abonnement Unibet Coolblue
pi_163971361
Welkom in de Topicreeks: Vragen over vliegen

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in de Topicreeks: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in de Topicreeks: Hoe kom ik goedkoop van A naar B
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in de Topicreeks: Travel: aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
  User die het meest klaagt 2022 zondag 24 juli 2016 @ 12:17:12 #2
414785 sirdanilot
pi_163971456
Dat maatschappij X eigenaar is van maatschappij Y betekent inderdaad nog niet dat de maatschappijen interlinen. Meestal ligt dat wel voor de hand, maar dit is dus een voorbeeld waarbij het blijkbaar niet zo is. Firefly is voor regionale vluchten en mh voornamelijk voor lange afstand, blijkbaar. MH wil ook niet haaar eigen regionale feedervluchten beconcurreren met de firefly vluchten.

Dat is wat ik denk iig.

'Mijn regiomanager regelt het wel' haha, nee dus. Het enige wat die zal zeggen is 1)optie om met klm naar kul te vliegen 2)je twee aparte tickets boeken en zeggen dat je dus je baggage moet afhalen en weer inchecken

Je regiomanager kan echt niet heksen hoor, wat denk jij?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zondag 24 juli 2016 @ 12:18:10 #3
414785 sirdanilot
pi_163971475
Sowieso ook niet echt handig om KLM te blacklisten, terwilj je bedrijf in Nederland is gevestigd :') Je bedrijf snijdt zichzelf zo ongeveer in de vingers zo.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 24 juli 2016 @ 12:18:41 #4
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_163971481
Het laatste wat je noemt van maatschappijen van verschillende allianties die samenwerken is Code Sharing. Is die er niet dan is die er niet. Veel succes met het telefoontje naar je account manager. Maar die bagage ga jij toch echt zelf in SIN van de belt plukken en naar de check-in balie van Firefly slepen.

Hoef je niet van me aan te nemen hoor. We horen het wel wanneer je weer terug bent. En geniet van de nootjes!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  One tough cookie zondag 24 juli 2016 @ 12:21:08 #5
169210 liesje1979
pi_163971506
Ja ho maar weer, kap eens met op de man spelen? En als je niet op een normale manier kan reageren, reageer je maar niet.
pi_163971524
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:18 schreef sirdanilot het volgende:
Sowieso ook niet echt handig om KLM te blacklisten, terwilj je bedrijf in Nederland is gevestigd :') Je bedrijf snijdt zichzelf zo ongeveer in de vingers zo.
Ons hoofdkantoor is niet in nederland, hier werken maar iets van 60 man.


KLm heeft zichzelf trouwens op de blacklist gezet.
pi_163971581
Iemand ervaring met Frankfurt vliegveld?
Moet daar in twee uur overstappen naar de volgende vlucht. Nu al zenuwachtig :')
pi_163971673
quote:
4s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:25 schreef Leonos het volgende:
Iemand ervaring met Frankfurt vliegveld?
Moet daar in twee uur overstappen naar de volgende vlucht. Nu al zenuwachtig :')
Bordjes volgen he, het is net schiphol maar dan anders.
pi_163971691
quote:
4s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:25 schreef Leonos het volgende:
Iemand ervaring met Frankfurt vliegveld?
Moet daar in twee uur overstappen naar de volgende vlucht. Nu al zenuwachtig :')
Ik ben er eens overgestapt vanuit de VS, anderhalf uur overstaptijd, riant gehaald.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 24 juli 2016 @ 12:44:52 #10
414785 sirdanilot
pi_163971873
quote:
4s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:25 schreef Leonos het volgende:
Iemand ervaring met Frankfurt vliegveld?
Moet daar in twee uur overstappen naar de volgende vlucht. Nu al zenuwachtig :')
Duurt ongeveer een uur (ruim gerekend !) van terminal naar terminal. Gewoon bordjes volgen je komt vanzelf waar je moet zijn. Je moet soms met zo een treintje, dat moest ik iig toen ik daar overstapte.

Als je precies de weg weet en snel loopt kan het ook wel in een halfuurtje denk ik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_163972036
Frankfurt, ik heb slechte ervaringen als je moet overstappen van de internationale terminal naar Lufthansa's eigen terminal voor continentale vluchten. Dat was wel vlak nadat die geopend was dus inmiddels vijf jaar geleden. Wat normaal de makkelijkste over stap zou moeten zijn. maar door slecht werkende security check werkte alles veel te langzaam, en misten ook veel mensen hun aansluitende vlucht.
Maar twee uur moet zonder meer lukken.
pi_163972114
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:32 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik ben er eens overgestapt vanuit de VS, anderhalf uur overstaptijd, riant gehaald.
doe eens lief
pi_163972227
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:01 schreef Roger_ het volgende:

[..]

doe eens lief
?
pi_163972249
En mijn koffer gaat gewoon automatisch mee toch? :P
pi_163972276
quote:
4s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:08 schreef Leonos het volgende:
En mijn koffer gaat gewoon automatisch mee toch? :P
Ja.
pi_163972313
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:07 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

?
ik was ff de verkeerde het quoten, sorry
moest die knorrepot boen jouw post zijn
pi_163972332
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:10 schreef Roger_ het volgende:

[..]

ik was ff de verkeerde het quoten, sorry
moest die knorrepot boen jouw post zijn
Ik begreep er al weinig van :)
  zondag 24 juli 2016 @ 13:16:41 #18
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_163972435
Buddy denkt dat hele wereld om hem draait, dus wat hij wil moet gewoon geregeld worden. Jammer dat hij nu de keiharde waarheid in maatschappij tegenkomt.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 24 juli 2016 @ 13:33:18 #19
414785 sirdanilot
pi_163972780
Buddy laat je ons wel weten hoe je regiomanager de boel naar jouw wens geregeld heeft? Ben benieuwd.

En het is zondag vandaag, kun je vandaag wel belen uberhaupt?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 24 juli 2016 @ 13:45:29 #20
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_163973029
quote:
14s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:21 schreef liesje1979 het volgende:
Ja ho maar weer, kap eens met op de man spelen? En als je niet op een normale manier kan reageren, reageer je maar niet.
Foute beoordeling gezien het voorafgaande aan mijn laatste opmerking die overigens slechts feiten bevat.

al zal deze opmerking wel ongezien verwijderd worden......
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_163973183
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:33 schreef sirdanilot het volgende:
Buddy laat je ons wel weten hoe je regiomanager de boel naar jouw wens geregeld heeft? Ben benieuwd.

En het is zondag vandaag, kun je vandaag wel belen uberhaupt?
Hij is 24/7 bereikbaar, als wij onze aansluiting hebben gemist, hoeven we maar te bellen en het word meteen geregeld.

Voordeel van werken voor een multinational.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 24 juli 2016 @ 14:14:10 #22
414785 sirdanilot
pi_163973663
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:52 schreef Buddy_Vedder het volgende:

[..]

Hij is 24/7 bereikbaar, als wij onze aansluiting hebben gemist, hoeven we maar te bellen en het word meteen geregeld.

Voordeel van werken voor een multinational.
Waarom bel je hem nu dan niet even? Kun je meteen posten hoe hij de boel heeft opgelost.. Tijd heb je zat aangezien je de boel hier aardig aan het onderspammen bent.

Ik ben serieus benieuwd hoe je travel agent dit gaat oplossen voor je. Misschien vliegt hij wel met je mee en haalt hij personlijk je koffer op en checkt hem weer in voor je :D
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_163975546
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 14:14 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Waarom bel je hem nu dan niet even? Kun je meteen posten hoe hij de boel heeft opgelost.. Tijd heb je zat aangezien je de boel hier aardig aan het onderspammen bent.

Ik ben serieus benieuwd hoe je travel agent dit gaat oplossen voor je. Misschien vliegt hij wel met je mee en haalt hij personlijk je koffer op en checkt hem weer in voor je :D
Lol, genieten dit! zit met plezier mee te lezen :D
pi_163977952
hadden we het nog over wat nuttigs ? iemand ervaring met Air Namibia ? ik vlieg er in September mee van af Frankfurt.
pi_163981368
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 16:59 schreef Roger_ het volgende:
hadden we het nog over wat nuttigs ? iemand ervaring met Air Namibia ? ik vlieg er in September mee van af Frankfurt.
Wasknijper mee voor op je neus.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_163982487
is er trouwens iemand die de filmpjes van dennis bunnik volgt?
  User die het meest klaagt 2022 zondag 24 juli 2016 @ 20:05:42 #27
414785 sirdanilot
pi_163982672
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 19:57 schreef Buddy_Vedder het volgende:
is er trouwens iemand die de filmpjes van dennis bunnik volgt?
Dennis wie? Nooit van gehoord.

En geen update van je travel agent die 24 u per dag bereikbaar is en alles voor je oplost? Jammer zeg :(
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 24 juli 2016 @ 20:07:03 #28
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_163982701
Iemand een idee op welk eiland de tussenlanding vanuit Kos naar Amsterdam op een dinsdag met Tui plaats vindt?
pi_163982786
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:05 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dennis wie? Nooit van gehoord.

En geen update van je travel agent die 24 u per dag bereikbaar is en alles voor je oplost? Jammer zeg :(
Vind je het goed dat ik hem overdag lastig val? zo dringend is het niet

Het is nog lang geen september
pi_163982832
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:05 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dennis wie? Nooit van gehoord.

En geen update van je travel agent die 24 u per dag bereikbaar is en alles voor je oplost? Jammer zeg :(
Dennis bunnik is een te gekke hobby reispresentator die filmpjes maakt voor zijn reisbureau, op zijn persoonlijke kanaal beoordeeld hij de verschillende luchtvaartmaatschappijen en neemt hij ons mee in het vliegtuig tijdens de vlucht.
pi_163983455
Iemand recent gevlogen met China Eastern (liefst vanuit Amsterdam). Is het te doen? Ik vlieg er eind september mee.
  zondag 24 juli 2016 @ 20:41:03 #32
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_163983648
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:12 schreef Buddy_Vedder het volgende:

[..]

Dennis bunnik is een te gekke hobby reispresentator die filmpjes maakt voor zijn reisbureau, op zijn persoonlijke kanaal beoordeeld hij de verschillende luchtvaartmaatschappijen en neemt hij ons mee in het vliegtuig tijdens de vlucht.
Nee die ken ik ik niet. Ik ga liever op eigen waarneming en ervaring af. En die verschillen niet zo heel veel op iets van ik denk 60 retours naar BKK, KUL, SIN en HKG. En binnen die waarneming waren de nootjes bij KLM wel erg lekker, alleen een beetje weinig. Oplossing: een pondspak Duyvis mee en dat te voorschijn halen wanneer de medereizigers op dezelfde rij meewarig in hun lege zakje zitten te staren. Reacties zijn priceless, zeker wanneer je vantevoren om een leeg bekertje gevraagd heb. Zo doen 1 of 2 meegebrachte DeliFrance stokbroodjes de omstanders ook verzuchten tot "had ik hier ook maar aan gedacht". En dat iedere keer weer hé, behalve bij Turkish die twee uitstekende maaltijden aan boord serveert.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_163983768
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:41 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nee die ken ik ik niet. Ik ga liever op eigen waarneming en ervaring af. En die verschillen niet zo heel veel op iets van ik denk 60 retours naar BKK, KUL, SIN en HKG. En binnen die waarneming waren de nootjes bij KLM wel erg lekker, alleen een beetje weinig. Oplossing: een pondspak Duyvis mee en dat te voorschijn halen wanneer de medereizigers op dezelfde rij meewarig in hun lege zakje zitten te staren. Reacties zijn priceless, zeker wanneer je vantevoren om een leeg bekertje gevraagd heb. Zo doen 1 of 2 meegebrachte DeliFrance stokbroodjes de omstanders ook verzuchten tot "had ik hier ook maar aan gedacht". En dat iedere keer weer hé, behalve bij Turkish die twee uitstekende maaltijden aan boord serveert.
https://m.youtube.com/channel/UCQrk97MBH6DToctKRfQJcNQ Ik zou ze toch eens bekijken, je hoeft er niks mee te doen maar het is wel leuk kijkvoer.

Tja je eigen voedsel meenemen, priceless tegenover andere reizigers maar ook een beetje goedkoop, transavia achtig idee.
pi_163984023
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 19:08 schreef RipCity het volgende:

[..]

Wasknijper mee voor op je neus.
is het zo erg ?
pi_163986621
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:45 schreef Buddy_Vedder het volgende:

[..]

https://m.youtube.com/channel/UCQrk97MBH6DToctKRfQJcNQ Ik zou ze toch eens bekijken, je hoeft er niks mee te doen maar het is wel leuk kijkvoer.

Tja je eigen voedsel meenemen, priceless tegenover andere reizigers maar ook een beetje goedkoop, transavia achtig idee.
Zie het helemaal voor me: Henk, Ria en de kids met een zak kleffe voorgesmeerde bolletjes kaas en pak Sultana's in het vliegtuig :')
pi_163987441
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 22:18 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]

Zie het helemaal voor me: Henk, Ria en de kids met een zak kleffe voorgesmeerde bolletjes kaas en pak Sultana's in het vliegtuig :')
Kan je lullen wat je wil, maar na dat schrale broodje kaas wil ik gewoon nog even door kunnen eten.
pi_163987539
ik kan niet echt warm of koud worden, van businessclass reviews
zeker niet in deze discussie, als je business class boekt, en dan hier een beetje loopt te miepen over het door labellen van bagage, dan neem ik de persoon niet echt serieus.
pi_163987599
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 22:50 schreef Roger_ het volgende:
ik kan niet echt warm of koud worden, van businessclass reviews
zeker niet in deze discussie, als je business class boekt, en dan hier een beetje loopt te miepen over het door labellen van bagage, dan neem ik de persoon niet echt serieus.
Dat ook. Van die lui die met punten een first class emirates hebben geregeld en dan kritisch doen.
pi_163987774
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:41 schreef buzz1291 het volgende:
oen 1 of 2 meegebrachte DeliFrance stokbroodjes de omstanders ook verzuchten tot "had ik hier ook maar aan gedacht". En dat iedere keer weer hé, behalve bij Turkish die twee uitstekende maaltijden aan boord serveert.
Je mag toch geen voer meenemen door de douane?
pi_163987928
quote:
4s.gif Op zondag 24 juli 2016 22:57 schreef Leonos het volgende:

[..]

Je mag toch geen voer meenemen door de douane?
Natuurlijk wel. Vloeistuf is verboden.
pi_163988107
ik heb altijd een verzameling eten bij me speciaal voor in het vliegtuig, wat peperkoek en fruitrepen.
  zondag 24 juli 2016 @ 23:11:21 #42
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_163988126
quote:
4s.gif Op zondag 24 juli 2016 22:57 schreef Leonos het volgende:

[..]

Je mag toch geen voer meenemen door de douane?
Door de douane? Op Schiphol bedoel je? Nou daar zie je bij vertrek echt geen douane hoor. Slechts security en marechaussee. Wat je in SIN of BKK wel of niet mag invoeren weet ik niet precies maar zeker in SIN kijken ze niet zo nauw naar de bagage van buitenlanders. Ooit moest echt alles door de scanner vlak voor de uitgang en in mijn handbagage zat een slof sigaretten voor een lokale collega. Toen dacht ik echt de lul te zijn want die mag je helemaal niet invoeren. Maar geen commentaar en kon zo doorlopen. Doe ik nu dus nooit meer. Neem wel altijd stroopwafels en drop mee om uit te delen, en dat is geen enkel probleem.

Maar wanneer je op die sandwiches doelde, dat is mijn vervanging van het met slechte E's doordrenkte vliegtuigvoer. Zelfs een fruitmaaltijd bevat nog teveel smaakversterkers. Dus meer dan een ontbijtje aan boord, en dan nog slechts een deel er van, is aan mij niet besteed.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 24 juli 2016 @ 23:20:37 #43
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_163988348
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 22:18 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]

Zie het helemaal voor me: Henk, Ria en de kids met een zak kleffe voorgesmeerde bolletjes kaas en pak Sultana's in het vliegtuig :')
Haha, ik zat ooit eens op een KLM vlucht naar EWR en in de rij naast me een stel die een grote blauwe tas van Appie te voorschijn haalden en daar de hele 7,5 uur duurdende trip uit zaten te kanen. Inderdaad, witte bolletjes en krentebollen en meer van dat soort spul. Staan we bij de immigration en dat stel dus voor me, vraagt die officer wat er in die tas zit... Uhhhh bread. Sorry sir but you cannot take that through customs. Die gezichten..... _O- alsof ze in Amerika geen brood verkopen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_163988936
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:41 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nee die ken ik ik niet. Ik ga liever op eigen waarneming en ervaring af. En die verschillen niet zo heel veel op iets van ik denk 60 retours naar BKK, KUL, SIN en HKG. En binnen die waarneming waren de nootjes bij KLM wel erg lekker, alleen een beetje weinig. Oplossing: een pondspak Duyvis mee en dat te voorschijn halen wanneer de medereizigers op dezelfde rij meewarig in hun lege zakje zitten te staren. Reacties zijn priceless, zeker wanneer je vantevoren om een leeg bekertje gevraagd heb. Zo doen 1 of 2 meegebrachte DeliFrance stokbroodjes de omstanders ook verzuchten tot "had ik hier ook maar aan gedacht". En dat iedere keer weer hé, behalve bij Turkish die twee uitstekende maaltijden aan boord serveert.
Op intercontinentale vluchten zie ik normaal nooit de noodzaak om eigen eten mee te brengen en kan ik prima vooruit met wat de maatschappij aanlevert. Enige uitzondering was toen ik onlangs met Icelandair vloog die, in Economy, ook bij vluchten naar de VS en Canada uitsluitend tegen betaling eten serveren. Hoewel ik dat nog steeds wat vreemd vind, gaven ze dat vooraf gelukkig wel heel duidelijk aan.
  maandag 25 juli 2016 @ 00:03:35 #45
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_163989166
quote:
4s.gif Op zondag 24 juli 2016 22:57 schreef Leonos het volgende:
Je mag toch geen voer meenemen door de douane?
Bij de douane mag je alles mee het land uit nemen, alleen bij het land inkomen kunnen ze wat kritisch zijn afhankelijk van het land waar je op dat moment vandaan komt, als je überhaupt al gecontrolleerd wordt.

Bij vertrek mag je slechts beperkt vloeistoffen meenemen door de airport security check.
So we just called him Fred
  maandag 25 juli 2016 @ 01:13:04 #46
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_163990356
Weet iemand wat er gebeurd als je bij Wizz of Ryanair met zo'n backpack aan komt zetten ter handbage?

Het is natuurlijk groter dan de toegestane maat, maar wat nou als je 'm maar halfvol hebt zitten en bij elkaar pakt tot een pakketje wat wel voldoet aan de maten?
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
  maandag 25 juli 2016 @ 04:17:43 #47
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_163992072
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:34 schreef opperkleurder het volgende:
Iemand recent gevlogen met China Eastern (liefst vanuit Amsterdam). Is het te doen? Ik vlieg er eind september mee.
Vlieg regelmatig met China Eastern (domestic only) - minder goed dan Hainan arilines of Air China, maar beter dan China Southern...

Interncontinentaal zijn Air China en China Southern wel ok ('t is geen Lufthansa of Emirates...)

Op domestic flights mag je trouwens je telefoon de hele vlucht niet gebruiken (....), weet niet hoe hun regels voor intercontinentaal zijn, maar zet je films voor de zekerheid op je laptop/tablet...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  maandag 25 juli 2016 @ 05:00:32 #48
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_163992291
Nabrander:

quote:
Last Update: 2016-07-24 19:14:49 GMT
A China Eastern Airlines Airbus A330-200, registration B-5936 performing flight MU-771 from Shanghai Pudong (China) to Amsterdam (Netherlands), was descending towards Amsterdam when the crew needed to shut the right hand engine (Trent 772) down. The aircraft continued for a safe landing on Amsterdam's runway 36R.

The return flight MU-772 was cancelled.

The aircraft is still on the ground in Amsterdam about 52 hours after landing.
bron
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_163992776
Ik heb vliegtickets geboekt via vliegtickets.nl
O.a. een vlucht met Lufthansa. Weten jullie of het mogelijk is om met terugwerkende kracht de Miles&More punten te krijgen hiervoor?
Love is in the air!
pi_163993754
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 01:13 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Weet iemand wat er gebeurd als je bij Wizz of Ryanair met zo'n backpack aan komt zetten ter handbage?
[ afbeelding ]
Het is natuurlijk groter dan de toegestane maat, maar wat nou als je 'm maar halfvol hebt zitten en bij elkaar pakt tot een pakketje wat wel voldoet aan de maten?
Als je pakketje qua afmetingen en gewicht voldoet aan de eisen is het geen probleem.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_163994212
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 01:13 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Weet iemand wat er gebeurd als je bij Wizz of Ryanair met zo'n backpack aan komt zetten ter handbage?
[ afbeelding ]
Het is natuurlijk groter dan de toegestane maat, maar wat nou als je 'm maar halfvol hebt zitten en bij elkaar pakt tot een pakketje wat wel voldoet aan de maten?
Ze hebben gewoon afmetingen qua eisen. Vaak staat er ook zo'n bakje waar je je tas in kan doen. Waarschijnlijk dus te groot - maar op de sites kan je dit vinden.
Love is in the air!
  User die het meest klaagt 2022 maandag 25 juli 2016 @ 12:11:15 #52
414785 sirdanilot
pi_163995882
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 08:28 schreef Landgeld het volgende:
Ik heb vliegtickets geboekt via vliegtickets.nl
O.a. een vlucht met Lufthansa. Weten jullie of het mogelijk is om met terugwerkende kracht de Miles&More punten te krijgen hiervoor?
Heb je de vluchten al gevlogen of nog niet?

Zo niet dan kun je je frequent flyer number geven bij het inchecken (volgens sommigen in deze draad kan het ook bij online inchecken maar dat heb ik zelf nooit gezien, zal vast). Schrijf het bv even op een briefje.

En anders kun je je vlucht achteraf claimen via de website.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 25 juli 2016 @ 13:09:38 #53
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_163996933
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 01:13 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Weet iemand wat er gebeurd als je bij Wizz of Ryanair met zo'n backpack aan komt zetten ter handbage?
[ afbeelding ]
Het is natuurlijk groter dan de toegestane maat, maar wat nou als je 'm maar halfvol hebt zitten en bij elkaar pakt tot een pakketje wat wel voldoet aan de maten?
Gewoon proberen dan. Ik wens je veel succes maar denk dat wanneer ze al bij de check-in geen commentaar hebben, die nerds bij de vliegtuigtrap die blijkbaar op commissie of premie basis werken, je er alsnog wel uit zullen pikken gezien de minimale en exceptionele maten die Wizz voor handbagage hanteert. En RyanAir.... Weet je dat RyanAir het op Budapest een hele tijd flikte om een bord bij de ingang van de taxfree shop te hebben met de opmerking dat aangekochte Taxfree artikelen in de handbagage moesten passen en anders alsnog tegen betaling als ruim bagage mee moesten. Achterlijke gekken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 25 juli 2016 @ 13:12:57 #54
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_163997005
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 08:28 schreef Landgeld het volgende:
Ik heb vliegtickets geboekt via vliegtickets.nl
O.a. een vlucht met Lufthansa. Weten jullie of het mogelijk is om met terugwerkende kracht de Miles&More punten te krijgen hiervoor?
Wanneer je lid van die M&M club bent kun je ook achteraf claimen. Wanneer geen lid én nog niet vertrokken, kun je alsnog lid worden en je nummer bij het inchecken opgeven.

Reeds gevlogen en nog geen lid, dan is het helaas pindakaas en volgende keer iets alerter zijn.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 25 juli 2016 @ 13:17:21 #55
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_163997131
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:45 schreef Buddy_Vedder het volgende:
ja je eigen voedsel meenemen, priceless tegenover andere reizigers maar ook een beetje goedkoop, transavia achtig idee.
En Buddy, heeft de Travel Manager alle doorverbindingen en doorlabeling van de bagage in middels al naar volle tevredenheid geregeld?

Want stiekum wil ik ook zo'n travel manager, dus mag je hier best een beetje reclame voor hem maken. Toch?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_164002839
Shit, De gloednieuwe A350 van China Airlines vliegt niet in december en in januari wanneer ik terug kom (Amsterdam - Taiwan ) door operationele redenen. We krijgen de a340. Iemand er al mee gevlogen?
pi_164003186
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 10:46 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ze hebben gewoon afmetingen qua eisen. Vaak staat er ook zo'n bakje waar je je tas in kan doen. Waarschijnlijk dus te groot - maar op de sites kan je dit vinden.
Maar als het in elkaar gepropte pakket gewoon past? Desnoods gooi je het in een plastic tas zodat ze niet kunnen zeuren over het uiterlijk.
Alleen vraag ik me wel af of je een backpack met frame zo klein kunt maken. Frame buigt niet en te groot is te groot.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164003933
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 18:11 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Maar als het in elkaar gepropte pakket gewoon past? Desnoods gooi je het in een plastic tas zodat ze niet kunnen zeuren over het uiterlijk.
Alleen vraag ik me wel af of je een backpack met frame zo klein kunt maken. Frame buigt niet en te groot is te groot.
Inderdaad. Door het frame gaat zo´n tas er waarschijnlijk niet in passen. Wel eens mensen met een 40L als handbagage gezien maar alleen bij gewone maatschappijen
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_164004710
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 18:48 schreef miro86 het volgende:

[..]

Inderdaad. Door het frame gaat zo´n tas er waarschijnlijk niet in passen. Wel eens mensen met een 40L als handbagage gezien maar alleen bij gewone maatschappijen
Regelmatig iemand tegengekomen met zo,n tas en elke keer verbaas ik me weer dat ze zo mee mogen. Bij Transavia nam dat ding een hele bovenbak voor 3 rijen stoelen in beslag. Bij budget maatschappijen is het trouwens altijd maar gokken, met kleinere bagage kan je daar al gedonder hebben. Beter is om dit van te voren goed te checken en na te vragen bij de maatschappij.
pi_164004854
Ik mocht bij American, Hawaiian en British mijn 44l backpack en een rugzak als handbagage meenemen :D Stond ik ook wel van te kijken.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_164015082
Zijn er eigenlijk airlines waar je kosteloos je vlucht kan wijzigen?
Zelf wil ik mijn geboekte vlucht bij Lufthansa via online-bookingsmodule een dag verzetten (dag later). Ik zie alleen dat dit zo'n 100-150 euro kost.
Love is in the air!
pi_164015107
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 09:12 schreef Landgeld het volgende:
Zijn er eigenlijk airlines waar je kosteloos je vlucht kan wijzigen?
Zelf wil ik mijn geboekte vlucht bij Lufthansa via online-bookingsmodule een dag verzetten (dag later). Ik zie alleen dat dit zo'n 100-150 euro kost.
Bij veel maatschappijen kan dat, maar dan moet je wel een veel duurder ticket kopen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_164015322
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 09:12 schreef Landgeld het volgende:
Zijn er eigenlijk airlines waar je kosteloos je vlucht kan wijzigen?
Goedkope tickets kunnen doorgaans uitsluitend kosteloos worden gewijzigd of geannuleerd als er iets wijzigt aan de vlucht, bijvoorbeeld vertrektijd of overstap.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 09:38:13 #64
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164015392
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 09:12 schreef Landgeld het volgende:
Zijn er eigenlijk airlines waar je kosteloos je vlucht kan wijzigen?
Zelf wil ik mijn geboekte vlucht bij Lufthansa via online-bookingsmodule een dag verzetten (dag later). Ik zie alleen dat dit zo'n 100-150 euro kost.
Het mogen omboeken van een ticket uit een goedkope boekingsklasse is natuurlijk een wassen neus. Indien van toepassing zijn er ineens geen goedkope stoelen meer voorradig, en kom je dus in een duurdere boekingsklasse terecht. Nog afgezien van de vaste fee die je moet betalen. Het zou me niets verbazen wanneer dat prijsopdrijven van de laagste boekingsklasse gewoon standaard in de software zit ingebakken. Gewoon de goedkoopste klassen niet aanbieden. Prima verdienmodel dus.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_164016780
Thanks. Aanpassen of ticket een dagje verlengen prijstechnisch dus niet interessant, ook niet bij Lufthansa ;)
Love is in the air!
pi_164019759
Had me een keer vergist met de vluchtdagen bij Ethiopian (ik kwam een dag eerder aan op het luchthaven). Eerst een binnenlandse vlucht in Ethiopie en daarna een aparte internationale vlucht naar Kenia. Perfect afgehandeld; de twee omboekingen bij elkaar waren nog geen $50.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_164020832
Tja, sat is betaalbaar. bij Lufthansa, KLM, TA kost het zo 100-150 euro voor een wijziging van vertrek of aankomstdag.
Love is in the air!
  dinsdag 26 juli 2016 @ 14:55:18 #68
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_164021845
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 13:58 schreef Landgeld het volgende:
Tja, sat is betaalbaar. bij Lufthansa, KLM, TA kost het zo 100-150 euro voor een wijziging van vertrek of aankomstdag.
Hangt van je boekingsklasse af.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_164025113
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 14:55 schreef static het volgende:

[..]

Hangt van je boekingsklasse af.
klopt. Goedkoopste boekingsklasse zijn dit soort wijzigingen het duurst :)
vanaf 130 euro tot 250 euro bijv. bij Lufthansa..
Love is in the air!
pi_164033598
Ik ga maandag 10 augustus met een paar vrienden naar Boedapest, de 18e is de terugvlucht, beide via Wizz Air met z'n allen in een boeking gedaan.

Nu heb ik echter een tentamen gefaald wat op de 17e herkanst wordt... dus de 16e moet ik terug vliegen. Is het mogelijk om alleen het returnticket wat op mijn naam staat te wijzigen?

Alvast bedankt.
Moo
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 26 juli 2016 @ 22:33:43 #71
414785 sirdanilot
pi_164034195
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 22:18 schreef dontpickme het volgende:
Ik ga maandag 10 augustus met een paar vrienden naar Boedapest, de 18e is de terugvlucht, beide via Wizz Air met z'n allen in een boeking gedaan.

Nu heb ik echter een tentamen gefaald wat op de 17e herkanst wordt... dus de 16e moet ik terug vliegen. Is het mogelijk om alleen het returnticket wat op mijn naam staat te wijzigen?

Alvast bedankt.
Oh Wizz Air? Hahahaha :D

Boek gewoon een enkeltje op de 16e en neem je verlies. Je kunt proberen om hun klantenservice te bellen (hoop dat je dan wel een paar uur de tijd hebt, hahaha) en dan heel lief vragen of je het misschien mag wijzigen (hahahaha nee) maar ik geef je weinig kans.

Neem iig aan dat je gewoon een normaal ticket hebt en geen business plus, dan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_164034641
Kan iemand mij uitleggen wat die verschillende classes zijn met tickets uit bijvoorbeeld economy class. Wil bij garuda bijbetalen om nu alvast stoelen te reserveren maar omdat ik S klasse ticket heb mag ik dat alleen 24 uur van tevoren :?
pi_164034743
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 22:33 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Neem iig aan dat je gewoon een normaal ticket hebt en geen business plus, dan.
Ik vind business plus sowieso wel een heerlijk ironisch gekozen naam bij budgetmaatschappijen.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 22:57:48 #74
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_164034927
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 22:18 schreef dontpickme het volgende:
Ik ga maandag 10 augustus met een paar vrienden naar Boedapest, de 18e is de terugvlucht, beide via Wizz Air met z'n allen in een boeking gedaan.

Nu heb ik echter een tentamen gefaald wat op de 17e herkanst wordt... dus de 16e moet ik terug vliegen. Is het mogelijk om alleen het returnticket wat op mijn naam staat te wijzigen?

Alvast bedankt.
Wijzigingen kan mogelijk tegen een wijzigingsfee en verschil in tarief.

Dus het is verstandiger om een nieuw ticket te boeken. Dat is overigens niet goedkoop terug in die periode, heen geven ze de vluchten voor een grijpstuiver weg, terug naar Eindhoven is dat niet het geval.
Je zou eventueel iets kunnen met Ryanair naar Charleroi...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 26 juli 2016 @ 23:20:28 #75
414785 sirdanilot
pi_164035556
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 22:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wijzigingen kan mogelijk tegen een wijzigingsfee en verschil in tarief.

Dus het is verstandiger om een nieuw ticket te boeken. Dat is overigens niet goedkoop terug in die periode, heen geven ze de vluchten voor een grijpstuiver weg, terug naar Eindhoven is dat niet het geval.
Je zou eventueel iets kunnen met Ryanair naar Charleroi...
Of als het echt heel duur is gewoon lekker met klm naar schiphol (aangenomen dat je daar dichterbij woont dan eindhoven natuurlijk)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_164048374
Ik heb een ticket en nu twijfel ik even over de vertrekdatum en wilde zeker weten of het klopt. Ik heb een vlucht op 4 nov vanaf jakarta om 00.15 uur. Dit betekent dus de nacht van donderdag op vrijdag toch?
  woensdag 27 juli 2016 @ 19:22:14 #77
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164050436
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 23:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Of als het echt heel duur is gewoon lekker met klm naar schiphol (aangenomen dat je daar dichterbij woont dan eindhoven natuurlijk)
Dan zou ik ook zeker nog ff kijken naar een retour BUD-AMS over het vogende weekend heen. Want uit ervaring zijn enkele reizen bij KLM meestal slechts in de duurste boekingsklasse te boeken, en dat is doorgaans veel duurder dan een goedkoop retour.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 27 juli 2016 @ 19:24:37 #78
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164050471
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:40 schreef TN-FR het volgende:
Ik heb een ticket en nu twijfel ik even over de vertrekdatum en wilde zeker weten of het klopt. Ik heb een vlucht op 4 nov vanaf jakarta om 00.15 uur. Dit betekent dus de nacht van donderdag op vrijdag toch?
Het is dus op 4 Nov om 12:15 AM. Dus ja, dat is de nacht van donderdag op vrijdag.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_164050613
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:24 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Het is dus op 4 Nov om 12:15 AM. Dus ja, dat is de nacht van donderdag op vrijdag.
Thanks voor de bevestiging!
  woensdag 27 juli 2016 @ 19:44:45 #80
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_164050895
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:22 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dan zou ik ook zeker nog ff kijken naar een retour BUD-AMS over het vogende weekend heen. Want uit ervaring zijn enkele reizen bij KLM meestal slechts in de duurste boekingsklasse te boeken, en dat is doorgaans veel duurder dan een goedkoop retour.
Retour boeken is dan het devies, de enige uitzondering die ik zo weet is de route Istanbul - Amsterdam (of vice versa) daar is KLM tegenwoordig overgegaan tot het aanbieden van aantrekkelijk geprijsde enkele reis tickets.
(Ongetwijfeld door de concurrentie welke KLM voelt van het superieure product van Turkish Airlines op deze route, of de low cost maatschappijen Onur Air, Atlas Global en Pegasus welke ook werken op basis van enkele reizen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_164051563
Iemand een tip m.b.t. een visum voor Vietnam?

Ga volgende maand. Maar moet dus langs de ambassade in Den Haag?
Ik woon in Limburg :/
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  woensdag 27 juli 2016 @ 23:38:47 #82
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164057164
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:12 schreef relativity het volgende:
Iemand een tip m.b.t. een visum voor Vietnam?

Ga volgende maand. Maar moet dus langs de ambassade in Den Haag?
Ik woon in Limburg :/
Die reis kun je je besparen. Google even een agent voor een soort van invitatie, kost iets van 18 euro waarbij je opgeeft de datum en port of entry, mits je vliegt uiteraard, en dan kun je ter plekke 45 dollar aftikken voor een 30 dagen plakplaatje in je paspoort. Beetje omslachtig maar zo werkt het nu eenmaal.

Indien je niet direct vliegt, kun je ook in bv KUL of BKK een visum aanvragen, zonder spoedbehandeling ben je dan wel je paspoort 2 dagen kwijt. Zal iets goedkoper zijn dan de eerste procedure.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_164059368
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 22:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat die verschillende classes zijn met tickets uit bijvoorbeeld economy class. Wil bij garuda bijbetalen om nu alvast stoelen te reserveren maar omdat ik S klasse ticket heb mag ik dat alleen 24 uur van tevoren :?
Je koopt in principe een ander product. Aan elke boekingklasse zitten bepaalde restricties verbonden, bijv. extra kosten bij omboeken of alleen te boeken meer dan 30 dagen voordat de vlucht vertrekt.

Dit is een fundamenteel onderdeel van revenue management en hoe maatschappijen hun omzet maximaliseren met de stoelen die ze hebben. Uiteraard betekent dat ook dat je op drukke vluchten alleen duurdere klassen kan boeken, aangezien een maatschappij zich anders in de voet schiet en te goedkoop zou verkopen.

Veel mensen realiseren zich de verschillen tussen de producten echter niet, of eigenlijk geven ze er niks om, omdat een heel groot deel alleen prijs-georienteerd is tegenwoordig. Daarnaast is het van veel maatschappijen een bewuste keuze om het ticket en extra's (ancillaries) te splitsen: deels zodat er goedkopere tarieven voor de vluchten kunnen worden geadverteerd, maar ook omdat je op die manier de vlucht meer kunt aanpassen op basis van de wensen van een individu.

Waar S-class zit in de structuur van Garuda is lastig te zeggen, elke maatschappij bepaalt z'n eigen hierarchie van boekingklassen. Aangezien ze voor een wijziging geld vragen zal je echter een promo / saver ticket hebben hoogst waarschijnlijk.

Ik ben overigens erg benieuwd naar Garuda, binnenkort maar eens met ze vliegen. Van blacklisted in de EU naar een van de 5-star airlines van IATA en 'best crew' volgens Skytrax in 15 jaar tijd is aardig knap. :o
Jack does it in real time...
pi_164059386
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 06:01 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Je koopt in principe een ander product. Aan elke boekingklasse zitten bepaalde restricties verbonden, bijv. extra kosten bij omboeken of alleen te boeken meer dan 30 dagen voordat de vlucht vertrekt.

Dit is een fundamenteel onderdeel van revenue management en hoe maatschappijen hun omzet maximaliseren met de stoelen die ze hebben. Uiteraard betekent dat ook dat je op drukke vluchten alleen duurdere klassen kan boeken, aangezien een maatschappij zich anders in de voet schiet en te goedkoop zou verkopen.

Veel mensen realiseren zich de verschillen tussen de producten echter niet, of eigenlijk geven ze er niks om, omdat een heel groot deel alleen prijs-georienteerd is tegenwoordig. Daarnaast is het van veel maatschappijen een bewuste keuze om het ticket en extra's (ancillaries) te splitsen: deels zodat er goedkopere tarieven voor de vluchten kunnen worden geadverteerd, maar ook omdat je op die manier de vlucht meer kunt aanpassen op basis van de wensen van een individu.

Waar S-class zit in de structuur van Garuda is lastig te zeggen, elke maatschappij bepaalt z'n eigen hierarchie van boekingklassen. Aangezien ze voor een wijziging geld vragen zal je echter een promo / saver ticket hebben hoogst waarschijnlijk.

Ik ben overigens erg benieuwd naar Garuda, binnenkort maar eens met ze vliegen. Van blacklisted in de EU naar een van de 5-star airlines van IATA en 'best crew' volgens Skytrax in 15 jaar tijd is aardig knap. :o
Ik heb die info dus van FOX reizen en die vertelde mij dus dat stoelen reserveren niet mogelijk is. Bel ik gister Garuda vertellen ze me dat het geen enkel probleem is. Is inderdaad een promoticket maar ¤60 pp enkele reis kost het vastleggen. Garuda vertelde me dat gezien ik 15 oktober vertrek het heel bijzonder zou zijn als er 24 uur van tevoren (gratis) geen plekken naast elkaar beschikbaar zijn ivm rustige periode.

Zit nu nog te twijfelen dus :@
pi_164059411
Sowieso is het een full service airline, meestal is het daar niet een ontzettend gevecht qua inchecken en wat ook volgens mij. Daarnaast is de kans niet heel groot dat 90% van het vliegtuig een Y-ticket boekt, dus heel veel mensen zullen net als jij ook niet eerder in kunnen checken. Ik vind het een ontzettende bak geld die ze ervoor vragen, maar als je absolute zekerheid wilt zal je er inderdaad voor betalen.
Jack does it in real time...
pi_164059462
In principe zijn de kosten voor deze keer niet zo erg. Vliegtickets en verblijf incl zakgeld wordt volledig betaald dus dan zouden dit mijn enige kosten zijn. Maarja geef liever 240 euro uit ter plaatse als garuda ook aangeeft dat dat geen enkel probleem moet zijn met 24 uur inchecken van tevoren
pi_164060983
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 07:10 schreef admiraal_anaal het volgende:
In principe zijn de kosten voor deze keer niet zo erg. Vliegtickets en verblijf incl zakgeld wordt volledig betaald dus dan zouden dit mijn enige kosten zijn. Maarja geef liever 240 euro uit ter plaatse als garuda ook aangeeft dat dat geen enkel probleem moet zijn met 24 uur inchecken van tevoren
Ik vloog met garuda 2 jaar geleden eind oktober en had een lagere promoklasse, kon pas 12 uur van te voren inchecken. Dat was geen probleem. Ik vloog alleen, zag toen nog plekken voor 2 personen :)
We fear that which we cannot see
pi_164063254
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:38 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Die reis kun je je besparen. Google even een agent voor een soort van invitatie, kost iets van 18 euro waarbij je opgeeft de datum en port of entry, mits je vliegt uiteraard, en dan kun je ter plekke 45 dollar aftikken voor een 30 dagen plakplaatje in je paspoort. Beetje omslachtig maar zo werkt het nu eenmaal.

Indien je niet direct vliegt, kun je ook in bv KUL of BKK een visum aanvragen, zonder spoedbehandeling ben je dan wel je paspoort 2 dagen kwijt. Zal iets goedkoper zijn dan de eerste procedure.
Oke, bedankt. Dus gewoon zo''n visa via een agent aanshaffen en daar ter plekke?
Ben benieuwd. Heb dat nog nooit zo hoeven doen bij andere landen.

Er zijn wel veel verschillende agents die een visa aanbieden voor Vietnam (iemand een aanrader?)

[ Bericht 4% gewijzigd door relativity op 28-07-2016 12:17:52 ]
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_164071360
Ik moet even mijn onvrede kwijt over TACV. Een airline die op de kaapverdische eiland vliegt. Eerst was onze eerst vlucht geannuleerd. Dit wisten zij al eerder, maar wij werden pas op schiphol geïnformeerd. Toen kwam mijn koffer niet mee na de tussenstop. En nu zijn wij op Sal en is nu al bekent dat onze vlucht van zaterdag vertraging heeft tot zondag. We horen alleen maar horror verhalen. Gelukkig zitten we goed met heerlijk weer! Maar wat een gezeik zeg!

Einde beklacht!
Be brave. Be kind.
pi_164077425
Als ik de lijst van verboden goederen mag geloven mag ik mijn leatherman wel meenemen in mijn ruimbagage (en volkomen logisch niet in mijn handbagage)? En als dit mag hoef ik dit niet ergens te melden? Hoorde iemand wat vertellen over een vergunning, maar in dat geval laat ik hem gewoon lekker thuis.
pi_164077626
Iemand ervaring met de new World business class van KLM? Ik vlieg in september naar Johannesburg en kijk er enorm naar uit. Het is een zakelijke reis en de werkgever heeft business class geboekt.

Kun je echt zo lekker slapen in die stoelen en uitgerust het vliegtuig uit lopen?
  donderdag 28 juli 2016 @ 23:10:26 #92
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_164077949
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 22:55 schreef lichtknopje het volgende:
Iemand ervaring met de new World business class van KLM? Ik vlieg in september naar Johannesburg en kijk er enorm naar uit. Het is een zakelijke reis en de werkgever heeft business class geboekt.

Kun je echt zo lekker slapen in die stoelen en uitgerust het vliegtuig uit lopen?
Ja, die neem ik altijd van Amsterdam naar Hong Kong. Grotere verbetering t.o.v. de vorige alleen is het voetbankje nét te klein en lijkt het schot tussen de stoelen regelrecht uit een oorlog te komen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 28 juli 2016 @ 23:41:53 #93
62913 Blik
The one and Only!
pi_164078518
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 23:38 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Die reis kun je je besparen. Google even een agent voor een soort van invitatie, kost iets van 18 euro waarbij je opgeeft de datum en port of entry, mits je vliegt uiteraard, en dan kun je ter plekke 45 dollar aftikken voor een 30 dagen plakplaatje in je paspoort. Beetje omslachtig maar zo werkt het nu eenmaal.

Indien je niet direct vliegt, kun je ook in bv KUL of BKK een visum aanvragen, zonder spoedbehandeling ben je dan wel je paspoort 2 dagen kwijt. Zal iets goedkoper zijn dan de eerste procedure.
In Cambodja kan het ook, handig als je toch Pnomh Penh of Angkor aan het bezoeken bent
pi_164082821
Gister een vlucht gehad van Boedapest naar Eindhoven met Wizzair. Zou om 15:05 vertrekken vanaf Boedapest, maar dat werd uiteindelijk pas 19:05. Bij 3u+ vertraging heb je toch recht op een compensatie?
  vrijdag 29 juli 2016 @ 09:13:06 #95
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_164083169
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 08:46 schreef tompsv18 het volgende:
Gister een vlucht gehad van Boedapest naar Eindhoven met Wizzair. Zou om 15:05 vertrekken vanaf Boedapest, maar dat werd uiteindelijk pas 19:05. Bij 3u+ vertraging heb je toch recht op een compensatie?
Afhankelijk van de reden van vertraging heb je er misschien recht op.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_164083461
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:13 schreef XL het volgende:

[..]

Afhankelijk van de reden van vertraging heb je er misschien recht op.
Vlucht daarvoor van Wizzair uit Italie naar Boedapest had problemen door het slechte weer daar, dat vliegtuig werd gebruikt voor Boedapest - Eindhoven.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 09:34:09 #97
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164083494
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 08:46 schreef tompsv18 het volgende:
Gister een vlucht gehad van Boedapest naar Eindhoven met Wizzair. Zou om 15:05 vertrekken vanaf Boedapest, maar dat werd uiteindelijk pas 19:05. Bij 3u+ vertraging heb je toch recht op een compensatie?
Dat lijkt me wel gezien de vertragingen gisteren op BUD. Aan het weer in BUD of EIN heeft het niet gelegen en de meeste vluchten die om die tijd moesten vertrekken, vertrokken gewoon. Succes met de claim bij de LCC ratjes.

Update: slecht weer in Italie is geen reden. Wordt gegarandeerd wel als excuus gebruikt maar moeten ze maar anders plannen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 29 juli 2016 @ 09:54:48 #98
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_164083827
Extreem weer kan een geldige reden voor overmacht zijn. Ik zou er zelf bij Wizzair geen energie insteken, maar je kunt je gegevens bij een bemiddelaar invullen en misschien ziet die er brood in. Die hebben ook wat standaard reacties op standaard afwijzingen liggen, want die ga je sowieso krijgen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 29 juli 2016 @ 09:56:56 #99
414785 sirdanilot
pi_164083870
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 08:46 schreef tompsv18 het volgende:
Gister een vlucht gehad van Boedapest naar Eindhoven met Wizzair. Zou om 15:05 vertrekken vanaf Boedapest, maar dat werd uiteindelijk pas 19:05. Bij 3u+ vertraging heb je toch recht op een compensatie?
Zeker, google maar even en je vindt ontelbare sites waar je een korte checklist kunt invullen en dan gaan zij achter de compensatie aan voor een deel van het bedrag.
Je zou het ook zelf kunnen proberen maar, hahahahah bij Wizz Air, veel succes :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 29 juli 2016 @ 09:58:33 #100
258802 Yreal
henk..!
pi_164083903
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 08:46 schreef tompsv18 het volgende:
Gister een vlucht gehad van Boedapest naar Eindhoven met Wizzair. Zou om 15:05 vertrekken vanaf Boedapest, maar dat werd uiteindelijk pas 19:05. Bij 3u+ vertraging heb je toch recht op een compensatie?
voor zover ik weet gaat het om aankomsttijd. Daar ook 3 uur vertraging?
pi_164083983
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

voor zover ik weet gaat het om aankomsttijd. Daar ook 3 uur vertraging?
Ja dus. Zouden om 17:05 aan moeten komen in Eindhoven, maar dat werd 20:50 uur.
pi_164084003
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 08:46 schreef tompsv18 het volgende:
Gister een vlucht gehad van Boedapest naar Eindhoven met Wizzair. Zou om 15:05 vertrekken vanaf Boedapest, maar dat werd uiteindelijk pas 19:05. Bij 3u+ vertraging heb je toch recht op een compensatie?
Heb die compensatie een paar weken terug nog gehad van Transavia. Je hebt recht op 250 pp. Ik had ze gewoon gemaild. Ze gingen daar meteen mee akkoord.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 29 juli 2016 @ 10:18:29 #103
414785 sirdanilot
pi_164084331
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Heb die compensatie een paar weken terug nog gehad van Transavia. Je hebt recht op 250 pp. Ik had ze gewoon gemaild. Ze gingen daar meteen mee akkoord.
Transavia is wel wat chiquer wat dat betreft.

Je kunt wizz air uberhaupt al nauwelijks mailen. Misschien dat het klachtenformulier helpt. Maar eh, good luck.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_164084922
Gewoon eerst zelf proberen en als dat geen succes oplevert een van de honderd miljoen miljard no cure no pay geldwolfjes inschakelen.
pi_164089064
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

voor zover ik weet gaat het om aankomsttijd. Daar ook 3 uur vertraging?
Mits >2u zou het goed moeten zijn. Het is een vlucht van <1500km

quote:
99s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:54 schreef XL het volgende:
Extreem weer kan een geldige reden voor overmacht zijn.
Hier is jurispundetie over geloof ik. In dit geval is het probleem dat Wizz Air geen vliegtuig beschikbaar had in Budapest toen tompsv18 moest vertrekken. Het weer in Budapest, Eindhoven en daartussen was niet het probleem.

Ik had een soorgelijke situatie met CSA 2 jaar geleden. Toen hebben we geld gekregen. Wizz Air schijnt inderdaad minder klantvriendelijk te zijn. Daarom zou ik het via zo'n bemiddelaar doen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  vrijdag 29 juli 2016 @ 19:23:22 #106
258802 Yreal
henk..!
pi_164095403
Zou inderdaad niet in Hongarije gaan proberen je geld te halen.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 19:43:29 #107
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_164095780
Er wordt gemeten met aankomst meer dan 3 uur vertraging. In dit geval was het toestel meer dan 3 uur te laat en heb je in principe recht op compensatie
Het is goed mogelijk dat Wizzair het op weersomstandigheden willen gooien in Italië, maar dat is maar ten dele waar, het toestel heeft namelijk na binnenkomst in Budapest ook nog relatief lang op de grond gestaan, en daarnaast heeft bij vertrek naar Napels in Italie het toestel juist op Budapest gestaan. (Al kan dat ook met ATC restricties te maken hebben gehad).

Juridisch gezien heeft Wizz Air een goed punt als men de vlucht van en naar Napels Italië niet wil vergoeden in verband met restricties door weersomstandigheden, daar kan Wizz Air immers niets aan doen, voor de vlucht van Budapest naar Eindhoven is dat weer net iets anders, men wordt geacht ook een vervangend toestel in kunnen zetten. Maar ja, het vervangende toestel wat op Budapest is gestationeerd is een A320 en geen A321 dus dan moeten er mensen achterblijven en dat is zo mogelijk nog duurder.

Je kunt altijd contact opnemen met de klantenservice van Wizzair, ik heb daar relatief goede ervaringen mee. Anders kan je naar bijvoorbeeld een no cure no pay organisatie als euclaim, dan kan je netto 160 euro ontvangen van de maximale 250 euro (de rest is voor de claimorganisatie) maar je hebt er geen verdere kosten of omkijken naar.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 31 juli 2016 @ 22:36:57 #108
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_164143260
Vraagje,

Ik vlieg met de KLM binnenkort en mag daar handbagage meenemen met als max formaat 55x35x25.
Als ik nu een sporttas meeneem die opzich groter is maar helemaal niet voor de helft vol zit en dus half opgevouwen kan worden zou men die tas dan wel toelaten?
pi_164147698
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:36 schreef WammesWaggel het volgende:
Vraagje,

Ik vlieg met de KLM binnenkort en mag daar handbagage meenemen met als max formaat 55x35x25.
Als ik nu een sporttas meeneem die opzich groter is maar helemaal niet voor de helft vol zit en dus half opgevouwen kan worden zou men die tas dan wel toelaten?
Bij klm gaan ze echt niet bij de gate met een meetlint staan. Je mag volgens mij 2 stukken meenemen.

Ik neem iig een rugtas en een trolley mee.
  maandag 1 augustus 2016 @ 19:57:28 #110
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_164161731
KLM zal wel een labeltje om je sporttas willen plakken tegenwoordig. Zodat ik in theorie, als ik dat labeltje van een bepaalde kleur zou laten zitten, gedwongen wordt om mijn relatief kleine bagage onder de stoel voor mij te zetten, en zodoende mijn beenruimte inperken terwijl degene met een groot label de bagagebakken boven mij vol zouden kunnen zetten en geen beperking in beenruimte hebben.

De officiele regels zijn als volgt;

Economy Class op Europese en intercontinentale vluchten

1 x handbagage max. 55 x 35 x 25 cm (21,5 x 13,5 x 10 inch)
1 accessoire, bijvoorbeeld een handtas of een laptop, max. 40 x 30 x 15 cm (16 x 12 x 6 inch)
Totale gewicht max. 12 kg (26 lbs).

Echt streng op afmetingen let men bij KLM niet, daar is gezien de beperkte tijd van het boarden ook geen tijd voor. Wel is het goed mogelijk dat achteraan de rij de tas alsnog in het ruim moet worden geplaatst omdat er geen ruimte is.
Want tja, laten betalen voor ruimbagage betekent dat een gemiddelde passagier daarop bespaard en zoveel mogelijk aan boord wil meenemen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_164162561
quote:
18s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:57 schreef ozzietukker het volgende:
KLM zal wel een labeltje om je sporttas willen plakken tegenwoordig. Zodat ik in theorie, als ik dat labeltje van een bepaalde kleur zou laten zitten, gedwongen wordt om mijn relatief kleine bagage onder de stoel voor mij te zetten, en zodoende mijn beenruimte inperken terwijl degene met een groot label de bagagebakken boven mij vol zouden kunnen zetten en geen beperking in beenruimte hebben.
Ik ben dus niet de enige die dat debiel vindt. :D Minder meenemen betekent meer beenruimte inleveren, zo krom.
pi_164169013
Vandaar altijd bij de uitgang zitten. Enige kutte is als je niet op tijd bij je stoel aankomt en alle rolkoffer-josti's hun troep al boven jouw stoelen gestald hebben. :r

Gelukkig houdt BA de vakken boven de uitgang vaak dicht en zo gereserveerd voor de personen die daar ook werkelijk zitten. Scheelt weer een ergernis.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:06:39 #113
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_164174844
Donderdag vliegen voor mijn werk naar Zwøden per KLM; spannend, heb nog maar heel matig vlieguren :P

Iemand die weet hoe dat werkt met een zeemans/monsterboekje om meer bagage mee te kunnen nemen? Moet je dat laten zien bij inchecken ofzo?

Ik heb 2 keer ~20 kilo ruimbagage en een rugzak/tas als handbagage.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sounddragon op 02-08-2016 16:11:06 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:20:16 #114
62913 Blik
The one and Only!
pi_164175141
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 01:54 schreef LintuxCx het volgende:
Vandaar altijd bij de uitgang zitten. Enige kutte is als je niet op tijd bij je stoel aankomt en alle rolkoffer-josti's hun troep al boven jouw stoelen gestald hebben. :r

Gelukkig houdt BA de vakken boven de uitgang vaak dicht en zo gereserveerd voor de personen die daar ook werkelijk zitten. Scheelt weer een ergernis.
gewoon status hebben en dus altijd vroeg het vliegtuig inlopen, nooit issues mee gehad. En mocht ik een label krijgen dan is die direct er weer af zodra ik de sluis inwandel
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:29:21 #115
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_164183283
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:20 schreef Blik het volgende:

[..]

gewoon status hebben en dus altijd vroeg het vliegtuig inlopen, nooit issues mee gehad. En mocht ik een label krijgen dan is die direct er weer af zodra ik de sluis inwandel
Tip, die label gaat er zeker af, want het laatste wat ik wil is dat KLM op basis van kleur eenvoudig scheiding kan maken in een vliegtuig met het risico dat de tas alsnog voor mij zou belanden.
Wel is het beter om dat inderdaad in de slurf te doen en niet direct in het zicht bij de medewerker zelf, die krijgt ook maar een instructie, en zo'n veredelde huisvrouw snapt niet waarom die label een probleem zou zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 21:02:25 #116
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164185613
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:20 schreef Blik het volgende:

[..]

gewoon status hebben en dus altijd vroeg het vliegtuig inlopen, nooit issues mee gehad. En mocht ik een label krijgen dan is die direct er weer af zodra ik de sluis inwandel
Dat dus! De enige plek waar ik dat meemaak is wanneer ik bagage incheck in Budapest. Dan moet er persé zo'n geel labeltje om de handbagage. Die is er dus al af voordat ik bij de betaalautomaat van de security priority lane ben, indien druk dan, want slechts Silver tegenwoordig. Of eigenlijk, gelukkig nog maar Silver.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 3 augustus 2016 @ 11:12:30 #117
414785 sirdanilot
pi_164195140
Ik heb werkelijk waar nog nooit gehad dat mijn handbagage niet bovenin past. Wat nemen jullie allemaal wel niet mee dat het niet past dan? En ja regelmatig bomvolle vluchten gehad ja.

Verder kies ik er ook vaak voor om de baggage bij me te houden want ik ben een beetje paranoia. Maar de laatste tijd laat ik dat wat meer los en douw ik hem er gewoon bovenin.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 3 augustus 2016 @ 11:16:44 #118
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_164195232
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:12 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb werkelijk waar nog nooit gehad dat mijn handbagage niet bovenin past. Wat nemen jullie allemaal wel niet mee dat het niet past dan? En ja regelmatig bomvolle vluchten gehad ja.

Verder kies ik er ook vaak voor om de baggage bij me te houden want ik ben een beetje paranoia. Maar de laatste tijd laat ik dat wat meer los en douw ik hem er gewoon bovenin.
Vlieg maar eens op een ruimbagage meerprijs maatschappij een korte vlucht naar een bestemming met veel toerisme.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_164195956
quote:
99s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:16 schreef XL het volgende:

[..]

Vlieg maar eens op een ruimbagage meerprijs maatschappij een korte vlucht naar een bestemming met veel toerisme.
Iedere ryanair/transavia/vueling/easyjet vlucht ever bedoel je?
pi_164196019
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:12 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb werkelijk waar nog nooit gehad dat mijn handbagage niet bovenin past. Wat nemen jullie allemaal wel niet mee dat het niet past dan?
Ik zorg dat ik altijd bijtijds instap en dan kan ik mijn handbagage ook gewoon goed kwijt. Mijn rugzak is overigens niet het probleem, de veel te grote koffers die alleen overdwars in het bagagerek passen van de paupers die veel te veel handbagage met zich meesleepen zijn dat wel.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 3 augustus 2016 @ 13:03:32 #121
414785 sirdanilot
pi_164197483
quote:
99s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:16 schreef XL het volgende:

[..]

Vlieg maar eens op een ruimbagage meerprijs maatschappij een korte vlucht naar een bestemming met veel toerisme.
Kon er ook gewoon bovenin op een propvolle ryanair naar lissabon hoor.

Misschien heb ik geluk. Ik heb altijd alleen een rugzak mee.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 3 augustus 2016 @ 13:04:14 #122
414785 sirdanilot
pi_164197499
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:56 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik zorg dat ik altijd bijtijds instap en dan kan ik mijn handbagage ook gewoon goed kwijt. Mijn rugzak is overigens niet het probleem, de veel te grote koffers die alleen overdwars in het bagagerek passen van de paupers die veel te veel handbagage met zich meesleepen zijn dat wel.
Tsja je kunt het paupers noemen, maar de vliegtuigmaatschappij zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om ruimbaggage goedkoper/gratis te maken he. Wie is er dan de pauper, de reiziger die het maximale uit zijn ticket wil halen of de vliegtuigmaatschappij?

Bij wizz air is een ingecheckte koffer al gauw 30 euro per ENKELE reis, dus dan komt er lekker 60 euro op je vliegticket dat vaak maar rond de 40 euro kostte. Ja doei dat gaan we dus niet doen tenzij dat het echt niet anders kan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_164197568
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Tsja je kunt het paupers noemen, maar de vliegtuigmaatschappij zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om ruimbaggage goedkoper/gratis te maken he. Wie is er dan de pauper, de reiziger die het maximale uit zijn ticket wil halen of de vliegtuigmaatschappij?
Als de vliegmaatschappijen hun eigen regels strakker zouden naleven en te grote handbagage zouden weigeren of alsnog tegen forse bijbetaling in het ruim zouden meenemen zou het probleem ook zijn opgelost.
pi_164197583
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:56 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik zorg dat ik altijd bijtijds instap en dan kan ik mijn handbagage ook gewoon goed kwijt. Mijn rugzak is overigens niet het probleem, de veel te grote koffers die alleen overdwars in het bagagerek passen van de paupers die veel te veel handbagage met zich meesleepen zijn dat wel.
Wat is precies het verschil tussen jou en de mensen die jij paupers noemt?
Make my day!
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 3 augustus 2016 @ 13:08:28 #125
414785 sirdanilot
pi_164197597
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:07 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als de vliegmaatschappijen hun eigen regels strakker zouden naleven en te grote handbagage zouden weigeren of alsnog tegen forse bijbetaling in het ruim zouden meenemen zou het probleem ook zijn opgelost.
Wat dat betreft is Wizz Air beter dan Ryan Air idd.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:10:07 #126
62913 Blik
The one and Only!
pi_164197636
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:03 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Kon er ook gewoon bovenin op een propvolle ryanair naar lissabon hoor.

Misschien heb ik geluk. Ik heb altijd alleen een rugzak mee.
Rugzak is natuurlijk flexibel en kun je een beetje modelleren. Maar als ik op zakenreis ga neem ik een trolley mee, en die nemen natuurlijk veel ruimte in beslag
pi_164197674
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:07 schreef agter het volgende:

[..]

Wat is precies het verschil tussen jou en de mensen die jij paupers noemt?
Dat ik niet mijn hele hebben en houden meesleep maar zorg dat mijn handbagage ook op de beoogde wijze past in de daarvoor bestemde ruimte.
Zeg maar hetzelfde verschil als dat tussen iemand die zijn auto netjes in het vak parkeert en iemand die zijn auto dusdanig neerzet dat de vakken links en rechts van hem niet meer kunnen worden gebruikt.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:12:06 #128
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164197695
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:12 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb werkelijk waar nog nooit gehad dat mijn handbagage niet bovenin past. Wat nemen jullie allemaal wel niet mee dat het niet past dan? En ja regelmatig bomvolle vluchten gehad ja.

Verder kies ik er ook vaak voor om de baggage bij me te houden want ik ben een beetje paranoia. Maar de laatste tijd laat ik dat wat meer los en douw ik hem er gewoon bovenin.
Nooit in een ATR42-72 gevlogen zeker en dan een plek hebben bij de nooduitgang. Fokker 50 had en de BAe146 heeft dat ook, hele smalle overheadlockers waar je een carry on rolkoffer van maximale afmetingen er echt niet in krijgt. Embraer 135 -145 hadden dat ook, geen idee hoe dat in de 190 is, maar die lijkt me een grotere cabine diameter te hebben.

En ja, op zakenreis van 3 dagen moet je toch wel een verschoninkje meenemen. Ik in ieder geval wel ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 3 augustus 2016 @ 13:15:19 #129
414785 sirdanilot
pi_164197771
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:12 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nooit in een ATR42-72 gevlogen zeker en dan een plek hebben bij de nooduitgang. Fokker 50 had en de BAe146 heeft dat ook, hele smalle overheadlockers waar je een carry on rolkoffer van maximale afmetingen er echt niet in krijgt. Embraer 135 -145 hadden dat ook, geen idee hoe dat in de 190 is, maar die lijkt me een grotere cabine diameter te hebben.

En ja, op zakenreis van 3 dagen moet je toch wel een verschoninkje meenemen. Ik in ieder geval wel ;)
Ik heb nog nooit in een propellorvliegtuig gevlogen zover ik me kan herinneren nee behalve misschien als kind. Fokker 50s bestaan die uberhaupt nog?
Ik heb volgens mij alleen maar in saaie A320s, B737 en misschien ergens een grotere embraer gevlogen voor zover ik weet. En natuurlijk de b747, b777 en A330 naar brazilië.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 3 augustus 2016 @ 20:40:18 #130
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_164207738
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:12 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb werkelijk waar nog nooit gehad dat mijn handbagage niet bovenin past. Wat nemen jullie allemaal wel niet mee dat het niet past dan? En ja regelmatig bomvolle vluchten gehad ja.

Verder kies ik er ook vaak voor om de baggage bij me te houden want ik ben een beetje paranoia. Maar de laatste tijd laat ik dat wat meer los en douw ik hem er gewoon bovenin.
Het punt is niet dat het niet past, het punt is vooral dat enkele luchtvaartmaatschappijen er een punt van maakt dat je het in het bovencompartiment stopt terwijl het ook in de stoel voor je kan.
Maar dat laatste is eigenlijk 'oneerlijk' omdat mensen met relatief kleine bagage dus toch beenruimte moeten inleveren als ze de bagage onder de stoel voor zich leggen.

En nee, niet in de stoel achter je, want dan beperkt je de beenruimte van de persoon achter je terwijl het niet zijn handbagage is, de meeste mensen begrijpen dat, en de mensen die het niet begrijpen krijgen hun handbagage gewoon naar voren terug geduwd.

Eigenlijk zou ik bij voorkeur als laatste boarden, je hebt immers een stoel, en het vliegtuig gaat echt niet eerder weg. Echter door bagage perikelen, als je bijvoorbeeld bij een nooduitgang of een eerste rij zit waar de handbagage opgeborgen moet worden maak ik wel gebruik van de priority boarding om te voorkomen dat ik eerst een half vliegtuig terug moet lopen voordat ik bij mijn handbagage kan. (En als je één keer per jaar een vakantie vluchtje maakt en ook nog op ruimbagage moet wachten is dat nog wel prima, maar snel eruit bij vluchten met bijvoorbeeld een paspoortcontrole kan er gemakkelijk voor zorgen dat je een half uur tot uur eerder op de eindbestemming bent).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_164217175
Alweer lang geleden dat ik voor langere tijd mijn auto moet parkeren bij Schiphol.
Heb een last minute zonvakantie geboekt, helaas vliegen vanaf Schiphol. Waar kan ik voor 8 dgn het goedkoopst (en betrouwbaar) parkeren?

Iemand ervaring met Budget Valet Parking? ¤37,40 voor 8dgn vind ik erg meevallen.
pi_164217362
Thuis parkeren en met het OV naar Schiphol een optie? Heb je ook minder last van de veiligheidscontroles die rondom Schiphol uitgevoerd worden.

Budget Valet Parking, is dat zo'n service waarbij ze tussendoor nog allemaal ritjes voor zichzelf maken met je auto? Zou er in ieder geval mee uitkijken, daar schijnen wel onbetrouwbare bedrijven tussen te zitten..
pi_164217585
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:12 schreef heite het volgende:
Thuis parkeren en met het OV naar Schiphol een optie? Heb je ook minder last van de veiligheidscontroles die rondom Schiphol uitgevoerd worden.

Budget Valet Parking, is dat zo'n service waarbij ze tussendoor nog allemaal ritjes voor zichzelf maken met je auto? Zou er in ieder geval mee uitkijken, daar schijnen wel onbetrouwbare bedrijven tussen te zitten..
OV is geen optie ivm tijdstip dat we vliegen (06.00u, vakantievlucht) en op een doordeweekse nacht iemand je laten rijden is ook al zowat. We komen vanuit het oosten dus een uurtje of 3-4 is de lieve chauffeur dan wel kwijt.

Mbt die Valet parking ben ik idd even wat recensies aan het lezen van verschillende aanbieders. Krijg er een beetje het gevoel bij dat het mazzel is als je niet lang hoeft te wachten en er niets mis is met je auto.....
Misschien toch maar een paar tientjes extra betalen en dan gewoon op Schiphol.
  Moderator donderdag 4 augustus 2016 @ 09:29:58 #134
45833 crew  Fogel
pi_164217620
Als je zo vroeg vertrekt kan je ook overwegen om nabij Schiphol een hotel te pakken. Bij een aantal hotels mag je na een overnachting 2 of 3 weken gratis parkeren.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_164218094
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:27 schreef edraket31 het volgende:

[..]

OV is geen optie ivm tijdstip dat we vliegen (06.00u, vakantievlucht) en op een doordeweekse nacht iemand je laten rijden is ook al zowat. We komen vanuit het oosten dus een uurtje of 3-4 is de lieve chauffeur dan wel kwijt.

Mbt die Valet parking ben ik idd even wat recensies aan het lezen van verschillende aanbieders. Krijg er een beetje het gevoel bij dat het mazzel is als je niet lang hoeft te wachten en er niets mis is met je auto.....
Misschien toch maar een paar tientjes extra betalen en dan gewoon op Schiphol.
je zou kunnen overwegen de laatste trein van de dag te pakken :P
  donderdag 4 augustus 2016 @ 10:03:31 #136
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_164218136
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:27 schreef edraket31 het volgende:

[..]

OV is geen optie ivm tijdstip dat we vliegen (06.00u, vakantievlucht) en op een doordeweekse nacht iemand je laten rijden is ook al zowat. We komen vanuit het oosten dus een uurtje of 3-4 is de lieve chauffeur dan wel kwijt.

Mbt die Valet parking ben ik idd even wat recensies aan het lezen van verschillende aanbieders. Krijg er een beetje het gevoel bij dat het mazzel is als je niet lang hoeft te wachten en er niets mis is met je auto.....
Misschien toch maar een paar tientjes extra betalen en dan gewoon op Schiphol.
Als je op de A1-lijn zit, is de snelwegnachtbus van Oad misschien een optie. klik
pi_164218509
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:27 schreef edraket31 het volgende:

[..]

OV is geen optie ivm tijdstip dat we vliegen (06.00u, vakantievlucht) en op een doordeweekse nacht iemand je laten rijden is ook al zowat. We komen vanuit het oosten dus een uurtje of 3-4 is de lieve chauffeur dan wel kwijt.

Mbt die Valet parking ben ik idd even wat recensies aan het lezen van verschillende aanbieders. Krijg er een beetje het gevoel bij dat het mazzel is als je niet lang hoeft te wachten en er niets mis is met je auto.....
Misschien toch maar een paar tientjes extra betalen en dan gewoon op Schiphol.
Iemand laten rijden zou ik dan inderdaad ook niet doen, dan moet diegene uren in de auto gaan zitten om een paar tientjes te besparen (parkeerkosten <-> extra retourtje met de auto, dan is het verschil niet meer zo heel groot)
pi_164218713
Bedankt voor de reacties tot nu toe, maar geloof me: allerlei opties al overwogen in de loop der jaren, maar zelf rijden en parkeren is echt het handigst gezien tijdstip en kosten.
Vandaar ook mij vraag naar parkeer ervaringen en niet naar alternatieven ;-)

De laatste trein zou 23.30 zijn, 2,5u reistijd op dat tijdstip, 4u wachten op Schiphol én voor 3 personen nog duurder dan op Schiphol zelf parkeren.

Hotel voor 3 personen ook duurder. Ik vertrek ook liever midden in de nacht vanaf huis dan een 1,5u later vanaf een hotel. Heb daarna 8dgn om uit te rusten :Y

Oad bus is uit de richting (Achterhoek)
  donderdag 4 augustus 2016 @ 10:47:04 #139
62913 Blik
The one and Only!
pi_164218779
Ik zou lekker op Schiphol parkeren, zeker van geen gezeik en parkeerkosten deel je toch met 3 personen (mits je niet met je gezin op vakantie gaat)
pi_164219077
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:47 schreef Blik het volgende:
Ik zou lekker op Schiphol parkeren, zeker van geen gezeik en parkeerkosten deel je toch met 3 personen (mits je niet met je gezin op vakantie gaat)
Beetje lullig om mijn dochters mee te laten betalen :+
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 4 augustus 2016 @ 11:09:26 #141
414785 sirdanilot
pi_164219099
Er zijn wel plekken in Hoofddorp waar je gratis zou kunnen parkeren en waar de nachtbus komt. Maar daar zul je de bewoners niet zo blij mee maken, haha.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 4 augustus 2016 @ 12:51:02 #142
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_164220924
Ik heb hem net op A4-parking neergezet, kun je kiezen of hij binnen of buiten staat, en nee, ze gaan dus niet met je auto rijden tussendoor (je laat wel je sleutel achter voor calamiteiten). Je kunt hem zelfs laten poetsen, polijsten en schoonlikken van binnen en buiten.
Je wordt dan met een shuttlebusje (24/7) weggebracht en weer opgehaald tzt.

Kost 57.50 (binnen) voor, in dit geval, 8 dagen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 4 augustus 2016 @ 12:51:45 #143
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_164220935
Iedereen bedankt voor het beantwoorden van mijn bagagevraagje trouwens ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 4 augustus 2016 @ 12:55:28 #144
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_164220994
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 12:51 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb hem net op A4-parking neergezet, kun je kiezen of hij binnen of buiten staat, en nee, ze gaan dus niet met je auto rijden tussendoor (je laat wel je sleutel achter voor calamiteiten). Je kunt hem zelfs laten poetsen, polijsten en schoonlikken van binnen en buiten.
Je wordt dan met een shuttlebusje (24/7) weggebracht en weer opgehaald tzt.

Kost 57.50 (binnen) voor, in dit geval, 8 dagen.
Wat kost schoon laten likken extra?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 4 augustus 2016 @ 13:06:21 #145
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_164221184
quote:
99s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 12:55 schreef XL het volgende:

[..]

Wat kost schoon laten likken extra?
staat op de site, ligt eraan wat je allemaal wilt laten likken :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 4 augustus 2016 @ 14:15:41 #146
414785 sirdanilot
pi_164222476
http://www.langparkerennabijschiphol.nl/zoeken/?days=8

Check wel eerst even of de nachtbus er komt en hoeveel die kost (is duurder dan een normale bus). Misschien is het het niet waard. Om de kosten te drukken zet je natuurlijk wel eerst je familie op schiphol af, zet dan in hoofddorp de auto neer en dan hoef je maar 1 kaartje voor de nachtbus te betalen. Sommige bieden overigens een gratis shuttle dus dan heb je geen probleem.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_164222789
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 14:15 schreef sirdanilot het volgende:
http://www.langparkerennabijschiphol.nl/zoeken/?days=8

Check wel eerst even of de nachtbus er komt en hoeveel die kost (is duurder dan een normale bus). Misschien is het het niet waard. Om de kosten te drukken zet je natuurlijk wel eerst je familie op schiphol af, zet dan in hoofddorp de auto neer en dan hoef je maar 1 kaartje voor de nachtbus te betalen. Sommige bieden overigens een gratis shuttle dus dan heb je geen probleem.
Ja, er zijn plenty 24/7 aanbieders van een p-plaats met gratis shuttle naar Schiphol. Denk dat het zoiets wordt, ik was benieuwd naar ervaringen met valet parking, maar wordt nog niet enthousiast.
Ik lees verhalen over 40km extra op de teller, wie weet wordt je auto wel gewoon ergens in een woonwijk gestald
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 4 augustus 2016 @ 14:40:11 #148
414785 sirdanilot
pi_164222963
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 14:29 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Ja, er zijn plenty 24/7 aanbieders van een p-plaats met gratis shuttle naar Schiphol. Denk dat het zoiets wordt, ik was benieuwd naar ervaringen met valet parking, maar wordt nog niet enthousiast.
Ik lees verhalen over 40km extra op de teller, wie weet wordt je auto wel gewoon ergens in een woonwijk gestald
Ik heb geen auto, maar als ik er een had zou ik hem zeker niet aan zo'n malafide 'valet' dienst aanbieden en ook lievern iet mijn sleutel achterlaten.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 7 augustus 2016 @ 06:45:31 #149
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_164290179
Vlucht van Sydney naar Honolulu vandaag via Jetstar Australia is gecancelled. Yeey.

Nu missen we onze domestic vlucht van morgen plus de pickup van de locals waar we slapen (dus taxi). Deze vlucht gaat via een andere airline.

Wat zegt Jetstar in principe: go fuck yourselves. We kunnen geen andere vlucht boeken, je zoekt zelf maar een hotel en taxi. Hier krijgen we 150 dollar voor (moeten wel weer moeilijk doen met papierwerk etc.)

Hoe the fuck kan service zo slecht zijn en kunnen ze dit maken? Volgens onze reisverzekeraar is Jetstar er verantwoordelijk voor dat wij zsm aankomen in Honolulu, dus ook voor alle kosten.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  zondag 7 augustus 2016 @ 07:22:21 #150
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_164290238
Effe in de voorwaarden kijken.

Met KLM/AF ook wel eens stagnaties onderweg gehad ivbm slecht weer, maar toen werden we wel in een prima hotelletje inclusief alles gestashed.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zondag 7 augustus 2016 @ 09:00:51 #151
45833 crew  Fogel
pi_164290531
Jetstar is een Australische maatschappij en je vliegt ook niet van of naar een EU-bestemming, dus de goede EU regeling is hier helaas niet van toepassing.
Het zou dus zomaar kunnen dat jetstar dit gewoon kan maken, ik ken de Australische regels niet. Maar, je reisverzekering zou wel vervangend vervoer horen te dekken.
Vraag bij beiden even op basis van welke voorwaardes ze je niet willen helpen, scheelt je veel leeswerk.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 7 augustus 2016 @ 09:29:08 #152
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_164290742
Singapore en Australië hebben dus geen regels en laten het aan de luchtvaartmaatschappij over.. Nieuw Zeeland en Indonesië doen het hierin een stuk beter.

https://www.choice.com.au(...)mpensation#australia

Scoot welke in Singapore mijn vlucht annuleerde en geen compensatie wilde geven en ook mijn ticket niet wilde terugbetalen is overigens wel door mijn credit card maatschappij teruggefloten, want zo makkelijk komen ze er ook weer niet vanaf. Kans dat ik ooit nog met Scoot kan vliegen is niet groot, maar dit bespaarde mij een hoop juridische rompslomp.

Het is overigens niet zo dat je bij voorbaat kansloos bent, want er ligt wel degelijk een verantwoordelijkheid bij de luchtvaartmaatschappij, ondanks dat ze in de vervoersvoorwaarden alle verantwoordelijkheid van zich afschuiven, probleem is dat dit case-by-case basis is en bij weigering je zelf moet procederen. En succes om dat vanuit Europa in Australië te doen...
De EU regels zijn misschien soms wat streng en nadelig voor luchtvaartmaatschappijen, het zorgt er wel voor dat een luchtvaartmaatschappij wat meer doet om de reiziger te helpen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 7 augustus 2016 @ 10:22:43 #153
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_164291136
Thnx guys! Zal het navragen. Inmiddels contact met Island air Hawai: zij verplaatsen gratis onze vlucht (en dat terwijl ik al een keer a.m. en p.m. door elkaar had gehaald haha)! Dat is service!
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  zondag 7 augustus 2016 @ 13:41:47 #154
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_164295104
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 06:45 schreef EDMAN- het volgende:
Vlucht van Sydney naar Honolulu vandaag via Jetstar Australia is gecancelled. Yeey.

Nu missen we onze domestic vlucht van morgen plus de pickup van de locals waar we slapen (dus taxi). Deze vlucht gaat via een andere airline.

Wat zegt Jetstar in principe: go fuck yourselves. We kunnen geen andere vlucht boeken, je zoekt zelf maar een hotel en taxi. Hier krijgen we 150 dollar voor (moeten wel weer moeilijk doen met papierwerk etc.)

Hoe the fuck kan service zo slecht zijn en kunnen ze dit maken? Volgens onze reisverzekeraar is Jetstar er verantwoordelijk voor dat wij zsm aankomen in Honolulu, dus ook voor alle kosten.
Even Google gebruiken:

https://www.choice.com.au(...)les/rights-in-flight

http://airconsumer.ost.dot.gov/publications/flyrights.htm
  maandag 8 augustus 2016 @ 11:21:02 #155
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_164324877
Jetstar is vergelijkbaar met Easyjet, dikke pech als er iets mis gaat. Onvriendelijk en totaal niet flexibel. Persoonlijk probeer ik ze altijd te vermijden
pi_164325534
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:21 schreef MartijnUK het volgende:
Jetstar is vergelijkbaar met Easyjet, dikke pech als er iets mis gaat. Onvriendelijk en totaal niet flexibel. Persoonlijk probeer ik ze altijd te vermijden
Jetstar is toch de budgetdochter van Qantas? In dat opzicht zou ik meer een soort Transavia verwachten. Ik had vorig jaar een binnenlandse vlucht met ze geboekt in Nieuw Zeeland. Toen de tijden (ruim van tevoren) van die vlucht werden aangepast en daarmee voor ons niet meer interessant waren heb ik de vlucht geannuleerd. Dat hebben ze toen keurig afgehandeld.
pi_164326805
Hoi, ik heb een vraagje.

As zondag vlieg ik van Amsterdam naar Frankfurt met Lufthansa in economy class en daarna moet ik overstappen en vlieg ik met Condor naar Baltimore, business class.

Weet iemand hoe het met de koffers zit en of ze vanzelf overgeheveld worden, of moet ik ze ophalen en weer afgeven?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2016 12:48:36 ]
  maandag 8 augustus 2016 @ 13:06:33 #158
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164327234
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:21 schreef MartijnUK het volgende:
Jetstar is vergelijkbaar met Easyjet, dikke pech als er iets mis gaat. Onvriendelijk en totaal niet flexibel. Persoonlijk probeer ik ze altijd te vermijden
Mijn credo met de Jetstars, Scoots, AirAsia e.d. van deze wereld is altijd: prima om een goedkope point to point vlucht te boeken, maar niet wanneer er een (aansluitende) vervolgvlucht achteraan zit. En altijd de vroegst mogelijke vlucht op de dag want eentje midden op de dag willen ze nogal een cancellen en samenvoegen met een late(re) vlucht.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_164327853
quote:
5s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:47 schreef Etsu het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje.

As zondag vlieg ik van Amsterdam naar Frankfurt met Lufthansa in economy class en daarna moet ik overstappen en vlieg ik met Condor naar Baltimore, business class.

Weet iemand hoe het met de koffers zit en of ze vanzelf overgeheveld worden, of moet ik ze ophalen en weer afgeven?
Wat zei Condor toen je ze een berichtje stuurde?
pi_164327867
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat zei Condor toen je ze een berichtje stuurde?
Lees de TT.
pi_164334107
quote:
5s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:47 schreef Etsu het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje.

As zondag vlieg ik van Amsterdam naar Frankfurt met Lufthansa in economy class en daarna moet ik overstappen en vlieg ik met Condor naar Baltimore, business class.

Weet iemand hoe het met de koffers zit en of ze vanzelf overgeheveld worden, of moet ik ze ophalen en weer afgeven?
Zijn beide vluchten op één ticket?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_164334120
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:54 schreef miro86 het volgende:

[..]

Zijn beide vluchten op één ticket?
Ja.
pi_164334188
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:55 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ja.
Dan hoogstwaarschijnlijk wel ja, ze komen van zelf aan in Baltimore. 100% zekerheid kun je alleen van Condor/Lufthansa krijgen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_164334840
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:57 schreef miro86 het volgende:

[..]

Dan hoogstwaarschijnlijk wel ja, ze komen van zelf aan in Baltimore. 100% zekerheid kun je alleen van Condor/Lufthansa krijgen.
Oke, thanks :)
pi_164334922
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:14 schreef Etsu het volgende:

[..]

Oke, thanks :)
En check het voor de zekerheid even bij het afgeven van de bagage, dat is het moment dat ze ze van het juiste bestemmingslabel moeten voorzien.
pi_164334939
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En check het voor de zekerheid even bij het afgeven van de bagage, dat is het moment dat ze ze van het juiste bestemmingslabel moeten voorzien.
Zal ik doen.

Mijn eerste keer Amerika ben ik mijn koffer kwijtgeraakt in Minneapolis, en zelf was ik gestrand in Los Angeles. :')

Nooit weer. :D Nu de tweede keer, dus het moet nu goed gaan. :{w

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2016 17:20:22 ]
pi_164335095
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:18 schreef Etsu het volgende:

[..]

Zal ik doen.

Mijn eerste keer Amerika ben ik mijn koffer kwijtgeraakt in Minneapolis, en zelf was ik gestrand in Los Angeles. :')

Nooit weer. :D Nu de tweede keer, dus het moet nu goed gaan. :{w
Was je hem niet op gaan halen van de band?
pi_164335362
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:18 schreef Etsu het volgende:

[..]

Zal ik doen.

Mijn eerste keer Amerika ben ik mijn koffer kwijtgeraakt in Minneapolis, en zelf was ik gestrand in Los Angeles. :')

Nooit weer. :D Nu de tweede keer, dus het moet nu goed gaan. :{w
Dit heb je altijd in de VS als je daar moet overstappen - koffer ophalen en nogmaals naar binnen. In andere landen heb je dit erg zelden, meestal wordt je koffer doorgestuurd als je op één ticket reist.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  maandag 8 augustus 2016 @ 18:33:59 #169
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164337303
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:32 schreef miro86 het volgende:

[..]

Dit heb je altijd in de VS als je daar moet overstappen - koffer ophalen en nogmaals naar binnen. In andere landen heb je dit erg zelden, meestal wordt je koffer doorgestuurd als je op één ticket reist.
Erg zelden? Nou wanneer je van een internationale vlucht overstapt op een binnenlandse vlucht naar een airport met uitsluitend nationale bestemmingen, werkt dat toch anders hoor.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  User die het meest klaagt 2022 maandag 8 augustus 2016 @ 18:57:43 #170
414785 sirdanilot
pi_164338050
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 18:33 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Erg zelden? Nou wanneer je van een internationale vlucht overstapt op een binnenlandse vlucht naar een airport met uitsluitend nationale bestemmingen, werkt dat toch anders hoor.
In Brazilie ging mijn koffer iig altijd meteen door, ook naar een kleine luchthaven, die, om dan eerlijk te zijn, welgeteld 2 internationale bestemmingen heeft, dat dan weer wel (BEL, met als enige internationale bestemmingen paramaribo en Lissabon volgens mij, maar misschien ook miami of zo). Ik weet niet hoe het in brazilie zit als je van een internationale vlucht naar een domestic only bestemming zoals Sao Paulo CGH of Rio de Janeiro SDU zou gaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 maandag 8 augustus 2016 @ 18:59:50 #171
414785 sirdanilot
pi_164338107
Maar er zijn niet zo heel veel luchthavens met alleen maar nationale bestemmingen, dan moet je wel een piepklein vliegveldje hebben of dus dingen als Sao Paulo CGH die dusdanig overvol zijn dat ze de faciliteit voor internationale bestemmingen hebben weggehaald.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 8 augustus 2016 @ 20:50:29 #172
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164341842
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 18:59 schreef sirdanilot het volgende:
Maar er zijn niet zo heel veel luchthavens met alleen maar nationale bestemmingen, dan moet je wel een piepklein vliegveldje hebben of dus dingen als Sao Paulo CGH die dusdanig overvol zijn dat ze de faciliteit voor internationale bestemmingen hebben weggehaald.
In Azie, en dan met name Maleisie, Thailand en Vietnam kom je dit wat vaker tegen. En dan is er in het geheel geen douane lokatie voorzien en wordt er ook niet doorgelabeld.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 8 augustus 2016 @ 20:56:02 #173
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164342049
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 18:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

In Brazilie ging mijn koffer iig altijd meteen door, ook naar een kleine luchthaven, die, om dan eerlijk te zijn, welgeteld 2 internationale bestemmingen heeft, dat dan weer wel (BEL, met als enige internationale bestemmingen paramaribo en Lissabon volgens mij, maar misschien ook miami of zo). Ik weet niet hoe het in brazilie zit als je van een internationale vlucht naar een domestic only bestemming zoals Sao Paulo CGH of Rio de Janeiro SDU zou gaan.
Rio luchthavens ken ik niet, maar in Sao Paulo heb je van GRU naar CGH toch echt een taxi nodig. Wellicht dat er ook een bus rijdt, maar dat weet ik niet.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_164343431
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 18:33 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Erg zelden? Nou wanneer je van een internationale vlucht overstapt op een binnenlandse vlucht naar een airport met uitsluitend nationale bestemmingen, werkt dat toch anders hoor.
Tja, in de regel is het zowel by OneWorld als by StarAlliance zo dat je wordt doorgelabeld. Zoals SirDanilot zegt hangt het af wat voor eindbestemming je hebt. Voor de meeste mensen is het gewoon zo dat je wordt doorgelabeld.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_164343546
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je allemaal uit je tas moet halen wanneer je het op de lopende band legt bij security.

Je laptop moet in ieder geval uit de tas, maar moet je laptop adapter, usb kabel en oordopjes ook uit je tas?

Moet je kleren uit je tas halen?
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_164343840
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 21:28 schreef Vluchteling het volgende:
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je allemaal uit je tas moet halen wanneer je het op de lopende band legt bij security.

Je laptop moet in ieder geval uit de tas, maar moet je laptop adapter, usb kabel en oordopjes ook uit je tas?

Moet je kleren uit je tas halen?
Kabels en oordopjes hoeven niet uit je tas. Laptop en tablet wel. Laatst moest ik van een overijverige controleur ook e-reader en fototoestel uit mijn tas halen, maar dat heb ik niet vaker meegemaakt. Als je vloeistoffen mee hebt (max 100 ml per verpakking in een doorzichtig afsluitbaar zakje) dan moeten die ook uit je tas.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 8 augustus 2016 @ 22:48:03 #177
414785 sirdanilot
pi_164347447
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 20:56 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Rio luchthavens ken ik niet, maar in Sao Paulo heb je van GRU naar CGH toch echt een taxi nodig. Wellicht dat er ook een bus rijdt, maar dat weet ik niet.
Er rijdt ook een bus, en inderdaad SDU en GIG zijn wel een eindje van mekaar maar niet zover dat je dat stukje met een vliegtuig kan doen.
Maar dat was het punt ook niet, het punt was als je van een internationale vlucht (bv ams - gru) naar bv SDU zou gaan. Misschien dat je dan wél in gru je bagage moet ophalen. MAar dat weet ik niet en ik heb nog nooit gezien dat zo een vlucht uberhaupt boekbaar is. Altijd eindpunt GIG of GRU (de internationale luchthavens dus).

Rio SDU is overigens een erg leuke luchthaven, je kunt het lopen vanuit het centrum. De metro komt helaas nog niet tot de luchthaven maar het is misschien 1 tot 1.5 km lopen naar de dichtstbijzijnde metro. Wij hadden dat eens gedaan omdat er een taxi staking was.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_164352376
Stel ik check thuis in en krijg een boarding pass die ik zelf moet printen. Echter lukt het mij niet om het te printen. Kan ik dan via de computers op het luchthaven alsnog mijn boarding pass printen? Of kan dat dan niet meer?
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_164353295
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 01:43 schreef Vluchteling het volgende:
Stel ik check thuis in en krijg een boarding pass die ik zelf moet printen. Echter lukt het mij niet om het te printen. Kan ik dan via de computers op het luchthaven alsnog mijn boarding pass printen? Of kan dat dan niet meer?
Dat hangt van de maatschappij af. Bij ryanair en easyjet moet je dokken, zeg maar.
pi_164354652
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:22 schreef Vluchteling het volgende:
Ik reis morgen met United. Wilde net online inchecken, maar krijg deze melding:

"Your reservation requires special handling. Please check in at an airport kiosk."

Weet iemand wat dit kan zijn?

Mijn reisgenoten kunnen wel verder met inchecken, maar alleen als je een app download op je smartphone? Is dit altijd al zo geweest?

[ afbeelding ]

Ik was van plan om 3 uur van te voren aanwezig te zijn op schiphol, is het verstandig om nog eerder aanwezig te zijn nu ik niet online kan inchecken?
Update:

De medewerker van united heeft mij ingechekt, op Washington moest ik door extra controle, maar het viel wel mee.

Mijn vlucht terug is morgen met Lufthansa.

Probeerde net online in te checken, maar net als op heenweg kon ik niet inchecken en mijn medereizigers wel. Echter is er nu nog iets vreemds aan de hand, ik heb namelijk wel gewoon een boarding pas gekregen.

Bij het inchecken moesten we wat gegevens invullen zoals paspoort nummer etc. Nadat we het voor iedereen hebben ingevuld, kreeg ik een popup dat ik niet kan inchecken en dat ik contact moet opnemen met Lufthansa. Aan het einde heb ik gekozen voor een mobiele boarding pass naar mijn mail. Vervolgens kreeg ik gewoon een boarding pass inclusief barcode naar mijn mail gestuurd :')

En als ik status bekijk staat er gewoon dat ik ingechekt ben.

Denk dat het handig is om morgen toch even maar om een nieuwe boarding pass te vragen op het luchthaven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vluchteling op 09-08-2016 04:54:37 ]
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_164354765
Ik vloog eind vorige maand met Transavia vanaf Schiphol. Inchecken gaat dan via zo'n paal. Mijn paspoort werd direct herkend, maar bij de id kaart van mijn medereiziger kwam telkens de melding dat het legitimatiebewijs niet herkend werd.

Uiteindelijk konden we de gegevens handmatig invoeren (nadat ik was ingecheckt). Iemand enig idee waarom die paal geen id kaart herkend?
pi_164355132
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 05:48 schreef sneakydesert het volgende:
Ik vloog eind vorige maand met Transavia vanaf Schiphol. Inchecken gaat dan via zo'n paal. Mijn paspoort werd direct herkend, maar bij de id kaart van mijn medereiziger kwam telkens de melding dat het legitimatiebewijs niet herkend werd.

Uiteindelijk konden we de gegevens handmatig invoeren (nadat ik was ingecheckt). Iemand enig idee waarom die paal geen id kaart herkend?
Zelfde reden volgens mij dat bijvoorbeeld je pinpas af en toe niet gelezen kan worden. Magneetstrip vuil, de lezer zelf misschien vuil.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_164356999
Iemand enig idee of er ook 's nachts vertraging is op de wegen richting Schiphol ivm verscherpte controles?
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:15:51 #184
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_164357032
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:14 schreef edraket31 het volgende:
Iemand enig idee of er ook 's nachts vertraging is op de wegen richting Schiphol ivm verscherpte controles?
Ja die is er, niet zo erg als overdag maar ik zou op 10 min extra rekenen
pi_164357113
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:15 schreef airportmadness het volgende:

[..]

Ja die is er, niet zo erg als overdag maar ik zou op 10 min extra rekenen
oké, tnx....dat is nog wel te overzien
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:59:51 #186
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_164357926
Ok, ik ben een vliegnoob, ik heb al ruim 10 jaar niet gevlogen. Volgend jaar gaan we naar de VS op vakantie, we gaan daar een Fly-drive maken.

Nu zat ik na te denken over bagage. Wat is handiger, harde of zachte koffers?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 9 augustus 2016 @ 11:04:52 #187
414785 sirdanilot
pi_164358026
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:59 schreef MaLo het volgende:
Ok, ik ben een vliegnoob, ik heb al ruim 10 jaar niet gevlogen. Volgend jaar gaan we naar de VS op vakantie, we gaan daar een Fly-drive maken.

Nu zat ik na te denken over bagage. Wat is handiger, harde of zachte koffers?
Wat maakt dat uit? Wat je wil he. Zolang je koffer maar in je auto past.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_164358048
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:59 schreef MaLo het volgende:
Ok, ik ben een vliegnoob, ik heb al ruim 10 jaar niet gevlogen. Volgend jaar gaan we naar de VS op vakantie, we gaan daar een Fly-drive maken.

Nu zat ik na te denken over bagage. Wat is handiger, harde of zachte koffers?
Gezien de wijze waarop ze met je bagage omgaan en aannemende dat het gewicht van de koffer niet het doorslaggevende argument zal zijn, zou dat mijns inziens voor harde koffers pleiten.
pi_164358471
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 07:58 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Zelfde reden volgens mij dat bijvoorbeeld je pinpas af en toe niet gelezen kan worden. Magneetstrip vuil, de lezer zelf misschien vuil.
Ah, oke.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:58:19 #190
286575 Roces18
Chef de party
pi_164408159
Net wat tickets geboekt via schipholtickets maar ik hoefde nergens mijn paspoortnummer of mijn andere voornamen te weergeven.

Op het e-ticket wat ik kreeg staat gewoon: Roces.O/Mr

Maar ik ben altijd gewend dat mijn paspoortnummer, al mijn voornamen enz. erop horen te staan. Hoe kunnen ze anders weten dat ik de Roces.O/Mr ben die geboekt heeft en niet een andere.

Of moet ik dit later nog ergens doen ofzo?
Ik had ze al gebeld maar ze snapte er niets van.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_164408446
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:58 schreef Roces18 het volgende:
Net wat tickets geboekt via schipholtickets maar ik hoefde nergens mijn paspoortnummer of mijn andere voornamen te weergeven.

Op het e-ticket wat ik kreeg staat gewoon: Roces.O/Mr

Maar ik ben altijd gewend dat mijn paspoortnummer, al mijn voornamen enz. erop horen te staan. Hoe kunnen ze anders weten dat ik de Roces.O/Mr ben die geboekt heeft en niet een andere.

Of moet ik dit later nog ergens doen ofzo?
Ik had ze al gebeld maar ze snapte er niets van.
Paspoortnummer heb ik nog nooit hoeven in te vullen tijdens het boeken van tickets via verschillende aanbieders
En je eerste voornaam schijnt voldoende te zijn
pi_164409546
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:06 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Paspoortnummer heb ik nog nooit hoeven in te vullen tijdens het boeken van tickets via verschillende aanbieders
En je eerste voornaam schijnt voldoende te zijn
Transavia vroeg laatst expliciet om alle voornamen, normaal gesproken vul ik ook alleen de eerste in.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 21:52:49 #193
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_164409875
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:58 schreef Roces18 het volgende:
Net wat tickets geboekt via schipholtickets maar ik hoefde nergens mijn paspoortnummer of mijn andere voornamen te weergeven.

Op het e-ticket wat ik kreeg staat gewoon: Roces.O/Mr

Maar ik ben altijd gewend dat mijn paspoortnummer, al mijn voornamen enz. erop horen te staan. Hoe kunnen ze anders weten dat ik de Roces.O/Mr ben die geboekt heeft en niet een andere.

Of moet ik dit later nog ergens doen ofzo?
Ik had ze al gebeld maar ze snapte er niets van.
Paspoort of ID card gegevens moet je afhankelijk van de eindbestemming wel of niet invoeren bij het online inchecken. (Binnen Europa meestal niet, daar buiten moeten de API gegevens wel ingevuld worden).
Niet in de laatste plaats dat op het moment van boeken tot daadwerkelijk vliegen wel een flinke tijd tussen kan zitten en reisdocumenten (en dus nummers) vervangen kunnen worden om wat voor reden dan ook. Overigens, het is vooral om e.e.a. vooraf te kunnen controleren, als je je paspoortgegevens invult en met je ID card gaat boarden en in het land van aankomst is de ID card ook een geldig identificatiemiddel (Denk aan Europese landen, UK en Turkije) dan kan dat prima, nimmer wordt er echt goed gekeken naar het documentnummer als het aal eenvoudig te zien is.

Qua voornamen, ik ben gezegend met 1 voornaam, dat hebben mijn ouders goed begrepen, en in principe is de regel zo dat je de eerste voornaam zoals deze in het paspoort staat voldoende is. Al zijn er inderdaad luchtvaartmaatschappijen die weer alle namen willen weten....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_164410039
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:42 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Transavia vroeg laatst expliciet om alle voornamen, normaal gesproken vul ik ook alleen de eerste in.
als je via de vliegmaatschappij zelf boekt vragen ze volgens mij altijd alle voornamen.

Maar ticket aanbieders verschillen daar nogal in
oa ebookers zegt dat je alle voornamen moet invullen maar WTC zegt weer dat de alleen eerste voornaam voldoende is :')
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:09:55 #195
286575 Roces18
Chef de party
pi_164410461
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:52 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Paspoort of ID card gegevens moet je afhankelijk van de eindbestemming wel of niet invoeren bij het online inchecken. (Binnen Europa meestal niet, daar buiten moeten de API gegevens wel ingevuld worden).
Niet in de laatste plaats dat op het moment van boeken tot daadwerkelijk vliegen wel een flinke tijd tussen kan zitten en reisdocumenten (en dus nummers) vervangen kunnen worden om wat voor reden dan ook. Overigens, het is vooral om e.e.a. vooraf te kunnen controleren, als je je paspoortgegevens invult en met je ID card gaat boarden en in het land van aankomst is de ID card ook een geldig identificatiemiddel (Denk aan Europese landen, UK en Turkije) dan kan dat prima, nimmer wordt er echt goed gekeken naar het documentnummer als het aal eenvoudig te zien is.

Qua voornamen, ik ben gezegend met 1 voornaam, dat hebben mijn ouders goed begrepen, en in principe is de regel zo dat je de eerste voornaam zoals deze in het paspoort staat voldoende is. Al zijn er inderdaad luchtvaartmaatschappijen die weer alle namen willen weten....
Heb Thailand geboekt. Maar zeer apart. Staat dus alleen voornaam en achternaam op de ticket. Alweer een tijdje geleden maar krijg ik op het vliegveld nog wat anders
Een echt ticket ofzo met paspoort erop maybe?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_164410738
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:09 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Heb Thailand geboekt. Maar zeer apart. Staat dus alleen voornaam en achternaam op de ticket. Alweer een tijdje geleden maar krijg ik op het vliegveld nog wat anders
Een echt ticket ofzo met paspoort erop maybe?
Je krijgt na het (online) inchecken een boardingcard met je naam en geslacht er op. Dat wordt vergeleken met je paspoort met je foto. Zolang er nog maar 7 miljard mensen zijn is de kans op iemand met dezelfde naam en uiterlijk op een vlucht zijn erg klein.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 00:56:09 #197
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_164415864
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:58 schreef Roces18 het volgende:
Net wat tickets geboekt via schipholtickets maar ik hoefde nergens mijn paspoortnummer of mijn andere voornamen te weergeven.

Op het e-ticket wat ik kreeg staat gewoon: Roces.O/Mr

Maar ik ben altijd gewend dat mijn paspoortnummer, al mijn voornamen enz. erop horen te staan. Hoe kunnen ze anders weten dat ik de Roces.O/Mr ben die geboekt heeft en niet een andere.
Paspoortnummer heb ik ook nog nooit ergens op hoeven te geven.
Voornaam + achternaam + geboortedatum is in principe voldoende om je boarding pas mee te krijgen. Waarbij de spelling exact hetzelfde moet zijn als in je paspoort.
So we just called him Fred
pi_164415987
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 11:06 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Gezien de wijze waarop ze met je bagage omgaan en aannemende dat het gewicht van de koffer niet het doorslaggevende argument zal zijn, zou dat mijns inziens voor harde koffers pleiten.
Die gaan juist sneller kapot door dat gesmijt en tenzij je flessen wijn of een CD speler in je koffer hebt valt er dus ook wat te zeggen voor een zachter model.
Jesus saves but death prevails.
pi_164421211
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 00:56 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Paspoortnummer heb ik ook nog nooit ergens op hoeven te geven.

Ik heb hewt een aantal keer moeten doen, vaak bij reizen buiten de EU. De laatste keer was voor een boeking met Air China (op de website van Air China zelf)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_164421436
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:59 schreef MaLo het volgende:
Ok, ik ben een vliegnoob, ik heb al ruim 10 jaar niet gevlogen. Volgend jaar gaan we naar de VS op vakantie, we gaan daar een Fly-drive maken.

Nu zat ik na te denken over bagage. Wat is handiger, harde of zachte koffers?
Harde koffers zijn vaak van zichzelf al best zwaar, je leurt je een ongeluk en het geeft niet mee. Ik heb twee keer een rondreis gemaakt en had een koffer van Kipling bij me, die kun je wat makkelijker in auto's proppen, ze zijn van zichzelf al licht en ze zijn stevig genoeg om het vliegtuig te overleven.
Tap tap tap
  donderdag 11 augustus 2016 @ 10:39:46 #201
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_164421609
Dank voor de reacties. Ook hier dus geen eenduidigheid over hard / zacht :D.

Ik heb nu een Samsonite van 20 jaar oud, hard, loeizwaar, met een klein handvat aan de zijkant, dus je kunt niet eens rechtop lopen met de koffer :P. Dus er moet hoe dan ook een andere komen.

Als je een zachte koffer hebt, met ritssluiting, ben je dan niet bang dat mensen er misschien wat instoppen :@ ? Of ben ik te achterdochtig.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_164421664
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 10:39 schreef MaLo het volgende:
Als je een zachte koffer hebt, met ritssluiting, ben je dan niet bang dat mensen er misschien wat instoppen :@ ? Of ben ik te achterdochtig.
Nee, die doe je namelijk ook gewoon op slot. En als je echt paranoïde bent kun je 'm nog laten sealen.

Zijn diverse oplossingen voor, bijv:


[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2016 10:45:41 ]
pi_164421739
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 10:42 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee, die doe je namelijk ook gewoon op slot. En als je echt paranoïde bent kun je 'm nog laten sealen.
Hoe zit dat eigenlijk als zo'n gesealde koffer vervolgens eruit wordt gepikt voor controle?
  donderdag 11 augustus 2016 @ 10:47:25 #204
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_164421754
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 10:42 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee, die doe je namelijk ook gewoon op slot. En als je echt paranoïde bent kun je 'm nog laten sealen.

Zijn diverse oplossingen voor, bijv:
Maar natuurlijk :@
Thanx!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_164421755
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 10:46 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hoe zit dat eigenlijk als zo'n gesealde koffer vervolgens eruit wordt gepikt voor controle?
Als-ie open moet heb je 'm voor niks laten sealen. :)
pi_164421799
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 10:47 schreef k_man het volgende:

[..]

Als-ie open moet heb je 'm voor niks laten sealen. :)
Dan gaan zij hem dus niet vervolgens wederom sealen?
  Moderator donderdag 11 augustus 2016 @ 10:52:02 #207
45833 crew  Fogel
pi_164421872
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 10:48 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dan gaan zij hem dus niet vervolgens wederom sealen?
Natuurlijk niet.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_164421949
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 10:48 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dan gaan zij hem dus niet vervolgens wederom sealen?
Ze hebben wel wat beters te doen.

Je kan wel zien hoeveel naieve paranoide reizigers er zijn in NL trouwens. Volgens mij staat dat seal bedrijfje op Schiphol nummer 1 qua omzet. Wereldwijd zie je dat bijna niet maar in Ams laat elke tante Sjaan D'r koffer sealen omdat ze bang is.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_164421988
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 10:56 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ze hebben wel wat beters te doen.

Je kan wel zien hoeveel naieve paranoide reizigers er zijn in NL trouwens. Volgens mij staat dat seal bedrijfje op Schiphol nummer 1 qua omzet. Wereldwijd zie je dat bijna niet maar in Ams laat elke tante Sjaan D'r koffer sealen omdat ze bang is.
Ik vind dat sealen persoonlijk onzin, maar het lijkt me niet zo'n vreemde gedachte dat je na het openen van een koffer hem in dezelfde staat terugbrengt als waarin je hem kreeg.
Ik heb zelf overigens niet de indruk dat er in Amsterdam meer koffers worden geseald dan op buitenlandse luchthavens.
pi_164422001
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 10:42 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee, die doe je namelijk ook gewoon op slot. En als je echt paranoïde bent kun je 'm nog laten sealen.

Zijn diverse oplossingen voor, bijv:
Sealen is natuurlijk ook schijnveiligheid. Net zoals opslot doen
Een rol seal folie kan de persoon die iets in je koffer wil stoppen natuurlijk ook namaken. En de TSA sleutels voor harde koffers zijn gewoon tekoop.

Er is volgens mij nog geen echte oplossing voor.
pi_164422131
Heb een set van twee zachte Samsonite koffers. Fijne dingen, hebben al heel wat km's achter de rug en zien er nog prima uit. Ik doe m'n koffer echt nooit op slot, laat 'm ook nooit sealen. Wel een band eromheen ivm herkenbaarheid.
pi_164422189
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 10:39 schreef MaLo het volgende:
Dank voor de reacties. Ook hier dus geen eenduidigheid over hard / zacht :D.

Ik heb nu een Samsonite van 20 jaar oud, hard, loeizwaar, met een klein handvat aan de zijkant, dus je kunt niet eens rechtop lopen met de koffer :P. Dus er moet hoe dan ook een andere komen.

Als je een zachte koffer hebt, met ritssluiting, ben je dan niet bang dat mensen er misschien wat instoppen :@ ? Of ben ik te achterdochtig.
Alleen bang geweest dat ze hem met een mes zouden opensnijden en dingen zouden jatten, maar ik heb eigenlijk nooit waardevolle spullen in dat ding zitten dus jammer dan :D
Ze hebben hem wel een keer gecontroleerd, dat TSA-slot was verkloot aan de onderkant, waar de sleutel in moet (alle lak eraf, hoe moeilijk kan het zijn) en ik had m'n zooi netjes onder de riempjes vastgelegd om schuiven tegen te gaan, en bij thuiskomst lag niet alles meer onder de riempjes.
Maar ik had dan ook tig zakken M&M's meegenomen uit de VS en een of andere kunstbloem bij me die ik ergens had gekregen, met een stuk ijzerdraad erin. Misschien dat ze daarom even wilden kijken. Maar ik miste niks.
Tap tap tap
pi_164422217
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 11:04 schreef Negentiendertig het volgende:
Heb een set van twee zachte Samsonite koffers. Fijne dingen, hebben al heel wat km's achter de rug en zien er nog prima uit. Ik doe m'n koffer echt nooit op slot, laat 'm ook nooit sealen. Wel een band eromheen ivm herkenbaarheid.
M'n oude kleine koffertje had ik op een gegeven moment ook een gekleurde band gegeven. Het was een hard donkerblauw koffertje. Ik heb weleens de verkeerde van de band gehaald, dat ik hem neerzette en dacht 'nope', deze is niet van mij :@ Ik heb nu een knalroze koffer dus als iemand daarmee vandoor gaat kan ik of een reisgenoot hem meteen tackelen.
Tap tap tap
pi_164422432
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 11:08 schreef CherryLips het volgende:

[..]

M'n oude kleine koffertje had ik op een gegeven moment ook een gekleurde band gegeven. Het was een hard donkerblauw koffertje. Ik heb weleens de verkeerde van de band gehaald, dat ik hem neerzette en dacht 'nope', deze is niet van mij :@ Ik heb nu een knalroze koffer dus als iemand daarmee vandoor gaat kan ik of een reisgenoot hem meteen tackelen.
Die van mij is knaloranje en dat geeft wel een hoop duidelijkheid op de bagageband _O_

Ook het moment dat je in het vliegtuig zit en je ziet dat jouw koffer ingeladen wordt _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_164422559
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 10:58 schreef bartos het volgende:
Sealen is natuurlijk ook schijnveiligheid. Net zoals opslot doen

Een rol seal folie kan de persoon die iets in je koffer wil stoppen natuurlijk ook namaken. En de TSA sleutels voor harde koffers zijn gewoon tekoop.

Er is volgens mij nog geen echte oplossing voor.
Tuurlijk. Als iemand echt in je bagage wil, lukt het toch wel. Net als met inbrekers thuis. Als ze hun zinnen hebben gezet op jouw huis, dan komen ze uiteindelijk wel binnen. Maar als het ze niet zoveel uitmaakt en jouw huis heeft goede sloten, is verlicht en heeft geen waardevolle spullen vol in het zicht... dan lopen ze misschien toch liever door naar de buren waar het raam nog op een kier staat en er een MacBook op tafel staat.

Ik laat overigens ook nooit m'n bagage sealen, maar ik doe 'm dus wel op slot. :)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2016 11:29:01 ]
  donderdag 11 augustus 2016 @ 11:54:39 #216
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_164423215
De enige reis dat ik onze bagage liet sealen was toen we met backpacker rugzakken door Afrika en Azië reisden. Dan beschermt de folie wat beter (maakt de tas ook compacter en robuuster), en ondanks dat het niet diefstalbestendig is maakt het het wel wat lastiger ergens vlug bij te komen

Een normale koffer zou ik niet gauw sealen, heeft weinig nut.
pi_164423470
Iemand hier trouwens wel eens zo'n fith freedom vlucht gevlogen? Je kan bijv. Manchester naar Muchen vliegen met singapore airlines in een 777. Buss. class voor 265 euro. Lijkt me wel eens humor om eerlijk te zijn.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 12:51:51 #218
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_164424596
quote:
11s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 12:06 schreef Yreal het volgende:
Iemand hier trouwens wel eens zo'n fith freedom vlucht gevlogen? Je kan bijv. Manchester naar Muchen vliegen met singapore airlines in een 777. Buss. class voor 265 euro. Lijkt me wel eens humor om eerlijk te zijn.
Binnen europa business class is ook goedkoop met miles! Dan zijn die fifth freedoms ook goed. Garuda deed AMS - LGW (is volgens mij nu voorbij). LAN doet Madrid - Frankfurt, Ethiopian doet Wenen - Stockholm, Korean doet Wenen - Zürich, Air China doet Wenen - Barcelona. Singapore is wel de gaafste natuurlijk. Heeft ook first class, wel de oude...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_164425033
quote:
99s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 12:51 schreef XL het volgende:

[..]

Binnen europa business class is ook goedkoop met miles! Dan zijn die fifth freedoms ook goed. Garuda deed AMS - LGW (is volgens mij nu voorbij). LAN doet Madrid - Frankfurt, Ethiopian doet Wenen - Stockholm, Korean doet Wenen - Zürich, Air China doet Wenen - Barcelona. Singapore is wel de gaafste natuurlijk. Heeft ook first class, wel de oude...
Zat al verder te kijken. Ethiopian gaat ook Dublin - san fransisco doen met een 787. Dan is 55k milles lappen best een goede deal.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 18:42:27 #220
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164434661
quote:
11s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 12:06 schreef Yreal het volgende:
Iemand hier trouwens wel eens zo'n fith freedom vlucht gevlogen? Je kan bijv. Manchester naar Muchen vliegen met singapore airlines in een 777. Buss. class voor 265 euro. Lijkt me wel eens humor om eerlijk te zijn.
Een paar keer, Bangkok-Taipei met KLM, Bangkok-Phnom Penh met Air France en Bangkok-Hong Kong met Emirates. Niets bjzonders, niks speciaals aan hoor, soms wel aantrekkelijke prijzen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_164434929
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 18:42 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Een paar keer, Bangkok-Taipei met KLM, Bangkok-Phnom Penh met Air France en Bangkok-Hong Kong met Emirates. Niets bjzonders, niks speciaals aan hoor, soms wel aantrekkelijke prijzen.
Naja , vind het vooral cool om zo eens betaalbaar buss te vliegen met singapore.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 20:34:42 #222
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_164438538
quote:
11s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 18:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

Naja , vind het vooral cool om zo eens betaalbaar buss te vliegen met singapore.
Vraag is natuurlijk, is dit dan echt wel een business klasse ervaring op zo'n korte afstand.

Al kan ik het mij voorstellen als je ook vooraf de lounge ingaat en die normaliter niet ziet het een speciale ervaring kan zijn.
Ik moet zeggen dat een lounge voor mij alleen een meerwaarde heeft als er een douche gelegenheid is en ik op onmogelijke tijden moet vliegen, de lounge van Turkish Airlines in Istanbul was voor mij een uitkomst.
Maar als je wat vaker reist dan wordt het wat meer 'gewoon' en dan is uren van te voren aanwezig zijn omdat je in de lounge kan niet het doel, dan is het meer zo kort mogelijk voor de vlucht aanwezig zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_164439201
quote:
11s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 12:06 schreef Yreal het volgende:
Iemand hier trouwens wel eens zo'n fith freedom vlucht gevlogen? Je kan bijv. Manchester naar Muchen vliegen met singapore airlines in een 777. Buss. class voor 265 euro. Lijkt me wel eens humor om eerlijk te zijn.
Ik wil dit :D

Waar kan ik het vinden en hoe werkt het?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164439316
Heb je bij Ryanair bij het inchecken ook de geboortedatum nodig? Ik ga nogal met een grote groep en moet kijken welke gegevens ik moet verzamelen

- naam
- type id
- nummer id
- verloopdatum id
pi_164439431
quote:
5s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 20:56 schreef Citizen.Erased het volgende:
Heb je bij Ryanair bij het inchecken ook de geboortedatum nodig? Ik ga nogal met een grote groep en moet kijken welke gegevens ik moet verzamelen

- naam
- type id
- nummer id
- verloopdatum id
Voornaam en achternaam zoals die in paspoort staat (eerste voornaam is voldoende)
Geboortedatum.

Klaar.

Of zie OP Ryan air topc :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164439613
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 20:58 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Voornaam en achternaam zoals die in paspoort staat (eerste voornaam is voldoende)
Geboortedatum.

Klaar.

Of zie OP Ryan air topc :)
Bedankt! Dan ga ik even gegevens verzamelen.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 11 augustus 2016 @ 21:08:03 #227
414785 sirdanilot
pi_164439904
Wat die fitfh freedom betreft: Vroeger vlogrn wij via London naar Sao Pauli, daar moest je in het vliegtuig wachten en die ging toen door naar Rio. Maar heb het dus niet apart gevlogen en het is al lang geleden.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_164441410
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 20:52 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik wil dit :D

Waar kan ik het vinden en hoe werkt het?
Je gaat naar een willekeurige engine, je typt in MAN - MUC en voila

http://goo.gl/q1e8hJ
pi_164441488
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 20:34 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Vraag is natuurlijk, is dit dan echt wel een business klasse ervaring op zo'n korte afstand.

Al kan ik het mij voorstellen als je ook vooraf de lounge ingaat en die normaliter niet ziet het een speciale ervaring kan zijn.
Ik moet zeggen dat een lounge voor mij alleen een meerwaarde heeft als er een douche gelegenheid is en ik op onmogelijke tijden moet vliegen, de lounge van Turkish Airlines in Istanbul was voor mij een uitkomst.
Maar als je wat vaker reist dan wordt het wat meer 'gewoon' en dan is uren van te voren aanwezig zijn omdat je in de lounge kan niet het doel, dan is het meer zo kort mogelijk voor de vlucht aanwezig zijn.
http://flight-report.com/(...)ester_MAN_Munich_MUC

Als ik het zo zie, heeft deze knul zich best vermaakt. Bijna al het plezier, behalve 10 uur duimen draaien op de vlucht en een paar duizend euro aftikken :P
pi_164442271
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:41 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je gaat naar een willekeurige engine, je typt in MAN - MUC en voila

http://goo.gl/q1e8hJ
O, ik dacht dat het een speciale deal was of zo :@

Die tweede optie in je link is wel lollig. Nachtje doorhalen in Barca (of checken of er goede bedden zijn in de lounge) en doorrr! _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164442578
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 22:02 schreef Cat22 het volgende:

[..]

O, ik dacht dat het een speciale deal was of zo :@

Die tweede optie in je link is wel lollig. Nachtje doorhalen in Barca (of checken of er goede bedden zijn in de lounge) en doorrr! _O-
Nog steeds een verdomd goede deal, minder dan de helft van lufthansa in een 737...

Maar goed, als dat een beetje je ding is, moet je eens kijken naar Aegean air vluchten. Daarvan kan je heel veel opties vinden om via griekenland door de eu te vliegen voor tientjes. Kan je nog star alliance gold mee halen ook.
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 00:45:14 #232
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_164448090
Ik heb met Qatar Airways een vlucht van minder dan een half uur gevlogen van Sofia naar Boekarest
Ook best een aparte ervaring
pi_164453188
Net online ingecheckt voor een vlucht binnen Europa, kan ik alleen een paspoortnummer opgeven terwijl ik liever alleen m'n ID meeneem :{ Gelukkig heb ik een paspoort, maar toch vaag.
Tap tap tap
pi_164453258
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 09:29 schreef CherryLips het volgende:
Net online ingecheckt voor een vlucht binnen Europa, kan ik alleen een paspoortnummer opgeven terwijl ik liever alleen m'n ID meeneem :{ Gelukkig heb ik een paspoort, maar toch vaag.
Bij welke vliegmaatschappij?
pi_164453287
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 09:33 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Bij welke vliegmaatschappij?
KLM
Tap tap tap
pi_164453341
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 09:35 schreef CherryLips het volgende:

[..]

KLM
Bizar, heb daar gewoon mijn ID-kaart nummer in kunnen voeren voorgaande keer dat ik daarmee vloog.
pi_164453520
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 09:38 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Bizar, heb daar gewoon mijn ID-kaart nummer in kunnen voeren voorgaande keer dat ik daarmee vloog.
Er was een drop-down menu, pijltje ernaast, maar hij stond al op paspoort en ik kon hem ook niet veranderen :{ Geen probleem, heb ook een paspoort, maar die past niet in m'n portemonnee :D Ik vind een ID altijd handiger.
Tap tap tap
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:49:22 #238
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_164453527
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 00:45 schreef MartijnUK het volgende:
Ik heb met Qatar Airways een vlucht van minder dan een half uur gevlogen van Sofia naar Boekarest
Ook best een aparte ervaring
Dat is/was een populaire vlucht voor mensen met een mileage run voor BA (Qatar als OneWorld partner), volgens mij zijn zowel Sofia als Boekarest een paar minuten langer dan een bepaalde tijd. Als een gevolg krijg je dan bij BA als ik het goed heb meer tier points en de prijzen voor die vlucht als open jaw zijn soms belachelijk laag, dus LHR-OTP-SOF-LHR. Gebruikten mensen dus om hun status te verlengen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_164453528
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 09:48 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Er was een drop-down menu, pijltje ernaast, maar hij stond al op paspoort en ik kon hem ook niet veranderen :{ Geen probleem, heb ook een paspoort, maar die past niet in m'n portemonnee :D Ik vind een ID altijd handiger.
Vreemd :D ik heb helemaal geen paspoort dus dan zou ik niet in kunnen checken als dat bij mij gebeurde :+
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:36:15 #240
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_164457567
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 09:49 schreef XL het volgende:

[..]

Dat is/was een populaire vlucht voor mensen met een mileage run voor BA (Qatar als OneWorld partner), volgens mij zijn zowel Sofia als Boekarest een paar minuten langer dan een bepaalde tijd. Als een gevolg krijg je dan bij BA als ik het goed heb meer tier points en de prijzen voor die vlucht als open jaw zijn soms belachelijk laag, dus LHR-OTP-SOF-LHR. Gebruikten mensen dus om hun status te verlengen.
Ja dat was precies wat ik heb gedaan. LHR-SOF-OTP-LHR. Kostte net iets meer dan £200 en ik behield mijn silver status daardoor :)

Vreemde route trouwens die Qatar, vlucht. Volgens mij vloog hij DOH-OTP-SOF-ATH
pi_164457685
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 11:08 schreef CherryLips het volgende:

[..]

M'n oude kleine koffertje had ik op een gegeven moment ook een gekleurde band gegeven. Het was een hard donkerblauw koffertje. Ik heb weleens de verkeerde van de band gehaald, dat ik hem neerzette en dacht 'nope', deze is niet van mij :@ Ik heb nu een knalroze koffer dus als iemand daarmee vandoor gaat kan ik of een reisgenoot hem meteen tackelen.
Dat lijkt me leuk om te zien. :P
pi_164457710
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 12:40 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat lijkt me leuk om te zien. :P
Mij ook. :D
pi_164489849
Ik heb speelgoed met een non removable LR44 alkaline batterij. Dit kan ik gewoon in de hand bagage doen of mag het misschien in checked bagage?
  Moderator zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:35:22 #244
45833 crew  Fogel
pi_164489937
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:30 schreef Troonwoord het volgende:
Ik heb speelgoed met een non removable LR44 alkaline batterij. Dit kan ik gewoon in de hand bagage doen of mag het misschien in checked bagage?
Zo'n minibatterij? Helemaal geen probleem om mee te nemen in het vliegtuig.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_164491550
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 13:35 schreef Fogel het volgende:

[..]

Zo'n minibatterij? Helemaal geen probleem om mee te nemen in het vliegtuig.
ja een knoopbatterij,
pi_164501911
Vraagje. Ik vlieg eigenijk alleen maar voor vakanties inclusief ruimbagage. Nu mag ik op aanhaken op de zakenreis met mijn beste vriendin en vlieg met SAS. Zij vliegt al eerder en ik heb nog nooit alleen gevlogen. :@.
Ik mag alleen handbagage meenemen, maar is zo'n trolley + een klein rugtasje een probleem? En voor de vrouwen onder ons, hoe ga ik dat nu doen met make-up? Hoef geen liters mee hoor, maar je mag natuurlijk niet veel vloeistof meenemen en mijn dagcrème zit toch echt niet in een 100ml potje. :').

Kan nergens vinden wat nu handig is en wat ik het beste wel/niet kan doen. Tips voor een groentje?
Karma is a fucking bitch.
pi_164502625
quote:
11s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 21:25 schreef MissLuna het volgende:
Vraagje. Ik vlieg eigenijk alleen maar voor vakanties inclusief ruimbagage. Nu mag ik op aanhaken op de zakenreis met mijn beste vriendin en vlieg met SAS. Zij vliegt al eerder en ik heb nog nooit alleen gevlogen. :@.
Ik mag alleen handbagage meenemen, maar is zo'n trolley + een klein rugtasje een probleem? En voor de vrouwen onder ons, hoe ga ik dat nu doen met make-up? Hoef geen liters mee hoor, maar je mag natuurlijk niet veel vloeistof meenemen en mijn dagcrème zit toch echt niet in een 100ml potje. :').

Kan nergens vinden wat nu handig is en wat ik het beste wel/niet kan doen. Tips voor een groentje?
Grootte handbagage: vast wel te vinden op de website van SAS. Of op je ticket.
Handcreme etc: koop een potje met schroefdeksel bij Kruidvat of zo en doe daar een kwakje dagcreme in.
Ook zo'n klein flesje voor je douchegel kopen (of zeep meenemen), etc.
In totaal mag je 1 liter aan vloeistof meenemen, en die liter moet verpakt zijn in losse containers van max. 100 ml. Al die losse containertjes (breed begrip, flesje mascara hoef je niet om te schenken) in een doorzichtige plastic hersluitbare zak. Kun je kopen op de luchthaven maar net zo goed en goedkoper zijn ziplockzakjes uit de supermarkt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164503335
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 21:44 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Grootte handbagage: vast wel te vinden op de website van SAS. Of op je ticket.
Handcreme etc: koop een potje met schroefdeksel bij Kruidvat of zo en doe daar een kwakje dagcreme in.
Ook zo'n klein flesje voor je douchegel kopen (of zeep meenemen), etc.
In totaal mag je 1 liter aan vloeistof meenemen, en die liter moet verpakt zijn in losse containers van max. 100 ml. Al die losse containertjes (breed begrip, flesje mascara hoef je niet om te schenken) in een doorzichtige plastic hersluitbare zak. Kun je kopen op de luchthaven maar net zo goed en goedkoper zijn ziplockzakjes uit de supermarkt.
De site van SAS gaf niet veel duidelijkheid, er staat alleen 'all passengers are allowed to bring a handbag or small laptop bag onboard for free.' Maar goed, een rugtas is geen handtas. En mijn dagelijkse handtas is veel groter dan een clutch, wat ook een handtas is. Geen idee wat ze verstaan onder handtas dus. :').

Wat betreft die potjes enzo, dat is eigenlijk wel een goed idee. Helemaal niet bij stilgestaan, thanks!
Karma is a fucking bitch.
pi_164505378
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 22:04 schreef MissLuna het volgende:

[..]

De site van SAS gaf niet veel duidelijkheid, er staat alleen 'all passengers are allowed to bring a handbag or small laptop bag onboard for free.' Maar goed, een rugtas is geen handtas. En mijn dagelijkse handtas is veel groter dan een clutch, wat ook een handtas is. Geen idee wat ze verstaan onder handtas dus. :').

Wat betreft die potjes enzo, dat is eigenlijk wel een goed idee. Helemaal niet bij stilgestaan, thanks!
gewoon een handtas mag zelfs bij wizz nog. Sas geeft niet echte veel fucks overigens, om je gerust te stellen

Handbagage is 55x40x23'
  Moderator zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:40:18 #250
45833 crew  Fogel
pi_164506827
Ik heb op mijn >100 vluchten met SAS de laatste paar jaar nog nooit meegemaakt dat ze zeurden over handbaggage. Heb vaak een laptoprugzak en een trolly bij me en dat is helemaal geen probleem.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_164507266
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 23:40 schreef Fogel het volgende:
Ik heb op mijn >100 vluchten met SAS de laatste paar jaar nog nooit meegemaakt dat ze zeurden over handbaggage. Heb vaak een laptoprugzak en een trolly bij me en dat is helemaal geen probleem.
laatsts keer zelf mijn boarding pass moeten scannen. Geen stewards interactie tot de koffie.
pi_164674599
Hoe strikt is de security met de 100 ml regel wbt deo op Schiphol?
Ik heb een verpakking waar 150 ml op staat die voor misschien nog 1/5 vol zit :)
pi_164674621
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 11:06 schreef WammesWaggel het volgende:
Hoe strikt is de security met de 100 ml regel wbt deo op Schiphol?
Ik heb een verpakking waar 150 ml op staat die voor misschien nog 1/5 vol zit :)
Die wordt eruit gevist. Het is niet van belang hoeveel er nog inzit.
  Moderator vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:08:20 #254
45833 crew  Fogel
pi_164674630
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 11:06 schreef WammesWaggel het volgende:
Hoe strikt is de security met de 100 ml regel wbt deo op Schiphol?
Ik heb een verpakking waar 150 ml op staat die voor misschien nog 1/5 vol zit :)
Die gaat gewoon de container in. Het gaat om het formaat van de verpakking, niet hoe vol het ding zit. En da's juist om discussies te voorkomen.
Maar als je het ding gewoon in he tas laat zitten zou het ook zomaar kunnen dat ze het ding niet eens zien.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:10:06 #255
54408 Parzival
Where it happens
pi_164674659
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 11:08 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maar als je het ding gewoon in he tas laat zitten zou het ook zomaar kunnen dat ze het ding niet eens zien.
ze zijn op schiphol behoordelijk pienter de laatste tijd.. mijn tas werd er tot dusver altijd uitgepikt.. geen idee waarom overigens.. en het was altijd okay.. waarschijnlijk de vele kabels..

maar dus hele kleine kans dat die 150ml mee gaat..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_164674701
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 11:10 schreef Parzival het volgende:

[..]

ze zijn op schiphol behoordelijk pienter de laatste tijd..
...
Is ook mijn ervaring. Een jaar of wat geleden hadden we 3 te grote flessen mee. Op de heenweg is er eentje uitgehaald, op de terugweg nog één :') Maar dat soort verhalen merk/hoor ik de laatste tijd niet meer.
pi_164674774
Dan ga ik zo wel even een mini deo halen, die zijn relatief gezien behoorlijk prijzig.
Maar goed, zin in de vakantie :)
  Moderator vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:20:42 #258
45833 crew  Fogel
pi_164674837
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 11:17 schreef WammesWaggel het volgende:
Dan ga ik zo wel even een mini deo halen, die zijn relatief gezien behoorlijk prijzig.
Maar goed, zin in de vakantie :)
Je kan ook gewoon bij aankomst wat kopen... Of baggage inchecken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:20:43 #259
54408 Parzival
Where it happens
pi_164674838
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 11:17 schreef WammesWaggel het volgende:

Maar goed, zin in de vakantie :)
ja.. ik moet ook weer eens boeken.. iemand ooit in Kerala geweest?
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_164678420
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 11:06 schreef WammesWaggel het volgende:
Hoe strikt is de security met de 100 ml regel wbt deo op Schiphol?
Ik heb een verpakking waar 150 ml op staat die voor misschien nog 1/5 vol zit :)
Gewoon even een roller pakken in plaats van een verstuiver, rollers zijn over het algemeen 75 ml .
pi_164680125
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 11:08 schreef Fogel het volgende:

[..]

Die gaat gewoon de container in. Het gaat om het formaat van de verpakking, niet hoe vol het ding zit. En da's juist om discussies te voorkomen.
Maar als je het ding gewoon in he tas laat zitten zou het ook zomaar kunnen dat ze het ding niet eens zien.
Inderdaad, ik kwam er een keer achter dat ze m'n tandpasta bij twee controles over het hoofd hadden gezien :{
Tap tap tap
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:57:40 #262
414785 sirdanilot
pi_164680338
Een trucje dat ik altijd uithaal bij dingen die net iets meer zijn dan 100 ml, is gewoon de maat ervanaf krassen met iets scherps. Dan kunnen ze niet vinden hoeveel erin zit en zeg ik '100'. Geloven ze 9 van de 10 x gewoon want die lui hebben ook stress :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_164680615
volgens mij is dat zonder meer op het niveau , zolang het in een transparant zip zakje zit, en het ziet er niet mega groot uit, gaat het door .
je moet net voorzichtig zijn met anderhalve liter flessen
pi_164680834
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 15:57 schreef sirdanilot het volgende:
Een trucje dat ik altijd uithaal bij dingen die net iets meer zijn dan 100 ml, is gewoon de maat ervanaf krassen met iets scherps. Dan kunnen ze niet vinden hoeveel erin zit en zeg ik '100'. Geloven ze 9 van de 10 x gewoon want die lui hebben ook stress :')
Wat zou meer stress opleveren: de twijfelgevallen teruggeven met het risico op een aanslag, of de twijfelgevallen in de container mikken die er toch al staat?
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:08 schreef Roger_ het volgende:
volgens mij is dat zonder meer op het niveau , zolang het in een transparant zip zakje zit, en het ziet er niet mega groot uit, gaat het door .
je moet net voorzichtig zijn met anderhalve liter flessen
De laatste paar keer keken ze alles minutieus na.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:28:59 #265
414785 sirdanilot
pi_164681241
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:15 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wat zou meer stress opleveren: de twijfelgevallen teruggeven met het risico op een aanslag, of de twijfelgevallen in de container mikken die er toch al staat?

[..]

De laatste paar keer keken ze alles minutieus na.
Heb nog nooit meegemaakt dat ze het hebben weggeflikkerd, zolang het maar samen met dingen die wél echt 150 ml zijn, in het plastic zakje zit.

En risico op een aanslag :') iedereen weet dat die vloeistof regels er zijn om het kopen van zaken in de duty free zone aan te moedigen en zodat de Low Cost Carriers (waarbij je geen ingecheckte baggage gratis krijgt) meer geld verdienen omdat mensen vloeistoffen mee willen nemen en dus ingecheckte baggage bijkopen.

Wanneer was de laatste keer dat er een aanslag was áchter de security? Volgens mij waren zowel Istanbul als Brussel in de check-in zone en niet achter security. Staan net zo veel mensen om neer te knallen namelijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_164681354
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:28 schreef sirdanilot het volgende:
Heb nog nooit meegemaakt dat ze het hebben weggeflikkerd, zolang het maar samen met dingen die wél echt 150 ml zijn, in het plastic zakje zit.
Ik wel degelijk, vorige maand nog.
quote:
En risico op een aanslag :') iedereen weet dat die vloeistof regels er zijn om het kopen van zaken in de duty free zone aan te moedigen en zodat de Low Cost Carriers (waarbij je geen ingecheckte baggage gratis krijgt) meer geld verdienen omdat mensen vloeistoffen mee willen nemen en dus ingecheckte baggage bijkopen.

Wanneer was de laatste keer dat er een aanslag was áchter de security? Volgens mij waren zowel Istanbul als Brussel in de check-in zone en niet achter security. Staan net zo veel mensen om neer te knallen namelijk.
Ik weet het, ik vind het ook onzin. 100ml nitroglycerine? Geen probleem ^O^ 101ml shampoo? TERRORIST!! :( :(
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:35:00 #267
414785 sirdanilot
pi_164681416
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:32 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik wel degelijk, vorige maand nog.

[..]

Ik weet het, ik vind het ook onzin. 100ml nitroglycerine? Geen probleem ^O^ 101ml shampoo? TERRORIST!! :( :(
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:32 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik wel degelijk, vorige maand nog.

[..]

Ik weet het, ik vind het ook onzin. 100ml nitroglycerine? Geen probleem ^O^ 101ml shampoo? TERRORIST!! :( :(
Misschien dat Schiphol strenger is dan eindhoven? Meestal als ik op schiphol vlieg doe ik toch alles in de ingecheckte baggage als ik die heb. Maar ja, iedereens ervaringen kunnen verschillen wat dit betreft, hangt net af van de controleur.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_164689561
100 ml nitroglycerine ziet er heel anders uit op de röntgen detectie als 100 ml shampoo. dat ze net die flesjes er uitvissen, dat is alleen maar om domme mensen gerust te stellen. (waaronder mensen van de TSA)

En dat je wordt benaderd als een terrorist, wat een onzin, ik heb een keer een leatherman in mijn bagage vergeten, er werd even "een groot mes" geroepen. En daarna hebben ik en haar collega naar het mes gezocht politie er bij. excuses gemaakt en complimenten dat ze wel erg attent zijn.
Allemaal reuze gezellig we misten alleen cake en koffie.

Ja voor wie direct op zijn pik getrapt is, en het ook nog belachelijk vind dat ze de 150 euro leatherman in beslag willen nemen of dat er nog 3 alternatieven zijn waardoor je hem als nog in je bezit mag houden.,,,,,,
pi_164742058
Een metalen sleutelketting zoals oa skaters wel hebben om hun sleutels aan hun broek te bevestigen, zou dat een probleem zijn voor de skjoerity?

Bagage in het ruim kost 30 euro extra dus dat doe ik liever niet :)
pi_164743873
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 20:08 schreef WammesWaggel het volgende:
Een metalen sleutelketting zoals oa skaters wel hebben om hun sleutels aan hun broek te bevestigen, zou dat een probleem zijn voor de skjoerity?

Bagage in het ruim kost 30 euro extra dus dat doe ik liever niet :)
nee. Maar je kan hem er toch gewoon even afhalen?
  Eindredactie Games zondag 21 augustus 2016 @ 21:13:13 #271
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_164744126
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 20:08 schreef WammesWaggel het volgende:
Een metalen sleutelketting zoals oa skaters wel hebben om hun sleutels aan hun broek te bevestigen, zou dat een probleem zijn voor de skjoerity?

behalve dat ze het heel graag willen weten als je zo'n ding bijvoorbeeld in je jaszak/tas houdt, ben ik de afgelopen 10 jaar nooit tegengehouden omdat ik een sleutelketting heb
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_164747543
Ja ik vreesde dat ze het wellicht als een wurgwapen zouden zien, in de VS waren ze jaren geleden zo streng dat ik mij vanalles in mijn hoofd haal.
pi_164748328
Kort vraagje.

Hoelang van te voren is het verstandig om op Rotterdam Airport te zijn. Vlucht op donderdagochtend 07:10 naar berlijn. Ik dacht er aan om rond 6u/5:45 op t vliegveld te zijn. Heb enkel handbagage bij dus ff security door en aansluiten en in de rij aan te sluiten bij de gate.

Nog nooit via Rotterdam gevlogen, dus weer niet hoe rap je er daar doorheen bent?

[ Bericht 13% gewijzigd door Gutz op 21-08-2016 23:07:07 ]
pi_164749848
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 23:02 schreef Gutz het volgende:
Kort vraagje.

Hoelang van te voren is het verstandig om op Rotterdam Airport te zijn. Vlucht op donderdagochtend 07:10 naar berlijn. Ik dacht er aan om rond 6u/5:45 op t vliegveld te zijn. Heb enkel handbagage bij dus ff security door en aansluiten en in de rij aan te sluiten bij de gate.

Nog nooit via Rotterdam gevlogen, dus weer niet hoe rap je er daar doorheen bent?
Als je echt alleen maar in de rij van de security hoeft is dat wel prima. Dus boarding pass enzo thuis doen.
pi_164757135
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 22:45 schreef WammesWaggel het volgende:
Ja ik vreesde dat ze het wellicht als een wurgwapen zouden zien, in de VS waren ze jaren geleden zo streng dat ik mij vanalles in mijn hoofd haal.
Hah, wow, nooit over nagedacht. :D Ik heb al dik tien jaar mijn portemonnee aan een ketting (ben geen skater maar ben die zooi een keer kwijtgeraakt en wil dat eigenlijk niet meer meemaken) en nog nooit problemen gehad met vliegen iig. Maar geef die TSA stakkers geen ideeën idd. :{
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 22 augustus 2016 @ 10:54:25 #276
62913 Blik
The one and Only!
pi_164757892
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:28 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Heb nog nooit meegemaakt dat ze het hebben weggeflikkerd, zolang het maar samen met dingen die wél echt 150 ml zijn, in het plastic zakje zit.
Ikzelf ook nog nooit omdat ik niks meeneem wat groter is, maar een collega wel. Een gelpot van 150 ml met nog maar een likje gel erin wordt er gewoon uitgehaald en weggegooid. En dan kunnen ze op Schiphol soms nog wel coulant zijn, maar probeer datzelfde in een regeltjes-land als Finland en je bent het sowieso kwijt
pi_164758440
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 10:54 schreef Blik het volgende:

[..]

Ikzelf ook nog nooit omdat ik niks meeneem wat groter is, maar een collega wel. Een gelpot van 150 ml met nog maar een likje gel erin wordt er gewoon uitgehaald en weggegooid. En dan kunnen ze op Schiphol soms nog wel coulant zijn, maar probeer datzelfde in een regeltjes-land als Finland en je bent het sowieso kwijt
Op Schiphol twijfelden ze zelfs al bij mijn verpakkingen van 100 ml of die niet te groot waren, die zijn dus behoorlijk alert erop.
  maandag 22 augustus 2016 @ 11:28:51 #278
62913 Blik
The one and Only!
pi_164758530
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 11:24 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Op Schiphol twijfelden ze zelfs al bij mijn verpakkingen van 100 ml of die niet te groot waren, die zijn dus behoorlijk alert erop.
Het is denk ik ook erg afhankelijk van de douanier, drukte en wat voor type reiziger je bent. Die collega van mij is er dus in Schiphol wel mee door de douanen gekomen, maar in Finland werd die er op de terugweg uitgepikt en werd het weggegooid
pi_164758743
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 10:54 schreef Blik het volgende:

[..]

Ikzelf ook nog nooit omdat ik niks meeneem wat groter is, maar een collega wel. Een gelpot van 150 ml met nog maar een likje gel erin wordt er gewoon uitgehaald en weggegooid. En dan kunnen ze op Schiphol soms nog wel coulant zijn, maar probeer datzelfde in een regeltjes-land als Finland en je bent het sowieso kwijt
Het verschilt echt per keer, in april deden ze op Schiphol niet moeilijk over m'n e-reader (hoefde hem niet uit m'n handtas te halen en aan te zetten) en m'n lippenbalsem, die hoefde niet in een apart zakje. Op de terugweg via Tokyo en Hong Kong ook niets over gehoord.
Vorige week op Schiphol: e-reader uit de tas en aanzetten, lippenbalsem in plastic zakje. London City hetzelfde.
Tap tap tap
  maandag 22 augustus 2016 @ 20:00:58 #280
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_164768649
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 11:28 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is denk ik ook erg afhankelijk van de douanier, drukte en wat voor type reiziger je bent. Die collega van mij is er dus in Schiphol wel mee door de douanen gekomen, maar in Finland werd die er op de terugweg uitgepikt en werd het weggegooid
Douane, beveiliging en immigratie zijn 3 verschillende organisaties...
  maandag 22 augustus 2016 @ 21:25:01 #281
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164771057
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:00 schreef airportmadness het volgende:

[..]

Douane, beveiliging en immigratie zijn 3 verschillende organisaties...
Tsja, tenenkrommend vaak, dat mensen dat verschil niet kennen en het te pas en te onpas doorelkaar gebruiken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 22 augustus 2016 @ 23:22:01 #282
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_164775008
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:28 schreef sirdanilot het volgende:
Wanneer was de laatste keer dat er een aanslag was áchter de security? Volgens mij waren zowel Istanbul als Brussel in de check-in zone en niet achter security. Staan net zo veel mensen om neer te knallen namelijk.
31 oktober 2015: bom in een cola blikje. 224 doden.

En van het toestel dat onlangs in de Middellandse Zee is verdwenen is ook nog steeds niet uitgesloten dat het door een bom naar beneden is gekomen.
So we just called him Fred
  maandag 22 augustus 2016 @ 23:23:06 #283
62913 Blik
The one and Only!
pi_164775047
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:00 schreef airportmadness het volgende:

[..]

Douane, beveiliging en immigratie zijn 3 verschillende organisaties...
Beveiliging dan in deze
pi_164775190
Niet op gokken te grote verpakkingen, zorgt alleen maar voor irritatie. En als je er een teveel irriteert kan je meekomen voor een complete set swaps van je spullen voor drugscontrole. Zolang je al die 100 milliliter verpakkingen ook keurig in dat zakje weet te wurmen heb je geen probleem. Hoe zit het eigenlijk met schiphol rond deze tijd? lange rijen voor de douane/controle? Vlieg vrijdag en wil er eigenlijk niet te vroeg zijn.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 00:22:56 #285
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_164776689
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 23:27 schreef mytec het volgende:
Niet op gokken te grote verpakkingen, zorgt alleen maar voor irritatie. En als je er een teveel irriteert kan je meekomen voor een complete set swaps van je spullen voor drugscontrole. Zolang je al die 100 milliliter verpakkingen ook keurig in dat zakje weet te wurmen heb je geen probleem. Hoe zit het eigenlijk met schiphol rond deze tijd? lange rijen voor de douane/controle? Vlieg vrijdag en wil er eigenlijk niet te vroeg zijn.
Hangt er vanaf hoe laat je vertrekt en waar naar toe?
pi_164778565
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 00:22 schreef airportmadness het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoe laat je vertrekt en waar naar toe?
rond 13 uur naar Italie dus geen extra gedoe alleen de eerste controle.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:43:29 #287
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_164782366
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 07:20 schreef mytec het volgende:

[..]

rond 13 uur naar Italie dus geen extra gedoe alleen de eerste controle.
Welke maatschappij? Als het easyJet is dan valt het wel mee vanaf de M-pier. Maar als je via vertrek 1 moet dan kan het best druk zijn.
pi_164793967
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:43 schreef airportmadness het volgende:

[..]

Welke maatschappij? Als het easyJet is dan valt het wel mee vanaf de M-pier. Maar als je via vertrek 1 moet dan kan het best druk zijn.
transavia, express geen easyjet genomen omdat er tijdens het boeken ook al stakingen waren. Denk wel departure 1 ( helemaal rechts boven). Denk dat ik maar op tijd weg ga en dan rustig aan doe, even wat eet en drink etc.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:28:03 #289
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_164796855
Op Schiphol heeft men op dit moment de opdracht om alle vloeistoffen die niet apart worden aangeboden aan een secondary security check te laten ondergaan.
Daarnaast heeft men op Schiphol machines in gebruik die zelf zakjes van vloeistoffen welke bij elkaar zit kan ontdekken en die gaan dan automatisch op de secondary lane.

Helemaal foutloos is het niet, als je niet al te veel en weinig inhoud in de verpakkingen hebt dan ontloopt deze de vloeistofcontrole mogelijk, maar als ze vol zitten dan is die kans klein. Als je een iets te grote verpakking hebt maar deze lijkt niet zo groot kan je juist beter je vloeistoffenzakje apart aanbieden. (Want de handmatige controle is over het algemeen wat vluchtig).

Overigens, dit is een maatregel op Schiphol welke van bovenaf wordt gedirigeerd en daar heeft de medewerker op de werkvloer niets over te zeggen, en heeft alles te maken dat Schiphol door het invoeren van de centrale security check een hoger algemeen veiligheidsniveau wil hanteren, net zoals bijvoorbeeld op luchthavens in het Verenigd Koninkrijk.
Daarnaast heb je ook EU maatregelen, bijvoorbeeld de laatste tijd vindt er ook controle plaats op explosieven, op random niveau dat handen en bij je buik monsters worden genomen die dan worden uitgelezen.
De machines welke men gebruikt kunnen zeker de gangbare explosieven opmerken maar een gedeelte van de laatste tijd gebruikte explosieven kan men niet traceren.

Het gedeelte secondary voor vloeistoffen heeft alles te maken met het feit dat men nogal vaak op de vingers is getikt dat bij controles door EU prima de vloeistoffen eruit gefilterd werden, maar dat daardoor andere zaken onopgemerkt bleven.
Gezien het niveau van de medewerkers, en dat is niet denigrerend bedoeld voor de medewerkers, kan je dan ook niet anders om vaste en strikte procedures toe te passen zodat de controle zoveel mogelijk geborgd blijft.
Op een Eindhoven speelt dit wat minder want deze luchthaven heeft een minder streng veiligheidsregime benodigd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_164802765
FFS zeg, aanscherping van die vloeistoffenbullshit? Paar jaar geleden werd er nog beloofd dat ze "binnenkort" weer normaal zouden gaan doen maar dat zit er nog niet echt in dus...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 09:04:23 #291
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164805740
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 00:20 schreef LintuxCx het volgende:
FFS zeg, aanscherping van die vloeistoffenbullshit? Paar jaar geleden werd er nog beloofd dat ze "binnenkort" weer normaal zouden gaan doen maar dat zit er nog niet echt in dus...
Het valt op Schiphol nogal mee hoor. Moet je eens op Heathrow komen. Daar mag je alle spullen uit een zelf meegebrachte ziplock zak standaard overladen in een door de security verstrekt miniscuul zakje. En wat daar niet in past mag zonder uitzondering zo de kliko in. Op Schiphol zijn zelfs twee ziplock zakken van onbekende afmeting nog geeneens een probleem.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator woensdag 24 augustus 2016 @ 09:09:29 #292
45833 crew  Fogel
pi_164805789
Je kan het eens zijn met de regels of niet, maar ze zijn wel heel erg duidelijk.
Dat de ene luchthaven de regels strak handhaaft en de ander niet maakt natuurlijk helemaal niks uit zolang je je aan de regels houdt. Als je de simpele regels niet wil begrijpen moet je gewoon niet raar opkijken als je spullen weggedonderd worden.

I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_164806628
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 09:09 schreef Fogel het volgende:
Je kan het eens zijn met de regels of niet, maar ze zijn wel heel erg duidelijk.
Ik heb het dan ook alleen maar over het feit dat het fucking stierenkak is dat je nu al bijna tien jaar geen flesje water mee op een vlucht mag nemen WANT ZOMG TERRORISME JWZ. :r :r :r
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 10:03:53 #294
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164806629
En toch heb ik de stellge indruk dat de op Schiphol van overheidswege verstrekte bags groter zijn dan die op LHR worden verstrekt want 1 liter ziplock zakken zoals je die in een kampeer winkel koopt, zijn echt groter. Maar Engelsen maken wel vaker hun eigen regels die niet Europees uniform zijn. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator woensdag 24 augustus 2016 @ 10:07:44 #295
45833 crew  Fogel
pi_164806705
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 10:03 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook alleen maar over het feit dat het fucking stierenkak is dat je nu al bijna tien jaar geen flesje water mee op een vlucht mag nemen WANT ZOMG TERRORISME JWZ. :r :r :r
Mag wel, zolang je die waterfles maar achter de security check koopt. Tegenwoordig staan ook op steeds meer vliegvelden drinkwaterkranen zodat je je eigen fles (die je leeg door de security check meeneemt) kan vullen.

Maar ik ben het met je eens dat het een stomme regel is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_164807220
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 10:07 schreef Fogel het volgende:

[..]

Mag wel, zolang je die waterfles maar achter de security check koopt. Tegenwoordig staan ook op steeds meer vliegvelden drinkwaterkranen zodat je je eigen fles (die je leeg door de security check meeneemt) kan vullen.

Maar ik ben het met je eens dat het een stomme regel is.
Je fles van minder dan 100 ml zeker of wil je de regels niet begrijpen? :')
  Moderator woensdag 24 augustus 2016 @ 10:35:02 #297
45833 crew  Fogel
pi_164807278
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 10:32 schreef MCH het volgende:

[..]

Je fles van minder dan 100 ml zeker of wil je de regels niet begrijpen? :')
Leeg maakt het niks uit als de fles meer dan 100ml kan bevatten. Ze maken er pas een probleem van als een fles van meer dan 100ml niet helemaal leeg is.
Het is allemaal niet zo moeilijk, echt niet.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_164807307
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 10:35 schreef Fogel het volgende:

[..]

Leeg maakt het niks uit als de fles meer dan 100ml kan bevatten. Ze maken er pas een probleem van als een fles van meer dan 100ml niet helemaal leeg is.
Het is allemaal niet zo moeilijk, echt niet.
Maar wel voor mensen die 1x per jaar of misschien nog wel minder vliegen. Je belerende toontje is nogal naar.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 10:56:48 #299
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_164807844
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 10:36 schreef MCH het volgende:

Je belerende toontje is nogal naar.
Pot, ketel
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_164808032
Off topic weg.

We hebben een feedback topic.

[ Bericht 88% gewijzigd door UIO_AMS op 24-08-2016 17:28:54 ]
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:02:13 #301
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_164815480
Off topic weg.

We hebben een feedback topic.

[ Bericht 89% gewijzigd door UIO_AMS op 24-08-2016 17:30:14 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')