abonnement Unibet Coolblue
pi_163999005
Nu de Tour afgelopen is en we gaan kijken naar de Olympische Spelen en natuurlijk de Vuelta, hoe geweldig was Wout deze tour?

Als je de NOS hoort, dan was Wout deze tour één van de beste en zou Froome een groot probleem gehad hebben zonder hem.

Heeft de NOS gelijk en hoe hoog mogen wij de kans van Wout op een podium in een grote ronde inschatten?

Want dat hij sterk is bergop dat weten wij maar heeft hij niet te vaak last van de mindere dag die hoort bij de menselijke maat?
pi_163999046
Heeft een ijzersterke tour gereden maar we zijn in Nederland wel snel verblind door nationalisme vind ik persoonlijk. Was op bepaalde momenten goud waard voor Froome (en Sky), maar om hem meteen als kopman naar voren te schuiven gaat mij wat ver. Nogmaals: Wel een meer dan uitstekende tour gereden natuurlijk en sowieso veel potentie in die jongen.
pi_163999183
Bij TLJ zou het een prima kopman zijn. Bij Sky (nog) niet.
  maandag 25 juli 2016 @ 14:56:14 #4
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_163999288
Misschien dat hij voor Sky als kopman wordt uitgespeeld in de Giro volgend jaar, of zouden ze toch weer op Landa gokken?

Eerst eens kijken hoe het op de OS gaat, we hebben best een lekker team volgens mij. Ze zullen toch niet allemaal tegelijk vallen.
pi_164000969
Het is zo lastig te zeggen. Hij fiets aardig, maar pakt rust op momenten die niet kunnen als je voor een klassement gaat. Plus kan hij omgaan met de druk?
pi_164001058
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:05 schreef Tja..1986 het volgende:
Het is zo lastig te zeggen. Hij fiets aardig, maar pakt rust op momenten die niet kunnen als je voor een klassement gaat. Plus kan hij omgaan met de druk?
Dit idd :P Zoals ik al zei verkijken mensen zich zo erg op het hele plaatje van klassementrenner zijn. Die Poels kan hard de berg oprijden, maar dan ben je nog niet automatisch klassementsrenner natuurlijk.
  maandag 25 juli 2016 @ 16:29:57 #7
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_164001441
Poels heeft voor zijn Sky-periode al weleens geprobeerd klassementen te rijden natuurlijk. Hij had toen altijd wel een slechte dag, waardoor het er nooit helemaal uit is gekomen. Maar misschien lukt het hem nu wel, wie weet.

Hij lijkt me niet slechter dan Porte en die rijdt nu voor BMC een keurig klassement.
  maandag 25 juli 2016 @ 17:09:38 #8
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_164002203
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 14:56 schreef DecoAoreste het volgende:
Misschien dat hij voor Sky als kopman wordt uitgespeeld in de Giro volgend jaar
Natuurlijk niet, ze hebben hem ook volgend jaar in de Tour nodig, dus die mag echt niet de Giro gaan betwisten.

Hij zal het weer moeten doen met Rondjes van Valencia en zo.
  maandag 25 juli 2016 @ 22:47:22 #9
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_164010157
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:09 schreef Zelva het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, ze hebben hem ook volgend jaar in de Tour nodig, dus die mag echt niet de Giro gaan betwisten.

Hij zal het weer moeten doen met Rondjes van Valencia en zo.
Als ze nu Poels op de Giro zetten en Landa niet, dan hoeft Landa volgend jaar niet als een toerist rond te rijden in Frankrijk.
pi_164024077
Het voordeel dat Poels heeft gehad is natuurlijk dat hij de hele eerste week zich heeft kunnen verstoppen achter Kiriyenka, Stannard, Thomas en Rowe, de aangewezen mannen voor het vlakke. Henao, Landa, Nieve en Poels kwamen in de heuvelritten en de Mont Ventoux aan de beurt en Poels was ook steeds de laatste man, zoals Richie Porte dat eerder was. Hij heeft dus eigenlijk maar één week en een dag in de Tour volle bak gereden en voor de rest lekker uitgerust.

Ik zou het persoonlijk al een leuk begin vinden als Froome Poels een keer op een mooie ritzege laat jagen. Die week volle bak deed hij zó goed dat Froome hem eigenlijk in de laatste aankomst bergop vrij wilde laten om daar eventueel voor de zege te gaan. Maar helaas ging Froome toen onderuit en moest Poels alsnog werken om de schade beperkt te houden. Kopmanschap of vrije rol in de Vuelta volgend jaar lijkt me wel een goede. Ik weet namelijk niet of Wout zó sterk is dat hij de Tour, Rio en de Vuelta goed kan zijn
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')