abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 21 juli 2016 @ 18:45:30 #1
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163911090
Originele OP:

Game on. :)

Welkom bij het Centrale topic over Bijbel en Christendom :).

Wat is de bedoeling van dit topic?:

Discussiëren / vragen stellen over:

- (de geschiedenis en de oorsprong van) het christendom
- de verschillende stromingen
- prominente christenen / theologen / godsdienstwetenschappers
- de Bijbel, als ook de apocriefe geschriften
- godsbeeld (hoe zie je God etc)

Daarnaast zijn boekentips welkom, als ook interessante linkjes ^O^.

Doe maar liever niet:

- De bekende one-liners
- Topic kapen

Probeer een beetje respect op te brengen voor andermans denkwijze ;).

Deel 1: F&L / [Centraal] Bijbel en christendom
Deel 2: F&L / [Centraal] Bijbel en christendom # 2
Deel 3: F&L / [Centraal] Bijbel en christendom # 3
Deel 4: F&L / [centraal] Bijbel en christendom #4
Deel 5: F&L / [Centraal] Bijbel en christendom #5
Deel 6: F&L / [Centraal] Bijbel en christendom #6
Deel 7: F&L / [Centraal] Bijbel en christendom #7
Deel 8: F&L / [Centraal] Bijbel en Christendom #8
Deel 9: F&L / [Centraal] Bijbel en Christendom #9
Deel 10: F&L / [Centraal] Bijbel en Christendom #10
Deel 11: F&L / [Centraal] Bijbel en Christendom #11
Deel 12: F&L / [Centraal] Bijbel en Christendom #12
Deel 13: F&L / [Centraal] Bijbel en Christendom #13
Deel 14: F&L / [Centraal] Bijbel en Christendom #14
Deel 15: F&L / [Centraal] Bijbel en Christendom #15
Deel 16: F&L / [Centraal] Bijbel en Christendom #16
Deel 17: F&L / [Centraal] Bijbel en Christendom #17
...
Deel 21: F&L / [Centraal] Bijbel en Christendom #21
Deel 22: F&L / [Centraal] Bijbel en Christendom #22
Deel 23: F&L / [Centraal] Bijbel en Christendom #23
Links

-Early Christian Writings: Teksten over het vroege christendom
-Biblija.net: De bijbel in allerlei talen en vertalingen
-CCEL.org: Teksten van de kerkvaders tot het concilie van Nicea
-(Link naar discussie over (mogelijke) verwijzingen naar Jezus buiten de bijbel; als iemand een goede link heeft hoor ik dat graag)

[ Bericht 1% gewijzigd door laforest op 21-07-2016 19:51:33 (Link laatste deel) ]
  donderdag 21 juli 2016 @ 18:46:26 #2
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163911110
Discussies over JG graag in JG topic. :)
pi_163911335
.

[ Bericht 100% gewijzigd door Hilarius op 21-07-2016 19:03:46 ]
  donderdag 21 juli 2016 @ 18:59:15 #4
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163911357
@Aton
Alleen het eerste is aan te tonen met bewijs, en we weten dat het niet is gebeurd wereldwijd, maar een lokale vloed had mogelijk wel plaatsgevonden, was ooit op ngc.
pi_163911459
quote:
3s.gif Op donderdag 21 juli 2016 18:46 schreef hoatzin het volgende:
Discussies over JG graag in JG topic. :)
Schop je me gewoon weg uit dit topic met mijn JG visie ;(

Maar zeg es, wie mogen hier komen? Gereformeerden die over de bijbel praten zonder hun gereformeerde visie, katholieken zonder hun katholieken visie of geldt dat alleen voor JG met hun visie omdat zij al een topic hebben?

Of kunnen mensen die niet in de bijbel geloven hier komen om over de bijbel te praten? Duidelijkheid is gewenst hier. Want het is Bijbel en Christendom-topic.

Anders dan in het JG-topic, waar het duidelijk over JG gaat. Maar waar ook over dingen mag worden gesproken die he-le-maal niets met JG te maken hebben.
pi_163911463
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 18:06 schreef ATON het volgende:
Is er ooit een zondvloed geweest ? Heeft Mozes stèles gekregen van JHWH met de geboden erop ? Is Jezus ten hemel gevaren ? Niemand van onze tijd was erbij. En zolang dit niet het geval is :) blijft het interpretatie en niet meer dan dat omdat hard bewijs chronisch ontbreekt.
Ik heb geloof in wat er geschreven staat en jij hebt geen geloof in wat er geschreven staat. Beiden hebben we niet in de tijd geleefd waarover geschreven is en zijn er dus ook zelf geen getuige van geweest. Voor jou maakt dat alles uit. Voor mij niet. En dat komt vooral door het belang van de boodschap waarvan ik mij niet kan voorstellen dat het één grote leugen is. Jij gaat daar echter wel van uit. Ieder zijn meug.
  donderdag 21 juli 2016 @ 19:09:13 #7
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163911568
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:04 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Schop je me gewoon weg uit dit topic met mijn JG visie ;(

Maar zeg es, wie mogen hier komen? Gereformeerden die over de bijbel praten zonder hun gereformeerde visie, katholieken zonder hun katholieken visie of geldt dat alleen voor JG met hun visie omdat zij al een topic hebben?

Of kunnen mensen die niet in de bijbel geloven hier komen om over de bijbel te praten? Duidelijkheid is gewenst hier. Want het is Bijbel en Christendom-topic.

Anders dan in het JG-topic, waar het duidelijk over JG gaat. Maar waar ook over dingen mag worden gesproken die he-le-maal niets met JG te maken hebben.
kan hier gewoon over JG gesproken worden , alleen liever geen lange copy-pastes van de jw pagina. Leest waarschijnlijk toch niemand :)
pi_163911613
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:09 schreef Manke het volgende:

[..]

kan hier gewoon over JG gesproken worden , alleen liever geen lange copy-pastes van de jw pagina. Leest waarschijnlijk toch niemand :)
Dat klinkt al heel anders dan "hier geen JG".
pi_163911646
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:11 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dat klinkt al heel anders dan "hier geen JG".
Het gaat denk ik meer over het gereutel van sommige mensen die ik niet bij naam zal noemen over godsbewijzen in het algemeen en evolutie enzo. ;) Dat hoort ook in het JG topic niet thuis denk ik trouwens.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163911751
quote:
0s.gif Hilarius scheef het volgende:

Dat van dat deïsme wist ik al en is niet meer dan een filosofisch construct. De archeologie heeft niets met zekerheid aangetoond. Jij vaart teveel op interpretatie en niet op concreet bewijs. Niemand van onze tijd was erbij. En zolang dit niet het geval is :) blijft het interpretatie en niet meer dan dat omdat hard bewijs chronisch ontbreekt.
Wat wij weten is dat ten tijde van de Exodus Kanaän een Egyptische provincie was, dat contemporaine bronnen helemaal niets schrijven over de geweldige rijken van David en Salomo. Kamelen van Abraham zijn een anachronisme. De volledige volkerenleer uit Genesis is van vijfhonderd jaar later. De recente archeologie heeft de historische bronnen van de buurlanden alleen maar bevestigd.

Het bijbelse harde bewijs ontbreekt chronisch: historisch, archeologisch, biologisch en kosmologisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 21-07-2016 19:23:48 ]
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163911800
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:04 schreef Hilarius het volgende:

[..]

Ik heb geloof in wat er geschreven staat en jij hebt geen geloof in wat er geschreven staat. Beiden hebben we niet in de tijd geleefd waarover geschreven is en zijn er dus ook zelf geen getuige van geweest. Voor jou maakt dat alles uit. Voor mij niet. En dat komt vooral door het belang van de boodschap waarvan ik mij niet kan voorstellen dat het één grote leugen is. Jij gaat daar echter wel van uit. Ieder zijn meug.
Religie kan één grote leugen zijn zonder dat dat betekent dat de oorspronkelijke bedenkers kwaad in de zin hadden. Mensen zien graag verbanden, zo zijn onze hersenen geëvolueerd. In de oertijd hebben we zo collectief allerlei dingen verzonnen ter verklaring van de mysterieuze wereld om ons heen, mythen die zo ontstonden zijn uitgewerkt tot religies en hoe meer contact er onderling was hoe groter die religies werden, tot enkele duizenden jaren geleden hele wereldreligies ontstonden. Allemaal verzonnen. Een sterke aanwijzing hiervoor is dat geen enkele religie op 2 plekken is geopenbaard, het waren altijd mensen die de religie overbrachten aan een ander volk, of het nu de Indiers, de Grieken, de Romeinen of de christenen waren.

Als er echt goden bestonden zou je toch verwachten dat die alle mensen even belangrijk vinden, en niet alleen toevallig dat volk dat het verst ontwikkeld is.... Maar nee.. De Zulu's , de Inca's en de Japanners hebben pech, zij moesten nog duizend(en) jaren wachten op de boodschap van een God. (uiteraard hadden ze wel hun eigen varianten)

Tegenwoordig hebben we geen goden en andere magische wezens meer nodig om de materiële wereld (de natuur) om ons heen te verklaren. We hebben daar veel betere verklaringen voor ontdekt. Die god, die daarachter zit is reeds dood, ook voor de meeste gelovigen (die geloven niet meer in goden die het laten regenen of bliksemen, behalve in primitieve gebieden zonder onderwijs)

De god(en) hebben nog wel een rol, want er zijn ook zaken die wij mensen niet kunnen verklaren. Bijvoorbeeld waarom er überhaupt een wereld bestaat. Waarom is het leven ontstaan? Is dit slechts een schitterend ongeluk? Waarom is er dood en lijden?

Existentiële vragen hebben geen definitief antwoord en dat is de reden dat mensen aan goden blijven hangen. Een zelfverzonnen antwoord is beter dan geen antwoord voor de gemiddelde homo sapiens.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_163911908
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het gaat denk ik meer over het gereutel van sommige mensen die ik niet bij naam zal noemen over godsbewijzen in het algemeen en evolutie enzo. ;) Dat hoort ook in het JG topic niet thuis denk ik trouwens.
Dan gaat het dus om bepaalde users met hún visie die jullie liever niet lezen. Konden jullie ook anders hebben gezegd, was het duidelijk. Ook voor diegenen voor wie het bedoeld is. Maar goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2016 19:24:22 ]
pi_163911939
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:24 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dan gaat het dus om bepaalde users met hún visie die jullie liever niet lezen.
In tegendeel, ik lees die visie graag en ga er ook graag over in discussie. Het punt is: evolutie is hier totaal off topic.

quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:24 schreef Hexxenbiest het volgende:

Konden jullie ook anders hebben gezegd, was het duidelijk. Ook voor diegenen voor wie het bedoeld is. Maar goed.
Als je er geen totale stroman van maakt natuurlijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163912017
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:04 schreef Hilarius het volgende:
Ik heb geloof in wat er geschreven staat en jij hebt geen geloof in wat er geschreven staat.
Maar archeologie spreekt dit tegen. Zielige uitspraak volgt :
quote:
Beiden hebben we niet in de tijd geleefd waarover geschreven is en zijn er dus ook zelf geen getuige van geweest. Voor jou maakt dat alles uit.
Ik haat leugens en kan dit zeker niet als leidraad in mijn leven toelaten.
quote:
Voor mij niet. En dat komt vooral door het belang van de boodschap waarvan ik mij niet kan voorstellen dat het één grote leugen is.
Misschien eens werken aan je voorstellingsvermogen door wat studies ter zaken te lezen.
En wat heeft een boodschap met archeologie te maken ?
pi_163912052
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:17 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Wat wij weten is dat ten tijde van de Exodus Kanaän een Egyptische provincie was, dat contemporaine bronnen helemaal niets schrijven over de geweldige rijken van David en Salomo. Kamelen van Abraham zijn een anachronisme. De volledige volkerenleer uit Genesis is van vijfhonderd jaar later. De recente archeologie heeft de historische bronnen van de buurlanden alleen maar bevestigd.

Het bijbelse harde bewijs ontbreekt chronisch: historisch, archeologisch, biologisch en kosmologisch.
Allemaal goed en wel, maar wij waren daar niet bij. :D _O-
pi_163912136
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:24 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dan gaat het dus om bepaalde users met hún visie die jullie liever niet lezen. Konden jullie ook anders hebben gezegd, was het duidelijk. Ook voor diegenen voor wie het bedoeld is. Maar goed.
Loekie weigert structureel om nieuwe topics aan te maken, hij saboteert het centrale topic met off topic gedram en ook nog op een hoogst onaangename manier.

Zo genoeg over loekie en JG
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163912160
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:32 schreef ATON het volgende:

[..]

Allemaal goed en wel, maar wij waren daar niet bij. :D _O-
Nee maar de Egyptenaren en de Assyriërs wel hè. :Y
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163912546
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:04 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Schop je me gewoon weg uit dit topic met mijn JG visie ;(

Maar zeg es, wie mogen hier komen? Gereformeerden die over de bijbel praten zonder hun gereformeerde visie, katholieken zonder hun katholieken visie of geldt dat alleen voor JG met hun visie omdat zij al een topic hebben?

Of kunnen mensen die niet in de bijbel geloven hier komen om over de bijbel te praten? Duidelijkheid is gewenst hier. Want het is Bijbel en Christendom-topic.

Anders dan in het JG-topic, waar het duidelijk over JG gaat. Maar waar ook over dingen mag worden gesproken die he-le-maal niets met JG te maken hebben.
Iedereen mag hier komen, maar ieder topic heeft wel een, tja topic, onderwerp en daar kun je over praten. Niemand wil dat Hexx weggaat. :N
pi_163912559
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:37 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Loekie weigert structureel om nieuwe topics aan te maken, hij saboteert het centrale topic met off topic gedram en ook nog op een hoogst onaangename manier.

Zo genoeg over loekie en JG
Exact. Althans hier. :P
pi_163912681
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:38 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Nee maar de Egyptenaren en de Assyriërs wel hè. :Y
Ja maar.... :D
  donderdag 21 juli 2016 @ 20:03:20 #21
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163912781
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:11 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dat klinkt al heel anders dan "hier geen JG".
Dat zeg ik toch ook niet Hexx? Niet in de slachtofferrol kruipen. Je bent hier meer dan van harte welkom. :)

[ Bericht 14% gewijzigd door hoatzin op 21-07-2016 20:08:25 ]
  donderdag 21 juli 2016 @ 20:13:37 #22
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163913053
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:04 schreef Hilarius het volgende:

[..]


had ik het eerder met jou over tongentaal?
Had dit nog erover gevonden

http://tora-yeshua.nl/201(...)n-we-met-tongentaal/
pi_163913481
quote:
3s.gif Op donderdag 21 juli 2016 18:46 schreef hoatzin het volgende:
Discussies over JG graag in JG topic. :)
Thanks voor openen.
pi_163926910
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:18 schreef Kun-Aguero het volgende:

Wat is dit voor een arrogante reactie?
Dit forum is niet alleen voor atheïsten maar ook voor christenen om onderling te discussiëren over theologische punten.
En tongentaal is een zeer relevant punt omdat zo'n 500 mil tot 1,5 miljard daarin geloven en de rest dat niet bijbels vindt.
Het verschil met loekie is dat het topic maandenlang gekaapt werd terwijl de JG een groepering is van enkele miljoenen over de wereld.
Dus als ik vind dat mensen die geloven niet nadenken dan is dit arrogant, maar als christenen hetzelfde doen bij de niet gelovigen dan mag dit wel?

Als ik lees dat mensen hier beweren "god houdt het geheim voor wie hij wil" dan is dit ook arrogant te noemen. Alsof de beweerder iets speciaals heeft waardoor hij wel iets weet en een ander niet. Gewoon enorme onzin, maar daar reageer je niet op...

quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:18 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Ja ik denk dat het er vanaf hangt, maar veel van die boeken zijn behoorlijk allergorisch.
Of niet maar dan zou het tegendeel zich moeten bewijzen.
Natuurlijk, we komen weer op de allegorie. Een beetje de God of de laps principe. Alles wat werkelijk gebeurt kan zijn is echt en de rest is allegorisch. Zo kan je zelfs boeken als "pinkeltje" allegorisch lezen!

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:27 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Redenerend vanuit de Bijbel is dat niet vreemd.
Ik citeer: "De situatie van de mens is niet te vergelijken met die van de Schepper, die zich niet binnen ons zonnestelsel bevindt noch de invloed ondergaat van de verschillende cyclussen die zich als gevolg van de beweging van de hemellichamen van ons zonnestelsel voordoen. De psalmist zegt over God, die van onbepaalde tijd tot onbepaalde tijd is: „Want duizend jaren zijn in uw ogen slechts als de dag van gisteren wanneer die voorbijgegaan is, en als een wake in de nacht” (Ps 90:2, 4). In overeenstemming daarmee schrijft de apostel Petrus dat „bij JHWH één dag als duizend jaar is en duizend jaar als één dag” (2Pe 3:8). Voor de mens vertegenwoordigt een periode van 1000 jaar zo’n 365.242 afzonderlijke tijdseenheden van dag en nacht, maar voor de Schepper kan het eenvoudig één ononderbroken tijdsperiode zijn waarin hij een begin maakt met een zinvolle activiteit en deze ook tot een succesvol einde brengt, net zoals een mens ’s morgens met een taak begint en deze aan het eind van de dag klaar heeft."
Waar heb je deze nonsens vandaan? Als je iets citeert is het logisch om ook de bron te geven. Zal wel weer een JG bron zijn?

quote:
Het is de taal van de Bijbel waar je nu eenmaal aan moet wennen. Verder houdt God de Waarheid verborgen voor wie Hij wil, en dat blijkt.
Precies, God houdt de waarheid verborgen voor de gelovigen. Je kan de boel ook omdraaien zoals ik nu doe. Maar dat ga je waarschijnlijk niet zo leuk vinden..

quote:
En daar hebben we een context voor.

We hebben ook nog zoiets als Schriftkritiek, wanneer zaken geschreven zijn, wie het hebben gefabriceerd enzovoort. Verdiep je daar maar eens in, voordat je de context erbij haalt.

quote:
Wij kennen aan het begrip dag overigens ook meerdere betekenissen toe. Het kan een langere tijdsperiode zijn dan een letterlijke dag of een periode van een aantal uren licht.
Noem dan eens een DAG begrip dat langer is dan 24 uur, of niet te maken heeft met licht en donker. https://nl.wikipedia.org/wiki/Dag dit is alvast een link om je op weg te helpen!

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:46 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Van geen kant.
En had je eenvoudig zelf kunnen vaststellen als je een enigszins opmerkzame aard hebt.
Verder een probleem als je het individu discrimineert met de groep, zoals ik je eerder eens zei.
Waaraan kan ik dan zien dat je geen dubbelaccount hebt? Nergens discrimineer ik individuen met een groep, dus ik weet niet wat je bedoelt. Kun je dat even uitleggen?

Dan leg ik even uit dat juist het Boek dat jij zo belangrijk vindt dit WEL doet. Namelijk alle ongelovigen op een hoop met moordenaars, echtbrekers etc. Homoseksuele met bedriegers en andere zondige individuen.

Dus in feite doe je nu een beetje huilie huilie om niets.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:52 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Maar dat is toch aan de andere deelnemers waar ze wel of niet op reageren?
Hoe dan ook, kapen is bepaald niet mijn doel. Ik zou liever één enkel onderwerp met één persoon uitspitten; maar dat lukt hier niet.
Soms ben ik daar zelf oorzaak van door te reageren op meerdere posts, dat wel.
Voorlopig is het voor mij vakantie en ben niet van plan frequent achter een pc te gaan zitten; maar je weet maar nooit.
Als je nou gewoon doet wat ik al 53 keer gezegd hebt, namelijk meerdere quotes in een post, dan hebben mensen minder het gevoel dat je aan het kapen bent. Soms krijg ik bericht dat ik acht reacties heb, maar dan zijn het acht verschillende posts van jou alleen! Dan is het topic al snel aan de dertien pagina's. Dit heb ik al vaak gezegd, en je weigert gewoon te luisteren. Ik heb zelfs uitgelegd hoe je dat moet doen, voor als je een pc noob/leek bent.

Ik heb nu ook op verschillende mensen gereageerd in EEN post, veel beter toch?

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 08:24 schreef Panterjong het volgende:
De bijbelse God komt met zijn voertuig op aarde en ontmoet in een menselijke gestalte meerdere personen. Hoe kun je dat transcendent noemen?
Precies! Maar daar praten ze zich uit door te zeggen hij soms transcendent is en soms wel zichtbaar op Aarde. Net hoe zijn pet staat.

Dat je over een transcendente God niks kan zeggen ontgaat ze ook volkomen, helaas.

quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 18:15 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Wat ik dus precies bedoel. Je kunt van Loekie111, die zijn kennis uit JG haalt, niet verwachten dat hij een andersoortige visie geeft. Dat klopt dan gewoon niet.

[..]

Omdat niemand meer de bijbel bestudeert. Katholieken bijv. zijn katholiek omdat voorouders dat zijn. Zij willen ook niet weten wat katholiek inhoudt. Ze zetten gewoon de traditie voort.

(Anders dan JG, kan ik niet laten op te merken :P)
Typisch een protestantse opmerking, alsof RK de bijbel niet lezen of enkel in Latijn, of dat enkel de priester dit doet. Dit was nooit zo, en is nu ook niet zo. Er zijn katholieken die nooit de bijbel lezen, dit zijn de gezellige RK mensen, en je hebt RK die net zo fanatiek de bijbel lezen als hun protestantse geloofsgenoten.

quote:
Dit gelooft men toch zelf niet? Veel bekeerlingen van islam naar christendom vertellen de meest mooie verhalen, dit is een psychologisch iets. Want waarom zou je je bekeren als je niks bijzonders hebt meegemaakt? Daarom verzint men iets (dit is overduidelijk gebaseerd op Daniel in de leeuwenkuil) en later gelooft men het zelf, of men doet alsof.

En christelijke sites pakken het op, zonder de verifiëren. Een beetje zoals dat verhaal van zendelingen die weeskinderen in India van hun blindheid afgeholpen hadden. Bleek later ook niks van waar te zijn.
Ik ben weg, omdat ik discussies met mensen niet meer zinvol vind. Groetjes
pi_163934085
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 20:43 schreef ATON het volgende:

[..]

Moet je wel van goeden huize zijn dit te beweren. ( bron: http://www.onvoltooidverleden.nl/index.php?id=370 )
ATON, ik noem het intellectueel gebeuzel omdat de auteur uit wil gaan van de premisse dat natuurwetten nu eenmaal niet overtreden kunnen worden. Een kanjer van een singulariteit als de opstanding van Jezus moet derhalve niet letterlijk zijn bedoeld. Maar waarom dan de steen die voor het graf was weggewenteld. Waarom de engel die zei dat Jezus was opgestaan uit de dood en niet meer in het graf aanwezig was. Waarom zeggen dat hij - Jezus - Petrus en de discipelen was voorgegaan naar Galilea waar zij hem weer zouden zien. Vanwaar de schrik van de vrouwen die vervolgens in paniek wegrennen. Het spelen met woorden om maar een uitleg te krijgen die past binnen het materiële kader waarbinnen de auteur denkt is zeer knap. Maar het blijft gebeuzel.
pi_163934279
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:14 schreef Hilarius het volgende:

[..]

ATON, ik noem het intellectueel gebeuzel omdat de auteur uit wil gaan van de premisse dat natuurwetten nu eenmaal niet overtreden kunnen worden. Een kanjer van een singulariteit als de opstanding van Jezus moet derhalve niet letterlijk zijn bedoeld. Maar waarom dan de steen die voor het graf was weggewenteld. Waarom de engel die zei dat Jezus was opgestaan uit de dood en niet meer in het graf aanwezig was. Waarom zeggen dat hij - Jezus - Petrus en de discipelen was voorgegaan naar Galilea waar zij hem weer zouden zien. Vanwaar de schrik van de vrouwen die vervolgens in paniek wegrennen. Het spelen met woorden om maar een uitleg te krijgen die past binnen het materiële kader waarbinnen de auteur denkt is zeer knap. Maar het blijft gebeuzel.
Zoek het zelf maar uit. Ik ben klaar met je.
pi_163934538
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:14 schreef Hilarius het volgende:

[..]

ATON, ik noem het intellectueel gebeuzel omdat de auteur uit wil gaan van de premisse dat natuurwetten nu eenmaal niet overtreden kunnen worden. Een kanjer van een singulariteit als de opstanding van Jezus moet derhalve niet letterlijk zijn bedoeld. Maar waarom dan de steen die voor het graf was weggewenteld. Waarom de engel die zei dat Jezus was opgestaan uit de dood en niet meer in het graf aanwezig was. Waarom zeggen dat hij - Jezus - Petrus en de discipelen was voorgegaan naar Galilea waar zij hem weer zouden zien. Vanwaar de schrik van de vrouwen die vervolgens in paniek wegrennen. Het spelen met woorden om maar een uitleg te krijgen die past binnen het materiële kader waarbinnen de auteur denkt is zeer knap. Maar het blijft gebeuzel.
Hoezo singulariteit?
http://listverse.com/2013/03/30/10-resurrected-religious-figures/
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163934733
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 20:28 schreef Berjan1986II het volgende:

[quote]Hehe, je mist het punt hier. Jij stelde dat geloof als bewijs geldt, maar dat is het niet. Anders moet je dit ook naar andere geloven voeren en dan betekent het feit dat mensen in kabouters geloven ook dat dit bewijs is. Maar dat is niet zo, dus voor jouw geloof geldt hetzelfde.
Nee hoor, ik mis het punt in het geheel niet. Ik stelde dat voor een christen zijn geloof als bewijs dient. M.a.w. er is geen behoefte aan het ontmythologiseren van de bijbel en wat daarin staat om te kijken of het allemaal wel waar is. Die behoefte bestaat slechts bij hen die het geloof vaarwel hebben gezegd en vervolgens onderbouwing zoeken voor hun ongeloof. Zoals ik eerder schreef zal hun dit niet lukken omdat dit nu eenmaal onmogelijk is. God valt niet uit te sluiten.

quote:
En hoe wil je dit zien dan?
Zoals de bijbel dit ons toont.

quote:
Ik suggereer dat mensen die drogredenen aanvoeren omdat ze ergens in geloven niet slimmer zijn of net zo slim als mensen die die drogredenen doorzien.
Ben jij wijzer dat jij denkt te weten dat het drogredenen zijn die ik naar voren breng.

quote:
Dat denk ik inderdaad. En hoe denk jij hierover? Kregen ze op bovennatuurlijke wijze contact met God, en enkel de joodse priesters en profeten de rest niet?
Zoals de bijbel ons vertelt.

quote:
Zo goed als ja. Ik ben zelf 23-24 jaar christen geweest dus ik heb ook aan jouw kant gestaan.
Jammer dan dat dit nu niet meer zo is en je nu aan de kant van de Godloochenaars staat.

quote:
Hoe bewijs je dit? Alles wat wij weten over geschiedenis en de bijbel strookt niet met elkander. Dus of onze geschiedenis is verkeerd of de bijbel is verkeerd.
Is dat zo? Ik ga uit van de waarheid van de bijbel. Waarom zou ik twijfelen aan de intenties van hen die verantwoordelijk zijn geweest voor de teksten? Het leidt de mens niet tot vernietiging maar tot het verkrijgen van hoop op een zeer bijzondere toekomst.

quote:
Ignorence is bliss. Als mensen maar onwetend blijven kunnen ze zeker zijn van hun zaak. Al is dit een schijnzekerheid. Zo heb ik dit ook gedaan met theosofie. Gewoon geheel en al onwetend blijven van de stand van zaken van wetenschappelijke aard en je kan blijven geloven in wat je wil.
Je kunt de esoterische rotzooi van de theosofie niet met het christendom vergelijken.
pi_163935113
quote:
Ik vind het prima als je probeert iets zeer ongewoons toch wat gewoner te maken omdat er literatuur bestaat waarin zoiets bijzonders ook voorkomt. Daarmee wil je kennelijk aantonen dat het evangelie van Marcus - om daar even bij te blijven - slechts een verhaal is, een verzinsel, net zoals de voorbeelden in je weblink. Ik ben niet onder de indruk. Maar dat kon je denk ik wel raden,
pi_163935129
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:25 schreef ATON het volgende:

[..]

Zoek het zelf maar uit. Ik ben klaar met je.
Dag ATON.
pi_163935255
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 19:02 schreef Hilarius het volgende:

[..]

Ik vind het prima als je probeert iets zeer ongewoons toch wat gewoner te maken omdat er literatuur bestaat waarin zoiets bijzonders ook voorkomt. Daarmee wil je kennelijk aantonen dat het evangelie van Marcus - om daar even bij te blijven - slechts een verhaal is, een verzinsel, net zoals de voorbeelden in je weblink. Ik ben niet onder de indruk. Maar dat kon je denk ik wel raden,
Jij verwerpt tien opstandingsverhalen, ik elf.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163935414
quote:
Tja, en de paparazzi spraken elkaar toen ook al tegen: Lukas, 2 mannen in wit, Mattheus, 1 engel in wit, Marcus, 1 jongeling in wit en Johannes, geen mens of engel te bekennen. ;)
pi_163938266
De_tevreden_atheist niet iedereen wordt op die manier gered zoals Daniel de een heeft een ander doel dan de ander.Sommige worden getest of ze hun leven voor Jezus zouden geven en iedere echte christen zou dat altijd doen...en dat die honden niet aanvallen klopt gewoon niet,vals en afgericht zal hij altijd aanvallen dus dan moet er iets bijzonders aan de hand zijn en ook 2 x andere honden en beide keren doen ze hetzelfde...
  vrijdag 22 juli 2016 @ 20:41:04 #34
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163938435
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 19:15 schreef ATON het volgende:

[..]

Tja, en de paparazzi spraken elkaar toen ook al tegen: Lukas, 2 mannen in wit, Mattheus, 1 engel in wit, Marcus, 1 jongeling in wit en Johannes, geen mens of engel te bekennen. ;)
in johannes ook 2 stuks :)
Maar de verschillen zijn er idd
pi_163942573
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 20:41 schreef Manke het volgende:

[..]

in johannes ook 2 stuks :)
Maar de verschillen zijn er idd
quote:
De opstanding

En op den eersten dag der week ging Maria Magdalena vroeg, als het nog duister was, naar het graf; en zag den steen van het graf weggenomen.
Zij liep dan, en kwam tot Simon Petrus en tot den anderen discipel, welken Jezus liefhad, en zeide tot hen: Zij hebben den Heere weggenomen uit het graf, en wij weten niet, waar zij Hem gelegd hebben.
Petrus dan ging uit, en de andere discipel, en zij kwamen tot het graf.
En deze twee liepen tegelijk; en de andere discipel liep vooruit, sneller dan Petrus, en kwam eerst tot het graf.
En als hij nederbukte, zag hij de doeken liggen; nochtans ging hij er niet in.
Simon Petrus dan kwam en volgde hem, en ging in het graf, en zag de doeken liggen.
En den zweetdoek, die op Zijn hoofd geweest was, zag hij niet bij de doeken liggen, maar in het bijzonder in een andere plaats samengerold.
Toen ging dan ook de andere discipel er in, die eerst tot het graf gekomen was, en zag het, en geloofde.
Je hebt gelijk. Hier zijn het 2 apostelen. _O-
  vrijdag 22 juli 2016 @ 22:56:19 #36
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163942671
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 22:53 schreef ATON het volgende:

[..]


[..]

Je hebt gelijk. Hier zijn het 2 apostelen. _O-
lees nou door, tot vers 12 :P
pi_163944124
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:47 schreef Hilarius het volgende:

[..]

Nee hoor, ik mis het punt in het geheel niet. Ik stelde dat voor een christen zijn geloof als bewijs dient. M.a.w. er is geen behoefte aan het ontmythologiseren van de bijbel en wat daarin staat om te kijken of het allemaal wel waar is. Die behoefte bestaat slechts bij hen die het geloof vaarwel hebben gezegd en vervolgens onderbouwing zoeken voor hun ongeloof. Zoals ik eerder schreef zal hun dit niet lukken omdat dit nu eenmaal onmogelijk is. God valt niet uit te sluiten.
Dus jij stelt dat het geloof van christenen al voldoende bewijs is voor hun geloof? Weet je wel dat je aan cirkelredenatie doet?

Tevens ben ik van mijn geloof gevallen nadat ik bewijs heb gezocht voor de bijbel, en gebeurde het dus niet andersom. Hoe kan iemand van zijn geloof vallen als hij niet eerst onderzoek gedaan heeft?
God valt niet uit te sluiten maar de bijbelse verhalen kunnen wel gefalsificeerd worden. Zonder de bijbelse verhalen valt er voor de bijbelse Godheid ook weinig meer te vrezen.

quote:
Zoals de bijbel dit ons toont.
Dus jij gelooft dat God transcendent is, maar dat hij ook naar beneden komt om te kijken hoe een torenbouw vordert? Of dat hij in een wolk komt, om de joden bij te staan tegen de Egyptenaren, of dat hij komt als mens bij Jezus?

En "hoe de bijbel ons dit toont" telt niet.

quote:
Ben jij wijzer dat jij denkt te weten dat het drogredenen zijn die ik naar voren breng.
Het zijn helemaal geen redenen. Met "hoe de bijbel ons dit toont" kom je niet ver in dit leven, en al helemaal niet op internet. Je kan beter jezelf blokkeren van internet en de gewonnen tijd besteden aan bijbel lezen. Misschien weet je dan ook de oplossing voor de opwarming van de Aarde!

quote:
Zoals de bijbel ons vertelt.
De bijbel toont helemala niet HOE de profeten en priesters hun boodschappen kregen.

quote:
Jammer dan dat dit nu niet meer zo is en je nu aan de kant van de Godloochenaars staat.
Zo jammer is dat niet. Join us, en gebruik die andere 95% van je hersenen.

quote:
Is dat zo? Ik ga uit van de waarheid van de bijbel. Waarom zou ik twijfelen aan de intenties van hen die verantwoordelijk zijn geweest voor de teksten? Het leidt de mens niet tot vernietiging maar tot het verkrijgen van hoop op een zeer bijzondere toekomst.
Waar je van uit gaat maakt niks uit. We kunnen kijken wat er waar is van de bijbel en dat blijkt niet veel te zijn, op de namen na van koningen en volkeren. Tevens blijken er meerdere schrijvers van bepaalde boekwerken te zijn geweest, waar meer dan 300 jaar tussen zat! Daarom noemen ze de bijbel niet voor een propaganda boekwerk. Voor de joodse oorlogsgod.

quote:
Je kunt de esoterische rotzooi van de theosofie niet met het christendom vergelijken.
Voor jou is het rotzooi, voor mij was het iets heel moois. Zal ik jou eens quoten? "Het leidt de mens niet tot vernietiging maar tot het verkrijgen van hoop op een zeer bijzondere toekomst". EN de theosofie kent niet de uiteindelijke vernietiging van alle ongelovigen! Want die bijzondere toekomst waar jij over spreekt met betrekking tot christendom is er alleen voor het kuddevolk, de volgzame schapen. Daarom vind ik theosofie mooier dan alle christelijke demonities bij elkaar.

Maar dit zegt niks over de waarheid ervan. Van hoop kun je niet eten.

Je begrijpt toch wel dat alles wat jij zegt jouw mening is? Jij hebt nogal veel op met de bijbel, anderen niet.
Ik ben weg, omdat ik discussies met mensen niet meer zinvol vind. Groetjes
  zaterdag 23 juli 2016 @ 00:37:50 #38
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163945561
Zijn de atlanteans van Blavatsky nou een echt mensenras die ooit heeft bestaan, of iets metaforisch?
En als het echt is, is daar dan wel bewijs voor?
pi_163946576
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 22:56 schreef Manke het volgende:

[..]

lees nou door, tot vers 12 :P
:D Die 2 hadden zeker de bus gemist want iedereen was al naar huis.
pi_163947536
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 01:59 schreef ATON het volgende:

[..]

:D Die 2 hadden zeker de bus gemist want iedereen was al naar huis.
En maak gelijk ook eens een aanwezigheidslijst op van de figuranten uit de 4 gelijknamige opera-versies. Niet direct een toonbeeld van betrouwbare verslaggeving zou ik denken.
pi_163948765
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 00:37 schreef Manke het volgende:
Zijn de atlanteans van Blavatsky nou een echt mensenras die ooit heeft bestaan, of iets metaforisch?
En als het echt is, is daar dan wel bewijs voor?
Natuurlijk niet, informatie uit "gene zijde" is puur projectie. Denk Jomanda.

Maar het is handiger om over theosofie een nieuw topic te openen, het namelijk noch bijbel noch christendom
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163950749
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 00:37 schreef Manke het volgende:
Zijn de atlanteans van Blavatsky nou een echt mensenras die ooit heeft bestaan, of iets metaforisch?
En als het echt is, is daar dan wel bewijs voor?
Volgens Blavatsky waren de atlantiers (waarom atlanteans?) groter dan de mens maar minder vleesachtig. Dus je zal nooit bewijs hiervoor vinden, behalve in de geschriften overal ter wereld. Vind ik wel iets meer bewijs (als culturen die elkaar nooit zijn tegengekomen het hebben over dezelfde zaken) dan wanneer een boek iets zegt.

En je mist het punt. Iets kan mooi zijn maar daarom nog niet waar. Daarom is het bizar dat iemand zoals Hilarisch zegt "ik geloof in de schrijvers van de bijbel, en hun intenties want het heeft een mooie boodschap en toekomstvisie". De theosofie heeft een mooiere toekomstvisie (dit is niet mijn mening maar is gewoon zo, zoals gras groen is en dit mijn mening ook niet is) maar iets is waar of niet waar. Evolutie is waar, het is onpersoonlijk, bot en gemeen, en er zit ook geen toekomstvisie aan vast. Maar iets wat waar is is waar. De rest is wensdenken.

Vandaar ook mijn worsteling met theosofie en wetenschap en momenteel komt wetenschap bovendrijven. De een heeft een mooie boodschap, en het ander is bewezen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:10 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, informatie uit "gene zijde" is puur projectie. Denk Jomanda.

Maar het is handiger om over theosofie een nieuw topic te openen, het namelijk noch bijbel noch christendom
Blavatsky heeft nooit informatie van gene zijde gehaald. Hoe kom je erop? Als er iemand anti "gene zijde" was was zij het wel en later de rest van theosofen.

Voor de rest heb je gelijk.
Ik ben weg, omdat ik discussies met mensen niet meer zinvol vind. Groetjes
pi_163952495
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:33 schreef Berjan1986II het volgende:

[..]

Blavatsky heeft nooit informatie van gene zijde gehaald. Hoe kom je erop? Als er iemand anti "gene zijde" was was zij het wel en later de rest van theosofen.

Voor de rest heb je gelijk.
Nieuw topic F&L / Theosofie
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163954456
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 19:09 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Jij verwerpt tien opstandingsverhalen, ik elf.
Prima toch. Als je het verschil niet wilt zien, hoeft dat ook niet.
pi_163954657
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 20:13 schreef Manke het volgende:

[..]

had ik het eerder met jou over tongentaal?
Had dit nog erover gevonden

http://tora-yeshua.nl/201(...)n-we-met-tongentaal/
Bedankt. Interessant.
pi_163954827
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 23:36 schreef Berjan1986II het volgende:

[..]

Dus jij stelt dat het geloof van christenen al voldoende bewijs is voor hun geloof? Weet je wel dat je aan cirkelredenatie doet?

Tevens ben ik van mijn geloof gevallen nadat ik bewijs heb gezocht voor de bijbel, en gebeurde het dus niet andersom. Hoe kan iemand van zijn geloof vallen als hij niet eerst onderzoek gedaan heeft?
God valt niet uit te sluiten maar de bijbelse verhalen kunnen wel gefalsificeerd worden. Zonder de bijbelse verhalen valt er voor de bijbelse Godheid ook weinig meer te vrezen.

[..]

Dus jij gelooft dat God transcendent is, maar dat hij ook naar beneden komt om te kijken hoe een torenbouw vordert? Of dat hij in een wolk komt, om de joden bij te staan tegen de Egyptenaren, of dat hij komt als mens bij Jezus?

En "hoe de bijbel ons dit toont" telt niet.

[..]

Het zijn helemaal geen redenen. Met "hoe de bijbel ons dit toont" kom je niet ver in dit leven, en al helemaal niet op internet. Je kan beter jezelf blokkeren van internet en de gewonnen tijd besteden aan bijbel lezen. Misschien weet je dan ook de oplossing voor de opwarming van de Aarde!

[..]

De bijbel toont helemala niet HOE de profeten en priesters hun boodschappen kregen.

[..]

Zo jammer is dat niet. Join us, en gebruik die andere 95% van je hersenen.

[..]

Waar je van uit gaat maakt niks uit. We kunnen kijken wat er waar is van de bijbel en dat blijkt niet veel te zijn, op de namen na van koningen en volkeren. Tevens blijken er meerdere schrijvers van bepaalde boekwerken te zijn geweest, waar meer dan 300 jaar tussen zat! Daarom noemen ze de bijbel niet voor een propaganda boekwerk. Voor de joodse oorlogsgod.

[..]

Voor jou is het rotzooi, voor mij was het iets heel moois. Zal ik jou eens quoten? "Het leidt de mens niet tot vernietiging maar tot het verkrijgen van hoop op een zeer bijzondere toekomst". EN de theosofie kent niet de uiteindelijke vernietiging van alle ongelovigen! Want die bijzondere toekomst waar jij over spreekt met betrekking tot christendom is er alleen voor het kuddevolk, de volgzame schapen. Daarom vind ik theosofie mooier dan alle christelijke demonities bij elkaar.

Maar dit zegt niks over de waarheid ervan. Van hoop kun je niet eten.

Je begrijpt toch wel dat alles wat jij zegt jouw mening is? Jij hebt nogal veel op met de bijbel, anderen niet.
Eenvoudige vraag: jij onderschrijft dat God niet valt uit te sluiten. Tegelijkertijd doe je net of hij niet bestaat en neem je in feite een gevaarlijk voorschot op een zekerheid die je nooit zult krijgen. Vanwaar trouwens ook dat venijn dat je tentoonspreidt. En hoe is het mogelijk dat je een aanhanger bent/was van Blavatsky. Was dat nadat je je van de God van de bijbel afkeerde en van Jezus niets meer moest hebben?
pi_163954883
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 15:03 schreef Hilarius het volgende:

[..]

Prima toch. Als je het verschil niet wilt zien, hoeft dat ook niet.
Leg eens uit dan wat volgens jou het verschil is?
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163956598
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 18:15 schreef Hexxenbiest het volgende:
--
Omdat niemand meer de bijbel bestudeert. Katholieken bijv. zijn katholiek omdat voorouders dat zijn. Zij willen ook niet weten wat katholiek inhoudt. Ze zetten gewoon de traditie voort.
--
De protestantse arrogantie komt weer naar bovendrijven, de meesten denominaties staan ver af van de coherentie die binnen het katholicisme te vinden is. Het zou beter zijn als niet iedere christen zijn bijbel bestudeert, daar krijg je 101 interpretaties van. Jehovah's getuigen, iglesia ni cristo, quakers, moonies, kimbanguisten, episcopelianen, lutheranen, remonstranten, anabaptisten, baptisten, presbyterianen en ga zo maar door.
pi_163956674
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 15:24 schreef Hilarius het volgende:
[..]
Eenvoudige vraag: jij onderschrijft dat God niet valt uit te sluiten. Tegelijkertijd doe je net of hij niet bestaat en neem je in feite een gevaarlijk voorschot op een zekerheid die je nooit zult krijgen. Vanwaar trouwens ook dat venijn dat je tentoonspreidt. En hoe is het mogelijk dat je een aanhanger bent/was van Blavatsky. Was dat nadat je je van de God van de bijbel afkeerde en van Jezus niets meer moest hebben?
De beschreven god is wel degelijk uit te sluiten. Op het moment dat de beweringen die gedaan worden over dat fenomeen worden weerlegd, dan moet je concluderen dat die god niet bestaat.

Of er een intelligente entiteit is die de oorsprong van alles is valt niet uit te sluiten, maar dat is een heel andere discussie over een heel ander fenomeen. Als je zegt daar geloof ik in, dan is er geen noodzaak om in de bijbel te geloven.

[ Bericht 0% gewijzigd door truthortruth op 23-07-2016 16:59:27 ]
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zaterdag 23 juli 2016 @ 21:19:01 #50
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163962334
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 15:03 schreef Hilarius het volgende:

[..]

Prima toch. Als je het verschil niet wilt zien, hoeft dat ook niet.
Wou je de relatie tussen die opstandingsverhalen ontkennen?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 21:25:37 #51
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163962516
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 15:24 schreef Hilarius het volgende:
Eenvoudige vraag: jij onderschrijft dat God niet valt uit te sluiten. Tegelijkertijd doe je net of hij niet bestaat.
Wat is daar vreemd aan? Ik denk precies hetzelfde. Je kunt niet bewijzen dat er geen God bestaat. Toch geloof ik niet in de god van de bijbel.Om exact dezelfde reden als Berjan.

Ik heb me ook niet van hem afgekeerd, zoals jij zegt. Om je ergens van af te keren moet je het bestaan ervan erkennen. Ik geloof dat er geen god bestaat en kan me daar dus ook niet van afkeren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:52 schreef truthortruth het volgende:
Op het moment dat de beweringen die gedaan worden over dat fenomeen worden weerlegd, dan moet je concluderen dat die god niet bestaat.

Precies! Als de God van de bijbel bestaat dan moet alles naadloos in elkaar vallen en zal het archeologische bewijs overdonderend zijn. ^O^
pi_163991474
ik mis god als jezus echt was zou hiuj me nu helpen maar ik zit hiet re lijden als ee ngek.
pi_163992155
Jezus verdoimme waar ben je ik heb je nodig waar bne je JEzus je stierf ana het kruis maar ze mij nu ik sterf ook aan het kruis bijna waar ben je om mij te rddden?
pi_163992158
Dpede;zal ;loekie iedereen er is geen Jezus.
pi_163992164
Laat mij opstaan zoals LAzarus opstond geef mij het leven dat nodig is.
pi_163992407
Sterkte Argo..
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  maandag 25 juli 2016 @ 10:53:27 #57
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163994310
quote:
11s.gif Op maandag 25 juli 2016 02:48 schreef Argo het volgende:
ik mis god als jezus echt was zou hiuj me nu helpen maar ik zit hiet re lijden als ee ngek.
Wat heb jij gesnoven?
  maandag 25 juli 2016 @ 10:55:18 #58
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163994339
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:48 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

De protestantse arrogantie komt weer naar bovendrijven, de meesten denominaties staan ver af van de coherentie die binnen het katholicisme te vinden is. Het zou beter zijn als niet iedere christen zijn bijbel bestudeert, daar krijg je 101 interpretaties van. Jehovah's getuigen, iglesia ni cristo, quakers, moonies, kimbanguisten, episcopelianen, lutheranen, remonstranten, anabaptisten, baptisten, presbyterianen en ga zo maar door.
Waarom zou God Zijn woord zo vaag formuleren dat er evenveel interpretaties als mensen mogelijk zijn?
  maandag 25 juli 2016 @ 10:56:46 #59
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163994354
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 15:24 schreef Hilarius het volgende:

[..]

Eenvoudige vraag: jij onderschrijft dat God niet valt uit te sluiten. Tegelijkertijd doe je net of hij niet bestaat en neem je in feite een gevaarlijk voorschot op een zekerheid die je nooit zult krijgen. Vanwaar trouwens ook dat venijn dat je tentoonspreidt. En hoe is het mogelijk dat je een aanhanger bent/was van Blavatsky. Was dat nadat je je van de God van de bijbel afkeerde en van Jezus niets meer moest hebben?
Is het dan geen gevaarlijk voorschot om te doen alsof een god wel bestaat?
pi_163996231
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 10:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat heb jij gesnoven?
Meer gedronken, mijn excuses...

Leffe bruin, bokma jenever en Glent Grant met een beetje Malibu af en toe.
pi_163997312
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 10:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom zou God Zijn woord zo vaag formuleren dat er evenveel interpretaties als mensen mogelijk zijn?
De Bijbel is mensenwerk. Voor de christenen is het wel duidelijk dat deze goddelijk geïnspireerd is. Hier is een groot verschil bij met moslims die menen dat de Koran rechtstreeks van God komt. Het ligt in de aard van mensen om zaken op hun eigen manier te interpreteren vanuit hun eigen referentiekader, zeker in een groot boekwerk zoals de Bijbel. Jij komt met een probleemstelling aanzetten die ik niet als probleem erken. Doordat veel protestanten de Bijbel lezen aan de hand van een van de sola's, de sola scriptura, krijg je radicale andere interpretaties. De katholieken, Oosters-orthodoxen, Oriëntaals-orthodoxen en de Assyrische Kerk lijken qua interpretatie veel op elkaar. Het is pas bij de protestanten zo'n 1500 jaar later dat het normaal begint te worden dat er zo ontzettend veel verschillende interpretaties komen die we vandaag de dag kennen, ze verwerpen de gehele traditie maar behouden wel het boekwerk. Dan is het geen wonder dat er radicaal andere interpretaties komen.
pi_163997473
@Argo, je zit in een flinke geloofscrisis, dit heeft mogelijkerwijs ook te maken met de omstandigheden waar je mij over vertelde. Ik hoop en wens je veel sterkte toe in deze turbulente tijd. Moge je uitkomen met een einde aan de twijfel. Of dit nu een versterkte overtuiging met zich meebrengt of juist een bevestiging in je huidige denken. Toch denk ik dat je beter terecht kan in het andere forum wat ik ooit aan je vermeld heb, aangezien men daar meer toegespitst is hierop. Denk dat je daar meer zinnige antwoorden zult treffen van beide kanten. ;)
pi_163999809
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 13:25 schreef TserrofEnoch het volgende:
De Bijbel is mensenwerk. Voor de christenen is het wel duidelijk dat deze goddelijk geïnspireerd is. Hier is een groot verschil bij met moslims die menen dat de Koran rechtstreeks van God komt.
De Koran is niet door Allah, maar door de engel Gabriël ( Djibriel ) gedicteerd en komt voor in Boek Daniël en het evangelie volgens Lukas.
pi_164001185
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 15:18 schreef ATON het volgende:

[..]

De Koran is niet door Allah, maar door de engel Gabriël ( Djibriel ) gedicteerd en komt voor in Boek Daniël en het evangelie volgens Lukas.
Maar dan is Allah de zender, met Gabriël als het middel om de boodschap aan de profeet te brengen.
pi_164001249
quote:
11s.gif Op maandag 25 juli 2016 04:29 schreef Argo het volgende:
Jezus verdoimme waar ben je ik heb je nodig waar bne je JEzus je stierf ana het kruis maar ze mij nu ik sterf ook aan het kruis bijna waar ben je om mij te rddden?
Jezus zijt met u..
pi_164001392
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:16 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Maar dan is Allah de zender, met Gabriël als het middel om de boodschap aan de profeet te brengen.
Maar dan is JHWH de zender, met de profeten als middel om de boodschap te brengen. 8-)
pi_164001627
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:27 schreef ATON het volgende:

[..]

Maar dan is JHWH de zender, met de profeten als middel om de boodschap te brengen. 8-)
Die overtuiging mag je hebben, maar dat is wel een minderheid die er zo over denkt.
Meesten zien het als door God geïnspireerd en zien geen boekwerk dat 1 op 1 van God afkomt.
Een belangrijk verschil met de meesten moslims.
pi_164002299
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:36 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Die overtuiging mag je hebben, maar dat is wel een minderheid die er zo over denkt.
Meesten zien het als door God geïnspireerd en zien geen boekwerk dat 1 op 1 van God afkomt.
Een belangrijk verschil met de meesten moslims.
Conclusie : De meesten dwalen.
pi_164002351
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:16 schreef ATON het volgende:

[..]

Conclusie : De meesten dwalen.
Licht aub beter toe wat je hier nu wilt zeggen.
pi_164002875
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:20 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Licht aub beter toe wat je hier nu wilt zeggen.
Heb ik reeds gedaan. Jouw bewering is onjuist.
  maandag 25 juli 2016 @ 18:07:39 #71
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164003111
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:36 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Die overtuiging mag je hebben, maar dat is wel een minderheid die er zo over denkt.
Meesten zien het als door God geïnspireerd en zien geen boekwerk dat 1 op 1 van God afkomt.
Een belangrijk verschil met de meesten moslims.
sommige boeken waar geen twijfel mag bestaan, zijn woord voor woord gedicteerd door JHWH, zoals de wetboeken, d8 ik
pi_164003477
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:54 schreef ATON het volgende:

[..]

Heb ik reeds gedaan. Jouw bewering is onjuist.
|:(
ATON praten met jou is een vermoeiende bezigheid. Als je simpele dingen als toelichten waar je het nu over hebt te veel gevraagd vindt, lijkt het mij beter dat wij dit gesprek hier stoppen.
pi_164003866
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 18:27 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

|:(
ATON praten met jou is een vermoeiende bezigheid. Als je simpele dingen als toelichten waar je het nu over hebt te veel gevraagd vindt, lijkt het mij beter dat wij dit gesprek hier stoppen.
Zie # 63 en 66. Wat is daar moeilijk begrijpen aan ? Moet ik het spellen ?
pi_164004404
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 18:44 schreef ATON het volgende:

[..]

Zie # 63 en 66. Wat is daar moeilijk begrijpen aan ? Moet ik het spellen ?
#63
De Koran is niet door Allah, maar door de engel Gabriël ( Djibriel ) gedicteerd en komt voor in Boek Daniël en het evangelie volgens Lukas.

#66
Maar dan is JHWH de zender, met de profeten als middel om de boodschap te brengen.

#68
Conclusie : De meesten dwalen.

Geen idee waar je verder naar toe wilt. Het doet mij eraan denken dat jij revelatie door een Engel rechtstreeks op schrift gelijk stelt aan een boek dat samengesteld is en tot stand gekomen is door goddelijke inspiratie. Ik zie dit als twee zeer verschillende manieren van totstandkoming. Bij de een is het duidelijk dat God de zender is en Gabriël de wijze waarop dit gebeurde, bij de ander is deze relatie veel indirecter aanwezig. Natuurlijk geloven ook christenen dat hun boek door God geïnspireerd is maar niet zo direct zoals moslims bij de Koran menen.

Vervolgens zeg je iets over dat de meesten dwalen. Waarover heb je het dan? De meeste christenen? De meeste moslims? Mensen in het algemeen? Het lijkt een compleet arbitraire uitspraak waar ik niets mee kan.

Misschien kun jij minder goed je intentie overbrengen als dat jij denkt en dat heeft denk ik ook te maken met de houding die je hebt tijdens discussies. De discussie wil ik van mijn kant dan ook stoppen want uiteindelijk gaan we het dan hebben over waarom het een wel duidelijk was, of waarom de ander het niet begrijpt of gaan we het over begrijpend lezen hebben. In ieder geval zal het niet meer over het onderwerp gaan.

Als je iets anders met je berichten wilde zeggen, zeg het dan gewoon en maak geen discussie ervan om te achterhalen wat je bedoeld. Ik kan niet in jouw hoofd kijken.
pi_164004976
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 18:07 schreef Manke het volgende:

[..]

sommige boeken waar geen twijfel mag bestaan, zijn woord voor woord gedicteerd door JHWH, zoals de wetboeken, d8 ik
Geloof jij zonder twijfel dat Abraham en Mozes historische personen waren? Heb er weinig moeite mee om de schriften goddelijke geïnspireerd te noemen verder. De teksten kunnen heel waardevol zijn zonder daadwerkelijk overeen te komen met de historische realiteit.

Abraham is een verhaal afkomstig uit de prehistorische mondelinge overleveringen die in verschillende varianten zijn vorm kreeg is mijn huidige overtuiging. Ook Mozes lijkt mij niet een bestaand historisch figuur.
pi_164005122
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:06 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

#63
De Koran is niet door Allah, maar door de engel Gabriël ( Djibriel ) gedicteerd en komt voor in Boek Daniël en het evangelie volgens Lukas.

#66
Maar dan is JHWH de zender, met de profeten als middel om de boodschap te brengen.

#68
Conclusie : De meesten dwalen.

Geen idee waar je verder naar toe wilt. Het doet mij eraan denken dat jij revelatie door een Engel rechtstreeks op schrift gelijk stelt aan een boek dat samengesteld is en tot stand gekomen is door goddelijke inspiratie. Ik zie dit als twee zeer verschillende manieren van totstandkoming. Bij de een is het duidelijk dat God de zender is en Gabriël de wijze waarop dit gebeurde, bij de ander is deze relatie veel indirecter aanwezig. Natuurlijk geloven ook christenen dat hun boek door God geïnspireerd is maar niet zo direct zoals moslims bij de Koran menen.

Vervolgens zeg je iets over dat de meesten dwalen. Waarover heb je het dan? De meeste christenen? De meeste moslims? Mensen in het algemeen? Het lijkt een compleet arbitraire uitspraak waar ik niets mee kan.

Misschien kun jij minder goed je intentie overbrengen als dat jij denkt en dat heeft denk ik ook te maken met de houding die je hebt tijdens discussies. De discussie wil ik van mijn kant dan ook stoppen want uiteindelijk gaan we het dan hebben over waarom het een wel duidelijk was, of waarom de ander het niet begrijpt of gaan we het over begrijpend lezen hebben. In ieder geval zal het niet meer over het onderwerp gaan.

Als je iets anders met je berichten wilde zeggen, zeg het dan gewoon en maak geen discussie ervan om te achterhalen wat je bedoeld. Ik kan niet in jouw hoofd kijken.
^O^ ^O^
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_164005503
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:06 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

#63
De Koran is niet door Allah, maar door de engel Gabriël ( Djibriel ) gedicteerd en komt voor in Boek Daniël en het evangelie volgens Lukas.

#66
Maar dan is JHWH de zender, met de profeten als middel om de boodschap te brengen.

#68
Conclusie : De meesten dwalen.

Geen idee waar je verder naar toe wilt. Het doet mij eraan denken dat jij revelatie door een Engel rechtstreeks op schrift gelijk stelt aan een boek dat samengesteld is en tot stand gekomen is door goddelijke inspiratie. Ik zie dit als twee zeer verschillende manieren van totstandkoming. Bij de een is het duidelijk dat God de zender is en Gabriël de wijze waarop dit gebeurde, bij de ander is deze relatie veel indirecter aanwezig. Natuurlijk geloven ook christenen dat hun boek door God geïnspireerd is maar niet zo direct zoals moslims bij de Koran menen.
Wat is directer : 1- God naar profeet of 2- Allah naar engel naar profeet.

quote:
Vervolgens zeg je iets over dat de meesten dwalen. Waarover heb je het dan? De meeste christenen? De meeste moslims? Mensen in het algemeen? Het lijkt een compleet arbitraire uitspraak waar ik niets mee kan.
In dit geval de moslims als die denken dat de boodschap rechtstreeks van Allah komt. En er is nog een bijkomende drempel. Mohammed heeft deze boodschap door derden laten opschrijven, terwijl de joodse profeten dit zelf gedaan hebben.

quote:
Misschien kun jij minder goed je intentie overbrengen als dat jij denkt en dat heeft denk ik ook te maken met de houding die je hebt tijdens discussies.
Misschien komt dit omdat ik er meestal van uit ga dat ik met verstandige mensen te doen heb die data kunnen optellen.
quote:
De discussie wil ik van mijn kant dan ook stoppen want uiteindelijk gaan we het dan hebben over waarom het een wel duidelijk was, of waarom de ander het niet begrijpt of gaan we het over begrijpend lezen hebben. In ieder geval zal het niet meer over het onderwerp gaan.
Ben er alvast niet treurig om hoor.
pi_164005583
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:52 schreef ATON het volgende:
Ben er alvast niet treurig om hoor.
Fijn!
pi_164005980
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 15:27 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Leg eens uit dan wat volgens jou het verschil is?
De meeste opstandingsverhalen zoals aangehaald hangen samen met de natuur. Ghanesh krijgt een olifantenkop aangemeten. Wat de Noorse sage betreft wordt er op de website gesteld dat het opstandingsverhaal mogelijk afgekeken is van het NT dat al voor het op schrift stellen van de Edda gemeengoed was in het noorden. Er is één geval - Krishna - waar wat overeenkomsten zouden zijn - volgens de website. Maar dan wordt er tevens gesproken over Krishna's strijd met draken e.d. Deze verhalen kunnen de vergelijking met het opstandingsverhaal van Jezus niet doorstaan. Het gaat om heel andere dingen. En als je eerlijk bent weet jij dat ook.
pi_164006228
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:52 schreef truthortruth het volgende:

[..]

[quote]De beschreven god is wel degelijk uit te sluiten. Op het moment dat de beweringen die gedaan worden over dat fenomeen worden weerlegd, dan moet je concluderen dat die god niet bestaat.
Is dat inmiddels al gelukt?

quote:
Of er een intelligente entiteit is die de oorsprong van alles is valt niet uit te sluiten, maar dat is een heel andere discussie over een heel ander fenomeen. Als je zegt daar geloof ik in, dan is er geen noodzaak om in de bijbel te geloven.
Die 'entiteit' heeft zich kenbaar gemaakt en de bijbel is daar het verslag van.
pi_164006336
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 21:19 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wou je de relatie tussen die opstandingsverhalen ontkennen?
Ja.
pi_164006455
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 21:25 schreef hoatzin het volgende:

[..]

{quote]Wat is daar vreemd aan? Ik denk precies hetzelfde. Je kunt niet bewijzen dat er geen God bestaat. Toch geloof ik niet in de god van de bijbel.Om exact dezelfde reden als Berjan.
Ik heb me ook niet van hem afgekeerd, zoals jij zegt. Om je ergens van af te keren moet je het bestaan ervan erkennen. Ik geloof dat er geen god bestaat en kan me daar dus ook niet van afkeren.
Het verschil tussen jou en Berjan is dat jij nooit christen bent geweest.

[..]

quote:
Precies! Als de God van de bijbel bestaat dan moet alles naadloos in elkaar vallen en zal het archeologische bewijs overdonderend zijn. ^O^
Zie het antwoord dat ik truthortruth heb gegeven.
pi_164006494
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 20:22 schreef Hilarius het volgende:
Is dat inmiddels al gelukt?
Ja, voor heel veel dingen in de bijbel is dat gelukt. Volgens mij heb je het zelf ook al over de onvolkomenheden gehad..
quote:
Die 'entiteit' heeft zich kenbaar gemaakt en de bijbel is daar het verslag van.
Dan zou het verslag 100% moeten kloppen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_164006497
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 10:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is het dan geen gevaarlijk voorschot om te doen alsof een god wel bestaat?
Nee, niet als we het over de God van de bijbel hebben.
pi_164006862
Het gaat er niet om of hij bestaat, maar om wie hij is.
Moet je blind achter hem aanwandelen omdat hij de schepper is en almachtig?

Als je niet van hem houd zal hij je voor eeuwig helse pijn laten lijden bij de door hem geschapen Satan, zoveel houd hij dus van ons!
En als het hem niet bevalt moord hij honderden miljoenen mensen gewoon uit omdat hij boos is.
Hitler en Napoleon mogen niet eens in zijn schaduw staan wat dit betreft.
Hij is gewoon een super dictator die je geen keuze laat.
Of voor eeuwig branden in de hel of hem voor 100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000jaar aanbidden in de hemel.
Het ergste vind ik nog dat hij al voor het schapen van de Aarde al wist wat voor een grote mislukking de mensheid zou worden en vele van zijn kinderen helse pijn zouden gaan lijden.

Ik laat mij niet leiden (lijden) door angst.


Maar ik zal wel weer beledigend zijn, maar als ik uitspreek dat ik in buitenaards bezoek geloof lachen de christenen mij in mijn gezicht uit en laten ze mij niet in mijn waarde.
Dat is vaak voorgekomen.
En ik mag niet echt kritisch zijn over hun sprookjesboek, want dan beledig ik ze!

[ Bericht 7% gewijzigd door bert888 op 25-07-2016 21:07:03 ]
pi_164008608
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 20:49 schreef bert888 het volgende:
Het gaat er niet om of hij bestaat, maar om wie hij is.
Moet je blind achter hem aanwandelen omdat hij de schepper is en almachtig?

Als je niet van hem houd zal hij je voor eeuwig helse pijn laten lijden bij de door hem geschapen Satan, zoveel houd hij dus van ons!
En als het hem niet bevalt moord hij honderden miljoenen mensen gewoon uit omdat hij boos is.
Hitler en Napoleon mogen niet eens in zijn schaduw staan wat dit betreft.
Hij is gewoon een super dictator die je geen keuze laat.
Of voor eeuwig branden in de hel of hem voor 100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000jaar aanbidden in de hemel.
Het ergste vind ik nog dat hij al voor het schapen van de Aarde al wist wat voor een grote mislukking de mensheid zou worden en vele van zijn kinderen helse pijn zouden gaan lijden.

Ik laat mij niet leiden (lijden) door angst.


Maar ik zal wel weer beledigend zijn, maar als ik uitspreek dat ik in buitenaards bezoek geloof lachen de christenen mij in mijn gezicht uit en laten ze mij niet in mijn waarde.
Dat is vaak voorgekomen.
En ik mag niet echt kritisch zijn over hun sprookjesboek, want dan beledig ik ze!
Je bent niet beledigend, maar je hebt wel een heeeeeeeeeeeeeeeel verkeerd beeld van God.
-Je moet niet blind achter hem aanwandelen, je moet hem eerst leren kennen.
-Als je niet van hem houdt, gaat hij je niet laten lijden. Wanneer je dood bent ga je niks meer weten. Je gaat gewoon voor eeuwig slapen.
-Hij moordf 100 miljoen mensen omdat hij boos is? Wanneer is dat gebeurd?
-Waarom denk je dat hij al wist dat de mensheid een mislukking zou worden?
-En er is ook geen reden tot angst. Hij gaat je geen pijn doen, al hou je niet van hem.
-En je gelooft wel in bezoeken van buitenaardse wezens? Hoe komt dat?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2016 21:54:13 ]
pi_164009576
Hij moordf 100 miljoen mensen omdat hij boos is? Wanneer is dat gebeurd?


Ik zou zeggen lees de bijbel is.

Het verhaal van Mozes en Noach.
Hij dood daar massaal mensen waaronder ook veel kinderen.

Er zo zijn er nog veel meer voorbeelden uit het sprookjesboek .
Alles duid op een dictator.
pi_164010033
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 21:52 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Je bent niet beledigend, maar je hebt wel een heeeeeeeeeeeeeeeel verkeerd beeld van God.
-Je moet niet blind achter hem aanwandelen, je moet hem eerst leren kennen.
-Als je niet van hem houdt, gaat hij je niet laten lijden. Wanneer je dood bent ga je niks meer weten. Je gaat gewoon voor eeuwig slapen.
-Hij moordf 100 miljoen mensen omdat hij boos is? Wanneer is dat gebeurd?
-Waarom denk je dat hij al wist dat de mensheid een mislukking zou worden?
-En er is ook geen reden tot angst. Hij gaat je geen pijn doen, al hou je niet van hem.
-En je gelooft wel in bezoeken van buitenaardse wezens? Hoe komt dat?
Eh dat is Jehova Getuigen prediking, echte christenen gaan na hun dood gelijk naar de hemel, JG's en atheisten gaan gewoon dood. Bij de JG's gaan op het einde der tijden alleen 144000 joden naar de hemel, alleen denken de JG's dat zij die joden zijn.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_164010487
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 20:12 schreef Hilarius het volgende:

[..]

De meeste opstandingsverhalen zoals aangehaald hangen samen met de natuur. Ghanesh krijgt een olifantenkop aangemeten. Wat de Noorse sage betreft wordt er op de website gesteld dat het opstandingsverhaal mogelijk afgekeken is van het NT dat al voor het op schrift stellen van de Edda gemeengoed was in het noorden. Er is één geval - Krishna - waar wat overeenkomsten zouden zijn - volgens de website. Maar dan wordt er tevens gesproken over Krishna's strijd met draken e.d. Deze verhalen kunnen de vergelijking met het opstandingsverhaal van Jezus niet doorstaan. Het gaat om heel andere dingen. En als je eerlijk bent weet jij dat ook.
Ghanesh leed aan elefantiasis en is voor zijn lijden door de goden beloond, klinkt heel christelijk nietwaar?

Waarschuwing, schokkend plaatje van elefantiasis:
http://i.imgur.com/Yy4pm4f.jpg
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  maandag 25 juli 2016 @ 23:43:32 #90
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_164011863
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 20:49 schreef bert888 het volgende:

Maar ik zal wel weer beledigend zijn, maar als ik uitspreek dat ik in buitenaards bezoek geloof lachen de christenen mij in mijn gezicht uit en laten ze mij niet in mijn waarde.
Dat is vaak voorgekomen.
En ik mag niet echt kritisch zijn over hun sprookjesboek, want dan beledig ik ze!
Op het woord buitenaards wezen kleeft een vloek. Het wordt toch al snel geassocieerd met Hollywood achtige karakters. Ik noem het altijd maar de bezoekers van boven die met hen voertuigen op aarde kwamen. Daarbij geef ik voorbeelden zoals het bezoek van engelen aan Lot of het gevecht tussen God en Jacob of het hemelse voertuig dat op aarde landde in het boek Ezechiel. En zo zijn er nog 10-tallen, zo niet 100-en voorbeelden in de bijbel te vinden die je in zou kunnen zetten in het dialoog met je gesprekspartner.
Maar dan nog zal niet iedereen je serieus nemen. Het blijkt moeilijk te zijn voor veel christenen objectief te lezen.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  maandag 25 juli 2016 @ 23:43:49 #91
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_164011867
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 20:35 schreef Hilarius het volgende:

[..]

Nee, niet als we het over de God van de bijbel hebben.
Kun je ook even uitleggen waarom niet? En wat nou als we het bestaan van een andere god aannemen?
pi_164014223
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 23:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kun je ook even uitleggen waarom niet? En wat nou als we het bestaan van een andere god aannemen?
De bijbel doet niet moeilijk over het bestaan van andere goden. paulus en de onbekende god en elia's vuurwedstrijd bijvoorbeeld.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  dinsdag 26 juli 2016 @ 08:47:23 #93
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164014873
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 20:33 schreef Hilarius het volgende:

[..]

Het verschil tussen jou en Berjan is dat jij nooit christen bent geweest.
Zwaar christelijk gereformeerd opgevoed, catechesaties en belijdenis. Ik ken de ins en de outs.
quote:
Zie het antwoord dat ik truthortruth heb gegeven.
Ik zie daar helemaal geen antwoord op. Je staat met je mond vol tanden. De geschiedenis van Israël vóór koning Josia is grotendeels uit de duim gezogen. De geschiedenis ná Josia is redelijk accuraat, zij het (heel) sterk gekleurd.

[ Bericht 12% gewijzigd door hoatzin op 26-07-2016 08:54:49 ]
  dinsdag 26 juli 2016 @ 09:02:35 #94
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164014988
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 22:43 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

echte christenen gaan na hun dood gelijk naar de
Nou..dat denken ze wel vaak maar waar staat dat eigenlijk? Floep in de hemel na de dood. En bij de dag des oordeels dan? Moeten ze dan eerst weer in hun graf kruipen om er daarna weer uit te komen? Of liggen alleen de ongelovigen nog in hun graf?

Net zo iets als Jezus? Die na zijn dood in het paradijs was (met de misdadiger naast hem) en daarna weer naar de aarde terugkeerde, het graf binnen ging om eerst op te staan en daarna nog wat rond te spoken?
pi_164015191
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 09:02 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Nou..dat denken ze wel vaak maar waar staat dat eigenlijk? Floep in de hemel na de dood. En bij de dag des oordeels dan? Moeten ze dan eerst weer in hun graf kruipen om er daarna weer uit te komen? Of liggen alleen de ongelovigen nog in hun graf?

Net zo iets als Jezus? Die na zijn dood in het paradijs was (met de misdadiger naast hem) en daarna weer naar de aarde terugkeerde, het graf binnen ging om eerst op te staan en daarna nog wat rond te spoken?
:D De wegen van god zijn ondoorgrondelijk. 8-)
pi_164015809
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 09:21 schreef ATON het volgende:

[..]

:D De wegen van god zijn ondoorgrondelijk. 8-)
Dat hoor je de christen ook altijd zeggen als ze het ff niet begrijpen.
pi_164015824
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 10:09 schreef bert888 het volgende:

[..]

Dat hoor je de christen ook altijd zeggen als ze het ff niet begrijpen.
:D Dat was de bedoeling.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 11:20:46 #98
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164017176
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 09:02 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Nou..dat denken ze wel vaak maar waar staat dat eigenlijk? Floep in de hemel na de dood. En bij de dag des oordeels dan? Moeten ze dan eerst weer in hun graf kruipen om er daarna weer uit te komen? Of liggen alleen de ongelovigen nog in hun graf?

Net zo iets als Jezus? Die na zijn dood in het paradijs was (met de misdadiger naast hem) en daarna weer naar de aarde terugkeerde, het graf binnen ging om eerst op te staan en daarna nog wat rond te spoken?
eerst gaat de geest naar God of naar hades wie niet geloofd heeft, en bij het laatste oordeel krijgt iedereen z'n lichaam hersteld terug.
http://www.gotquestions.org/what-happens-death.html
pi_164017611
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 11:20 schreef Manke het volgende:

[..]

eerst gaat de geest naar God of naar hades wie niet geloofd heeft, en bij het laatste oordeel krijgt iedereen z'n lichaam hersteld terug.
http://www.gotquestions.org/what-happens-death.html
Zoals ze geboren zijn of zoals ze gestorven zijn ? 't Zal hier dan wel bakske vol zijn mijn gedacht.
pi_164017641
[quote]0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 11:40 schreef ATON het volgende:

dubbel
  dinsdag 26 juli 2016 @ 11:44:52 #101
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164017705
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 11:40 schreef ATON het volgende:

[..]

Zoals ze geboren zijn of zoals ze gestorven zijn ? 't Zal hier dan wel bakske vol zijn mijn gedacht.
goeie ja, geen idee.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 13:10:31 #102
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164019769
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 11:20 schreef Manke het volgende:

[..]

eerst gaat de geest naar God of naar hades wie niet geloofd heeft, en bij het laatste oordeel krijgt iedereen z'n lichaam hersteld terug.
http://www.gotquestions.org/what-happens-death.html
En waar staat dat precies in de bijbel?
  dinsdag 26 juli 2016 @ 13:12:21 #103
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164019819
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 11:44 schreef Manke het volgende:

[..]

goeie ja, geen idee.
Dus als je dood geboren bent blijf je een soort van foetus? Of krijg je een volwassen lichaam en hoe oud is dat dan?

vragen vragen vragen...en geen antwoorden...

[ Bericht 5% gewijzigd door hoatzin op 26-07-2016 13:27:20 ]
pi_164021794
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 13:12 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dus als je dood geboren bent blijf je een soort van foetus? Of krijg je een volwassen lichaam en hoe oud is dat dan?

vragen vragen vragen...en geen antwoorden...
Ik denk dat je daar zou struikelen over de foetussen, baby's en peuters. Zal ook lekker fris ruiken met al die ontlasting op de grond. Of is daar aan gedacht?
  dinsdag 26 juli 2016 @ 15:51:35 #105
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164022949
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 13:10 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En waar staat dat precies in de bijbel?
in de link staan alle bijbelreferenties, daarom plaats ik het :P
  dinsdag 26 juli 2016 @ 15:52:59 #106
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164022978
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 13:12 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dus als je dood geboren bent blijf je een soort van foetus? Of krijg je een volwassen lichaam en hoe oud is dat dan?

vragen vragen vragen...en geen antwoorden...
no one knows. Toen Jesus zijn nieuwe lichaam gekregen had na zijn opstanding, herkende niemand hem.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 15:57:27 #107
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164023057
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 14:53 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar zou struikelen over de foetussen, baby's en peuters. Zal ook lekker fris ruiken met al die ontlasting op de grond. Of is daar aan gedacht?
Wat zouden ze dan eten daar? Ik denk niets, want eten betekent dat er "iets" dood moet en dat kan niet in de hemel he?

In de hemel is dus geen bier, daarom.... .... ... ... !
  dinsdag 26 juli 2016 @ 15:58:13 #108
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164023070
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:52 schreef Manke het volgende:

[..]

no one knows. Toen Jesus zijn nieuwe lichaam gekregen had na zijn opstanding, herkende niemand hem.
Nochtans was het niet compleet, er zaten gaten in zijn handen....

Enne...wat is er met zijn oude lichaam gebeurd? Toch begraven net zoals (o.a.) Aton beweert?

Volgens de chr geloofsbelijdenis is Jezus na zijn dood (niet er vóór) nedergedaald ter helle. Vreemd omdat hij zelf zei dat hij (vandaag nog) in het paradijs zou zijn...

Dus: dood > in het paradijs > naar de hel hel > terug in het graf om op te staan > poosje rondspoken > hemelvaart... Hij had het maar druk die anderhalve dag... :D

[ Bericht 11% gewijzigd door hoatzin op 26-07-2016 16:07:24 ]
pi_164023113
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:57 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wat zouden ze dan eten daar? Ik denk niets, want eten betekent dat er "iets" dood moet en dat kan niet in de hemel he?

In de hemel is dus geen bier, daarom.... .... ... ... !
Waarom vergelijk je het met het leven op aarde? Waar is je fantasie?
pi_164023120
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:57 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wat zouden ze dan eten daar? Ik denk niets, want eten betekent dat er "iets" dood moet en dat kan niet in de hemel he?

In de hemel is dus geen bier, daarom.... .... ... ... !
Zou lekker zijn. Leef je oneindig lang met een zwaar honger gevoel aangezien je darmen gewoon intact zijn.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 16:11:30 #111
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164023382
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 16:00 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Waarom vergelijk je het met het leven op aarde? Waar is je fantasie?
Doe ik maar ik kom er niet uit...

Geen eten en drinken. Geen zee om in te zwemmen, dus ook geen rivieren of plassen of sloten... Slapen zal er ook wel niet inzitten want waarom zou je slapen als het niet donker wordt?

Alleen God loven en prijzen. En dat eeuwig.....

Sjonge wat ben ik blij dat ik niet geloof.

De gedachte aan de dood is voor mij een troostend vooruitzicht .

vertel eens Hexxje, wat is jouw fantasie van de hemel?
pi_164023576
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 16:11 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Doe ik maar ik kom er niet uit...

Geen eten en drinken. Geen zee om in te zwemmen, dus ook geen rivieren of plassen of sloten... Slapen zal er ook wel niet inzitten want waarom zou je slapen als het niet donker wordt?

Alleen God loven en prijzen. En dat eeuwig.....

Sjonge wat ben ik blij dat ik niet geloof.

De gedachte aan de dood is voor mij een troostend vooruitzicht .

vertel eens Hexxje, wat is jouw fantasie van de hemel?
Ik fantaseer niet over de hemel. Wel de Nieuwe Wereld. Daar zijn zeeën en rivieren en meren en kanalen. Vogels en andere dieren, vredig naast de mensen levend. Geen ziekte, soms wel een klein beetje verdriet wanneer denkende aan de geliefden die dood zijn gebleven. En verder gewoon tevreden....

In dit leven is de dood ook een troostend vooruitzicht...

Oh, en eten en drinken is eigenlijk het plezierigste in het leven (naast slapen), dus die zijn er wel in de Nieuwe Wereld...
  dinsdag 26 juli 2016 @ 16:21:19 #113
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164023638
Waar leeuwen gras eten en slangen stof :)
pi_164023852
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 16:18 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik fantaseer niet over de hemel. Wel de Nieuwe Wereld. Daar zijn zeeën en rivieren en meren en kanalen. Vogels en andere dieren, vredig naast de mensen levend. Geen ziekte, soms wel een klein beetje verdriet wanneer denkende aan de geliefden die dood zijn gebleven. En verder gewoon tevreden....

In dit leven is de dood ook een troostend vooruitzicht...

Oh, en eten en drinken is eigenlijk het plezierigste in het leven (naast slapen), dus die zijn er wel in de Nieuwe Wereld...
Tja, zo zie je maar weer hoe men alles verkocht krijgt, zelfs het meest ridicule verhaaltjes.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 16:32:15 #115
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164023948
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:58 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Nochtans was het niet compleet, er zaten gaten in zijn handen....

Enne...wat is er met zijn oude lichaam gebeurd? Toch begraven net zoals (o.a.) Aton beweert?

Volgens de chr geloofsbelijdenis is Jezus na zijn dood (niet er vóór) nedergedaald ter helle. Vreemd omdat hij zelf zei dat hij (vandaag nog) in het paradijs zou zijn...

Dus: dood > in het paradijs > naar de hel hel > terug in het graf om op te staan > poosje rondspoken > hemelvaart... Hij had het maar druk die anderhalve dag... :D
de wonden blijf je misschien houden, want:
Mat 18:8-9 SV 8 Indien dan uw hand of uw voet u ergert, houwt ze af en werpt ze van u. Het is u beter, tot het leven in te gaan, kreupel of verminkt zijnde, dan twee handen of twee voeten hebbende, in het eeuwige vuur geworpen te worden. 9 En indien uw oog u ergert, trekt het uit, en werpt het van u. Het is u beter, maar één oog hebbende, tot het leven in te gaan, dan twee ogen hebbende, in het helse vuur geworpen te worden.

En over Jezus: (ook al wordt je daar ook niet veel wijzer van)
Joh 20:17 SV Jezus zeide tot haar: Raak Mij niet aan, want Ik ben nog niet opgevaren tot Mijn Vader; maar ga heen tot Mijn broeders, en zeg hun: Ik vare op tot Mijn Vader en uw Vader, en tot Mijn God en uw God.

En:

Hij ging ws naar de hel om het dodenrijk zijn stem te laten horen en de sleutels tot hades van de duivel af te nemen.
pi_164025239
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 16:32 schreef Manke het volgende:
Hij ging ws naar de hel om het dodenrijk zijn stem te laten horen en de sleutels tot hades van de duivel af te nemen.
Manke hoe zie je dit tafereel voor je?

Jezus in een soort aarde met vuur en zwavel met impen en demonen die mensen aan het geselen zijn. En uiteindelijk Jezus die op de Duivel afstapt en letterlijk sleutels van hem afpakt?

Zie jij dit daadwerkelijk als letterlijk? Ik zie het als metaforen.



Anders krijg je meer dit beeld. :P
pi_164025241
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 16:29 schreef ATON het volgende:

[..]

Tja, zo zie je maar weer hoe men alles verkocht krijgt, zelfs het meest ridicule verhaaltjes.
Dat was mijn verhaal. Heb je het gekocht?
pi_164025279
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 16:18 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik fantaseer niet over de hemel. Wel de Nieuwe Wereld. Daar zijn zeeën en rivieren en meren en kanalen. Vogels en andere dieren, vredig naast de mensen levend. Geen ziekte, soms wel een klein beetje verdriet wanneer denkende aan de geliefden die dood zijn gebleven. En verder gewoon tevreden....

In dit leven is de dood ook een troostend vooruitzicht...

Oh, en eten en drinken is eigenlijk het plezierigste in het leven (naast slapen), dus die zijn er wel in de Nieuwe Wereld...
Geloof je trouwens ook dat roofdieren dan gras eten en geen vlees meer?
Alpha kenny one
pi_164025296
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 15:58 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Nochtans was het niet compleet, er zaten gaten in zijn handen....

Enne...wat is er met zijn oude lichaam gebeurd? Toch begraven net zoals (o.a.) Aton beweert?

Volgens de chr geloofsbelijdenis is Jezus na zijn dood (niet er vóór) nedergedaald ter helle. Vreemd omdat hij zelf zei dat hij (vandaag nog) in het paradijs zou zijn...

Dus: dood > in het paradijs > naar de hel hel > terug in het graf om op te staan > poosje rondspoken > hemelvaart... Hij had het maar druk die anderhalve dag... :D
Hemelvaart is 40 dagen na pasen hè
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  dinsdag 26 juli 2016 @ 17:42:11 #120
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164025410
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 16:18 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik fantaseer niet over de hemel. Wel de Nieuwe Wereld. Daar zijn zeeën en rivieren en meren en kanalen.
Openbaring 21:1 :

En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde waren voorbijgegaan, en de zee was niet meer.

Geen zee, dus ook geen rivieren en geen sloten of meren. Ook geen regen, want dat vormt neerslag en dus rivieren.... Vis, schaal- en schelpdieren, waar ik zo zot op ben, zijn niet meer voorhanden.

quote:
Vogels en andere dieren, vredig naast de mensen levend. Geen ziekte, soms wel een klein beetje verdriet wanneer denkende aan de geliefden die dood zijn gebleven.
Waar maak je dat uit op? Welke tekst?
quote:
En verder gewoon tevreden....
Beetje karig voor een paradijs of nieuwe aarde : tevreden. Dat ben ik hier ook.
quote:
In dit leven is de dood ook een troostend vooruitzicht...

Oh, en eten en drinken is eigenlijk het plezierigste in het leven (naast slapen), dus die zijn er wel in de Nieuwe Wereld...
Mja maar dat staat ook nergens.

[ Bericht 5% gewijzigd door hoatzin op 26-07-2016 17:51:18 ]
  dinsdag 26 juli 2016 @ 17:46:13 #121
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164025487
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 16:32 schreef Manke het volgende:
Hij ging ws naar de hel om het dodenrijk zijn stem te laten horen en de sleutels tot hades van de duivel af te nemen.
prachtig gevonden! ^O^ waar haal je't vandaan...

Maar Hades,is een figuur uit de Griekse en Romeinse mythologie.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 17:47:27 #122
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164025512
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 17:34 schreef falling_away het volgende:

[..]

Geloof je trouwens ook dat roofdieren dan gras eten en geen vlees meer?
Ik zie een leeuw al gras proberen te eten met zijn slag- en snijtanden.....LOL _O-

Trouwens : een leeuw éét gras; gras dat door een gazelle is omgezet in geconcentreerde energie: vlees!

[ Bericht 7% gewijzigd door hoatzin op 26-07-2016 17:53:38 ]
  dinsdag 26 juli 2016 @ 17:48:10 #123
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164025522
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 17:36 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Hemelvaart is 40 dagen na pasen hè
Ja, dat is toch een poosje?

Maar inderdaad: als je dit gelooft is hij 2x ter hemel gevaren. Ik keer kort, daarna lang, hééél lang...

[ Bericht 10% gewijzigd door hoatzin op 26-07-2016 17:55:03 ]
  dinsdag 26 juli 2016 @ 17:50:49 #124
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_164025557
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 17:46 schreef hoatzin het volgende:

[..]

prachtig gevonden! ^O^ waar haal je't vandaan...

Maar Hades,is een figuur uit de Griekse en Romeinse mythologie.
Hades was ook een naam van de plaats waar die man de baas was. Waarschijnlijk een Griekse vertaling van het gelijkaardige Joodse concept Sheol of Gehenna.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 18:00:06 #125
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164025734
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 17:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hades was ook een naam van de plaats waar die man de baas was. Waarschijnlijk een Griekse vertaling van het gelijkaardige Joodse concept Sheol of Gehenna.
Eerder andersom, de Griekse mythologie is ouder dan de Thora, en zeker ouder dan "de joden".

Trojaanse oorlog bv: -1184
pi_164025840
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:00 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Eerder andersom, de Griekse mythologie is ouder dan de Thora, en zeker ouder dan "de joden".

Trojaanse oorlog bv: -1184
Dat betwist hij ook niet.
Het woord Hades is gebruikt in de Bijbelvertalingen om over de onderwereld te praten. Als men het dan over Hades heeft, hebben ze het niet over de God Hades.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 18:08:07 #127
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164025905
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 17:46 schreef hoatzin het volgende:

[..]

prachtig gevonden! ^O^ waar haal je't vandaan...

Maar Hades,is een figuur uit de Griekse en Romeinse mythologie.
I know, de Griekse bijbel noemt het dodenrijk ook Hades.


Hiervan haal ik het vandaan:
Op 1:18 En Die leef, en Ik ben dood geweest; en zie, Ik ben levend in alle eeuwigheid. Amen. En Ik heb de sleutels der hel en des doods.

Joh 5:28 Verwondert u daar niet over, want de ure komt, in dewelke allen, die in de graven zijn, Zijn stem zullen horen;


Maar waarschijnlijk klopt dat ook niet helemaal:
http://www.gotquestions.org/keys-to-the-kingdom.html
http://www.gotquestions.org/did-Jesus-go-to-hell.html

Dit had ik ook in het achterhoofd

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Harrowing_of_Hell
pi_164025906
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 17:34 schreef falling_away het volgende:

[..]

Geloof je trouwens ook dat roofdieren dan gras eten en geen vlees meer?
Ik heb daar nooit over nagedacht. Staat het ergens?
  dinsdag 26 juli 2016 @ 18:11:02 #129
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164025971
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:08 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik heb daar nooit over nagedacht. Staat het ergens?
Ja, in menig Wachttoren en aanverwante schriftjes. In vrolijke (Bob Ross) kleuren zie je leeuw en lammetje naast elkaar. En de leeuw moet toch ergens van leven nietwaar?





Herkenbaar?

[ Bericht 6% gewijzigd door hoatzin op 26-07-2016 18:16:24 ]
  dinsdag 26 juli 2016 @ 18:17:51 #130
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164026101
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 17:31 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Manke hoe zie je dit tafereel voor je?

Jezus in een soort aarde met vuur en zwavel met impen en demonen die mensen aan het geselen zijn. En uiteindelijk Jezus die op de Duivel afstapt en letterlijk sleutels van hem afpakt?

Zie jij dit daadwerkelijk als letterlijk? Ik zie het als metaforen.

[ afbeelding ]

Anders krijg je meer dit beeld. :P
Nee, niet zo. Ik weet niet hoe ik het zie.

Dit staat er ook, weet niet of het op hetzelfde neerkomt:
Heb 2:14 Omdat nu die kinderen van vlees en bloed zijn, heeft Hij eveneens daaraan deel gehad om door de dood hem die de macht over de dood had – dat is de duivel – teniet te doen,

Het paradijs is blijkbaar ook hades, het dodenrijk kent twee gedeelten, tot het oordeel:


Luk 16:23-26 23 En ook de rijke man stierf en werd begraven. En toen hij in de hel (hades) zijn ogen opsloeg, waar hij in pijn verkeerde, zag hij Abraham van ver en Lazarus in zijn schoot (pradijs). 24 En hij riep en zei: Vader Abraham, ontferm u over mij en stuur Lazarus naar mij toe en laat hem de top van zijn vinger in het water dopen en mijn tong verkoelen, want ik lijd vreselijk pijn in deze vlam. 25 Abraham echter zei: Kind, herinner u dat u het goede deel ontvangen hebt in uw leven en Lazarus evenzo het kwade. En nu wordt hij vertroost en u lijdt pijn. 26 En bovendien is er tussen ons en u een grote kloof aangebracht, zodat zij die van hier naar u zouden willen gaan, dat niet kunnen en ook zij niet die vandaar naar ons zouden willen gaan.
pi_164026146
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 17:42 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Openbaring 21:1 :

En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde waren voorbijgegaan, en de zee was niet meer.

Geen zee, dus ook geen rivieren en geen sloten of meren. Ook geen regen, want dat vormt neerslag en dus rivieren.... Vis, schaal- en schelpdieren, waar ik zo zot op ben, zijn niet meer voorhanden.

Ik ben ook dol op vis en zeevruchten!! Zaterdag in Rotterdam een halve kreeft gegeten. OMG!! :9~
(in Fr. is niet te vinden)..

"De zee was niet meer" slaat vast op iets anders. Zonder water geen pret..
quote:
[..]

Waar maak je dat uit op? Welke tekst?
Dat moet ik opzoeken. (verbaast me dat je het niet kent)
Maar het is deels fantasie, he.
quote:
[..]

Beetje karig voor een paradijs of nieuwe aarde : tevreden. Dat ben ik hier ook.
Tjaaa... Mijn huidige verstand kan méér niet vatten..
quote:
[..]

Mja maar dat staat ook nergens.
Fantasie. Duh.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 18:20:37 #132
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164026178
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:08 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik heb daar nooit over nagedacht. Staat het ergens?
Jes 65:25 De wolf en het lam zullen te zamen weiden, en de leeuw zal stro eten als een rund, en stof zal de spijze der slang zijn; zij zullen geen kwaad doen noch verderven op Mijn gansen heiligen berg, zegt de HEERE.
pi_164026247
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:11 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ja, in menig Wachttoren en aanverwante schriftjes. In vrolijke (Bob Ross) kleuren zie je leeuw en lammetje naast elkaar. En de leeuw moet toch ergens van leven nietwaar?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Herkenbaar?
Hm.
Het zegt niet dat het dan gras gaat eten. En als we moeten uitgaan van jouw fantasie is er geen eten en drinken..

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:20 schreef Manke het volgende:

[..]

Jes 65:25 De wolf en het lam zullen te zamen weiden, en de leeuw zal stro eten als een rund, en stof zal de spijze der slang zijn; zij zullen geen kwaad doen noch verderven op Mijn gansen heiligen berg, zegt de HEERE.
Ooh ja.
Sinds ik zo actief niet meer ben vergeet ik grote stukken.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2016 18:26:05 ]
  dinsdag 26 juli 2016 @ 18:25:21 #134
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164026296
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:19 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik ben ook dol op vis en zeevruchten!! Zaterdag in Rotterdam een halve kreeft gegeten. OMG!! :9~
(in Fr. is niet te vinden)..
Langoustines en een heerlijke bisq hier afgelopen weekend...

Maar langoustines zijn roofdieren en moeten dan ook gras eten dus. :'(
quote:
"De zee was niet meer" slaat vast op iets anders. Zonder water geen pret..

[..]

Dat moet ik opzoeken. (verbaast me dat je het niet kent)
Maar het is deels fantasie, he.

[..]

Tjaaa... Mijn huidige verstand kan méér niet vatten..

[..]

Fantasie. Duh.
Dat je je fantasie gebruikt is duidelijk. :D
pi_164026332
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:23 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Hm.
Het zegt niet dat het dan gras gaat eten. En als we moeten uitgaan van jouw fantasie is er geen eten en drinken..
in een van de boekjes staat dit:

quote:
De hele aarde zal een paradijs worden. Alle mensen zullen in vrede leven met elkaar en zelfs met de dieren. „De wolf zal werkelijk een poosje bij het mannetjeslam vertoeven, en bij het bokje zal de luipaard zelf zich neerleggen, en het kalf en de jonge leeuw met manen en het weldoorvoede dier alle bij elkaar; en een kleine jongen nog maar zal leider over ze zijn.
Ze nemen dat stuk dus vrij letterlijk, ook getuige de tekeningen die door Hoatzin gepost zijn. Ik vroeg me alleen af, als dit letterlijk is hoe ver trek je dat dan door.. het hele ecosysteem is eigenlijk gebaseerd op 'eet of wordt gegeten' van de grotere dieren tot op bacterieel niveau.
Alpha kenny one
  dinsdag 26 juli 2016 @ 18:27:12 #136
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164026334
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:23 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Hm.
Het zegt niet dat het dan gras gaat eten. En als we moeten uitgaan van jouw fantasie is er geen eten en drinken..
Ik geloof er niet in zoals je weet maar als je het gelooft zul je rare kronkels moeten maken als je erover nadenkt. Wel lekker eten? Dan ook vlees en vis en dus ook dood.

Maar wacht... :X


Of zou God weer met manna of zo komen aanzetten.....surprise....
  dinsdag 26 juli 2016 @ 18:29:46 #137
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164026399
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 17:42 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Mja maar dat staat ook nergens.
wel ongeveer zoiets :)

Pre 5:18 Ziet, wat ik gezien heb, een goede zaak, die schoon is: te eten en te drinken, en te genieten het goede van al zijn arbeid, dien hij bearbeid heeft onder de zon, gedurende het getal der dagen zijns levens, hetwelk God hem geeft; want dat is zijn deel.
pi_164026429
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:27 schreef falling_away het volgende:

[..]

in een van de boekjes staat dit:

[..]

Ze nemen dat stuk dus vrij letterlijk, ook getuige de tekeningen die door Hoatzin gepost zijn. Ik vroeg me alleen af, als dit letterlijk is hoe ver trek je dat dan door.. het hele ecosysteem is eigenlijk gebaseerd op 'eet of wordt gegeten' van de grotere dieren tot op bacterieel niveau.
In de oude aarde wel.
In de Nieuwe wordt iedereen vegetarisch...
  dinsdag 26 juli 2016 @ 18:31:18 #139
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164026433
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:29 schreef Manke het volgende:

[..]

wel ongeveer zoiets :)

Pre 5:18 Ziet, wat ik gezien heb, een goede zaak, die schoon is: te eten en te drinken, en te genieten het goede van al zijn arbeid, dien hij bearbeid heeft onder de zon, gedurende het getal der dagen zijns levens, hetwelk God hem geeft; want dat is zijn deel.
Ok maar dat gaat over dit wereldse leven.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 18:31:45 #140
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164026445
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:31 schreef Hexxenbiest het volgende:
In de Nieuwe wordt iedereen vegetarisch...
:(
pi_164026452
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:27 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik geloof er niet in zoals je weet maar als je het gelooft zul je rare kronkels moeten maken als je erover nadenkt. Wel lekker eten? Dan ook vlees en vis en dus ook dood.

Maar wacht... :X


Of zou God weer met manna of zo komen aanzetten.....surprise....
Nee, vegetarisch....
pi_164026457
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:31 schreef hoatzin het volgende:

[..]

:(
Wat.
pi_164026468
Je kunt er dus lekker eten en drinken. Dan is er dus ook ontlasting. Wat weer betekent dat er een riolering aanwezig moet zijn om dat af te voeren. Wat weer aangelegd moet zijn. Zie je het al voor je, zelfs in de hemel heb je wegwerkzaamheden.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 18:34:00 #144
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164026498
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:32 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Wat.
Griezelige bedoening wordt dat daar....
pi_164026541
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:32 schreef RobbieRonald het volgende:
Je kunt er dus lekker eten en drinken. Dan is er dus ook ontlasting. Wat weer betekent dat er een riolering aanwezig moet zijn om dat af te voeren. Wat weer aangelegd moet zijn. Zie je het al voor je, zelfs in de hemel heb je wegwerkzaamheden.
Niet hemel. Nieuwe Wereld.
Op deze aarde heeft men ontlasting. Dat hoeft het in de Nieuwe niet te zijn. En als die er is, zouden ze geen ziektekiemen hebben. Want er is geen ziekte.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2016 18:36:09 ]
pi_164026548
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:31 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

In de oude aarde wel.
In de Nieuwe wordt iedereen vegetarisch...
Grappig.. zou wel eens een leeuw met kiezen willen zien! Of een haai zonder tanden :D
Alpha kenny one
pi_164026560
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:36 schreef falling_away het volgende:

[..]

Grappig.. zou wel eens een leeuw met kiezen willen zien! Of een haai zonder tanden :D
Join us :P
pi_164026570
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:34 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Griezelige bedoening wordt dat daar....
Het is Paradijs, mister.
pi_164026573
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:35 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Niet hemel. Nieuwe Wereld.
Op deze aarde heeft men ontlasting. Dat hoeft het in de Nieuwe niet te zijn. En als die er is, zouden ze geen ziektekiemen hebben. Want er is geen ziekte.
De nieuwe wereld zou ongeveer zo moeten worden als het paradijs van adam en eva.
Tenzij de leeuwen daarna spontaan snijtanden zijn gaan ontwikkelen is deze uitspraak dus op niks gebaseerd behalve als je een tekst letterlijk neemt die duidelijk figuurlijk bedoeld is.
Alpha kenny one
pi_164026592
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:11 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ja, in menig Wachttoren en aanverwante schriftjes. In vrolijke (Bob Ross) kleuren zie je leeuw en lammetje naast elkaar. En de leeuw moet toch ergens van leven nietwaar?


Herkenbaar?
Zijn we #%$£¥ alwéér over JG bezig....
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_164026629
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:37 schreef falling_away het volgende:

[..]

De nieuwe wereld zou ongeveer zo moeten worden als het paradijs van adam en eva.
Tenzij de leeuwen daarna spontaan snijtanden zijn gaan ontwikkelen is deze uitspraak dus op niks gebaseerd behalve als je een tekst letterlijk neemt die duidelijk figuurlijk bedoeld is.
Wat bedoel je? Hoe zou het figuurlijk zijn?
  dinsdag 26 juli 2016 @ 18:40:45 #152
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164026638
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:31 schreef hoatzin het volgende:

[..]

:(
hou je van bbq'en? :D :@
pi_164026695
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:38 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Zijn we #%$£¥ alwéér over JG bezig....
Het is niet te vermijden als je met mij praat. Is nog steeds bijbelig en christenig, he.
pi_164026814
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 17:31 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dat was mijn verhaal. Heb je het gekocht?
Geraak ik zelfs aan m'n kinderen niet meer kwijt.
pi_164026817
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:35 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Niet hemel. Nieuwe Wereld.
Op deze aarde heeft men ontlasting. Dat hoeft het in de Nieuwe niet te zijn. En als die er is, zouden ze geen ziektekiemen hebben. Want er is geen ziekte.
Ik kan me hier totaal geen voorstelling van maken. Het is het een of het ander. Je kunt niet eten zonder ontlasting. Zo is ons lichaam ook niet ontworpen.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 18:51:16 #156
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164026832
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:37 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Het is Paradijs, mister.
ja, dan kan alles wat je maar verzinnen kunt, ik weet het. :7

Mijn paradijs met kleine letter is hier waar ik woon en leef. Leuke vrouw en kinderen, boerderijtje, een grote woeste tuin, kippen, fazanten, schapen en anderhalf hectare grasland.

Ja er is ziekte en ook wel eens verdriet. Maar ook lekker vlees! :9

Gelukkig houdt het een keer op. Je wil ook niet meer als je oud bent. De dood hoort er bij. We komen uit stof en as, we zijn stof en as en daarin zullen we ook terugkeren. Lekker.

[ Bericht 31% gewijzigd door hoatzin op 26-07-2016 18:58:42 ]
pi_164026885
Satan is een bewuste creatie van God om ons in verleiding te brengen. Zoveel houd hij nou van zijn kinderen.
Hij verleid ze met het risico dat ze voor eeuwig pijn zullen lijden.
God en Satan zijn dus 1 en de zelfde.
Zonder het kwaad heeft hij geen bestaansrecht.
pi_164026922
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:50 schreef ATON het volgende:

[..]

Geraak ik zelfs aan m'n kinderen niet meer kwijt.
Met jou als vader verbaast dat mij niets :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:50 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Ik kan me hier totaal geen voorstelling van maken. Het is het een of het ander. Je kunt niet eten zonder ontlasting. Zo is ons lichaam ook niet ontworpen.
Goed.
Maar dan zonder ziektekiemen. Je begraaft je ontlasting en dat wordt mest.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:51 schreef hoatzin het volgende:

[..]

ja, dan kan alles wat je maar verzinnen kunt, ik weet het. :7
Nee nee. In het Paradijs is alles goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2016 18:55:38 ]
pi_164026964
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 17:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hades was ook een naam van de plaats waar die man de baas was. Waarschijnlijk een Griekse vertaling van het gelijkaardige Joodse concept Sheol of Gehenna.
Neen, dat was het zeker niet. De auteurs waren Grieks sprekende joden met Griekse cultuur. Ze schreven ook in het Grieks en hadden nog weinig met het joods geloof gemeen.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 18:59:29 #160
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164027018
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:53 schreef bert888 het volgende:
Satan is een bewuste creatie van God om ons in verleiding te brengen. Zoveel houd hij nou van zijn kinderen.
Hij verleid ze met het risico dat ze voor eeuwig pijn zullen lijden.
God en Satan zijn dus 1 en de zelfde.
Zonder het kwaad heeft hij geen bestaansrecht.
^O^
  dinsdag 26 juli 2016 @ 19:00:19 #161
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164027041
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:55 schreef Hexxenbiest het volgende:
Nee nee. In het Paradijs is alles goed.
Zoals je wel weet ;) kun je alles goedpraten. :P
pi_164027049
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:05 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Dat betwist hij ook niet.
Het woord Hades is gebruikt in de Bijbelvertalingen om over de onderwereld te praten. Als men het dan over Hades heeft, hebben ze het niet over de God Hades.
Logisch, de joden kenden geen onderwereld. Daar waren de auteurs van het N.T. de bedenkers van.
pi_164027070
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:51 schreef hoatzin het volgende:

[..]

ja, dan kan alles wat je maar verzinnen kunt, ik weet het. :7

Mijn paradijs met kleine letter is hier waar ik woon en leef. Leuke vrouw en kinderen, boerderijtje, een grote woeste tuin, kippen, fazanten, schapen en anderhalf hectare grasland.

Ja er is ziekte en ook wel eens verdriet. Maar ook lekker vlees! :9

Gelukkig houdt het een keer op. Je wil ook niet meer als je oud bent. De dood hoort er bij. We komen uit stof en as, we zijn stof en as en daarin zullen we ook terugkeren. Lekker.
Je bent boer!! En schapen stinken.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 19:02:33 #164
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164027096
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:01 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Je bent boer!! En schapen stinken.
Ik ben ICTer. Varkens stinken ook! En zijn evengoed heerlijk.

Enne, heksen staan ook niet bekend om hun geur van bosanemonen..
pi_164027117
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:55 schreef Hexxenbiest het volgende:
Goed.
Maar dan zonder ziektekiemen. Je begraaft je ontlasting en dat wirdt mest.
Ik zie daar ook wel zakelijke mogelijkheden in!
pi_164027156
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:02 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik ben ICTer. Varkens stinken ook! En zijn evengoed heerlijk.
Ik eet geen varkens. Ze smaken vies. Wie boert je boerderij dan? Je vrouw?

Oh sorry, off-topic :@
pi_164027187
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:03 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Ik zie daar ook wel zakelijke mogelijkheden in!
Er zullen geen zaken zijn met winst op het oog. Geen geld.
pi_164027211
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:31 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

In de oude aarde wel.
In de Nieuwe wordt iedereen vegetarisch...
Alleen nog veggie burgers. _O-
pi_164027227
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:02 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik ben ICTer. Varkens stinken ook! En zijn evengoed heerlijk.

Enne, heksen staan ook niet bekend om hun geur van bosanemonen..
Ik ben alleen een heks als je me provoceert. Verder altijd heerlijk geurig...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2016 19:07:20 ]
pi_164027235
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:05 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Er zullen geen zaken zijn met winst op het oog. Geen geld.
Waar heb je je schep dan mee betaald?
pi_164027257
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:32 schreef RobbieRonald het volgende:
Je kunt er dus lekker eten en drinken. Dan is er dus ook ontlasting. Wat weer betekent dat er een riolering aanwezig moet zijn om dat af te voeren. Wat weer aangelegd moet zijn. Zie je het al voor je, zelfs in de hemel heb je wegwerkzaamheden.
Verboden je in het gras te ontlasten.
pi_164027288
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:06 schreef ATON het volgende:

[..]

Alleen nog veggie burgers. _O-
Dat klinkt idd niet uitnodigend...

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:07 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Waar heb je je schep dan mee gekocht?
Niet gekocht. Gekregen of geruild met mijn schelpenkraaltjes.
pi_164027307
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:38 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Zijn we #%$£¥ alwéér over JG bezig....
En veggie burgers...
pi_164027320
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:08 schreef Hexxenbiest het volgende:

Niet gekocht. Gekregen of geruild met mijn schelpenkraaltjes.
Ah, dus toch een consumentenmarkt. Ik zie wel mogelijkheden!
pi_164027363
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:40 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Hoe zou het figuurlijk zijn?
Veel Christenen denken dat bijv. dat de wolf slaat op een ongelovige persoon en de lammetjes op gelovigen etc. M.a.w. dat iedereen in vrede met elkaar leeft. Anders moet je wel hele gekke dingen gaan bedenken om het te laten kloppen (bijv. dat vleesetende maden en bacterieen straks vegetarisch worden).
Alpha kenny one
pi_164027382
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:55 schreef Hexxenbiest het volgende:
Met jou als vader verbaast dat mij niets :P
Ik heb ze logisch en zelfstandig leren denken.
pi_164027411
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:01 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Je bent boer!! En schapen stinken.
Schapen verboden in de nieuwe wereld. Ze stinken.
pi_164027419
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:11 schreef falling_away het volgende:

[..]

Veel Christenen denken dat bijv. dat de wolf slaat op een ongelovige persoon en de lammetjes op gelovigen etc. M.a.w. dat iedereen in vrede met elkaar leeft. Anders moet je wel hele gekke dingen gaan bedenken om het te laten kloppen (bijv. dat vleesetende maden en bacterieen straks vegetarisch worden).
Als er geen ziekte en dood is dan zou ik toch denken dat vleesetende maden en andere agressieve bacteriën niet meer zouden bestaan.
pi_164027476
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:09 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Ah, dus toch een consumentenmarkt. Ik zie wel mogelijkheden!
Geitenwollen sokken van producent naar verbruiker. :D
pi_164027515
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:13 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Als er geen ziekte en dood is dan zou ik toch denken dat vleesetende maden en andere agressieve bacteriën niet meer zouden bestaan.
Afschaffen die troep. :Y
pi_164027540
Wat nu als ik tijdens het duiken vast kom te zitten onder water, moet ik daar dan oneindig lang vast zitten? Dan is zuurstof ook niet noodzakelijk.

Of er valt een rotsblok op mij, ga ik voortaan zo plat als een vloerkleed door het leven?
pi_164027602
Conclusie: Wie deze wereld geschapen heeft moet een gigantische prutser geweest zijn.
pi_164027724
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:20 schreef ATON het volgende:
Conclusie: Wie deze wereld geschapen heeft moet een gigantische prutser geweest zijn.
Yep
En een egoïst.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 20:07:47 #184
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164028976
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:04 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik eet geen varkens. Ze smaken vies. Wie boert je boerderij dan? Je vrouw?

Oh sorry, off-topic :@
Vroeger was het een echt boerderijtje voor een keuterboertje. Nu een woonboerderijtje. Schapen redden zich zelf en kippen lopen los in de tuin. Wel zo relaxed.

Varkens vies.... dat hoor je niet vaak.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 20:08:49 #185
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164029006
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:06 schreef Hexxenbiest het volgende:
Ik ben alleen een heks als je me provoceert.
dat leert Jezus niet he?
  dinsdag 26 juli 2016 @ 20:12:19 #186
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164029101
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:40 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Hoe zou het figuurlijk zijn?
Het beest met het getal 666 is niet de duivel, maar de toenmalige satan (= letterlijk tegnstander) van de joden en christenen: Nero. Het was te gevaarlijk om het beest bij de naam te noemen, Vandaar de code 666. Numerologisch is dat Caesar Nero.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 20:13:43 #187
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164029133
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:13 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Als er geen ziekte en dood is dan zou ik toch denken dat vleesetende maden en andere agressieve bacteriën niet meer zouden bestaan.
Hoe gaan je darmen dan je voedsel verteren? En hoe groeien planten en schimmels?
  dinsdag 26 juli 2016 @ 20:14:29 #188
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164029149
Hm had ook wel in 1 post gekund. Excuus.
pi_164029176
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:13 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Als er geen ziekte en dood is dan zou ik toch denken dat vleesetende maden en andere agressieve bacteriën niet meer zouden bestaan.
In het oorspronkelijke paradijs gingen dieren ook dood. Dat deden ze ook al lang voordat de mensen geschapen waren. Gaan in het nieuwe paradijs de dieren ook al niet meer dood?
Alpha kenny one
pi_164029400
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 15:24 schreef Hilarius het volgende:

[..]

Eenvoudige vraag: jij onderschrijft dat God niet valt uit te sluiten. Tegelijkertijd doe je net of hij niet bestaat en neem je in feite een gevaarlijk voorschot op een zekerheid die je nooit zult krijgen.
Jouw God valt WEL uit te sluiten. Zowel Archeologisch, filosofische als door kennis van andere verhalen uit die tijd en dergelijke. Archeologisch klopt er weinig van de Bijbel en is het meer een propaganda boek (joden zijn goed, heidenen slecht...), filosofisch klopt er niks van een God die perse bloedvergieten wil, en als het niet lukt met een perfect mens dan offert hij zichzelf of zijn zoon op. Een God trouwens die dieren gemaakt heeft en ze daarna laat offeren aan zichzelf is ook niet goed. En die verhalen uit die tijd laten zien dat de bijbel vooral gebaseerd is op oudere verhalen met andere namen.

quote:
Vanwaar trouwens ook dat venijn dat je tentoonspreidt.
Komt er weer iemand met het woord venijn. En logischerwijs zijn het christelijke mensen die dit menen. Je moet het gewoon niet zo persoonlijk nemen, dat hele geloof.

quote:
En hoe is het mogelijk dat je een aanhanger bent/was van Blavatsky. Was dat nadat je je van de God van de bijbel afkeerde en van Jezus niets meer moest hebben?
Vooroordeel, vooroordeel.

Ten eerste: Ik ben geen aanhanger van Blavatsky, ik ben een lezer van haar boeken. Boeken die ik ook vaak genoeg met afschuw weggooi, omdat het me niks zegt. Maar als zij schrijft over christendom, dan heeft ze gelijk.
Ten tweede: Ik heb mij nooit afgekeerd van de God van de Bijbel, ik ben er niet meer in gaan geloven toen ik las hoe christendom in elkaar gestoken werd. En dat er weinig bewijs te vinden is van een schepping en dergelijke. En ik geloof niet in een God die dieren als offers wenst, ook nog de perfecte dieren!

Ten derde: Ik moet niet niks van Jezus hebben. Sterker nog, de eerste christen die zo is als Jezus en wat Jezus zegt zal een goede vriend of vriendin van mij kunnen zijn. Maar ik heb een afkeer van christendom, omdat het schijnheilig en hypocriet is. De Bijbel vind ik schijnheilig en hypocriet, maar de Jezus uit de Evangelieen niet. Enkel in Openbaring komt hij vreemd over. Maar dat is dan ook een boek geschreven door iemand die niet beter wist.
Ik ben weg, omdat ik discussies met mensen niet meer zinvol vind. Groetjes
  dinsdag 26 juli 2016 @ 23:41:58 #191
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_164036171
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:57 schreef ATON het volgende:

[..]

Neen, dat was het zeker niet. De auteurs waren Grieks sprekende joden met Griekse cultuur. Ze schreven ook in het Grieks en hadden nog weinig met het joods geloof gemeen.
En wat denk je dat die Griekse schrijvers gebruikten als vertaling wanneer Jezus Sheol of Gehenna zei? Allicht een equivalent uit hun eigen taal en cultuur.
  woensdag 27 juli 2016 @ 00:00:45 #192
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164036576
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:51 schreef hoatzin het volgende:

[..]

ja, dan kan alles wat je maar verzinnen kunt, ik weet het. :7

Mijn paradijs met kleine letter is hier waar ik woon en leef. Leuke vrouw en kinderen, boerderijtje, een grote woeste tuin, kippen, fazanten, schapen en anderhalf hectare grasland.

Ja er is ziekte en ook wel eens verdriet. Maar ook lekker vlees! :9

Gelukkig houdt het een keer op. Je wil ook niet meer als je oud bent. De dood hoort er bij. We komen uit stof en as, we zijn stof en as en daarin zullen we ook terugkeren. Lekker.
lekker leventje, goed gedaan
pi_164037464
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 23:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

En wat denk je dat die Griekse schrijvers gebruikten als vertaling wanneer Jezus Sheol of Gehenna zei? Allicht een equivalent uit hun eigen taal en cultuur.
Je hebt hier wel een verkeerd beeld over hoor. Ze hebben Jezus nooit gehoord of gezien en hadden zeker niet de behoefte om wat hij zou gezegd hebben naar het Grieks te vertalen. Dit was zuiver de artistieke vrijheid van de auteurs.
  woensdag 27 juli 2016 @ 04:09:19 #194
224960 highender
Travellin' Light
pi_164038528
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 18:31 schreef Hexxenbiest het volgende:
In de oude aarde wel.
In de Nieuwe wordt iedereen vegetarisch...
Ah, hij kon dus wel iets beters verzinnen.
pi_164038835
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:12 schreef ATON het volgende:

[..]

Ik heb ze logisch en zelfstandig leren denken.
En eigenwijs? :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:17 schreef RobbieRonald het volgende:
Wat nu als ik tijdens het duiken vast kom te zitten onder water, moet ik daar dan oneindig lang vast zitten? Dan is zuurstof ook niet noodzakelijk.

Of er valt een rotsblok op mij, ga ik voortaan zo plat als een vloerkleed door het leven?
Je leeft dan in Gods Wereld. Hij ziet alles dus hij zal je redden.


quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:13 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Hoe gaan je darmen dan je voedsel verteren? En hoe groeien planten en schimmels?
Die kunnen toch blijven? Ze zijn niet kwaadaardig.

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:15 schreef falling_away het volgende:

[..]

In het oorspronkelijke paradijs gingen dieren ook dood. Dat deden ze ook al lang voordat de mensen geschapen waren. Gaan in het nieuwe paradijs de dieren ook al niet meer dood?
Volgens mij worden ze toch wel gegeten. Dieren zijn gemaakt om ook opgegeten te worden.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 04:09 schreef highender het volgende:

[..]

Ah, hij kon dus wel iets beters verzinnen.
Ah! Het onderwerp was al besproken!
pi_164039244
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 08:02 schreef Hexxenbiest het volgende:
En eigenwijs? :P
Dat is net wat ik van jou kan zeggen !! :( Je kinderen al indoctrineren met een religie in plaats van ze vrij te laten. En nu ga jij natuurlijk repliceren dat jij ze hebt vrij gelaten, maar ze wel van kleins af aan met je sprookjes bestoken. Ga toch heen.
  woensdag 27 juli 2016 @ 09:55:55 #197
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164039905
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 08:02 schreef Hexxenbiest het volgende:

Die kunnen toch blijven? Ze zijn niet kwaadaardig.

[..]

Wat is kwaadaardig? Bepaalde bacteriën zijn noodzakelijk voor je darmen maar dodelijk in je bloedbaan...
pi_164040661
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 09:55 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wat is kwaadaardig? Bepaalde bacteriën zijn noodzakelijk voor je darmen maar dodelijk in je bloedbaan...
Yep. :
https://en.wikipedia.org/wiki/Leaky_gut_syndrome
  woensdag 27 juli 2016 @ 10:58:34 #199
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_164040730
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:13 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Als er geen ziekte en dood is dan zou ik toch denken dat vleesetende maden en andere agressieve bacteriën niet meer zouden bestaan.
In aanvulling wat hiervoor is gezegd, vleesetende maden worden gebruikt bij de behandeling van ernstige wonden die niet willen helen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Maggot_therapy
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_164041396
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 08:55 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat is net wat ik van jou kan zeggen !! :( Je kinderen al indoctrineren met een religie in plaats van ze vrij te laten. En nu ga jij natuurlijk repliceren dat jij ze hebt vrij gelaten, maar ze wel van kleins af aan met je sprookjes bestoken. Ga toch heen.
Niet zo serieus doen. Ik twijfel er niet aan dat je kinderen goed opgevoed zijn en leuke volwassenen zijn geworden. En als ik mijn kinderen sprookjes wil vertellen is dat mijn eigen zaak, niet?
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 09:55 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wat is kwaadaardig? Bepaalde bacteriën zijn noodzakelijk voor je darmen maar dodelijk in je bloedbaan...
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

In aanvulling wat hiervoor is gezegd, vleesetende maden worden gebruikt bij de behandeling van ernstige wonden die niet willen helen:
Jullie zien het nog steeds niet, he? Dat allemaal horen bij de oude aarde. In de nieuwe is niks van dat. Als de mens niet meer dood gaat, is er al iets in de genen veranderd. Geen wondjes, geen dodelijke bloedbaan. Allemaal verleden tijd.
quote:
Wat doe je!!!!
Ik heb wormen-rupsen-maden fobie!
What has been seen.... :r :'( :r

* Hexxenbiest krijgt kippenvel tot op het bot
  woensdag 27 juli 2016 @ 11:45:33 #201
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_164041493
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 11:40 schreef Hexxenbiest het volgende:

Jullie zien het nog steeds niet, he? Dat allemaal horen bij de oude aarde. In de nieuwe is niks van dat. Als de mens niet meer dood gaat, is er al iets in de genen veranderd. Geen wondjes, geen dodelijke bloedbaan. Allemaal verleden tijd.
Waarom moeten we nou weer perse eerst op de stomme, oude aarde leven? Waarom niet gelijk op de leuke, nieuwe aarde?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  woensdag 27 juli 2016 @ 11:46:10 #202
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_164041508
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 11:40 schreef Hexxenbiest het volgende:
* Hexxenbiest krijgt kippenvel tot op het bot
Oh, geen probleem, dat eten die maden zo weg hoor :P
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_164041565
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 11:45 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Waarom moeten we nou weer perse eerst op de stomme, oude aarde leven? Waarom niet gelijk op de leuke, nieuwe aarde?
Die leuke, nieuwe aarde was er al voordat Eva gek besloot te doen. Toen ging het dus niet door. Maar het kan alsnog....

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 11:46 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Oh, geen probleem, dat eten die maden zo weg hoor :P
:r
  woensdag 27 juli 2016 @ 12:06:35 #204
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164041886
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 11:40 schreef Hexxenbiest het volgende:

* Hexxenbiest krijgt kippenvel tot op het bot
Alleen op deze aarde. Op de Nieuwe krijg je geen kippenvel meer. O-)

btw: geen maden, dan ook geen insecten, geen bestuiving, geen planten, geen....

Zucht...wat moet je veel onder het kleed schuiven om in zo'n nieuwe aarde te geloven.
pi_164042126
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 11:40 schreef Hexxenbiest het volgende: En als ik mijn kinderen sprookjes wil vertellen is dat mijn eigen zaak, niet?
En inenten? Alcohol? Leerplicht? Etc etc . Dat ouders het alleenrecht hebben op hoe kinderen opvoeden is niet meer. Religie uit de opvoeding zou daar best bijpassen in een vrij, seculier en progressief land. Kunnen ze prima zelf voor kiezen als ze volwassen zijn.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 27 juli 2016 @ 12:24:51 #206
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_164042283
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 11:48 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Die leuke, nieuwe aarde was er al voordat Eva gek besloot te doen. Toen ging het dus niet door. Maar het kan alsnog....
Kan ik toch niets aan doen dat Eva gek ging doen? Waarom moet ik nou op die stomme, oude aarde leven omdat zij iets stoms heeft gedaan? En op een volkomen arbitrair moment mogen nieuwe mensen opeens wel verhuizen naar de toffe, nieuwe aarde?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  woensdag 27 juli 2016 @ 12:30:54 #207
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164042414
De Nieuwe wereld is gewoon zoals deze, maar dan zonder demonen en zonder zonde.

Simpel geloof in Jezus Christus is genoeg, maar het geloof en de bijbel worden tot in den treure geanalyseerd en ontkracht, maar andere geloven en filosofieën worden vaak zonder kritiek geaccepteerd. New agers bijvoorbeeld, ze geloven alles en nemen alles aan, ook alles wat channelers zgn doorkrijgen, maar de bijbel klopt niet want 'duizend redenen', 'Jezus was een geestelijke meester'.

Zoals Jezus zei:
Mij nemen jullie niet aan, maar wel een vreemde.

Joh 5:43 Ik ben gekomen in den Naam Mijns Vaders, en gij neemt Mij niet aan; zo een ander komt in zijn eigen naam, dien zult gij aannemen.

[ Bericht 80% gewijzigd door Manke op 27-07-2016 12:37:30 ]
pi_164042522
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 11:40 schreef Hexxenbiest het volgende:
Niet zo serieus doen.
Wat opvoeding betreft ben ik altijd serieus. Laat dat duidelijk zijn.
quote:
Ik twijfel er niet aan dat je kinderen goed opgevoed zijn en leuke volwassenen zijn geworden. En als ik mijn kinderen sprookjes wil vertellen is dat mijn eigen zaak, niet?
Zeker, maar wie is hier nu eigenwijs ?
pi_164042565
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:30 schreef Manke het volgende:
De Nieuwe wereld is gewoon zoals deze, maar dan zonder demonen en zonder zonde.
Had ie van eerst af aan wat beter over zijn eerste schepping kunnen nadenken, dan hoefde deze remake niet. :D
pi_164042607
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:30 schreef Manke het volgende:
'Jezus was een geestelijke meester'.
Jezus was een vrijheidsstrijder.
  woensdag 27 juli 2016 @ 12:42:16 #211
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164042635
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:38 schreef ATON het volgende:

[..]

Had ie van eerst af aan wat beter over zijn eerste schepping kunnen nadenken, dan hoefde deze remake niet. :D
het is gewoon een selectieprogramma sinds de schepping, maar wij mogen kiezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Manke op 27-07-2016 12:49:55 ]
  woensdag 27 juli 2016 @ 12:43:21 #212
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164042671
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:40 schreef ATON het volgende:

[..]

Jezus was een vrijheidsstrijder.
ik snap nu wel waarom zo veel dat denken.
pi_164043692
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:42 schreef Manke het volgende:

[..]

het is gewoon een selectieprogramma sinds de schepping, maar wij mogen kiezen.
:D
pi_164043735
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:43 schreef Manke het volgende:

[..]

ik snap nu wel waarom zo veel dat denken.
Ten minste, zij die denken. ;)
  woensdag 27 juli 2016 @ 13:54:55 #215
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_164044205
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 01:10 schreef ATON het volgende:

[..]

Je hebt hier wel een verkeerd beeld over hoor. Ze hebben Jezus nooit gehoord of gezien en hadden zeker niet de behoefte om wat hij zou gezegd hebben naar het Grieks te vertalen. Dit was zuiver de artistieke vrijheid van de auteurs.
Dat lijkt me bullshit. Het waren nog steeds Jezus-fanboys, dus ze zullen allicht nog steeds hebben geprobeerd Jezus' ideeën - al dan niet indirect vernomen - aan papier toe te vertrouwen. Als die ideeën een concept als Sheol bevatten, is het logisch dat de schrijvers dat vertalen als Hades.
pi_164044410
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 11:45 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Waarom moeten we nou weer perse eerst op de stomme, oude aarde leven? Waarom niet gelijk op de leuke, nieuwe aarde?
Dat is zoiets als Star Wars laten beginnen met de sterfscene van Darth Vader.
-
pi_164044460
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 11:40 schreef Hexxenbiest het volgende:
Jullie zien het nog steeds niet, he? Dat allemaal horen bij de oude aarde. In de nieuwe is niks van dat. Als de mens niet meer dood gaat, is er al iets in de genen veranderd. Geen wondjes, geen dodelijke bloedbaan. Allemaal verleden tijd.
Misschien snappen mensen het wel, maar proberen ze je duidelijk te maken dat die hele notie van een eindtijd en nieuwe aarde gebaseerd is op kunstmatig aangelegde structuren in een zwart-wit wereld als een manier om met het lijden in de breedste zin van het woord om te gaan.
-
  woensdag 27 juli 2016 @ 14:26:45 #218
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_164044912
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 11:40 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Jullie zien het nog steeds niet, he? Dat allemaal horen bij de oude aarde. In de nieuwe is niks van dat. Als de mens niet meer dood gaat, is er al iets in de genen veranderd. Geen wondjes, geen dodelijke bloedbaan. Allemaal verleden tijd.
Geen lichaam dan ook. En ook geen nieuwe aarde trouwens... geen risico, geen goed, geen slecht, geen doelen, ... eigenlijk helemaal niks.

Haushofer stipt het hierboven ook al aan: het hele idee is een nogal kunstmatige fantasie. Een fantasie die zich vooral richt op wat er niet is en wat mensen nu onprettig vinden. Wat natuurlijk vreemd is aangezien prettig/onprettig geen rol zou spelen in die 'nieuwe wereld'.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_164045104
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 13:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat lijkt me bullshit. Het waren nog steeds Jezus-fanboys, dus ze zullen allicht nog steeds hebben geprobeerd Jezus' ideeën - al dan niet indirect vernomen - aan papier toe te vertrouwen. Als die ideeën een concept als Sheol bevatten, is het logisch dat de schrijvers dat vertalen als Hades.
Helemaal geen bullshit. De " fanboys " van Jezus hadden niks te maken met de auteurs van het N.T. Deze waren Gehelleniseerde joden die van een historische figuur een mysterie cultus gemaakt hebben. Buiten de auteur van Marcus zijn de evangelies, de " brieven " van Paulus en Handelingen geschreven tussen 90 en 125 n.C. in Efèze. Hun publiek waren niet de vrome Aramees sprekende joden, maar de joden uit de diaspora. Je toch eens beter inlezen zou ik zeggen.
  woensdag 27 juli 2016 @ 14:41:47 #220
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_164045182
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:36 schreef ATON het volgende:

[..]

Helemaal geen bullshit. De " fanboys " van Jezus hadden niks te maken met de auteurs van het N.T. Deze waren Gehelleniseerde joden die van een historische figuur een mysterie cultus gemaakt hebben. Buiten de auteur van Marcus zijn de evangelies, de " brieven " van Paulus en Handelingen geschreven tussen 90 en 125 n.C. in Efèze. Hun publiek waren niet de vrome Aramees sprekende joden, maar de joden uit de diaspora. Je toch eens beter inlezen zou ik zeggen.
De auteurs van het NT waren geen Jezus-fanboys? :D
  woensdag 27 juli 2016 @ 14:48:21 #221
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164045308
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:24 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Kan ik toch niets aan doen dat Eva gek ging doen? Waarom moet ik nou op die stomme, oude aarde leven omdat zij iets stoms heeft gedaan?
Dat, beste Grumpy, is nu te totale Eerlijkheid en Rechtvaardigheid van onze lieve Heer. 8)7

.."die de ongerechtigheid van de vaderen bezoek aan de kinderen, tot in het derde en vierde geslacht..."
  woensdag 27 juli 2016 @ 14:51:39 #222
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164045359
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:30 schreef Manke het volgende:
De Nieuwe wereld is gewoon zoals deze, maar dan zonder demonen en zonder zonde.

Simpel geloof in Jezus Christus is genoeg
Dat kan voor jou best simpel zijn, vooral als je er verder niet over nadenkt. Voor mij is het onmogelijk.
  woensdag 27 juli 2016 @ 14:55:23 #223
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164045413
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Geen lichaam dan ook. En ook geen nieuwe aarde trouwens... geen risico, geen goed, geen slecht, geen doelen, ... eigenlijk helemaal niks.

Haushofer stipt het hierboven ook al aan: het hele idee is een nogal kunstmatige fantasie. Een fantasie die zich vooral richt op wat er niet is en wat mensen nu onprettig vinden. Wat natuurlijk vreemd is aangezien prettig/onprettig geen rol zou spelen in die 'nieuwe wereld'.
Vandaar ook dat de nieuwe aarde wordt beschreven als "zonder zee". De zee was gevaarlijk, men was er bang voor (vloedgolven) en dus MOET die afwezig zijn. Dat er dan ook geen sprake kan zijn van neerslag, sloten, rivieren en ga maar door heeft men even niet over nagedacht.

Maar het hele concept is zo doorzichtig als glas inderdaad.
pi_164045629
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:06 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Alleen op deze aarde. Op de Nieuwe krijg je geen kippenvel meer. O-)

btw: geen maden, dan ook geen insecten, geen bestuiving, geen planten, geen....

Zucht...wat moet je veel onder het kleed schuiven om in zo'n nieuwe aarde te geloven.
Wel maden, insecten enz.. Alleen geen gevaarlijke.
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:18 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En inenten? Alcohol? Leerplicht? Etc etc . Dat ouders het alleenrecht hebben op hoe kinderen opvoeden is niet meer. Religie uit de opvoeding zou daar best bijpassen in een vrij, seculier en progressief land. Kunnen ze prima zelf voor kiezen als ze volwassen zijn.
Dat ik zeg dat ik ze eventueel zou vertellen over Jehovah betekent niet dat ik ze van de buitenwereld en realiteit ga afsluiten. JG enten hun kinderen in, ze drinken alcohol met mate en ze gaan naar school. Heel veel zijn zelfs goed geschoold.
En ze vertellen over Jehovah betekent ook niet dat ze verplicht zijn om een JG te zijn. Dat beslissen ze zelf(dat is wel verplicht, dat ze zelf 'ja' zeggen).
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:24 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Kan ik toch niets aan doen dat Eva gek ging doen? Waarom moet ik nou op die stomme, oude aarde leven omdat zij iets stoms heeft gedaan? En op een volkomen arbitrair moment mogen nieuwe mensen opeens wel verhuizen naar de toffe, nieuwe aarde?
Omdat jij uit haar geboren bent. En hoezo nieuwe mensen? iedereen kan.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:36 schreef ATON het volgende:

[..]

Wat opvoeding betreft ben ik altijd serieus. Laat dat duidelijk zijn.

[..]

Zeker, maar wie is hier nu eigenwijs ?
Ik niet...
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:03 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat is zoiets als Star Wars laten beginnen met de sterfscene van Darth Vader.
Met het verschil dat Star wars een verhaal heeft vóór de sterfscène.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:05 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Misschien snappen mensen het wel, maar proberen ze je duidelijk te maken dat die hele notie van een eindtijd en nieuwe aarde gebaseerd is op kunstmatig aangelegde structuren in een zwart-wit wereld als een manier om met het lijden in de breedste zin van het woord om te gaan.
Als je niet gelovig bent en alles op feiten wil baseren en niet gelooft dat er meer kan zijn tussen hemel en aarde of wat men kan zien, dan lijkt het alsof dat kunstmatig aangelegd is met de door jou genoemde reden.

Verder is het natuurlijk niet zeker of het is wat ik heb beschreven, aangezien het grotendeels fantasie van mij is. Dus alle maar.. maar.. gelden niet in die nieuwe wereld.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Geen lichaam dan ook. En ook geen nieuwe aarde trouwens... geen risico, geen goed, geen slecht, geen doelen, ... eigenlijk helemaal niks.
Geen lichaam betekent geen mens = verworpen
Hoezo geen nieuwe aarde? We praten toch juist over nieuwe aarde?
Doelen kunnen wel bijv. wie maakt het mooiste huis of richt de wildste leeuw tam..
quote:
Haushofer stipt het hierboven ook al aan: het hele idee is een nogal kunstmatige fantasie. Een fantasie die zich vooral richt op wat er niet is en wat mensen nu onprettig vinden. Wat natuurlijk vreemd is aangezien prettig/onprettig geen rol zou spelen in die 'nieuwe wereld'.
Die fantasie kan het leven van een persoon in deze wereld wel draaglijk maken. De beleving van het huidige leven is nu het belangrijkst.
  woensdag 27 juli 2016 @ 15:16:57 #225
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164045776
Ik vind je gesputter tegen de logica en de redelijkheid wel leuk om te lezen hoor...
pi_164045842
quote:
17s.gif Op woensdag 27 juli 2016 15:16 schreef hoatzin het volgende:
Ik vind je gesputter tegen de logica en de redelijkheid wel leuk om te lezen hoor...
:D :*
  woensdag 27 juli 2016 @ 15:34:23 #227
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_164046104
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 15:07 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Geen lichaam betekent geen mens = verworpen
Hoezo geen nieuwe aarde? We praten toch juist over nieuwe aarde?
Doelen kunnen wel bijv. wie maakt het mooiste huis of richt de wildste leeuw tam..
Wat versta jij onder een lichaam dat geen wonden kan oplopen?
Of een aarde waarop dingen niet kapot kunnen gaan?

Zo gauw je veronderstelt dat lichamen en planeten interacties kunnen aangaan behoren zulke dingen per definitie tot de mogelijkheden namelijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 15:07 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Die fantasie kan het leven van een persoon in deze wereld wel draaglijk maken. De beleving van het huidige leven is nu het belangrijkst.
Aha, dus de fantasie gaat eigenlijk niet over een nieuwe wereld. :D Duidelijk.

De fantasie is een oude wereld oplossing voor oude wereld angsten.

[ Bericht 16% gewijzigd door Molurus op 27-07-2016 15:47:09 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_164046567
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De auteurs van het NT waren geen Jezus-fanboys? :D
Neen, helemaal niet. Ze hadden niks te maken met de clan van Jezus die na de val van Jeruzalem al helemaal uitgeroeid waren. Zij waren nationalistische vrome joden, geen sekte en hebben helemaal geen ' nieuwe boodschap ' gebracht, als evenmin Paulus.
pi_164046648
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 15:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat versta jij onder een lichaam dat geen wonden kan oplopen?
Of een aarde waarop dingen niet kapot kunnen gaan?

Zo gauw je veronderstelt dat lichamen en planeten interacties kunnen aangaan behoren zulke dingen per definitie tot de mogelijkheden namelijk.
Er zullen geen wondjes zijn die ongeneeslijk zijn waardoor je maden erop los moet gooien. Wondjes die je oploopt bij het struikelen smeer je medicinale planten in. Of het heelt vanzelf. Er is geen ziekte. Het lichaam kan niet kapot. Andere dingen wat kapot kunnen gaan worden gerepareerd of vervangen. Men gaat groen leven waardoor er geen milieuvervuiling is met gevolgen. Er is alleen positiviteit.
quote:
[..]

Aha, dus de fantasie gaat eigenlijk niet over een nieuwe wereld. :D Duidelijk.

De fantasie is een oude wereld oplossing voor oude wereld angsten.
Er is wel een nieuwe wereld. Alleen jullie noemen dat fantasie en dat woord heb ik bovenstaand gebruikt (het is niet het zelfde als mijn fantasie wat ik eerder beschreef...)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2016 16:05:48 ]
  woensdag 27 juli 2016 @ 16:10:42 #230
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164046753
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 13:32 schreef ATON het volgende:

[..]

Ten minste, zij die denken. ;)
ik las dat gedeelte laatst in joohannes met jullie beweringen in het achterhoofd, en ik zag waarom jullie dat denken
pi_164046833
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:10 schreef Manke het volgende:

[..]

ik las dat gedeelte laatst in joohannes met jullie beweringen in het achterhoofd, en ik zag waarom jullie dat denken
Vertel...
  woensdag 27 juli 2016 @ 16:17:21 #232
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164046889
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:13 schreef ATON het volgende:

[..]

Vertel...
jezus de nazarener (wiki), koning der joden
spottend bedoeld voor het hoofd van de rebellen, volgens jullie
  woensdag 27 juli 2016 @ 16:35:25 #233
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164047236
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:17 schreef Manke het volgende:

[..]

jezus de nazarener (wiki), koning der joden
spottend bedoeld voor het hoofd van de rebellen, volgens jullie
Yep. Hij was de beoogde gezalfde (messias) die het Koninkrijk van God zou herstellen.
  woensdag 27 juli 2016 @ 16:36:51 #234
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164047259
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:05 schreef Hexxenbiest het volgende:
Er zullen geen wondjes zijn die ongeneeslijk zijn waardoor je maden erop los moet gooien. Wondjes die je oploopt bij het struikelen smeer je medicinale planten in. Of het heelt vanzelf. Er is geen ziekte. Het lichaam kan niet kapot. Andere dingen wat kapot kunnen gaan worden gerepareerd of vervangen. Men gaat groen leven waardoor er geen milieuvervuiling is met gevolgen. Er is alleen positiviteit.
Welkom in Utopia!

btw: struikelen kan natuurlijk ook al niet, stel je voor dat je je zeer doet. Neen hoor, uitgesloten!
  woensdag 27 juli 2016 @ 16:37:34 #235
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164047272
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:35 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Yep. Hij was de beoogde gezalfde (messias) die het Koninkrijk van God zou herstellen.
die hij volgens het OT voor eeuwig zou regeren.
onmogelijk in een aards koninkrijk
  woensdag 27 juli 2016 @ 16:42:47 #236
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164047339
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:37 schreef Manke het volgende:

[..]

die hij volgens het OT voor eeuwig zou regeren.
onmogelijk in een aards koninkrijk
Waar staat dat?
pi_164047557
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:17 schreef Manke het volgende:

[..]

jezus de nazarener (wiki), koning der joden
spottend bedoeld voor het hoofd van de rebellen, volgens jullie
Niet spottend, maar pure ernst. De reden tot terechtstelling stond zo op de titulus.
pi_164047589
Nou we krijgen straks een nieuw lichaam dat nooit meer dood gaat,net als dat Jezus dat nu al heeft dus Jezus gaat wel voor eeuwig regeren...
pi_164047631
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:37 schreef Manke het volgende:

[..]

die hij volgens het OT voor eeuwig zou regeren.
onmogelijk in een aards koninkrijk
In het O.T. is er geen sprake van Jezus, maar wel van een messias/koning die over een duizendjarig rijk gods ( Palestina wel te verstaan ) zou regeren. Hitler hoopte dit ook. :D
  woensdag 27 juli 2016 @ 17:01:27 #240
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164047699
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:58 schreef ATON het volgende:

[..]

In het O.T. is er geen sprake van Jezus, maar wel van een messias/koning die over een duizendjarig rijk gods ( Palestina wel te verstaan ) zou regeren. Hitler hoopte dit ook. :D
en waar staat dat in het OT over het 1000 jarige rijk? want dat ken ik weer niet :)
  woensdag 27 juli 2016 @ 17:03:46 #241
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164047735
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:42 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Waar staat dat?
zijn koninkrijk en troon zullen er in eeuwigheid zijn, staat er blijkbaar:
13 en 16
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en nr 10:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 24% gewijzigd door Manke op 27-07-2016 17:10:03 ]
pi_164047865
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 23:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kun je ook even uitleggen waarom niet? En wat nou als we het bestaan van een andere god aannemen?
Weet jij er een?
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 20:35 schreef truthortruth het volgende:


Ja, voor heel veel dingen in de bijbel is dat gelukt. Volgens mij heb je het zelf ook al over de onvolkomenheden gehad.
Is dat als zodanig 100% bewezen? Of is het een aanname dat het anders is dan beschreven.


quote:
Dan zou het verslag 100% moeten kloppen.
Doet het dat niet dan?
  woensdag 27 juli 2016 @ 17:12:29 #243
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164047874
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:55 schreef ATON het volgende:

[..]

Niet spottend, maar pure ernst. De reden tot terechtstelling stond zo op de titulus.
de joden wilden weer dat er zou staan "ik beweer ik ben de koning der jjoden", maar Pilatus zei "helaas, wat ik geschreven hebt, dat heb ik geschreven" (NT)
pi_164048249
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 22:57 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Ghanesh leed aan elefantiasis en is voor zijn lijden door de goden beloond, klinkt heel christelijk nietwaar?
Hahahaha, grapje hè.

quote:
Waarschuwing, schokkend plaatje van elefantiasis:
http://i.imgur.com/Yy4pm4f.jpg
Ik weet elefantiasis eruit ziet.
pi_164048251
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:03 schreef Manke het volgende:
zijn koninkrijk en troon zullen er in eeuwigheid zijn, staat er blijkbaar:
Dit gaat wel over het huis David. Ik zie hier geen melding van Jezus.
pi_164048287
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 06:36 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

De bijbel doet niet moeilijk over het bestaan van andere goden. paulus en de onbekende god en elia's vuurwedstrijd bijvoorbeeld.
Je bent niet eens echt op de hoogte blijkt nu.
  woensdag 27 juli 2016 @ 17:36:39 #247
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_164048290
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:12 schreef Hilarius het volgende:

[..]

Weet jij er een?
Jupiter. Allah. Het Vliegend Spaghettimonster. Thunderbird. Wil je er nog meer?

Maar goed, we dwalen wel een beetje af. De vraag was dus:
Waarom is het geen gevaarlijk voorschot om te doen alsof de Bijbelse God wel bestaat? En wat als we nu een andere god aannemen?
pi_164048322
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:12 schreef Manke het volgende:

[..]

de joden wilden weer dat er zou staan "ik beweer ik ben de koning der joden", maar Pilatus zei "helaas, wat ik geschreven hebt, dat heb ik geschreven" (NT)
Je moet niet alles geloven wat er in het N.T. staat hoor. En over welke joden hebben ze het hier ??
Dit doet hier trouwens niets ter zake. Jezus is veroordeelt omdat hij zich uitgaf voor koning der joden. Kun je dat niet in je N.T. vinden ? Zalving en blijde intrede ?
pi_164048503
quote:
16s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 08:47 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Zwaar christelijk gereformeerd opgevoed, catechesaties en belijdenis. Ik ken de ins en de outs.
Dat wist ik niet. Nu wel. Dan geldt voor jou kennelijk hetzelfde.

quote:
Ik zie daar helemaal geen antwoord op. Je staat met je mond vol tanden. De geschiedenis van Israël vóór koning Josia is grotendeels uit de duim gezogen. De geschiedenis ná Josia is redelijk accuraat, zij het (heel) sterk gekleurd.
Je stelt het steeds met zoveel zekerheid terwijl die zekerheid er helemaal niet is. Misschien komt het jou goed uit om die interpretatie als enige waarheid aan te nemen omdat ook jij van je geloof bent gevallen. Maar eigenlijk zit jij alleen maar je ongeloof te voeden met dat wat empirisch - want wetenschappelijk en daar zweer je nu bij, onbewezen is.
pi_164048570
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:12 schreef Hilarius het volgende:
Is dat als zodanig 100% bewezen? Of is het een aanname dat het anders is dan beschreven.
Het is 100% bewezen dat de volgorde van creatie zoals beschreven in genesis niet klopt.
quote:
Doet het dat niet dan?
Nope.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 27 juli 2016 @ 17:54:52 #251
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164048663
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:34 schreef ATON het volgende:

[..]

Dit gaat wel over het huis David. Ik zie hier geen melding van Jezus.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 27 juli 2016 @ 18:00:26 #252
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164048744
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:38 schreef ATON het volgende:

[..]

Je moet niet alles geloven wat er in het N.T. staat hoor. En over welke joden hebben ze het hier ??
Dit doet hier trouwens niets ter zake. Jezus is veroordeelt omdat hij zich uitgaf voor koning der joden. Kun je dat niet in je N.T. vinden ? Zalving en blijde intrede ?
jawel, dat staat er, maar dat kan je niet serieus nemen volgens jou.
jij trekt jouw conclusie hoerover toch ook adhv de bijbel? er is nl niks buitenbijbels geschreven hierover (over jezus).
pi_164049027
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 20:26 schreef Berjan1986II het volgende:

Jouw God valt WEL uit te sluiten. Zowel Archeologisch, filosofische als door kennis van andere verhalen uit die tijd en dergelijke. Archeologisch klopt er weinig van de Bijbel en is het meer een propaganda boek (joden zijn goed, heidenen slecht...), filosofisch klopt er niks van een God die perse bloedvergieten wil, en als het niet lukt met een perfect mens dan offert hij zichzelf of zijn zoon op. Een God trouwens die dieren gemaakt heeft en ze daarna laat offeren aan zichzelf is ook niet goed. En die verhalen uit die tijd laten zien dat de bijbel vooral gebaseerd is op oudere verhalen met andere namen.
Hebben ze het bestaan van God inmiddels al uit kunnen sluiten? Of zijn er niet meer dan pogingen ondernomen: archeologisch, filosofisch en op welke andere manier dan ook. Al deze pogingen stranden uiteindelijk want je kunt de God van de bijbel niet uitsluiten. Je kunt het voor jezelf natuurlijk wèl en daar ben je geheel vrij in. Maar stellen dat God niet bestaat omdat jij er niet meer in gelooft en knappe koppen er inmiddels toch ook mee bezig zijn geweest om God tot een verzinsel te maken, het zal niet lukken, Berjan.

quote:
Komt er weer iemand met het woord venijn. En logischerwijs zijn het christelijke mensen die dit menen. Je moet het gewoon niet zo persoonlijk nemen, dat hele geloof.
Ik wist niet dat het woord al eerder was gebruikt. Toch meen ik het. Er zit venijn in de manier waarop jij gelovigen bejegent.

quote:
Vooroordeel, vooroordeel.

Ten eerste: Ik ben geen aanhanger van Blavatsky, ik ben een lezer van haar boeken. Boeken die ik ook vaak genoeg met afschuw weggooi, omdat het me niks zegt. Maar als zij schrijft over christendom, dan heeft ze gelijk.
Hoe weet jij dat Blavatsky gelijk heeft?
quote:
Ten tweede: Ik heb mij nooit afgekeerd van de God van de Bijbel, ik ben er niet meer in gaan geloven toen ik las hoe christendom in elkaar gestoken werd. En dat er weinig bewijs te vinden is van een schepping en dergelijke. En ik geloof niet in een God die dieren als offers wenst, ook nog de perfecte dieren!
Jij gelooft niet meer in God, dus heb je je van hem afgekeerd. Hij doet er voor jou niet meer toe want afgedaan.

quote:
Ten derde: Ik moet niet niks van Jezus hebben. Sterker nog, de eerste christen die zo is als Jezus en wat Jezus zegt zal een goede vriend of vriendin van mij kunnen zijn. Maar ik heb een afkeer van christendom, omdat het schijnheilig en hypocriet is. De Bijbel vind ik schijnheilig en hypocriet, maar de Jezus uit de Evangelieen niet. Enkel in Openbaring komt hij vreemd over. Maar dat is dan ook een boek geschreven door iemand die niet beter wist.
Merkwaardige gedachtegang. Vind jij Jezus schijnheilig? Nee, heb ik het idee, Toch is alles wat jij van Jezus weet uit de bijbel die jij wel schijnheilig vindt. En hoe weet jij dat degene die Openbaring schreef niet wist waar hij het over had?
pi_164049275
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:54 schreef Manke het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan op elke nakomeling van het huis David slaan.
pi_164049430
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 18:00 schreef Manke het volgende:
jawel, dat staat er, maar dat kan je niet serieus nemen volgens jou.
jij trekt jouw conclusie hoerover toch ook adhv de bijbel? er is nl niks buitenbijbels geschreven hierover (over jezus).
Eerst en vooral beschikte de auteurs niet over uitspraken. Ten tweede geef jij geen antwoord op mijn vraag over welke joden men het heeft. Zeker niet over de vrome joden, want die juichten Jezus toe als hij op dezelfde wijze zoals David zijn koninklijke intrede deed. Dit was voor deze vrome joden duidelijk genoeg. Ten derde, we beschikken over enkel copy van kopij van kopij van kopij en is danig geredigeerd eind eerste, begin tweede eeuw. Ook dit heb ik je al laten weten. Moet je maar eens een boek van een filoloog op naslaan.Josephus heeft er wel degelijk over geschreven.
  woensdag 27 juli 2016 @ 18:38:22 #256
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164049496
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 18:35 schreef ATON het volgende:

[..]

Eerst en vooral beschikte de auteurs niet over uitspraken. Ten tweede geef jij geen antwoord op mijn vraag over welke joden men het heeft. Zeker niet over de vrome joden, want die juichten Jezus toe als hij op dezelfde wijze zoals David zijn koninklijke intrede deed. Dit was voor deze vrome joden duidelijk genoeg. Ten derde, we beschikken over enkel copy van kopij van kopij van kopij en is danig geredigeerd eind eerste, begin tweede eeuw. Ook dit heb ik je al laten weten. Moet je maar eens een boek van een filoloog op naslaan.Josephus heeft er wel degelijk over geschreven.
de hypocriete joden wilden hem dood hebben. (NT)
  woensdag 27 juli 2016 @ 18:40:55 #257
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164049561
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 18:38 schreef Manke het volgende:

[..]

de hypocriete joden wilden hem dood hebben. (NT)
Dezelfde joden die hem de vorige dag nog toejuichten bij zijn intrede?
pi_164049753
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 18:38 schreef Manke het volgende:

[..]

de hypocriete joden wilden hem dood hebben. (NT)
Je weet het dus niet.. ;(
  woensdag 27 juli 2016 @ 18:54:07 #259
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164049869
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:03 schreef Manke het volgende:

[..]

zijn koninkrijk en troon zullen er in eeuwigheid zijn, staat er blijkbaar:

Ja en dat is iets anders dan dat hij eeuwig regeert. Er is voor joden maar 1 Eeuwige.
  woensdag 27 juli 2016 @ 19:26:14 #260
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164050499
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 18:49 schreef ATON het volgende:

[..]

Je weet het dus niet.. ;(
jawel (dacht ik)
er was verdeeldheid, joden die hem geloofden, en joden die hem niet wilden geloven en hem dood wilden voor laster, waaronder schriftgeleerden, priesters, maar de romeinen hebben de executie goedgekeurd en uitgevoerd . (NT :) )
  woensdag 27 juli 2016 @ 19:35:52 #261
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164050706
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:46 schreef Hilarius het volgende:
Je stelt het steeds met zoveel zekerheid terwijl die zekerheid er helemaal niet is. Misschien komt het jou goed uit om die interpretatie als enige waarheid aan te nemen omdat ook jij van je geloof bent gevallen. Maar eigenlijk zit jij alleen maar je ongeloof te voeden met dat wat empirisch - want wetenschappelijk en daar zweer je nu bij, onbewezen is.
Dat is het wel. De geschiedenis van die landstreek is goed beschreven door de Egyptenaren en Assyriërs. Palestina is lange tijd een Egyptische provincie geweest. Zo hebben de koninkrijken van David en Salomo niet bestaan zoals beschreven in het OT. Uitgesloten.

Verdiep je eens in het ontstaan van de bijbel. Er zal een wereld voor je opengaan.
pi_164051758
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:26 schreef Manke het volgende:
jawel (dacht ik)
Niet dus.
Even in het kort samenvatten:
Na de dood van Herodus de Grote heeft zijn zoon Antipas een deel van de rechtmatige priesters laten ombrengen en een deel is nog kunnen vluchten naar Leontopolis. Antipas heeft toen zijn eigen mannetjes in hun plaats benoemd tot ongenoegen van de joden. Hier is zelfs een ware oproer door ontstaan. https://nl.wikipedia.org/wiki/Zeloten
Bij de aanstelling van Jezus als messias ( koning ) zou het deze marionetten hun kop kunnen kosten. Jezus moest zo nodig uit het beeld verdwijnen. Het waren dus enkel deze marionetten-priesters waaronder Jozef de Kajafas die deel hadden aan de uitlevering van Jezus. Bij een eventuele opstand zou ook Jozef hiervoor door Pilatus verantwoordelijk worden gesteld en er zou zeker een bloedbad volgen zoals in 4 v.C.

Nog dit: Simon bar Jona ( Kefas ) zou de plaats innemen van Jozef (Kefas / Kajafas). En nee, hij was geen visser. Als men het heeft over vissers was dit een code-naam wat sloeg op de grote vis die Jona uitspuwde. Deze weerstanders gebruikten deze vis als tag en is nog te zien op een ossuarium. De grote vis was een vreemde bezetter zoals er al meerderen geweest waren, maar telkens 'spuwden' ze de jood terug uit. Symbool voor een vrij Palestina.

[ Bericht 15% gewijzigd door ATON op 27-07-2016 20:37:46 ]
  woensdag 27 juli 2016 @ 22:55:15 #263
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164056047
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:20 schreef ATON het volgende:

[..]

Niet dus.
Even in het kort samenvatten:
Na de dood van Herodus de Grote heeft zijn zoon Antipas een deel van de rechtmatige priesters laten ombrengen en een deel is nog kunnen vluchten naar Leontopolis. Antipas heeft toen zijn eigen mannetjes in hun plaats benoemd tot ongenoegen van de joden. Hier is zelfs een ware oproer door ontstaan. https://nl.wikipedia.org/wiki/Zeloten
Bij de aanstelling van Jezus als messias ( koning ) zou het deze marionetten hun kop kunnen kosten. Jezus moest zo nodig uit het beeld verdwijnen. Het waren dus enkel deze marionetten-priesters waaronder Jozef de Kajafas die deel hadden aan de uitlevering van Jezus. Bij een eventuele opstand zou ook Jozef hiervoor door Pilatus verantwoordelijk worden gesteld en er zou zeker een bloedbad volgen zoals in 4 v.C.

Nog dit: Simon bar Jona ( Kefas ) zou de plaats innemen van Jozef (Kefas / Kajafas). En nee, hij was geen visser. Als men het heeft over vissers was dit een code-naam wat sloeg op de grote vis die Jona uitspuwde. Deze weerstanders gebruikten deze vis als tag en is nog te zien op een ossuarium. De grote vis was een vreemde bezetter zoals er al meerderen geweest waren, maar telkens 'spuwden' ze de jood terug uit. Symbool voor een vrij Palestina.
best interessant, bedankt, met name de vis tag, vroeg me al af waarom dat wordt gebruikt door christenen, de bijbel zegt er volgens mij niks over (behalve 'het teken van jona'). Herodianen komt enkele keren voor in het NT, maar het legt niet uit wie of wat het waren.


Weet er verder niet op te antwoorden.
pi_164056127
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 22:55 schreef Manke het volgende:

[..]

best interessant, bedankt, met name de vis tag, vroeg me al af waarom dat wordt gebruikt door christenen, de bijbel zegt er volgens mij niks over (behalve 'het teken van jona'). Herodianen komt enkele keren voor in het NT, maar het legt niet uit wie of wat het waren.

Weet er verder niet op te antwoorden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Herodianen_(dynastie)
pi_164060376
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 15:07 schreef Hexxenbiest het volgende:
Als je niet gelovig bent en alles op feiten wil baseren en niet gelooft dat er meer kan zijn tussen hemel en aarde of wat men kan zien, dan lijkt het alsof dat kunstmatig aangelegd is met de door jou genoemde reden.
Ik sta er best voor open dat er 'meer is tussen hemel en aarde'. Zelfs dan blijft het voor mij kunstmatig ogen :)
-
  donderdag 28 juli 2016 @ 10:36:41 #266
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_164061602
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:20 schreef ATON het volgende:

[..]

Niet dus.
Even in het kort samenvatten:
Na de dood van Herodus de Grote heeft zijn zoon Antipas een deel van de rechtmatige priesters laten ombrengen en een deel is nog kunnen vluchten naar Leontopolis. Antipas heeft toen zijn eigen mannetjes in hun plaats benoemd tot ongenoegen van de joden. Hier is zelfs een ware oproer door ontstaan. https://nl.wikipedia.org/wiki/Zeloten
Bij de aanstelling van Jezus als messias ( koning ) zou het deze marionetten hun kop kunnen kosten. Jezus moest zo nodig uit het beeld verdwijnen. Het waren dus enkel deze marionetten-priesters waaronder Jozef de Kajafas die deel hadden aan de uitlevering van Jezus. Bij een eventuele opstand zou ook Jozef hiervoor door Pilatus verantwoordelijk worden gesteld en er zou zeker een bloedbad volgen zoals in 4 v.C.

Nog dit: Simon bar Jona ( Kefas ) zou de plaats innemen van Jozef (Kefas / Kajafas). En nee, hij was geen visser. Als men het heeft over vissers was dit een code-naam wat sloeg op de grote vis die Jona uitspuwde. Deze weerstanders gebruikten deze vis als tag en is nog te zien op een ossuarium. De grote vis was een vreemde bezetter zoals er al meerderen geweest waren, maar telkens 'spuwden' ze de jood terug uit. Symbool voor een vrij Palestina.
Heb je daar ook een bron voor? Liefst eentje waarvoor ik geen 20 euro en 10 uur moet uittrekken.
pi_164061695
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Heb je daar ook een bron voor? Liefst eentje waarvoor ik geen 20 euro en 10 uur moet uittrekken.
Koken kost geld, en als je een bron wil via internet zul je zelf maar aan de slag moeten gaan.
pi_164062784
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 09:11 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik sta er best voor open dat er 'meer is tussen hemel en aarde'. Zelfs dan blijft het voor mij kunstmatig ogen :)
Tja.. Zoals ik dus eerder ook zei: zolang het het huidige leven draaglijk maakt of houvast geeft of een doel geeft kan het geen kwaad.. Niet dat mijn leven ondraaglijk is of ik houvast nodig heb, maar de bijbel als gids maakt het wel makkelijker (een pad te volgen).
  donderdag 28 juli 2016 @ 11:57:22 #269
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164063027
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:43 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Tja.. Zoals ik dus eerder ook zei: zolang het het huidige leven draaglijk maakt of houvast geeft of een doel geeft kan het geen kwaad.. Niet dat mijn leven ondraaglijk is of ik houvast nodig heb, maar de bijbel als gids maakt het wel makkelijker (een pad te volgen).
De bijbel als gids in mijn leven werkte juist hoe langer hoe minder. Ik liep er in vast. Toen ben ik gaan nadenken. En lezen.
pi_164063046
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:57 schreef hoatzin het volgende:

[..]

De bijbel als gids in mijn leven werkte juist hoe langer hoe minder. Ik liep er in vast. Toen ben ik gaan nadenken. En lezen.
Jij hebt dan ook de verkeerde interpretatie :P
pi_164063152
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:58 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Jij hebt dan ook de verkeerde interpretatie :P
_O- 8)7
  donderdag 28 juli 2016 @ 12:13:33 #272
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164063342
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:58 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Jij hebt dan ook de verkeerde interpretatie :P
Ik was van plan om later op de nwe aarde een keertje schaal- en schelpdieren met je te gaan eten maar ik zie er toch maar van af...
pi_164063482
quote:
16s.gif Op donderdag 28 juli 2016 12:13 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik was van plan om later op de nwe aarde een keertje schaal- en schelpdieren met je te gaan eten maar ik zie er toch maar van af...
Omdat ik het bij het rechte eind heb zie je er van af?....
Ik heb wel zin in inktvis, trouwens. :D
  donderdag 28 juli 2016 @ 13:02:50 #274
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164064238
quote:
12s.gif Op donderdag 28 juli 2016 12:20 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Omdat ik het bij het rechte eind heb zie je er van af?....
Ik heb wel zin in inktvis, trouwens. :D
ja en dan ook nog je tong uitsteken...

Weet je trouwens dat alle schaal-en schelpdieren èn inktvis ook onrein zijn volgens God?

[ Bericht 7% gewijzigd door hoatzin op 28-07-2016 13:08:32 ]
pi_164064283
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:43 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Tja.. Zoals ik dus eerder ook zei: zolang het het huidige leven draaglijk maakt of houvast geeft of een doel geeft kan het geen kwaad.. Niet dat mijn leven ondraaglijk is of ik houvast nodig heb, maar de bijbel als gids maakt het wel makkelijker (een pad te volgen).
Eens. Maar dat maakt het nog niet waar. En dat is waar veel Christenen, en vooral ook JG's, zo op lopen te hameren.
-
pi_164064400
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 13:02 schreef hoatzin het volgende:
Weet je trouwens dat alle schaal-en schelpdieren èn inktvis ook onrein zijn volgens God?
:D ^O^
pi_164064553
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 13:02 schreef hoatzin het volgende:

[..]

ja en dan ook nog je tong uitsteken...

Weet je trouwens dat alle schaal-en schelpdieren èn inktvis ook onrein zijn volgens God?
Net als varkens enz enz. We werken niet met de OT. Dat is slechts om NT te begrijpen.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 13:05 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Eens. Maar dat maakt het nog niet waar. En dat is waar veel Christenen, en vooral ook JG's, zo op lopen te hameren.
Voor jou is het niet waar. Voor hen wél.
  donderdag 28 juli 2016 @ 13:23:53 #278
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164064621
ach ja....



Kan ook de andere kant op trouwens :D
  donderdag 28 juli 2016 @ 13:31:54 #279
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164064812
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 13:20 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

We werken niet met de OT.
Het OT is nochtans en stuk authentieker dan het NT, dat eeuwenlang is aangepast en geredigeerd.

Om nog maar te zwijgen van jullie eigen aanpassing aan jullie geloofsleer...
  donderdag 28 juli 2016 @ 13:33:43 #280
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164064845
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 13:23 schreef hoatzin het volgende:
ach ja....

[ afbeelding ]

Kan ook de andere kant op trouwens :D
staat dat er wel?

Alleen deze lijkt erop, maar dat is geschreven voordat het schrift compleet neergepend was.

2Ti 3:16 Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is;
pi_164065187
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 13:31 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Het OT is nochtans en stuk authentieker dan het NT, dat eeuwenlang is aangepast en geredigeerd.

Om nog maar te zwijgen van jullie eigen aanpassing aan jullie geloofsleer...
En toch is het OT niet meer geldig sinds er een nieuw verbond is.
  donderdag 28 juli 2016 @ 15:17:48 #282
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_164066859
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:41 schreef ATON het volgende:

[..]

Koken kost geld, en als je een bron wil via internet zul je zelf maar aan de slag moeten gaan.
Nee dus?
  donderdag 28 juli 2016 @ 15:22:10 #283
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_164066973
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 18:38 schreef Manke het volgende:

[..]

de hypocriete joden wilden hem dood hebben. (NT)
De Romeinen wilden hem dood hebben omdat Jezus als davidstelg zojuist gezalfd was als koning der joden en in Jeruzalem was om het koninkrijk Gods op aarde te herstellen. Helaas faalde hij er in en bleef Jeruzalem bezet, Jezus was zelfs zo teleurgesteld dat die, aldus Marcus, stierf als als Atheist, immers hij riep waarom God hem verlaten had.
De enige joden die hem dood wilden hebben behoren tot het huis van de vazalkoning. Dat zijn inderdaad hypocriete joden.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_164066999
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 13:48 schreef Hexxenbiest het volgende:
En toch is het OT niet meer geldig sinds er een nieuw verbond is.
Dat nieuw verbond is een bedenksel uit het begin van de 2e eeuw.
pi_164067163
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:22 schreef Panterjong het volgende:

Helaas faalde hij er in en bleef Jeruzalem bezet, Jezus was zelfs zo teleurgesteld dat die, aldus Marcus, stierf als als Atheist, immers hij riep waarom God hem verlaten had.
Dit schreef Marcus naar aanleiding van de val van Jeruzalem in 70. JHWH had de kant van de vijand gekozen. De schatten van de Tempel werden in triomf door de straten van Rome gedragen, waaronder het voorhangsel, wat voor de vrome joden een teken was dat God hen verlaten had.
  donderdag 28 juli 2016 @ 15:32:58 #286
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164067205
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 13:33 schreef Manke het volgende:

[..]


2Ti 3:16 Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is;
Vreemd dat er dan toch steeds weer zaken aangepast worden.
  donderdag 28 juli 2016 @ 15:33:15 #287
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164067208
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 13:48 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

En toch is het OT niet meer geldig sinds er een nieuw verbond is.
Opa ging met de trein hoe laat het was.
  donderdag 28 juli 2016 @ 15:34:46 #288
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164067238
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:22 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Jezus was zelfs zo teleurgesteld dat die, aldus Marcus, stierf als als Atheist, immers hij riep waarom God hem verlaten had.
Als je atheist bent roep je geen goden aan. Hij was dus géén atheist.
  donderdag 28 juli 2016 @ 15:36:03 #289
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164067268
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:30 schreef ATON het volgende:

[..]

Dit schreef Marcus naar aanleiding van de val van Jeruzalem in 70. JHWH had de kant van de vijand gekozen. De schatten van de Tempel werden in triomf door de straten van Rome gedragen, waaronder het voorhangsel, wat voor de vrome joden een teken was dat God hen verlaten had.
Compleet met de rest der tenpelschatten.
  donderdag 28 juli 2016 @ 15:36:58 #290
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164067283
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:23 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat nieuw verbond is een bedenksel uit het begin van de 2e eeuw.
Ook voor het gemak maar even Jezus' woorden negerend: geen tittel of jota..... Wat zullen ze op hun neus kijken als God beslist: Gij hebt mijn geboden veronachtzaamd. Gaat dan henen...

Zijn alle huis-aan-huis ronselpraktijken allemaal voor niets geweest... :{

[ Bericht 10% gewijzigd door hoatzin op 28-07-2016 16:07:08 ]
pi_164067343
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:33 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Opa ging met de trein hoe laat het was.
En hij was er rapper over dan te voet.
pi_164067351
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:34 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Als je atheist bent roep je geen goden aan. Hij was dus géén atheist.
Dacht ik ook.
pi_164067383
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:36 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ook voor het gemak maar even Jezus' woorden negerend: geen tittel of jota.....
Matt. 5 : 17 - 19 staat niet in hun bijbel.
  donderdag 28 juli 2016 @ 15:43:01 #294
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164067394
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:40 schreef ATON het volgende:

[..]

Dacht ik ook.
Je zou kunnen claimen dat God atheïst was, als hij zichzelf verlaat...
pi_164067430
quote:
12s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:43 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Je zou kunnen claimen dat God atheïst was, als hij zichzelf verlaat...
Maar dan zitten we nog met 1 a 2exemplaren. :D
  donderdag 28 juli 2016 @ 16:07:54 #296
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164067868
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:45 schreef ATON het volgende:

[..]

Maar dan zitten we nog met 1 a 2exemplaren. :D
Volgens mij slaan we dan 3 vliegen in één klap!

"Afwezig vanwege algehele opheffing. " op de poort.....
  donderdag 28 juli 2016 @ 16:16:20 #297
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164068017
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:22 schreef Panterjong het volgende:

[..]

De Romeinen wilden hem dood hebben omdat Jezus als davidstelg zojuist gezalfd was als koning der joden en in Jeruzalem was om het koninkrijk Gods op aarde te herstellen. Helaas faalde hij er in en bleef Jeruzalem bezet, Jezus was zelfs zo teleurgesteld dat die, aldus Marcus, stierf als als Atheist, immers hij riep waarom God hem verlaten had.
De enige joden die hem dood wilden hebben behoren tot het huis van de vazalkoning. Dat zijn inderdaad hypocriete joden.
staat de eerste bewering ook zo in het NT, of is dat je eigen interpretatie?

Hij riep dat, omdat Hij volledig afhankelijk was van God, en vlak voor het moment van Zijn dood, heeft God Hem verlaten als straf voor ieders zonden die Jezus droeg. Ook heeft God Zijn woede perfect/compleet op Jezus uitgestort. (aldus NT)
pi_164069359
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juli 2016 16:16 schreef Manke het volgende:

staat de eerste bewering ook zo in het NT, of is dat je eigen interpretatie?

Hij riep dat, omdat Hij volledig afhankelijk was van God, en vlak voor het moment van Zijn dood, heeft God Hem verlaten als straf voor ieders zonden die Jezus droeg. Ook heeft God Zijn woede perfect/compleet op Jezus uitgestort. (aldus NT)
Moet jij vooral deze passage nog eens rustig herlezen zonder vooringenomenheid.
  donderdag 28 juli 2016 @ 18:41:12 #299
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_164070450
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juli 2016 16:16 schreef Manke het volgende:

[..]

staat de eerste bewering ook zo in het NT, of is dat je eigen interpretatie?

Hij riep dat, omdat Hij volledig afhankelijk was van God, en vlak voor het moment van Zijn dood, heeft God Hem verlaten als straf voor ieders zonden die Jezus droeg. Ook heeft God Zijn woede perfect/compleet op Jezus uitgestort. (aldus NT)
Alles is terug te vinden in Marcus: De Romeinen hebben hem gedood. Hij is als koning gezalfd. Hij was al begonnen met het koninkrijk Gods te herstellen met de bezetting van de tempel. Het lukte hem niet want hij werd gevangen genomen waarop zijn kruisiging zou volgen. Na zijn dood was Israel nog steeds bezet dus hij had gefaald. En dat die riep dat God hem verlaten heeft, tja als je er als Davidstelg zo van overtuigd bent om opeens, zich gesteund door God voelend, in Jeruzalem te verschijnen met als doel het koninkrijk van God te herstellen en de kroon op te eisen dan is het logisch dat als dat niet lukt en je hangt daar lijdend aan het kruis roept dat je je door God verlaten voelt.

Waar jij mee komt is mijn inziens meer een interpretatie. Bijbels of niet. En misschien meer nog een verdere uitzetting van het Paulinisme. Waar op zich niets mis mee is, die boodschap van vrede en zo en die oproep om elkaar lief te hebben. Voor veel mensen een mooie waarheid om in te geloven en achter te staan. Maar het staat wel ver af van wat er werkelijk gebeurd is.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  donderdag 28 juli 2016 @ 18:44:44 #300
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_164070491
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:34 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Als je atheist bent roep je geen goden aan. Hij was dus géén atheist.
Ja, okee dat is zo. Hoe dan ook hij voelde zich door God verlaten. God was niet langer aanwezig in het leven van de gekruisigde. Vanuit die gedachte kwam ik erop.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_164070581
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 18:44 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Ja, okee dat is zo. Hoe dan ook hij voelde zich door God verlaten. God was niet langer aanwezig in het leven van de gekruisigde. Vanuit die gedachte kwam ik erop.
Eigenlijk was het Marcus die zich in de steek gelaten voelde.( zie # 285 )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')