abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 vrijdag 22 juli 2016 @ 06:35:03 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_163921191
Al jarenlang een topper en dit jaar absoluut de beste. Met als eindcijfer 10 wint Vishandel Gebroeders Simonis de AD Haringtest van 2016. Een geweldig haringjaar is het volgens de jury. 'Deze Hollandse Nieuwe haalt het beste uit de vakman.'



,,Wil je op zeker hoog eindigen of neem je meer risico en ga je voor de winst?'' Met die vraag confronteert Dennis Simonis (42) enkele weken geleden zijn zoon Jordy als deze een beslissing moet nemen met welke partij haring hij wil proberen weer eerste te worden in de Nationale Haringtest. Een supervet maatje of een iets slankere Clupea harengus waar wel veel meer smaak aan te krijgen is.

Smaak
Daarna doet Dennis letterlijk en figuurlijk een stap terug. ,,Het is jouw beslissing, jij bent verantwoordelijk.'' Jordy hakt de knoop door, kiest voor de smaak en zijn keuze valt goed uit. Met een volgens de keurmeesters Aad Taal en John Oosterhuis 'sublieme Hollandse nieuwe' wint Vishandel Gebroeders Simonis met het eindcijfer 10 de AD Haringtest.



De 35ste editie van de Haringtest laat zien dat 2016 een geweldig haringjaar is. Dikwijls zijn de jubelkreten 'hij is weer lekker vet dit jaar' en 'zo mals, hij smelt op je tong' niet meer dan marketingbabbels. Maar dit keer is het echt waar. Dat blijkt ook in de cijfers. Zelfs de nummer 26 scoort nog een 9. Maar omdat een vette haring ook lastiger te verwerken is, moet de visdetaillist daar wel mee kunnen omgaan. En vaak is dat niet het geval. Maar liefst 31 verkooppunten komen uit op het eindcijfer 2,5 of lager.

Keurmeester Aad Taal: ,,Dit is een Hollandse nieuwe die het beste uit de vakman haalt. Beheers je het vak niet dan loopt deze haring bij wijze van spreken van je snijplank af.''

Palingrokerij
Als Albert Simonis in 1880 aan het Westeinde in Den Haag een palingrokerij opent, kan hij niet vermoeden dat hij daarmee de eerste steen legt van een bedrijf dat zal uitgroeien tot een imperium in de vis. 136 jaar later staan kleinzoon Allie en achterkleinkinderen Alain en Dennis aan het roer van het nog steeds groeiende familiebedrijf, dat inmiddels werk biedt aan meer dan 250 mensen.

Familie-erfenis
De restaurants, de viswinkels -in de stad, aan zee, op de boulevard en op de markt- en de verkoopwagens lopen als een trein. Het visrestaurant Catch by Simonis is, onder leiding van Alain, een groot succes. Alain: ,,Het kenmerkende van een familiebedrijf is dat de onderlinge banden sterk zijn. Er zijn mensen die hier bijna 40 jaar werken. Je steunt elkaar, ongevraagd en door dik en dun.'' Dennis: ,,En toch ben je slechts een tussenpaus. Je probeert het bedrijf, de familie-erfenis, te continueren en uit te breiden met als doel het door te kunnen geven aan je kinderen.''



Met zijn 22 jaar is Jordy nog jong. Maar al jaren leeft hij met de wetenschap dat hij eens de leiding zal hebben. Voor Jordy begint zijn leertraject vijf jaar geleden. De plannen om verkeersvlieger te worden, vallen in het water. Naar school wil hij niet. ,,Maar ik had wel geld nodig om leuke dingen mee te doen''. Het bedrijf kent hij al. ,,Werk en privé, het loopt allemaal in elkaar over.''

Haringmeisjes
Het wordt dus een baan in het familiebedrijf, op de onderste trede. Tafels schoonmaken, toiletten doen, met kisten vis sjouwen, bestellingen wegrijden. Beetje bij beetje draagt Dennis zijn kennis over en nemen de verantwoordelijkheden van Jordy toe. Dit jaar is hij in de winkel de 'eerste haringman', eindverantwoordelijk voor alles wat met haring te maken heeft.

Dat betekent dus ook dat hij om 05.00 uur aanwezig is om alles klaar te zetten voor 'zijn haringmeisjes', de prinsessen van het mes onder wie de snijdsters Beyhan Turk, Nurhayat Salman en Ayhan Arica. ,,IJs bijvullen, planken verzorgen, messen en handschoenen klaarleggen. Alles optimaal maken voor mijn meisjes. Het zijn kunstenaressen.''

Die onderling ook in een flinke competitie zijn gewikkeld. Wie mag er op de prestigieuze plaats in het 'hoofdhok' staan? Wie maakt de Hollandse nieuwe voor de Haringtest schoon?

Kwaliteit
Om 07.00 uur is het tijd om bij groothandel Atlantic de door Dennis uitgezochte emmers haring te gaan halen. Jordy: ,,Daarna is het voortdurend de vinger aan de pols houden. Van elk emmertje de temperatuur controleren, beoordelen of de pekel goed is, er geen buikjes kapot zijn, het visvlees niet te zacht is geworden. Je moet ook niet aarzelen om een emmer weg te gooien als de kwaliteit niet optimaal is.''

Eerste worden is leuk (,,het winnen van de Haringtest is de mooiste prijs die er te winnen valt''), ,,maar net zo belangrijk is het'', legt Dennis uit, ,,dat je het hele jaar, elke dag opnieuw, topkwaliteit levert. Je klanten verwachten dat hoge niveau en spreken je er ook onmiddellijk op aan als je niet aan die verwachtingen voldoet. Ooit werden ook wij wakker geschud door een slechte uitslag. Nu staan wij voor het zevende achtereenvolgende jaar in de top 3.''



Prestatie
Om dan nog eens nadrukkelijk te zeggen dat het winnen van de test een prestatie van het hele team is. ,,Ik moet kunnen bouwen op mijn groothandel Atlantic; Umut Tagi staat altijd voor ons klaar, soms op de meest onmogelijke tijdstippen. Maar ook binnen het eigen bedrijf moet het kloppen. Van chauffeur, opslag, verkoopster en haringsnijdster, we zijn allemaal afhankelijk van elkaar. Laat iemand een steek vallen, dan sta je nog met lege handen.''

Morgen in het AD: de volledige uitslag van de Nationale Haringtest 2016

http://www.ad.nl/economie(...)dse-nieuwe~a0c14656/

w/

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_163921512
Hoeveel zouden de gebroeders hebben betaald om op deze positie te komen?
pi_163922459
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 07:46 schreef Mamungkukumpurangkuntjuny het volgende:
Hoeveel zouden de gebroeders hebben betaald om op deze positie te komen?
:D

De haring is iig geweldig dit jaar. *O*
Uitvinder van de biersmiley.
pi_163923522
quote:
Met die vraag confronteert Dennis Simonis (42) enkele weken geleden zijn zoon Jordy als deze een beslissing moet nemen met welke partij haring hij wil proberen weer eerste te worden in de Nationale Haringtest. Een supervet maatje of een iets slankere Clupea harengus waar wel veel meer smaak aan te krijgen is.
Mag ik hieruit concluderen dat het geen onaangekondigd bezoek is geweest van het AD? :{
pi_163923659
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 10:38 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Mag ik hieruit concluderen dat het geen onaangekondigd bezoek is geweest van het AD? :{
Nee dat mag je niet. Ze moeten aan het begin van het seizoen een keuze maken welke soort haring ze inkopen. Voor het AD maar ook voor alle andere klanten waaronder ik zelf. Ik ga zo even wat haringen scoren voor de lunch. _O_
  vrijdag 22 juli 2016 @ 12:42:11 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_163925990
Hebben ze weer vrijwel alleen in Zuid-Holland haringverkopers bezocht of is het nu wat meer evenwichtig verspreid?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_163927614
Wat voor bullshit is dit? Wat voor invloed heeft een vishandel nou weer op de kwaliteit van een stuk rauwe vis?
  vrijdag 22 juli 2016 @ 14:04:19 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_163927709
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 14:00 schreef silverhill het volgende:
Wat voor bullshit is dit? Wat voor invloed heeft een vishandel nou weer op de kwaliteit van een stuk rauwe vis?
Inkoop van de juiste vissies?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_163927719
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 14:04 schreef golfer het volgende:

[..]

Inkoop van de juiste vissies?
Geef dan de vissers die prijs.
pi_163927732
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 14:05 schreef silverhill het volgende:

[..]

Geef dan de vissers die prijs.
Of de vis zelf.
pi_163927749
quote:
4s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 14:05 schreef Leonos het volgende:

[..]

Of de vis zelf.
Nog beter :D
pi_163927755
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 14:06 schreef silverhill het volgende:

[..]

Nog beter :D
Of de zee? :o
  vrijdag 22 juli 2016 @ 15:47:15 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163930183
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 14:00 schreef silverhill het volgende:
Wat voor bullshit is dit? Wat voor invloed heeft een vishandel nou weer op de kwaliteit van een stuk rauwe vis?
Haring die jij eet is niet rauw, hij is gegaard in de pekel, ingelegd noemt men dat. Er zijn een paar grote haringinleggers in NL en die hebben verschillende kwaliteiten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163938903
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 10:38 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Mag ik hieruit concluderen dat het geen onaangekondigd bezoek is geweest van het AD? :{
Dat soort vishandelaars weten wanneer het AD ongeveer komt, dus bereiden zich daar op voor.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 21:48:37 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_163940550
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 20:57 schreef Buddy_Vedder het volgende:

Dat soort vishandelaars weten wanneer het AD ongeveer komt, dus bereiden zich daar op voor.
Ja, dan kopen ze speciaal daarvoor een haringpan. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:09:05 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163948743
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_163949719
Stop eens met bij elke scheet een topic maken Tong, manmanman :N
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 12:11:05 #18
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_163950434
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 21:48 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja, dan kopen ze speciaal daarvoor een haringpan. :+
Wel uit Zwitserland halen dan
pi_163952908
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:11 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Wel uit Zwitserland halen dan
Nee uit Amerika want daar worden de haringpannen met echte diamantjes toch echt veel verkocht. Hebben ze ook diamantjen klemmetjes voor de staart van de haring? stel je voor dat je handen vet worden..
pi_164217070
ik heb helemaal niks met die niets zeggende ad test . Lees dit is en vorm ook zelf je mening http://www.jongebazen.nl/(...)daar-zit-luchtje-aan
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 09:08:21 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164217302
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 08:51 schreef Joene het volgende:
ik heb helemaal niks met die niets zeggende ad test . Lees dit is en vorm ook zelf je mening http://www.jongebazen.nl/(...)daar-zit-luchtje-aan
Auw
Hopelijk pakken de landelijke kranten dit verder op.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_164217337
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Auw
Hopelijk pakken de landelijke kranten dit verder op.
Dit komt elk jaar aan bod en in het circuit al helemaal. Niemand doet er verder wat mee. Soms lees je het in lokale kranten nog wel eens.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_164217510
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Auw
Hopelijk pakken de landelijke kranten dit verder op.
precies nu doorpakken en stuk maken de haring / friet / oliëbollen testen .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_164217580
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:10 schreef dimmak het volgende:

[..]

Dit komt elk jaar aan bod en in het circuit al helemaal. Niemand doet er verder wat mee. Soms lees je het in lokale kranten nog wel eens.
ik wist dat het niet geheel objectief was en dat zuid west altijd de top 10 bezet zo ongeveer. Maar dat hij zijn eigen cursisten beoordeeld en bevoordeeld. vind ik wel een beetje jammer.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Trouwste user 2022 donderdag 4 augustus 2016 @ 10:50:47 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_164218829
Ik hoorde ooit een Disc Jockey op de radio een festival in Limburg aankondigen.

'Het is wel een eind weg, maar zeker de moeite waard.'

Net zoals met deze testen. 8 uit Amsterdam, en 6 uit Haarlem. 0 uit Maastricht.

Als er al één uit Maastricht wordt getest staat er bij dat het wel een eind rijden is, maar de omweg waard.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_164219110
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 07:46 schreef Mamungkukumpurangkuntjuny het volgende:
Hoeveel zouden de gebroeders hebben betaald om op deze positie te komen?
Ik schat dat bij een AD-journalist een portie bitterballen en 10 vaasjes Amstel wel volstaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 4 augustus 2016 @ 11:31:19 #27
414785 sirdanilot
pi_164219409
Inderdaad deze zooi zou verboden moeten worden, één grote belangenverstrengeling, corruptie en smaad.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_164235846
Ik nam de test altijd al met een korreltje zout, maar dat het zo vies in elkaar zit... De locatie van top tenten was me al wel opgevallen. Waarom geen landelijke test waar een visboer zich voor in kan schrijven en dat je dan je visje zelf moet aanleveren op een bepaalde datum en locatie. En dan blind proeven. Iets zegt me dat het er lastig is om dan tussen de goed schoongemaakte haringen een verschil te vinden. Hele slechten zijn er altijd..
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 07:35:46 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164237503
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 00:34 schreef mytec het volgende:
Ik nam de test altijd al met een korreltje zout, maar dat het zo vies in elkaar zit... De locatie van top tenten was me al wel opgevallen. Waarom geen landelijke test waar een visboer zich voor in kan schrijven en dat je dan je visje zelf moet aanleveren op een bepaalde datum en locatie. En dan blind proeven. Iets zegt me dat het er lastig is om dan tussen de goed schoongemaakte haringen een verschil te vinden. Hele slechten zijn er altijd..
Een haring is echt goed als je hem direct na het schoonmaken opeet. Laat hem een uur of nog erger paar uur liggen en hij is niet lekker meer. De vetten oxideren en dat proef je.
Daarom eet je ook het best haring waar hij voor je neus wordt schoongemaakt en niet voor je klaar ligt in een bak.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_164237536
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 07:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een haring is echt goed als je hem direct na het schoonmaken opeet. Laat hem een uur of nog erger paar uur liggen en hij is niet lekker meer. De vetten oxideren en dat proef je.
Daarom eet je ook het best haring waar hij voor je neus wordt schoongemaakt en niet voor je klaar ligt in een bak.
Daar heb ik met mijn slaperige kop niet aan gedacht, dan is het beter om maar helemaal te stoppen met testen. Of gewoon door locale partijen laten doen vers in de winkel.
pi_164352224
Even een side-step:

Ik neem aan dat deze Marokkaanse visboer die ik recenseerde er niet in voorkomt? Maar goed ook.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 16:06:10 #32
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_164398434
Leuk.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')