abonnement Unibet Coolblue
pi_164043080
zie ook:
Gijzeling in kerk Frankrijk: Hollande zegt islamitische aanslag

quote:
Priester en twee gijzelnemers gedood in kerk Noord-Frankrijk

In de Franse stad Saint-tienne-du-Rouvray hebben met messen bewapende gijzelnemers dinsdagochtend een priester gedood. De daders werden vervolgens gedood door speciale eenheden.
Dat melden diverse media en persbureaus. De dood van de gijzelnemers is bevestigd door het ministerie van Binnenlandse Zaken. De gijzeling zou veertig minuten geduurd hebben.

De gijzeling vond plaats in een kerk in Saint-tienne-du-Rouvray, een gemeente in Noord-Normandi. Twee mannen gijzelden volgens France 3 een priester, twee nonnen en kerkgangers.

De Franse politie bevestigt dat n persoon is gedood met een mes. Het gaat om de 86-jarige priester Jacques Hamel. Franse media stellen dat de keel van de priester is doorgesneden. Een andere gegijzelde, volgens politiebronnen een non, zou vechten voor haar leven.

President Franois Hollande is bij de kerk waar de gijzeling plaatsvond en zegt op een persconferentie dat de daders naar eigen zeggen van Islamitische Staat (IS) waren.

De president zegt dat Frankrijk de strijd tegen IS met alle mogelijke middelen moet blijven voeren en dat de dreiging hoog blijft. Hij noemde de aanslag in de kerk ''een schandelijke terreuraanslag''.

De Franse premier Manuel Valls heeft zijn afschuw over deze "barbaarse aanval op een kerk" uitgesproken. Ook de paus heeft de gijzeling veroordeeld.

De aanklager belast met terreurzaken leidt het strafrechtelijk onderzoek naar de gijzeling.

Saint-tienne-du-Rouvray ligt in het arrondissement Rouen, ongeveer 130 kilometer ten noordwesten van Parijs. Het motief voor de gijzeling is nog onduidelijk.

priester Jacques Hamel



Walgelijke daad weer :{

Blijf AUB ontopic - gebruikelijke stokpaardjes / offtopic teksten kunnen achterwege blijven.

update :

Minderjarige opgepakt na gijzeling


dader 1 - Adel Kermiche

pi_164043090
Duurde lang Xaipt (ofzo)
pi_164043100
Maar ze hadden hem best nog wel een tijd 24 uur huisarrest kunnen geven.
pi_164043258
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:45 schreef Tjongejongezeg het volgende: [..] Dus geef je een alcoholist dus ook geen geld, ga je bij alle winkels in de omgeving met de foto van de alcoholist langs en vraagt hen om deze persoon geen alcohol meer te verkopen. ;) [..] In dit bijzondere geval is dat exact wat die ouders hadden moeten doen. Internetten onmogelijk maken (desnoods de internetaansluiting/abbo de deur uit) en continue toezicht houden. Dat is lastig en veeleisend, maar had 'm wel in leven gehouden en voorkomen dat hij een moordenaar werd. IK zou het wel weten.
Uiteindelijk gaat die alcoholist dan gewoon de kroeg in. Niemand mag hem trouwens weigeren om drank te kopen.
Zelfde idee dat een psychisch gestoord persoon pas in een gesloten inrichting geplaatst kan worden als de boel echt uit de hand loopt (terwijl dat al door veel mensen was verwacht). Er moet eerst iets gebeuren.
pi_164043542
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 13:12 schreef aloa het volgende:

[..]

Uiteindelijk gaat die alcoholist dan gewoon de kroeg in. Niemand mag hem trouwens weigeren om drank te kopen.
Zelfde idee dat een psychisch gestoord persoon pas in een gesloten inrichting geplaatst kan worden als de boel echt uit de hand loopt (terwijl dat al door veel mensen was verwacht). Er moet eerst iets gebeuren.
Je mist mijn punt. Verslaafden zijn er heel erg goed in om met allerlei slinkse maniertjes toch in hun verslaving te kunnen voorzien. De omgeving heeft daarin een keuze: maak ik het de verslaafde makkelijk of moeilijk. Als je het de verslaafde makkelijk maakt, ben je een deel van het probleem en imo mede verantwoordelijk. Daarom zal ik nooit of te nimmer een alcoholist drank of geld geven. En nee, dat lost het probleem niet op, maar ik draag er iig niet aan bij. DAT is mijn keuze.

Deze jongen zat behoorlijk in de shit, dat mag zo langzamerhand wel duidelijk zijn. Ook voor de ouders/familie. Die jongen mocht maar beperkte uren per dag naar buiten. De ouders hebben hem zonder begeleiding laten gaan. Dat is hun keuze geweest. Dat maakt hen daarvoor verantwoordelijk. Als zij hem niet onbegeleid naar buiten hadden laten gaan, had hij net zo goed die aanslag kunnen plegen, maar het was ook een heel stuk moeilijker geweest. Ze hebben het hem gewoon te gemakkelijk gemaakt. Het maakt daarom ook geen reet uit of ze nou wel of niet hebben geweten wat hij van plan was. Ze hebben het hem mogelijk gemaakt (of beter gezegd: niet moeilijker). Dat is mijn verwijt aan hen en daar komen ze gewoonweg niet onderuit.
pi_164044209
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 13:24 schreef Tjongejongezeg het volgende:
Het maakt daarom ook geen reet uit of ze nou wel of niet hebben geweten wat hij van plan was.
Natuurlijk maakt het nogal iets uit of hij de deur uit ging zo van: "ja, doei paps en mams, ik ga iemand doodsteken en weet niet of ik het overleef, maar later!", of als-ie zei even iets te gaan kopen.
  woensdag 27 juli 2016 @ 14:16:06 #7
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_164044688
quote:
2s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Ben blij dat je er niet meer zo volkomen van uit gaat dat de amateuristische politie uit pure overweldigende emotie hen standrechtelijk gexecuteerd heeft. ^O^
Yep, dat beeld van een "executie" gezien het sentiment, is/was niet helemaal onterecht.

Ik vraag mij nog steeds af, of het niet anders kan/kon. Imho heb je meer aan "overlevende" daders die je kunt ondervragen. Daarentegen vormen ze "dood", geen blok aan het been.

Procedure technisch lijkt het verhaal te kloppen. De BRI mag schieten omdat de daders een dodelijk aanvalswapen hebben waarmee slachtoffers kunnen worden gemaakt. Ik mag hopen/aannemen dat de BRI het risico van een alsnog ontploffende bomgordel (bleek namaak), ook op risico heeft ingeschat.

Ik heb wel nog een paar vragen die meer op het terrein van de Franse justitie liggen
1. Wat ging er mis bij de interventie ?
2. Wat is/was het wapen (info nu is oud pistool, mogelijk namaak) ?
3. Waarom waren de daders buiten 'beeld' dat de gijzeling kon gebeuren ?

Nog een update:
quote:
Bron LeParisien, de tweede dader is mogelijk gedentificeert. Het zou gaan om Abdel Malik P., een jongen van 19 uit de Savoie. Z'n identiteitskaart is bij een huiszoeking van Adel Kermiche's ouderlijk huis, gevonden.
Die tweede jonge dader kwam dus uit het Zuid-Oosten van Frankrijk, zo'n 800km van se-Rouvray waar de eerste woonde. Er zal verder nog wel meer gaan druppelen.... wat was hun relatie en hoe/wanneer zijn ze bij elkaar gekomen ?

Vervolgens, de link met ISIS. Wat brengt (jonge, kids) mensen ertoe dat zij bereid zijn zichzelf en anderen voor hun denkbeelden op te offeren ?
Waarom heeft de (sociale/leef) omgeving - van de daders (ouders, vrienden, moskee, sociale dienst etc.) niet ingegrepen ?
Er is ook een paradox. Je kan mensen nu eenmaal niet vervolgen vanwege, alleen, hun denkbeelden. Je kan alleen proberen achterhaalde denkbeelden, ook vanuit religie, ter discussie stellen.

Dat onbegrip veroorzaakt heftige reacties, ook hier. Het zal ook in de toekomst weer gebeuren totdat we (helaas) er aan wennen.

Het is kortzichtig te denken dat je door het symptoom op te lossen, de oorzaak wordt weggenomen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 27 juli 2016 @ 14:24:47 #8
74056 crew  ToT
pi_164044872
quote:
15s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:16 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep, dat beeld van een "executie" gezien het sentiment, is/was niet helemaal onterecht.

Ik vraag mij nog steeds af, of het niet anders kan/kon. Imho heb je meer aan "overlevende" daders die je kunt ondervragen. Daarentegen vormen ze "dood", geen blok aan het been.

Procedure technisch lijkt het verhaal te kloppen. De BRI mag schieten omdat de daders een dodelijk aanvalswapen hebben waarmee slachtoffers kunnen worden gemaakt. Ik mag hopen/aannemen dat de BRI het risico van een alsnog ontploffende bomgordel (bleek namaak), ook op risico heeft ingeschat.

Ik heb wel nog een paar vragen die meer op het terrein van de Franse justitie liggen
1. Wat ging er mis bij de interventie ?
2. Wat is/was het wapen (info nu is oud pistool, mogelijk namaak) ?
3. Waarom waren de daders buiten 'beeld' dat de gijzeling kon gebeuren ?

Nog een update:

[..]

Die tweede jonge dader kwam dus uit het Zuid-Oosten van Frankrijk, zo'n 800km van se-Rouvray waar de eerste woonde. Er zal verder nog wel meer gaan druppelen.... wat was hun relatie en hoe/wanneer zijn ze bij elkaar gekomen ?

Vervolgens, de link met ISIS. Wat brengt (jonge, kids) mensen ertoe dat zij bereid zijn zichzelf en anderen voor hun denkbeelden op te offeren ?
Waarom heeft de (sociale/leef) omgeving - van de daders (ouders, vrienden, moskee, sociale dienst etc.) niet ingegrepen ?
Er is ook een paradox. Je kan mensen nu eenmaal niet vervolgen vanwege, alleen, hun denkbeelden. Je kan alleen proberen achterhaalde denkbeelden, ook vanuit religie, ter discussie stellen.

Dat onbegrip veroorzaakt heftige reacties, ook hier. Het zal ook in de toekomst weer gebeuren totdat we (helaas) er aan wennen.

Het is kortzichtig te denken dat je door het symptoom op te lossen, de oorzaak wordt weggenomen.
Ik geef het op! :') Als iemand ineens Allahu Akhbar schreeuwt terwijl hij een bom bij zich lijkt te hebben, neem je gewoon geen risico, klaar. Heeft niks te maken met dat die agenten zwaar emotioneel reageerden of zo. :')

Straks komen we nog op een punt dat er gegild gaat worden dat die arme knul door politiegeweld om het leven is gekomen! :X Maar als het een tata was geweest, dan was het zijn verdiende loon geweest natuurlijk en werd er verder niet meer moeilijk over gedaan. Er zou alleen nog wel verkneukeld op gereageerd worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door ToT op 27-07-2016 14:39:38 ]
  woensdag 27 juli 2016 @ 15:05:24 #9
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_164045591
quote:
2s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:24 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik geef het op! :') Als iemand ineens Allahu Akhbar schreeuwt terwijl hij een bom bij zich lijkt te hebben, neem je gewoon geen risico, klaar. Heeft niks te maken met dat die agenten zwaar emotioneel reageerden of zo. :')

Straks komen we nog op een punt dat er gegild gaat worden dat die arme knul door politiegeweld om het leven is gekomen! :X Maar als het een tata was geweest, dan was het zijn verdiende loon geweest natuurlijk en werd er verder niet meer moeilijk over gedaan. Er zou alleen nog wel verkneukeld op gereageerd worden.
Je hoeft niets op te geven. Gezien de situatie heeft de BRI conform procedure gehandeld.
PS. Ik zou dezelfde vragen hebben gesteld wanneer het een Hollander was geweest.

Ik heb ondertussen van de operatie ook een filmpje gezien. Zo'n 20 BRI (ca. 3 teams) en 10 politie agenten hadden de kerk omsingeld. Ze hebben geprobeerd via achter -en zijkant het gebouw te betreden, wat niet ging en bleek dat ze geen zicht hadden op gijzelaars (waren verborgen, achter een gordijn). Wat later renden gijzelaars de kerk uit die door de politie in veiligheid werden gebracht. Daarna kwamen de gijzelnemers het gebouw uit en werden neergeschoten.

Update; Bron LeFigaro vrij vertaald: Volgens Justitie, droeg n van de daders een namaak bomgordel en 3 messen. De andere had in z'n hand een kookwekker omwikkeld met aluminium en een rugzak met daarin een namaakbom. .

Die jongens wilde dus doodgeschoten worden om hun hemel in te gaan van martelaarsschap. Wat anders heeft het voor zin om namaakwapens te dragen en die al schreeuwend te tonen.
Net zo iets als BOM roepen op een vliegveld en je iPhone in een pistoolhoesje tonen.... 8)7

Het is, zoals je ook zegt, heel logisch dat je dan wordt afgeknald.
De BRI, kon dat ook (relatief) veilig doen omdat de gijzelaars reeds in veiligheid waren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vallon op 27-07-2016 15:28:58 (Update...justitie) ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_164051232
jenanmoussa twitterde op woensdag 27-07-2016 om 19:55:20 #breaking ISIS just released 1 min 8 seconds video of the two church attackers in #Normandy. This is them. @akhbar https://t.co/tfmy9vBg69 reageer retweet


jenanmoussa twitterde op woensdag 27-07-2016 om 19:56:07 Video consists of full pledge of allegiance by two attackers to ISIS-leader al-Baghdadi followed by 3 times "Takbeer". #Normandy reageer retweet
jenanmoussa twitterde op woensdag 27-07-2016 om 19:57:05 Video does NOT show killing of the priest. Unclear to me where video was shot. In church or other location? Not clear. @akhbar #Normandy reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 27 juli 2016 @ 20:03:00 #11
458925 HeIsMagicYouKnow
Mauricio Pochettino
pi_164051307
De kop van die bekeerling. _O-
U Wot M8
  woensdag 27 juli 2016 @ 20:04:30 #12
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_164051362
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:00 schreef StaceySinger het volgende:
jenanmoussa twitterde op woensdag 27-07-2016 om 19:55:20 #breaking ISIS just released 1 min 8 seconds video of the two church attackers in #Normandy. This is them. @akhbar https://t.co/tfmy9vBg69 reageer retweet
[ afbeelding ]

jenanmoussa twitterde op woensdag 27-07-2016 om 19:56:07 Video consists of full pledge of allegiance by two attackers to ISIS-leader al-Baghdadi followed by 3 times "Takbeer". #Normandy reageer retweet
jenanmoussa twitterde op woensdag 27-07-2016 om 19:57:05 Video does NOT show killing of the priest. Unclear to me where video was shot. In church or other location? Not clear. @akhbar #Normandy reageer retweet
Ah de twee 15 jarige amok-zaaiers.
pi_164051375
jenanmoussa twitterde op woensdag 27-07-2016 om 20:04:17 One attacker identifies himself as 'Abu Jalil al-Hanafi'. Other, with red scarf on head, is Abu Omar. #Normandy https://t.co/2QOa7ey2VO reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_164051468
Wat een lelijke kinderen. Hoe kan je Allah nou groot vinden als je zelf zo mislukt bent? Beetje een flutschepping.
  woensdag 27 juli 2016 @ 20:09:53 #15
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_164051490
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:08 schreef Jigzoz het volgende:
Wat een lelijke kinderen. Hoe kan je Allah nou groot vinden als je zelf zo mislukt bent? Beetje een flutschepping.
Ma had seks met d'r neefje , dan krijg je zulke kinderen
RED ONS HENNIEGOD
pi_164051513
quote:
9s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:09 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Ma had seks met d'r neefje , dan krijg je zulke kinderen
Dan nog. Niet echt een reden om een god te vermoeden.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 27 juli 2016 @ 20:15:07 #17
74056 crew  ToT
pi_164051626
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:00 schreef StaceySinger het volgende:
jenanmoussa twitterde op woensdag 27-07-2016 om 19:55:20 #breaking ISIS just released 1 min 8 seconds video of the two church attackers in #Normandy. This is them. @akhbar https://t.co/tfmy9vBg69 reageer retweet
[ afbeelding ]

jenanmoussa twitterde op woensdag 27-07-2016 om 19:56:07 Video consists of full pledge of allegiance by two attackers to ISIS-leader al-Baghdadi followed by 3 times "Takbeer". #Normandy reageer retweet
jenanmoussa twitterde op woensdag 27-07-2016 om 19:57:05 Video does NOT show killing of the priest. Unclear to me where video was shot. In church or other location? Not clear. @akhbar #Normandy reageer retweet
Goddomme, en dan gebruikt de media de kinderfoto's van hem! :') Wat zit daar dan weer achter? Sympathie kweken, voor zover dat berhaupt in godsnaam zou kunnen?
pi_164051850
Wat is een Takbeer?
  woensdag 27 juli 2016 @ 20:25:49 #19
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_164051869
quote:
2s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:15 schreef ToT het volgende:

[..]

Goddomme, en dan gebruikt de media de kinderfoto's van hem! :') Wat zit daar dan weer achter? Sympathie kweken, voor zover dat berhaupt in godsnaam zou kunnen?
Kalm aan.. net als jij weten we dat die (toen nog enige beschikbare) foto's van FB waren geplukt waar we al vaststelden dat die jongen eerder 14 dan 19 was.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 27 juli 2016 @ 20:31:11 #20
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_164052029
Update: Bron: dailymail 27jul16 17u49
quote:
French intelligence services were warned four days before the execution of a priest as he led mass, that a terror attack was imminent and were issued with a picture of the second knifeman, it has been revealed.

That was the extraordinary claim made tonight by French TV station RTL who say that the photograph, along with details of the strike, were sent out by a ‘foreign service’ along with a serious warning.

The note alleged the suspect was likely already in France and ready to act alone or with others.
Ball in the court yard....

Ik kan de video cq. referentie bij RTLfrance nog niet (terug)vinden....

Gevonden... bron RTLfrance
quote:
Saint-tienne-du-Rouvray : le 2e terroriste prsum tait recherch par les services antiterroristes depuis 5 jours
In het stuk staat ook dat de tweede man (Abdel Malik P.) in de 20 is en verdacht wordt de keel doorgesneden te hebben. Sinds afgelopen vrijdag was de veiligheidsdients (DGSI) bezig de man proberen te identificeren aan de hand van een vage foto. Identificatie aan de hand van DNA/vingerafdrukken is momenteel gaande...

[ Bericht 15% gewijzigd door Vallon op 27-07-2016 20:45:27 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 27 juli 2016 @ 20:39:26 #21
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_164052311
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:25 schreef TheJanitor het volgende:
Wat is een Takbeer?
Dat is de "Allahoe Akbar" roep. :{

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_164052325
la vido de l'intervention

Une vido amateur a t filme par un jeune habitant de Saint-Etienne-du-Rouvray, il habite juste en face de l'glise o a eu lieu l'attaque hier. Le jeune homme surpris par l'agitation au pied de son immeuble a film l'assaut de la BRI contre les deux terroristes.

https://uk.sports.yahoo.c(...)ay-la-175400612.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_164052326
quote:
15s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is de "Allahoe Akbar" roep. :{

:{
Ah, ok :)
pi_164052355
quote:
15s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is de "Allahoe Akbar" roep. :{

:{
wat staat er op die doos ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 27 juli 2016 @ 20:41:47 #25
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_164052406
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:40 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

wat staat er op die doos ?
Er is geen God (die het recht heeft aanbeden te worden) behalve Allah en Mohammed is zijn profeet vrede zij met hem. Vanuit Frankrijk

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 27 juli 2016 @ 20:45:16 #26
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_164052506
RobPulseNews twitterde op woensdag 27-07-2016 om 20:24:54 #BREAKING footage: The two #Normandy church attackers pledge alliegance to so-called Islamic State.#IS #ISIS | @AP https://t.co/S1YWYIrRYc reageer retweet
Hier het filmpje zelf (klik op de tweet)
RED ONS HENNIEGOD
  woensdag 27 juli 2016 @ 20:45:56 #27
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_164052524
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 13:24 schreef Tjongejongezeg het volgende:

[..]

Je mist mijn punt. Verslaafden zijn er heel erg goed in om met allerlei slinkse maniertjes toch in hun verslaving te kunnen voorzien. De omgeving heeft daarin een keuze: maak ik het de verslaafde makkelijk of moeilijk. Als je het de verslaafde makkelijk maakt, ben je een deel van het probleem en imo mede verantwoordelijk. Daarom zal ik nooit of te nimmer een alcoholist drank of geld geven. En nee, dat lost het probleem niet op, maar ik draag er iig niet aan bij. DAT is mijn keuze.
Zo lust ik er nog wel een paar. Door dat jij boodschappen doet bij Albert Heijn draag je indirect bij aan de alcoholverkoop van Albert Heijn aan verslaafden. :{

Maar is het verwijtbaar? Zeker niet.

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 27 juli 2016 @ 20:46:59 #28
458925 HeIsMagicYouKnow
Mauricio Pochettino
pi_164052558
quote:
9s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:45 schreef PowerLoungen het volgende:
RobPulseNews twitterde op woensdag 27-07-2016 om 20:24:54 #BREAKING footage: The two #Normandy church attackers pledge alliegance to so-called Islamic State.#IS #ISIS | @AP https://t.co/S1YWYIrRYc reageer retweet
Hier het filmpje zelf (klik op de tweet)
Die bekeerling verstaat er geen reet van, maar knikt wel braaf volgens afspraak.
U Wot M8
  woensdag 27 juli 2016 @ 20:55:59 #29
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_164052850
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:46 schreef HeIsMagicYouKnow het volgende:

[..]

Die bekeerling verstaat er geen reet van, maar knikt wel braaf volgens afspraak.
Aannames, aannames, aannames. Ik heb stabiele bekeerlingen in mijn vriendenkring die mijn Arabisch uitlachen. :{

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 27 juli 2016 @ 21:02:38 #30
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_164053065
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:46 schreef HeIsMagicYouKnow het volgende:

[..]

Die bekeerling verstaat er geen reet van, maar knikt wel braaf volgens afspraak.
M'n arabisch is onvoldoende maar de jongste voert het woord en snapt er alles van

"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 27 juli 2016 @ 21:03:14 #31
458925 HeIsMagicYouKnow
Mauricio Pochettino
pi_164053088
quote:
15s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Aannames, aannames, aannames. Ik heb stabiele bekeerlingen in mijn vriendenkring die mijn Arabisch uitlachen. :{

:{
Hij zal dan eerst het Arabisch grondig bestudeerd hebben, om zich vervolgens nog niet zo lang geleden te hebben bekeerd.
U Wot M8
  woensdag 27 juli 2016 @ 21:03:22 #32
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_164053098
quote:
15s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Aannames, aannames, aannames. Ik heb stabiele bekeerlingen in mijn vriendenkring die mijn Arabisch uitlachen. :{

:{
Klinkt eerder als een rijke fantasie.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 27 juli 2016 @ 21:04:38 #33
458925 HeIsMagicYouKnow
Mauricio Pochettino
pi_164053128
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 21:02 schreef Vallon het volgende:

[..]

M'n arabisch is onvoldoende maar de jongste voert het woord en snapt er alles van

Ja dat hij er alles van snapt, wordt ook niet in twijfel getrokken.
U Wot M8
pi_164053133
dubbel
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 27 juli 2016 @ 21:07:37 #35
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_164053208
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 21:04 schreef HeIsMagicYouKnow het volgende:
[..]
Ja dat hij er alles van snapt, wordt ook niet in twijfel getrokken.
Ohh. op die doos :@ ..... de rechtse is/lijkt de bekeerling en heeft idd allen instructie indringend te kijken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 27 juli 2016 @ 22:11:24 #36
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_164054800
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 21:03 schreef HeIsMagicYouKnow het volgende:

[..]

Hij zal dan eerst het Arabisch grondig bestudeerd hebben, om zich vervolgens nog niet zo lang geleden te hebben bekeerd.
Behoort zeker tot de mogelijkheden. Ik ben zelf een fanatiek zaalvoetballer. :{

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 27 juli 2016 @ 22:13:32 #37
458925 HeIsMagicYouKnow
Mauricio Pochettino
pi_164054867
quote:
15s.gif Op woensdag 27 juli 2016 22:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Behoort zeker tot de mogelijkheden. Ik ben zelf een fanatiek zaalvoetballer. :{

:{
Living on the edge.
U Wot M8
pi_164081393
quote:
15s.gif Op woensdag 27 juli 2016 22:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Behoort zeker tot de mogelijkheden. Ik ben zelf een fanatiek zaalvoetballer. :{

:{
En hoe lukt je dat met je vochtige bipolaire en krolse voetjes die naar lichtgepeperde zalmrolletjes ruiken. Op de huid gebakken natuurlijk. Zonder gluten.

Wat doe jij minachtend.

We moeten afspreken of praatjes maken met andersgelovigen?

Als dat helpt dan ben ik helemaal voor.
Kom jij naar Rotterdam? Of ik naar Dordrecht? Gezellig een biertje en ijsthee in het Wantij of Museumpark.

Zaterdag of zondag. Ik maak tijd voor je vrij.

Ik maak heel het weekend vrij voor je zodat je kan tijd en dag kan afspreken. En we gaan dan ook met een selfie op FOK!
Misschien bij jou met een balkje voor je ogen aangezien jij anoniem bent op FOK! :P ;)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_164081497
Als je kunt regelen dat we kunnen kleiduifschieten vind ik het ook tof.

Alleen ben ik niet zo handig en ben ik bang voor een terroristische-aanslagen-Nederland-nieuws omdat ik een parkiet neerknal ofzo :@
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  vrijdag 29 juli 2016 @ 03:19:56 #40
117098 Hathor
Effe niet
pi_164081690
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:03 schreef HeIsMagicYouKnow het volgende:
De kop van die bekeerling. _O-
Daar zit nou een gat in zo groot dat ie niet eens meer herkenbaar was. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 29 juli 2016 @ 12:30:55 #41
74056 crew  ToT
pi_164087082
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 02:53 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

En hoe lukt je dat met je vochtige bipolaire en krolse voetjes die naar lichtgepeperde zalmrolletjes ruiken. Op de huid gebakken natuurlijk. Zonder gluten.

Wat doe jij minachtend.

We moeten afspreken of praatjes maken met andersgelovigen?

Als dat helpt dan ben ik helemaal voor.
Kom jij naar Rotterdam? Of ik naar Dordrecht? Gezellig een biertje en ijsthee in het Wantij of Museumpark.

Zaterdag of zondag. Ik maak tijd voor je vrij.

Ik maak heel het weekend vrij voor je zodat je kan tijd en dag kan afspreken. En we gaan dan ook met een selfie op FOK!
Misschien bij jou met een balkje voor je ogen aangezien jij anoniem bent op FOK! :P ;)
_O- :D ^O^

Maar ik denk dat hij net zo lang door zal gaan met het relativeren tot het nieuwsbericht veranderd wordt in:

pi_164089775
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:30 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- :D ^O^

Maar ik denk dat hij net zo lang door zal gaan met het relativeren tot het nieuwsbericht veranderd wordt in:

[ afbeelding ]
Dat zal wel meevallen ;)

Ik ben trouwens vrij links. Ik begrijp steeds meer van rechts.
Maar hoe BSB zich uitdrukt werkt alleen maar tegen het islam-gedoe.
Niet serieus te nemen. Zelfs niet als je vochtig of legend bent :P

Vooralsnog niks van hem gehoord. Want ik ben wel serieus om af te spreken.
Morgen volgens mij Zomercarnaval ook. Of vanavond Battle Of The Drums op het Hofplein 🎉🎉🎉
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_164091045
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 03:00 schreef mascara-klodder het volgende:


Alleen ben ik niet zo handig en ben ik bang voor een terroristische-aanslagen-Nederland-nieuws omdat ik een parkiet neerknal ofzo :@
:D
pi_164091949
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juli 2016 13:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt het nogal iets uit of hij de deur uit ging zo van: "ja, doei paps en mams, ik ga iemand doodsteken en weet niet of ik het overleef, maar later!", of als-ie zei even iets te gaan kopen.
Nee, hij had eerder al bewezen een onbetrouwbare leugenaar te zijn, dan moet je hem ook niet meer het voordeel van de twijfel geven. Jij buigt je in allerlei bochten om maar excuses voor de ouders/familie te vinden, maar die zijn er gewoonweg niet. Zij hebben hun eigen verantwoordelijkheid simpelweg niet willen nemen en nu is hun zoon een moordenaar en dood. De consequenties van hun laksheid zijn dus zeer ernstig.

Wat mij nog het meeste stoort in jouw opstelling, is dat jij dmv het liefde maakt blind principe, de ouders/familie volledig vrijpleit, ondanks het eerdere gedrag van hun zoon. Het gaat hier immers niet om een kleinigheidje, waarbij het gerechtvaardigd is om e.e.a. met de mantel der liefde te bedekken. Het toont aan dat jij geen enkel inzicht hebt in de ernst van de situatie. Geen idee van de verantwoordelijkheden die daarbij komen kijken. Ik hoop dan ook zeer serieus dat jij nooit de verantwoordelijkheid voor een kind(eren) zult krijgen. Je mist het essentile inzicht en doet daarmee dat kind schromelijk tekort.
pi_164092381
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 16:20 schreef Tjongejongezeg het volgende:

[..]

Nee, hij had eerder al bewezen een onbetrouwbare leugenaar te zijn, dan moet je hem ook niet meer het voordeel van de twijfel geven.
Natuurlijk wel, dat is inherent aan ons rechtssysteem en iets waar men op voortborduurde met de enkelband.

quote:
Jij buigt je in allerlei bochten om maar excuses voor de ouders/familie te vinden, maar die zijn er gewoonweg niet.
Er zijn ook geen excuses nodig. Jij veronderstelt hier een verantwoordelijkheid m.b.t. de ouders die je niet kunt concretiseren, behalve dan dat je wijst naar zaken uit het verleden. Dat zijn geen concrete aanwijzingen waaruit blijkt dat zij hadden kunnen vermoeden dat hij een aanslag zou plegen.

quote:
Wat mij nog het meeste stoort in jouw opstelling, is dat jij dmv het liefde maakt blind principe, de ouders/familie volledig vrijpleit, ondanks het eerdere gedrag van hun zoon. Het gaat hier immers niet om een kleinigheidje, waarbij het gerechtvaardigd is om e.e.a. met de mantel der liefde te bedekken. Het toont aan dat jij geen enkel inzicht hebt in de ernst van de situatie. Geen idee van de verantwoordelijkheden die daarbij komen kijken. Ik hoop dan ook zeer serieus dat jij nooit de verantwoordelijkheid voor een kind(eren) zult krijgen. Je mist het essentile inzicht en doet daarmee dat kind schromelijk tekort.
Dat je je genoodzaakt voelt om op de man te spelen doet vooral tekort aan de geloofwaardigheid van je argumenten, maar hey, als jou dat gelukkig maakt...
pi_164115697
quote:
De moslimgemeenschap van Saint-Etienne-du-Rouvray, waar dinsdag een gijzeling in een kerk plaatsvond, weigert de begrafenis voor te bereiden van Adel Kermiche. Dat schrijft de Franse krant Le Parisien. De 19-jarige jihadist vermoordde, samen met zijn kompaan Abdel-Malik Petitjean, priester Jacques Hamel.

De moslimgemeenschap in het Normandische dorp verklaart dat ze de islam niet wil "besmeuren" door zich in te laten met Kermiche. "We gaan de islam niet bevlekken met deze man. We helpen dus niet bij de voorbereiding van het lichaam of bij de begrafenis", klinkt het bij Mohammed Karabila, voorzitter van de lokale culturele moslimorganisatie.

"Geen deel meer van onze gemeenschap"
Moslims in het dorp lijken die beslissing te steunen. De 25-jarige Khalid El Amrani vindt het normaal dat de moskee bijstand weigert bij de begrafenis. "Wat hij deed, was zondig. Hij maakt geen deel meer uit van onze gemeenschap."

De burgemeester zal uiteindelijk moeten beslissen of Kermiche in Saint-Etienne-du-Rouvray kan begraven worden. Dinsdag wordt in Rouen priester Jacques Hamel begraven.

Aanslag
Kermiche en Abdel-Malik Petitjean hielden dinsdag vijf mensen gegijzeld in een kerk in het Franse Saint-Etienne-du-Rouvray. De 84-jarige priester Jacques Hamel werd de keel doorgesneden, terwijl een andere gijzelaar zwaargewond raakte. De twee daders, die trouw zwoeren aan terreurgroep Islamitische Staat (IS), werden doodgeschoten door de politie. Niet lang daarna werd de gijzeling door IS opgeist.

In het onderzoek naar medeplichtigen van de twee aanslagplegers ondervraagt de politie nog drie personen. Een 19-jarige man werd in staat van beschuldiging van terreurdaden gesteld.
http://nieuws.vtm.be/cult(...)errorist-te-begraven

Hier kan ik me helemaal in vinden. Ben erg blij met deze volledige afkeuring van deze daad, dat men er echt helemaal niets mee te maken wil hebben.
Dat terwijl de rituelen rondom de begravenis enorm belangrijk zijn bij moslims, het zeer zeker niet de gewoonte is je af te keren van een dode, ook al heeft die heel wat op zijn kerfstok staan.

Heel sterk statement wat hier gemaakt wordt dus!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator zaterdag 30 juli 2016 @ 19:25:30 #47
249559 crew  Lavenderr
pi_164115750
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 19:22 schreef erodome het volgende:

[..]

http://nieuws.vtm.be/cult(...)errorist-te-begraven

Hier kan ik me helemaal in vinden. Ben erg blij met deze volledige afkeuring van deze daad, dat men er echt helemaal niets mee te maken wil hebben.
Dat terwijl de rituelen rondom de begravenis enorm belangrijk zijn bij moslims, het zeer zeker niet de gewoonte is je af te keren van een dode, ook al heeft die heel wat op zijn kerfstok staan.

Heel sterk statement wat hier gemaakt wordt dus!
Sterk en ook heel dapper.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 30 juli 2016 @ 19:45:23 #48
74056 crew  ToT
pi_164116187
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 19:22 schreef erodome het volgende:
.

Aanslag
Kermiche en Abdel-Malik Petitjean hielden dinsdag vijf mensen gegijzeld in een kerk in het Franse Saint-Etienne-du-Rouvray. De 84-jarige priester Jacques Hamel werd de keel doorgesneden, terwijl een andere gijzelaar zwaargewond raakte. De twee daders, die trouw zwoeren aan terreurgroep Islamitische Staat (IS), werden doodgeschoten door de politie. Niet lang daarna werd de gijzeling door IS opgeist.

In het onderzoek naar medeplichtigen van de twee aanslagplegers ondervraagt
Mee eens! ^O^
Maar tja, de echt gehersenspoelde idioten geloven waarschijnlijk toch wel dat ze door hun daad naar Allah toe zullen gaan, ongeacht wat de gemeenschap er van vindt en wat er met hun lichaam gebeurt.
pi_164116208
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 19:22 schreef erodome het volgende:

[..]

http://nieuws.vtm.be/cult(...)errorist-te-begraven

Hier kan ik me helemaal in vinden. Ben erg blij met deze volledige afkeuring van deze daad, dat men er echt helemaal niets mee te maken wil hebben.
Dat terwijl de rituelen rondom de begravenis enorm belangrijk zijn bij moslims, het zeer zeker niet de gewoonte is je af te keren van een dode, ook al heeft die heel wat op zijn kerfstok staan.

Heel sterk statement wat hier gemaakt wordt dus!
Mooi...

want je krijgen wel een soort van ''Iedere Moslim is een terrorist'' hier op Fok en dat moet je niet willen!

En is natuurlijk ook gewoon NIET waar.....
pi_164116436
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 19:46 schreef FANN het volgende:

[..]

Mooi...

want je krijgen wel een soort van ''Iedere Moslim is een terrorist'' hier op Fok en dat moet je niet willen!

Nee, dat is niet waar.

De ne zegt dat alle moslims terroristen, zijn en de andere zegt dat moslims engeltjes zijn die onbevlekt uit de hemel zijn gedaald.

Er is ook nog een middenweg.

Het is pas echt crisis als het bier op is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')