucht ook wel op. En dan weet 'ie meteen hoe de boel erbij staat bij thuiskomst :7 .

En inderdaad, veel weg. Naar buiten, naar de supermarkt, naar de Intratuin, naar de speeltuin. Frisse lucht doet wonderen!

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2016 17:25:53 ]
pi_164158201
Amsel het is even opnieuw de balans zoeken maar weet zeker dat dat jou ook gaat lukken! Geef het wat tijd en geef vooral jexelf de ruimte. Ook jij moet groeien in dit proces :) . Enndat gaat je lukken! Over een maand weet je niet beter meer.
pi_164158225
Ohja en de Puckababy één nachtje gebruiken en morgen ruilen is geen optie O-) ? Ik snap je hormonen volledig namelijk...
pi_164158506
Dank voor jullie bemoedigende woorden O+

quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 17:25 schreef Razztwizzle het volgende:
Ohja en de Puckababy één nachtje gebruiken en morgen ruilen is geen optie O-) ? Ik snap je hormonen volledig namelijk...
Mijn man appte net "Baby won't mind, he's a modern man" dus ik denk dat meneer gewoon zijn roze puckababy gaat rocken 8-)
pi_164158928
Ik hoop straks ook gewoon met bezoek waar ik me goed bij voel te kunnen voeden en ook gewoon in het openbaar mocht het nodig zijn. Maar S aanleggen is nu nog best een opgave. Hij kan erg driftig worden als het niet meteen lukt en dan zijn we zo 10 minuten aan het tobben. Zijn aanhap is wel goed, en zodra hij beet heeft laat hij ook niet meer los, maar nu heeft het soms nog wat voeten in de aarde en dan trek ik me liever even terug dat ik alle geduld heb voor hem dan dat ik er toch een beetje gestrest van raak met ogen op me gericht.
  maandag 1 augustus 2016 @ 18:36:17 #11
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164159716
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 18:00 schreef Fien10 het volgende:
Ik hoop straks ook gewoon met bezoek waar ik me goed bij voel te kunnen voeden en ook gewoon in het openbaar mocht het nodig zijn. Maar S aanleggen is nu nog best een opgave. Hij kan erg driftig worden als het niet meteen lukt en dan zijn we zo 10 minuten aan het tobben. Zijn aanhap is wel goed, en zodra hij beet heeft laat hij ook niet meer los, maar nu heeft het soms nog wat voeten in de aarde en dan trek ik me liever even terug dat ik alle geduld heb voor hem dan dat ik er toch een beetje gestrest van raak met ogen op me gericht.
Gewoon terugtrekken hoor. Hoe je het ook went of keert. Je moet schijt hebben aan bezoek: je trekt je terug of je voedt waar zij bij zijn en neemt de tijd die je nodig hebt en dat moeten ze maar accepteren :)

Net met twee kinderen de weekboodschappen gaan doen. Altijd weer spannend :+ maar baby sliep in doek en peuter gedroeg zich netjes.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164160259
You go Chanty! *O*
Ik lig lekker huid op huid met m'n baby in bed. Heeeeerlijk.
  maandag 1 augustus 2016 @ 19:37:51 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164161212
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:00 schreef Fien10 het volgende:
You go Chanty! *O*
Ik lig lekker huid op huid met m'n baby in bed. Heeeeerlijk.
Nice O+
Ga ik straks ook even doen denk ik O+

Ik heb gewandeld naar de winkel hier (half uur lopen), baby ging bij aankomst full blown in luchtalarm modus... Dus op een bankje gezeten en geprobeerd te ontdekken wat er nou was, uiteindelijk na een tijdje proberen een beetje fles kunnen geven en toen was ik verrot en is mijn man ons op komen halen met de auto toen hij uit zijn werk kwam :')
Morgen weer een dag _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164161517
Ik vind het publiekelijk voeden toch nog wel een dingetje. Bij familie en goede vrienden heb ik er niet echt problemen mee, maar laatst waren we op een familiedag waar ook allemaal familie was die ik een keer in de paar jaar zie, en daar had ik er toch wel wat moeite mee. Net als echt in het openbaar Het is een paar keer nodig geweest, maar meestal neem ik dan een flesje mee, om dan later met gigantische stuwing rond te lopen....
  maandag 1 augustus 2016 @ 19:53:27 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164161621
Bij bruiloft vorige week ben ik in een apart kamertje gaan kolven, vond ik prima oplossing :)

Maar vooral doen waar jij en baby je goed bij voelen, tijdens kraamtijd passen mensen zich maar lekker aan hoor ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164161932
De eerste kraamvisite (op meest naaste familie na) was bij ons pas toen E 4 weken oud was geloof ik. En daarna heel weinig kraamvisite gehad en erg verspreid. Kan me er wel iets bij voorstellen dat het heel vermoeiend kan zijn als je veel kraamvisite in de eerste weken krijgt.

Fien, ik voedde onder een hydrofiel als er bezoek was waar ik me op me gemak voelde, en als ik me er niet fijn bij voelde ging ik naar boven. Dan hadden ze pech. BV = op verzoek, dusja.
pi_164164767
Kraamvisite, ik ben er eigenlijk alweer een beetje klaar mee. Nu al tot twee keer toe gehad dat ze gewoon bleven zitten terwijl heel duidelijk gezegd was van 13 tot 15 uur.

Tweede keer was ik er klaar mee, heb ik om 15.05 zoon in bed gelegd en ben ik toen met dochter naar boven vertrokken.
Vriendlief heb ik met 't bezoek laten zitten. (Die uiteindelijk om 16.30 naar huis gingen).

Vanavond samen met vriend voor de laatste keer zoon als baby in bed gelegd. Morgen is hij alweer 1 jaar!

Vriend zegt net nog: 'wat hebben wij eigenlijk gedaan dat jaar?' Het is om gevlogen.
Ik blijf hier wel lekker legaal nog hangen, dochter is gelukkig nog lang geen jaar oud!
pi_164166745
Ggirl, gefeliciteerd alvast met je dreumes! Hoe gaat het met jullie??

Roze wolk, ik zat er volop op toen ik er met een sneltreinvaart af werd geslagen omdat mijn collega plotseling was overleden.
pi_164166874
Ow en ik vroeg altijd of mensen het erg vonden wanneer ik daar ging voeden, of dat ze liever hadden dat ik boven ging zitten. Niemand vond het erg.
pi_164167557
Adrian, heftig van je collega.

Chanty, wat is eigenlijk een puckababy?
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 04:12:01 #21
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164169218
Gefeliciteerd met je dreumes Ggirl!

Adrian; jeetje heftig zeg!

Arja; een puckababy is een inbakerslaapzak. Een iets mildere vorm van inbakeren..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 04:18:34 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164169223
Meh, roze wolk en dan zoiets naar is wel echt een mega contrast ;(

Ik heb het licht naar aangedaan, ik was al twee keer in slaap gevallen tijdens fles geven :@
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164169335
Gefeliciteerd met je dreumes G-Girl! *O*
pi_164169381
misschien onduidelijk maar dat was toen he. Hij is gestorven op mijn uitgerekende datum. Willem was toen ruim 2 weken oud. Dat was niet leuk. Na mijn verlof was ook niet leuk, want iedereen was al veel verder in de verwerking dan ik. Ik dacht nog steeds dat hij elk moment mijn kantoor binnen kon vallen. Dat is nu een beetje weg. (Klein bedrijf, ik heb 25 collega's).
pi_164169411
Ik doe een *O* voor onze nacht. Nu zit ik gewassen en gestreken op mijn baby te wachten, of ie misschien wakker wil worden...
pi_164169739
Ik heb c_/ gezet voor wie het nodig heeft (mezelf incluis). Ik haat tandjes. }:|
pi_164169815
Publiekelijk voeden vond ik bij de eerste ook best een grote stap. Sowieso het tonen van mijn borsten :') .

Maar nu deed ik het meteen, zonder enig probleem. Op terras, met bezoek,... (terwijl mijn borsten toch echt minder 'mooi' zijn dan toentertijd :P )...

Mijn baby begint de dag om 4 uur ongeveer. Ik leg haar dan bij mij en probeer zelf verder te tukken. Maar steeds als ik even spiek ligt ze dan zo lief naar me te lachen :o O+ . Ik voel me dan gewoon schuldig om me daarvoor af te sluiten.

Voordeel: Ze ligt nu alweer anderhalf uur te slapen, ik heb mijn haren kunnen verven (anti-grijs), mijn nagels kunnen lakken, kunnen ontbijten met mijn grote duo,... Ook wat waard ^O^
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 09:37:03 #28
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164170477
Dat is zeker wat waard groof!

Ik zet sinds deze week m'n wekker, om half 8. Kan ik ook ff rustig opstarten voor Emma komt. Ook erg fijn! Gisteren viel ze hartstikke goed in slaap(hoefde maar 1x 5 min terug d'r kamer in, normaal een keer of 4 en dan geen 5 min), misschien toch vaker vlak voor ze naar bed gaat in bad doen! Nadeel was dat ze d'r fles niet leeg had en dus om 4u al kwam, maar goed dat is niet erg..

Net heb ik zelf ook weer gedoucht (tot vorige week 'lukte' dat niet als ik alleen met haar was), dus dat gaat ook steeds beter.

Ik doe overigens altijd het licht aan s nachts met voeden.. Wel helemaal gedimd, maar anders kan ik d'r luier niet verschonen (ze heeft echt enorme plasluiers, dus durf haar niet daarmee te laten liggen). Kan nog niet inschatten wanneer d'r luier enorm vol is of niet, vannacht dacht ik het ook, maar dat was dus niet zo :')

Pff sillie; hoop dat ze snel door zijn!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164170715
:W Groetjes uit Rotterdam, gister hier aangekomen. T heeft twee keer 5 uur in de auto goed doorstaan.

Verder zijn onze nachten een beetje chaotisch sinds we op vakantie zijn. Nu blijven we dikke anderhalve week op dezefde plek, ik hoop dat dat helpt.

Straks gaan we de fiets van SaskiaR ophalen, dan kunnen we voor het eerst fietsen met T. Zo'n zin in!
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 09:56:52 #30
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164170756
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 09:54 schreef Jagärtrut het volgende:
:W Groetjes uit Rotterdam, gister hier aangekomen. T heeft twee keer 5 uur in de auto goed doorstaan.

Verder zijn onze nachten een beetje chaotisch sinds we op vakantie zijn. Nu blijven we dikke anderhalve week op dezefde plek, ik hoop dat dat helpt.

Straks gaan we de fiets van SaskiaR ophalen, dan kunnen we voor het eerst fietsen met T. Zo'n zin in!
Rotterdam O+

Veel plezier met fietsen en de rest van de vakantie!!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164171370
Fijne vakantie jagar.


Niet quoten

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+

[ Bericht 9% gewijzigd door Arja op 03-08-2016 09:32:48 ]
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 10:53:45 #32
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164171715
Arja O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164172168
Arja, wat heeft ze een lieve blik! O+

Mooie grote kijkers.
pi_164172301
O+
pi_164172356
Mnohh Arja! Die ogen O+

Jagar, fijne vakantie!

Groofs, fijn om even tijd voor jezelf en voor je groten te hebben, da's zeker wat waard! En herkenbaar, dat je baby zo lief naar je ligt te lachen en je schuldig voelt dat je toch je ogen dicht doet..

Hier van het weekend mijn eigen groeiboekje gekregen, leuk om te lezen! En bizar: mijn baby is met bijna 5 maanden groter dan ik was met 9 maanden :o
pi_164172382
Ik vind het zo knap hoe je het zo alleen doet met je 3 kids groof! Respect, echt.

Fijne vakantie Jager!

Hier is m'n vriend nog 2 volle weken thuis en dat is toch wel heel luxe. Hij is echt zo'n huisman. Doet de was, de boodschappen helpt super goed mee met de verzorging van S. S is vandaag 9 dagen oud en zit alweer 70 gram boven zijn geboortegewicht. *O*

Wat een mooie ogen Arja!
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:31:29 #37
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_164174034
Hoi Jäger, u zit in mijn stad :W
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:33:06 #38
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164174065
Weer is niet best vandaagz maar fijne vakantie Jagär!

Arja, die ogen O+

Ik kom net van consultatiebureau, alles is goed maar mijn kind heeft wel schimmel :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164174298
Ohh Arja wat een snoepje!

En molo :/ crap aan de Nystatine nu? Vieze plak Zooi!

Ik lees regelmatig mee hoor maar iets met tijd ;)

Ono sttt ze zijn pas net 4mnd toch!

Mijn lachebekje heeft door dat hij kan bewegen :D nu 1x omgerold van buik naar rug en verschillende keren bijjjjna van rug naar buik. Kwart slagjes in de box enzo en dikke lol wanneer het gelukt is. Zo mooi om te zien.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_164174521
Molo, vervelend die spruw.

Ggril, gefeliciteerd met je dreumes!

Arja, wat een lieve foto.

Ik plaats normaal nooit foto's en heb ook geen idee of dit werkt vanaf facebook
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164174545
Arja, wat een grote ogen O+

Molo, balen! Wij zijn net klaar met de Gentiaan Violet en nu hopen dat het wegblijft!

Ono, wat leuk! Ik heb zelf laatst de curves van mijn kraamtijd gevonden!

Fien, wat fijn dat ze goed is gegroeid!

Jagar, fijne vakantie!

Nouk, voel je het ook niet als je een beetje in de luier knijpt? Wij verschonen nog elke voeding) althans manlief), maar is met de swaddle me nog wel een gedoe, vind ik!
pi_164174603
Ja die ogen zijn echt groot en zo helder.
Mijn vader noemt haar "tweety" en daar lijkt ze ook wel een beetje op :D

Molo wat is spruw?
Hoe groot is L. nu?

Luna wat cute met de hond O+

nouk: "swaddle me"??
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 12:59:54 #43
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164174720
Ik heb m'n groeiboek ook van m'n moeder gekregen vlak voor ik ging bevallen, leuk om te lezen.

Sull; Nee dus, vannacht leek de luier 'voor' helemaal vol, tot ik m weggooide en toen ineens dacht 'huh'? Maar het is op zich niet erg want ze slaapt prima weer in na de voeding. :)

Wat vervelend Molo! Hopelijk snel weer over..

Luna O+

Lamb; leuk, kan niet wachten tot er hier ook hardop gelachen wordt.. Haar brede glimlach zet ze al regelmatig op, dat doet toch een hoop huiluurtjes vergeten... O+

Fijn Fien! Goed bezig die kleine van jou en leuk dat je vriend nog lekker 2 weken thuis is!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164177476
Arja! Wat een liefje! O+

Luna, jouwe ook en WAT EEN EPISCH PAK! O+

Jagar, fiets ze!

Fien superlekker dat je vriend ook nog vrij heeft. Dat vind ik hier echt zoooo prettig, mijne nu nog drie weken. M'n eigen verlof vind ik wel akelig hard gaan. :'( ik word er wat zenuwachtig van.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:08:48 #45
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164177755
Ohhh arja en luna wat een schattige foto's O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164178304
Arja die ogen O+

Luna dat pakje hebben wij ook, zo leuk. Maar het is een 50 en past nu al nauwelijks meer.

Vanochtend thuisbezoek van het consultatiebureau. Verpleegkundige van de oude stempel, dus ik heb haar maar een beetje laten praten met haar verouderde protocollen 8-) Baby is nu 4040 gr met 16 dagen, ben trots op hem!
pi_164178835
Ja dat pakje is echt leuk en was volgens mij maar 3 euro in de aanbieding. Ik kreeg er op facebook ook al vragen over.
pi_164179801
Arja, wat een dropje O+

Lunamatic, ontzettend lieve foto! O+

Ik las over goed groeiende babies *O*
pi_164180190
Luna, wat schattig, met die hond O+ .

Oh no Molo! }:| Stom is dat!

[ Bericht 16% gewijzigd door groofskendezoveelste op 02-08-2016 18:05:49 ]
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 17:18:32 #50
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164180700
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:54 schreef Arja het volgende:
Ja die ogen zijn echt groot en zo helder.
Mijn vader noemt haar "tweety" en daar lijkt ze ook wel een beetje op :D

Molo wat is spruw?
Hoe groot is L. nu?

Luna wat cute met de hond O+

nouk: "swaddle me"??
Je bedoelt denk ik Sull maar een swaddle me is ook een inbakerslaapzak :)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164184052
Arja wat een prachtige kijkers O+
Luna ook al zo'n lieve foto O+
pi_164184079
Ohhhh leuk foto's O+ !!!

Wat een knap meisje Arja! Inderdaad mooie grote ogen!

& Luna mooi pakje! Wat ligt hij lekker :)!

Balen Sillie :* ! Geen goede nacht gehad?

Ik heb niet publiekelijke gevoed. Dat vind ik echt niet fijn... Daardoor voelde ik me wel heel erg beperkt in mijn vrijheid omdat ik bij elke voeding thuis wilde zijn, zodat ik haar wel live kon voeden. Dus kon je hooguit 2,5 of 3 u van huis.. & ik heb na de kraamweek eigenlijk ook niet meer gekolfd. De borstvoeding verliep in het begin heel moeizaam omdat het aanleggen niet goed ging. Toen heb ik alles gekolfd en daarna lukte het aanleggen plotseling wel & durfde ik eigenlijk niet meer te kolven omdat ik bang was vraag/aanbod door de war te sturen...

Groofskendezoveelste, wat vroeg 4 uur. Kan me wel voorstellen dat je dan nog even wilt verder slapen, maar wat lief dat ze dan zo naar je lacht O+ !

Veel plezier met fietsen Jagar!

Ohhh das balen Molo : (!

Oh L. is net hard achterover gevallen. Ik vind dat zo erg en zo eng :'( ... Daarna is ze nog wel anderhalf uur wakker geweest en gewoon alert en heeft nog goed de fles leeg gedronken, maar ik maak me dan zo bezorgd... : (
pi_164188447
Een baby hier met hand- voet- mond- ziekte. Het kost wat moeite maar de oppas voor morgen is weer geregeld, want geen KDV. Een flinke discussie met de eigenaresse gehad, maar snap haar nu wel. Baby ziet er weer zo sexy uit. De krentebaard is nog steeds een beetje zichtbaar en daar zitten nu blaasjes op.

Ook al zo'n ontzettend lieve foto Luna!

Molo aan de Nystatine :(
Arme L. Ik denk dat je geen zorgen hoeft te maken als ze normaal functioneert Vieve. Ik denk dat je het direct merkt als het niet goed is.

Fijne vakantie Jager!
pi_164188618
Adrian, Beterschap! Ik hoop dat je baby er niet al te veel last van heeft.

Ik ben voor het eerst weer ongesteld, twee en halve maand na de bevalling. Had nog wel wat langer mogen duren....
pi_164192554
Het gaat nu weer goed. Heeft heel veel last gehad van wat nu achteraf zijn bultjes in zijn mond / keel bleken te zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Adrian4 op 03-08-2016 09:08:56 ]
pi_164194201
Goedemorgen!

Ik heb zojuist weer een lk gesproken en nu ga ik s avonds toch maar een fles aanbieden. Ze blijft zoveel komen s nachts dat ik steeds vermoeider raak. Dus vanavond proberen. Laatste voeding kolven en dan in plaats daarvan maar eens een tijdje over op een fles, kijken of dat een iets langere pauze geeft, zodat ik in elk geval één keer langer dan twee uur kan slapen. :')

Ze was heel begripvol over de situatie en gaf aan dat de ochtendvoeding sowieso de meest voedzame is, maar dat als je overdag nergens je rust kunt nemen de kans groot is dat er teveel energie in andere zaken gaat zitten dan in het aanmaken van een goede voeding. Dus de kans is heel reëel dat ze gewoon te weinig voedzame melk krijgt om langer op te slapen.

En daarbij ga ik over op twee borsten per keer. Doen de andere bv moeders dat ook al? C is een maand oud nu en een flinke baby.

[ Bericht 0% gewijzigd door groofskendezoveelste op 03-08-2016 10:35:44 ]
pi_164194342
Twee voedingen per keer? Hoe bedoel je dat? :@

Mijn bv baby krijgt ook 's avonds een fles. Daar zijn we mee begonnen omdat we echt prutnachten hadden (W. kwam vanaf 22:30 elk half uur). Man gaf 'm dan om 22 nog een fles en ik lag dan rond 19 al in bed om in ieder geval iets te kunnen slapen. Inmiddels slaapt W. stukken beter, dus is die fles eigenlijk niet meer nodig, maar mijn borsten zijn niet meer ingesteld op nog een late voeding dus we hebben het zo gelaten. Bevalt hier prima.
pi_164194435
Oeps, twee borsten. Aangepast.
pi_164194465
Oh Sillie, fijn om te lezen vind ik dat.

En het is niet ten koste van je bv gegaan, als ik het goed begrijp? En ging jij dan kolven op het moment dat je man een fles gaf? En gaf je gekolfde melk of kv?

Echt, ik ben jaloers op (hulp van) mannen in de nacht }:| ;)

[ Bericht 52% gewijzigd door groofskendezoveelste op 03-08-2016 10:50:25 ]
pi_164195276
Groofs, 2 borsten per keer is toch niet een kwestie van 'al'? Volgens mij is dat juist waar mensen in het begin veelal mee starten. Bij mij is het wisselend, maar iig regelmatig 2 (vaak met een pauzetje tussendoor door comateuze praktijken). Ik zou zelfs denken dat als je nu steeds 1 doet en overgaat naar 2, de nachten al redelijk snel iig ietsjes beter worden.
pi_164195286
ach Groofsken, ik heb hier een man,, maar die is niet zoveel hulp in de nacht. Die slaapt overal doorheen.

Ik geef soms 1 borst per keer, soms 2 per keer. In het begin heb ik inderdaad heel bewust 2 per keer gegeven. Nu hoe het uitomt. Maar goed, mijn baby is ook 10.5 maand, dat maakt wel wat uit.
pi_164195414
Ik gaf in 't begin ook altijd twee borsten per keer, die gingen allebei leeg ;) Nu verschilt 't hoeveel ze drinkt, maar zoals Jager al zegt, ze is wat ouder en dat maakt veel verschil. Het veranderde hier ongeveer elke drie maanden. De eerste drie maanden was nonstop voeden, daarna elke twee-drie uur en nu elke drie-vier uur ongeveer.

Ik ben geen lk, maar ben ik de enige die de opmerking over voedzame melk om op te slapen een beetje gek vind? Als zelfs ondervoedde moeders zeer voedzame bv kunnen geven..

Succes iig groofs :* Niet slapen is zwaaaaar
  woensdag 3 augustus 2016 @ 12:04:57 #63
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164196188
Hier, ondanks inmiddels over op de fles, ook geen hulp van man s nachts. Die het ook gek vindt dat ik boos word als hij vraagt of hij even z'n ogen dicht mag doen op de bank, in het weekend }:|

Sterkte groofs!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164196316
Ik geef nog steeds 2 borsten, al doe ik 's nachts vaak wel maar een, maar dat is meer omdat we dan allebei in slaap vallen ;) Sowieso komt ze nog om de drie uur, maar over het algemeen is het drinken en doorslapen, dus trek ik het wel. Hele nachten echt bezig zijn (zoals vannacht :O) vind ik toch echt wat minder.

En ik zou hier eventueel wel hulp van man kunnen krijgen 's nachts, maar dan zijn we allebei wakker, dus dat vind ik niet zo nuttig. 's Ochtends mag hij er wel uit van me :+ Maar mijn meneer is altijd zo lief om me op mn vrije dagen te laten tukken overdag O+
pi_164196567
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 10:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh Sillie, fijn om te lezen vind ik dat.

En het is niet ten koste van je bv gegaan, als ik het goed begrijp? En ging jij dan kolven op het moment dat je man een fles gaf? En gaf je gekolfde melk of kv?

Echt, ik ben jaloers op (hulp van) mannen in de nacht }:| ;)
Ik kolfde in het begin mee, maar later niet meer. Was het zat en had er op dat moment ook wel vrede mee om af te bouwen (W. was toen 6 maanden). Maar het ging prima, ook toen W ging doorslapen. Nu drinkt 'ie rond 20 nog bij mij, krijgt een fles rond 22 en komt dan weer rond 6/7 uur. Mits een doorslaapnacht, want bij ziek/tandellende komt 'ie wel snachts. Dan leg ik 'm wel gewoon aan, maar doorslaap of niet; mijn productie trekt dat tot dusver gewoon. W. is inmiddels 9 maanden.
Oh en bv of kv; in eerste instantie bv, maar toen ik stopte met meekolven zijn we 'm kv gaan geven. W. krijgt dus voor de nacht 1 voeding kv, de rest bv. En VV uiteraard inmiddels.

2 borsten biedt ik hier al vanaf dag 1 aan. Soms wil 'ie de tweede niet, soms wel..

[ Bericht 5% gewijzigd door silliegirl op 03-08-2016 12:28:31 ]
pi_164196591
Vind ik ook erg gek bloesem, alle melk die je maakt is voedzaam..

Dot, hier ook, ik laat mijn lief 's nachts lekker slapen zodat hij op kan staan met de peuter en ik nog een half uurtje langer kan liggen met de baby 's ochtends. Op die manier zijn we allebei even uitgerust! Ik maak hem alleen wakker om 's nachts een luier te verschonen als dat nodig is, maar meestal lukt het precies met 1 luier de nacht door.

Het scheelt ook dat de baby naast me ligt en ik hem zo'n beetje slapend kan aanleggen als ie 's nachts wil drinken.

Verder geef ik hier bij deze baby 1 borst per keer. De peuter kreeg er altijd 2, totdat ik weer zwanger was, toen werd het te gevoelig en doseerde ik naar 1 borst per keer zodat ze in ieder geval 2x per dag kon drinken. :)
pi_164196749
Hier ook, ik doe de nachten en vriend staat op met peuter en dan dutten baby en ik nog even! Dat doet mij in ieder geval erg goed (en sowieso ben ik geen ster in ochtenden :+ nachtelijk voeden gaat me beter af dan 's morgens opstaan. Want dan moet je uit bed. :') )
  woensdag 3 augustus 2016 @ 12:31:16 #68
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164196792
Hier ook twee borsten per keer tenzij madame eerder afhaakt.

Mensen met cosleeper: staat die van jullie gewoon los aan het bed of is die nog bevestigd aan het bed? Wij hebben nu sinds een aantal dagen een tweedehands cosleeper maar hij staat los en ik vind dat best eng eigenlijk. Vroeg me af of dat normaal is.

En ik vraag me ook af of hij wel goed gemonteerd is. Hij staat op de hoogste stand, maar het tussenstuk is bij het hoofd en voeteneinde open. De tussenplankjes konden volgens man maar op 1 manier gemonteerd worden en die sluiten die delen dus niet af. Helaas geen handleiding meer bij het ding dus kunnen niet opzoeken hoe hij hoort. Volgens mij is het er een van petite amelie. Weet niet of iemand toevallig hier een handleiding heeft van zo'n ding?



Die plankjes zitten bij ons dus onder het verlengstuk omdat het volgens man niet anders past.

[ Bericht 15% gewijzigd door Chanty op 03-08-2016 12:36:38 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164196848
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:31 schreef Chanty het volgende:
Hier ook twee borsten per keer tenzij madame eerder afhaakt.

Mensen met cosleeper: staat die van jullie gewoon los aan het bed of is die nog bevestigd aan het bed? Wij hebben nu sinds een aantal dagen een tweedehands cosleeper maar hij staat los en ik vind dat best eng eigenlijk. Vroeg me af of dat normaal is.

En ik vraag me ook af of hij wel goed gemonteerd is. Hij staat op de hoogste stand, maar het tussenstuk is bij het hoofd en voeteneinde open. De tussenplankjes konden volgens man maar op 1 manier gemonteerd worden en die sluiten die delen dus niet af. Helaas geen handleiding meer bij het ding dus kunnen niet opzoeken hoe hij hoort. Volgens mij is het er een van petite amelie. Weet niet of iemand toevallig hier een handleiding heeft van zo'n ding?
Onze cosleeper van BabyBay had een verlengstuk waarmee je hem aan het bed vast zet ja.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 12:37:38 #70
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164196928
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:34 schreef Dot. het volgende:

[..]

Onze cosleeper van BabyBay had een verlengstuk waarmee je hem aan het bed vast zet ja.
Hoe wordt dat vastgezet aan het bed dan? Want bij ons zit er verder niks bij om aan het bed te monteren. Ga denk ik morgen naar de bouwmarkt om iets te halen om eraan te schroeven wat we dan aan het best kunnen vasthaken.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164197346
Met een riem of spanband konden we het bedje aan ons bed vastmaken. Aan beide zat een plank.
pi_164197384
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:18 schreef Svane het volgende:
Groofs, 2 borsten per keer is toch niet een kwestie van 'al'? Volgens mij is dat juist waar mensen in het begin veelal mee starten. Bij mij is het wisselend, maar iig regelmatig 2 (vaak met een pauzetje tussendoor door comateuze praktijken). Ik zou zelfs denken dat als je nu steeds 1 doet en overgaat naar 2, de nachten al redelijk snel iig ietsjes beter worden.
Hmmm, ik kan me dan meteen schuldig voelen he, blijkbaar had ik al veel eerder op twee kunnen/ moeten overstappen. Nou ja, ze groeit goed en is ook meestal heel voldaan, behalve dat ze s nachts erg snel steeds weer komt.

De lk gaf ook aan dat een flesje inderdaad misschien maar een paar keer nodig was, dat de nachten snel beter worden als ik twee borsten ga aanbieden.

[ Bericht 0% gewijzigd door groofskendezoveelste op 03-08-2016 13:03:13 ]
pi_164197441
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:27 schreef Bloesem. het volgende:
Ik gaf in 't begin ook altijd twee borsten per keer, die gingen allebei leeg ;) Nu verschilt 't hoeveel ze drinkt, maar zoals Jager al zegt, ze is wat ouder en dat maakt veel verschil. Het veranderde hier ongeveer elke drie maanden. De eerste drie maanden was nonstop voeden, daarna elke twee-drie uur en nu elke drie-vier uur ongeveer.

Ik ben geen lk, maar ben ik de enige die de opmerking over voedzame melk om op te slapen een beetje gek vind? Als zelfs ondervoedde moeders zeer voedzame bv kunnen geven..

Succes iig groofs :* Niet slapen is zwaaaaar
Dat ligt niet aan de lk, maar aan mijn slordige woordkeuze. Waarschijnlijk zei ze gewoon minder. Dat je 's ochtends de meest volle borsten hebt, kan dat? Dat je naar de avond toe minder voeding aanmaakt, en dat dat in geval van te weinig rust nemen en teveel energie aan andere zaken kwijt zijn, nog versterkt wordt? Dat denk ik, want ze gaf ook aan gekolfde voeding te kunnen geven in die fles, dus dan zit het hem puur in de hoeveelheid en niet in de voedzaamheid.

Sorry dames, ik ben niet heel helder meer na zoveel slechte nachten. (En ik ben al niet zo'n ster in formuleren :') )
pi_164197519
Ze heeft trouwens ook elke voeding een hele volle luier :o Dat snap ik dan ook weer niet. :')
pi_164197831
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Dat ligt niet aan de lk, maar aan mijn slordige woordkeuze. Waarschijnlijk zei ze gewoon minder. Dat je 's ochtends de meest volle borsten hebt, kan dat? Dat je naar de avond toe minder voeding aanmaakt, en dat dat in geval van te weinig rust nemen en teveel energie aan andere zaken kwijt zijn, nog versterkt wordt? Dat denk ik, want ze gaf ook aan gekolfde voeding te kunnen geven in die fles, dus dan zit het hem puur in de hoeveelheid en niet in de voedzaamheid.

Sorry dames, ik ben niet heel helder meer na zoveel slechte nachten. (En ik ben al niet zo'n ster in formuleren :') )
Mijn lk vertelde me dat ook inderdaad. Dat je naar de avond toe minder voeding aanmaakt en dat je 's ochtends het meeste hebt. Maar ik weet niet hoe dat zit met de relatie tussen de hoeveelheid melk en je eigen energieniveau. Voor mij was het in ieder geval een verklaring dat naar de avond toe de voedingen beter gingen. Ik had overproductie.

en verder een :* voor je nachten.
pi_164197926
Hier extra vastgezet met een spanband.

Voor mensen met een wiegformaat bedje: wanneer hebben jullie de baby over gedaan naar ledikant? Mijn grootste past qua lengte prima maar zwaait nu soms met z'n armpjes tegen de spijlen (drukke baby O+).

Tav voedzaamheid, met kolven zie ik wel duidelijk meer vettere melk in de ochtend dan in de avond, misschien bedoelde ze dat?

Viev6 hoe gaat t met L na de val?

Adrian, zielig van je kleintje, hoe lang duurt dat normaal?

[ Bericht 26% gewijzigd door Madivi op 03-08-2016 13:35:44 ]
pi_164198229
Wij hadden wieltjes onder de cosleeper en daar zat een rem op. Werkte hier prima. Hij stond gewoon los tegen het bed aan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_164198573
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:21 schreef Madivi het volgende:
Hier extra vastgezet met een spanband.

Voor mensen met een wiegformaat bedje: wanneer hebben jullie de baby over gedaan naar ledikant? Mijn grootste past qua lengte prima maar zwaait nu soms met z'n armpjes tegen de spijlen (drukke baby O+).

Tav voedzaamheid, met kolven zie ik wel duidelijk meer vettere melk in de ochtend dan in de avond, misschien bedoelde ze dat?

Viev6 hoe gaat t met L na de val?

Adrian, zielig van je kleintje, hoe lang duurt dat normaal?
Misschien wel ja :D . In elk geval leek het me een kundige vrouw. Ik had haar laatste ook gesproken en ze wilde nu even de hele situatie 'kennen' en horen wat het probleem was. Ze vroeg ook heel lang door en ik vond haar opmerkingen prettig en goed klinken.

Na goed, het flesje is in huis, en ook een paar zakjes kv. We gaan het zien. En ondertussen bied ik vanaf nu twee borsten aan en dan zal de tijd het leren of een flesje nodig is/ blijft. Eerst eens kijken of een grotere hoeveelheid melk voor het slapen gaan wat doet. De groten zijn uit spelen zodat ik in elk geval even rustig aan kan doen en zo zoeken we verder.

Het is oké, we doen ons best en het komt goed. One way or another. Het blijft een heerlijk kind O+ .
pi_164198879
's Avonds heb je wel 'slaapstofjes' in je borstvoeding! Dus geef in ieder geval ook 's avonds voor het slapen gaan óók de borst. :)

Hier is de baby trouwens 's avonds altijd in de draagdoek of bij mij op schoot (alleen in bed in het donker vind ik nog niet tof). Als ie op schoot ligt, ligt ie ook veel aan de borst omdat ie dan wat onrustiger is door alles wat er om hem heen gebeurd.
Vlak voor het slapen zit ie standaard in de draagdoek, hij slaapt dan super diep als we hem in bed leggen (tegelijk met dat ik zelf in bed ga). Hij drinkt 's avonds ergens tussen 10 en 12 voor het laatst, gaat dan dus even in de draagdoek tot ik in bed ga en hij komt doorgaans pas tegen het ochtendgloren weer voor een voeding.

Heb je de baby 's avonds ook bij je Groofs? Of ligt ze dan in bed?
Is het eventueel een optie om haar 's avonds bij je te nemen en d'r lekker veel/lang aan de borst te laten (sabbelen) zodat ze veel zuigbehoefte kan bevredigen en ook d'r buikje goed rond kan drinken?! Of is ze geen slaapsabbelaar?
Veel babies doen dit volgens mij ook wel automatisch, 's avonds 'clusteren' en veel aan de borst liggen. Misschien dat dat ook kan helpen dat ze dat 's nachts minder nodig heeft.

Bij jou in bed slapen was niet heel erg een optie toch? Ik heb het idee dat het hier helpt dat het bed naar mij ruikt. Ook overdag met in bed slapen. En dat ie mij ziet als ie een oog open doet.
Daarnaast helpt het mij dus om hem 's nachts makkelijk aan te leggen zodat ik er amper wakker van hoef te worden mocht ie willen drinken.
Zou het kunnen helpen om een gedragen kledingstuk/shirt of iets wat je op je huid hebt gehad langere tijd onder haar te leggen in het bed? Dat ze je ruikt 's nachts en daardoor misschien rustiger slaapt?
Staat haar bedje vlakbij jouwe? Ik heb hier het idee dat ademhalingsgeluid ook veel helpt bij het slapen van baby.

Ik moet zeggen dat de peuter hier ook lang dronk 's nachts en ook veel, vaak wel 4x. Maar ze sliep er wel bij en ik kon het liggend. Na een klein poosje was ik eraan gewend en kon ik goed slapen zo zelf. En dan heel soms had ik een lange uitslaap om weer even alle kleine beetjes bij te tanken.
Nu een heel goed slapende baby, dat is wel fijn. Ik heb lange uitslaapochtenden nu ook eigenlijk helemaal niet nodig!
pi_164199579
Ik kan natuurlijk eerst zelf voeden en dan een flesje nageven ^O^ .

Vanaf een uur of drie à vier zit ze bijna nonstop bij mij in de doek, omdat madam zich nog niet zo heel goed wakker weg laat leggen en ik dan een hoop moet doen (koken, afwassen, avondrituelen met de anderen). Als S in bed ligt om 20.00 uur zit ik nog een uurtje met C op de bank en dan ga ik samen met haar naar bed. Ze ligt in een eigen bedje, maar wel op mijn kamer. vanaf een uur of vier in de ochtend ligt ze bij mij in bed, maar dan slaap ik nauwelijks meer. Ik voed liggend in mijn bed en leg haar dan slapend weer terug. Dat gaat prima tot een uur of vier in de ochtend dus. Dan laat ze zich niet meer wegleggen.

De andere twee sliepen ook niet bij mij in bed, maar in een eigen bedje op mijn kamer. Dat ging prima. Ik kan me niet precies herinneren hoeveel of vaak ze dronken, maar op dit moment is het van belang wat energie terug te vinden voor mij, omdat ik er voor de rest van het gezin ook wil en moet ! zijn. S kwam ook vaak weet ik nog, en ook lang. Maar R sliep op dezelfde bv snel door.
pi_164199595
Klusteren s avonds doen we al trouwens.
pi_164199782
Cosleeper stond hier met spanbanden aan het bed vast.

Beterschap Adrian, met de HMV-ziekte. Wolk kreeg vermoedelijk waterpokken de week nadat de krentenbaard over was, daar werd ik ook wel even chagrijnig van in verband met het niet gebruik kunnen maken van het KDV. Gelukkig mocht Wolk uiteindelijk wel blijven omdat ze er niet zeker van waren dat het waterpokken waren.
pi_164199984
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:37 schreef Chanty het volgende:

[..]

Hoe wordt dat vastgezet aan het bed dan? Want bij ons zit er verder niks bij om aan het bed te monteren. Ga denk ik morgen naar de bouwmarkt om iets te halen om eraan te schroeven wat we dan aan het best kunnen vasthaken.


Een blokje rond de spijlen met daaraan een soort haak.

Inmiddels ligt ze in een ledikant-cosleeper en die staat gewoon klem tussen bed en muur. Daarmee dus meteen de vraag beantwoordt wanneer een baby het wiegje uit ging, met 4,5 maand :+
pi_164200321
Ja. Ik vind het stom van mezelf, maar ik word er ook chagrijnig van wanneer Willem niet naar het KDV mag. Ik heb het gevoel dat ik dan constant aan het regelen ben en het is dan zo gedoe. En vooral omdat het toen met zijn krentenbaard en nu ook, nu het qua ziek zijn veel beter gaat, hij zo'n vrolijk vriendje is.

Ik heb al verschillende lengtes gehoord van de HVM ziekte en dat zal per geval ook wel anders zijn. Maar Willem is drie dagen en nachten flink ziek geweest. Vooral zo zielig toen ik het niet in de gaten had en ik hem gewoon een kiwi wilde geven. Die was natuurlijk zurig en dat deed pijn aan de bultjes in zijn mond en keel. Nu heeft ie 5 dagen blaasjes en die zijn nu echt zichtbaar een stuk minder appte mijn ma net. *O*

[ Bericht 45% gewijzigd door Adrian4 op 03-08-2016 15:15:15 (aanvulling) ]
pi_164200896
Hoeveel dutjes doen jullie 9+ maanders nog? Ik
loop er nu al een week mee te kloten. Meneer wil NIET slapen tussen 7;00 en 12:00. Dan is ie doodmoe en varieert zijn dutje van 1 tot 2 uur. Vervolgens is ie rond 17:00 weer moe, maar als ik 'm dan nog laat slapen is 'ie 's avonds niet op bed te krijgen. Maar wakker houden werkt ook niet -O-
pi_164201155
Die van mij (9,5 maanden) doet nog steeds drie dutjes op een dag. De eerste twee zijn ongeveer 1,5 uur en de laatste een half uurtje / drie kwartier. Slaapkop.
Ik probeer de laatste te skippen, omdat het gaan slapen voor de nacht zo'n drama is tegenwoordig. Maar dat lukt vaker niet dan wel. Hij is gewoon moe en niet te genieten. Maar ik merk wel dat als het wel lukt met twee dutjes het 's avonds gemakkelijker gaat.
pi_164201184
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 15:26 schreef silliegirl het volgende:
Hoeveel dutjes doen jullie 9+ maanders nog? Ik
loop er nu al een week mee te kloten. Meneer wil NIET slapen tussen 7;00 en 12:00. Dan is ie doodmoe en varieert zijn dutje van 1 tot 2 uur. Vervolgens is ie rond 17:00 weer moe, maar als ik 'm dan nog laat slapen is 'ie 's avonds niet op bed te krijgen. Maar wakker houden werkt ook niet -O-
Hierzo is het tussen 6 uur en 7 uur wakker worden, om half 12 naar bed voor 1,5 a 2,5 uur. vaak is ze dan om half 6, 6 uur ook wel moe. We wandelen dan vaak buiten nog een stuk in de draagzak waarin ze wat wegdommelt. Om 7 uur gaat ze weer naar bed.

Dit ook pas sinds een week of 2, sinds ze de middag slaap ook niet meer wilden doen.
pi_164201710
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 14:33 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik kan natuurlijk eerst zelf voeden en dan een flesje nageven ^O^ .

Vanaf een uur of drie à vier zit ze bijna nonstop bij mij in de doek, omdat madam zich nog niet zo heel goed wakker weg laat leggen en ik dan een hoop moet doen (koken, afwassen, avondrituelen met de anderen). Als S in bed ligt om 20.00 uur zit ik nog een uurtje met C op de bank en dan ga ik samen met haar naar bed. Ze ligt in een eigen bedje, maar wel op mijn kamer. vanaf een uur of vier in de ochtend ligt ze bij mij in bed, maar dan slaap ik nauwelijks meer. Ik voed liggend in mijn bed en leg haar dan slapend weer terug. Dat gaat prima tot een uur of vier in de ochtend dus. Dan laat ze zich niet meer wegleggen.

De andere twee sliepen ook niet bij mij in bed, maar in een eigen bedje op mijn kamer. Dat ging prima. Ik kan me niet precies herinneren hoeveel of vaak ze dronken, maar op dit moment is het van belang wat energie terug te vinden voor mij, omdat ik er voor de rest van het gezin ook wil en moet ! zijn. S kwam ook vaak weet ik nog, en ook lang. Maar R sliep op dezelfde bv snel door.
Misschien nog proberen om een shirt of doek met geur van jezelf onder haar te leggen in het bed. Dan ruikt ze je wel heel dichtbij?! Evt. om 4 uur 's ochtends je slaapshirt uitdoen en dat samen met haar in het bedje leggen? Dan blijft je geur meteen bij d'r en het is 'lekker warm'.
pi_164202096
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 15:26 schreef silliegirl het volgende:
Hoeveel dutjes doen jullie 9+ maanders nog? Ik
loop er nu al een week mee te kloten. Meneer wil NIET slapen tussen 7;00 en 12:00. Dan is ie doodmoe en varieert zijn dutje van 1 tot 2 uur. Vervolgens is ie rond 17:00 weer moe, maar als ik 'm dan nog laat slapen is 'ie 's avonds niet op bed te krijgen. Maar wakker houden werkt ook niet -O-
9 maanden pas over een week of wat, maar wakker om 06:15, om 08:00/08:30 naar bed (hangt ook van kleuter af of die naar school moet, nu niet) dan is ie wakker rond 10:00/10:30.

Om 13:00 weer naar bed tot 15:00 ongeveer. En dan om 19:00.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164202457
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 15:59 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Misschien nog proberen om een shirt of doek met geur van jezelf onder haar te leggen in het bed. Dan ruikt ze je wel heel dichtbij?! Evt. om 4 uur 's ochtends je slaapshirt uitdoen en dat samen met haar in het bedje leggen? Dan blijft je geur meteen bij d'r en het is 'lekker warm'.
Yes, zal ik ook proberen. Alle 'beetjes' kunnen helpen, denk ik.
pi_164202672
Hier ook weer twee slaapjes nadat ze er een tijd lang soms maar 1 deed. Zelfde schema als Kuukske zo ongeveer! Alleen wordt Wolk wat later wakker, tussen 7 en 8. Na een uurtje of anderhalf a twee gaat ze alweer voor haar eerste dutje. Tweede dutje was vandaag van 13:30 tot 16:00.

Ik probeer haar vandaag wat vaker iets te eten te geven (de andere dagen deze week is ze op de opvang omdat ik in de laatste fase van mijn scriptie zit) maar dan komt het er op neer dat ze als ze wakker is de helft van de tijd zo ongeveer in de kinderstoel zit (geen snelle eter) en we niet langer dan een half uur naar buiten kunnen vanwege of eten of slapen.

Het is de meest vaak gestelde vraag in dit topic geloof ik, maar hoe vaak eten andere wat oudere baby's?

Hier was het eerst (net als op het KDV) ontbijt (met nog iets van fruit) rond 8/9 uur, dan slaapje, dan lunch, dan slaapje, dan fruit of een rijstewafel en dan avondeten.
pi_164202805
Telt 8 maanden ook? Want die van mij doet nog drie a vier dutjes :@ Ze wordt rond 7 wakker, dan dutje van ongeveer 9-11, dan een half uurtje dutten rond 13, dan dutje van ongeveer 1430-1630, dan een half uurtje dutten rond 18 en dan rond 1930 naar bed. Slaapkop O+
  woensdag 3 augustus 2016 @ 16:52:52 #93
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164202957
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 14:53 schreef Dot. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Een blokje rond de spijlen met daaraan een soort haak.

Inmiddels ligt ze in een ledikant-cosleeper en die staat gewoon klem tussen bed en muur. Daarmee dus meteen de vraag beantwoordt wanneer een baby het wiegje uit ging, met 4,5 maand :+
Zoiets zat ik dus ook te denken om te maken. Of spanbanden kan misschien ook, ff met man overleggen. En ga toch nog eens zelf naar die plankjes kijken of dat echt niet anders gemonteerd kan worden.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 3 augustus 2016 @ 16:54:34 #94
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_164202988
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:38 schreef LuDann het volgende:
Hier ook weer twee slaapjes nadat ze er een tijd lang soms maar 1 deed. Zelfde schema als Kuukske zo ongeveer! Alleen wordt Wolk wat later wakker, tussen 7 en 8. Na een uurtje of anderhalf a twee gaat ze alweer voor haar eerste dutje. Tweede dutje was vandaag van 13:30 tot 16:00.

Ik probeer haar vandaag wat vaker iets te eten te geven (de andere dagen deze week is ze op de opvang omdat ik in de laatste fase van mijn scriptie zit) maar dan komt het er op neer dat ze als ze wakker is de helft van de tijd zo ongeveer in de kinderstoel zit (geen snelle eter) en we niet langer dan een half uur naar buiten kunnen vanwege of eten of slapen.

Het is de meest vaak gestelde vraag in dit topic geloof ik, maar hoe vaak eten andere wat oudere baby's?

Hier was het eerst (net als op het KDV) ontbijt (met nog iets van fruit) rond 8/9 uur, dan slaapje, dan lunch, dan slaapje, dan fruit of een rijstewafel en dan avondeten.
Hier meestal ook 2 slaapjes, afhankelijk van hoe laat ze wakker wordt (meestal 7.45) slaapt ze van 11-12 en weer van 16-17.30. Daarna gaat ze wel weer best laat naar bed, rond 22 pas. Dat zou ik wel wat eerder willen, maar dat is lastig.

Eten doet ze als wij eten, maar dan is ze er vrij snel klaar mee. Ze eet nog steeds weinig en na 15 min is het wel afgelopen. Soms geef ik haar een snack terwijl ze speelt, rijstwafeltje of banaan ofzo.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_164203016
Chanty, wij hebben dezelfde cosleeper en die staat met een stuk touw en lijmklemmen aan ons bed vast. Bij ons sluit dat houten stukje wel goed aan.

M is nu 2,5 maand en ik denk dat hij er misschien nog een maand in kan. Dan moeten we op zoek naar een andere oplossing of hem op zijn eigen kamer laten slapen, wat ik tegen die tijd vast eigenlijk nog niet wil.
pi_164203190
Bij ons stond/staat de cosleeper tussen bed en muur vastgeklemd.

T slaapt 2 keer. Als ik jullie schema's lees word ik jaloers al is het hier een heel stuk beter als hoe het vroeger was. Meestal wordt T 6.30 wakker, gaat hij om 9 weer naar bed, tot 10.30. Dan van 2.30-3.15, en om 19.00 weer in bed.

En hij eet als wij eten, en soms stop ik hem tussendoor nog wat toe. Hij krijgt nog vaak genoeg de borst en groeit goed...
pi_164203725
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 17:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Bij ons stond/staat de cosleeper tussen bed en muur vastgeklemd.

Ik zie dat vaker op foto's. Is dat niet onhandig met overdag in bed leggen? Of als iemand anders (bijv. opa/oma) ze op bed wil leggen?
  woensdag 3 augustus 2016 @ 17:54:14 #98
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164203981
ik vond dat niet onhandig er was gewoon nog een klein stukje over om langs het bed te lopen, en als je in slaap voed is het helemaal handig.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 17:58:37 #99
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164204076
Zo, wat gaat het hier hard :D

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:54 schreef Arja het volgende:
Ja die ogen zijn echt groot en zo helder.
Mijn vader noemt haar "tweety" en daar lijkt ze ook wel een beetje op :D

Molo wat is spruw?
Hoe groot is L. nu?

Luna wat cute met de hond O+

nouk: "swaddle me"??
Schimmelinfectie (candida), net zoiets sufs als voetschimmel. Niet ernstig, maar vervelend. Het is heel beginnend en ze heeft alleen een lichte witte aanslag op haar tong, dus ze heeft er geen last van (kan naar zijn om te drinken voor kleintjes en ze kunnen luieruitslag krijgen).
Behandeling wordt eerst even alternatief, mocht dat niet helpen, dan nyastine-spul.
Gisteren bij consultatiebureau geweest, ze is nu 54,5 cm en 4719 gram. Spekbeentjes :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 3 augustus 2016 @ 17:59:19 #100
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164204093
Hier zijn we sinds gisteren een beetje ritme aan het aanhouden, is voor iedereen wel handiger, weet baby ook beetje meer waar ze aan toe is :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164204521
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 17:59 schreef Molo het volgende:
Hier zijn we sinds gisteren een beetje ritme aan het aanhouden, is voor iedereen wel handiger, weet baby ook beetje meer waar ze aan toe is :)
Als het lukt hoor ik graag hoe je dat doet! Dat zou ik namelijk ook graag willen maar mijn baby denkt daar toch heel anders over :') .
  woensdag 3 augustus 2016 @ 18:25:00 #102
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164204579
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 17:59 schreef Molo het volgende:
Hier zijn we sinds gisteren een beetje ritme aan het aanhouden, is voor iedereen wel handiger, weet baby ook beetje meer waar ze aan toe is :)
Ik doe dat nu ook sinds 2 weken, geeft een hoop rust idd!

Ik ben een ontaarde moeder btw, mijn baby slaapt al vanaf 2 weken oud op d'r eigen kamer :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 3 augustus 2016 @ 18:30:47 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164204668
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:20 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Als het lukt hoor ik graag hoe je dat doet! Dat zou ik namelijk ook graag willen maar mijn baby denkt daar toch heel anders over :') .
:D

Nou, in ieder geval beetje normale en vaste tijden naar bed met zijn allen, ipv dat ik nog tot 3 uur 's nachts met haar beneden zit omdat ik toch niet kon slapen enzo. Baby bleef dan miepen als ik haar dan eenmaal in bed legde (en werd dan pas rustig tot ze tussen ons in lag, maar ik vind dat toch wat eng omdat we een smal bed hebben en ik een lompe hork ben die haar best kan pletten enzo :') )..
Geen idee of het gaat helpen, maar we gaan het zien. Is voor mij ook wel weer handig, ritme, ookal heb ik er intense hekel aan, het is toch gewoon echt beter voor me.

En nu zit ik aan een glas radler, want daar had ik zin in :9

Vanmiddag trouwens de tweede opmerking van (vreemd) iemand dat ik een te makkelijke moeder ben. Ik zat baby tijdens wandelen een flesje te geven op een bankje. Blijkbaar ben ik ook ontaard Nouk :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 3 augustus 2016 @ 18:32:48 #104
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164204701
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:25 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ik doe dat nu ook sinds 2 weken, geeft een hoop rust idd!

Ik ben een ontaarde moeder btw, mijn baby slaapt al vanaf 2 weken oud op d'r eigen kamer

Even gefixed voor je.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_164204940
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:30 schreef Molo het volgende:

[..]

:D

Nou, in ieder geval beetje normale en vaste tijden naar bed met zijn allen, ipv dat ik nog tot 3 uur 's nachts met haar beneden zit omdat ik toch niet kon slapen enzo. Baby bleef dan miepen als ik haar dan eenmaal in bed legde (en werd dan pas rustig tot ze tussen ons in lag, maar ik vind dat toch wat eng omdat we een smal bed hebben en ik een lompe hork ben die haar best kan pletten enzo :') )..
Geen idee of het gaat helpen, maar we gaan het zien. Is voor mij ook wel weer handig, ritme, ookal heb ik er intense hekel aan, het is toch gewoon echt beter voor me.

En nu zit ik aan een glas radler, want daar had ik zin in :9

Vanmiddag trouwens de tweede opmerking van (vreemd) iemand dat ik een te makkelijke moeder ben. Ik zat baby tijdens wandelen een flesje te geven op een bankje. Blijkbaar ben ik ook ontaard Nouk :+
Wat had je dan moeten doen? Je baby honger laten hebben tot je eindelijk weer thuis bent? :D
  woensdag 3 augustus 2016 @ 18:54:33 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164205113
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:46 schreef Skittles het volgende:

[..]

Wat had je dan moeten doen? Je baby honger laten hebben tot je eindelijk weer thuis bent? :D
Dat hoorde binnen te gebeuren aldus witte broeken brigade _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 3 augustus 2016 @ 18:59:24 #107
409579 LuDann
All the way
pi_164205238
Nou, wat raar zeg. Borst of fles, kan allebei prima buiten.
pi_164205293
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat hoorde binnen te gebeuren aldus witte broeken brigade _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
Ja logisch hoor, ik neem ook altijd m'n ijsje of broodje eerst mee naar huis voor ik het opeet :+ :') Baby's moeten maar leren geen honger te krijgen buiten
  woensdag 3 augustus 2016 @ 19:02:32 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164205307
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:59 schreef LuDann het volgende:
Nou, wat raar zeg. Borst of fles, kan allebei prima buiten.
ja joh, rare mensen :')
boeit me geen flikker hoor, maar je zal maar hormonaal labiel en beetje onzeker zijn. Sufkutten.

Ik kreeg wel bij de Turkse supermarkt gratis hapjes omdat de baby er eindelijk was (kwam tijdens mijn zwangerschap weleens een lachmacun halen bij ze :D :D ) en twee kindjes vonden het een heel mooi jongetje O+

(het is een meisje, maar goed, ze had blauw met groen aan dus ik snap dat wel van die kindjes :D :D )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164205664
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 17:40 schreef Madivi het volgende:

[..]

Ik zie dat vaker op foto's. Is dat niet onhandig met overdag in bed leggen? Of als iemand anders (bijv. opa/oma) ze op bed wil leggen?
Overdag voedde ik vaak in slaap. En nog nooit heeft iemand anders hem in bed gelegd..
  woensdag 3 augustus 2016 @ 19:19:50 #111
409579 LuDann
All the way
pi_164205721
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:54 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Hier meestal ook 2 slaapjes, afhankelijk van hoe laat ze wakker wordt (meestal 7.45) slaapt ze van 11-12 en weer van 16-17.30. Daarna gaat ze wel weer best laat naar bed, rond 22 pas. Dat zou ik wel wat eerder willen, maar dat is lastig.

Eten doet ze als wij eten, maar dan is ze er vrij snel klaar mee. Ze eet nog steeds weinig en na 15 min is het wel afgelopen. Soms geef ik haar een snack terwijl ze speelt, rijstwafeltje of banaan ofzo.
Misschien kun je overwegen haar eerder wakker te maken in de ochtend? Zo kun je het misschien wat verschuiven. Ik heb daar zelf ook wel eens over na gedacht maar het lukte me niet om er eerder uit te gaan in die tijd. :') Ben nog steeds erg dankbaar voor het feit dat ze zo uitslaapt.

Hoe vaak krijgt ze bv?

Ik denk dat ik mijn vraag over eten beter in het dreumestopic kan stellen. :P
pi_164205802
Molo das diezelfde brigade die beweren dat hun kinderen met een half jaar al zindelijk waren zeker? :+ .. lekker heel veel lak aan hebben :@

Mijn eerste sliep vanaf dag 1 al op haar eigen kamertje :@
  woensdag 3 augustus 2016 @ 19:28:37 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164205889
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Molo das diezelfde brigade die beweren dat hun kinderen met een half jaar al zindelijk waren zeker? :+ .. lekker heel veel lak aan hebben :@

Mijn eerste sliep vanaf dag 1 al op haar eigen kamertje :@
mijn moeder behoort tot die brigade, alles wat ik vraag over hoe het ging toen ik klein was is óf dat ze het niet meer weet, óf het was vrij spartaans. En i was een baby from hell volgens haar :D

Vroeger (en nog) sliepen veel baby`s vanaf dag 1 op hun eigen kamer. Ik vind voor mezelf heel fijn dat ze bij ons op de slaapkamer ligt, maar moet iedereen echt voor zich weten. Mijn zusje heeft mini na een paar weken op zijn eigen kamer gelegd omdat zowel zij als haar man van elke omdraai-beweging al wakker werden en dus geen slaap kregen, dat schiet natuurlijk ook niet op
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164205964
Bij nr 2 en bij deze baby eerst bij ons op de kamer hoor :Y

Ik wist toen niet beter :@
pi_164206148
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:20 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Als het lukt hoor ik graag hoe je dat doet! Dat zou ik namelijk ook graag willen maar mijn baby denkt daar toch heel anders over :') .
Zijn er vaste momenten waarop het "mis" loopt? Wat zou je anders willen?

Wat hier helpt zijn de standaard dingen: elke ronde weer vaste volgorde en plaatsen houden. Dwz luier op commode of badje, dan eten op de bank, dan spelen óf erop uit óf bezoek, dan rustig worden bij eerste signalen vermoeidheid (prikkelarme omgeving, weinig oogcontact, niet meer praten) en weer slapen.

En zoals je al eens zei, op dagen dat t nergens op lijkt maar proberen dat te accepteren en in "schema" doen wat er wél gaat...
  woensdag 3 augustus 2016 @ 20:28:40 #116
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164207210
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 16:55 schreef lunamatic het volgende:
Chanty, wij hebben dezelfde cosleeper en die staat met een stuk touw en lijmklemmen aan ons bed vast. Bij ons sluit dat houten stukje wel goed aan.

M is nu 2,5 maand en ik denk dat hij er misschien nog een maand in kan. Dan moeten we op zoek naar een andere oplossing of hem op zijn eigen kamer laten slapen, wat ik tegen die tijd vast eigenlijk nog niet wil.
Staat hij bij jullie op de hoogste stand ook? Volgens mij kan het met die houtplankjes als afsluiting wel als we hem lager zetten maar dat wil ik niet. Ik ga dat ding in het weekend eens ontleden. Niet dat ik denk meer technisch inzicht te hebben dan mijn man maar toch :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 3 augustus 2016 @ 20:33:31 #117
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164207433
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:30 schreef Molo het volgende:

[..]

:D

Nou, in ieder geval beetje normale en vaste tijden naar bed met zijn allen, ipv dat ik nog tot 3 uur 's nachts met haar beneden zit omdat ik toch niet kon slapen enzo. Baby bleef dan miepen als ik haar dan eenmaal in bed legde (en werd dan pas rustig tot ze tussen ons in lag, maar ik vind dat toch wat eng omdat we een smal bed hebben en ik een lompe hork ben die haar best kan pletten enzo :') )..
Geen idee of het gaat helpen, maar we gaan het zien. Is voor mij ook wel weer handig, ritme, ookal heb ik er intense hekel aan, het is toch gewoon echt beter voor me.

En nu zit ik aan een glas radler, want daar had ik zin in :9

Vanmiddag trouwens de tweede opmerking van (vreemd) iemand dat ik een te makkelijke moeder ben. Ik zat baby tijdens wandelen een flesje te geven op een bankje. Blijkbaar ben ik ook ontaard Nouk :+
Mag dat ook niet meer? :') maar goed dat ik mijn tieten niet zat te flashen toen ze langs liep :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164207591
Die witte broeken brigade.. Hier wordt er vanuit die hoek steevast gevraagd "hoe laat W. weer een dutje gaat doen?"
Weet ik veel, als 'ie moe is? :') Dan voel ik me
ook altijd een ontaarde moeder :P
  woensdag 3 augustus 2016 @ 20:54:35 #119
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_164208301
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:19 schreef LuDann het volgende:

[..]

Misschien kun je overwegen haar eerder wakker te maken in de ochtend? Zo kun je het misschien wat verschuiven. Ik heb daar zelf ook wel eens over na gedacht maar het lukte me niet om er eerder uit te gaan in die tijd. :') Ben nog steeds erg dankbaar voor het feit dat ze zo uitslaapt.

Hoe vaak krijgt ze bv?

Ik denk dat ik mijn vraag over eten beter in het dreumestopic kan stellen. :P
Les 1 van ouderschap is volgens mij 'maak nooit een slapende baby wakker', dus dat doe ik niet. Bovendien ligt ze dan zo lief nog met mn man in bed, terwijl ik alvast opsta om te werken (meest productieve uur van de dag!).

Ze krijgt echt nog iets van 10 x bv per dag... maar dat is per keer hoogstens 2 minuten. Behalve bij het 's avonds naar bed brengen, dan is het soms een uur lang drinken en rondkruipen. Als we terug zijn van vakantie ga ik wel proberen daar wat aan te doen, want het is wel een beetje irritant...

Idd eet Wolk meer dan een gemiddelde dreumes zie ik!

Wat gek trouwens die wittebroekenbrigade! Ik heb vanaf het begin altijd overal gevoed, thuis met bezoek of buiten, en nog nooit een rare opmerking gehad. Misschien komt het door mijn 'had-je-wat-hoofd'... of ik heb gewoon zo'n schattige baby dat iedereen verliefd wordt :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_164208815
Wolk eet een stuk meer dan O LuDann! Lijkt me absoluut niet te weinig, zeker icm borstvoeding.

O eet: 8:00 150ml papfles, 11:30 2 boterhammen, 15:00 1,5 stuk fruit, 18:15 veel avondeten, 19:15 130ml papfles. En daarbij water zoveel hij wil en af en toe een koekje, maisboogjes of yoghurt. En meestal van 10 tot 11:30 een slapen, en van 15:30 tot 17:00. Naar bed tussen 19:00 en 20:00 uur
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 3 augustus 2016 @ 21:38:45 #121
409579 LuDann
All the way
pi_164209976
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 20:54 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Les 1 van ouderschap is volgens mij 'maak nooit een slapende baby wakker', dus dat doe ik niet. Bovendien ligt ze dan zo lief nog met mn man in bed, terwijl ik alvast opsta om te werken (meest productieve uur van de dag!).

Ze krijgt echt nog iets van 10 x bv per dag... maar dat is per keer hoogstens 2 minuten. Behalve bij het 's avonds naar bed brengen, dan is het soms een uur lang drinken en rondkruipen. Als we terug zijn van vakantie ga ik wel proberen daar wat aan te doen, want het is wel een beetje irritant...

Idd eet Wolk meer dan een gemiddelde dreumes zie ik!

Wat gek trouwens die wittebroekenbrigade! Ik heb vanaf het begin altijd overal gevoed, thuis met bezoek of buiten, en nog nooit een rare opmerking gehad. Misschien komt het door mijn 'had-je-wat-hoofd'... of ik heb gewoon zo'n schattige baby dat iedereen verliefd wordt :)
10 keer bv is wel veel ja, dat is hier 5 of 6 keer. En je baby is gewoon te schattig natuurlijk, 1 keer knipperen met die mooie kijkers en iedereen is om. O+
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 21:06 schreef FlyingFish het volgende:
Wolk eet een stuk meer dan O LuDann! Lijkt me absoluut niet te weinig, zeker icm borstvoeding.

O eet: 8:00 150ml papfles, 11:30 2 boterhammen, 15:00 1,5 stuk fruit, 18:15 veel avondeten, 19:15 130ml papfles. En daarbij water zoveel hij wil en af en toe een koekje, maisboogjes of yoghurt. En meestal van 10 tot 11:30 een slapen, en van 15:30 tot 17:00. Naar bed tussen 19:00 en 20:00 uur
Ik denk dat ze evenveel eten als ik dat zo lees? Pap krijg ik er helaas echt niet in, dat lijkt me wel lekker aanzetten.
pi_164211122
Hier hebben we rond vier of 5 maanden de cosleeper weg gedaan ivm zwaaiarmljes en het gulliver ledikant neergezet mbv lijmklemmen.
Die staat er nu nog maar gaat na de vakantie ook weg want G slaapt sinds een maand op zijn eigen kamer.

Qua dutjes slaapt hij soms van 12 tot 3, en dan pas om zeven uur weer. Maar ik merk nu bij actief wordt dat hij echt meer slaap nodig heeft. Vandaag was hij bijvoorbeeld om zes uur wakker, slaap van half acht tot 9, daarna van 11 tot 1 geslapen, en van 3 tot 5. Moet zeggen dat hij van 20.30 tot 21.00 in zijn bedje tegen de knuffels heeft gekletst maar zolang hij nog vrolijk is, ach :')
  woensdag 3 augustus 2016 @ 22:45:17 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164212393
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 20:33 schreef Chanty het volgende:

[..]

Mag dat ook niet meer? :') maar goed dat ik mijn tieten niet zat te flashen toen ze langs liep :+
Dit leek me zo'n mens die er dan hoogstpersoonlijk een doekje over was komen gooien :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 3 augustus 2016 @ 22:50:22 #124
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164212532
Ik kreeg trouwens vandaag van mensen uit de buurt hier een tas met babyspullen in mijn handen gedrukt die van hun dochter waren geweest.
Maak ik het thuis open, zijn het allemaal super oude en vooral halve pakjes billendoekjes (sommige met schimmel en al :') ), en flesjes babyolie van paupermerken met een klein laagje er nog in _O-

Ik vond het wel weer een mooi cadeau dit _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164214395
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 21:38 schreef LuDann het volgende:

[..]

10 keer bv is wel veel ja, dat is hier 5 of 6 keer. En je baby is gewoon te schattig natuurlijk, 1 keer knipperen met die mooie kijkers en iedereen is om. O+

[..]

Ik denk dat ze evenveel eten als ik dat zo lees? Pap krijg ik er helaas echt niet in, dat lijkt me wel lekker aanzetten.
Qua eten wel ongeveer, maar bv er bij is natuurlijk wel veel voedzamer dan het water waar O het mee moet doen.

Heb je verschillende soorten pap geprobeerd? Pap van een bordje was hier ook geen succes, maar uit een papfles werkt hij het binnen een minuut naar binnen, ondanks pogingen tot een pauze. En je hebt natuurlijk ook tig soorten, misschien dat een andere smaak haar wel bevalt?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_164214441
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 22:50 schreef Molo het volgende:
Ik kreeg trouwens vandaag van mensen uit de buurt hier een tas met babyspullen in mijn handen gedrukt die van hun dochter waren geweest.
Maak ik het thuis open, zijn het allemaal super oude en vooral halve pakjes billendoekjes (sommige met schimmel en al :') ), en flesjes babyolie van paupermerken met een klein laagje er nog in _O-

Ik vond het wel weer een mooi cadeau dit _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Wat een mazzelaar ben je, zomaar vintage babyspul kado krijgen!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_164214884
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:25 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ik doe dat nu ook sinds 2 weken, geeft een hoop rust idd!

Ik ben een ontaarde moeder btw, mijn baby slaapt al vanaf 2 weken oud op d'r eigen kamer :')
Ik ben ontaarder!
  donderdag 4 augustus 2016 @ 04:03:40 #128
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164216057
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 00:20 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Ik ben ontaarder!
Hoe dan? :P
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164216178
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:31 schreef Chanty het volgende:
Hier ook twee borsten per keer tenzij madame eerder afhaakt.

Mensen met cosleeper: staat die van jullie gewoon los aan het bed of is die nog bevestigd aan het bed? Wij hebben nu sinds een aantal dagen een tweedehands cosleeper maar hij staat los en ik vind dat best eng eigenlijk. Vroeg me af of dat normaal is.

En ik vraag me ook af of hij wel goed gemonteerd is. Hij staat op de hoogste stand, maar het tussenstuk is bij het hoofd en voeteneinde open. De tussenplankjes konden volgens man maar op 1 manier gemonteerd worden en die sluiten die delen dus niet af. Helaas geen handleiding meer bij het ding dus kunnen niet opzoeken hoe hij hoort. Volgens mij is het er een van petite amelie. Weet niet of iemand toevallig hier een handleiding heeft van zo'n ding?

[ afbeelding ]

Die plankjes zitten bij ons dus onder het verlengstuk omdat het volgens man niet anders past.
Wij hebben deze ook :) remind me straks even maak ik een foto van hoe hij gemonteerd is.


E ligt er nu niet in :') half 5 een voeding en mijn mommy sences detecteerde 'iets' dus ik lag hier bij te lezen.. En idd half uur na voeding mikte hij hem eruit in een mooie boog over zijn schouder, hij bleef perfect droog & sliep gewoon door. Maar de muur, vloer, bed & matras kregen de volle laag..

Eens kijken of ik kan slapen met een jongetje aan mijn linker kant ipv rechter
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_164216257
quote:
6s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 04:03 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Hoe dan? :P
Vanaf dag 1 lag ie niet bij mij. Eerst paar dagen op de couveuseafdeling en toen op zijn eigen kamertje.
pi_164216290
Kennen jullie de grap van de baby die met een avondflesje wat langer ging slapen?

Ik ook niet, want de baby lustte het flesje niet. :')

Overigens kwam ze even vaak, maar had ik bij twee voedingen wel de indruk dat ze eigenlijk geen dorst had. Normaal drinkt ze echt de borst leeg en nu maar een paar slokken...

Ben benieuwd of dat toch de goede kant op gaat. Nu met twee borsten per keer.
pi_164216300
Goede grap babygroofs :D :')

Ken je dan ook de grap van de baby die twee keer doorsliep maar nu ineens al twee nachten komt om 21 en om 0030 en om 0415 en om 0615 en echt alleen maar te troosten is met een fles?

Ik wel }:| .
pi_164216308
Oh nee, wat een drama.
pi_164216311
Ik weet dat nog van de andere twee. Zo n stap terug is altijd vele malen zwaarder dan de vele voedingen in het begin.
pi_164216734
Nou idd! Zo kan ik me niet meer voorstellen hoe ik ooit drie keer per werkdag gekolfd heb :o

En over m'n nachten zeg ik maar even niks want daar valt geen peil op te trekken. Van *O* naar -O- naar :X naar :o en weer terug zeg maar. Ik kijk in dat opzicht uit naar het tweede jaar. Maar! Het heeft vast iets te maken met het feit dat mn baby nu kruipt, zich optrekt en vrolijker dan ooit is O+ O+ O+ O+ O+

Ik vroeg me trouwens nog af hoeveel (flessen/hoeveelheid) melk de elfmaanders hier overdag nog kregen/krijgen. En op welke momenten? Mijne krijgt nog bv maar het gaat me om de dagen dat ik er niet ben, vandaar de flessen. Hij drinkt bij mij vaker dan hij flessen krijgt.
pi_164216744
Nou idd ... Ik ben verwend en nu kijk ik dus scheel van vermoeidheid na ons nachtelijke schoonmaak avontuur

Hoop dat C & C snel doorhebben dat slapen heerlijk is.

Zo eens kijken of we de muur opnieuw moeten schilderen
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_164217045
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 08:24 schreef Mineola het volgende:
Nou idd! Zo kan ik me niet meer voorstellen hoe ik ooit drie keer per werkdag gekolfd heb :o

En over m'n nachten zeg ik maar even niks want daar valt geen peil op te trekken. Van *O* naar -O- naar :X naar :o en weer terug zeg maar. Ik kijk in dat opzicht uit naar het tweede jaar. Maar! Het heeft vast iets te maken met het feit dat mn baby nu kruipt, zich optrekt en vrolijker dan ooit is O+ O+ O+ O+ O+

Ik vroeg me trouwens nog af hoeveel (flessen/hoeveelheid) melk de elfmaanders hier overdag nog kregen/krijgen. En op welke momenten? Mijne krijgt nog bv maar het gaat me om de dagen dat ik er niet ben, vandaar de flessen. Hij drinkt bij mij vaker dan hij flessen krijgt.
Mijn elfmaander drinkt sinds een week helemaal geen melk meer. Wel twee keer pap met melk erin, maar geen losse melk meer. Die liet hij steeds vaker staan sinds hij zijn waterfles kon pakken wanneer hij wilde. Alleen bij heel warm weer krijgt hij er nog een om er wat extra vocht in te krijgen.

Met 10 maanden dronk hij overigens nog drie keer per dag, naast de papflessen.

Het cb raadde hier overigens aan om vanaf een jaar over te stappen op gewone melk, maar dat is vanaf kv, niet bv.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_164217136
Ik doe btw ook weer een keertje mee met slechte nacht klagen. Tweede nacht op rij dat meneer tussen 2 en 4:30 veel wakker is. Elke keer gaat hij wel weer redelijk snel rustig 'slapen' maar nog geen tien minuten later als je net weer goed ligt begint hij weer met huilen. Uiteindelijk heeft hij vandaag vanaf 4:30 tussen ons in geslapen. Slapen we wel bagger, maar dat is nog altijd beter dan niet slapen. Nu maar even zijn ochtendslaapje mee proberen te slapen, dat is dan wel weer het voordeel bij kind 1 (en iets waar ik nu al tegenop zie bij een kind 2, dat dat niet meer kan)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 4 augustus 2016 @ 09:45:13 #139
409579 LuDann
All the way
pi_164217848
FF: welke pap hebben jullie dan? Ik heb nog maar 1 soort geprobeerd, speltpap.

Ik kolf nog steeds 3 keer per werkdag, maar ik kan me gelukkig niet meer voorstellen dat ik ooit fulltime gekolfd heb. Pff. Hopelijk nooit weer.

Mijn bijna 12 maander krijgt 3 flessen bv per dag als ik er niet ben (over 9 uur verspreid). Ze drinkt max 60 cc per keer, de eerste fles vaak minder, 30 of 40 cc. Hoeveel drinkt die van jou dan, Mineola? Kv dan, neem ik aan? Want dan is koemelk misschien een optie, straks.

Hier de tweede nacht op rij zonder Ventolin, 1 keer wakker om 00:30, daarna om 6 uur weer maar toen sliep ze verder in ons bed tot in haar wakker maakte om 8:30. Prima nacht dus. O+

Dikke knuffel voor de slechte nachten. :*
pi_164217984
Nee borstvoeding krijgt hij LuDann. En het wisselt erg. Op de opvang dronk hij meestal nog twee flessen, totaal zo'n 150-250 ml schat ik (ik weet niet hoeveel ze weg moesten gooien maar ik gaf 250 ml mee ongeveer). En nu lijkt hij naar 1 fles van max 150 te gaan. Maar 1 fles leek me best weinig eigenlijk. Hij eet verder wel goed fruit, yoghurt, avondeten en brood (paar stukjes tot driekwart boterham bij ontbijt en lunch).

Met een jaar ga ik wel stoppen met kolven denk ik, dan wordt het diepvriesvoorraad en koemelk. Of bv als ik er ben.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 10:31:39 #141
409579 LuDann
All the way
pi_164218552
Ah ok, ik dacht dat je bedoelde helemaal gestopt te zijn met kolven al. :) Hier wisselt het ook heel erg, laatst had ze op de hele dag maar 30 cc op. Omdat ik alles ingevroren meegaf moest de rest weggegooid worden na het opwarmen en aanbieden, dus ik geef het nu vers mee en dan krijgt ze het koud.

Ik denk dat 1 fles van 150 best ok is? Wolk drinkt dat ook zo ongeveer maar dan in 3 keer. Nou ja, die groeit niet zo lekker maar ik denk niet dat het ligt aan wat ze binnenkrijgt.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 10:40:30 #142
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_164218686
F drinkt met 11.5 maanden ( :o ) ook niet zo heel veel melk meer. 's Ochtends en 's middags vaak een klein flesje (120ml). Voor het slapen wel een grote (pap)fles, en vaak 's nachts een fopfles met 150/3. Na onze vakantie (en zijn verjaardag) gaan we proberen langzaamaan over te stappen naar koemelk, 's nachts aangelengd met water. Maar de eerste weken zal dat wel weer mixen en mengen worden om m te laten wennen...
pi_164218724
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:45 schreef LuDann het volgende:
FF: welke pap hebben jullie dan? Ik heb nog maar 1 soort geprobeerd, speltpap.

Ik kolf nog steeds 3 keer per werkdag, maar ik kan me gelukkig niet meer voorstellen dat ik ooit fulltime gekolfd heb. Pff. Hopelijk nooit weer.

Mijn bijna 12 maander krijgt 3 flessen bv per dag als ik er niet ben (over 9 uur verspreid). Ze drinkt max 60 cc per keer, de eerste fles vaak minder, 30 of 40 cc. Hoeveel drinkt die van jou dan, Mineola? Kv dan, neem ik aan? Want dan is koemelk misschien een optie, straks.

Hier de tweede nacht op rij zonder Ventolin, 1 keer wakker om 00:30, daarna om 6 uur weer maar toen sliep ze verder in ons bed tot in haar wakker maakte om 8:30. Prima nacht dus. O+

Dikke knuffel voor de slechte nachten. :*
Wij geven gewoon Bambix, maar die hebben ze ook in meerdere smaken. Eerst havermout, toen fijne granen, nu volkoren volgens mij. O vindt ze allemaal heerlijk. Kant en klaar hebben ze ook en dan hebben ze ook met bijv banaan, vanille en biscuit. Ik vind die kant en klare echter te groot qua inhoud en te dun, dus maak m liever zelf. Daarom gebruiken wij ook Bambix en niet van die 'alleen water toevoegen' papjes.

Fijn dat de nachten bij jullie zoveel beter gaan nu! Zelfs zonder ventolin!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_164218900
Hier in 10.5 maand nog nooit doorgeslapen, en de meeste nachten zijn zoals die van Razz. Langzamerhand word ik er een beetje treurig van. Vannacht was het 23.30, 03.00, 05.00 en 06.00. Om 7 is de duutser er met hem uitgegaan.

Zeg andere vraag. Waar in NL koop je regenkleding voor een baby in maat 80/86? Het weer op vakantie zit nog niet echt mee...
pi_164218928
Poncho bij de hema?
pi_164218956
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:56 schreef Mineola het volgende:
Poncho bij de hema?
hebben die dat in de kleine maatjes? online zie ik dat alleen maar vanaf grotere maten.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 11:15:29 #147
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_164219180
Bij babykledingwinkels meestal wel. Daar zijn er vast zat van in Rotterdam :) en anders even naar Piekaboe in Delft fietsen!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_164219452
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:58 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

hebben die dat in de kleine maatjes? online zie ik dat alleen maar vanaf grotere maten.
Eh... Er is iig een rode van Jip en Janneke in 86-92 weet ik. 74-80 geen idee.

Ik weet even geen fysieke winkel, maar anders next? Dan heb je t morgen in huis.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 12:02:33 #149
327807 Mariposas
יה&#14
pi_164220124
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:58 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

hebben die dat in de kleine maatjes? online zie ik dat alleen maar vanaf grotere maten.
Ik zou gewoon een pakje of poncho maat 86 kopen, is de goedkoopste en makkelijkste oplossing denk ik. Heb ook een poncho en pakje maat 86, op de fiets maakt de lengte niet uit. En pijpen en mouwen slaan we om bij buiten spelen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_164222413
Chanty, ik heb vanochtend de cosleeper nog even bestudeerd en hij sluit eigenlijk alleen aan als de matras echt stevig tegen ons bed aangedrukt zit en daardoor dus een beetje minder breed wordt. Als de lijmklemmen losser zitten is er een gat van ongeveer 2cm, op zich valt dat mee want die ruimte wordt aan de onderkant van nature opgevuld door ons dekbed en aan de bovenkant door mijn kussen. We hebben hem ook op de hoogste stand staan hier.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 16:19:11 #151
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164225062
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 05:45 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Wij hebben deze ook :) remind me straks even maak ik een foto van hoe hij gemonteerd is.


E ligt er nu niet in :') half 5 een voeding en mijn mommy sences detecteerde 'iets' dus ik lag hier bij te lezen.. En idd half uur na voeding mikte hij hem eruit in een mooie boog over zijn schouder, hij bleef perfect droog & sliep gewoon door. Maar de muur, vloer, bed & matras kregen de volle laag..

Eens kijken of ik kan slapen met een jongetje aan mijn linker kant ipv rechter
Nou graag O+

En spuugbaby's.. Praat me er niet van. Altijd als ik madame in de cosleeper terug leg, spuugt ze zichzelf wakker :')

Luna: 2 cm vind ik niet erg, gaat erom dat ik nu bang ben dat het bed weg schuift en ze eruit kan kukkelen.

Hier heeft een van de katten gisteren op het logeerbed gepiest en in de kamer gepoept. Waarschijnlijk zat ze opgesloten en is uiteindelijk via de zolderschotten toch de kamer weer uit gekomen. Maar het matras is dus onbruikbaar (al vond man dat hij er nog wel op kon slapen met een handdoek over de vlek :r no way!). Iig ontdekten we dit toen Lucas hysterisch wakker werd. Man gaat dan met hem op de logeerkamer liggen maar dat ging nu dus niet. Gelukkig nu dus de cosleeper en zodoende kon Lucas tussen ons in liggen maar daar was hij eerst ook van overstuur want andere routine. Hadden al het plan voor een nieuw logeerbed dus vandaag is Amélie voor het eerst in de Ikea geweest :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Chanty op 04-08-2016 16:32:21 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164229221
Oef Lamb, wat een actie van je zoon :o . Kan me voorstellen dat je moe wordt van zo'n nachtelijke schoonmaakdienst ;) .
pi_164229743
Fijn zeg, zo'n kattenincident Chanty! :X

En nachtelijk spuugruimen is ook niks. -O-

Hier is hoektand 2 door, maar W. knapte er weinig mee op. Nadere inspectie in zijn mond toonde ook 2 op doorkomen staande voortanden aan }:| . Daarna mag het wel weer ff rustig zijn op tandjes vlak hoor, wat een ellende.
pi_164230072
Paracetamolletje als het echt biet meer te behappen is voor em? Snachts dan.

Wij zijn beland in de fase dat hij savonds niet maar dan ook echt niet zelf in slaap wil vallen in z'n eigen bed. :{ deze fase had ik verdrongen. :'). Nu slaapt ie tussen ons in. Gelukkig is het halve bak zomer. Maar dat wordt vast leuk op vakantie.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164230214
Is dat een fase ja? Ik was die ook vergeten idd, of oudste deed er niet aan. Maar hier ook idd, hij lijkt echt z'n draai niet te kunnen vinden in bed en zelf in slaap vallen gebeurt al weken (maanden?) niet meer. Bij mij dan, bij mijn man kan hij het wel }:|

Op vakantie lijkt het me ook matig ja, helemaal als je zou gaan kamperen.

Sillie wat sneu voor W dat ie zo'n last van tandjes lijkt te hebben. Had je al iets van dentinox geprobeerd? Ik zou ook PCM geven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mineola op 04-08-2016 21:32:41 (Verkeerde smilie) ]
pi_164230216
Bohh sillie, het ís ook heel ellendig! Ik geef Annie nu bij kiezenleed een zetpil voor het slapengaan. Ze slaapt daar dan een stuk beter op. Maar ik snap dat dat bij een baby toch anders is. Sterkte voor jullie en hopelijk komen ook de voortanden snel door!

Jagar al zolang zulke nachten :o Ik ben na twee van dit soort nachten al to-taal gesloopt :@ wat zwaar voor jullie!

Spuugbaby heb ik niet zo'n last van, lijkt me wel heel lastig. Wel vaak nog een golf(je) bij het boeren na de fles. En ik vergeet echt a l t i j d een hydrofiel te pakken voordat we aan een voeding beginnen :') . Ach, ik had het toch al opgegeven om er netjes uit te zien op dagen met dreumes en baby :+ .

Zoals nu: een broek met snotvegen en zandvlekken van de dreumesdramabui in de speeltuin. Een shirt met een schouder vol melkvlekken van Tas. En een bruine veeg bij de zoom waarvan ik maar gewoon hoop dat het geen poep is :') . Haar in een staart want dat valt nog zo enorm uit... En een bril met vetvlekken want telkens als ik 'm wil poetsen heeft er iemand iets nodig en vergeet ik het weer. Fashionable, niet :7 ?
pi_164230247
quote:
3s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 20:44 schreef Kuukske het volgende:
Paracetamolletje als het echt biet meer te behappen is voor em? Snachts dan.

Wij zijn beland in de fase dat hij savonds niet maar dan ook echt niet zelf in slaap wil vallen in z'n eigen bed. :{ deze fase had ik verdrongen. :'). Nu slaapt ie tussen ons in. Gelukkig is het halve bak zomer. Maar dat wordt vast leuk op vakantie.
Dat krijgt 'ie inderdaad al wel eens 's nachts, anders slaapt er niemand meer hier. En das ook echt sneu, dan dommelt 'ie elke keer in om dan toch niet te kunnen slapen dus weer huilen. Maar tis gewoon sneu.

Wij hebben die prut inslaapvalfase nu ook. Ik kan 'm nog in slaap voeden en dan wegleggen, maar zonder borst in slaap vallen = Groot Drama.
Overigens is videochatten met opa hier helemaal de bom! Maar eveneens Groot Drama als Opa ophangt }:|
pi_164230464
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 20:49 schreef Mineola het volgende:
Is dat een fase ja? Ik was die ook vergeten idd, of oudste deed er niet aan. Maar hier ook idd, hij lijkt echt z'n draai niet te kunnen vinden in bed en zelf in slaap vallen gebeurt al weken (maanden?) niet meer. Bij mij dan, bij mijn man kan hij het wel :r

Op vakantie lijkt het me ook matig ja, helemaal als je zou gaan kamperen.

Sillie wat sneu voor W dat ie zo'n last van tandjes lijkt te hebben. Had je al iets van dentinox geprobeerd? Ik zou ook PCM geven.
De oudste had het ook weet ik nog. Die sliep toen hij een jaar of 2,5 was zelf in. Dus we kunnen nog even. Slapend wegleggen na de avondfles lukte tot voor kort nog, nu ook niet meer. En nu weet ik het even niet :+.

Sillie, sneu hoor. Beter heb je het snel achter de rug! Of ja, W dan.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164231460
Sillie, sterkte met het tandenleed!

Kuukske, hopelijk op vakantie geen twijfelaartje op een tropisch eiland met zwoele nachten zonder airco voor jullie...

Razz, jij bent zelfs knap met snot, spuug, poep en vette bril 8-).

Chanty, kattenpis is geen kattenpis :r.

Hier een heel verkouden en zeer benauwde Twix. Hoest de longen uit zijn lijfje, verliest daardoor in zijn slaap voortdurend zijn speen, komt daardoor niet in diepe slaap en is dan verdrietig. Zo sneu :'(.
En hij hoeft zijn speen normaal niet perse maar wel als hij zich niet lekker voelt. Heel handig...
pi_164232659
Awh sillie wat sneu voor W! Hopelijk snel tandjes en dan even niks meer.

Malteser veel beterschap voor twix, ik vind het zo zielig voor 'm, arm kind ;(.

Pf ik was om half 10 pas thuis van werk en daar baal ik van, nu heb ik mini helemaal niet meer gezien. Gelukkig morgen vrij, lekker knuffelen.

Heb 3 dagen fotoshoot gedraaid, vermoeiende lange dagen zijn dat. En dan die modellen, allemaal van die leuke meiden met prachtige lichamen en dan hebben ze een kind en dan denk ik HOE DAN?!! *propt nog een snickers in d'r mond :'(*.
Nee ok volgende week is m'n self-esteem wel weer op peil, no worries, het is tijdelijk :P.
pi_164232770
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 21:35 schreef Malteser het volgende:
Sillie, sterkte met het tandenleed!

Kuukske, hopelijk op vakantie geen twijfelaartje op een tropisch eiland met zwoele nachten zonder airco voor jullie...

Razz, jij bent zelfs knap met snot, spuug, poep en vette bril 8-).

Chanty, kattenpis is geen kattenpis :r.

Hier een heel verkouden en zeer benauwde Twix. Hoest de longen uit zijn lijfje, verliest daardoor in zijn slaap voortdurend zijn speen, komt daardoor niet in diepe slaap en is dan verdrietig. Zo sneu :'(.
En hij hoeft zijn speen normaal niet perse maar wel als hij zich niet lekker voelt. Heel handig...
Hier doe ik soms een hydrofiel monddoekje om speen en nek/ schouders (beetje zoals een cowboy), als hij dan uit hun mond valt blijft hij voor hun mond "hangen" en sabbelen ze m zo naar binnen. Als ze dan dieper slapen haal ik m weg. Misschien is dat een idee?
pi_164237505
Chanty, bah, kattenpis.. Gelukkig hadden jullie even een oplossing.

Zusje, geniet van vandaag! En die modellen trainen heel hard en eten heel weinig.

Malteser, Beterschap voor Twix!

Hier ook een ongelukkige baby, want darmpjesproblemen. M had al 4 dagen niet gepoept en was gisteren ineens een paar uur lang ontroostbaar. Toen hij weer gekalmeerd was kwam de poep, die keihard was. Vannacht was hij ook weer onrustig, ik ben van 2 tot 5 wakker geweest om hem te troosten en nu lijkt de ergste pijn weer voorbij. Hij is sinds gisteren ook weer zo winderig. Ik vind het echt zo sneu voor hem en weet ook niet wat ik nog kan doen om het te verlichten. Ik probeer zijn buikje warm te houden en over zijn darmpjes te wrijven, of een warm badje, of hem op zijn buik laten liggen, maar dat lijkt allemaal niet genoeg verlichting te geven. We geven zijn bijvoeding ook al iets verdund in de hoop dat hij minder verstopt raakt, dat leek een tijdje te helpen, maar de afgelopen dagen dus toch weer niet.
pi_164237877
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 21:35 schreef Malteser het volgende:
Sillie, sterkte met het tandenleed!

Kuukske, hopelijk op vakantie geen twijfelaartje op een tropisch eiland met zwoele nachten zonder airco voor jullie...

Razz, jij bent zelfs knap met snot, spuug, poep en vette bril 8-).

Chanty, kattenpis is geen kattenpis :r.

Hier een heel verkouden en zeer benauwde Twix. Hoest de longen uit zijn lijfje, verliest daardoor in zijn slaap voortdurend zijn speen, komt daardoor niet in diepe slaap en is dan verdrietig. Zo sneu :'(.
En hij hoeft zijn speen normaal niet perse maar wel als hij zich niet lekker voelt. Heel handig...
Ahw Twix ;( beterschap!

We gaan niet naar een exotisch eiland. Maar hoop wel op een breed bed :')
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:21:20 #164
409579 LuDann
All the way
pi_164238448
Jeetje Malteser wat vervelend dat Twix weer zo benauwd is. -O- Ik hoop dat het snel weer beter gaat.

Kuukske, fijne vakantie!

Luna, sneu van de verstopping zeg! Ik weet even niet meer hoe oud hij is, maar misschien pruimen pureren en dat geven?
pi_164238732
Och Malteser, sterkte. Luna, dat klinkt ook niet fijn zeg. Jij ook sterkte.

Hier weer een prutnacht. Dat begon al toen de duutser zei toen hij ging slapen "laten we kijken hoe lang T ONS laat slapen". Dat bedoelde hij als grapje, maar ik werd er heel verdrietig van, want T laat hem altijd slapen en maakt mij een aantal keer per nacht wakker. Ik was echt zo verdrietig. Maar goed, dat is weer goed gemaakt. Daarna voeding om half 12, half 3 en 6. Na de voeding van half 3 was hij wakker tot 5. Zo heerlijk. Nu maar koffie.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:45:30 #166
56471 pinquit
oh my lama!
pi_164238876
Ik zou dat ook niet zo'n leuk grapje vinden geloof ik :{
Thank God voor koffie, :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_164238986
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:37 schreef Jagärtrut het volgende:
Och Malteser, sterkte. Luna, dat klinkt ook niet fijn zeg. Jij ook sterkte.

Hier weer een prutnacht. Dat begon al toen de duutser zei toen hij ging slapen "laten we kijken hoe lang T ONS laat slapen". Dat bedoelde hij als grapje, maar ik werd er heel verdrietig van, want T laat hem altijd slapen en maakt mij een aantal keer per nacht wakker. Ik was echt zo verdrietig. Maar goed, dat is weer goed gemaakt. Daarna voeding om half 12, half 3 en 6. Na de voeding van half 3 was hij wakker tot 5. Zo heerlijk. Nu maar koffie.
Oh heb jij er ook zo één :{ .

Ik vroeg gisterochtend na een k** nacht of hij de volgende nacht wilde doen. Nou, dat was wel wat problematisch, want hij was zo moe na z'n eerste werkweek bij z'n nieuwe baan en had zich zo verheugd op z'n vrije vrijdag en lekker lang slapen.

Ja nee OK. Schat, 2013 belde. Je weet wel, toen je nog geen gezin had }:| .
pi_164239079
Mannen snappen het niet allemaal. Hier isnhet niet anders. Telt ook wel mee dat de kindjes allebei snachts naar mij toe trekken.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164239138
Jagär :* c_/ Herkenbaar. Of dingen als "goh hij heeft best goed geslapen he vannacht?". Eh nou nee? Alleen word ik heel pissig van zulke opmerkingen, want idd, ik ben steeds degene die eruit mag. En die ene keer dat hij er wel uit gaat, dan ben ik alsnog wakker omdat hij zo lang erover doet wakker te worden dat baby ook behoorlijk wakker is en moeilijker te troosten is. Waardoor ik dan maar ga voeden want daardoor slaapt iedereen het snelst. Aaaaaargh :( /rant
Gelukkig zijn onze kinders zo leuk he? :+

Ik merk zelf dat ik na slechte nachten een beetje uitkijk naar zijn verjaardag vanwege mijn irreële hoop dat hij vanaf 1 jaar beter slaapt. Wat helemaal niet hoeft natuurlijk, maar ik laat mezelf nog even in die waan. O-)
Gelukkig kan ik het over het algemeen goed relativeren omdat ik weet dat het tijdelijk is en het écht écht écht beter wordt. En anders helpt af en toe hier spuien en vooral overdag leuke dingen ondernemen, dat heeft echt een positieve invloed op mijn gemoedstoestand. Maar dat stomme meeveren is soms echt lastig!

En Twix weer ziek, wat sneu toch weer. Beterschap! Speendoekje helpt hier goed voor zelf terugvinden trouwens.
pi_164239190
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:51 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Oh heb jij er ook zo één :{ .

Ik vroeg gisterochtend na een k** nacht of hij de volgende nacht wilde doen. Nou, dat was wel wat problematisch, want hij was zo moe na z'n eerste werkweek bij z'n nieuwe baan en had zich zo verheugd op z'n vrije vrijdag en lekker lang slapen.

Ja nee OK. Schat, 2013 belde. Je weet wel, toen je nog geen gezin had }:| .
Hier nog zo 1. En ik kan vervolgens op mn kop gaan staan, maar hij is ook moe en heeft dan slaap nodig.
Ik zat gisteravond om 00:30 nog met een schreeuwende baby. En man is vrij vandaag, ik
moet werken. Ipv dat hij dan baby overneemt, maar neeee. Hij was moe |:( .
Uiteindelijk sliep W. van 00;45 tot 5;00 ofzo, dus gelukkig nog wel wat kunnen slapen.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 10:08:26 #171
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_164239251
Pfff sterkte met de slechte nachten! :*
Mijn man helpt gelukkig wel mee 's nachts, maar dan is ie 's ochtends wel heeeel moe en moet ie echt uitslapen...

En Twix ook sterkte, gauw beter worden!

Vandaag de laatste dag een baby :o vorig jaar om deze tijd had ik al meer dan 24 uur gebroken vliezen, geen wee te bekennen. Dus door de stad gewandeld, ijsjes gegeten... heel vreemd gevoel. :?
Morgen vet feest bij overgrootoma! *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 10:10:45 #172
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164239295
Het gras is niet altijd groener bij de buren, zo zie je maar :') :Y)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164239344
Wat veel slechte nachten zeg, balen! Misschien heb ik de goede nacht gestolen van iemand, mijn excuses. Hij heeft echt suuuuperlang geclusterd gisteravond, maar sliep toen van 23-4.30. Tien minuutjes drinken en toen weer tot 7.45 :o Heel fijn. Ik denk mn eerste keer langer dan 3 uur slapen achter elkaar sinds hij er is, dat voelt toch wel zeer fijn!

Toen had hij wel dermate dorst dat hij keihard aan het atten was dat hij daarna alles weer over iedereen heen blerkte, dat was ook een primeur.

Verder heb ik gisteren de wenochtenden voor het kdv ingepland, en dat moet ik nog even mentaal verwerken zeg, pffffff. Gelukkig duurt het nog even. Maar niet lang. In dat opzicht was een kind baren tijdens studie veel fijner, toen heb ik het eea geschoven met stages en thesis enzo dus was ik het eerste jaar echt veel thuis.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 10:25:01 #174
409579 LuDann
All the way
pi_164239512
Bij het normale 1 tot 3 keer wakker worden is man ook geen hulp (en daar heb ik me ook wel eens over beklaagd :P ), maar gelukkig wel toen het echt drama was. Een paar nachten geleden bijvoorbeeld wilde Wolk, helemaal opgefokt door de Ventolin, 's nachts niet meer slapen en toen is hij om 3 uur 's nachts buiten met haar gaan wandelen in de Tula tot ze sliep. Hij was pas om 5 uur terug en moest de volgende dag weer werken.

Maar als het gewoon een speen terugduwen is of een voeding, tja hier ook het probleem dat man zeer moeilijk wakker te krijgen is, ik heb die speen al 6 keer terug gestopt tegen de tijd dat hij uit bed gekropen is. En ik ben dan toch wakker, kan ik me liggen ergeren of er zelf even uit. Idealiter werd man nog eerder wakker dan ik, en loste het op voor ik mijn ogen open kon doen, maar ja. Daarin verschillen we kennelijk toch. Hij slaapt overal doorheen en bij mij gaat een huiltje echt als een mes door mijn ziel zo ongeveer. :')
pi_164239516
Die opmerkingen van jullie wederhelften :o .. echt wtf? :?
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 10:25:43 #176
409579 LuDann
All the way
pi_164239524
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 10:08 schreef SaskiaR het volgende:
Pfff sterkte met de slechte nachten! :*
Mijn man helpt gelukkig wel mee 's nachts, maar dan is ie 's ochtends wel heeeel moe en moet ie echt uitslapen...

En Twix ook sterkte, gauw beter worden!

Vandaag de laatste dag een baby :o vorig jaar om deze tijd had ik al meer dan 24 uur gebroken vliezen, geen wee te bekennen. Dus door de stad gewandeld, ijsjes gegeten... heel vreemd gevoel. :?
Morgen vet feest bij overgrootoma! *O*
OMG. *O* Niet te geloven he. Alweer een jaar geleden! Superleuk, zo'n groot feest! Heel veel plezier vast.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 10:26:09 #177
409579 LuDann
All the way
pi_164239534
*speendoekje kopen op lijstje schrijft*
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 10:37:17 #178
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164239735
Ik heb me ook liggen ergeren vannacht. Heb denk ik 3 a 4 uur in totaal geslapen. Verder was ik alleen maar bezig met speen erin, Aaien, muziek aan, handje vasthouden. En meneer lag prinsheerlijk te snurken. En dat begon al toen we naar bed gingen en ik klaar was met voeden maar zij nog wakker. Ik moest de badkamer nog in maar ipv dat hij het even overneemt, gaat ie slapen -O- nou ja, meestal helpt hij wel begin van de nacht. En verder bekommert hij zich om Lucas. Al is dat momenteel verhuizen naar het andere bed en verder slapen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164239821
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 10:00 schreef Mineola het volgende:
Jagär :* c_/ Herkenbaar. Of dingen als "goh hij heeft best goed geslapen he vannacht?". Eh nou nee? Alleen word ik heel pissig van zulke opmerkingen, want idd, ik ben steeds degene die eruit mag. En die ene keer dat hij er wel uit gaat, dan ben ik alsnog wakker omdat hij zo lang erover doet wakker te worden dat baby ook behoorlijk wakker is en moeilijker te troosten is. Waardoor ik dan maar ga voeden want daardoor slaapt iedereen het snelst. Aaaaaargh :( /rant
Gelukkig zijn onze kinders zo leuk he? :+

Ik merk zelf dat ik na slechte nachten een beetje uitkijk naar zijn verjaardag vanwege mijn irreële hoop dat hij vanaf 1 jaar beter slaapt. Wat helemaal niet hoeft natuurlijk, maar ik laat mezelf nog even in die waan. O-)
Gelukkig kan ik het over het algemeen goed relativeren omdat ik weet dat het tijdelijk is en het écht écht écht beter wordt. En anders helpt af en toe hier spuien en vooral overdag leuke dingen ondernemen, dat heeft echt een positieve invloed op mijn gemoedstoestand. Maar dat stomme meeveren is soms echt lastig!

En Twix weer ziek, wat sneu toch weer. Beterschap! Speendoekje helpt hier goed voor zelf terugvinden trouwens.
In mijn hoofd is die magische grens 2 :+ Of ja, toen ging Stip pas doorslapen en we zijn hem nu met een Nijntje wekker aan het rekken 's ochtends, maar half 7 is al heel schappelijk.

En idd, op stap vind ik de dagen zoveel makkelijk dan thuis :Y Gisteren een rondje stad gedaan en dan zijn we allemaal zo versleten dat we allemaal even tukken O+ Huishouden laat ik gewoon voor wat het is. Kleding kun je ook zo van het wasrek wel aan :+

Mijn vriend is wel heel begripvol met de nachten en ik mag hem ook altijd wakker maken om iets te doen of het bed uit te gaan voor peuter. Zelf wakker worden duurt even, want hij slaapt met oordopjes :) Niet vanwege de kinderen overigens.
pi_164240075
Hoi :W ik kom me hier ook maar eens melden. Afgelopen zondag ben ik bevallen van onze superlieve dochter O+ Ze doet het erg goed en ze drinkt aan de borst! Wat een verschil met mijn eerste zeg...toen heb ik fulltime gekolft.
Ik heb wel nog veel moeite om haar goed aan te leggen en een goede houding te vinden. En vaak valt ze ook snel in slaap aan de borst. Maar dat word vast beter!
Ze heeft wel af en toe flink last van krampjes, dus ik had infacol gehaald. Maar volgens de kraamhulp zit daar veel suiker in en haar advies is om rooibosthee te drinken, ik ben benieuwd :)

Oh over de kraamhulp gesproken...iemand een idee voor een afscheidscadeau? Ze is op dieet, dus een doos bonbons is geen optie :+

Verder voel ik me alsof er niets gebeurd is, zo gek! Bij mijn eerste kon ik de eerste week echt niet zitten door de hechtingen en voelde ik me erg slap enzo, en nu eigenlijk geen last van de hechtingen en wandel ik vrolijk door het huis :D
pi_164240329
Jongens, wat doen jullie? Mijn beeld van samen, van een relatie, van een man die je helpt en er ook is... Alles aan duigen!

Mijn broertje is superlief trouwens voor zijn vrouw en dochtertje. Ondanks dat hij allang weer moet werken en dus overdag gewoon fit moet zijn, neemt hij 's nachts de helft van de taken gewoon op zich. (Voeding, luier, enz)... O+
pi_164240360
Angela, welkom!

Mijne was ook op dieet, en ik ben niet van de hele grote cadeaus, maar een plantje met een kaartje is prima toch? Ik had er toch een doosje merci bijgedaan (ondanks dieet) en een geboortekaartje van C.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 11:03:22 #183
56471 pinquit
oh my lama!
pi_164240367
Mijn man is geweldig! O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_164240392
Yes! ^O^ Fijn Pinq O+ .
pi_164240437
Ik moet vandaag tussen de dagelijkse dingen (was enzo) door de schuur opruimen en het zwembad uit elkaar halen. Pff, kan daar zo tegenop zien. Ook zoiets waarbij het me heerlijk lijkt om de taken te kunnen delen. :P

Ah wel, C slaapt bijna, dus ik ga zo maar eens aan de slag. Altijd weer fijn als het wel gewoon gebeurd is.
pi_164240466
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:03 schreef pinquit het volgende:
Mijn man is geweldig! O+
+1

Nja, mijn man dan, de jouwe ken ik niet :+
pi_164241272
Ik herken het verhaal over mannen helaas ook maar al te goed. Mijn vriend zegt de laatste tijd dat hij zo slecht slaapt, maar hij ligt altijd te snurken als ik met M bezig ben. Ik heb hem de laatste paar weken serieus maar een keer wakker zien worden toen M onrustig was, terwijl ik vaak nog twee nachtvoedingen doe.
pi_164241418
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 15:26 schreef silliegirl het volgende:
Hoeveel dutjes doen jullie 9+ maanders nog? Ik
loop er nu al een week mee te kloten. Meneer wil NIET slapen tussen 7;00 en 12:00. Dan is ie doodmoe en varieert zijn dutje van 1 tot 2 uur. Vervolgens is ie rond 17:00 weer moe, maar als ik 'm dan nog laat slapen is 'ie 's avonds niet op bed te krijgen. Maar wakker houden werkt ook niet -O-
Hier 2 slaapjes overdag. Op kdv is dat van 9.30 - 11.30 en 14.00 tot 15.45.
Op die dagen moet haar dan 's morgens wakker maken om 7.00, zodat ik haar rond 8.00 kan brengen.

Op mijn vrije dagen en weekenden is ze om 8.30 wakker en slaapt dan rond 11.00 - 13.00 en 16.30 - 18.00

En om 20.00 gaat ze in beide gevallen ook weer braaf slapen.
pi_164241853
Hmmmmmmmm, ik zou best wel een goed gesprek met mijn lief aangaan als ie zo zou doen! Het kan best zijn dat ze het gewoon niet zo doorhebben, lijkt me dat ze het na wat uitleg dan toch wel begrijpen?! En ook gewoon blijven vragen als je hulp nodig hebt, want het schijnt dat sommige mannen echt niet inzien wanneer er hulp gewenst is en blijven afwachten tot erom gevraagd wordt..

Gelukkig heb ik er eentje die uit zichzelf helpt, sterker nog, ik heb vaak het idee dat ie meer doet dan ik. :o Maar daar hebben we het wel eens over gehad en dat geldt omgekeerd ook, dus waarschijnlijk hebben we het toch goed verdeeld. ;)

Het is trouwens ook zo dat mannen soms minder snel wakker worden van (baby)geluiden 's nachts. Maar hier geef ik dan een porretje en dan doet ie wel meteen z'n oog open om me te gaan helpen. :) Hier doe ik 's nachts de (borst)voedingen (overdag ook) en mijn lief de luiers, maar als het even kan dan laat ik hem lekker slapen zodat ie 's ochtends fitter is om net iets eerder op te staan dan ik, zodat ik nog even wat extra kan blijven liggen. O+ Hij neemt dan peuter en soms ook baby mee naar beneden en maakt ontbijtjes en zo. En dan na drie kwartier hobbel ik er achter aan, kan de baby weer aan de borst en ik ontbijten. :D :Y) ^O^
pi_164242109
Nouja, mijn vriend kan natuurlijk ook weinig doen bij borstvoedingen en op zo'n moment merk ik meestal dat een luier vol is en ga ik hem zelf ook maar verschonen. Ik vind het in principe niet erg om iets vaker wakker te worden, maar ik vind het wel verveled dat hij zo kan klagen, terwijl hij niet door heeft dat ik nog veel minder slaap heb.

Ook denkt hij dat ik overdag niets doe en dat hij de hele dag hard werkt. Natuurlijk is het wel zo dat ik inderdaad nog een dutje kan doen, maar dat betekent niet dat ik het niet druk heb. Volgende week gaan de rollen zich omdraaien, want dan ga ik weer werken. Ik ben benieuwd hoe hij het dan ziet.
pi_164242242
Ik ben echt zo snel ik kon gestopt met luiers verschonen 's nachts. Werden we allemaal maar veel te wakker van. Ja, bij poep kan dat niet, maar inmiddels krijgt ze zelfs een grotere maat aan 's nachts, omdat de luier het anders niet trekt :+

Wij wachten trouwens weer op poep... We hebben een paar flesjes flesvoeding geprobeerd om te kijken welke ze wel lust en sindsdien poept ze nog maar eens per week of minder :{ Veel scheetjes en slechter slapen, dus ik denk wel dat ze er last van heeft, maar de gewone trucjes halen niet veel uit.
pi_164242810
Ik denk ook dat veel mannen het gewoon niet beseffen.

Hier had mijn vriend tot afgelopen week 1 dag in de week papa-dag, dat doet goed beseffen hoe intensief een dag met een kleintje kan zijn. Vooral met de nodige huishoudelijke taken tussendoor.

Maar wat betreft de nachten denk ik ook:
Toen ik borstvoeding gaf (tot 6 maanden) waren de nachten ook voor mij. Maar toen kon ik ze echt goed handlen (toch bijzonder die stofjes die dan aangemaakt worden). Vanaf het moment dat ik met bv ben gestopt, werden de nachten echt slopend. Waar ik eerst tot 5x per nacht uit ging, trok ik toen 2x per nacht nog maar amper. Dus in die zin kan ik heel goed begrijpen dat het voor een man extra slopend is t.o.v. een borstvoedende vrouw.

Echter, als je flesvoeding geeft dan gaat het niet op natuurlijk. Hier zijn de nachten verdeeld. Om de nacht gaat de ander.
pi_164243446
Hier mag ik ook in mijn handjes klappen met m'n vriend. Nu heeft hij gelukkig nog 2 weken vrij maar hij doet 's nachts de luiers en hij staat z'n kussen af voor voedingen want zijn kussen is precies hard genoeg als steuntje. Ik moet het wel vragen omdat hij dieper slaapt als ik maar hij doet het wel zonder te mokken. En in het huishouden doet hij ook heel veel. Ik had inderdaad het zelfde als ela. Ik voelde me schuldig omdat hij zoveel doet in huis en ik naar mijn idee helemaal niets alleen koken. En hij vindt dat dit t minste is wat hij kan doen omdat ik zoveel met S en de borstvoeding bezig ben. Momenteel hang ik op de bank met een slapende baby op m'n borst en is hij de was aan het doen. :+
pi_164243820
Dot, hier hetzelfde met luiers 's nachts inderdaad :) Nog verschonen bij de laatste avondvoeding en dan kan ie meestal wel door tot de volgende ochtend, tenzij poep.. En grotere maat luier ook zodra het kan. :D

Lunamatic, logisch dat je hem 's nachts laat liggen als het niet nodig is, maar over het klagen zou ik wel met hem bespreken ja. ;) En binnenkort ziet ie hopelijk ook hoeveel jij doet overdag! Zie je er naar uit om weer te gaan werken?

Ik ben nog zo coconnerig dat ik heb besloten om heeeeel geleidelijk m'n werkzaamheden op te gaan pakken. Net als vorige keer, toen duurde het geloof ik ook meer dan een jaar voor ik weer echt wat meer wilde werken.
pi_164243914
Hoi angelaatje, welkom!

Hier zijn de nachten ook voor mij. Ik heb verlof, dus vindt dat ook wel logisch en ik ben er eigenlijk ook wel aan gewend intussen. We hebben het een keer omgeruild en toen ging hij aan mijn kant liggen, naast de wieg zodat hij makkelijker het speentje erin kon ploppen. Maar ik miste mijn dochter gewoon en dat ik naar haar kon kijken.
Als hij vrij is, mag ik wel eens langer blijven liggen. Heerlijk.

Als ik een nacht druk ben geweest met Emmy kan ik er ook niet goed tegen als hij zegt dat hij moe is, maarja. Hij heeft ook recht op moe zijn. Maar van slaapgebrek word je meestal niet aardiger.

De nachten gaan sowieso wel aardig hier. Overdag slaapt ze heel weinig en kort, waardoor ik zelden aan iets toekom. Weet nog niet wat ik daarmee moet. Ik ga er maar vanuit dat het wel een keer verandert.

Man doet veel meer aan het huishouden en is veel netter en poetseriger dan ik.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 15:00:05 #196
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164245272
Net nacontrole gehad bij de vk. Dacht al dat het daar beneden er anders uitzag en had gelijk. Mijn binnenste schaamlippen zijn op 1 punt aan elkaar gegroeid. Moet naar het ziekenhuis om het los te laten snijden. Waarschijnlijk makkelijk te verhelpen maar moet mogelijk wel weer een of twee hechtingen en dat is gewoon kut :'( en dan opletten dat het niet weer aan elkaar groeit. Pluspunt: ik heb bewezen dat ik goed weet hoe ik daar beneden uitzie :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164245524
oh nee, chanty :{

Dat is een van mijn angsten nu nog. Wat gaat er nog gebeuren ivm verzakking en herstel wonden.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 15:22:02 #198
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164245717
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 15:13 schreef groofskendezoveelste het volgende:
oh nee, chanty :{

Dat is een van mijn angsten nu nog. Wat gaat er nog gebeuren ivm verzakking en herstel wonden.
Mja zogezien mag ik niet klagen. Verzakking is veel erger. Wanneer hoor je daar meer over dan?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164245927
Ik mag me melden bij de bekkenspecialist vanaf zes weken na mijn bevalling.

En het stomme is, ik ben nogal eenkennig in het vragen en accepteren van hulp. En in de kraamweek was de bekkenspecialist waar ik geweest was op vakantie en toen heeft een andere geholpen. En die vond ik toen meteen fijn, maar die werkt hier niet in de buurt, en nou wil ik alleen nog maar naar die enzo :'(

Dus nou ja, C is woensdag 6 weken oud, maar ik ben nog niet toe aan een afspraak. En ik zit nog te overwegen of ik niet toch ga vragen bij die andere te mogen, ook al moet ik daar een eind voor rijden. :')
pi_164246071
Klinkt creepy Chanty. Balen!
Hoe kan dat nou dan? :@ hebben ze te ver gehecht ofzo?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164246127
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:53 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Hier 2 slaapjes overdag. Op kdv is dat van 9.30 - 11.30 en 14.00 tot 15.45.
Op die dagen moet haar dan 's morgens wakker maken om 7.00, zodat ik haar rond 8.00 kan brengen.

Op mijn vrije dagen en weekenden is ze om 8.30 wakker en slaapt dan rond 11.00 - 13.00 en 16.30 - 18.00

En om 20.00 gaat ze in beide gevallen ook weer braaf slapen.
Hier nu definitief naar twee slaapjes. Sinds de after-dinner-nap eraf is, slaapt ie ook wat langer. (Ipv vaak 3 keer 3 kwartier.)

Zo'n twee uur na het opstaan naar bed, ca 1,5 uur slapen. Daarna na 3 uur wakker weer naar bed voor 1,5. Gemiddeld dan he. Varieert van 1 uur tot ruim 2. En heel soms slaapt ie weer twee keer drie kwartier en dan gaat ie alsnog na het eten (17 uur) ff pitten. Anders wil ie om 6 uur 's avonds al de volledige nacht in om vervolgens om 5 uur 's ochtends wakker te worden. Dus dat doen we mooi ff niet, maatje! :7

Maar irritant sillie dat hij overdag niet wil slapen, is ie niet gewoon over zijn slaap heen?

Welkom angelatje!

Er is trouwens een kleine bug in T's taalontwikkeling geslopen. Vorige maand leerde hij wijzen. Dus ik heel fanatiek met hem naar buiten, en ik dacht: oh leuk, ik ga hem het woordje "boom" leren. Dus wijzen naar alle bomen, en ondertussen "boom" zeggen. En jawel, hij zei het!
Maar mr. T. denkt nu dat je, als je wijst, "boom" moet zeggen. :{

*wijst naar lamp* "BAAHM!"
*wijst naar kat* "BAAHM!"
*wijst naar sleutelbos* "BAAHM!"

:+ whoops. Dus nu is de auto een brrumbrumm en de rest op de wereld een baahm. Goed, onderwijzen is zeg maar echt NIET mijn ding. :P
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 15:45:54 #202
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164246198
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 15:32 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik mag me melden bij de bekkenspecialist vanaf zes weken na mijn bevalling.

En het stomme is, ik ben nogal eenkennig in het vragen en accepteren van hulp. En in de kraamweek was de bekkenspecialist waar ik geweest was op vakantie en toen heeft een andere geholpen. En die vond ik toen meteen fijn, maar die werkt hier niet in de buurt, en nou wil ik alleen nog maar naar die enzo :'(

Dus nou ja, C is woensdag 6 weken oud, maar ik ben nog niet toe aan een afspraak. En ik zit nog te overwegen of ik niet toch ga vragen bij die andere te mogen, ook al moet ik daar een eind voor rijden. :')
Van wie zou dat niet mogen? Je kunt toch zelf je zorgverlener kiezen? Hooguit is ie niet gecontracteerd bij de zorgverzekeraar en moet je Zelf een deel betalen.

Kuukske: wondjes die met de genezing aan elkaar gegroeid zijn ipv ieder los te genezen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164246572
Chanty, ik mocht ook nog terug na een paar maanden en ik zag er echt enorm tegenop, maar uiteindelijk viel het me alles mee. Het vervelendste vond ik dat ik weer moest gaan spoelen en dat het me te lang duurde voor de hechtingen weg waren. En de rekening voor mn eigen risico die er nog aan komt :X Zo scheef dat ik moet betalen voor iets dat door de vk niet goed is gedaan na de bevalling :{
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 16:11:19 #204
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164246706
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 16:04 schreef Dot. het volgende:
Chanty, ik mocht ook nog terug na een paar maanden en ik zag er echt enorm tegenop, maar uiteindelijk viel het me alles mee. Het vervelendste vond ik dat ik weer moest gaan spoelen en dat het me te lang duurde voor de hechtingen weg waren. En de rekening voor mn eigen risico die er nog aan komt :X Zo scheef dat ik moet betalen voor iets dat door de vk niet goed is gedaan na de bevalling :{
Mja is het de schuld van de vk dat het aan elkaar groeit? Lijkt me niet want ze hebben geen invloed op wat het lijf doet en je kan niet alles zien lijkt me, maar evengoed zuur. Spoelen vind ik niet erg maar ik hoop heeeeel erg dat hechten niet hoeft. Hoeveel hechtingen moest je en hoe lang moesten ze erin?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164246984
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 16:11 schreef Chanty het volgende:

[..]

Mja is het de schuld van de vk dat het aan elkaar groeit? Lijkt me niet want ze hebben geen invloed op wat het lijf doet en je kan niet alles zien lijkt me, maar evengoed zuur. Spoelen vind ik niet erg maar ik hoop heeeeel erg dat hechten niet hoeft. Hoeveel hechtingen moest je en hoe lang moesten ze erin?
Nee, bij mij was het de schuld van de vk. Ze heeft het expres niet gehecht, want het zou wel goed groeien. Ja, dat deed het dus niet...

Bij mij is er uiteindelijk een stuk huid weggehaald, dus dat was een heel rijtje. Bij de nacontrole deed aanraken te veel pijn om ze weg te halen, dus ik heb ze gewoon laten oplossen. Moest toen op doktersadvies in bad ^O^ En na een week of twee zelf wat eindjes weggeknipt.
pi_164247554
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 15:42 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Er is trouwens een kleine bug in T's taalontwikkeling geslopen. Vorige maand leerde hij wijzen. Dus ik heel fanatiek met hem naar buiten, en ik dacht: oh leuk, ik ga hem het woordje "boom" leren. Dus wijzen naar alle bomen, en ondertussen "boom" zeggen. En jawel, hij zei het!
Maar mr. T. denkt nu dat je, als je wijst, "boom" moet zeggen. :{

*wijst naar lamp* "BAAHM!"
*wijst naar kat* "BAAHM!"
*wijst naar sleutelbos* "BAAHM!"

:+ whoops. Dus nu is de auto een brrumbrumm en de rest op de wereld een baahm. Goed, onderwijzen is zeg maar echt NIET mijn ding. :P
Hahaha!

Komt wel goed. :)

Hier is het wijzen ook een hit. En in haar slaapkamer benoem ik steeds 3 dingen: lamp, bloem (bloemenlamp van ikea) en aap (muursticker). En inmiddels gaat ze naar de dingen wijzen als ik ze opnoem. :D

Verder het zwaaien. Zo leuk he. "dag dag". En dan zo'n klein handje dat gaat zwaaien.

En het "mamamamama" klinkt zo lief.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 17:46:16 #207
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164248155
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 16:27 schreef Dot. het volgende:

[..]

Nee, bij mij was het de schuld van de vk. Ze heeft het expres niet gehecht, want het zou wel goed groeien. Ja, dat deed het dus niet...

Bij mij is er uiteindelijk een stuk huid weggehaald, dus dat was een heel rijtje. Bij de nacontrole deed aanraken te veel pijn om ze weg te halen, dus ik heb ze gewoon laten oplossen. Moest toen op doktersadvies in bad ^O^ En na een week of twee zelf wat eindjes weggeknipt.
Ohhhh jakkes! Hier is het echt een klein stukje maar dus echt domme pech. Had harder tussen mijn lippen door moeten raggen met afvegen denk ik :+ maarja die hechtingen :X
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 17:49:17 #208
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164248186
Even iets anders: collega van het werk waar ik wat gedoe mee had wil op kraamvisite komen (eigenlijk in de kraamweek al maar dat heb ik afgehouden) en eerlijk gezegd wil ik haar liever niet hier in huis. Maar ik weet geen legitieme reden om het af te houden :{ iemand inspiratie?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164248240
Met de baby op bezoek bij je werk?
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 17:59:57 #210
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164248394
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 17:52 schreef Dot. het volgende:
Met de baby op bezoek bij je werk?
Ja zat ik ook al te denken. Ook geen trek in maar beter dan haar hier in huis hebben en geen gespreksonderwerp weten. Maar het liefst zie ik haar pas weer als ik weer aan het werk moet :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164248614
Oh jakkes, aan elkaar gegroeide schaamlippen lijkt me niets, succes Chanty...

Wat betreft verzakken, ik voel soms nog steeds aandrang om te plassen terwijl ik net naar de wc ben geweest. Het is geen blaasontsteking want als het negeer gaat de aandrang weg. Gaat dat nog over? Ik probeer iedere dag mijn bekkenbodem te oefenen, maar vergeet het soms ook wel...

Ela, ik heb geen zin om aan het werk te gaan, maar wel zin om weer wat anders te doen dan babyverzorging. Denk dat ik gewoon even over de drempel moet...
pi_164248622
Iemand een idee wat leuke speeltjes zijn in de auto voor de langere reis? Over een maandje gaan we met de auto naar Italië, F. is dan 10 maanden en het autostoelspeeltje van Nijntje, die ze al sinds haar geboorte heeft, heeft ze inmiddels niet veel interesse meer in.
pi_164249776
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 18:17 schreef JantinaGr het volgende:
Iemand een idee wat leuke speeltjes zijn in de auto voor de langere reis? Over een maandje gaan we met de auto naar Italië, F. is dan 10 maanden en het autostoelspeeltje van Nijntje, die ze al sinds haar geboorte heeft, heeft ze inmiddels niet veel interesse meer in.
Hier hebben we nu met 10 maanden 2x 5 uur gereden. Leuke speeltjes waren een fles water, papa's pet, een dichte zak snoepjes, een clipje van de ikea om verpakkingen dicht te doen en een houten auto...
pi_164249944
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 18:17 schreef JantinaGr het volgende:
Iemand een idee wat leuke speeltjes zijn in de auto voor de langere reis? Over een maandje gaan we met de auto naar Italië, F. is dan 10 maanden en het autostoelspeeltje van Nijntje, die ze al sinds haar geboorte heeft, heeft ze inmiddels niet veel interesse meer in.
Bijna leeg flesje water en vormenstoof waren hier favoriet vorige maand. Twix was toen 9 maanden.
Wij gaven zijn fles ook in de auto tijdens het rijden (man ging dan achterin zitten). Zodoende kon Twix echt 'vrij spelen' als we onderweg op een parkeerplaats stopten ipv dat hij dan een half uur kwijt was met fles drinken.

Ons schema was dus zo:
2,5 uur rijden en dan 1 uur stoppen.
Eerste uur sliep Twix. Tweede uur speelde Twix in de auto. Laatste half uur dronk Twix zijn fles en dan stopten we.

[ Bericht 21% gewijzigd door Malteser op 05-08-2016 19:40:08 ]
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 19:37:23 #215
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_164250021
Nog leuker / mooier dan een flesje water is een flesje met water dat je dikker hebt gemaakt met een klein beetje behangplak, en daarin een boel gekleurde glitters / van die kleine glitterfiguurtjes :).
pi_164250411
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 17:49 schreef Chanty het volgende:
Even iets anders: collega van het werk waar ik wat gedoe mee had wil op kraamvisite komen (eigenlijk in de kraamweek al maar dat heb ik afgehouden) en eerlijk gezegd wil ik haar liever niet hier in huis. Maar ik weet geen legitieme reden om het af te houden :{ iemand inspiratie?
How about "ik wil niet en ik zie je weer als ik aan het werk ben"? Klinkt mij in de oren als een volstrekt legitieme reden ;) En oei, rot dat je terug moet.

Autospeeltjes: mini heeft op weg naar Denemarken eigenlijk vooral geslapen. Zodra ze wakker werd, stopten we, kreeg ze bv en speelden we even. Daarna viel ze weer in slaap. De paar momenten dat ze wakker was hebben we gespeeld met lege waterflesjes (aka drumstel), doosjes (aka drumstel), haar jasje, een slabbetje en de autogordel. Ik heb echt voor Jan Joker een rugzak vol speeltjes meegenomen :')

Sara alles een boom O+

Sorry dat ik zo weinig op iedereen reageer, het gaat niet zo goed met me, maar ik lees alles en ik denk aan jullie :*
pi_164250472
Chanty: :o , klinkt echt vervelend! Hopelijk kom je er zonder hechtingen vanaf :X

Sara: over zn slaap heen denk ik niet. Bij het minste slaapsignaal breng ik 'm naar bed maar dat werkt niet. En een uur later opnieuw proberen ook niet. :')
Maar ik denk dat het te maken heeft met zijn doorkomende tandjes eigenlijk. T arme ding heeft vandaag maar een uurtje gedut, verspreid over 2 slaapjes. Hij had vuurrode wangetjes toen ik thuiskwam en dicht tegen mij aan op schoot was 'ie zo vertrokken, terwijl man 'm toch ook al had gewiegd etc..
pi_164250484
Bloesem: :*
pi_164250797
Chanty, idd zelf naar het werk kan, of 'sorry maar ik heb eigenlijk geen behoefte aan collega's op bezoek /werk en prive gescheiden houden' - maar dat kan alleen als je andere collega's ook afzijdig houdt :P. Enne shit van je onderkant :X.

Awh sara ik vind het wel super aandoenlijk O+

Bloesem :*
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 20:41:18 #220
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164251146
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 20:24 schreef hetzusjevan het volgende:
Chanty, idd zelf naar het werk kan, of 'sorry maar ik heb eigenlijk geen behoefte aan collega's op bezoek /werk en prive gescheiden houden' - maar dat kan alleen als je andere collega's ook afzijdig houdt :P. Enne shit van je onderkant :X.

Awh sara ik vind het wel super aandoenlijk O+

Bloesem :*
Ja dat kan dua niet meer want andere collega is al langs geweest. Dus gewoon zeggen dat ik niet wil is niet echt een optie dat komt toch raar over. Ga dan maar langs over een paar weken. Misschien kan ik zo voorkomen dat mijn LG langskomt ook. Hoewel ze heel aardig is maar voel me toch wat ongemakkelijk met een leidinggevende in huis. Alsof het mijn schoonmoeder is en alles op orde moet zijn :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164251538
Zo, bijgelezen.
En alles alweer vergeten. Een heleboel knuffels voor alle mama's die het nodig hebben.

Wij zijn vanmorgen thuisgekomen van een week vakantie en het was geweldig!
'S nachts gereden, S. heeft de hele weg geslapen, heen en terug. En bij het huis van schoonouders als een voorbeeldig kindje gedragen! Iedereen had het er maar over hoe lief hij is O+
Hij heeft gezwommen, gespeeld, geknuffeld, is mee uit eten geweest. En overal goed slapen en niet huilen.
Wel mega gefrustreerd, want volgens S. moet je met 6 maanden dus echt zeker wel kunnen kruipen. Hij krijgt z'n kontje al mooi de lucht in, maar schuift dan achteruit :')

Ik wil nu alweer terug, zo fijn O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164251552
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 15:42 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Hier nu definitief naar twee slaapjes. Sinds de after-dinner-nap eraf is, slaapt ie ook wat langer. (Ipv vaak 3 keer 3 kwartier.)

Zo'n twee uur na het opstaan naar bed, ca 1,5 uur slapen. Daarna na 3 uur wakker weer naar bed voor 1,5. Gemiddeld dan he. Varieert van 1 uur tot ruim 2. En heel soms slaapt ie weer twee keer drie kwartier en dan gaat ie alsnog na het eten (17 uur) ff pitten. Anders wil ie om 6 uur 's avonds al de volledige nacht in om vervolgens om 5 uur 's ochtends wakker te worden. Dus dat doen we mooi ff niet, maatje! :7

Maar irritant sillie dat hij overdag niet wil slapen, is ie niet gewoon over zijn slaap heen?

Welkom angelatje!

Er is trouwens een kleine bug in T's taalontwikkeling geslopen. Vorige maand leerde hij wijzen. Dus ik heel fanatiek met hem naar buiten, en ik dacht: oh leuk, ik ga hem het woordje "boom" leren. Dus wijzen naar alle bomen, en ondertussen "boom" zeggen. En jawel, hij zei het!
Maar mr. T. denkt nu dat je, als je wijst, "boom" moet zeggen. :{

*wijst naar lamp* "BAAHM!"
*wijst naar kat* "BAAHM!"
*wijst naar sleutelbos* "BAAHM!"

:+ whoops. Dus nu is de auto een brrumbrumm en de rest op de wereld een baahm. Goed, onderwijzen is zeg maar echt NIET mijn ding. :P
Hahahaha!
Goede tip ;)

Die van mij kletsen de oren van je hoofd maar er komt nog geen zinnig woord uit behalve mama O+ (en papa en mama zijn allebei mama)
pi_164252200
W. zegt alleen "papa", mama zegt 'ie nog niet. Volgens mij ben ik "AAAH!" in zijn vocabulaire :')
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 21:42:22 #224
56471 pinquit
oh my lama!
pi_164252445
hier wordt heel veel Mamamamamamaamam en Papapapapapapapa gezegd. Ook blablablabla en verder noemt hij alles BAH! :') :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_164252470
Wij zijn gemakshalve allebei papa :D
pi_164252552
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:43 schreef Mineola het volgende:
Wij zijn gemakshalve allebei papa :D
Boks. :'(

Dan haalt man haar uit bed en ziet ze mij beneden en gilt ze stralend "Papa! *) ". En zo nog 101 andere situaties waarin we beide papa zijn. :')
pi_164252985
Hier is alles 'mamamamamamama' of 'tetetetetete'. En 'pfrl', inclusief zever O+
Ik kan niet wachten tot ik echt 'mama' ben :) of papa, da's ook prima ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164252987
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:47 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Boks. :'(

Dan haalt man haar uit bed en ziet ze mij beneden en gilt ze stralend "Papa! *) ". En zo nog 101 andere situaties waarin we beide papa zijn. :')
Zo'n dankbare beloning he, na al dat zwangeren, baren en voeden }:|
pi_164253028
Papa is hier PA en ik ben babababa of bij huilen mammmmmammmmmmammmmm O+
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 22:08:27 #230
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_164253092
Hier zijn mama en papa gelukkig wel duidelijk :)
En een dag voor haar verjaardag het uitermate nuttige woord DIE ontdekt!
En uiteraard nejnejnejnejnejnej.

Verder zegt ze vaak 'goljegoljegoljegolje', geen idee wat dat betekent...
En heel vaak 'beebie', als ze iets mooi vindt of blij aan het spelen is.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_164253507
Leuk zeg al die kletsende kindjes. Lijkt me een leuke fase.

Chanty wat rot zeg, dat de genezing niet goed is gegaan.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 22:35:49 #232
171422 LadyBlack
paint it black
pi_164253683
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 22:08 schreef SaskiaR het volgende:
Verder zegt ze vaak 'goljegoljegoljegolje', geen idee wat dat betekent...
OMG flashback!! Dat zei mijn dochter ook heel veel! Hilarisch vond ik dat :D

Oh en dan heel veel plezier vast morgen! *O*

En hoi allemaal :W Wij leven ook nog! T gaat allemaal hartstikke goed, maar ik krijg alles niet bijgelezen dus ik laat t er vaak maar bij... Hopelijk snel weer mn avonden voor mezelf (tot nu toe nog steeds S slapend op mijn arm of wakker in de box / op zn kleed 's avonds... Maar da's ook wel gezellige exclusieve babytijd O+
pi_164254477
Haha Saskia, hier is dat butjebutjebutje. _O- Ook geen idee wat ze bedoelt. :')
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 23:10:33 #234
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_164254812
Toch is het wel grappig dat ze met verschillende kreetjes en gebaren precies duidelijk weten te maken wat ze willen :) dat duurde wel even, toen ze een maand of 6/7 was, wist ik nooit wanneer ze honger of dorst had. Nu is het veel makkelijker :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_164255777
Bij O komt er nu af en toe mamamamama uit en dada maar verder alleen rare klanken, een heel gesprek kan hij daarmee houden. Maar ik heb niet het idee dat er binnenkort wat zinnige uit komt, ook dierengeluiden doet hij nog niet ondanks veelvuldig oefenen. Alleen een cavia kan hij supergoed, zelfs al voor hij er ooit een gezien en gehoord had!

Balen van de vergroeiing Chanty! Hopelijk kunnen ze het makkelijk herstellen en heb je er weinig last van. En lastig zo'n collega, je moet toch ook de werkrelatie goed houden. Ik zou ook zelf langs gaan in dit geval, dan kan je ook snel weer weg. Of als het vooral stilte en ongemak is waar je bang voor bent misschien nog wat collega's erbij vragen?

Fijne eerste verjaardag morgen Saskia! De 6e was mijn UD, dus hier ook een eerste tripje naar memorylane!

Sterkte Bloesem!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_164256410
Jaaaa dat pfrlt met lekker veel spuug erbij en er zelf heel hard om lachen :D
pi_164256660
E begint nu wat meer geluid te maken, pffrt blijft favoriet maar dah dah dah is aan het repertoire toegevoegd. Verder nog steeds geen tandjes, ze kan nog niet zitten en kruipt ook nog niet dus het vrij rustig, zul je zien dat straks alles in een keer komt :+. Twee keer knipperen en het baby is eraf ofzo. Wat dat betreft is ze nog echt wel een baby. Wanneer vonden/vinden jullie het baby er echt af gaan? Ik neem aan niet exact met de 1e verjaardag :+.

Ow en spiegels enzo zijn nu helemaal leuk. Ik filmde laatst met de selfiestand haar reactie op iets, maar toen ze zichzelf zag was het beeldscherm echt de bom. Schaterlachen toen ze zichzelf zag :D O+ zo cute.
pi_164262866
Saskia, gefeliciteerd! Morgen is het feest, toch?

Zusje, ik vond dat echte baby er heel snel vanaf gaan. Komt ook wel omdat wij vrij veel jongere baby's met regelmaat zien. Dan is S. alweer zo groot en kan hij al zoveel.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164262938
Mijn kind stond net 10 seconden los :o

Verder hier vooral bwahbwahbwah...
pi_164262940
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 15:32 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik mag me melden bij de bekkenspecialist vanaf zes weken na mijn bevalling.

En het stomme is, ik ben nogal eenkennig in het vragen en accepteren van hulp. En in de kraamweek was de bekkenspecialist waar ik geweest was op vakantie en toen heeft een andere geholpen. En die vond ik toen meteen fijn, maar die werkt hier niet in de buurt, en nou wil ik alleen nog maar naar die enzo :'(

Dus nou ja, C is woensdag 6 weken oud, maar ik ben nog niet toe aan een afspraak. En ik zit nog te overwegen of ik niet toch ga vragen bij die andere te mogen, ook al moet ik daar een eind voor rijden. :')
Dat hoef je eigenlijk niet eens te vragen, je kunt contact opnemen met die ander en daar een afspraak mee maken. Het is natuurlijk wel handig en netjes om te melden, maar dat kan misschien ook aan de secretaresse? O-)

Chanty, wat vervelend! Dat zo iets kan, joh?! Sterkte met het herstel.

En alle kletsende baby's O+

Vraagje, F hoest soms zo na de voeding, van die korte harde hoestjes. Vaak een korte periode en alleen na de voeding. Heeft dit een relatie met spugen, hard slikken wat ze ook regelmatig doet en moet ik denken aan (een milde vorm van) reflux? Of wie heeft ook een hoestende baby?
pi_164262947
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 08:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn kind stond net 10 seconden los :o

Verder hier vooral bwahbwahbwah...
*O* *O*

Een Hollandse mijlpaal ;)
pi_164263017
Sull emmy verslikt zich wel eens door haar gulzigheid en moet dan hoesten, maar jij bedoelt iets anders?
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 08:56:00 #243
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_164263103
Wij gaan jullie verlaten! Het was super nuttig om advies te vragen hier; bedankt allemaal.
De jarige job slaapt nog, dus kan ik even wat foto's spammen :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_164263126
Gefeliciteerd, Saskia! Hele fijne dag vandaag!
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 09:21:52 #245
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164263279
Gefeliciteerd Saskia! Lieve foto's O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164263369
Gefeliciteerd Saskia! Mooi overzichtje zo O+

Hoesten, check. Wordt minder maar de eerste maanden veel slijm waar hij last van had. En verkoudheden van grote zus, natuurlijk }:| . Kan geen kwaad volgens mij, zolang ze maar niet piepend inademen.

T los *O* ! Op naar stapjes!

We hadden hier maar één nachtvoeding vannacht O+ . Meneer had gisteren 's morgens een halve banaan en 's avonds flink wat zoete aardappel gegeten, dus misschien moeten we daar maar mee doorgaan..
pi_164263465
hier wederom een belabberde nacht. T komt standaard om de drie uur, lijkt het wel. 24.00, 03.00 en om 06.00 wil hij opstaan. En drinken 's nachts duurt ook eeuwen, want hij wil de hele tijd sabbelen. Als ik dan loskoppel dan wordt hij heel opgewonden en zoekt als een klein vogeltje met z'n mond open naar m'n tepel. Daar kan ik zo slecht tegen en wordt ik zo chagarijnig van.

Als toppunt is de duutser nu ziek. Fijne vakantie dit man. Maar goed, nu liggen m'n beide mannen in bed, ik heb rustig alleen ontbeten ( O+ ) en gedouched en zit nu met koffie op de bank. Ook ok.

Gister hebben we 30 km door de Rotterdamse havens gefietst, op SaskiaR's fiets ( O+ ). T viel op het eind in slaap op de fiets, en toen moest ik een half uur met 1 hand fietsen.

  zaterdag 6 augustus 2016 @ 09:42:46 #248
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_164263488
Ow ik laat haar altijd gewoon op dat ding leunen :@
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_164263498
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 09:42 schreef SaskiaR het volgende:
Ow ik laat haar altijd gewoon op dat ding leunen :@
ik was bang dat hij bij elke hobbel d'r af zou stuiteren dan...
pi_164263627
Hoi, ik hoor nu hier thuis... :P
3 augustus om 11.01 bevallen van een dochter O+
Eerste dag vond ik erg zwaar en moest ik ook een paar keer huilen (te vroeg voor kraamtranen he? :+). Het gaat nu elke dag beter en de verliefdheid begint te komen O+

Nog wel chaotisch dus zal mijn best doen om mee te lezen :P
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 10:01:15 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_164263700
Gefeliciteerd Miezziej! *O*

Enne, kraamtranen kunnen altijd hoor :') O+
pi_164263798
Gefeliciteerd miezziej! Het is natuurlijk ook een hele emotionele gebeurtenis. Ik hoop dat je verder nog een fijne kraamtijd hebt.

Ook gefeliciteerd Saskia! Leuke foto's!
pi_164264141
Feli saskia! Wat een leuk overzicht.

Miezz welkom! Leuk om langzaam iedereen uit z&g binnen te zien druppelen. En wat is Emmy dan alweer oud :')
pi_164264160
Gefeliciteerd met N Saskia! *O*

En welkom nieuwe mama's! :)

Ik heb echt amper de tijd gehad om hier mee te lezen en/of mee te posten :@

Mijn 9 maander rolt tegenwoordig heel het huis in een rap tempo door. Ze heeft ook ontdekt hoe ze al rollend van richting kan veranderen, dus ze komt echt overal nu! Dit weekend maar even de hoge kast verplaatsen, want vind het maar eng nu ze de deuren open krijgt en enthousiast aan de losse planken begint te trekken. Verder zijn de eerste woordjes hier ook al gespot; eten, lekker, kaka :')
Ze zegt die dingen heel consequent, zowel thuis als bij opa en oma en alleen tijdens het eten/drinken/maisboogies-snackmomentje, dus het is geen toeval meer.... Hoop wel dat het volgende woordje "mama" is, want heb het idee dat ze het eten nu belangrijker vindt dan mij :P

Ze wil wel steeds minder afgekolfde bv. 's Ochtends en 's avonds is er niets fijner dan bij mij drinken, maar overdag worden de flesjes steeds geweigerd, dus ik ben het kolven overdag aan het afbouwen. Een flesje lauwe groene thee, water of (incidenteel) diksap gaat er wel lekker in. Net als de fruithapjes, de 2 boterhammen en de (gepureerde) avondmaaltijden met yoghurt na. Ze wordt groot...mijn baby :'(
pi_164264626
Saskia gefeliciteerd *O*! Fijne dag vandaag!

Welkom miezziej!

Haha jagar dat is idd een beetje onhandig maar het ziet er wel cute uit :P.
pi_164264655
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:03 schreef Daui het volgende:

[..]

Hahahaha!
Goede tip ;)

Die van mij kletsen de oren van je hoofd maar er komt nog geen zinnig woord uit behalve mama O+ (en papa en mama zijn allebei mama)
Ach, en meer hebben ze ook nog niet nodig, dus dat scheelt. Hoe is het eigenlijk met jou en je mannetjes?
pi_164264752
Gefeliciteerd met je peuter Saskia! Lieve foto's zeg! O+

Aerenia, ik vind die 9 maanden ook zo'n omslagpunt ofzo. Ineens kunnen ze zooo veel, zo snel! Van die mini-peuters....
pi_164265151
Gefeliciteerd Saskia! Wat een blij mannetje!

En welkom miezzej!
pi_164265381
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 11:19 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Ach, en meer hebben ze ook nog niet nodig, dus dat scheelt. Hoe is het eigenlijk met jou en je mannetjes?
Goed en knetterdruk :)
Sinds een paar dagen hebben we kinderstoeltje. De mannen denken dat het een praatstoel is. Deze leeftijd vind ik wel echt superleuk (en af en toe levensgevaarlijk)
pi_164265404
Chanty, misschien een 'fijne' oplossing om tegen je collega te zeggen dat je hebt gezocht naar een gaatje maar dat je de komende weken eigenlijk al helemaal vol zit met kraambezoek, maar dat je binnenkort op je werk even langskomt en haar dan een seintje geeft wanneer dat is?!
pi_164265689
Gefeliciteerd met je vrolijkerd Saskia! *O*

En welkom Miezzej!

W. heeft gister de babywalker van vtech cadeau gehad, wat een hysterisch ding is dat zeg :X
pi_164265932
Ik ben zo blij. Sinds een paar dagen voelt c zich zo duidelijk lekker in de box. Helemaal niet meer huilen, maar vrolijk om zich heen kijken, luisteren naar wat er om haar heen gebeurt.... Ze wordt steeds meer gewoon een heel relaxte baby :-D.

Zo komt nog steeds erg veel s nachts, maar op zich verder zonder huilen. Dus wat dat betreft gaan de nachten ook gewoon goed.

Ik weet welke signalen vermoeidheid zijn, welke honger... Ik heb echt het gevoel haar goed te 'lezen' nu. Ik heb gewoon een goedlachse en tevreden baby :-D. En haar alarmknop is ze kwijt (hoop ik).
pi_164266348
Gefeliciteerd Saskia!

En welkom Miezziej!

Hier nog wat borstvoedings struggles, maar het gaat steeds beter ^O^

Verder moet D in de wagenbak slapen :? Want in een ledikantje zou ze haar temp minder goed op peil kunnen houden...3 jaar geleden sliep K gewoon in zijn ledikantje, en dat was in december :')
pi_164266360
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 12:42 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik ben zo blij. Sinds een paar dagen voelt c zich zo duidelijk lekker in de box. Helemaal niet meer huilen, maar vrolijk om zich heen kijken, luisteren naar wat er om haar heen gebeurt.... Ze wordt steeds meer gewoon een heel relaxte baby :-D.

Zo komt nog steeds erg veel s nachts, maar op zich verder zonder huilen. Dus wat dat betreft gaan de nachten ook gewoon goed.

Ik weet welke signalen vermoeidheid zijn, welke honger... Ik heb echt het gevoel haar goed te 'lezen' nu. Ik heb gewoon een goedlachse en tevreden baby :-D. En haar alarmknop is ze kwijt (hoop ik).
Klinkt goed! Ik herken ook het genieten in de box, rondkijken, volgen en lachen O+
Het lezen is voor mij makkelijker dan voor man. Gister tijdens het boodschappen doen, was het flinke paniek thuis met een machteloze man. Hij had haar maar in de box gelegd, want toch niets was goed o|O Nou ja, hij had wel tranen in zijn ogen O+
pi_164267013
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:12 schreef angelatje het volgende:
Gefeliciteerd Saskia!

En welkom Miezziej!

Hier nog wat borstvoedings struggles, maar het gaat steeds beter ^O^

Verder moet D in de wagenbak slapen :? Want in een ledikantje zou ze haar temp minder goed op peil kunnen houden...3 jaar geleden sliep K gewoon in zijn ledikantje, en dat was in december :')
Van wie "moet" dat?
En welke temperatuur heeft ze dan?
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 13:49:50 #266
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164267160
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 12:05 schreef elamanilo het volgende:
Chanty, misschien een 'fijne' oplossing om tegen je collega te zeggen dat je hebt gezocht naar een gaatje maar dat je de komende weken eigenlijk al helemaal vol zit met kraambezoek, maar dat je binnenkort op je werk even langskomt en haar dan een seintje geeft wanneer dat is?!
Ik heb idd maar geappt dat ik binnenkort op t werk langs wil komen. Geen reactie meer gehad. Binnenkort maar kijken wanneer de baas er is dan plan ik het dan.

Saskia gefeliciteerd *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 14:30:59 #267
327807 Mariposas
יה&#14
pi_164268009
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 11:51 schreef Daui het volgende:
Gefeliciteerd Saskia! Wat een blij mannetje!

En welkom miezzej!
:D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 14:33:49 #268
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_164268107
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 11:51 schreef Daui het volgende:
Gefeliciteerd Saskia! Wat een blij mannetje!

En welkom miezzej!
Ahahahaha 't is een vrouwtjesexemplaar! *O*
Al zie je dat op deze leeftijd ook niet echt :P

Trouwens fijn dat het goed gaat met jouw mannetjes, vroeg het me laatst nog af! Maar met één kind kom ik al nergens aan toe, laat staan twee!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_164268288
Angelatje, als het een advies is mag je er zelf alsnog mee doen wat je zelf het fijnst vindt ;)

Chanty, wat lastig, ongewenst kraambezoek. Inderdaad lijkt me langsgaan met de kleine een goed idee! Voor iedereen leuk :)

Hier is het wat meer gejengel en gezeur. Deels vanwege het niet kunnen vinden van de vooruitknop en deels vanwege doorkomend eerste tandje. Net maar even dentinox gehaald, hopen dat hij er niet teveel last van krijgt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 15:40:03 #270
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164269841
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 14:39 schreef LeSage het volgende:
Angelatje, als het een advies is mag je er zelf alsnog mee doen wat je zelf het fijnst vindt ;)

Chanty, wat lastig, ongewenst kraambezoek. Inderdaad lijkt me langsgaan met de kleine een goed idee! Voor iedereen leuk :)

Hier is het wat meer gejengel en gezeur. Deels vanwege het niet kunnen vinden van de vooruitknop en deels vanwege doorkomend eerste tandje. Net maar even dentinox gehaald, hopen dat hij er niet teveel last van krijgt.
Mja ik werk er net vijf maanden en heb eigenlijk met niemand echt een band. Denk ook niet dat iemand het boeiend vindt als ik langs ga muv die collega die me heeft ingewerkt waar ik alleen niet echt heel goed mee kan :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164270118
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 15:40 schreef Chanty het volgende:

[..]

Mja ik werk er net vijf maanden en heb eigenlijk met niemand echt een band. Denk ook niet dat iemand het boeiend vindt als ik langs ga muv die collega die me heeft ingewerkt waar ik alleen niet echt heel goed mee kan :')
Hahaha, dat is een beetje jammer ja. En die collega op een 'onhandige' tijd. Zo van, we hebben nog een gaatje om .... uur, maar dan moeten we wel een half uurtje later weg zijn. Dan is ze toch geweest, maar heb je er geen hele middag mee moeten zitten.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164270508
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 14:33 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ahahahaha 't is een vrouwtjesexemplaar! *O*
Al zie je dat op deze leeftijd ook niet echt :P

Trouwens fijn dat het goed gaat met jouw mannetjes, vroeg het me laatst nog af! Maar met één kind kom ik al nergens aan toe, laat staan twee!
Haha oeps sorry :@

Een blij meisje!
pi_164270546
Saskia, gefeliciteerd!! *O*

Hier een zieke Twix. Iets minder benauwd dan gisteren maar nog steeds een lelijke hoest, 38,5 graden koorts en alleen maar slapen (op mij).
Hij wil geen eten, zelf zijn boterham liet hij staan. Hij drinkt wel zijn flessen dus die krijgt hij een extra vandaag.
Dus nu lig ik in ons bed met een warm, slapend jongetje op mijn buik.

We hebben de box vandaag afgebroken. Twix wilde er niet meer in. Groot verdriet en drama. Als ik even iets moet doen, zet ik hem in de kinderstoel met wat speeltjes voor zijn neus, dat vindt hij prima.

Jagar, *O* voor T die los staat, -O- voor zieke man. Wat fijn dat je de fiets van Saskia kan lenen!

Chanty, hier was de kraamvisite van één collega ook niet zo gewenst. Dus maakte ik de deal: alle collega's samen maar niet apart. Hield in dat het even één keer wat drukker was maar geen ongemakkelijke gesprekken gehad.
pi_164271603
Jagar, je hebt ook van die kussentjes voor op zo'n fietsstoeltje. Nadat ik met O ook eens zo heb moeten fietsen hebben we die gekocht voor langere fietstochten. Nieuw zijn ze rond de 20 euro, als jullie nog veel/lang gaan fietsen wellicht de moeite waard?

Hier hebben we de box juist weer in gebruik genomen. CB raadde dat aan omdat het goed is voor de grove motoriek en het fijn kan zijn om even veilig te kunnen koken oid, maar daarvoor moet hij er wel gewend aan blijven. Gisteren wilde hij opeens zelf in de box (daar ligt ander speelgoed), maar wel maar twee minuten :') box staat hier ook niet in de weg. Beterschap voor de zieke Twix Malteser. Hoesten is vervelend.

Saskia, leuke verzameling zo van N! Ze heeft iig mooi weer op haar feestje (of zijn jullie al op vakantie?)

Aerenia, het wordt alleen maar erger als ze echt gaat kruipen en lopen, dus geniet hier nog maar even van :D vanaf dat O goed kon kruipen vond ik het idd ook een pre-peuter, en is het echt geen kleine baby meer.

Wij zijn vanmorgen naar Blijdorp geweest, en vanmiddag langs het huis van m'n zus om de katten te verzorgen. De dierentuin was wel leuk, maar de katten waren geweldig aldus O. Hij heeft gillend van plezier de ene kat continu achtervolgd en geaaid/eraan getrokken. Nog een extra reden dus om snel te verhuizen, dan gaan we weer katten nemen. Woensdag weer twee bezichtigingen!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 17:11:55 #275
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_164272495
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 16:41 schreef FlyingFish het volgende:
Jagar, je hebt ook van die kussentjes voor op zo'n fietsstoeltje. Nadat ik met O ook eens zo heb moeten fietsen hebben we die gekocht voor langere fietstochten. Nieuw zijn ze rond de 20 euro, als jullie nog veel/lang gaan fietsen wellicht de moeite waard?

Hier hebben we de box juist weer in gebruik genomen. CB raadde dat aan omdat het goed is voor de grove motoriek en het fijn kan zijn om even veilig te kunnen koken oid, maar daarvoor moet hij er wel gewend aan blijven. Gisteren wilde hij opeens zelf in de box (daar ligt ander speelgoed), maar wel maar twee minuten :') box staat hier ook niet in de weg. Beterschap voor de zieke Twix Malteser. Hoesten is vervelend.

Saskia, leuke verzameling zo van N! Ze heeft iig mooi weer op haar feestje (of zijn jullie al op vakantie?)

Aerenia, het wordt alleen maar erger als ze echt gaat kruipen en lopen, dus geniet hier nog maar even van :D vanaf dat O goed kon kruipen vond ik het idd ook een pre-peuter, en is het echt geen kleine baby meer.

Wij zijn vanmorgen naar Blijdorp geweest, en vanmiddag langs het huis van m'n zus om de katten te verzorgen. De dierentuin was wel leuk, maar de katten waren geweldig aldus O. Hij heeft gillend van plezier de ene kat continu achtervolgd en geaaid/eraan getrokken. Nog een extra reden dus om snel te verhuizen, dan gaan we weer katten nemen. Woensdag weer twee bezichtigingen!
Grove motoriek? Hoe dan?
pi_164272705
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 13:42 schreef Arja het volgende:

[..]

Van wie "moet" dat?
En welke temperatuur heeft ze dan?
Van de kraam, maar vind het best een gesleep steeds met die bak. Zal morgen eens aan de vk vragen wat die zegt. De temp is gewoon goed verder :)
pi_164272867
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 17:22 schreef angelatje het volgende:

[..]

Van de kraam, maar vind het best een gesleep steeds met die bak. Zal morgen eens aan de vk vragen wat die zegt. De temp is gewoon goed verder :)
Weet je wat hierin zo dubbel is, 2 jaar geleden zei ik anders zet ik de wagenbak wel op de slaapkamer mocht het nodig zijn met de borstvoeding (ipv wiegje oid)
Was uit den boze want slapen in die bak kan maar voor even en niet voor heel lang.
pi_164274684
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 17:27 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Weet je wat hierin zo dubbel is, 2 jaar geleden zei ik anders zet ik de wagenbak wel op de slaapkamer mocht het nodig zijn met de borstvoeding (ipv wiegje oid)
Was uit den boze want slapen in die bak kan maar voor even en niet voor heel lang.
Terwijl mijn kraam 2 jaar geleden zei, lekker in de wagenbak bij je leggen... regels en protocollen... :')
S. 2014
J. 2016
pi_164274700
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 17:27 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Weet je wat hierin zo dubbel is, 2 jaar geleden zei ik anders zet ik de wagenbak wel op de slaapkamer mocht het nodig zijn met de borstvoeding (ipv wiegje oid)
Was uit den boze want slapen in die bak kan maar voor even en niet voor heel lang.
Ja dat heb ik ook Altijd begrepen, dat het niet zo goed is. Daarom vind ik het zo gek :?
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 19:16:55 #280
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164275949
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 16:07 schreef Malteser het volgende:
Saskia, gefeliciteerd!! *O*

Hier een zieke Twix. Iets minder benauwd dan gisteren maar nog steeds een lelijke hoest, 38,5 graden koorts en alleen maar slapen (op mij).
Hij wil geen eten, zelf zijn boterham liet hij staan. Hij drinkt wel zijn flessen dus die krijgt hij een extra vandaag.
Dus nu lig ik in ons bed met een warm, slapend jongetje op mijn buik.

We hebben de box vandaag afgebroken. Twix wilde er niet meer in. Groot verdriet en drama. Als ik even iets moet doen, zet ik hem in de kinderstoel met wat speeltjes voor zijn neus, dat vindt hij prima.

Jagar, *O* voor T die los staat, -O- voor zieke man. Wat fijn dat je de fiets van Saskia kan lenen!

Chanty, hier was de kraamvisite van één collega ook niet zo gewenst. Dus maakte ik de deal: alle collega's samen maar niet apart. Hield in dat het even één keer wat drukker was maar geen ongemakkelijke gesprekken gehad.
Alle collega's dat zouden er dan twee zijn (zij en baas). Verder heeft niemand aangegeven langs te willen komen. Niet zo gek ook als je nog maar net ergens werkt en tegelijk met 14 anderen bent gestart :P
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164276301
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 19:16 schreef Chanty het volgende:

[..]

Alle collega's dat zouden er dan twee zijn (zij en baas). Verder heeft niemand aangegeven langs te willen komen. Niet zo gek ook als je nog maar net ergens werkt en tegelijk met 14 anderen bent gestart :P
Dat is lastig dan ja, sorry!
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 20:19:00 #282
56471 pinquit
oh my lama!
pi_164277917
Mijn sloopkogel heeft vandaag zijn eerste echt levensgevaarlijke ongeluk gehad ;(
We hebben een staande lamp op voet met glazen lampenkap (never again :') ) en Alex zat er in de buurt te spelen, en zat op een gegeven moment flink met die lamp te zwiepen. Lampenkap sloeg kapot tegen de muur :X ;( al het glas naar beneden op mn baby's gezicht :'(

Bloed stroomde uit z'n gezicht, in de buurt van z'n oog, aarghghhh nooit eerder zoveel paniek gevoeld. Goddank bleek het slechts een hapje uit zijn wang te zijn (kleine cm onder zijn oog).
We zijn nog langs de HAP gegaan om te checken of er niks in zat, en niks in z'n oog zat, en dat was gelukkig niet het geval.

Mein Gott, 20 jaar ouder en morgen een pluk grijs haar rijker denk ik ;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 20:23:45 #283
56471 pinquit
oh my lama!
pi_164278066
Ik zit me steeds misselijk te denken over wat er allemaal had kunnen gebeuren :X
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_164278147
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 17:11 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Grove motoriek? Hoe dan?
Geen idee, heb ik verder niet naar gevraagd. Ik neem aan optrekken, staan, weer gaan zitten, lopen aan de railing, dat soort dingen. Dingen die natuurlijk ook buiten de box of in het ledikant kunnen. Favoriete bezigheid hier is alles uit de box gooien, wat natuurlijk ook goed voor de grove motoriek is :')

Pff Pinquit, lijkt me ook enorm schrikken! Gelukkig viel de uiteindelijke schade relatief mee en is er niks in zijn ogen terecht gekomen. Ik hoop dat hij er geen litteken aan overhoudt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_164278533
Jeetje pinq wat eng :o. Fijn dat het goed afgelopen is maar ik snap dat je er nog mee bezig bent. Brr.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 20:39:31 #286
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164278785
Pinq wat schrikken! Gelukkig is het goed afgelopen, maar kan me voorstellen dat het in hoofd heel anders afloopt.. :X
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164279053
Pinq, dat is schrikken zeg! Gelukkig is alles goed!

Hier heeft M wel eens een dutje gedaan in de kinderwagenbak. Sowieso als we ergens met hem heen gaan, maar is het begin thuis ook wel eens, en dan bij de open deur of helemaal buiten. Ik kan het bedje moeilijk naar buiten verplaatsen, maar de kinderwagen wel.

Met tweeenhalve maand begint het toch al wel krap te worden, dus nu doen we het ook niet meer.
pi_164279216
Pfoh pinquit, schrikken zeg. Gelukkig dat het relatief goed afgelopen is.
pi_164279811
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:45 schreef lunamatic het volgende:
Pinq, dat is schrikken zeg! Gelukkig is alles goed!

Hier heeft M wel eens een dutje gedaan in de kinderwagenbak. Sowieso als we ergens met hem heen gaan, maar is het begin thuis ook wel eens, en dan bij de open deur of helemaal buiten. Ik kan het bedje moeilijk naar buiten verplaatsen, maar de kinderwagen wel.

Met tweeenhalve maand begint het toch al wel krap te worden, dus nu doen we het ook niet meer.

Heb je zo'n groot kind of zo'n kleine bak? Twix past met 10 maanden nog steeds in de bak. Doen we niet meer hoor (en hij klimt er zelf uit) maar tot 7 maanden wel gebruikt.
pi_164279825
Pinquit :o :'( Gelukkig geen ernstige verwondingen!
pi_164279879
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:25 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Geen idee, heb ik verder niet naar gevraagd. Ik neem aan optrekken, staan, weer gaan zitten, lopen aan de railing, dat soort dingen. Dingen die natuurlijk ook buiten de box of in het ledikant kunnen. Favoriete bezigheid hier is alles uit de box gooien, wat natuurlijk ook goed voor de grove motoriek is :')

Pff Pinquit, lijkt me ook enorm schrikken! Gelukkig viel de uiteindelijke schade relatief mee en is er niks in zijn ogen terecht gekomen. Ik hoop dat hij er geen litteken aan overhoudt.
Optrekken, staan, weer gaan zitten en lopen aan de railing doet Twix al enkele maanden dus ik geloof dat we geen fout begaan door de box weg te doen.
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:10:11 #292
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164279926
Oh brrrr pinq wat eng. Gelukkig is er niks ernstigs verder gebeurd ;(
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:15:20 #293
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_164280099
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:08 schreef Malteser het volgende:

[..]

Optrekken, staan, weer gaan zitten en lopen aan de railing doet Twix al enkele maanden dus ik geloof dat we geen fout begaan door de box weg te doen.
Ik denk sowieso niet dat de box iets toevoegt aan de grove motoriek eerlijk gezegd. Op zo'n klein oppervlak is je kindje toch heel beperkt. En mijn jongste heeft echt amper in de box gezeten en liep al los met 10 maanden. Nu weet ik dat dat maar 1 geval is maar toch.

Pinq, wat eng :X
pi_164280614
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:06 schreef Malteser het volgende:

[..]

Heb je zo'n groot kind of zo'n kleine bak? Twix past met 10 maanden nog steeds in de bak. Doen we niet meer hoor (en hij klimt er zelf uit) maar tot 7 maanden wel gebruikt.
Jij hebt ook een joolz toch? Die bak is wel echt groter dan die van (veel) andere merken :Y. E past nog steeds in de bak (maat 68 kleding / 8,5 mnd) maar we gebruiken 'm ook niet meer.
pi_164281795
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:06 schreef Malteser het volgende:

[..]

Heb je zo'n groot kind of zo'n kleine bak? Twix past met 10 maanden nog steeds in de bak. Doen we niet meer hoor (en hij klimt er zelf uit) maar tot 7 maanden wel gebruikt.
Ik denk een kleine bak. M heeft nu maat 62, dat is redelijk normaal voor kindjes van 2,5-maand, toch? Ik denk dat we het nog wel tot een maand of 4-5 vol kunnen houden met de bak, maar als ik hem er nu in leg, vind ik het er vrij knus uit zien, vooral ook in de breedte. M slaapt graag breed uit, maar dat lukt dus niet echt meer in de bak.
pi_164282085
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:28 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Jij hebt ook een joolz toch? Die bak is wel echt groter dan die van (veel) andere merken :Y. E past nog steeds in de bak (maat 68 kleding / 8,5 mnd) maar we gebruiken 'm ook niet meer.
Ja, Joolz Day hebben we. En een klein jongetje. Maat 68 hier ook, al sinds mei.
pi_164282349
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:45 schreef lunamatic het volgende:
Pinq, dat is schrikken zeg! Gelukkig is alles goed!

Hier heeft M wel eens een dutje gedaan in de kinderwagenbak. Sowieso als we ergens met hem heen gaan, maar is het begin thuis ook wel eens, en dan bij de open deur of helemaal buiten. Ik kan het bedje moeilijk naar buiten verplaatsen, maar de kinderwagen wel.

Met tweeenhalve maand begint het toch al wel krap te worden, dus nu doen we het ook niet meer.
Eerlijk gezegd sliep S. hier tot 4 maanden heel vaak beneden in de kinderwagen. Veel gezelliger dan boven. Nu slaapt hij eigenlijk altijd boven, of heel soms in de wagen, als hij tijdens het wandelen in slaap is gevallen. Volgens mij kan dat allemaal niet zoveel kwaad, gewoon doen wat fijner voelt.

Oooh, Pinquit, wat een schrik :'( maar heel veel knuffelen nu.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 22:27:57 #298
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_164282590
Jemig pinq, dat is schrikken!

N heeft een geweldige verjaardag gehad, platgeknuffeld door iedereen en heel veel taart gegeten (ok, zijzelf niet zo veel...). Heel veel muzikale cadeautjes gehad *O*
Nu zijn we allebei uitgeteld! :Z

Tot binnenkort iedereen!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_164283733
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 21:08 schreef Malteser het volgende:

[..]

Optrekken, staan, weer gaan zitten en lopen aan de railing doet Twix al enkele maanden dus ik geloof dat we geen fout begaan door de box weg te doen.
Ik bedoelde meer dat ik het advies opvallend vond en dat hij daardoor bij ons nu opeens weer af en toe in gebruik is na maanden stof verzamelen. Als wij een kleinere woonkamer (en/of genoeg opbergruimte) hadden gehad was hij hier ook al opgeruimd denk ik.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 7 augustus 2016 @ 00:15:59 #300
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164285805
Hier vandaag weer een nieuwe doorbraak. Lucas gaf ineens aan dat hij Amélie op schoot wilde O+
Dus voor het eerst met zijn zusje op schoot!



En deze wil ik jullie toch ook niet onthouden *;

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 7 augustus 2016 @ 00:16:36 #301
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164285816
Hmmm nou dicht dan maar :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')