Of zoals een meisje die ik ken zei "Oh, ik kijk altijd gewoon naar dat pijltje. ⬆"quote:Op zondag 28 augustus 2016 16:29 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Schakelen op basis van snelheid is wel makkelijker. Ik let amper op m'n toerenteller. Ik denk dat de meeste mensen wel weten dat 1000 toeren ongeveer het minimum is en dat je bij 2000 toeren kan opschakelen. Zo niet, dan horen ze wel aan de motor of ze moeten op- of terugschakelen.
Als je met een diesel rijdt... voor een benzine ligt dat ietsje anders.quote:Op zondag 28 augustus 2016 16:29 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Schakelen op basis van snelheid is wel makkelijker. Ik let amper op m'n toerenteller. Ik denk dat de meeste mensen wel weten dat 1000 toeren ongeveer het minimum is en dat je bij 2000 toeren kan opschakelen. Zo niet, dan horen ze wel aan de motor of ze moeten op- of terugschakelen.
Waarom? In mijn benzine klopt dit ookquote:Op zondag 28 augustus 2016 16:42 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Als je met een diesel rijdt... voor een benzine ligt dat ietsje anders.
Fijn voor jou, 1000 toeren is voor mijn benzine wel heel laag en bij 2000 toeren schakelen moet ik toch ook niet echt doen als ik daarna nog echt wil versnellen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 17:01 schreef Messina het volgende:
[..]
Waarom? In mijn benzine klopt dit ook
Oke, dan zullen we maar zeggen 'in de gemiddelde benzine'. Ik schakel overigens al bij 1800 toeren door, het nieuwe rijden en zo. Uiteraard niet als ik de snelweg op rijdquote:Op zondag 28 augustus 2016 17:38 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Fijn voor jou, 1000 toeren is voor mijn benzine wel heel laag en bij 2000 toeren schakelen moet ik toch ook niet echt doen als ik daarna nog echt wil versnellen.
Fair enoughquote:Op zondag 28 augustus 2016 18:18 schreef Messina het volgende:
[..]
Oke, dan zullen we maar zeggen 'in de gemiddelde benzine'. Ik schakel overigens al bij 1800 toeren door, het nieuwe rijden en zo. Uiteraard niet als ik de snelweg op rijd
Over een maand of 3 schakel ik helemaal niet meer handmatig
Schakelmomenten verschillen per auto. Eigenlijk moet iedereen gewoon zelf kijken wat het beste rijdt bij zijn/haar auto.quote:Op zondag 28 augustus 2016 16:42 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Als je met een diesel rijdt... voor een benzine ligt dat ietsje anders.
Ik denk dat je het best gewoon merkt aan hoe je auto reageert. Bij 70 naar vijfde hier op de vlakke weg naast het kanaal? No problem! Bij 90 naar vijfde op de bergop richting Luxemburg? Hell no, dan rij ik zestig als ik bovenaan de berg ben.
Eigenlijk zijn we het gewoon eens en vraag ik me dus een beetje af waarom je mij mij quote...quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:30 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Schakelmomenten verschillen per auto. Eigenlijk moet iedereen gewoon zelf kijken wat het beste rijdt bij zijn/haar auto.
Je motor blijft altijd minimaal stationair draaien (iets minder dan 1000 toeren) en gaat pas uitvallen als je op dat moment gaat lopen remmen en hem dus blokkeert. Dan is terugschakelen noodzakelijk en dat merk je dan ook aan de haperende motor.
Opschakelen is een ander verhaal. Je kan ook elke versnelling doortrekken tot 4000 toeren of meer, maar dan gebruik je meer brandstof. Waarom zou je dat doen? Misschien als je moet invoegen of snelheid moet maken, maar los van dat zie ik geen reden om hoge toeren te pakken.
Als de instructeur je steeds meer je eigen gang laat gaan ben je goed op weg.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 17:52 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Is er ook een manier om te zien hoe "goed" je bezig bent? Zit nu op mijn 10de rijles en heb net de snelweg gedaan. En als ik ga lezen op internet zie ik dat de meesten het bij de 4de ( ) rijles doen... Ik heb soms nog wel gekke gedachtegangen, zoals een meerbaanse rotonde opknallen 2 meter achter een andere auto .
De vierde les meteen snelweg kan ik me niet herinneren. Sowieso volgens mij maar een beperkt aantal keer op de snelweg gereden. Misschien is dat ook wel een beetje afhankelijk van de omgeving waar je rijlessen hebt.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 17:52 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Is er ook een manier om te zien hoe "goed" je bezig bent? Zit nu op mijn 10de rijles en heb net de snelweg gedaan. En als ik ga lezen op internet zie ik dat de meesten het bij de 4de ( ) rijles doen... Ik heb soms nog wel gekke gedachtegangen, zoals een meerbaanse rotonde opknallen 2 meter achter een andere auto .
Denk niet dat Braddie het met je eens isquote:
Prima joh, snelweg is nou niet een indicatie dat je alles al kan.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 17:52 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Is er ook een manier om te zien hoe "goed" je bezig bent? Zit nu op mijn 10de rijles en heb net de snelweg gedaan. En als ik ga lezen op internet zie ik dat de meesten het bij de 4de ( ) rijles doen... Ik heb soms nog wel gekke gedachtegangen, zoals een meerbaanse rotonde opknallen 2 meter achter een andere auto .
Aantal lessen zegt sowieso niks.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 21:17 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Als de instructeur je steeds meer je eigen gang laat gaan ben je goed op weg.
En mensen op internet zeggen maar wat. Hebben allemaal zogenaamd maar 20 lessen gehad terwijl het landelijk gemiddelde op 40 ligt. 60 lessen is dus op zich nog wel normaal. 70 is de max ongeveer.
Uitgaande van 40 lessen gemiddeld is bij les 10 snelweg vrij vlot. Zeker als je bedenkt dat kijkgedrag ook pas na een les of 5-10 behandeld wordt.
Aantal lessen zegt idd niks. Mijn ouders hebben geen auto waardoor ik minder onbewuste ervaring heb opgebouwd dan de meeste andere mensen, ik denk dat ik uiteindelijk tussen de 50 en 60 lessen zit.quote:Op donderdag 1 september 2016 00:22 schreef Messina het volgende:
[..]
Aantal lessen zegt sowieso niks.
Lessen van wat? 45 minuten? Een uur? Twee?
En een max aantal lessen?
Is dat al bij al nog steeds niet heel weinig km rijervaring?quote:Op donderdag 1 september 2016 11:44 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Aantal lessen zegt idd niks. Mijn ouders hebben geen auto waardoor ik minder onbewuste ervaring heb opgebouwd dan de meeste andere mensen, ik denk dat ik uiteindelijk tussen de 50 en 60 lessen zit.
Mijn instructeur had zelfs ooit iemand die 80 lessen had.
En ik bedoelde lessen van een uur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus ja. 40 uur rondrijden lijkt mij echt zo weinig.
Het maakt sowieso niet uit hoeveel lesuren andere mensen gehad hebben. Als jij straks je rijbewijs maar op zak hebt!quote:Op donderdag 1 september 2016 11:44 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Aantal lessen zegt idd niks. Mijn ouders hebben geen auto waardoor ik minder onbewuste ervaring heb opgebouwd dan de meeste andere mensen, ik denk dat ik uiteindelijk tussen de 50 en 60 lessen zit.
Mijn instructeur had zelfs ooit iemand die 80 lessen had.
En ik bedoelde lessen van een uur.
Over 20 lessen terugkijken. Dan zal je hard lachen om wat je in les 10 als "goed" bestempelde.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 17:52 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Is er ook een manier om te zien hoe "goed" je bezig bent? Zit nu op mijn 10de rijles en heb net de snelweg gedaan. En als ik ga lezen op internet zie ik dat de meesten het bij de 4de ( ) rijles doen... Ik heb soms nog wel gekke gedachtegangen, zoals een meerbaanse rotonde opknallen 2 meter achter een andere auto .
quote:Op donderdag 1 september 2016 15:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Over 20 lessen terugkijken. Dan zal je hard lachen om wat je in les 10 als "goed" bestempelde.
Digitaal kun je gemakkelijk examens oefenen en je fouten bekijken, maar het is net wat je zelf handig vindt. Ik heb geleerd door examens te oefenen en een boek door te nemen voor de borden en rustig kijken naar situaties e.d.quote:Op donderdag 1 september 2016 15:46 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Wat is eigenlijk aan te raden voor theorie, fysiek of digitaal? En hoe lang ben je gemiddeld bezig met het leren van je theorie en een theorie-examen aanvragen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |