Ons hoofdkantoor is niet in nederland, hier werken maar iets van 60 man.quote:Op zondag 24 juli 2016 12:18 schreef sirdanilot het volgende:
Sowieso ook niet echt handig om KLM te blacklisten, terwilj je bedrijf in Nederland is gevestigd Je bedrijf snijdt zichzelf zo ongeveer in de vingers zo.
Bordjes volgen he, het is net schiphol maar dan anders.quote:Op zondag 24 juli 2016 12:25 schreef Leonos het volgende:
Iemand ervaring met Frankfurt vliegveld?
Moet daar in twee uur overstappen naar de volgende vlucht. Nu al zenuwachtig
Ik ben er eens overgestapt vanuit de VS, anderhalf uur overstaptijd, riant gehaald.quote:Op zondag 24 juli 2016 12:25 schreef Leonos het volgende:
Iemand ervaring met Frankfurt vliegveld?
Moet daar in twee uur overstappen naar de volgende vlucht. Nu al zenuwachtig
Duurt ongeveer een uur (ruim gerekend !) van terminal naar terminal. Gewoon bordjes volgen je komt vanzelf waar je moet zijn. Je moet soms met zo een treintje, dat moest ik iig toen ik daar overstapte.quote:Op zondag 24 juli 2016 12:25 schreef Leonos het volgende:
Iemand ervaring met Frankfurt vliegveld?
Moet daar in twee uur overstappen naar de volgende vlucht. Nu al zenuwachtig
doe eens liefquote:Op zondag 24 juli 2016 12:32 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik ben er eens overgestapt vanuit de VS, anderhalf uur overstaptijd, riant gehaald.
Ja.quote:Op zondag 24 juli 2016 13:08 schreef Leonos het volgende:
En mijn koffer gaat gewoon automatisch mee toch?
Ik begreep er al weinig vanquote:Op zondag 24 juli 2016 13:10 schreef Roger_ het volgende:
[..]
ik was ff de verkeerde het quoten, sorry
moest die knorrepot boen jouw post zijn
Foute beoordeling gezien het voorafgaande aan mijn laatste opmerking die overigens slechts feiten bevat.quote:Op zondag 24 juli 2016 12:21 schreef liesje1979 het volgende:
Ja ho maar weer, kap eens met op de man spelen? En als je niet op een normale manier kan reageren, reageer je maar niet.
Hij is 24/7 bereikbaar, als wij onze aansluiting hebben gemist, hoeven we maar te bellen en het word meteen geregeld.quote:Op zondag 24 juli 2016 13:33 schreef sirdanilot het volgende:
Buddy laat je ons wel weten hoe je regiomanager de boel naar jouw wens geregeld heeft? Ben benieuwd.
En het is zondag vandaag, kun je vandaag wel belen uberhaupt?
Waarom bel je hem nu dan niet even? Kun je meteen posten hoe hij de boel heeft opgelost.. Tijd heb je zat aangezien je de boel hier aardig aan het onderspammen bent.quote:Op zondag 24 juli 2016 13:52 schreef Buddy_Vedder het volgende:
[..]
Hij is 24/7 bereikbaar, als wij onze aansluiting hebben gemist, hoeven we maar te bellen en het word meteen geregeld.
Voordeel van werken voor een multinational.
Lol, genieten dit! zit met plezier mee te lezenquote:Op zondag 24 juli 2016 14:14 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Waarom bel je hem nu dan niet even? Kun je meteen posten hoe hij de boel heeft opgelost.. Tijd heb je zat aangezien je de boel hier aardig aan het onderspammen bent.
Ik ben serieus benieuwd hoe je travel agent dit gaat oplossen voor je. Misschien vliegt hij wel met je mee en haalt hij personlijk je koffer op en checkt hem weer in voor je
Wasknijper mee voor op je neus.quote:Op zondag 24 juli 2016 16:59 schreef Roger_ het volgende:
hadden we het nog over wat nuttigs ? iemand ervaring met Air Namibia ? ik vlieg er in September mee van af Frankfurt.
Dennis wie? Nooit van gehoord.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:57 schreef Buddy_Vedder het volgende:
is er trouwens iemand die de filmpjes van dennis bunnik volgt?
Vind je het goed dat ik hem overdag lastig val? zo dringend is het nietquote:Op zondag 24 juli 2016 20:05 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dennis wie? Nooit van gehoord.
En geen update van je travel agent die 24 u per dag bereikbaar is en alles voor je oplost? Jammer zeg
Dennis bunnik is een te gekke hobby reispresentator die filmpjes maakt voor zijn reisbureau, op zijn persoonlijke kanaal beoordeeld hij de verschillende luchtvaartmaatschappijen en neemt hij ons mee in het vliegtuig tijdens de vlucht.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:05 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dennis wie? Nooit van gehoord.
En geen update van je travel agent die 24 u per dag bereikbaar is en alles voor je oplost? Jammer zeg
Nee die ken ik ik niet. Ik ga liever op eigen waarneming en ervaring af. En die verschillen niet zo heel veel op iets van ik denk 60 retours naar BKK, KUL, SIN en HKG. En binnen die waarneming waren de nootjes bij KLM wel erg lekker, alleen een beetje weinig. Oplossing: een pondspak Duyvis mee en dat te voorschijn halen wanneer de medereizigers op dezelfde rij meewarig in hun lege zakje zitten te staren. Reacties zijn priceless, zeker wanneer je vantevoren om een leeg bekertje gevraagd heb. Zo doen 1 of 2 meegebrachte DeliFrance stokbroodjes de omstanders ook verzuchten tot "had ik hier ook maar aan gedacht". En dat iedere keer weer hé, behalve bij Turkish die twee uitstekende maaltijden aan boord serveert.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:12 schreef Buddy_Vedder het volgende:
[..]
Dennis bunnik is een te gekke hobby reispresentator die filmpjes maakt voor zijn reisbureau, op zijn persoonlijke kanaal beoordeeld hij de verschillende luchtvaartmaatschappijen en neemt hij ons mee in het vliegtuig tijdens de vlucht.
https://m.youtube.com/channel/UCQrk97MBH6DToctKRfQJcNQ Ik zou ze toch eens bekijken, je hoeft er niks mee te doen maar het is wel leuk kijkvoer.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee die ken ik ik niet. Ik ga liever op eigen waarneming en ervaring af. En die verschillen niet zo heel veel op iets van ik denk 60 retours naar BKK, KUL, SIN en HKG. En binnen die waarneming waren de nootjes bij KLM wel erg lekker, alleen een beetje weinig. Oplossing: een pondspak Duyvis mee en dat te voorschijn halen wanneer de medereizigers op dezelfde rij meewarig in hun lege zakje zitten te staren. Reacties zijn priceless, zeker wanneer je vantevoren om een leeg bekertje gevraagd heb. Zo doen 1 of 2 meegebrachte DeliFrance stokbroodjes de omstanders ook verzuchten tot "had ik hier ook maar aan gedacht". En dat iedere keer weer hé, behalve bij Turkish die twee uitstekende maaltijden aan boord serveert.
Zie het helemaal voor me: Henk, Ria en de kids met een zak kleffe voorgesmeerde bolletjes kaas en pak Sultana's in het vliegtuigquote:Op zondag 24 juli 2016 20:45 schreef Buddy_Vedder het volgende:
[..]
https://m.youtube.com/channel/UCQrk97MBH6DToctKRfQJcNQ Ik zou ze toch eens bekijken, je hoeft er niks mee te doen maar het is wel leuk kijkvoer.
Tja je eigen voedsel meenemen, priceless tegenover andere reizigers maar ook een beetje goedkoop, transavia achtig idee.
Kan je lullen wat je wil, maar na dat schrale broodje kaas wil ik gewoon nog even door kunnen eten.quote:Op zondag 24 juli 2016 22:18 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
Zie het helemaal voor me: Henk, Ria en de kids met een zak kleffe voorgesmeerde bolletjes kaas en pak Sultana's in het vliegtuig
Dat ook. Van die lui die met punten een first class emirates hebben geregeld en dan kritisch doen.quote:Op zondag 24 juli 2016 22:50 schreef Roger_ het volgende:
ik kan niet echt warm of koud worden, van businessclass reviews
zeker niet in deze discussie, als je business class boekt, en dan hier een beetje loopt te miepen over het door labellen van bagage, dan neem ik de persoon niet echt serieus.
Je mag toch geen voer meenemen door de douane?quote:Op zondag 24 juli 2016 20:41 schreef buzz1291 het volgende:
oen 1 of 2 meegebrachte DeliFrance stokbroodjes de omstanders ook verzuchten tot "had ik hier ook maar aan gedacht". En dat iedere keer weer hé, behalve bij Turkish die twee uitstekende maaltijden aan boord serveert.
Natuurlijk wel. Vloeistuf is verboden.quote:Op zondag 24 juli 2016 22:57 schreef Leonos het volgende:
[..]
Je mag toch geen voer meenemen door de douane?
Door de douane? Op Schiphol bedoel je? Nou daar zie je bij vertrek echt geen douane hoor. Slechts security en marechaussee. Wat je in SIN of BKK wel of niet mag invoeren weet ik niet precies maar zeker in SIN kijken ze niet zo nauw naar de bagage van buitenlanders. Ooit moest echt alles door de scanner vlak voor de uitgang en in mijn handbagage zat een slof sigaretten voor een lokale collega. Toen dacht ik echt de lul te zijn want die mag je helemaal niet invoeren. Maar geen commentaar en kon zo doorlopen. Doe ik nu dus nooit meer. Neem wel altijd stroopwafels en drop mee om uit te delen, en dat is geen enkel probleem.quote:Op zondag 24 juli 2016 22:57 schreef Leonos het volgende:
[..]
Je mag toch geen voer meenemen door de douane?
Haha, ik zat ooit eens op een KLM vlucht naar EWR en in de rij naast me een stel die een grote blauwe tas van Appie te voorschijn haalden en daar de hele 7,5 uur duurdende trip uit zaten te kanen. Inderdaad, witte bolletjes en krentebollen en meer van dat soort spul. Staan we bij de immigration en dat stel dus voor me, vraagt die officer wat er in die tas zit... Uhhhh bread. Sorry sir but you cannot take that through customs. Die gezichten..... alsof ze in Amerika geen brood verkopen.quote:Op zondag 24 juli 2016 22:18 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
Zie het helemaal voor me: Henk, Ria en de kids met een zak kleffe voorgesmeerde bolletjes kaas en pak Sultana's in het vliegtuig
Op intercontinentale vluchten zie ik normaal nooit de noodzaak om eigen eten mee te brengen en kan ik prima vooruit met wat de maatschappij aanlevert. Enige uitzondering was toen ik onlangs met Icelandair vloog die, in Economy, ook bij vluchten naar de VS en Canada uitsluitend tegen betaling eten serveren. Hoewel ik dat nog steeds wat vreemd vind, gaven ze dat vooraf gelukkig wel heel duidelijk aan.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee die ken ik ik niet. Ik ga liever op eigen waarneming en ervaring af. En die verschillen niet zo heel veel op iets van ik denk 60 retours naar BKK, KUL, SIN en HKG. En binnen die waarneming waren de nootjes bij KLM wel erg lekker, alleen een beetje weinig. Oplossing: een pondspak Duyvis mee en dat te voorschijn halen wanneer de medereizigers op dezelfde rij meewarig in hun lege zakje zitten te staren. Reacties zijn priceless, zeker wanneer je vantevoren om een leeg bekertje gevraagd heb. Zo doen 1 of 2 meegebrachte DeliFrance stokbroodjes de omstanders ook verzuchten tot "had ik hier ook maar aan gedacht". En dat iedere keer weer hé, behalve bij Turkish die twee uitstekende maaltijden aan boord serveert.
Bij de douane mag je alles mee het land uit nemen, alleen bij het land inkomen kunnen ze wat kritisch zijn afhankelijk van het land waar je op dat moment vandaan komt, als je überhaupt al gecontrolleerd wordt.quote:Op zondag 24 juli 2016 22:57 schreef Leonos het volgende:
Je mag toch geen voer meenemen door de douane?
Vlieg regelmatig met China Eastern (domestic only) - minder goed dan Hainan arilines of Air China, maar beter dan China Southern...quote:Op zondag 24 juli 2016 20:34 schreef opperkleurder het volgende:
Iemand recent gevlogen met China Eastern (liefst vanuit Amsterdam). Is het te doen? Ik vlieg er eind september mee.
bronquote:Last Update: 2016-07-24 19:14:49 GMT
A China Eastern Airlines Airbus A330-200, registration B-5936 performing flight MU-771 from Shanghai Pudong (China) to Amsterdam (Netherlands), was descending towards Amsterdam when the crew needed to shut the right hand engine (Trent 772) down. The aircraft continued for a safe landing on Amsterdam's runway 36R.
The return flight MU-772 was cancelled.
The aircraft is still on the ground in Amsterdam about 52 hours after landing.
Als je pakketje qua afmetingen en gewicht voldoet aan de eisen is het geen probleem.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:13 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Weet iemand wat er gebeurd als je bij Wizz of Ryanair met zo'n backpack aan komt zetten ter handbage?
[ afbeelding ]
Het is natuurlijk groter dan de toegestane maat, maar wat nou als je 'm maar halfvol hebt zitten en bij elkaar pakt tot een pakketje wat wel voldoet aan de maten?
Ze hebben gewoon afmetingen qua eisen. Vaak staat er ook zo'n bakje waar je je tas in kan doen. Waarschijnlijk dus te groot - maar op de sites kan je dit vinden.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:13 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Weet iemand wat er gebeurd als je bij Wizz of Ryanair met zo'n backpack aan komt zetten ter handbage?
[ afbeelding ]
Het is natuurlijk groter dan de toegestane maat, maar wat nou als je 'm maar halfvol hebt zitten en bij elkaar pakt tot een pakketje wat wel voldoet aan de maten?
Heb je de vluchten al gevlogen of nog niet?quote:Op maandag 25 juli 2016 08:28 schreef Landgeld het volgende:
Ik heb vliegtickets geboekt via vliegtickets.nl
O.a. een vlucht met Lufthansa. Weten jullie of het mogelijk is om met terugwerkende kracht de Miles&More punten te krijgen hiervoor?
Gewoon proberen dan. Ik wens je veel succes maar denk dat wanneer ze al bij de check-in geen commentaar hebben, die nerds bij de vliegtuigtrap die blijkbaar op commissie of premie basis werken, je er alsnog wel uit zullen pikken gezien de minimale en exceptionele maten die Wizz voor handbagage hanteert. En RyanAir.... Weet je dat RyanAir het op Budapest een hele tijd flikte om een bord bij de ingang van de taxfree shop te hebben met de opmerking dat aangekochte Taxfree artikelen in de handbagage moesten passen en anders alsnog tegen betaling als ruim bagage mee moesten. Achterlijke gekken.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:13 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Weet iemand wat er gebeurd als je bij Wizz of Ryanair met zo'n backpack aan komt zetten ter handbage?
[ afbeelding ]
Het is natuurlijk groter dan de toegestane maat, maar wat nou als je 'm maar halfvol hebt zitten en bij elkaar pakt tot een pakketje wat wel voldoet aan de maten?
Wanneer je lid van die M&M club bent kun je ook achteraf claimen. Wanneer geen lid én nog niet vertrokken, kun je alsnog lid worden en je nummer bij het inchecken opgeven.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:28 schreef Landgeld het volgende:
Ik heb vliegtickets geboekt via vliegtickets.nl
O.a. een vlucht met Lufthansa. Weten jullie of het mogelijk is om met terugwerkende kracht de Miles&More punten te krijgen hiervoor?
En Buddy, heeft de Travel Manager alle doorverbindingen en doorlabeling van de bagage in middels al naar volle tevredenheid geregeld?quote:Op zondag 24 juli 2016 20:45 schreef Buddy_Vedder het volgende:
ja je eigen voedsel meenemen, priceless tegenover andere reizigers maar ook een beetje goedkoop, transavia achtig idee.
Maar als het in elkaar gepropte pakket gewoon past? Desnoods gooi je het in een plastic tas zodat ze niet kunnen zeuren over het uiterlijk.quote:Op maandag 25 juli 2016 10:46 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon afmetingen qua eisen. Vaak staat er ook zo'n bakje waar je je tas in kan doen. Waarschijnlijk dus te groot - maar op de sites kan je dit vinden.
Inderdaad. Door het frame gaat zo´n tas er waarschijnlijk niet in passen. Wel eens mensen met een 40L als handbagage gezien maar alleen bij gewone maatschappijenquote:Op maandag 25 juli 2016 18:11 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Maar als het in elkaar gepropte pakket gewoon past? Desnoods gooi je het in een plastic tas zodat ze niet kunnen zeuren over het uiterlijk.
Alleen vraag ik me wel af of je een backpack met frame zo klein kunt maken. Frame buigt niet en te groot is te groot.
Regelmatig iemand tegengekomen met zo,n tas en elke keer verbaas ik me weer dat ze zo mee mogen. Bij Transavia nam dat ding een hele bovenbak voor 3 rijen stoelen in beslag. Bij budget maatschappijen is het trouwens altijd maar gokken, met kleinere bagage kan je daar al gedonder hebben. Beter is om dit van te voren goed te checken en na te vragen bij de maatschappij.quote:Op maandag 25 juli 2016 18:48 schreef miro86 het volgende:
[..]
Inderdaad. Door het frame gaat zo´n tas er waarschijnlijk niet in passen. Wel eens mensen met een 40L als handbagage gezien maar alleen bij gewone maatschappijen
Bij veel maatschappijen kan dat, maar dan moet je wel een veel duurder ticket kopen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 09:12 schreef Landgeld het volgende:
Zijn er eigenlijk airlines waar je kosteloos je vlucht kan wijzigen?
Zelf wil ik mijn geboekte vlucht bij Lufthansa via online-bookingsmodule een dag verzetten (dag later). Ik zie alleen dat dit zo'n 100-150 euro kost.
Goedkope tickets kunnen doorgaans uitsluitend kosteloos worden gewijzigd of geannuleerd als er iets wijzigt aan de vlucht, bijvoorbeeld vertrektijd of overstap.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 09:12 schreef Landgeld het volgende:
Zijn er eigenlijk airlines waar je kosteloos je vlucht kan wijzigen?
Het mogen omboeken van een ticket uit een goedkope boekingsklasse is natuurlijk een wassen neus. Indien van toepassing zijn er ineens geen goedkope stoelen meer voorradig, en kom je dus in een duurdere boekingsklasse terecht. Nog afgezien van de vaste fee die je moet betalen. Het zou me niets verbazen wanneer dat prijsopdrijven van de laagste boekingsklasse gewoon standaard in de software zit ingebakken. Gewoon de goedkoopste klassen niet aanbieden. Prima verdienmodel dus.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 09:12 schreef Landgeld het volgende:
Zijn er eigenlijk airlines waar je kosteloos je vlucht kan wijzigen?
Zelf wil ik mijn geboekte vlucht bij Lufthansa via online-bookingsmodule een dag verzetten (dag later). Ik zie alleen dat dit zo'n 100-150 euro kost.
Hangt van je boekingsklasse af.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:58 schreef Landgeld het volgende:
Tja, sat is betaalbaar. bij Lufthansa, KLM, TA kost het zo 100-150 euro voor een wijziging van vertrek of aankomstdag.
klopt. Goedkoopste boekingsklasse zijn dit soort wijzigingen het duurstquote:
Oh Wizz Air? Hahahahaquote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:18 schreef dontpickme het volgende:
Ik ga maandag 10 augustus met een paar vrienden naar Boedapest, de 18e is de terugvlucht, beide via Wizz Air met z'n allen in een boeking gedaan.
Nu heb ik echter een tentamen gefaald wat op de 17e herkanst wordt... dus de 16e moet ik terug vliegen. Is het mogelijk om alleen het returnticket wat op mijn naam staat te wijzigen?
Alvast bedankt.
Ik vind business plus sowieso wel een heerlijk ironisch gekozen naam bij budgetmaatschappijen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:33 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Neem iig aan dat je gewoon een normaal ticket hebt en geen business plus, dan.
Wijzigingen kan mogelijk tegen een wijzigingsfee en verschil in tarief.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:18 schreef dontpickme het volgende:
Ik ga maandag 10 augustus met een paar vrienden naar Boedapest, de 18e is de terugvlucht, beide via Wizz Air met z'n allen in een boeking gedaan.
Nu heb ik echter een tentamen gefaald wat op de 17e herkanst wordt... dus de 16e moet ik terug vliegen. Is het mogelijk om alleen het returnticket wat op mijn naam staat te wijzigen?
Alvast bedankt.
Of als het echt heel duur is gewoon lekker met klm naar schiphol (aangenomen dat je daar dichterbij woont dan eindhoven natuurlijk)quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wijzigingen kan mogelijk tegen een wijzigingsfee en verschil in tarief.
Dus het is verstandiger om een nieuw ticket te boeken. Dat is overigens niet goedkoop terug in die periode, heen geven ze de vluchten voor een grijpstuiver weg, terug naar Eindhoven is dat niet het geval.
Je zou eventueel iets kunnen met Ryanair naar Charleroi...
Dan zou ik ook zeker nog ff kijken naar een retour BUD-AMS over het vogende weekend heen. Want uit ervaring zijn enkele reizen bij KLM meestal slechts in de duurste boekingsklasse te boeken, en dat is doorgaans veel duurder dan een goedkoop retour.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 23:20 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Of als het echt heel duur is gewoon lekker met klm naar schiphol (aangenomen dat je daar dichterbij woont dan eindhoven natuurlijk)
Het is dus op 4 Nov om 12:15 AM. Dus ja, dat is de nacht van donderdag op vrijdag.quote:Op woensdag 27 juli 2016 17:40 schreef TN-FR het volgende:
Ik heb een ticket en nu twijfel ik even over de vertrekdatum en wilde zeker weten of het klopt. Ik heb een vlucht op 4 nov vanaf jakarta om 00.15 uur. Dit betekent dus de nacht van donderdag op vrijdag toch?
Thanks voor de bevestiging!quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het is dus op 4 Nov om 12:15 AM. Dus ja, dat is de nacht van donderdag op vrijdag.
Retour boeken is dan het devies, de enige uitzondering die ik zo weet is de route Istanbul - Amsterdam (of vice versa) daar is KLM tegenwoordig overgegaan tot het aanbieden van aantrekkelijk geprijsde enkele reis tickets.quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dan zou ik ook zeker nog ff kijken naar een retour BUD-AMS over het vogende weekend heen. Want uit ervaring zijn enkele reizen bij KLM meestal slechts in de duurste boekingsklasse te boeken, en dat is doorgaans veel duurder dan een goedkoop retour.
Die reis kun je je besparen. Google even een agent voor een soort van invitatie, kost iets van 18 euro waarbij je opgeeft de datum en port of entry, mits je vliegt uiteraard, en dan kun je ter plekke 45 dollar aftikken voor een 30 dagen plakplaatje in je paspoort. Beetje omslachtig maar zo werkt het nu eenmaal.quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:12 schreef relativity het volgende:
Iemand een tip m.b.t. een visum voor Vietnam?
Ga volgende maand. Maar moet dus langs de ambassade in Den Haag?
Ik woon in Limburg :/
Je koopt in principe een ander product. Aan elke boekingklasse zitten bepaalde restricties verbonden, bijv. extra kosten bij omboeken of alleen te boeken meer dan 30 dagen voordat de vlucht vertrekt.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat die verschillende classes zijn met tickets uit bijvoorbeeld economy class. Wil bij garuda bijbetalen om nu alvast stoelen te reserveren maar omdat ik S klasse ticket heb mag ik dat alleen 24 uur van tevoren
Ik heb die info dus van FOX reizen en die vertelde mij dus dat stoelen reserveren niet mogelijk is. Bel ik gister Garuda vertellen ze me dat het geen enkel probleem is. Is inderdaad een promoticket maar ¤60 pp enkele reis kost het vastleggen. Garuda vertelde me dat gezien ik 15 oktober vertrek het heel bijzonder zou zijn als er 24 uur van tevoren (gratis) geen plekken naast elkaar beschikbaar zijn ivm rustige periode.quote:Op donderdag 28 juli 2016 06:01 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Je koopt in principe een ander product. Aan elke boekingklasse zitten bepaalde restricties verbonden, bijv. extra kosten bij omboeken of alleen te boeken meer dan 30 dagen voordat de vlucht vertrekt.
Dit is een fundamenteel onderdeel van revenue management en hoe maatschappijen hun omzet maximaliseren met de stoelen die ze hebben. Uiteraard betekent dat ook dat je op drukke vluchten alleen duurdere klassen kan boeken, aangezien een maatschappij zich anders in de voet schiet en te goedkoop zou verkopen.
Veel mensen realiseren zich de verschillen tussen de producten echter niet, of eigenlijk geven ze er niks om, omdat een heel groot deel alleen prijs-georienteerd is tegenwoordig. Daarnaast is het van veel maatschappijen een bewuste keuze om het ticket en extra's (ancillaries) te splitsen: deels zodat er goedkopere tarieven voor de vluchten kunnen worden geadverteerd, maar ook omdat je op die manier de vlucht meer kunt aanpassen op basis van de wensen van een individu.
Waar S-class zit in de structuur van Garuda is lastig te zeggen, elke maatschappij bepaalt z'n eigen hierarchie van boekingklassen. Aangezien ze voor een wijziging geld vragen zal je echter een promo / saver ticket hebben hoogst waarschijnlijk.
Ik ben overigens erg benieuwd naar Garuda, binnenkort maar eens met ze vliegen. Van blacklisted in de EU naar een van de 5-star airlines van IATA en 'best crew' volgens Skytrax in 15 jaar tijd is aardig knap.
Ik vloog met garuda 2 jaar geleden eind oktober en had een lagere promoklasse, kon pas 12 uur van te voren inchecken. Dat was geen probleem. Ik vloog alleen, zag toen nog plekken voor 2 personenquote:Op donderdag 28 juli 2016 07:10 schreef admiraal_anaal het volgende:
In principe zijn de kosten voor deze keer niet zo erg. Vliegtickets en verblijf incl zakgeld wordt volledig betaald dus dan zouden dit mijn enige kosten zijn. Maarja geef liever 240 euro uit ter plaatse als garuda ook aangeeft dat dat geen enkel probleem moet zijn met 24 uur inchecken van tevoren
Oke, bedankt. Dus gewoon zo''n visa via een agent aanshaffen en daar ter plekke?quote:Op woensdag 27 juli 2016 23:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die reis kun je je besparen. Google even een agent voor een soort van invitatie, kost iets van 18 euro waarbij je opgeeft de datum en port of entry, mits je vliegt uiteraard, en dan kun je ter plekke 45 dollar aftikken voor een 30 dagen plakplaatje in je paspoort. Beetje omslachtig maar zo werkt het nu eenmaal.
Indien je niet direct vliegt, kun je ook in bv KUL of BKK een visum aanvragen, zonder spoedbehandeling ben je dan wel je paspoort 2 dagen kwijt. Zal iets goedkoper zijn dan de eerste procedure.
Ja, die neem ik altijd van Amsterdam naar Hong Kong. Grotere verbetering t.o.v. de vorige alleen is het voetbankje nét te klein en lijkt het schot tussen de stoelen regelrecht uit een oorlog te komen.quote:Op donderdag 28 juli 2016 22:55 schreef lichtknopje het volgende:
Iemand ervaring met de new World business class van KLM? Ik vlieg in september naar Johannesburg en kijk er enorm naar uit. Het is een zakelijke reis en de werkgever heeft business class geboekt.
Kun je echt zo lekker slapen in die stoelen en uitgerust het vliegtuig uit lopen?
In Cambodja kan het ook, handig als je toch Pnomh Penh of Angkor aan het bezoeken bentquote:Op woensdag 27 juli 2016 23:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die reis kun je je besparen. Google even een agent voor een soort van invitatie, kost iets van 18 euro waarbij je opgeeft de datum en port of entry, mits je vliegt uiteraard, en dan kun je ter plekke 45 dollar aftikken voor een 30 dagen plakplaatje in je paspoort. Beetje omslachtig maar zo werkt het nu eenmaal.
Indien je niet direct vliegt, kun je ook in bv KUL of BKK een visum aanvragen, zonder spoedbehandeling ben je dan wel je paspoort 2 dagen kwijt. Zal iets goedkoper zijn dan de eerste procedure.
Afhankelijk van de reden van vertraging heb je er misschien recht op.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 08:46 schreef tompsv18 het volgende:
Gister een vlucht gehad van Boedapest naar Eindhoven met Wizzair. Zou om 15:05 vertrekken vanaf Boedapest, maar dat werd uiteindelijk pas 19:05. Bij 3u+ vertraging heb je toch recht op een compensatie?
Vlucht daarvoor van Wizzair uit Italie naar Boedapest had problemen door het slechte weer daar, dat vliegtuig werd gebruikt voor Boedapest - Eindhoven.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:13 schreef XL het volgende:
[..]
Afhankelijk van de reden van vertraging heb je er misschien recht op.
Dat lijkt me wel gezien de vertragingen gisteren op BUD. Aan het weer in BUD of EIN heeft het niet gelegen en de meeste vluchten die om die tijd moesten vertrekken, vertrokken gewoon. Succes met de claim bij de LCC ratjes.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 08:46 schreef tompsv18 het volgende:
Gister een vlucht gehad van Boedapest naar Eindhoven met Wizzair. Zou om 15:05 vertrekken vanaf Boedapest, maar dat werd uiteindelijk pas 19:05. Bij 3u+ vertraging heb je toch recht op een compensatie?
Zeker, google maar even en je vindt ontelbare sites waar je een korte checklist kunt invullen en dan gaan zij achter de compensatie aan voor een deel van het bedrag.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 08:46 schreef tompsv18 het volgende:
Gister een vlucht gehad van Boedapest naar Eindhoven met Wizzair. Zou om 15:05 vertrekken vanaf Boedapest, maar dat werd uiteindelijk pas 19:05. Bij 3u+ vertraging heb je toch recht op een compensatie?
voor zover ik weet gaat het om aankomsttijd. Daar ook 3 uur vertraging?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 08:46 schreef tompsv18 het volgende:
Gister een vlucht gehad van Boedapest naar Eindhoven met Wizzair. Zou om 15:05 vertrekken vanaf Boedapest, maar dat werd uiteindelijk pas 19:05. Bij 3u+ vertraging heb je toch recht op een compensatie?
Ja dus. Zouden om 17:05 aan moeten komen in Eindhoven, maar dat werd 20:50 uur.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
voor zover ik weet gaat het om aankomsttijd. Daar ook 3 uur vertraging?
Heb die compensatie een paar weken terug nog gehad van Transavia. Je hebt recht op 250 pp. Ik had ze gewoon gemaild. Ze gingen daar meteen mee akkoord.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 08:46 schreef tompsv18 het volgende:
Gister een vlucht gehad van Boedapest naar Eindhoven met Wizzair. Zou om 15:05 vertrekken vanaf Boedapest, maar dat werd uiteindelijk pas 19:05. Bij 3u+ vertraging heb je toch recht op een compensatie?
Transavia is wel wat chiquer wat dat betreft.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Heb die compensatie een paar weken terug nog gehad van Transavia. Je hebt recht op 250 pp. Ik had ze gewoon gemaild. Ze gingen daar meteen mee akkoord.
Mits >2u zou het goed moeten zijn. Het is een vlucht van <1500kmquote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
voor zover ik weet gaat het om aankomsttijd. Daar ook 3 uur vertraging?
Hier is jurispundetie over geloof ik. In dit geval is het probleem dat Wizz Air geen vliegtuig beschikbaar had in Budapest toen tompsv18 moest vertrekken. Het weer in Budapest, Eindhoven en daartussen was niet het probleem.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:54 schreef XL het volgende:
Extreem weer kan een geldige reden voor overmacht zijn.
Bij klm gaan ze echt niet bij de gate met een meetlint staan. Je mag volgens mij 2 stukken meenemen.quote:Op zondag 31 juli 2016 22:36 schreef WammesWaggel het volgende:
Vraagje,
Ik vlieg met de KLM binnenkort en mag daar handbagage meenemen met als max formaat 55x35x25.
Als ik nu een sporttas meeneem die opzich groter is maar helemaal niet voor de helft vol zit en dus half opgevouwen kan worden zou men die tas dan wel toelaten?
Ik ben dus niet de enige die dat debiel vindt. Minder meenemen betekent meer beenruimte inleveren, zo krom.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:57 schreef ozzietukker het volgende:
KLM zal wel een labeltje om je sporttas willen plakken tegenwoordig. Zodat ik in theorie, als ik dat labeltje van een bepaalde kleur zou laten zitten, gedwongen wordt om mijn relatief kleine bagage onder de stoel voor mij te zetten, en zodoende mijn beenruimte inperken terwijl degene met een groot label de bagagebakken boven mij vol zouden kunnen zetten en geen beperking in beenruimte hebben.
gewoon status hebben en dus altijd vroeg het vliegtuig inlopen, nooit issues mee gehad. En mocht ik een label krijgen dan is die direct er weer af zodra ik de sluis inwandelquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 01:54 schreef LintuxCx het volgende:
Vandaar altijd bij de uitgang zitten. Enige kutte is als je niet op tijd bij je stoel aankomt en alle rolkoffer-josti's hun troep al boven jouw stoelen gestald hebben.
Gelukkig houdt BA de vakken boven de uitgang vaak dicht en zo gereserveerd voor de personen die daar ook werkelijk zitten. Scheelt weer een ergernis.
Tip, die label gaat er zeker af, want het laatste wat ik wil is dat KLM op basis van kleur eenvoudig scheiding kan maken in een vliegtuig met het risico dat de tas alsnog voor mij zou belanden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:20 schreef Blik het volgende:
[..]
gewoon status hebben en dus altijd vroeg het vliegtuig inlopen, nooit issues mee gehad. En mocht ik een label krijgen dan is die direct er weer af zodra ik de sluis inwandel
Dat dus! De enige plek waar ik dat meemaak is wanneer ik bagage incheck in Budapest. Dan moet er persé zo'n geel labeltje om de handbagage. Die is er dus al af voordat ik bij de betaalautomaat van de security priority lane ben, indien druk dan, want slechts Silver tegenwoordig. Of eigenlijk, gelukkig nog maar Silver.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:20 schreef Blik het volgende:
[..]
gewoon status hebben en dus altijd vroeg het vliegtuig inlopen, nooit issues mee gehad. En mocht ik een label krijgen dan is die direct er weer af zodra ik de sluis inwandel
Vlieg maar eens op een ruimbagage meerprijs maatschappij een korte vlucht naar een bestemming met veel toerisme.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:12 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb werkelijk waar nog nooit gehad dat mijn handbagage niet bovenin past. Wat nemen jullie allemaal wel niet mee dat het niet past dan? En ja regelmatig bomvolle vluchten gehad ja.
Verder kies ik er ook vaak voor om de baggage bij me te houden want ik ben een beetje paranoia. Maar de laatste tijd laat ik dat wat meer los en douw ik hem er gewoon bovenin.
Iedere ryanair/transavia/vueling/easyjet vlucht ever bedoel je?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:16 schreef XL het volgende:
[..]
Vlieg maar eens op een ruimbagage meerprijs maatschappij een korte vlucht naar een bestemming met veel toerisme.
Ik zorg dat ik altijd bijtijds instap en dan kan ik mijn handbagage ook gewoon goed kwijt. Mijn rugzak is overigens niet het probleem, de veel te grote koffers die alleen overdwars in het bagagerek passen van de paupers die veel te veel handbagage met zich meesleepen zijn dat wel.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:12 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb werkelijk waar nog nooit gehad dat mijn handbagage niet bovenin past. Wat nemen jullie allemaal wel niet mee dat het niet past dan?
Kon er ook gewoon bovenin op een propvolle ryanair naar lissabon hoor.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:16 schreef XL het volgende:
[..]
Vlieg maar eens op een ruimbagage meerprijs maatschappij een korte vlucht naar een bestemming met veel toerisme.
Tsja je kunt het paupers noemen, maar de vliegtuigmaatschappij zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om ruimbaggage goedkoper/gratis te maken he. Wie is er dan de pauper, de reiziger die het maximale uit zijn ticket wil halen of de vliegtuigmaatschappij?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:56 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik zorg dat ik altijd bijtijds instap en dan kan ik mijn handbagage ook gewoon goed kwijt. Mijn rugzak is overigens niet het probleem, de veel te grote koffers die alleen overdwars in het bagagerek passen van de paupers die veel te veel handbagage met zich meesleepen zijn dat wel.
Als de vliegmaatschappijen hun eigen regels strakker zouden naleven en te grote handbagage zouden weigeren of alsnog tegen forse bijbetaling in het ruim zouden meenemen zou het probleem ook zijn opgelost.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:04 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Tsja je kunt het paupers noemen, maar de vliegtuigmaatschappij zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om ruimbaggage goedkoper/gratis te maken he. Wie is er dan de pauper, de reiziger die het maximale uit zijn ticket wil halen of de vliegtuigmaatschappij?
Wat is precies het verschil tussen jou en de mensen die jij paupers noemt?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:56 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik zorg dat ik altijd bijtijds instap en dan kan ik mijn handbagage ook gewoon goed kwijt. Mijn rugzak is overigens niet het probleem, de veel te grote koffers die alleen overdwars in het bagagerek passen van de paupers die veel te veel handbagage met zich meesleepen zijn dat wel.
Wat dat betreft is Wizz Air beter dan Ryan Air idd.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:07 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als de vliegmaatschappijen hun eigen regels strakker zouden naleven en te grote handbagage zouden weigeren of alsnog tegen forse bijbetaling in het ruim zouden meenemen zou het probleem ook zijn opgelost.
Rugzak is natuurlijk flexibel en kun je een beetje modelleren. Maar als ik op zakenreis ga neem ik een trolley mee, en die nemen natuurlijk veel ruimte in beslagquote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:03 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Kon er ook gewoon bovenin op een propvolle ryanair naar lissabon hoor.
Misschien heb ik geluk. Ik heb altijd alleen een rugzak mee.
Dat ik niet mijn hele hebben en houden meesleep maar zorg dat mijn handbagage ook op de beoogde wijze past in de daarvoor bestemde ruimte.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:07 schreef agter het volgende:
[..]
Wat is precies het verschil tussen jou en de mensen die jij paupers noemt?
Nooit in een ATR42-72 gevlogen zeker en dan een plek hebben bij de nooduitgang. Fokker 50 had en de BAe146 heeft dat ook, hele smalle overheadlockers waar je een carry on rolkoffer van maximale afmetingen er echt niet in krijgt. Embraer 135 -145 hadden dat ook, geen idee hoe dat in de 190 is, maar die lijkt me een grotere cabine diameter te hebben.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:12 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb werkelijk waar nog nooit gehad dat mijn handbagage niet bovenin past. Wat nemen jullie allemaal wel niet mee dat het niet past dan? En ja regelmatig bomvolle vluchten gehad ja.
Verder kies ik er ook vaak voor om de baggage bij me te houden want ik ben een beetje paranoia. Maar de laatste tijd laat ik dat wat meer los en douw ik hem er gewoon bovenin.
Ik heb nog nooit in een propellorvliegtuig gevlogen zover ik me kan herinneren nee behalve misschien als kind. Fokker 50s bestaan die uberhaupt nog?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:12 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nooit in een ATR42-72 gevlogen zeker en dan een plek hebben bij de nooduitgang. Fokker 50 had en de BAe146 heeft dat ook, hele smalle overheadlockers waar je een carry on rolkoffer van maximale afmetingen er echt niet in krijgt. Embraer 135 -145 hadden dat ook, geen idee hoe dat in de 190 is, maar die lijkt me een grotere cabine diameter te hebben.
En ja, op zakenreis van 3 dagen moet je toch wel een verschoninkje meenemen. Ik in ieder geval wel
Het punt is niet dat het niet past, het punt is vooral dat enkele luchtvaartmaatschappijen er een punt van maakt dat je het in het bovencompartiment stopt terwijl het ook in de stoel voor je kan.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:12 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb werkelijk waar nog nooit gehad dat mijn handbagage niet bovenin past. Wat nemen jullie allemaal wel niet mee dat het niet past dan? En ja regelmatig bomvolle vluchten gehad ja.
Verder kies ik er ook vaak voor om de baggage bij me te houden want ik ben een beetje paranoia. Maar de laatste tijd laat ik dat wat meer los en douw ik hem er gewoon bovenin.
OV is geen optie ivm tijdstip dat we vliegen (06.00u, vakantievlucht) en op een doordeweekse nacht iemand je laten rijden is ook al zowat. We komen vanuit het oosten dus een uurtje of 3-4 is de lieve chauffeur dan wel kwijt.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 09:12 schreef heite het volgende:
Thuis parkeren en met het OV naar Schiphol een optie? Heb je ook minder last van de veiligheidscontroles die rondom Schiphol uitgevoerd worden.
Budget Valet Parking, is dat zo'n service waarbij ze tussendoor nog allemaal ritjes voor zichzelf maken met je auto? Zou er in ieder geval mee uitkijken, daar schijnen wel onbetrouwbare bedrijven tussen te zitten..
je zou kunnen overwegen de laatste trein van de dag te pakkenquote:Op donderdag 4 augustus 2016 09:27 schreef edraket31 het volgende:
[..]
OV is geen optie ivm tijdstip dat we vliegen (06.00u, vakantievlucht) en op een doordeweekse nacht iemand je laten rijden is ook al zowat. We komen vanuit het oosten dus een uurtje of 3-4 is de lieve chauffeur dan wel kwijt.
Mbt die Valet parking ben ik idd even wat recensies aan het lezen van verschillende aanbieders. Krijg er een beetje het gevoel bij dat het mazzel is als je niet lang hoeft te wachten en er niets mis is met je auto.....
Misschien toch maar een paar tientjes extra betalen en dan gewoon op Schiphol.
Als je op de A1-lijn zit, is de snelwegnachtbus van Oad misschien een optie. klikquote:Op donderdag 4 augustus 2016 09:27 schreef edraket31 het volgende:
[..]
OV is geen optie ivm tijdstip dat we vliegen (06.00u, vakantievlucht) en op een doordeweekse nacht iemand je laten rijden is ook al zowat. We komen vanuit het oosten dus een uurtje of 3-4 is de lieve chauffeur dan wel kwijt.
Mbt die Valet parking ben ik idd even wat recensies aan het lezen van verschillende aanbieders. Krijg er een beetje het gevoel bij dat het mazzel is als je niet lang hoeft te wachten en er niets mis is met je auto.....
Misschien toch maar een paar tientjes extra betalen en dan gewoon op Schiphol.
Iemand laten rijden zou ik dan inderdaad ook niet doen, dan moet diegene uren in de auto gaan zitten om een paar tientjes te besparen (parkeerkosten <-> extra retourtje met de auto, dan is het verschil niet meer zo heel groot)quote:Op donderdag 4 augustus 2016 09:27 schreef edraket31 het volgende:
[..]
OV is geen optie ivm tijdstip dat we vliegen (06.00u, vakantievlucht) en op een doordeweekse nacht iemand je laten rijden is ook al zowat. We komen vanuit het oosten dus een uurtje of 3-4 is de lieve chauffeur dan wel kwijt.
Mbt die Valet parking ben ik idd even wat recensies aan het lezen van verschillende aanbieders. Krijg er een beetje het gevoel bij dat het mazzel is als je niet lang hoeft te wachten en er niets mis is met je auto.....
Misschien toch maar een paar tientjes extra betalen en dan gewoon op Schiphol.
Beetje lullig om mijn dochters mee te laten betalenquote:Op donderdag 4 augustus 2016 10:47 schreef Blik het volgende:
Ik zou lekker op Schiphol parkeren, zeker van geen gezeik en parkeerkosten deel je toch met 3 personen (mits je niet met je gezin op vakantie gaat)
Wat kost schoon laten likken extra?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 12:51 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb hem net op A4-parking neergezet, kun je kiezen of hij binnen of buiten staat, en nee, ze gaan dus niet met je auto rijden tussendoor (je laat wel je sleutel achter voor calamiteiten). Je kunt hem zelfs laten poetsen, polijsten en schoonlikken van binnen en buiten.
Je wordt dan met een shuttlebusje (24/7) weggebracht en weer opgehaald tzt.
Kost 57.50 (binnen) voor, in dit geval, 8 dagen.
staat op de site, ligt eraan wat je allemaal wilt laten likkenquote:
Ja, er zijn plenty 24/7 aanbieders van een p-plaats met gratis shuttle naar Schiphol. Denk dat het zoiets wordt, ik was benieuwd naar ervaringen met valet parking, maar wordt nog niet enthousiast.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:15 schreef sirdanilot het volgende:
http://www.langparkerennabijschiphol.nl/zoeken/?days=8
Check wel eerst even of de nachtbus er komt en hoeveel die kost (is duurder dan een normale bus). Misschien is het het niet waard. Om de kosten te drukken zet je natuurlijk wel eerst je familie op schiphol af, zet dan in hoofddorp de auto neer en dan hoef je maar 1 kaartje voor de nachtbus te betalen. Sommige bieden overigens een gratis shuttle dus dan heb je geen probleem.
Ik heb geen auto, maar als ik er een had zou ik hem zeker niet aan zo'n malafide 'valet' dienst aanbieden en ook lievern iet mijn sleutel achterlaten.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:29 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Ja, er zijn plenty 24/7 aanbieders van een p-plaats met gratis shuttle naar Schiphol. Denk dat het zoiets wordt, ik was benieuwd naar ervaringen met valet parking, maar wordt nog niet enthousiast.
Ik lees verhalen over 40km extra op de teller, wie weet wordt je auto wel gewoon ergens in een woonwijk gestald
Even Google gebruiken:quote:Op zondag 7 augustus 2016 06:45 schreef EDMAN- het volgende:
Vlucht van Sydney naar Honolulu vandaag via Jetstar Australia is gecancelled. Yeey.
Nu missen we onze domestic vlucht van morgen plus de pickup van de locals waar we slapen (dus taxi). Deze vlucht gaat via een andere airline.
Wat zegt Jetstar in principe: go fuck yourselves. We kunnen geen andere vlucht boeken, je zoekt zelf maar een hotel en taxi. Hier krijgen we 150 dollar voor (moeten wel weer moeilijk doen met papierwerk etc.)
Hoe the fuck kan service zo slecht zijn en kunnen ze dit maken? Volgens onze reisverzekeraar is Jetstar er verantwoordelijk voor dat wij zsm aankomen in Honolulu, dus ook voor alle kosten.
Jetstar is toch de budgetdochter van Qantas? In dat opzicht zou ik meer een soort Transavia verwachten. Ik had vorig jaar een binnenlandse vlucht met ze geboekt in Nieuw Zeeland. Toen de tijden (ruim van tevoren) van die vlucht werden aangepast en daarmee voor ons niet meer interessant waren heb ik de vlucht geannuleerd. Dat hebben ze toen keurig afgehandeld.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:21 schreef MartijnUK het volgende:
Jetstar is vergelijkbaar met Easyjet, dikke pech als er iets mis gaat. Onvriendelijk en totaal niet flexibel. Persoonlijk probeer ik ze altijd te vermijden
Mijn credo met de Jetstars, Scoots, AirAsia e.d. van deze wereld is altijd: prima om een goedkope point to point vlucht te boeken, maar niet wanneer er een (aansluitende) vervolgvlucht achteraan zit. En altijd de vroegst mogelijke vlucht op de dag want eentje midden op de dag willen ze nogal een cancellen en samenvoegen met een late(re) vlucht.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:21 schreef MartijnUK het volgende:
Jetstar is vergelijkbaar met Easyjet, dikke pech als er iets mis gaat. Onvriendelijk en totaal niet flexibel. Persoonlijk probeer ik ze altijd te vermijden
Wat zei Condor toen je ze een berichtje stuurde?quote:Op maandag 8 augustus 2016 12:47 schreef Etsu het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje.
As zondag vlieg ik van Amsterdam naar Frankfurt met Lufthansa in economy class en daarna moet ik overstappen en vlieg ik met Condor naar Baltimore, business class.
Weet iemand hoe het met de koffers zit en of ze vanzelf overgeheveld worden, of moet ik ze ophalen en weer afgeven?
Lees de TT.quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat zei Condor toen je ze een berichtje stuurde?
Zijn beide vluchten op één ticket?quote:Op maandag 8 augustus 2016 12:47 schreef Etsu het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje.
As zondag vlieg ik van Amsterdam naar Frankfurt met Lufthansa in economy class en daarna moet ik overstappen en vlieg ik met Condor naar Baltimore, business class.
Weet iemand hoe het met de koffers zit en of ze vanzelf overgeheveld worden, of moet ik ze ophalen en weer afgeven?
Dan hoogstwaarschijnlijk wel ja, ze komen van zelf aan in Baltimore. 100% zekerheid kun je alleen van Condor/Lufthansa krijgen.quote:
Oke, thanksquote:Op maandag 8 augustus 2016 16:57 schreef miro86 het volgende:
[..]
Dan hoogstwaarschijnlijk wel ja, ze komen van zelf aan in Baltimore. 100% zekerheid kun je alleen van Condor/Lufthansa krijgen.
En check het voor de zekerheid even bij het afgeven van de bagage, dat is het moment dat ze ze van het juiste bestemmingslabel moeten voorzien.quote:
Zal ik doen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 17:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En check het voor de zekerheid even bij het afgeven van de bagage, dat is het moment dat ze ze van het juiste bestemmingslabel moeten voorzien.
Was je hem niet op gaan halen van de band?quote:Op maandag 8 augustus 2016 17:18 schreef Etsu het volgende:
[..]
Zal ik doen.
Mijn eerste keer Amerika ben ik mijn koffer kwijtgeraakt in Minneapolis, en zelf was ik gestrand in Los Angeles.
Nooit weer. Nu de tweede keer, dus het moet nu goed gaan.
Dit heb je altijd in de VS als je daar moet overstappen - koffer ophalen en nogmaals naar binnen. In andere landen heb je dit erg zelden, meestal wordt je koffer doorgestuurd als je op één ticket reist.quote:Op maandag 8 augustus 2016 17:18 schreef Etsu het volgende:
[..]
Zal ik doen.
Mijn eerste keer Amerika ben ik mijn koffer kwijtgeraakt in Minneapolis, en zelf was ik gestrand in Los Angeles.
Nooit weer. Nu de tweede keer, dus het moet nu goed gaan.
Erg zelden? Nou wanneer je van een internationale vlucht overstapt op een binnenlandse vlucht naar een airport met uitsluitend nationale bestemmingen, werkt dat toch anders hoor.quote:Op maandag 8 augustus 2016 17:32 schreef miro86 het volgende:
[..]
Dit heb je altijd in de VS als je daar moet overstappen - koffer ophalen en nogmaals naar binnen. In andere landen heb je dit erg zelden, meestal wordt je koffer doorgestuurd als je op één ticket reist.
In Brazilie ging mijn koffer iig altijd meteen door, ook naar een kleine luchthaven, die, om dan eerlijk te zijn, welgeteld 2 internationale bestemmingen heeft, dat dan weer wel (BEL, met als enige internationale bestemmingen paramaribo en Lissabon volgens mij, maar misschien ook miami of zo). Ik weet niet hoe het in brazilie zit als je van een internationale vlucht naar een domestic only bestemming zoals Sao Paulo CGH of Rio de Janeiro SDU zou gaan.quote:Op maandag 8 augustus 2016 18:33 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Erg zelden? Nou wanneer je van een internationale vlucht overstapt op een binnenlandse vlucht naar een airport met uitsluitend nationale bestemmingen, werkt dat toch anders hoor.
In Azie, en dan met name Maleisie, Thailand en Vietnam kom je dit wat vaker tegen. En dan is er in het geheel geen douane lokatie voorzien en wordt er ook niet doorgelabeld.quote:Op maandag 8 augustus 2016 18:59 schreef sirdanilot het volgende:
Maar er zijn niet zo heel veel luchthavens met alleen maar nationale bestemmingen, dan moet je wel een piepklein vliegveldje hebben of dus dingen als Sao Paulo CGH die dusdanig overvol zijn dat ze de faciliteit voor internationale bestemmingen hebben weggehaald.
Rio luchthavens ken ik niet, maar in Sao Paulo heb je van GRU naar CGH toch echt een taxi nodig. Wellicht dat er ook een bus rijdt, maar dat weet ik niet.quote:Op maandag 8 augustus 2016 18:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
In Brazilie ging mijn koffer iig altijd meteen door, ook naar een kleine luchthaven, die, om dan eerlijk te zijn, welgeteld 2 internationale bestemmingen heeft, dat dan weer wel (BEL, met als enige internationale bestemmingen paramaribo en Lissabon volgens mij, maar misschien ook miami of zo). Ik weet niet hoe het in brazilie zit als je van een internationale vlucht naar een domestic only bestemming zoals Sao Paulo CGH of Rio de Janeiro SDU zou gaan.
Tja, in de regel is het zowel by OneWorld als by StarAlliance zo dat je wordt doorgelabeld. Zoals SirDanilot zegt hangt het af wat voor eindbestemming je hebt. Voor de meeste mensen is het gewoon zo dat je wordt doorgelabeld.quote:Op maandag 8 augustus 2016 18:33 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Erg zelden? Nou wanneer je van een internationale vlucht overstapt op een binnenlandse vlucht naar een airport met uitsluitend nationale bestemmingen, werkt dat toch anders hoor.
Kabels en oordopjes hoeven niet uit je tas. Laptop en tablet wel. Laatst moest ik van een overijverige controleur ook e-reader en fototoestel uit mijn tas halen, maar dat heb ik niet vaker meegemaakt. Als je vloeistoffen mee hebt (max 100 ml per verpakking in een doorzichtig afsluitbaar zakje) dan moeten die ook uit je tas.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:28 schreef Vluchteling het volgende:
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je allemaal uit je tas moet halen wanneer je het op de lopende band legt bij security.
Je laptop moet in ieder geval uit de tas, maar moet je laptop adapter, usb kabel en oordopjes ook uit je tas?
Moet je kleren uit je tas halen?
Er rijdt ook een bus, en inderdaad SDU en GIG zijn wel een eindje van mekaar maar niet zover dat je dat stukje met een vliegtuig kan doen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:56 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Rio luchthavens ken ik niet, maar in Sao Paulo heb je van GRU naar CGH toch echt een taxi nodig. Wellicht dat er ook een bus rijdt, maar dat weet ik niet.
Dat hangt van de maatschappij af. Bij ryanair en easyjet moet je dokken, zeg maar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:43 schreef Vluchteling het volgende:
Stel ik check thuis in en krijg een boarding pass die ik zelf moet printen. Echter lukt het mij niet om het te printen. Kan ik dan via de computers op het luchthaven alsnog mijn boarding pass printen? Of kan dat dan niet meer?
Update:quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:22 schreef Vluchteling het volgende:
Ik reis morgen met United. Wilde net online inchecken, maar krijg deze melding:
"Your reservation requires special handling. Please check in at an airport kiosk."
Weet iemand wat dit kan zijn?
Mijn reisgenoten kunnen wel verder met inchecken, maar alleen als je een app download op je smartphone? Is dit altijd al zo geweest?
[ afbeelding ]
Ik was van plan om 3 uur van te voren aanwezig te zijn op schiphol, is het verstandig om nog eerder aanwezig te zijn nu ik niet online kan inchecken?
Zelfde reden volgens mij dat bijvoorbeeld je pinpas af en toe niet gelezen kan worden. Magneetstrip vuil, de lezer zelf misschien vuil.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 05:48 schreef sneakydesert het volgende:
Ik vloog eind vorige maand met Transavia vanaf Schiphol. Inchecken gaat dan via zo'n paal. Mijn paspoort werd direct herkend, maar bij de id kaart van mijn medereiziger kwam telkens de melding dat het legitimatiebewijs niet herkend werd.
Uiteindelijk konden we de gegevens handmatig invoeren (nadat ik was ingecheckt). Iemand enig idee waarom die paal geen id kaart herkend?
Ja die is er, niet zo erg als overdag maar ik zou op 10 min extra rekenenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:14 schreef edraket31 het volgende:
Iemand enig idee of er ook 's nachts vertraging is op de wegen richting Schiphol ivm verscherpte controles?
oké, tnx....dat is nog wel te overzienquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:15 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Ja die is er, niet zo erg als overdag maar ik zou op 10 min extra rekenen
Wat maakt dat uit? Wat je wil he. Zolang je koffer maar in je auto past.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:59 schreef MaLo het volgende:
Ok, ik ben een vliegnoob, ik heb al ruim 10 jaar niet gevlogen. Volgend jaar gaan we naar de VS op vakantie, we gaan daar een Fly-drive maken.
Nu zat ik na te denken over bagage. Wat is handiger, harde of zachte koffers?
Gezien de wijze waarop ze met je bagage omgaan en aannemende dat het gewicht van de koffer niet het doorslaggevende argument zal zijn, zou dat mijns inziens voor harde koffers pleiten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:59 schreef MaLo het volgende:
Ok, ik ben een vliegnoob, ik heb al ruim 10 jaar niet gevlogen. Volgend jaar gaan we naar de VS op vakantie, we gaan daar een Fly-drive maken.
Nu zat ik na te denken over bagage. Wat is handiger, harde of zachte koffers?
Ah, oke.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 07:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zelfde reden volgens mij dat bijvoorbeeld je pinpas af en toe niet gelezen kan worden. Magneetstrip vuil, de lezer zelf misschien vuil.
Paspoortnummer heb ik nog nooit hoeven in te vullen tijdens het boeken van tickets via verschillende aanbiedersquote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:58 schreef Roces18 het volgende:
Net wat tickets geboekt via schipholtickets maar ik hoefde nergens mijn paspoortnummer of mijn andere voornamen te weergeven.
Op het e-ticket wat ik kreeg staat gewoon: Roces.O/Mr
Maar ik ben altijd gewend dat mijn paspoortnummer, al mijn voornamen enz. erop horen te staan. Hoe kunnen ze anders weten dat ik de Roces.O/Mr ben die geboekt heeft en niet een andere.
Of moet ik dit later nog ergens doen ofzo?
Ik had ze al gebeld maar ze snapte er niets van.
Transavia vroeg laatst expliciet om alle voornamen, normaal gesproken vul ik ook alleen de eerste in.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:06 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Paspoortnummer heb ik nog nooit hoeven in te vullen tijdens het boeken van tickets via verschillende aanbieders
En je eerste voornaam schijnt voldoende te zijn
Paspoort of ID card gegevens moet je afhankelijk van de eindbestemming wel of niet invoeren bij het online inchecken. (Binnen Europa meestal niet, daar buiten moeten de API gegevens wel ingevuld worden).quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:58 schreef Roces18 het volgende:
Net wat tickets geboekt via schipholtickets maar ik hoefde nergens mijn paspoortnummer of mijn andere voornamen te weergeven.
Op het e-ticket wat ik kreeg staat gewoon: Roces.O/Mr
Maar ik ben altijd gewend dat mijn paspoortnummer, al mijn voornamen enz. erop horen te staan. Hoe kunnen ze anders weten dat ik de Roces.O/Mr ben die geboekt heeft en niet een andere.
Of moet ik dit later nog ergens doen ofzo?
Ik had ze al gebeld maar ze snapte er niets van.
als je via de vliegmaatschappij zelf boekt vragen ze volgens mij altijd alle voornamen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:42 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Transavia vroeg laatst expliciet om alle voornamen, normaal gesproken vul ik ook alleen de eerste in.
Heb Thailand geboekt. Maar zeer apart. Staat dus alleen voornaam en achternaam op de ticket. Alweer een tijdje geleden maar krijg ik op het vliegveld nog wat andersquote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:52 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Paspoort of ID card gegevens moet je afhankelijk van de eindbestemming wel of niet invoeren bij het online inchecken. (Binnen Europa meestal niet, daar buiten moeten de API gegevens wel ingevuld worden).
Niet in de laatste plaats dat op het moment van boeken tot daadwerkelijk vliegen wel een flinke tijd tussen kan zitten en reisdocumenten (en dus nummers) vervangen kunnen worden om wat voor reden dan ook. Overigens, het is vooral om e.e.a. vooraf te kunnen controleren, als je je paspoortgegevens invult en met je ID card gaat boarden en in het land van aankomst is de ID card ook een geldig identificatiemiddel (Denk aan Europese landen, UK en Turkije) dan kan dat prima, nimmer wordt er echt goed gekeken naar het documentnummer als het aal eenvoudig te zien is.
Qua voornamen, ik ben gezegend met 1 voornaam, dat hebben mijn ouders goed begrepen, en in principe is de regel zo dat je de eerste voornaam zoals deze in het paspoort staat voldoende is. Al zijn er inderdaad luchtvaartmaatschappijen die weer alle namen willen weten....
Je krijgt na het (online) inchecken een boardingcard met je naam en geslacht er op. Dat wordt vergeleken met je paspoort met je foto. Zolang er nog maar 7 miljard mensen zijn is de kans op iemand met dezelfde naam en uiterlijk op een vlucht zijn erg klein.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:09 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Heb Thailand geboekt. Maar zeer apart. Staat dus alleen voornaam en achternaam op de ticket. Alweer een tijdje geleden maar krijg ik op het vliegveld nog wat anders
Een echt ticket ofzo met paspoort erop maybe?
Paspoortnummer heb ik ook nog nooit ergens op hoeven te geven.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:58 schreef Roces18 het volgende:
Net wat tickets geboekt via schipholtickets maar ik hoefde nergens mijn paspoortnummer of mijn andere voornamen te weergeven.
Op het e-ticket wat ik kreeg staat gewoon: Roces.O/Mr
Maar ik ben altijd gewend dat mijn paspoortnummer, al mijn voornamen enz. erop horen te staan. Hoe kunnen ze anders weten dat ik de Roces.O/Mr ben die geboekt heeft en niet een andere.
Die gaan juist sneller kapot door dat gesmijt en tenzij je flessen wijn of een CD speler in je koffer hebt valt er dus ook wat te zeggen voor een zachter model.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 11:06 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Gezien de wijze waarop ze met je bagage omgaan en aannemende dat het gewicht van de koffer niet het doorslaggevende argument zal zijn, zou dat mijns inziens voor harde koffers pleiten.
Ik heb hewt een aantal keer moeten doen, vaak bij reizen buiten de EU. De laatste keer was voor een boeking met Air China (op de website van Air China zelf)quote:Op donderdag 11 augustus 2016 00:56 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Paspoortnummer heb ik ook nog nooit ergens op hoeven te geven.
Harde koffers zijn vaak van zichzelf al best zwaar, je leurt je een ongeluk en het geeft niet mee. Ik heb twee keer een rondreis gemaakt en had een koffer van Kipling bij me, die kun je wat makkelijker in auto's proppen, ze zijn van zichzelf al licht en ze zijn stevig genoeg om het vliegtuig te overleven.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:59 schreef MaLo het volgende:
Ok, ik ben een vliegnoob, ik heb al ruim 10 jaar niet gevlogen. Volgend jaar gaan we naar de VS op vakantie, we gaan daar een Fly-drive maken.
Nu zat ik na te denken over bagage. Wat is handiger, harde of zachte koffers?
Nee, die doe je namelijk ook gewoon op slot. En als je echt paranoïde bent kun je 'm nog laten sealen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:39 schreef MaLo het volgende:
Als je een zachte koffer hebt, met ritssluiting, ben je dan niet bang dat mensen er misschien wat instoppen ? Of ben ik te achterdochtig.
Hoe zit dat eigenlijk als zo'n gesealde koffer vervolgens eruit wordt gepikt voor controle?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, die doe je namelijk ook gewoon op slot. En als je echt paranoïde bent kun je 'm nog laten sealen.
Maar natuurlijkquote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, die doe je namelijk ook gewoon op slot. En als je echt paranoïde bent kun je 'm nog laten sealen.
Zijn diverse oplossingen voor, bijv:
Als-ie open moet heb je 'm voor niks laten sealen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:46 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk als zo'n gesealde koffer vervolgens eruit wordt gepikt voor controle?
Dan gaan zij hem dus niet vervolgens wederom sealen?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Als-ie open moet heb je 'm voor niks laten sealen.
Natuurlijk niet.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:48 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dan gaan zij hem dus niet vervolgens wederom sealen?
Ze hebben wel wat beters te doen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:48 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dan gaan zij hem dus niet vervolgens wederom sealen?
Ik vind dat sealen persoonlijk onzin, maar het lijkt me niet zo'n vreemde gedachte dat je na het openen van een koffer hem in dezelfde staat terugbrengt als waarin je hem kreeg.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:56 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ze hebben wel wat beters te doen.
Je kan wel zien hoeveel naieve paranoide reizigers er zijn in NL trouwens. Volgens mij staat dat seal bedrijfje op Schiphol nummer 1 qua omzet. Wereldwijd zie je dat bijna niet maar in Ams laat elke tante Sjaan D'r koffer sealen omdat ze bang is.
Sealen is natuurlijk ook schijnveiligheid. Net zoals opslot doenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, die doe je namelijk ook gewoon op slot. En als je echt paranoïde bent kun je 'm nog laten sealen.
Zijn diverse oplossingen voor, bijv:
Alleen bang geweest dat ze hem met een mes zouden opensnijden en dingen zouden jatten, maar ik heb eigenlijk nooit waardevolle spullen in dat ding zitten dus jammer danquote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:39 schreef MaLo het volgende:
Dank voor de reacties. Ook hier dus geen eenduidigheid over hard / zacht .
Ik heb nu een Samsonite van 20 jaar oud, hard, loeizwaar, met een klein handvat aan de zijkant, dus je kunt niet eens rechtop lopen met de koffer . Dus er moet hoe dan ook een andere komen.
Als je een zachte koffer hebt, met ritssluiting, ben je dan niet bang dat mensen er misschien wat instoppen ? Of ben ik te achterdochtig.
M'n oude kleine koffertje had ik op een gegeven moment ook een gekleurde band gegeven. Het was een hard donkerblauw koffertje. Ik heb weleens de verkeerde van de band gehaald, dat ik hem neerzette en dacht 'nope', deze is niet van mij Ik heb nu een knalroze koffer dus als iemand daarmee vandoor gaat kan ik of een reisgenoot hem meteen tackelen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:04 schreef Negentiendertig het volgende:
Heb een set van twee zachte Samsonite koffers. Fijne dingen, hebben al heel wat km's achter de rug en zien er nog prima uit. Ik doe m'n koffer echt nooit op slot, laat 'm ook nooit sealen. Wel een band eromheen ivm herkenbaarheid.
Die van mij is knaloranje en dat geeft wel een hoop duidelijkheid op de bagagebandquote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
M'n oude kleine koffertje had ik op een gegeven moment ook een gekleurde band gegeven. Het was een hard donkerblauw koffertje. Ik heb weleens de verkeerde van de band gehaald, dat ik hem neerzette en dacht 'nope', deze is niet van mij Ik heb nu een knalroze koffer dus als iemand daarmee vandoor gaat kan ik of een reisgenoot hem meteen tackelen.
Tuurlijk. Als iemand echt in je bagage wil, lukt het toch wel. Net als met inbrekers thuis. Als ze hun zinnen hebben gezet op jouw huis, dan komen ze uiteindelijk wel binnen. Maar als het ze niet zoveel uitmaakt en jouw huis heeft goede sloten, is verlicht en heeft geen waardevolle spullen vol in het zicht... dan lopen ze misschien toch liever door naar de buren waar het raam nog op een kier staat en er een MacBook op tafel staat.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:58 schreef bartos het volgende:
Sealen is natuurlijk ook schijnveiligheid. Net zoals opslot doen
Een rol seal folie kan de persoon die iets in je koffer wil stoppen natuurlijk ook namaken. En de TSA sleutels voor harde koffers zijn gewoon tekoop.
Er is volgens mij nog geen echte oplossing voor.
Binnen europa business class is ook goedkoop met miles! Dan zijn die fifth freedoms ook goed. Garuda deed AMS - LGW (is volgens mij nu voorbij). LAN doet Madrid - Frankfurt, Ethiopian doet Wenen - Stockholm, Korean doet Wenen - Zürich, Air China doet Wenen - Barcelona. Singapore is wel de gaafste natuurlijk. Heeft ook first class, wel de oude...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:06 schreef Yreal het volgende:
Iemand hier trouwens wel eens zo'n fith freedom vlucht gevlogen? Je kan bijv. Manchester naar Muchen vliegen met singapore airlines in een 777. Buss. class voor 265 euro. Lijkt me wel eens humor om eerlijk te zijn.
Zat al verder te kijken. Ethiopian gaat ook Dublin - san fransisco doen met een 787. Dan is 55k milles lappen best een goede deal.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:51 schreef XL het volgende:
[..]
Binnen europa business class is ook goedkoop met miles! Dan zijn die fifth freedoms ook goed. Garuda deed AMS - LGW (is volgens mij nu voorbij). LAN doet Madrid - Frankfurt, Ethiopian doet Wenen - Stockholm, Korean doet Wenen - Zürich, Air China doet Wenen - Barcelona. Singapore is wel de gaafste natuurlijk. Heeft ook first class, wel de oude...
Een paar keer, Bangkok-Taipei met KLM, Bangkok-Phnom Penh met Air France en Bangkok-Hong Kong met Emirates. Niets bjzonders, niks speciaals aan hoor, soms wel aantrekkelijke prijzen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:06 schreef Yreal het volgende:
Iemand hier trouwens wel eens zo'n fith freedom vlucht gevlogen? Je kan bijv. Manchester naar Muchen vliegen met singapore airlines in een 777. Buss. class voor 265 euro. Lijkt me wel eens humor om eerlijk te zijn.
Naja , vind het vooral cool om zo eens betaalbaar buss te vliegen met singapore.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:42 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Een paar keer, Bangkok-Taipei met KLM, Bangkok-Phnom Penh met Air France en Bangkok-Hong Kong met Emirates. Niets bjzonders, niks speciaals aan hoor, soms wel aantrekkelijke prijzen.
Vraag is natuurlijk, is dit dan echt wel een business klasse ervaring op zo'n korte afstand.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Naja , vind het vooral cool om zo eens betaalbaar buss te vliegen met singapore.
Ik wil ditquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:06 schreef Yreal het volgende:
Iemand hier trouwens wel eens zo'n fith freedom vlucht gevlogen? Je kan bijv. Manchester naar Muchen vliegen met singapore airlines in een 777. Buss. class voor 265 euro. Lijkt me wel eens humor om eerlijk te zijn.
Voornaam en achternaam zoals die in paspoort staat (eerste voornaam is voldoende)quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:56 schreef Citizen.Erased het volgende:
Heb je bij Ryanair bij het inchecken ook de geboortedatum nodig? Ik ga nogal met een grote groep en moet kijken welke gegevens ik moet verzamelen
- naam
- type id
- nummer id
- verloopdatum id
Bedankt! Dan ga ik even gegevens verzamelen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:58 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Voornaam en achternaam zoals die in paspoort staat (eerste voornaam is voldoende)
Geboortedatum.
Klaar.
Of zie OP Ryan air topc
Je gaat naar een willekeurige engine, je typt in MAN - MUC en voilaquote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:52 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik wil dit
Waar kan ik het vinden en hoe werkt het?
http://flight-report.com/(...)ester_MAN_Munich_MUCquote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:34 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Vraag is natuurlijk, is dit dan echt wel een business klasse ervaring op zo'n korte afstand.
Al kan ik het mij voorstellen als je ook vooraf de lounge ingaat en die normaliter niet ziet het een speciale ervaring kan zijn.
Ik moet zeggen dat een lounge voor mij alleen een meerwaarde heeft als er een douche gelegenheid is en ik op onmogelijke tijden moet vliegen, de lounge van Turkish Airlines in Istanbul was voor mij een uitkomst.
Maar als je wat vaker reist dan wordt het wat meer 'gewoon' en dan is uren van te voren aanwezig zijn omdat je in de lounge kan niet het doel, dan is het meer zo kort mogelijk voor de vlucht aanwezig zijn.
O, ik dacht dat het een speciale deal was of zoquote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je gaat naar een willekeurige engine, je typt in MAN - MUC en voila
http://goo.gl/q1e8hJ
Nog steeds een verdomd goede deal, minder dan de helft van lufthansa in een 737...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 22:02 schreef Cat22 het volgende:
[..]
O, ik dacht dat het een speciale deal was of zo
Die tweede optie in je link is wel lollig. Nachtje doorhalen in Barca (of checken of er goede bedden zijn in de lounge) en doorrr!
Bij welke vliegmaatschappij?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 09:29 schreef CherryLips het volgende:
Net online ingecheckt voor een vlucht binnen Europa, kan ik alleen een paspoortnummer opgeven terwijl ik liever alleen m'n ID meeneem Gelukkig heb ik een paspoort, maar toch vaag.
Bizar, heb daar gewoon mijn ID-kaart nummer in kunnen voeren voorgaande keer dat ik daarmee vloog.quote:
Er was een drop-down menu, pijltje ernaast, maar hij stond al op paspoort en ik kon hem ook niet veranderen Geen probleem, heb ook een paspoort, maar die past niet in m'n portemonnee Ik vind een ID altijd handiger.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 09:38 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Bizar, heb daar gewoon mijn ID-kaart nummer in kunnen voeren voorgaande keer dat ik daarmee vloog.
Dat is/was een populaire vlucht voor mensen met een mileage run voor BA (Qatar als OneWorld partner), volgens mij zijn zowel Sofia als Boekarest een paar minuten langer dan een bepaalde tijd. Als een gevolg krijg je dan bij BA als ik het goed heb meer tier points en de prijzen voor die vlucht als open jaw zijn soms belachelijk laag, dus LHR-OTP-SOF-LHR. Gebruikten mensen dus om hun status te verlengen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 00:45 schreef MartijnUK het volgende:
Ik heb met Qatar Airways een vlucht van minder dan een half uur gevlogen van Sofia naar Boekarest
Ook best een aparte ervaring
Vreemd ik heb helemaal geen paspoort dus dan zou ik niet in kunnen checken als dat bij mij gebeurdequote:Op vrijdag 12 augustus 2016 09:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Er was een drop-down menu, pijltje ernaast, maar hij stond al op paspoort en ik kon hem ook niet veranderen Geen probleem, heb ook een paspoort, maar die past niet in m'n portemonnee Ik vind een ID altijd handiger.
Ja dat was precies wat ik heb gedaan. LHR-SOF-OTP-LHR. Kostte net iets meer dan £200 en ik behield mijn silver status daardoorquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 09:49 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is/was een populaire vlucht voor mensen met een mileage run voor BA (Qatar als OneWorld partner), volgens mij zijn zowel Sofia als Boekarest een paar minuten langer dan een bepaalde tijd. Als een gevolg krijg je dan bij BA als ik het goed heb meer tier points en de prijzen voor die vlucht als open jaw zijn soms belachelijk laag, dus LHR-OTP-SOF-LHR. Gebruikten mensen dus om hun status te verlengen.
Dat lijkt me leuk om te zien.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
M'n oude kleine koffertje had ik op een gegeven moment ook een gekleurde band gegeven. Het was een hard donkerblauw koffertje. Ik heb weleens de verkeerde van de band gehaald, dat ik hem neerzette en dacht 'nope', deze is niet van mij Ik heb nu een knalroze koffer dus als iemand daarmee vandoor gaat kan ik of een reisgenoot hem meteen tackelen.
Zo'n minibatterij? Helemaal geen probleem om mee te nemen in het vliegtuig.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 13:30 schreef Troonwoord het volgende:
Ik heb speelgoed met een non removable LR44 alkaline batterij. Dit kan ik gewoon in de hand bagage doen of mag het misschien in checked bagage?
ja een knoopbatterij,quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 13:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zo'n minibatterij? Helemaal geen probleem om mee te nemen in het vliegtuig.
Grootte handbagage: vast wel te vinden op de website van SAS. Of op je ticket.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 21:25 schreef MissLuna het volgende:
Vraagje. Ik vlieg eigenijk alleen maar voor vakanties inclusief ruimbagage. Nu mag ik op aanhaken op de zakenreis met mijn beste vriendin en vlieg met SAS. Zij vliegt al eerder en ik heb nog nooit alleen gevlogen. .
Ik mag alleen handbagage meenemen, maar is zo'n trolley + een klein rugtasje een probleem? En voor de vrouwen onder ons, hoe ga ik dat nu doen met make-up? Hoef geen liters mee hoor, maar je mag natuurlijk niet veel vloeistof meenemen en mijn dagcrème zit toch echt niet in een 100ml potje. .
Kan nergens vinden wat nu handig is en wat ik het beste wel/niet kan doen. Tips voor een groentje?
De site van SAS gaf niet veel duidelijkheid, er staat alleen 'all passengers are allowed to bring a handbag or small laptop bag onboard for free.' Maar goed, een rugtas is geen handtas. En mijn dagelijkse handtas is veel groter dan een clutch, wat ook een handtas is. Geen idee wat ze verstaan onder handtas dus. .quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 21:44 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Grootte handbagage: vast wel te vinden op de website van SAS. Of op je ticket.
Handcreme etc: koop een potje met schroefdeksel bij Kruidvat of zo en doe daar een kwakje dagcreme in.
Ook zo'n klein flesje voor je douchegel kopen (of zeep meenemen), etc.
In totaal mag je 1 liter aan vloeistof meenemen, en die liter moet verpakt zijn in losse containers van max. 100 ml. Al die losse containertjes (breed begrip, flesje mascara hoef je niet om te schenken) in een doorzichtige plastic hersluitbare zak. Kun je kopen op de luchthaven maar net zo goed en goedkoper zijn ziplockzakjes uit de supermarkt.
gewoon een handtas mag zelfs bij wizz nog. Sas geeft niet echte veel fucks overigens, om je gerust te stellenquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 22:04 schreef MissLuna het volgende:
[..]
De site van SAS gaf niet veel duidelijkheid, er staat alleen 'all passengers are allowed to bring a handbag or small laptop bag onboard for free.' Maar goed, een rugtas is geen handtas. En mijn dagelijkse handtas is veel groter dan een clutch, wat ook een handtas is. Geen idee wat ze verstaan onder handtas dus. .
Wat betreft die potjes enzo, dat is eigenlijk wel een goed idee. Helemaal niet bij stilgestaan, thanks!
laatsts keer zelf mijn boarding pass moeten scannen. Geen stewards interactie tot de koffie.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 23:40 schreef Fogel het volgende:
Ik heb op mijn >100 vluchten met SAS de laatste paar jaar nog nooit meegemaakt dat ze zeurden over handbaggage. Heb vaak een laptoprugzak en een trolly bij me en dat is helemaal geen probleem.
Die wordt eruit gevist. Het is niet van belang hoeveel er nog inzit.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:06 schreef WammesWaggel het volgende:
Hoe strikt is de security met de 100 ml regel wbt deo op Schiphol?
Ik heb een verpakking waar 150 ml op staat die voor misschien nog 1/5 vol zit
Die gaat gewoon de container in. Het gaat om het formaat van de verpakking, niet hoe vol het ding zit. En da's juist om discussies te voorkomen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:06 schreef WammesWaggel het volgende:
Hoe strikt is de security met de 100 ml regel wbt deo op Schiphol?
Ik heb een verpakking waar 150 ml op staat die voor misschien nog 1/5 vol zit
ze zijn op schiphol behoordelijk pienter de laatste tijd.. mijn tas werd er tot dusver altijd uitgepikt.. geen idee waarom overigens.. en het was altijd okay.. waarschijnlijk de vele kabels..quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:08 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar als je het ding gewoon in he tas laat zitten zou het ook zomaar kunnen dat ze het ding niet eens zien.
Is ook mijn ervaring. Een jaar of wat geleden hadden we 3 te grote flessen mee. Op de heenweg is er eentje uitgehaald, op de terugweg nog één Maar dat soort verhalen merk/hoor ik de laatste tijd niet meer.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:10 schreef Parzival het volgende:
[..]
ze zijn op schiphol behoordelijk pienter de laatste tijd..
...
Je kan ook gewoon bij aankomst wat kopen... Of baggage inchecken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:17 schreef WammesWaggel het volgende:
Dan ga ik zo wel even een mini deo halen, die zijn relatief gezien behoorlijk prijzig.
Maar goed, zin in de vakantie
ja.. ik moet ook weer eens boeken.. iemand ooit in Kerala geweest?quote:
Gewoon even een roller pakken in plaats van een verstuiver, rollers zijn over het algemeen 75 ml .quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:06 schreef WammesWaggel het volgende:
Hoe strikt is de security met de 100 ml regel wbt deo op Schiphol?
Ik heb een verpakking waar 150 ml op staat die voor misschien nog 1/5 vol zit
Inderdaad, ik kwam er een keer achter dat ze m'n tandpasta bij twee controles over het hoofd hadden gezienquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:08 schreef Fogel het volgende:
[..]
Die gaat gewoon de container in. Het gaat om het formaat van de verpakking, niet hoe vol het ding zit. En da's juist om discussies te voorkomen.
Maar als je het ding gewoon in he tas laat zitten zou het ook zomaar kunnen dat ze het ding niet eens zien.
Wat zou meer stress opleveren: de twijfelgevallen teruggeven met het risico op een aanslag, of de twijfelgevallen in de container mikken die er toch al staat?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:57 schreef sirdanilot het volgende:
Een trucje dat ik altijd uithaal bij dingen die net iets meer zijn dan 100 ml, is gewoon de maat ervanaf krassen met iets scherps. Dan kunnen ze niet vinden hoeveel erin zit en zeg ik '100'. Geloven ze 9 van de 10 x gewoon want die lui hebben ook stress
De laatste paar keer keken ze alles minutieus na.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:08 schreef Roger_ het volgende:
volgens mij is dat zonder meer op het niveau , zolang het in een transparant zip zakje zit, en het ziet er niet mega groot uit, gaat het door .
je moet net voorzichtig zijn met anderhalve liter flessen
Heb nog nooit meegemaakt dat ze het hebben weggeflikkerd, zolang het maar samen met dingen die wél echt 150 ml zijn, in het plastic zakje zit.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:15 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wat zou meer stress opleveren: de twijfelgevallen teruggeven met het risico op een aanslag, of de twijfelgevallen in de container mikken die er toch al staat?
[..]
De laatste paar keer keken ze alles minutieus na.
Ik wel degelijk, vorige maand nog.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:28 schreef sirdanilot het volgende:
Heb nog nooit meegemaakt dat ze het hebben weggeflikkerd, zolang het maar samen met dingen die wél echt 150 ml zijn, in het plastic zakje zit.
Ik weet het, ik vind het ook onzin. 100ml nitroglycerine? Geen probleem 101ml shampoo? TERRORIST!!quote:En risico op een aanslag iedereen weet dat die vloeistof regels er zijn om het kopen van zaken in de duty free zone aan te moedigen en zodat de Low Cost Carriers (waarbij je geen ingecheckte baggage gratis krijgt) meer geld verdienen omdat mensen vloeistoffen mee willen nemen en dus ingecheckte baggage bijkopen.
Wanneer was de laatste keer dat er een aanslag was áchter de security? Volgens mij waren zowel Istanbul als Brussel in de check-in zone en niet achter security. Staan net zo veel mensen om neer te knallen namelijk.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:32 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik wel degelijk, vorige maand nog.
[..]
Ik weet het, ik vind het ook onzin. 100ml nitroglycerine? Geen probleem 101ml shampoo? TERRORIST!!
Misschien dat Schiphol strenger is dan eindhoven? Meestal als ik op schiphol vlieg doe ik toch alles in de ingecheckte baggage als ik die heb. Maar ja, iedereens ervaringen kunnen verschillen wat dit betreft, hangt net af van de controleur.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:32 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik wel degelijk, vorige maand nog.
[..]
Ik weet het, ik vind het ook onzin. 100ml nitroglycerine? Geen probleem 101ml shampoo? TERRORIST!!
nee. Maar je kan hem er toch gewoon even afhalen?quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:08 schreef WammesWaggel het volgende:
Een metalen sleutelketting zoals oa skaters wel hebben om hun sleutels aan hun broek te bevestigen, zou dat een probleem zijn voor de skjoerity?
Bagage in het ruim kost 30 euro extra dus dat doe ik liever niet
behalve dat ze het heel graag willen weten als je zo'n ding bijvoorbeeld in je jaszak/tas houdt, ben ik de afgelopen 10 jaar nooit tegengehouden omdat ik een sleutelketting hebquote:Op zondag 21 augustus 2016 20:08 schreef WammesWaggel het volgende:
Een metalen sleutelketting zoals oa skaters wel hebben om hun sleutels aan hun broek te bevestigen, zou dat een probleem zijn voor de skjoerity?
Als je echt alleen maar in de rij van de security hoeft is dat wel prima. Dus boarding pass enzo thuis doen.quote:Op zondag 21 augustus 2016 23:02 schreef Gutz het volgende:
Kort vraagje.
Hoelang van te voren is het verstandig om op Rotterdam Airport te zijn. Vlucht op donderdagochtend 07:10 naar berlijn. Ik dacht er aan om rond 6u/5:45 op t vliegveld te zijn. Heb enkel handbagage bij dus ff security door en aansluiten en in de rij aan te sluiten bij de gate.
Nog nooit via Rotterdam gevlogen, dus weer niet hoe rap je er daar doorheen bent?
Hah, wow, nooit over nagedacht. Ik heb al dik tien jaar mijn portemonnee aan een ketting (ben geen skater maar ben die zooi een keer kwijtgeraakt en wil dat eigenlijk niet meer meemaken) en nog nooit problemen gehad met vliegen iig. Maar geef die TSA stakkers geen ideeën idd.quote:Op zondag 21 augustus 2016 22:45 schreef WammesWaggel het volgende:
Ja ik vreesde dat ze het wellicht als een wurgwapen zouden zien, in de VS waren ze jaren geleden zo streng dat ik mij vanalles in mijn hoofd haal.
Ikzelf ook nog nooit omdat ik niks meeneem wat groter is, maar een collega wel. Een gelpot van 150 ml met nog maar een likje gel erin wordt er gewoon uitgehaald en weggegooid. En dan kunnen ze op Schiphol soms nog wel coulant zijn, maar probeer datzelfde in een regeltjes-land als Finland en je bent het sowieso kwijtquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:28 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Heb nog nooit meegemaakt dat ze het hebben weggeflikkerd, zolang het maar samen met dingen die wél echt 150 ml zijn, in het plastic zakje zit.
Op Schiphol twijfelden ze zelfs al bij mijn verpakkingen van 100 ml of die niet te groot waren, die zijn dus behoorlijk alert erop.quote:Op maandag 22 augustus 2016 10:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Ikzelf ook nog nooit omdat ik niks meeneem wat groter is, maar een collega wel. Een gelpot van 150 ml met nog maar een likje gel erin wordt er gewoon uitgehaald en weggegooid. En dan kunnen ze op Schiphol soms nog wel coulant zijn, maar probeer datzelfde in een regeltjes-land als Finland en je bent het sowieso kwijt
Het is denk ik ook erg afhankelijk van de douanier, drukte en wat voor type reiziger je bent. Die collega van mij is er dus in Schiphol wel mee door de douanen gekomen, maar in Finland werd die er op de terugweg uitgepikt en werd het weggegooidquote:Op maandag 22 augustus 2016 11:24 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Op Schiphol twijfelden ze zelfs al bij mijn verpakkingen van 100 ml of die niet te groot waren, die zijn dus behoorlijk alert erop.
Het verschilt echt per keer, in april deden ze op Schiphol niet moeilijk over m'n e-reader (hoefde hem niet uit m'n handtas te halen en aan te zetten) en m'n lippenbalsem, die hoefde niet in een apart zakje. Op de terugweg via Tokyo en Hong Kong ook niets over gehoord.quote:Op maandag 22 augustus 2016 10:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Ikzelf ook nog nooit omdat ik niks meeneem wat groter is, maar een collega wel. Een gelpot van 150 ml met nog maar een likje gel erin wordt er gewoon uitgehaald en weggegooid. En dan kunnen ze op Schiphol soms nog wel coulant zijn, maar probeer datzelfde in een regeltjes-land als Finland en je bent het sowieso kwijt
Douane, beveiliging en immigratie zijn 3 verschillende organisaties...quote:Op maandag 22 augustus 2016 11:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is denk ik ook erg afhankelijk van de douanier, drukte en wat voor type reiziger je bent. Die collega van mij is er dus in Schiphol wel mee door de douanen gekomen, maar in Finland werd die er op de terugweg uitgepikt en werd het weggegooid
Tsja, tenenkrommend vaak, dat mensen dat verschil niet kennen en het te pas en te onpas doorelkaar gebruiken.quote:Op maandag 22 augustus 2016 20:00 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Douane, beveiliging en immigratie zijn 3 verschillende organisaties...
31 oktober 2015: bom in een cola blikje. 224 doden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:28 schreef sirdanilot het volgende:
Wanneer was de laatste keer dat er een aanslag was áchter de security? Volgens mij waren zowel Istanbul als Brussel in de check-in zone en niet achter security. Staan net zo veel mensen om neer te knallen namelijk.
Beveiliging dan in dezequote:Op maandag 22 augustus 2016 20:00 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Douane, beveiliging en immigratie zijn 3 verschillende organisaties...
Hangt er vanaf hoe laat je vertrekt en waar naar toe?quote:Op maandag 22 augustus 2016 23:27 schreef mytec het volgende:
Niet op gokken te grote verpakkingen, zorgt alleen maar voor irritatie. En als je er een teveel irriteert kan je meekomen voor een complete set swaps van je spullen voor drugscontrole. Zolang je al die 100 milliliter verpakkingen ook keurig in dat zakje weet te wurmen heb je geen probleem. Hoe zit het eigenlijk met schiphol rond deze tijd? lange rijen voor de douane/controle? Vlieg vrijdag en wil er eigenlijk niet te vroeg zijn.
rond 13 uur naar Italie dus geen extra gedoe alleen de eerste controle.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 00:22 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe laat je vertrekt en waar naar toe?
Welke maatschappij? Als het easyJet is dan valt het wel mee vanaf de M-pier. Maar als je via vertrek 1 moet dan kan het best druk zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 07:20 schreef mytec het volgende:
[..]
rond 13 uur naar Italie dus geen extra gedoe alleen de eerste controle.
transavia, express geen easyjet genomen omdat er tijdens het boeken ook al stakingen waren. Denk wel departure 1 ( helemaal rechts boven). Denk dat ik maar op tijd weg ga en dan rustig aan doe, even wat eet en drink etc.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:43 schreef airportmadness het volgende:
[..]
Welke maatschappij? Als het easyJet is dan valt het wel mee vanaf de M-pier. Maar als je via vertrek 1 moet dan kan het best druk zijn.
Het valt op Schiphol nogal mee hoor. Moet je eens op Heathrow komen. Daar mag je alle spullen uit een zelf meegebrachte ziplock zak standaard overladen in een door de security verstrekt miniscuul zakje. En wat daar niet in past mag zonder uitzondering zo de kliko in. Op Schiphol zijn zelfs twee ziplock zakken van onbekende afmeting nog geeneens een probleem.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 00:20 schreef LintuxCx het volgende:
FFS zeg, aanscherping van die vloeistoffenbullshit? Paar jaar geleden werd er nog beloofd dat ze "binnenkort" weer normaal zouden gaan doen maar dat zit er nog niet echt in dus...
Ik heb het dan ook alleen maar over het feit dat het fucking stierenkak is dat je nu al bijna tien jaar geen flesje water mee op een vlucht mag nemen WANT ZOMG TERRORISME JWZ.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:09 schreef Fogel het volgende:
Je kan het eens zijn met de regels of niet, maar ze zijn wel heel erg duidelijk.
Mag wel, zolang je die waterfles maar achter de security check koopt. Tegenwoordig staan ook op steeds meer vliegvelden drinkwaterkranen zodat je je eigen fles (die je leeg door de security check meeneemt) kan vullen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:03 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook alleen maar over het feit dat het fucking stierenkak is dat je nu al bijna tien jaar geen flesje water mee op een vlucht mag nemen WANT ZOMG TERRORISME JWZ.
Je fles van minder dan 100 ml zeker of wil je de regels niet begrijpen?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:07 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mag wel, zolang je die waterfles maar achter de security check koopt. Tegenwoordig staan ook op steeds meer vliegvelden drinkwaterkranen zodat je je eigen fles (die je leeg door de security check meeneemt) kan vullen.
Maar ik ben het met je eens dat het een stomme regel is.
Leeg maakt het niks uit als de fles meer dan 100ml kan bevatten. Ze maken er pas een probleem van als een fles van meer dan 100ml niet helemaal leeg is.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:32 schreef MCH het volgende:
[..]
Je fles van minder dan 100 ml zeker of wil je de regels niet begrijpen?
Maar wel voor mensen die 1x per jaar of misschien nog wel minder vliegen. Je belerende toontje is nogal naar.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Leeg maakt het niks uit als de fles meer dan 100ml kan bevatten. Ze maken er pas een probleem van als een fles van meer dan 100ml niet helemaal leeg is.
Het is allemaal niet zo moeilijk, echt niet.
Pot, ketelquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |