abonnement Unibet Coolblue
pi_163941922
Ondanks dat in de polls de Brexit tegenstanders op een lichte winst stonden, hebben de voorstanders van een vertrek uit de EU de stemming uiteindelijk met 51,9 vs. 48,1% gewonnen. Als gevolg hiervan is onder meer de koers van de Britse Pond fors gedaald ten opzichte van de dollar. Na het referendum zijn de hoofdrolspelers van de campagne allemaal van het toneel verdwenen. Cameron heeft aangekondigd op te stappen als premier, Johnson heeft zich teruggetrokken uit de race en Farage is opgestapt als leider van UKIP.

De grote vraag voor zowel de EU als het VK is nu: hoe nu verder? Er is inmiddels zekerheid over wie de nieuwe premier wordt. Na de eerste ronde vielen drie kandidaten, waaronder Michael Gove, af en bleven Andrea Leadsom en Theresa May over. Nadat Leadsom haar kandidatuur heeft ingetrokken is Theresa May over, zij is na Thatcher de tweede vrouwelijke premier van het Verenigd Koninkrijk sinds woensdag 13 juli 2016. Hiermee is het echter nog niet afgelopen, want ze moet tevens een nieuwe ministerploeg samenstelken. Ze heeft echter aangekondigd Artikel 50 voorlopig nog niet te willen activeren. Daarnaast is in Schotland, waar een meerderheid van 62% voor blijven was, onder leiding van Sturgeon de roep om onafhankelijkheid na het referendum opnieuw gerezen en heeft de EU duidelijk gemaakt dat er geen onderhandelingen met het VK plaatsvinden tot het activeren van Artikel 50 in het Verdrag van Lissabon. Kortom: veel onduidelijkheid en niemand lijkt te weten hoe het verder moet.







Brexit roadmap: A guide to what happens next
http://www.politico.eu/ar(...)-eu-uk-negotiations/
pi_163941971
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 20:07 schreef HiZ het volgende:
e ziet het bijvoorbeeld nu bij de Independent; een heel verhaal over je keutel intrekken als je toch liever in de EU wilt blijven. Alsof het alleen maar een juridisch spelletje is en geen internationale politiek waarbij de andere partijen het ook helemaal zat kunnen worden.
Hoe bedoel je zat zijn?
Wat willen ze dan doen een oorlog beginnen, of wat?
pi_163969687
Er zijn dus nog geen negatieve effecten van de Brexit voor het VK en zal ook nooit gebeuren. Bewijs dat Juncker en de zijnen glashard aan bangmakerij hebben gedaan.

http://mobiel.nujij.nl/ec(...)rder=date-allcomment
pi_163969947
Zo, 4 weken na Brexit en nog geen oorlog of totale destructie van de Britse economie. Wat hebben de EU-fielen ons weer bang gemaakt zeg. Kunnen onze EU-fielen de EU niet beter hervormen in plaats van angst te zaaien?
pi_163969961
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 10:20 schreef juliusceasar het volgende:
Er zijn dus nog geen negatieve effecten van de Brexit voor het VK en zal ook nooit gebeuren. Bewijs dat Juncker en de zijnen glashard aan bangmakerij hebben gedaan.

http://mobiel.nujij.nl/ec(...)rder=date-allcomment
Als je maar goede angst zaait en de EU presenteert als De Grote Redder gaat de bevolking er vanzelf achter staan.
  zondag 24 juli 2016 @ 10:43:29 #6
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_163970017
^^ bijzonder kortzichtige reacties, Brexit heeft nog niet eens plaatsgevonden. Is Artikel 50 al ondertekend? Het VK is nog gewoon lid van de EU.
  zondag 24 juli 2016 @ 11:03:44 #7
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_163970326
Ik vraag me af wat de EU gaat doen, wel een drama voor ze. Want Boris Johnson is aan het cherrypicken via twitter en dat vind ik zelf niet gepast. Zo meldde hij dat een europees leger wel gewenst is. Dus dat wil de UK dan weer wel aan mee doen. Wel een beetje krom, niet? En Merkel de achterlijke poes wil natuurlijk wel een gunstige deal zodat duitse autos nog steeds worden verkocht in engeland, dus die werkt in die zin mee aan ede brexit.

Ik denk zelf dat je niet anders kunt dan een "take it or leave mentality" te hanteren inzake de EU. Anders gaat ieder land eruit en gaan ze allemaal lopen te cherrypicken en valt het vanzelf uit elkaar.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_163970587
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 10:20 schreef juliusceasar het volgende:
Er zijn dus nog geen negatieve effecten van de Brexit voor het VK en zal ook nooit gebeuren. Bewijs dat Juncker en de zijnen glashard aan bangmakerij hebben gedaan.

http://mobiel.nujij.nl/ec(...)rder=date-allcomment
Volgens deze mensen wel:
http://www.bloomberg.com/(...)flash-estimates-show

quote:
The U.K.’s decision to leave the European Union inflicted an immediate blow on the economy as business activity shrank at its fastest pace since the last recession seven years ago.

In the weeks following Brexit, there was a “dramatic deterioration,” Markit Economics said in a one-time report published Friday. Services and manufacturing shrank and a gauge of the private-sector economy plunged to 47.7, well below the 50 level that divides expansion from contraction.
pi_163970623
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 11:19 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Volgens deze mensen wel:
http://www.bloomberg.com/(...)flash-estimates-show

[..]

Lijkt me ook logisch, als die echter negatieve efecten gaan ondervinden ondervindt de EU ze ook, en het blijft een welles of nietes spelletje.
Het is nog veel te vroeg om er iets over te zeggen,en wie de grootste klap gaat ondervinden of niet?
pi_163970657
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 11:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Lijkt me ook logisch, als die echter negatieve efecten gaan ondervinden ondervindt de EU ze ook, en het blijft een welles of nietes spelletje.
Het is nog veel te vroeg om er iets over te zeggen,en wie de grootste klap gaat ondervinden of niet?
Het maakt mij geen bal uit wie de grootste klap gaat krijgen en dat zowel de UK als de EU er last van hebben geeft alleen maar aan dat de last er is.
pi_163970678
De BBC had twee dagen geleden ook al nieuwe informatie:
http://www.bbc.com/news/business-36864273
quote:
Britain's decision to leave the EU has led to a "dramatic deterioration" in economic activity, not seen since the aftermath of the financial crisis.

Data from IHS Markit's Purchasing Managers' Index, or PMI, shows a fall to 47.7 in July, the lowest level since April in 2009. A reading below 50 indicates contraction.

Both manufacturing and service sectors saw a decline in output and orders.
Flinke economische schade volgens mij.
pi_163970681
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 11:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het maakt mij geen bal uit wie de grootste klap gaat krijgen en dat zowel de UK als de EU er last van hebben geeft alleen maar aan dat de last er is.
Wat is er fout aan dan, vertel het mij?

Lijkt MIJ nog altijd beter als dat ik maar te slikken heb?
Wat heb ik ervan gehad tot nog toe, minder zout in de kaas, stofzuiger van een slechter wattage wat nog?
Nog vergeten de poorten naar het walhalla staan wagenwijd open is dat ook eentje?
Of althans het gedachte of vermeende walhalla?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2016 11:30:24 ]
pi_163970713
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 10:20 schreef juliusceasar het volgende:
Er zijn dus nog geen negatieve effecten van de Brexit voor het VK en zal ook nooit gebeuren. Bewijs dat Juncker en de zijnen glashard aan bangmakerij hebben gedaan.

http://mobiel.nujij.nl/ec(...)rder=date-allcomment
de Britten hebben artikel 50 nog niet in het leven geroepen
quote:
Brexit staat niet voor meer vrijhandel, integendeel, het staat voor toenemend protectionisme. De Brexiteers hebben het Engelse electoraat voorgelogen. De pond is door de Brexit nu zo’n 15 procent minder waard. Omdat Engelsen net als wij ruwweg de helft van hun consumptie importeren daalt de koopkracht van de Engelse Henk en Ingrid dus ruwweg met 7 procent. Ik kan me niet herinneren dat de Brexiteers dat aan hun kiezers hebben beloofd. Komisch is de redenering dat de lagere pond juist goed is, vanwege de verbetering van het Engelse concurrentievermogen. Dat klopt, een lagere pond staat immers gelijk aan loonverlaging. De aanstaande Brexit maakt die loonverlaging noodzakelijk om het Engelse bedrijfsleven concurrerend te houden. Gaan we dat nu als een voordeel van Brexit verkopen?
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)tig-3309484-a1512478
  zondag 24 juli 2016 @ 11:31:06 #14
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163970722
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 11:28 schreef Wespensteek het volgende:
De BBC had twee dagen geleden ook al nieuwe informatie:
http://www.bbc.com/news/business-36864273

[..]

Flinke economische schade volgens mij.
Inkoopmanagersindex is altijd een van de beste indicatoren. Het meest schokkende vond ik nog dat het aantal openstaande vacatures na de brexit opeens gehalveerd werd...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163970756
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 11:28 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat is er fout aan dan, vertel het mij?

Lijkt MIJ nog altijd beter als dat ik maar te slikken heb?
Wat heb ik ervan gehad tot nog toe, minder zout in de kaas, stofzuiger van een slechter wattage wat nog?
Nog vergeten de poorten naar het walhalla staan wagenwijd open is dat ook eentje?
Of althans het gedachte of vermeende walhalla?
Ik begrijp te weinig van jouw vragen om een inhoudelijk antwoord te kunnen geven. Je hebt blijkbaar minder zoute kaas en een stofzuiger die minder energie gebruikt maar mij is onduidelijk of dat door de Brexit komt.
pi_163970790
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 11:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik begrijp te weinig van jouw vragen om een inhoudelijk antwoord te kunnen geven. Je hebt blijkbaar minder zoute kaas en een stofzuiger die minder energie gebruikt maar mij is onduidelijk of dat door de Brexit komt.
Niet door de Brexit maar evt gevolgen waardoor die Brexit gekomen is?

Je vindt het gek dat het steekt bij de mensen, rijk wordt rijker en arm wordt armer is mijn mening.
Spaanders vallen zo goed als niet, richting het arme gedeelte, nee erger nog die paar geneugtes wat men heeft die worden nog genomen ook nog.

Hoe vaak kan een kruik te water gaan voordat die barst?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2016 11:37:15 ]
pi_163970888
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 11:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

Niet door de Brexit maar evt gevolgen waardoor die Brexit gekomen is?

Je vindt het gek dat het steekt bij de mensen, rijk wordt rijker en arm wordt armer is mijn mening.
Spaanders vallen zo goed als niet, richting het arme gedeelte, nee erger nog die paar geneugtes wat men heeft die worden nog genomen ook nog.

Hoe vaak kan een kruik te water gaan voordat die barst?
Jij denkt blijkbaar dat een verslechterende economische situatie goed is voor mensen die weinig hebben? Die paar geneugtes worden inderdaad afgenomen als je te maken krijgt met een daling van de munt waardoor goederen in verhouding tot salaris veel duurder worden. Het is eigenlijk maar goed dat de EU optreed tegen prijsafspraken van producenten en verspillende zaken als extra energie verbruikende stofzuigers omdat die producten gewoon slecht gemaakt worden. Jammer dat de mensen in de UK daar niet van willen profiteren maar gelukkig voor hun zullen hun stofzuigers toch aan de normen gaan voldoen, brexit of niet. Producenten zullen aan de EU normen willen voldoen en niet apart voor de UK producten gaan ontwikkelen..
pi_163970919
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 11:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jij denkt blijkbaar dat een verslechterende economische situatie goed is voor mensen die weinig hebben? Die paar geneugtes worden inderdaad afgenomen als je te maken krijgt met een daling van de munt waardoor goederen in verhouding tot salaris veel duurder worden. Het is eigenlijk maar goed dat de EU optreed tegen prijsafspraken van producenten en verspillende zaken als extra energie verbruikende stofzuigers omdat die producten gewoon slecht gemaakt worden. Jammer dat de mensen in de UK daar niet van willen profiteren maar gelukkig voor hun zullen hun stofzuigers toch aan de normen gaan voldoen, brexit of niet. Producenten zullen aan de EU normen willen voldoen en niet apart voor de UK producten gaan ontwikkelen..
Het enigste wat ik denk dat het voor de EU minder erg was, met het oude EEG dus!

Viele köche verderben den brei.

Wat betreft producenten of bedrijfs leven die wat de voordelen hebben van iets laat die ook de nadelen dragen, en leg die niet om het goedkoop te houden bij de vele wat er niks van hebben.
Als vele maar 1 cent genomen wordt komt het ook bij mekaar of kan het ook een hoog bedrag zin of niet?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2016 11:45:32 ]
pi_163970962
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 11:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Het enigste wat ik denk dat het voor de EU minder erg was, met het oude EEG dus!

Viele köche verderben den brei.
Je bedoelt voor de tijd dat China en landen elders economische grootmachten zijn geworden en fabrikanten hun productie niet over de hele wereld verplaatsten maar gebonden waren aan westerse landen. De tijd voordat milieuproblemen een wereldwijd probleem waren. Inderdaad toen was het veel wel beter voor onze landen, juist daarom moeten we nu samenwerken om onze concurrentiepositie te verbeteren.
pi_163971021
Wat heeft China nou opeens met de EU te doen?

Stel er maar veel eisen aan hoor, kijken wat jij krijgt?

Concurrentpostie, die verkrijgt men door goede producten te verkopen of aan te bieden,er is geen betere reklame als van mond tot mond.
Maar genoeg offtopic geleuter hoor, als men stront verkoopt komt er stront voor terug, of wil je met stront concuren bij of met landen die iets beters aanbieden?
pi_163971190
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 11:49 schreef john2406 het volgende:
Wat heeft China nou opeens met de EU te doen?

Stel er maar veel eisen aan hoor, kijken wat jij krijgt?

Concurrentpostie, die verkrijgt men door goede producten te verkopen of aan te bieden,er is geen betere reklame als van mond tot mond.
Maar genoeg offtopic geleuter hoor, als men stront verkoopt komt er stront voor terug, of wil je met stront concuren bij of met landen die iets beters aanbieden?
Als je de grond wil bemesten om eten te verbouwen is stront meer waard dan goud daarom moet je naar het hele plaatje kijken en dan zou je kunnen zien dat China en de veranderde wereld tov de EEG tijd erg belangrijk is en was voor het ontstaan van de EU.
pi_163971218
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 11:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je de grond wil bemesten om eten te verbouwen is stront meer waard dan goud daarom moet je naar het hele plaatje kijken en dan zou je kunnen zien dat China en de veranderde wereld tov de EEG tijd erg belangrijk is en was voor het ontstaan van de EU.
Jij komt in de hemel denk ik, wie gelooft wordt zalig of niet?
pi_163971355
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij komt in de hemel denk ik, wie gelooft wordt zalig of niet?
Als jij schrijft dat te denken neem ik aan dat dat klopt, ik kan natuurlijk niet controleren wat jij denkt.
pi_163971362
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 11:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je de grond wil bemesten om eten te verbouwen is stront meer waard dan goud daarom moet je naar het hele plaatje kijken en dan zou je kunnen zien dat China en de veranderde wereld tov de EEG tijd erg belangrijk is en was voor het ontstaan van de EU.
Aan jouw reacties denk ik op te maken dat jij of iemand in je kring zaken met het buitenland doet, denk meer zelfs als zaken in het land.
Bij mij is het omgedraaid binnenlands dus, en ik kan de rekening niet ergens anders leggen als bij mijzelf, sterker nog ik krijg de rekening in de vorm van de voordelen welke de export bedrijven van de EU hebben nog erbij ook nog, denk met mij tevens vele andere mensen.
Wanneer gaat het licht uit, als er dadelijk niet genoeg mensen zijn om die rekeningen te betalen?

Lees het niet verkeerd hoor, ik ben niet tegen de EU hoor, maar wie betaalde die rekening toen het nog EEG was?
Laat die dat nou ook doen!
pi_163971479
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Aan jouw reacties denk ik op te maken dat jij of iemand in je kring zaken met het buitenland doet, denk meer zelfs als zaken in het land.
Bij mij is het omgedraaid binnenlands dus, en ik kan de rekening niet ergens anders leggen als bij mijzelf, sterker nog ik krijg de rekening in de vorm van de voordelen welke de export bedrijven van de EU hebben nog erbij ook nog, denk met mij tevens vele andere mensen.
Wanneer gaat het licht uit, als er dadelijk niet genoeg mensen zijn om die rekeningen te betalen?

Lees het niet verkeerd hoor, ik ben niet tegen de EU hoor, maar wie betaalde die rekening toen het nog EEG was?
Laat die dat nou ook doen!
Je gaat weer terug naar de EEG tijd maar die tijd is volledig voorbij. Je moet naar het nu kijken en kijken wat nu een goede oplossing is. Tegenwoordig hebben grote multinationals een enorme macht, zijn andere landen grote spelers in de economie, zijn er wereldwijd milieu problemen. Dan heb je als burger ook een politiek machtsblok nodig om voor jouw belangen op te komen, je kunt dromen van de tijd van de EEG of zelfs VOC maar de werkelijkheid is waar je nu in leeft. Verder kun je in Nederland nauwelijks welvaart opbouwen zonder het buitenland, wij hebben import en export nodig.
pi_163971485
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2016 10:39 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Als je maar goede angst zaait en de EU presenteert als De Grote Redder gaat de bevolking er vanzelf achter staan.
We zien juist de tegenovergestelde werking. De bevolking binnen de Westerse lidstaten keren zich er juist vanaf.

Dat laat twee opties open: of hervormen of uit de EU stappen.
pi_163971492
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je gaat weer terug naar de EEG tijd maar die tijd is volledig voorbij. Je moet naar het nu kijken en kijken wat nu een goede oplossing is. Tegenwoordig hebben grote multinationals een enorme macht, zijn andere landen grote spelers in de economie, zijn er wereldwijd milieu problemen. Dan heb je als burger ook een politiek machtsblok nodig om voor jouw belangen op te komen, je kunt dromen van de tijd van de EEG of zelfs VOC maar de werkelijkheid is waar je nu in leeft. Verder kun je in Nederland nauwelijks welvaart opbouwen zonder het buitenland, wij hebben import en export nodig.
Als er het woordje moet in voorkomt klap ik meestal dicht, ik mag of zou mogen, dan praat ik verder!
pi_163971496
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:18 schreef Elzies het volgende:

[..]

We zien juist de tegenovergestelde werking. De bevolking binnen de Westerse lidstaten keren zich er juist vanaf.

Dat laat twee opties open: of hervormen of uit de EU stappen.
Ik zeg eerlijk hervormen!
pi_163971513
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je gaat weer terug naar de EEG tijd maar die tijd is volledig voorbij. Je moet naar het nu kijken en kijken wat nu een goede oplossing is. Tegenwoordig hebben grote multinationals een enorme macht, zijn andere landen grote spelers in de economie, zijn er wereldwijd milieu problemen. Dan heb je als burger ook een politiek machtsblok nodig om voor jouw belangen op te komen, je kunt dromen van de tijd van de EEG of zelfs VOC maar de werkelijkheid is waar je nu in leeft. Verder kun je in Nederland nauwelijks welvaart opbouwen zonder het buitenland, wij hebben import en export nodig.
VOC in die tijd roofde nederland toch andere landen leeg of niet?
Piet Hein of wie was dat in die tijd?
pi_163971532
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als er het woordje moet in voorkomt klap ik meestal dicht, ik mag of zou mogen, dan praat ik verder!
Bouw dan maar zeilboten en ga terug naar de VOC tijd of voer de regels van de EEG weer in omdat ze toen werkten. Ga in jouw fantasiewereld wonen dat het vroeger allemaal beter was en wordt gelukkig.
pi_163971548
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:20 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik zeg eerlijk hervormen!
Ik heb weinig hoop met mensen als Juncker aan het roer. Zij zorgen juist voor een verergering van de bestaande kloof.

Bovendien blijf ik mijn hart vasthouden van het lukraak bijdrukken van euro's. Ik heb het al in heel veel reacties vermeld en ik blijf erop hameren omdat dit op de langere termijn de koers van de eurolanden en hun positie binnen de EU zal bepalen. Als die bubbel barst is het einde euro en einde EU. Veel bezorgde economen delen die mening.
pi_163971575
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Bouw dan maar zeilboten en ga terug naar de VOC tijd of voer de regels van de EEG weer in omdat ze toen werkten. Ga in jouw fantasiewereld wonen dat het vroeger allemaal beter was en wordt gelukkig.
Ik zeg niet dat het vroeger beter was, maar ik vermoed wel eerlijker, VOC weet ik niks over, en geschiedenis dat is geschreven door mensen misschien met dezelde wensen wensen, evt een persoonlijk tintje eraan toegevoegd.

Wie of naar wie ging het geld wat Piet Hein binnen harken deed toen?
pi_163971762
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

VOC in die tijd roofde nederland toch andere landen leeg of niet?
Piet Hein of wie was dat in die tijd?
Leegroven?
Nee joh. We brachten cultuur.
Make my day!
pi_163971836
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:37 schreef agter het volgende:

[..]

Leegroven?
Nee joh. We brachten cultuur.
Ik niet hoor dus dat WE kan je weglaten, denk zelfs dat jij het ook niet was.

Was er in die tijd wel een domo cratie dan mag je het hele WE weglaten!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2016 12:44:52 ]
pi_163971877
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

VOC in die tijd roofde nederland toch andere landen leeg of niet?
Piet Hein of wie was dat in die tijd?
De Oostzeehandel was in de 17e eeuw veel en veel belangrijker voor de Republiek
pi_163972004
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je gaat weer terug naar de EEG tijd maar die tijd is volledig voorbij. Je moet naar het nu kijken en kijken wat nu een goede oplossing is. Tegenwoordig hebben grote multinationals een enorme macht, zijn andere landen grote spelers in de economie, zijn er wereldwijd milieu problemen. Dan heb je als burger ook een politiek machtsblok nodig om voor jouw belangen op te komen, je kunt dromen van de tijd van de EEG of zelfs VOC maar de werkelijkheid is waar je nu in leeft. Verder kun je in Nederland nauwelijks welvaart opbouwen zonder het buitenland, wij hebben import en export nodig.
Heel leuk maar je kan prima vrijhandelsverdragen afsluiten zonder een EU te hebben. Daarnaast kan je prima samenwerken om grensoverschrijdende issues aan te pakken zonder een bureaucratische EU naast je die voor onbelemmerde immigratie is.
pi_163972024
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:53 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Heel leuk maar je kan prima vrijhandelsverdragen afsluiten zonder een EU te hebben. Daarnaast kan je prima samenwerken om grensoverschrijdende issues aan te pakken zonder een bureaucratische EU naast je die voor onbelemmerde immigratie is.
Maar hoe leg je dan de rekening bij de massa?
pi_163972048
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:53 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Heel leuk maar je kan prima vrijhandelsverdragen afsluiten zonder een EU te hebben. Daarnaast kan je prima samenwerken op grensoverschrijdende issues aan te pakken zonder een bureaucratische EU naast je die voor onbelemmerde immigratie is.
Er is geen onbelemmerde immigratie, het is juist behoorlijk belemmerd. Verder bespaart de EU ook flink op bureaucratie omdat men anders dingen weer nationaal moet gaan doen en dat dan ook weer in ieder land van de EU.
pi_163972073
Die bespaarde bureaucratie, besparing staat of is goedkoper als de rekening van de EU?

Tevens wat doen die mensen nu wat het deden hebben die een uitkering, en voelen zich misschien nutteloos?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2016 13:00:32 ]
pi_163972075
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er is geen onbelemmerde immigratie, het is juist behoorlijk belemmerd. Verder bespaart de EU ook flink op bureaucratie omdat men anders dingen weer nationaal moet gaan doen en dat dan ook weer in ieder land van de EU.
Dat is er wel: het gros van de EU-inwoners mag in Nederland of in de UK komen wonen en/of werken.

De EU is nog steeds bureaucratisch: van het verhuizen van Brussel naar Staatsburg tot het bepalen hoe krom bananen moeten zijn. Allemaal nergens voor nodig. Daarnaast kost het enkel geld wat de lidstaten ook kunnen gebruiken om hun eigen hoge werkloosheid aan te pakken.
pi_163972100
quote:
10s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:58 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat is er wel: het gros van de EU-inwoners mag in Nederland of in de UK komen wonen en/of werken.

De EU is nog steeds bureaucratisch: van het verhuizen van Brussel naar Staatsburg tot het bepalen hoe krom bananen moeten zijn. Allemaal nergens voor nodig. Daarnaast kost het enkel geld wat de lidstaten ook kunnen gebruiken om hun eigen hoge werkloosheid aan te pakken.
Wordt tijd dat de komkommer dan ook recht gaat worden, grapje hoor!
pi_163972127
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:53 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Heel leuk maar je kan prima vrijhandelsverdragen afsluiten zonder een EU te hebben. Daarnaast kan je prima samenwerken om grensoverschrijdende issues aan te pakken zonder een bureaucratische EU naast je die voor onbelemmerde immigratie is.
Natuurlijk kan dat. Maar als een betrekkelijk klein land ben je vrijwel altijd de onderliggende partij. Onze afzetmarkt is met 16 miljoen consumenten gewoon erg klein. Dat betekent dat je eerder de eisen die de grote handelspartners op tafel leggen, zal moeten slikken.

Zo'n TTIP zouden we waarschijnlijk volledig moet slikken, als Nederland in z'n uppie de onderhandelingen voerde.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163972152
Nederland krijgt geld uit Europese subsidiefondsen en betaalt daarnaast aan de Europese subsidiefondsen. Laat Den Haag dan direct geld uitkeren aan Nederlandse fondsen zonder tussenkomst van een paar Brusselse ambtenaren die het Nederlandse geld aan Nederlandse fondsen aan het herverdelen zijn. Nee hoor, de bureaucratie vermindert erorm hoor volgens onze EU-fielen.

Heeft de EU al de massa-werkloosheid aangepakt? NEE.
Heeft de EU als een FTA met de VS en China afgesloten? NEE.
Zet de EU limieten op immigratie uit arme Europese landen zoals Polen? NEE.

Maar wel Nederlands geld in Brussel herverdelen en elke maand naar Straatsburg verhuizen. Top beleid.
pi_163972188
quote:
10s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:58 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat is er wel: het gros van de EU-inwoners mag in Nederland of in de UK komen wonen en/of werken.

De EU is nog steeds bureaucratisch: van het verhuizen van Brussel naar Staatsburg tot het bepalen hoe krom bananen moeten zijn. Allemaal nergens voor nodig. Daarnaast kost het enkel geld wat de lidstaten ook kunnen gebruiken om hun eigen hoge werkloosheid aan te pakken.
Dat maakt nog steeds niet dat er onbelemmerde immigratie is. Dat verhuizen is inderdaad ergens voor nodig. Verder kosten die regels niet enkel geld ze blijken erg hard nodig te zijn en het wordt steeds duidelijker dat juist de burgers om al die regels vragen. Er wordt veel misbruik gemaakt van het gebrek aan regels door de mensen in de positie die er gebruik van kunnen maken.
pi_163972259
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat. Maar als een betrekkelijk klein land ben je vrijwel altijd de onderliggende partij. Onze afzetmarkt is met 16 miljoen consumenten gewoon erg klein. Dat betekent dat je eerder de eisen die de grote handelspartners op tafel leggen, zal moeten slikken.

Zo'n TTIP zouden we waarschijnlijk volledig moet slikken, als Nederland in z'n uppie de onderhandelingen voerde.
Wie zegt dat dat per definitie slechter is? Nu moeten we moeizaam met 28 lidstaten onderhandelen en alle 28 EU-lidstaten willen hun eigen protectionisme doorvoeren. Dat Zwitserland ondertussen een FTA met de VS en China heeft ontgaat je even.

Nederland handelsland is nu met 27 lidstaten aan het bekvechten hoe je tegenover de VS op te stellen. Al een paar jaar lang.
pi_163972286
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat maakt nog steeds niet dat er onbelemmerde immigratie is. Dat verhuizen is inderdaad ergens voor nodig. Verder kosten die regels niet enkel geld ze blijken erg hard nodig te zijn en het wordt steeds duidelijker dat juist de burgers om al die regels vragen. Er wordt veel misbruik gemaakt van het gebrek aan regels door de mensen in de positie die er gebruik van kunnen maken.
Welke regels zijn hard nodig die je alleen en alleen met de EU kan opmaken waar geen elke andere instantie die regels op kan stellen? Roept u maar.
pi_163972355
quote:
3s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:08 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat per definitie slechter is? Nu moeten we moeizaam met 28 lidstaten onderhandelen en alle 28 EU-lidstaten willen hun eigen protectionisme doorvoeren. Dat Zwitserland ondertussen een FTA met de VS en China heeft ontgaat je even.

Nederland handelsland is nu met 27 lidstaten aan het bekvechten hoe je tegenover de VS op te stellen. Al een paar jaar lang.
Iedereen valt over het onderdeel van TTIP dat bedrijven in staat stelt om overheden aan te klagen. Een land Canada heeft dat ook moet slikken. Denk je nou werkelijk dat de VS voor het piepkleine Nederland een uitzondering maakt?

Verder heb je wellicht een punt. Toch wijst de praktijk anders uit, getuige het grote aantal FTA's dat de EU inmiddels heeft gesloten met andere landen en de hoeveelheid verdragen waar nu over wordt onderhandeld.

Het is dus niet alsof de EU stil zit op dat vlak. Een echte noodzaak om te vertrekken is er wat dat betreft ook niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163972425
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Iedereen valt over het onderdeel van TTIP dat bedrijven in staat stelt om overheden aan te klagen. Een land Canada heeft dat ook moet slikken. Denk je nou werkelijk dat de VS voor het piepkleine Nederland een uitzondering maakt?

Verder heb je wellicht een punt. Toch wijst de praktijk anders uit, getuige het grote aantal FTA's dat de EU inmiddels heeft gesloten met andere landen en de hoeveelheid verdragen waar nu over wordt onderhandeld.

Het is dus niet alsof de EU stil zit op dat vlak. Een echte noodzaak om te vertrekken is er wat dat betreft ook niet.
Natuurlijk zijn wij een klein doch rijk land met 17 miljoen inwoners. Maar wie zegt dat dat per definitie slechter is om een vrijhandelsverdrag af te sluiten? Hebben we daar bewijs van?
pi_163972554
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:53 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Heel leuk maar je kan prima vrijhandelsverdragen afsluiten zonder een EU te hebben.
Dat kan wel maar veel minder vergaand en daarmee minder lucratief. Dat is nu net het hele idee, de gedeelde interne markt gaat vele malen verder dan reguliere handelsverdragen. Is je ook al tientallen keren uitgelegd overigens, je zal het dus wel niet willen begrijpen :).
pi_163972561
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:16 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn wij een klein doch rijk land met 17 miljoen inwoners. Maar wie zegt dat dat per definitie slechter is om een vrijhandelsverdrag af te sluiten? Hebben we daar bewijs van?
Nou ja, voor Nederland wordt het sowieso een lastig verhaal. Onze ambtenarij voert al decennialang geen onderhandelingen over handelsverdragen. We hebben de benodigde expertise dus niet in huis.

Verder is het een kwestie van logisch nadenken. Als klein landje heb je je potentiële handelspartner minder te bieden en daardoor ben je automatisch de onderliggende partij. En als je dan ook nog eens geen scherpe onderhandelaars in huis hebt, wordt het helemaal een lastig verhaal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163972597
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:16 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn wij een klein doch rijk land met 17 miljoen inwoners. Maar wie zegt dat dat per definitie slechter is om een vrijhandelsverdrag af te sluiten? Hebben we daar bewijs van?
Is het wellicht handig dat je je eens wat in gaat lezen in de basis over handel, samenwerking en economie? Want je bent wel een tikje aan het raaskallen nu, zo lijkt het in elk geval...
pi_163972653
quote:
3s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:09 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Welke regels zijn hard nodig die je alleen en alleen met de EU kan opmaken waar geen elke andere instantie die regels op kan stellen? Roept u maar.
Landen kunnen dat zelf ook wel doen al zal Nederland niet in staat zijn bijv. de regels mbt brandstofgebruik van auto's voor elkaar te krijgen omdat men gewoon te klein is in verhouding tot de producten. Die regels vragen mensen echter wel om en in EU verband kan dat dus eenvoudiger gedaan worden omdat het voor meer landen geldt en dus ook de concurrentiepositie van landen in redelijk evenwicht houdt. Regels in Nederland zouden vrij lastig kunnen worden als mensen in Duitsland het gewoon zonder die regels kunnen kopen en maken.

Overigens vraag jij zelf ook weer om meer buraucratie immers de immigratieregels zijn ook alleen maar bureaucratie, nu bepalen de mogelijkheden om ergens een inkomen te krijgen of men in een ander eu land kan gaan wonen. Ook daar is het eenvoudig zo dat als Nederland streng is en andere landen niet dat Nederlandse bedrijven en instellingen minder eenvoudig personeel kunnen krijgen.
  zondag 24 juli 2016 @ 13:43:04 #53
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_163972987
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Landen kunnen dat zelf ook wel doen al zal Nederland niet in staat zijn bijv. de regels mbt brandstofgebruik van auto's voor elkaar te krijgen omdat men gewoon te klein is in verhouding tot de producten. Die regels vragen mensen echter wel om en in EU verband kan dat dus eenvoudiger gedaan worden omdat het voor meer landen geldt en dus ook de concurrentiepositie van landen in redelijk evenwicht houdt. Regels in Nederland zouden vrij lastig kunnen worden als mensen in Duitsland het gewoon zonder die regels kunnen kopen en maken.

Overigens vraag jij zelf ook weer om meer buraucratie immers de immigratieregels zijn ook alleen maar bureaucratie, nu bepalen de mogelijkheden om ergens een inkomen te krijgen of men in een ander eu land kan gaan wonen. Ook daar is het eenvoudig zo dat als Nederland streng is en andere landen niet dat Nederlandse bedrijven en instellingen minder eenvoudig personeel kunnen krijgen.
Het heeft helemaal geen zin om te proberen op basis van argumenten een discussie te voeren. Elk argument voor de EU maakt jouw "een gelovige". De EU is een evil empire, begrijp dat dan.

Dat de meeste anti-EU argumenten geen rekening houden met het feit dat de wereld nogal veranderd is sinds de jaren zeventig is dan weer lastig. Dromen van lang vervlogen tijden, de VOC tijd of de jaren vijftig toen alles nog zo mooi knus en begrijpelijk was, verder komt het meestal niet.

Dus ja, we kunnen als Europeanen weer fijn ieder voor zich economietje gaan spelen. We zullen vast niet verhongeren, maar we zullen wel ontdekken dat het economisch middelpunt van de wereld zich grotendeels verplaatst heeft naar het Indo-Pacifisch gebied. Dus nee, die jaren vijftig komen daarmee niet terug en die VOC tijd al helemaal niet.
pi_163984016
'Dramatische terugval' door Brexit

De Britse economie lijdt sterk onder de gevolgen van het besluit om uit de Europese Unie te stappen. Er is sprake van een 'dramatische achteruitgang', concludeert onderzoeksbureau IHS Markit.


Dat meldt de BBC. De omroep verwijst naar PMI's, de inkoopmanagersindexcijfers van IHS Markit, die gebaseerd zijn op peilingen onder bedrijven.

Tegen de BBC zei onderzoeker Williamson dat de dalende productie en inkomsten 'zorgwekkend zijn'.

Crisisniveau
De afgelopen weken heeft het Verenigd Koninkrijk het niveau bereikt ten tijde van de crisis in 2008, stelt het bureau. IHS Markit geeft aan dat het mogelijk om een tijdelijke correctie kan gaan.

Het verzwakte Britse pond zorgt weliswaar voor meer export voor het Verenigd Koninkrijk, maar de inkomsten van de industrie en zijn ondersteunende dienstensector zakten weg.

http://www.telegraaf.nl/d(...)__door_Brexit__.html

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2016 20:53:01 ]
  zondag 24 juli 2016 @ 20:54:40 #55
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163984086
Inkoopmanagersindex is een van de beste forecast-indicatoren. Voortekenen zijn niet best dus, maar laten we de derde kwartaalgegevens ergens in oktober ofzo afwachten.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 25 juli 2016 @ 08:51:32 #56
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163992982
Volgens mij wordt het tijd om politici in Nederland te gaan bestoken met berichten dat een deal die het VK een betere positie geeft dan een EU lid onacceptabel is. Er gaan alweer geruchten dat de dames en heren slappe knieën krijgen. Het is genoeg om mij anti-EU te laten worden dit soort bullshit.
  maandag 25 juli 2016 @ 09:20:28 #57
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_163993257
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 08:51 schreef HiZ het volgende:
Er gaan alweer geruchten dat de dames en heren slappe knieën krijgen.
Waar?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 25 juli 2016 @ 09:44:28 #58
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163993468
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 09:20 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Waar?
https://www.theguardian.c(...)xemption-seven-years

De neiging om maar een accoord te krijgen is te groot in Brussel.
pi_163993557
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 09:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

https://www.theguardian.c(...)xemption-seven-years

De neiging om maar een accoord te krijgen is te groot in Brussel.
Ja, helemaal eens, Nedeland moet gewoon een totaal exportverbod naar de VK afkondigen, zodat Britse muurtjes gestuuct kunnen worden door Poolse bouwvakkers ipv Welshmen!
  maandag 25 juli 2016 @ 10:11:44 #60
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163993741
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 09:52 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Ja, helemaal eens, Nedeland moet gewoon een totaal exportverbod naar de VK afkondigen, zodat Britse muurtjes gestuuct kunnen worden door Poolse bouwvakkers ipv Welshmen!
Ze hadden al een overeenkomst voor ze dat referendum hielden. Er is geen enkele reden om ze meer te geven nu ze gestemd hebben om de EU te verlaten. Zwitserland en Noorwegen krijgen dit soort dealtjes ook niet. Ik vind het absurd dat we na 40 jaar sabotage door de Britten in de EU ze ook nog gaan accomoderen nu ze uit de EU vertrekken.
pi_163995873
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 10:11 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ze hadden al een overeenkomst voor ze dat referendum hielden. Er is geen enkele reden om ze meer te geven nu ze gestemd hebben om de EU te verlaten. Zwitserland en Noorwegen krijgen dit soort dealtjes ook niet. Ik vind het absurd dat we na 40 jaar sabotage door de Britten in de EU ze ook nog gaan accomoderen nu ze uit de EU vertrekken.
Mee eens. Je kunt een Noorwegen krijgen of een WTO.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 25 juli 2016 @ 12:20:59 #62
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163996041
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mee eens. Je kunt een Noorwegen krijgen of een WTO.
Ik heb maar eens de moeite om die Van Baalen te schrijven om hem te herinneren dat hij Nederlandse kiezers vertegenwoordigt en dat zijn houding nu mijn houding in 2017 in het stemhokje zal bepalen.
pi_163996050
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik heb maar eens de moeite om die Van Baalen te schrijven om hem te herinneren dat hij Nederlandse kiezers vertegenwoordigt en dat zijn houding nu mijn houding in 2017 in het stemhokje zal bepalen.
Maak jij een modelbrief?
Post hem dan even dan spendeer ik er ook wat tijd aan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 25 juli 2016 @ 12:22:55 #64
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163996066
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maak jij een modelbrief?
Post hem dan even dan spendeer ik er ook wat tijd aan.
Sorry, niet gedaan ik heb het via zijn contact op parlement.com gedaan. Ze zijn overigens deze maand met vakantie :)

Het adres is hans.vanbaalen@europarl.europa.eu
pi_163996092
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:22 schreef HiZ het volgende:

[..]

Sorry, niet gedaan ik heb het via zijn contact op parlement.com gedaan. Ze zijn overigens deze maand met vakantie :)

Het adres is hans.vanbaalen@europarl.europa.eu

Je email dan die je verstuurd hebt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 25 juli 2016 @ 12:28:26 #66
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163996153
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Je email dan die je verstuurd hebt.
Nee, ik bedoel dat ik zo'n contact-formulier heb gebruikt. De tekst heb ik daarom niet meer.

Het was ongeveer:

Geachte heer Van Baalen, Uit een artikel in The Guardian begrijp ik dat u iets ziet in een accoord met de Britse overheid over Brexit waarbij de EU concessies zou moeten doen op het punt van het vrije personenverkeer. Ik wil u er graag aan herinneren dat u Nederlandse kiezers vertegenwoordigt. Als u van mening bent dat dat moet gebeuren door aan het VK een gunstigere regeling te bieden dan aan EU leden, dan kunt u er zeker van zijn dat dit bij de komende verkiezingen gevolgen zal hebben op mijn stemgedrag. (In mijn geval betekent dat dat ik niet meer op de VVD zal stemmen).

Met vriendelijke groet,

H.
pi_163996352
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:28 schreef HiZ het volgende:
In mijn geval betekent dat dat ik niet meer op de VVD zal stemmen
Zeer goed. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163996918
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:41 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeer goed. :)
Het eerste wat ik dacht was inderdaad ook 'een mooi voorbeeld van de ridicule logica geimpregneerd door haat en contraproductiviteit van de gemiddelde EU-fiel.

Ook een prachtig voorbeeld van hoe een continent zelfmoord aan het plegen is.

Mr congressman .... :D

Ook wel bijzonder dat HiZ een gebrek aan vrij verkeer van mensen een "gunstigere regeling" noemt ;)
  maandag 25 juli 2016 @ 13:33:36 #69
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163997531
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 13:08 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Het eerste wat ik dacht was inderdaad ook 'een mooi voorbeeld van de ridicule logica geimpregneerd door haat en contraproductiviteit van de gemiddelde EU-fiel.

Ook een prachtig voorbeeld van hoe een continent zelfmoord aan het plegen is.

Mr congressman .... :D

Ook wel bijzonder dat HiZ een gebrek aan vrij verkeer van mensen een "gunstigere regeling" noemt ;)
Dat is niet de standaard. De standaard is dat iedereen visa en werkvergunningen nodig heeft. Om de Britten dan, zonder enige tegenprestatie, iets veel beters te geven is onzin.
pi_163997968
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 13:33 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is niet de standaard. De standaard is dat iedereen visa en werkvergunningen nodig heeft. Om de Britten dan, zonder enige tegenprestatie, iets veel beters te geven is onzin.
En hoe wordt Nederland daar slechter van? Eerst al dat getambourijn op de interne markt, en hoe goed dat voor Nederland is, nu kun je de voordelen behouden (handel met het VK) en geef je daarvoor in ruil dat het VK gelukszoekers buiten de deur kunnen houden. Ik begrijp het gestampvoet niet.

Ik denk dat Van Baalen ook denkt, verhip, dat is eigenlijk een best goed idee.
  maandag 25 juli 2016 @ 14:18:39 #71
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163998577
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 13:51 schreef invalidusername het volgende:

[..]

En hoe wordt Nederland daar slechter van? Eerst al dat getambourijn op de interne markt, en hoe goed dat voor Nederland is, nu kun je de voordelen behouden (handel met het VK) en geef je daarvoor in ruil dat het VK gelukszoekers buiten de deur kunnen houden. Ik begrijp het gestampvoet niet.

Ik denk dat Van Baalen ook denkt, verhip, dat is eigenlijk een best goed idee.
Ik word daar slechter van. Ik wil als ik in het VK wil gaan werken niet met meer regels te maken hebben dan een Brit in Amsterdam. En elke Nederlandse parlementariër die daar anders over denkt heeft zijn prioriteiten niet in de juiste volgorde.
pi_163998777
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 14:18 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik word daar slechter van. Ik wil als ik in het VK wil gaan werken niet met meer regels te maken hebben dan een Brit in Amsterdam. En elke Nederlandse parlementariër die daar anders over denkt heeft zijn prioriteiten niet in de juiste volgorde.
Tsssk, beetje vertrouwen in eigen kunnen en expertise HiZ ;)

Je hebt Hansie toch niet nodig om daar een baan plus werkvergunning te regelen?
pi_163998784
Tja, Duitsland heeft ook veel belang bij een goede deal met UK. Het is een aanzienlijke afzetmarkt voor de Duitse autofabrikanten zoals Volkswagen, BMW en Mercedes. Dat maakt het lastig. Een slechte deal en duizenden Duitse banen staan op de tocht. Dat brengt Duitsland in een lastig parket. Verder al die grootspraak van Eurocraten als Juncker. Als de EU geen goede deal wil sluiten, landen als Mexico, Australië, Canada en Ghana staan ook al in de rij voor een vrijhandelsverdrag met de UK. Lastig, lastig hoe om te gaan met de 6de economie ter wereld. Het is geen Zwitserland die je kan koeioneren zonder zelf economische consequenties te ondervinden.

pi_163999676
Ja, het VK zal het uitonderhandelen van deals met Mexico en Ghana vast prioriteit geven boven de EU...
pi_164001265
quote:
10s.gif Op maandag 25 juli 2016 15:12 schreef 99.999 het volgende:
Ja, het VK zal het uitonderhandelen van deals met Mexico en Ghana vast prioriteit geven boven de EU...
Ghana kun je best leuk voedsel naar exporteren, als je daarvoor goedkoop voodoo poppetjes retour kunt bemachtigen ben je spekkoper hoor.
pi_164001804
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 14:27 schreef George_Zina het volgende:
Tja, Duitsland heeft ook veel belang bij een goede deal met UK. Het is een aanzienlijke afzetmarkt voor de Duitse autofabrikanten zoals Volkswagen, BMW en Mercedes. Dat maakt het lastig. Een slechte deal en duizenden Duitse banen staan op de tocht. Dat brengt Duitsland in een lastig parket. Verder al die grootspraak van Eurocraten als Juncker. Als de EU geen goede deal wil sluiten, landen als Mexico, Australië, Canada en Ghana staan ook al in de rij voor een vrijhandelsverdrag met de UK. Lastig, lastig hoe om te gaan met de 6de economie ter wereld. Het is geen Zwitserland die je kan koeioneren zonder zelf economische consequenties te ondervinden.

[ afbeelding ]
Maar als de Britten ook lastiger kunnen verkopen in de EU kan het wel eens extra verkopen voor de Duitsers gaan opleveren. De dure UK merken kunnen behoorlijk last krijgen om de verkopen op peil te houden en erg makkelijk hebben ze het toch al niet, de meeste Britse merken zijn ook niet meer eigendom van de Britten.
https://next.ft.com/content/b2445b02-bec9-11e5-846f-79b0e3d20eaf
quote:
“Europe is our biggest trading partner and the UK’s membership of the European Union is vital for the automotive sector in order to secure future growth and jobs,” said Mike Hawes, chief executive of the SMMT.
pi_164002191
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar als de Britten ook lastiger kunnen verkopen in de EU kan het wel eens extra verkopen voor de Duitsers gaan opleveren. De dure UK merken kunnen behoorlijk last krijgen om de verkopen op peil te houden en erg makkelijk hebben ze het toch al niet, de meeste Britse merken zijn ook niet meer eigendom van de Britten.
https://next.ft.com/content/b2445b02-bec9-11e5-846f-79b0e3d20eaf

[..]

Als die merken toch geen eigendom meer zijn van hun, wat jeukt het ze dan of ze verkopen?
pi_164002205
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als die merken toch geen eigendom meer zijn van hun, wat jeukt het ze dan of ze verkopen?
Voor de mensen die in de fabrieken werken maakt het weinig uit wie de eigenaars zijn maar wel of wordt verkocht of niet.
pi_164002236
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Voor de mensen die in de fabrieken werken maakt het weinig uit wie de eigenaars zijn maar wel of wordt verkocht of niet.
Opeens maak je jou druk om de Britten?

Denk dat je waar je jouw druk om kunt maken, beter bij de EU kunt leggen.
pi_164002275
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:52 schreef aloa het volgende:
'Dramatische terugval' door Brexit

De Britse economie lijdt sterk onder de gevolgen van het besluit om uit de Europese Unie te stappen. Er is sprake van een 'dramatische achteruitgang', concludeert onderzoeksbureau IHS Markit.

Dat meldt de BBC. De omroep verwijst naar PMI's, de inkoopmanagersindexcijfers van IHS Markit, die gebaseerd zijn op peilingen onder bedrijven.

Tegen de BBC zei onderzoeker Williamson dat de dalende productie en inkomsten 'zorgwekkend zijn'.

Crisisniveau
De afgelopen weken heeft het Verenigd Koninkrijk het niveau bereikt ten tijde van de crisis in 2008, stelt het bureau. IHS Markit geeft aan dat het mogelijk om een tijdelijke correctie kan gaan.

Het verzwakte Britse pond zorgt weliswaar voor meer export voor het Verenigd Koninkrijk, maar de inkomsten van de industrie en zijn ondersteunende dienstensector zakten weg.

http://www.telegraaf.nl/d(...)__door_Brexit__.html
Farage zou het angstpolitiek noemen. ;)

quote:
/2316918/2/50#p163984086]zondag 24 juli 2016 20:54[/url] schreef Falco het volgende:[/b]
Inkoopmanagersindex is een van de beste forecast-indicatoren. Voortekenen zijn niet best dus, maar laten we de derde kwartaalgegevens ergens in oktober ofzo afwachten.
Het probleem is alleen dat dit soort schommelingen nu vooral door opportunisme worden bepaald, uiteindelijk valt en staat het met hoe de UK het uitstappen uit de EU gaat opvangen. Hoe sneller de UK zekerheid geeft over bepaalde mogelijkheden die het land heeft hoe sneller die koersen en indices weer stabiliseren op het normale niveau. Ik geloof niet dat er ook maar iemand is die een zinvolle voorspelling kan doen over hoe de economie in de UK gaat zijn over 5-10 jaar. Wel kan je misschien stellen dat de kans groot is dat ze op de korte termijn wat inleveren (omdat een economie gebaat is bij zekerheid en duidelijkheid en de Britten geven dit nu onvoldoende) en dat het daarna weer normaal zal worden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164002291
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Opeens maak je jou druk om de Britten?

Denk dat je waar je jouw druk om kunt maken, beter bij de EU kunt leggen.
Het maakt mij niet uit waar iemand woont of welke nationaliteit men heeft. Als door domme bureaucratie mensen schade oplopen vind ik dat altijd zonde, dat vind ik gevallen waarbij niemand wint.
pi_164002296
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Farage zou het angstpolitiek noemen. ;)
Hij of zij die zonder schuld is die werpe de eerste steen, denk echter als het wat beter eerlijker geregeld was of zou zijn kwam het helemaal niet ter sprake een Brexit?
pi_164002711
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
hoe sneller die koersen en indices weer stabiliseren op het normale niveau
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel belang je hecht aan die koersen en indices. M.i. veel te veel en heeft weinig verband met de echte economie. Al moet ik oppassen met dat soort uitspraken want dan komt er altijd weer iemand met een schoonvader die daar zojuist tonnen mee verloren heeft. :D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_164002790
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het maakt mij niet uit waar iemand woont of welke nationaliteit men heeft. Als door domme bureaucratie mensen schade oplopen vind ik dat altijd zonde, dat vind ik gevallen waarbij niemand wint.
Daarom vind ik het ook opzienbarend dat mensen pleiten voor principieel boos en nukkig zijn, ipv zakelijk de meest optimale oplossing na te streven. Maar ja, dat is EU he.
pi_164002810
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel belang je hecht aan die koersen en indices. M.i. veel te veel en heeft weinig verband met de echte economie.
Eens. Een hoop massapsychologie, hysterie, opportunisme en zo. Over een paar jaar kunnen we conclusies trekken, de huidige koersen zeggen erg weinig.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 25 juli 2016 @ 18:43:21 #86
1234 HiZ
Istanbullu
pi_164003837
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 14:27 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Tsssk, beetje vertrouwen in eigen kunnen en expertise HiZ ;)

Je hebt Hansie toch niet nodig om daar een baan plus werkvergunning te regelen?
Het gaat om een principe. Ik wil niet dat iemand die claimt mij te vertegenwoordigen de belangen van een Brit zwaarder laat wegen. Dan moet ie maar een Brits paspoort aanvragen en daar MP worden. Tot dat moment heeft hij mijn belangen te behartigen.
pi_164004146
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 18:43 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het gaat om een principe. Ik wil niet dat iemand die claimt mij te vertegenwoordigen de belangen van een Brit zwaarder laat wegen. Dan moet ie maar een Brits paspoort aanvragen en daar MP worden. Tot dat moment heeft hij mijn belangen te behartigen.
Maar HiZ, hij vertegenwoordigt ook niet jouw belang, hij vertegenwoordigt het Europees belang. En daar is Nederland een volstrekte voetnoot.

Je brengt hier het princiele argument TEGEN de EU op. Ik had niet gedacht dat ik het tweemaal in een dag zo met je eens kon zijn, ook al besef je zelf niet wat je zegt. :D
pi_164004181
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 18:56 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Maar HiZ, hij vertegenwoordigt ook niet jouw belang, hij vertegenwoordigt het Europees belang. En daar is Nederland een volstrekte voetnoot.

Je brengt hier het princiele argument TEGEN de EU op. Ik had niet gedacht dat ik het tweemaal in een dag zo met je eens kon zijn, ook al besef je zelf niet wat je zegt. :D
Het is ook tegen het belang van de EU als wel britten zich vrij in de EU kunnen vestigen, maar EU-burgers zich niet vrij in het VK kunnen vestigen. Dan maak je je eigen burgers ondergeschikt aan die van een ander land.
in a crowd you lose humanity
pi_164004637
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 13:33 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is niet de standaard. De standaard is dat iedereen visa en werkvergunningen nodig heeft. Om de Britten dan, zonder enige tegenprestatie, iets veel beters te geven is onzin.
Maak je niet zo druk. Er zal waarschijnlijk sprake gaan zijn van wederkerigheid. Dus als wij daar niet mogen wonen en werken zonder visum of naturalisatie, dan zij ook niet bij ons. ;)
Wat betreft jouw persoonlijke situatie, als jij voldoende kwaliteiten hebt dan krijg je zo'n visum wel.

quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 18:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het is ook tegen het belang van de EU als wel britten zich vrij in de EU kunnen vestigen, maar EU-burgers zich niet vrij in het VK kunnen vestigen. Dan maak je je eigen burgers ondergeschikt aan die van een ander land.
Daarom zal de UK de keuze hebben tussen ons daar vrij laten vestigen of zelf niet vrij kunnen gaan wonen in de landen die lid zijn van de EU.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164004684
edit vanwege GMTA
pi_164004704
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:17 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Ja, maar de mensen die het hoogsten woord hebben, maar waar niemand op zit te wachten dan? Krijgen die ook een visum?
Uiteraard niet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164004744
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 18:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het is ook tegen het belang van de EU als wel britten zich vrij in de EU kunnen vestigen, maar EU-burgers zich niet vrij in het VK kunnen vestigen. Dan maak je je eigen burgers ondergeschikt aan die van een ander land.
Ondergeschikt maak je jezelf, gelukkig heeft de EU daar niet het laatste woord over (de rest wel :P ). Waarom zulke emotionele termen? Zouden we niet hartstochtelijk de mensen die de Britse barbarij ondergaan moeten opvangen? Wir schaffen dass!
pi_164004841
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 18:56 schreef invalidusername het volgende:
Maar HiZ, hij vertegenwoordigt ook niet jouw belang, hij vertegenwoordigt het Europees belang.
:D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_164004867
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:19 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Ondergeschikt maak je jezelf, gelukkig heeft de EU daar niet het laatste woord over (de rest wel :P ). Waarom zulke emotionele termen? Zouden we niet hartstochtelijk de mensen die de Britse barbarij ondergaan moeten opvangen? Wir schaffen dass!
Je bent wel een superieure zuigert amice. :P
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_164005395
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je bent wel een superieure zuigert amice. :P
Nou, zo was het niet bedoeld ;(

Maar als ik in het VK zou willen werken, kan dat altijd als je wat te bieden hebt (hordes non EU'ers die dat bewijzen in de EU, en vice versa, en niemand loopt te zeiken daarover), en zou het me volstrekt boeien hoeveel VK'ers er in de EU werken. Dikke /care, toch?

Ondergeschikt voelen is dan wellicht wel het goede woord, maar hier wordt het toch een andere context geponeerd. Zonde, imho, en kenmerkend voor het EU virus.
pi_164005488
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:47 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Nou, zo was het niet bedoeld ;(

Maar als ik in het VK zou willen werken, kan dat altijd als je wat te bieden hebt (hordes non EU'ers die dat bewijzen in de EU, en vice versa, en niemand loopt te zeiken daarover), en zou het me volstrekt boeien hoeveel VK'ers er in de EU werken. Dikke /care, toch?

Ondergeschikt voelen is dan wellicht wel het goede woord, maar hier wordt het toch een andere context geponeerd. Zonde, imho, en kenmerkend voor het EU virus.
Inderdaad. Maar ik moest het even benoemen omdat ik het zo grappig vind. Je haalt m.i. precies en loepzuiver de juiste puntjes aan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 25 juli 2016 @ 21:20:31 #97
1234 HiZ
Istanbullu
pi_164007744
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Maak je niet zo druk. Er zal waarschijnlijk sprake gaan zijn van wederkerigheid. Dus als wij daar niet mogen wonen en werken zonder visum of naturalisatie, dan zij ook niet bij ons. ;)
Wat betreft jouw persoonlijke situatie, als jij voldoende kwaliteiten hebt dan krijg je zo'n visum wel.

[..]

Daarom zal de UK de keuze hebben tussen ons daar vrij laten vestigen of zelf niet vrij kunnen gaan wonen in de landen die lid zijn van de EU.
Ik maak me wel druk als iemand die pretendeert mij te vertegenwoordigen nog voor de onderhandelingen cadeautjes gaat geven omdat hij zich niet kan ontworstelen aan de reflex om de Britten zoet te houden.

En het zal mij worst wezen of ik dat visum kan krijgen of niet. Ik wil dat de EU er alles aan doet dat ik het niet nodig heb.
pi_164007846
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 21:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik maak me wel druk als iemand die pretendeert mij te vertegenwoordigen nog voor de onderhandelingen cadeautjes gaat geven omdat hij zich niet kan ontworstelen aan de reflex om de Britten zoet te houden.

En het zal mij worst wezen of ik dat visum kan krijgen of niet. Ik wil dat de EU er alles aan doet dat ik het niet nodig heb.
Eh, volgens mij was dat de oude situatie toen ze koste wat het kost de UK bij de EU wouden houden. Nu de UK zelf heeft aangegeven de EU te verlaten hoeven we de UK niet meer zoet te houden en hoeven we dus geen cadeautjes meer te geven. ;)
Natuurlijk zullen we een akkoord sluiten met de Britten maar dit zal ongetwijfeld op basis van wederkerigheid gebeuren en niet met eenrichtingsverkeer.

Dat jij graag zonder visum in de UK wil kunnen wonen en werken begrijp ik (nu ja, in theorie, ik denk dat er betere bestemmingen zijn voor 99,9% van de mensen maar dat is jouw keuze :)) maar het is aan de Britten om dat te bepalen, zij hebben het volste recht om ervoor te kiezen om dat niet te doen en ze zullen dan de consequentie voor lief moeten nemen dat hun burgers ook niet zonder visum in bijvoorbeeld Nederland kunnen worden. Les 1 van diplomatieke betrekkingen en handel, je krijgt ongeveer wat je geeft tenzij de andere partij macht heeft over de andere of een van de partijen niets bakt van het onderhandelen. In dit geval hebben beide partijen elkaar nodig dus er zal een evenwichtige deal komen. Met of zonder visumverplichting.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 14% gewijzigd door Bram_van_Loon op 25-07-2016 21:30:13 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 25 juli 2016 @ 21:25:40 #99
1234 HiZ
Istanbullu
pi_164007902
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 21:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eh, volgens mij was dat de oude situatie toen ze koste wat het kost de UK bij de EU wouden houden. Nu de UK zelf heeft aangegeven de EU te verlaten hoeven we de UK niet meer zoet te houden en hoeven we dus geen cadeautjes meer te geven. ;)
Natuurlijk zullen we een akkoord sluiten met de Britten maar dit zal ongetwijfeld op basis van wederkerigheid gebeuren en niet met eenrichtingsverkeer.
Het is wel degelijk een cadeautje omdat je daarmee aangeeft dat je wel wilt schipperen met je principes. Dat is waar ik zo kwaad van word. Gewoon omdat het niet meer nodig is om de Britten binnenboord te houden. Zij willen bij de markt blijven horen, dan mogen wij een gewichtige tegenprestatie verwachten. En niet dat onze vertegenwoordigers gaan praten alsof het andersom is.
  maandag 25 juli 2016 @ 21:26:43 #100
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_164007921
quote:
Juncker lost schot voor boeg van Britten

ma 25/07/2016 - 10:21 Michaël Torfs


Europees Commissievoorzitter Jean-Claude Juncker heeft op de Franse tv-zender France 2 herhaald dat de Britten hun ongelimiteerde toegang tot de Europese interne markt zullen verliezen als ze er niet het vrije verkeer van werknemers bijnemen.
De Britten moeten geen uitzonderingen verwachten, waarschuwde Juncker. "Zij zullen alleen toegang hebben tot onze interne markt als ze de regels aanvaarden - zonder uitzonderingen of nuances", klonk het klaar en duidelijk.

Juncker verwees indirect naar het model van de Europese Economische Ruimte (EER). Een land als Noorwegen maakt geen deel uit van de EU, maar doet wel mee met de Europese interne markt. Noorwegen trad daarvoor toe tot de EER, maar dat impliceert wel dat het er naast het vrij verkeer van goederen ook het vrij verkeer van werknemers bij neemt, iets wat dan weer heel moeilijk ligt voor de Britten.

Juncker: "Had gedacht dat brexiteers beter hun huiswerk hadden gemaakt"

Juncker bevestigde ook dat het Verenigd Koninkrijk nog "maanden van voorbereiding" nodig zal hebben voor het kan beginnen met gesprekken over de brexit. Hij gaf ook een sneer naar het feit dat de Britten geen enkel concreet plan klaar hadden na de stemming in het referendum. "Ik had gedacht dat de Britten, zeker zij die voor een brexit waren, die mogelijkheid hadden voorbereid."

Juncker had zo snel mogelijk willen beginnen met die gesprekken. "Maar dat is niet mogelijk. De Britse overheid heeft maanden nodig om haar positie te finetunen", zei hij. Er staat overigens geen deadline op het indienen van artikel 50, dat de officiële scheidingsprocedure met Europa in gang zet.
http://deredactie.be/cm/v(...).43059?eid=1.2721983
  maandag 25 juli 2016 @ 21:31:10 #101
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_164008040
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 21:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik maak me wel druk als iemand die pretendeert mij te vertegenwoordigen nog voor de onderhandelingen cadeautjes gaat geven omdat hij zich niet kan ontworstelen aan de reflex om de Britten zoet te houden.

En het zal mij worst wezen of ik dat visum kan krijgen of niet. Ik wil dat de EU er alles aan doet dat ik het niet nodig heb.
Dat jij graag zonder visum in de UK wil kunnen wonen en werken begrijp ik (nu ja, in theorie, ik denk dat er betere bestemmingen zijn voor 99,9% van de mensen maar dat is jouw keuze :)) maar het is aan de Britten om dat te bepalen, zij hebben het volste recht om ervoor te kiezen om dat niet te doen en ze zullen dan de consequentie voor lief moeten nemen dat hun burgers ook niet zonder visum in bijvoorbeeld Nederland kunnen worden. Les 1 van diplomatieke betrekkingen en handel, je krijgt ongeveer wat je geeft tenzij de andere partij macht heeft over de andere of een van de partijen niets bakt van het onderhandelen. In dit geval hebben beide partijen elkaar nodig dus er zal een evenwichtige deal komen. Met of zonder visumverplichting.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had het aangevuld op mijn vorige reactie maar aangezien jij ondertussen had gereageerd...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 25 juli 2016 @ 21:32:53 #102
1234 HiZ
Istanbullu
pi_164008089
Ik wil niet in het VK werken of wonen. Het is een principe kwestie.
  maandag 25 juli 2016 @ 21:34:11 #103
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_164008131
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 21:25 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het is wel degelijk een cadeautje omdat je daarmee aangeeft dat je wel wilt schipperen met je principes.
Wat is precies het cadeautje? Dat er een handelsdeal wordt gesloten? Ik had een paar reacties teruggevolgd maar ik zag nergens een iets vermeld staan over een gift van de EU aan de UK. Ik zou even rustig het eindresultaat afwachten, god weet wat er de komende maanden nog allemaal bekend wordt. Nu de UK uit de EU stapt kunnen we eindelijk stoppen met het geven van cadeautjes. Mooi toch? :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 25 juli 2016 @ 21:37:49 #104
1234 HiZ
Istanbullu
pi_164008220
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 21:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat is precies het cadeautje? Dat er een handelsdeal wordt gesloten? Ik had een paar reacties teruggevolgd maar ik zag nergens een iets vermeld staan over een gift van de EU aan de UK.
Het cadeautje is dat je vantevoren gaat zeggen dat je wel bereid bent om toe te geven op iets wat eigenlijk onbespreekbaar moet zijn.
Op manier zet je jezelf vanaf het begin op achterstand. In dit soort onderhandelingen is niks gratis, zo stellen de Britten zich ook op met hun wachtspelletje over het informeren van het feit dat ze de EU willen verlaten. Als die Van Baalen dan wel soepel gaat zitten doen voor er ook nog maar iemand aan de tafel heeft gezeten maakt mij dat laaiend.
  maandag 25 juli 2016 @ 21:42:05 #105
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_164008349
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 21:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het cadeautje is dat je vantevoren gaat zeggen dat je wel bereid bent om toe te geven op iets wat eigenlijk onbespreekbaar moet zijn.
Op manier zet je jezelf vanaf het begin op achterstand. In dit soort onderhandelingen is niks gratis, zo stellen de Britten zich ook op met hun wachtspelletje over het informeren van het feit dat ze de EU willen verlaten. Als die Van Baalen dan wel soepel gaat zitten doen voor er ook nog maar iemand aan de tafel heeft gezeten maakt mij dat laaiend.
Handig is het niet maar uiteindelijk gaat het om het resultaat, laten we niet te vroeg oordelen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 25 juli 2016 @ 21:44:10 #106
1234 HiZ
Istanbullu
pi_164008425
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 21:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Handig is het niet maar uiteindelijk gaat het om het resultaat, laten we niet te vroeg oordelen.
Als dat soort droplullen voor ons belang moeten gaan onderhandelen, dan kan het voor mij geen kwaad om ze eventjes te herinneren dat ze er niet zitten om een leuke deal te maken voor de Britten maar om een goede deal te maken voor ons.
  maandag 25 juli 2016 @ 21:55:51 #107
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_164008689
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 21:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

Als dat soort droplullen voor ons belang moeten gaan onderhandelen, dan kan het voor mij geen kwaad om ze eventjes te herinneren dat ze er niet zitten om een leuke deal te maken voor de Britten maar om een goede deal te maken voor ons.
Gebruik je stem daarvoor. ;)
Straks niet op de VVD, D66, het CDA of zo stemmen maar op een partij die EU-sceptisch is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164008797
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 21:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Gebruik je stem daarvoor. ;)
Straks niet op de VVD, D66, het CDA of zo stemmen maar op een partij die EU-sceptisch is.
PVV dus.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 25 juli 2016 @ 22:01:56 #109
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_164008855
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 21:59 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

PVV dus.
Of de SP of de PvdD. ;)
De PvdD kan ik van harte aanraden m.b.t. dit soort zaken. Anti-neoliberalisme, anti-TTIP, pro-duurzaamheid, pro-innovatie (inclusief onderwijs en wetenschap)...
Prima partij. Zelfs Jort Kelder (door en door een VVD'er, hij was zelfs nog een prominent lid van de JOVD en hij raakte zodoende bevriend met Mark Rutte) is een fan van die partij en stemt op die partij. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 25 juli 2016 @ 22:08:11 #110
1234 HiZ
Istanbullu
pi_164009076
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 21:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Gebruik je stem daarvoor. ;)
Straks niet op de VVD, D66, het CDA of zo stemmen maar op een partij die EU-sceptisch is.
Dat heb ik dus aangekondigd. Ik heb geen reden om zogenaamd eurosceptisch te stemmen.
  maandag 25 juli 2016 @ 22:09:04 #111
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_164009112
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 22:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat heb ik dus aangekondigd.
Sorry, ik kan niet alles lezen. Zeker niet in deze overactieve draad. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164009775
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 22:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Of de SP of de PvdD. ;)
De PvdD kan ik van harte aanraden m.b.t. dit soort zaken. Anti-neoliberalisme, anti-TTIP, pro-duurzaamheid, pro-innovatie (inclusief onderwijs en wetenschap)...
Prima partij. Zelfs Jort Kelder (door en door een VVD'er, hij was zelfs nog een prominent lid van de JOVD en hij raakte zodoende bevriend met Mark Rutte) is een fan van die partij en stemt op die partij. ;)
En dat Jort Kelder fan is, zou moeten pleiten voor de PvdD?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164009832
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 22:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat Jort Kelder fan is, zou moeten pleiten voor de PvdD?
Is niet alles beter of een kans waard dan coalitie en gedoog partners?
pi_164010480
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 22:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is niet alles beter of een kans waard dan coalitie en gedoog partners?
Ik ben dik tevreden met de huidige coalitie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164010510
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 22:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben dik tevreden met de huidige coalitie.
Dat wist ik al hoor vandaar dat je in de verdediging gaat!
pi_164010551
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 22:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat wist ik al hoor vandaar dat je in de verdediging gaat!
Ik maak daar dan ook geen geheim van.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164010605
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 22:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik maak daar dan ook geen geheim van.
Zo maak ik van het tegendeel geen geheim.

Gedoog partners heb jij het al eens meegemaakt, in het verleden?

Uitleg gedoog partners= de oppositie de mond snoeren?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2016 23:04:42 ]
pi_164013390
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 21:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

Als dat soort droplullen voor ons belang moeten gaan onderhandelen, dan kan het voor mij geen kwaad om ze eventjes te herinneren dat ze er niet zitten om een leuke deal te maken voor de Britten maar om een goede deal te maken voor ons.
Lijkt me een uitstekende deal, wij kunnen blijven exporteren en zij kunnen bepalen wie er academisch bij hun over de grens komt.

Het valt me op dat de mensen die zich meeste opwinden over vrij verkeer van mensen vooral mensen zijn die er geen gebruik van willen maken :D (en nou niet beginnen over het flashen van je paspoort, want dat doe je nu ook al als je met vliegtuig, trein of boot gaat).

Wie is trouwens "ons". Je bent nog geen 5% van de EU, Nederland is een vlekje op de belangenkaart. Dat is nou precies het hele punt.
pi_164018853
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 01:19 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Wie is trouwens "ons". Je bent nog geen 5% van de EU, Nederland is een vlekje op de belangenkaart. Dat is nou precies het hele punt.
Dat zal ook wel zo blijven ook een vlekje stipje, en mag volgens mij naar dat stipje vertellen.

Hoe groot of hoe (aso) ze hun bek ook trekken denk ik, het is en blijft een lelijk ding al draagt een aap een gouden ring, laat ik het maar zo noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2016 12:37:40 ]
  woensdag 27 juli 2016 @ 11:04:23 #120
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_164040804
http://www.nu.nl/politiek(...)eiden-namens-eu.html

Het EU poppetje is nu ook aangewezen. Kom op Theresa, we kunnen beginnen! *O*
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_164049650
Edit had ik al op gereageerd.

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2016 18:49:54 ]
pi_164060319
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Voor de mensen die in de fabrieken werken maakt het weinig uit wie de eigenaars zijn maar wel of wordt verkocht of niet.
En de eigenaars ook, want die fabriek staat binnen een jaar in Duitsland of Polen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_164060789
http://www.ad.nl/nieuws/l(...)-na-brexit~a56f4202/

Voor 3.000 mensen dankzij de Brexit meer vrijheid. Er waren al 9.000 mensen bij Lloyds die meer vrijheid kregen, het worden er nu 12.000. Mochten deze mensen somber raken met al die vrijheid: Op de lange termijn komt dit goed. Want dat heeft het Brexit kamp voorspeld.
  donderdag 28 juli 2016 @ 10:03:45 #125
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164061112
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 09:44 schreef Toefjes het volgende:
http://www.ad.nl/nieuws/l(...)-na-brexit~a56f4202/

Voor 3.000 mensen dankzij de Brexit meer vrijheid. Er waren al 9.000 mensen bij Lloyds die meer vrijheid kregen, het worden er nu 12.000. Mochten deze mensen somber raken met al die vrijheid: Op de lange termijn komt dit goed. Want dat heeft het Brexit kamp voorspeld.
Allemaal door de Brexit. :')

Lloyds Bank confirms 9,000 job losses and branch closures
28 October 2014 Last updated at 20:11 GMT
http://www.bbc.com/news/business-29798232
pi_164062187
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 22:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Of de SP of de PvdD. ;)
De PvdD kan ik van harte aanraden m.b.t. dit soort zaken. Anti-neoliberalisme, anti-TTIP, pro-duurzaamheid, pro-innovatie (inclusief onderwijs en wetenschap)...
Prima partij. Zelfs Jort Kelder (door en door een VVD'er, hij was zelfs nog een prominent lid van de JOVD en hij raakte zodoende bevriend met Mark Rutte) is een fan van die partij en stemt op die partij. ;)
Ik raad toch de PVV of anders de SP aan omdat ze de meeste zetels vertegenwoordigen in de Tweede Kamer ten opzichte van een PvdD of 50+. Kies voor een partij met een anti- of kritische EU houding.

Voor mij is dat overigens de PVV. Die is klip en klaar duidelijk over Nexit, over het verlaten van de EU.

Zijn burgers opnieuw weer zo naïef te stemmen op pro-Europese partijen, tja dan moet je later niet verongelijkt gaan mekkeren. Je weet dat je vóór Juncker stemt als je stemt vóór de VVD, vóór de PvdA, vóór het CDA, vóór D66, vóór GL, vóór de CU en vóór de SGP.

Dan stem je vóór meer afstaan van de eigen soevereiniteit, stem je vóór een EU beleid waarbij we onze pensioenen kunnen gaan opofferen ten gunste van de armere EU-landen, stem je vóór meer miljardenafdracht aan Brussel, stem je vóór meer kansarme immigratie, stem je vóór meer onveiligheid binnen Europa.
pi_164062303
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

Voor mij is dat overigens de PVV. Die is klip en klaar duidelijk over Nexit, over het verlaten van de EU.

Voor nu nog wel he?

Volgens mij is er meer tussen hemel en aarde, laat ik het daar maar op houden.
Dacht dat Geert zijn roots bij de VVD lagen, dacht zelfs dat de D66 ook en uitwas van de VVD is of was in eerdere jaren?
pi_164062330
Doe voor mij maar geen drie stappen voorwarts en twee terug, dan doe twee doordachte stappen vooruit voor mij!
pi_164062452
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Voor nu nog wel he?

Volgens mij is er meer tussen hemel en aarde, laat ik het daar maar op houden.
Dacht dat Geert zijn roots bij de VVD lagen, dacht zelfs dat de D66 ook en uitwas van de VVD is of was in eerdere jaren?
De reden dat Wilders de VVD verliet bewijst zich vandaag de dag in Turkije. Ook in die kwestie heeft Wilders zijn gelijk zien uitkomen. Wilders verliet de VVD omdat hij zich verzette tegen de toetreding van Turkije tot de EU. Terecht, nu blijkt.
pi_164062477
Uiteraard vermoed ik?
Het ware kom ik toch niet achter, en als het alleen daarvoor was?
Dan was hij van de andere dingen niet vies of wel?
pi_164066532
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:22 schreef john2406 het volgende:
Uiteraard vermoed ik?
Het ware kom ik toch niet achter, en als het alleen daarvoor was?
Dan was hij van de andere dingen niet vies of wel?
Vage reactie waar ik geen houten planken van kan zagen. :?
pi_164066915
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 09:44 schreef Toefjes het volgende:
http://www.ad.nl/nieuws/l(...)-na-brexit~a56f4202/

Voor 3.000 mensen dankzij de Brexit meer vrijheid. Er waren al 9.000 mensen bij Lloyds die meer vrijheid kregen, het worden er nu 12.000. Mochten deze mensen somber raken met al die vrijheid: Op de lange termijn komt dit goed. Want dat heeft het Brexit kamp voorspeld.
Zoals Braindead al postte was Lloyds jaren aan het snijden in personeel (net als andere Britse banken trouwens). Nu is de Brexit natuurlijk een makkelijke zondebok, dan ligt de oorzaak van de problemen ineens niet meer aan het management of de business strategie.

Gisteren had GSK trouwens aangekondigd een investering van £275 miljoen te doen in de UK.
GSK: UK still 'attractive' post Brexit as it invests £275m. Daar hoor ik je dan weer niet over.
pi_164068728
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:02 schreef Elzies het volgende:

[..]

Vage reactie waar ik geen houten planken van kan zagen. :?
  donderdag 28 juli 2016 @ 21:54:46 #134
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_164075864
Nog meer minder leuk Brexit-nieuws: https://www.theguardian.c(...)ounter-growth-figure

Heleboel cijfers en ik zou nog steeds wat slagen om de arm houden want niet alles hoeft Brexit-gerelateerd te zijn, maar het ziet er niet al te jofel uit.

GSK is trouwens een van de weinige grote Britse bedrijven. Die willen nog wel investeren in het binnenland uiteraard. Over hoeveel jaren die 275 miljoen pond uitgegeven wordt kan ik niet herleiden, maar in de laatste 6 jaar was er al 750 miljoen pond geïnvesteerd in hun facilities. Zo heel opzienbarend vind ik dit nieuws nou ook niet.

Ondertussen geeft May aan dat Polen nog steeds welkom zijn in het VK. Opvallende uitspraak want Poolse aspergeplukkers die Britten werkloos maakten waren de reden voor een significant deel van de Britse bevolking om Leave te stemmen. Ik vermoed dat de Brexit zelf (artikel 50) steeds verder weg lijkt dan ooit.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_164078458
Polen en Groot-Brittannië blijven ook na de Brexit samenwerken, zo mogelijk nog meer dan nu. _O-
Dat hebben Beata Szydlo en Theresa May, de premiers van beide landen, donderdag afgesproken.

Hier heel verhaal:
http://www.nu.nl/brexit/4(...)enwerken-brexit.html
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  donderdag 28 juli 2016 @ 23:49:11 #136
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_164078623
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 23:37 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Polen en Groot-Brittannië blijven ook na de Brexit samenwerken, zo mogelijk nog meer dan nu. _O-
Dat hebben Beata Szydlo en Theresa May, de premiers van beide landen, donderdag afgesproken.

Hier heel verhaal:
http://www.nu.nl/brexit/4(...)enwerken-brexit.html
Dus blijven de Poolse aspergeplukkers die Britten werkloos maakten waardoor ze voor een Brexit stemden :')

Lose-lose voor die Brexiteers _O-
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_164078722
quote:
10s.gif Op donderdag 28 juli 2016 23:49 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dus blijven de Poolse aspergeplukkers die Britten werkloos maakten waardoor ze voor een Brexit stemden :')

Lose-lose voor die Brexiteers _O-
De Britten zijn juist blij dat de Polen de asperges plukken.
Geen leuk werk, ik heb het zelf ook een tijdje gedaan in de zomer.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  vrijdag 29 juli 2016 @ 00:35:09 #138
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_164079309
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 23:55 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

De Britten zijn juist blij dat de Polen de asperges plukken.
Geen leuk werk, ik heb het zelf ook een tijdje gedaan in de zomer.
Asperges plukken, schoonmaken, vuilnis ophalen. Alles waar je geen diploma voor nodig hebt blijven de Polen gewoon doen.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_164079359
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 00:35 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Asperges plukken, schoonmaken, vuilnis ophalen. Alles waar je geen diploma voor nodig hebt blijven de Polen gewoon doen.
Ik heb met Polen in de bouw gewerkt. Het zijn prima mensen ^O^ , nooit problemen of ruzie ermee gehad.
Ik was de enige niet-Pool tussen 10 Polen. :)
Kurwa! _O-
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  vrijdag 29 juli 2016 @ 00:41:45 #140
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_164079392
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 00:38 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Ik heb met Polen in de bouw gewerkt. Het zijn prima mensen ^O^ , nooit problemen of ruzie ermee gehad.
Ik was de enige niet-Pool tussen 10 Polen. :)
Kurwa! _O-
Ik zeg ook niet dat het geen prima mensen zijn, maar ik moet wel lachen omdat veel Britten voor een Brexit hebben gestemd omdat ze de Polen weg wilden hebben terwijl die nu waarschijnlijk toch gewoon blijven :D
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_164079459
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 00:41 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het geen prima mensen zijn, maar ik moet wel lachen omdat veel Britten voor een Brexit hebben gestemd omdat ze de Polen weg wilden hebben terwijl die nu waarschijnlijk toch gewoon blijven :D
nee joh, zoiets hadden wij hier toch ook: Polen meldpunt.
De Britten willen alleen de lusten en niet de lasten. Volgens hun geschiedenis hebben ze er recht op, + ze voelen zich gesteund door de VS.
Het leuke is dat ze het ook nog gaan krijgen.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_164079967
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 00:41 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het geen prima mensen zijn, maar ik moet wel lachen omdat veel Britten voor een Brexit hebben gestemd omdat ze de Polen weg wilden hebben terwijl die nu waarschijnlijk toch gewoon blijven :D
Kijk maar uit dat je dat lachen niet opbreekt stel ze gunnen jouw het dubbele van wat je hun gunt?
  vrijdag 29 juli 2016 @ 07:10:11 #143
1234 HiZ
Istanbullu
pi_164082087
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:21 schreef Elzies het volgende:

[..]

De reden dat Wilders de VVD verliet bewijst zich vandaag de dag in Turkije. Ook in die kwestie heeft Wilders zijn gelijk zien uitkomen. Wilders verliet de VVD omdat hij zich verzette tegen de toetreding van Turkije tot de EU. Terecht, nu blijkt.
1. Als de EU inderdaad wat harder aan lidmaatschap hadden gewerkt was de situatie in Turkije nooit geworden wat hij vandaag de dag is.
2. Aangezien de EU nooit heel serieus was over lidmaatschap, was het hele lidmaatschap nogal theoretisch en dat wist Wilders heel goed. In ieder geval goed genoeg om te weten dat het geen echte reden voor afsplitsing was.
pi_164084981
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 07:10 schreef HiZ het volgende:

[..]

1. Als de EU inderdaad wat harder aan lidmaatschap hadden gewerkt was de situatie in Turkije nooit geworden wat hij vandaag de dag is.
2. Aangezien de EU nooit heel serieus was over lidmaatschap, was het hele lidmaatschap nogal theoretisch en dat wist Wilders heel goed. In ieder geval goed genoeg om te weten dat het geen echte reden voor afsplitsing was.
Je zou toch niet moeten denken dat Turkije lid zou zijn geweest met deze dictator aan het roer? Enkele weken geleden nog kuste Merkel, Rutte en Timmermans Erdogan voeten.
pi_164085265
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:51 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je zou toch niet moeten denken dat Turkije lid zou zijn geweest met deze dictator aan het roer? Enkele weken geleden nog kuste Merkel, Rutte en Timmermans Erdogan voeten.
Wat gesteld wordt is juist dat Turkije zich als EU-lid anders had ontwikkeld. Dat is geen hele gekke gedachte aangezien lidmaatschap van de EU om bepaalde waarborgen rondom de staatsinrichting vraagt.
pi_164088070
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat gesteld wordt is juist dat Turkije zich als EU-lid anders had ontwikkeld. Dat is geen hele gekke gedachte aangezien lidmaatschap van de EU om bepaalde waarborgen rondom de staatsinrichting vraagt.
Daar geloof ik helemaal niets van. Het gaat die landen puur om de lusten en niet om de lasten, zoals we binnen veel vergelijkbare lidstaten kunnen zien. Zoveel mogelijk EU-subsidies opeisen en landen als Nederland mogen hiervoor de portemonnee trekken.
pi_164088359
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat gesteld wordt is juist dat Turkije zich als EU-lid anders had ontwikkeld. Dat is geen hele gekke gedachte aangezien lidmaatschap van de EU om bepaalde waarborgen rondom de staatsinrichting vraagt.
Je ziet in Hongarije en Polen dat dat niet werkt.
pi_164089302
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:20 schreef Elzies het volgende:

[..]

Daar geloof ik helemaal niets van. Het gaat die landen puur om de lusten en niet om de lasten, zoals we binnen veel vergelijkbare lidstaten kunnen zien.
Zoals Groot-Britannië op dit moment?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_164090958
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat gesteld wordt is juist dat Turkije zich als EU-lid anders had ontwikkeld. Dat is geen hele gekke gedachte aangezien lidmaatschap van de EU om bepaalde waarborgen rondom de staatsinrichting vraagt.
Vragen nog wel evt Aub erbij, ik zou stellen en controleren voorop stellen.
Maar dan is het dictator schap bij de EU of niet, nou ja dictator schap met hoeveel nog eens besloten?
Zonder gedoogpartners?
pi_164092574
quote:
Brexit: Theresa May to bypass European Commission and appeal directly to EU leaders in bid to secure better deal

The Prime minister is convinced that the 27 presidents and prime ministers will want to decide the key elements of the UK’s divorce settlement, while limiting the Commission’s role to the fine print
May onderhandelt liever met de Europese leiders dan Juncker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sylv3se op 29-07-2016 17:07:39 ]
  vrijdag 29 juli 2016 @ 17:30:48 #151
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_164093254
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 16:57 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

May onderhandelt liever met de Europese leiders dan Juncker.
Geweldig dit :) de boel saboteren toen ze in de unie zaten ( jaja,nog steeds) en nu bij het verlaten nog meer saboteren en iedereen tegen elkaar uit proberen te spelen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 29 juli 2016 @ 17:35:47 #152
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_164093346
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:30 schreef nixxx het volgende:

[..]

Geweldig dit :) de boel saboteren toen ze in de unie zaten ( jaja,nog steeds) en nu bij het verlaten nog meer saboteren en iedereen tegen elkaar uit proberen te spelen.
Saboteren? Ik kan hen niet kwalijk nemen dat ze niet met Juncker willen onderhandelen, die persoon is niet bepaald betrouwbaar. Bij een onderhandeling is dat geoorloorfd, dat zou als het goed is niet moeten worden gedaan door de hoogste politici maar door, wel, onderhandelaars die zijn gespecialiseerd in dat onderhandelen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 29 juli 2016 @ 17:38:52 #153
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_164093405
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Je ziet in Hongarije en Polen dat dat niet werkt.
Inderdaad, je kan volkeren niet dwingen om te veranderen, dat moeten ze uit zichzelf doen. Er moet een soort van verlichting optreden doordat ze door schade en schande leren en dat heeft veel tijd nodig.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164093585
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Saboteren? Ik kan hen niet kwalijk nemen dat ze niet met Juncker willen onderhandelen, die persoon is niet bepaald betrouwbaar. Bij een onderhandeling is dat geoorloorfd, dat zou als het goed is niet moeten worden gedaan door de hoogste politici maar door, wel, onderhandelaars die zijn gespecialiseerd in dat onderhandelen.
En dat is ook gewoon wat gaat gebeuren. Maar bepaalde keuzes liggen bij een dergelijk politiek onderwerp nu eenmaal bij de politici...
  vrijdag 29 juli 2016 @ 17:49:57 #155
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_164093591
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Saboteren? Ik kan hen niet kwalijk nemen dat ze niet met Juncker willen onderhandelen, die persoon is niet bepaald betrouwbaar. Bij een onderhandeling is dat geoorloorfd, dat zou als het goed is niet moeten worden gedaan door de hoogste politici maar door, wel, onderhandelaars die zijn gespecialiseerd in dat onderhandelen.
Voor de Britten is het waarschijnlijk gunstig om een wig te drijven tussen de Commissie en de regeringsleiders. Nou werkt Juncker daar ook lekker aan mee door zijn gedrag. Het geeft de Commissie minder macht in de onderhandelingen.
Zoals ik het begrepen heb gaat de commissie onderhandelen maar moeten de regeringsleiders het resultaat goedkeuren en dan ook de nationale parlementen. Als de Britten al dingen overeenkomen met sommige regeringsleiders dan verliest de commissie speelruimte.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 29 juli 2016 @ 17:52:34 #156
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_164093645
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:49 schreef nixxx het volgende:

[..]

Voor de Britten is het waarschijnlijk gunstig om een wig te drijven tussen de Commissie en de regeringsleiders. Nou werkt Juncker daar ook lekker aan mee door zijn gedrag. Het geeft de Commissie minder macht in de onderhandelingen.
Zoals ik het begrepen heb gaat de commissie onderhandelen maar moeten de regeringsleiders het resultaat goedkeuren en dan ook de nationale parlementen. Als de Britten al dingen overeenkomen met sommige regeringsleiders dan verliest de commissie speelruimte.
Dank je voor de uitleg. Dat zou een goede strategie kunnen zijn. Het mag allemaal bij het onderhandelingsspel dus van mij mogen ze. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 29 juli 2016 @ 18:29:08 #157
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_164094286
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:30 schreef nixxx het volgende:

[..]

Geweldig dit :) de boel saboteren toen ze in de unie zaten ( jaja,nog steeds) en nu bij het verlaten nog meer saboteren en iedereen tegen elkaar uit proberen te spelen.
Grootste risico is inderdaad dat het VK ervoor zorgt dat er verdeeldheid opspeelt tussen de Europese landen. Zo'n uittreding kan daardoor alleen maar langer duren, wat destructief is voor beide partijen overigens.

Toch vind ik die handreiking naar de Polen echt heel verrassend.Nigel Farage (een van de leiders van het Brexit-kamp, laten we dat niet vergeten) had een nogal uitgesproken mening over de Polen. Hij vond ze inferieur ten opzichte van de Indiërs bijvoorbeeld: http://www.theguardian.co(...)an-eastern-europeans
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_164094388
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 18:29 schreef Falco het volgende:

[..]

Grootste risico is inderdaad dat het VK ervoor zorgt dat er verdeeldheid opspeelt tussen de Europese landen. Zo'n uittreding kan daardoor alleen maar langer duren, wat destructief is voor beide partijen overigens.

Toch vind ik die handreiking naar de Polen echt heel verrassend.Nigel Farage (een van de leiders van het Brexit-kamp, laten we dat niet vergeten) had een nogal uitgesproken mening over de Polen. Hij vond ze inferieur ten opzichte van de Indiërs bijvoorbeeld: http://www.theguardian.co(...)an-eastern-europeans
Ben door al dat gedraai wel erg benieuwd of ook maar iemand van de Brexeteers straks ook echt krijgt waar ze op hoopten :P
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 29 juli 2016 @ 18:37:43 #159
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_164094437
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 18:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ben door al dat gedraai wel erg benieuwd of ook maar iemand van de Brexeteers straks ook echt krijgt waar ze op hoopten :P
Natuurlijk niet :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_164094479
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 18:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ben door al dat gedraai wel erg benieuwd of ook maar iemand van de Brexeteers straks ook echt krijgt waar ze op hoopten :P
Als ze los zijn van de EU. Dat lijkt me voldoende beloning. En w.s veel beter voor de toekomst van het VK. Maar dat moeten we dus even afwachten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 18:42:41 #161
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_164094540
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 18:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Als ze los zijn van de EU. Dat lijkt me voldoende beloning. En w.s veel beter voor de toekomst van het VK. Maar dat moeten we dus even afwachten.
Hoe los? Alles neigt nu naar een Noorwegen-achtig model: vrij verkeer van goederen en personen met naast deze lusten ook de lasten van contributie betalen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_164094608
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 18:42 schreef Falco het volgende:
de lasten van contributie betalen.
Dat lijkt me prima. Maar het redden van de Italiaanse en Duitse banken kunnen ze wegens dit cunning plan w.s. vermijden. En dat is erg slim natuurlijk. En verdraaid verstandig. Je zou zeggen dat ze door de Brexit gewoon donateur zijn geworden. En als de doelstelling van de vereniging niet meer bevalt dan kun je stoppen met doneren. Helemaal niet gek m.i.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 29 juli 2016 @ 18:47:47 #163
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_164094675
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 18:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Als ze los zijn van de EU. Dat lijkt me voldoende beloning. En w.s veel beter voor de toekomst van het VK. Maar dat moeten we dus even afwachten.
Ja maar het probleem is dat dat niet gaat gebeuren. Terwijl men dat wel is verteld.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_164094695
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 18:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja maar het probleem is dat dat niet gaat gebeuren. Terwijl men dat wel is verteld.
Dat weten we niet. Jij ook niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 29 juli 2016 @ 18:52:06 #165
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_164094769
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 18:48 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat weten we niet. Jij ook niet.
Het heeft er alle schijn van dat men richting het Noorwegenmodel gaat. Dat is niet wat veel brexiteers wilden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_164095187
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 18:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het heeft er alle schijn van dat men richting het Noorwegenmodel gaat. Dat is niet wat veel brexiteers wilden.
Dat is toch niet slecht, toch? Hoeven ze niet mee te betalen aan de bail outs, tenminste ik denk dat dat zo is. En dat zou alleen maar gunstig zijn want dat gaat ons weer een godsvermogen kosten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 19:36:31 #167
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_164095662
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 19:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is toch niet slecht, toch? Hoeven ze niet mee te betalen aan de bail outs, tenminste ik denk dat dat zo is. En dat zou alleen maar gunstig zijn want dat gaat ons weer een godsvermogen kosten.
Hoeven ze nu ook al niet toch? Zo zonder euro.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_164095694
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 19:36 schreef nixxx het volgende:

[..]

Hoeven ze nu ook al niet toch? Zo zonder euro.
Natuurlijk wel. Anders hadden we de gulden wel gehouden. En vraag het anders maar eens aan je broer, die weet dat volgens mij wel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 20:41:17 #169
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_164096893
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 19:38 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Anders hadden we de gulden wel gehouden. En vraag het anders maar eens aan je broer, die weet dat volgens mij wel.
John?ben jij dat? Ik snap er namelijk geen kut van.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 29 juli 2016 @ 21:00:59 #170
1234 HiZ
Istanbullu
pi_164097273
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 16:57 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

May onderhandelt liever met de Europese leiders dan Juncker.
Ja natuurlijk, maar aangezien het over de vrije markt gaat kunnen ze niet om Juncker en het EP heen.
pi_164101205
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:30 schreef nixxx het volgende:

[..]

Geweldig dit :) de boel saboteren toen ze in de unie zaten ( jaja,nog steeds) en nu bij het verlaten nog meer saboteren en iedereen tegen elkaar uit proberen te spelen.
Als het niet duidelijk vier handen op een buik zijn, dan pas kan dat, is het echter wel zo dan lukt ze dat nooit!

Maar Nixx begrijpen nix behalve met ander hun nick gooien?

Oja in de volksmond word het dacht ik twee handen op 1 buik genoemd, echter ben ik het of vind ik het beter met vier handen, hoeveel lidstaten hoeveel handen die op 1 buik?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2016 23:48:42 ]
pi_164105345
Brexit wakkert 'explosie van haat' aan

Dit maakt het VK ook niet echt aantrekkelijk meer voor buitenlandse investeerders, zeker niet als dit aanblijft zoals in de voormalige DDR
pi_164105918
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 18:42 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoe los? Alles neigt nu naar een Noorwegen-achtig model: vrij verkeer van goederen en personen met naast deze lusten ook de lasten van contributie betalen.
Ook de EU landen betalen contributie aan de EU. Gek genoeg betaalt Noorwegen per hoofd van de bevolking minder dan Nederland.
pi_164105958
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 11:07 schreef grimselman het volgende:

[..]

Ook de EU landen betalen contributie aan de EU. Gek genoeg betaalt Noorwegen per hoofd van de bevolking minder dan Nederland.
Dat is niet zo heel gek. Ze doen minder mee en mogen niet meebeslissen. Maar ze zijn wel netto betalers.
pi_164106380
RTL nieuws had nog een interessant artikel, waarin o.a. wordt betoogd dat het VK nog meer geneigd is in dit onzeker economisch klimaat om in het economisch beleid de oren te luisteren leggen bij Londen. Omdat daar de meeste belastingen op te halen valt met de minste bureaucratie. Maar dit maakt een Brexit dan ook wel onwaarschijnlijker eigenlijk omdat Londen economisch het meeste baat heeft met het VK in de EU
http://www.lrb.co.uk/v38/n15/john-Lanchester/brexit-blues

[ Bericht 0% gewijzigd door zakjapannertje op 30-07-2016 13:41:37 ]
  zaterdag 30 juli 2016 @ 11:39:01 #176
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164106498
Is er al een giro-nummer bekend waar we geld op kunnen storten om de Britten in hun schuilkelders te helpen nu de Apocalyps al ruim een maand bezig is?
pi_164106560
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 11:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is niet zo heel gek. Ze doen minder mee en mogen niet meebeslissen. Maar ze zijn wel netto betalers.
Ik zou ze het meeste laten betalen, had makkelijk onderhandeld kunnen worden.
Nu is het niet zo'n besr signaal naar de netto afdragers.
  zaterdag 30 juli 2016 @ 11:48:45 #178
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164106721
Even een mailtje sturen naar deze site. Want dit kan natuurlijk nooit he. Volgens hun is de FTSE250 nu op hetzelfde niveau als voor de Brexit. _O- Wat denken ze wel, de sukkels. Iedereen weet en wist dat de beurs na 23 juni zo hard instort dat er geen baksteen meer overeind staat.

pi_164106735
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 11:41 schreef grimselman het volgende:

[..]

Ik zou ze het meeste laten betalen, had makkelijk onderhandeld kunnen worden.
Nu is het niet zo'n besr signaal naar de netto afdragers.
Hoezo, een land neemt de meeste dingen die je bedenkt 1 op 1 over en betaalt dan ook nog eens flink. Dat is voor de EU gewoon een pima deal.
pi_164106771
Gister London Evening Standard voorpagina. For the record, London Evening Standard was pro-Remain.

London's tourism bonanza after Brexit vote
quote:
Tourism Alliance chairman Bernard Donoghue said initial research by his organisation suggested there are 18 per cent more foreign visitors and 11 per cent more British tourists this July compared with the same month last year.
quote:
Online accommodation service Airbnb said it saw a 24 per cent uplift in London visits in the month after the June 23 referendum compared with the month before, as guests from 164 countries booked to stay at homes in the capital.
quote:
Europe’s biggest flight booking website Opodo said travel from the Continent to London was up by 42 per cent in the four weeks after the referendum, with the biggest increases seen in travellers from Denmark, Latvia, Estonia and Norway.
quote:
Major West End stores are also cashing in, with trading at Fortnum & Mason in the past fortnight running at 20 per cent above the same period last year.
Het IMF heeft trouwens deze maand wel haar growth projections voor de UK gecut. De verewachtte groei voor de UK is nu 1.7% dit jaar en 1.3% volgend jaar. De Eurozone projecties zijn 1.6% dit jaar en 1.4% volgend jaar.
  zaterdag 30 juli 2016 @ 11:53:53 #181
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164106831
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 11:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is niet zo heel gek. Ze doen minder mee en mogen niet meebeslissen. Maar ze zijn wel netto betalers.
Waarom zou je mee willen beslissen over de EU? Het enige waar je dan over meebeslist is of de Titanic horizontaal of verticaal zinkt. En dat beetje wat Noorwegen betaalt is niks vergeleken wat Nederland betaalt. Buiten de vele miljarden die we elk jaar netto betalen zal er ook nog eens rond de 10 miljard op de leningen aan Griekenland afgeschreven moeten worden en staan we ook nog eens garant voor biljoenen aan hulpprogramma's.
pi_164106871
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 11:53 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom zou je mee willen beslissen over de EU? Het enige waar je dan over meebeslist is of de Titanic horizontaal of verticaal zinkt. En dat beetje wat Noorwegen betaalt is niks vergeleken wat Nederland betaalt. Buiten de vele miljarden die we elk jaar netto betalen zal er ook nog eens rond de 10 miljard op de leningen aan Griekenland afgeschreven en staan we ook nog eens garant voor biljoenen aan hulpprogramma's.
De netto bijdrage per inwoner scheelt niet zo gek veel. En het is vrij nuttig om invloed te hebben. De Noren schikken zich nu in de Europese verdeling van visquota, als volwaardig lid zouden ze daar ook over mee kunnen onderhandelen en dus meer voor elkaar krijgen. Om maar een voorbeeldje te noemen.
  zaterdag 30 juli 2016 @ 12:04:18 #183
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164107027
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 11:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De netto bijdrage per inwoner scheelt niet zo gek veel. En het is vrij nuttig om invloed te hebben. De Noren schikken zich nu in de Europese verdeling van visquota, als volwaardig lid zouden ze daar ook over mee kunnen onderhandelen en dus meer voor elkaar krijgen. Om maar een voorbeeldje te noemen.
Ik neem aan dat de EU bij het bepalen van de visquota rekening houdt met overbevissing. Ik neem aan dat de Noren zelf ook rekening zouden houden met overbevissing als ze zelf mochten beslissen. Zoveel verschil maakt het dus niet uit of ze wel of geen invloed hebben.
pi_164107063
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 12:04 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de EU bij het bepalen van de visquota rekening houdt met overbevissing. Ik neem aan dat de Noren zelf ook rekening zouden houden met overbevissing als ze zelf mochten beslissen. Zoveel verschil maakt het dus niet uit of ze wel of geen invloed hebben.
Tuurlijk wel, immers dan hebben ze bij de verdeling van de quota net zoveel invloed als hun concurrenten Nederland, Denemarken en het VK. Nu moeten ze gewoon slikken wat die verzinnen.
pi_164107097
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 12:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, immers dan hebben ze bij de verdeling van de quota net zoveel invloed als hun concurrenten Nederland, Denemarken en het VK. Nu moeten ze gewoon slikken wat die verzinnen.
Moeten ze dat of moesten ze dat voorheen niet ook als er 26 voor iets stemden en alleen zij ertegen waren?

En is het al zeker wat ze willen of heb je weer een kijkje in jou glazen bol genomen?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2016 12:09:40 ]
  zaterdag 30 juli 2016 @ 12:08:34 #186
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164107105
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 12:04 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de EU bij het bepalen van de visquota rekening houdt met overbevissing. Ik neem aan dat de Noren zelf ook rekening zouden houden met overbevissing als ze zelf mochten beslissen. Zoveel verschil maakt het dus niet uit of ze wel of geen invloed hebben.
De EU kan een hele andere berekening hebben dan de Noren. Of het in dit geval weinig uitmaakt is niet echt relevant, er is sprake van een samenwerking waardoor iedereen weet waar die aan toe is en krachten gebundeld worden.
wooblabalurg
pi_164107228
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 12:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, immers dan hebben ze bij de verdeling van de quota net zoveel invloed als hun concurrenten Nederland, Denemarken en het VK. Nu moeten ze gewoon slikken wat die verzinnen.
Over visquota worden gewoon onderhandelingen tussen de EU en Noorwegen gevoerd. Er hoeft dus helemaal niets geslikt te worden.
  zaterdag 30 juli 2016 @ 12:30:35 #188
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164107508
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 12:08 schreef Baconbus het volgende:

[..]

De EU kan een hele andere berekening hebben dan de Noren. Of het in dit geval weinig uitmaakt is niet echt relevant, er is sprake van een samenwerking waardoor iedereen weet waar die aan toe is en krachten gebundeld worden.
Oke, stel nou eens dat de Noren 200 miljoen euro extra zouden verdienen als ze wel die zogenaamde invloed in de EU hebben. Hoe staat dat in verhouding met de vele miljarden die Nederland jaarlijks aan de EU betaalt, met de +/- 10 miljard die we kwijt zullen zijn aan Griekenland omdat ze hun leningen nooit meer terug kunnen betalen, met de misschien wel tientallen miljarden die Nederland in de toekomst kwijt zal zijn omdat de EU voor biljoenen aan staatsobligaties van bijna-failliete landen aan het opkopen is?
  zaterdag 30 juli 2016 @ 12:53:26 #189
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164108032
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 12:30 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Oke, stel nou eens dat de Noren 200 miljoen euro extra zouden verdienen als ze wel die zogenaamde invloed in de EU hebben. Hoe staat dat in verhouding met de vele miljarden die Nederland jaarlijks aan de EU betaalt, met de +/- 10 miljard die we kwijt zullen zijn aan Griekenland omdat ze hun leningen nooit meer terug kunnen betalen, met de misschien wel tientallen miljarden die Nederland in de toekomst kwijt zal zijn omdat de EU voor biljoenen aan staatsobligaties van bijna-failliete landen aan het opkopen is?
Ik heb geen idee hoe fictieve abstracte cijfers in verhouding tot elkaar staan.
wooblabalurg
pi_164108074
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 12:08 schreef Baconbus het volgende:

[..]

De EU kan een hele andere berekening hebben dan de Noren. Of het in dit geval weinig uitmaakt is niet echt relevant, er is sprake van een samenwerking waardoor iedereen weet waar die aan toe is en krachten gebundeld worden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 12:53 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe fictieve abstracte cijfers in verhouding tot elkaar staan.
  zaterdag 30 juli 2016 @ 12:57:53 #191
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164108124
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 12:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij wil jij iets zeggen.
wooblabalurg
pi_164108157
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 12:57 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Volgens mij wil jij iets zeggen.
Iedereen weet waar die aan toe is?

Behalve dat jij niet weet hoe de cijfers in verhouding tot elkaar staan?
Ik weet het sowieso niet, maar ik beweer ook niet dat iedereen weet waar die aan toe is!
  zaterdag 30 juli 2016 @ 13:03:00 #193
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164108247
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 12:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Iedereen weet waar die aan toe is?

Behalve dat jij niet weet hoe de cijfers in verhouding tot elkaar staan?
Ik weet het sowieso niet, maar ik beweer ook niet dat iedereen weet waar die aan toe is!
Ik doelde op dat er sprake is van een samenwerking, en dat je samen overlegd wat het te voeren beleid is. Had het niet over cijfers, snap de verwarring wel, stond er niet duidelijk.
wooblabalurg
pi_164108290
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 13:03 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik doelde op dat er sprake is van een samenwerking, en dat je samen overlegd wat het te voeren beleid is. Had het niet over cijfers, snap de verwarring wel, stond er niet duidelijk.
Aha je zet het even naar je hand op dit moment, omdat het even goed uitkomt?

Dan vermeld het hoe je het bedoelt, jij lijkt op wie?
Zou de hele EU grondwet volstaan met dubbelzinnige dingen?
Welke men zich naar de hand kan zetten hoe het uitkomt?
  zaterdag 30 juli 2016 @ 13:18:06 #195
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164108526
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 13:04 schreef john2406 het volgende:

[..]

Aha je zet het even naar je hand op dit moment, omdat het even goed uitkomt?

Dan vermeld het hoe je het bedoelt, jij lijkt op wie?
Zou de hele EU grondwet volstaan met dubbelzinnige dingen?
Welke men zich naar de hand kan zetten hoe het uitkomt?
Nogmaals, ik heb het over een samenwerking en dat je bij een samenwerking allebei de intentie hebt er samen uit te komen, zonder vijandigheid, embargo's of verwijten.
Dat jij dat interpreteert alsof het over cijfers zou gaan is jammer maar dat veranderd weinig aan wat ik zeg.
Verder kan ik geen chocolade maken van wat je zegt maar het lijkt erop alsof je woorden in andermans mond wil leggen.
wooblabalurg
  zaterdag 30 juli 2016 @ 13:30:04 #196
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_164108727
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 11:41 schreef grimselman het volgende:

[..]

Ik zou ze het meeste laten betalen, had makkelijk onderhandeld kunnen worden.
Nu is het niet zo'n besr signaal naar de netto afdragers.
Als je een hogere contributie aanbiedt, dan zou het niet meer dan logisch zijn dat Noorwegen volwaardig EU-lid wordt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_164109692
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 13:18 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Nogmaals, ik heb het over een samenwerking en dat je bij een samenwerking allebei de intentie hebt er samen uit te komen, zonder vijandigheid, embargo's of verwijten.
Dat jij dat interpreteert alsof het over cijfers zou gaan is jammer maar dat veranderd weinig aan wat ik zeg.
Verder kan ik geen chocolade maken van wat je zegt maar het lijkt erop alsof je woorden in andermans mond wil leggen.
Waar het op lijkt jij geeft aan dit.

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 12:08 schreef Baconbus het volgende:

[..]

De EU kan een hele andere berekening hebben dan de Noren. Of het in dit geval weinig uitmaakt is niet echt relevant, er is sprake van een samenwerking waardoor iedereen weet waar die aan toe is en krachten gebundeld worden.
Jij verzuimd echter te vermelden wat je ermee bedoeld, ik leg dus geen woorden in andermans mond!
Dat doe je zelf door niet toe te lichten, en maar aan te nemen dat men weet hoe jij dat bedoeld.
Laat ik het zo noemen dat het een politiek spelletje van jewelste is dat hele Brexit, althans zo ervaar ik het, wie heeft de langste dus.
En of linksom of rechtsom het komt zoals het komt, er iets aan veranderen kan ik niet en kan niemand niet, wat er anders aan had kunnen zijn, is volgens mij dat de EU eerlijker doorzichtiger etc is of zou zijn, dan zou het helemaal niet ter sprake zijn gekomen een Brexit of niet?
Dan zou iedereen zijn portie krijgen toch eerlijk zullen we alles delen suiker goed en marsepein?
pi_164111141
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 13:30 schreef Falco het volgende:

[..]

Als je een hogere contributie aanbiedt, dan zou het niet meer dan logisch zijn dat Noorwegen volwaardig EU-lid wordt.
Nee want dat willen ze niet.
  zaterdag 30 juli 2016 @ 15:56:30 #199
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_164111222
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 15:51 schreef grimselman het volgende:

[..]

Nee want dat willen ze niet.
Dat klopt. Wat dat betreft is er met een Noorwegen-model volgens mij ook niet zoveel mis. Je doet mee met vrij verkeer van goederen en personen, betaalt weliswaar minder, maar hebt ook geen invloed in Brussel. Zoiets zou voor het VK ook best toegepast kunnen worden. Punt is alleen dat Brexiteers waarschijnlijk niet een Noorwegen-achtig model in hun achterhoofd hadden tijdens het referendum. Je pleegt dan toch kiezersbedrog... Lastige spagaat voor May, maar met die handreiking onlangs naar de Polen krijg je al wel een aardig idee waar het naar toe gaat.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_164115708
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 11:39 schreef Braindead2000 het volgende:
Is er al een giro-nummer bekend waar we geld op kunnen storten om de Britten in hun schuilkelders te helpen nu de Apocalyps al ruim een maand bezig is?
_O-
pi_164115736
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 15:56 schreef Falco het volgende:
maar hebt ook geen invloed in Brussel.
Wie wel?
pi_164115773
Ik vond dit wel leuk. Een beetje een realistische prognose van hoe het allemaal zal gaan. Nog niet eens zo gek gedacht.
pi_164115798
De Britten gaan eerst vrijhandelsverdragen afsluiten met China en VS. Daarna komen Juncker en Merkel aan de beurt.
pi_164132840
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 19:27 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
De Britten gaan eerst vrijhandelsverdragen afsluiten met China en VS. Daarna komen Juncker en Merkel aan de beurt.
Dan zullen de Britten eerst daadwerkelijk uit de EU moeten stappen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164135058
Volgens mij is er een massa water tussen de EU en de Britten?
Stap of zwem het maar eens.
  zondag 31 juli 2016 @ 19:11:21 #206
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_164137200
Speech van Geert Wilders: Het hangt samen met zijn vurige verlangen naar de Nexit, dat is de koppeling met de Brexit. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164137289
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 19:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Speech van Geert Wilders: Het hangt samen met zijn vurige verlangen naar de Nexit, dat is de koppeling met de Brexit. ;)

Ben jij nou ook al een Wilders-fan geworden? :o
  zondag 31 juli 2016 @ 19:26:36 #208
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_164137707
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 19:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Ben jij nou ook al een Wilders-fan geworden? :o
Nee, mijn partijen zijn de PvdD en de SP maar veel belangrijker dan dat, ik steun de progressieve beweging (duurzaamheid, toegankelijk en goed publiek onderwijs, toegankelijkge gezondheidszorg, goede beschikbaarheid van gezond voedsel, anti-militaristisch, anti-corporatistisch, hippie-achtige dingen...) die grensoverschrijdend is qua doelstellingen, partijen die dat beter volgen krijgen eerder mijn stem. Ik kwam het via een andere video van Wilders tegen, een waarbij hij als gast van SkyTV in de USA wat vragen beantwoorde. Nederland + gebruiker die politieke filmpjes ziet => Youtube-aanbeveling voor filmpje met Wilders. ;)
Je klikt daarop en je komt op deze terecht.

Hoewel ik geen fan ben van Wilders of de PVV en ik niet op de PVV zou stemmen geldt ook in Nederland (al veel langer) net als in de USA dat de achterban van de PVV en die van de SP en de PvdD het op een aantal punten volstrekt met elkaar eens zijn ook al zijn ze elkaars tegenpolen in veel opzichten: anti-TTIP/TTP, EU-sceptisch of anti-EU, anti-lobby, dat soort dingen. Beide bewegingen die je in heel het 'westen' ziet zijn een reactie die voortkomt uit dezelfde onvrede.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bram_van_Loon op 02-08-2016 19:24:18 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 31 juli 2016 @ 21:24:34 #209
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_164141309
Cameron heeft met ridderordes lopen strooien:

quote:
quote:
Theresa May is facing calls to block honours for No 10 “cronies” after a leaked list revealed David Cameron has requested knighthoods for party donors, pro-EU campaigners and political aides.

Labour and Liberal Democrat politicians called for an overhaul of the system as it emerged one of Cameron’s last acts in office was to propose rewards for more than 40 allies, including four cabinet ministers and donors to the Conservatives and the EU remain campaign.

One of the most controversial knighthoods named on the list is proposed for Ian Taylor, an oil executive who gave almost £1m to the Conservatives in the past 18 months and helped fund the campaigns against Scottish independence and in favour of the EU. Andrew Cook, an engineering businessman who donated the use of a private jet to Cameron before the 2010 election and donated about £250,000 to the remain campaign, is similarly in line for a knighthood.

According to the leak, Cameron recommended awards for more than 20 Downing Street advisers and staff and knighthoods for the pro-EU cabinet ministers Philip Hammond, Michael Fallon, Patrick McLoughlin and David Lidington. George Osborne, Cameron’s closest political friend, who lost his job as chancellor after helping run the unsuccessful remain campaign, was put forward to become a companion of honour.

There was also criticism over a proposed CBE for Will Straw, the chief executive of the failed cross-party pro-EU campaign, who is the son of the former home secretary Jack Straw and a former Labour parliamentary candidate.

It is said to include proposed OBEs for the Downing Street aide Isabel Spearman, a former PR for a luxury handbag designer who assisted Samantha Cameron with her diary, official parties and outfits for engagements, and for Osborne’s aide Thea Rogers, an ex-BBC producer.

The list, leaked to the Sunday Times in an unprecedented breach of secrecy, comes on top of a separate slate of those recommended for peerages, which is tipped to include two longstanding former aides, Gabby Bertin and Liz Sugg.

Cameron started as Conservative leader by saying he wanted to clean up politics, but Guardian research has found he handed peerages to at least 13 major Tory party donors during his tenure, as well as a number of knighthoods and lesser honours.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_164148496
quote:
One of the most controversial knighthoods named on the list is proposed for Ian Taylor, an oil executive who gave almost £1m to the Conservatives in the past 18 months and helped fund the campaigns against Scottish independence and in favour of the EU. Andrew Cook, an engineering businessman who donated the use of a private jet to Cameron before the 2010 election and donated about £250,000 to the remain campaign, is similarly in line for a knighthood.
Die riddertitel is dus waardeloos geworden. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164151036
quote:
“Wie wel fors last lijkt te hebben van de Brexit is de Britse industrie”, aldus Van Weele. De Britse inkoopmanagersindex noteerde een forse afname van 52.4 naar 47.7. “De berichten over de vooruitzichten voor de Engelse economie zijn somber. De Engelsen lijken dus de meeste last te hebben van hun Brexit.”
http://www.z24.nl/economi(...)-vier-maanden-655026

De uiteindelijke cijfers in de UK waren nog slechter dan de prognoses, onder de 50 duidt op krimp. Overigens is er nu nog steeds geen brexit dus alleen het gegeven dat het er aan zit te komen zorgt voor dit effect.
pi_164151252
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 12:12 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

http://www.z24.nl/economi(...)-vier-maanden-655026

De uiteindelijke cijfers in de UK waren nog slechter dan de prognoses, onder de 50 duidt op krimp. Overigens is er nu nog steeds geen brexit dus alleen het gegeven dat het er aan zit te komen zorgt voor dit effect.
Allemaal gebaseerd op niks, op Project Fear. Het is logisch dat na al dat haat en angst-zaaien van de eurofielen de cijfers ff inzakken maar na verloop van tijd zullen de Britten erachter komen dat de voorspelde Eindtijd wel erg lang op zich laat wachten en komt alles weer goed.
pi_164152032
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 12:12 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

http://www.z24.nl/economi(...)-vier-maanden-655026

De uiteindelijke cijfers in de UK waren nog slechter dan de prognoses, onder de 50 duidt op krimp. Overigens is er nu nog steeds geen brexit dus alleen het gegeven dat het er aan zit te komen zorgt voor dit effect.
Uiteraard niemand weet waar die aan toe is, is toch logisch dat men dan dit krijgt.

Pas als de rust is weergekeerd of linksom of rechtsom dan kan me van de cijfers uitgaan.

Al lijkt me dat wel een perfect tijd om te kopen toch?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2016 13:01:32 ]
pi_164152985
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 13:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Uiteraard niemand weet waar die aan toe is, is toch logisch dat men dan dit krijgt.

Pas als de rust is weergekeerd of linksom of rechtsom dan kan me van de cijfers uitgaan.

Al lijkt me dat wel een perfect tijd om te kopen toch?
Waarom zouden de inkoopmanagers niet van de huidige cijfers kunnen uitgaan, die zien voorraden toenemen en verkooporders afnemen en dus daalt hun vertrouwen.
pi_164153018
Volgens mij was het vertrouwen er voor het referendum al niet meer, anders was het ja nooit een Brexit geworden toch?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2016 13:46:39 ]
pi_164182511
Omdat het oogsttijd is:
Vrees voor landbouwsubsidie-Na brexit hebben Britse boeren nu bregret

Maar ook Nederland heeft nu al last van het lagere Britse pond, de Nederlandse uien zijn te duur, en het aandeel export uien naar het VK was zo'n 10%
pi_164182882
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 19:27 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
De Britten gaan eerst vrijhandelsverdragen afsluiten met China en VS. Daarna komen Juncker en Merkel aan de beurt.
Met China kan het moeilijk worden een vergaand verdrag te sluiten, aangezien de nieuwe Britse regering toch ook enigszins rekening wil houden met de vrijheid van meningsuiting in China en Hong Kong, zie ook:
http://www.chinasquare.be(...)ud-en-warm-tegelijk/
En Amerika zal ook tegen een vergaand handelsverdrag met China zijn trouwens, want dat zet hun veiligheid mogelijk op het spel

[ Bericht 0% gewijzigd door zakjapannertje op 02-08-2016 21:49:36 ]
pi_164183206
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 12:23 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]
eurofielen EU-fielen
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164185335
Dat filmpje legt er weer eens de nadruk op: er niet onmiddellijk op de art.50-knop gedrukt. Natuurlijk niet. Alleen een idioot stapt à la minute op.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:16:18 #220
8369 speknek
Another day another slay
pi_164197795
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 12:23 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Allemaal gebaseerd op niks, op Project Fear. Het is logisch dat na al dat haat en angst-zaaien van de eurofielen de cijfers ff inzakken maar na verloop van tijd zullen de Britten erachter komen dat de voorspelde Eindtijd wel erg lang op zich laat wachten en komt alles weer goed.
Dit is bullshit, hopelijk weet je dat zelf ook?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_164198003
Next, een van de groote Britse retailers in de FTSE 100 had vandaag een trading update. Key sentences:

quote:
With only a few weeks since the EU referendum it would be unwise to draw any firm conclusions of the effect the decision to leave the EU will have on UK consumer demand,particularly as the week after the referendum was an unusually strong week the previous year. So far, we can see no clear evidence of any appreciable effect on consumer behaviour, apart from the first few days after the vote.
pi_164199652
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 19:27 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
De Britten gaan eerst vrijhandelsverdragen afsluiten met China en VS. Daarna komen Juncker en Merkel aan de beurt.
Een miljardendeal on hold zetten is niet de beste manier om de Chinezen aan te pakken, als ze daar een vrijhandelsverdrag mee willen.
quote:
Hinkley Point: China warns UK not to drive away investors

Warning comes as China’s official news agency questions reasons for delay in approving plans for new nuclear plant
https://www.theguardian.c(...)o-hinkley-point-deal
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_164201317
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 19:27 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
De Britten gaan eerst vrijhandelsverdragen afsluiten met China en VS. Daarna komen Juncker en Merkel aan de beurt.
Nonsens natuurlijk. De handel met de EU is veel te belangrijk voor ze om zo'n akkoord pakweg tien jaar uit te stellen.
pi_164215860
Richard Wolff (emertius economieprofessor van University of Massachusetts-Amherst) over de echte oorzaken (problemen van doorgeslagen kapitalisme, onvrede van de burgers...) van de Brexit en de opkomst van het rechts-extremisme.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164216167
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 16:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan zullen de Britten eerst daadwerkelijk uit de EU moeten stappen.
Ach gut, zitten we nog steeds in de ontkenningsmode? _O- Gekke pro-Europeanen, naast hun vrijheid zijn ze ook bereid hun gezonde verstand op te offeren.
pi_164216544
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_164216736
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 05:36 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ach gut, zitten we nog steeds in de ontkenningsmode? _O- Gekke pro-Europeanen, naast hun vrijheid zijn ze ook bereid hun gezonde verstand op te offeren.
Knul, dit decennium blijft het VK in de praktijk vermoedelijk gewoon volledig lid van de EU. De onderhandelingen over uittreding gaan jaren duren en zijn nog niet eens begonnen. Ze zullen best gaan uittreden maar hebben dit echt nog niet gedaan.
Gelukkig is dit je ook pas 100 keer uitgelegd, het zal wel wat ingewikkeld voor je zijn :P
pi_164216936
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:08 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Met China kan het moeilijk worden een vergaand verdrag te sluiten, aangezien de nieuwe Britse regering toch ook enigszins rekening wil houden met de vrijheid van meningsuiting in China en Hong Kong, zie ook:
http://www.chinasquare.be(...)ud-en-warm-tegelijk/
En Amerika zal ook tegen een vergaand handelsverdrag met China zijn trouwens, want dat zet hun veiligheid mogelijk op het spel
Ja ho eens we gaan nu toch niet genuanceerd denken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_164216961
quote:
quote:
Internationale handelsverdragen, waar nooit een haan naar kraaide, zijn ineens zo impopulair dat regeringen – gretige opdrachtgevers van die verdragen – ze niet meer durven verdedigen. Volgens premier Rutte moet Brussel dringend „dingen beter maken”.
En hoe gaat uit de EU stappen zorgen voor minder of betere handelsverdragen?
Verder wel een goed stuk. Men is de mensen uit het oog verloren.

quote:
Geen van hen legt uit dat globalisering zonder EU nog erger kan zijn. Of dat euro, banken en Schengen juist zo veel schade opliepen, omdat die projecten niet af waren. Schengen zonder gezamenlijke grenswacht, pan-Europese banken met alleen nationaal toezicht, één munt zonder noodfonds - het was vragen om ellende. Daarom was Europa, mid-stream, zo kwetsbaar.
En dit is wel de kern, zonder crisis wilde men bv geen grenswacht opzetten. Gelukkig lijkt dat nu vorm te gaan krijgen.

[ Bericht 12% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 04-08-2016 08:48:32 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_164216992
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 08:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Knul, dit decennium blijft het VK in de praktijk vermoedelijk gewoon volledig lid van de EU. De onderhandelingen over uittreding gaan jaren duren en zijn nog niet eens begonnen. Ze zullen best gaan uittreden maar hebben dit echt nog niet gedaan.
Gelukkig is dit je ook pas 100 keer uitgelegd, het zal wel wat ingewikkeld voor je zijn :P
Tegen de tijd dat het puntje bij het paaltje komt, zal er weer een nieuwe regering zijn die het zaakje gewoon afblaast.

Ik weet niet hoeveel deze poll Groot-Brittanie heeft gekost? Die oekraine poll koste Nederland al rond de 50 miljoen euro en heeft geen klote opgeleverd. Weggegooid belastinggeld waarmee veel had kunnen gebeuren in Nederland.
pi_164217187
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 18:52 schreef zakjapannertje het volgende:
Omdat het oogsttijd is:
Vrees voor landbouwsubsidie-Na brexit hebben Britse boeren nu bregret

Maar ook Nederland heeft nu al last van het lagere Britse pond, de Nederlandse uien zijn te duur, en het aandeel export uien naar het VK was zo'n 10%
quote:
Ook lijkt de EU niet graag haar markt klakkeloos open te willen stellen voor producten uit Engeland.
Het zou idd mooi zijn als we fatsoenlijk onze eigen belangen zouden verdedigen.
Bovenstaande hoort daarbij en dat hadden ze kunnen weten, als er iets is wat de EU beschermt dan zijn het de eigen boeren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_164217270
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_164217303
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 08:45 schreef Acheronacis het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat het puntje bij het paaltje komt, zal er weer een nieuwe regering zijn die het zaakje gewoon afblaast.

Ik weet niet hoeveel deze poll Groot-Brittanie heeft gekost? Die oekraine poll koste Nederland al rond de 50 miljoen euro en heeft geen klote opgeleverd. Weggegooid belastinggeld waarmee veel had kunnen gebeuren in Nederland.
Britten zijn nogal koppig. Het zal, ondanks de hoge kosten, dus allemaal wel doorgaan uiteindelijk. Maar doen alsof het al een feit is is wel erg mal.
pi_164217323
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 05:36 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ach gut, zitten we nog steeds in de ontkenningsmode? _O- Gekke pro-Europeanen, naast hun vrijheid zijn ze ook bereid hun gezonde verstand op te offeren.
Ik ontken helemaal niks, maar presenteer slechts een feit. Er is namelijk een wereld van verschil tussen de huidige situatie en een daadwerkelijke Brexit.

Verder doet jouw optimistische praat over de Britse economie de waarheid geen recht. Het gaat op dit moment niet bepaald super in het VK. En dan moet de daadwerkelijke uittreding nog gestalte krijgen.

Maar goed, ik kan niet in de toekomst kijken. Ik weet dus wat de precieze gevolgen gaan zijn van een Brexit. Ik wacht dus rustig af.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164218260
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ontken helemaal niks, maar presenteer slechts een feit. Er is namelijk een wereld van verschil tussen de huidige situatie en een daadwerkelijke Brexit.

Verder doet jouw optimistische praat over de Britse economie de waarheid geen recht. Het gaat op dit moment niet bepaald super in het VK. En dan moet de daadwerkelijke uittreding nog gestalte krijgen.

Maar goed, ik kan niet in de toekomst kijken. Ik weet dus wat de precieze gevolgen gaan zijn van een Brexit. Ik wacht dus rustig af.
De door pro-Europeanen doom en hel verhalen zijn uitgebleven, zodat we die flauwekul eindelijk eens in de prullenbak kunnen gooien.

Verder is deze EU op sterven na dood. Weliswaar komt de val van de EU eerder dan dat de Britten hun Brexit uit onderhandeld hebben.
pi_164218428
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:11 schreef Elzies het volgende:

[..]

De door pro-Europeanen doom en hel verhalen zijn uitgebleven, zodat we die flauwekul eindelijk eens in de prullenbak kunnen gooien.

Verder is deze EU op sterven na dood. Weliswaar komt de val van de EU eerder dan dat de Britten hun Brexit uit onderhandeld hebben.
Naar wat ik begrijp ondervindt de Britse economie toch de nodige hinder van de referendumuitslag. En dan de daadwerkelijke Brexit nog komen.

Nogmaals, ik weet niet wat de toekomst in petto heeft voor onze Britse vrienden. Het lijkt mij echter wat te vroeg om te stellen dat de Brexit geen gevolgen heeft, zoals jij doet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164218515
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Naar wat ik begrijp ondervindt de Britse economie toch de nodige hinder van de referendumuitslag. En dan de daadwerkelijke Brexit nog komen.

Nogmaals, ik weet niet wat de toekomst in petto heeft voor onze Britse vrienden. Het lijkt mij echter wat te vroeg om te stellen dat de Brexit geen gevolgen heeft, zoals jij doet.
Tot nu toe vallen de gevolgen mee. Verder staan de VS en China al te trappelen om handelsovereenkomsten met het VK te tekenen. Het internationale zwakke EU (die extra euro's bijdrukt om hun eigen faillissement te maskeren) mag daarna pas aan de beurt komen.

Nogmaals, de positie van de EU is veel onstabieler. De kans dat er weer banken omvallen is groot, Europese lidstaten zijn niet in staat gebleken hun begrotingstekorten op te lossen. (of ze willen het simpelweg niet oplossen) Griekenland blijft een financieel drama. Een lidstaat die door andere lidstaten wordt onderhouden. Bovendien is er veel burgerlijk verzet vanuit de bevolking, zoals Brexit al heeft aangekondigd. Wordt het Front National met al die aanslagen gepleegd in Frankrijk de grootste dan is het exit Frankrijk en feitelijk exit EU.
pi_164218551
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tot nu toe vallen de gevolgen mee. Verder staan de VS en China al te trappelen om handelsovereenkomsten met het VK te tekenen. Het internationale zwakke EU (die extra euro's bijdrukt om hun eigen faillissement te maskeren) mag daarna pas aan de beurt komen.
Niet om het een of ander, maar de VS en China staan ook al jaren te trappelen om de handelsverdrag te sluiten met de EU. Misschien dat TTIP jou iets zegt. Het probleem is alleen dat veel van de linkse stinkerds fel gekant zijn tegen dat verdrag. Jouw held Wilders trouwens ook.

Ik kan je echter verzekeren dat de Britten een verdrag krijgen voorgelegd dat niet heel veel verschilt van TTIP.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164218600
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tot nu toe vallen de gevolgen mee. Verder staan de VS en China al te trappelen om handelsovereenkomsten met het VK te tekenen. Het internationale zwakke EU (die extra euro's bijdrukt om hun eigen faillissement te maskeren) mag daarna pas aan de beurt komen.

Nogmaals, de positie van de EU is veel onstabieler. De kans dat er weer banken omvallen is groot, Europese lidstaten zijn niet in staat gebleken hun begrotingstekorten op te lossen. (of ze willen het simpelweg niet oplossen) Griekenland blijft een financieel drama. Een lidstaat die door andere lidstaten wordt onderhouden. Bovendien is er veel burgerlijk verzet vanuit de bevolking, zoals Brexit al heeft aangekondigd. Wordt het Front National met al die aanslagen gepleegd in Frankrijk de grootste dan is het exit Frankrijk en feitelijk exit EU.
Allemaal onzin.

Er is nooit stabiliteit in de wereld.

Kan jij mij vertellen wanneer er wel in stabiliteit in Europa is geweest dan de afgelopen 100 jaar?
pi_164218609
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar de VS en China staan ook al jaren te trappelen om de handelsverdrag te sluiten met de EU. Misschien dat TTIP jou iets zegt. Het probleem is alleen dat veel van de linkse stinkerds fel gekant zijn tegen dat verdrag. Jouw held Wilders trouwens ook.

Ik kan je echter verzekeren dat de Britten een verdrag krijgen voorgelegd dat niet heel veel verschilt van TTIP.
Het is maar de vraag of TTIP in huidige vorm zijn doorgang vind. Het burgerlijk verzet hiertegen is groot te noemen.
pi_164218655
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:35 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is maar de vraag of TTIP in huidige vorm zijn doorgang vind. Het burgerlijk verzet hiertegen is groot te noemen.
Dat is inderdaad wat ik schreef in mijn vorige post. Het punt gaat echter compleet langs je heen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164221213
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tot nu toe vallen de gevolgen mee. Verder staan de VS en China al te trappelen om handelsovereenkomsten met het VK te tekenen.
Natuurlijk staan die te trappelen, want tegenover een klein land kunnen ze veel makkelijker hun wil doordrammen. Het VK zal veel makkelijker instemmen om Amerikaanse chloorkip toe te laten, dan de EU met de Duitsers die dwars doen vanwege consumentenbescherming (en die met 550 miljoen inwoners de leverage heeft om iets af te dwingen).

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2016 13:09:11 ]
pi_164221452
En de rente is verlaagd van 0.50% naar 0.25%, plus meer QE.

quote:
*A cut in official interest rates to 0.25%. The Bank last cut interest rates in March 2009 in a bid to cushion the UK economy from the global financial crisis

* Plans to pump an additional £60bn in electronic cash into the economy to buy government bonds, extending the existing quantitative easing (QE) programme to £435bn in total

* Another £10bn in electronic cash will be created to buy corporate bonds from firms “making a material contribution to the UK economy”

* A new scheme to provide as much as £100bn of new funding to banks to help them pass on the base rate cut to the real economy. Under this new “term funding scheme” (TFS) the Bank will create new money to provide loans to banks at interest rates close to the base rate of 0.25%
Bron
pi_164221529
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:20 schreef Pharmacist het volgende:
En de rente is verlaagd van 0.50% naar 0.25%, plus meer QE.

[..]

Bron
De motivatie:
http://nos.nl/artikel/212(...)eld-in-economie.html

quote:
"Sinds het referendum is de wisselkoers van het Britse pond gedaald en de groeivooruitzichten aanmerkelijk verzwakt" zegt de BoE. "Op de middellange termijn neemt de bedrijvigheid af, net als de vraag en dat kan leiden tot overcapaciteit en eventuele stijging van de werkloosheid."
pi_164221625
quote:
Hoe is het verder of wat zijn de gevolgen voor de EU ook rente verlagingen, hoeveel miljard hebben de banken hier nog eens nodig?
Maar dat heeft natuurlijk niks van doen met het Brexit neem ik aan?
pi_164221666
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoe is het verder of wat zijn de gevolgen voor de EU ook rente verlagingen, hoeveel miljard hebben de banken hier nog eens nodig?
Maar dat heeft natuurlijk niks van doen met het Brexit neem ik aan?
Ik denk het eigenlijk wel, de brexit is een gevaar voor de economische groei en dus ook voor de kapitaalpositie van de banken, zeker als die veel met de UK van doen hebben. Het komt natuurlijk wel bovenop de problemen die er al waren.
pi_164221691
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik denk het eigenlijk wel, de brexit is een gevaar voor de economische groei en dus ook voor de kapitaalpositie van de banken, zeker als die veel met de UK van doen hebben. Het komt natuurlijk wel bovenop de problemen die er al waren.
Ik wil het anders stellen naar mijn mening is de Euro een gevaar, het had ook zonder die ellende gekund toch?
Ik dacht het me al vanaf het begin, Napoleon of Hitler verpakt als een fijn pakketje?
pi_164221741
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik wil het anders stellen naar mijn mening is de Euro een gevaar, het had ook zonder die ellende gekund toch?
Ik dacht het me al vanaf het begin, Napoleon of Hitler verpakt als een fijn pakketje?
Natuurlijk had het ook zonder de euro gekund, elke munt is maar een ruilmiddel en voldoet. Het gaat niet om de munt maar om het gevoerde beleid. Verder slaat de tweede zin helemaal nergens op maar als jij dat dacht zal het wel zo zijn.
pi_164221774
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Verder slaat de tweede zin helemaal nergens op maar als jij dat dacht zal het wel zo zijn.
Er staat duidelijk ik denk, wat zo is laat ik aan de geleerden over, maar hoe geleerd zijn die?
Hadden ze dat met al hun geleerdheid niet kunnen voorkomen?
pi_164221794
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:35 schreef john2406 het volgende:
Ik dacht het me al vanaf het begin, Napoleon of Hitler verpakt als een fijn pakketje?
Wat bedoel je hier eigenlijk mee?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164221832
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier eigenlijk mee?
Jij als journalist ziet dat vraag teken toch staan of niet.

Ik pis een fles limo vol en verkoop hem jouw als limonade?
pi_164221865
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij als journalist ziet dat vraag teken toch staan of niet.

Ik pis een fles limo vol en verkoop hem jouw als limonade?
Ik ben gewend aan leesbare zinnen. Daar gaat het bij jou vaak mis.

Maar goed, als het voor jou te lastig is om antwoord te geven op mijn vraag, dan houdt het op. Prima.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164221881
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben gewend aan leesbare zinnen. Daar gaat het bij jou vaak mis.

Maar goed, als het voor jou te lastig is om antwoord te geven op mijn vraag, dan houdt het op. Prima.
Wat heb je aan een onleesbaar antwoord dan?
pi_164221887
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Er staat duidelijk ik denk, wat zo is laat ik aan de geleerden over, maar hoe geleerd zijn die?
Hadden ze dat met al hun geleerdheid niet kunnen voorkomen?
Je kunt zo geleerd zijn als je wilt maar politiek is ook een kwestie van draagvlak onder de mensen. Vandaar dat de politici dus totaal verkeerde besluiten kunnen nemen, veel mensen begrijpen erg weinig van monetair beleid, wetgeving en heel veel aspecten van de politiek. De slechte verdragen die de basis vormen van de Euro zijn ook geen resultaat van verantwoorde wetenschap maar van politiek gekonkel met weinig draagvlak en veel tegengestelde meningen. Ook willen nationale leiders steeds geen zeggenschap afdragen aan de EU als het gaat om echt belangrijke zaken, dat het een chaos wordt is duidelijk. Dat men daarnaast in eigen land vaak geen moeilijke keuzes durft te nemen uit angst voor de negatieve gevolgen bij de eigen achterban is ook duidelijk. Democratie heeft duidelijk beperkingen als de leiders noodzakelijke maatregelen niet durven te nemen uit angst verkiezingen te verliezen.
pi_164221937
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je kunt zo geleerd zijn als je wilt maar politiek is ook een kwestie van draagvlak onder de mensen. Vandaar dat de politici dus totaal verkeerde besluiten kunnen nemen, veel mensen begrijpen erg weinig van monetair beleid, wetgeving en heel veel aspecten van de politiek. De slechte verdragen die de basis vormen van de Euro zijn ook geen resultaat van verantwoorde wetenschap maar van politiek gekonkel met weinig draagvlak en veel tegengestelde meningen. Ook willen nationale leiders steeds geen zeggenschap afdragen aan de EU als het gaat om echt belangrijke zaken, dat het een chaos wordt is duidelijk. Dat men daarnaast in eigen land vaak geen moeilijke keuzes durft te nemen uit angst voor de negatieve gevolgen bij de eigen achterban is ook duidelijk. Democratie heeft duidelijk beperkingen als de leiders noodzakelijke maatregelen niet durven te nemen uit angst verkiezingen te verliezen.
Het hoeft niet zo te zijn hoor, als men mensen of geleerden neemt die zich met hart en ziel inzetten en niet voor het geld, waar het geld maar bijzaak is, mittel zum zweck, zou het heel anders kunnen zijn toch?
pi_164222013
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

Het hoeft niet zo te zijn hoor, als men mensen of geleerden neemt die zich met hart en ziel inzetten en niet voor het geld, waar het geld maar bijzaak is, mittel zum zweck, zou het heel anders kunnen zijn toch?
Geleerden zijn het ook vaak oneens maar zelfs als men het in grote meerderheid eens is is de kans groot dat de bevolking het niet wil. De voorbeelden bestaan wereldwijd met klimaat problemen als ook nationaal. Vaststellen wat verstandig is is eenvoudiger dan de politiek die maatregelen ook echt laten te nemen. Dat de hypotheekrenteaftrek een probleem was was al jaren bekend maar de partijen die er niet aan wouden tornen wonnen de verkiezingen want de burgers wouden geen verstandig beleid maar de voordelen van het slechte beleid houden.
pi_164222056
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Geleerden zijn het ook vaak oneens maar zelfs als men het in grote meerderheid eens is is de kans groot dat de bevolking het niet wil. De voorbeelden bestaan wereldwijd met klimaat problemen als ook nationaal. Vaststellen wat verstandig is is eenvoudiger dan de politiek die maatregelen ook echt laten te nemen. Dat de hypotheekrenteaftrek een probleem was was al jaren bekend maar de partijen die er niet aan wouden tornen wonnen de verkiezingen want de burgers wouden geen verstandig beleid maar de voordelen van het slechte beleid houden.
Hypotheek rente dat is ook zoiets, iemand die een huisje koopt van 1 tot meer miljoenen zouden die hypotheek rente behoeven?
Houd het voor de normale koper betaalbaar dan is die aftrek peanuts.
pi_164225316
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tot nu toe vallen de gevolgen mee. Verder staan de VS en China al te trappelen om handelsovereenkomsten met het VK te tekenen. Het internationale zwakke EU (die extra euro's bijdrukt om hun eigen faillissement te maskeren) mag daarna pas aan de beurt komen.

Nogmaals, de positie van de EU is veel onstabieler. De kans dat er weer banken omvallen is groot, Europese lidstaten zijn niet in staat gebleken hun begrotingstekorten op te lossen. (of ze willen het simpelweg niet oplossen) Griekenland blijft een financieel drama. Een lidstaat die door andere lidstaten wordt onderhouden. Bovendien is er veel burgerlijk verzet vanuit de bevolking, zoals Brexit al heeft aangekondigd. Wordt het Front National met al die aanslagen gepleegd in Frankrijk de grootste dan is het exit Frankrijk en feitelijk exit EU.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:20 schreef Pharmacist het volgende:
En de rente is verlaagd van 0.50% naar 0.25%, plus meer QE.

[..]

Bron
Mijn god wat sla jij een hoop poep uit op bijna elk onderwerp.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_164225724
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 16:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

[..]

Mijn god wat sla jij een hoop poep uit op bijna elk onderwerp.
Ik geef gewoon de realistische weergave. De EU is uiterst onstabiel, anders hoeft het geen euro's bij te drukken, de rente te verlagen, (waardoor ons spaargeld en pensioenen gaan verdampen), de inflatie te manipuleren en Griekenland te blijven onderhouden met de farce die pro-Europeanen hun 'steunpakketten' noemt.

Ik kan er ook niets aan doen dat deze gegeven feiten het hoge poepgehalte van deze in en in corrupte EU blootlegt. Straks kan de hardwerkende burger weer opnieuw Italiaanse banken gaan spekken via allerlei schimmige constructies.
pi_164226119
Terug naar de brexit, de parachute is uitgeworpen de rente op het pond is naar beneden gezet en de opkoop programmas in de UK gaan op volle toeren draaien. :+

quote:
Bank of England verlaagt rente naar historisch niveau
Foto: AFP
Gepubliceerd: 04 augustus 2016 13:02
Laatste update: 04 augustus 2016 14:50

De Bank of England (BoE), de Britse centrale bank, verlaagt het renteniveau van het al historisch lage percentage van 0,5 procent naar 0,25 procent.
Dit meldt de bank donderdag. Het is de eerste renteverlaging sinds 2009. De bestuursleden waren unaniem in hun besluit.

Verder gaat de centrale bank de komende zes maanden nog eens voor 60 miljard pond (71 miljard euro) aan overheidsleningen opkopen. De totale omvang van het opkoopprogramma komt daarmee uit op 435 miljard pond.

De komende achttien maanden wil de bank voor maximaal 10 miljard pond aan bedrijfsobligaties opkopen. De balans van de centrale bank zal door de maatregelen groeien met maximaal 170 miljard pond. Hier stemden niet alle bestuursleden mee in.

De BoE ziet zich genoodzaakt maatregelen te nemen nadat de keuze van het Britse volk om uit de Europese Unie te stappen de verwachtingen voor de economie fors heeft verlaagd. Zo is de verwachting dat de Britse economie het komende halfjaar bijna niet zal groeien.

Groeiverwachting
Voor 2017 is de groeiverwachting verlaagd van 2,3 procent naar 0,8 procent. De verwachting voor 2018 is verlaagd van 2,3 procent naar 1,8 procent.

Tegelijk gaat de bank er wel vanuit dat het prijsniveau in het Verenigd Koninkrijk zal stijgen. Doordat het Britse pond minder waard is geworden in de laatste weken, moeten Britten meer betalen voor geïmporteerde goederen. Zo wordt kunstmatig het prijspeil verhoogd.

Juiste stappen
De Britse minister van Financiën, Philip Hammond, verklaarde donderdag dat de centrale bank de juiste stappen neemt om de economie te ondersteunen.

"De keuze om uit de EU te vertrekken heeft een periode van onzekerheid gecreëerd", zegt de minister. Na deze periode zal het Verenigd Koninkrijk zich moeten aanpassen aan een nieuwe relatie met de EU. Het is goed om monetair beleid te gebruiken om deze periode van aanpassing te ondersteunen, aldus Hammond.

Het Britse pond stond een kwartier na het rentebesluit iets meer dan 1 procent lager. Voor 1 pond werd toen ongeveer 1,31 dollar betaald. Ook ten opzichte van de euro verloor de Britse munt ongeveer 1 procent. Nu kost een pond ongeveer 1,18 euro.
pi_164226311
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 16:56 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik geef gewoon de realistische weergave. De EU is uiterst onstabiel, anders hoeft het geen euro's bij te drukken, de rente te verlagen, (waardoor ons spaargeld en pensioenen gaan verdampen), de inflatie te manipuleren en Griekenland te blijven onderhouden met de farce die pro-Europeanen hun 'steunpakketten' noemt.

Ik kan er ook niets aan doen dat deze gegeven feiten het hoge poepgehalte van deze in en in corrupte EU blootlegt. Straks kan de hardwerkende burger weer opnieuw Italiaanse banken gaan spekken via allerlei schimmige constructies.
Als dat zo is dan zijn de VS, Japan en China ook instabiel.

Ik onderschrijf je conclusie deels maar je argumentatie is gewoon poep.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_164226383
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Als dat zo is dan zijn de VS, Japan en China ook instabiel.

Ik onderschrijf je conclusie deels maar je argumentatie is gewoon poep.
Tja, we kunnen er natuurlijk één grote poepdiscussie van maken. Geschiedenis leert dat het lukraak bijdrukken van geld risicovol mag worden genoemd en een signaal dat het economisch helemaal niet volgens wens verloopt. Dat geldt ook voor het verlagen van rentes en het beïnvloeden van de inflatie. Het is een tijdelijk lapmiddel om erger buiten de deur te houden. Maar nogmaals, tijdelijk.
pi_164226425
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:39 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tja, we kunnen er natuurlijk één grote poepdiscussie van maken. Geschiedenis leert dat het lukraak bijdrukken van geld risicovol mag worden genoemd en een signaal dat het economisch helemaal niet volgens wens verloopt. Dat geldt ook voor het verlagen van rentes en het beïnvloeden van de inflatie. Het is een tijdelijk lapmiddel om erger buiten de deur te houden. Maar nogmaals, tijdelijk.
Heb je door dat het QE-beleid van de Britten is uitgebreid als gevolg van het referendum?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164227993
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb je door dat het QE-beleid van de Britten is uitgebreid als gevolg van het referendum?
Dat krijg je haar niet duidelijk gemaakt. Ook niet dat het een race is wie zijn munt het beste kan devalueren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 4 augustus 2016 @ 19:21:29 #265
8369 speknek
Another day another slay
pi_164228196
Geld bijdrukken een teken dat het land economisch niet naar wens verloopt :')_!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_164228485
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Natuurlijk staan die te trappelen, want tegenover een klein land kunnen ze veel makkelijker hun wil doordrammen. Het VK zal veel makkelijker instemmen om Amerikaanse chloorkip toe te laten, dan de EU met de Duitsers die dwars doen vanwege consumentenbescherming (en die met 550 miljoen inwoners de leverage heeft om iets af te dwingen).
En hoeveel leverage heeft Nederland bij die 550 miljoen inwoners? Hoeveel is 0% van iets? :D
pi_164228497
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 19:21 schreef speknek het volgende:
Geld bijdrukken een teken dat het land economisch niet naar wens verloopt :')_!
Het was inderdaad al een tijd duidelijk dat de EU een doodlopende weg is.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 20:40:11 #268
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_164229969
Kunnen overheden en centrale banken niet beter hun vingers van hun knopjes houden? Inflatie, deflatie, als de onderliggende economie gewoon sterk en gezond is komt het wel allemaal goed. Al de maatregelen die men nu neemt zijn toch gewoon lapmiddelen die maskeren dat er gewoon wat mis is met de economieën van vooral de zuidelijke eurolanden. En alles wat je maskeert ettert door en wordt niet opgelost.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_164230148
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 20:40 schreef nixxx het volgende:
Kunnen overheden en centrale banken niet beter hun vingers van hun knopjes houden? Inflatie, deflatie, als de onderliggende economie gewoon sterk en gezond is komt het wel allemaal goed. Al de maatregelen die men nu neemt zijn toch gewoon lapmiddelen die maskeren dat er gewoon wat mis is met de economieën van vooral de zuidelijke eurolanden. En alles wat je maskeert ettert door en wordt niet opgelost.
Zou de EU dan ter sprake zijn gekomen,?

En zou die in deze vorm zijn gekomen zoals die is?
pi_164233110
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 19:34 schreef invalidusername het volgende:

[..]

En hoeveel leverage heeft Nederland bij die 550 miljoen inwoners? Hoeveel is 0% van iets? :D
Dat maakt niet uit. Ik wil dat ik als individu vertegenwoordigd word door een entiteit met leverage. Jouw bekrompen xenofobische nationalistische prietpraat is irrelevant.
pi_164233191
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 22:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit. Ik wil dat ik als individu vertegenwoordigd word door een entiteit met leverage. Jouw bekrompen xenofobische nationalistische prietpraat is irrelevant.
Ikke ikke ikke en de rest kan stikken?
pi_164233226
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 22:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ikke ikke ikke en de rest kan stikken?
Nee hoor, ik wil hetzelfde voor mijn vrienden en familie. Maar invalidusername kan wat mij betreft de pot op. Ik wil niet slechter af zijn omdat invalidusername vindt dat hij op grond van zijn Nederlanderschap mijn solidariteit kan eisen. Dat vind ik eigenlijk nog veel egoïstischer.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2016 22:39:23 ]
pi_164233366
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 22:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee hoor, ik wil hetzelfde voor mijn vrienden en familie. Maar invalidusername kan wat mij betreft de pot op. Ik wil niet slechter af zijn omdat invalidusername vindt dat hij op grond van zijn Nederlanderschap mijn solidariteit kan eisen.
Niemand kan dat toch en woorden doen geen pijn toch?

Maar 1 feit is als de maatschappij het geregeld had, denk ik, dat het beter was geweest als dat de politiek of anderen het regelen?
pi_164237531
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 22:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee hoor, ik wil hetzelfde voor mijn vrienden en familie. Maar invalidusername kan wat mij betreft de pot op. Ik wil niet slechter af zijn omdat invalidusername vindt dat hij op grond van zijn Nederlanderschap mijn solidariteit kan eisen. Dat vind ik eigenlijk nog veel egoïstischer.
En daarom maak jij je centjes maar over naar Zuid Europa incl Frankrijk, die immers de meerderheid zijn, en dus meer leverage hebben in jouw engnekkenclubje? :D Daarom laat je hun belangen leidend zijn ipv die van jou, je vrienden en familie - de rest kan sowieso de pot op van jou immers?

Als je dat beter af noemt, dan heb je een wel heel pessimistisch beeld van je mogelijkheden.
Als jij, met vrienden en familie, in een ware Koresh act de ravijn in springt, kan je toch moeilijk verwachten dat de rest van de wereld achter je aanspringt?

Wat is dat toch voor een rare zelfkastijding in dit topic?
pi_164237795
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 07:42 schreef invalidusername het volgende:

[..]

En daarom maak jij je centjes maar over naar Zuid Europa incl Frankrijk
Ah, je hebt geen argumenten en verschuift dus maar het discussie-onderwerp. :')

(Ter herinnering: het ging over het afsluiten van handelsverdragen met landen zoals de VS en China)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2016 08:22:59 ]
pi_164237884
quote:
UK labour market enters "freefall" after Brexit vote, REC says

Aug 5 Britain's labour market entered "freefall" after the vote to leave the European Union, with the number of permanent jobs placed by recruitment firms last month falling at the fastest pace since May 2009, a survey showed on Friday.

...

"The UK jobs market suffered a dramatic freefall in July, with permanent hiring dropping to levels not seen since the recession of 2009," said REC chief executive Kevin Green. "Economic turbulence following the vote to leave the EU is undoubtedly the root cause."

...

http://www.reuters.com/article/britain-economy-jobs-idUSL3N1AL38A
pi_164238282
Doordat de prijzen in het VK dalen ten opzichte van de euro wordt het voor veel buitenlanders weer aantrekkelijk om op vakantie te gaan naar het VK. De Britse toeristenindustrie vaart hier wel bij want veel Britten vieren nu vakantie in eigen land. Dus wat ogenschijnlijk door pro-Europeanen als een probleem wordt gepresenteerd pakt als winst voor de Britten uit.
pi_164238437
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:09 schreef Elzies het volgende:
Doordat de prijzen in het VK dalen ten opzichte van de euro wordt het voor veel buitenlanders weer aantrekkelijk om op vakantie te gaan naar het VK. De Britse toeristenindustrie vaart hier wel bij want veel Britten vieren nu vakantie in eigen land. Dus wat ogenschijnlijk door pro-Europeanen als een probleem wordt gepresenteerd pakt als winst voor de Britten uit.
Dat is inderdaad geweldig.

Jammer dat er ook negatieve neveneffecten zijn, zoals daling van de werkgelegenheid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164238684
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:09 schreef Elzies het volgende:
Doordat de prijzen in het VK dalen ten opzichte van de euro wordt het voor veel buitenlanders weer aantrekkelijk om op vakantie te gaan naar het VK. De Britse toeristenindustrie vaart hier wel bij want veel Britten vieren nu vakantie in eigen land. Dus wat ogenschijnlijk door pro-Europeanen als een probleem wordt gepresenteerd pakt als winst voor de Britten uit.
Chapeau, hoe je het voor elkaar krijgt om het als voordeel te presenteren dat mensen geen buitenlandse vakanties meer kunnen betalen. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2016 09:34:34 ]
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 10:23:45 #280
8369 speknek
Another day another slay
pi_164239496
https://global.handelsbla(...)e-u-bill-outstanding

Het VK heeft nog 25 miljard euries openstaande schuld die ze nu snel moeten ophoesten aan de EU. Die onderhandelingen zullen vast goed voor ze gaan lopen.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 19:35 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Het was inderdaad al een tijd duidelijk dat de EU een doodlopende weg is.
Als je dat uit mijn post haalt, dan heb je het niet begrepen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_164240618
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is inderdaad geweldig.

Jammer dat er ook negatieve neveneffecten zijn, zoals daling van de werkgelegenheid.
Daling van de werkgelegenheid als het toerisme stijgt? Blijf me verbazen over het begripsvermogen van een pro-Europeaan. :)
pi_164240733
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:15 schreef Elzies het volgende:

[..]

Daling van de werkgelegenheid als het toerisme stijgt? Blijf me verbazen over het begripsvermogen van een pro-Europeaan. :)
Zie de post van Igen hierboven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164241003
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zie de post van Igen hierboven.
De gegeven feiten blijven de gegeven feiten. Meer toerisme betekent meer banen en meer winst.

Juist het toerisme op het vaste Europese land neemt terug als de Britten besluiten in eigen land vakantie te gaan vieren omdat de prijzen daar betaalbaarder zijn. Voor wie is het dan een win en een verliessituatie? Juist!

Maar pro-Europeanen weigeren altijd hun ongelijk toe te geven dus ik verwacht opnieuw eenzelfde herhaling van dezelfde doomscenario's. Feitelijk is er slechts sprake van een milde recessie die met een kleine rentedaling wordt gelijkgetrokken. Het ECB doet in feite precies hetzelfde om de nog steeds bestaande eurocrisis voor zich uit te schuiven. Bovendien drukken ze ook nog eens extra euro's bij.
pi_164241209
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:33 schreef Elzies het volgende:

[..]

De gegeven feiten blijven de gegeven feiten. Meer toerisme betekent meer banen en meer winst.

Juist het toerisme op het vaste Europese land neemt terug als de Britten besluiten in eigen land vakantie te gaan vieren omdat de prijzen daar betaalbaarder zijn. Voor wie is het dan een win en een verliessituatie? Juist!

Maar pro-Europeanen weigeren altijd hun ongelijk toe te geven dus ik verwacht opnieuw eenzelfde herhaling van dezelfde doomscenario's. Feitelijk is er slechts sprake van een milde recessie die met een kleine rentedaling wordt gelijkgetrokken. Het ECB doet in feite precies hetzelfde om de nog steeds bestaande eurocrisis voor zich uit te schuiven. Bovendien drukken ze ook nog eens extra euro's bij.
En dat is hartstikke leuk voor toeristische bedrijven en iedereen die werkzaam is in die sector. Want je hebt gelijk, meer toeristen betekent meer winst. Hoewel ik nog geen cijfers heb gezien, dus hoe groot die winst is ten opzichte van andere jaren, is nog niet duidelijk.

Maar je beseft hopelijk ook dat de economie meer is dan alleen toerisme? En op andere vlakken gaat het stukken slechter in het VK.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164241564
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat is hartstikke leuk voor toeristische bedrijven en iedereen die werkzaam is in die sector. Want je hebt gelijk, meer toeristen betekent meer winst. Hoewel ik nog geen cijfers heb gezien, dus hoe groot die winst is ten opzichte van andere jaren, is nog niet duidelijk.

Maar je beseft hopelijk ook dat de economie meer is dan alleen toerisme? En op andere vlakken gaat het stukken slechter in het VK.
En hoppa, daar gaan we weer met het gebruikelijke pessimisme. Laat de EU eerst eens naar zichzelf kijken. Het schuift een nog steeds bestaande eurocrisis voor zich uit door geld bij te drukken en banken te spekken. Op de langere termijn funest voor het behoud van de euro. Sparen gaat ons dadelijk geld kosten en onze pensioenen verdampen waar we bij staan.

Kabinet Rutte mag dan met zijn kabinet en zijn gedoogpartners onze ouderenzorg en sociale zekerheid kapot hebben bezuinigd, het gros van de lidstaten trekt zich niks aan van de afgesproken 3 % norm. Spanje en Portugal, landen waar we zoveel geld naartoe hebben gestuurd krijgen niet eens een boete. Frankrijk steekt zijn dikke middelvinger op. Laten we het niet eens hebben over het drama Griekenland die we met 'geleende steunpakketten' mogen blijven onderhouden tot in het oneindige.

Nee, de pro-Europeaan blijft met dezelfde balk voor zijn ogen rondlopen en blijft dezelfde onheilsmantra over het vertrek van de Britten uit de EU herhalen. Terwijl de praktijk laat zien dat het allemaal niet zo'n vaart loopt. Er zijn zelfs pro-Europeanen die nog steeds Brexit blijven ontkennen! Knettergek! 8)7
pi_164241593
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:00 schreef Elzies het volgende:

[..]

En hoppa, daar gaan we weer met het gebruikelijke pessimisme. Laat de EU eerst eens naar zichzelf kijken. Het schuift een nog steeds bestaande eurocrisis voor zich uit door geld bij te drukken en banken te spekken. Op de langere termijn funest voor het behoud van de euro. Sparen gaat ons dadelijk geld kosten en onze pensioenen verdampen waar we bij staan.

Kabinet Rutte mag dan met zijn kabinet en zijn gedoogpartners onze ouderenzorg en sociale zekerheid kapot hebben bezuinigd, het gros van de lidstaten trekt zich niks aan van de afgesproken 3 % norm. Spanje en Portugal, landen waar we zoveel geld naartoe hebben gestuurd krijgen niet eens een boete. Frankrijk steekt zijn dikke middelvinger op. Laten we het niet eens hebben over het drama Griekenland die we met 'geleende steunpakketten' mogen blijven onderhouden tot in het oneindige.

Nee, de pro-Europeaan blijft met dezelfde balk voor zijn ogen rondlopen en blijft dezelfde onheilsmantra over het vertrek van de Britten uit de EU herhalen. Terwijl de praktijk laat zien dat het allemaal niet zo'n vaart loopt. Er zijn zelfs pro-Europeanen die nog steeds Brexit blijven ontkennen! Knettergek! 8)7
Vergeet vooral ook niet te huilen dat de Gulden destijds "te goedkoop" is ingewisseld.

(En tegelijk te beweren dat een daling van het Pond voor Engeland gunstig is)

;)
pi_164241843
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Vergeet vooral ook niet te huilen dat de Gulden destijds "te goedkoop" is ingewisseld.

(En tegelijk te beweren dat een daling van het Pond voor Engeland gunstig is)

;)
Met de euro werd alles twee keer zo duur. Je kon dit gegeven gemakkelijk met kassabonnetjes aantonen, maar zelfs toen ontkende pro-Europeanen glashard dat hier sprake van zou zijn.

Ik kijk naar de gegeven feiten zonder balk voor mijn ogen. Eurosceptici waarschuwden al jaren dat Griekenland op een financieel fiasco zou uitlopen. Dat gelijk lijkt me inmiddels wel aangetoond.

Door banken te voorzien van bijgedrukt geld en staatsobligaties neem je gigantische risico's. De eurocrisis is helemaal niet voorbij. De bestaande crisis wordt jaar op jaar met onconventionele maatregelingen voor zich uit geschoven. Heel veel economen waarschuwen voor de maatregelingen die onder Draghi plaatsvinden. Als die bubbel barst dan barst die ook goed uit elkaar.
pi_164241930
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:14 schreef Elzies het volgende:

Met de euro werd alles twee keer zo duur. Je kon dit gegeven gemakkelijk met kassabonnetjes aantonen, maar zelfs toen ontkende pro-Europeanen glashard dat hier sprake van zou zijn.


Omdat dat ook gewoon onjuist bleek.

Er waren zaken die goedkoper geworden zijn en ook zaken die duurder werden. Al was dat laatste helemaal niet toe te schrijven aan de euro (benzine bv, steeg doordat de olieprijs steeg en ook de accijns).

Is allemaal keurig met voorbeelden uitgezocht. Moet je wel de waarheid willen weten.
pi_164242075
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:00 schreef Elzies het volgende:

[..]

En hoppa, daar gaan we weer met het gebruikelijke pessimisme. Laat de EU eerst eens naar zichzelf kijken. Het schuift een nog steeds bestaande eurocrisis voor zich uit door geld bij te drukken en banken te spekken. Op de langere termijn funest voor het behoud van de euro. Sparen gaat ons dadelijk geld kosten en onze pensioenen verdampen waar we bij staan.

Kabinet Rutte mag dan met zijn kabinet en zijn gedoogpartners onze ouderenzorg en sociale zekerheid kapot hebben bezuinigd, het gros van de lidstaten trekt zich niks aan van de afgesproken 3 % norm. Spanje en Portugal, landen waar we zoveel geld naartoe hebben gestuurd krijgen niet eens een boete. Frankrijk steekt zijn dikke middelvinger op. Laten we het niet eens hebben over het drama Griekenland die we met 'geleende steunpakketten' mogen blijven onderhouden tot in het oneindige.

Nee, de pro-Europeaan blijft met dezelfde balk voor zijn ogen rondlopen en blijft dezelfde onheilsmantra over het vertrek van de Britten uit de EU herhalen. Terwijl de praktijk laat zien dat het allemaal niet zo'n vaart loopt. Er zijn zelfs pro-Europeanen die nog steeds Brexit blijven ontkennen! Knettergek! 8)7
Geweldig dit. Je verwijt mij een te pessimistische kijk op zaken, maar schetst vervolgens zelf een zwartgallig beeld van de EU. En als de ECB de geldpers aanzet, spreek jij er schande van. De Britten doen hetzelfde (vanwege het referendum), maar dan horen we je niet.

Verder sleep je er allerlei irrelevante zaken bij. Het gaat over de economische vooruitzichten van het VK. En die zijn, ondanks de impuls voor het toerisme, nou niet bepaald positief.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164243094
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verder sleep je er allerlei irrelevante zaken bij. Het gaat over de economische vooruitzichten van het VK. En die zijn, ondanks de impuls voor het toerisme, nou niet bepaald positief.
Voor de EU anders wel?

Ik kan er wel heimelijk van genieten dat het gedrocht er ook de klappen van meekrijgt!
pi_164243130
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

Voor de EU anders wel?

Ik kan er wel heimelijk van genieten dat het gedrocht er ook de klappen van meekrijgt!
Je beseft dat wij de EU zijn? Dus als 'dat gedrocht' er economisch gezien zeer slecht voorstaat, dan betekent dat dat wij er heel beroerd voor staan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164243140
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je beseft dat wij de EU zijn? Dus als 'dat gedrocht' het economisch gezien zeer slecht voorstaat, dan betekent dat dat wij er heel beroerd voor staan.
Yep!

http://www.visionair.nl/p(...)eldmunt-de-gevolgen/

En dan is het maar 1 unie of land wat af wil haken, laat staan bij meerder netto betalers

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2016 13:20:04 ]
pi_164243172
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Yep!
Wie nauwelijks iets heeft, heeft ook weinig te verliezen, of niet John?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164243192
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie nauwelijks iets heeft, heeft ook weinig te verliezen, of niet John?
Voor jou een vraag voor mij een .....?
pi_164244860
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:14 schreef Elzies het volgende:

[..]

Met de euro werd alles twee keer zo duur. Je kon dit gegeven gemakkelijk met kassabonnetjes aantonen, maar zelfs toen ontkende pro-Europeanen glashard dat hier sprake van zou zijn.

Ik kijk naar de gegeven feiten zonder balk voor mijn ogen. Eurosceptici waarschuwden al jaren dat Griekenland op een financieel fiasco zou uitlopen. Dat gelijk lijkt me inmiddels wel aangetoond.
Correctie: Eurosceptici roepen al jaren dat je het allemaal zogenaamd van te voren al had kunnen weten.
pi_164244941
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 14:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Correctie: Eurosceptici roepen al jaren dat je het allemaal zogenaamd van te voren al had kunnen weten.
Niemand kan iets van te voren weten toch?

Maar iets wat men wel weet, inruilen voor iets onwetens, lijkt me toch dom of niet?

Of het is iets heel slims waar de rekening van bij de burger gelegd kan worden of niet?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2016 14:46:54 ]
pi_164245083
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:00 schreef Elzies het volgende:
Laat de EU eerst eens naar zichzelf kijken. Het schuift een nog steeds bestaande eurocrisis voor zich uit door geld bij te drukken en banken te spekken. Op de langere termijn funest voor het behoud van de euro. Sparen gaat ons dadelijk geld kosten en onze pensioenen verdampen waar we bij staan.
Laat nou net vandaag de Britse centrale bank de rente te hebben verlaagd en een groot quantitative-easing-programma te hebben aangekondigd om de gevolgen van de Brexit wat te verzachten. :P
pi_164247792
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 08:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah, je hebt geen argumenten en verschuift dus maar het discussie-onderwerp. :')

(Ter herinnering: het ging over het afsluiten van handelsverdragen met landen zoals de VS en China)
Het ging om die befaamde leverage voor jou, je vrienden en familie. :D

Ik geef je een treffend voorbeeld van de alledaagse EU praktijk, hoe het daarmee gesteld is, of kan je dan opeens niet meer rekenen?

Waarom, oh waarom, willen jullie zo graag geslagen worden door Brussel en Frankfurt?
pi_164247928
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 10:23 schreef speknek het volgende:
https://global.handelsbla(...)e-u-bill-outstanding

Het VK heeft nog 25 miljard euries openstaande schuld die ze nu snel moeten ophoesten aan de EU. Die onderhandelingen zullen vast goed voor ze gaan lopen.

[..]

Als je dat uit mijn post haalt, dan heb je het niet begrepen.
Prachtig, Speknek, Nederland heeft immers die latente schuld ook (en nog veel meer via de onderlinge verrekensystemen), uit hoofde van de diverse bail outs van zuiderlijke landen en banken die landen angstvallig van hun begrotingen af proberen te houden. Om politiek te verbergen waarvoor we echt aansprakelijk voor zijn. Je weet wel, die van 'met rente', hahaha..

Daarom heb jij het denk ik niet begrepen. Alles wat jij mbt het VK aanhaalt, zitten we zelf ongemerkt tot over de oren in.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 18:41:50 #300
8369 speknek
Another day another slay
pi_164248947
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 17:27 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Prachtig, Speknek, Nederland heeft immers die latente schuld ook (en nog veel meer via de onderlinge verrekensystemen), uit hoofde van de diverse bail outs van zuiderlijke landen en banken die landen angstvallig van hun begrotingen af proberen te houden. Om politiek te verbergen waarvoor we echt aansprakelijk voor zijn. Je weet wel, die van 'met rente', hahaha..

Daarom heb jij het denk ik niet begrepen. Alles wat jij mbt het VK aanhaalt, zitten we zelf ongemerkt tot over de oren in.
Daar ben ik me weldegelijk bewust van, maar wij hoeven die niet stel op sprong af te betalen, noch gaan we als schuldenaar onderhandelingen in.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_164249336
vol
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')