abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 20 juli 2016 @ 10:07:36 #1
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163874539


de SMS van Erdo aan de bevolking waarin hij oproept de straat op te gaan en op te komen voor de democratie, vrede, staat en het volk:

quote:
Turk Milletinin degerli evlatlari.Bu hareket Ankarada ve Istanbulda devletin zirhli araclarini ve silahlarini gasp etmis dar bir kadronun , 70 li yillardaki gibi davranarak millete karsi bir kalkismasidir. Serefli Turk milleti demokrasine ve huzuruna sahip cik. Turk milletini sindirecegini dusunen bu dar kadronun hareketine karsi sizleri sokaga ve milletinize sahip cikmaya cagiriyorum.

Devletine milletine sahip cik

Recep Tayyip Erdogan
Zie ook:
Staatsgreep in Turkije mislukt

quote:
Coupplegers in F-16 hadden Erdogan in het vizier
Luchtmachtpiloten die meededen aan de couppoging in Turkije zijn in de gelegenheid geweest president Erdogan te doden. Toen die vrijdagavond met een regeringstoestel van zijn vakantieadres in Marmaris naar Istanbul vloog, hadden twee F-16's hem in het vizier. Waarom ze niet hebben geschoten, is een raadsel, zegt een Turkse oud-militair in een reconstructie die persbureau Reuters van de gebeurtenissen maakte.
quote:
Plannen uitgelekt

Verschillende oud-militairen in Turkije zeggen dat de poging tot staatsgreep waarschijnlijk matig was voorbereid. "Vermoedelijk zijn ze eerder in actie gekomen dan de bedoeling was, omdat de plannen voor een staatsgreep waren uitgelekt. Ze merkten dat ze in de gaten werden gehouden en dat heeft ze er waarschijnlijk toe gebracht om snel tot actie over te gaan", zei een oud-militair.

Het was de bedoeling in hoog tempo het vliegveld van Istanbul, de belangrijkste brug over de Bosporus en het parlementsgebouw in Ankara in handen te krijgen en Erdogan en Yildirim te arresteren. Onder meer doordat Erdogan erin slaagde met een oproep op tv de bevolking te mobiliseren, slaagden de coupplegers niet in die opzet.
quote:
Erdogan: doodstraf snel weer invoeren
ISTANBUL - De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft zondag gezegd dat de doodstraf na de mislukte couppoging van militairen onverwijld weer moet worden ingevoerd. Hij zei dat de regering hierover in debat gaat met oppositiepartijen.

Erdogan sprak tegen aanhangers voor zijn huis in Istanbul die om de doodstraf riepen voor de coupplegers. ,,Wij kunnen deze eis niet negeren'', zei hij.
quote:
Staatsgreep Turkije lijkt mislukt

Het leger, of een groot deel daarvan, poogde de macht te grijpen. Het keerpunt lijkt het moment waarop het volk gehoord gaf aan de oproep van president Erdogan om protesterend de straat op te gaan.
quote:
Meer dan 2700 Turkse rechters op non-actief na mislukte couppoging

2745 Turkse rechters mogen hun functie niet meer uitoefenen na de mislukte coup gisteravond en vannacht. Dat heeft de Turkse Hoge Raad voor Rechters en Procureurs (HYSK) bekendgemaakt. Ook vijf leden van deze raad zijn volgens het staatspersbureau Anadolu ontslagen.

Bij het onderzoek naar de mislukte coup arresteerden de Turkse autoriteiten ook tien kantonrechters. 140 leden van het Hof van Cassatie worden nog gezocht.

De Hoge Raad kwam bijeen om te besluiten of rechters die volgens president Erdogan aanhanger zijn van de islamitische geestelijke Gülen op hun post konden blijven. Erdogan heeft gesuggereerd dat Gülen achter de mislukte staatsgreep zat.

De twee zijn elkaars aartsvijand. Gülen woont in de Verenigde Staten in ballingschap. Hij veroordeelt de coup en zegt dat hij er niets mee te maken heeft.
quote:
Leger Turkije verklaart macht te hebben overgenomen

Het Turkse leger heeft de macht overgenomen in Turkije. Dat heeft het leger zelf zojuist bekendgemaakt. De Bosporusbrug en de Fatih Sultan Mehmetbrug in Istanbul zijn vanavond afgesloten door militairen. In Ankara zouden schoten zijn gehoord, melden ooggetuigen. Daar vliegen ook straaljagers en helikopters boven de stad.

Het leger zegt in de verklaring dat het tot een staatsgreep is overgegaan omdat de regering de democratie heeft uitgehold. Verder werd verklaard dat het land nu door een ,,vredesraad'' wordt geregeerd die de veiligheid van het volk garandeert.

De Turkse minister van Justitie stelt dat de beweging van de Turkse geestelijke Fethullah Gülen achter de staatsgreep zit. Gülen gold lange tijd als bondgenoot van Erdogan, maar volgens de Turkse pers raakten ze met elkaar in onmin toen de regering plannen maakte om de particuliere scholen te sluiten.

Erdogan heeft het volk opgeroepen om de straat op te gaan en zich te uiten tegen de militaire coup. De coupplegers zullen volgens hem zwaar worden gestraft
Andere meldingen
-Reuters: Turkse militairen hebben controle genomen over de regering
-Het vliegverkeer van en naar het vliegveld Ataturk bij Istanbul is gestaakt.
-Staatstelevisiezender TRT overgenomen door militairen
-Social Media o.a. Twitter, Facebook plat gelegd in Turkije
-Onder de gegijzelden in het militaire hoofdkwartier in Ankara is de hoogste militaire leider.
-De Turkse president Erdogan is in Mongolië voor een topoverleg tussen Europese en Aziatisch leiders. Andere bronnen beweren juist dat Erdogan in Bodrun is voor vakantie
-CNN Turkije meldt dat er mensen zijn gegijzeld in het hoofdkwartier van het leger in Ankara.
-CNN: Vierde militaire coup sinds 1960
-Griekenland zet leger in verhoogde staat van paraatheid na coup Turkije
-NOS: Amerikanen mogen niet meer opstijgen vanaf vliegbasis Incirlik
-NOS: Bulgaarse militairen naar grens met Turkije
-Merkel veroordeeld de coup
-Grieken geven helikopter terug, bemanning mag voorlopig blijven
-Premier Yildirim zei dat wordt overwogen om de grondwet opnieuw aan te passen.
-NOS: Criticaster Gülen ontkent betrokkenheid bij couppoging Turkije
-Coupplegers in F-16 hadden Erdogan in het vizier

SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:49:47 Update - AFP: Strong explosion heard in #Turkey's capital #Ankara reageer retweet
BNONews twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:50:56 NEW: Loud explosion heard in Ankara while shots are fired into the air at Taksim Square in Istanbul https://t.co/zVkqI7L41I reageer retweet
AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 21:30:38 Blokkade van Turkse leger op de Bosporusbrug. https://t.co/VTRZOFrybX reageer retweet



Streams - Live - Blog
CNN Live
AlJazeera
SkyNews Liveblog
CNN liveBlog
Reddit
NOS liveblog

Update :

Erdogan: doodstraf snel weer invoeren

Turks corruptieschandaal
Laffe huichelaar
pi_163874561
Ik vind het altijd wel ironisch dat mensen die het zelf verschrikkelijk vinden met Hitler vergeleken te worden (een Wilders) zelf dan gewoon wel die vergelijking maken wat betreft Erdogan.
  woensdag 20 juli 2016 @ 10:10:36 #3
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163874584
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

Mag je iemand doden die 20 vrouwen heeft verkracht en 50 mensen heeft vermoord?

Daar heb je je antwoord.
Ik vind dit een rare vergelijking, je moet me even uitleggen hoe dit tot elkaar relateert want ik snap je niet
Laffe huichelaar
pi_163874588
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik vind het altijd wel ironisch dat mensen die het zelf verschrikkelijk vinden met Hitler vergeleken te worden (een Wilders) zelf dan gewoon wel die vergelijking maken wat betreft Erdogan.
Wat het een tikkeltje erger maakt is dat die personen - na 100.000 keer de Hitler-vergelijking gehoord te hebben - niet eens echt trek meer hebben in zo iemand. Je diskwalificeert jezelf voordat de discussie echt begonnen is.
  woensdag 20 juli 2016 @ 10:14:20 #5
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163874632
En die Hitlervergelijking slaat nergens op. Er zullen altijd 10x meer verschillen zijn dan overeenkomsten, dus om er dan de 'EN WE WETEN ALLEMAAL HOE DAT AFGELOPEN IS' aan te hangen vind ik een beetje gek.

Je ziet hem om de zoveel tijd terug komen hier en elke keer wordt de vergelijking weerlegd en dan komt ie na een tijd weer terug. Ik ben er wel klaar mee, ga er ook geen tijd meer aan verspillen. Ik ben bepaald geen Erdoganfan, maar het moet wel ergens over gaan hoor
Laffe huichelaar
pi_163874645
Hij vergelijkt zich zelf ermee.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
  woensdag 20 juli 2016 @ 10:19:25 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_163874705
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:15 schreef Pendora het volgende:
Hij vergelijkt zich zelf ermee.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
Dan is die man tenminste wel eerlijk over zich zelf en zijn bedoelingen. En zijn aanhang kan straks vrij door heel Europa reizen omdat de EU deze dictator nodig heeft om het vluchtelingen probleem op te lossen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 10:20:27 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163874722
Ik lijk best wel op hitler, ik ben een mens, man, geboren in noord europa, we hadden een hond thuis, we woonden allebei in een nedersaksisch taalgebied, ik heb bruin haar.

Niets aan te doen maar het is zo... ;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_163874780
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:10 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vind dit een rare vergelijking, je moet me even uitleggen hoe dit tot elkaar relateert want ik snap je niet
De doodstraf. We zijn daar allemaal tegen.

Maar zijn er eigenlijk geen uitzonderingen te bedenken? Dat het soms toch nog wel geoorloofd is?

Dat is wat jij doet met je Noord-Korea voorbeeld. Een hypotetische vraag stellen met daarin de uitzondering, om alsnog een 'ja' te horen.

Je hebt gezien dat (een deel van) de bevolking opstond tegen de coup. Dat (een deel van) de bevolking achter Erdoğan staat. Als de meerderheid echt geen zin meer heeft in Erdoğan, staat diezelfde bevolking wel weer op, tegen Erdoğan. Dat is de enige juiste manier van opstand. Of, de bevolking stemt op een andere partij.

Mind you:
- Erdoğan is als president gekozen door de bevolking in augustus 2014.
- AKP heeft de verkiezingen in november 2015 gewonnen.
- AKP heeft de verkiezingen in juni 2015 gewonnen.

Verkiezingen, laatste keer nog minder dan een jaar geleden. Daarom is die vergelijking met Noord-Korea ook zo... mank.



Kijk, Erdoğan gaat voor mij ook veels te ver. Ik heb liever een partij tussen de AKP en CHP aan de leiding. Ik heb liever iemand anders dan Erdoğan. Het is echter wel zo dat die man blijkbaar iets goed doet en/of hij beter is dan zijn alternatieven. Sta ik achter de keuzes van Erdoğan als ik toegeef dat hij legitiem aan de macht is? Nee. Ben ik blij dat de coup is mislukt? 100%.
pi_163874801
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:15 schreef Pendora het volgende:
Hij vergelijkt zich zelf ermee.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
Slecht vertaald en woorden verdraaid.

Hij heeft zichzelf in dit specifieke geval niet vergeleken met Hitler. Ook niet gezegd dat het dient als voorbeeld.
  woensdag 20 juli 2016 @ 10:33:56 #11
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163874932
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:24 schreef zarGon het volgende:

[..]

De doodstraf. We zijn daar allemaal tegen.

Maar zijn er eigenlijk geen uitzonderingen te bedenken? Dat het soms toch nog wel geoorloofd is?

Dat is wat jij doet met je Noord-Korea voorbeeld. Een hypotetische vraag stellen met daarin de uitzondering, om alsnog een 'ja' te horen.

Je hebt gezien dat (een deel van) de bevolking opstond tegen de coup. Dat (een deel van) de bevolking achter Erdoğan staat. Als de meerderheid echt geen zin meer heeft in Erdoğan, staat diezelfde bevolking wel weer op, tegen Erdoğan. Dat is de enige juiste manier van opstand. Of, de bevolking stemt op een andere partij.

Mind you:
- Erdoğan is als president gekozen door de bevolking in augustus 2014.
- AKP heeft de verkiezingen in november 2015 gewonnen.
- AKP heeft de verkiezingen in juni 2015 gewonnen.

Verkiezingen, laatste keer nog minder dan een jaar geleden. Daarom is die vergelijking met Noord-Korea ook zo... mank.



Kijk, Erdoğan gaat voor mij ook veels te ver. Ik heb liever een partij tussen de AKP en CHP aan de leiding. Ik heb liever iemand anders dan Erdoğan. Het is echter wel zo dat die man blijkbaar iets goed doet en/of hij beter is dan zijn alternatieven. Sta ik achter de keuzes van Erdoğan als ik toegeef dat hij legitiem aan de macht is? Nee. Ben ik blij dat de coup is mislukt? 100%.
Nou ja, in hoeverre kan men een dictator (in de dop) zelf willen. Als er morgen verkiezingen zouden zijn in N-K of ze democratie willen of nog 10 jaar Kimmen, zouden ze allemaal voor de dictatuur kiezen. Verdienen ze dan de dictator? Men is daar gehwrsenspoeld.

Nu is dat in Turkije natuurlijk nog niet zo erg maar Erdogan beinvloedt toch heel zwaar de media, wat de concurrent geen eerlijke kans geeft. Ik vind een gewelddadige machtsgreep ook nog wel wat ver gaan, maar de zaken glijden wel heel snel af naar een Turkije waar dat de enige manier is om de boel nog om te keren. Nu het democratisch nog mogelijk is, zou men zo in opstand moeten komen. Een tegengeluid.

Maar ik vraag me af of dat al mogelijk is. De propagandamachine van Erdogan draait al op volle toeren en hij is al half op weg baar de dictatuur imo
Laffe huichelaar
  woensdag 20 juli 2016 @ 10:35:00 #12
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163874950
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:24 schreef zarGon het volgende:

[..]

De doodstraf. We zijn daar allemaal tegen.

Maar zijn er eigenlijk geen uitzonderingen te bedenken? Dat het soms toch nog wel geoorloofd is?

Dat is wat jij doet met je Noord-Korea voorbeeld. Een hypotetische vraag stellen met daarin de uitzondering, om alsnog een 'ja' te horen.

Je hebt gezien dat (een deel van) de bevolking opstond tegen de coup. Dat (een deel van) de bevolking achter Erdoğan staat. Als de meerderheid echt geen zin meer heeft in Erdoğan, staat diezelfde bevolking wel weer op, tegen Erdoğan. Dat is de enige juiste manier van opstand. Of, de bevolking stemt op een andere partij.

Mind you:
- Erdoğan is als president gekozen door de bevolking in augustus 2014.
- AKP heeft de verkiezingen in november 2015 gewonnen.
- AKP heeft de verkiezingen in juni 2015 gewonnen.

Verkiezingen, laatste keer nog minder dan een jaar geleden. Daarom is die vergelijking met Noord-Korea ook zo... mank.


KIM wint de verkiezingen ook met 90% en Mugabe ook steeds en Castro ook en Poetin gaat het ook weer winnen met ruime meerderheid
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163874982
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:24 schreef zarGon het volgende:

[..]

De doodstraf. We zijn daar allemaal tegen.

Maar zijn er eigenlijk geen uitzonderingen te bedenken? Dat het soms toch nog wel geoorloofd is?

Dat is wat jij doet met je Noord-Korea voorbeeld. Een hypotetische vraag stellen met daarin de uitzondering, om alsnog een 'ja' te horen.

Je hebt gezien dat (een deel van) de bevolking opstond tegen de coup. Dat (een deel van) de bevolking achter Erdoğan staat. Als de meerderheid echt geen zin meer heeft in Erdoğan, staat diezelfde bevolking wel weer op, tegen Erdoğan. Dat is de enige juiste manier van opstand. Of, de bevolking stemt op een andere partij.

Mind you:
- Erdoğan is als president gekozen door de bevolking in augustus 2014.
- AKP heeft de verkiezingen in november 2015 gewonnen.
- AKP heeft de verkiezingen in juni 2015 gewonnen.

Verkiezingen, laatste keer nog minder dan een jaar geleden. Daarom is die vergelijking met Noord-Korea ook zo... mank.



Kijk, Erdoğan gaat voor mij ook veels te ver. Ik heb liever een partij tussen de AKP en CHP aan de leiding. Ik heb liever iemand anders dan Erdoğan. Het is echter wel zo dat die man blijkbaar iets goed doet en/of hij beter is dan zijn alternatieven. Sta ik achter de keuzes van Erdoğan als ik toegeef dat hij legitiem aan de macht is? Nee. Ben ik blij dat de coup is mislukt? 100%.
Hopen dat zo'n coup lukt is sowieso redelijk naïef. Wat daaruit komt is totaal random, je kan van tevoren echt niet inschatten of zoiets goed of slecht is - al pakt het vaker slecht uit dan goed.

Maar waarin vind je dat Erdogan te ver gaat? En wat is voor jou de definitie van democratie? Dat alle stemmen van het volk geteld worden, of ook dat alle stemmen gehoord worden? Volksmanipulatie is er altijd, ook bij democratische feestjes zoals de afgelopen referenda in Nederland en VK. Wat is het moment dat volksmanipulatie de grenzen van wat democratisch verantwoord is overschrijdt?
pi_163874994
Het andere probleem dat speelt in Turkije is dat de 'jongere' generatie niet echt een kans krijgt.

Bij de AKP is de leider in de afgelopen 15 jaar (2001-2016) twee keer veranderd (Erdoğan/Davutoğlu/Yıldırım).
Bij de CHP is de leider in de afgelopen 15 jaar (2001-2016) één keer veranderd (Baykal/Kılıçdaroğlu).
Bij de MHP is de leider in de afgelopen 15 jaar (2001-2016) 0 (!!!) keer veranderd (Bahçeli).

De AKP blijft winnen en aan de macht. Never change a winning team.

Maar de CHP en MHP dan? Ze blijven keer op keer verliezen, maar afstand nemen doen die partijleiders niet. Ze blijven zitten, het kabbelt rustig voort en het resultaat blijft... hetzelfde. Oppositie is vastgeroest en kunnen geen vuist maken. Maar veranderen? Ho maar.
  woensdag 20 juli 2016 @ 10:37:07 #15
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163874999
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou ja, in hoeverre kan men een dictator (in de dop) zelf willen. Als er morgen verkiezingen zouden zijn in N-K of ze democratie willen of nog 10 jaar Kimmen, zouden ze allemaal voor de dictatuur kiezen. Verdienen ze dan de dictator? Men is daar gehwrsenspoeld.

Nu is dat in Turkije natuurlijk nog niet zo erg maar Erdogan beinvloedt toch heel zwaar de media, wat de concurrent geen eerlijke kans geeft. Ik vind een gewelddadige machtsgreep ook nog wel wat ver gaan, maar de zaken glijden wel heel snel af naar een Turkije waar dat de enige manier is om de boel nog om te keren. Nu het democratisch nog mogelijk is, zou men zo in opstand moeten komen. Een tegengeluid.

Maar ik vraag me af of dat al mogelijk is. De propagandamachine van Erdogan draait al op volle toeren en hij is al half op weg baar de dictatuur imo
"This is how democracy dies, with thunderous applause."
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163875030
quote:
Turkse academici mogen land niet uit

De Turkse Hoge Raad voor Onderwijs heeft alle academici tot nader order verboden het land te verlaten. Dat heeft de staatszender TRT woensdag bekendgemaakt als uitvloeisel van de mislukte militaire staatsgreep van vrijdag.

De staatsgreep heeft geleid tot een grootschalige zuivering binnen alle overheidsinstellingen. Dit nieuwste bericht, dat geen verdere details bevatte, kwam een dag nadat dezelfde commissie 1577 decanen van alle universiteiten in Turkije ontslag had aangezegd. Het ministerie van Onderwijs deed er nog een schepje bovenop door de licentie van 21.000 leraren van particuliere scholen in te trekken.

De regering-Erdogan houdt de in Amerika wonende geestelijke Fethullah Gülen verantwoordelijk voor de coup en pakt nu al diens vermeende aanhangers aan.

http://www.ad.nl/buitenla(...)d-niet-uit~ad920565/
pi_163875035
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Hopen dat zo'n coup lukt is sowieso redelijk naïef. Wat daaruit komt is totaal random, je kan van tevoren echt niet inschatten of zoiets goed of slecht is - al pakt het vaker slecht uit dan goed.
Lees je alsjeblieft in op de situatie. In de coupgeschiedenis van Turkije. In de verhoudingen tussen de bevolking.

Dit wordt zo wel enorm vermoeiend jongens.
pi_163875154
Ligt het aan mij of mis ik de internationale ophef dat mensen niet meer weg mogen uit Turkije?
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 10:44:42 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163875158
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:38 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

:X

Wat wordt hier trouwens met decanen bedoeld.. dat zijn toch ook gewoon leraren.. Beetje lastig te bepalen wat het verschil tussen een decaan en een leraar is ik ken het turkse onderwijssysteem niet.

Ik vind dat mensen blokkeren het land uit te gaan best wel kwalijk, al is het ook logisch ze zijn bang dat coupplegers wegvluchten natuurlijk.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_163875189
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:38 schreef zarGon het volgende:

[..]

Lees je alsjeblieft in op de situatie. In de coupgeschiedenis van Turkije. In de verhoudingen tussen de bevolking.

Dit wordt zo wel enorm vermoeiend jongens.
Ik probeer neutrale, geïnteresseerde vragen te stellen, krijg je zo'n reactie :{.

Natuurlijk weet ik minder van de kwestie dan jij, maar is stellen dat het naïef is om op een coup te hopen omdat je van tevoren niet kan weten hoe een coup uitpakt, echt zo verwerpelijk?

Die stelling ging ook nog eens over coups in het algemeen. De blanke westerling heeft vaak sympathie voor een coup als dat tegen een leider is die hier niet zo goed ligt -zoals je nu ook ziet wat Turkije-, terwijl de moderne geschiedenis vaak heeft laten zien dat het er na de coup niet per se beter van wordt.
  woensdag 20 juli 2016 @ 10:47:52 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163875220
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:44 schreef Yasmin23 het volgende:
Ligt het aan mij of mis ik de internationale ophef dat mensen niet meer weg mogen uit Turkije?
Waarom zou een land zich druk maken dat Turkse burgers tijdelijk een uiteisverbod hebben in Turkije?
Laffe huichelaar
pi_163875240
quote:
15s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:47 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Waarom zou een land zich druk maken dat Turkse burgers tijdelijk een uiteisverbod hebben in Turkije?
Het is nogal extreem :P
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 10:50:15 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163875258
quote:
15s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:47 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Waarom zou een land zich druk maken dat Turkse burgers tijdelijk een uiteisverbod hebben in Turkije?
Omdat mensenrecht

quote:
Artikel 13
Een ieder heeft het recht zich vrijelijk te verplaatsen en te vertoeven binnen de grenzen van elke Staat.
Een ieder heeft het recht welk land ook, met inbegrip van het zijne, te verlaten en naar zijn land terug te keren.

bron: https://www.mensenrechten(...)enrechten-op-een-rij
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 20 juli 2016 @ 10:51:13 #25
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163875273
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het is nogal extreem :P
Ja maar daar hebben andere landen weinig mee te maken natuurlijk.

Hoe dab ook is dit allemaal een Turkse aangelegenheid. Ik zou niet weten waarom vreemden zich daar mee zouden moeten bemoeien
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 10:51:15 #26
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163875275
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:36 schreef zarGon het volgende:
Het andere probleem dat speelt in Turkije is dat de 'jongere' generatie niet echt een kans krijgt.

Bij de AKP is de leider in de afgelopen 15 jaar (2001-2016) twee keer veranderd (Erdoğan/Davutoğlu/Yıldırım).
Bij de CHP is de leider in de afgelopen 15 jaar (2001-2016) één keer veranderd (Baykal/Kılıçdaroğlu).
Bij de MHP is de leider in de afgelopen 15 jaar (2001-2016) 0 (!!!) keer veranderd (Bahçeli).

De AKP blijft winnen en aan de macht. Never change a winning team.

Maar de CHP en MHP dan? Ze blijven keer op keer verliezen, maar afstand nemen doen die partijleiders niet. Ze blijven zitten, het kabbelt rustig voort en het resultaat blijft... hetzelfde. Oppositie is vastgeroest en kunnen geen vuist maken. Maar veranderen? Ho maar.
Dit is inderdaad 1 van de grootste problemen...
pi_163875278
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:44 schreef Yasmin23 het volgende:
Ligt het aan mij of mis ik de internationale ophef dat mensen niet meer weg mogen uit Turkije?
Binnenlandse aangelegenheid.
Democratisch gekozen regering.

Zoiets.
Make my day!
  woensdag 20 juli 2016 @ 10:52:55 #28
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163875302
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Omdat mensenrecht

[..]

Als we om elk mensenrecht wat in elk land van de wereld geschonden wordt ophef zouden moeten maken, zouden er niet genoeg uren in een dag zitten
Laffe huichelaar
pi_163875303
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:51 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja maar daar hebben andere landen weinig mee te maken natuurlijk.

Hoe dab ook is dit allemaal een Turkse aangelegenheid. Ik zou niet weten waarom vreemden zich daar mee zouden moeten bemoeien
Normaal hebben we toch ook overal een mening over :p
  woensdag 20 juli 2016 @ 10:54:15 #30
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163875323
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Normaal hebben we toch ook overal een mening over :p
Dat is wat anders dan 'internationale ophef'
Laffe huichelaar
pi_163875345
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan 'internationale ophef'
Ja misschien.
pi_163875349
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan 'internationale ophef'
Volgens mij is ophef júist dat heel veel mensen ergens een mening over hebben :P
  woensdag 20 juli 2016 @ 10:55:50 #33
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_163875350
quote:
Erdogan wil natuurlijk eerst ff de hoogopgeleide mensen in de bak gooien/doodmaken die niet blij worden van zijn dictatuur. :')
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 10:56:40 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163875365
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als we om elk mensenrecht wat in elk land van de wereld geschonden wordt ophef zouden moeten maken, zouden er niet genoeg uren in een dag zitten
Toch zijn we over het algemeen toch redelijk begaan met de schending van de mensenrechten. Dus lijkt me dit niet het minste waar wel over gesproken mag worden. Maar ik neem ook aan dat er wel met flink wat aandacht gekeken wordt naar ons buurland.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:07:07 #35
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163875557
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Toch zijn we over het algemeen toch redelijk begaan met de schending van de mensenrechten. Dus lijkt me dit niet het minste waar wel over gesproken mag worden. Maar ik neem ook aan dat er wel met flink wat aandacht gekeken wordt naar ons buurland.
Met nog een paar dozijn dictaturen in de wereld en minstens het dubbele aantal waar je geen of een beperkte vrijheid van meningsuiting hebt waar je verder nooit wat over hoort, waag ik dat te betwijfelen, dat men daarmee begaan is. Dat is enkel met een 'sexy' onderwerp.

Over welk buirland heb je het trouwens? In Belgie en Duitsland worden volgens mij geen mensenrechten geschonden
Laffe huichelaar
pi_163875599
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik probeer neutrale, geïnteresseerde vragen te stellen, krijg je zo'n reactie :{.
Je stelde geen vraag in het gedeelte waar ik op reageerde.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hopen dat zo'n coup lukt is sowieso redelijk naïef. Wat daaruit komt is totaal random, je kan van tevoren echt niet inschatten of zoiets goed of slecht is - al pakt het vaker slecht uit dan goed.
Ik haal vooral uit dat laatste zinnetje dat je niet zo echt weet wat er speelt in Turkije. En met name hoe de bevolking in elkaar steekt.

Als de boel uit de hand dreigt te lopen, heb je echt zoveel groepen die elkaar weinig gunnen. Turken handelen vanuit emotie en kennen dat hele polderen zoals wij die hebben in Nederland niet.
pi_163875606
Nu mag geen enkele academici Turkije nog verlaten. Ze zijn helemaal gek geworden. 8)7
Waarom is iedereen die op een universiteit gestudeerd heeft opeens een volksvijand van Turkije?

En waarom juicht een meerderheid van de Turken zulke idiote besluiten nog toe?
Uit angst om zelf vervolgt te worden door dat monster Erdogan?

http://www.telegraaf.nl/b(...)land_niet_uit__.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_163875613
- Miljoenen Turkse burgers hebben met blote handen tanks en gepantserde voertuigen tegen gehouden.
- Turkse oppositiepartijen, zowel in het parlement als erbuiten, steunen allemaal zonder mitsen en maren Erdogans strijd tegen Fethullah Gülen
- Het Kemalistische deel van het leger steunt Erdogan.

En het Westen steunt een imam die met zijn tentakels in het Turkse overheidsapparaat een staatsgreep pleegt maar faalt.

Kan de steun aan Gülen los worden gezien van de oorlog tegen Afghanistan, de 2 oorlogen tegen Irak en het bombarderen van Libië? Is het nu de beurt aan Turkije om gedestabiliseerd te worden? Wat beoogt het Westen in het Midden-Oosten te bereiken?
pi_163875622
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Waarom is iedereen die op een universiteit gestudeerd heeft opeens een volksvijand van Turkije?

Omdat die mensen nadenken.
pi_163875631
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:10 schreef Bilge het volgende:
- Miljoenen Turkse burgers hebben met blote handen tanks en gepantserde voertuigen tegen gehouden.
- Turkse oppositiepartijen, zowel in het parlement als erbuiten, steunen allemaal zonder mitsen en maren Erdogans strijd tegen Fethullah Gülen
- Het Kemalistische deel van het leger steunt Erdogan.

En het Westen steunt een imam die met zijn tentakels in het Turkse overheidsapparaat een staatsgreep pleegt maar faalt.

Kan de steun aan Gülen los worden gezien van de oorlog tegen Afghanistan, de 2 oorlogen tegen Irak en het bombarderen van Libië? Is het nu de beurt aan Turkije om gedestabiliseerd te worden? Wat beoogt het Westen in het Midden-Oosten te bereiken?
Ik zou geestelijke hulp gaan zoeken als ik jou was.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:12:53 #41
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163875662
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:10 schreef Bilge het volgende:
- Miljoenen Turkse burgers hebben met blote handen tanks en gepantserde voertuigen tegen gehouden.
- Turkse oppositiepartijen, zowel in het parlement als erbuiten, steunen allemaal zonder mitsen en maren Erdogans strijd tegen Fethullah Gülen
- Het Kemalistische deel van het leger steunt Erdogan.

En het Westen steunt een imam die met zijn tentakels in het Turkse overheidsapparaat een staatsgreep pleegt maar faalt.

Kan de steun aan Gülen los worden gezien van de oorlog tegen Afghanistan, de 2 oorlogen tegen Irak en het bombarderen van Libië? Is het nu de beurt aan Turkije om gedestabiliseerd te worden? Wat beoogt het Westen in het Midden-Oosten te bereiken?
Is er uberhaupt bewijs eigenlijk voor de boosaarsigheid van Gulen? dat hij hierachter zit?
Laffe huichelaar
pi_163875663
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:10 schreef Bilge het volgende:

En het Westen steunt een imam die met zijn tentakels in het Turkse overheidsapparaat een staatsgreep pleegt maar faalt.
Van alle zooi uit je bericht vond ik deze nog wel het meest frappant. Wat een hoop aannames in 1 zin.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_163875671
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:10 schreef Bilge het volgende:
- Miljoenen Turkse burgers hebben met blote handen tanks en gepantserde voertuigen tegen gehouden.
- Turkse oppositiepartijen, zowel in het parlement als erbuiten, steunen allemaal zonder mitsen en maren Erdogans strijd tegen Fethullah Gülen
- Het Kemalistische deel van het leger steunt Erdogan.

En het Westen steunt een imam die met zijn tentakels in het Turkse overheidsapparaat een staatsgreep pleegt maar faalt.

Kan de steun aan Gülen los worden gezien van de oorlog tegen Afghanistan, de 2 oorlogen tegen Irak en het bombarderen van Libië? Is het nu de beurt aan Turkije om gedestabiliseerd te worden? Wat beoogt het Westen in het Midden-Oosten te bereiken?
>> Turkse BNW
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163875673
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Toch zijn we over het algemeen toch redelijk begaan met de schending van de mensenrechten.
Wanneer het ons uitkomt. En we er geen handel door verliezen.

Wel wijzen naar wat er in Turkije gebeurt, maar geen geschreeuw van de daken als iemand wordt opgepakt en in de cel wordt gepleurd voor het beledigen van de koning, hier in Nederland. Waardigheid van de president van Turkije moet aangetast kunnen worden en je moet van alles kunnen roepen, maar ho maar tegen de koning.

dus nigga pls

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2016 11:13:38 ]
pi_163875722
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:12 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Van alle zooi uit je bericht vond ik deze nog wel het meest frappant. Wat een hoop aannames in 1 zin.
Noem die "hoop aannames" eens op.
pi_163875729
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:12 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Is er uberhaupt bewijs eigenlijk voor de boosaarsigheid van Gulen? dat hij hierachter zit?
natuurlijk niet, het is gewoon een definitie die ze enkele jaren geleden hebben ingevoerd. Wie een coup wil plegen is een Gulenist.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163875741
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:12 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Is er uberhaupt bewijs eigenlijk voor de boosaarsigheid van Gulen? dat hij hierachter zit?
Heb je niet zitten luisteren? Erdolf zei dat Gulen er achter zit!
pi_163875743
Om je land pas echt tot geclassificeerd pauperland te degraderen moet je natuurlijk als eerste de academische laag een kopje kleiner maken
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:17:43 #49
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163875763
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:10 schreef Bilge het volgende:
- Miljoenen Turkse burgers hebben met blote handen tanks en gepantserde voertuigen tegen gehouden.
- Turkse oppositiepartijen, zowel in het parlement als erbuiten, steunen allemaal zonder mitsen en maren Erdogans strijd tegen Fethullah Gülen
- Het Kemalistische deel van het leger steunt Erdogan.

En het Westen steunt een imam die met zijn tentakels in het Turkse overheidsapparaat een staatsgreep pleegt maar faalt.

Kan de steun aan Gülen los worden gezien van de oorlog tegen Afghanistan, de 2 oorlogen tegen Irak en het bombarderen van Libië? Is het nu de beurt aan Turkije om gedestabiliseerd te worden? Wat beoogt het Westen in het Midden-Oosten te bereiken?
je hebt nu een dictator die nooit meer weg gaat

jullie mogen je eigen land al niet meer uit

al de journalisten en critici van Erdogan zijn dood
alle oppositie is dood
verkiezingen komen er nooit meer in Turkije


wat wil je nog meer
ga ik nog naar turkije ?? Nee echt niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163875778
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nu mag geen enkele academici Turkije nog verlaten. Ze zijn helemaal gek geworden. 8)7
Waarom is iedereen die op een universiteit gestudeerd heeft opeens een volksvijand van Turkije?

En waarom juicht een meerderheid van de Turken zulke idiote besluiten nog toe?
Uit angst om zelf vervolgt te worden door dat monster Erdogan?

http://www.telegraaf.nl/b(...)land_niet_uit__.html
Veel dictaturen leiden aan een "brain drain". Ik gok dat ze dit alvast willen tegenhouden.
pi_163875788
is de "belangrijke aankondiging" al geweest? Dat ze de doodstraf retro-actief gaan invoeren?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:18:59 #52
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163875789
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:13 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wel wijzen naar wat er in Turkije gebeurt, maar geen geschreeuw van de daken als iemand wordt opgepakt en in de cel wordt gepleurd voor het beledigen van de koning, hier in Nederland.

Bedreigen, niet beledigen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:19:44 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163875801
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:12 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Van alle zooi uit je bericht vond ik deze nog wel het meest frappant. Wat een hoop aannames in 1 zin.
Is ook gewoon onzin. Alle wereldleiders waren unaniem in het veroordelen van de coup-poging.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163875814
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:17 schreef michaelmoore het volgende:
al de journalisten en critici van Erdogan zijn dood
alle oppositie is dood
verkiezingen komen er nooit meer in Turkije
:')
pi_163875819
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:15 schreef zarGon het volgende:

[..]

Noem die "hoop aannames" eens op.
1. Gülen zich achter de coup
2. He Westen steunt Gülen
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_163875832
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bedreigen, niet beledigen.
Veroordeeld voor beledig. Niet voor bedreiging.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:22:55 #57
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163875858
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:21 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Veroordeeld voor beledig. Niet voor bedreiging.
Juridisch gezien ja. Domme wetgeving.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163875860
quote:
A Turkish government spokesman suggested that the US should be able to extradite the cleric "on grounds of suspicion" rather than requiring facts of the case against him.

"There is very strong suspicion for his [Gulen's] involvement in this coup attempt. So this is sufficient grounds," said spokesman Ibrahim Kalin.
ze geven nu zelf toe dat ze geen bewijs hebben.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163875861
De angst regeert in Turkije.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_163875862
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bedreigen, niet beledigen.
Nee. Beledigen.

http://uitspraken.rechtsp(...)I:NL:RBOVE:2016:2629.

quote:
Een 44-jarige man uit Kampen krijgt een celstraf van 30 dagen, waarvan 16 dagen voorwaardelijk voor het opzettelijk beledigen van Koning Willem Alexander.
quote:
De verdenking komt er, kort en feitelijk weergegeven, op neer dat verdachte opzettelijk de Koning heeft beledigd.
quote:
De rechtbank overweegt in dit kader, in navolging van de uitspraak van de rechtbank ‘s-Gravenhage van 16 september 2011 (ECLI:NL:RBSGR:2011:BT1745) dat wat als beledigend wordt aangemerkt,
quote:
Gelet op de in de maatschappij heersende normen kan het ongefundeerd uitmaken van anderen - wie dan ook - voor moordenaar, verkrachter, onderdrukker en dief, gezien de feitelijke betekenis daarvan, naar het oordeel van de rechtbank niet anders dan als beledigend worden opgevat, helemaal als dit gepaard gaat met het plaatsen van een afbeelding van een executietafereel, wat het beledigende karakter van deze woorden nog eens versterkt.
pi_163875868
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Juridisch gezien ja. Domme wetgeving.
_O-.

:').
pi_163875885
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:12 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Is er uberhaupt bewijs eigenlijk voor de boosaarsigheid van Gulen? dat hij hierachter zit?
- De kliek achter de staatsgreep is dezelfde groep die eerder met gefabriceerd bewijsmateriaal Kemalistische generaals gevangen nam en de zodoende vrijgekomen plaatsen in het leger met Gulenisten vulde.
-James Jeffrey, de voormalige Amerikaanse ambassadeur in Turkije zegt over Gülen:
James F. Jeffrey, a former American ambassador to Turkey now at the Washington Institute for Near East Policy, called the organization a “cultlike” movement, and said no one really had solid information about its size and aims. But many experts on Turkey, Mr. Jeffrey included, say the followers of Mr. Gulen have sought to gain power within Turkey by infiltrating state institutions, most successfully the judiciary and the police.

“They are a state within a state,” he said. “They have infiltrated many places.”

Professor internationale betrekkingen Dries Lesage zegt over Gülen:
"Niet alleen de AKP maar ook de kemalistische oppositie maakt zich zorgen over de infiltratie van de media en het staatsapparaat. De gülenisten zijn ook erg actief in de diaspora."

Turken zijn onderling heel divers en verdeeld, maar het enige onderwerp waarover consensus bestaat, is Gülen. Die man deugt niet.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:24:11 #63
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163875886
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:23 schreef zarGon het volgende:

[..]

_O-.

:').
Goed argument.

Maar goed, die wet moet gewoon ook weg. En nu?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:24:45 #64
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163875899
Als hij z'n IS-fotoshop niet had gemaakt dan was er niks aan de hand geweest. Je kan ook te ver gaan. Meneertje fuck de koning werd niet vervolgd, en dat was ook nog eens een allochtoon in het intens racistische Nederland.
pi_163875910
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:24 schreef Twiitch het volgende:
Als hij z'n IS-fotoshop niet had gemaakt dan was er niks aan de hand geweest. Je kan ook te ver gaan.
Verkeerd topic.
pi_163875916
Ah zarGon is vandaag de goedprater van Erdogan.

Elk land krijgt de leider die het verdient. Het is alleen jammer dat al die pro-Erdogan aanhangers in Nederland nooit de nadelen van zo'n leider zullen merken.
En bizar hoe ze het grootschalige oppakken en ontslaan van burgers goed proberen te praten.

quote:
En dit erbij halen is onzin om de volgende redenen:

1) De meeste mensen in dit topic zullen dat ook veroordelen.
2) Het staat niet in verhouding tot wat er in Turkije aan de hand is.

En je hebt een punt, waarom geven we niets om de andere dictaturen en hun mensenrechten. En dat komt vooral omdat Turkije een week geleden nog geen volledige bananenrepubliek was.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:26:10 #67
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163875923
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:25 schreef Bilge het volgende:

[..]

Verkeerd topic.
Ja ik was vergeten te quoten.
pi_163875927
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Goed argument.

Maar goed, die wet moet gewoon ook weg. En nu?
"Maar goed".

"Die wet moet gewoon ook weg".

En nu? Reageer ook net zo passief en nonchalant wanneer de president van Turkije wordt beledigd en er iemand voor opgepakt wordt.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:26:53 #69
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163875937
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:25 schreef Trommeldaris het volgende:

Elk land krijgt de leider die het verdient. Het is alleen jammer dat al die pro-Erdogan aanhangers in Nederland nooit de nadelen van zo'n leider zullen merken.

Op zich wel interessant waarom een meerderheid van de Turken hier zo Pro-Erdogan zijn. Dit zal er absoluut mee te maken hebben.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163875969
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:24 schreef Twiitch het volgende:
Als hij z'n IS-fotoshop niet had gemaakt dan was er niks aan de hand geweest. Je kan ook te ver gaan. Meneertje fuck de koning werd niet vervolgd, en dat was ook nog eens een allochtoon in het intens racistische Nederland.
En meteen met andere voorbeelden komen om aan te geven dat het wel goed zit in Nederland. _O-.

Typisch. :D.
pi_163875971
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Op zich wel interessant waarom een meerderheid van de Turken hier zo Pro-Erdogan zijn. Dit zal er absoluut mee te maken hebben.
Turken zijn nu niet pro-Erdogan, maar anti-Gülen. Van nationalisten, tot Kemalisten, van Koerden tot Arabieren: iedereen in Turkije walgt van die sneaky rat.
pi_163875981
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:23 schreef Bilge het volgende:

[..]

- De kliek achter de staatsgreep is dezelfde groep die eerder met gefabriceerd bewijsmateriaal Kemalistische generaals gevangen nam en de zodoende vrijgekomen plaatsen in het leger met Gulenisten vulde.
-James Jeffrey, de voormalige Amerikaanse ambassadeur in Turkije zegt over Gülen:
James F. Jeffrey, a former American ambassador to Turkey now at the Washington Institute for Near East Policy, called the organization a “cultlike” movement, and said no one really had solid information about its size and aims. But many experts on Turkey, Mr. Jeffrey included, say the followers of Mr. Gulen have sought to gain power within Turkey by infiltrating state institutions, most successfully the judiciary and the police.

“They are a state within a state,” he said. “They have infiltrated many places.”

Professor internationale betrekkingen Dries Lesage zegt over Gülen:
"Niet alleen de AKP maar ook de kemalistische oppositie maakt zich zorgen over de infiltratie van de media en het staatsapparaat. De gülenisten zijn ook erg actief in de diaspora."

Turken zijn onderling heel divers en verdeeld, maar het enige onderwerp waarover consensus bestaat, is Gülen. Die man deugt niet.
Dit zijn wel directe bewijzen zeg. Ik zou dit even doorsturen naar Kerry, hij zal nu wel zeker tot uitlevering overgaan.

Bij je argument "Niet alleen de AKP maar ook de kemalistische oppositie maakt zich zorgen over de infiltratie van de media en het staatsapparaat. De gülenisten zijn ook erg actief in de diaspora." moest ik helemaal lachen. Als jij bang bent dat gülenisten de media infiltreren vind je het zeker wel OK dat Erdogan alle tv stations bezit? Wat een kul. Als er iemand momenteel 'actief in de diaspora is' is het wel de leider die de grote schoonmaak houdt van vrijwel iedereen die tegen zijn gedachtegoed is.

Maar goed, zoals al gezegd. Het volk krijgt de leider die ze verdienen. Laat Turkije maar lekker afglijden. Hopelijk beseffen ze wel dat ze niet de oliebronnen van Saudi hebben om als bondgenoot aan te blijven.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:29:15 #73
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163875991
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:28 schreef zarGon het volgende:

[..]

En meteen met andere voorbeelden komen om aan te geven dat het wel goed zit in Nederland. _O-.

Typisch. :D.
Dat moet je ook geen onzin blaten.
pi_163875996
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:25 schreef Trommeldaris het volgende:
Ah zarGon is vandaag de goedprater van Erdogan.
"Hé, die persoon zegt niet wat van hem wil horen, snel beschimpen en zijn mening belachelijk maken. De discussie win ik makkelijk door het persoonlijk te maken."

Jij wint.
pi_163876009
quote:
15s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:29 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat moet je ook geen onzin blaten.
_O-.

Is er nou wel of niet iemand in de cel geflikkerd in Nederland recentelijk nadat die persoon "de koning heeft beledigd"?

Met je mensenrechten. Oehoeoeoeoe.
pi_163876010
Universitair docenten Turkije mogen het land niet uit.

http://www.volkskrant.nl/(...)d-niet-uit~a4343095/
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:30:48 #77
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163876011
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:28 schreef Bilge het volgende:

[..]

Turken zijn nu niet pro-Erdogan, maar anti-Gülen. Van nationalisten, tot Kemalisten, van Koerden tot Arabieren: iedereen in Turkije walgt van die sneaky rat.
Je druk maken om iemand aan de andere kant van de wereld. Dan heb je een zwaar leven.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:31:35 #78
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163876026
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:30 schreef zarGon het volgende:

[..]

_O-.

Is er nou wel of niet iemand in de cel geflikkerd in Nederland recentelijk nadat die persoon "de koning heeft beledigd"?

Met je mensenrechten. Oehoeoeoeoe.
Doe eens niet zo infantiel.
pi_163876034
Waarmee worden die tienduizenden leraren mee vervangen dan? Imams?
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:32:17 #80
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163876039
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:26 schreef zarGon het volgende:

[..]

"Maar goed".

"Die wet moet gewoon ook weg".

En nu? Reageer ook net zo passief en nonchalant wanneer de president van Turkije wordt beledigd en er iemand voor opgepakt wordt.
Probeer nu niet af te leiden, daar is een ander topic over. ga daar je gal spuwen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163876049
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:31 schreef TheJanitor het volgende:
Waarmee worden die tienduizenden leraren mee vervangen dan? Imams?
Doet er niet veel toe, zolang ze maar AK minded zijn lijkt me.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_163876050
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:28 schreef Bilge het volgende:

[..]

Turken zijn nu niet pro-Erdogan, maar anti-Gülen. Van nationalisten, tot Kemalisten, van Koerden tot Arabieren: iedereen in Turkije walgt van die sneaky rat.
En iedereen in Europa walgt van Erdogan.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163876055
quote:
15s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:31 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Doe eens niet zo infantiel.
En toen was het stil aan de overkant. :').
pi_163876058
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:28 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dit zijn wel directe bewijzen zeg. Ik zou dit even doorsturen naar Kerry, hij zal nu wel zeker tot uitlevering overgaan.

Bij je argument "Niet alleen de AKP maar ook de kemalistische oppositie maakt zich zorgen over de infiltratie van de media en het staatsapparaat. De gülenisten zijn ook erg actief in de diaspora." moest ik helemaal lachen. Als jij bang bent dat gülenisten de media infiltreren vind je het zeker wel OK dat Erdogan alle tv stations bezit? Wat een kul.
Ik stel dat zeer gerenomeerde mensen met kennis van zaken wijzen op de duistere kant van Gülen. Het enige wat jij daar tegen in brengt is 'nietes!'.

Juist. Als jij het zo verwoord, zal het vast waar zijn. Mijn oogkleppen zijn eindelijk afgevallen.
pi_163876059
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:29 schreef zarGon het volgende:

[..]

"Hé, die persoon zegt niet wat van hem wil horen, snel beschimpen en zijn mening belachelijk maken. De discussie win ik makkelijk door het persoonlijk te maken."

Jij wint.
Je zou ook op de rest van mijn post kunnen reageren, maar het is makkelijker om daar voor te gaan natuurlijk. Prima.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_163876065
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:32 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Probeer nu niet af te leiden, daar is een ander topic over. ga daar je gal spuwen.
Ik toon even exact aan wat de Nederlandse vingerwijsmentaliteit is.

:').
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:33:43 #87
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163876066
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:26 schreef zarGon het volgende:

[..]

"Maar goed".

"Die wet moet gewoon ook weg".

En nu? Reageer ook net zo passief en nonchalant wanneer de president van Turkije wordt beledigd en er iemand voor opgepakt wordt.
Domme vergelijking.

- Die wet is er nog omdat een andere wet de Koning verbiedt zichzelf te verdedigen tegen dit soort uitspraken. En omdat hij bijna nooit gebruikt wordt. Zelfde geldt voor Duitsland waar men vergeten is dit soort aftandse wetgeving te schrappen.

- Er is verschil tussen 'belediging' (ik kan hier best 'de koning is een geitenneuker' neerzetten of daar een gedicht over schrijven zonder opgepakt te worden) en simpelweg kritiek. Erdogan schaart simpelweg alle kritiek die hij krijgt onder belediding.

- Een grotendeels ceremoniele koning is niet te vergelijken met een (democratisch) gekozen president.

- Dan is er verder nog de kwestie dat Nederland een eigen staatsburger veroordeelt. Nogal wat anders dan een staatsburger van een ander land proberen te veroordelen voor belediging van een staatshoofd van niet zijn eigen land.

Duidelijk nu?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:33:58 #88
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163876072
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:33 schreef zarGon het volgende:

[..]

En toen was het stil aan de overkant. :').
Nee hoor. Maar jij bent de discussie nu gewoon aan het saboteren. Dat doe je wel vaker. Hij is veroordeeld omdat z'n belediging versterkt werd door het plaatsen van een executietafereel, ga je dat nu werkelijk vergelijken met de huidige razzia's in Turkije?
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:34:08 #89
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163876075
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:33 schreef zarGon het volgende:

[..]

En toen was het stil aan de overkant. :').
Hier kun je ongegeneerd je gal spuwen. Succes
NWS / 30 dagen cel voor beledigen koning Willem-Alexander
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:34:15 #90
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163876077
Ben benieuwd naar zijn belangrijke aankondiging die de hele "turkse natie" aangaat.

Zou hij zijn ontslag indienen?

Om vevolgens de nieuwe rol van Groot-Sultan in te nemen?

Of toch het herinvoeren van de doodstraf per direct? Kan hij meteen die 50.000 mensen die nu zijn gezuiverd meteen van de planeet vegen, "zoals het volk wil".

Als hij dat doet voorzie ik op hele korte termijn oorlog.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:34:33 #91
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163876080
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:33 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik toon even exact aan wat de Nederlandse vingerwijsmentaliteit is.

:').
Daar maak jij anders maar graag gebruik van idd.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163876091
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

En iedereen in Europa walgt van Erdogan.
klopt, maar helaas voor Europa is het de Turkse bevolking die zelf haar leider kiest en niet is gediend van een staatsgreep door een imam die in de VS woont.
pi_163876092
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:33 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Je zou ook op de rest van mijn post kunnen reageren, maar het is makkelijker om daar voor te gaan natuurlijk. Prima.
Je zou het ook gewoon niet persoonlijk kunnen maken en inhoudelijk reageren op wat ik zeg. Niet achteraf janken dat ik niet reageer op je na je gedrag.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:35:20 #94
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163876100
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:34 schreef Bilge het volgende:

[..]

klopt, maar helaas voor Europa is het de Turkse bevolking die zelf haar leider kiest en niet is gediend van een staatsgreep door een imam die in de VS woont.
_O-
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 11:35:27 #95
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163876102
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:07 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Met nog een paar dozijn dictaturen in de wereld en minstens het dubbele aantal waar je geen of een beperkte vrijheid van meningsuiting hebt waar je verder nooit wat over hoort, waag ik dat te betwijfelen, dat men daarmee begaan is. Dat is enkel met een 'sexy' onderwerp.

Over welk buirland heb je het trouwens? In Belgie en Duitsland worden volgens mij geen mensenrechten geschonden
turkije
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:35:29 #96
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163876105
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:33 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik toon even exact aan wat de Nederlandse vingerwijsmentaliteit is.

:').
Je bent toch zelf ook Nederlands?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:35:49 #97
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163876113
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je bent toch zelf ook Nederlands?
Als het hem uitkomt :+
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163876117
quote:
15s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:33 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Nee hoor. Maar jij bent de discussie nu gewoon aan het saboteren. Dat doe je wel vaker. Hij is veroordeeld omdat z'n belediging versterkt werd door het plaatsen van een executietafereel, ga je dat nu werkelijk vergelijken met de huidige razzia's in Turkije?
Mooi, we zijn het eens dat er in Nederland iemand is veroordeeld voor het beledigen van de koning.

Dat was niet zo moeilijk toch?
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:36:06 #99
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163876118
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je bent toch zelf ook Nederlands?
Hij heeft hier al een keer aangegeven dat hij zich op de eerste plaats Turk voelt.
pi_163876119
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:35 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je zou het ook gewoon niet persoonlijk kunnen maken en inhoudelijk reageren op wat ik zeg. Niet achteraf janken dat ik niet reageer op je na je gedrag.
Maar je praat het gedrag van Erdogan toch ook goed? Waarom zou je dat ontkennen?
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:36:16 #101
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163876123
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:28 schreef Bilge het volgende:

[..]

Turken zijn nu niet pro-Erdogan,
In Nederland voor het grootste gedeelte wel. Voor de coup al.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163876135
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je bent toch zelf ook Nederlands?
Nee. Ik ben Nederlands én Turks.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:37:20 #103
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163876142
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:34 schreef Bilge het volgende:

[..]

klopt, maar helaas voor Europa is het de Turkse bevolking die zelf haar leider kiest en niet is gediend van een staatsgreep door een imam die in de VS woont.
Wat ben je dan voor president als je je door een zieke oude man aan de andere kant van de wereld bijna van je troon laat stoten.

Daar krijg je vanzelf een minderwaardigheidscomplex van. Is die zuivering van "gulenisten" (zonder bewijs, mind you) gewoon de angstige reactie van een kat in het nauw?
pi_163876144
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:31 schreef TheJanitor het volgende:
Waarmee worden die tienduizenden leraren mee vervangen dan? Imams?
Erdolf-gezinde leraren?
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:37:39 #105
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163876145
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:36 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nee. Ik ben Nederlands én Turks.
En waar ligt jouw hart? In Turkije of in NL?
Jij doet er werkelijk alles aan om geen kwaad woord over Erdo te spreken. Ben je bang soms?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163876159
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:36 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Maar je praat het gedrag van Erdogan toch ook goed? Waarom zou je dat ontkennen?
Eerst op de man spelen en vervolgens suggestieve vragen stellen.

Çakal, hoşçakal.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:38:12 #107
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163876162
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:36 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nee. Ik ben Nederlands én Turks.
Des te meer reden om 'met het vingertje te wijzen' lijkt me.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163876166
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:37 schreef Peunage het volgende:

[..]

Erdolf-gezinde leraren?
Waar haal je 36000 Erdolf-gezinde leraren met de juiste papieren vandaan? Zaten die allemaal in de WW?
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 11:39:14 #109
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163876178
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:13 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wanneer het ons uitkomt. En we er geen handel door verliezen.

Wel wijzen naar wat er in Turkije gebeurt, maar geen geschreeuw van de daken als iemand wordt opgepakt en in de cel wordt gepleurd voor het beledigen van de koning, hier in Nederland. Waardigheid van de president van Turkije moet aangetast kunnen worden en je moet van alles kunnen roepen, maar ho maar tegen de koning.

dus nigga pls
Ook daar was geschreeuw over en terecht fuck de koning...

En ook het handelsgebeuren vind ik denk ik een van de slechtste kanten van nederland al sinds de gouden eeuw leveren wij wapens aan beide kanten in een conflict (toen zweden en denemarken, en dan telkens aan de zwakste kant leveren) maar nu doen we dat nog in bijvoorbeeld india en pakistan, walgelijk gedrag van ons land....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:39:14 #110
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163876179
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:38 schreef zarGon het volgende:

[..]

Eerst op de man spelen en vervolgens suggestieve vragen stellen.

Çakal, hoşçakal.

Graag Nederlands.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:39:20 #111
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163876183
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:38 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Waar haal je 36000 Erdolf-gezinde leraren met de juiste papieren vandaan? Zaten die allemaal in de WW?
Gewoon ja-knikken en propaganda onderwijzen, dan maakt het diploma ook niks uit joh.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:39:43 #112
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163876194
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:16 schreef Boris_Karloff het volgende:
Om je land pas echt tot geclassificeerd pauperland te degraderen moet je natuurlijk als eerste de academische laag een kopje kleiner maken
Nou, een coup staat bij mij toch hoog op de scorelijst voor een bananenrepubliek
Laffe huichelaar
pi_163876195
Zijn er al lijsten van pro-Erdogan ondernemers in Nederland? Als de Turken hier aan een boycot beginnen van pro-Gulen ondernemers lijkt het me een goede zaak als Nederlanders ook weten wie ze kunnen boycotten.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163876207
Nederlanders zijn zó geindoctrineerd, dat je er nauwelijks een fatsoenlijk gesprek mee kan voeren.

Dit komt doordat de Nederlandse media voor 80% uit 1 bron komt (het ANP). En niemand die zich afvraagt wie het ANP leidt, of de berichtgeveing wel objectief is, en of je als land überhaupt wel afhankelijk wilt zijn van 1 bron.

Nederlandse Turken daarentegen hebben de beschikking over de Nederlandse pers en de buitengewoon diverse Turkse pers (met 5 a 6 persagentschappen, stuk of 50 kranten, 200 landelijke tv-kanalen, waarvan circa 20 nieuwszenders.)

Daarnaast hebben Nederlanders een blinde vertrouwen in hun eigen instituties omdat Nederland nu eenmaal economisch, technologisch en wetenschappelijk veel verder is dan het achterlijke Midden-Oosten. Hierdoor heeft alles uit het MO de schijn tegen, en alles uit eigen land de schijn voor. Het is een blinde vlek.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:40:12 #115
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163876208
Goed, de VS gaat dus niet uitleveren op basis van 'vermoedens' en 'sterke suggesties' vanuit Turkije. Lijkt me logisch. Als je iemand ergens van beschuldigd moet je op zijn minst wel wat direct bewijs hebben.

Ben wel benieuwd wat dit met de relatie van Turkije en de VS doet.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163876209
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:37 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Wat ben je dan voor president als je je door een zieke oude man aan de andere kant van de wereld bijna van je troon laat stoten.

Daar krijg je vanzelf een minderwaardigheidscomplex van. Is die zuivering van "gulenisten" (zonder bewijs, mind you) gewoon de angstige reactie van een kat in het nauw?
"Gulenisten" is gewoon een smoesje wat hij aan de Turkse bevolking en aan EU/VS kan voeren. Het gaat er om dat hij alle macht naar zich toe schuift.
pi_163876218
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:38 schreef zarGon het volgende:

[..]

Eerst op de man spelen en vervolgens suggestieve vragen stellen.

Çakal, hoşçakal.
Dat valt mee. Maar als je groot voorstander van Erdogan bent, kan je daar best voor uit komen. Dat jij het gelijk als een persoonlijke aanval op vat, is vooral jouw probleem.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:41:01 #118
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163876223
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:40 schreef Peunage het volgende:

[..]

"Gulenisten" is gewoon een smoesje wat hij aan de Turkse bevolking en aan EU/VS kan voeren. Het gaat er om dat hij alle macht naar zich toe schuift.
Eerst waren de Koerden de schuld van alles, nu de Gülen beweging _O-
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:41:22 #119
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163876232
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:40 schreef Bilge het volgende:
Nederlanders zijn zó geindoctrineerd
Racist.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:41:24 #120
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163876234
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:40 schreef Bilge het volgende:
Nederlanders zijn zó geindoctrineerd, dat je er nauwelijks een fatsoenlijk gesprek mee kan voeren.

Dit komt doordat de Nederlandse media voor 80% uit 1 bron komt (het ANP). En niemand die zich afvraagt wie het ANP leidt, of de berichtgeveing wel objectief is, en of je als land überhaupt wel afhankelijk wilt zijn van 1 bron.

Nederlandse Turken daarentegen hebben de beschikking over de Nederlandse pers en de buitengewoon diverse Turkse pers (met 5 a 6 persagentschappen, stuk of 50 kranten, 200 landelijke tv-kanalen, waarvan circa 20 nieuwszenders.)

Daarnaast hebben Nederlanders een blinde vertrouwen in hun eigen instituties omdat Nederland nu eenmaal economisch, technologisch en wetenschappelijk veel verder is dan het achterlijke Midden-Oosten. Hierdoor heeft alles uit het MO de schijn tegen, en alles uit eigen land de schijn voor. Het is een blinde vlek.
Het godganse media-apparaat in Turkije is in handen van de regering en kritische websites worden geblokkeerd man. Lekker objectief jah.
pi_163876239
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:38 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Waar haal je 36000 Erdolf-gezinde leraren met de juiste papieren vandaan? Zaten die allemaal in de WW?
Je hebt ook niet perse goede leraren nodig, loyale leraren vooral.
pi_163876240
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:37 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Wat ben je dan voor president als je je door een zieke oude man aan de andere kant van de wereld bijna van je troon laat stoten.

Daar krijg je vanzelf een minderwaardigheidscomplex van. Is die zuivering van "gulenisten" (zonder bewijs, mind you) gewoon de angstige reactie van een kat in het nauw?
Gulenisten hebben al 40 jaar met zeer sneaky methoden het Turkse staatsapparaat geinfiltreerd. Dit is ook de reden dat Gulen met de staart tussen de benen uit Turkije naar de VS moest vluchten, toen Turkije werd geleid door een seculiere partij (de CHP).
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:41:41 #123
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163876242
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:40 schreef Bilge het volgende:
Nederlanders zijn zó geindoctrineerd, dat je er nauwelijks een fatsoenlijk gesprek mee kan voeren.

Dit komt doordat de Nederlandse media voor 80% uit 1 bron komt (het ANP). En niemand die zich afvraagt wie het ANP leidt, of de berichtgeveing wel objectief is, en of je als land überhaupt wel afhankelijk wilt zijn van 1 bron.

Nederlandse Turken daarentegen hebben de beschikking over de Nederlandse pers en de buitengewoon diverse Turkse pers (met 5 a 6 persagentschappen, stuk of 50 kranten, 200 landelijke tv-kanalen, waarvan circa 20 nieuwszenders.)

Daarnaast hebben Nederlanders een blinde vertrouwen in hun eigen instituties omdat Nederland nu eenmaal economisch, technologisch en wetenschappelijk veel verder is dan het achterlijke Midden-Oosten. Hierdoor heeft alles uit het MO de schijn tegen, en alles uit eigen land de schijn voor. Het is een blinde vlek.
_O-
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:41:49 #124
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163876247
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:23 schreef Bilge het volgende:

[..]

- De kliek achter de staatsgreep is dezelfde groep die eerder met gefabriceerd bewijsmateriaal Kemalistische generaals gevangen nam en de zodoende vrijgekomen plaatsen in het leger met Gulenisten vulde.
-James Jeffrey, de voormalige Amerikaanse ambassadeur in Turkije zegt over Gülen:
James F. Jeffrey, a former American ambassador to Turkey now at the Washington Institute for Near East Policy, called the organization a “cultlike” movement, and said no one really had solid information about its size and aims. But many experts on Turkey, Mr. Jeffrey included, say the followers of Mr. Gulen have sought to gain power within Turkey by infiltrating state institutions, most successfully the judiciary and the police.

“They are a state within a state,” he said. “They have infiltrated many places.”

Professor internationale betrekkingen Dries Lesage zegt over Gülen:
"Niet alleen de AKP maar ook de kemalistische oppositie maakt zich zorgen over de infiltratie van de media en het staatsapparaat. De gülenisten zijn ook erg actief in de diaspora."

Turken zijn onderling heel divers en verdeeld, maar het enige onderwerp waarover consensus bestaat, is Gülen. Die man deugt niet.
Je hebt dus geen enkel bewijs dat hij achter de staatsgreep zit?
Laffe huichelaar
pi_163876253
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:40 schreef Bilge het volgende:
Nederlanders zijn zó geindoctrineerd, dat je er nauwelijks een fatsoenlijk gesprek mee kan voeren.

Dit komt doordat de Nederlandse media voor 80% uit 1 bron komt (het ANP). En niemand die zich afvraagt wie het ANP leidt, of de berichtgeveing wel objectief is, en of je als land überhaupt wel afhankelijk wilt zijn van 1 bron.

Nederlandse Turken daarentegen hebben de beschikking over de Nederlandse pers en de buitengewoon diverse Turkse pers (met 5 a 6 persagentschappen, stuk of 50 kranten, 200 landelijke tv-kanalen, waarvan circa 20 nieuwszenders.)

Daarnaast hebben Nederlanders een blinde vertrouwen in hun eigen instituties omdat Nederland nu eenmaal economisch, technologisch en wetenschappelijk veel verder is dan het achterlijke Midden-Oosten. Hierdoor heeft alles uit het MO de schijn tegen, en alles uit eigen land de schijn voor. Het is een blinde vlek.
Maar dan zijn er vast genoeg argumenten voor het ontslaan van 15.000 mensen in het onderwijs. Dus vertel! Of is het alleen maar omdat ze Gülen niet perse een foute peer vinden?

En als dat zo is, mag Frankrijk dan alle Moslims ontslaan na de aanslag van vorige week? Elke Moslim is immers een aanhanger van hetzelfde geloof als de dader.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:42:19 #126
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163876259
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:40 schreef Bilge het volgende:
Nederlanders zijn zó geindoctrineerd, dat je er nauwelijks een fatsoenlijk gesprek mee kan voeren.

Dit komt doordat de Nederlandse media voor 80% uit 1 bron komt (het ANP). En niemand die zich afvraagt wie het ANP leidt, of de berichtgeveing wel objectief is, en of je als land überhaupt wel afhankelijk wilt zijn van 1 bron.

Nederlandse Turken daarentegen hebben de beschikking over de Nederlandse pers en de buitengewoon diverse Turkse pers (met 5 a 6 persagentschappen, stuk of 50 kranten, 200 landelijke tv-kanalen, waarvan circa 20 nieuwszenders.)

Daarnaast hebben Nederlanders een blinde vertrouwen in hun eigen instituties omdat Nederland nu eenmaal economisch, technologisch en wetenschappelijk veel verder is dan het achterlijke Midden-Oosten. Hierdoor heeft alles uit het MO de schijn tegen, en alles uit eigen land de schijn voor. Het is een blinde vlek.
Is dit serieus of is dit een Poe?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163876278
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:40 schreef Bilge het volgende:
Nederlanders zijn zó geindoctrineerd, dat je er nauwelijks een fatsoenlijk gesprek mee kan voeren.

Dit komt doordat de Nederlandse media voor 80% uit 1 bron komt (het ANP). En niemand die zich afvraagt wie het ANP leidt, of de berichtgeveing wel objectief is, en of je als land überhaupt wel afhankelijk wilt zijn van 1 bron.

Nederlandse Turken daarentegen hebben de beschikking over de Nederlandse pers en de buitengewoon diverse Turkse pers (met 5 a 6 persagentschappen, stuk of 50 kranten, 200 landelijke tv-kanalen, waarvan circa 20 nieuwszenders.)

Daarnaast hebben Nederlanders een blinde vertrouwen in hun eigen instituties omdat Nederland nu eenmaal economisch, technologisch en wetenschappelijk veel verder is dan het achterlijke Midden-Oosten. Hierdoor heeft alles uit het MO de schijn tegen, en alles uit eigen land de schijn voor. Het is een blinde vlek.
_O- _O- _O-
pi_163876280
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:33 schreef Bilge het volgende:

[..]

Ik stel dat zeer gerenomeerde mensen met kennis van zaken wijzen op de duistere kant van Gülen. Het enige wat jij daar tegen in brengt is 'nietes!'.

Juist. Als jij het zo verwoord, zal het vast waar zijn. Mijn oogkleppen zijn eindelijk afgevallen.
Oh dus je wilt dat ik wat uitspraken van 'zeer gerenomeerde mensen' (serieus, een ambassadeur en 1 professor?!) zoek die je wijzen op de duistere kant van Erdogan?

Of wellicht kan ik je zelf wel wijzen op de duistere kant van Erdogan, want vraagje: ben jij het ermee eens dat er duizenden slimme Turken nu worden ontslagen op basis van een coupe van 2000 militairen? Sta je daar achter? Vind jij het gezond dat een leider van een democratisch land het complete media apparaat in handen heeft? Vind jij het ok dat als iemand Erdogan een dictator noemt dat diegene 14 maanden de cel in moet? Vind je het OK dat het verboden is om openlijk te demonstreren?

Probleem met Turken lijkt steeds vaker te zijn dat ze liever luisteren naar 'gerenomeerde mensen' in plaats van eens om hun heen te kijken en op basis van eigen waarneming een oordeel te vellen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:43:13 #129
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163876283
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:41 schreef Bilge het volgende:

[..]

Gulenisten hebben al 40 jaar met zeer sneaky methoden het Turkse staatsapparaat geinfiltreerd. Dit is ook de reden dat Gulen met de staart tussen de benen uit Turkije naar de VS moest vluchten, toen Turkije werd geleid door een seculiere partij (de CHP).
Wat een rare stelling, want 3 jaar geleden waren erdo en gulen nog dikke matties. Nu komt het hem ineens niet meer uit en zijn ze staatsvijanden en is die oude, zieke man in de USA persona non grata.

Zie je de gaten in de logica al? Dat deze man verantwoordeijk is voor zoiets? Aan de andere kant van de wereld? _O-
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:43:53 #130
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163876291
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:39 schreef crystal_meth het volgende:
Zijn er al lijsten van pro-Erdogan ondernemers in Nederland? Als de Turken hier aan een boycot beginnen van pro-Gulen ondernemers lijkt het me een goede zaak als Nederlanders ook weten wie ze kunnen boycotten.
Ja goed idee, laten we partij kiezen in een Turkse aangelegenheid.

Wat kan het mij verrotten of iemand Gulen of Erdogan leuk vindt, als ie maar lekkere durum doner maakt. Dat rare activisme hier omdat ze in Turkije ruzie hebben snap ik al niet, en dat jij er dan ook nog ruzie om wil maken terwijl wij er al helemaal niks mee te maken hebben vind ik helemaal opmerkelijk
Laffe huichelaar
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:44:49 #131
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163876312
Sowieso die hele persoonlijkheidscultus. :{w Politiek hoort over beleid te gaan, niet over de poppetjes.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_163876313
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je hebt dus geen enkel bewijs dat hij achter de staatsgreep zit?
Wat ik presenteerde is idd meer een context dan bewijs.

Bewijs: de bekentenissen van de opgepakte coupplegers.
pi_163876317
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:37 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En waar ligt jouw hart? In Turkije of in NL?
In Nederland. En in Turkije.

Ik zie het wel vaker, die beperkende kijk (kies er eentje!!!) op zaken.

quote:
Jij doet er werkelijk alles aan om geen kwaad woord over Erdo te spreken. Ben je bang soms?
Wat is het toch met de users hier? Waarom verwachten willen jullie dat de Nederlandse Turk eerst zijn weerzin tegen de regering moet posten, voordat hij mag reageren op wat er gepost wordt?

Je zegt niets kwaads over Erdoğan. *Dus* ben je vóór Erdoğan.
Je bent blij dat de coup is mislukt. *Dus* ben je vóór Erdoğan.
Je bent aan het nuanceren en uitleggen hoe het zit in Turkije. *Dus* ben je voor Erdoğan.
Je scheldt Erdoğan niet verrot zoals wij dat doen. *Dus* ben je voor Erdoğan.

Echt, donder eens op met die suggestieve bullshit van jullie.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:45:01 #134
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163876318
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:40 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Dat valt mee. Maar als je groot voorstander van Erdogan bent, kan je daar best voor uit komen. Dat jij het gelijk als een persoonlijke aanval op vat, is vooral jouw probleem.
Hij is alweer weg, inhoudelijke argumenten helpen om dat soort trolls weg te krijgen gelukkig.

Edit: bah, toch niet :D.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:45:50 #135
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163876340
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:44 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik zie het wel vaker, die beperkende kijk (kies er eentje!!!) op zaken.

[..]

bullshit van jullie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163876367
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:40 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Dat valt mee. Maar als je groot voorstander van Erdogan bent, kan je daar best voor uit komen. Dat jij het gelijk als een persoonlijke aanval op vat, is vooral jouw probleem.
Inderdaad, er is totaal niets mis mee om de interactie met de ander op deze manier te starten:
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:25 schreef Trommeldaris het volgende:
Ah zarGon is vandaag de goedprater van Erdogan.
14.gif.
pi_163876390
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja goed idee, laten we partij kiezen in een Turkse aangelegenheid.

Wat kan het mij verrotten of iemand Gulen of Erdogan leuk vindt, als ie maar lekkere durum doner maakt. Dat rare activisme hier omdat ze in Turkije ruzie hebben snap ik al niet, en dat jij er dan ook nog ruzie om wil maken terwijl wij er al helemaal niks mee te maken hebben vind ik helemaal opmerkelijk
Als de Turkse regering via ambassade en Turkse organisaties hier tracht invloed uit te oefenen mag daar best tegenin gegaan worden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:47:51 #138
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163876391
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:44 schreef Bilge het volgende:

[..]

Wat ik presenteerde is idd meer een context dan bewijs.

Bewijs: de bekentenissen van de opgepakte coupplegers.
Probleem is dat je daar niets mee kunt. Het overheidsapparaat heeft al beslist de schuld in de schoenen van Gulen te schuiven. Deze 'bekentenissen' kunnen dus onder dwang tot stand zijn gekomen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:47:55 #139
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163876392
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:42 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Maar dan zijn er vast genoeg argumenten voor het ontslaan van 15.000 mensen in het onderwijs. Dus vertel! Of is het alleen maar omdat ze Gülen niet perse een foute peer vinden?

En als dat zo is, mag Frankrijk dan alle Moslims ontslaan na de aanslag van vorige week? Elke Moslim is immers een aanhanger van hetzelfde geloof als de dader.
Wat een rare vergelijking. Men verdenkt Gulen van allerlei praktijken. Als je die man dan steunt, steun je die praktijken ook. Dat is heel wat anders als toevallig hetzelfxe geloof aanhangen

Frankrijk mag van mij best alle moslims die bin laden steunen of alle moslims die achter de dader staan ontslaan. Lijkt me logisch, ik zou ook niemand voor me hebben willen werken die terrisme steunt. Dat is heel wat anders als hetzelfde geloof aanhangen. Nee dit vind ik echt nergens op slaan
Laffe huichelaar
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:47:55 #140
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163876393
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:44 schreef zarGon het volgende:

[..]

In Nederland. En in Turkije.

Ik zie het wel vaker, die beperkende kijk (kies er eentje!!!) op zaken.

[..]

Wat is het toch met de users hier? Waarom verwachten willen jullie dat de Nederlandse Turk eerst zijn weerzin tegen de regering moet posten, voordat hij mag reageren op wat er gepost wordt?

Je zegt niets kwaads over Erdoğan. *Dus* ben je vóór Erdoğan.
Je bent blij dat de coup is mislukt. *Dus* ben je vóór Erdoğan.
Je bent aan het nuanceren en uitleggen hoe het zit in Turkije. *Dus* ben je voor Erdoğan.
Je scheldt Erdoğan niet verrot zoals wij dat doen. *Dus* ben je voor Erdoğan.

Echt, donder eens op met die suggestieve bullshit van jullie.
Jij schiet hier uit je slof om gelijk in de verdediging te schieten omdat men dingen zegt over Erdolf. Zegt meer over jou dan over "ons".
En wees gewoon eerlijk en zeg dat jouw hart bij Turkije ligt man.
Of, en dat is een andere optie, jij bent gewoon bang. Kan ook nog.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163876419
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:42 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Is dit serieus of is dit een Poe?
Dit is absoluut serieus. Gisteren was er iemand die zei dat de CIA achter de coup zat.
pi_163876448
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:49 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dit is absoluut serieus. Gisteren was er iemand die zei dat de CIA achter de coup zat.
was dezelfde user, die zei dat Gulen voor de CIA werkte.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:51:04 #143
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163876453
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:47 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als de Turkse regering via ambassade en Turkse organisaties hier tracht invloed uit te oefenen mag daar best tegenin gegaan worden.
Wat maakt het jou uit waar Turken in Nederland hun boodschappen doen joh? Voor een conflict heb je twee kanten nodig. Somkige Turken gaan hier nu een beetje raar lopen doen maar die doen maar lekker waar zij zich goed bij voelen. Als ze zich maar aan de wet houden. Jij kan hier nu best tegenin gaan en op jouw manier die turken weer gaan dwarsbomen, ook dat is joiw goed recht. Als je maar wel doorhebt dat jij dan een buitenlands conflict naar Nederland aan het importeren bent
Laffe huichelaar
pi_163876455
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:45 schreef Fir3fly het volgende:

inhoudelijke argumenten
Die hebben de meeste users hier niet.

Wat men hier doet is vooral hersenscheten posten zonder de kwestie inhoudelijk te bestuderen, achtergrondinformatie in te winnen en open te willen staan voor een andere kijk op zaken.

Na elk nieuwsbericht worden er tig aannames gepost, allerlei ongerelateerde zaken erbij betrokken en vooral veel bullshit erbij bedacht.

Men wil gewoon z'n zegje kunnen doen zonder al te veel moeite te moeten doen.
pi_163876460
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:42 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Maar dan zijn er vast genoeg argumenten voor het ontslaan van 15.000 mensen in het onderwijs. Dus vertel! Of is het alleen maar omdat ze Gülen niet perse een foute peer vinden?

En als dat zo is, mag Frankrijk dan alle Moslims ontslaan na de aanslag van vorige week? Elke Moslim is immers een aanhanger van hetzelfde geloof als de dader.
De onderwijsinstellingen zijn kweekvijvers voor toekomstige Gulenisten. Door leerlingen te paaien met goedkope huisvesting, een strenge interne sociale controle, gestolen toelatingstentamenvragen voor overheidsinstellingen, goede carriereperspectieven en indoctrinatie, maakt Gülen blindelings loyale volgers uit intelligente doch meestal arme Anatolische kinderen.

Dit valt niet te vergelijken met een geloof. Het is een beangstigende sekte, die alles opzij zet voor deze imam.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:51:36 #146
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163876465
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:50 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

was dezelfde user, die zei dat Gulen voor de CIA werkte.
Teenwolf zeker? :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163876482
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:51 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Teenwolf zeker? :')
Bilge
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:52:32 #148
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163876484
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:51 schreef Bilge het volgende:

[..]

De onderwijsinstellingen zijn kweekvijvers voor toekomstige Gulenisten. Door leerlingen te paaien met goedkope huisvesting, een strenge interne sociale controle, gestolen toelatingstentamenvragen voor overheidsinstellingen, goede carriereperspectieven en indoctrinatie, maakt Gülen blindelings loyale volgers uit intelligente doch meestal arme Anatolische kinderen.

Dit valt niet te vergelijken met een geloof. Het is een beangstigende sekte, die alles opzij zet voor deze imam.
Hoe verklaar je de voormalige (goede) vriendschap met Erdogan?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:52:39 #149
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163876486
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

Die hebben de meeste users hier niet.

Wat men hier doet is vooral hersenscheten posten zonder de kwestie inhoudelijk te bestuderen, achtergrondinformatie in te winnen en open te willen staan voor een andere kijk op zaken.

Na elk nieuwsbericht worden er tig aannames gepost, allerlei ongerelateerde zaken erbij betrokken en vooral veel bullshit erbij bedacht.

Men wil gewoon z'n zegje kunnen doen zonder al te veel moeite te moeten doen.
Leuk voor je, maar dat als excuus gebruiken om hetzelfde te doen en inhoudelijke argumenten te negeren is wel erg lame.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163876495
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je stelde geen vraag in het gedeelte waar ik op reageerde.

[..]

Ik haal vooral uit dat laatste zinnetje dat je niet zo echt weet wat er speelt in Turkije. En met name hoe de bevolking in elkaar steekt.

Als de boel uit de hand dreigt te lopen, heb je echt zoveel groepen die elkaar weinig gunnen. Turken handelen vanuit emotie en kennen dat hele polderen zoals wij die hebben in Nederland niet.
Welk gedeelte dan; dat je niet kan inschatten hoe het in een specifiek geval uitpakt, of dat een coup vaker slecht uitpakt dan goed (gekeken vanuit een breder perspectief - ik bedoel niet dat de coup zelf niet lukt).

En waarom beantwoord je die vragen niet? Was gewoon oprechte interesse, je leek een van de weinigen (van beide kanten) te zijn die goede inhoudelijke posts had.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:53:36 #151
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163876508
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:47 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Jij schiet hier uit je slof om gelijk in de verdediging te schieten omdat men dingen zegt over Erdolf. Zegt meer over jou dan over "ons".
En wees gewoon eerlijk en zeg dat jouw hart bij Turkije ligt man.
Of, en dat is een andere optie, jij bent gewoon bang. Kan ook nog.
Wie ben jij om te bepalen waar iemands hart ligt.

Volgens mij mag iedereen hier zeggen wat hij wil zonder aangevallen te worden of van allerlei dingen te worden beticht. Ik vind het een beetje raar dat enige nuance meteen zo vijandig bejegend wordt.

Als je gewoon zarGons posts even allemaal goed leest, lijkt me vrij duidelijk dat hij niet bepaald een aanhsnger van Erdogan is, alleen ook niet van de coup. Mag dat niet?
Laffe huichelaar
pi_163876531
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:43 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Oh dus je wilt dat ik wat uitspraken van 'zeer gerenomeerde mensen' (serieus, een ambassadeur en 1 professor?!) zoek die je wijzen op de duistere kant van Erdogan?

Of wellicht kan ik je zelf wel wijzen op de duistere kant van Erdogan, want vraagje: ben jij het ermee eens dat er duizenden slimme Turken nu worden ontslagen op basis van een coupe van 2000 militairen? Sta je daar achter? Vind jij het gezond dat een leider van een democratisch land het complete media apparaat in handen heeft? Vind jij het ok dat als iemand Erdogan een dictator noemt dat diegene 14 maanden de cel in moet? Vind je het OK dat het verboden is om openlijk te demonstreren?

Probleem met Turken lijkt steeds vaker te zijn dat ze liever luisteren naar 'gerenomeerde mensen' in plaats van eens om hun heen te kijken en op basis van eigen waarneming een oordeel te vellen.
Erdogan heeft absoluut tekortkomingen. Daarom heb ik in het verleden op een andere partij gestemd. Maar Erdogan is een leider die het Turkse volk op dmeocratische wijze kan wegstemmen. Wat kan ik doen tegen Gülen, als de aan hem loyale soldaten een staatsgreep plegen?

De slechtst mogelijke democratisch gekozen leider is nog 1000 maal beter dan een formidabel regerende couppleger.
pi_163876550
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:47 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Jij schiet hier uit je slof om gelijk in de verdediging te schieten omdat men dingen zegt over Erdolf. Zegt meer over jou dan over "ons".
Ik schiet niet in de verdedigen over zaken die jullie over Erdoğan zeggen. Ik schiet eigenlijk helemaal niet in de verdediging.

Er wordt zo enorm veel meningen en aannames als feiten gepost. Ik reageer daarop. Ik probeer een beetje mee te geven wat er nou eigenlijk speelt in Turkije.

Dat is het probleem hier. Als je bepaalde zaken probeert uit te leggen zonder daarbij de Erdoğan minimaal een keertje uit te schelden, ben je meteen bang en ben je Erdoğan aan het verdedigen.

Ik moet bij elke post eerst een alinea toewijden aan hoe oneens ik het met Erdoğan ben, voordat ik kan reageren waar ik op wil. Pfrt.
pi_163876560
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:47 schreef ErwinRommel het volgende:
Of, en dat is een andere optie, jij bent gewoon bang. Kan ook nog.
En tieft op met dit soort suggestieve bullshit. Godsamme zeg.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:55:31 #155
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163876562
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

Die hebben de meeste users hier niet.

Wat men hier doet is vooral hersenscheten posten zonder de kwestie inhoudelijk te bestuderen, achtergrondinformatie in te winnen en open te willen staan voor een andere kijk op zaken.

Na elk nieuwsbericht worden er tig aannames gepost, allerlei ongerelateerde zaken erbij betrokken en vooral veel bullshit erbij bedacht.

Men wil gewoon z'n zegje kunnen doen zonder al te veel moeite te moeten doen.
Turkse bronnen zijn amper te vertrouwen gezien ze onder de censuur staan van de staat.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163876563
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:43 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Wat een rare stelling, want 3 jaar geleden waren erdo en gulen nog dikke matties. Nu komt het hem ineens niet meer uit en zijn ze staatsvijanden en is die oude, zieke man in de USA persona non grata.

Zie je de gaten in de logica al? Dat deze man verantwoordeijk is voor zoiets? Aan de andere kant van de wereld? _O-
Ik snap dat het voor de buitenstaander ongeloofwaardig klinkt. Niettemin zal iedere Turk, van nationalist tot liberaal, van seculier tot diepgelovig, mijn verhaal beamen.
pi_163876593
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Leuk voor je, maar dat als excuus gebruiken om hetzelfde te doen en inhoudelijke argumenten te negeren is wel erg lame.
Ja ja, gooi er lekker een algemene post tegenaan.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:56:48 #158
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163876597
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:55 schreef Bilge het volgende:

[..]

Ik snap dat het voor de buitenstaander ongeloofwaardig klinkt. Niettemin zal iedere Turk, van nationalist tot liberaal, van seculier tot diepgelovig, mijn verhaal beamen.
Aldus Turkse bronnen?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163876603
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:47 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Probleem is dat je daar niets mee kunt. Het overheidsapparaat heeft al beslist de schuld in de schoenen van Gulen te schuiven. Deze 'bekentenissen' kunnen dus onder dwang tot stand zijn gekomen.
Ongefundeerde stelling, die blijk geeft van een bevooroordeelde geest.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:57:24 #160
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163876605
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Turkse bronnen zijn amper te vertrouwen gezien ze onder de censuur staan van de staat.
Dit is even kortzichtig als die andere user die stelt dat Nederlandse bronnen onbetrouwbaar zijn. Niet elke turkse bron staat ondee het beheer van de staat, lijkt me
Laffe huichelaar
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:58:05 #161
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163876618
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:56 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja ja, gooi er lekker een algemene post tegenaan.
Als jij eens kapt met die makkelijke tu quoque die ik al gedeconstrueerd heb. Deal?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163876620
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:54 schreef Bilge het volgende:

[..]

Erdogan heeft absoluut tekortkomingen. Daarom heb ik in het verleden op een andere partij gestemd. Maar Erdogan is een leider die het Turkse volk op dmeocratische wijze kan wegstemmen. Wat kan ik doen tegen Gülen, als de aan hem loyale soldaten een staatsgreep plegen?

De slechtst mogelijke democratisch gekozen leider is nog 1000 maal beter dan een formidabel regerende couppleger.
Ik dacht dat Gulen weinig aanhangers had in het leger.
Hoe verklaar je dat deze coup plegers meteen de politie en de veiligheidsdienst aanvielen, twee organisaties waar Gulen wel veel aanhangers heeft?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:58:37 #163
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163876632
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:57 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dit is even kortzichtig als die andere user die stelt dat Nederlandse bronnen onbetrouwbaar zijn. Niet elke turkse bron staat ondee het beheer van de staat, lijkt me
Nu ja, hij poneerd hier dat alle Turken dat kunnen beaamen. Dus ben ik benieuwd welke bronnen hij daarvoor heeft.
En Turkse bronnen neem ik niet meer 100% serieus gezien de censuur die er toegepast is.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:58:51 #164
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163876638
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:57 schreef Bilge het volgende:

[..]

Ongefundeerde stelling, die blijk geeft van een bevooroordeelde geest.
Natuurlijk net als jouw aanname dat Gulen achter de staatsgreep zit. Ook daar is geen enkel bewijs voor en geeft blijk van je bevooroordeelde houding tegenover gulen
Laffe huichelaar
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:59:09 #165
452665 proxyservies
viva argentina
pi_163876644
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:56 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Aldus Turkse bronnen?
Beter Amerikaanse bronnen die o.a. beweerden dat Irak chemische wapens had...
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:59:35 #166
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163876658
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:59 schreef proxyservies het volgende:

[..]

Beter Amerikaanse bronnen die o.a. beweerden dat Irak chemische wapens had...
Pffff, dat stonk al vanaf het begin _O-
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:59:49 #167
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163876663
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:59 schreef proxyservies het volgende:

[..]

Beter Amerikaanse bronnen die o.a. beweerden dat Irak chemische wapens had...
Appels met peren
Laffe huichelaar
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:00:14 #168
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163876679
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:59 schreef proxyservies het volgende:

[..]

Beter Amerikaanse bronnen die o.a. beweerden dat Irak chemische wapens had...
Irak had ooit ook chemische wapens.
pi_163876685
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:59 schreef proxyservies het volgende:

[..]

Beter Amerikaanse bronnen die o.a. beweerden dat Irak chemische wapens had...
Inderdaad, de VS hebben ook leugens gebruikt om een vijand uit te schakelen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 12:00:34 #170
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163876687
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

Die hebben de meeste users hier niet.

Wat men hier doet is vooral hersenscheten posten zonder de kwestie inhoudelijk te bestuderen, achtergrondinformatie in te winnen en open te willen staan voor een andere kijk op zaken.

Na elk nieuwsbericht worden er tig aannames gepost, allerlei ongerelateerde zaken erbij betrokken en vooral veel bullshit erbij bedacht.

Men wil gewoon z'n zegje kunnen doen zonder al te veel moeite te moeten doen.
Die nieuwsberichten zijn onze informatie en die proberen we te duiden door onze hersenscheten. Ik heb hier meerdere keren aangehaald dat ik bepaalde zaken niet in context kan zien bijvoorbeeld wat het het verschil is tussen een leraar en een decaan in Turkije inplaats van zeggen dat ik me dan maar meer moet inlezen zou je ook gewoon kunnen zeggen "nou bosbeetle dat zit zo en zo" het hoeft niet maar je kunt de discussie ook opener houden door zelf open te reageren.

Ik ben het trouwens compleet met je eens dat het onzinnig is om van nederlandse turken te verwachten dat ze een partij kiezen in deze kwestie of pertinent tegen de zittende regering zouden moeten zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:00:42 #171
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163876691
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:00 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Irak had ooit ook chemische wapens.
En ze gebruikt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163876717
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Turkse bronnen zijn amper te vertrouwen gezien ze onder de censuur staan van de staat.
Het gaat niet om de bronnen die gepost worden, het gaat erom hoe het volk hier reageert daarop.

Verder staat men hier totaal niet open voor het weerwoord. Je wordt weggezet als troll, als iemand die bang is voor zijn mening uit te komen, als iemand die achter alle keuzes van die en die staat.

Weet je waar dat uiteindelijk voor zorgt? Dat hier het groepje overblijft dat hetzelfde zegt als al die anderen, allemaal mensen met dezelfde mening. Lekker tig keer hetzelfde herhalen, elkaar napraten en dan genieten hoe eens jullie het met elkaar zijn.

En de vragen zijn vaak niet eens open en welgemeend, het zijn vaak suggestieve vragen waaruit blijkt dat de vraagsteller eigenlijk vooral zijn eigen mening wil horen.
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:01:35 #173
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163876719
Is er dan niemand die het met me eens is dat de parallelen vrijwel identiek zijn als de jaren 30 van de vorige eeuw?
Niet enkel de situatie in Turkije, maar alle problemen in de wereld daarbij genomen, en de slappe houding van de EU en de VN (toen Volkerenbond) in het algemeen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 12:01:51 #174
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163876731
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:55 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik schiet niet in de verdedigen over zaken die jullie over Erdoğan zeggen. Ik schiet eigenlijk helemaal niet in de verdediging.

Er wordt zo enorm veel meningen en aannames als feiten gepost. Ik reageer daarop. Ik probeer een beetje mee te geven wat er nou eigenlijk speelt in Turkije.

Dat is het probleem hier. Als je bepaalde zaken probeert uit te leggen zonder daarbij de Erdoğan minimaal een keertje uit te schelden, ben je meteen bang en ben je Erdoğan aan het verdedigen.

Ik moet bij elke post eerst een alinea toewijden aan hoe oneens ik het met Erdoğan ben, voordat ik kan reageren waar ik op wil. Pfrt.
hehe aan elke post een disclaimer toevoegen... :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:03:57 #175
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163876800
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:01 schreef zarGon het volgende:
Verder
Ik wil jou niet beschuldigen hoor. Geloof best dat jij zuiver achter je oren bent, dit itt Teenwolf bv.

Eigenlijk lijkt de hele wereld wel gek geworden _O-
Zelf ook niet meer weten wat nu wel of niet waar is.

Kortom, we weten als buitenstaander maar bar weinig van de werkelijke motieven.
Ik laat het er maar bij dat Turken in Nederland zich moeten gedragen en hun probleem "thuis" niet in NL moeten uitvechten.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163876801
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:52 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Hoe verklaar je de voormalige (goede) vriendschap met Erdogan?
Opportunistisch.

Toen Erdogan in 2003 de verkiezingen won, werd hij geconfronteerd met een staatsapparaat (leger, rechterlijke macht, politie, geheime inlichtingendienst en ministeries) die werden gedomineerd door enkele fracties. Je hebt de seculiere Kemalisten, de Turkse nationalisten, enkele liberalen en uiteraard de Gülenisten. Zonder samen te werken met enkele van deze groepen kun je democratisch gekozen leider geen beleid uitvoeren. Destijds heeft Erdogan een onbenoemde alliantie gesloten met de liberalen en de Gulenisten. Vanaf pak hem beet 2007 besloten de Gulenisten om de Kemalisten eruit te werken. Vanaf 2012 hebben de Gulenisten Erdogan probeerden te onttronen, maar nu zijn ze zelf de klos.
pi_163876814
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:01 schreef ErwinRommel het volgende:
Is er dan niemand die het met me eens is dat de parallelen vrijwel identiek zijn als de jaren 30 van de vorige eeuw?
Dat kan zo zijn (volgens jou). Het 'probleem' is niet dat jij dat zegt, het probleem is dat dat al zo enorm vaaaaak is gezegd dat het totaal niets meer toevoegt. Het is al besproken, maar het blijft constant maar weer gezegd worden.

Op een gegeven moment is ruis, het voegt niets meer toe. Je kan het dan blijven herhalen, maar het verzwakt de discussie alleen maar.
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:05:07 #178
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163876830
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:57 schreef Bilge het volgende:

[..]

Ongefundeerde stelling, die blijk geeft van een bevooroordeelde geest.
Ongefundeerde opmerking, die tevens ook blijk geeft van een bevooroordeelde geest.

Mijn opmerking kan immers onmogelijk waar zijn, dus ik moet wel bevooroordeeld zijn, toch?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:05:38 #179
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163876846
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:04 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat kan zo zijn (volgens jou). Het 'probleem' is niet dat jij dat zegt, het probleem is dat dat al zo enorm vaaaaak is gezegd dat het totaal niets meer toevoegt. Het is al besproken, maar het blijft constant maar weer gezegd worden.

Op een gegeven moment is ruis, het voegt niets meer toe. Je kan het dan blijven herhalen, maar het verzwakt de discussie alleen maar.
Militairistisch als ik ben zou ik zeggen; Tijd om defensie maar weer eens echt op orde te brengen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163876851
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:58 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik dacht dat Gulen weinig aanhangers had in het leger.
Hoe verklaar je dat deze coup plegers meteen de politie en de veiligheidsdienst aanvielen, twee organisaties waar Gulen wel veel aanhangers heeft?
Had. Na een eerder afluister/corruptieschandaal zijn de meeste Gulenisten uit de politie opgeruimd danwel verplaatst naar het Oosten van het land. Daarom steunde de gezuiverde politie Erdogan tijdens de staatsgreep.
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:06:19 #181
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163876857
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:01 schreef ErwinRommel het volgende:
Is er dan niemand die het met me eens is dat de parallelen vrijwel identiek zijn als de jaren 30 van de vorige eeuw?
Niet enkel de situatie in Turkije, maar alle problemen in de wereld daarbij genomen, en de slappe houding van de EU en de VN (toen Volkerenbond) in het algemeen.
Iemand met ook maar een beetje historisch besef kan dat beamen denk ik. Ik wil wel iig.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163876866
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:58 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Natuurlijk net als jouw aanname dat Gulen achter de staatsgreep zit. Ook daar is geen enkel bewijs voor en geeft blijk van je bevooroordeelde houding tegenover gulen
Nogmaals: de coupplegers hebben inmiddels bekend.
pi_163876869
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:01 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het gaat niet om de bronnen die gepost worden, het gaat erom hoe het volk hier reageert daarop.

Verder staat men hier totaal niet open voor het weerwoord. Je wordt weggezet als troll, als iemand die bang is voor zijn mening uit te komen, als iemand die achter alle keuzes van die en die staat.

Weet je waar dat uiteindelijk voor zorgt? Dat hier het groepje overblijft dat hetzelfde zegt als al die anderen, allemaal mensen met dezelfde mening. Lekker tig keer hetzelfde herhalen, elkaar napraten en dan genieten hoe eens jullie het met elkaar zijn.

En de vragen zijn vaak niet eens open en welgemeend, het zijn vaak suggestieve vragen waaruit blijkt dat de vraagsteller eigenlijk vooral zijn eigen mening wil horen.
Maar je gelooft Erdogan op z'n woord dat Gulen achter de coup zat, terwijl het leger net de enige organisatie is waar Gulen weinig aanhang heeft. Het leger was altijd de verdediger van een seculier Turkije, de coup plegers zeiden dat ze een seculier Turkije verdedigden, en daar zou een Islamist als Gulen achter steken?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:07:27 #184
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163876885
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:06 schreef Bilge het volgende:

[..]

Nogmaals: de coupplegers hebben inmiddels bekend.
En nogmaals, dat is geen bewijs aangezien je niet weet hoe die bekentenissen tot stand zijn gekomen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163876907
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:06 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maar je gelooft Erdogan op z'n woord dat Gulen achter de coup zat, terwijl het leger net de enige organisatie is waar Gulen weinig aanhang heeft.
Wat zei ik nou net over suggestieve bullshit? Waarom heb jij zo enorm de behoefte om mij deze woorden in de mond te leggen?

Snap je nou echt niet dat dit totaal niet uitnodigt tot discussie?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2016 12:08:43 ]
pi_163876922
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:07 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En nogmaals, dat is geen bewijs aangezien je niet weet hoe die bekentenissen tot stand zijn gekomen.
Dat je niet weet hoe ze tot stand zijn gekomen bewijst niet dat het bewijs gefabriceerd is. Welk bewijs of zelfs maar aanzijzing heb je die daarop duidt?
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 12:08:40 #187
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163876931
Maar hoe zit het nu met een uitreisverbod voor alle academici, is er ook een reden gegeven hiervoor? Waarom zou een academicus minder of meer mogen uitreizen dan een niet academicus. Er is daar iets vreemds aan de hand, wat is de rationale om juist die groep te beperken. Is dat omdat academici vaker dan anderen radicale ideeën hebben. Is het omdat academici makkelijker aan middelen om komen om te vertrekken.

Het is een vreemde maatregel die ik niet helemaal kan duiden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_163876941
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat zei ik nou net over suggestieve bullshit? Waarom heb jij zo enorm de behoefte om mij deze woorden in de mond te leggen?

Snap je nou echt niet dat dit totaal niet uitnodigt tot discussie?
Oh, jer gelooft dus niet dat de coup door Gulen gepleegd is?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:09:31 #189
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163876946
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Maar hoe zit het nu met een uitreisverbod voor alle academici, is er ook een reden gegeven hiervoor? Waarom zou een academicus minder of meer mogen uitreizen dan een niet academicus. Er is daar iets vreemds aan de hand, wat is de rationale om juist die groep te beperken. Is dat omdat academici vaker dan anderen radicale ideeën hebben. Is het omdat academici makkelijker aan middelen om komen om te vertrekken.

Het is een vreemde maatregel die ik niet helemaal kan duiden.
Er is tot op heden afaik geen reden opgegeven, enkel een bevel uitgegaan dat ze het land niet uit mogen.
Kapitaal/kennisvlucht wellicht? Om dat te voorkomen?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163876957
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:09 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Oh, jer gelooft dus niet dat de coup door Gulen gepleegd is?
Dit is nou exact wat ik bedoel. :').

Van de ene naar de andere vraag die op de verkeerde manier wordt gesteld.
pi_163876987
En dat ik geen antwoord geef en de vragen mijd zegt echt totaal niets over mijn mogelijke antwoorden, maar alles over wat ik van dat soort vragen vind.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2016 12:11:23 ]
pi_163876992
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:10 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dit is nou exact wat ik bedoel. :').

Van de ene naar de andere vraag die op de verkeerde manier wordt gesteld.
was gulen volgens jou betrokken bij de coup?
zo beter?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 12:13:19 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163877029
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:11 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

was gulen volgens jou betrokken bij de coup?
zo beter?
Was gulen volgens jou betrokken bij de coup?

net zo niet relevant voor de duiding van dit nieuwsitem als de mening van zarGon over dit onderwerp.

Misschien moeten we er een poll over openen dan weten we dat ook gelijk....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_163877037

Heerlijk filmpje van hem weer.
pi_163877049
quote:
deze dude is altijd lachen. ook al ben ik het niet altijd met hem eens.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 12:14:55 #196
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163877060
Poll: Was Gülen betrokken bij de coup in Turkije
Ja
Nee
Geen idee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 12:15:12 #197
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163877065
Zo dan kunnen we verder met het topic :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_163877082
Peoples Special Forces

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163877114
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Maar hoe zit het nu met een uitreisverbod voor alle academici, is er ook een reden gegeven hiervoor? Waarom zou een academicus minder of meer mogen uitreizen dan een niet academicus. Er is daar iets vreemds aan de hand, wat is de rationale om juist die groep te beperken. Is dat omdat academici vaker dan anderen radicale ideeën hebben. Is het omdat academici makkelijker aan middelen om komen om te vertrekken.

Het is een vreemde maatregel die ik niet helemaal kan duiden.
Hier ben ik ook erg benieuwd naar.
pi_163877134
Ik ben benieuwd hoe de pro Erdogan mensen getroffen door deze maatregelen hier op reageren :P
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:18:17 #201
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163877145
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

deze dude is altijd lachen. ook al ben ik het niet altijd met hem eens.
Ik ken hem alleen van dat interview met Dibi. En dat was tenenkrommend en ronduit vijandig.
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:18:34 #202
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163877154
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:20 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

1. Gülen zich achter de coup
2. He Westen steunt Gülen
heeft niets met Gulen of wie dan ook te maken
Ik weet niet eens wie Gulen s en ik wil het ook niet weten

het Turkse volk wordt in de luren gelegd door Erdogan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163877174
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:11 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

was gulen volgens jou betrokken bij de coup?
zo beter?
Ik sluit het niet uit. Er is simpelweg enorm weinig duidelijk over wat er nou heeft plaatsgevonden, dat ik er niets zinnigs van kan maken.

Gülen is een machtige man. Hij staat aan de leiding van een machtige organisatie. Een organisatie die op cruciale plekken zijn eigen mannen heeft weten te plaatsen. Dat hij 77 is en aan de overkant van de wereld leeft (twee 'argumenten' die ik in deze reeks las over Gülen), maakt hem niet minder slagvaardig.

Erdoğan en Gülen hebben mot. Erdoğan en vele anderen hebben mot. Erdoğan heeft veel vijanden.

Kan Gülen het gedaan hebben? Ja. En nee.
Kunnen meerdere groepen samengewerkt hebben tegen Erdoğan? Ja. En nee.
Wist Erdoğan van de coup af en wachtte hij af voor maximale uitbuiting? Het kan. Misschien. Ja. Nee.
Heeft Erdoğan de coup zelf bedacht en uitgevoerd? Ja. Nee. Misschien.

Heb ik alle combinaties al gehad?

Ik ben nog in een afwachtende modus totdat er meer duidelijkheid is.

En nog een bonusje dan: Vind ik het beschamend hoe dat volk zich in Rotterdam tegenover de nieuwscrew heeft gedragen? Ja. Ik zie dat soort taferelen liever ook niet.
pi_163877194
quote:
15s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Was gulen volgens jou betrokken bij de coup?

net zo niet relevant voor de duiding van dit nieuwsitem als de mening van zarGon over dit onderwerp.

Misschien moeten we er een poll over openen dan weten we dat ook gelijk....
wat verwacht je, als er kritiek gegeven wordt op de zuiveringen worden die telkens verdedigd met het argument dat Gulen blablabla...

goed, vanaf nu enkel nieuws posten.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163877200
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:18 schreef michaelmoore het volgende:
heeft niets met Gulen of wie dan ook te maken
Oh, dat klinkt als een mening dat ergens op gebaseerd is. Je klinkt heel erg overtuigt.
quote:
Ik weet niet eens wie Gulen s en ik wil het ook niet weten
Padoem tsjjj.
pi_163877209
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:17 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de pro Erdogan mensen getroffen door deze maatregelen hier op reageren :P
die zouden zeggen vatan sag olsun.

wat mot dat mot.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:21:03 #207
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163877211
quote:
15s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Was gulen volgens jou betrokken bij de coup?

net zo niet relevant voor de duiding van dit nieuwsitem als de mening van zarGon over dit onderwerp.

Misschien moeten we er een poll over openen dan weten we dat ook gelijk....
Gulen heeft er helemaal niets mee te maken

de oppositie is nu helemaal dood
en jullie kunt alleen nog op de grote Fuher Erdogan stemmen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 12:21:04 #208
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163877212
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:17 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de pro Erdogan mensen getroffen door deze maatregelen hier op reageren :P
Ik kan me inderdaad voorstellen dat ook pro-erdogan academici misschien het land wel uit zouden willen... al is het alleen maar om een congres of conferentie te bezoeken... Je wordt gewoon belemmert in je baan op die manier.

Maarja geen idee hoe lang dat uitreisverbod van kracht gaat zijn natuurlijk.

Hoe zit het trouwens met academici die het land in willen? (en er daarna weer uit)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_163877218
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

deze dude is altijd lachen. ook al ben ik het niet altijd met hem eens.
In dit filmpje heeft hij in mijn optiek helemaal gelijk.
pi_163877226
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik kan me inderdaad voorstellen dat ook pro-erdogan academici misschien het land wel uit zouden willen... al is het alleen maar om een congres of conferentie te bezoeken... Je wordt gewoon belemmert in je baan op die manier.

Maarja geen idee hoe lang dat uitreisverbod van kracht gaat zijn natuurlijk.

Hoe zit het trouwens met academici die het land in willen? (en er daarna weer uit)
Nja of al die mensen die al ontslagen zijn.
pi_163877230
Ik word nog steeds achtervolgt door NSB-Turken. Voor de gein zei ik dat ik in Ankara woonde. Nu zijn er honderden Turken die achter mij aangaan en mij aangeven bij de inlichtingendienst. :')

Enige wat ik zei: "Het is nog vroeg om iets te zeggen, als er maar 10 emails zijn die Erdogan in de kont neukt is dat genoeg". Blijkbaar was dan een belediging voor de grote leider. _O-

Gelukkig hebben ze niet mijn echte naam. Alleen een foto en de screenshot van mijn tweet. :9
pi_163877246
quote:
Failure of Turkey’s coup was no victory for democracy

‘Democracy is like a streetcar,” said Recep Tayyip Erdogan when he was the mayor of Istanbul in the 1990s. “When you come to your stop, you get off.”

Erdogan got off the democracy streetcar quite a few stops back. As the leader of an Islamist political party, the AKP, Erdogan was careful to demonstrate a commitment to democratic norms when he first won office as prime minister in 2003. But the more entrenched his power has grown, — the AKP won general elections in in 2007 and 2011, and Erdogan was chosen as president in 2014 — the further those democratic norms have receded.

With the collapse of the attempted military coup last weekend, they are now receding even further. Turkish newspapers hailed the suppression of the revolt as “Democracy’s Victory.” It was anything but.
https://www.bostonglobe.c(...)ugFdTNaOM/story.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163877250
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:21 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

In dit filmpje heeft hij in mijn optiek helemaal gelijk.
ik erger mij ook groen en geel aan die twee tutjes die hij benoemt. ik geef ook stem advies op facebook om vooral niet op deze mensen te stemmen ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163877252
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Gulen heeft er helemaal niets mee te maken

de oppositie is nu helemaal dood
en jullie kunt alleen nog op de grote Fuher Erdogan stemmen
Dit soort posts bedoel ik dus onder andere.

Gewoon lekker die gal eruit en lekker jezelf blijven herhalen...
pi_163877261
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:21 schreef Atak het volgende:
Ik word nog steeds achtervolgt door NSB-Turken. Voor de gein zei ik dat ik in Ankara woonde. Nu zijn er honderden Turken die achter mij aangaan en mij aangeven bij de inlichtingendienst. :')

Enige wat ik zei: "Het is nog vroeg om iets te zeggen, als er maar 10 emails zijn die Erdogan in de kont neukt is dat genoeg". Blijkbaar was dan een belediging voor de grote leider. _O-

Gelukkig hebben ze niet mijn echte naam. Alleen een foto en de screenshot van mijn tweet. :9
Waar zei je dat dan?
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:22:47 #216
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163877262
niemand mag nog het land uit die kritiek tegen de grote leider op internet heeft gehad
die gaat voortaan gelijk dood
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163877273
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waar zei je dat dan?
Hier in NL maar ik zei voor de gein dat ik in Ankara was.
pi_163877289
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:23 schreef Atak het volgende:

[..]

Hier in NL maar ik zei voor de gein dat ik in Ankara was.
Ja maar ik bedoel ergens online?
pi_163877292
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:18 schreef Peunage het volgende:

[..]

Veel dictaturen leiden aan een "brain drain". Ik gok dat ze dit alvast willen tegenhouden.
Erdogan tekent echt het doodvonnis voor Turkije in de toekomst. Je kan de economie van een land simpelweg niet onderhouden zonder academici.
Verbaas me steeds meer dat het Turkse volk de recente gebeurtenissen toejuicht.
Hoe kan je niet zien dat Erdo Turkije kapot maakt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:23:47 #220
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163877299
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Maar hoe zit het nu met een uitreisverbod voor alle academici, is er ook een reden gegeven hiervoor? Waarom zou een academicus minder of meer mogen uitreizen dan een niet academicus. Er is daar iets vreemds aan de hand, wat is de rationale om juist die groep te beperken. Is dat omdat academici vaker dan anderen radicale ideeën hebben. Is het omdat academici makkelijker aan middelen om komen om te vertrekken.

Het is een vreemde maatregel die ik niet helemaal kan duiden.
geleerden en andere mensen in zulk soort functies zijn meestal een van de eerste slachtoffers van een dictatuur, naast journalisten, leraren en andere die een gefundeerde mening zouden kunnen hebben en die kunnen doorgeven
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:23:54 #221
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163877303
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dit soort posts bedoel ik dus onder andere.

Gewoon lekker die gal eruit en lekker jezelf blijven herhalen...
jullie begrijpen nog niet wat er gebeurt is en gebeuren zal gaan de komende tientallen jaren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163877305
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:22 schreef michaelmoore het volgende:
niemand mag nog het land uit die kritiek tegen de grote leider op internet heeft gehad
die gaat voortaan gelijk dood
Nog een beetje persen, het gaat je lukken!
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 12:24:22 #223
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163877319
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:21 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja of al die mensen die al ontslagen zijn.
Ik ken wel een aantal turkse academici maar geen turkse academicus die in het land zelf werkt... Maar ik zou het extreem vervelend vinden als mijn collega's als ze naar huis willen nooit meer terug zouden mogen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_163877321
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik erger mij ook groen en geel aan die twee tutjes die hij benoemt. ik geef ook stem advies op facebook om vooral niet op deze mensen te stemmen ;)
Gewoon niet stemmen, dat is het beste.
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:24:37 #225
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163877325
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Erdogan tekent echt het doodvonnis voor Turkije in de toekomst. Je kan de economie van een land simpelweg niet onderhouden zonder academici.

klopt

hij is nu Stalin de tweede

alle grote monden van academici gaan dood
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163877348
quote:
The Guardian view on Turkey: beware an elected dictatorship

he failed coup in Turkey might have been worse news. It might have succeeded. A military dictatorship is one of the worst forms of government known. But an elected dictatorship is not much less bad and the danger is now clear that Turkey is lurching towards such a state. The arrests of 6,000 people, and the sacking of 2,700 judges, are very bad signs coming from a regime which has already done its best to intimidate civil society through the harassment and persecution of journalists. A purge of the armed forces is inevitable in the wake of a failed military coup, but it was not judges who rose up against the elected government. The attack on the judiciary is especially worrying in the light of Recep Tayyip Erdoğan’s contempt for human rights and the rule of law.

Yet this erratic and ambitious man stands in a position of great power, or at least in one where he can do great harm. Although there is a huge gulf between the Islamism of Mr Erdoğan’s AKP party and that of Islamic State, his tacit support was extremely important in strengthening the worst elements of the Syrian opposition forces. At the same time, Turkey is a vital Nato member, with armed forces larger than any other alliance country’s except the US. That elements of the army and air force have been fighting one another is extremely worrying. The determination of the Erdoğan government to pin all the blame for the coup on a rival Islamic network led by Fethullah Gülen, a preacher currently in exile in Pennsylvania, has put US-Turkey relations under considerable strain. Few outside observers believe that the plotters were not for the most part old-fashioned secularists in the tradition of the Turkish armed forces. The US secretary of state, John Kerry, is entirely right to say that demands for Mr Gülen’s extradition should be backed up by the kind of hard evidence, testable in courts, which the Turkish government has so far been entirely unable to provide.
https://www.theguardian.c(...)elected-dictatorship
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163877355
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt

hij is nu Stalin de tweede

alle grote monden van academici gaan dood
Ik heb niet het idee dat jij een academicus bent, om één of andere reden.
pi_163877368
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Maar hoe zit het nu met een uitreisverbod voor alle academici, is er ook een reden gegeven hiervoor? Waarom zou een academicus minder of meer mogen uitreizen dan een niet academicus. Er is daar iets vreemds aan de hand, wat is de rationale om juist die groep te beperken. Is dat omdat academici vaker dan anderen radicale ideeën hebben. Is het omdat academici makkelijker aan middelen om komen om te vertrekken.

Het is een vreemde maatregel die ik niet helemaal kan duiden.
Zonder kennis van de opkomst van Gulen is dit wat lastig te snappen.

Na de 1e WO greep Ataturk de macht, en stichtte hij een seculiere republiek. Wettelijk droeg hij het leger op om de seculiere, democratische en sociale republiek te beschermen.

Deze opdracht werd aldus uitgelegd dat bijvoorbeeld hoofddoekjes in overheidsinstellingen werden verboden en religieus geinspireerde partijen opgedoekt.

Ondanks deze opdracht aan de Kemalsitische elite, bestond de meerderheid van de bevolking uit conservatieve, gelovige mensen. Dit botst uiteraard. De uitsluiting uit de regerende klasse heeft het gewone volk op verschillende manieren proberen te verhinderen. De Gülen-methode was als volgt:
- je doet je naar de buitenwereld voor als Kemalist (door bijvoorbeeld alcohol te drinken, niet in het openbaar te bidden, beslist geen hoofddoek te dragen)
- je wint intelligente doch meestal arme kinderen voor je eigen beweging door hen onder gunstige voorwaarden bijles/huiswerkbegeleiding/ onderwijs te geven (omdat het openbare onderwijs in Turkije over het algemeen van lage kwaliteit is, nemen velen bijles of gaan naar een prive-school) en een woning te geven (wanneer ze studeren aan een uni). Aanvankelijk bestond de Gulen-beweging goeddeels uit docenten. Over de hele wereld (ook in NL) heeft Gulen duizenden scholen en bijlesinstellingen .
- Deze kinderen indoctrineer je over de geweldige Gulen.
- Deze kinderen geef je de gestolen toelatingstentamenvragen voor overheidsinstellingen, zodat die allemaal met klinkende cijfers slagen en de beste baantjes innemen.
- Deze kinderen bied je goede carriereperspectieven door je reeds bestaande contacten binnen media, leger, politie, veiligheidsdienst en rechterlijke macht.
- Vervolgens gebruik je je macht om concurrerende groepen (Kemalisten, Erdogan, liberalen) uit te schakelen.

Het is een sekte a la Opus Dei.
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:27:29 #229
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163877412
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:25 schreef Bilge het volgende:

[..]

Zonder kennis van de opkomst van Gulen is dit wat lastig te snappen.

Na de 1e WO greep Ataturk de macht, en stichtte hij een seculiere republiek. Wettelijk droeg hij het leger op om de seculiere, democratische en sociale republiek te beschermen.

Deze opdracht werd aldus uitgelegd dat bijvoorbeeld hoofddoekjes in overheidsinstellingen werden verboden en religieus geinspireerde partijen opgedoekt.

Ondanks deze opdracht aan de Kemalsitische elite, bestond de meerderheid van de bevolking uit conservatieve, gelovige mensen. De uitsluiting uit de regerende klasse heeft het gewone volk op verschillende manieren proberen te verhinderen. De Gülen-methodes was als volgt:
- je doet je naar de buitenwereld voor als Kemalist (door bijvoorbeeld alcohol te drinken, niet in het openbaar te bidden, beslist geen hoofddoek te dragen)
- je wint intelligente doch meestal arme kinderen voor je eigen beweging door hen onder gunstige voorwaarden bijles/huiswerkbegeleiding/ onderwijs te geven (omdat het openbare onderwijs in Turkije over het algemeen van lage kwaliteit is, nemen velen bijles of gaan naar een prive-school) en een woning te geven (wanneer ze studeren aan een uni). Aanvankelijk bestond de Gulen-beweging goeddeels uit docenten. Over de hele wereld (ook in NL) heeft Gulen duizenden scholen en bijlesinstellingen .
- Deze kinderen indoctrineer je over de geweldige Gulen.
- Deze kinderen geef je de gestolen toelatingstentamenvragen voor overheidsinstellingen, zodat die allemaal met klinkende cijfers slagen en de beste baantjes innemen.
- Deze kinderen bied je goede carriereperspectieven door je reeds bestaande contacten binnen media, leger, politie, veiligheidsdienst en rechterlijke macht.
- Vervolgens gebruik je je macht om concurrerende groepen (Kemalisten, Erdogan, liberalen) uit te schakelen.

Het is een sekte a la Opus Dei.
en tot voor kort dikke vette vriendjes met Erdo, wat Erdo dus ook een sektarisch eng persoon maakt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163877425
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ken wel een aantal turkse academici maar geen turkse academicus die in het land zelf werkt... Maar ik zou het extreem vervelend vinden als mijn collega's als ze naar huis willen nooit meer terug zouden mogen.
Ja dus misschien beter voor ze om maar even niet te gaan :p
pi_163877482
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:24 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Gewoon niet stemmen, dat is het beste.
dat is het ergste wat je kan doen als je gelooft in een volksvertegenwoordiging.

gewoon kiezen tussen het minste van alle.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163877501
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar ik bedoel ergens online?
Twitter.
pi_163877519
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Maar hoe zit het nu met een uitreisverbod voor alle academici, is er ook een reden gegeven hiervoor? Waarom zou een academicus minder of meer mogen uitreizen dan een niet academicus. Er is daar iets vreemds aan de hand, wat is de rationale om juist die groep te beperken. Is dat omdat academici vaker dan anderen radicale ideeën hebben. Is het omdat academici makkelijker aan middelen om komen om te vertrekken.

Het is een vreemde maatregel die ik niet helemaal kan duiden.
Hier heb ik al op gereageerd dus geen zin om het weer uitgebreid te doen.

In vrijwel alle dictaturen en landen met autoritaire leiders hebben ze last van "brain drain". Kennisvlucht. Academici verdienen over het algemeen meer dan het gewone volk, en ze zijn ook "gewilder" in het buitenland. Omdat ze hoger opgeleid zijn en vaak "intelligent" kiezen er voor om te vertrekken uit dat soort landen.
pi_163877522
is er geen turkish wiki leaks topic waar mensen dingetjes kunnen delen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163877545
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:30 schreef Atak het volgende:

[..]

Twitter.
Oke. Bizar dat ze dan aangeven en zo :p
pi_163877547
quote:
3s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:27 schreef Re het volgende:

[..]

en tot voor kort dikke vette vriendjes met Erdo, wat Erdo dus ook een sektarisch eng persoon maakt
Had Erdogan een alternatief? Hij was een gekozen leider die werd geconfronteerd met een in groepjes verdeelde overheid, die met een simpele staatsgreep hem konden onttronen. Hij moest wel een alliantie sluiten met 1 van die groepjes.

Daarnaast leek Gulen aanvankelijk onschuldig. Pas toen hij over de rug van Erdogan machtig genoegd werd, begon hij met het elimineren van opponenten.
pi_163877549
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat is het ergste wat je kan doen als je gelooft in een volksvertegenwoordiging.

gewoon kiezen tussen het minste van alle.
Ik vind ze allemaal even rampzalig.

Qua standpunten zou ik VNL moeten stemmen. Maar ik geloof niet in deze partij.
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:33:24 #238
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163877562
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:25 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat jij een academicus bent, om één of andere reden.
als je begrijpt dat jullie erin geluisd zijn door de Fuhrer, dan gaat het persoonlijk worden ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163877589
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

Die hebben de meeste users hier niet.

Wat men hier doet is vooral hersenscheten posten zonder de kwestie inhoudelijk te bestuderen, achtergrondinformatie in te winnen en open te willen staan voor een andere kijk op zaken.

Na elk nieuwsbericht worden er tig aannames gepost, allerlei ongerelateerde zaken erbij betrokken en vooral veel bullshit erbij bedacht.

Men wil gewoon z'n zegje kunnen doen zonder al te veel moeite te moeten doen.
Als iemand dat wel staat, reageer je er niet op. Teleurstellend.
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:34:50 #240
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163877594
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:32 schreef Bilge het volgende:

[..]

Had Erdogan een alternatief? Hij was een gekozen leider die werd geconfronteerd met een in groepjes verdeelde overheid, die met een simpele staatsgreep hem konden onttronen. Hij moest wel een alliantie sluiten met 1 van die groepjes.

Daarnaast leek Gulen aanvankelijk onschuldig. Pas toen hij over de rug van Erdogan machtig genoegd werd, begon hij met het elimineren van opponenten.
maar natuurlijk, Erdogan zelf heeft op geen enkel punt onrechtmatig de macht naar zichzelf overgedragen ... splinter balk.... de een geeft een infectie de ander een hersenschudding
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163877631
quote:
3s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:34 schreef Re het volgende:

[..]

maar natuurlijk, Erdogan zelf heeft op geen enkel punt onrechtmatig de macht naar zichzelf overgedragen ... splinter balk.... de een geeft een infectie de ander een hersenschudding
Hier kan ik niks mee.
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 12:36:27 #242
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163877654
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:31 schreef Slayage het volgende:
is er geen turkish wiki leaks topic waar mensen dingetjes kunnen delen?
open er één
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_163877686
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:32 schreef Bilge het volgende:

[..]

Had Erdogan een alternatief? Hij was een gekozen leider die werd geconfronteerd met een in groepjes verdeelde overheid, die met een simpele staatsgreep hem konden onttronen. Hij moest wel een alliantie sluiten met 1 van die groepjes.

Daarnaast leek Gulen aanvankelijk onschuldig. Pas toen hij over de rug van Erdogan machtig genoegd werd, begon hij met het elimineren van opponenten.
À een kenner
Hoe is het met dat corruptieschandaal afgelopen ? Die 100 miljard ?
Loopt die zaak nog ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 12:37:41 #244
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163877699
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:35 schreef Bilge het volgende:

[..]

Hier kan ik niks mee.
tja bijbel referentie... :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_163877770
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:37 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

À een kenner
Hoe is het met dat corruptieschandaal afgelopen ? Die 100 miljard ?
Loopt die zaak nog ?
Ja, in de VS. Zal de AKP ook niet blij mee zijn, met het proces van Reza Zarrab.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163877775
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

als je begrijpt dat jullie erin geluisd zijn door de Fuhrer, dan gaat het persoonlijk worden ??
jullie?
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:42:51 #247
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163877875
http://www.telegraaf.nl/b(...)s_beschuldigd__.html

quote:
99 Turkse generaals formeel beschuldigd
7 min geleden
ISTANBUL - De Turkse autoriteiten hebben woensdag 99 generaals formeel in staat van beschuldiging gesteld wegens betrokkenheid bij de mislukte staatsgreep. Tegen veertien anderen is nog geen tenlastelegging geformuleerd maar ze blijven voorlopig in hechtenis.
http://www.telegraph.co.u(...)Korean-military.html
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163877891
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:39 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

jullie?
iedereen die niet gelooft dat deze "coup" een slecht theater stuk is :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:46:23 #249
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163877986
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:35 schreef Bilge het volgende:

[..]

Hier kan ik niks mee.
die twee hebben een lekker machtsspelletje gepeeld maar ja dat maakt je ziende blind, verder niet erg, kritieklozen heb je nou eenmaal nodig in een scenario als deze
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:46:54 #250
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163878006
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:34 schreef Bilge het volgende:

[..]

klopt, maar helaas voor Europa is het de Turkse bevolking die zelf haar leider kiest en niet is gediend van een staatsgreep door een imam die in de VS woont.
bron?
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:51:38 #251
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163878136
Vind trouwens wel jammer dat er nog geen krant is gekomen met een grappige woordspeling kop op de voorpagina.

Recep(t) voor dictatuur.
Recep(e) for disaster.

Zoiets zou ik nou waarderen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163878202
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:51 schreef nixxx het volgende:
Vind trouwens wel jammer dat er nog geen krant is gekomen met een grappige woordspeling kop op de voorpagina.

Recep(t) voor dictatuur.
Recep(e) for disaster.

Zoiets zou ik nou waarderen.
Ik denk dat dit nog niet gebeurd is omdat het niet grappig genoeg is.
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:55:38 #253
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163878222
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:34 schreef Bilge het volgende:

[..]

klopt, maar helaas voor Europa is het de Turkse bevolking die zelf haar leider kiest en niet is gediend van een staatsgreep door een imam die in de VS woont.
en de Turken zijn zo dom om alles voor zoete koek aan te nemen en alle democratie overboord gooien en alle journalisten dood en alle critici en alle internet gefilterd

lang leven Kim Ill Erdogan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163878243
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:32 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oke. Bizar dat ze dan aangeven en zo :p
Als ik in TR geweest zou zijn dan kan ik t/m 7 jaar cel krijgen.
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:57:24 #255
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163878271
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik denk dat dit nog niet gebeurd is omdat het niet grappig genoeg is.
:(
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 20 juli 2016 @ 13:17:35 #256
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163878644
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:56 schreef Atak het volgende:

[..]

Als ik in TR geweest zou zijn dan kan ik t/m 7 jaar cel krijgen.
of gewoon dood
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163878645
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:21 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Veroordeeld voor beledig. Niet voor bedreiging.
Dat topic bracht een golf van kritiek teweeg. Bijna niemand keurde die veroordeling goed.
Dat is het verschil met Turkije.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 20 juli 2016 @ 13:19:17 #258
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163878684
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:13 schreef zarGon het volgende:

Wel wijzen naar wat er in Turkije gebeurt, maar geen geschreeuw van de daken als iemand wordt opgepakt en in de cel wordt gepleurd voor het beledigen van de koning, hier in Nederland.
nee hoor

Alex is een dikke kloothommel,
en Maxima is een hoer

zo nou goed??


alleen jij weet het verschil niet tussen een koning en een gekozen president die na 4 jaar weer op moet rotten


Een koning is er voor de sier en heeft niets te zeggen en die blijft zijn hele leven lintjes knippen

Eeen president afhankelijk van de rechterlijke macht
De hoogste rechter kan hem terechtwijzen net als het parlement
Een president is afhankelijk van het parlement en moet na 4 jaar weg wezen

Turkije is nu gewoon vreselijk de pineut de komende 50 jaar

In Venezuela heeft de president ook het parlement buiten spel gezet
Net als in Rusland en vele andere dictaturen heeft het parlement niets te zeggen
en rechters zijn ja knikkers van de president

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 20-07-2016 13:33:57 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163878748
quote:
Turkey blocks access to WikiLeaks after Erdoğan party emails go online

Turkey has blocked access to the WikiLeaks website, the telecoms watchdog has said, after nearly 300,000 emails from president Recep Tayyip Erdoğan’s ruling Justice and Development party (AKP) were put online as Ankara grapples with the aftermath of a failed military coup.

The emails date from 2010 to 6 July this year. Obtained before the attempted coup, the date of their publication was brought forward “in response to the government’s post-coup purges”, WikiLeaks said on its website, adding that the source of the emails was not connected to the coup plotters or to a rival political party or state.

Turkey’s telecommunications communications board said an “administrative measure” had been taken against the website – the term it commonly uses when blocking access to sites. Turkey routinely uses internet shutdowns in response to political events, which critics and human rights advocates see as part of a broader attack on the media and freedom of expression.
https://www.theguardian.c(...)rty-emails-go-online
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163878760
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:57 schreef nixxx het volgende:

[..]

:(
Sorry ;(
  woensdag 20 juli 2016 @ 13:25:53 #261
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163878826
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:32 schreef Bilge het volgende:

[..]

Had Erdogan een alternatief? Hij was een gekozen leider die werd geconfronteerd met een in groepjes verdeelde overheid, die met een simpele staatsgreep hem konden onttronen. Hij moest wel een alliantie sluiten met 1 van die groepjes.

Daarnaast leek Gulen aanvankelijk onschuldig. Pas toen hij over de rug van Erdogan machtig genoegd werd, begon hij met het elimineren van opponenten.
Wie is Fethullah Gülen en waarom zit Erdogan achter zijn beweging aan?

Hier lees ik een ander verhaal. Wat is het nu?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163878960
quote:
The purging of many of Gülen’s followers in Turkey, some observers say, could make it unlikely that the Muslim leader engineered the coup attempt.

Particularly, Gülen’s religious background is a contrast with Turkey’s military, which has a long history of secularism and has sometimes clashed with the Islamism of Erdoğan’s Justice and Development (AKP) Party, Politico reports.

"The Gülen movement has been significantly weakened by Erdoğan over the past three years," David Tittensor of Deakin University in Australia told Politico. "My view is they need a scapegoat, and the Gülen movement provides that."
http://www.csmonitor.com/(...)ing-battle-in-the-US
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 20 juli 2016 @ 13:33:04 #263
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163878972
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 13:22 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Sorry ;(
Poging twee

Erdogaan hier klappen vallen!
Who let the Erdogs out?
Fat hulah hoop contest.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163879083
Wildfire in King's Landing, Erdo Burns Them All
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  woensdag 20 juli 2016 @ 13:39:09 #265
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163879121
quote:
Ja dat vraag ik me dus ook af. Gulen aanhangers zijn per definitie islamist lijkt me. Terwijl het leger eigenlijk de seculiere hoek is. Ik krijg dat niet rijmend met elkaar.
pi_163879224
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 13:39 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ja dat vraag ik me dus ook af. Gulen aanhangers zijn per definitie islamist lijkt me. Terwijl het leger eigenlijk de seculiere hoek is. Ik krijg dat niet rijmend met elkaar.
Dat is precies wat een Turkije-deskundige gisteren in Nieuwsuur ook zei. Het verhaal klopt gewoon niet.
pi_163879329
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 13:33 schreef nixxx het volgende:

[..]

Poging twee

Erdogaan hier klappen vallen!
Who let the Erdogs out?
Fat hulah hoop contest.
_O- _O_
pi_163879341
quote:
Turkije heeft academici verboden naar het buitenland te reizen. Academici die al in het buitenland zijn, worden teruggeroepen, tenzij ze daar gezien hun werk moeten blijven. De maatregel is een tijdelijke, zegt een regeringsfunctionaris, en is bedoeld om te voorkomen dat docenten die banden hebben met de couplegers het land ontvluchten. Het verbod om naar het buitenland te reizen geldt tot nader order.

In de nasleep van de mislukte couppoging greep het ministerie van Onderwijs gisteren ook al hard in. Zo'n 20.000 docenten zijn op non-actief gesteld en bijna 1600 decanen van universiteiten in het hele land zijn voorgedragen voor ontslag. Daar kwam vandaag het ontslag bij van vier rectoren van universiteiten. In alle gevallen is het argument banden met de coupplegers.

In totaal zijn naar schatting 50.000 militairen, politiemensen, rechters, ambtenaren en leraren geschorst sinds de couppoging van vrijdag. Een derde van de 360 Turkse generaals is aangehouden. Honderd van hen zijn in staat van beschuldiging gesteld.

Noodmaatregelen

President Erdogan heeft gezegd dat hij het land zal zuiveren van "het virus" dat de organisatoren van de staatsgreep in het land hebben verspreid. De westerse bondgenoten waarschuwen Erdogan de democratie niet uit het oog te verliezen bij de reactie op de coup.

Verwacht wordt dat Erdogan vanmiddag noodmaatregelen aankondigt om de stabiliteit van het land te waarborgen. Het veiligheidskabinet komt bijeen. Ministers zouden pas vlak voor de bijeenkomst belangrijke dossiers mogen inzien.

De lira, de Turkse munt, staat op het laagste niveau van de afgelopen tien maanden, De effectenbeurs in Istanbul verloor deze week 8 procent en de rente die Turkije op de staatsschuld moet betalen is gestegen.

http://nos.nl/artikel/211(...)eizen-academici.html
Hoeveel maatregelen kunnen er nog genomen worden :p
  woensdag 20 juli 2016 @ 13:50:40 #269
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163879378
Alleen dom volk mag nog naar Europa het woord van de grote leider verkondigen

Tijdelijk net als het belastingkwartje van Kok

quote:
Turkije heeft academici verboden naar het buitenland te reizen.
Academici die al in het buitenland zijn, worden teruggeroepen, tenzij ze daar gezien hun werk moeten blijven..
De maatregel is een tijdelijke, zegt een regeringsfunctionaris, en is bedoeld om te voorkomen dat docenten die banden hebben met de couplegers het land ontvluchten.
Het verbod om naar het buitenland te reizen geldt tot nader order.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163879413
De Erdogan fans kunnen hier toch niet achter staan? Waar ligt de grens?
  woensdag 20 juli 2016 @ 13:54:56 #271
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163879464
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 13:52 schreef Yasmin23 het volgende:
De Erdogan fans kunnen hier toch niet achter staan? Waar ligt de grens?
Als hun jaarlijkse vakantie naar Turkije wordt verboden, daar ligt de grens. Voor de rest allemaal lekker dom nationalistisch meebrallen vanuit het veilige Nederland.
  woensdag 20 juli 2016 @ 13:55:33 #272
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163879480
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 13:52 schreef Yasmin23 het volgende:
De Erdogan fans kunnen hier toch niet achter staan? Waar ligt de grens?
Gelukkig tussen Griekenland en Turkije...
  woensdag 20 juli 2016 @ 13:55:46 #273
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163879490
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 13:52 schreef Yasmin23 het volgende:
De Erdogan fans kunnen hier toch niet achter staan? Waar ligt de grens?
Echt bizar ja.

Eerst de "coup" afdoen als kleine splintergroepering. "Niets aan de hand mensen, het is maar een heel kleine groep, zie ons volk dapper opstaan."

Om vervolgens zo'n enorme groep mensen te "zuiveren". Weg geloofwaardigheid.
pi_163879528
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 13:55 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Echt bizar ja.

Eerst de "coup" afdoen als kleine splintergroepering. "Niets aan de hand mensen, het is maar een heel kleine groep, zie ons volk dapper opstaan."

Om vervolgens zo'n enorme groep mensen te "zuiveren". Weg geloofwaardigheid.
Nja ik was wel onder de indruk van de Turken die de straat opgingen. Zei zelfs nog als dit is wat ze willen moeten ze het krijgen. Maar nu denk ik wtf? :P
pi_163879535
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2016 13:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Gelukkig tussen Griekenland en Turkije...
:p
  woensdag 20 juli 2016 @ 13:58:56 #277
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163879549
quote:
Wat staat daar?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163879552
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:31 schreef Slayage het volgende:
is er geen turkish wiki leaks topic waar mensen dingetjes kunnen delen?
Maak dan aan
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 13:59:25 #279
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163879557
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 13:52 schreef Yasmin23 het volgende:
De Erdogan fans kunnen hier toch niet achter staan? Waar ligt de grens?
Verbaas je je nu nog steeds over de volgzaamheid en blindheid van deze groep?

Donlarinizi indirin geliyorum dese herkes indirir...
  woensdag 20 juli 2016 @ 13:59:27 #280
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163879559
quote:
Een samenvatting voor hen die het turks niet machtig zijn? :)
pi_163879574
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 13:59 schreef Kyran het volgende:

[..]

Verbaas je je nu nog steeds over de volgzaamheid en blindheid van deze groep?

Donlarinizi indirin geliyorum dese herkes indirir...
Ja verbaas mij daar echt over als je ziet wat de maatregelen zijn.

En ik spreek geen Turks, net zoals vele andere fokkers hier dus kan er dan tenminste een vertaling bij?
pi_163879606
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Donlarinizi indirin geliyorum dese herkes indirir
Volgens google translate betekent het: Ik kom naar beneden uw Don des iedereen Download

Dit moet duidelijk genoeg zijn lijkt me :D
pi_163879618
En weer 900 ontslagen in Ankara. Het hele politieapparaat wordt omgevormd door ome Erdo.
Ik kan me trouwens niet herinneren dat er politieagenten mee hebben geholpen bij de coup.
Zij worden dus preventief geruimd vanwege hun achtergrond.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_163879620
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Volgens google translate betekent het: Ik kom naar beneden uw Don des iedereen Download

Dit moet duidelijk genoeg zijn lijkt me :D
_O-
  woensdag 20 juli 2016 @ 14:04:54 #285
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163879656
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En weer 900 ontslagen in Ankara. Het hele politieapparaat wordt omgevormd door ome Erdo.
Ik kan me trouwens niet herinneren dat er politieagenten mee hebben geholpen bij de coup.
Zij worden dus preventief geruimd vanwege hun achtergrond.
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_900_agenten__.html

Diezelfde politieagenten die zij aan zij met het volk stonden _O-

Waar gaat dit ophouden?

Overigens als de 'grote maatregel' inderdaad het invoeren van de doodstraf is en hij gaat over tot uitvoeren daarvan, en ik heb het al gezegd ik weet het :') dan verwacht ik echt op korte termijn oorlog.
pi_163879675
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:04 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)t_900_agenten__.html

Diezelfde politieagenten die zij aan zij met het volk stonden _O-

Waar gaat dit ophouden?

Overigens als de 'grote maatregel' inderdaad het invoeren van de doodstraf is en hij gaat over tot uitvoeren daarvan, en ik heb het al gezegd ik weet het :') dan verwacht ik echt op korte termijn oorlog.
Tussen wie?
  woensdag 20 juli 2016 @ 14:07:41 #287
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163879692
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Tussen wie?
Turkije en dan voormalig bondgenoten van Turkije. Het zou me niet verbazen als de Amerikanen dan (Team World Police) een Saddampje gaan uithalen.

Erdogan die oproept aan zijn trouwe gevolg om guerrila-style Europa te ontregelen tot hij Gulen op een dienblaadje krijgt.

Zoiets.
pi_163879698
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Tussen wie?
Een burgeroorlog zou Erdo nog meer macht geven om 'vervelende' mensen aan te pakken. Lijkt me niet ondenkbaar dat hij daar nu op aan aan het sturen is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 20 juli 2016 @ 14:07:50 #289
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163879701
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Tussen wie?
Ik denk dat ie een Turkse burgeroorlog bedoelt.

Dan komt de vluchtelingenstroom vanzelf weer op gang.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163879710
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 13:58 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Wat staat daar?
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 13:59 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Een samenvatting voor hen die het turks niet machtig zijn? :)
Een luitenant-kolonel die in zijn verklaring aangeeft dat hij lid is van de Gülen-beweging, dat 60/70% van de officieren ook bij de Gülen-beweging hoort, dat hij opdrachten heeft uitgevoerd voor de beweging (zoals afluisteren van de (vorige) Commandant der Strijdkrachten), dat hij op 14 juli erachter kwam dat er een coup zou plaatsvinden en nog meer belastende zaken tegen de Gülen-beweging.

Inclusief foto's van zijn verklaring op papier.

Hij accepteert de aantijgingen eigenlijk dus.
  woensdag 20 juli 2016 @ 14:08:20 #291
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163879714
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Een burgeroorlog zou Erdo nog meer macht geven om 'vervelende' mensen aan te pakken. Lijkt me niet ondenkbaar dat hij daar nu op aan aan het sturen is.
Die optie blijft ook nog open inderdaad. En die kan dan weer escaleren.
pi_163879731
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:07 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Turkije en dan voormalig bondgenoten van Turkije. Het zou me niet verbazen als de Amerikanen dan (Team World Police) een Saddampje gaan uithalen.

Erdogan die oproept aan zijn trouwe gevolg om guerrila-style Europa te ontregelen tot hij Gulen op een dienblaadje krijgt.

Zoiets.
Is dat niet vergezocht?
  woensdag 20 juli 2016 @ 14:09:37 #293
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163879745
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

Een luitenant-kolonel die in zijn verklaring aangeeft dat hij lid is van de Gülen-beweging, dat 60/70% van de officieren ook bij de Gülen-beweging hoort, dat hij opdrachten heeft uitgevoerd voor de beweging (zoals afluisteren van de (vorige) Commandant der Strijdkrachten), dat hij op 14 juli erachter kwam dat er een coup zou plaatsvinden en nog meer belastende zaken tegen de Gülen-beweging.

Inclusief foto's van zijn verklaring op papier.

Hij accepteert de aantijgingen eigenlijk dus.
En dat allemaal door die ziekelijke oude man in de VS op zijn compoundje?

Arme erdogan. Legt ie zo vaak het internet plat, komen dit soort opdrachten wel door zijn veiligheidsnet heen _O-

Ik vind er maar het mijne van.
  woensdag 20 juli 2016 @ 14:10:05 #294
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163879756
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Is dat niet vergezocht?
Een week geleden vond ik het nog vergezocht dat een land als turkije, dat ambieert eu-lid te worden, zulke volkszuiveringen zou kunnen uitvoeren.
pi_163879760
Hoezo mag Turkije trouwens niet opnieuw de doodstraf invoeren?
pi_163879765
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:10 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Een week geleden vond ik het nog vergezocht dat een land als turkije, dat ambieert eu-lid te worden, zulke volkszuiveringen zou kunnen uitvoeren.
Heb je een punt ja :p
  woensdag 20 juli 2016 @ 14:11:30 #297
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_163879786
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:10 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoezo mag Turkije trouwens niet opnieuw de doodstraf invoeren?
Dat mag best, maar dan is de kandidatuur voor de EU definitief van tafel.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_163879791
http://www.haberturk.com/(...)ilik-liste-ele-gecti.

Blijkbaar heeft MIT (de geheime dienst) een chatapp in handen weten te krijgen waarin 40.000 namen van de Gülen-beweging in staan.

En dat officiële instellingen van de overheid (natuurlijk) gebruik maken van die lijst...
  woensdag 20 juli 2016 @ 14:11:45 #299
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163879793
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:07 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Turkije en dan voormalig bondgenoten van Turkije. Het zou me niet verbazen als de Amerikanen dan (Team World Police) een Saddampje gaan uithalen.

Erdogan die oproept aan zijn trouwe gevolg om guerrila-style Europa te ontregelen tot hij Gulen op een dienblaadje krijgt.

Zoiets.
Er zitten wsl meer machtsblokken te azen op Turkije en hun kans af te wachten.
pi_163879796
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat mag best, maar dan is de kandidatuur voor de EU definitief van tafel.
Ja maar daar hoeft geen oorlog om te ontstaan toch :p
  woensdag 20 juli 2016 @ 14:12:09 #301
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163879801
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 14:10 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoezo mag Turkije trouwens niet opnieuw de doodstraf invoeren?
Ze "mogen" heel veel. Maar ze hebben in 2006 een verdrag getekend waarin de doodstraf juist permanent wordt afgezworen. Rechten van de mens en zulks.

Maarrrrr...

https://nl.wikipedia.org/wiki/Doodstraf_in_Europa

Ze komen dan ook gegarandeerd niet meer in de EU.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')