abonnement Unibet Coolblue
pi_163898208
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 05:08 schreef crystal_meth het volgende:
Wel, als het op de ene manier niet lukt... Erdo heeft z'n super-presidentschap nu toch bereikt.
Artikel uit maart 2015:

[..]

https://www.theguardian.c(...)s-democracy-at-stake
Wil dat 'presidentschap' van Erdje nog wel eerst zien over een paar (3) maanden :+ ... of ... hij moet gesteund worden door de Saoe... :X

Heb erg te doen met de middeklasse die ontstaan was in 20 jaren -O-


Aan de andere kant ... Een volk verdient haar leider ... Heb respect voor het volk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Peace99 op 21-07-2016 05:47:20 ]
pi_163898270
Man man.. ik weet niet of het google translate of de Turkse taal is, maar alle Turkse teksten geven onleesbare vertalingen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163898302
Erdogan mag hopen dat Trump de volgende president wordt.
quote:
Donald J. Trump, on the eve of accepting the Republican nomination for president, said Wednesday that if he were elected, he would not pressure Turkey or other authoritarian allies about conducting purges of their political adversaries or cracking down on civil liberties. The United States, he said, has to “fix our own mess” before trying to alter the behavior of other nations.
De Baltische staten daarentegen...
quote:
He even called into question whether, as president, he would automatically extend the security guarantees that give the 28 members of NATO the assurance that the full force of the United States military has their back.

For example, asked about Russia’s threatening activities that have unnerved the small Baltic States that are the most recent entrants into NATO, Mr. Trump said that if Russia attacked them, he would decide whether to come to their aid only after reviewing whether those nations “have fulfilled their obligations to us.”
http://www.nytimes.com/20(...)ld-trump-issues.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163898344
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 06:44 schreef crystal_meth het volgende:
Erdogan mag hopen dat Trump de volgende president wordt.

[..]

De Baltische staten daarentegen...

[..]

http://www.nytimes.com/20(...)ld-trump-issues.html
Niet verwacht van Trump of toch ook een 3e agenda :+
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 juli 2016 @ 07:19:22 #30
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163898418
Gisteren vroegen mensen waarom Erdoğan gisteren pas de noodtoestand uitriep.

De noodtoestand geeft de politie, rechtsspraak en zelfs het leger meer macht en vrijheden. Ik denk dat hij er eerst zeker van wilde zijn dat er geen Gulenisten meer aanwezig waren. Nu dat geregeld is kon hij een volgende stap zetten.

Dat is eigenlijk de enige reden die ik kan bedenken.
  donderdag 21 juli 2016 @ 07:27:40 #31
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163898450
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 02:24 schreef Atak het volgende:

[..]

Hij zal wel substantieel veel kiezers kwijtraken als de Erdogan-volgers geen brood meer op tafel hebben.

De volgers van Erdogan zijn net honden. Ze zijn loyaal zolang je ze brood geeft.

Daarom komt Erdogan ook overal mee weg. Zolang hij brood aan de honden geeft zullen ze voor hem stemmen. Als de economie in elkaar stort zal dat Erdogan wel beïnvloeden.
Hetzelfde met Poetin

Die blijft vrijwillig gekozen worden zolang het goed gaat, maar nu willen mensen een andere president en dat gaat niet
Poetin gaat ook niet meer vrijwillig weg
Als het erg slecht gaat dan komt er geweld bij kijken , net als bij Assad de bombardeert zijn eigen volk, met hulp van de Russen, omdat zijn eigen piloten dat niet willen doen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 21 juli 2016 @ 07:33:20 #32
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163898476
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 06:44 schreef crystal_meth het volgende:
Erdogan mag hopen dat Trump de volgende president wordt.

[..]

De Baltische staten daarentegen...

[..]

http://www.nytimes.com/20(...)ld-trump-issues.html
Dan kun je de hele NAVO wel opheffen. Zeker die kleine baltische staten. Die heeft Rusland in een dag of twee, terwijl Trump evalueert, compleet veroverd.

Beslissing om de overige NAVO troepen in te zetten bij zo'n Russische actie zou bij Supreme Allied Commander Europe moeten liggen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163898488
quote:
6s.gif Op donderdag 21 juli 2016 05:23 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Wil dat 'presidentschap' van Erdje nog wel eerst zien over een paar (3) maanden :+ ... of ... hij moet gesteund worden door de Saoe... :X

Heb erg te doen met de middeklasse die ontstaan was in 20 jaren -O-

Aan de andere kant ... Een volk verdient haar leider ... Heb respect voor het volk.
Benieuwd of er binnen drie maand nog andere partijen bestaan. Het lijkt erop dat de oppositiepartijen ook aangepakt zullen worden.
quote:
Analysts have raised fears that Mr. Erdogan may be moving toward establishing a one-party state.

A Turkish intelligence official said he believes elements of the Gulen movement have infiltrated opposition political parties.

According to the official, Turkish intelligence estimates that at least 100,000 people were involved in planning the coup attempt.
http://www.post-gazette.c(...)stories/201607210114

100000 personen betrokken bij de voorbereiding van de coup... wow, als zoveel mensen een geheim kunnen bewaren zal ik m'n mening over heel wat conspiracy theorieën moeten herzien, dan zijn ze haast allemaal mogelijk.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 juli 2016 @ 07:45:23 #34
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163898541
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:34 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Benieuwd of er binnen drie maand nog andere partijen bestaan. Het lijkt erop dat de oppositiepartijen ook aangepakt zullen worden.

[..]

http://www.post-gazette.c(...)stories/201607210114

100000 personen betrokken bij de voorbereiding van de coup... wow, als zoveel mensen een geheim kunnen bewaren zal ik m'n mening over heel wat conspiracy theorieën moeten herzien, dan zijn ze haast allemaal mogelijk.
Vooral in een politiestaat als Turkije waar iedereen afgeluisterd wordt en iedereen probeert beter te worden door iemand anders onderuit te trappen. In zo'n land is het onmogelijk om met 100.000 man een coup te plegen, zonder dat het lekt. No way.

Als het echt 100.000 man was geweest was de coup ook gelukt trouwens, easy zelfs.

Als Erdoğan na al zijn woorden over het moeten samenwerken met de oppositiepartijen deze alsnog gaat proberen aan te pakken gaat het verkeerd aflopen voor hem.

Hoe zwak MHP en Bahceli ook is/lijkt, als hij in z'n vingers knipt heb je zo een miljoen grijze wolven de straat op. Die fout maakt Erdoğan niet, helemaal niet omdat MHP juist de AKP aan de macht houdt door nog steeds door te gaan met diezelfde Bahceli die verdacht veel steun geeft aan AKP.
  donderdag 21 juli 2016 @ 07:45:33 #35
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163898543
De bureaucratische machine van Turkije moet wel vastlopen binnenkort, nu er (om redenen van paranoia) zo veel mensen in één keer zijn uitgegooid. Om over defensie maar te zwijgen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 21 juli 2016 @ 08:08:40 #36
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163898663
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:45 schreef Ringo het volgende:
De bureaucratische machine van Turkije moet wel vastlopen binnenkort, nu er (om redenen van paranoia) zo veel mensen in één keer zijn uitgegooid. Om over defensie maar te zwijgen.
Wordt IS uit Irak en Syrië gebombardeerd, lopen ze vrolijk de turkse grens over en nemen ze een stuk turkije in. _O-
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163898710
Al die 50 duizend mensen die opgepakt e/o ontslagen zijn hebben ook familieleden.

Kan me niet voorstellen dat die enkele honderdduizenden zich de acties van Erdogan als een mak lammetje laten welgevallen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 21 juli 2016 @ 08:17:48 #38
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163898732
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:45 schreef Kyran het volgende:

[..]

Vooral in een politiestaat als Turkije waar iedereen afgeluisterd wordt en iedereen probeert beter te worden door iemand anders onderuit te trappen. In zo'n land is het onmogelijk om met 100.000 man een coup te plegen, zonder dat het lekt. No way.

Als het echt 100.000 man was geweest was de coup ook gelukt trouwens, easy zelfs.

Als Erdoğan na al zijn woorden over het moeten samenwerken met de oppositiepartijen deze alsnog gaat proberen aan te pakken gaat het verkeerd aflopen voor hem.

Hoe zwak MHP en Bahceli ook is/lijkt, als hij in z'n vingers knipt heb je zo een miljoen grijze wolven de straat op. Die fout maakt Erdoğan niet, helemaal niet omdat MHP juist de AKP aan de macht houdt door nog steeds door te gaan met diezelfde Bahceli die verdacht veel steun geeft aan AKP.
het is een mooi opstapje om (nog eens) 100.000 man op te pakken en te elimineren uit de maatschappij... lekker zuiver zo
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 21 juli 2016 @ 08:24:07 #39
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163898776
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 08:14 schreef Montagui het volgende:
Al die 50 duizend mensen die opgepakt e/o ontslagen zijn hebben ook familieleden.

Kan me niet voorstellen dat die enkele honderdduizenden zich de acties van Erdogan als een mak lammetje laten welgevallen.
Als de angst maar groot genoeg is! En daar zorgt Grote Aap wel voor.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 21 juli 2016 @ 08:25:32 #40
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163898794
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 08:08 schreef nixxx het volgende:

Wordt IS uit Irak en Syrië gebombardeerd, lopen ze vrolijk de turkse grens over en nemen ze een stuk turkije in. _O-
Zulke scenario's gaan wel een serieus risico vormen als Erdo op deze manier doorgaat.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_163898811
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juli 2016 08:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zulke scenario's gaan wel een serieus risico vormen als Erdo op deze manier doorgaat.
:')____!
  donderdag 21 juli 2016 @ 08:31:32 #42
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163898855
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 08:27 schreef xminator het volgende:

:')____!
Ik ben blij dat jij zo positief bent.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 21 juli 2016 @ 08:31:50 #43
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163898859
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juli 2016 08:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zulke scenario's gaan wel een serieus risico vormen als Erdo op deze manier doorgaat.
Ik bedoel maar.. het turkse leger (coupplegers) lieten zich zo overlopen door ongewapende burgers... kan je nagaan hoe het met gewapende IS strijders zal gaan,zeker als alle officieren in de bak zitten
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163898866
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:33 schreef nixxx het volgende:
n je de hele NAVO wel opheffen. Zeker die kleine baltische staten. Die heeft Rusland in een dag of twee, terwijl Trump evalueert, compleet veroverd.

Beslissing om de overige NAVO troepen in te zetten bij zo'n Russische actie zou bij Supreme Allied Commander Europe moeten liggen.
Welke overige troepen als Amerika niet mee doet?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 21 juli 2016 @ 08:37:52 #45
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163898913
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 08:32 schreef Boris_Karloff het volgende:

Welke overige troepen als Amerika niet mee doet?
De Nederlandse pangpangpang-alswemaarkunnenskypen-brigade.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_163898919
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 08:31 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ik bedoel maar.. het turkse leger (coupplegers) lieten zich zo overlopen door ongewapende burgers... kan je nagaan hoe het met gewapende IS strijders zal gaan,zeker als alle officieren in de bak zitten
Even een serieuze vraag. Ben jij toevallig verstandelijk gehandicapt?
pi_163898976
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Hetzelfde met Poetin

Die blijft vrijwillig gekozen worden zolang het goed gaat, maar nu willen mensen een andere president en dat gaat niet
Poetin gaat ook niet meer vrijwillig weg
Als het erg slecht gaat dan komt er geweld bij kijken , net als bij Assad de bombardeert zijn eigen volk, met hulp van de Russen, omdat zijn eigen piloten dat niet willen doen
Dat is iets genuanceerder. De gang van zaken rond Jeltsin, toen Rusland failliet ging, en men machteloos moest toekijken dat ze weinig meer voorstelden, zit bij veel mensen (waaronder Putin) nog vers in het geheugen.

Je kunt negatief zijn over Putin, en daar zijn genoeg argumenten voor, maar hij heeft Rusland uit dat diepe dal gehaald, en men wil niet meer terug naar die situatie. Wat dat aangaat, heeft hij veel meer krediet bij zijn aanhang dan Erdogan ooit zal hebben.
  donderdag 21 juli 2016 @ 08:47:33 #48
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_163898994
Erdogan Scorecard

Education Ministry: 15,200 teachers fired
Interior Ministry: 8,777 employees fired
Finance Ministry: 1,500 employees fired
Energy Ministry: 300 employees fired
Erdogan’s Office Staff: 257 people fired
Directorate of Religious Affairs: 492 staffers fired
Generals and Admirals: 85 generals and admirals jailed pending trial
Judicial: 2,745 judges fired
Police officers: 8,000 fired
Coup participants: 9,322 security personnel, judges, prosecutors, religious figures detained
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 juli 2016 @ 09:00:16 #49
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163899132
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 08:31 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ik bedoel maar.. het turkse leger (coupplegers) lieten zich zo overlopen door ongewapende burgers... kan je nagaan hoe het met gewapende IS strijders zal gaan,zeker als alle officieren in de bak zitten
Dude, dat is ook echt hetzelfde.

Militairen die niet schieten op eigen onbewapende burgers vs. Militairen die niet schieten op bewapende terroristen.

Bijna hetzelfde, bijna.
  donderdag 21 juli 2016 @ 09:27:54 #50
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163899470
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 06:29 schreef crystal_meth het volgende:
Man man.. ik weet niet of het google translate of de Turkse taal is, maar alle Turkse teksten geven onleesbare vertalingen.
De taal. De structuur wijkt erg af.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')