kanovinnie | donderdag 28 juli 2016 @ 10:11 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Wij doen aan Strava Onze D1, die in de Hemel zijt, Uw Hartslag worde geheiligd, Uw Cadans kome, Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel. Geef ons heden onze dagelijkse training en vergeef ons onze luiheid, zoals wij die vergeven aan onze medefokkers en breng ons niet in beproeving maar verlos ons van het bankhangen. Amen. Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje
| |
muzas | donderdag 28 juli 2016 @ 10:18 |
fijne vakantie Kano | |
#ANONIEM | donderdag 28 juli 2016 @ 10:21 |
Fijne vakantie Kano! Ik kom zaterdag achter je aan! | |
kanovinnie | donderdag 28 juli 2016 @ 10:51 |
Tof, waar ga je heen? Ga morgen pas weg hoor. | |
muzas | donderdag 28 juli 2016 @ 10:51 |
Mooi op tijd toch | |
#ANONIEM | donderdag 28 juli 2016 @ 11:14 |
Drie weken interrailen door oost Europa. Beetje stinken en bier drinken dus. | |
kanovinnie | donderdag 28 juli 2016 @ 11:22 |
Tof. Heb ik ook 2 keer gedaan. Welke route ga je een beetje doen? | |
#ANONIEM | donderdag 28 juli 2016 @ 11:28 |
Geen idee Begin in Zagreb, rest van de route heeft mijn dinnetje geregeld. Eindig ergens in het zuiden. Volgens mij Macedonië, Sarajevo ook. zoiets | |
Tommeke | donderdag 28 juli 2016 @ 16:06 |
Fijne ferkansie vinnie! | |
Flipmoehoe | donderdag 28 juli 2016 @ 17:27 |
Ik zit in Oostenrijk nu. Heerlijk fietsen hier! Vandaag al een klein stukje gehad met 12%. Pfff die kitzbüheler horn wordt echt afzien. Vanaf het balkon kijk ik er steeds op. Erg benieuwd hoe het zal gaan | |
Andyy | donderdag 28 juli 2016 @ 23:44 |
Mijn nieuwe oude fiets. Twijfel nog tussen dit stuur of een nieuw stuur halen. Ben nu gewend om met 38cm te rijden en dan voelt 42 wel heel onwennig en breed aan. Reach scheelt maar 0.4mm, maar ik zit op deze een stuk hoger. Maar in de zomer wordt dit de fiets voor de vriending, dus kortere stuurpen en een ander zadel | |
Patroon | vrijdag 29 juli 2016 @ 04:00 |
En dan koop jij weer een nieuwe? | |
Andyy | vrijdag 29 juli 2016 @ 11:05 |
Ik ben tevreden over mijn huidige fiets | |
Captain_Fabulous | vrijdag 29 juli 2016 @ 11:10 |
Famous last words... | |
kanovinnie | vrijdag 29 juli 2016 @ 11:12 |
Mooi stuurlint | |
kaasplankje | vrijdag 29 juli 2016 @ 11:44 |
http://www.bicimondo.com/fiets/staal/corum/ customfit staal en carbonnen vork | |
#ANONIEM | vrijdag 29 juli 2016 @ 11:46 |
Mooi | |
muzas | vrijdag 29 juli 2016 @ 12:01 |
Zit je braaf te werken, krijg je dit geappt van je vriendin; Nu wil ik naar huis. | |
kaasplankje | vrijdag 29 juli 2016 @ 12:03 |
welke kleur stikkers? | |
muzas | vrijdag 29 juli 2016 @ 12:08 |
Wit. Schreeuwend. | |
#ANONIEM | vrijdag 29 juli 2016 @ 12:09 |
Racist. | |
kaasplankje | vrijdag 29 juli 2016 @ 12:15 |
Ja ze hebben nu een geïntregeerd balhoofd op dat frameset en eerst niet, vind ik wel heel mooi. | |
muzas | vrijdag 29 juli 2016 @ 12:28 |
FAPFAPFAP Ik heb nog een personeelsuitje vanavond ook Kan ze pas vannacht kaolodronken bewonderen | |
Barbewire | vrijdag 29 juli 2016 @ 12:36 |
Wielrenners staan er weer goed op. 'Ik schop je kuthond dood' | |
kaasplankje | vrijdag 29 juli 2016 @ 12:38 |
woah vet man, is dat nou full carbon of alucarbon? | |
muzas | vrijdag 29 juli 2016 @ 12:39 |
full carbon , wel 'gewoon' de ffwd naaf, niet supersjieke dt180's ofzo | |
kaasplankje | vrijdag 29 juli 2016 @ 12:40 |
Dit is gewoon Rotterdams om te zeggen mag ik er ff langs. | |
ratatat | vrijdag 29 juli 2016 @ 12:41 |
Even genieten van de comments | |
Barbewire | vrijdag 29 juli 2016 @ 12:43 |
Zoveel haat Ik blij met het platteland | |
kaasplankje | vrijdag 29 juli 2016 @ 12:44 |
Toemaar. Nu moet je eik ook frameset upgraden, want in zo een standaard Allez is dit een beetje over the top. Een geheel oranje De Rosa corum ofzo, heb je ook meteen een maatframe. | |
muzas | vrijdag 29 juli 2016 @ 12:49 |
Ja dat spaarpotje is nu dus ff leeg Dat komt tzt. Maar mijn zelfvertrouwen en algehele welzijn is er hiermee wel met sprongen op vooruit gegaan. [ Bericht 0% gewijzigd door muzas op 29-07-2016 12:55:22 ] | |
Z | vrijdag 29 juli 2016 @ 12:49 |
Ik werd laats achterna gezeten door een hondje, ik dacht die er wel even uit te sprinten maar dat was nog knap lastig. Op een gegeven moment gaf hij het gelukkig op. | |
muzas | vrijdag 29 juli 2016 @ 12:55 |
Ik ben altijd bang dat die schotse hooglanders dat soort geintjes gaan uithalen. Mn HF gaat serieus omhoog als ik er langs moet en ze staan vlak langs het fietspad | |
Z | vrijdag 29 juli 2016 @ 13:14 |
Ik zag er laats één rennen! Dat kunnen ze dus wel. | |
ddx | vrijdag 29 juli 2016 @ 13:21 |
Toen we pas met een groepje langskwamen brulde er wel eentje. Normaal gesproken blijven ze doodstil staan. Maar op deze manier is het best lastig passeren : Zelfde eigenlijk met schapen rond Muiden die zijn ook gewend dat er continu fietsers langskomen. Was wel anders bij Hoorddorp dinsdagavond, die schapen renden alle kanten op toen ik in de buurt kwam dan is het wel even oppassen wat ze gaan doen. | |
muzas | vrijdag 29 juli 2016 @ 13:23 |
Geniedijk zeker? Daar staat t.h.v. het haarlemmermeerse bos nu ook gewone koeien. Die krengen zijn onwijs nieuwsgierig en komen dus ook het pad op gewandeld | |
ddx | vrijdag 29 juli 2016 @ 13:26 |
Geniedijk idd. Ik blijf het altijd wel leuk vinden die dieren zo midden op het fietspad. Moeten ze op houtribdijk en afsluitdijk eigenlijk ook eens doen, beetje afwisseling op zo'n lange weg | |
ddx | vrijdag 29 juli 2016 @ 13:28 |
Gaat lekker daar in die reacties weer. Scheelt dat het reacties zijn en mensen in het echt niet meteen alle wielrenners gaan aanvallen. Maar als je erover denkt om een racefiets te kopen en dan die comments leest | |
Gripper | vrijdag 29 juli 2016 @ 13:33 |
Misschien kan iemand van ons even het verschil tussen een wielertoeristterrorist van 40+ die perse 30 gemiddeld moet rijden en een serieuze wielrenner uitleggen... Hoewel, tis toch vechten tegen de vooroordelen. | |
Tommeke | vrijdag 29 juli 2016 @ 13:37 |
Ik ging een tijdje geleden een selfie maken met een koe tijdens het fietsen Wou dat kutbeest me op de hoorns nemen Ging net goed. | |
muzas | vrijdag 29 juli 2016 @ 13:41 |
muzas | vrijdag 29 juli 2016 @ 13:42 |
en die mensen zijn zelf natuurlijk voorbeeldige automobilisten, rijden met de stadsfiets nooit door rood of over de stoep en helpen alle omaatjes met oversteken. | |
kaasplankje | vrijdag 29 juli 2016 @ 13:46 |
Ik ging tijdens een cyclo op de foto met een valk. Vlakbij mijn hoofd. Niet bang geweest want ik daal zelf ook als een valk. Typerend btw dat jij dan een koe uitkiest. Birds of a feather... | |
kaasplankje | vrijdag 29 juli 2016 @ 13:50 |
Die lopen ook gewoon los in de bergen. | |
kaasplankje | vrijdag 29 juli 2016 @ 13:52 |
Het is allemaal de schuld van die kuttoerders, een echte coureur doet zoiets niet. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 29 juli 2016 @ 13:58 |
Ik ben heel opgewonden nu. Borderline aanstootgevend voor mijn collega's. | |
muzas | vrijdag 29 juli 2016 @ 14:00 |
Bedankt voor dit beeld. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 29 juli 2016 @ 14:01 |
Ik wist dat jij het zou waarderen. | |
Z | vrijdag 29 juli 2016 @ 14:13 |
Paarden (bij IJmuiden), ook altijd spannend. | |
Z | vrijdag 29 juli 2016 @ 14:16 |
Ik vind die stalen De Rosa dus niet zo mooi. Het frame oogt zo klein met dat grote kettingblad. Issie er ook in andere kleuren? | |
ratatat | vrijdag 29 juli 2016 @ 14:28 |
http://road.cc/content/review/152814-mason-resolution-105-hydro | |
Captain_Fabulous | vrijdag 29 juli 2016 @ 14:32 |
Kan dat effe wat minder met die porno, werk is nog niet af ja
| |
kaasplankje | vrijdag 29 juli 2016 @ 14:34 |
Denk dat behalve de maat de kleur ook custom is, kan je dan gewoon zelf kiezen. Ik kon mijn Gazelle in 1998 ook custom laten spuiten. Kon ik kleur kiezen uit iets van 20 kleuren en de kleur vd transfers/stickers kon ik ook kiezen. Dat was wel iets meerprijs destijds. | |
Z | vrijdag 29 juli 2016 @ 14:36 |
Ah. Ik vind de Mason aanzienlijk mooier. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 29 juli 2016 @ 14:37 |
Ik zie Ivo trouwens niet meer reageren hier, is ie soms weer op een monstertocht dat jullie weten? | |
muzas | vrijdag 29 juli 2016 @ 14:38 |
Hij zette laatst nog een fotootje neer, hij had net een tochtje gedaan. | |
muzas | vrijdag 29 juli 2016 @ 14:39 |
Hoax ijmuiden heeft geen groen. | |
kaasplankje | vrijdag 29 juli 2016 @ 14:39 |
Ik vind stalen frames zowiezo mooi, het oogt geweldig het rijdt geweldig. Enige nadeel is iets hoger gewicht. Vind zelf de De Rosa mooier denk ik. Mja ik ben ook wat meer gevoelig voor heritage en appeal. 8.9kg is ook best veel imo, dat woog mijn 9 speed chorus Gazelle in 1998 ook precies. | |
kaasplankje | vrijdag 29 juli 2016 @ 14:43 |
Toen ik daar de marmot mee ree in een tijd van 7:13 zonder geneutraliseerde afdaling en nog over de Croix de Fer ipv die mietjesglandon. | |
Z | vrijdag 29 juli 2016 @ 14:47 |
Dit is randje IJmuiden. Van de Heerenduinweg naar Bloemendaal. | |
Z | vrijdag 29 juli 2016 @ 14:49 |
Ik dacht dat al dat nieuwe staal juist veel lichter was? Reynold 953 buizen enzo. | |
kaasplankje | vrijdag 29 juli 2016 @ 14:50 |
Lichter dan wat? | |
Z | vrijdag 29 juli 2016 @ 14:50 |
Dan 1998 gazelle's. | |
Z | vrijdag 29 juli 2016 @ 14:51 |
Mijn fiets weegt iets van 9,5 kg geloof ik (staal met carbon voorvork). | |
muzas | vrijdag 29 juli 2016 @ 14:52 |
Mijn auto is lichter dan 1998 gazelles | |
kaasplankje | vrijdag 29 juli 2016 @ 14:53 |
Denk t wel hoor, ik had ook nog stalen vorkbuis, en het frame alleen al woog bijna 2kg. Maar de afmontage zal het verschil zijn denk. Had voor de rest echt lichte spullen erop, superlichte handbuild wielen voor die tijd met record naaf, en dat is wel lichter dan 105 disc denk ik. | |
kaasplankje | vrijdag 29 juli 2016 @ 14:59 |
Staal is zwaarder dan carbon maar ik ken wel wat staaladepten die fietsen hebben gebouwd van 7.5/8kg maar daar zit dan wel Campy super record op. | |
kaasplankje | vrijdag 29 juli 2016 @ 15:02 |
Ik fiets momenteel nog 5 dagen per week op mijn 1998 Gazelle. Na 3x overspuiten en vrijwel alles (behalve de remhoeven, frame en vork) vervangen inmiddels. Blijft een heerlijke fiets. | |
muzas | vrijdag 29 juli 2016 @ 15:06 |
En een kindermaat fietsje ws.? | |
kaasplankje | vrijdag 29 juli 2016 @ 15:07 |
Nee 60cm. | |
muzas | vrijdag 29 juli 2016 @ 15:08 |
Ik zou trouwens niet eens weten wat mn allez weegt. Duidelijk minder dan de giant iig. | |
kaasplankje | vrijdag 29 juli 2016 @ 15:09 |
gokje rond 1600 gram voor het frame. Ongeveer hetzelfde als mijn Gios btw. | |
kaasplankje | vrijdag 29 juli 2016 @ 15:12 |
Superlight alloy en carbon frames zijn rond 1kg of iets eronder. Normaal/goedkoop alu frame 1.5-2kg en staal frames zijn ook iets zoiets maar dan heb je wel een dure. Dus het verschil tussen een staal fiets en een topalloy of carbon is ongeveer 1kg, dus kan je een staal fiets wel op 7.5kg krijgen. | |
Tommeke | vrijdag 29 juli 2016 @ 15:20 |
In Drenthe heb je de keuze uit koeien, Drenthen en schapen Andere diersoorten leven daar niet. | |
Tommeke | vrijdag 29 juli 2016 @ 15:21 |
Rond de 1250 dacht ik. | |
Barbewire | vrijdag 29 juli 2016 @ 15:25 |
Buizerds Kom ze elke keer tegen en ben altijd bang dat ze op de rug gaan zitten. | |
muzas | vrijdag 29 juli 2016 @ 15:27 |
Er zijn ook meerdere soorten allez's volgens mij... Want de mijnes ziet er heel anders uit dan sommige tiagrasoraclarisalleetjes. Die smartweld E5 is van wat ik hier en daar las een redelijk licht frame voor een alu fiets. | |
kaasplankje | vrijdag 29 juli 2016 @ 15:39 |
Wij in Zuid Yololand hebben zelfs een visarend. | |
#ANONIEM | vrijdag 29 juli 2016 @ 15:42 |
Blijdorp zeker. | |
kaasplankje | vrijdag 29 juli 2016 @ 15:43 |
Nee bij Oostvoorne moet er 1 zitten. Zelf nog niet mee op de foto geweest, noch gespotted. | |
#ANONIEM | vrijdag 29 juli 2016 @ 15:50 |
Maar een zeearend is veel cooler eigenlijk. | |
Tommeke | vrijdag 29 juli 2016 @ 15:51 |
Ja. Die heb jij toch? Die is vrij licht. | |
Tommeke | vrijdag 29 juli 2016 @ 15:52 |
Buizerds heb je hier ook wel. M'n collega heeft wel eens een op hol geslagen paard gevangen tijdens het mountainbiken. | |
muzas | vrijdag 29 juli 2016 @ 15:58 |
In haarlem lopen ook heel wat koeien. In de parken in en om de stad vind je op mooie zomerochtenden wel heel wat hindes. Overigens serieus wel ooit een keer bijna op een hert geklapt wat met mach 3 over het pad kwam gezeild | |
kaasplankje | vrijdag 29 juli 2016 @ 16:02 |
Buizerd, Sperwer, Kiekendief en Havik, die zie je wel in de buurt. Vlakbij de stad. Maar ook Bonte Specht en IJsvogels. | |
kaasplankje | vrijdag 29 juli 2016 @ 16:08 |
Ik kijk altijd graag naar de vogels tijdens een trainingsrit, en dan probeer ik ze te determineren. Lukt niet altijd en soms zoek ik dan thuis geluiden op internet om te achterhalen. http://www.roofvogels-hw.nl/soorten.html | |
muzas | vrijdag 29 juli 2016 @ 16:09 |
petersons vogelgids KOEKOEK WISKIE | |
Tommeke | vrijdag 29 juli 2016 @ 16:10 |
Ik zag afgelopen weekend een groepje lepelaars. Ook best bijzonder. | |
muzas | vrijdag 29 juli 2016 @ 16:12 |
https://nl.wikipedia.org/wiki/Taigagaai
| |
kaasplankje | vrijdag 29 juli 2016 @ 16:13 |
muzas | vrijdag 29 juli 2016 @ 16:17 |
Z | vrijdag 29 juli 2016 @ 16:38 |
Ik let ook graag op vogeltjes. Voor de kleintjes ga ik te snel om goed te kunnen zien Langs de Ringvaart zag ik laatst een Bruine Kiekendief en een Rode Wouw. En er zijn nu wel veel puttertjes, die zijn klein maar goed herkenbaar. [ Bericht 0% gewijzigd door Z op 29-07-2016 16:44:51 ] | |
ratatat | vrijdag 29 juli 2016 @ 16:56 |
Afgelopen winter toen er bij Zevenhuizen wat velduilen waren stond er wel een kilometer aan vogelspotters. Bijna allemaal in camo en met een telelens van 1 meter. Dat zag er wel grappig uit. Vorige week een soort van kanarie halsbandparkiet gespot | |
Fretwork | vrijdag 29 juli 2016 @ 17:53 |
Dat vogelspotten klinkt wel leuk, is dat fulltime opletten of kan ik ook gewoon dames blijven kijken? Hier spot ik veel hertjes en reetjes. | |
MarcoD | vrijdag 29 juli 2016 @ 19:12 |
Hier in de stad ook altijd veel afgetrainde reetjes. En soms een dikke nijlpaard.. | |
ultra_ivo | vrijdag 29 juli 2016 @ 19:16 |
Ik was aan 't werk. Moet toch ergens m'n geld verdienen voor een nieuw stalen frame . En dat wordt dan geen de Rosa of Mason, ik hou niet zo van sloping en carbonnen vorken. Nee het wordt weer een Bob Jackson, dit keer een End to End. http://www.cycleexif.com/bob-jackson-end-end Maar dan uiteraard met campa afmontage | |
kaasplankje | vrijdag 29 juli 2016 @ 19:36 |
carbon vork scheelt natuurlijk een pak gewicht en ahead is 100x stijver. | |
kaasplankje | vrijdag 29 juli 2016 @ 20:45 |
Vind die end 2 end een mooi ding om te zien maar betwijfel zeer of dat een stijf frame is. Bovendien zijn die sti nokjes op de balhoofdbuis zwaar klote zo. Mijn pa heeft dat ook op zijn tita en als je de fiets in de kofferbak legt met het stuur dwars kinkt de versnellingskabel op die plek en dat is niet goed. | |
ultra_ivo | vrijdag 29 juli 2016 @ 23:21 |
Stijf zal ie zeker niet zijn, wel comfortabel. Ik ga 'm iig met oversized bovenbuis bestellen. Dat bevalt me goed, de stijfheid waar ik 'm nodig heb en comfort waar ik het wil. Op een lang brevet ga je toch niet om de plaatsnaambordjes sprinten. Versnellingskabels wordt bij mij anders. Klassieke aansoldeerpuntjes met oogjes voor de kabels. In een kofferbak leggen doe ik toch niet dus dat is voor mij geen probleem. Ik wil wel uitwijkmogelijkheden hebben als ik iets verniel aan m'n fiets. | |
Barbewire | zaterdag 30 juli 2016 @ 11:55 |
http://www.bikeradar.com/(...)sc-first-look-47693/ | |
poiuytr | zaterdag 30 juli 2016 @ 12:00 |
Wat een lelijke stuurpen x100 | |
kaasplankje | zaterdag 30 juli 2016 @ 12:30 |
Echt een gedrocht idd, de hele fiets. | |
the_critic | zaterdag 30 juli 2016 @ 12:36 |
Dat gezwel dat waarmee stuur aan frame zit... bleugh | |
Tommeke | zaterdag 30 juli 2016 @ 12:43 |
Ik ga morgen een stukkie fietsen op zo'n ding. Ben echt benieuwd. In het echt is ie wel minder lelijk trouwens. | |
MarcoD | zaterdag 30 juli 2016 @ 13:00 |
In het echt vind ik hem nog steeds lilluk, smaken verschillen | |
Barbewire | zaterdag 30 juli 2016 @ 13:00 |
muzas | zaterdag 30 juli 2016 @ 13:53 |
ik vind m wel vet. mits 'slammed' en zonder die gekke raised handlebar. | |
muzas | zaterdag 30 juli 2016 @ 13:56 |
Best tof imo. In ieder geval geen dertien-in-een-dozijn ontwerp. | |
Tommeke | zaterdag 30 juli 2016 @ 14:09 |
Gewoon die van Sagan of Kittel | |
ratatat | zaterdag 30 juli 2016 @ 14:31 |
Die voorbouw heeft wel wat weg van de klokkenluider van de Notre Dame | |
muzas | zaterdag 30 juli 2016 @ 17:52 |
over dikke fietsen gesproken... | |
Z | zaterdag 30 juli 2016 @ 18:06 |
Yankee | zaterdag 30 juli 2016 @ 18:25 |
Z | zaterdag 30 juli 2016 @ 18:50 |
Veel mooier dan die gele. | |
MarcoD | zaterdag 30 juli 2016 @ 18:56 |
Wat een attractie | |
the_critic | zaterdag 30 juli 2016 @ 20:49 |
hadden ze geen roze buba's? | |
Tommeke | zaterdag 30 juli 2016 @ 22:06 |
Dik Bandjes zwart houden! | |
ddx | zaterdag 30 juli 2016 @ 23:34 |
Ziet er prima uit met die wielen | |
Andyy | zondag 31 juli 2016 @ 00:00 |
Kek ding hoor | |
VASND | zondag 31 juli 2016 @ 01:42 |
Sjiek rijpaard! | |
Patroon | zondag 31 juli 2016 @ 01:57 |
Mooie wielen, al vind ik persoonlijk het geheel te druk, iets over de top. Ik had gekozen voor zwart zadel en stuur + zwarte decals op de wielen. | |
KolonelBroodje | zondag 31 juli 2016 @ 01:58 |
Gaaf wat een mooi ding is het ook | |
kanovinnie | zondag 31 juli 2016 @ 06:20 |
Ik zit tussen de bergen gister na een lange rit met en beetje file en wat wegwerkzaamheden in st-jean de maurienne aangekomen. Ik was er rond een uurtje of drie, dus nadat ik het kamp gemaakt had en een stokbroodje had gegeten ben ik even col de mollard opgefietst. Dat ging zeker niet vanzelf, maar het was wel mooi! De afdaling was door het gladde asfalt geen feest, maar je kan niet alles hebben. Ik heb er volgens mij iets langer dan een uur over gedaan. Het regent nu al de hele nacht en het schijnt vandaag de hele dag klote te zijn dus lekker FOK!ken vanuit de tent Morgen de croix de fer denk ik. | |
La_Tramposa | zondag 31 juli 2016 @ 13:17 |
Klinkt fijn! Geniet ervan! | |
muzas | zondag 31 juli 2016 @ 17:32 |
Zo, deze achternaaf maakt ook herrie... hahaha jezus joh geen bel meer nodig Nice kano, veel klimplezier! | |
kaasplankje | zondag 31 juli 2016 @ 17:58 |
rije ze goed? | |
kaasplankje | zondag 31 juli 2016 @ 17:58 |
wordt dat je 1e HC col? | |
kanovinnie | zondag 31 juli 2016 @ 18:05 |
Ja. godsamme, kijk ik op de Franse Buienradar. Regent het op 1 lek. Hier. | |
kaasplankje | zondag 31 juli 2016 @ 18:06 |
kijk dan op de wundermap, enne ga je de Col de la Madeleine nog op? Die is ook mooi. | |
kaasplankje | zondag 31 juli 2016 @ 18:13 |
idd regen in hele Alpengebied. | |
Patroon | zondag 31 juli 2016 @ 18:16 |
Zo was het gisteren ook bij de BBQ van Gripper. Regen boven Nieuwegein en vanuit Friesland kreeg ik foto's binnen dat de zon volop scheen..naja ze hadden iig niet zulk lekker vlees | |
muzas | zondag 31 juli 2016 @ 18:23 |
Van stilstand af lijken ze wat logger dan de mavics, ondanks dat ze toch lichter zijn... Maar al rollende aanzetten, rechtdoor of na een bocht voelt directer. Ze pakken ook wel heel makkelijk snelheid op als je ergens naar beneden rijdt, of met de wind in de rug wat hogere snelheden rijdt. Vooralsnog vind ik windgevoelligheid ook meevallen. Ja je merkt dat je met hoge wielen rijdt maar dat is het dan ook. Eerste indruk is goed. | |
kaasplankje | zondag 31 juli 2016 @ 18:25 |
Zijn ze lichter? Nagewogen ook? Vaak zetten ze wielsets gewicht zonder body in de specs. | |
muzas | zondag 31 juli 2016 @ 18:33 |
Niet zelf gewogen maar afgaande op meerdere reviews/webwinkels. | |
muzas | zondag 31 juli 2016 @ 18:38 |
Moet ook nog ff spelen met de remblokjes... Nu telkens eens hele mooie "WHHIIIIIIIIIII" als ik moest stoppen | |
Patroon | zondag 31 juli 2016 @ 18:44 |
Klein beetje tapstoe zetten | |
muzas | zondag 31 juli 2016 @ 18:47 |
Ja dat las ik. Is daar nog een truukje voor? Want zodra ik de imbus wat losser draai, kan het blokje vrij bewegen... wat het lastig maakt om aanpassingen in 1 richting te maken zeg maar. | |
ratatat | zondag 31 juli 2016 @ 18:50 |
http://www.futurumshop.nl/tacx-brakeshoe-tuner-t4580.phtml Bankpas oid aan de achterkant van het remblokje stoppen tussen velg en blokje, rem inknijpen en blokje goed zetten, aandraaien, op naar het volgende blokje. | |
kaasplankje | zondag 31 juli 2016 @ 18:52 |
creditcard tussen blokje en velg aan de juiste kant. Rem dichtknijpen en inbus losdraaien. Blokje positioneren en vastzetten. Dan remhandel weer loslaten. | |
muzas | zondag 31 juli 2016 @ 18:57 |
die gaat niet passen op 60mm denk ik... Ik ga eens kutten met een pasje. thnx | |
kaasplankje | zondag 31 juli 2016 @ 19:09 |
anders ff aan je vrouwtje vragen of ze de remhandel dichtknijpt dan heb je 2 handen vrij. | |
Flipmoehoe | zondag 31 juli 2016 @ 19:11 |
Hier in tirol idd ook regen vanmiddag. Hopelijk morgen weer een rondje maken als vrouw en kind op bed liggen | |
Tommeke | zondag 31 juli 2016 @ 19:50 |
Vandaag op allemaal Specialized fietsen gereden. De Tarmac S-Works is echt m'n favoriet. Die is zo licht en strak. Met mooie Roval wieltjes. En heel wendbaar Heb ook op de Vias gereden. Ook heel erg stijf en direct, maar wat logger. Minder een gooi en smijt fiets als de Tarmac. En heb oa. op de Allez Sprint gefietst. Dat is echt leuke fiets. Heel speels, echt een criterium fiets. En tenslotte nog op zo'n de Epic FSR S-Works. Een fully ATB is wel een stuk fijner dag een crosser. Was al met al erg onder de indruk. Ook hoe perfect 't georganiseerd was. Met gratis eten en drinken enzo, en douchen na de tijd. | |
Z | zondag 31 juli 2016 @ 20:39 |
Is Roval van Specialized? | |
Gripper | zondag 31 juli 2016 @ 20:41 |
Of een elastiekje om de remgreep en stuur | |
MarcoD | zondag 31 juli 2016 @ 20:51 |
of dat stelbusje op de rem stukje uitdraaien, maar je vriendin erbij halen is makkelijker tenminste als ze goed luistert dan he | |
kaasplankje | zondag 31 juli 2016 @ 20:55 |
Het is ook belangrijk dat je de vrouw bij de sport betrekt. Dan krijgt ze er meer feeling voor. | |
Patroon | zondag 31 juli 2016 @ 21:03 |
Dat gaat niet werken. Dan verdraait het alsnog. @muzas: ik heb het altijd op het oog gedaan. | |
buzz1291 | zondag 31 juli 2016 @ 21:08 |
Met een lijmtang , zo'n zwart/rode sneltang van de Action, gaat het ook. Maar wil je het heel precies doen, dan wel eerst die band van de velg halen. Maar opletten dat je niet alleen het toespoor goed afstelt, maar gelijk ook die blokken in lijn houdt op de remrand, anders blijft het vibreren, en dus piepen. Overigens hebben goeie blokken een bobbeltje aan de achterzijde zodat je niet met een credit card (is veulste dik) hoeft te kutten. https://bikes-en-co.nl/fi(...)e-handje-import.html [ Bericht 11% gewijzigd door buzz1291 op 31-07-2016 21:26:58 ] | |
poiuytr | zondag 31 juli 2016 @ 21:31 |
Mooie rit heb je gemaakt zie ik gisteren. Door plaatjes heen gekomen waar ik veel op wintersport ben ik geweest (Brixen, Kirchberg en Kitzbuhel). Vergeten te loggen tussen Kirchberg en Kitzbuhel? | |
kanovinnie | zondag 31 juli 2016 @ 21:32 |
na het kopen van die wielen is de bankpas van Muzas niet zo dik meer hoor | |
poiuytr | zondag 31 juli 2016 @ 21:36 |
Vandaag weer eens sprintjes geoefend om explosiviteit te vergroten na weken/ maanden veelal d1 ritten te hebben gemaakt. Dit is nu de tweede keer binnen 1 week dat ik 30sec sprint 5min rust of 20sec sprint en 4min rust. Beide keren werd ik na halfuur sprinten best slecht; misselijk. 1e keer erger dan net maar dat kwam meer door het bbqen en zware eten vooraf. Is het normaal dat je op dit soort ritjes misselijk worden? Eerste keer had ik het gevoel dat ik wel kon kotsen op de fietsen, zonet alleen na afloop even rustig moeten gaan zitten. | |
Tommeke | zondag 31 juli 2016 @ 21:42 |
Ja. | |
Andyy | zondag 31 juli 2016 @ 21:47 |
Een pasje gebruiken --edit-- Spuit 11 | |
Gripper | zondag 31 juli 2016 @ 22:06 |
Oh ja, heb m'n powermeter vandaag voor de eerste keer nuttig gebruikt, voor een FTP test, en na 20 minuten pijn lijden weet ik m hoor 306W ftp is ongeveer 4 W/kg (bij 75 kg) | |
Patroon | zondag 31 juli 2016 @ 22:23 |
Dus wat power erbij of kg's eraf, of beide | |
ratatat | maandag 1 augustus 2016 @ 00:00 |
Zal verschillen per persoon, maar als ik flink zwaar intervallen heb gedaan heb ik daarna vaak wel hoofdpijn en ben ik een beetje misselijk. | |
ratatat | maandag 1 augustus 2016 @ 00:01 |
| |
Gripper | maandag 1 augustus 2016 @ 08:18 |
Doe dan maar power erbij want BBQ-en zoals zaterdagavond is veel te leuk & lekker | |
Najieto | maandag 1 augustus 2016 @ 09:07 |
Hoi, ik heb een vraag. Ik ga over 3 weken een aantal dagen naar zuid Limburg met vriendin. Fiets gaat uiteraard mee om een aantal heuvels te bedwingen. Ik fiets nu met een dubbel(compact) 52/39. Kan is daar zonder al te veel ketting/schakel problemen een compact 52/34 en dan achter een 11/28 van maken? Ik heb namelijk niet super veel zin om een nieuw buitenblad te kopen aangezien die nog best wel prijzig zijn. | |
ratatat | maandag 1 augustus 2016 @ 09:16 |
Dan kan je weleens in de problemen komen met de capaciteit van je achterderrie. Welke achterderrie heb je? | |
Najieto | maandag 1 augustus 2016 @ 09:34 |
Shimano 105 5800 korte slag. De 11/28 past er op met mijn huidige setup. De set bestond uit 11/28 52/36 toen ik em kocht. Nu twijfel ik dus of er dan ook een 34 op past zonder dat het aan alle kanten gaat rammelen en mis schakelt. | |
ratatat | maandag 1 augustus 2016 @ 09:46 |
http://bike.shimano.com/c(...)51/rd-5800-ss-l.html Capaciteit van 33T. Achter gebruik je er 17, dus dan heb je 16 over voor de voorkant. 52-34 gaat dan dus niet werken, 52-36 wel. | |
Najieto | maandag 1 augustus 2016 @ 09:53 |
Hmm. Dat is kut. Nja, dan toch maar een 50 buitenblad erbij bestellen. Bedankt voor je hulp. Ik snap nu ook gelijk hoe ik het zelf kan berekenen | |
ratatat | maandag 1 augustus 2016 @ 10:07 |
36-28 is voor de meesten wel licht genoeg voor in Limburg. Harken moet je toch wel | |
Tommeke | maandag 1 augustus 2016 @ 10:39 |
Bij m'n chick haar Ultegra 6800 werkte het wel. Het schakelt alleen niet lekker tussen binnen- en buitenblad. En de ketting loopt sneller aan. Heb voor in de bergen een setje 50x34 bladen voor haar gekocht. | |
muzas | maandag 1 augustus 2016 @ 10:51 |
Gingen er hier nou nog mensen die veel te drukke toertocht in driebergen rijden zondag? | |
Patroon | maandag 1 augustus 2016 @ 11:36 |
Ik heb ook korte kooi der en mijn compact bouw ik zonder moeite om van 52-39 naar 52-34. Hoef niks bij de voor of achter der aan te passen. | |
ratatat | maandag 1 augustus 2016 @ 12:02 |
Ook met een 11-28 achter? En heb je dan geen problemen bij klein/klein of groot/groot? | |
Patroon | maandag 1 augustus 2016 @ 12:21 |
Ja ook bij 11-28 (dat is namelijk mijn klimcassette). Nee geen problemen bij klein/klein en groot/groot. Oja, wel ff de hoogte marge van je achter derailleur beetje bijstellen, anders komt het bovenste derailleurwieletje tegen de 28 aan. Een nadeel van klein klein is wel dat de ketting dan wel tegen de het grote voorblad aanloopt, maar ja wanneer rij je nou klein klein? | |
Najieto | maandag 1 augustus 2016 @ 12:23 |
Je hoeft je ketting ook niet in te korten om daarmee rond te rijden? Ik ga gewoon eerst een 34 bestellen en monteren. Dan kijk ik wel verder. Als je klein klein rijd heb je sowieso een onwijs scheve ketting. Ik rijd met 39 ook nooit op mijn 12. | |
Patroon | maandag 1 augustus 2016 @ 12:25 |
Nee ik hoefde die niet in te korten, na de bergen gooi ik er met zelfde gemak de 39 weer op en rij verder alsof er niets is gebeurd Belangrijk is wel dat je ketting nu al niet aan de lange kant is. Ik monteer mijn ketting altijd met voor op het groteblad en achter op de 11 en dan zorg ik er voor dat de der. wieletjes precies boven elkaar staan. | |
Najieto | maandag 1 augustus 2016 @ 12:27 |
Helemaal top. Scheelt toch weer een buitenblad kopen die ik amper zal gebruiken. | |
Patroon | maandag 1 augustus 2016 @ 12:28 |
Succes! | |
Gripper | maandag 1 augustus 2016 @ 12:58 |
Ik wil m wel rije. Als het te druk wordt (want het wordt mooi weer) dan vluchten we lekker bij Rhenen de brug over de rustige Betuwe in. | |
muzas | maandag 1 augustus 2016 @ 13:13 |
Ik schrijf m ff op met potlood. Mn trage vriendjes gaan voor de 50( )k... Daarvoor pleur ik de fiets niet in de auto. Max (van Houffa) moet ff kijken of ie kan want hij heb net een nieuw huis... En als ie kan weet ik niet zeker welke afstand hij in zn hoofd heb (zws de 100k). Vandaar | |
Steven184 | maandag 1 augustus 2016 @ 13:15 |
Giro di Schouwen-Duivenland, stuk relaxer. | |
muzas | maandag 1 augustus 2016 @ 13:20 |
Ik moet mn paspoort nog vernieuwen. | |
Dierckxsens | maandag 1 augustus 2016 @ 17:18 |
180km. Voor minder kleed ik me niet om. | |
buzz1291 | maandag 1 augustus 2016 @ 18:32 |
Ik tel gewoon 104 schakels af en "knip". | |
ratatat | maandag 1 augustus 2016 @ 19:15 |
DDX staat wat te wachten als hij binnenkort weer een rondje ijsselmeer gaat doen. | |
Steven184 | maandag 1 augustus 2016 @ 19:46 |
Ik ga bij een Syriër achterop, dus dat moet goedkomen. | |
kaasplankje | maandag 1 augustus 2016 @ 20:25 |
Holy shit | |
kanovinnie | maandag 1 augustus 2016 @ 21:54 |
WTF ben er een week geleden ofzo langs geweest en toen was er niets aan de hand! | |
kanovinnie | maandag 1 augustus 2016 @ 21:55 |
De laatste 2/3 km van de glandon zijn KUT. Morgen rust en overmorgen de galibier denk ik. | |
kaasplankje | maandag 1 augustus 2016 @ 22:09 |
Mooi he? Als je dan in de verte de top ziet liggen. Aaah moet ik nog helemaal daarheen? | |
kanovinnie | maandag 1 augustus 2016 @ 22:18 |
en dat je weet dat het 10% en meer gaat zijn.... Wanneer ga jij eigenlijk weg? | |
buzz1291 | maandag 1 augustus 2016 @ 23:43 |
Wel de Glandon opgereden, en niet voor de foto ff doorgereden naar de Croix de Fer? | |
MarcoD | dinsdag 2 augustus 2016 @ 07:16 |
Heeft ie ook gedaan buzz. Hoe zijn de nachten Kano? Zwoel of ijskoud? | |
kaasplankje | dinsdag 2 augustus 2016 @ 07:32 |
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2727057 Hesjedal stopt ermee. Zou hij zelf tot deze beslissing zijn gekomen of stopt hij omdat zijn contract bij Trek niet wordt verlengd en hij ws. buiten het bootje gaat vallen volgend seizoen? | |
dop | dinsdag 2 augustus 2016 @ 08:02 |
buiten de boot anders hadden we dit nieuws al eerder gehoord. (ruim voor transfer periode) | |
Tommeke | dinsdag 2 augustus 2016 @ 08:07 |
Een beetje van beide denk ik. Het is ook niet veel soeps dit jaar met Hesjedal. | |
Gripper | dinsdag 2 augustus 2016 @ 08:52 |
| |
MarcoD | dinsdag 2 augustus 2016 @ 10:34 |
Zag gister een fles wijn langskomen.. | |
La_Tramposa | dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:30 |
Hebben jullie nog tips voor trainingen op de fiets om je snelheid wat meer omhoog te krijgen? Mijn inhoud is echt beter dan ooit, ik fiets op herstelhartslag tegen de 30 gemiddeld aan.. Maar om een tempo van een paar km/u daar boven lang vol te houden voelt nog erg oncomfortabel.. Kan ik het beste lange intervallen doen met veel rust of juist minuutjes op en af? | |
kaasplankje | dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:49 |
koersen op de club la trampolina daar wordt je snel van of achter de brommert dat kan ook | |
ratatat | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:14 |
Als je tijdens je herstel tegen de 30 gemiddeld zit ga je te snel of je kan binnenkort een contract op de deurmat verwachten. Qua intervallen zou ik beginnen met wat rustigere varianten. Bijvoorbeeld 2x10 minuten onder je omslagpunt en deze vervolgens uitbouwen naar 2x20 minuten. Als die goed gaan wat kortere en intensievere intervallen erbij doen. | |
La_Tramposa | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:18 |
Hier is het bewijs, nog geen contract gezien https://www.strava.com/activities/661226821 Ik fiets vaak op hartslag. Mijn maximale hartslag tijdens een fietstest is vastgesteld op 208, omslagpunt 189. Nou is die test wel van een jaar of 7 terug, maar vorig jaar heb ik nog een looptest gedaan en daar kwamen dezelfde waarden uit, misschien dat mijn hartslag iets lager blijft met fietsen dan met lopen maar niet veel. Dus hartslag 150 is echt herstelzone. Maar het probleem is dus dat ik dit echt makkelijk volhoud (hangt natuurlijk ook van verkeer en weersomstandigheden af) maar dat bij een tempo van een paar km/u hoger de benen heel snel vollopen.. Maar ik zal de trainingen die je voorstelt eens gaan doen, kijken of ik er een geschikt stuk weg voor kan vinden! Ik vind het stiekem ook best eng om buiten op de fiets rond omslagpunt te fietsen.. op de spinfiets is dat makkelijker.. | |
poiuytr | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:19 |
Wat versta je oncomfortabel? 45min tot 75min 5-10 hartslagen boven omslagpunt fietsen is voor mij ook gewoon afzien (oncomfortabel) en dat zou het ook altijd blijven, afzien = afzien. Na afloop voelt het wel heerlijk. Met ongeveer w2/w3 en ongeveer 400hms op rit van 3uur kan ik in mijn eentje "comfortabel" 28/29kmph halen in d1. Wil ik boven de 30kmh moet ik een zone hoger. Wil ik wel boven 30kmh komen moet ik simpelweg meer gaan fietsen op rustiger tempo, uren maken dus. | |
muzas | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:20 |
Mijn max ligt op 200, omslag 185 ergens... Maar 150 is verre van herstel.... Zou het zelfs geen D1 meer willen noemen. Wat ook zou verklaren waarom het zo veel zwaarder wordt als je net ff wat harder wilt. | |
La_Tramposa | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:21 |
Ja je omslagpunt is ook de hartslag die je rond 40-60 minuten kunt volhouden dus dat hoort natuurlijk oncomfortabel te zijn, zelfs na een minuut of 10 al.. dat heb ik in ieder geval met hardlopen en spinning wel. Maar met fietsen kom ik gewoon snel tegen een blokkade aan of zo, dat mijn benen vollopen en ik ze niet meer op souplesse rond krijg. Misschien gewoon een kwestie van vaker doen of zo.. Het helpt denk ik ook niet dat we weinig bergen hebben in Nederland, dat lijkt me toch ook een efficientere intervaltraining dan alleen maar stukken hard op het vlakke.. | |
muzas | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:22 |
...Of je moet een rusthartslag van 120 hebben ofzo, maar dan zou ik ook ff langs de dokter fietsen. | |
La_Tramposa | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:22 |
Maar dit is zo vastgesteld in een sportmedisch centrum he, dus ik hoef niet per se aan die waardes te twijfelen lijkt me? Het voelt ook nog wel echt lekker licht hoor, ik was gisteren nog hele liedjes aan het zingen tijdens het fietsen. Ik heb gewoon het idee dat ik relatief goed getraind ben in de lage duurzones maar niet in de intensievere zones.. | |
muzas | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:23 |
Oke, ja ik zou ook zeggen dat een SMC er stukken meer van af weet dan ik met mn janboerenfluitjes-verstand. Maar 150bpm - herstel klinkt erg hoog in mijn oren. Heb het ook niet eerder gezien. | |
ratatat | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:25 |
Je hartslagzones liggen bij fietsen een stuk lager dan bij hardlopen, dus lijkt me sterk dat ze overeen komen. En zelf met een hartslag op omslagpunt van 189 is 150 gemiddeld nog aan de hoge kant voor een duurtraining... | |
La_Tramposa | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:26 |
Ik heb het rapport net nog even geopend en de herstelzone is 138-150, dus misschien zou ik nog net iets lager mogen zitten dan de volgende keer. Maar goed, alsnog is mijn gevoel dus dat ik relatief goed in die lage zones getraind ben maar dat ik niet goed op hogere snelheden of rondom het omslagpunt kan fietsen. Ik zal de volgende keer eens met hartslagband proberen om 2x10 minuten 'voluit' te fietsen en kijken wat eruit komt.. | |
La_Tramposa | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:27 |
Ja maar die eerste test die ik gedaan had was ook op een fiets he.. daar haalde ik ook 208 max. En ik train inmiddels al best wat jaren op hartslag dus durf ook wel op mijn gevoel te vertrouwen dat dat ritje van gisteren echt niet inspannend voelde. Laten we zeggen bovenkant herstel onderkant D1 dan | |
muzas | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:28 |
150 is 80% van je omslagpunt (186)... Blijf het fors vinden voor 'herstel'. Wellicht heeft rattata een punt; zones verschillen per sport? | |
La_Tramposa | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:32 |
Oke nouja verder ook niet zo relevant voor mijn vraag of het herstel of D1 is Ik heb alsnog het gevoel dat ik 30-32 fietsen echt uren vol kan houden terwijl als ik 35 aan moet tikken (tenzij er een heerlijk windje mee staat) echt heel snel zwaar wordt. Dat verschil in gevoel is voor mijn gevoel zo groot terwijl het niet heel veel sneller is..? | |
Gripper | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:32 |
Anno 2016 nog op hartslag trainen | |
Blik | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:32 |
Dat is ook hoog. Herstelzone is in principe 60%-75% van je omslagpunt. Dus bij een omslagpunt van 189 is je herstelzone maximaal 142. Maar aangezien die test 7 jaar geleden is, kan ik me haast niet voorstellen dat dat nu nog gelijk ligt. Meestal zakt dat wel wat met de leeftijd. | |
muzas | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:34 |
Ik vind het wel relevant, want als je in een veel hogere zone zit dan je denkt zou dat je 'probleem' kunnen verklaren. Als jij altijd in die zone getraind heb kan ik me voorstellen dat ie comfortabel aanvoelt.. Maar je zit ook snel bij je omslagpunt zodra je wat harder gaat. Als dat het geval is, ga je dat met intervallen en tempotraining niet oplossen. Als 150 daadwerkelijk herstel/d1 is; ja dan tempowerk en intervalletjes. | |
ratatat | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:35 |
| |
Blik | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:35 |
Ik zou zeggen, probeer eens een rondje van 3 a 4 uurtjes in Die zogenaamde D1 zone van je. Als je na die 3 a 4 uurtjes nog steeds fit bent dan kan je wel eens gelijk hebben. | |
muzas | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:40 |
Deze beschrijving klinkt mij echt alsof je midden in D2 rijdt, en als je sneller moet in D3 of hoger terecht komt. Want ook als jij jaaaren lang alleen je extensieve duur getraind hebt en je dus 30 hoog H/Laag D1 fietst, dan moet een paar km/h harder bovenkantje D1 zijn, of mss onderrandje D2... Dat mag niet snel zwaar worden... Ook al kom je daar niet vaak. Ik blijf op mijn gok; Je hebt je zones (voor fietsen) verkeerd. Maar het is wachten op Prof. dr. ir. P.A. Troon. Die weet hier veel meer van af, heeft zich er ook veel meer in verdiept. | |
ratatat | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:41 |
Volgens mij klopt er niet zoveel van die zones die jij voorgeschreven hebt gekregen, iig niet voor fietsen. Als je bijvoorbeeld de indeling van Coggan erbij pakt: Je duurzone is dan 130-160. Tijdens die 'herstelrit' zat je telkens tussen de 150-160, dus aan de bovenkant is van de duurzone zoals Coggan die bepaalt. | |
muzas | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:43 |
+ Nog een miljoen factoren. als ik een tijd veel gefietst hebt lijken mijn zones ook 10-15 slagen lager te liggen. Moet dan echt moeite doen om mn HF boven de 150 te krijgen en ga daar dan ook helemaal dood. als ik een week stil heb gezeten dat is mn HF al 160 als ik mn schoenen vast maak. . | |
La_Tramposa | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:44 |
Wat ze bij mijn laatste looptest hebben gedaan is lactaatmetingen in je oor na elk tempoblokje, dan kijken ze dus welke hartslag bij welk lactaatgehalte hoort. Die percentages zijn gemiddeld en het is dus niet bij iedereen zo dat de grens voor duurtraining op 83% ligt. Bij de één zijn de lagere zones breder en bij de ander de hogere. Maar het kan dat jullie gelijk hebben hoor, en dat mijn hartslag met lopen nog wel zo hoog is maar met fietsen niet meer en dat die zones verouderd zijn. Met spinning vind ik het ook wel moeilijk om boven de hartslag 190 uit te komen. Ik ga nog wat vaker verschillende trainingen met hartslagband doen in ieder geval en zal mijn bevindingen delen | |
poiuytr | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:45 |
Heb ongeveer dezelfde waardes 208 ook max en rond de 185 omslagpunt. https://www.strava.com/activities/661250361 Dit is bij mij een duurrit in d1. Werkelijke gem. hartslag ligt denk ik 1/2 slagen hoger dan de 141 van gisteren. Mijn hs band springt pas na 10-15min aan | |
MarcoD | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:48 |
Dit | |
La_Tramposa | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:50 |
En als jullie 3 uur gaan fietsen dan is dat in D1? Of nog lager? | |
ratatat | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:52 |
Om 35 te gaan moet je zo'n 40-60% meer vermogen leveren dan wanneer je 30 fietst. Dat is een wereld van verschil. | |
Blik | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:54 |
Meeste in D2. Maar dat is ook logisch omdat dat je meest comfortabele fietsritme is over het algemeen. Gaat bij mij naar D3/W toe bij hoger tempo of bij klimmetjes. Herstel moet ik me echt toe zetten, want dat is abnormaal langzaam. D1 moet ik ook nog opletten dat ik daar niet snel overheen ga. | |
muzas | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:57 |
Herstelritten doe ik ook echt nooit. Lijkt me overbodig bij mijn trainingsbelasting, en ook nog eens teringsaai. Ga meestal ff wandelen ofzo als ik de dag erna zware poten heb. Soms wel eens bedacht 'heuj ik ga herstelrit doen' en 4 straten verder al in D7 die etterbak uit mn wiel proberen te krijgen. | |
ratatat | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:58 |
Hoe lager hoe beter, ik heb een hekel aan zere benen Duurtraining meestal op vermogen / ademhaling. Als ik merk dat m'n ademhalingsfrequentie omhoog gaat en ik niet meer door m'n neus kan ademhalen betekent het dat ik te hard ga. | |
poiuytr | dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:58 |
Ligt vaak maar net aan de insteek van een rit vaak is het; d1 op racer, klimmetjes en leuke wegen knallen d2/d3. Op de mountainbike is het bijna onmogelijk om in bebost gebied in d1 te blijven. Als je op een singletrack al een keer aanzet zit je al op minimaal 160. Mountainbiken is echt de perfecte interval training, omdat de omstandigheden constant veranderen. Kort draaien, lange bochten, steile helling, remmen weer optrekken etc. | |
Gripper | dinsdag 2 augustus 2016 @ 16:01 |
Zo'n duurzone is dan vrij groot met 30 slagen, dankzij het evangelie van Patroon ben ik die ook gaan opdelen in duur_laag en duur_hoog. Dus als basis veel lange rustige ritten in D1 met een gemiddelde HF onder de 140 thuiskomen en de snelheid boeit geen reet. Ritjes met ene gemiddelde HF van 150 voelen bij mij al lang niet meer als "rustige duurtraining" maar is gewoon tempoduur. | |
muzas | dinsdag 2 augustus 2016 @ 16:04 |
Ik had gister 155 avg. Was koekiegaar. #toerderstylo | |
La_Tramposa | dinsdag 2 augustus 2016 @ 16:09 |
Mja voor mij is het ook vaak fietsen als hersteltraining van het lopen. Dus dan is het heerlijk om juist de hartslag wel een beetje omhoog te krijgen maar wel zonder kracht zetten in je benen.. | |
Gripper | dinsdag 2 augustus 2016 @ 16:09 |
Ik moet een cyclo ook al keihard rije om over de hele dag het gemiddelde op 157 te krijgen. Maar nu afgelopen zondag met die FTP test kon ik m wel 20 minuten op 186-188 slagen houden, dacht de laatste tijd altijd dat mn omslag op 180 ofzo lag maar als je jezelf kwaad maakt lukt het kennelijk best. | |
MarcoD | dinsdag 2 augustus 2016 @ 16:11 |
Duurtraining vaak rond 130-135. Dat komt bij mij wel aardig overeen met laag d1 op basis van ftp. Want als vriendin meefietst houdt die het max een uur vol om het bij te benen en die zit ongeveer op helft van mijn ftp. Hogere hartslagen solo rijden vind ik erg lastig, in groepje lukt dat best aardig maar dan ben ik snel koning van de apenrots.. In koersjes lukt het ook stukken beter. Omslagpunt lig op ~185 | |
Blik | dinsdag 2 augustus 2016 @ 16:12 |
Dat strookt niet met elkaar. hersteltraining en hartslag omhoog | |
La_Tramposa | dinsdag 2 augustus 2016 @ 16:14 |
Natuurlijk wel, je wilt je bloedsomloop stimuleren voor sneller herstel van je spieren. Anders kun je beter op je bed blijven liggen. Ik heb het niet over omhoog totdat je ervan gaat hijgen he, maar vergeleken met naar je werk fietsen wel een paar tikken hoger | |
Blik | dinsdag 2 augustus 2016 @ 16:26 |
In de meeste gevallen is een simpel rondje fietsen op de stadsfiets al voldoende als herstelrit, voor herstel hoef je echt geen moeite te doen. Zoals hierboven ook al gezegd werd, rondje wandelen kan bijvoorbeeld ook | |
La_Tramposa | dinsdag 2 augustus 2016 @ 16:29 |
Nouja, voor mij dus juist niet omdat wandelen meer belastend is na een hardlooptraining dan fietsen En ik ben gewend aan bijna elke dag sporten dus ik merk vaak dat ik beter herstel als ik de dag na een zwaardere training een kleine inspanning doe dan wanneer ik alleen door de stad fiets/niks doe. Maar bedankt voor alle input allen in ieder geval, ik ga eens kijken of ik een langere intervaltraining kan doen en wat mijn hartslag dan doet! | |
muzas | dinsdag 2 augustus 2016 @ 17:22 |
Patroon | dinsdag 2 augustus 2016 @ 17:25 |
Tot 140 vind ik nog vrij hoog voor laag D1. Ik probeer veelal 130-135 aan te houden. Als ik een tijdje niks heb gedaan is dat erg moeilijk. Maar op een gegeven moment rij ik zo'n 28gem met een hf van 130-135. Mijn zones zijn, bij een MLSS van 185 als volgt: | |
La_Tramposa | dinsdag 2 augustus 2016 @ 17:26 |
Wat is er? | |
kanovinnie | dinsdag 2 augustus 2016 @ 17:53 |
Ter voorbereiding van de galibier heb ik vandaag in de lage herstelzone de hoogste col van Europa opgereden. De isloar ofzo. Ging wel lekker, op de terugweg 120/uur aangetikt. Ook in herstel Morgen de galibier. Heb er echt zin in Ik snap, afgezien van het dalen, nog echt niet wat er leuk is aan een hoge kutcol opfietsen. Ik snap die downhillmtbers een stuk beter nu | |
MarcoD | dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:03 |
Niet fit = niet leuk geen mooie beklimming/omgeving = niet leuk met 2 personen of groepje (gelijkwaardig) = leuker marmotte = vooraf en achteraf super leuk en goed idee enzo maar onderweg pijn lijden vlak nederland = leuk (als je in de bergen zit) bergen = leuk (als je in Nederland zit). keihard lopen harken = niet leuk Althans zo werkt het bij mij een beetje Toch zou ik er graag wonen | |
kanovinnie | dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:05 |
Ja misschien is 36-28 in combinatie met mijn conditie & 10%+ niet het beste huwelijk. | |
Blik | dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:22 |
Ik zou eerst maar eens je hartslagzones goed in kaart brengen. Daarna kun je voor jezelf beslissen wat een goede training is qua herstel | |
La_Tramposa | dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:30 |
Tja, ik heb onlangs genoeg geld uitgegeven aan zo'n inspanningstest op de loopband dus ik ga dat niet ook voor fietsen doen, beetje zonde aangezien het niet mijn hoofdsport is. Ik gebruik gewoon mijn gezond verstand en gevoel en daarmee kan ik momenteel ook prima bepalen of een training me laat herstellen of niet. Ik had vanochtend een rustpols van 42, de dag ervoor 49, en ik heb geen enkel moment moeie of zware benen gehad. Ik fiets geen honderden kilometers per week dus of dat uurtje fietsen nou in D1 of in een zone daaronder was zal niet veel schelen voor mijn fitheid. Ik vind het best een interessante discussie die we hier voeren maar ik denk dat ook zonder de precieze zones te weten er best wel wat tips te geven zijn voor iemand die zijn snelheid op intensieve duur wat wil verbeteren, maar goed. | |
Patroon | dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:41 |
Intensieve duur is van alles net niks. Je rijdt te hard voor duur en te langzaam om het echt intensief te laten zijn. Beter werk je gepolariseerd. duurritten echt rustig en intensieve ritten (interval) ook echt intensief rond het omslagpunt. Al dat tempo duur, intensieve duur etc is nog vlees nog vis | |
La_Tramposa | dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:45 |
Klinkt logisch, dat weet ik ook wel van de trainingsleer bij hardlopen en roeien. Ik dacht alleen omdat fietsen vaak over zulke lange tijdsinspanningen gaat dat je misschien meer in de ID zones zou komen. Maar rondom het omslagpunt dus, ik zal dat eens gaan proberen, beginnend met 2x10 minuten want ik denk dat dat al lastig vol te houden is. En ik fiets vaak gewoon voor de omgeving of omdat ik naar een leuke plek wil komen, en dan moet ik ook vaak de weg zoeken en ligt mijn tempo automatisch al een stuk lager.. | |
Patroon | dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:52 |
2x10min rond omslagpunt is eigenlijk teveel van het goede. Je zou beter kunnen beginnen met 5x 3min rond omslagpunt met 3 min rust ertussen (dit kan je uitbouwen naar 6x 4min of 5x5min etc, maar maak de blokjes niet te lang en ook niet teveel achter elkaar, dan hebben de laatsten geen effect meer, je wil je lichaam prikkelen, geen rotschop geven). Daarvoor 30-60min D1 en erna ook. Als je dit om ongeveer 10 dagen doet, hou je je FTP (vermogen op omslagpunt) op peil. Als je die 3min op omslagpunt gaat rijden is het gevaar met een hartslagmeter dat je te hard begint om je hartslag omhoog te krijgen en daarna iets inhoud om te voorkomen dat je hartslag doorschiet (dus je trapt daarna minder). Probeer dus met een bepaalde weerstand te fietsen die ja na 1min ook ongeveer voelt (duurt ongeveer 1min voordat je hartslag is bijgetrokken met je vermogen) Daarnaast alleen rustige duur of stevige duur (dus onderin D1 of bovenin D1) Dat kan je ook prima afwisselen. Dus bijvoorbeeld in een rit van 3uren. Doe je 2x 20min (of 5x6min of 4x10min) boven in D1 en de rest onderin D1. Zo heb je ook nog wat afwisseling terwijl je in D1 blijft. Het effect van veel rustige duur zal je na ongeveer 3maanden merken. Het is dus wel een kwestie van lange adem en even een andere mindset qua fietsen, je zal het gevoel hebben te langzaam te fietsen. [ Bericht 3% gewijzigd door Patroon op 02-08-2016 18:58:34 ] | |
Dierckxsens | dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:05 |
Wat iemand al eerder zei: gewoon een clubkoersje gaan rijden. Snelheid ligt zowiezo hoog en als je met je kop in de wind gaat zitten gaat je hartslag ook omhoog. Alhoewel ik laatst blij was dat ik af en toe een training doe van 1,5u net onder omslagpunt (bij mij 170) want dan heb je er wat meer vertrouwen in dat je het vol gaat houden al het een half uurtje in galop gaat: | |
ratatat | dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:28 |
Dat denken veel mensen en daar gaan ze de mist in. Intensieve duur en tempo vreet glycogeen en koolhydraten. Van glycogeen heb je maar een beperkte voorraad en van koolhydraten kun je er maar zoveel per uur opnemen. Ga je hier te lang mee door dan raakt het op en krijg je de welbekende hongerklop. Wat je o.a. wilt doen met je training is ervoor zorgen dat je zoveel mogelijk vermogen kan trappen door het verbranden van vet. Daar heb je immers genoeg voorraad van en dat gaat ook echt niet op raken. En goed worden in vet verbranden doe je voornamelijk door veel rustige duurritjes te doen. | |
Patroon | dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:32 |
+1 | |
Gripper | dinsdag 2 augustus 2016 @ 21:11 |
Waarom ben ik dan zo dik terwijl ik heel veel in D1 rij? He? Nou? Leg es uit wielerprofs? | |
ratatat | dinsdag 2 augustus 2016 @ 21:16 |
Eet je Nutella? | |
Gripper | dinsdag 2 augustus 2016 @ 21:18 |
Neuh, wel veel pindakaas. VP 15-16% ofzo nu in het seizoen. | |
kaasplankje | dinsdag 2 augustus 2016 @ 21:55 |
teveel zuipen | |
La_Tramposa | dinsdag 2 augustus 2016 @ 21:58 |
Ja dat principe snap ik, ik heb ook meerdere marathons gelopen Maar ik dacht dus meer ID in plaats van korte intensieve intervallen, niet in plaats van langzame duur. Langzame duur moet uiteraard altijd het merendeel van de trainingstijd zijn.. Hopen dat het nog meer dan de komende 3 maanden goed fietsweer blijft dus! | |
Patroon | dinsdag 2 augustus 2016 @ 22:02 |
15-16% vet | |
kaasplankje | dinsdag 2 augustus 2016 @ 22:02 |
jullie kunnen natuurlijk pagina's vol lullen metjullie theorieën enzo maar kern vd zaak is dat latrampolina een hardlooponderstel heeft en zij met fietstrainingen hele andere spiergroepen aanspreekt dan met hardlopen terwijl ze wel over het duurvermogen beschikt om hard te gaan op een fiets. Daar conflicteert het imo. | |
kaasplankje | dinsdag 2 augustus 2016 @ 22:03 |
ja belachelijk, en dat noemt zich wielrenner. | |
No-P | dinsdag 2 augustus 2016 @ 22:03 |
Lekker weer om mijn nieuwe regenjasje te proberen. Goed spul dat gore bike wear. Had voor het hardlopen al spul van gore en dat bevalt ook al erg goed. Patroon, hoe bepaal jij je sprint wattage? Gemiddeld over 6 seconde. Ik kwam niet verder dan begin 900. | |
kaasplankje | dinsdag 2 augustus 2016 @ 22:06 |
Ik ken zat hardlopers die echte atleten zijn maar op de fiets geen drol voorstellen qua vermogen. Bij fietsen haal je veel meer kracht uit de quadriceps. | |
La_Tramposa | dinsdag 2 augustus 2016 @ 22:07 |
Bij veel roeiers is het omgekeerd. Die kunnen op kracht loeihard fietsen maar missen het echte duurvermogen.. | |
kaasplankje | dinsdag 2 augustus 2016 @ 22:08 |
Ja roeiers hebben vaak maar 1 "stand" en dat is voluit. | |
dop | dinsdag 2 augustus 2016 @ 22:15 |
goed opgemerkt Fromage | |
Tommeke | dinsdag 2 augustus 2016 @ 22:24 |
Ik fiets niet graag met roeiers, die gaan altijd zo lomp hard | |
Tommeke | dinsdag 2 augustus 2016 @ 22:25 |
Hey kano, niet huilen met je 36x28. Pijn doet het toch, met een 34 binnenblad zou je alleen maar langzamer gaan Beter had je gewoon een 39x23 ofzo gestoken | |
Patroon | dinsdag 2 augustus 2016 @ 22:46 |
Gewoon max vermogen. Gem over 5sec is bijna 1100w (weet niet uit mijn hoofd) | |
lammegiraf | woensdag 3 augustus 2016 @ 08:38 |
euhm...misschien is de verhouding bierdrinken / D1 rijden wat uit balans? | |
muzas | woensdag 3 augustus 2016 @ 09:44 |
BIER | |
kaasplankje | woensdag 3 augustus 2016 @ 09:47 |
Gisteren bijna 5 uur in kutweer eergisteren ook bijna 5 uur toen wel droog en vandaag lopen mijn remmen aan. | |
Andyy | woensdag 3 augustus 2016 @ 10:35 |
Waarom specifiek 6 seconden? | |
the_critic | woensdag 3 augustus 2016 @ 12:28 |
Voor wie nog een leuk opberg systeem zoekt voor zijn fietsen in de garage.. http://www.1dayfly.com/nl/nl/mobile/fly/extreme | |
poiuytr | woensdag 3 augustus 2016 @ 12:34 |
Beste ritjes maak jij zo zeg, ook bult hoogtemeters in de stad. | |
kaasplankje | woensdag 3 augustus 2016 @ 13:06 |
Die hoogtemeters klopt geen kak van, Garmins rekenen alleen hoogtemeters uphill, en de app op de smartphone doet de downhill ook meetellen. Bovendien heb je in de stad meer last van gps drift, ik denk vanwege de hoge torens of mss door andere oorzaken. Zet mijn strava ook altijd op pauze als ik niet fiets anders gaat ie aan de wandel. | |
La_Tramposa | woensdag 3 augustus 2016 @ 15:20 |
Haha, 2 vrienden van mij zijn nu ook samen op fietsvakantie, en ze hebben tijdens dezelfde rit van 89km van vandaag respectievelijk 1400 en 1800 hm op Strava | |
Blik | woensdag 3 augustus 2016 @ 15:27 |
Mijn beklimmingen van Alpe D'Huez gaven steevast 1400 hoogtemeters, klopt ook geen hol van | |
Captain_Fabulous | woensdag 3 augustus 2016 @ 16:14 |
Hu, m'n Etrex heeft volgens mij een atmosferische hoogtemeter, dus die zou wel accuraat moeten zijn. Zal hem eens meenemen op een ritje naar werk, en dan vergelijken met Strava. Al zijn de Cols op het traject Hilversum-Bijlmer natuurlijk wat beperkt | |
Blik | woensdag 3 augustus 2016 @ 16:17 |
Garmins doen het wel goed, telefoons niet. Vriend van mij woont in Geneve en gaat vaak fietsen met zijn vriendin. Hij gebruikt dan een Garmin en zij gebruikt dan de telefoon. Zit vaak 20%-30% verschil in de hoogtemeters | |
dop | woensdag 3 augustus 2016 @ 16:19 |
volgens mij maakt een Etrax ook gebruik van de hoogte lijnen op de kaart, om te calibreren ik heb een garmin dakota en die is met wandelen altijd dodelijk nauwkeurig. | |
ddx | woensdag 3 augustus 2016 @ 16:48 |
Mijn garmin gaat wel altijd mis als ik vanuit m'n werk (airco ruimte) naar huis ga. Laat hem buiten minuutje op hoogte komen, maar dan onderweg ga ik vrolijk naar -50m ofzo. Vast op te lossen door eerst 15 minuten buiten te gaan wachten maar daar heb ik dan niet zo'n zin in. | |
Captain_Fabulous | woensdag 3 augustus 2016 @ 17:05 |
De Etrex 30 heeft een 'echte' barometer/hoogtemeter als ik me niet vergis, was 1 van redenen om die te nemen en niet de goedkopere versie. | |
ThePlaneteer | woensdag 3 augustus 2016 @ 17:11 |
Iemand aanrader voor een lekker stuurlint? | |
#ANONIEM | woensdag 3 augustus 2016 @ 17:15 |
Zoiets? | |
Tommeke | woensdag 3 augustus 2016 @ 17:19 |
Lizzard Skins? Ik zweer zelf bij de Specialized S-Wrap Velvet. | |
kaasplankje | woensdag 3 augustus 2016 @ 17:22 |
deda carbon stuurlint | |
No-P | woensdag 3 augustus 2016 @ 17:24 |
Bij trainingpeaks krijg je een gemiddeld wattage over verschillende tijdsduur. Ik dacht 6 15 30 60 sec etc. Vandaar. Bij nakijken blijkt het 5 10 12 20 30 etc te zijn. Ik denk liever niet over 1 sec omdat je dan een grotere kans hebt op foutieve meting. Daar komt die 6 vandaan. | |
ThePlaneteer | woensdag 3 augustus 2016 @ 17:25 |
Ah thanks, volgens mij heb ik Lizzard Skins eerder voorbij zien komen in dit topic. | |
kaasplankje | woensdag 3 augustus 2016 @ 18:08 |
Deda geeft mooier resultaat. En niet duur. | |
dop | woensdag 3 augustus 2016 @ 18:56 |
die is simpel. als je hetzelfde aantal uren op een hogere intensiteit dus meer d2 en d3 dan verbrand je heel veel meer calorieen. en dat efficiente motortje van jou stopt niet met efficient zijn als je van je fiets springt. dus moet je ook opletten wat je eet en zuipt na het fietsen. (mijn theorie). | |
kanovinnie | woensdag 3 augustus 2016 @ 18:57 |
Het is gelukt hoor! Ging best lekker. Niet zo snel als de marmotteboys maar dat was niet mogelijk. Wat een uitzicht! En wat een afdaling En wat is de telegraaf kut met afdalen zeg nog een glijdend achterwiel omdat een taxichauffeur voor me keihard in de ankers ging om niets, toen was het daarna met enigzins knikkende knietjes verder. | |
kaasplankje | woensdag 3 augustus 2016 @ 19:06 |
Je hebt m rechtgehouden en daar gaat het om. Bijna vallen is tenslotte niet vallen. Zwaar gehad? | |
buzz1291 | woensdag 3 augustus 2016 @ 19:14 |
Ik draai er ieder jaar gewoon een zwart Fizik lintje van 13 euro omheen met een soewart stukje krimphoes, fohn er ff op en voila, weer voor een jaar gesteld. | |
kanovinnie | woensdag 3 augustus 2016 @ 19:19 |
het ging niet vanzelf nee. Vlak voor die kaaswinkel van je ben ik gestopt en heb ik twee gels naar binnen gegoten. Toch was die laatste kilometer echt hoerig zwaar. 100 meter voor het einde was ik bijna nog gestopt | |
kanovinnie | woensdag 3 augustus 2016 @ 19:21 |
Maar toen bedacht ik me dat ik dat toch niet kon doen zonder dat iedereen me zou uitlachen. | |
Barbewire | woensdag 3 augustus 2016 @ 21:16 |
Gisteravond in de "motregen"gefietst en vandaag alles mooi schoon maken. Ketting met pons van fiets gehad en weer in elkaar gezet. Pedaal rond draaien, lukt niet, ketting komt niet door de kooi bij achter derailleur. Schakel die los is geweest beweegt nauwelijks. Geprobeerd te buigen maar nog steeds stroef. Kan de trappers nu wel rond, maar ketting schokt wel bij derailleur. Er leek bij het in elkaar ponsen van de ketting ook schaafsel te voorschijn komen. Was van plan om zaterdag 75km toertocht te doen, maar niet zoals de fiets nu is. Had al gelezen misschien schakel of pennetje vervangen, maar wil niet weer het probleem hebben. Tips, of morgen toch maar ff de FM bezoeken? | |
kanovinnie | woensdag 3 augustus 2016 @ 21:30 |
inspuiten met wat olie ofzo en flink heen en weer bewegen. Als dat niet helpt een snelsluiting kopen. | |
poiuytr | woensdag 3 augustus 2016 @ 21:36 |
Daarom zweer ik bij KMC met missing links dingen lopen bij mij minimaal 4k en kosten maar 15¤. | |
Barbewire | woensdag 3 augustus 2016 @ 21:44 |
WD-40 al geprobeerd, hielp ook niet echt. Zo'n missing link lijkt inderdaad een goede oplossing. Ben je dan ook perse 2 KMC tangen nodig (link connector/remover) of kan het ook met een punttang? Edit: Link werkte niet. Of is dit goed genoeg als gereedschap.https://www.internet-bike(...)WWsGPgNDAhoCDAXw_wcB | |
poiuytr | woensdag 3 augustus 2016 @ 21:46 |
Eerder had ik die tang altijd nodig, nu niet meer. Ketting goed vastpakken (niet bang zijn om smerige handen te krijgen) en tegen elkaar aan drukken. Het vastzetten hoef je er geen één voor te kopen. | |
Barbewire | woensdag 3 augustus 2016 @ 21:57 |
Bedankt, zal morgen eens kijken bij de FM of hij een missing link op voorraad heeft. Als ik het via internet moet kopen ben ik bang dat ik in tijdnood kan komen voor zaterdag. | |
kanovinnie | woensdag 3 augustus 2016 @ 21:59 |
nee joh, gewoon effe naar de verzendtijd kijken. Vastzetten kan ook met een waterpomptang. | |
MarcoD | woensdag 3 augustus 2016 @ 22:02 |
Ik heb een paar foto's van me in de laatste kilometers toen ik de eerste keer de telegraphe + galibier beklom. Ga ze niet delen maar daar blijkt ook wel uit dat ik het even erg zwaar had .. Zelfde dag trouwens wel de glandon al beklommen | |
Barbewire | woensdag 3 augustus 2016 @ 22:09 |
Ben ook niet bang voor de verzendtijd, maar als er vrijdag toch weer een probleem is (kleine kans). Dan kan ik niet meer vrijdag bij de FM langs. Wil het morgen eigenlijk wel opgelost hebben. Missing link is wel verdraaid handig als je de ketting eraf wil halen. |