abonnement Unibet Coolblue
pi_164204761
Dutch sterkte.

Franny, lief is dat he, die vriendinnetjes.

Saar heeft sinds kort ook een vriendin op het dorp,en vanmiddag gingen we met zn allen naar de speeltuin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als saar niet wil lopen gaat ze gewoon liggen of zitten, of aan mn been hangen. :')
S. 2014
J. 2016
pi_164204866
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 14:55 schreef dutchkidslife het volgende:
Dank jullie wel allemaal. Is toch lastig hoor, met twee kleine kinderen. Het leven gaat gewoon door..

Dit zijn die van ons trouwens:

Wat een leuk en gezellig filmpje!
Die kar waar Beau in zit is handig zeg! Heb je die daar geleend of zelf gekocht?
pi_164205176
Jongens roepen ik wil in de drager ookal heb ik die niet mee
  woensdag 3 augustus 2016 @ 19:22:44 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164205776
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:43 schreef Skittles het volgende:

[..]

Wat een leuk en gezellig filmpje!
Die kar waar Beau in zit is handig zeg! Heb je die daar geleend of zelf gekocht?
Dat is zo'n Efteling buggy, die huur je daar voor ¤4 :X.
KuikenGuppy
  woensdag 3 augustus 2016 @ 20:14:50 #155
459214 dutchkidslife
Sic Biscuitus Desintegrat
pi_164206788
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:43 schreef Skittles het volgende:

[..]

Wat een leuk en gezellig filmpje!
Die kar waar Beau in zit is handig zeg! Heb je die daar geleend of zelf gekocht?
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:22 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat is zo'n Efteling buggy, die huur je daar voor ¤4 :X.
Dat dus :). En Beau heeft er welgeteld een halfuur in gezeten en daarna heb ik de rest van de dag iedereen voor de voeten gelopen met dat ding. Was blij dat ie na een terrasje door iemand anders is meegepikt. :W

[ Bericht 0% gewijzigd door dutchkidslife op 03-08-2016 20:32:35 ]
Trotse vader van Beau en Kate
pi_164206865
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:22 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat is zo'n Efteling buggy, die huur je daar voor ¤4 :X.
Dat vind ik nog wel meevallen voor de Efteling. Het had me niet verbaasd als het 10 euro was geweest :P
pi_164207053
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 17:44 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Mijn kind kan ook niet lopen, maar die heeft wel een punt 8-)
:D Hoe gaat het met haar?

Sterkte Dutch! (en welkom!)
pi_164210360
Sterkte Dutch :*
pi_164215983
Sterkte Dutch....

Ow roept ook regelmatig: "kan niet lopen". Dan gaat Js ernaast zitten en ik meestal ook ;) gezellig hoor! :')
  donderdag 4 augustus 2016 @ 07:50:17 #160
459214 dutchkidslife
Sic Biscuitus Desintegrat
pi_164216501
Goedemorgen allemaal :W Kate heeft lekker doorgeslapen, dus papa en mama ook :). Dank jullie wel voor alle lieve reacties, doet me goed! Ik heb t/m het weekend vrij genomen van werk (iedereen reageerde ook heel begripvol) om vrouwlief te kunnen ondersteunen. Vandaag gaat ze naar de gynaecoloog om de opties door te spreken.
Trotse vader van Beau en Kate
pi_164216994
Sterkte Dutch, wat verdrietig!

L zegt vaak dat ie 'ziek' is, vooral als ie zn bord niet wil leegeten. "ik ben een beetje ziekkkk" met zo'n zielig stemmetje :D om vervolgens om snoep te vragen :') O+

Lopen doet ie gelukkig wel want ik kan m echt niet tillen met die buik nu
  donderdag 4 augustus 2016 @ 08:49:40 #162
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164217048
Haha Fieder, herkenbaar!
Kuiken zegt altijd dat hij hoofdpijn heeft en een 'pilletje' wil (paracetamol, smaakt naar pepermunt dus dat ziet hij als lekker snoepje :') ).
KuikenGuppy
pi_164217062
:D door jullie kan ik me vast voorbereiden op wat ook nog komen gaat
pi_164217617
Wij hadden afgelopen 2 dagen onze 2 neefjes te logeren van bijna 5 en 10.
Nou, gezellig hoor. Broertjes. :')
Constant elkaar verklikken, de schuld geven, de ander deed altijd eerst slaan, de jongste verzint gewoon dat de ander hem pijn doet.
Ze zoeken elkaar steeds op en binnen een paar minuten is het weer ruzie.
Ze laten elkaar niet met rust. :')

Ben op die momenten erg blij dat we maar 1 kind hebben. Heb je in ieder geval niet steeds dit aan te horen (niet dat het tussen elke broers/zussen zo gaat hoor).
Zoonlief en met hun gaat wel samen, hoewel ook de jongste en Aiden soms ook wel hun dingen hebben.
Als de ene een auto heeft waar eerst niet naar omgekeken heeft, moet de ander het toch ineens hebben. En elkaar napraten en nadoen.
Vermoeiend.
Maar weet nu misschien een kleeeein beetje hoe het is met 3 kinderen.
:P
pi_164218343
Sterkte Dutch!

Herkenbaar Venco, mijn neefje van bijna 6 daagt B ook uit nu. Gaat ie expres met iets spelen waarvan hij weet dat B daarmee wil spelen. En dan roepen 'Nee, B, samen spelen, samen delen' en dan naar ons kijken of we het wel horen en zien.
Wij gaan dus voor een 2e maar voor mij was het vooral een beslissing voor later eerlijk gezegd. Het is als volwassene gewoon heel fijn om een broer en zus te hebben. Als kind keek ik amper om naar mijn broer en zus en andersom ook.

Gisteren ging B weer naar het KDV na 3,5 week niet geweest te zijn. Ik was bang voor een klein drama, niets van waar. Hij zwaaide mijn vrouw gewoon uit, zo van 'Ja, doeiiii'. :D
Morgen gaat ie ook weer en wij dagje Amsterdam, waarschijnlijk Rijksmuseum en Albert Cuyp en gewoon ff uitgebreid lunchen etc.
pi_164218706
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:17 schreef exode het volgende:
Sterkte Dutch!

Herkenbaar Venco, mijn neefje van bijna 6 daagt B ook uit nu. Gaat ie expres met iets spelen waarvan hij weet dat B daarmee wil spelen. En dan roepen 'Nee, B, samen spelen, samen delen' en dan naar ons kijken of we het wel horen en zien.
Wij gaan dus voor een 2e maar voor mij was het vooral een beslissing voor later eerlijk gezegd. Het is als volwassene gewoon heel fijn om een broer en zus te hebben. Als kind keek ik amper om naar mijn broer en zus en andersom ook.

Gisteren ging B weer naar het KDV na 3,5 week niet geweest te zijn. Ik was bang voor een klein drama, niets van waar. Hij zwaaide mijn vrouw gewoon uit, zo van 'Ja, doeiiii'. :D
Morgen gaat ie ook weer en wij dagje Amsterdam, waarschijnlijk Rijksmuseum en Albert Cuyp en gewoon ff uitgebreid lunchen etc.
Ik twijfel nog steeds over een 2e.
Inderdaad voor later. Niet zozeer voor hun kindertijd want dat is niet perse leuker dan alleen, denk ik.
Het kan heel goed gaan maar als ik die neefjes zie, dan mis ik geen 2e kind.
Ik blijf het een dilemma vinden eigenlijk.
Ik ben nogal van de korte termijn keuzes en beslissingen. Later is nog zover weg. :')
pi_164218946
Hier gaan W en L steeds leuker samen spelen. Vanochtend waren ze heel lief. Allebei steeds opstaan en dan doen of je omvalt (en boemmmm roepen) en dan samen in een deuk liggen. De eerste anderhalfjaar heeft W niet echt naar haar haar kleine broertje omgekeken. Hij hoorde er gewoon bij, maar ze vond er niets van niet in negatieve, maar ook niet in positieve zin.
Daarna een tijdje dat ze inderdaad altijd persé met het speelgoed van de ander wilden spelen..en dan regelrechte oorlog! dat is nog steeds wel eens. Maar ze spelen ook heel lief af en toe.
En als we ergens anders zijn zijn ze superlief. Laatst ging een kindje L duwen en toen ging W m echt verdedigen. Tegen het kindje zeggen dat duwen niet mag en L bij de hand pakken en weglopen en ergens anders samen met de speelgoedvrachtwagen spelen. Ik zag t van een afstandje en hoefde helemaal niet in te grijpen en ik smolt zowat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 11:20:43 #168
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164219242
Ahhhh lastig lijkt me dat, wmik. Wij hebben in potentie ook zoiets - ik zou graag een groot gezin willen, maar mijn man wil het bij max 2 houden. Ik hoop dat hij daar nog in verandert, of dat ik het tzt los kan laten (scheelt ook dat ik zwanger zijn en bevallen echt niet leuk vind). Ik voel me nu al zo enorm rijk en gezegend, laat staan straks met twee kindjes. En toch voelt het wel heel definitief om te zeggen: dit was het, zo is het, zo blijft het, het is klaar. Ik zou daar ook niet op korte termijn definitief over willen beslissen. En misschien dat we het niet definitief uitsluiten maar ook niet actief nastreven. Of op een andere manier invullen (het lijkt mij persoonlijk heel nuttig om me bijvoorbeeld in te zetten als pleeggezin - als we daar tzt voldoende ruimte voor hebben in ons huis, gezin en hart). Maar lastig is het zeker.
KuikenGuppy
pi_164219386
oh, ja, ik vond zwanger zijn prima en bevallen eigenlijk wel leuk (raar, ik weet het, want het doet gemeen pijn, dat wel en dat is dan weer niet leuk, maar vond het zó bijzonder). En realiseer me wel dat ik gezegend ben met 2 relatief makkelijke goed verlopen thuisbevallingen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 11:37:33 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164219526
Kan nog best toch? Ik ga ook aardig die kant op qua leeftijd, en zie het eigenlijk niet als obstakel... Ik hoop dat ik mijn man ook ooit nog zo ver krijg dat we beiden kunnen denken: mocht het er nog in zitten dan is het een verrassing en een cadeautje, en mocht het er niet meer van komen, dan zijn we zoals het nu is ook heel erg gelukkig.
(Maar ik kan me voorstellen dat het misschien anders is als de wens echt heel groot is; de wens voor een tweede, derde of van mijn part negende kan volgens mij net zo intens zijn als de wens voor een eerste kindje). Lastig hoor!
KuikenGuppy
pi_164219831
Ja, heb inderdaad nog wel even, maar toch voelt het zo..bovendien zie ik man niet zo snel veranderen van mening

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164219936
Wmik lastig hoor.
Ik kan me wel vinden in wat Burdie zegt over de rammels voor een 2e of 3e of 9e. Het is en blijft intens.
Enneuh leeftijd, ik word begin december 40 en eind december uitgerekend can nummer 2 ;)

Alhoewel ik wel heel eerlijk toegeven moet, ik had vandeweek even een dip wat betreft mijn leeftijd en kleine kindjes.
Was in het winkelcentrum en zag allemaal jonge ouders met kids of ouders van mijn leeftijd met pubers.
En toen dacht ik even wat doe ik mijn kids aan? Ik bijna 40, vriend bijna 45.
Kan ik mijn kinderen geven wat 'jonge' ouders ook kunnen geven? Zal ik ze niet tekort doen?
Dat vind ik wel eens lastig. Maar in mijn situatie, ik heb nooit eerder de rammels gehad dus vandaar mijn late start.
Maar ben wel heel blij ermee hoe het onverwacht gelopen is O+
  donderdag 4 augustus 2016 @ 12:05:40 #173
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164220190
Blue, als 'oudere' ouder kan je ze juist weer andere dingen meegeve, denk ik. Financieel ziet het er voor jullie nu vast heel anders uit dan bijv. 15 jaar geleden, en je bent misschien een stuk rustiger en zelfverzekerder dan toen.
Ik heb een nichtje van 19, ik stuur kuiken daar wel naartoe als hij dingen wil doen die hij met ons, ouwe lullen niet kan (of wil :+).
KuikenGuppy
pi_164220315
Mijn moeder was ook 38 toen ze mij kreeg en dat was ook prima eigenlijk. Heb het nooit zo ervaren dat zij oud zou zijn. alleen toen ze in de overgang raakte en tegelijkertijd een fusie op t werk en ik een puber was was t even lastig. (Wij waren ook maar met zn 2, dus geen vader erbij dus dan heeft dat ook meer invloed denk ik).
Maar zie ook wel een voordeel van wat oudere ouders eigenlijk (en toch voelt het voor mij zo, gek he,komt denk ik omdat ze bij de vk steeds van die dingen zeggen als oh nog geen 36, dan hoeft er nog geen extra test, dat soort dingen. Daar is 36 echt zo'n grens heb ik het idee..
Bovendien blijf je als oudere ouder zelf jonger heb ik het idee. Als ik mijn moeder nu zie dan lijkt ze veel jonger dan anderen van haar leeftijd..
  donderdag 4 augustus 2016 @ 12:14:06 #175
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164220342
Ja dat laatste denk ik ook idd :) je blijft dan jong van geest.
KuikenGuppy
pi_164220458
misschien kan ik dat nog als argument inzetten bij manlief :@
pi_164220991
Er bestaat geen argument dat mijn man van gedachten laat veranderen hoor :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_164221546
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 12:55 schreef Tally het volgende:
Er bestaat geen argument dat mijn man van gedachten laat veranderen hoor :')
Nee, daar ben ik dus ook een beetje bang voor...
  donderdag 4 augustus 2016 @ 13:37:52 #179
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164221733
Mijn man zegt dat hij niet verantwoordelijk wil zijn voor de groei van de wereldbevolking (wij zij met 2 en laten er dus max 2 achter). Vind ik zo'n kul argument... Ik ken ook genoeg mensen met maar 1 kind of die kinderloos zijn (mijn beste vriendin bijvoorbeeld).
KuikenGuppy
pi_164221760
Venco, mijn vrouw wil 4 kinderen en ik wilde tot 4 jaar terug nog 0 kinderen. 4 jaar geleden begon dat langzaamaan te veranderen bij mij.

Ik moet eerlijk zeggen dat 2 mij echt zwaar lijkt, 1 is eigenlijk best makkelijk allemaal. Zowel om op te letten als financieel als om oppas te vinden. Ik heb wat dat betreft veel meer voor B gekozen en voor mijn vrouw hierin. Begrijp me niet verkeerd, ik wil wel een 2e maar ik heb veel minder die drang dat er perse nog 1 bij moet zeg maar. Ik ben nu harstikke gelukkig en blij en wil dat graag zo houden :P Maar bij mij is dat vooral veranderd omdat ik enorm veel heb en had aan mijn zus en broer en mijn vrouw met haar broers en zus. Die band vind ik met niets anders te vergelijken en dat gun ik B dus ook.

MAAR ik geloof wel dat het eigenlijk voor het geluk geen drol uitmaakt of je er 1 of 2 hebt, voor het kind bedoel ik dan. Zoals dat mensen het zielig vinden als je enigskind bent,wat een onzin vind ik dat.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 13:41:15 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164221799
Dat vind ik ook exode :).
KuikenGuppy
pi_164222049
Dat vind ik ook inderdaad. Het is inderdaad niet zielig voor t kind als t alleen blijft. Er waren vroeger wel mensen die het voor mij zielig vonden dat ik alleen was en vooral heel zielig dat ik geen vader heb (hem niet ken). Maar ook dat is niet zielig. Het is zoals het is. Persoonlijk vind ik ouders die scheiden als het kind jong is een stuk zieliger, die hebben thuis te maken gehad met ruzie/spanning en veranderende situatie..
  donderdag 4 augustus 2016 @ 14:44:01 #183
459214 dutchkidslife
Sic Biscuitus Desintegrat
pi_164223026
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:29 schreef vencodark het volgende:
Wij hadden afgelopen 2 dagen onze 2 neefjes te logeren van bijna 5 en 10.
Nou, gezellig hoor. Broertjes. :')
Constant elkaar verklikken, de schuld geven, de ander deed altijd eerst slaan, de jongste verzint gewoon dat de ander hem pijn doet.
Ze zoeken elkaar steeds op en binnen een paar minuten is het weer ruzie.
Ze laten elkaar niet met rust. :')

Ben op die momenten erg blij dat we maar 1 kind hebben. Heb je in ieder geval niet steeds dit aan te horen (niet dat het tussen elke broers/zussen zo gaat hoor).
Zoonlief en met hun gaat wel samen, hoewel ook de jongste en Aiden soms ook wel hun dingen hebben.
Als de ene een auto heeft waar eerst niet naar omgekeken heeft, moet de ander het toch ineens hebben. En elkaar napraten en nadoen.
Vermoeiend.
Maar weet nu misschien een kleeeein beetje hoe het is met 3 kinderen.
:P
Wij hebben er twee, ik vind het hartstikke leuk. Beau is echt een heel lief broertje aan het worden en dat is gewoon erg mooi om te zien. Maar soms kunnen ze elkaar ook de hersens in slaan. Dat is pittig, maar zou het voor geen goud willen missen!
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:53 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Dat vind ik ook inderdaad. Het is inderdaad niet zielig voor t kind als t alleen blijft. Er waren vroeger wel mensen die het voor mij zielig vonden dat ik alleen was en vooral heel zielig dat ik geen vader heb (hem niet ken). Maar ook dat is niet zielig. Het is zoals het is. Persoonlijk vind ik ouders die scheiden als het kind jong is een stuk zieliger, die hebben thuis te maken gehad met ruzie/spanning en veranderende situatie..
Ik ben enig kind en vind mezelf niet zielig. Natuurlijk zou ik graag een broertje of een zusje hebben gehad, maar ik denk dat kinderen met een broertje of zusje soms ook liever wilden dat ze dat niet hadden.

Ouders die scheiden, tja... Vind het lastig hoor. Moet je dan maar bij elkaar blijven als je niet gelukkig bent met elkaar? En waar groeit het kind dan mee op? Met twee ouders die nooit eens een knuffel of een kus aan elkaar geven en wat geef je je kind dan mee? Ik vind persoonlijk dat je op een respectvolle manier (naar alle partijen toe) uit elkaar moet kunnen gaan. Las laatst een artikel dat man en vrouw gescheiden waren, kinderen in het spel, allemaal hun eigen weg op zijn gegaan, maar dat de man toch nog een belangrijke plaats in het gezin in nam en dat de nieuwe relatie daar geen problemen mee heeft. Dat vind ik mooi. Ik snap dat oorlogszuchtige niet zo. Nooit eigenlijk.

[ Bericht 16% gewijzigd door dutchkidslife op 04-08-2016 14:50:22 ]
Trotse vader van Beau en Kate
pi_164223203
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 14:44 schreef dutchkidslife het volgende:

Ouders die scheiden, tja... Vind het lastig hoor. Moet je dan maar bij elkaar blijven als je niet gelukkig bent met elkaar? En waar groeit het kind dan mee op? Met twee ouders die nooit eens een knuffel of een kus aan elkaar geven en wat geef je je kind dan mee? Ik vind persoonlijk dat je op een respectvolle manier (naar alle partijen toe) uit elkaar moet kunnen gaan. Las laatst een artikel dat man en vrouw gescheiden waren, kinderen in het spel, allemaal hun eigen weg op zijn gegaan, maar dat de man toch nog een belangrijke plaats in het gezin in nam en dat de nieuwe relatie daar geen problemen mee heeft. Dat vind ik mooi. Ik snap dat oorlogszuchtige niet zo. Nooit eigenlijk.
Nee, ik bedoel niet dat je niet moet scheiden hoor, liever niet hoor, als t niet hoeft.. Maar het lijkt me inderdaad beter dan steeds ruzie/spanning en ouders die niet meer van elkaar houden..

Maar vind dus kinderen waarbij ouders scheiden wel een beetje zielig omdat er altijd een periode waarbij dingen niet fijn lopen voorafgaat aan het scheiden, anders bleef je wel bij elkaar..
Bij mij was er vanaf het begin geen vader (nou ja vanaf ergens begin zwangerschap) en is er dus nooit sprake geweest van ruzie, want hij was er niet. Voor mij was dat gewoon een gegeven en dat maakte me niet zielig..
pi_164223296
Blue, ik herken je gevoel zeker. Ik ben nu 41, mijn vriend 49. Als wij in een speeltuin zitten dan is het gros van de ouders een stuk jonger (zoals ook hier op het forum trouwens wel) en dat merk ik soms ook wel in gesprekken. En mijn vriend heeft al een keer in een speeltuin gehad dat een ander kindje dacht dat hij de opa van I was.

Aan de andere kant: ik ben een heel actieve moeder en huppel altijd soepeltjes achter I aan, dus leeftijd is dan verder totaal niet belangrijk en voor I al helemaal niet!

Wat betreft een tweede: ik zit al een tijdje ook in dat dilemma, en dat gaat op en neer. Van ineens heel zeker weten van wel, naar ineens weer denken: nee, toch echt niet. En ik kom er geloof ik niet helemaal 100% uit. Het is denk ik voor mij nu de kunst om te accepteren dat ik daar waarschijnlijk nooit echt uit zal komen. En dat als er wel een tweede komt ik momenten zal hebben dat ik denk: ik had daar niet aan moeten beginnen, en als er geen tweede komt, ik daar af en toe spijtgevoelens over zal hebben. We hebben besloten het toch nog even de tijd te geven, ook al word ik er niet jonger op.

Ik heb soms ook wel een sterk verlangen naar nog een kindje, en het idee dat ik dit één keer heb meegemaakt en dat het daarbij blijft, kan me soms ook echt diep raken.
Maar aangezien ik dus 38 was toen ik moeder werd en dan ook nog ongepland, weet ik heel goed wat het leven mij verder te bieden heeft en dat er nog zoveel andere manieren zijn om te genieten en voldoening uit het leven te halen, naast het hebben van een gezin. Ik wil me niet blindstaren op het krijgen van (meer) kinderen. Ik wil nog veel andere dingen doen in mijn leven, het leven is kort. Als ik nu voor een tweede ga, dan ben ik tot mijn 45e druk in de kleine kinderen en dan zullen andere dingen die ik wil doen moeten wachten. En ik weet oprecht niet wat mij het meest gelukkig zal gaan maken. Ik denk wel eens: als het gaat om levenskwaliteit dan kan het volgens mij niet beter worden dan hoe het nu is: mijn vriend en ik doen allebei werk waar we blij van worden, we hebben een gezond en geweldig leuk kind, waar het allemaal goed mee gaat. En omdat we er eentje hebben, is er genoeg ruimte om ook nog dingen voor onszelf te doen. En financieel gezien gaat dat ook allemaal heel gemakkelijk. Dan ga je al snel ook denken: wordt dit niet allemaal moeilijker en minder met een tweede kind erbij (en het risico dat die zwangerschap/bevalling niet zo vlekkeloos gaat of dat er iets met het kind is)? Maar dat krijg je dus ook als je er (te?) veel over nadenkt: dan kom je er niet uit.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164223616
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 14:59 schreef Franny_G het volgende:
Maar dat krijg je dus ook als je er (te?) veel over nadenkt: dan kom je er niet uit.
Herman Finkers! *;

Ik heb eigenlijk altijd al het ideaalbeeld van 2 kindjes in mijn hoofd gehad. En nu ik er ook twee heb, vind ik het ook wel mooi zo. Ik vind babietjes wel leuk en schattig en lief enzo, en verlang nog wel eens terug naar die tijd dat ze gewoon overdag even in de box een dutje deden, maar ik wil er niet nog een bij.

Maar het blijft een lastig dingetje.. zeker als jouw ideeën en die van je partner niet helemaal op één lijn liggen...
pi_164223677
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 11:51 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ja, heb inderdaad nog wel even, maar toch voelt het zo..bovendien zie ik man niet zo snel veranderen van mening

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 4 augustus 2016 @ 15:16:50 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164223699
Ingewikkeld hè, het leven?! :P.

Kuiken zit Pippi Langkous te kijken en vindt het leuk :D. Ik voel me vandaag als door een bus overtreden, dus ben er wel blij mee :@.
KuikenGuppy
pi_164223925
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 15:16 schreef Burdie het volgende:
Ingewikkeld hè, het leven?! :P.

Ja, het is nogal gedoe.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164224004
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 14:59 schreef Franny_G het volgende:
Blue, ik herken je gevoel zeker. Ik ben nu 41, mijn vriend 49. Als wij in een speeltuin zitten dan is het gros van de ouders een stuk jonger (zoals ook hier op het forum trouwens wel) en dat merk ik soms ook wel in gesprekken. En mijn vriend heeft al een keer in een speeltuin gehad dat een ander kindje dacht dat hij de opa van I was.

Aan de andere kant: ik ben een heel actieve moeder en huppel altijd soepeltjes achter I aan, dus leeftijd is dan verder totaal niet belangrijk en voor I al helemaal niet!

Wat betreft een tweede: ik zit al een tijdje ook in dat dilemma, en dat gaat op en neer. Van ineens heel zeker weten van wel, naar ineens weer denken: nee, toch echt niet. En ik kom er geloof ik niet helemaal 100% uit. Het is denk ik voor mij nu de kunst om te accepteren dat ik daar waarschijnlijk nooit echt uit zal komen. En dat als er wel een tweede komt ik momenten zal hebben dat ik denk: ik had daar niet aan moeten beginnen, en als er geen tweede komt, ik daar af en toe spijtgevoelens over zal hebben. We hebben besloten het toch nog even de tijd te geven, ook al word ik er niet jonger op.

Ik heb soms ook wel een sterk verlangen naar nog een kindje, en het idee dat ik dit één keer heb meegemaakt en dat het daarbij blijft, kan me soms ook echt diep raken.
Maar aangezien ik dus 38 was toen ik moeder werd en dan ook nog ongepland, weet ik heel goed wat het leven mij verder te bieden heeft en dat er nog zoveel andere manieren zijn om te genieten en voldoening uit het leven te halen, naast het hebben van een gezin. Ik wil me niet blindstaren op het krijgen van (meer) kinderen. Ik wil nog veel andere dingen doen in mijn leven, het leven is kort. Als ik nu voor een tweede ga, dan ben ik tot mijn 45e druk in de kleine kinderen en dan zullen andere dingen die ik wil doen moeten wachten. En ik weet oprecht niet wat mij het meest gelukkig zal gaan maken. Ik denk wel eens: als het gaat om levenskwaliteit dan kan het volgens mij niet beter worden dan hoe het nu is: mijn vriend en ik doen allebei werk waar we blij van worden, we hebben een gezond en geweldig leuk kind, waar het allemaal goed mee gaat. En omdat we er eentje hebben, is er genoeg ruimte om ook nog dingen voor onszelf te doen. En financieel gezien gaat dat ook allemaal heel gemakkelijk. Dan ga je al snel ook denken: wordt dit niet allemaal moeilijker en minder met een tweede kind erbij (en het risico dat die zwangerschap/bevalling niet zo vlekkeloos gaat of dat er iets met het kind is)? Maar dat krijg je dus ook als je er (te?) veel over nadenkt: dan kom je er niet uit.
Potverdorie, je schrijft eigenlijk precies wat ik ook vind en waar ik mee speel.
Al ben ik nog maar 31. ;)
Ik twijfel ontzettend vaak. Op de goede dagen wil ik wel een 2e. Op slechte dagen moet ik er niet aan denken.
Het bij 1 laten vind ik nu moeilijk te accepteren. Aan een 2e denken vind ik doodeng en durf ik niet eens.
Ik verlang er enerzijds naar dat Aiden naar school gaat. Dan komt er tijd vrij.
Maar anderzijds denk ik: Dan is er okk tijd vrij voor een 2e.
Moeilijkste dilemma ooit.
pi_164224565
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 15:15 schreef Franny_G het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb al veel vrijwilligerswerk met kinderen gedaan en nu nog af en toe en als ik weer meer tijd heb vast weer meer (tot nu toe altijd leeftijd 7 t/m 11 jaar en 14 t/m 18 jaar) en dat was/is heel erg leuk, maar toch ook heel erg anders. Eigen is toch echt anders qua gevoel. Ik vond bijvoorbeeld de kleinere kindjes helemaal niet leuk (maar die van mezelf nu wél) en eerlijk is eerlijk ik vind ze naarmate ze groter worden veel leuker worden. Dus het is niet echt dat ik graag nog een babytje wil. Ik zou het stuk tussen net geboren en 1,5 graag overslaan als dat kon.. (de geboorte zelf dan weer niet..). Pleegzorg, sja.. Mijn moeder werkte er vroeger en ik heb vooral heel veel kindjes langs zien komen die al erg beschadigd waren en ik weet niet of ik daar echt goed mee zou zijn en of ik dat mijn andere kinderen aan zou willen doen. (vind het wel super hoor van anderen die het doen, maar weet niet of ik het zou kunnen). Bovendien is dat in beginsel meestal niet voor de lange termijn en steeds weer afscheid nemen zou ik niet echt trekken.

Nu komt inderdaad het overbuurmeisje al vaak spelen en dat is erg gezellig.
pi_164224937
Oh en die schooltijd, dat er dan tijd is voor een 2e, daar verkijk je je denk ik op. Want die 2e is er ook in het weekend en 's avonds. Vóóral op de tijden dat iedereen uit school/werk/kdv komt en moe is enzo is het wel eens lastig (en dan denk ik inderdaad, hoe doe je dat met drie). Bovendien moet er voor die school ook van alles, brood mee en helpen met de dingen die nu eenmaal moeten en je krijgt dan meer vriendjes te spelen enzo (nou ja geen ervaring nog hoor)... KDV is nog makkelijk, wegbrengen, klaar!

En ik wist vroeger helemaal niet zeker of ik wel kinderen wilde.. Dus in die zin, zou het best kunnen die verslaving :o .. maar een 4e zou ik écht niet meer willen (zeg ik nu uiteraard).
  donderdag 4 augustus 2016 @ 16:15:49 #193
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164224982
Pleegzorg is in principe tot het kind 18 is, dus zou maar zo 18 jaar kunnen zijn :).

Edit, ik lees elders dat het ook tijdijk kan zijn, maar denk dat je wel kunt aangeven wat je wilt.
KuikenGuppy
pi_164226322
Ik heb 2 prachtige meiden waar het nu allemaal makkelijk mee gaat. De ene gaat naar school en de ander gaat volgend jaar naar school. Ik zou heel graag een 3de willen maar mijn man wil het gewoon echt niet. Vroeger wilde mijn man een groot gezin. Maar na 6 jaar in het ziekenhuis looen voor de eerste, 2 zware zwangerschappen en een bevalling die bijna misliep vind hij 2 meer dan genoeg. En hij heb gelijk als hij zegt dat we blij mogen zijn met 2 super gezonde meiden maar dat betekend niet dat mijn gerammel er niet mag zijn. Afgelopen maand dacht ik dat ik zwanger was en ik raakte gewoon in paniek toen ik er aan dacht dat ik het hem moest vertellen :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_164227885
Ik hoop toch echt wel dat als nummertje 2 er is dat het rammelen wel klaar is :D
Gezien mijn leeftijd én hoe ik door de zwangerschappen heen ga wil ik dit niet nog eens doen (dat riep ik bij de 1e keer ook :') )
Maar kan me wel indenken dat het een moeilijk punt in een relatie kan zijn.
Als mijn vriend ook niet nog een keer had gewild zou ik daar ook best moeilijk mee hebben gehad.

Tally ik kan me dat paniekerige wel voorstellen.
Je hebt dan denk ik toch een soort huppeltje in je buik van yes en tegelijkertijd dat andere nare gevoel van ohjee wat als
pi_164229667
Hmm hier is het net andersom :D
we hebben altijd een beetje gemijmerd over 3 of 4 kinderen. Nu, zwanger van nr 3 waarvan we weten dat het een meisje wordt, ben ik al een beetje aan het ruimen. En iedere keer zegt ie weer: weet je het zeker? Zeker geen 4e meer?

In deze ben ik er na dexe zwangerschap helemaal klaar mee maar is het mijn man die nog aan dat idee moet wennen.

Overigens sluit ik pleegzorg over een jaar of .... 10 (?) Niet uit. Maar dat zien we tegen die tijd wel weer.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 20:39:09 #197
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164229940
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:29 schreef vencodark het volgende:
Wij hadden afgelopen 2 dagen onze 2 neefjes te logeren van bijna 5 en 10.
Nou, gezellig hoor. Broertjes. :')
Constant elkaar verklikken, de schuld geven, de ander deed altijd eerst slaan, de jongste verzint gewoon dat de ander hem pijn doet.
Ze zoeken elkaar steeds op en binnen een paar minuten is het weer ruzie.
Ze laten elkaar niet met rust. :')

Ben op die momenten erg blij dat we maar 1 kind hebben. Heb je in ieder geval niet steeds dit aan te horen (niet dat het tussen elke broers/zussen zo gaat hoor).
Zoonlief en met hun gaat wel samen, hoewel ook de jongste en Aiden soms ook wel hun dingen hebben.
Als de ene een auto heeft waar eerst niet naar omgekeken heeft, moet de ander het toch ineens hebben. En elkaar napraten en nadoen.
Vermoeiend.
Maar weet nu misschien een kleeeein beetje hoe het is met 3 kinderen.
:P
Maar hoe je daar mee omgaat helpt ook, die rivaliteit enzo kan je verminderen en ruzie maken om speelgoed maakt het mijn speelgoed en dat vinden ze nog erger dan met elkaar delen. _O- _O-

in de woonkamer is speelgoed free for all dus dan ook niet zeuren dan moet het maar op je eigen kamer liggen. :Y ik vind het hier met 3 heel erg meevallen iig O+ O+

En er zijn dagen dan doen ze alles met zn 3en of in groepjes van 2 en dan heb ik extra ademruimte, heerlijk vind ik het wanneer de oudste 2 samen gaan fietsen in het park of de jongste met de middelste uren zoet is met de watertafel.. dat geluk geeft veel meer en levert zoveel liefde op dat ik de mindere dagen ook aan kan.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_164230190
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 19:07 schreef BlueEyes het volgende:
Ik hoop toch echt wel dat als nummertje 2 er is dat het rammelen wel klaar is :D
Gezien hoe ik door de zwangerschappen heen ga wil ik dit niet nog eens doen (dat riep ik bij de 1e keer ook :') )
Maar kan me wel indenken dat het een moeilijk punt in een relatie kan zijn.
Als mijn vriend ook niet nog een keer had gewild zou ik daar ook best moeilijk mee hebben gehad.
Iets aangepast, maar plus 1! Ik ben nu 29 maar moet het hierna niet meer willen... mijn lijf vind t gewoon echt niet leuk dat zwanger zijn. :P
Als alles goed mag gaan hebben wij straks 2 gezonde kinderen en daar prijs ik mijzelf enorm rijk mee!
S. 2014
J. 2016
pi_164231219
Ik zou best een vierde willen maar mijn man wil ook echt niet meer. Maar ik merk wel een verschil tussen de wens voor een eerste en zelfs voor een tweede (als heb ik die wens maar heel even gehad). Maar ook hier speelt leeftijd toch een beetje een rol, als verleg je ook wel je grenzen ;)

Ik vind persoonlijk dat je eerst moet kijken of je zelf nog meer kinderen wilt en niet als speelkameraadje voor je kind(eren) of zodat ze later nog iemand hebben.
pi_164232018
Alleen voor je oudste moet je t niet doen vind ik, wij wilde graag nog zo'n klein minimensje die zoveel plezier en liefde in huis brengt. O+

We hebben sinds deze week een nieuwe huisgenoot. Kater Moos.



Saar is helemaal weg van hem, dat is helaas nog niet 100% wederzijds :P zou te maken kunnen hebben met haar enthousiaste en daardoor ietwat lompe gedrag.

Verder maakt saar enorme sprongen in haar taal, er komen echte zinnetjes voorbij, 3-4 woordzinnen waarmee ze dus veel duidelijk maakt. Vind het echt mooi om te zien. Net als het aangaan van vriendschappen. Afgelopen zondag was haar vriendje hier en nog vraagt ze regelmatig waar hij is.
S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')