abonnement Unibet Coolblue
pi_163982477
Kom maar haten :9



  zondag 24 juli 2016 @ 19:59:12 #3
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_163982527
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 19:58 schreef Najieto het volgende:
Wij hebben onze kitten Sky genoemd :@ :7
Zijn het kitten van Soudal?
pindazakje
pi_163982556
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 19:59 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Zijn het kitten van Soudal?
Aan de snelheid te zien waarmee ze sprintjes trekt zou dat heel goed kunnen :P
  zondag 24 juli 2016 @ 20:02:47 #5
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_163982605
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:00 schreef Najieto het volgende:

[..]

Aan de snelheid te zien waarmee ze sprintjes trekt zou dat heel goed kunnen :P
Oh je bedoelt poesjes, ik dacht aan:
pindazakje
pi_163982636
quote:
9s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:02 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Oh je bedoelt poesjes, ik dacht aan:
[ afbeelding ]
Dit zag ik niet aankomen _O- _O_
  zondag 24 juli 2016 @ 20:04:16 #7
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_163982637
quote:
17s.gif Op zondag 24 juli 2016 19:57 schreef Syntix het volgende:
Kom maar haten :9

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Over 5 jaar alle tour zeges ingetrokken wegens doping
pi_163982656
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:04 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Over 5 jaar alle tour zeges ingetrokken wegens doping
Kom maar haten.
  zondag 24 juli 2016 @ 20:09:03 #9
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_163982742
De beste in de Tour.

Het wielrennen is nog wel iets meer dan dat.

Maar zeker de beste in de Tour.

Daarbuiten zeer zeker niet.

Maar in de Tour wel.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_163982779
Niks mis met Sky. Goed uitgedacht en uitgevoerd.
  zondag 24 juli 2016 @ 20:16:10 #11
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_163982935
De bloedwaarden van Team Sky zijn Skyhigh.
pi_163983262
quote:
99s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
De beste in de Tour.

Het wielrennen is nog wel iets meer dan dat.

Maar zeker de beste in de Tour.

Daarbuiten zeer zeker niet.

Maar in de Tour wel.
Daarom snap ik het gezeur over de dominantie ook niet echt. Andere teams investeren in volwaardige ploegen voor de kasseienkoersen en heuvelklassiekers, een sprinttrein, rittenkapers en semi-kopmannen die vaak pieken naar voorbereidingskoersen. Natuurlijk heeft Sky ook dure jongens als Kwiatkowski en met Viviani een sprinter, maar de ploeg is toch vooral ingericht op grote rondes. Mannen als Nieve, Roche, Kiryienka, Kennaugh, König, Lopez heb je qua resultaten weinig tot niets aan gedurende een seizoen, maar kunnen uiterst nuttig zijn in grote rondes. Als je dan in de Tour van die hele zwik mannen degenen opstelt die goed in vorm zijn krijg je dit resultaat.

Daar tegenover heb je bijvoorbeeld een Katusha (met ook een hoog budget) dat hier aan de start komt met Kristoff en wat knechten, Rodriguez en wat uitgebluste knechten en Zakarin die z'n ritjes uit mag kiezen.
pi_163983797
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:10 schreef DeBaba het volgende:
Niks mis met Sky. Goed uitgedacht en uitgevoerd.
Even gequote voor over tien jaar.
pi_164008453
SKYgoden _O_

Fuck de rest, wij zijn de beste!

pi_164021097
_O_ _O_
"the greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge." -Stephen W. Hawking
pi_164022316
Echt eng die armpjes van Froome
pi_164024776
Snap al dat gehaat op Sky niet.
Er zijn toch altijd ploegen die dominant zijn voor een bepaalde periode.
Net als in alle sporten.
pi_164027063
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 17:05 schreef DeBaba het volgende:
Snap al dat gehaat op Sky niet.
Er zijn toch altijd ploegen die dominant zijn voor een bepaalde periode.
Net als in alle sporten.
US Postal werd ook gehaat.
pi_164039129
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:01 schreef TargaFlorio het volgende:
US Postal werd ook gehaat.
US Postal, pracht ploeg _O_

And dont care dat er doping was, deed iedereen in het peloton tot voor kort.
Daarom is en blijft Armstrong voor mij ook gewoon de allerbeste wielrenner ooit, gebruikte doping maar deed dat in een tijd dat iedereen dat deed dus was alsnog de beste en heel dominant tegen andere doping gebruikers.

Sky ook mooie ploeg voor in de tour. En doping? Nee denk ik niet. Gewoon van positieve uitgaan. Niet steeds dat negatieve.
pi_164041487
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 08:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]

US Postal, pracht ploeg _O_

And dont care dat er doping was, deed iedereen in het peloton tot voor kort.
Daarom is en blijft Armstrong voor mij ook gewoon de allerbeste wielrenner ooit, gebruikte doping maar deed dat in een tijd dat iedereen dat deed dus was alsnog de beste en heel dominant tegen andere doping gebruikers.

Sky ook mooie ploeg voor in de tour. En doping? Nee denk ik niet. Gewoon van positieve uitgaan. Niet steeds dat negatieve.
Jij begint meteen over doping maar daar doelde ik niet op.
  Redactie Sport woensdag 27 juli 2016 @ 12:02:53 #21
274204 crew  Mexicanobakker
pi_164041817
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:28 schreef wimderon het volgende:

[..]

Daarom snap ik het gezeur over de dominantie ook niet echt. Andere teams investeren in volwaardige ploegen voor de kasseienkoersen en heuvelklassiekers, een sprinttrein, rittenkapers en semi-kopmannen die vaak pieken naar voorbereidingskoersen. Natuurlijk heeft Sky ook dure jongens als Kwiatkowski en met Viviani een sprinter, maar de ploeg is toch vooral ingericht op grote rondes. Mannen als Nieve, Roche, Kiryienka, Kennaugh, König, Lopez heb je qua resultaten weinig tot niets aan gedurende een seizoen, maar kunnen uiterst nuttig zijn in grote rondes. Als je dan in de Tour van die hele zwik mannen degenen opstelt die goed in vorm zijn krijg je dit resultaat.

Daar tegenover heb je bijvoorbeeld een Katusha (met ook een hoog budget) dat hier aan de start komt met Kristoff en wat knechten, Rodriguez en wat uitgebluste knechten en Zakarin die z'n ritjes uit mag kiezen.
Omdat het koersverloop doodsaai is door de dominantie. Niet meer dan logisch toch?
Bovendien hebben Astana en Movistar dezelfde focus en toch zijn die duidelijk minder dominant.

Overigens kunnen König en Roche aardig aankomen. Kiriyenka is 'gewoon' wereldkampioen tijdrijden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_164048397
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:02 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Omdat het koersverloop doodsaai is door de dominantie. Niet meer dan logisch toch?
Bovendien hebben Astana en Movistar dezelfde focus en toch zijn die duidelijk minder dominant.
Movistar heeft ongeveer 1/3 budget van Sky. Desalniettemin hebben ze een prima ploeg. Maar mannen als Izagirre en Amador, die de potentie hebben om in het peloton te zitten als er nog 15 man over zijn, spelen ze uit als kopman in voorbereidingskoersen of de Giro. Bij Sky zie je dat Poels wel kansen krijgt als kopman, maar na de Ardennenklassiekers staat bij hem al alles in het teken van de Tour. Je ziet ook dat iemand als Landa, die kopman was in de Giro, zeker niet op topniveau was. Bij Astana precies hetzelfde 'probleem'. Rosa was kopman in de Dauphiné, Fuglsang en Nibali mikten op een klassement in de Giro, Kangert reed daar al goed in dienst. De beste knecht van Astana was misschien wel Luis Leon Sanchez, juist iemand die echt toegewerkt heeft naar de Tour.

Als je kijkt naar de teams die (volgens L'Equipe) het dichtst bij Sky zitten qua budget:
-Katusha: komt naar de Tour met drie verschillende doelen (sprints, klassement, ritzeges). Iemand als Spilak piekt (terecht overigens) naar koersen als Romandië en Zwitserland, Zakarin kiest z'n dagen uit.
-BMC: Hadden met Porte, Van Garderen en Caruso drie man die bij de beste 15 klimmers in koers hoorden. Omdat ze daarnaast volledige een volledige ploeg voor zowel kasseienklassiekers als de heuvelklassiekers hebben kiezen ze daar voor de tactiek om een stuk of 5 van die grote jongens in te zetten om de klimmers goed door de eerste 1,5 week te loodsen.
-Tinkoff: Op papier zag het er qua klimmers best redelijk uit, maar Contador viel uit, Kiserlovski was niet op niveau en Majka koos, na een zware Giro, weer zijn dagen uit. Sagan had ook nog anderhalve knecht. Dan ziet het er vrij armoedig uit met alleen Kreuziger.

quote:
Overigens kunnen König en Roche aardig aankomen. Kiriyenka is 'gewoon' wereldkampioen tijdrijden.
En iemand als Kiryienka mag dan tijdens de Tour in beide tijdritten niet voluit gaan, zelfs terwijl Sky een goede kans had om het ploegenklassement te winnen.

Het koersverloop was vrij saai. Maar lag dat aan Sky of lag dat aan andere kopmannen die niet goed genoeg waren en hun teams die zich door het jaar heen en tijdens de Tour zelf veel meer op allerlei andere doelen richtten.
  Redactie Sport woensdag 27 juli 2016 @ 17:45:36 #23
274204 crew  Mexicanobakker
pi_164048481
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:41 schreef wimderon het volgende:
Movistar heeft ongeveer 1/3 budget van Sky. Desalniettemin hebben ze een prima ploeg. Maar mannen als Izagirre en Amador, die de potentie hebben om in het peloton te zitten als er nog 15 man over zijn, spelen ze uit als kopman in voorbereidingskoersen of de Giro. Bij Sky zie je dat Poels wel kansen krijgt als kopman, maar na de Ardennenklassiekers staat bij hem al alles in het teken van de Tour. Je ziet ook dat iemand als Landa, die kopman was in de Giro, zeker niet op topniveau was. Bij Astana precies hetzelfde 'probleem'. Rosa was kopman in de Dauphiné, Fuglsang en Nibali mikten op een klassement in de Giro, Kangert reed daar al goed in dienst. De beste knecht van Astana was misschien wel Luis Leon Sanchez, juist iemand die echt toegewerkt heeft naar de Tour.
Dan is de vraag: Moeten meer teams toewerken naar de Tour en dan misschien hopeloos falen zoals Sky in 2014 of moeten we 'tevreden' zijn met maar 1 team die volle focus hebben.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 27 juli 2016 @ 17:49:48 #24
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_164048566
Er heerst teveel angst om te verliezen waardoor ze ook niet meer durven aanvallen of meegaan met andere rijders, nog meer buiten de tour, gelukkig is er zoiets als strijdlust.
pi_164048589
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dan is de vraag: Moeten meer teams toewerken naar de Tour en dan misschien hopeloos falen zoals Sky in 2014 of moeten we 'tevreden' zijn met maar 1 team die volle focus hebben.
Dat moeten ze zelf weten, maar dan moeten die teams ook niet gaan klagen of verbazen over de dominantie van Sky. Kijkers zullen ongetwijfeld liever zien dat er teams zijn die het tegen Sky op kunnen nemen of dat Sky minder sterk is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')