abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 29 juli 2016 @ 23:26:58 #101
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_164100726
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 22:38 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Omdat een deel van de cultuur die toentertijd is ontstaan nu op bepaalde vlakken nog steeds in stand wordt gehouden (al is het grotendeels uit onwetendheid).

De primitieve reactie op 'ZP is racisme' is in feite het schoolvoorbeeld: de huidige generatie Surinamers en Antilianen mogen geen kritiek leveren (terzijde of deze kritiek terecht is of niet) want ze hebben het hier in Nederland veel beter dan hun 'broeders' in die 'apenlanden'.

Men vind kritiek uit die bevolkingsgroepen 'ondankbaar' en 'respectloos' en behandelen ze zo nog steeds als een tweederangsburger, een koloniale onderdaan. Want het zijn in feite Nederlandse staatsburgers die hun eigen maatschappij mogen bekritiseren.

Dat je de benadering van Quincy en consorten idioot vindt en je niet kan vinden in hun redenaties maakt je geen racist. Ze het recht willen ontnemen om die kritiek te uiten echter wel.
Ik ben het deels met je eens, al vind ik je benadering van tweederangsburger een beetje overtrokken. Ik vind dat ze hun mening best mogen uiten, maar dan moeten ze ook tegen kritiek en andere meningen kunnen en dat lijkt niet het geval te zijn. Sterker nog, de BLM en Quincy hebben zelf genoeg tekenen van racisme laten zien.

Hun benadering van het probleem zet andere mensen, die een normaal debat over onder andere zwarte piet willen hebben helemaal buitenspel. Wat jij dus ook al opnoemde, een ''zwarte'' wordt dan aangekeken op het feit dat een staatsmongool als Quincy allerlei onzin roept.

Wat een normaal maatschappelijk debat met een uiteindelijk oerhollandse polderoplossing had kunnen worden, is verzandt in een kansloze (internet) discussie tussen 2 kleine, zeer van zichzelf gelijk overtuigde, kneuzenkermisjes.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_164100883
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 23:26 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een normaal maatschappelijk debat met een uiteindelijk oerhollandse polderoplossing had kunnen worden, is verzandt in een kansloze (internet) discussie tussen 2 kleine, zeer van zichzelf gelijk overtuigde, kneuzenkermisjes.
Daarom moet je de discussie ook niet laten kapen door die twee minderheden, maar het onderwerp bespreekbaar maken en zelf de spelregels bepalen.

*Jij vindt inderdaad dat ze hun mening mogen uiten, maar er leeft zeker een sentiment dat nog afkomstig is uit vroegere tijden. Voorbeelden zat hier op Fok!

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2016 23:33:51 ]
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 23:53:35 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_164101424
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 23:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik ben het deels met je eens, al vind ik je benadering van tweederangsburger een beetje overtrokken. Ik vind dat ze hun mening best mogen uiten, maar dan moeten ze ook tegen kritiek en andere meningen kunnen en dat lijkt niet het geval te zijn. Sterker nog, de BLM en Quincy hebben zelf genoeg tekenen van racisme laten zien.

Hun benadering van het probleem zet andere mensen, die een normaal debat over onder andere zwarte piet willen hebben helemaal buitenspel. Wat jij dus ook al opnoemde, een ''zwarte'' wordt dan aangekeken op het feit dat een staatsmongool als Quincy allerlei onzin roept.

Wat een normaal maatschappelijk debat met een uiteindelijk oerhollandse polderoplossing had kunnen worden, is verzandt in een kansloze (internet) discussie tussen 2 kleine, zeer van zichzelf gelijk overtuigde, kneuzenkermisjes.

agreed
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_164102846
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 22:38 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Omdat een deel van de cultuur die toentertijd is ontstaan nu op bepaalde vlakken nog steeds in stand wordt gehouden (al is het grotendeels uit onwetendheid).

De primitieve reactie op 'ZP is racisme' is in feite het schoolvoorbeeld: de huidige generatie Surinamers en Antilianen mogen geen kritiek leveren (terzijde of deze kritiek terecht is of niet) want ze hebben het hier in Nederland veel beter dan hun 'broeders' in die 'apenlanden'.

Men vind kritiek uit die bevolkingsgroepen 'ondankbaar' en 'respectloos' en behandelen ze zo nog steeds als een tweederangsburger, een koloniale onderdaan. Want het zijn in feite Nederlandse staatsburgers die hun eigen maatschappij mogen bekritiseren.

Dat je de benadering van Quincy en consorten idioot vindt en je niet kan vinden in hun redenaties maakt je geen racist. Ze het recht willen ontnemen om die kritiek te uiten echter wel.
Je poneert 'De primitieve reactie' als DE reactie terwijl er veel meer soorten reacties zijn. Ik zou ook graag meer debat/discussie willen zien zonder de extreme reacties van beide zijden. Lullig is alleen dat de anti-Pieten begonnen zijn met een extreme aanname en dan krijg je 1 + 1 = 2 de actie-reactie met dezelfde onzalige extremen. Online scoren 'extreme' standpunten. Niettemin zijn er genoeg (m.i. de overgrote meerderheid aan beide zijden) die eigenlijk (als men er al in geïnteresseerd is) een normale discussie willen waarbij geluisterd wordt naar ieders mening. Dat 'luisteren' is bij de extremen aan beide kanten nul punt nul.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_164103729
Onze eigen, lieve zwarte piet _O_ elimineren? DAT gaan we zeer zeker niet doen o|O

ONZE Zwarte piet heeft hier zo zijn goede werk te doen :Y
oO/ O+
  zaterdag 30 juli 2016 @ 03:24:38 #106
19194 Oversight
◢◤
pi_164103875


Oude man gegijzeld door Somalische piraten
Filantroop in zwaar weer.

quote:
Een hoogbejaarde man op een cruise door het Middellandse Zeegebied is deze week door een groep piraten gegijzeld. De piraten, vermoedelijk afkomstig uit Somalië, eisen naar verluidt een astronomisch bedrag aan losgeld. Het zou gaan om een man van Turkse afkomst, die in Nederland vooral als filantroop en liefhebber van de hippische sport te boek staat.Aangezien de Nederlandse regering de diplomatieke lijn aanhoudt dat er geen losgeld wordt betaald in geval van gijzelingen, en de man niet over de Nederlandse nationaliteit beschikt, lijkt het verzoek aan Nederland een vreemde keuze. De man maakt er echter al enige jaren een gewoonte van in Nederland te overwinteren en heeft hier veel vrienden.
quote:
Een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken geeft aan ‘alles in het werk te stellen om een goede afloop van deze kwestie te bewerkstelligen.’ Zo is contact gelegd met Amerikaanse pantserkruisers in de omgeving, om hen te bewegen een kordon om het belegerde schip te leggen. De Amerikanen hebben echter te kennen gegeven al hun militaire capaciteit in de regio nodig te hebben voor een nieuw offensief tegen Al Quaeda, eind december. Wel heeft het Vaticaan zich, door middel van een satellietoproep van de paus, ingezet voor de vrijlating van de katholieke filantroop.
quote:
Het is de eerste maal dat Somalische piraten zo ver buiten de grenzen van hun vaderland opereren. De piraten zijn opvallend gekleed, in zwarte maillots en met fel gekleurde petjes op. Ze maken volgens ooggetuigen een uiterst vrolijke indruk, in tegenstelling tot het zichtbaar nukkige slachtoffer, dat de tijd vooral lijkt te korten met lezen.
:{w met bron natuurlijk, zoiets kan zo weer gebeuren.
◢◤
pi_164103924
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 03:24 schreef Oversight het volgende:
[ afbeelding ]

Oude man gegijzeld door Somalische piraten
Filantroop in zwaar weer.

[..]

[..]

[..]

:{w met bron natuurlijk, zoiets kan zo weer gebeuren.
Ben je nou helemaal besodeknetterd :(

Zo meteen nemen jouw post hier nog als waar aan -O-
  zaterdag 30 juli 2016 @ 03:37:40 #108
19194 Oversight
◢◤
pi_164103932
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 03:34 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Ben je nou helemaal besodeknetterd :(

Zo meteen nemen jouw post hier nog als waar aan -O-
:{w Ik verzin nooit iets, ik geef het alleen maar even door.
◢◤
pi_164103952
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 03:37 schreef Oversight het volgende:

[..]

:{w Ik verzin nooit iets, ik geef het alleen maar even door.
c_/
pi_164105451
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 01:21 schreef Montagui het volgende:
Lullig is alleen dat de anti-Pieten begonnen zijn met een extreme aanname en dan krijg je 1 + 1 = 2 de actie-reactie met dezelfde onzalige extremen.
De kreet "zwart piet is racisme" is niet mijn mening, maar het extreem te noemen is ook een overstatement. De agressieve reacties van zogenaamde zp-fans is van een andere categorie , zeker niet uit dezelfde categorie . Ook de massale omvang ervan is niet dezelfde

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 30-07-2016 10:34:23 ]
  Moderator zaterdag 30 juli 2016 @ 10:31:50 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_164105482
ja nee die hadden we nog niet langs zien komen hier

lachen man
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 30 juli 2016 @ 10:35:47 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_164105523
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 10:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De kreet "zwart piet is racisme" is niet mijn mening, maar het extreem te noemen is ook een overstatement. De agressieve reacties van zogenaamde zp-fans is van een andere categorie , zeker niet uit dezelfde categorie . Ook de massale omvang ervan is zeker niet dezelfde
de omvang maakt het nog niet extreem natuurlijk

de agressie eigenlijk ook niet, geeft alleen aan dat heel veel mensen heel veel om het feestje geven

dan heb je meer nodig dan met lelijke tshirts tegen de schenen schoppen als je iets zou willen veranderen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_164105752
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 10:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

de omvang maakt het nog niet extreem natuurlijk de agressie eigenlijk ook niet
klopt ! Ik heb dat ook niet extreem genoemd

quote:
geeft alleen aan dat heel veel mensen heel veel om het feestje geven
klopt deels... Het andere deel is dat mensen reageren vanuit intolerante gevoelens.
Die zp-demo op het malieveld , georganiseerd door pvv-aanhangers, is een voorbeeld van intolerantie niet van agressie. Wel de agressie richting een donkere vrouw die zwaaide met onbekende vlag
. https://decorrespondent.n(...)at/40587668-70079528

quote:
dan heb je meer nodig dan met lelijke tshirts tegen de schenen schoppen als je iets zou willen veranderen
klopt.
  Moderator zaterdag 30 juli 2016 @ 11:16:28 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_164106068
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 10:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

klopt ! Ik heb dat ook niet extreem genoemd
tuurlijk wel

je zegt 'A is niet extreem maar B is van een andere categorie'

dan noem je B gewoon extreem, of iig extremer dan A ... ik denk dat het wel mee valt met de extremen in deze discussie

quote:
[..]

klopt deels... Het andere deel is dat mensen reageren vanuit intolerante gevoelens.
Die zp-demo op het malieveld , georganiseerd door pvv-aanhangers, is een voorbeeld van intolerantie niet van agressie. Wel de agressie richting een donkere vrouw die zwaaide met onbekende vlag
. https://decorrespondent.n(...)at/40587668-70079528

[..]

klopt.
PVV'ers zijn gewoon niet zo slim
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_164109934
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 01:21 schreef Montagui het volgende:
Je poneert 'De primitieve reactie' als DE reactie terwijl er veel meer soorten reacties zijn. Ik zou ook graag meer debat/discussie willen zien zonder de extreme reacties van beide zijden. Lullig is alleen dat de anti-Pieten begonnen zijn met een extreme aanname en dan krijg je 1 + 1 = 2 de actie-reactie met dezelfde onzalige extremen. Online scoren 'extreme' standpunten. Niettemin zijn er genoeg (m.i. de overgrote meerderheid aan beide zijden) die eigenlijk (als men er al in geïnteresseerd is) een normale discussie willen waarbij geluisterd wordt naar ieders mening. Dat 'luisteren' is bij de extremen aan beide kanten nul punt nul.
Omdat de primitieve reactie bewijst dat de koloniale instelling waar tegen de anti-racisten reageren nog steeds bestaat. Het is er namelijk een uiting van, terwijl er in de mildere reacties gedaan wordt alsof het niet bestaat.

Je legt de schuld wederom bij de anti-piet activisten. Hoewel ik de stelling 'Zwarte Piet is racisme' ook absurd vind (het is namelijk geen 'daad' maar een artefact en kan dus geen racisme an sich zijn)
kan je niet claimen dat zij daarmee vernieuwd racisme hebben 'uitgelokt'.
pi_164167432
quote:
18s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 03:04 schreef Peace99 het volgende:
Onze eigen, lieve zwarte piet _O_ elimineren? DAT gaan we zeer zeker niet doen o|O

ONZE Zwarte piet heeft hier zo zijn goede werk te doen :Y
oO/ O+
De geschiedenisboeken in als een schande, daar mag ZP zijn werk doen.
pi_164167563
quote:
18s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 03:04 schreef Peace99 het volgende:
Onze eigen, lieve zwarte piet _O_ elimineren? DAT gaan we zeer zeker niet doen o|O

ONZE Zwarte piet heeft hier zo zijn goede werk te doen :Y
oO/ O+
Juist...we will never surrender w/
pi_164167808
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 14:44 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Omdat de primitieve reactie bewijst dat de koloniale instelling waar tegen de anti-racisten reageren nog steeds bestaat. Het is er namelijk een uiting van, terwijl er in de mildere reacties gedaan wordt alsof het niet bestaat.

Je legt de schuld wederom bij de anti-piet activisten. Hoewel ik de stelling 'Zwarte Piet is racisme' ook absurd vind (het is namelijk geen 'daad' maar een artefact en kan dus geen racisme an sich zijn)
kan je niet claimen dat zij daarmee vernieuwd racisme hebben 'uitgelokt'.
Niks mis mee om 'racisme in NL' aan de kaak te stellen en zichtbaar te maken. Maar misbruik daar dan niet een karakter uit een kinderfeest voor.

Aan de andere kant is het duidelijk dat Zwarte Piet een bewuste keuze is geweest. Door de onschuld te bevlekken roep je sneller die reacties op waar je op uit bent. Een zwart geschminkt figuur kan je lekker linken via 'blackface' aan negers, slavernij, discriminatie en racisme, terwijl die zwarte schmink in de vele ontstaansgeschiedenissen van Zwarte Piet daar in zijn geheel niet naar verwijst. Zwarte Piet heeft niets te maken met die blackface, slavernij, discriminatie of racisme. Zo je wil kan je er 'neger' aan linken, maar met negers is niets mis.

En Schenkman is niet de god van Zwarte Piet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_164168211
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 23:42 schreef Montagui het volgende:
kan je niet claimen dat zij daarmee vernieuwd racisme hebben 'uitgelokt'.

Niks mis mee om 'racisme in NL' aan de kaak te stellen en zichtbaar te maken. Maar misbruik daar dan niet een karakter uit een kinderfeest voor.
Inderdaad.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 00:09:52 #120
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_164168290
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 00:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Inderdaad.
Amen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 13:25:33 #121
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_165748387
Ehm, moet hier niet gediscussieerd worden?

8}
pi_165748755
standaarddrinker
pi_165748760
standaarddrinker
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 13:42:34 #124
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_165748844
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 13:38 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Deze is tenminste wel eerlijk.

Die daaronder met in t hoekje geen racisme is dan weer jammer.
wooblabalurg
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:27:01 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165749792
jammer dat het zo enorm matig is allemaal :')

"problemen met mijn vrije vrolijke meningsuiting, pech voor jou vriend want je bent hier zelf komen wonen :W"

dit soort commentaar willen quincy en co juist graag zien want zonder die spastische reactie hadden ze geen werk ... schijnlijk heeft hij het zelf geshopped en bij iedere hit gaat zijn broekje naar beneden _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')