abonnement Unibet Coolblue
  zondag 31 juli 2016 @ 20:59:14 #1
412436 girlygirl8
HappyBeingMe:D
pi_164140546
Ja ik wist niet hoe deze topic te noemen, maar het leek me handig om een topic te openen in dit rubriek speciaal voor de offtopic discussies over Islam die soms in topics voorvallen (lange zin :9 )
  zondag 31 juli 2016 @ 21:00:17 #2
412436 girlygirl8
HappyBeingMe:D
pi_164140576
quote:
5s.gif Op zondag 31 juli 2016 20:09 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je kunt je geen voordelen bedenken van een wereld zonder islam? Is dat wat je bedoelt? (even voor de duidelijkheid)
Nope. Ik zie dan de huidige wereld en dan een 1000x voud aan onrecht.
pi_164140713
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 21:00 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Nope. Ik zie dan de huidige wereld en dan een 1000x voud aan onrecht.
Maar hoe kun je dan ooit beweren een objectieve projectie aan te hangen?

Ik snap wel dat dit geen absoluutheidclausule is, maar je mening in dat andere topic was verder heel erg duidelijk.

En nogmaals, je doet exact hetzelfde als jullie grootste tegenstanders: Roepen naar elkaar dat de andere partij de foute is, maar niemand die wil luisteren.
pi_164140732
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 21:03 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Open daar een apart topic over en verpest de mijne niet :W
Je bent al verpest, want bijvoorbeeld:
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 21:00 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Nope. Ik zie dan de huidige wereld en dan een 1000x voud aan onrecht.
pi_164140916
Wat moeten wij hier nou weer mee??
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 31 juli 2016 @ 21:12:48 #6
412436 girlygirl8
HappyBeingMe:D
pi_164140948
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 21:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar hoe kun je dan ooit beweren een objectieve projectie aan te hangen?

Ik snap wel dat dit geen absoluutheidclausule is, maar je mening in dat andere topic was verder heel erg duidelijk.

En nogmaals, je doet exact hetzelfde als jullie grootste tegenstanders: Roepen naar elkaar dat de andere partij de foute is, maar niemand die wil luisteren.
Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat Islam geen objectieve religie kan zijn omdat ik beweer dat er geen voordelen bestaan in een wereld zonder Islam?
Kun je dat stapsgewijs toelichten?

Ik was een discussie aan het voeren en probeerde zo netjes mogelijk te blijven ondanks dat ik tig keer persoonlijk werd aangevallen. In een discussie verdedigd men meestal de eigen standpunten en voor buitenstaanders kan het dan inderdaad overkomen alsof er door beide partijen met de vinger naar de andere partij wordt gewezen. Dat is wat het tot een discussie maakt.
pi_164141096
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 21:12 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat Islam geen objectieve religie kan zijn omdat ik beweer dat er geen voordelen bestaan in een wereld zonder Islam?
Kun je dat stapsgewijs toelichten?

Ik was een discussie aan het voeren en probeerde zo netjes mogelijk te blijven ondanks dat ik tig keer persoonlijk werd aangevallen. In een discussie verdedigd men meestal de eigen standpunten en voor buitenstaanders kan het dan inderdaad overkomen alsof er door beide partijen met de vinger naar de andere partij wordt gewezen. Dat is wat het tot een discussie maakt.
Dat heeft voor mij net zoveel waarde als mij op een hele nette en beleefde manier voor een vuurpeleton begeleiden en dan mij vervolgens heel netjes en beleefd een blinddoek ombinden.

Ga jezelf voor de gek houden, veel plezier met je tegenstanderige medestanders, je lijkt veel meer op ze dan je hoopt.
  zondag 31 juli 2016 @ 21:40:01 #8
412436 girlygirl8
HappyBeingMe:D
pi_164141714
quote:
2s.gif Op zondag 31 juli 2016 21:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat heeft voor mij net zoveel waarde als mij op een hele nette en beleefde manier voor een vuurpeleton begeleiden en dan mij vervolgens heel netjes en beleefd een blinddoek ombinden.

Ga jezelf voor de gek houden, veel plezier met je tegenstanderige medestanders, je lijkt veel meer op ze dan je hoopt.
Dan zijn we het hierbij toch oneens? Wat is het probleem?
Het valt me op dat je erg defensief reageert op mijn opvattingen. Ik heb toch recht op een eigen kijk op de wereld? Of wil je dat iedereen jouw opvattingen deelt (of ze het nu zelf willen ofniet = dwang toepassen)?

En hoe hou ik mezelf voor de gek? Misschien zie ik iets niet, wat jij wel ziet. Maar dan wil ik wel concrete uitleg zodat ik weet waar je het over hebt.
Het is al heel aardig van mij dat ik nog netjes inga op wat je zegt, gezien je eerdere persoonlijke aanvallen richting mij. Dus graag hou het gewoon netjes, je punt kun je ook wel duidelijk maken zonder met dingen als 'je bent al verpest' te roepen.
  maandag 1 augustus 2016 @ 00:10:33 #9
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_164145266
Vraag me weleens af, als er geen islam was, was er ook geen isis dus ook geen aanslagen
  maandag 1 augustus 2016 @ 00:48:59 #10
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_164145894
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 00:10 schreef warp995 het volgende:
Vraag me weleens af, als er geen islam was, was er ook geen isis dus ook geen aanslagen
IRA, RAF en ETA vergeten? Mensen doen elkaar om meer redenen dan alleen om religieuze kwaad hoor.

Maar is dit je welles nietus topic waar ik het laatst over had, TS?
  maandag 1 augustus 2016 @ 00:51:57 #11
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_164145936
Binnen de Boeddhistische traditie wordt een god als Allah gezien als een jaloers halfgod.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_164145942
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 00:10 schreef warp995 het volgende:
Vraag me weleens af, als er geen islam was, was er ook geen isis dus ook geen aanslagen
Hoi dan heb je geen islam maar nog wel steeds 300 miljoen opgefokte arabieren...
pi_164147233
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 00:10 schreef warp995 het volgende:
Vraag me weleens af, als er geen islam was, was er ook geen isis dus ook geen aanslagen
Nah, het werkt andersom. Niet "vanwege reden X gaan wij vernieling Y aanrichten", maar "wij willen vernieling Y aanrichten, dus wij zoeken daar even een reden X voor".

En,eerlijk is eerlijk, men gaat werkelijk actief en met vel energie op zoek naar redenen. Van cartoons in een Deense krant die geen moslim in het midden oosten leest, langs een Frans flutblaadje dat achterin de winkel op een smoezelig plankje ligt of een youtube filmpje met wel 149 views. Je zoekt, je vindt, je doodt.

Of, wat we ook vaak zien, je gaat nog een stapje verder: eerst doden en er daarna een reden voor verzinnen. "Boem". Eeehm, dit was voor.. een bombardement ! Geen idee wie daarbij zijn omgekomen, dat interesseert mij ook niet - maar heb nu wel een excuus voor BOEM !.

IS verzint excuses en maakt het dus makkelijker voor de luiere moslimterrorist - maar ze hebben IS niet nodig. Ook Islam is slechts iets dat een excuus biedt -maar ook dat is niet nodig. Het ligt gewoon puur in de aard van die mensen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kassamiep op 01-08-2016 07:25:37 ]
pi_164147271
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 07:17 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nah, het werkt andersom. Niet "vanwege reden X gaan wij vernieling Y aanrichten", maar "wij willen vernieling Y aanrichten, dus wij zoeken daar even een reden X voor".

En,eerlijk is eerlijk, men gaat werkelijk actief en met vel energie op zoek naar redenen. Van cartoons in een Deense krant die geen moslim in het midden oosten leest, langs een Frans flutblaadje dat achterin de winkel op een smoezelig plankje ligt of een youtube filmpje met wel 149 views. Je zoekt, je vindt, je doodt.

Of, wat we ook vaak zien, je gaat nog een stapje verder: eerst doden en er daarna een reden voor verzinnen. "Boem". Eeehm, dit was voor.. een bombardement ! Geen idee wie daarbij zijn omgekomen, dat interesseert mij ook niet - maar heb nu wel een excuus voor BOEM !.

IS verzint excuses en maakt het dus makkelijker voor de luiere moslimterrorist - maar ze hebben IS niet nodig. Ook Islam is slechts iets dat een excuus biedt -maar ook dat is niet nodig. Het ligt gewoon puur in de aard van die mensen.
Hoi heeeeerlijk om eens een blanke vrouw te spreken die gewoon kant kiest voor blank! Nu moet ik wel zeggen dat ook de blanke wereld aardig wat horrors kent ey! Neem bijv borstvergroting of de penis van een 16 jarige jongen verwijderen omdat je of hij denkt dat het een meisje is, ja dan gebrijp ik de moslims wel weer omdat wij westerse mensen wel heeeeel erg ver van de natuur afleven hey.,, :)
pi_164147286
Wat is de stelling?
pi_164147301
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 07:31 schreef Drug het volgende:
Wat is de stelling?
"Het is beter om reguliere topics niet te vervuilen met discussies over de Islam maar dat in het grote vuilnisvat genaamd F&L te dumpen".

Volgens de OP ;)
pi_164155170
Wat de islam nodig heeft is een proces van Verlichting doormaken, zoals ook het christendom en jodendom hebben gedaan. Dit zorgt ervoor dat de religieuze cultuur beter in harmonie kan samenleven met de moderne maatschappij.

Zolang dit niet gebeurd binnen de islamitische wereld, zal die cultuur altijd 'achterlijk' blijven, in de zin dat ze is grotendeels gebaseerd op verouderde denkbeelden die allang achterhaald zijn.

Om deze reden bijvoorbeeld zijn er talloze joodse en christelijke wetenschappers van faam en nauwelijks islamitische, die laatsten krijgen gewoon geen kans om zich te ontwikkelen binnen hun cultuur. Hoogstens boeken ze wat succes op praktische gebieden zoals geologie (Saudi's zijn hier uiteraard goed in vanwege hun bodemschatten) Maar er is nauwelijks tot geen fundamenteel onderzoek dat tot iets nieuws leidt.

In de top 500 van universiteiten staat ook vrijwel geen moslim universiteit, en die er zijn bungelen ergens onderaan...

Zolang de heilige boeken van de moslims nog in steen gebeiteld zijn en er geen letter veranderd kan worden , zolang blijven ze op het wereldtoneel achteraan hobbelen met alle negatieve gevolgen van dien.

Turkije is (binnenkort was) niet voor niks het meest moderne moslim land dat bijna bijna aansluiting wist te vinden met Europa... Het was op seculiere leest geschoeid sinds Atatürk na de Turkse revolutie het kalifaat afschafte. Dit is nu bijna 100 jaar geleden. Onder Atatürk werd het basisonderwijs gratis en kwamen er duizenden scholen bij... Secularisme = ontwikkeling.

Hoe meer macht de conservatieve geestelijken krijgen, hoe slechter het weer gaat met een land, Turkije lijkt in haar blinde nationalisme dat door religieuze partijen misbruikt wordt weer de afslag naar het verleden te hebben ingeslagen ipv die naar de toekomst....
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  maandag 1 augustus 2016 @ 15:16:31 #18
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_164155324
Vergeet de islam ff, ik heb meer problemen met hun nationaliteit.
Waarom zijn veel Turken voor Erdogan.
En als je over Koerdistan of Israël begint te praten, worden ze boos. Zij zeggen dat het niet bestaat.
Wat wel zichtbaar is Turken zeggen wel gedag tegen Koerden, maar elkaar helpen of samenwerken ho maar.
Hbo hè :')
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  maandag 1 augustus 2016 @ 15:17:44 #19
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_164155361
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 07:37 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

"Het is beter om reguliere topics niet te vervuilen met discussies over de Islam maar dat in het grote vuilnisvat genaamd F&L te dumpen".

Volgens de OP ;)
Ja volgens mij is dat nav een opmerking van mij in een topic dat over uitvaarten gaat.
  maandag 1 augustus 2016 @ 15:31:11 #20
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_164155753
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 15:17 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ja volgens mij is dat nav een opmerking van mij in een topic dat over uitvaarten gaat.
Nee.

KLB / zuur reagerende Hollanders op FOK!!

quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 20:18 schreef hugecooll het volgende:

[..]

In F&L kan je discussies over religie voeren
  maandag 1 augustus 2016 @ 15:39:04 #21
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_164155915
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 15:11 schreef vaarsuvius het volgende:
Zolang de heilige boeken van de moslims nog in steen gebeiteld zijn en er geen letter veranderd kan worden , zolang blijven ze op het wereldtoneel achteraan hobbelen met alle negatieve gevolgen van dien.
Dat zal inderdaad nooit gebeuren, 'een letter veranderen' aan de Koran. Dat is nou juist wat moslims zo trots maakt, dat 'het letterlijke woord van Allah nooit is veranderd', in tegenstelling tot 'de corrupt gemaakte geschriften van de Joden en Christenen'. Tja, als je echt gelooft in God en dat zo'n boek echt van God komt, dan ga je daar natuurlijk ook niets aan veranderen.

Beter is het dan gewoon de bullshit bloot te leggen in de Koran, zoals deze wiki-pagina doet:

https://wikiislam.net/wiki/Scientific_Errors_in_the_Quran

Dit maakt duidelijk dat ook de Koran gewoon mensenwerk is, net als alle andere geschriften. Daar hebben we meer aan dan de boel gaan lopen veranderen. Dat gaat echt nooit toegestaan worden namelijk.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_164156300
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 00:51 schreef Villas__Rubin het volgende:
Binnen de Boeddhistische traditie wordt een god als Allah gezien als een jaloers halfgod.
Leg eens uit, ik ben nu best nieuwsgierig. :P
  maandag 1 augustus 2016 @ 15:55:31 #23
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_164156332
quote:
Ah ze was op meer plaatsen aan het topic kapen.
  maandag 1 augustus 2016 @ 15:57:44 #24
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_164156392
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 15:55 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ah ze was op meer plaatsen aan het topic kapen.
Dat lees ik nu dus ook uit jouw comment. Mooi dat ze dan deze vuilnisbak daarvoor heeft geopend.
  maandag 1 augustus 2016 @ 16:14:43 #25
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_164156770
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 15:54 schreef 6star6lord6 het volgende:
Leg eens uit, ik ben nu best nieuwsgierig.
Volgens de Hinayana worden alle levende wezens geboren in één van de zes werelden: de wereld van de goden, de wereld van de jaloerse halfgoden, de dierenwereld, de wereld van de hongerige geesten, de helwereld en de wereld van de mensen.

Hier kun je de uitgebreide kosmologie lezen:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Boeddhistische_kosmos

quote:
14. Maha Brahma - De Grote Brahma. De Maha Brahma vertoont veel overeenkomsten met de schepper God van de monotheïstische religies. In het boeddhisme echter denkt de Maha Brahma wel dat hij de wereld geschapen heeft, maar heeft hij op dit gebied een foute visie; in feite heeft hij de wereld niet geschapen, en is ook slechts geboren, en zal wanneer het universum ten einde komt ook sterven.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Maha_Brahma

Niet dat ik er persoonlijk heel veel waarde aan hecht of zo, maar ik vind het wel grappig. Dit zou in principe neerkomen op de jaloerse, wraakzuchtige Allah, Jahweh, of zoals ze het in gnostiek noemen: de demiurgh.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  maandag 1 augustus 2016 @ 16:22:45 #26
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164156926
Daar drink ik een takbiertje op
pi_164157266
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 15:11 schreef vaarsuvius het volgende:
Wat de islam nodig heeft is een proces van Verlichting doormaken, zoals ook het christendom en jodendom hebben gedaan. Dit zorgt ervoor dat de religieuze cultuur beter in harmonie kan samenleven met de moderne maatschappij.

Zolang dit niet gebeurd binnen de islamitische wereld, zal die cultuur altijd 'achterlijk' blijven, in de zin dat ze is grotendeels gebaseerd op verouderde denkbeelden die allang achterhaald zijn.

Om deze reden bijvoorbeeld zijn er talloze joodse en christelijke wetenschappers van faam en nauwelijks islamitische, die laatsten krijgen gewoon geen kans om zich te ontwikkelen binnen hun cultuur. Hoogstens boeken ze wat succes op praktische gebieden zoals geologie (Saudi's zijn hier uiteraard goed in vanwege hun bodemschatten) Maar er is nauwelijks tot geen fundamenteel onderzoek dat tot iets nieuws leidt.

In de top 500 van universiteiten staat ook vrijwel geen moslim universiteit, en die er zijn bungelen ergens onderaan...

Zolang de heilige boeken van de moslims nog in steen gebeiteld zijn en er geen letter veranderd kan worden , zolang blijven ze op het wereldtoneel achteraan hobbelen met alle negatieve gevolgen van dien.

Turkije is (binnenkort was) niet voor niks het meest moderne moslim land dat bijna bijna aansluiting wist te vinden met Europa... Het was op seculiere leest geschoeid sinds Atatürk na de Turkse revolutie het kalifaat afschafte. Dit is nu bijna 100 jaar geleden. Onder Atatürk werd het basisonderwijs gratis en kwamen er duizenden scholen bij... Secularisme = ontwikkeling.

Hoe meer macht de conservatieve geestelijken krijgen, hoe slechter het weer gaat met een land, Turkije lijkt in haar blinde nationalisme dat door religieuze partijen misbruikt wordt weer de afslag naar het verleden te hebben ingeslagen ipv die naar de toekomst....
islam heeft al verlichting doorgemaakt, en bevat vele denominaties waarin wordt afgeweken van dat vastbijten in de letterlijke interpretatie van de teksten. Helaas is het nu een reactionaire islam die in de media de boventoon voert (en ook daadwerkelijk veel volgelingen heeft).
pi_164157398
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 15:39 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Dat zal inderdaad nooit gebeuren, 'een letter veranderen' aan de Koran. Dat is nou juist wat moslims zo trots maakt, dat 'het letterlijke woord van Allah nooit is veranderd', in tegenstelling tot 'de corrupt gemaakte geschriften van de Joden en Christenen'. Tja, als je echt gelooft in God en dat zo'n boek echt van God komt, dan ga je daar natuurlijk ook niets aan veranderen.

Beter is het dan gewoon de bullshit bloot te leggen in de Koran, zoals deze wiki-pagina doet:

https://wikiislam.net/wiki/Scientific_Errors_in_the_Quran

Dit maakt duidelijk dat ook de Koran gewoon mensenwerk is, net als alle andere geschriften. Daar hebben we meer aan dan de boel gaan lopen veranderen. Dat gaat echt nooit toegestaan worden namelijk.
niet waar, bijvoorbeeld ismailis, zij hebben een erfelijk leiderschap waarbij die imam de Koran naar huidige begrippen toepast. Momenteel een marginale stroming, maar rond de voorlaatste millenniumwisseling heersten zij over een significant kalifaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')