abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 juli 2016 @ 07:40:11 #1
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163921449
Zie ook: FOK Liveblog
Aanslag Nice: 84 doden, 18 gewonden kritiek

quote:
Dodental na aanslag Nice opgelopen naar 84

Een vrachtwagen is donderdagavond ingereden op een menigte op de boulevard van Nice. Er zijn zeker 84 mensen om het leven gekomen bij de aanslag.
Volgens lokale autoriteiten is er sprake van honderden gewonden. De Franse minister van Binnenlandse Zaken, Bernard Cazeneuve, meldt dat achttien mensen in kritieke toestand in het ziekenhuis liggen.

De burgemeester van Nice, Christian Estrosi, noemt het "het ergste drama in de geschiedenis van Nice".

De vrachtwagen reed donderdagavond rond 22.30 uur met hoge snelheid in op de mensenmassa op de Promenade des Anglais, zoals de boulevard heet. Vervolgens reed het voertuig nog enkele honderden meters door over de drukke boulevard, waar veel mensen bijeen waren om te kijken naar een vuurwerkshow.

Na de aanslag brak paniek uit en sloegen mensen op de vlucht. Volgens persbureau AFP heeft de chauffeur geschoten voordat hij werd doodgeschoten door politie.

Aanslag in Nice

De aanslag wordt beschouwd als een daad van terrorisme. Officieel is de aanslag nog niet opgeëist. Volgens persbureau AFP was de chauffeur een 31-jarige Frans-Tunesische man, die in Tunesië is geboren. Dat zou blijken uit identiteitspapieren die zijn gevonden in de vrachtwagen. De man was een bekende van de politie, maar voor andere kleine delicten en niet voor terrorisme-gerelateerde zaken.

De Franse president Francois Hollande reageerde donderdagnacht op de aanslag. Hij zei onder andere dat Frankrijk zijn aanvallen in Syrië en Irak gaat intensiveren. "We moeten alles doen om terrorisme te blijven bestrijden. Frankrijk zal altijd sterker zijn dan diegenen die tegen ons strijden."

De Franse president Hollande verlengt de noodtoestand met drie maanden. Eerder op donderdag, nog voor de aanslag, zei hij dat de noodtoestand in Frankrijk, die sinds de aanslagen op Parijs 13 november gold, op 26 juli wordt opgeheven. "Het heeft geen zin om de noodtoestand oneindig te verlengen", aldus Hollande toen.

Frankrijk verlengde de noodtoestand tweemaal eerder, waardoor de politie extra bevoegdheden kreeg en andere veiligheidsmaatregelen werden ingevoerd.

Wapens
In de vrachtwagen lagen vuurwapens en handgranaten, zo ontdekte de politie. Volgens Franse media is na onderzoek gebleken dat de wapens nep zijn. Onderzocht wordt nog of de chauffeur alleen handelde. Er zou mogelijk een tweede inzittende zijn geweest die op de vlucht is geslagen, maar officieel is dit nog niet bevestigd.

In de stad waren veel mensen op de been vanwege Quatorze Juillet, de nationale feestdag van Frankrijk. De autoriteiten hebben mensen opgeroepen om binnen te blijven. Op Twitter boden verschillende inwoners uit Nice toeristen onderdak aan. Op het strand van Nice werd een noodhospitaal ingericht om de gewonden te verzorgen, meldt BNO News.

Nederlanders
Over de identiteit van de slachtoffers is vrijdagochtend nog niets bekend. Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken zegt in nauw contact te staan met Franse autoriteiten en zoekt uit of er Nederlanders betrokken zijn bij de aanslag. Dat lijkt op dit moment niet het geval. Er zijn ook geen mensen die zich bij de alarmcentrale van de ANWB hebben gemeld.

Via de site van het Rode Kruis ikbenveilig.nl hebben ruim honderd mensen zich gemeld om het thuisfront te laten weten dat ze in orde zijn. Een woordvoerster kon niet zeggen of dit allemaal Nederlanders betreft.

Onder de gewonden van de aanslag zijn meer dan vijftig kinderen. Ze zijn opgenomen in het Lenval-ziekenhuis, dicht bij de plek van de aanslag. Dat meldt de lokale krant Nice-Matin. De gouverneur van de regio waar Nice onder valt, had eerder gezegd dat onder de 84 doden ook ongeveer tien kinderen zijn.

Afschuwelijk
Premier Mark Rutte heeft geschokt gereageerd op de aanslag. "Het is afschuwelijk om te zien dat wederom vele tientallen mensen, onschuldige burgers, zijn getroffen door een dodelijke aanslag. Na de gruwelijke aanslagen van vorig jaar in Parijs wordt Frankrijk nu weer hard getroffen. Onze gedachten zijn op dit moment bij de slachtoffers, de nabestaanden en bij het Franse volk en haar leiders, die wederom zwaar op de proef worden gesteld.''

Minister Bert Koenders (Buitenlandse Zaken) spreekt in een reactie van "opnieuw een wrede en afschuwelijke misdaad tegen de menselijkheid''. "We moeten gezamenlijk onze vuist nog krachtiger ballen tegen de epidemie van terroristisch geweld'', zegt de bewindsman. Hij liet ook weten mee te leven met het Franse volk.

"Europa staat verenigd achter het Franse volk en de regering in de strijd tegen geweld en haat.'' Met die woorden heeft de president van de Europese Unie Donald Tusk op de aanslag in Nice gereageerd.

De Amerikaanse president Barack Obama heeft in een verklaring laten weten mee te leven met Frankrijk. Hij spreekt van een "gruwelijke terroristische aanslag". Hij zegt ook dat de Verenigde Staten alles zullen doen om de Fransen te helpen bij het onderzoek naar de aanslag en om zij die verantwoordelijk zijn te berechten.
Video's

Live-Streams
http://pv.viewsurf.com/?id=40
http://news.sky.com/watch-live
pi_163921477
Wat een knudde argument. Is het eten van stokbrood ook verdacht omdat de dader dat voor de aanslag gedaan heeft?
Zolang er niets over inhoud van foto's weten zegt het gewoon niet zo veel.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 07:54:13 #3
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163921568
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 07:43 schreef computergirl het volgende:
Wat een knudde argument. Is het eten van stokbrood ook verdacht omdat de dader dat voor de aanslag gedaan heeft?
Zolang er niets over inhoud van foto's weten zegt het gewoon niet zo veel.
Misschien moet jij dan ook maar even de foto's afwachten voordat je roept dat het een knuddeargument is.
pi_163921607
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 07:54 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Misschien moet jij dan ook maar even de foto's afwachten voordat je roept dat het een knuddeargument is.
alles is altijd per definitie verdacht in jouw extreme vijandbeeld.
Ik wacht gewoon even af tot er bewijs is.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 08:01:00 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163921611
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 08:00 schreef computergirl het volgende:

[..]

alles is altijd per definitie verdacht in jouw extreme vijandbeeld.

Goede frame wel meid.
pi_163921614
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 07:43 schreef computergirl het volgende:
Is het eten van stokbrood ook verdacht omdat de dader dat voor de aanslag gedaan heeft?
Nee, want dat heeft er niets mee te maken. Als je foto's maakt van de plek waar je daarna een grote aanslag pleegt, is het verdacht. Snap niet wat daar zo moeilijk aan te begrijpen is eigenlijk.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 08:04:20 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163921631
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 08:01 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Nee, want dat heeft er niets mee te maken. Als je foto's maakt van de plek waar je daarna een grote aanslag pleegt, is het verdacht. Snap niet wat daar zo moeilijk aan te begrijpen is eigenlijk.
Het zal ons extreme vijandsbeeld wel zijn.
pi_163921648
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 08:01 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Nee, want dat heeft er niets mee te maken. Als je foto's maakt van de plek waar je daarna een grote aanslag pleegt, is het verdacht. Snap niet wat daar zo moeilijk aan te begrijpen is eigenlijk.
ligt aan inhoud van foto's. Misschien staan zijn kinderen er op, of vuurwerk, of lekkere wijven met korte rokjes.
Als er details op staan over wegafzettingen dan zou dat wel voorbereidingen zijn.
Als ze al jaar op zijn Facebook stonden net teksten als 'haha volgend jaar maak ik hier doden doneer hier geld voor wapens en een vrachtwagen' dan vraag ik me af waar de veiligheidsdienst mee bezig is geweest
pi_163921688
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 08:06 schreef computergirl het volgende:

[..]

ligt aan inhoud van foto's. Misschien staan zijn kinderen er op, of vuurwerk, of lekkere wijven met korte rokjes.
Als er details op staan over wegafzettingen dan zou dat wel voorbereidingen zijn.
Als ze al jaar op zijn Facebook stonden net teksten als 'haha volgend jaar maak ik hier doden doneer hier geld voor wapens en een vrachtwagen' dan vraag ik me af waar de veiligheidsdienst mee bezig is geweest
Maar is het extreem vijandig om te overwegen dat het ook met de aanslag te maken kan hebben?
pi_163921722
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 08:10 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maar is het extreem vijandig om te overwegen dat het ook met de aanslag te maken kan hebben?
het is wat mij betreft voorbarig zolang je de inhoud niet kent.

Een extreem vijandsbeeld er op na houden is anders dan extreem vijandig zijn
pi_163921740
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 08:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

het is wat mij betreft voorbarig zolang je de inhoud niet kent.

Een extreem vijandsbeeld er op na houden is anders dan extreem vijandig zijn
Want de man was niet extreem vijandig? :D Het is vijandiger om te overwegen dat de foto's genomen zijn voor de aanslag? Ben je links ofzo? :D Ziek.
pi_163921763
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 08:19 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Want de man was niet extreem vijandig? :D Het is vijandiger om te overwegen dat de foto's genomen zijn voor de aanslag? Ben je links ofzo? :D Ziek.
oh je gaat op dit kleuterniveau bezig. Je leest niet goed , of je snapt niet wat ik schrijf.
pi_163921771
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 08:21 schreef computergirl het volgende:

[..]

oh je gaat op dit kleuterniveau bezig. Je leest niet goed , of je snapt niet wat ik schrijf.
Dit is een man die 2 kilometer lang over alles en iedereen heeft geprobeerd te rijden met een vrachtwagen, maar het is een extreem vijandig beeld om te overwegen dat foto's die hij heeft genomen een jaar eerder daar iets mee te maken hadden. Het is een beetje ziek hoor.
pi_163921779
Beetje onzin wat hier allemaal gezegd wordt. Als het kiekjes van zijn kinderen waren die een ijsje aten zullen de autoriteiten het heus niet in hun onderzoek meenemen en als nieuws naar buiten brengen. Er zal heus wel wat anders op staan verder.

Ook werd hiervoor gezegd dat de overheid er alles aan doet om een connectie met de IS te kunnen leggen, maar naar mijn idee werd er juist alles aan gedaan om te beweren dat het een verwarde man was, zeker in het begin.

En overigens ben ik wel links, wat heeft dat er mee te maken? Wil niet zeggen dat ik niet kotsziek kan zijn van al dat moslimgeweld in mijn bewegingsveld.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 08:29:35 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163921814
eigenlijk zouden ze fotocamera's moeten verbieden voor moslims, of zo

maar goed, het is achteraf gepraat
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163921817
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 08:29 schreef Re het volgende:
eigenlijk zouden ze fotocamera's moeten verbieden voor moslims, of zo

maar goed, het is achteraf gepraat
En vrachtwaggels.
pi_163921834
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 08:29 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

En vrachtwaggels.
Europese paspoorten zou meer helpen :P
  vrijdag 22 juli 2016 @ 13:13:10 #18
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_163926534
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 08:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Beetje onzin wat hier allemaal gezegd wordt. Als het kiekjes van zijn kinderen waren die een ijsje aten zullen de autoriteiten het heus niet in hun onderzoek meenemen en als nieuws naar buiten brengen. Er zal heus wel wat anders op staan verder.

Ook werd hiervoor gezegd dat de overheid er alles aan doet om een connectie met de IS te kunnen leggen, maar naar mijn idee werd er juist alles aan gedaan om te beweren dat het een verwarde man was, zeker in het begin.

En overigens ben ik wel links, wat heeft dat er mee te maken? Wil niet zeggen dat ik niet kotsziek kan zijn van al dat moslimgeweld in mijn bewegingsveld.
Nofi maar je doet een aanname dat de overheid het goed doet/meent/wilt.... want anders zullen ze toch niet....

Neem de uitspraak van Hollande die in de nacht van 14 op 15 juli als President al met zekerheid zegt "C’est toute la France qui est sous la menace du terrorisme islamiste." ... Het is heel Frankrijk die door islamisisch terrorisme wordt bedreigd. ....
Zijn gouverneurs/staf is op dat moment nog drukdoende met profileren en komen dan (ook dagen later) nog niet verder als een "lone-wolf".

Lees de feiten na op Le Monde:
De dader was nog op 24mar16 voor een verkeersruzie veroordeeld, met proeftijd van 6 maanden, veroordeeld.,omdat hij dreigde met een stuk pallet/hout. Het gevonden "wapenarsenaal" m.u.v. het 7.65 pistool bleek namaak cq, kinderspeelgoed. Ze vonden een imitatiepistool, twee namaak AK 47's en een dummy granaat. Achterin de koel/vrachtwagen stond een fiets en een achttal pallets.

Inzake "in het begin verward" wat later lijkt weg te gaan draaien naar een door ISIS geïnspireerde terrorist, kan je heel veel zeggen. Wanneer het gaat om een verwarde man, heb je er (politiek gezien) niks aan. Met ISIS zijn de mogelijkheden, gegeven het sentiment, veel nuttiger.
In Nice is er ook een flinke discussie of de politie wel voldoende heeft gedaan om de Boulevard, af te grendelen voor verkeer. Ja, er stond een bord met wat hekken maar gemotoriseerd verkeer (neem die scooter) kon (kennelijk & relatief) eenvoudig inrijden.

Met de geven informatie concludeer ik dat de aanslag niets te maken lijkt met ISIS. Gezien het leefgedrag van de man, al helemaal niets met de islam, laat staan dat je het kan classificeren als terrorisme (voor een poltieke/religieuze zaak, dus).

Ik weet het antwoord (ook) niet. De momentele suggestieve bewijzen, geven mij meer vragen dan antwoorden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_163930647
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 13:13 schreef Vallon het volgende:
Gezien het leefgedrag van de man, al helemaal niets met de islam, laat staan dat je het kan classificeren als terrorisme (voor een poltieke/religieuze zaak, dus).
Het is juist een logisch scenario wat je bij meer islamitische terroristen ziet. Opgevoed met een religie, verdwaald raken in de westerse vrijheden, conflict, kansarm en dan biedt een of andere radicale imam of andere gek je een uitweg door middel van het martelaarschap. Je voelt je al niet op je plek en dan krijg je de kans om je agressie bot te vieren en ook nog eens vergeven worden en het eeuwige leven.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163931052
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:05 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het is juist een logisch scenario wat je bij meer islamitische terroristen ziet. Opgevoed met een religie, verdwaald raken in de westerse vrijheden, conflict, kansarm en dan biedt een of andere radicale imam of andere gek je een uitweg door middel van het martelaarschap. Je voelt je al niet op je plek en dan krijg je de kans om je agressie bot te vieren en ook nog eens vergeven worden en het eeuwige leven.
van de week zag ik op locale zender een interview met jongen die zijn koffer voor Syrië al gepakt had, die zei idd ook dat ronselaars bewust zoeken naar dit soort kwetsbare/invloedbare types
pi_163931685
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
van de week zag ik op locale zender een interview met jongen die zijn koffer voor Syrië al gepakt had, die zei idd ook dat ronselaars bewust zoeken naar dit soort kwetsbare/invloedbare types
Het is triest, maar de meeste terroristen zijn 'useful idiots'.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Moderator vrijdag 22 juli 2016 @ 16:54:45 #22
249559 crew  Lavenderr
pi_163931819
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:50 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het is triest, maar de meeste terroristen zijn 'useful idiots'.
En er lopen er velen zo rond hier in Europa. Haat in hun hart en bereid tot dit soort dingen.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 20:32:00 #23
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_163938134
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:05 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het is juist een logisch scenario wat je bij meer islamitische terroristen ziet. Opgevoed met een religie, verdwaald raken in de westerse vrijheden, conflict, kansarm en dan biedt een of andere radicale imam of andere gek je een uitweg door middel van het martelaarschap. Je voelt je al niet op je plek en dan krijg je de kans om je agressie bot te vieren en ook nog eens vergeven worden en het eeuwige leven.
Mogelijk. Daarbij moeten "we" persoonlijke haat niet willen verwarren met gepland terrorisme die onze samenleving omver wenst te werpen.

Mensen hebben van tijd tot tijd een gevoel van on(der)gewaardeerd te zijn. Je accepteert het, je herpak je, geeft een ander de schuld en/of je gaat je wreken.
Ik ben het met je eens dat onderwerpende religies (en zeker de Islam) erg bedreven zijn op zeer aannemelijke wijze, een ander de schuld te geven en zich daarom (willen) wreken.

Wat je schetst is vooral het beeld van een irrationele "lone-wolf" die net als andere hersengespoelde fanaten, denken dat ze hun probleem oplossen door een ander te (willen) beschadigen.
Dat de man zichzelf is kwijtgeraakt lijkt (mij) momenteel meer voor de hand te liggen dan dat het een Jihadist was.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_163950987
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:23 schreef computergirl het volgende:
dit soort kwetsbare/invloedbare types
:?
pi_163953305
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 20:32 schreef Vallon het volgende:
Dat de man zichzelf is kwijtgeraakt lijkt (mij) momenteel meer voor de hand te liggen dan dat het een Jihadist was.
Aangezien het begrip jihad al niet eenduidig is, kan ik al niks met het begrip jihadist. Dus ik weet niet zo goed wat je daar mee wil zeggen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zaterdag 23 juli 2016 @ 21:11:46 #26
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_163962157
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 14:12 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Aangezien het begrip jihad al niet eenduidig is, kan ik al niks met het begrip jihadist. Dus ik weet niet zo goed wat je daar mee wil zeggen.
Toen ik het bericht plaatste, zat ik nog te denken om een link/definitie mee te geven.
Dus hier dan alsnog: Jihadist

De dader in Nice was imho zowel in context geen islamiet noch in uitvoering een (voor)vechter.

Aannemelijker is dat hij gezien z'n achtergrond (Tunesie/Islam) en (levens)situatie teleurgesteld is. Het is altijd pijnlijk wanneer iets waar je in geloofde (overtuiging cq. je, bestaansrecht zoals religie), onjuist blijkt. Sommigen - zoals hier - uiten dat door anderen opzettelijk kwaad te (willen)

Saillant detail is nog de constatering en daarmee tegenstelling dat de man pas recentelijk zou zijn geradicaliseerd. Kennelijk al vorig jaar voorbereidende foto's nam van de Boulevard ter zorgvuldige voorbereiding van die plotse ( 8)7 ) radicalisering.
Bron: Le Figaro

Afijn, hoe langer je dingen bij elkaar optelt, hoe meer het b/lijkt dat het zelfs geen lone-wolf is geweest.
De dader lijkt meer een wraker te zijn van z'n eigen boze gevoelens.
Triest voor de slachtoffers, ergens goed voor de nabestaanden die het daarmee (hopelijk) beter kunnen afsluiten en vooral een keihard signaal naar de slinkse overheid om hun kapstokmaatregelen subiet te herzien.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_163970693
quote:
18s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 21:11 schreef Vallon het volgende:

[..]

Toen ik het bericht plaatste, zat ik nog te denken om een link/definitie mee te geven.
Dus hier dan alsnog: Jihadist

De dader in Nice was imho zowel in context geen islamiet noch in uitvoering een (voor)vechter.

Aannemelijker is dat hij gezien z'n achtergrond (Tunesie/Islam) en (levens)situatie teleurgesteld is. Het is altijd pijnlijk wanneer iets waar je in geloofde (overtuiging cq. je, bestaansrecht zoals religie), onjuist blijkt. Sommigen - zoals hier - uiten dat door anderen opzettelijk kwaad te (willen)

Saillant detail is nog de constatering en daarmee tegenstelling dat de man pas recentelijk zou zijn geradicaliseerd. Kennelijk al vorig jaar voorbereidende foto's nam van de Boulevard ter zorgvuldige voorbereiding van die plotse ( 8)7 ) radicalisering.
Bron: Le Figaro

Afijn, hoe langer je dingen bij elkaar optelt, hoe meer het b/lijkt dat het zelfs geen lone-wolf is geweest.
De dader lijkt meer een wraker te zijn van z'n eigen boze gevoelens.
Triest voor de slachtoffers, ergens goed voor de nabestaanden die het daarmee (hopelijk) beter kunnen afsluiten en vooral een keihard signaal naar de slinkse overheid om hun kapstokmaatregelen subiet te herzien.
Er staan heel veel zaken in je epistel die gewoon haaks op elkaar staan, ik vind het echt een vreemde uitleg, bijvoorbeeld deze;
quote:
Afijn, hoe langer je dingen bij elkaar optelt, hoe meer het b/lijkt dat het zelfs geen lone-wolf is geweest.
De dader lijkt meer een wraker te zijn van z'n eigen boze gevoelens.
Zoals ik het lees staan de zinnen tegenstrijdig.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 24 juli 2016 @ 13:58:25 #28
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_163973304
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 11:29 schreef truthortruth het volgende:
Er staan heel veel zaken in je epistel die gewoon haaks op elkaar staan, ik vind het echt een vreemde uitleg, bijvoorbeeld deze;
quote:
Afijn, hoe langer je dingen bij elkaar optelt, hoe meer het b/lijkt dat het zelfs geen lone-wolf is geweest.
De dader lijkt meer een wraker te zijn van z'n eigen boze gevoelens.


Zoals ik het lees staan de zinnen tegenstrijdig.
Ik ben dan niet duidelijk genoeg.

Ik vat de algemene uitleg van termen wat grof samen:
a) Een Lone-wolf strijdt (in z'n eentje) voor een ideologische zaak
b) Een Jihadist wil door strijd de islam aan de samenleving opleggen.
c) Een Terrorist wil op onwettige wijze een politiek/religieus doel afdwingen.

Uit niets blijkt nog dat de dader van de aanslag een Jihadist, Terrorist of Lone-wolf was.
De man handelde imho uit/vanwege een persoonlijke stoornis en was dan in die zin, psychisch ziek.

Ik zie geen tegenstrijdigheden in mijn betoog.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_163974124
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ben dan niet duidelijk genoeg.

Ik vat de algemene uitleg van termen wat grof samen:
a) Een Lone-wolf strijdt (in z'n eentje) voor een ideologische zaak
Maar hij was waarschijnlijk niet in zijn eentje. Het is in ieder geval in onderzoek en er zijn 5 personen opgepakt.
quote:
b) Een Jihadist wil door strijd de islam aan de samenleving opleggen.
Er zijn aanwijzingen dat hij in korte tijd geradicaliseerd is.
quote:
c) Een Terrorist wil op onwettige wijze een politiek/religieus doel afdwingen.
Geweld lijkt me een behoorlijk onwettige wijze.
quote:
Uit niets blijkt nog dat de dader van de aanslag een Jihadist, Terrorist of Lone-wolf was.
Dan volg je het nieuws niet goed.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 24 juli 2016 @ 20:54:10 #30
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_163984067
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 14:36 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar hij was waarschijnlijk niet in zijn eentje. Het is in ieder geval in onderzoek en er zijn 5 personen opgepakt.
Standaard procedure & onderzoek, vrouw, familie en kennissen/vrienden oppakken.
Dat mensen worden opgepakt is a) meer dat ze niet weten waar ze het moeten zoeken en b) aanhouden is (absoluut, nog) geen bewijs van betrokkenheid bij de aanslag.
Z'n ex-vrouw, mede tunisiers en een paar albanezen zijn aangehouden voor verhoor.
Aan die twee laatsten kleeft nog wat crimineels en leverden ws. het pistool.

Dat hij niet alleen handelde is ook lege lucht wat goed klinkt.... ik handel net als jij ook niet alleen... met wat ik doe. De vraag wordt pas interessant wanneer handlangers (voor)wetenschap hadden van (te plegen) (mis)daad.

Ik zie/heb daarbij geen nog steeds geen link gezien dat de dader handelde uit of namens ISIS motieven. We zijn nu een week verder. Naast ruzie over falsificeren/wegmaken/manipuleren van bewijs zijn ze in La France geen steek verder.

quote:
[..]
Er zijn aanwijzingen dat hij in korte tijd geradicaliseerd is.
Zucht.. iedereen radicaliseert wel 's maar om dan daarmee gelijk te zeggen dat hij een (voor)vechter is/was van ISIS.... zie ik geen aanleiding toe.
quote:
[..]
Geweld lijkt me een behoorlijk onwettige wijze.
Ik gaf je de definitie wat een terrorist is..... moet je dat niet terugkaatsen.
Geweld anders dan door een overheid gelegitimeerd, is sws onwettig.

Dat wil dan nog niet zeggen dat vanwege het geweld, iemand een terrorist is.
Een terrorist streeft een politiek of religieus doel na, wat hier vooralsnog ontbreekt.
quote:
[..]
Dan volg je het nieuws niet goed.
:? Bron ?

Ik wil de de boel niet verdedigen. Het is triest voor alle betrokkenen.
Ik word wat moedeloos hoe men achter voorgebakken media/nieuws aanhobbelt. Kant-en-klaar nieuws waar je blijkbaar (gelijk aan Orwell-1984) geen vraagtekens (meer) bij mag stellen. Want de vraag stellen, maakt verdacht.....

Het is/was geen ISIS aanslag. Zo ja , dan zou die (imho) gelijk zijn opgeëist met eventueel bewijs, voor mijn part een afscheidsbrief of een vlog van de dader of zo.
Dat de man werd beïnvloed, zegt geen ene lor. Denken, lezen, schrijven, praten over en zelfs het voorbereiden van <vul-in>, beïnvloed je per definitie maar maar is geen bewijs.

Wanneer blijkt dat de man geen Jihadist, terrorist noch lid was van een daaraan gelieerde "organisatie", zijn de daarna genomen maatregelen (o.a. noodtoestand voor 6 maanden en dan nog's heel Frankrijk ipv alleen Nice) buiten proportie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 24-07-2016 20:59:35 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_163993140
quote:
18s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:54 schreef Vallon het volgende:
Standaard procedure & onderzoek, vrouw, familie en kennissen/vrienden oppakken.
Dat mensen worden opgepakt is a) meer dat ze niet weten waar ze het moeten zoeken en b) aanhouden is (absoluut, nog) geen bewijs van betrokkenheid bij de aanslag.
Z'n ex-vrouw, mede tunisiers en een paar albanezen zijn aangehouden voor verhoor.
Aan die twee laatsten kleeft nog wat crimineels en leverden ws. het pistool.
Het is geen bewijs (nog niet), maa jij uitgangspunt is natuurlijk net zo lege lucht op dit moment.
quote:
Dat hij niet alleen handelde is ook lege lucht wat goed klinkt.... ik handel net als jij ook niet alleen... met wat ik doe. De vraag wordt pas interessant wanneer handlangers (voor)wetenschap hadden van (te plegen) (mis)daad.

Ik zie/heb daarbij geen nog steeds geen link gezien dat de dader handelde uit of namens ISIS motieven. We zijn nu een week verder. Naast ruzie over falsificeren/wegmaken/manipuleren van bewijs zijn ze in La France geen steek verder.
quote:
Zucht.. iedereen radicaliseert wel 's maar om dan daarmee gelijk te zeggen dat hij een (voor)vechter is/was van ISIS.... zie ik geen aanleiding toe.
Van de BBC:
"Investigators found photos of dead bodies and images linked to radical Islamism on his computer, including the flag of so-called Islamic State, the cover of an issue of French satirical magazine Charlie Hebdo - attacked by gunmen in January 2015 - and photos of Osama bin Laden and Algerian jihadist Mokhtar Belmokhtar.

In the eight days leading up to the attack, he grew a beard and told friends this was for "religious reasons".
He also told them he did not understand why IS could not hold territory and showed them a video of a beheading on his mobile phone. In response to their shock, he said he was "used to it""

Je kan in definitie kwesties vervallen, aangeven dat het niet precies dit of dat is. Maar ik vraag me werkelijk af, na al die gewelddaden van de afgelopen tijd of je dan niet juist extreem rechts in de kaart speelt. Wat is er mis met in plaats van het vrijpleiten van de islam het aansturen en faciliteren van een gematigde islam? Een islam die zich niet polariseert maar integreert.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163993409
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 09:10 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het is geen bewijs (nog niet), maa jij uitgangspunt is natuurlijk net zo lege lucht op dit moment.

[..]


[..]

Van de BBC:
"Investigators found photos of dead bodies and images linked to radical Islamism on his computer, including the flag of so-called Islamic State, the cover of an issue of French satirical magazine Charlie Hebdo - attacked by gunmen in January 2015 - and photos of Osama bin Laden and Algerian jihadist Mokhtar Belmokhtar.

In the eight days leading up to the attack, he grew a beard and told friends this was for "religious reasons".
He also told them he did not understand why IS could not hold territory and showed them a video of a beheading on his mobile phone. In response to their shock, he said he was "used to it""

Je kan in definitie kwesties vervallen, aangeven dat het niet precies dit of dat is. Maar ik vraag me werkelijk af, na al die gewelddaden van de afgelopen tijd of je dan niet juist extreem rechts in de kaart speelt. Wat is er mis met in plaats van het vrijpleiten van de islam het aansturen en faciliteren van een gematigde islam? Een islam die zich niet polariseert maar integreert.
Wat daar mis mee is is dat je en doet alsof de islam een homogene entiteit betreft die valt te sturen en dat moslims verantwoordelijk zijn voor wat andere moslims doen.
pi_163993423
quote:
7s.gif Op maandag 25 juli 2016 09:38 schreef Xa1pt het volgende:
Wat daar mis mee is is dat je en doet alsof de islam een homogene entiteit betreft die valt te sturen en dat moslims verantwoordelijk zijn voor wat andere moslims doen.
Integendeel, ik probeer de progressieve moslims te helpen om hun geloof te ontdoen van ideeën en mensen die voor dit soort geweld zorgen. Dat jij het geen probleem vindt dat er slachtoffers vallen, deel ik niet.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 25 juli 2016 @ 09:47:56 #34
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163993510
quote:
18s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:54 schreef Vallon het volgende:

Ik zie/heb daarbij geen nog steeds geen link gezien dat de dader handelde uit of namens ISIS motieven. We zijn nu een week verder. Naast ruzie over falsificeren/wegmaken/manipuleren van bewijs zijn ze in La France geen steek verder.

[..]

Zucht.. iedereen radicaliseert wel 's maar om dan daarmee gelijk te zeggen dat hij een (voor)vechter is/was van ISIS.... zie ik geen aanleiding toe.

Het beslist niet ondenkbaar dat de dader op zijn minst geïnspireerd is door bepaald gedachtegoed van IS.

quote:
Islamitische Staat heeft vorige maand in een video aan zijn volgers geadviseerd een vrachtwagen te gebruiken om op een groep burgers in te rijden.
"Vul jullie wagens met brandstof", klinkt een voice-over bij de kille boodschap.

De videoboodschap is volgens de Britse krant The Times gedurende de islamitische vastenmaand ramadan verstuurd aan chatrooms die door jihadisten worden gebruikt. Amerikaanse experts hebben volgens de krant meer voorbeelden van dergelijke aanbevelingen door IS ontdekt. Zo werden een zelfmoordaanslag in New York, een aanval door een sluipschutter in Londen en een aanval met een auto met vierwielaandrijving in Australië gesuggereerd. Bron
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 25 juli 2016 @ 10:09:07 #35
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_163993709
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 09:10 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het is geen bewijs (nog niet), maa jij uitgangspunt is natuurlijk net zo lege lucht op dit moment.
[..]
Van de BBC: {... gevonden foto's en video op telefoon...}
...

Je kan in definitie kwesties vervallen, aangeven dat het niet precies dit of dat is. Maar ik vraag me werkelijk af, na al die gewelddaden van de afgelopen tijd of je dan niet juist extreem rechts in de kaart speelt. Wat is er mis met in plaats van het vrijpleiten van de islam het aansturen en faciliteren van een gematigde islam? Een islam die zich niet polariseert maar integreert.
Ik heb even de BBC link opgezocht, die o.a. keurig de Franse overheid nakwaakt.
Het hebben en bekijken van foto's/informatie, zegt niets. Het is hooguit een indicatie.

Ik snap dat mensen (willen?) generaliseren (rook=vuur) maar overheden dienen dit nooit te doen. Je kan besluiten je niet druk (willen) maken over definities. Prima, maar gebruik ze dan niet als "bewijs". Er zit echt een levensgroot verschil tussen misdaden vanwege criminele, politieke of religieuze redenen etc.etc..
We dienen (elkaar, te helpen) hierbij goed onderscheid te maken en niet te vervallen in radicaal gedrag.

Het gevaar van suggestie, door alles op één hoop te gooien, is dat je hiermee groepen op voorhand aansprakelijk gaat stellen voor een individuele daad. Daarnaast maak je de mensen ronduit bang, wakker je de onvrede aan en is het ook weinig respectvol naar slachtoffers.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_163993737
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 09:39 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Integendeel, ik probeer de progressieve moslims te helpen om hun geloof te ontdoen van ideeën en mensen die voor dit soort geweld zorgen.
En dat kan dus niet.
pi_163993760
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 10:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik heb even de BBC link opgezocht, die o.a. keurig de Franse overheid nakwaakt.
Het hebben en bekijken van foto's/informatie, zegt niets. Het is hooguit een indicatie.

Ik snap dat mensen (willen?) generaliseren (rook=vuur) maar overheden dienen dit nooit te doen. Je kan besluiten je niet druk (willen) maken over definities. Prima, maar gebruik ze dan niet als "bewijs". Er zit echt een levensgroot verschil tussen misdaden vanwege criminele, politieke of religieuze redenen etc.etc..
We dienen (elkaar, te helpen) hierbij goed onderscheid te maken en niet te vervallen in radicaal gedrag.

Het gevaar van suggestie, door alles op één hoop te gooien, is dat je hiermee groepen op voorhand aansprakelijk gaat stellen voor een individuele daad. Daarnaast maak je de mensen ronduit bang, wakker je de onvrede aan en is het ook weinig respectvol naar slachtoffers.
Ik gooit niets op 1 hoop, ik generaliseer niet. Het enige wat ik zie is een katalysator voor geweld en die wil ik wegnemen. En het is juist respectvol voor de slachtoffers om te proberen te voorkomen dat zoiets blijft gebeuren.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163993779
quote:
7s.gif Op maandag 25 juli 2016 10:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dat kan dus niet.
Daar ben ik het niet mee eens. En die passieve houding zal er uiteindelijk voor zorgen dat we straks de Wilders, Le Pen's en andere idioten aan het roer krijgen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163993810
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 10:14 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens.
Hoe wil je dat precies doen? De islam een staatsgodsdienst maken met 1 erkend instituut wat bepaalt dat moslims die er net wat andere of extremere opvattingen op nahouden dan anderen zich geen moslim meer kunnen noemen? En moeten moslims zich daar inschrijven alvorens ze zich moslim mogen noemen?
pi_163993929
quote:
7s.gif Op maandag 25 juli 2016 10:17 schreef Xa1pt het volgende:
Hoe wil je dat precies doen? De islam een staatsgodsdienst maken met 1 erkend instituut wat bepaalt dat moslims die er net wat andere of extremere opvattingen op nahouden dan anderen zich geen moslim meer kunnen noemen? En moeten moslims zich daar inschrijven alvorens ze zich moslim mogen noemen?
Er zijn genoeg stimulering acties voor de progressieve islam te bedenken (dat doen we eigenlijk al) en tegenwerking voor de conservatie islam. Maar die tegenwerk acties wil jij niet. Voor mij heeft de islam zich bewezen dat deze acties wel nodig zijn, hoe paradoxaal dit ook is met een vrije samenleving. Echter naar mening zijn de consequenties van jouw standpunt wel dat de polarisatie en botsingen blijven gebeuren en waarschijnlijk heftiger worden, met alle ellende van dien.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 25 juli 2016 @ 10:47:32 #41
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_163994226
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2016 09:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het beslist niet ondenkbaar dat de dader op zijn minst geïnspireerd is door bepaald gedachtegoed van IS.
Daar kan je gewoon niets mee. Mensen hebben allerlei (soms ook smerige) gedachten wat niet wil zeggen dat men die dan actief uitvoert.
Bedenk zelf maar 's waar je aan denkt of heb gedacht..... wedden dat er compleet "foute" gedachten bij zitten...
Pas wanneer je concreet gerichte uitvoering aan gaat geven aan onacceptabele handelingen, wordt het tijd voor ingrijpen.
Natuurlijk, waar trek je de grens..... wanneer is iets concreet genoeg... om in te grijpen.
Dat is iets waar we ons dan over moeten (willen) uitspreken. Dat doe je iig niet door achteraf een conclusie te (willen) verbinden voor aannames. Ingrijpen kan ook eenvoudig, door simpel in gesprek te gaan.... zo van "hee jôh gaat het wel goed... waarom doe/wil je dat weten/doen ?."

Inzake de - weinig creatieve - IS instructie(s), kan je ook niets mee. Dat is net zoiets als een padvindershandboek of ons handboek soldaat (hier die van: 1937). Uiterst inspirerend :D .....
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 25 juli 2016 @ 10:51:47 #42
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163994291
quote:
18s.gif Op maandag 25 juli 2016 10:47 schreef Vallon het volgende:

[..]

Daar kan je gewoon niets mee. Mensen hebben allerlei (soms ook smerige) gedachten wat niet wil zeggen dat men die dan actief uitvoert.
Bedenk zelf maar 's waar je aan denkt of heb gedacht..... wedden dat er compleet "foute" gedachten bijzitten...
Pas wanneer je daar concreet uitvoering aan gaat geven aan foute handelingen, wordt het tijd voor ingrijpen.
Natuurlijk, waar trek je de grens..... wanneer is iets concreet genoeg... om in te grijpen.
Dat is iets waar we ons dan over moeten (willen) uitspreken. Dat doe je iig niet door achteraf een conclusie te (willen) verbinden voor aannames.

Inzake de - weinig creatieve - IS instructie(s), kan je ook niets mee. Dat is net zoiets als een padvindershandboek of ons handboek soldaat (hier die van: 1937). Uiterst inspirerend :D .....
Daar ben ik het niet mee eens, want dit kan een handvat zijn in het zoeken naar een verklaring.
Er zijn zoveel rode vlaggen een aanwijzingen die in het profiel passen van moslimterrorisme dat ik het goed vind dat de autoriteiten dit wel serieus nemen en wegen in het onderzoek.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_163994499
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 10:27 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Er zijn genoeg stimulering acties voor de progressieve islam te bedenken (dat doen we eigenlijk al) en tegenwerking voor de conservatie islam.
Aan welke acties moet ik dan denken?
pi_163994699
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Aan welke acties moet ik dan denken?
Ik zelf zou een groot voorstander zijn van geen religieus onderwijs meer, maar dat is dan het meest extreme waar ik aan denk. Strenge controle op moskeeën en religeus onderwijs. Een eisenpakket aan opleggen waarin moskeeën integratie bevorderen, dus verplicht, niet optioneel zoals nu. Afstraffen van moskeeën die het tegenwerken, en daar zijn genoeg voorbeelden van.

Maar dit moet eigenlijk EU breed, of liever nog wereldijd (totale illusie), en vanuit progressieve moslims zelf tot stand gebracht worden.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 25 juli 2016 @ 11:34:47 #45
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_163995088
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2016 10:51 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens, want dit kan een handvat zijn in het zoeken naar een verklaring.
Er zijn zoveel rode vlaggen een aanwijzingen die in het profiel passen van moslimterrorisme dat ik het goed vind dat de autoriteiten dit wel serieus nemen en wegen in het onderzoek.
Dat snap ik... wanneer iemand voldoet aan "a, b en c" kan dat voldoende zijn voor nader onderzoek. Dat onderzoek ( cq. profilering) dien je dan zorgvuldig te doen om te voorkomen dat andere mensen hierdoor een kans lopen onterecht betrokken te worden.

Wat nu gebeurd, en reden voor mijn halsstarrig -O- betoog, is/was dat de Franse overheid gelijk stelde dat het ging om een aanslag vanwege/door ISIS. Immers de man kwam uit Tunesië, was (dus) moslim, had foto's etc.etc.... dus....
En passant, zonder verder onderzoek af te wachten, werd op voorhand de noodtoestand voor 66 miljoen Fransen met 6 maanden verlengd, worden andere landen (ook Nederland) verder meegesleurd in die (absurde) idiotie.

Zelf nu, as we speak, zijn er geen andere redflags anders dan dat de man (kennelijk) een persoonlijk probleem had met noodlottige gevolgen.
De redflags (immigrant, islamitische achtergrond, verlaten door vrouw/gezin, psychische behandeling, veroordeeld) maakt iemand kwetsbaar.
Het wil nog niet zeggen dat die persoon daarmee ook dader zal (gaan) zijn.
Je kan dan beter, de buurtwerker erop af sturen dan een heel land afgrendelen zonder te - willen - kijken naar oorzaken. Blijkt dat iemand "radicale " ideeën heeft, ga dan daarover in gesprek en maak duidelijk dat hij/zij zich aan wetten dient te houden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 25 juli 2016 @ 11:57:28 #46
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_163995587
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:14 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik zelf zou een groot voorstander zijn van geen religieus onderwijs meer, maar dat is dan het meest extreme waar ik aan denk. Strenge controle op moskeeën en religeus onderwijs. Een eisenpakket aan opleggen waarin moskeeën integratie bevorderen, dus verplicht, niet optioneel zoals nu. Afstraffen van moskeeën die het tegenwerken, en daar zijn genoeg voorbeelden van.

Maar dit moet eigenlijk EU breed, of liever nog wereldijd (totale illusie), en vanuit progressieve moslims zelf tot stand gebracht worden.
Ik zou nog nog een stap verder willen gaan... verbied openbare uiting van elk geloof, dus ook in het verplichte onderwijs. Geloven en daar uiting aan geven, doe je maar achter je eigen voordeur of voor mijn part in het gebouw van je eigen club.

Wanneer een religie meent dat men anderen ongevraagd deelgenoot moet maken van de geloof(sovertuiging), is dat bij voorbaat verderfelijk. Mja,... dat aspect en die discussie is meer een F&L onderwerp.

We weten niet of en in hoeverre religieuze motieven; een rol speelde(n) bij de slachting in Nice.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_163996468
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:57 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik zou nog nog een stap verder willen gaan... verbied openbare uiting van elk geloof, dus ook in het verplichte onderwijs. Geloven en daar uiting aan geven, doe je maar achter je eigen voordeur of voor mijn part in het gebouw van je eigen club.

Wanneer een religie meent dat men anderen ongevraagd deelgenoot moet maken van de geloof(sovertuiging), is dat bij voorbaat verderfelijk. Mja,... dat aspect en die discussie is meer een F&L onderwerp.

dat is echt geen oplossing, ook niet als er wel zeker religieuze motieven spelen zoals Parijs/Brussel.
Achter de eigen voordeuren zijn deze aanslagen gepland, en de daders waren niet met ISIS vlaggen of dmv kleding herkenbaar als islamitische terrorist.
Vrouwen (die wel herkenbaar zijn door hoofddoek) zijn niet het probleem
pi_163996499
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:14 schreef truthortruth het volgende:

Ik zelf zou een groot voorstander zijn van geen religieus onderwijs meer, maar dat is dan het meest extreme waar ik aan denk. Strenge controle op moskeeën en religeus onderwijs. Een eisenpakket aan opleggen waarin moskeeën integratie bevorderen, dus verplicht, niet optioneel zoals nu.
Daarmee bestrijd je dat gedachtegoed niet, je zorgt er hooguit voor dat het zich minder openlijk laat zien. Het zal eerder toenemen wat betreft de mate van extremiteit.
pi_163996858
quote:
7s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:49 schreef Xa1pt het volgende:
Daarmee bestrijd je dat gedachtegoed niet, je zorgt er hooguit voor dat het zich minder openlijk laat zien. Het zal eerder toenemen wat betreft de mate van extremiteit.
Ik denk wel degelijk dat helpt doordat het minder openlijk is. Nu wordt er veel verscholen achter een conservatieve islam wat in werkelijkheid een extremistische islam is. Het wordt voor gematigde moslims ook makkelijker om zich te onderscheiden van de extremistische islam.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 25 juli 2016 @ 20:54:51 #50
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_164007011
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:47 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat is echt geen oplossing, ook niet als er wel zeker religieuze motieven spelen zoals Parijs/Brussel.
Achter de eigen voordeuren zijn deze aanslagen gepland, en de daders waren niet met ISIS vlaggen of dmv kleding herkenbaar als islamitische terrorist.
Vrouwen (die wel herkenbaar zijn door hoofddoek) zijn niet het probleem
Het gaat (mij) niet om een hoofddoekje of een attribuut maar wat dat en-publique voorstaat en toe zal leiden..

Ik geloof niet dat er welbewust op klinische wijze tot op detail 'ergens' plannen worden gemaakt.
Wat ik wel denk is dat godsdienst mensen/groepen kan overtuigen van het vermeende recht, anderen te minachten of zelfs minderwaardig te behandelen. In die sfeer van gedachten kan snel een plan ontstaan om je rechten uit te oefenen.

9-11/Parijs/Brussel/Bagdad/Instanbul etc.etc. zijn uitingen dat geweld in naam van het islamitisch geloof, gerechtvaardigd is. Het is een feit dat terreurdaden niet middels een fatwa (kan) worden verboden door moefti. Het vormt daarmee een signaal dat terreuracties 'dus' (soms of kennelijk) zijn toegestaan ter verheerlijking-, verbreiding en/of bescherming van het geloof.
Met dat bericht worden (veelal) kwetsbare mensen in naam van het geloof, op valse gronden op heimelijke wijze geronseld.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')