abonnement Unibet Coolblue
pi_163896516
Hier op FOK! praten we graag over relaties. We praten er het liefst zoveel mogelijk over.
Er zit echter onderscheid tussen de mensen die over het algemeen moeite hebben met het aangaan van sociale contacten (en het ermee omgaan) en de mensen die zich al wel comfortabel voelen met sociale contacten en nu bezig zijn met daten of de voorbereiding daarvan.

Dit topic dient voor de eerste groep. Heb jij moeite met het aangaan van vriendschappen? Of heb je moeite om om te gaan met je huidige vrienden? Willen relaties al helemaal niet lukken? Dan ben je in dit topic aan het juiste adres. Vind hier advies om sociaal verder te komen . Je kan hier ook terecht om je meest recente ervaringen/overwinningen te posten. Ook voor steun ben je hier meer dan welkom. Tough love zul je hier ook tegenkomen en daar is helemaal niks mis mee. Soms kan een ''schop onder de kont'' je verder brengen. Gaat het je te snel? Geef dat aan en dan kijken we met z'n allen verder.

Er zijn een paar kleine, maar belangrijke regels waarvan wij verwachten dat je je eraan houdt:

Begin je met posten, doe dan ook lekker mee. Reageer op mensen die de moeite nemen advies te geven, geef je advies, doe dit dan op een normale toon. Toon respect voor alle posters, dat is het allerbelangrijkste. Advies mag gegeven worden, duidelijk advies, de zogenaamde schop onder de kont, allemaal prima. Name-calling, flamen, bashen en op de man spelen waarderen we niet, die posts zullen verwijderd worden.

Off-topic posten en slowchatten gaan we hier niet doen. Deze posts zullen dan ook verwijderd worden.

Verder vinden we het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt hier te posten, het is dan ook niet de bedoeling andere users te weren, weg te sturen of wat dan ook. Is een user vervelend bezig? Zet een TR of schiet één van de R&P mods aan.

Ben je echter al aan toe aan daten? Of ben je zelfs al aan het daten? Dan hebben we daar een apart topic voor. Die verhalen kun je hier R&P / Het Datingtopic #1 kwijt.

Natuurlijk gelden ook in dit topic de regels voor R&P en uiteraard above all, de FOK! Policy

Wij (de mods) houden het topic goed in de gaten. Houd je je niet aan de regels, dan ondernemen we actie. Geven we aanwijzingen, luister daar dan naar. Ben je het ergens niet mee eens? Dan kun je hier terecht.
pi_163896524
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 00:40 schreef 0906 het volgende:
Er is tijdsdruk, ik ben al 26 en het voelt gewoon alsof ik een groot deel van mijn leven gemist heb, alsof je een jarenlange gevangenisstraf hebt uitgezeten. Ik wil inhalen wat ik gemist heb, als ik nog jaren zo blijf doorsukkelen ben ik bang dat het straks te laat is en niet meer binnen de doelgroep pas.
  donderdag 21 juli 2016 @ 00:42:17 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_163896539
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 00:41 schreef 0906 het volgende:

[..]

Hoe jammer is het dan als je blijft proberen op korte termijn te slagen en steeds weer faalt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_163896581
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 00:35 schreef 0906 het volgende: Ik moet echt over die angst heenstappen, eerlijk gezegd heb ik geen zin om jarenlang in therapie te zitten, ik wil NU RESULTAAT BOEKEN. Daar kun je alles van vinden maar begrijp mij ook dat het me enorm frustreert dat je nergens aansluiting hebt en geen aansluiting kunt maken. Het is niet zozeer met vrouwen, maar veel breder. Stel ik zou op reis gaan, is de kans dat ik een week eenzaam en alleen doorbreng 100%. Ik weet gewoon niet hoe je als eenling contact legt om aansluiting te vinden.
nou succes. ik heb er 30 maanden over gedaan incl een hele hoop andere zooi ik wil ook rijk worden, met een leuke vrouw samen zijn en altijd rust in mijn hoofd. Nou dat gaat niet en ik werk er nog steeds voor, iedere dag en heeft het behoorlijk goed uitgepakt. In de regen op dinsdag met de bus 1 uur heen 3 uur praten en 1 uur terug.. Op woensdag om 13.00 uur met de trein weg en om 18.30 thuis..week in en week uit en dat was nog het makkelijke deel. alle tips wijs je af en heb je een weerwoord op.

Ik ben trouwens 36 en blij dat ik er 3 jaar geleden aan begonnen ben en niet pas over 10 jaar.

oja, 2 jaar geleden alleen naar New York en wat kleine small talk mensen gehad..Maar dat was mooi meegenomen maar geen noodzaak
Hell To The Liars
pi_163896720
Nog even een herhaling van mijn post in het vorige topic:
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 00:39 schreef Forbry het volgende:

[..]

"Kortstondig in behandeling" en "wel wat AD's". Klinkt niet alsof het om AD ging ...

Indien wel AD: je hebt verschillende soorten geprobeerd, allemaal voor langere tijd (want dan beginnen ze überhaupt pas te werken) en ook in alle gevallen een hogere dosis gekregen toen ze niks deden?
Verder: ik snap best dat het allemaal heel vervelend is, maar je hebt simpelweg geen andere keuze dan voor een lange termijn-oplossing gaan... maar als je liever op deze manier aanrommelt en er dan nóg tig jaren bij zult plakken waarin je dingen gemist hebt, be my guest (maar vraag dan ook geen advies meer).
Tails tell tales
pi_163896850
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 00:23 schreef 0906 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een onzin. Die vrouw zal je hoogstwaarschijnlijk prima begrijpen. En als je je daar niet op je gemak voelt... heb je niet de mogelijkheid om te verhuizen naar een andere praktijk?
Tails tell tales
pi_163897389
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 00:35 schreef 0906 het volgende:
Ik moet echt over die angst heenstappen, eerlijk gezegd heb ik geen zin om jarenlang in therapie te zitten, ik wil NU RESULTAAT BOEKEN. Daar kun je alles van vinden maar begrijp mij ook dat het me enorm frustreert dat je nergens aansluiting hebt en geen aansluiting kunt maken.

Het is niet zozeer met vrouwen, maar veel breder. Stel ik zou op reis gaan, is de kans dat ik een week eenzaam en alleen doorbreng 100%. Ik weet gewoon niet hoe je als eenling contact legt om aansluiting te vinden.
Je hebt heel je leven gedaan over worden wie je nu bent. Om iemand anders te worden, zal je echt niet binnen één dag klaar zijn.
1 + 1 = blauw
  Moderator donderdag 21 juli 2016 @ 06:28:50 #8
447051 crew  Peejtur
pi_163898268
Je bent nog onzekerder dan Deezer man. 0906 werk eerst aan jezelf voordat je een relatie, of zelfs vrienden gaat zoeken. :{
pi_163898681
TS, het verbaasd me werkelijkwaar dat jij zoveel tijd weet te besteden aan het klagen op FOK! over hoe vervelend jouw leventje wel niet is. Tijd die je zoveel nuttiger had kunnen besteden als je de eerste tips die je hier kreeg had opgevolgd.
pi_163898702
Ik vind het in ieder geval knap dat je toch een poging hebt ondernomen. Het resultaat mag dat niet naar wens zijn maar op de weg ernaartoe is een stapje gezet.

Dit moet je gewoon vaker doen. Onder de mensen zijn. Zodat het went en je er niet meer nerveus van wordt. Vertrouwd raken met zo'n omgeving.

Eerst aanwezig zijn (en voor alsnog geen hoger doel stellen). Daarna wennen/ontspannen. Vergelijk het met een sjorband (of hoe heet zo'n ding). Als die gespannen is houdt deze alles op zijn plek. Als de spanning eraf is kun je (beter) ermee doen wat je wilt.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  donderdag 21 juli 2016 @ 08:20:32 #11
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_163898753
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:42 schreef 0906 het volgende:
niet gelukt om een kroeg binnen te stappen
Waarom niet? Deur open doen, gaan zitten aan de bar en een drankje bestellen. Verder hoef je niets te doen.
Als je dat eenmaal gewend bent, dan komt daarna wel een keer het aanspreken van mensen.

Waaorm is een kroeg binnen stappen nu zo moeilijk voor je?
pi_163898845
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 08:14 schreef Koral het volgende:
Ik vind het in ieder geval knap dat je toch een poging hebt ondernomen. Het resultaat mag dat niet naar wens zijn maar op de weg ernaartoe is een stapje gezet.

Dit moet je gewoon vaker doen. Onder de mensen zijn. Zodat het went en je er niet meer nerveus van wordt. Vertrouwd raken met zo'n omgeving.

Eerst aanwezig zijn (en voor alsnog geen hoger doel stellen). Daarna wennen/ontspannen. Vergelijk het met een sjorband (of hoe heet zo'n ding). Als die gespannen is houdt deze alles op zijn plek. Als de spanning eraf is kun je (beter) ermee doen wat je wilt.
Hoi Koral, ik denk dat het juist averechts werkt als iets iedere keer niet lukt.
Soms moet je 1 stap terug doen om er later 2 vooruit te doen.

Nu is het een grote frustratie om die drempel proberen over te komen en die ervaringen ga je iedere keer een negatievere lading aangeven.

Toevallig de film "Inside Out" gezien?
Hell To The Liars
  donderdag 21 juli 2016 @ 08:41:54 #13
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_163898944
Het is je al zo vaak geadviseerd, maak een afspraak met de huisarts! Jij denkt misschien dat het je niet kan helpen, maar dat kunnen wij ook niet :).

Je blijft het forum maar als klaagmuur gebruiken, ronddraaien in hetzelfde cirkeltje. Wij zijn hier digitaal, jij hebt fysieke hulp nodig. Vraag die bij je huisarts en zij kan je verder helpen. Geslacht doet er in deze absoluut niet toe.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 21 juli 2016 @ 08:46:02 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163898975
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 08:41 schreef Samzz het volgende:

Vraag die bij je huisarts en zij kan je verder helpen.
Ja. Alleen wil deze TS dat niet. Nu niet, gisteren niet, vorige maand niet, een half jaar terug niet ... En ik gok zo maar morgen ook niet.

Ondanks dat het niet alleen voor hem, maar voor iedereen beter is. De frustratie a la voorbeeld Elliot R. spat wederom van elke post af, in steeds sterkere mate. Dit kan nog eens een keer heel erg mis lopen. Heel erg.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_163899315
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 08:30 schreef Droopie het volgende:

[..]

Hoi Koral, ik denk dat het juist averechts werkt als iets iedere keer niet lukt.
Soms moet je 1 stap terug doen om er later 2 vooruit te doen.

Nu is het een grote frustratie om die drempel proberen over te komen en die ervaringen ga je iedere keer een negatievere lading aangeven.

Toevallig de film "Inside Out" gezien?
Lees mijn stukje nog eens. Ik heb het nergens over de frustratie het niet kunnen aanspreken van mensen. Ik heb het over een veilig omgeving creëren. Zo'n "i-belong-here-gemak" gaan voelen.

Als je een brok frustratie en non-verbale afwijzingen met je meedraagt, dan speel je al een verloren wedstrijd. Als je dan ook nog eens een keer dat in een onbekende omgeving gaat doen dan speel je ook nog eens een uit-wedstrijd. Met een thuis-wedstrijd heb je ten minste op enig gebied nog een beetje vertrouwen en bv. 'een overhand op toeristen'.

En ja, die verwijzing naar huisarts en verdere hulp, t is goed bedoeld (en ik zal ook niet ontkennen dat het heel goed zal zijn) maar dat krijgt hij al van 500 anderen te horen. 500 keer per dag "je hoort er niet bij, je mankeert iets" dag in dag uit. Dag in dag uit wordt hij door mensen weggeduwd in plaats van iets als "kom maar, bij mij ben je welkom". Dus ja, ik heb een stap terug gedaan. Ik ga hem niet meer adviseren om naar een huisarts te gaan, totdat hij zelf die beslissing neemt. ^O^

P.S. Nee, film niet gezien. De andere link die je me adviseerde trouwens ook nog niet :@
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  donderdag 21 juli 2016 @ 09:44:51 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163899715
Misschien moet hij zich dan dag in dag uit gaan realiseren dat het ook gewoon zo is.
All lovey-dovey positivo je kan het berichten ten spijt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_163899804
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juli 2016 09:44 schreef Copycat het volgende:
Misschien moet hij zich dan dag in dag uit gaan realiseren dat het ook gewoon zo is.
All lovey-dovey positivo je kan het berichten ten spijt.
Dan nog, (sociale) druk is niet het juiste middel imho. Van druk krijg je meer spanning. Van meer spanning ontploffen sommige dingen...
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  donderdag 21 juli 2016 @ 09:51:52 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163899819
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 09:50 schreef Koral het volgende:

Dan nog, (sociale) druk is niet het juiste middel imho. Van druk krijg je meer spanning. Van meer spanning ontploffen sommige dingen...
Sommige zaken ontploffen ook van jarenlang broeden onder de oppervlakte.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 21 juli 2016 @ 09:56:13 #19
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_163899872
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 09:50 schreef Koral het volgende:

[..]

Dan nog, (sociale) druk is niet het juiste middel imho. Van druk krijg je meer spanning. Van meer spanning ontploffen sommige dingen...
Ik vind adviseren iets te doen niet onder druk vallen, eigenlijk. Helemaal advies op een internetforum niet.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_163899964
Ik heb jarenlang hulp gehad van een psycholoog toen ik nog op school zat, was gratis maar werkelijk geen zak mee opgeschoten behalve urenlange gesprekken en testjes doen. Ik kon toen wel m'n ei kwijt. Destijds was ik doelwit van pesten en was ik sociaal erg zwak, ook omdat ik daar geen aansluiting had.

Eigenlijk heel mijn leven zo geweest, altijd mikpunt van pesterij en spot, sociale problemen, geen aansluiting, geen vrienden. Daarom dat de pesterijtjes hier me ook best hoog zitten, het triggered toch aan bepaalde herinneringen die ik heb van een buitengewoon nare tijd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163899966
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 09:56 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik vind adviseren iets te doen niet onder druk vallen, eigenlijk. Helemaal advies op een internetforum niet.
Denk je dat ook als dit op internet een herhaling is van wat iemand in het dagelijks leven meemaakt?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  donderdag 21 juli 2016 @ 10:04:27 #22
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_163899997
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 10:02 schreef Koral het volgende:

[..]

Denk je dat ook als dit op internet een herhaling is van wat iemand in het dagelijks leven meemaakt?
Dan misschien niet. Maar is daar sprake van in dit geval?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_163900007
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juli 2016 09:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

Sommige zaken ontploffen ook van jarenlang broeden onder de oppervlakte.
Een kenmerk van wanhopige mensen is dat ze klakkeloos advies aannemen. Dan is er nog hoop want het is eerder het tegenover gestelde? Ik hoop dat mensen waarbij dingen jaren lang onder het oppervlak broeden op de een of andere manier een ventiel of indien nodig uitlaatklep vinden.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  donderdag 21 juli 2016 @ 10:07:09 #24
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163900036
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 10:02 schreef 0906 het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vreemd. Wat heb je precies gezegd?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 21 juli 2016 @ 10:12:00 #25
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_163900119
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 10:02 schreef 0906 het volgende:
Ik heb jarenlang hulp gehad van een psycholoog toen ik nog op school zat, was gratis maar werkelijk geen zak mee opgeschoten behalve urenlange gesprekken en testjes doen. Ik kon toen wel m'n ei kwijt. Destijds was ik doelwit van pesten en was ik sociaal erg zwak, ook omdat ik daar geen aansluiting had.

Eigenlijk heel mijn leven zo geweest, altijd mikpunt van pesterij en spot, sociale problemen, geen aansluiting, geen vrienden. Daarom dat de pesterijtjes hier me ook best hoog zitten, het triggered toch aan bepaalde herinneringen die ik heb van een buitengewoon nare tijd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is vreemd. Juist een huisarts zou je moeten kunnen helpen. Die zijn er in de eerste instantie niet enkel voor lichamelijke kwalen.

En je zegt dat een psycholoog je niet helpt, maar je kon wel je ei kwijt. Dan helpt het toch? Of zie ik iets verkeerd :)?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_163900162
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 10:12 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat is vreemd. Juist een huisarts zou je moeten kunnen helpen. Die zijn er in de eerste instantie niet enkel voor lichamelijke kwalen.

En je zegt dat een psycholoog je niet helpt, maar je kon wel je ei kwijt. Dan helpt het toch? Of zie ik iets verkeerd :)?
Dat was slechts een soort van schoolpsycholoog, alweer jaren geleden toen ik daar was.
  donderdag 21 juli 2016 @ 10:16:49 #27
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_163900190
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 10:15 schreef 0906 het volgende:

[..]

Dat was slechts een soort van schoolpsycholoog, alweer jaren geleden toen ik daar was.
Dat doet er niet toe. Een psycholoog is een psycholoog, en blijkbaar heeft deze je wel geholpen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_163900289
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 10:02 schreef 0906 het volgende:
Ik heb jarenlang hulp gehad van een psycholoog toen ik nog op school zat, was gratis maar werkelijk geen zak mee opgeschoten behalve urenlange gesprekken en testjes doen. Ik kon toen wel m'n ei kwijt. Destijds was ik doelwit van pesten en was ik sociaal erg zwak, ook omdat ik daar geen aansluiting had.

Eigenlijk heel mijn leven zo geweest, altijd mikpunt van pesterij en spot, sociale problemen, geen aansluiting, geen vrienden. Daarom dat de pesterijtjes hier me ook best hoog zitten, het triggered toch aan bepaalde herinneringen die ik heb van een buitengewoon nare tijd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat heb je tegen je huisarts gezegd?
  donderdag 21 juli 2016 @ 10:34:52 #29
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163900517
quote:
5s.gif Op donderdag 21 juli 2016 10:07 schreef Copycat het volgende:

Vreemd. Wat heb je precies gezegd?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_163900829
quote:
5s.gif Op donderdag 21 juli 2016 10:34 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dit heb ik gezegd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163900873
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 10:53 schreef 0906 het volgende:

[..]

Dit heb ik gezegd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan is het niet gek dat ze aangeven dat ze daar niet voor zijn. Waarom benader je het niet anders, vanuit sociale aansluiting / vereenzaming. Daar kunnen ze namelijk wel iets mee.
  donderdag 21 juli 2016 @ 11:00:23 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163900959
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 10:53 schreef 0906 het volgende:

Dit heb ik gezegd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry, maar: :')

Geen wonder dat je huisarts onwelwillend reageert. Alhoewel het voor een wat meer doortastende huisarts juist reden was je direct door te sturen. Tikkende tijdbom.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_163900970
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163900989
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 10:53 schreef 0906 het volgende:

Dit heb ik gezegd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zat in een soortgelijk pakket, ik heb toen aangegeven dat ik moeite had met sociale contacten in zijn algemeenheid en dat ik daar behoorlijk veel last van had. Ik had echter niet gebeld, ik was langsgegaan. Ik kreeg een aantal vragen en aan de hand daarvan heeft hij mij toen doorverwezen naar een training/praatgroep.

Je moet het niet zien als de heilige graal, je gaat daar niet leren hoe je in 1 avond een vrouw het bed in kan praten. Wel leer je omgangsnormen met andere mensen en leer je ook jezelf bloot te geven (figuurlijk). Deze training was ook te licht om te zien als een manier om een negatieve instelling te veranderen. De huisarts kan dit meenemen in zijn of haar doorverwijzing.

Goed dat je een stap hebt durven zetten, nu doorgaan! Dat heeft mij uiteindelijk ook geholpen.
  donderdag 21 juli 2016 @ 11:02:56 #35
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163901014
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juli 2016 11:00 schreef 0906 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hihaho. Ik denk dat de huisarts ook een beetje eng van je wordt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Samzz op 21-07-2016 11:09:03 ]
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_163901045
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 10:53 schreef 0906 het volgende:

[..]

Dit heb ik gezegd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juli 2016 11:00 schreef 0906 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo aan je PI en de inhoud van het telefoongesprek te zien/lezen, vraag ik me af of je geen troll bent.
pi_163901082
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 11:04 schreef Vidura het volgende:

Zo aan je PI en de inhoud van het telefoongesprek te zien/lezen, vraag ik me af of je geen troll bent.
Wel een hele volhardende trol dan. Ik wil best geloven dat er mensen zijn zoals ts...
pi_163901085
Baal wel van dat achteraf gezien ik beter 'vrouwen' heb kunnen noemen, meisjes klinkt weer zo pedo achtig terwijl ik dat helemaal niet ben en niet bedoel. Val gewoon op 18+ hoor.
pi_163901092
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 11:06 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Wel een hele volhardende trol dan. Ik wil best geloven dat er mensen zijn zoals ts...
Ik ken TS. Maar dat telefoongesprek :') 8)7
  donderdag 21 juli 2016 @ 11:08:08 #40
416020 K44S
The bearded man
pi_163901114
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 10:15 schreef 0906 het volgende:

[..]

Dat was slechts een soort van schoolpsycholoog, alweer jaren geleden toen ik daar was.
Ga nou maar. Wat heb je te verliezen?
Ik gok dat je nog meer tijd kwijt bent aan het huilen hier dan bij een psycholoog
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_163901115
quote:
9s.gif Op donderdag 21 juli 2016 11:06 schreef 0906 het volgende:
Baal wel van dat achteraf gezien ik beter 'vrouwen' heb kunnen noemen, meisjes klinkt weer zo pedo achtig terwijl ik dat helemaal niet ben en niet bedoel. Val gewoon op 18+ hoor.
:|W

Ja, want omgang met vrouwen is je hele probleem. ^O^
pi_163901145
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 11:08 schreef ElDinosaur het volgende:

:|W

Ja, want omgang met vrouwen is je hele probleem. ^O^
Zodra hij zijn gif kwijtraakt zal het ineens stukken beter gaan :7
  donderdag 21 juli 2016 @ 11:11:17 #43
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_163901170
quote:
9s.gif Op donderdag 21 juli 2016 11:06 schreef 0906 het volgende:
Baal wel van dat achteraf gezien ik beter 'vrouwen' heb kunnen noemen, meisjes klinkt weer zo pedo achtig terwijl ik dat helemaal niet ben en niet bedoel. Val gewoon op 18+ hoor.
Nee, je had überhaupt geen geslacht moeten noemen. Je had moeten zeggen dat je problemen hebt met het aangaan van sociale contacten en dat je daar gefrustreerd door raakt,
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 21 juli 2016 @ 11:23:28 #44
456432 Kamina
Tenacious!
pi_163901389
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 10:53 schreef 0906 het volgende:

[..]

Dit heb ik gezegd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klinkt alsof je hulp wil inschakelen via zorgverzekering van een bordeel. Zie je dat?

Hop, nog eens bellen, nu zeggen dat je ernstige moeite hebt sociaal mee te komen, want dat is werkelijk de kern van je problemen. De oorzaak is je ASS of wat het dan ook is.
1 + 1 = blauw
  donderdag 21 juli 2016 @ 11:29:42 #45
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_163901514
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 11:11 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nee, je had überhaupt geen geslacht moeten noemen. Je had moeten zeggen dat je problemen hebt met het aangaan van sociale contacten en dat je daar gefrustreerd door raakt,
Dit :Y

Verder zou ik echt de creeps krijgen van dat telefoongesprek. Enorm raar verwoord.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 21 juli 2016 @ 11:34:13 #46
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163901612
Maar vooral door blijven gaan met per se willen rennen terwijl je in realiteit nog geen voet voor de ander krijgt zonder te struikelen.
Lekker stoïcijns doorgaan op deze weg die nergens naar leidt, zodat je volgend jaar als 27-jarige lekker gefrustreerd door kunt klagen en broeden. Onder welke naam dan ook.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_163901742
Volgens mij is alles hier wel gezegd. Bel nog een keer, verwoord het als:' ik heb moeite met het aangaan van sociale contacten, kunt u mij doorverwijzen?' en hup, dan kom je op de wachtlijst voor de psych. Enige oplossing als je vooruitgang wilt boeken.

[ Bericht 11% gewijzigd door Samzz op 21-07-2016 11:41:42 ]
pi_163901944
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 11:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dit :Y

Verder zou ik echt de creeps krijgen van dat telefoongesprek. Enorm raar verwoord.
Waarom? Was serieus hoor.
  donderdag 21 juli 2016 @ 11:48:25 #49
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_163901990
quote:
18s.gif Op donderdag 21 juli 2016 11:46 schreef 0906 het volgende:

[..]

Waarom? Was serieus hoor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je het daadwerkelijk zo verwoord hebt dan hoop ik toch echt dat je door hebt hoe creepy dat klinkt. Helemaal als je bewust die woorden gebruikte in het gesprek.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_163901996
quote:
18s.gif Op donderdag 21 juli 2016 11:46 schreef 0906 het volgende:

[..]

Waarom? Was serieus hoor.
Met die PI?

Oké. Ik geloof je.
  donderdag 21 juli 2016 @ 11:52:41 #51
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_163902108
Ik stel trouwens voor om voor nu nieuwe berichten erover even in je eigen topic te posten. Andere mensen moeten ook de kans krijgen om in dit algemene topic hun verhaal kwijt te kunnen. Jij hebt een eigen topic die eigenlijk gaat over precies hetzelfde onderwerp als hier wordt besproken, dus zullen we daar verder gaan? :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_163902281
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juli 2016 11:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik stel trouwens voor om voor nu nieuwe berichten erover even in je eigen topic te posten. Andere mensen moeten ook de kans krijgen om in dit algemene topic hun verhaal kwijt te kunnen. Jij hebt een eigen topic die eigenlijk gaat over precies hetzelfde onderwerp als hier wordt besproken, dus zullen we daar verder gaan? :)
forum.fok.nl/topic/2315812
  donderdag 21 juli 2016 @ 12:08:09 #53
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_163902461
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:00 schreef 0906 het volgende:

[..]

forum.fok.nl/topic/2315812
Ja, die ja.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_163957728
Hebben de usual suspects hier al Pokemon Go geïnstalleerd?

Contactenmagneet!


quote:
Considering the fact that one of the the biggest hurdles single people face when it comes to meeting people is figuring out what to say in order to get that initial interaction going, this is huge.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_163965520
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 17:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hebben de usual suspects hier al Pokemon Go geïnstalleerd?

Contactenmagneet!

[..]

Goede tip! ^O^
  zondag 31 juli 2016 @ 13:43:08 #56
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_164129036
Ik blijf toch worstelen met het feit dat ik geen aansluiting kan vinden ondanks toch goede sociale vaardigheden te hebben.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 31 juli 2016 @ 14:08:18 #57
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164129695
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 13:43 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik blijf toch worstelen met het feit dat ik geen aansluiting kan vinden ondanks toch goede sociale vaardigheden te hebben.
En waardoor komt t dan dat je die aansluiting niet krijgt, denk je zelf?
  zondag 31 juli 2016 @ 14:09:50 #58
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_164129738
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 14:08 schreef Cue_ het volgende:

[..]

En waardoor komt t dan dat je die aansluiting niet krijgt, denk je zelf?
Mensen zijn niet geïnteresseerd in mij en er zijn verder helemaal niet zoveel clubjes waar ik iets kan doen. Ik ga morgen even kijken naar vrijwilligerswerk. Weet je wat het is? Ik heb nu al duizend keer gefaald en ik heb er geen vertrouwen meer in dat het goed komt. Ik probeer nu krampachtig uit de situatie van totale isolatie te blijven. Dat wekt namelijk op lange termijn psychoses bij me op.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_164129925
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 14:09 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Mensen zijn niet geïnteresseerd in mij en er zijn verder helemaal niet zoveel clubjes waar ik iets kan doen. Ik ga morgen even kijken naar vrijwilligerswerk. Weet je wat het is? Ik heb nu al duizend keer gefaald en ik heb er geen vertrouwen meer in dat het goed komt. Ik probeer nu krampachtig uit de situatie van totale isolatie te blijven. Dat wekt namelijk op lange termijn psychoses bij me op.
Zoek je het niet op de verkeerde plaatsen? Als je niet van voetbal houd, moet je het ook niet bij voetbalsupporters zoeken bv ;)
Hell To The Liars
  zondag 31 juli 2016 @ 14:21:28 #60
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_164130055
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 14:17 schreef Droopie het volgende:

[..]

Zoek je het niet op de verkeerde plaatsen? Als je niet van voetbal houd, moet je het ook niet bij voetbalsupporters zoeken bv ;)
Het voelt meer als een gebrek aan plaatsen. Er is nu maar één plek waar ik regelmatig naar toe ga. Dat is een lotgenotengroep, maar dat is ook een oppervlakkig soepzootje en ik zie daar constant dezelfde 10 mensen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 31 juli 2016 @ 14:25:24 #61
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164130162
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 14:21 schreef Comp_Lex het volgende:

Het voelt meer als een gebrek aan plaatsen. Er is nu maar één plek waar ik regelmatig naar toe ga. Dat is een lotgenotengroep, maar dat is ook een oppervlakkig soepzootje en ik zie daar constant dezelfde 10 mensen.
Goed dat je initiatief blijft nemen en morgen dus op zoek gaat naar vrijwilligerswerk. Iets (relatief) onbaatzuchtig voor een ander doen, werkt sowieso positief voor jezelf. Derhalve ook (relatief).
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 31 juli 2016 @ 14:28:52 #62
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_164130243
quote:
14s.gif Op zondag 31 juli 2016 14:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

Goed dat je initiatief blijft nemen en morgen dus op zoek gaat naar vrijwilligerswerk. Iets (relatief) onbaatzuchtig voor een ander doen, werkt sowieso positief voor jezelf. Derhalve ook (relatief).
Dat wordt dan ook de duizendste poging (op het gebied van vrijwilligerswerk). Ik heb al eerder aan dingen gewerkt. Laatst ben ik afgewezen voor vrijwilligerswerk bij nota bene die lotgenotengroep. Mijn klachten zijn te erg.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_164130304
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 14:21 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het voelt meer als een gebrek aan plaatsen. Er is nu maar één plek waar ik regelmatig naar toe ga. Dat is een lotgenotengroep, maar dat is ook een oppervlakkig soepzootje en ik zie daar constant dezelfde 10 mensen.
Ken je het gevoel dat je tussen 10.000 mensen staat en toch alleen voelt.

Maar wij moesten eens een opdracht doen. Van 317 "leuke" zaken opschrijven of je het leuk leek, vind en hoe leuk.

Of ga zelf dingen ondernemen
Hell To The Liars
pi_164177100
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 14:31 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ken je het gevoel dat je tussen 10.000 mensen staat en toch alleen voelt.

Maar wij moesten eens een opdracht doen. Van 317 "leuke" zaken opschrijven of je het leuk leek, vind en hoe leuk.

Of ga zelf dingen ondernemen
Yep, juist die eerste interactie is moeilijk daarna loopt het redelijk vanzelf.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_164323208
Gisteren op zich een hele fijne en goede dag gehad. Gewoon lekker gedaan wat ik wilde. Mezef op plaats een gezet en lekker vermaakt. Perfect dus. :) Maar... op de terugweg kwam toch weer dat knagende gevoel van: ja leuk, maar ik kan deze fijne momenten dus met niemand delen als in vriendschap of relatie. De vraag die daarachter meteen kwam was: wil ik dat wel? Ik hoef nooit met iemand rekening te houden, kan elke dag mijn eigen plan trekken en dat veranderen... zit ik daar wel op te wachten? Na 25 jaar is het misschien ook wel lastig dingen anders in te zien wat je niet kent. Wat ik in ieder geval wél mis is intimiteit maar zeker niet hele gebeuren van daten op dit moment als in gesprekken starten, gaande houden, verwachtingen creëren etc. Dus op zich heel fijn deze dag met goede vrije tijdsinvulling, maar het roept helaas ook weer vraagtekens op wat, hoe en met wie ik nu echt mijn mijn leven wil gaan vormgeven...

Het gevoel van een relatie moeten of de drang om te daten op zich is gelukkig niet meer zo sterk, maar het vraagstuk dus nog altijd onbeantwoord.
  maandag 8 augustus 2016 @ 16:44:29 #66
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_164333678
Paar posts verwijderd. Hou het on-topic graag :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_164350364
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:45 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Gisteren op zich een hele fijne en goede dag gehad. Gewoon lekker gedaan wat ik wilde. Mezef op plaats een gezet en lekker vermaakt. Perfect dus. :) Maar... op de terugweg kwam toch weer dat knagende gevoel van: ja leuk, maar ik kan deze fijne momenten dus met niemand delen als in vriendschap of relatie. De vraag die daarachter meteen kwam was: wil ik dat wel? Ik hoef nooit met iemand rekening te houden, kan elke dag mijn eigen plan trekken en dat veranderen... zit ik daar wel op te wachten? Na 25 jaar is het misschien ook wel lastig dingen anders in te zien wat je niet kent. Wat ik in ieder geval wél mis is intimiteit maar zeker niet hele gebeuren van daten op dit moment als in gesprekken starten, gaande houden, verwachtingen creëren etc. Dus op zich heel fijn deze dag met goede vrije tijdsinvulling, maar het roept helaas ook weer vraagtekens op wat, hoe en met wie ik nu echt mijn mijn leven wil gaan vormgeven...

Het gevoel van een relatie moeten of de drang om te daten op zich is gelukkig niet meer zo sterk, maar het vraagstuk dus nog altijd onbeantwoord.
Hebben we het nou over vriendschappen of relaties? Vrienden zijn natuurlijk 'maar' een aanvulling he. Je leeft je eigen leven en zo nu en dan spreek je eens af met iemand, niemand die jouw vrijheid afpakt.

Over relaties; als jij vandaag of morgen een relatie krijgt zal dat wel even wennen worden als je heel je leven nooit wat voor een ander heb moeten doen. Maar goed, laten we eerlijk zijn: zo erg benut je je vrijheid niet.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 14:22:59 #68
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_164619461
E.e.a. verwijderd. Random plaatjes posten zonder context is niet handig.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_164620044
Ik heb vorig jaar gevraagd in GAM of er fokkers Rainbow Six willen spelen en evt. in team.
Singleplayer is dat spel echt zo ruk, maar met elkaar vele malen leuker.

Ondertussen hebben we er minstens 500 uur inzitten en zijn we met een select groepje en hun aanhang afgelopen zaterdag naar Loveland Festival geweest. Was heel erg leuk en gezellig :)

Zo zie je maar waar een vraagje op Fok toe kan leiden :)
Hell To The Liars
  woensdag 17 augustus 2016 @ 14:46:36 #70
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_164620091
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 14:44 schreef Droopie het volgende:
Ik heb vorig jaar gevraagd in GAM of er fokkers Rainbow Six willen spelen en evt. in team.
Singleplayer is dat spel echt zo ruk, maar met elkaar vele malen leuker.

Ondertussen hebben we er minstens 500 uur inzitten en zijn we met een select groepje en hun aanhang afgelopen zaterdag naar Loveland Festival geweest. Was heel erg leuk en gezellig :)

Zo zie je maar waar een vraagje op Fok toe kan leiden :)
Top geregeld en mooi initiatief ook! ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 16:41:38 #71
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_164623144
Wat reacties verwijderd. Er hoeft niet gereageerd te worden op berichten van een maand terug puur om even een reactie teweeg te brengen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_164623519
Ik zal nog eens wat posten. :') Christus
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_164623549
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 14:44 schreef Droopie het volgende:
Ik heb vorig jaar gevraagd in GAM of er fokkers Rainbow Six willen spelen en evt. in team.
Singleplayer is dat spel echt zo ruk, maar met elkaar vele malen leuker.

Ondertussen hebben we er minstens 500 uur inzitten en zijn we met een select groepje en hun aanhang afgelopen zaterdag naar Loveland Festival geweest. Was heel erg leuk en gezellig :)

Zo zie je maar waar een vraagje op Fok toe kan leiden :)
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_164853622
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:10 schreef DeBobb het volgende:
Na een jaartje alleen te zijn geweest ben ik wel weer toe aan wat nieuws. Ik had afgelopen weekend eens Tinder op m'n telefoon gezet en gisterenavond laat een match met iemand. Waarschijnlijk omdat het de eerste is, denk ik: oh ja, nu moet ik dus wat gaan doen, of niet ;)

Wat is jullie ervaring/tip? Gewoon eens kijken of het tot een afspraak kan komen en in het meest slechte geval de ervaring van een date meepakken? Ik twijfel omdat ik haar bij een tweede geval misschien niet zou liken. Opeens wordt het (zeer oppervlakkig, ik weet het) 'serieus'.
Hoe krijg je dat nou voor elkaar? Ik tinder mij elke dag suf en tot nu toe geen matches :(

Heb al ruim een jaar geen relatie meer na een huwelijk van 11 jaar en ik ben toe aan een nieuwe partner vanwege het ontbreken van sociale contacten. Zit nu namelijk ook erg geïsoleerd thuis. Ben 42 en heb geen ervaring met daten. Laat staan dat ik een leuke vrouw durf aan te spreken.
Ben geen uitgaanstype, kroegtijger, player, whatever. Waar zijn er dan leuke tentjes waar ik dan zogenaamd op "jacht" kan gaan? En hoe pak ik dit alleen aan?

En daarbij ben ik ook slechthorend, dat speelt ook een rol in de communicatie en onzekerheid.
pi_164901580
Hoe kan ik voorkomen dat ik straks elke (zater)dag alleen ben in mijn eigen huisje terwijl het feest buiten/in de stad is (en je niemand kent). Meetups/Couchsurfing lijkt me meer voor expats. Ben nu student-af dus ontmoet op die manier niet veel mensen meer.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:34:38 #76
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_164902001
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 23:17 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Hoe kan ik voorkomen dat ik straks elke (zater)dag alleen ben in mijn eigen huisje terwijl het feest buiten/in de stad is (en je niemand kent). Meetups/Couchsurfing lijkt me meer voor expats. Ben nu student-af dus ontmoet op die manier niet veel mensen meer.
Door gewoon naar buiten te gaan en jezelf niet op te sluiten. Makkelijker kan het haast niet. Maar gezien jouw ervaringen met sociale contacten zou ik eerst eens andere stappen nemen. In elke post die ik van je lees komt naar voren dat je denkt dat één bepaalde stap jou opeens helemaal veranderd. Dat is dus niet zo. Eerste stap is om gelukkig te zijn met jezelf. Trots te zijn op jezelf. Volgens mij ben je dat niet eens, dus hoe verwacht je dan dat anderen om je gaan geven en er voor je willen zijn? Zoek hulp; dat soort hulp kunnen wij je hier niet bieden. Je hebt er veel meer aan om te praten tegen iemand die er in gespecialiseerd is dan om FOK! als je klankbord te gebruiken. Dat bedoel ik niet op een ''ga weg'' manier, maar ik (en vele anderen hebben het ook geprobeerd/proberen het ook) probeer je alleen maar te helpen en je in te laten zien dat je echt iets moet veranderen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_164903263
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 23:17 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Hoe kan ik voorkomen dat ik straks elke (zater)dag alleen ben in mijn eigen huisje terwijl het feest buiten/in de stad is (en je niemand kent). Meetups/Couchsurfing lijkt me meer voor expats. Ben nu student-af dus ontmoet op die manier niet veel mensen meer.
Expats zijn vaak wat ouder, net als jij, dus dat is een prima stap.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kamina op 28-08-2016 01:06:22 ]
1 + 1 = blauw
pi_164904321
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 23:17 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Hoe kan ik voorkomen dat ik straks elke (zater)dag alleen ben in mijn eigen huisje terwijl het feest buiten/in de stad is (en je niemand kent). Meetups/Couchsurfing lijkt me meer voor expats. Ben nu student-af dus ontmoet op die manier niet veel mensen meer.
Door naar buiten te gaan en je aan te sluiten bij groepen? Het is allemaal niet zo moeilijk maar je moet er wel wat voor doen.
pi_164904342
Ik heb trouwens vandaag (gister?) een nieuwe conceptstore gevonden in mn woonplaats. Ze verkopen bordspellen en hebben ook regelmatig spelletjes avonden. Het zijn wel fantasie-achtige strategie spellen en dat heb ik nog nooit gedaan _O- maar ik denk dat als mensen enthousiast zijn over dit soort bordspellen, ze dan ook wel het een en ander willen vertellen en uitleggen daarover? :P Dus ik ben van plan om een keer zo'n avond te bezoeken. Misschien vind ik het wel superleuk, ik heb geen idee _O- Ik probeer ook maar wat :P
pi_164905581
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 01:39 schreef Elvi het volgende:

[..]

Door naar buiten te gaan en je aan te sluiten bij groepen? Het is allemaal niet zo moeilijk maar je moet er wel wat voor doen.
Wat voor groepen? Ik zit nog steeds in de 'ik weet niet wat ik wil' fase in mijn leven, met alles eigenlijk. Sowieso weet ik niet wat voor werk ik nu wil, in een té zakelijke omgeving waar alles om winst draait wil ik niet werken, maar bijna alles draait om winst, ook gewone winkels. Begin nu zelfs te twijfelen aan de stad waar ik ga wonen, want ja daar ken ik alles al, geen verrassingen, lekker veilig. Had ik niet beter aan de andere kant van het land kunnen gaan wonen in Gouda of Zaandam bijvoorbeeld? Dan is alles nieuw.
pi_164905842
Als je dit nou al gehad tijdens die feestweek met die ene 'bijna' date in de nacht, dan had je leven er wellicht nu anders uitgezien.

Gewoon verhuizen, en daarna weer initiatief nemen zoals je deze zomer veel meer hebt gedaan nadat je klaar was met school.

Zowel qua baan als qua dates.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  zondag 28 augustus 2016 @ 10:02:20 #82
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_164906257
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 01:41 schreef Elvi het volgende:
Ik heb trouwens vandaag (gister?) een nieuwe conceptstore gevonden in mn woonplaats. Ze verkopen bordspellen en hebben ook regelmatig spelletjes avonden. Het zijn wel fantasie-achtige strategie spellen en dat heb ik nog nooit gedaan _O- maar ik denk dat als mensen enthousiast zijn over dit soort bordspellen, ze dan ook wel het een en ander willen vertellen en uitleggen daarover? :P Dus ik ben van plan om een keer zo'n avond te bezoeken. Misschien vind ik het wel superleuk, ik heb geen idee _O- Ik probeer ook maar wat :P
Zo'n store hebben we hier ook, ook eens naar toe geweest. Best een leuke avond gehad. Altijd wel mensen die het uit willen leggen of je willen laten meekijken :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 28 augustus 2016 @ 10:52:02 #83
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164906928
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 08:27 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

Begin nu zelfs te twijfelen aan de stad waar ik ga wonen, want ja daar ken ik alles al, geen verrassingen, lekker veilig. Had ik niet beter aan de andere kant van het land kunnen gaan wonen in Gouda of Zaandam bijvoorbeeld? Dan is alles nieuw.
Goed plan. Ik zou de woning alsnog afzeggen en dan nog een paar jaartjes thuis gaan wikken of wegen of het Gouda, Zaandam of toch Sittard wordt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_164907017
quote:
14s.gif Op zondag 28 augustus 2016 10:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Goed plan. Ik zou de woning alsnog afzeggen en dan nog een paar jaartjes thuis gaan wikken of wegen of het Gouda, Zaandam of toch Sittard wordt.
Afzeggen kan al niet meer, want bindend. Dus dat is dan écht weggegooid geld :P Beter dan dit gaat het ook niet worden, want dit is in feite wat ik altijd al wou: mooie locatie, een stad, voorzieningen... 1200 mensen gereageerd dus dat zegt ook wel wat. Het moest dus op de een of andere manier zo zijn dat dit op mijn pad kwam. Op zich niet vreemd dat ik nu ga twijfelen, elke stad heeft zijn voor/nadelen, wellicht koudwatervrees. Vanaf morgen is alles ook ineens afgelopen: reizen, school, sporten.. dus weer ruimte om nieuwe stappen te ondernemen. Dinsdag een gesprek bij de PO voor advies.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:01:07 #85
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164907058
Nee, het is niet vreemd dat juist jij nu weer gaat twijfelen. Jij leeft voor twijfelen, zodat je lekker kan blijven afwachten.
Vanaf morgen is niet alles ineens afgelopen. Wat een drama-nonsens. Je geeft jezelf alleen weer een excuus om te zeggen: 'Morgen, dan heb ik een reden om iets aan te pakken'. En morgen gooi je gewoon weer wat nieuwe beren op je doodlopend weggetje en begint het gemier van voren af aan.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_164907670
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:01 schreef Copycat het volgende:
Nee, het is niet vreemd dat juist jij nu weer gaat twijfelen. Jij leeft voor twijfelen, zodat je lekker kan blijven afwachten.
Vanaf morgen is niet alles ineens afgelopen. Wat een drama-nonsens. Je geeft jezelf alleen weer een excuus om te zeggen: 'Morgen, dan heb ik een reden om iets aan te pakken'. En morgen gooi je gewoon weer wat nieuwe beren op je doodlopend weggetje en begint het gemier van voren af aan.
Als je stappen maakt, sluit je andere opties weer uit. Ik kan nu niet meer werkervaring opdoen in het buitenland en samen met collega's in huis samenwonen en optrekken. Direct op mezelf dus nu. Kan wel, maar dan pas over een paar jaar. Ik ga niet eerst klussen en een inboedel kopen om er met een paar maanden weer tussenuit te zijn. Ergens vond ik de stap om toch zelfstandig te worden best belangrijk en als er dan een woning komt waar je bijna geen nee op kunt zeggen, grijp je die kans aan. Punt is nu dat ik wel wat moet doen met mijn lever verder, anders zit ik straks in de herfst daar mezelf te entertainen en is het een dure aangelegenheid geworden qua dezelfde problemen op een andere locatie.
pi_164907754
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 08:27 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Wat voor groepen? Ik zit nog steeds in de 'ik weet niet wat ik wil' fase in mijn leven, met alles eigenlijk. Sowieso weet ik niet wat voor werk ik nu wil, in een té zakelijke omgeving waar alles om winst draait wil ik niet werken, maar bijna alles draait om winst, ook gewone winkels. Begin nu zelfs te twijfelen aan de stad waar ik ga wonen, want ja daar ken ik alles al, geen verrassingen, lekker veilig. Had ik niet beter aan de andere kant van het land kunnen gaan wonen in Gouda of Zaandam bijvoorbeeld? Dan is alles nieuw.
Als je het maar niet in je hoofd haalt om naar Gouda te komen :{

En welke groepen? Nou t blijkt maar weer dat anderen je niet boeien want ik had ook al gepost over een winkel die spelletjesavonden organiseert. Dat is ook een groep. Ik ga ook n kookworkshop volgen. Daar komt ook n groep mensen. Ik doe vrijwilligerswerk; daar is ook een groep mensen. Ik ga naar fok-meets en omg daar komt ook een groep mensen op af. Ik heb je in dat topic ook nooit zien posten trouwens dus zo graag zal je ook niet willen. Hoe vaak is dat al aan je voorgesteld :')
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:35:22 #88
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_164908895
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:36 schreef Elvi het volgende:

[..]

Als je het maar niet in je hoofd haalt om naar Gouda te komen :{

En welke groepen? Nou t blijkt maar weer dat anderen je niet boeien want ik had ook al gepost over een winkel die spelletjesavonden organiseert. Dat is ook een groep. Ik ga ook n kookworkshop volgen. Daar komt ook n groep mensen. Ik doe vrijwilligerswerk; daar is ook een groep mensen. Ik ga naar fok-meets en omg daar komt ook een groep mensen op af. Ik heb je in dat topic ook nooit zien posten trouwens dus zo graag zal je ook niet willen. Hoe vaak is dat al aan je voorgesteld :')
Hij vind het veel leuker om niet in te gaan op serieuze hulp en om overal obstakels te zien. Als hij echt vooruitgang zou willen had hij al lang wat gedaan met de tips hier, of had hij in ieder geval andere hulp gezocht. Toch jammer, want hij zou echt profijt hebben van de tips die je net gaf (en die hij eerder heeft gehad hier..)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_164909254
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:32 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Als je stappen maakt, sluit je andere opties weer uit. Ik kan nu niet meer werkervaring opdoen in het buitenland en samen met collega's in huis samenwonen en optrekken. Direct op mezelf dus nu. Kan wel, maar dan pas over een paar jaar. Ik ga niet eerst klussen en een inboedel kopen om er met een paar maanden weer tussenuit te zijn. Ergens vond ik de stap om toch zelfstandig te worden best belangrijk en als er dan een woning komt waar je bijna geen nee op kunt zeggen, grijp je die kans aan. Punt is nu dat ik wel wat moet doen met mijn lever verder, anders zit ik straks in de herfst daar mezelf te entertainen en is het een dure aangelegenheid geworden qua dezelfde problemen op een andere locatie.
Zelfs een slechte keuze is altijd beter dan geen keuze..
Want dan leer je van je fouten.

Ik heb eerst ook heel veel spijt gehad van mijn keuze om een huis te kopen (want nu zit ik vast, kan ik niet emigeren, heb ik een hypotheek).

Nu zit ik er en het bevalt me prima, en lig prima in de groep qua buren (nieuwbouw dus iedereen nieuw en jong). Al genoeg lol beleefd.

Als ik de keuze was blijven uitstellen had ik nu nog steeds in een huurwoning gezeten zonder perspectief.

Mocht ik echt willen werken in het het buitenland ofzo dan verkoop ik de boel en zie wel wat de schade kan zijn.
Hell To The Liars
pi_164910148
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hij vind het veel leuker om niet in te gaan op serieuze hulp en om overal obstakels te zien. Als hij echt vooruitgang zou willen had hij al lang wat gedaan met de tips hier, of had hij in ieder geval andere hulp gezocht. Toch jammer, want hij zou echt profijt hebben van de tips die je net gaf (en die hij eerder heeft gehad hier..)
Ik heb nog meer gedaan met de tips die hij kreeg dan hijzelf _O- Dat is ook eigenlijk de enige reden waarom ik soms nog in zn topics meelees: er worden tips gegeven waar ik zelf ook wat mee kan :P
pi_164910625
Het probleem is dat ik gewoon niet achter mijn eigen keuzes sta. Ik ben net iig wel gerustgesteld dat mocht ik het écht niks vinden en alleen wonen mij nog meer depri heeft gemaakt, ik de boel kan onderverhuren en zelf een paar maanden werkervaring op kan doen in het buitenland. Mag officieel niet volgens mij, maar genoeg mensen die 't doen :) Ik heb liever dat iets écht nieuw, onbekend is, dan een veilige optie. Ik weet wat ik van deze stad kan verwachten, wat er te doen is. Het is een studentenstad dus moet eigenlijk op zoek naar mensen de net zo eenzaam zijn als mij.
pi_164911560
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 13:43 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Het is een studentenstad dus moet eigenlijk op zoek naar mensen de net zo eenzaam zijn als mij.
Met zijn tweeen lekker jammeren hoe oneerlijk alles is.
Beter doe je...laat ook maar.

Je wilt het toch niet snappen
Hell To The Liars
pi_164914651
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 08:27 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Wat voor groepen? Ik zit nog steeds in de 'ik weet niet wat ik wil' fase in mijn leven, met alles eigenlijk.
Iets tijdelijks, maar wel leuk voor jou: vrijwilligerswerk bij Film by the Sea, een filmfestival in Zeeland, in september.

Ze zoeken mensen die elke dag een krantje willen schrijven, sluit dus mooi aan bij jouw hobbies en opleiding. Misschien dat je hier wat mensen kunt leren kennen met dezelfde interesses, en anders is het altijd een goede ervaring voor op je cv. O, en het verblijf wordt volledig voor je geregeld ;) .
pi_164914847
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:39 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Iets tijdelijks, maar wel leuk voor jou: vrijwilligerswerk bij Film by the Sea, een filmfestival in Zeeland, in september.

Ze zoeken mensen die elke dag een krantje willen schrijven, sluit dus mooi aan bij jouw hobbies en opleiding. Misschien dat je hier wat mensen kunt leren kennen met dezelfde interesses, en anders is het altijd een goede ervaring voor op je cv. O, en het verblijf wordt volledig voor je geregeld ;) .
Thanks, volgens mij al gevonden? Ze zoeken iemand die zowel kan schrijven als opmaken. Dat laatste kan ik niet.
pi_164914927
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:46 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Thanks, volgens mij al gevonden? Ze zoeken iemand die zowel kan schrijven als opmaken. Dat laatste kan ik niet.
Alleen kunnen schrijven is voldoende, uiteindelijk is er maar één iemand in het team nodig die de opmaak doet ;) .
pi_164915011
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 13:43 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Ik heb liever dat iets écht nieuw, onbekend is, dan een veilige optie.
Moet jij nu eigenlijk nooit zelf lachen als je je posts terugleest? :')

Gast, wat wil je nu eigenlijk? Je hebt een leuke woning gevonden zonder al te lang moeten zoeken. Je hoeft weinig te verbouwen en kan er zo in en zit aan niks of niemand vast. Probeer niet altijd het negatieve te zoeken als er ook zoveel positiefs te melden is. Je gaat op je eigen wonen! Lekker ongegeneerd ruften en masturberen in de woonkamer! Iets inrichten zoals jij het wil.

Slaat toch eigenlijk nergens op dat je nu weer loopt te zeiken of je niet beter naar Gouda had kunnen gaan, net alsof je alle mensen in Nijmegen al kent. Richt je huis in, sluit je aan bij een of andere vereniging zodat je onder de mensen bent. Kijk niet meer terug naar de gemiste kansen in je verleden, maar kijk naar wat voor kansen je hebt voor een toekomst.
pi_164915082
En durf je facking zelf te zijn. Ga geen toneelstukjes spelen, doe niet tijger als je een zebra bent.
pi_164915173
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:53 schreef Bananenpap het volgende:
doe niet tijger als je een zebra bent.
Moest hieraan denken :') :') :')

  zondag 28 augustus 2016 @ 16:07:41 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164915553
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 13:43 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Het probleem is dat ik gewoon niet achter mijn eigen keuzes sta. Ik ben net iig wel gerustgesteld dat mocht ik het écht niks vinden en alleen wonen mij nog meer depri heeft gemaakt, ik de boel kan onderverhuren en zelf een paar maanden werkervaring op kan doen in het buitenland. Mag officieel niet volgens mij, maar genoeg mensen die 't doen :) Ik heb liever dat iets écht nieuw, onbekend is, dan een veilige optie. Ik weet wat ik van deze stad kan verwachten, wat er te doen is. Het is een studentenstad dus moet eigenlijk op zoek naar mensen de net zo eenzaam zijn als mij.
Zul je zien dat als je wel een relatie krijgt dat het ook niet de hemel blijkt te zijn die je altijd dacht dat het zou zijn.
Grow up and face life.

Je kunt wel de thuiswonende puber blijven uithangen zodat je geen verantwoordelijkheid voor je eigen leven hoeft te nemen, maar dan ben je straks 50 en zit je nog steeds werkloos bij je moeder op de bank.
Kun je wel mantelzorgen, weet niet of dat wat voor je is, maar die keuze wordt dan tzt wel voor je gemaakt.

Het is onvoorstelbaar, nog niet weten waar je wilt werken, het is 2016 geen 1995, je mag blij zijn als je een baan kunt krijgen, en als je een baan kunt krijgen waar je geen pokkehekel aan hebt heb je helemaal geluk.

Doe iets met je leven, en dan bedoel ik iets anders dan jengelen over wat er allemaal niet goed is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164916605
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 01:41 schreef Elvi het volgende:
Ik heb trouwens vandaag (gister?) een nieuwe conceptstore gevonden in mn woonplaats. Ze verkopen bordspellen en hebben ook regelmatig spelletjes avonden. Het zijn wel fantasie-achtige strategie spellen en dat heb ik nog nooit gedaan _O- maar ik denk dat als mensen enthousiast zijn over dit soort bordspellen, ze dan ook wel het een en ander willen vertellen en uitleggen daarover? :P Dus ik ben van plan om een keer zo'n avond te bezoeken. Misschien vind ik het wel superleuk, ik heb geen idee _O- Ik probeer ook maar wat :P
Klinkt leuk! En ze vinden het daar vaak erg leuk als iemand interesse toont en wil leren, dus daar zou ik me geen zorgen over maken. :)
pi_164916631
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:52 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Moet jij nu eigenlijk nooit zelf lachen als je je posts terugleest? :')

Gast, wat wil je nu eigenlijk?
Aandacht. En die krijg je veel als het slecht met je gaat, of als je super succesvol bent. Drie keer raden welke van die twee opties het makkelijkste is...
  maandag 29 augustus 2016 @ 22:03:52 #102
416020 K44S
The bearded man
pi_164951473
http://www.dumpert.nl/med(...)/dude_is_direct.html

En voor dat "Ja maar hij is lang, diepe stem..... en Nederlandse meiden zijn arrogant ditdatzuszo"
:
https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Briffault

En nee, ook bij hem gaat het niet altijd goed:
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_164952506
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:03 schreef K44S het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)/dude_is_direct.html

En voor dat "Ja maar hij is lang, diepe stem..... en Nederlandse meiden zijn arrogant ditdatzuszo"
:
https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Briffault

En nee, ook bij hem gaat het niet altijd goed:
Het lijkt zo makkelijk...
  maandag 29 augustus 2016 @ 23:02:45 #104
416020 K44S
The bearded man
pi_164953539
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:34 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Het lijkt zo makkelijk...
Doe het dan
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_165021576
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 23:02 schreef K44S het volgende:
Doe het dan
Als je als mens intrinsiek defect bent, heeft dat echt 0 zin. ;)
  vrijdag 2 september 2016 @ 08:11:28 #106
416020 K44S
The bearded man
pi_165029263
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:41 schreef Sturmic het volgende:

[..]

Als je als mens intrinsiek defect bent, heeft dat echt 0 zin. ;)
Ik weet ;(
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  dinsdag 6 september 2016 @ 15:57:33 #107
47102 Elvi
miemkwien
pi_165128238
Omdat ik jarig ben kreeg ik van NMLK een code voor een gratis proefmaand bij NMLK om weg te geven aan een ander. Wil iemand deze code hebben? :)
pi_165131169
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 15:57 schreef Elvi het volgende:
Omdat ik jarig ben kreeg ik van NMLK een code voor een gratis proefmaand bij NMLK om weg te geven aan een ander. Wil iemand deze code hebben? :)
Ik hoef die code niet, maar gefeliciteerd met je verjaardag! :)
Tails tell tales
pi_165587018
Ik probeer het ook maar weer eens een keertje, na een lange afwezigheid.

Altijd heb ik eigenlijk wel mensen om me heen gehad, altijd vrienden om dingen mee te ondernemen. Op de basisschool en middelbare school kon ik met iedereen goed opschieten. Toen ik ging studeren ging alles in het begin ook nog wel oké, denk ik. Bij een studentenvereniging gegaan, mijn eerste vriendin, een actief studentenhuis en ook vrouwelijke aandacht heb ik nooit over hoeven klagen.

Studeren ging me niet echt goed af, maar dat lag er meer aan dat mijn prioriteiten elders lagen. Stug toch maar steeds aan een nieuwe studie begonnen omdat het niet aan mijn intelligentie lag maar aan mijn discipline. Op een gegeven moment is er een periode geweest dat er van alles mis liep op allerlei vlakken. Geen vriendin meer, geen studentenhuis meer, geen studie meer , geen werk meer en bij mijn ouders ook problemen. Door dit alles in een isolement geraakt.

Dat was op mijn 23e. Nu ben ik 27 en is er eigenlijk niks veranderd. Ik heb me zo lang afgesloten van alles dat ik niks meer durf. Mijn comfortzone is ontzettend klein en daarbuiten komen doe ik niet. Sociale contacten heb ik vrijwel niet, geen hobbies, geen diploma, geen werk, een ontzettend slecht zelfbeeld en nog wat stoornissen.

Het gekke is dat ik mezelf vroeger prima kon redden op sociaal vlak maar ik nu geen initiatieven neem en ook niet zou weten hoe en waar ik dat zou moeten doen. Graag zou ik weer wat willen ondernemen maar de angst dat ik in een situatie kom waarin iemand iets negatiefs over mij zou kunnen denken is genoeg om te blijven zitten waar ik zit.

Iemand tips? :)
pi_165587164
Eerst hulp zoeken voor je stoornissen en dan stap voor stap je eigenwaarde terug vinden en plezier terug vinden.
Vanuit daaruit zoeken naar je passie en voorzichtig uit je comfortzone stappen
Hell To The Liars
pi_165587795
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:31 schreef Droopie het volgende:
Eerst hulp zoeken voor je stoornissen en dan stap voor stap je eigenwaarde terug vinden en plezier terug vinden.
Vanuit daaruit zoeken naar je passie en voorzichtig uit je comfortzone stappen
Daar ben ik ook wel mee bezig. Maar zoals het er nu uit ziet ga ik beginnen aan een traject dat 2 jaar duurt. Tegen de tijd dat dat klaar is ben ik alweer bijna 30. Ik heb nu al het idee dat ik mijn leven tot nu toe heb weggegooid en dat zal met de dag erger worden.

Jij denkt dat het niet slim is om nu te proberen wat socialer te worden?
pi_165587905
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:48 schreef SemperFii het volgende:

[..]

Daar ben ik ook wel mee bezig. Maar zoals het er nu uit ziet ga ik beginnen aan een traject dat 2 jaar duurt. Tegen de tijd dat dat klaar is ben ik alweer bijna 30. Ik heb nu al het idee dat ik mijn leven tot nu toe heb weggegooid en dat zal met de dag erger worden.

Jij denkt dat het niet slim is om nu te proberen wat socialer te worden?
Als jij mogelijkheden ziet waarom niet.
Maar om hartstikke chagerijnig achter een schaakbord te zitten met een laag zelfbeeld kan averechts werken (hoef niet).

En je hoeft ook geen 2 jaar te wachten hoor, tijdens je 'herstel' kan je ook alvast beginnen met onder de mensen komen.
Hell To The Liars
pi_165642012
Ik ben dus een persoon die heel moeilijk nieuw contact aangaat. Ik heb zelf maar 1 vriendin, als die weg zou vallen heb ik niemand meer qua vriendschap. Wel kennissen (vriendinnen van vrienden van vriend).

De reden is overigens omdat ik absoluut geen behoefte heb aan nieuwe vriendschap. Ik ben niet goed in het onderhouden van vriendschap, niet goed in kletsen met elkaar, ik ben gewoon niet sociaal (aangelegd). Het kost me zoveel energie...

Ik hoef dus ook niet zozeer advies hoe ik het wel kan doen, de behoefte is er echt niet. Dit heeft niet te maken met dat ik gepest ben, het zit gewoon in me, al voor het pesten. Vroeger als kind was ik wel totaal anders. Spontaan met hordes vriendjes en vriendinnetjes, maar de puberteit heeft het verpest. Ach ja, het zij zo.
pi_165643980
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:42 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik ben dus een persoon die heel moeilijk nieuw contact aangaat. Ik heb zelf maar 1 vriendin, als die weg zou vallen heb ik niemand meer qua vriendschap. Wel kennissen (vriendinnen van vrienden van vriend).

De reden is overigens omdat ik absoluut geen behoefte heb aan nieuwe vriendschap. Ik ben niet goed in het onderhouden van vriendschap, niet goed in kletsen met elkaar, ik ben gewoon niet sociaal (aangelegd). Het kost me zoveel energie...

Ik hoef dus ook niet zozeer advies hoe ik het wel kan doen, de behoefte is er echt niet. Dit heeft niet te maken met dat ik gepest ben, het zit gewoon in me, al voor het pesten. Vroeger als kind was ik wel totaal anders. Spontaan met hordes vriendjes en vriendinnetjes, maar de puberteit heeft het verpest. Ach ja, het zij zo.
Dit heb ik ook, al heb ik dan helemaal geen vrienden :') Wel mensen die ik van vroeger ken en gewoon begroet als ik ze tegenkom, maar spreek er niks mee af. Heb er geen behoefte aan, of weet iig niet wat ik precies van een vriendschap verwacht.
pi_165644998
Wat doen jullie dan om het te verbeteren? Ik zie vaak alleen maar posts over situaties en hoe dat is gekomen... maar niet over wat er hier en nu gedaan wordt om het te verbeteren. Ik heb hier ook een code aangeboden voor een gratis maand NMLK maar niemand die het wil :') Hoe graag wil je sociale contacten opdoen denk ik dan...
  donderdag 29 september 2016 @ 13:29:55 #116
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_165645256
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 12:24 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Dit heb ik ook, al heb ik dan helemaal geen vrienden :') Wel mensen die ik van vroeger ken en gewoon begroet als ik ze tegenkom, maar spreek er niks mee af. Heb er geen behoefte aan, of weet iig niet wat ik precies van een vriendschap verwacht.
Talloze topics en posts over het willen van sociale contacten, maar nu wil je het opeens niet meer? :@ |:(
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_165645474
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Talloze topics en posts over het willen van sociale contacten, maar nu wil je het opeens niet meer? :@ |:(
Dat was toch ook nooit zijn doel? Zijn doel was meisjes ontmoeten. Komt dit echt serieus als een verrassing? :@
pi_165645798
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:18 schreef Elvi het volgende:
Wat doen jullie dan om het te verbeteren? Ik zie vaak alleen maar posts over situaties en hoe dat is gekomen... maar niet over wat er hier en nu gedaan wordt om het te verbeteren. Ik heb hier ook een code aangeboden voor een gratis maand NMLK maar niemand die het wil :') Hoe graag wil je sociale contacten opdoen denk ik dan...
dingen de tijd geven en gezamelijke interesses delen.

ik heb via Fok contact gekregen in GAM om rainbow six te spelen bv.
heel veel uurtjes met bepaalde Fokkers en toen kwam hun omgeving ook spelen en andere spellen.

daarna hadden sommige mensen dezelfde muziek smaak en toen gingen ze naar Loveland en vroeg ik joh leuk als ik ook meega.

prachtig vonden ze dat en zo hou je beetje contact en in November gaan we weer op stap.

en ik ben verhuisd naar een nieuwbouwcomplex en daar gaan we nu ook om de 2 weken met paar nieuwe buren het centrum in.

er zijn zoveel manieren, alleen rustig aan opbouwen en niet overhaasten
Hell To The Liars
  donderdag 29 september 2016 @ 14:06:06 #119
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_165646104
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:38 schreef Elvi het volgende:

[..]

Dat was toch ook nooit zijn doel? Zijn doel was meisjes ontmoeten. Komt dit echt serieus als een verrassing? :@
Ik weet wat zijn oprechte doel was, dus dat komt niet als een verrassing, maar hij heeft ook een aantal posts geplaatst in het verleden over hoe graag hij contacten wil in het algemeen. Grappig om nu dan een post te lezen die precies het tegenovergestelde zegt :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_165647018
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 14:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik weet wat zijn oprechte doel was, dus dat komt niet als een verrassing, maar hij heeft ook een aantal posts geplaatst in het verleden over hoe graag hij contacten wil in het algemeen. Grappig om nu dan een post te lezen die precies het tegenovergestelde zegt :P
Nou ja ik denk dat mocht ik in de toekomst vrienden krijgen dit óf oude contacten zijn waar ik weer in contact mee kom, of gewoon totaal nieuwe mensen die ik nu nog niet ken bijvoorbeeld door werk of waar ik ga wonen. Ik heb zoals gezegd ook geen idee wat ik van een vriendschap moet/mag verwachten behalve het idee dat je gewoon gezellig dingen doet met iemand/meerde mensen zonder echt bijbedoelingen. Dus een vriendschap is een relatie maar dan zonder zoenen/seks in mijn optiek. Onderdeel uitmaken van een vast netwerk die je kunt raadplegen als je je een avondje verveelt ofzo. Voor mij is het ook noodzakelijk om overdag gewoon een goede invulling te hebben zodat ik 's avonds wat heb om naar uit te kijken. Niet alleen opstaan, de dag doorkomen, dan zielig alleen eten koken en dan de avond ook nog eens alleen doorbrengen. Dat houd ik niet lang vol.
  donderdag 29 september 2016 @ 14:49:44 #121
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_165647116
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 14:44 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Nou ja ik denk dat mocht ik in de toekomst vrienden krijgen dit óf oude contacten zijn waar ik weer in contact mee kom, of gewoon totaal nieuwe mensen die ik nu nog niet ken bijvoorbeeld door werk of waar ik ga wonen. Ik heb zoals gezegd ook geen idee wat ik van een vriendschap moet/mag verwachten behalve het idee dat je gewoon gezellig dingen doet met iemand/meerde mensen zonder echt bijbedoelingen. Dus een vriendschap is een relatie maar dan zonder zoenen/seks in mijn optiek. Onderdeel uitmaken van een vast netwerk die je kunt raadplegen als je je een avondje verveelt ofzo. Voor mij is het ook noodzakelijk om overdag gewoon een goede invulling te hebben zodat ik 's avonds wat heb om naar uit te kijken. Niet alleen opstaan, de dag doorkomen, dan zielig alleen eten koken en dan de avond ook nog eens alleen doorbrengen. Dat houd ik niet lang vol.
Ja, dus je hebt wel behoefte aan contacten/vrienden. Moet je ook niet zeggen dat je er totaal geen behoefte aan hebt puur om wat in te brengen te hebben.

En logisch dat toekomstige contacten/vrienden mensen zijn die je nog niet kent of al wel kent, lol :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_165648215
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:42 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik ben dus een persoon die heel moeilijk nieuw contact aangaat. Ik heb zelf maar 1 vriendin, als die weg zou vallen heb ik niemand meer qua vriendschap. Wel kennissen (vriendinnen van vrienden van vriend).

De reden is overigens omdat ik absoluut geen behoefte heb aan nieuwe vriendschap. Ik ben niet goed in het onderhouden van vriendschap, niet goed in kletsen met elkaar, ik ben gewoon niet sociaal (aangelegd). Het kost me zoveel energie...

Ik hoef dus ook niet zozeer advies hoe ik het wel kan doen, de behoefte is er echt niet. Dit heeft niet te maken met dat ik gepest ben, het zit gewoon in me, al voor het pesten. Vroeger als kind was ik wel totaal anders. Spontaan met hordes vriendjes en vriendinnetjes, maar de puberteit heeft het verpest. Ach ja, het zij zo.
Waarom post je hier dan?

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:48 schreef SemperFii het volgende:

[..]

Daar ben ik ook wel mee bezig. Maar zoals het er nu uit ziet ga ik beginnen aan een traject dat 2 jaar duurt. Tegen de tijd dat dat klaar is ben ik alweer bijna 30. Ik heb nu al het idee dat ik mijn leven tot nu toe heb weggegooid en dat zal met de dag erger worden.

Jij denkt dat het niet slim is om nu te proberen wat socialer te worden?
Goed idee om dat juist wel te doen. Hoe eerder hoe beter.
pi_165648580
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:56 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Waarom post je hier dan?
Omdat ik dat wilde.
pi_165653625
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 16:16 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Omdat ik dat wilde.
Dit hele topic is juist gericht op het oplossen van dat probleem, als je Elvi haar post nog een keer leest snap je hopelijk waarom het neerdroppen van iets zonder er iets mee te doen weinig zin heeft hier.
pi_165677628
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 14:44 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Nou ja ik denk dat mocht ik in de toekomst vrienden krijgen dit óf oude contacten zijn waar ik weer in contact mee kom, of gewoon totaal nieuwe mensen die ik nu nog niet ken bijvoorbeeld door werk of waar ik ga wonen. Ik heb zoals gezegd ook geen idee wat ik van een vriendschap moet/mag verwachten behalve het idee dat je gewoon gezellig dingen doet met iemand/meerde mensen zonder echt bijbedoelingen. Dus een vriendschap is een relatie maar dan zonder zoenen/seks in mijn optiek. Onderdeel uitmaken van een vast netwerk die je kunt raadplegen als je je een avondje verveelt ofzo. Voor mij is het ook noodzakelijk om overdag gewoon een goede invulling te hebben zodat ik 's avonds wat heb om naar uit te kijken. Niet alleen opstaan, de dag doorkomen, dan zielig alleen eten koken en dan de avond ook nog eens alleen doorbrengen. Dat houd ik niet lang vol.
Nope, nope.

quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:42 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik ben dus een persoon die heel moeilijk nieuw contact aangaat. Ik heb zelf maar 1 vriendin, als die weg zou vallen heb ik niemand meer qua vriendschap. Wel kennissen (vriendinnen van vrienden van vriend).

De reden is overigens omdat ik absoluut geen behoefte heb aan nieuwe vriendschap. Ik ben niet goed in het onderhouden van vriendschap, niet goed in kletsen met elkaar, ik ben gewoon niet sociaal (aangelegd). Het kost me zoveel energie...

Ik hoef dus ook niet zozeer advies hoe ik het wel kan doen, de behoefte is er echt niet. Dit heeft niet te maken met dat ik gepest ben, het zit gewoon in me, al voor het pesten. Vroeger als kind was ik wel totaal anders. Spontaan met hordes vriendjes en vriendinnetjes, maar de puberteit heeft het verpest. Ach ja, het zij zo.
Je komt dus alleen aandacht vragen?
1 + 1 = blauw
pi_165677747
Ja want dat is uiteraard wat ik altijd doe. O-)

Van alles wat je kunt bedenken zijn er mensen aan het ene uiterste, maar ook aan het andere uiterste. ;)
pi_166255714
Hallo Fok!-mensen,

Een paar maanden geleden in soort gelijke topic reeks heb ik ook een paar post 's geplaatst met vragen omtrent het aangaan van sociale contacten.

Sinds die tijd ben ik begonnen aan een nieuwe studie en heb ik daardoor ook iets meer oppervlakkige contacten verkregen.

Het gaat gelukkig steeds beter met het stellen van open vragen en doorvragen.

Echter sinds de studie begonnen is, was hierdoor het tijdslot van de tekencursus niet meer mogelijk.
Hier baal ik best wel van omdat ik voor de rest niet echt heel veel hobby's heb .

Nu was het zo dat ik met een paar studiegenoten wat activiteiten zou gaan ondernemen in groepsverband echter zijn deze allemaal tot op heden niet doorgegaan.
Dit heeft er nu voor gezorgd dat ik de afgelopen 2 maanden buiten de college dagen geen enkele (groep 's)activiteit heb ondernomen, wat ik zelf wel een beetje karig vind.

Nu is het lijkt mij verstandiger om eerst te proberen wat nieuwe kennissen/vrienden op te doen voor te gaan zoeken naar een vriendin.
Zou het in mijn geval zin hebben om me al aan te gaan melden bij een dating-site, of zet ik dan mijn prioriteiten verkeerd?

Alvast bedankt voor het lezen.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:09:00 #128
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166255921
Je zegt zelf dat je t verstandiger vindt om eerst vrienden te maken en dan de zin erna de vraag om op een datingsite te gaan.

Niet helemaal logisch he
pi_166257032
Nu vraag ik mezelf af hoe ik dit correct moet verwoorden, denk dat ik doel op het feit dat het een het ander niet hoeft uit te sluiten.

Het is nou eenmaal niet zo dat zodra je op een dating-site aanmeld dat je gelijk een geschikte wederhelft kan/mag vinden(?)

En ben het er mee eens dat het niet helemaal logisch is, maar verstand en rede gaan niet altijd 100% synchroon.
En mede daarom vraag ik hier dus om advies.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:07:08 #130
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166257570
Mijn mening is, als je veelproblemen hebt met interactie met anderen (ook eigen geslacht), dat een relatie wss niet gaat werken. Aangezien dat ook interactie is met een ander en dan nog een paar stappen dieper.

Maar er zijn altijd uitzonderingen.
pi_166476736
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:41 schreef Sturmic het volgende:

[..]

Als je als mens intrinsiek defect bent, heeft dat echt 0 zin. ;)
Jij hebt toch een meisje leren kennen waarmee je een hele leuke date had? Dat is misschien niet goed afgelopen, maar wel iets waar je zelfvertrouwen uit kan halen. Er was tenminste een iemand in je leven die je zag staan. :)
  dinsdag 8 november 2016 @ 00:25:05 #132
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_166492092
Hoi, ik wilde even laten weten dat mijn sociaal leven een stukkie beter is dan begin dit jaar. Het gaat leuk bij de volleybalclub, en ik doe zelfs mee aan het wedtsrijdteam. Ondanks dat ik in een andere levensfase zit dan de rest van mijn team, is het wel heel gezellig en mag men mij, dat is een heel fijn en warm gevoel. Daarnaast leer ik een aantal mensen kennen via NMLK. Zelfs een heel leuke vrouw waarvan ik hoop dat ik haar binnenkort tot mijn vriendenkring mag rekenen. Ze zei laatst dat ze het jammer vindt dat ze me zo weinig ziet omdat ze me zo leuk vindt. Wat een compliment! Ik vind haar ook een tof wijf en dit is gewoon super, dat het klikt tussen ons. Met de eenzaamheid komt het langzaam goed, dus.

Dat gezegd hebbende, heb ik wel het besluit genomen om binnen 5 jaar weer terug te gaan naar het noorden. Ik mis de vriendengroep die ik daar heb, al 10 jaar lang. Ik mis de knusheid die ik daar voel, en die er uiteindelijk niet is in Utrecht. Ik wil dichter bij mijn familie wonen. Het leven is te kort voor verdriet en maar doorstoempen. Mensen om je heen is het allerbelangrijkste dat er is. Dat heb ik nu wel door. Althans voor mij geldt dat.

Goed. Nu de volgende stap. Af komen van mijn dateangst en overtuigingen dat er geen man meer is voor mij voor huisje-boompje-beestje. Doodsbang.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_166496058
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 00:25 schreef Andromache het volgende:
Hoi, ik wilde even laten weten dat mijn sociaal leven een stukkie beter is dan begin dit jaar. Het gaat leuk bij de volleybalclub, en ik doe zelfs mee aan het wedtsrijdteam. Ondanks dat ik in een andere levensfase zit dan de rest van mijn team, is het wel heel gezellig en mag men mij, dat is een heel fijn en warm gevoel. Daarnaast leer ik een aantal mensen kennen via NMLK. Zelfs een heel leuke vrouw waarvan ik hoop dat ik haar binnenkort tot mijn vriendenkring mag rekenen. Ze zei laatst dat ze het jammer vindt dat ze me zo weinig ziet omdat ze me zo leuk vindt. Wat een compliment! Ik vind haar ook een tof wijf en dit is gewoon super, dat het klikt tussen ons. Met de eenzaamheid komt het langzaam goed, dus.

Dat gezegd hebbende, heb ik wel het besluit genomen om binnen 5 jaar weer terug te gaan naar het noorden. Ik mis de vriendengroep die ik daar heb, al 10 jaar lang. Ik mis de knusheid die ik daar voel, en die er uiteindelijk niet is in Utrecht. Ik wil dichter bij mijn familie wonen. Het leven is te kort voor verdriet en maar doorstoempen. Mensen om je heen is het allerbelangrijkste dat er is. Dat heb ik nu wel door. Althans voor mij geldt dat.

Goed. Nu de volgende stap. Af komen van mijn dateangst en overtuigingen dat er geen man meer is voor mij voor huisje-boompje-beestje. Doodsbang.
Waarom dan binnen 5 jaar?

Even doemdenken: ga je dan niet juist 5 jaar lang dingen opbouwen die je weer gat missen wanneer je besluit terug te gaan?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 9 november 2016 @ 07:38:29 #134
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_166526402
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 04:41 schreef anotherRandomdude het volgende:
Dit heeft er nu voor gezorgd dat ik de afgelopen 2 maanden buiten de college dagen geen enkele (groep 's)activiteit heb ondernomen, wat ik zelf wel een beetje karig vind.
Voor dat soort maanden lijkt mij dit wel een uitkomst;
R&P / Mensen van 18-25 jaar die graag nieuwe contacten willen opdoen #8

Mij heeft het iig wel goed gedaan in vergelijkbare maanden.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_167081085
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 00:40 schreef 0906 het volgende:
Er is tijdsdruk, ik ben al 26 en het voelt gewoon alsof ik een groot deel van mijn leven gemist heb, alsof je een jarenlange gevangenisstraf hebt uitgezeten. Ik wil inhalen wat ik gemist heb, als ik nog jaren zo blijf doorsukkelen ben ik bang dat het straks te laat is en niet meer binnen de doelgroep pas.
Dit is extreem pijnlijk en hetgeen ik ook doormaak alleen ben ik nu in de 30, Het voelt idd alsof je in een gevangenis zit alsof het leven langst je heen gaat, alsof je alles overslaat dat het leven de moeite waard maakt.
Zo geïsoleerd leven is echt iets van deze tijd geloof ik.
Als je zo doorsukkelt dan op een gegeven moment wordt het lijden te zwaar en kan je bijvoorbeeld naar de fles grijpen....
Het is zeker zwaar... altijd alles alleen doen, het is bijna onmogelijk, elke dag is zwaar en kut als je alleen bent met het gevoel dat niemand me je om wil gaan (wat ook waarheid is in mijn wereld),
En dan opeens na Decennia alleen te zijn, ben je zo gewend om alleen te zijn dat je alleen nog maar in je eigen wereld kan leven, geïnstitutionaliseerd... zoals in Shawshank Redemption. (er van uitgaande dat je je leven nog niet hebt beëindigd op dit punt) Alleen nog 4 muren en je eigen gedachtes en fantasie, en dan komen de hallucinaties , serotonine explosies vanwege fictieve positieve ervaringen in je eigen wereldje, het constant in jezelf praten... soms hardop omdat je het zelf niet meer in de gaten hebt.

Als je er wat aan kan doen... doe het dan en zet de knop om... als je wel wil zo als in mijn geval maar de knop simpelweg niet kan vinden... better luck in next life...

Man zijn in deze wereld in deze tijd is 10 x niks. Als ik vrouw zou zijn geweest had ik een volwaardig leven kunnen leven in mijn jeugd en de jaren erna.

Maar als man zijnde en 1 mentaal defect hebben is ongelooflijk kut.

Het voelt misschien nog wel erger dan in een gevangenis zitten omdat je daar nog sociale contacten opdoet, het voelt eerder als een eenzame opsluiting in een donkere kelder.

[ Bericht 8% gewijzigd door -Deluzion- op 03-12-2016 20:40:40 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167081742
Ik zou bijna aanraden ga aan de fles drank. Zuip je eigen helemaal naar de klote en meld je helemaal afgebroken en levensmoe aan bij een kliniek.

Na het stoppen moet je wel aan de slag gaan met jezelf en na een paar jaar lacht het leven (zelfs alleen ja) je toe.

Je weet niet hoe sterk je bent, tot sterk zijn je enige optie is.

Daarna moet je heel veel dingen weer leren, stapje voor stapje.
Je eerste avond uit, nieuwe vrienden maken met je nieuwe mindset, leren omgaan met andere geslacht, assertiever worden etc etc.

Uit je comfortzone stappen is moeilijk, en terug je comfortzone in is ook iets wat mensen lekker makkelijk vinden.. Tenzij dat er allemaal niet meer is, dan kan je alleen nog maar vooruit.


Wat ik bedoel te zeggen, alles kan je leren. het is makkelijk om te zeggen dat je als een gevangene leeft en niet meer normaal kan functioneren, maar je bent geen gevangene.. Dus er iets niets wat je let om flink aan de slag te gaan met je problemen (onder voorbehoud van extremen)

[ Bericht 26% gewijzigd door Droopie op 03-12-2016 20:55:12 ]
Hell To The Liars
pi_167081914
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 20:20 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Dit is extreem pijnlijk en hetgeen ik ook doormaak alleen ben ik nu in de 30, Het voelt idd alsof je in een gevangenis zit alsof het leven langst je heen gaat, alsof je alles overslaat dat het leven de moeite waard maakt.
Zo geïsoleerd leven is echt iets van deze tijd geloof ik.
Als je zo doorsukkelt dan op een gegeven moment wordt het lijden te zwaar en kan je bijvoorbeeld naar de fles grijpen....
Het is zeker zwaar... altijd alles alleen doen, het is bijna onmogelijk, elke dag is zwaar en kut als je alleen bent met het gevoel dat niemand me je om wil gaan (wat ook waarheid is in mijn wereld),
En dan opeens na Decennia alleen te zijn, ben je zo gewend om alleen te zijn dat je alleen nog maar in je eigen wereld kan leven, geïnstitutionaliseerd... zoals in Shawshank Redemption. (er van uitgaande dat je je leven nog niet hebt beëindigd op dit punt) Alleen nog 4 muren en je eigen gedachtes en fantasie, en dan komen de hallucinaties , serotonine explosies vanwege fictieve positieve ervaringen in je eigen wereldje, het constant in jezelf praten... soms hardop omdat je het zelf niet meer in de gaten hebt.

Als je er wat aan kan doen... doe het dan en zet de knop om... als je wel wil zo als in mijn geval maar de knop simpelweg niet kan vinden... better luck in next life...

Man zijn in deze wereld in deze tijd is 10 x niks. Als ik vrouw zou zijn geweest had ik een volwaardig leven kunnen leven in mijn jeugd en de jaren erna.

Maar als man zijnde en 1 mentaal defect hebben is ongelooflijk kut.

Het voelt misschien nog wel erger dan in een gevangenis zitten omdat je daar nog sociale contacten opdoet, het voelt eerder als een eenzame opsluiting in een donkere kelder.
Als vrouw wel ja? Dat gaat ook niet altijd op.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_167082106
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 20:48 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Als vrouw wel ja? Dat gaat ook niet altijd op.
Over het algemeen vind ik dat het vrouwen het heel erg makkelijk hebben, mannen misschien ook wel .. maar 1 mentaal defect hebben als man kan fataal zijn. Ik ben simpelweg heel erg gepest door meisjes in mijn middelbare schooltijd en het zit in mijn systeem dat ik niks waard ben en dat vrouwen goddelijke wezens zijn. Ik mag ze niet eens aankijken of laat staat in de buurt komen.
Dat is wat ik eraan over heb gehouden aan de pesterijen. Het was systematisch en ging jaren door.
Het zit in mijn systeem en door jaren lang geïsoleerd leven zijn deze denkbeelden in stand gehouden.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167082206
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 20:55 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Over het algemeen vind ik dat het vrouwen het heel erg makkelijk hebben,
ik ken jou als user niet echt, en in R&P ga ik altijd voorzichtiger met mensen om dan andere topics?

maar dit slaat echt helemaal nergens op!
Hell To The Liars
pi_167082269
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 20:59 schreef Droopie het volgende:

[..]

ik ken jou als user niet echt, en in R&P ga ik altijd voorzichtiger met mensen om dan andere topics?

maar dit slaat echt helemaal nergens op!
Ok laat ik het zo zeggen, de problematiek die ik doormaak in mijn leven, zou ik als vrouw zijn nooit zo kunnen meemaken.

Ik denk er wel vaak aan dat ik het jammer vind dat ik niet als vrouw geboren ben. Dan had ik deze problemen die ik nu heb, nooit gehad. Waarschijnlijk hele andere problemen maar never nooit in wereld met de lijdensdruk die ik nu dagelijks ervaar.

[ Bericht 15% gewijzigd door -Deluzion- op 03-12-2016 21:09:57 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167082557
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 21:02 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Ok laat ik het zo zeggen, de problematiek die ik doormaak in mijn leven, zou ik als vrouw zijn nooit zo kunnen meemaken.
Mannen maken in principe makkelijker sociale contacten als vrouwen, dus qua eenzaamheid vind ik dat apart. Dan zou je als vrouw al helemaal geen aansluiting kunnen vinden?

Maar ik ken jouw problematiek niet, dus kan er verder (nog) niet over oordelen.

Denk wel dat je vrouwen hier mee te kort doet.

Bedenk maar zo, als man kan jij vanavond in je eentje je helemaal kapot zuipen en alleen weer veilig thuis komen. voor vrouwen is dat stuk ingewikkelder en onveiliger.
Hell To The Liars
  zaterdag 3 december 2016 @ 21:14:16 #142
47102 Elvi
miemkwien
pi_167082627
Ik als vrouw heb ook geen vrienden en het lukt ook niet om ze te maken dus doe alsjeblieft niet alsof mannen van die special snowflakes zijn :')
pi_167082720
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 21:14 schreef Elvi het volgende:
Ik als vrouw heb ook geen vrienden en het lukt ook niet om ze te maken dus doe alsjeblieft niet alsof mannen van die special snowflakes zijn :')
En toch denken andere mensen als je geen vrienden hebt dat er wat mis is met je.
pi_167082729
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 21:14 schreef Elvi het volgende:
Ik als vrouw heb ook geen vrienden en het lukt ook niet om ze te maken dus doe alsjeblieft niet alsof mannen van die special snowflakes zijn :')
Je eigen keus?
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167082850
Vrouwen zijn er op uit om mij te vernietigen, alleen dit al is reden genoeg om zo ver mogelijk bij ze uit de buurt te blijven (het is wederzijds , vrouwen willen niks van mij weten, haten mij al voor het eerst dat ze me zien, hebben direct la een uitgesproken mening)
Dit denk patroon zit in mijn systeem, is er simpelweg niet uit te krijgen zonder een ervaring die dit beeld kan veranderen. Naar mate de tijd vordert worden mijn denkpatronen extremer.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167082978
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 21:21 schreef -Deluzion- het volgende:
Vrouwen zijn er op uit om mij te vernietigen, alleen dit al is reden genoeg om zo ver mogelijk bij ze uit de buurt te blijven (het is wederzijds , vrouwen willen niks van mij weten, haten mij al voor het eerst dat ze me zien, hebben direct la een uitgesproken mening)
Dit denk patroon zit in mijn systeem, is er simpelweg niet uit te krijgen zonder een ervaring die dit beeld kan veranderen. Naar mate de tijd vordert worden mijn denkpatronen extremer.
Schematherapie, zeg het 2 keer per week tegen mensen en op fora.

Schematherapie FTW!
Hell To The Liars
pi_167083003
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 21:17 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

En toch denken andere mensen als je geen vrienden hebt dat er wat mis is met je.
Tip de belangerijkste 20 cm zitten niet in je broek, maar tussen je oren.

Je bedenkt stigma's die niet van toepassing zijn op jou.
Hell To The Liars
  zaterdag 3 december 2016 @ 22:03:51 #148
47102 Elvi
miemkwien
pi_167084049
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 21:17 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Je eigen keus?
Nee
pi_167084736
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 22:03 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nee

Ik heb altijd (de illusie?) dat je als vrouw zijnde er alleen maar een beetje leuk moet uitzien en dat de rest dan vanzelf gaat, dat onzekerheid, verlegen zijn en zo juist goede eigenschappen zijn voor een vrouw.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  zaterdag 3 december 2016 @ 22:47:20 #150
47102 Elvi
miemkwien
pi_167085295
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 22:27 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Ik heb altijd (de illusie?) dat je als vrouw zijnde er alleen maar een beetje leuk moet uitzien en dat de rest dan vanzelf gaat, dat onzekerheid, verlegen zijn en zo juist goede eigenschappen zijn voor een vrouw.
:')

Nee. Waarom denk jij te weten hoe het is om vrouw te zijn als je zelf een man bent? Je hebt gewoon vreemde denkbeelden over vrouwen die absoluut niet kloppen.
pi_167085399
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 22:47 schreef Elvi het volgende:

[..]

:')

Nee. Waarom denk jij te weten hoe het is om vrouw te zijn als je zelf een man bent? Je hebt gewoon vreemde denkbeelden over vrouwen die absoluut niet kloppen.
Omdat ik dit overal om mij heen zag gebeuren, vandaar. Toen ik nog studeerde.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  zaterdag 3 december 2016 @ 22:52:11 #152
47102 Elvi
miemkwien
pi_167085437
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 22:51 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Omdat ik dit overal om mij heen zag gebeuren, vandaar. Toen ik nog studeerde.
Maar wat jij in het klein in je directe omgeving ziet is niet representatief voor de rest van de wereld :) of voor de rest van Nederland.
pi_167085535
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 22:51 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Omdat ik dit overal om mij heen zag gebeuren, vandaar. Toen ik nog studeerde.
Omdat je vrouwen die eenzaam thuis zitten niet ziet in de buitenwereld.
Hell To The Liars
pi_167085566
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 22:52 schreef Elvi het volgende:

[..]

Maar wat jij in het klein in je directe omgeving ziet is niet representatief voor de rest van de wereld :) of voor de rest van Nederland.
Zo zag ik het overal om mij heen gebeuren toen ik dagelijks door de binnenstad van Utrecht liep, sociale interactie tussen studerende mensen.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167085602
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 22:55 schreef Droopie het volgende:

[..]

Omdat je vrouwen die eenzaam thuis zitten niet ziet in de buitenwereld.
Volgens mij zijn die vaak wat ouder... het lijkt mij als vrouw zijnde 18 - 30 echt heel eenvoudig om vrienden te maken. De mannen komen al automatisch op je af als je er een beetje leuk uitziet.
Ik heb altijd het idee gehad dat je als vrouw er leuk uit ziet en een beetje lief bent dat je dan veel mensen aantrekt.

Wat het probleem is voor mannen zoals ik, is dat we op voorhand al worden afgewezen en geen kansen krijgen.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167085700
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 22:57 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die vaak wat ouder... het lijkt mij als vrouw zijnde 18 - 30 echt heel eenvoudig om vrienden te maken. De mannen komen al automatisch op je af als je er een beetje leuk uitziet.
aandacht krijgen is wat anders dan vrienden maken

veel mannen kijken niet verder dan haar uiterlijk en andere vrouwen zien haar als bedreiging (zoiets)

nogmaals mannen maken veel makkelijker vrienden met elkaar dan vrouwen onderling
Hell To The Liars
  zaterdag 3 december 2016 @ 23:02:03 #157
47102 Elvi
miemkwien
pi_167085752
Ik krijg geen aandacht van mannen en ik kan geen aansluiting vinden bij vrouwen.
Dus hoezo is het voor mij allemaal zo makkelijk :?
pi_167085808
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 23:02 schreef Elvi het volgende:
Ik krijg geen aandacht van mannen en ik kan geen aansluiting vinden bij vrouwen.
Dus hoezo is het voor mij allemaal zo makkelijk :?
Klinkt als hetzelfde maar dan andersom voor mij.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167085839
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 22:56 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Zo zag ik het overal om mij heen gebeuren toen ik dagelijks door de binnenstad van Utrecht liep, sociale interactie tussen studerende mensen.
Dus omdat je wat studerende mensen ziet socializen denk je te weten dat het voor alle vrouwen wel gemakkelijk moet zijn :?

Sociaal contact gaat niet vanzelf, ook niet als je een vrouw bent.
pi_167085947
Ik woon sinds kort in een nieuw appartement.
Is deze een meisje die ervaart ook moeilijke aansluiting op basis van 1 avond.

Ik vind dat bijzonder, zeker omdat er bijna geen vervelende mensen tussen zitten.
Volgens mij is het gewoon onzekerheid en iets met natuur ofzo
Hell To The Liars
pi_167086056
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 23:04 schreef viceversa het volgende:

[..]

Dus omdat je wat studerende mensen ziet socializen denk je te weten dat het voor alle vrouwen wel gemakkelijk moet zijn :?

Sociaal contact gaat niet vanzelf, ook niet als je een vrouw bent.
Dat niet, maar het lijkt mij minder moeite te kosten....
Had het er laatst nog over met mijn enige vrouwelijke contact op whatsapp (nooit irl gezien uiteraard) en zij voelde zich schuldig dat het zo makkelijk ging voor haar.
Op het station bijvoorbeeld wordt ze altijd aangesproken door random mensen, of wordt bijvoorbeeld overal mee uitgevraagd enkel op basis van haar goede looks.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167086085
Nou, ik heb die ervaring ook niet... maar dan zal ik wel lelijk zijn of zo :')
pi_167086199
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 23:13 schreef viceversa het volgende:
Nou, ik heb die ervaring ook niet... maar dan zal ik wel lelijk zijn of zo :')
Maybe zoals in mijn geval... ontbreken van een uitstraling dat andere mensen aantrekt.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167086200
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 23:12 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Dat niet, maar het lijkt mij minder moeite te kosten....
Had het er laatst nog over met mijn enige vrouwelijke contact op whatsapp (nooit irl gezien uiteraard) en zij voelde zich schuldig dat het zo makkelijk ging voor haar.
Op het station bijvoorbeeld wordt ze altijd aangesproken door random mensen, of wordt bijvoorbeeld overal mee uitgevraagd enkel op basis van haar goede looks.
Nou ik geloof best dat mensen eerst op hun uiterlijk beoordeeld worden, maar sommige users hier zouden met een evt. goed uiterlijk na 1 date door de mand vallen.
Hell To The Liars
pi_167086375
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 23:18 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nou ik geloof best dat mensen eerst op hun uiterlijk beoordeeld worden, maar sommige users hier zouden met een evt. goed uiterlijk na 1 date door de mand vallen.
Snap ik... maar het is echt mega vervelend als je op voorhand al geen kans maakt, dat je niemands type bent kwa uiterlijk.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167086437
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 23:25 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Snap ik... maar het is echt mega vervelend als je op voorhand al geen kans maakt, dat je niemands type bent kwa uiterlijk.
Maar dat is 1..dat veroorzaakt je eenzaamheid toch niet?

ten tweede als je niet knap bent, wat let je om te gaan daten met een vrouw die ook niet knap is?
Hell To The Liars
pi_167086489
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 23:27 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar dat is 1..dat veroorzaakt je eenzaamheid toch niet?

ten tweede als je niet knap bent, wat let je om te gaan daten met een vrouw die ook niet knap is?
Zo werkt het niet helaas... je kan niet zomaar mensen in hokjes plaatsen en zeggen dat 2 minder aantrekkelijke mensen dan maar moeten gaan daten.

Minder aantrekkelijke, of zelfs lelijke vrouwen moeten mij ook niet.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167086573
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 23:29 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Zo werkt het niet helaas... je kan niet zomaar mensen in hokjes plaatsen en zeggen dat 2 minder aantrekkelijke mensen dan maar moeten gaan daten.

Minder aantrekkelijke, of zelfs lelijke vrouwen moeten mij ook niet.
maar is je probleem in dit topic nu dat je geen aansluiting kan vinden bij mannen zodat je eenzaam thuis zit? of een relatie?

dat zijn 2 compleet verschillende zaken (voor mij wel iig)

maar hoe je hier overkomt zou ik ook niet echt vrienden willen worden

(en geloof me, ik heb vrienden en vriendinnen gemaakt via dit forum)
Hell To The Liars
pi_167086612
En jawel, onaantrekkelijk zijn , nooit aandacht krijgen van het andere geslacht, en als je interesse in een ander toont dan zijn de vrouwen óf beledigt of het boeit ze niet omdat het een kneus is die een compliment geeft.altijd alleen zijn hierdoor veroorzaakt wel degelijk eenzaamheid.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167086645
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 23:32 schreef Droopie het volgende:

[..]

maar is je probleem in dit topic nu dat je geen aansluiting kan vinden bij mannen zodat je eenzaam thuis zit? of een relatie?

dat zijn 2 compleet verschillende zaken (voor mij wel iig)

maar hoe je hier overkomt zou ik ook niet echt vrienden willen worden

(en geloof me, ik heb vrienden en vriendinnen gemaakt via dit forum)
Beide,

Snap ik, maar irl ben ik compleet anders, dit kan je aan Keep_Walking (fok user) vragen bijvoorbeeld die ik een paar keer irl heb ontmoet.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167086710
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 23:34 schreef -Deluzion- het volgende:
En jawel, onaantrekkelijk zijn , nooit aandacht krijgen van het andere geslacht, en als je interesse in een ander toont dan zijn de vrouwen óf beledigt of het boeit ze niet omdat het een kneus is die een compliment geeft.altijd alleen zijn hierdoor veroorzaakt wel degelijk eenzaamheid.
Eenzaamheid is niet alleen het andere geslacht toch?
Vrienden, familie, collega's en of andere kennisen.

Dit gaat om sociale contacten.
Dat is een hele andere omgeving en omgangsvormen.

Small talk, weinig emotie en gewoon vrije tijdsbesteding.
Relatie gaat om emotie, intimiteit, binding etc.
Hell To The Liars
pi_167086801
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 23:35 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Beide,

Snap ik, maar irl ben ik compleet anders, dit kan je aan Keep_Walking (fok user) vragen bijvoorbeeld die ik een paar keer irl heb ontmoet.
Daar geloof ik dan vaak wat minder van (niets persoonlijks)

Waarom zouden mensen in het echt veel leuker zijn dan online?
Hier hoor ik eerder een paar dingen zeggen dat ik denk nou ja zeg.

Zou je offline dan wel reeel beeld hebben hoe het gaat in het normale leven?

(misschien heb je slechte avond kan ook) ;)
Hell To The Liars
pi_167086840
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 23:38 schreef Droopie het volgende:

[..]

Eenzaamheid is niet alleen het andere geslacht toch?
Vrienden, familie, collega's en of andere kennisen.

Dit gaat om sociale contacten.
Dat is een hele andere omgeving en omgangsvormen.

Small talk, weinig emotie en gewoon vrije tijdsbesteding.
Relatie gaat om emotie, intimiteit, binding etc.
Uiteraard... ik mis ook familie of kennissen of vrienden, ook dit heb ik allemaal niet. Een relatie daar denk ik niet eens meer aan, dit is natuurlijk uitgesloten.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167086861
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 23:44 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Uiteraard... ik mis ook familie of kennissen of vrienden, ook dit heb ik allemaal niet. Een relatie daar denk ik niet eens meer aan, dit is natuurlijk uitgesloten.
en wat doe je er aan om dit op te lossen?
heb je professionel hulp bv?
Hell To The Liars
pi_167086886
Goed, ik ga weer, voordat ik het hele topic naar me toetrek en dat is niet de bedoeling.
:) Ik zwijg vanaf nu.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167086924
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 december 2016 23:46 schreef -Deluzion- het volgende:
Goed, ik ga weer, voordat ik het hele topic naar me toetrek en dat is niet de bedoeling.
:) Ik zwijg vanaf nu.
fijne avond
Hell To The Liars
  zondag 4 december 2016 @ 00:38:22 #177
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_167087626
Sorry voor de tough love, maar het enige wat ik hoor is: boehoe, boehoe. De enige belangrijke vraag is of en wat je zelf al hebt geprobeerd om over dit wereldvreemde idee heen te komen? Als mensen je niet aardig vinden is daar vaak een reden voor. Jij gooit het maar op uiterlijk, zodat je zelf niks hoeft te doen. Ken talloze jongens die er niet goed uitzien, maar toch een sociaal netwerk hebben. Het kan dus wel als je aan jezelf werkt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_167089677
Hoe kan het dat ik online heel makkelijk gesprekken voer maar offline eigenlijk niemand zomaar durf aan te spreken?
pi_167089887
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 10:12 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Hoe kan het dat ik online heel makkelijk gesprekken voer maar offline eigenlijk niemand zomaar durf aan te spreken?
1. emotie
2. onzekerheid
3. schaamte

Online kan je je heel anders voor doen dan offline en dat is confronterend voor jezelf.

gok ik
Hell To The Liars
pi_167091605
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 23:44 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Uiteraard... ik mis ook familie of kennissen of vrienden, ook dit heb ik allemaal niet. Een relatie daar denk ik niet eens meer aan, dit is natuurlijk uitgesloten.
Waarom richt jouw haat zich op vrouwen, als je met mannen blijkbaar ook totaal geen aansluiting vindt?

En geen familie hebben is nogal wat en ook aardig bijzonder, wat voor verhaal zit daar achter dan? Dat lijkt me ook niet iets wat alleen met vrouwen van doen heeft?

(Ik weet dat je aangaf dit topic niet naar je toe te willen trekken, maar ben naar deze twee zaken toch wel erg benieuwd).

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 22:27 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Ik heb altijd (de illusie?) dat je als vrouw zijnde er alleen maar een beetje leuk moet uitzien en dat de rest dan vanzelf gaat, dat onzekerheid, verlegen zijn en zo juist goede eigenschappen zijn voor een vrouw.
Ik dacht dat -volgens jouzelf- jouw grootste probleem juist jouw uiterlijk is. Volgens jouw eigen redenatie (wat in mijn ogen niet meer dan een zeer onterechte aanname is), zou je het als vrouw dus even goed moeilijk hebben gehad (terwijl je tegelijkertijd beweert dat dat juist niet zo zou zijn)?
Tails tell tales
pi_167097204
Die Deluzion post heel wat fucked up dingen, maar met één ding ben ik het op zich wel met hem eens.

Op sociaal gebied denk ik dat vrouwen het ook net iets makkelijker dan mannen hebben. Ofja, laat ik het zo zeggen. Over het algemeen is het vaak de man die de vrouw versiert of het eerste initiatief neemt. Als je het als vrouw moeilijk vindt om het eerste initiatief te nemen heb je alsnog wel de kans dat er een man op je afstapt, andersom gaat dit toch niet gelijk op. En ja uiterlijk speelt hierin een grotere rol.

Maar goed, dat is meer op relatiegebied en niet echt vriendschappelijk. Het is natuurlijk heel makkelijk om te zeggen dat de wereld tegen je is omdat iets moeilijk voor je is.
pi_167097313
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 10:12 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Hoe kan het dat ik online heel makkelijk gesprekken voer maar offline eigenlijk niemand zomaar durf aan te spreken?
Misschien omdat je het perfecte antwoord wil geven. Online kun je gerust nog eens een kwartiertje doen over een reactie, maar in het echt moet je vrijwel meteen vanuit gevoel een antwoord geven. Als jij bij voorbaat al bij elk antwoord gaat denken hoe je overkomt staat dat in je weg.

quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 10:31 schreef Droopie het volgende:

[..]

1. emotie
2. onzekerheid
3. schaamte

Online kan je je heel anders voor doen dan offline en dat is confronterend voor jezelf.

gok ik
En dit.
pi_167097476
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 16:03 schreef Bananenpap het volgende:
Die Deluzion post heel wat fucked up dingen, maar met één ding ben ik het op zich wel met hem eens.

Op sociaal gebied denk ik dat vrouwen het ook net iets makkelijker dan mannen hebben. Ofja, laat ik het zo zeggen. Over het algemeen is het vaak de man die de vrouw versiert of het eerste initiatief neemt. Als je het als vrouw moeilijk vindt om het eerste initiatief te nemen heb je alsnog wel de kans dat er een man op je afstapt, andersom gaat dit toch niet gelijk op. En ja uiterlijk speelt hierin een grotere rol.

Maar goed, dat is meer op relatiegebied en niet echt vriendschappelijk. Het is natuurlijk heel makkelijk om te zeggen dat de wereld tegen je is omdat iets moeilijk voor je is.
Nou dat (áls ik het al met de rest eens ben) en sociaal contact is dus veel meer dan dat...

Voor de duidelijkheid: in de post hierboven doelde ik trouwens met "geen familie hebben" ook op geen contact (meer) met familie hebben...
Tails tell tales
pi_167097784
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 16:18 schreef Forbry het volgende:

[..]

Nou dat (áls ik het al met de rest eens ben) en sociaal contact is dus veel meer dan dat...

Voor de duidelijkheid: in de post hierboven doelde ik trouwens met "geen familie hebben" ook op geen contact (meer) met familie hebben...
Niet om iedereen over één kam te scheren, maar mannen zonder vrienden zijn over het algemeen wel een beetje 'watjes'. Geen initiatief nemen en wachten tot een ander de eerste stap zet. Die eerste stap is vaak onopzettelijk op uiterlijk gebaseerd, als stille jongen kun je alsnog een uitnodigend en interessant uiterlijk hebben. Als je als man geen initiatief durft te nemen en ook je uiterlijk niet mee hebt wordt het vrij lastig.
pi_167097897
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 16:33 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Niet om iedereen over één kam te scheren, maar mannen zonder vrienden zijn over het algemeen wel een beetje 'watjes'. Geen initiatief nemen en wachten tot een ander de eerste stap zet. Die eerste stap is vaak onopzettelijk op uiterlijk gebaseerd, als stille jongen kun je alsnog een uitnodigend en interessant uiterlijk hebben. Als je als man geen initiatief durft te nemen en ook je uiterlijk niet mee hebt wordt het vrij lastig.
Dat ook ja. Ik ben geen echte jager of versierder offline maar merk wel dat ik soms aandacht krijg als ik op straat loop of in een winkel. Daarop reageren is lastig want ik weet niet wat men wil. Online afspreken lukt vaak wel snel.
pi_167098443
Ik ben het er overigens niet zo mee eens dat vrouwen zo veel minder initiatief nemen. Wel zijn vrouwen over het algemeen kieskeuriger denk ik (en dat is toch echt iets anders) en zijn ze subtieler in hun manier van flirten, maar ik denk dat voor de meeste vrouwen geldt dat wanneer ze een man echt leuk vinden, ze net zo goed initiatief nemen (of net zo goed niet, dat daar gewoon niet zo veel verschil in zit t.o.v. mannen)...

Zelf val ik overigens eigenlijk alleen op mannen die wél kieskeurig zijn én die zich dat ook kunnen veroorloven (al was het maar omdat ze simpelweg niet zo 'needy' zijn op dat vlak) , dus tja... dan zijn er ook maar weinig mannen voor wie ik initiatief zou nemen (als ik niet al voorzien was).
Tails tell tales
pi_167098523
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 16:40 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Dat ook ja. Ik ben geen echte jager of versierder offline maar merk wel dat ik soms aandacht krijg als ik op straat loop of in een winkel. Daarop reageren is lastig want ik weet niet wat men wil. Online afspreken lukt vaak wel snel.
oftewel, je durft de stap niet te zetten omdat je bang bent voor een afwijzing of een reactie die je niet wilt horen.

dat zou je raken en dat komt omdat je niet zelfverzekerd bent

ik was vroeger ook zo, maar dat was toen. nu maakt het mij echt zelden uit wat mensen zeggen (hoewel ze zelden iets negatiefs zeggen) omdat ik heel bewust van mijn eigenwaarde ben
Hell To The Liars
pi_167099524
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 17:10 schreef Droopie het volgende:

[..]

oftewel, je durft de stap niet te zetten omdat je bang bent voor een afwijzing of een reactie die je niet wilt horen.

dat zou je raken en dat komt omdat je niet zelfverzekerd bent

ik was vroeger ook zo, maar dat was toen. nu maakt het mij echt zelden uit wat mensen zeggen (hoewel ze zelden iets negatiefs zeggen) omdat ik heel bewust van mijn eigenwaarde ben
Ik had vandaag de hele tijd oogcontact met een meid terwijl ik in de supermarkt was. Ondanks de grote winkel kwamen we elkaar vaak tegen in dezelfde paden. Had dan graag iets simpels willen zeggen als 'ik zou jou ook wel erg vaak vandaag' maar dat is zo'n nutteloze small talk en wat wil ik daar dan mee bereiken? Je kan moeilijk na drie zinnen haar nummer vragen. Online is dat heel normaal omdat je op bepaalde sites/apps zit. Ze lachte wel elke keer lief. Maar mijn beeld is ook een beetje verstoord :P Ik denk nog steeds dat bijna iedereen bezet is omdat in de stad altijd heel veel mensen omhelsd zie samenlopen. Ik zou gewoon mensen sneller willen aanspreken offline, online is zo'n ontmoeting dan altijd geforceerd en heb je verwachtingen opgebouwd na dagen chatten. Offline zie je elkaar voor het eerst en amper een paar seconden.
pi_167099658
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 17:06 schreef Forbry het volgende:
Ik ben het er overigens niet zo mee eens dat vrouwen zo veel minder initiatief nemen. Wel zijn vrouwen over het algemeen kieskeuriger denk ik (en dat is toch echt iets anders) en zijn ze subtieler in hun manier van flirten, maar ik denk dat voor de meeste vrouwen geldt dat wanneer ze een man echt leuk vinden, ze net zo goed initiatief nemen (of net zo goed niet, dat daar gewoon niet zo veel verschil in zit t.o.v. mannen)...

Zelf val ik overigens eigenlijk alleen op mannen die wél kieskeurig zijn én die zich dat ook kunnen veroorloven (al was het maar omdat ze simpelweg niet zo 'needy' zijn op dat vlak) , dus tja... dan zijn er ook maar weinig mannen voor wie ik initiatief zou nemen (als ik niet al voorzien was).
Mannen jagen en vrouwen lokken. Je ziet het bij dieren ook. Het is overigens geen verwijt hoor. Vrouwen moeten zich op andere fronten weer wat meer bewijzen, op carriere gebied bijv.
  zondag 4 december 2016 @ 18:10:57 #190
416020 K44S
The bearded man
pi_167099682
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 18:02 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik had vandaag de hele tijd oogcontact met een meid terwijl ik in de supermarkt was. Ondanks de grote winkel kwamen we elkaar vaak tegen in dezelfde paden. Had dan graag iets simpels willen zeggen als 'ik zou jou ook wel erg vaak vandaag' maar dat is zo'n nutteloze small talk en wat wil ik daar dan mee bereiken? Je kan moeilijk na drie zinnen haar nummer vragen. Online is dat heel normaal omdat je op bepaalde sites/apps zit. Ze lachte wel elke keer lief. Maar mijn beeld is ook een beetje verstoord :P Ik denk nog steeds dat bijna iedereen bezet is omdat in de stad altijd heel veel mensen omhelsd zie samenlopen. Ik zou gewoon mensen sneller willen aanspreken offline, online is zo'n ontmoeting dan altijd geforceerd en heb je verwachtingen opgebouwd na dagen chatten. Offline zie je elkaar voor het eerst en amper een paar seconden.
Je ziet dingen wat je wil zien.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_167099703
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 18:02 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik had vandaag de hele tijd oogcontact met een meid terwijl ik in de supermarkt was. Ondanks de grote winkel kwamen we elkaar vaak tegen in dezelfde paden. Had dan graag iets simpels willen zeggen als 'ik zou jou ook wel erg vaak vandaag' maar dat is zo'n nutteloze small talk en wat wil ik daar dan mee bereiken? Je kan moeilijk na drie zinnen haar nummer vragen. Online is dat heel normaal omdat je op bepaalde sites/apps zit. Ze lachte wel elke keer lief. Maar mijn beeld is ook een beetje verstoord :P Ik denk nog steeds dat bijna iedereen bezet is omdat in de stad altijd heel veel mensen omhelsd zie samenlopen. Ik zou gewoon mensen sneller willen aanspreken offline, online is zo'n ontmoeting dan altijd geforceerd en heb je verwachtingen opgebouwd na dagen chatten. Offline zie je elkaar voor het eerst en amper een paar seconden.
Waarom is een 'Nee' krijgen offline pijnlijker dan online?
pi_167099715
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 18:10 schreef K44S het volgende:

[..]

Je ziet dingen wat je wil zien.
Ik zie ook gewoon mensen zoals ik in de stad, maar het merendeel zijn toch echt stelletjes. Ik zou er waarschijnlijk ook lopen als ik een relatie had.
pi_167099735
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 18:12 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Waarom is een 'Nee' krijgen offline pijnlijker dan online?
Omdat het online vaak pixels zijn, ongrijpbaar. Behalve als je elkaar al hebt ontmoet. dan doet een afwijzing wel pijn als je diegene leuk vindt.

Als ik kijk naar mijn online matches, zijn die vaak wel knap. Die durf ik offline dan niet aan te spreken, maar blijkbaar hebben ze dus wel interesse in mij.
  zondag 4 december 2016 @ 18:17:11 #194
416020 K44S
The bearded man
pi_167099831
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 18:13 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik zie ook gewoon mensen zoals ik in de stad, maar het merendeel zijn toch echt stelletjes. Ik zou er waarschijnlijk ook lopen als ik een relatie had.
Nee, het hebben van een relatie is een obsessie voor je geworden.
Het gaat jou niet om de dame, al zou ze je mentaal compleet kapot maken.. het zal jou niet uitmaken.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_167099933
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 18:13 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Omdat het online vaak pixels zijn, ongrijpbaar. Behalve als je elkaar al hebt ontmoet. dan doet een afwijzing wel pijn als je diegene leuk vindt.

Als ik kijk naar mijn online matches, zijn die vaak wel knap. Die durf ik offline dan niet aan te spreken, maar blijkbaar hebben ze dus wel interesse in mij.
Jij snapt nog niet dat het houden van een relatie voor jou nog geen enkele kans van slagen heeft he?

Krijgen zou nog best mogelijk zijn, maar een normale relatie in stand houden gaat bij jou (en veel anderen hoor) zoveel zwakheden blootleggen, je moet er maar tegen kunnen.
Hell To The Liars
pi_167099945
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 18:02 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik had vandaag de hele tijd oogcontact met een meid terwijl ik in de supermarkt was. Ondanks de grote winkel kwamen we elkaar vaak tegen in dezelfde paden. Had dan graag iets simpels willen zeggen als 'ik zou jou ook wel erg vaak vandaag' maar dat is zo'n nutteloze small talk en wat wil ik daar dan mee bereiken? Je kan moeilijk na drie zinnen haar nummer vragen. Online is dat heel normaal omdat je op bepaalde sites/apps zit. Ze lachte wel elke keer lief. Maar mijn beeld is ook een beetje verstoord :P Ik denk nog steeds dat bijna iedereen bezet is omdat in de stad altijd heel veel mensen omhelsd zie samenlopen. Ik zou gewoon mensen sneller willen aanspreken offline, online is zo'n ontmoeting dan altijd geforceerd en heb je verwachtingen opgebouwd na dagen chatten. Offline zie je elkaar voor het eerst en amper een paar seconden.
Het is jou al ZO vaak gezegd, jij moet je eens sociaal (leren) opstellen zonder intentie daar seks/een relatie uit te slepen. Al dan niet bezet zou, in eerste instantie, helemaal niks uit moeten maken.

Bij mannen maakt het sowieso niet uit of ze bezet zijn, maar daar maak je ook geen contact mee.

En je zegt dat je 'online' heel makkelijk gesprekken voert, maar FOK! is 'online' en ik merk er eerlijk gezegd bar weinig van. Je zult je hier wellicht zekerder voeren dan 'offline' en neemt hier idd wel initiatief (om te klagen en/of dingen te vragen), maar daar is ook alles mee gezegd.
Tails tell tales
pi_167100022
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 18:13 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Omdat het online vaak pixels zijn, ongrijpbaar. Behalve als je elkaar al hebt ontmoet. dan doet een afwijzing wel pijn als je diegene leuk vindt.

Als ik kijk naar mijn online matches, zijn die vaak wel knap. Die durf ik offline dan niet aan te spreken, maar blijkbaar hebben ze dus wel interesse in mij.
Maar nu heb je het wéér over relaties, terwijl er hier gericht wordt op sociale contacten/vrienden. Hoe uit zich dat dan bij jou bij potentiële vrienden?
pi_167100087
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 18:24 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Maar nu heb je het wéér over relaties, terwijl er hier gericht wordt op sociale contacten/vrienden. Hoe uit zich dat dan bij jou bij potentiële vrienden?
Vrienden zijn eigenlijk mensen waar ik niks voor voel, ik kan er goed mee lullen en voel me op mijn gemak, maar ze zijn vaak bezet of hebben geen interesse. Ik merk dat dat gegeven cruciaal is. Als iemand 'bezet' is kan ik er normaal mee omgaan want ik weet dat ik verder geen kans maak en dus niks hoef te verwachten.
pi_167100136
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 18:27 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Vrienden zijn eigenlijk mensen waar ik niks voor voel, ik kan er goed mee lullen en voel me op mijn gemak, maar ze zijn vaak bezet of hebben geen interesse. Ik merk dat dat gegeven cruciaal is. Als iemand 'bezet' is kan ik er normaal mee omgaan want ik weet dat ik verder geen kans maak en dus niks hoef te verwachten.
:?
Tails tell tales
pi_167100145
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 18:27 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Vrienden zijn eigenlijk mensen waar ik niks voor voel, ik kan er goed mee lullen en voel me op mijn gemak, maar ze zijn vaak bezet of hebben geen interesse. Ik merk dat dat gegeven cruciaal is. Als iemand 'bezet' is kan ik er normaal mee omgaan want ik weet dat ik verder geen kans maak en dus niks hoef te verwachten.
Je begrijpt het niet. Dit topic gaat over het leggen van sociale contacten/vriendschappen, géén relaties.
pi_167100147
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 18:27 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Vrienden zijn eigenlijk mensen waar ik niks voor voel, ik kan er goed mee lullen en voel me op mijn gemak, maar ze zijn vaak bezet of hebben geen interesse. Ik merk dat dat gegeven cruciaal is. Als iemand 'bezet' is kan ik er normaal mee omgaan want ik weet dat ik verder geen kans maak en dus niks hoef te verwachten.
Als een vriend zijn ouder overlijd, voel je dan geen empathie?
Als een vriend vader wordt, voel je dan geen gedeelde vreugde?
Hell To The Liars
pi_167100208
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 18:30 schreef Droopie het volgende:

[..]

Als een vriend zijn ouder overlijd, voel je dan geen empathie?
Als een vriend vader wordt, voel je dan geen gedeelde vreugde?
Geen idee, daarvoor ontbreekt het mij aan vrienden.
Ik heb er nu 0.
Bij oud-klasgenoten etc. kan het mij ook weinig schelen eerlijk gezegd. Sommige trouwen, krijgen al kinderen, zijn opeens verliefd. Ik denk dan alleen: zij wel, ik niet. Ik kan het mij simpelweg niet voorstellen hoe zoiets dan is en wat voor impact het zou hebben op je leven of vriendschap.
pi_167100226
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 18:13 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Omdat het online vaak pixels zijn, ongrijpbaar. Behalve als je elkaar al hebt ontmoet. dan doet een afwijzing wel pijn als je diegene leuk vindt.

Als ik kijk naar mijn online matches, zijn die vaak wel knap. Die durf ik offline dan niet aan te spreken, maar blijkbaar hebben ze dus wel interesse in mij.
Er is blijkbaar wel een eerste 'match' op basis van jouw foto's en soms willen ze ook nog wel wat afspreken, maar voor de rést hebben ze tot nu toe -overduidelijk- géén interesse in jou.

Verder: wat Bananenpap al aangeeft, dit topic gaat over sociaal contact in het algemeen, niet over daten/relaties...
Tails tell tales
pi_167100299
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 18:34 schreef Forbry het volgende:

[..]

Er is blijkbaar wel een eerste 'match' op basis van jouw foto's en soms willen ze ook nog wel wat afspreken, maar voor de rést hebben ze tot nu toe -overduidelijk- géén interesse in jou.

Verder: wat Bananenpap al aangeeft, dit topic gaat over sociaal contact in het algemeen, niet over daten/relaties...
Dat komt dus waarschijnlijk omdat ik een vrij leeg (sociaal) bestaan heb. Dat schrikt mensen af.
pi_167100338
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 18:36 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Dat komt dus waarschijnlijk omdat ik een vrij leeg (sociaal) bestaan heb. Dat schrikt mensen af.
En ik denk dat jij je daar héél ernstig in vergist, dat het véél meer is dan dat wat mensen afschrikt...
Tails tell tales
pi_167100378
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 18:38 schreef Forbry het volgende:

[..]

En ik denk dat jij je daar héél ernstig in vergist, dat het véél meer is dan dat wat mensen afschrikt...
Zoals?
pi_167100390
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 18:36 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Dat komt dus waarschijnlijk omdat ik een vrij leeg (sociaal) bestaan heb. Dat schrikt mensen af.
wederom..bullshit

maar dat heb ik je vaker verteld.


als je positief, gezellig en/ of eerlijk in het leven staat zijn er genoeg mogelijkheden om nieuwe contacten te maken.

ook op Fok!, maar je moet en wat geluk hebben en het moet mensen uitnodigend zijn om met een andere user af te spreken.
Hell To The Liars
pi_167100407
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 18:40 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Zoals?
Interesse in een ander. Volgens mij heeft het niet echt met durven te maken. Je interesseert je gewoon simpelweg niet in je medeman omdat zij je niet in je behoefte aan een relatie/seks kunnen voldoen. Je ziet alleen maar stelletjes lopen, de jongens zoals jij (geloof mij, die zijn er heel veel) zie je niet.
pi_167100427
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 18:36 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Dat komt dus waarschijnlijk omdat ik een vrij leeg (sociaal) bestaan heb. Dat schrikt mensen af.
Nee, dat komt omdat je een onaardig persoon bent, zonder enige vorm van empathie en zonder ht vermogen je oprecht te verplaatsen in en te interesseren voor de ander.

Zie:

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 18:33 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Geen idee, daarvoor ontbreekt het mij aan vrienden.
Ik heb er nu 0.
Bij oud-klasgenoten etc. kan het mij ook weinig schelen eerlijk gezegd. Sommige trouwen, krijgen al kinderen, zijn opeens verliefd. Ik denk dan alleen: zij wel, ik niet. Ik kan het mij simpelweg niet voorstellen hoe zoiets dan is en wat voor impact het zou hebben op je leven of vriendschap.
De hele wereld bestaat in jouw beleving alleen in verhouding tot jou in jouw belevingswereld. In de belevingswereld van de hele wereld doe jij er echter niet toe. Daar zit dus enige discrepantie.

Ik ben geen expert, maar ik vermoed dat de hele wereld niet gaat veranderen, dus misschien, als je deze eindeloze herhaling van zetten wil doorbreken, kiezen om zelf iets te (leren) veranderen...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_167100462
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 18:40 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Zoals?
Ik ga dat echt niet allemaal herhalen hoor. Dat zijn van die dingen die jou al ik-weet-niet-hoe-vaak eerder zijn verteld.... Het enige wat ik nog wel even goed wil benadrukken: JE HEBT (o.a?) AUTISME en dat is ook gewoon hartstikke goed aan jou te merken... DAAR moet je eens aan gaan werken!
Tails tell tales
pi_167100611
Wil ik nog wel een kleine nuance brengen.

Ik heb wel geleerd in de GGZ dat mensen met autisme best lief kunnen zijn maar dat door allemaal foutieve schakels het lieve er heel rot uit komt.

Geloof best dat Datisjammurzeg diep van binnen een aardig persoon is.
Ondanks dat hij soms wereldvreemd is, heb ik hem er nooit op kunnen betrappen dat hij andere users de grond intrapt of geniepig zwart maakt..

Wel mis ik een gebrek aan inlevingsvermogen en de ballen om flink aan de slag te gaan met zijn problemen en uit zijn slachtofferrol te komen.
Hell To The Liars
pi_167101095
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 18:51 schreef Droopie het volgende:
Wil ik nog wel een kleine nuance brengen.

Ik heb wel geleerd in de GGZ dat mensen met autisme best lief kunnen zijn maar dat door allemaal foutieve schakels het lieve er heel rot uit komt.

Geloof best dat Datisjammurzeg diep van binnen een aardig persoon is.
Ondanks dat hij soms wereldvreemd is, heb ik hem er nooit op kunnen betrappen dat hij andere users de grond intrapt of geniepig zwart maakt..

Wel mis ik een gebrek aan inlevingsvermogen en de ballen om flink aan de slag te gaan met zijn problemen en uit zijn slachtofferrol te komen.
Ik denk ook niet dat D. een onaardig persoon is, maar gewoon geen oprechte interesse toont in zijn medemens. Alleen zijn eigen problematiek telt. Je ziet het ook in zijn postgeschiedenis waar hij eigenlijk alleen maar over zichzelf post en nooit eens reageert op een ander.

En dat is natuurlijk gewoon enorm kwalijk als je een vriendschap (of een relatie) wilt aangaan. Niks zo vreselijk als een persoon die het alleen maar over zichzelf kan hebben.

Ik ben liever bevriend met een onaardig persoon dan met iemand die geen interesse in mij toont.
pi_167101122
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 18:51 schreef Droopie het volgende:
Wil ik nog wel een kleine nuance brengen.

Ik heb wel geleerd in de GGZ dat mensen met autisme best lief kunnen zijn maar dat door allemaal foutieve schakels het lieve er heel rot uit komt.

Geloof best dat Datisjammurzeg diep van binnen een aardig persoon is.
Ondanks dat hij soms wereldvreemd is, heb ik hem er nooit op kunnen betrappen dat hij andere users de grond intrapt of geniepig zwart maakt..

Wel mis ik een gebrek aan inlevingsvermogen en de ballen om flink aan de slag te gaan met zijn problemen en uit zijn slachtofferrol te komen.
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 19:13 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat D. een onaardig persoon is, maar gewoon geen oprechte interesse toont in zijn medemens. Alleen zijn eigen problematiek telt. Je ziet het ook in zijn postgeschiedenis waar hij eigenlijk alleen maar over zichzelf post en nooit eens reageert op een ander.

En dat is natuurlijk gewoon enorm kwalijk als je een vriendschap (of een relatie) wilt aangaan. Niks zo vreselijk als een persoon die het alleen maar over zichzelf kan hebben.

Ik ben liever bevriend met een onaardig persoon dan met iemand die geen interesse in mij toont.
Ik heb het idee dat er meer mensen zijn die op die manier naar D. kijken. Ikzelf zie dat -in het geval van D. dus hè, niet bij alle autisten- echt heel anders. Ik denk zelfs dat als hij sociaal bekwamer zou zijn, hij zelf gelukkiger zou zijn, maar t.o.v. zijn omgeving mogelijk alleen maar nóg onsympathieker zou zijn. Dat wijd ik echter niet voor 100% aan zijn autisme. Ik denk zeker dat er ook lieve autisten zijn. Dat niet alle autisten -over de hele linie/in alles- hetzelfde zijn is naast dat dat logisch is, ook op FOK! al wel duidelijk vind ik.

Maar goed, dit wordt toch weer een nutteloze herhaling van zetten, ik ga een kerstboom opzetten :W
Tails tell tales
pi_167101227
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 19:15 schreef Forbry het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het idee dat er meer mensen zijn die op die manier naar D. kijken. Ikzelf zie dat -in het geval van D. dus hè, niet bij alle autisten- echt heel anders. Ik denk zelfs dat als hij sociaal bekwamer zou zijn, hij zelf gelukkiger zou zijn, maar t.o.v. zijn omgeving mogelijk alleen maar nóg onsympathieker zou zijn. Dat wijd ik echter niet voor 100% aan zijn autisme. Ik denk zeker dat er ook lieve autisten zijn. Dat niet alle autisten -over de hele linie/in alles- hetzelfde zijn is naast dat dat logisch is, ook op FOK! al wel duidelijk vind ik.

Maar goed, dit wordt toch weer een nutteloze herhaling van zetten, ik ga een kerstboom opzetten :W
Maar dat onsympathieke is weer te wijden aan zijn gebrek in interesse en zijn egoïsme.
pi_167101366
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 19:15 schreef Forbry het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het idee dat er meer mensen zijn die op die manier naar D. kijken. Ikzelf zie dat -in het geval van D. dus hè, niet bij alle autisten- echt heel anders. Ik denk zelfs dat als hij sociaal bekwamer zou zijn, hij zelf gelukkiger zou zijn, maar t.o.v. zijn omgeving mogelijk alleen maar nóg onsympathieker zou zijn. Dat wijd ik echter niet voor 100% aan zijn autisme. Ik denk zeker dat er ook lieve autisten zijn. Dat niet alle autisten -over de hele linie/in alles- hetzelfde zijn is naast dat dat logisch is, ook op FOK! al wel duidelijk vind ik.

Maar goed, dit wordt toch weer een nutteloze herhaling van zetten, ik ga een kerstboom opzetten :W
Ik ben ook heel lief hoor, doe geen vlieg kwaad en zou voor een vriend juist heel betrouwbaar en loyaal zijn. Dat zien alleen niet veel mensen omdat ik te bescheiden/verlegen ben om contact aan te gaan.
pi_167101474
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 19:26 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik ben ook heel lief hoor, doe geen vlieg kwaad en zou voor een vriend juist heel betrouwbaar en loyaal zijn. Dat zien alleen niet veel mensen omdat ik te bescheiden/verlegen ben om contact aan te gaan.
Reageer nou eens op dat 'geen interesse in een ander hebben'.
pi_167101524
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 19:31 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Reageer nou eens op dat 'geen interesse in een ander hebben'.
Denk dat het meer gebrek aan wederkerigheid is. Juist dat subtiele dat fijngevoelige.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_167101623
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 19:34 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Denk dat het meer gebrek aan wederkerigheid is. Juist dat subtiele dat fijngevoelige.
Maar dat is al weer een iets verder stadium in een vriendschap. Ben het wel met je eens hoor.
  zondag 4 december 2016 @ 20:00:01 #219
47102 Elvi
miemkwien
pi_167102039
Ik vraag me dan af waar het bij mij aan ligt.

In tegenstelling tot D. probeer ik er dus wél wat van te maken. Ik ben lid van NMLK, ga naar fok meets, doe vrijwilligerswerk (heb dat altijd wel gedaan). Het contact maken an sich gaat me wel goed af, maar om het dan uit te bouwen en er een vriendschap van te maken lukt me niet.

Soms denk ik dat ik gewoon nietszeggend ben. Het is me wel vaker overkomen dat ik ergens werkte en dat mensen zich elke week weer aan mij voorstelde :') Ze onthouden mij gewoon niet.
Misschien dat mn uiterlijk ook niet meezit.. men gaat graag om met mensen die succesvol zijn en er succesvol uitzien.

Het gaat mij trouwens puur even over sociale contacten en vriendschappen, dating-advies hoef ik niet :P Ik zit nu meer met het punt dat ik weinig vriendinnen hebben (1 echte, 1 is weggevallen, en met 2 heb ik alleen whatsapp contact :') ).
pi_167102212
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 20:00 schreef Elvi het volgende:
Ik vraag me dan af waar het bij mij aan ligt.

In tegenstelling tot D. probeer ik er dus wél wat van te maken. Ik ben lid van NMLK, ga naar fok meets, doe vrijwilligerswerk (heb dat altijd wel gedaan). Het contact maken an sich gaat me wel goed af, maar om het dan uit te bouwen en er een vriendschap van te maken lukt me niet.

Soms denk ik dat ik gewoon nietszeggend ben. Het is me wel vaker overkomen dat ik ergens werkte en dat mensen zich elke week weer aan mij voorstelde :') Ze onthouden mij gewoon niet.
Misschien dat mn uiterlijk ook niet meezit.. men gaat graag om met mensen die succesvol zijn en er succesvol uitzien.

Het gaat mij trouwens puur even over sociale contacten en vriendschappen, dating-advies hoef ik niet :P Ik zit nu meer met het punt dat ik weinig vriendinnen hebben (1 echte, 1 is weggevallen, en met 2 heb ik alleen whatsapp contact :') ).
wat verwacht je van een vriendinnen vriendschap ??
bij vrouwen zit er volgens mij ook vaak een pakket bij dat mannen niet hebben..

roddelen, bellen met elkaar, shoppen
maar vrouwen vriendschappen zijn volgens mij ook inniger dan mannen onderling?


teveel empathie is trouwens ook niet altijd goed hoor, lijk hier in mijn appartement wel de persoon waar iedereen zijn hart uitstort of komt klagen over anderen
Hell To The Liars
  zondag 4 december 2016 @ 20:09:43 #221
47102 Elvi
miemkwien
pi_167102292
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 20:06 schreef Droopie het volgende:

[..]

wat verwacht je van een vriendinnen vriendschap ??
bij vrouwen zit er volgens mij ook vaak een pakket bij dat mannen niet hebben..

roddelen, bellen met elkaar, shoppen
maar vrouwen vriendschappen zijn volgens mij ook inniger dan mannen onderling?
Ik doe niet aan bellen :P maar samen winkelen, praten over de dingen die je bezig houden, samen iets doen, samen gamen. Ja dat zijn de dingen die ik zoek (en die je niet perse alleen met vrouwen hoeft te doen overigens :P)
Wat ik gewoon mis, is dat ik na een week vakantie aan niemand uitgebreid kan vertellen hoe het was en foto's kan laten zien en enthousiast kan zijn. Ik was samen met mn moeder dus mn ouders weten het verhaal al zeg maar :P
pi_167102415
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 20:09 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik doe niet aan bellen :P maar samen winkelen, praten over de dingen die je bezig houden, samen iets doen, samen gamen. Ja dat zijn de dingen die ik zoek (en die je niet perse alleen met vrouwen hoeft te doen overigens :P)
Wat ik gewoon mis, is dat ik na een week vakantie aan niemand uitgebreid kan vertellen hoe het was en foto's kan laten zien en enthousiast kan zijn. Ik was samen met mn moeder dus mn ouders weten het verhaal al zeg maar :P
dat herken ik wel, nu heb ik geluk gehad dat met mijn verhuizing dat gat is opgevuld.

maar voor de verhuizing had ik alleen mijn vader (en fok 😂) waar ik alles neerlegde en die zegt nu achteraf ja hallo dat kon ik echt allemaal niet verwerken en onthouden .

en op fok heb ik gamevrienden gemaakt, nou die heb ik ook echt heel uitgebreid mijn verhalen verteld. de schatten 😂
Hell To The Liars
pi_167102477
Sorry Elvi, ik meen van heel veel dingen verstand te hebben, maar vrouwen vriendschappen is echt hogere wiskunde


Zie het nu ook hier om mij heen,
buurvrouw 1 zocht aansluiting bij buurvrouw 2 en 3..Maar na 15 minuten zag je gelijk het verschil tussen mannen en vrouwen (als in vrouwen die andere uitsluiten en mannen die tot 03.00 snachts de beste maatjes zijn na de eerste ontmoeting)
Hell To The Liars
  zondag 4 december 2016 @ 20:35:52 #224
416020 K44S
The bearded man
pi_167103002
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 20:00 schreef Elvi het volgende:
Ik vraag me dan af waar het bij mij aan ligt.

In tegenstelling tot D. probeer ik er dus wél wat van te maken. Ik ben lid van NMLK, ga naar fok meets, doe vrijwilligerswerk (heb dat altijd wel gedaan). Het contact maken an sich gaat me wel goed af, maar om het dan uit te bouwen en er een vriendschap van te maken lukt me niet.

Soms denk ik dat ik gewoon nietszeggend ben. Het is me wel vaker overkomen dat ik ergens werkte en dat mensen zich elke week weer aan mij voorstelde :') Ze onthouden mij gewoon niet.
Misschien dat mn uiterlijk ook niet meezit.. men gaat graag om met mensen die succesvol zijn en er succesvol uitzien.

Het gaat mij trouwens puur even over sociale contacten en vriendschappen, dating-advies hoef ik niet :P Ik zit nu meer met het punt dat ik weinig vriendinnen hebben (1 echte, 1 is weggevallen, en met 2 heb ik alleen whatsapp contact :') ).
WIL je dan meer vriendschappen?
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  zondag 4 december 2016 @ 20:38:05 #225
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_167103062
Bij vrouwen moet t veelal al vanaf t begin klikken (is mijn idee tenminste)
En sowieso moet er goed in geïnvesteerd worden, qua afspreken enzo.
Daar zit bij mij meestal de crux, waardoor t niet meer wordt dan een bekende die je af en toe ziet.
  zondag 4 december 2016 @ 20:49:53 #226
47102 Elvi
miemkwien
pi_167103475
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 20:16 schreef Droopie het volgende:
Sorry Elvi, ik meen van heel veel dingen verstand te hebben, maar vrouwen vriendschappen is echt hogere wiskunde

Zie het nu ook hier om mij heen,
buurvrouw 1 zocht aansluiting bij buurvrouw 2 en 3..Maar na 15 minuten zag je gelijk het verschil tussen mannen en vrouwen (als in vrouwen die andere uitsluiten en mannen die tot 03.00 snachts de beste maatjes zijn na de eerste ontmoeting)
Het hoeft niet perse een vriendin te zijn. Ik sta ook wel open voor mannelijke vrienden maar een vriendschap met een vrouw is wel makkelijker, dan heb je niet die spanning van 'zullen we ooit seks hebben of niet'.

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 20:35 schreef K44S het volgende:

[..]

WIL je dan meer vriendschappen?
JA.

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 20:38 schreef Cue_ het volgende:
Bij vrouwen moet t veelal al vanaf t begin klikken (is mijn idee tenminste)
En sowieso moet er goed in geïnvesteerd worden, qua afspreken enzo.
Daar zit bij mij meestal de crux, waardoor t niet meer wordt dan een bekende die je af en toe ziet.
Die investering inderdaad... En dat is lastig als je 30+ bent want iedereen heeft al een vriendengroep uit de studententijd (of eerder) en geen tijd om af te spreken met nieuwe mensen.
  zondag 4 december 2016 @ 20:57:43 #227
416020 K44S
The bearded man
pi_167103714
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 20:49 schreef Elvi het volgende:

[..]

Het hoeft niet perse een vriendin te zijn. Ik sta ook wel open voor mannelijke vrienden maar een vriendschap met een vrouw is wel makkelijker, dan heb je niet die spanning van 'zullen we ooit seks hebben of niet'.

[..]

JA.

[..]

Die investering inderdaad... En dat is lastig als je 30+ bent want iedereen heeft al een vriendengroep uit de studententijd (of eerder) en geen tijd om af te spreken met nieuwe mensen.
Hmm, sorry, ik kan er verder niks over kwijt laat staan tips geven.
Ik ben bijna 26 en ken m'n vrienden pakweg 10 jaar.

Ik ben er alleen wel achtergekomen dat als iemand een vriend(in) mee neemt (dus zijn of haar partner) en zij/hij valt niet snel en goed in de vriendengroep. Dat de relatie ook een kleine kans van volhouden heeft.

Maar goed, daar heb jij niks aan.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_167103864
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 20:00 schreef Elvi het volgende:
Ik vraag me dan af waar het bij mij aan ligt.

In tegenstelling tot D. probeer ik er dus wél wat van te maken. Ik ben lid van NMLK, ga naar fok meets, doe vrijwilligerswerk (heb dat altijd wel gedaan). Het contact maken an sich gaat me wel goed af, maar om het dan uit te bouwen en er een vriendschap van te maken lukt me niet.

Soms denk ik dat ik gewoon nietszeggend ben. Het is me wel vaker overkomen dat ik ergens werkte en dat mensen zich elke week weer aan mij voorstelde :') Ze onthouden mij gewoon niet.
Misschien dat mn uiterlijk ook niet meezit.. men gaat graag om met mensen die succesvol zijn en er succesvol uitzien.

Het gaat mij trouwens puur even over sociale contacten en vriendschappen, dating-advies hoef ik niet :P Ik zit nu meer met het punt dat ik weinig vriendinnen hebben (1 echte, 1 is weggevallen, en met 2 heb ik alleen whatsapp contact :') ).
Hou je dan helemaal geen contact na afloop? Of probeer je het wel en valt het stil?
  zondag 4 december 2016 @ 21:17:18 #229
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_167104352
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 19:26 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik ben ook heel lief hoor, doe geen vlieg kwaad en zou voor een vriend juist heel betrouwbaar en loyaal zijn. Dat zien alleen niet veel mensen omdat ik te bescheiden/verlegen ben om contact aan te gaan.
Jij weet gewoon niet wat vrienden zijn. Jij ziet vrienden als mensen die onbezet zijn (je zei zelf dat je geen vrienden hebt omdat ze allemaal bezet zijn?) en waarmee je kans hebt op wat meer. Nee, vrienden zijn is wat anders. Je bent er voor elkaar, je deelt dezelfde interesses, je toont interesse in elkaar. Allemaal eigenschappen wie jij...imo..niet hebt. Enige waar jij aan kan denken zijn relaties en seks. Vrienden helpen je daar niet bij, dus dan doe je er geen moeite voor.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_167105343
De buurman is bezet, maar die komt gezellig iedere zondag voetbal kijken.

(slaapbank uit, no homo 😏)

Dat is gewoon hartstikke relaxt, binding heet dat. En daar hebben mensen behoefte aan
Hell To The Liars
pi_167105366
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 19:21 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Maar dat onsympathieke is weer te wijden aan zijn gebrek in interesse en zijn egoïsme.
Door jouw post zag ik dat ik "wijd" had geschreven i.p.v. "wijt" :@

Ja, daar heb je gelijk in. Ik kan ook niet goed zeggen wat wel/niet door zijn autisme komt, maar ik zie, ook op FOK!, autisten waarbij ik "achter de autist" op zich wel iemand met een goed hart zie en zélf heb ik dat bij D. dus niet (echt). Zo lijkt het misschien net of ik D. als een in en in slecht persoon zie, maar dat is ook weer niet het geval. Moeilijk uit te leggen wat ik precies bedoel en ook volkomen zinloos, dus laat verder maar.
Tails tell tales
  zondag 4 december 2016 @ 21:47:19 #232
47102 Elvi
miemkwien
pi_167105485
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 21:02 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hou je dan helemaal geen contact na afloop? Of probeer je het wel en valt het stil?
Nou ja dat gedeelte vind ik dus lastig :P Hoe hou je contact gaande?
pi_167105504
Ik kan mij wel heel goed voorstellen dat er mensen zijn die zich kapot ergeren aan bepaalde users zoals 0906 en Datisjammurzeg.

Niet omdat ze gemeen zijn, maar zo de aandacht blijven vragen, reageren wanneer het hun uitkomt en iedere scheet een probleem van kunnen maken.

Maar ontopic:
Elvi waar ben je op vakantie geweest 😊😆
Hell To The Liars
pi_167105736
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 20:00 schreef Elvi het volgende:
Ik vraag me dan af waar het bij mij aan ligt.

In tegenstelling tot D. probeer ik er dus wél wat van te maken. Ik ben lid van NMLK, ga naar fok meets, doe vrijwilligerswerk (heb dat altijd wel gedaan). Het contact maken an sich gaat me wel goed af, maar om het dan uit te bouwen en er een vriendschap van te maken lukt me niet.

Soms denk ik dat ik gewoon nietszeggend ben. Het is me wel vaker overkomen dat ik ergens werkte en dat mensen zich elke week weer aan mij voorstelde :') Ze onthouden mij gewoon niet.
Misschien dat mn uiterlijk ook niet meezit.. men gaat graag om met mensen die succesvol zijn en er succesvol uitzien.

Het gaat mij trouwens puur even over sociale contacten en vriendschappen, dating-advies hoef ik niet :P Ik zit nu meer met het punt dat ik weinig vriendinnen hebben (1 echte, 1 is weggevallen, en met 2 heb ik alleen whatsapp contact :') ).
Ik ken jou IRL natuurlijk niet en op FOK! ook niet zo goed, maar op basis van wat ik zo van jou gelezen heb, zou ik dat dikgedrukte in ieder geval niet zeggen. :N
Tails tell tales
pi_167105929
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 21:47 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nou ja dat gedeelte vind ik dus lastig :P Hoe hou je contact gaande?
Misschien een paar dagen daarna nog eens een appje sturen en inhaken op iets waar je het met hen over hebt gehad? Gewoon interesse en dan merk je wel of het wederzijds is.
pi_167105944
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 21:53 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik ken jou IRL natuurlijk niet en op FOK! ook niet zo goed, maar op basis van wat ik zo van jou gelezen heb, zou ik dat dikgedrukte in ieder geval niet zeggen. :N
Dit ja.
Je bent nooit storend overgekomen en vind je bijdragen altijd wel wat toevoegen als ik je op dit forum tegenkom
Hell To The Liars
  zondag 4 december 2016 @ 22:42:17 #237
416931 yats
(non) Average Joe
pi_167107260
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 10:12 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Hoe kan het dat ik online heel makkelijk gesprekken voer maar offline eigenlijk niemand zomaar durf aan te spreken?
Omdat het makkelijker is je online anders voor te doen en het te laten lijken of je veel inhoud hebt. Offline val je sneller door de mand en de angst daarvoor houd je tegen.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  zondag 4 december 2016 @ 23:08:31 #238
416931 yats
(non) Average Joe
pi_167108058
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 19:26 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik ben ook heel lief hoor, doe geen vlieg kwaad en zou voor een vriend juist heel betrouwbaar en loyaal zijn. Dat zien alleen niet veel mensen omdat ik te bescheiden/verlegen ben om contact aan te gaan.
Hoe uit loyaliteit bij jou zich? Ik denk namelijk dat een aantal essentiële dingen die een vriendschap de moeite waard maken bij jou ontbreken. En dan doel ik met name op empathie en wederkerigheid. Het is hier al eerder gezegd, in al jouw posts draait het om jou, nooit om een ander. Je vraagt ook nooit naar een ander of gaat op hun situatie/vragen in. Dat zou voor mij een vriendschap met jou heel vermoeiend en moeilijk maken, en zo denken waarschijnlijk meer mensen.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_167108866
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 20:00 schreef Elvi het volgende:
Ik vraag me dan af waar het bij mij aan ligt.

In tegenstelling tot D. probeer ik er dus wél wat van te maken. Ik ben lid van NMLK, ga naar fok meets, doe vrijwilligerswerk (heb dat altijd wel gedaan). Het contact maken an sich gaat me wel goed af, maar om het dan uit te bouwen en er een vriendschap van te maken lukt me niet.

Soms denk ik dat ik gewoon nietszeggend ben. Het is me wel vaker overkomen dat ik ergens werkte en dat mensen zich elke week weer aan mij voorstelde :') Ze onthouden mij gewoon niet.
Misschien dat mn uiterlijk ook niet meezit.. men gaat graag om met mensen die succesvol zijn en er succesvol uitzien.

Het gaat mij trouwens puur even over sociale contacten en vriendschappen, dating-advies hoef ik niet :P Ik zit nu meer met het punt dat ik weinig vriendinnen hebben (1 echte, 1 is weggevallen, en met 2 heb ik alleen whatsapp contact :') ).
Maar je hebt wel contact, dat is toch op zich een goed begin? Of hoe uit dat contact zich? In principe is een vriendschap gewoon geregeld contact hebben met elkaar. Sowieso is elke vriendschap weer anders. Ik heb bijvoorbeeld tientallen 'vriendschappen' die ik geregeld spreek, maar niet een dag mee weg zou gaan ofzo.
pi_167115817
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 20:00 schreef Elvi het volgende:
Ik vraag me dan af waar het bij mij aan ligt.

In tegenstelling tot D. probeer ik er dus wél wat van te maken. Ik ben lid van NMLK, ga naar fok meets, doe vrijwilligerswerk (heb dat altijd wel gedaan). Het contact maken an sich gaat me wel goed af, maar om het dan uit te bouwen en er een vriendschap van te maken lukt me niet.

Soms denk ik dat ik gewoon nietszeggend ben. Het is me wel vaker overkomen dat ik ergens werkte en dat mensen zich elke week weer aan mij voorstelde :') Ze onthouden mij gewoon niet.
Misschien dat mn uiterlijk ook niet meezit.. men gaat graag om met mensen die succesvol zijn en er succesvol uitzien.

Het gaat mij trouwens puur even over sociale contacten en vriendschappen, dating-advies hoef ik niet :P Ik zit nu meer met het punt dat ik weinig vriendinnen hebben (1 echte, 1 is weggevallen, en met 2 heb ik alleen whatsapp contact :') ).
Je maakt een grapje? Ik probeer er juist alles van te maken, ik volg therapie, ik werk, ik sport, ik doe ook vrijwilligers werk, ik spreek af en toe iets af met mensen van fok. Ik ben simpelweg niet goed genoeg, ook wel een subhuman genoemd.

En dit: "Het is me wel vaker overkomen dat ik ergens werkte en dat mensen zich elke week weer aan mij voorstelde :') Ze onthouden mij gewoon niet.
Misschien dat mn uiterlijk ook niet meezit.. men gaat graag om met mensen die succesvol zijn en er succesvol uitzien."

DIt is precies hoe ik het ook zie en meemaak... alsof je onzichtbaar bent en oninteressant. Mensen vergeten direct wie je bent omdat je een onopvallende verschijning bent.
Als ik bijvoorbeeld met een groepje mensen loop van 3 man en een vreemde spreekt ons aan dan praat diegene altijd met iemand anders van mijn groepje. Kijkt altijd iemand anders aan, omdat ik geen uitstraling heb.
Zelfde met uitgaan vroeger... de vrouwen negeren mij volledig en flirten en praten met mijn vrienden omdat ik onaantrekkelijk ben, ik heb goede zelfkennis om dit beseffen, en het is mij ook vaak verteld irl.

Ik heb je niet gezien, maar waarschijnlijk heb jij ook een onzichtbaar uiterlijk.

Edit:
Nvm, zag net je foto in je fotoboek, als jij dat bent ,is je uiterlijk niet het probleem. Bij mij echter wel.

Maar hier op fok kan het nooit aan je uiterlijk liggen, echt nooit. Velen leven hier in een disney film.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Deluzion- op 05-12-2016 12:52:34 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  maandag 5 december 2016 @ 12:54:55 #241
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_167116088
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 12:42 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Je maakt een grapje? Ik probeer er juist alles van te maken, ik volg therapie, ik werk, ik sport, ik doe ook vrijwilligers werk, ik spreek af en toe iets af met mensen van fok. Ik ben simpelweg niet goed genoeg, ook wel een subhuman genoemd.

En dit: "Het is me wel vaker overkomen dat ik ergens werkte en dat mensen zich elke week weer aan mij voorstelde :') Ze onthouden mij gewoon niet.
Misschien dat mn uiterlijk ook niet meezit.. men gaat graag om met mensen die succesvol zijn en er succesvol uitzien."

DIt is precies hoe ik het ook zie en meemaak... alsof je onzichtbaar bent en oninteressant. Mensen vergeten direct wie je bent omdat je een onopvallende verschijning bent.
Als ik bijvoorbeeld met een groepje mensen loop van 3 man en een vreemde spreekt ons aan dan praat diegene altijd met iemand anders van mijn groepje. Kijkt altijd iemand anders aan, omdat ik geen uitstraling heb.
Zelfde met uitgaan vroeger... de vrouwen negeren mij volledig en flirten en praten met mijn vrienden omdat ik onaantrekkelijk ben, ik heb goede zelfkennis om dit beseffen, en het is mij ook vaak verteld irl.

Ik heb je niet gezien, maar waarschijnlijk heb jij ook een onzichtbaar uiterlijk.

Edit:
Nvm, zag net je foto in je fotoboek, als jij dat bent ,is je uiterlijk niet het probleem. Bij mij echter wel.

Maar hier op fok kan het nooit aan je uiterlijk liggen, echt nooit. Velen leven hier in een disney film.
Met ''D'' bedoelden ze niet jou, maar DatisJammerZeg :)

Als je zo ontevreden bent over je uiterlijk, heb je dan wel eens nagedacht over hoe je dat kan veranderen? Hoe je je uitstraling kan veranderen? Neem eens een ander kapsel, koop nieuwe kleren, richt je ergens op bij het sporten....kies ervoor om trots op jezelf te zijn. Je mag best kritisch zijn, maar richt je vooral op je mooie eigenschappen. Mensen zouden blij moeten zijn om jou in hun leven te hebben. Als je je blijer voor doet en je blijer voelt...trotser op jezelf..dan ga je dat langzaam aan uitstralen.

Kun je zeggen: makkelijker gezegd dan gedaan, maar bij mij hielp t. Was ook altijd zeer ontevreden over m'n uiterlijk. Ik koos ervoor om mezelf aan te passen..nieuwe kleren, nieuw kapsel, nieuwe bril en ik zag er meteen een stuk beter uit. Dat gecombineerd met een innerlijk waar ik blij mee ben en ik begon het uit te stralen, meerdere mensen in m'n omgeving gaven dat aan. Het kan dus wel, als je er in gelooft.

Dus als je denkt dat je problematiek daar aan ligt (uiterlijk en uitstraling) dan kun je daar wat aan doen als je wil.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_167116187
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 12:15 schreef Forbry het volgende:

[..]

Waarom richt jouw haat zich op vrouwen, als je met mannen blijkbaar ook totaal geen aansluiting vindt?

En geen familie hebben is nogal wat en ook aardig bijzonder, wat voor verhaal zit daar achter dan? Dat lijkt me ook niet iets wat alleen met vrouwen van doen heeft?

(Ik weet dat je aangaf dit topic niet naar je toe te willen trekken, maar ben naar deze twee zaken toch wel erg benieuwd).

[..]

Ik dacht dat -volgens jouzelf- jouw grootste probleem juist jouw uiterlijk is. Volgens jouw eigen redenatie (wat in mijn ogen niet meer dan een zeer onterechte aanname is), zou je het als vrouw dus even goed moeilijk hebben gehad (terwijl je tegelijkertijd beweert dat dat juist niet zo zou zijn)?

De mannen die ik kende waren allemaal succesvol bij de vrouwen. Ik ben onzichtbaar en wordt niet opgemerkt en ik heb geen uitstraling. Op een gegeven moment ga je je daar kut door voelen en bleef ik liever thuis, vanaf toen ik mij langzaam steeds verder terugtrekken, omdat mensen toch alleen maar altijd kut tegen mij deden, of negeren. Geen slachtoffer rol hier, gewoon feiten.

Over het geen familie gedeelte, doe ik eigenlijk geen uitspraak over hier.

Over het laatste gedeelte: Ik denk dat elke vrouw er mooi kan uitzien, dus ik als ik vrouw zou zijn geweest had ik daar voor gezorgd en had ik dit probleem nooit gekend.

[ Bericht 3% gewijzigd door -Deluzion- op 05-12-2016 13:09:53 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167116497
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2016 12:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Met ''D'' bedoelden ze niet jou, maar DatisJammerZeg :)

Als je zo ontevreden bent over je uiterlijk, heb je dan wel eens nagedacht over hoe je dat kan veranderen? Hoe je je uitstraling kan veranderen? Neem eens een ander kapsel, koop nieuwe kleren, richt je ergens op bij het sporten....kies ervoor om trots op jezelf te zijn. Je mag best kritisch zijn, maar richt je vooral op je mooie eigenschappen. Mensen zouden blij moeten zijn om jou in hun leven te hebben. Als je je blijer voor doet en je blijer voelt...trotser op jezelf..dan ga je dat langzaam aan uitstralen.

Kun je zeggen: makkelijker gezegd dan gedaan, maar bij mij hielp t. Was ook altijd zeer ontevreden over m'n uiterlijk. Ik koos ervoor om mezelf aan te passen..nieuwe kleren, nieuw kapsel, nieuwe bril en ik zag er meteen een stuk beter uit. Dat gecombineerd met een innerlijk waar ik blij mee ben en ik begon het uit te stralen, meerdere mensen in m'n omgeving gaven dat aan. Het kan dus wel, als je er in gelooft.

Dus als je denkt dat je problematiek daar aan ligt (uiterlijk en uitstraling) dan kun je daar wat aan doen als je wil.
Oh ok... nvm then , dacht dat ze mij bedoelde :D

Ja er wordt al iets aan gedaan, ik zit midden in een plastisch chirurgisch traject, ik draag een beugel , daarna wordt mijn kaak gebroken en rechtgezet in de natuurlijk positie, mijn scheve mond wordt gecorrigeerd en als laatst wordt mijn neusbotje rechtgezet, 3 jarig traject.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167116555
NVM

[ Bericht 53% gewijzigd door -Deluzion- op 05-12-2016 13:22:31 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  maandag 5 december 2016 @ 13:19:07 #245
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_167116590
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 12:59 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik denk dat elke vrouw er mooi kan uitzie
Als je dit vindt gelden bij (alle) vrouwen, geldt dit ook voor (alle) mannen en dus ook voor jou.
  maandag 5 december 2016 @ 13:20:46 #246
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_167116616
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 13:17 schreef -Deluzion- het volgende:
Onderin dus, met die flaporen , dat dunne witte magere gastje van 18 jaar dat 10 lijkt.
Voor mijn gevoel lijken ze allemaal dun / hebben ze flaporen. Dus nee, nog geen idee wie jij dan bent.
En ze zien er allemaal niet lelijk (of knap) uit, gewoon jongens.
pi_167116628
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2016 13:19 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Als je dit vindt gelden bij (alle) vrouwen, geldt dit ook voor (alle) mannen en dus ook voor jou.
nvm

[ Bericht 2% gewijzigd door -Deluzion- op 05-12-2016 13:44:27 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167116667
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2016 13:20 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel lijken ze allemaal dun / hebben ze flaporen. Dus nee, nog geen idee wie jij dan bent.
En ze zien er allemaal niet lelijk (of knap) uit, gewoon jongens.
nvm

[ Bericht 19% gewijzigd door -Deluzion- op 05-12-2016 13:44:19 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  maandag 5 december 2016 @ 13:23:54 #249
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_167116683
Wat men hier ook zegt je gelooft het toch niet.
pi_167116797
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2016 13:23 schreef Cue_ het volgende:
Wat men hier ook zegt je gelooft het toch niet.
Edit: Fuck it.

[ Bericht 21% gewijzigd door -Deluzion- op 05-12-2016 13:43:50 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  maandag 5 december 2016 @ 13:28:54 #251
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_167116806
Dien te hebben of omdat je ze zelf graag wilt.
pi_167116823
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 13:28 schreef Cue_ het volgende:
Dien te hebben of omdat je ze zelf graag wilt.
NVM , niet negatief denken en mezelf straffen.

[ Bericht 16% gewijzigd door -Deluzion- op 05-12-2016 13:43:08 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167117000
NVM zo moet ik niet typen.

[ Bericht 43% gewijzigd door -Deluzion- op 05-12-2016 13:42:32 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167117151
Vanavond iig met een dame samen eten.. en ik verwacht er niks van :) Of nou ja gezelligheid hopelijk maar zeker niet meer dan samen eten.
pi_167117215
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 13:43 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Vanavond iig met een dame samen eten.. en ik verwacht er niks van :) Of nou ja gezelligheid hopelijk maar zeker niet meer dan samen eten.
Doe je goed :) Het feit dat vrouwen je leuk vinden (ook op vriendschappelijke manier) daar kan ik enkel van dromen. Veel plezier :)
Dat ze jou als persoon en je uiterlijk accepteren en zich er niet voor schamen om met jou over straat te lopen ^O^
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167117271
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 13:46 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Doe je goed :) Het feit dat vrouwen je leuk vinden (ook op vriendschappelijke manier) daar kan ik enkel van dromen. Veel plezier :)
Leuk is een groot woord. Leuk genoeg om af te spreken, maar dat telt in mijn ogen niet als het eenmalig is.
pi_167117290
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 13:48 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Leuk is een groot woord. Leuk genoeg om af te spreken, maar dat telt in mijn ogen niet als het eenmalig is.
Weet je van te voren toch niet of het eenmalig is?
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167117362
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 13:48 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Weet je van te voren toch niet of het eenmalig is?
Nee dat klopt. Samen eten is iig gezellig, want koken en eten is altijd goed. Dus als het geen stille maaltijd wordt ben ik iig tevreden. En dan zien we wel of het vaker afspreken wordt of niet.
pi_167117392
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 13:51 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Nee dat klopt. Samen eten is iig gezellig, want koken en eten is altijd goed. Dus als het geen stille maaltijd wordt ben ik iig tevreden. En dan zien we wel of het vaker afspreken wordt of niet.
Een klik hebben met een vrouwelijk persoon :o zwaar onmogelijk voor mij, en hier haak ik gefrustreerd af lol. Weer verder met werken.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167117854
Aantrekkelijkheid is van zoveel meer afhankelijk dan alleen je uiterlijk. Ik moet dan altijd denken aan zo'n Janjaap van der Wal of Fillemon Wesselink die ook niet moeders mooiste zijn maar waarschijnlijk met humor en een interessant karakter genoeg vrouwen kunnen krijgen.

Ik hoop oprecht dat je zelfbeeld verbetert na die operaties, maar ik denk het niet. Het zit in je hoofd en waarschijnlijk zul je nooit tevreden zijn op deze manier.

Als je niet opgemerkt wordt helpt het trouwens om je mond open te doen.
pi_167118031
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 14:11 schreef Bananenpap het volgende:
Aantrekkelijkheid is van zoveel meer afhankelijk dan alleen je uiterlijk. Ik moet dan altijd denken aan zo'n Janjaap van der Wal of Fillemon Wesselink die ook niet moeders mooiste zijn maar waarschijnlijk met humor en een interessant karakter genoeg vrouwen kunnen krijgen.

Ik hoop oprecht dat je zelfbeeld verbetert na die operaties, maar ik denk het niet. Het zit in je hoofd en waarschijnlijk zul je nooit tevreden zijn op deze manier.

Als je niet opgemerkt wordt helpt het trouwens om je mond open te doen.
Vergeet uitstraling niet. Mensen merken dat, als je onzeker of zoiets bent. Verder eens.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_167118675
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 14:17 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Vergeet uitstraling niet. Mensen merken dat, als je onzeker of zoiets bent. Verder eens.
Uitstraling en onzekerheid gaat natuurlijk wel gepaard en kan op den duur een eindeloze cirkel worden als je onzeker bent door je uitstraling die je weer uitstraalt door je onzekerheid. :P
pi_167118975
Is uitstraling in deze gevallen niet gewoon een erg schuchtere en onaanspreekbare houding/lichaamstaal? Want als je uitstraalt naar anderen dat je heel onzeker bent dan nodigt dat ook niet echt uit tot praten. Misschien geef je onbewust allerlei signalen dat je liever met rust wordt gelaten of onzichtbaar bent
  maandag 5 december 2016 @ 14:59:26 #264
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_167119063
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 14:55 schreef viceversa het volgende:
Is uitstraling in deze gevallen niet gewoon een erg schuchtere en onaanspreekbare houding/lichaamstaal? Want als je uitstraalt naar anderen dat je heel onzeker bent dan nodigt dat ook niet echt uit tot praten. Misschien geef je onbewust allerlei signalen dat je liever met rust wordt gelaten of onzichtbaar bent
Meestal toch zo met mensen die zich onzeker en niet op hun gemak voelen, gesloten houding en niet erg betrokken met alles om hen heen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_167119392
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 14:55 schreef viceversa het volgende:
Is uitstraling in deze gevallen niet gewoon een erg schuchtere en onaanspreekbare houding/lichaamstaal? Want als je uitstraalt naar anderen dat je heel onzeker bent dan nodigt dat ook niet echt uit tot praten. Misschien geef je onbewust allerlei signalen dat je liever met rust wordt gelaten of onzichtbaar bent
Armen over elkaar, langs je heen kijken, niet lachen, etc.
pi_167119781
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 21:14 schreef Elvi het volgende:
Ik als vrouw heb ook geen vrienden en het lukt ook niet om ze te maken dus doe alsjeblieft niet alsof mannen van die special snowflakes zijn :')
Nooit gehad ook of is dat contact verwaterd?
  maandag 5 december 2016 @ 15:40:05 #267
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_167119964
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 13:48 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Leuk is een groot woord. Leuk genoeg om af te spreken, maar dat telt in mijn ogen niet als het eenmalig is.
Dat is een van jouw problemen. Ook als iets eenmaligs gezellig is telt het wel zeker. Dat soort ervaringen moet je gewoon meenemen in je zelfvertrouwen en de daarbij komende uitstraling. Heb het idee bij jou dat tijd alleen telt als je even hebt mogen pompen om het zo maar eens te zeggen. Al het andere is verloren tijd. Ik ben niet aan het zeiken om het zeiken, maar het is gewoon zo zonde hoe jij leeft. Wel knap dat je bij vanavond verder geen verwachtingen hebt. Dat is sowieso een goede instelling. Zet je gewoon in voor een leuke avond en zie hoe het loopt.

quote:
Ik hoop oprecht dat je zelfbeeld verbetert na die operaties, maar ik denk het niet. Het zit in je hoofd en waarschijnlijk zul je nooit tevreden zijn op deze manier.


Dit ja. Het enige wat ik lees is self-pity. Zo zonde. Daar bereik je sowieso niks mee.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 5 december 2016 @ 15:40:51 #268
47102 Elvi
miemkwien
pi_167119989
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 15:32 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nooit gehad ook of is dat contact verwaterd?
Verwaterd. Ik heb meerdere vriendengroepen gehad maar zodra dat verwaterd is het echt voorbij zeg maar :')
pi_167120026
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 15:40 schreef Elvi het volgende:

[..]

Verwaterd. Ik heb meerdere vriendengroepen gehad maar zodra dat verwaterd is het echt voorbij zeg maar :')
Herkenbaar en zit in dezelfde leeftijdscategorie als jij. Het is niet makkelijk om vanaf een nulpunt weer wat nieuws op te bouwen. Onze leeftijdsgenoten zijn reeds voorzien en/of te druk met allerlei andere dingen en staan minder open voor nieuwe contacten is mij ervaring.
pi_167120827
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2016 15:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat is een van jouw problemen. Ook als iets eenmaligs gezellig is telt het wel zeker. Dat soort ervaringen moet je gewoon meenemen in je zelfvertrouwen en de daarbij komende uitstraling. Heb het idee bij jou dat tijd alleen telt als je even hebt mogen pompen om het zo maar eens te zeggen. Al het andere is verloren tijd. Ik ben niet aan het zeiken om het zeiken, maar het is gewoon zo zonde hoe jij leeft. Wel knap dat je bij vanavond verder geen verwachtingen hebt. Dat is sowieso een goede instelling. Zet je gewoon in voor een leuke avond en zie hoe het loopt.

[..]

Dit ja. Het enige wat ik lees is self-pity. Zo zonde. Daar bereik je sowieso niks mee.
Je hebt wel een punt. Ik ben blij dat ik gewoon mensen kan uitnodigen, maar als het dan bij een eenmalig ding blijft ben ik toch redelijk teleurgesteld. Waarom? Omdat je steeds op op zoek moet naar nieuwe mensen. Soms is het handig als mensen blijven plakken. Ik ga er vanavond gewoon relaxed in. Het is iig geen afgezaagde drankjes doen date.
pi_167120998
"soms is het handig als mensen blijven plakken"

kan je deze zin uitleggen?
Hell To The Liars
pi_167121068
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 16:23 schreef Droopie het volgende:
"soms is het handig als mensen blijven plakken"

kan je deze zin uitleggen?
Nu moet ik steeds op zoek naar nieuwe contacten. Het zou fijn zijn als het met één of meerdere personen blijvend klikt en dat die mij dan weer voorstellen aan andere/nieuwe mensen. Ik heb zelf namelijk niet echt mensen om voor te stellen :P
pi_167121167
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 16:25 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Nu moet ik steeds op zoek naar nieuwe contacten. Het zou fijn zijn als het met één of meerdere personen blijvend klikt en dat die mij dan weer voorstellen aan andere mensen. Ik heb zelf namelijk niet echt mensen om voor te stellen :P
Oke duidelijk
Maar vind je de vriendschap an sich wel een toegevoegde waarde in je leven.

Ik heb eigenljk ook maar 1 echte vriend en de rest zijn leuke contacten, maar meer ook niet.

Hoewel ze wel potentie hebben en ook best inhoud hebben.
Hell To The Liars
  maandag 5 december 2016 @ 16:28:49 #274
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_167121184
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 16:25 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Nu moet ik steeds op zoek naar nieuwe contacten. Het zou fijn zijn als het met één of meerdere personen blijvend klikt en dat die mij dan weer voorstellen aan andere/nieuwe mensen. Ik heb zelf namelijk niet echt mensen om voor te stellen :P
Dat soort contacten zul je nooit krijgen als je eigenlijk puur interesse hebt in meisjes die een relatie willen, of die met je naar bed willen. Je gaf eerder aan zelfs niet aan vriendschappen te beginnen, omdat die vaak ook bezet zijn al. Wat maakt dat nou weer uit voor een vriendschap? Wie weet hebben dat soort mensen wel single vrienden, etc. Gewoon sociaal omgaan met mensen zonder verwachtingen levert je vaak zonder dat je het zelf door hebt vrienden op.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_167121236
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 16:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat soort contacten zul je nooit krijgen als je eigenlijk puur interesse hebt in meisjes die een relatie willen, of die met je naar bed willen. Je gaf eerder aan zelfs niet aan vriendschappen te beginnen, omdat die vaak ook bezet zijn al. Wat maakt dat nou weer uit voor een vriendschap? Wie weet hebben dat soort mensen wel single vrienden, etc. Gewoon sociaal omgaan met mensen zonder verwachtingen levert je vaak zonder dat je het zelf door hebt vrienden op.
Dan moet ik misschien een andere 'doelgroep' aanboren. Nu ontmoet ik de meeste meiden steevast via een datingapp/site.Ook omdat ik voor de rest nergens (meer) bij aangesloten ben of door werk. Ik heb nu wel een bijbaan rond de feestdagen, dus hoop daar meer contacten op te doen :)
  maandag 5 december 2016 @ 16:34:52 #276
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_167121352
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 16:30 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Dan moet ik misschien een andere 'doelgroep' aanboren. Nu ontmoet ik de meeste meiden steevast via een datingapp/site.Ook omdat ik voor de rest nergens (meer) bij aangesloten ben of door werk. Ik heb nu wel een bijbaan rond de feestdagen, dus hoop daar meer contacten op te doen :)
Nja, je moet niet puur op zoek gaan naar vrienden, omdat die je eventueel kunnen koppelen. Je moet je open stellen voor vriendschappen als je weet dat je er graag bent voor andere mensen, dat je graag interesse toont en met vrienden afspreekt zonder verdergaande (liefde/seks) intenties. Dat vrienden eventueel kunnen koppelen is geen zekerheid en meer een ''bonus''.

Er zijn op één dag zoveel kansen om mensen aan te spreken en om een vriendschappelijk gesprek te starten. Offline, maar ook online. Toon interesse in anderen, help andere mensen, etc. Niet telkens alleen maar over je eigen leven praten. Focus je vooral op hun kant. Dan vragen ze ook vanzelf naar jou en dan kun je alsnog even over jezelf vertellen (zonder in ''arme ik'' modus te vervallen uiteraard).
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_167121520
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 16:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nja, je moet niet puur op zoek gaan naar vrienden, omdat die je eventueel kunnen koppelen. Je moet je open stellen voor vriendschappen als je weet dat je er graag bent voor andere mensen, dat je graag interesse toont en met vrienden afspreekt zonder verdergaande (liefde/seks) intenties. Dat vrienden eventueel kunnen koppelen is geen zekerheid en meer een ''bonus''.

Er zijn op één dag zoveel kansen om mensen aan te spreken en om een vriendschappelijk gesprek te starten. Offline, maar ook online. Toon interesse in anderen, help andere mensen, etc. Niet telkens alleen maar over je eigen leven praten. Focus je vooral op hun kant. Dan vragen ze ook vanzelf naar jou en dan kun je alsnog even over jezelf vertellen (zonder in ''arme ik'' modus te vervallen uiteraard).
Dat is ook mijn plan, vooral haar aan het woord laten ;)
En ik weet zelf niet wat ik wil/verwacht van vriendschap behalve gewoon een beetje gezellig praten en dingen ondernemen.
pi_167123562
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 14:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Meestal toch zo met mensen die zich onzeker en niet op hun gemak voelen, gesloten houding en niet erg betrokken met alles om hen heen.
Precies. Wegkijken, naar beneden kijken. En dat is allemaal heel begrijpelijk als je onzeker bent, maar verklaart wel waarom iemand misschien eerder met de ander zal praten die wel oogcontact zoekt bijvoorbeeld.
pi_167123591
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 15:40 schreef Elvi het volgende:

[..]

Verwaterd. Ik heb meerdere vriendengroepen gehad maar zodra dat verwaterd is het echt voorbij zeg maar :')
Dit herken ik wel. Slecht in het onderhouden van contacten..
pi_167124344
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 16:30 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Dan moet ik misschien een andere 'doelgroep' aanboren. Nu ontmoet ik de meeste meiden steevast via een datingapp/site.Ook omdat ik voor de rest nergens (meer) bij aangesloten ben of door werk. Ik heb nu wel een bijbaan rond de feestdagen, dus hoop daar meer contacten op te doen :)
Maar je heb het telkens weer over daten, dus ook deze ontmoeting is helemaal niet met een vriendschappelijke intentie van jouw kant. Telkens kom je wéér op hetzelfde onderwerp uit en dat is je liefdesleven, het lijkt wel een obsessie ofzo. Waarom zoek je geen vriendschap met andere gasten? Wil je wel vrienden?
  maandag 5 december 2016 @ 18:58:48 #281
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_167124488
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 18:51 schreef Bananenpap het volgende:
Wil je wel vrienden?
Nee wil hij niet. Die gast is zo hongerig naar een keer neuken, daar lust de grote boze wolf zelfs geen pap meer van.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_167124968
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 16:30 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Dan moet ik misschien een andere 'doelgroep' aanboren. Nu ontmoet ik de meeste meiden steevast via een datingapp/site.Ook omdat ik voor de rest nergens (meer) bij aangesloten ben of door werk. Ik heb nu wel een bijbaan rond de feestdagen, dus hoop daar meer contacten op te doen :)
Wie houd je nu voor de gek? Dit advies wordt al 2 - 3 jaar hier gegeven. Geloof er weinig van dat je opeens het licht hebt gezien.
pi_167125009
maar ik ga even gastmodje spelen. 😂

laten we even centraal houden jongens, niet weer hetzelfde wekelijkse riedeltje
Hell To The Liars
pi_167132292
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 18:51 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Maar je heb het telkens weer over daten, dus ook deze ontmoeting is helemaal niet met een vriendschappelijke intentie van jouw kant. Telkens kom je wéér op hetzelfde onderwerp uit en dat is je liefdesleven, het lijkt wel een obsessie ofzo. Waarom zoek je geen vriendschap met andere gasten? Wil je wel vrienden?
Ze is net weg en het was gezellig. Hapje eten, praten etc. Wat normale vrienden ook zouden doen. Verder niks spannends gebeurd en weet ook niet of ze zelf ook voor meer in is, maar ze is iig wel mijn type en anders is ze wel tof genoeg om mee om te gaan :)
pi_167132752
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 22:37 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ze is net weg en het was gezellig. Hapje eten, praten etc. Wat normale vrienden ook zouden doen. Verder niks spannends gebeurd en weet ook niet of ze zelf ook voor meer in is, maar ze is iig wel mijn type en anders is ze wel tof genoeg om mee om te gaan :)
Bedoel je nou je type als vriend of type voor een relatie?
pi_167132893
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 22:52 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Bedoel je nou je type als vriend of type voor een relatie?
Voor een relatie ja. Als ze in mijn klas zou zitten is de kans groot dat ik vrienden zou worden. Maar nu hebben we elkaar echter ontmoet via een datingapp dus ligt de nadruk toch op wat anders. Ik ben benieuwd de komende dagen of ze vaker wilt afspreken, al dan niet vriendschappelijk!
pi_167133283
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 22:57 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Voor een relatie ja. Als ze in mijn klas zou zitten is de kans groot dat ik vrienden zou worden. Maar nu hebben we elkaar echter ontmoet via een datingapp dus ligt de nadruk toch op wat anders. Ik ben benieuwd de komende dagen of ze vaker wilt afspreken, al dan niet vriendschappelijk!
Maar het is toch helemaal niet vriendschappelijk als je haar als potentiële vriendin ziet?
pi_167133331
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 23:09 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Maar het is toch helemaal niet vriendschappelijk als je haar als potentiële vriendin ziet?
Als ze geen relatiemateriaal in mij ziet maar wel wilt blijven omgaan is dat ook oké. Je kunt mensen toch niet forceren.
pi_167133463
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 23:11 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Als ze geen relatiemateriaal in mij ziet maar wel wilt blijven omgaan is dat ook oké. Je kunt mensen toch niet forceren.
Goede insteek, ben benieuwd of het werkt voor je.
pi_167133533
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 23:15 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Goede insteek, ben benieuwd of het werkt voor je.
Ik ook :)
  dinsdag 6 december 2016 @ 00:10:40 #291
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_167134634
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 23:11 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Als ze geen relatiemateriaal in mij ziet maar wel wilt blijven omgaan is dat ook oké. Je kunt mensen toch niet forceren.
Omdat je hoopt dat ze zich vroeg of laat nog een keer bedenkt ja. :') Niet omdat jij haar zo enorm waardeert als persoon.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_167134688
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 00:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Omdat je hoopt dat ze zich vroeg of laat nog een keer bedenkt ja. :') Niet omdat jij haar zo enorm waardeert als persoon.
Meteen toen ik haar zag vond ik d'r al toffer als verwacht en later ook qua persoonlijkheid
pi_167151111
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 12:59 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

De mannen die ik kende waren allemaal succesvol bij de vrouwen. Ik ben onzichtbaar en wordt niet opgemerkt en ik heb geen uitstraling. Op een gegeven moment ga je je daar kut door voelen en bleef ik liever thuis, vanaf toen ik mij langzaam steeds verder terugtrekken, omdat mensen toch alleen maar altijd kut tegen mij deden, of negeren. Geen slachtoffer rol hier, gewoon feiten.

Over het geen familie gedeelte, doe ik eigenlijk geen uitspraak over hier.

Over het laatste gedeelte: Ik denk dat elke vrouw er mooi kan uitzien, dus ik als ik vrouw zou zijn geweest had ik daar voor gezorgd en had ik dit probleem nooit gekend.
Bedankt voor je antwoorden (en mocht je nu commentaar krijgen dat je dit topic naar je toetrekt, dan geef je mij maar de schuld ;)).

- Het is je goed recht om niks over jouw gebrek aan (contact met) familie te zeggen als je dat niet wilt, maar het versterkt wel mijn (al eerdere bestaande) vermoedens, dat jouw problemen meer aan dingen liggen die je níet vertelt, dan aan de dingen die je wél vertelt...

- Wat is het nu, heb je een "onzichtbaar" uiterlijk of is jouw probleem, maar eigen zeggen, dat je lélijk bent? Lijken mij toch twee hele verschillende dingen. Als je echt heel lelijk bent, zou je juist wel opvallen lijkt mij.

- Dat laatste: tsja, het maakt niet uit wat iemand zegt, je weet het altijd op zo'n manier te (ver)draaien dat het in jouw (destructieve) straatje past. Het is "objectief" natuurlijk onzin dat elke vrouw er mooi uit kan zien (en al helemaal dat als dat wél zo was, een man dat dan niet zou kunnen). Mocht je die gedachte daarop baseren: met make-up kan je best een hoop, maar verre van álles.
Tails tell tales
pi_167169517
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 19:45 schreef Forbry het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoorden (en mocht je nu commentaar krijgen dat je dit topic naar je toetrekt, dan geef je mij maar de schuld ;)).

- Het is je goed recht om niks over jouw gebrek aan (contact met) familie te zeggen als je dat niet wilt, maar het versterkt wel mijn (al eerdere bestaande) vermoedens, dat jouw problemen meer aan dingen liggen die je níet vertelt, dan aan de dingen die je wél vertelt...

- Wat is het nu, heb je een "onzichtbaar" uiterlijk of is jouw probleem, maar eigen zeggen, dat je lélijk bent? Lijken mij toch twee hele verschillende dingen. Als je echt heel lelijk bent, zou je juist wel opvallen lijkt mij.

- Dat laatste: tsja, het maakt niet uit wat iemand zegt, je weet het altijd op zo'n manier te (ver)draaien dat het in jouw (destructieve) straatje past. Het is "objectief" natuurlijk onzin dat elke vrouw er mooi uit kan zien (en al helemaal dat als dat wél zo was, een man dat dan niet zou kunnen). Mocht je die gedachte daarop baseren: met make-up kan je best een hoop, maar verre van álles.
Onzichtbaar uiterlijk denk ik, ik val niet op. Aan de andere kant is mijn gezicht wel sterk asymmetrisch en daar probeer ik dus wat aan te doen, ben er al mee bezig.
Maar het is niet zo dat mensen mij na staren van "die is echt heel lelijk" meer van dat ik gewoon onaantrekkelijk oog maar wil niet zeggen dat ik dan ook automatisch lelijk ben, ik zie er misschien wel te normaal uit, een gezicht zonder identiteit.
Daarnaast spuit ik in de zomermaanden melanotan in om mijn ginger genen te verbergen, heb donker haar maar een rode baard aka messi. Als ik melanotan inspuit wordt mijn baard binnen 2 weken zwart. en kan ik een beetje verkleuren. (ik raad het btw sterk af om dit middel te gebruiken mochten mensen het idee krijgen om het te gebruiken)
Het is iig. wel vaak zo dat mensen dat zeggen dat ik een onzichtbaar uiterlijk heb.
Er zijn bepaalde trauma's uiteraard die ik zelfs niet hier kan typen maar ik denk niet dat het invloed heeft gehad over mijn gedachtegang.

Ik doelde inderdaad op makeup en weet ik veel wat voor dingen om de boel te camoufleren. je kan er dan van 4 naar een zesje uitzien.
Als man zijnde is dit veel moeilijker vooral als je een hoofd hebt dat erg smal en klein is of zo. Dingen die je niet kan veranderen.

Ik denk nog steeds dat mijn uiterlijk het grote probleem is en dan bedoel ik dat ik simpelweg geen uitstraling heb, ik heb geen mooie ogen, neus of mond... het ziet er allemaal te normaal uit denk ik. Als mijn gezicht is gefixed dan ben ik waarschijnlijk nog steeds niet goed genoeg, maar ik kan mezelf wel beter accepteren.

maar goed ik heb dit probleem al zo lang, sinds mijn 17de of zo. En ik ben nu 32 bijna. Dus ik denk dat er verder niet meer veel aan te doen is, ik probeer het te accepteren dat ik een levensfase heb overgeslagen... en dat ik bijv. nooit kinderen ga krijgen of een partner. Ik heb het echt geaccepteerd dit want het voelde als een rouwproces.

[ Bericht 2% gewijzigd door -Deluzion- op 07-12-2016 16:59:07 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  woensdag 7 december 2016 @ 17:49:40 #295
416020 K44S
The bearded man
pi_167170662
Ik denk dat zo negatief over je zelf praten al helemaal afstoot.
Je bent wat je denkt. Je straalt uit wat je denkt, wat je voelt.

Voel en denk je dat je een vieze lelijke quasimodo bent? Dan komt dat ook zo naar buiten.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_167172713
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:49 schreef K44S het volgende:
Ik denk dat zo negatief over je zelf praten al helemaal afstoot.
Je bent wat je denkt. Je straalt uit wat je denkt, wat je voelt.

Voel en denk je dat je een vieze lelijke quasimodo bent? Dan komt dat ook zo naar buiten.
Ja mijn psych zegt dat ik als een quasimodo leef maar het niet zo hoeft, en dat ik op mijn 80ste gelijk krijg ik als ik zo doorga.
En dat ik elke minuut, elke seconde eraan denk dat al mijn handelen en beslissingen hierop gebaseerd zijn.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  woensdag 7 december 2016 @ 19:47:55 #297
416020 K44S
The bearded man
pi_167173136
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 19:30 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Ja mijn psych zegt dat ik als een quasimodo leef maar het niet zo hoeft, en dat ik op mijn 80ste gelijk krijg ik als ik zo doorga.
En dat ik elke minuut, elke seconde eraan denk dat al mijn handelen en beslissingen hierop gebaseerd zijn.
VERANDER DAT DAN!!!
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_167173675
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:50 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Onzichtbaar uiterlijk denk ik, ik val niet op. Aan de andere kant is mijn gezicht wel sterk asymmetrisch en daar probeer ik dus wat aan te doen, ben er al mee bezig.
Maar het is niet zo dat mensen mij na staren van "die is echt heel lelijk" meer van dat ik gewoon onaantrekkelijk oog maar wil niet zeggen dat ik dan ook automatisch lelijk ben, ik zie er misschien wel te normaal uit, een gezicht zonder identiteit.
Daarnaast spuit ik in de zomermaanden melanotan in om mijn ginger genen te verbergen, heb donker haar maar een rode baard aka messi. Als ik melanotan inspuit wordt mijn baard binnen 2 weken zwart. en kan ik een beetje verkleuren. (ik raad het btw sterk af om dit middel te gebruiken mochten mensen het idee krijgen om het te gebruiken)
Het is iig. wel vaak zo dat mensen dat zeggen dat ik een onzichtbaar uiterlijk heb.
Er zijn bepaalde trauma's uiteraard die ik zelfs niet hier kan typen maar ik denk niet dat het invloed heeft gehad over mijn gedachtegang.

Ik doelde inderdaad op makeup en weet ik veel wat voor dingen om de boel te camoufleren. je kan er dan van 4 naar een zesje uitzien.
Als man zijnde is dit veel moeilijker vooral als je een hoofd hebt dat erg smal en klein is of zo. Dingen die je niet kan veranderen.

Ik denk nog steeds dat mijn uiterlijk het grote probleem is en dan bedoel ik dat ik simpelweg geen uitstraling heb, ik heb geen mooie ogen, neus of mond... het ziet er allemaal te normaal uit denk ik. Als mijn gezicht is gefixed dan ben ik waarschijnlijk nog steeds niet goed genoeg, maar ik kan mezelf wel beter accepteren.

maar goed ik heb dit probleem al zo lang, sinds mijn 17de of zo. En ik ben nu 32 bijna. Dus ik denk dat er verder niet meer veel aan te doen is, ik probeer het te accepteren dat ik een levensfase heb overgeslagen... en dat ik bijv. nooit kinderen ga krijgen of een partner. Ik heb het echt geaccepteerd dit want het voelde als een rouwproces.
Zo'n andersgekleurde baard is verre van onzichtbaar; het is juist opvallend.

Uitstraling heeft weinig te maken met mooie neus, mond of ogen hebben. Het is hoe je erbij loopt, hoe je de wereld in kijkt, hoe je omgaat met wat om je heen gebeurt. En dat gaat geen operatie oplossen, alleen een psych en een patient/client die serieus omgaat met zijn therapie.

Wat heeft dit met sociale contacten te maken eigenlijk? :? Laat maar, schuld van Forbry.
1 + 1 = blauw
pi_167178693
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:10 schreef Kamina het volgende:

[..]

Zo'n andersgekleurde baard is verre van onzichtbaar; het is juist opvallend.

Uitstraling heeft weinig te maken met mooie neus, mond of ogen hebben. Het is hoe je erbij loopt, hoe je de wereld in kijkt, hoe je omgaat met wat om je heen gebeurt. En dat gaat geen operatie oplossen, alleen een psych en een patient/client die serieus omgaat met zijn therapie.

Wat heeft dit met sociale contacten te maken eigenlijk? :? Laat maar, schuld van Forbry.
:D _O- (maar dat ging eigenlijk om het topic naar zich toetrekken, niet om off-topic ;))

Het is volgens -Deluzion- de belangrijkste reden voor het zo beperkt zijn in zijn sociale contacten en niet alleen op liefdesrelatiegebied, dus in die zin is dit ergens nog wel on-topic, toch?

Maar goed, misschien gaat het voor dit topic idd wel wat te diep in op zijn achterliggende (en nogal extreme) problematiek.

@ -Deluzion-, ik laat het hier dan ook maar bij. Nog wel bedankt voor je verdere toelichting, maar om eerlijk te zijn kan ik daar ook erg weinig mee. Ik was/ben gewoon wel benieuwd naar een paar dingen, maar éigenlijk vind ik jouw hele problematiek te groot/ernstig voor op FOK!...

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 07-12-2016 22:49:04 ]
Tails tell tales
pi_167179028
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 22:38 schreef Forbry het volgende:

[..]

:D _O- (maar dat ging eigenlijk om het topic naar zich toetrekken, niet om off-topic ;))

Het is volgens -Deluzion- de belangrijkste reden voor het zo beperkt zijn in zijn sociale contacten en niet alleen op liefdesrelatiegebied, dus in die zin is dit ergens nog wel on-topic, toch?

Maar goed, misschien gaat het voor dit topic idd wel wat te diep in op zijn achterliggende (en nogal extreme) problematiek.

@ -Deluzion-, ik laat het hier dan ook maar bij. Nog wel bedankt voor je verdere toelichting, maar om om eerlijk te zijn kan ik daar ook erg weinig mee. Ik was/ben gewoon wel benieuwd naar een paar dingen, maar eigenlijk vind ik jouw hele problematiek te groot/ernstig voor op FOK!...
Dat kan ik zeker begrijpen dat je er zo over denkt.

Valt ook niet meer zoveel aan te doen verder behalve acceptatie.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_167212302
.

[ Bericht 21% gewijzigd door -Deluzion- op 09-12-2016 14:53:09 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')