abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport vrijdag 22 juli 2016 @ 17:55:36 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_163933655
Ja, een domme vraag. Schuif het maar allemaal af op de domheid van de Nederlander om steeds maar op je plaat te gaan. Maar het gebeurt 'ons' wel vaak. De laatste paar jaar in de Tour lagen Gesink en Mollema er vaak bij (2012, 2013). De afgelopen 2 jaar ging het vrij goed, behalve dan Tom Dumoulin die het geel net niet pakte in de Tour vorig jaar. Pech, was het devies.

Maar dit jaar is het weer een groot drama. Steven Kruijswijk was al binnen in de Giro toen hij besloot zichzelf tegen een ijswand te flikkeren op de Agnello om zo zijn Giro te verpesten. Kelderman ligt deze tour bij elke valpartij (oke, die lag vorig jaar ook al vaak). En vandaag Mollema, die, ondanks valpartijen van nog 3 andere toppers (Froome, Porte, Yates) het als enige verkloot en zo wegzakt in het AK. En dan heb je nog Tom Dumoulin, die er ook maar besloot bij te gaan liggen.

Is het pure pech? Leren wij niet goed genoeg om te sturen in afdalingen? Zijn de Nederlanders te bang in de afdaling? Of zitten onze klassementsrenners gewoon bij te matige teams?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_163933716
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja, een domme vraag. Schuif het maar allemaal af op de domheid van de Nederlander om steeds maar op je plaat te gaan. Maar het gebeurt 'ons' wel vaak. De laatste paar jaar in de Tour lagen Gesink en Mollema er vaak bij (2012, 2013). De afgelopen 2 jaar ging het vrij goed, behalve dan Tom Dumoulin die het geel net niet pakte in de Tour vorig jaar. Pech, was het devies.

Maar dit jaar is het weer een groot drama. Steven Kruijswijk was al binnen in de Giro toen hij besloot zichzelf tegen een ijswand te flikkeren op de Agnello om zo zijn Giro te verpesten. Kelderman ligt deze tour bij elke valpartij (oke, die lag vorig jaar ook al vaak). En vandaag Mollema, die, ondanks valpartijen van nog 3 andere toppers (Froome, Porte, Yates) het als enige verkloot en zo wegzakt in het AK. En dan heb je nog Tom Dumoulin, die er ook maar besloot bij te gaan liggen.

Is het pure pech? Leren wij niet goed genoeg om te sturen in afdalingen? Zijn de Nederlanders te bang in de afdaling? Of zitten onze klassementsrenners gewoon bij te matige teams?
Laatste vraag stellen is hem beantwoorden :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 18:01:18 #3
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_163933791
Elk land heeft een bepaalde hoeveelheid aan stuurvaardigheid om te verdelen onder zijn renners en in Nederland hebben ze dat allemaal aan Mathieu van der Poel gegeven.

Alhoewel, die verloor ook de Ronde van de Toekomst (of toch zijn kansen op een goed klassement) door een val.

Forget what I said.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 22 juli 2016 @ 18:11:51 #4
319979 Fok-it
All is well
pi_163934037
Je kan je beter afvragen waarom Nederlandse renners geen topklassering kunnen behouden in een grote ronde. ALs het nu na Dumoulin, Kruijswijk ook met Mollema gebeurt kan je er wel je conclusie uit trekken. Nederlanders zullen nooit een grote ronde winnen, nooit
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_163934111
- Kelderman kan niet sturen
- Gesink is te kwetsbaar (gelijk schade bij een val)
- Kruijswijk kan niet dalen en faalde onder de druk.
- Mollema was sowieso al niet goed genoeg meer. Val niet gezien.
- Dumoulin heeft in mijn ogen twee keer pech gehad (beide keren in de Tour).

Wat betreft het klassement. Zowel Dumoulin als Kruijswijk had respectievelijk de Vuelta en Giro nog wel gewonnen met een sterke ploeg. Zonder zijn ploeggenoten had Froome bijvoorbeeld vandaag ook wel 3 a 4 minuten verloren waarschijnlijk.
pi_163934167
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:15 schreef Dale__Cooper het volgende:
- Kelderman kan niet sturen
- Gesink is te kwetsbaar (gelijk schade bij een val)
- Kruijswijk kan niet dalen en faalde onder de druk.
- Mollema was sowieso al niet goed genoeg meer. Val niet gezien.
- Dumoulin heeft in mijn ogen twee keer pech gehad (beide keren in de Tour).

Wat betreft het klassement. Zowel Dumoulin als Kruijswijk had respectievelijk de Vuelta en Giro nog wel gewonnen met een sterke ploeg. Zonder zijn ploeggenoten had Froome bijvoorbeeld vandaag ook wel 3 a 4 minuten verloren waarschijnlijk.
Dit, zonder goede ploeg win je geen ronde meer. Dumoulin had natuurlijk een kansloze kutploeg in de Vuelta, kruijswijk idem. Had Froome bij jumbo gezet en hij had 8e gestaan
pi_163934188
Veel vlakke wegen dus geen afdalingen om het op te leren in de jeugd. Misschien de jonge renners wat vaker op de MTB laten trainen in duingebieden. Heeft voor de rest niks met mentaliteit te maken natuurlijk. Het feit dat ze allemaal in een zwakke ploeg zitten helpt ook niet echt mee natuurlijk.
pi_163934225
Kruijswijk had de Giro trouwens sowieso verloren, met of zonder ondersteuning, in tegenstelling tot wat hier keer op keer beweerd wordt door sommigen.
  Redactie Sport vrijdag 22 juli 2016 @ 18:26:45 #9
274204 crew  Mexicanobakker
pi_163934307
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:22 schreef ZakaRosa het volgende:
Kruijswijk had de Giro trouwens sowieso verloren, met of zonder ondersteuning, in tegenstelling tot wat hier keer op keer beweerd wordt door sommigen.
Met ondersteuning had hij misschien bij Valv.Piti kunnen komen en daardoor nog podium kunnen rijden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Forum Admin / PR vrijdag 22 juli 2016 @ 18:29:17 #10
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_163934348
Je zou een heel boek kunnen schrijven over alles wat eraan mankeert.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 18:31:33 #11
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_163934376
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:26 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Met ondersteuning had hij misschien bij Valv.Piti kunnen komen en daardoor nog podium kunnen rijden.
Die groep reed tenminste door, inderdaad.
pi_163934396
Het is eigenlijk wel vreemd dat nederlandse renners niet stuurvaardiger zijn, omdat er in Nederland veel criteriums zijn bij de amateurs, waarbij het juist om de 200 meter een bocht is, die je met zo hoog mogelijke snelheid moet nemen. Je zou juist denken dat ze het met de paplepel in krijgen gegoten.

Als je nederlandse amateurs met belgische amateurs vergelijkt, hebben de laatste juist vaak een hele beroerde bochtentechniek.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 22 juli 2016 @ 20:58:48 #13
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_163938960
Het gebeurt inderdaad veel te vaak om nog toeval te kunnen zijn. De duivel schijt altijd op een hoop. Ik heb het antwoord niet, maar huil met je mee.
pi_163939852
Volgens mij gebeurd het bij alle landen vrij vaak, voor ons valt het vallen van Nederlanders meer op.
pi_163940690
Kruiswijk, Mollema, Gesink, Kelderman, Ten Dam zijn niet stuurvaardig. Poels is ook niet heel handig volgens mij. Ook Thomas Dekker was onhandig.

Misschien te weinig aandacht aan besteed bij de 'jeugdopleiding'.
- verwijderd door admin -
pi_163940801
De renners van Sky gaan er ook regelmatig bij liggen. In Parijs-Roubaix bijvoorbeeld zaten ze met 4 man in de kopgroep en gingen er daarvan 3 onderuit.
in a crowd you lose humanity
pi_163940890
Iedereen valt, er is meer focus op de Nederlanders waardoor dit lijkt alsof zij meer vallen.
Porte heeft deze ronde veel meer pech gehad dan Mollema bijvoorbeeld.

Het is wel zo dat het bij de Nederlanders op een heel slecht tijdstip viel.
pi_163941038
Clement, Mollema, Kruiswijk, Ten Dam zijn ook altijd de slechtste dalers van het groepje waar ze inzitten.
- verwijderd door admin -
pi_163945293
Miss is het wel niet het vallen an sich, maar meer hoe de reflex is om het op te vallen en hoe de schade wordt goed gemaakt.

Als NL'er valt is het 3 vd 4x foute boel

:')

Kelderman meteen aan het janken, Dumoulin twee keer abandon, Gesink die afvalt voor tour (2016) en/of kuitbeen breekt, Kruijswijk en Mollema verneuken klassement.

Misschien ligt daar wel de crux.
pi_163953762
Ik denk dat veel Nederlandse wielrenners motorische finesse missen. Ze zijn vaak ook vrij lang en totaal niet explosief. En waarschijnlijk zijn veel wielrenners gaan wielrennen omdat ze het bij andere meer technische sporten niet konden bijbenen. In Nederland gaat bijna iedere jongen eerst voetbal proberen, dan B teamsporten, en eventueel op latere leeftijd pas fietsen als sport.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')