abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_163873420


SLOWCHAT TOPIC


Veelgestelde vragen
Wat ís Bitcoin nou eigenlijk?
Op de (officiële?) website van Bitcoin (bitcoin.org) vind je veel informatie over de Bitcoin. Ook vind je daar hoe je een wallet maakt, wat de valkuilen zijn, en nog veel meer informatie die voor beginners erg handig is om te weten.

Welke crypto-coins zijn er behalve Bitcoin nog meer?
Een overzichtje van alle crypto-coins vind je hier.
Een nog mooier overzicht vind je hier
Let op voor zogenaamde scamcoins; coins waar je niets aan hebt, en enkel de portemonnee van de oprichter/bedenker spekt.

Waar kan ik Bitcoins (ver)kopen?
1. Via een exchange (bijvoorbeeld bitstamp.net of btc-e.com). Voordelen: altijd kopen en verkopen tegen de marktprijs. Nadelen: duurt lang voor je geld op een exchange hebt staan, en je hebt te maken met soms hoge fees.
2. Via een site als bitonic.nl. Voordelen: je hebt direct je bitcoins en kunt afrekenen met iDEAL. nadelen: je betaalt doorgaans ietsje meer dan je op een exchange zou betalen.

Ik kan geen betaling versturen terwijl ik wel genoeg BTC in mijn wallet heb?
Bovenop je betaling komt (niet altijd automatisch!!!) nog een fee (van meestal 0,0001 BTC), houd er dus rekening mee dat je maximaal je saldo min de fee kunt overboeken. Je kan ook zonder fee overboeken, maar dan kan een overboeking dagen duren.

Welke exchanges zijn er?
Er zijn enkele grote exchanges:
Poloniex.com Een belangrijke exchange voor het traden van verschillende altcoins. (Grootste volume voor Ether)
btc-e.com: Handelen in de meest bekende coins; je moet minimaal 2000,- storten als je geld wil storten.
bitstamp.net: handelen in Bitcoin.
Yobit.net Een belangrijke exchange voor het traden van verschillende altcoins.
Bittrex Een belangrijke exchange voor het traden van verschillende altcoins.
Kraken Een Europese exchange voor Bitcoins en een klein aantal altcoins.
Coinbase Een Amerikaanse exchange voor Bitcoins.
BL3P Een Nederlandse exchange voor Bitcoins (op dit moment nog invite only).
OKcoin.com Een grote Chinese exchange.

Meer exchanges plus de marktposities vind je hier.


Hoe koop ik snel Ethereum of andere Altcoins?
Koop Bitcoins bij een site als bitonic.nl, stuur je Bitcoins naar een exchange (bijvoorbeeld btc-e, en 'ruil' ze daar in voor de coins die je wil.

Waar houden jullie de koersen in de gaten?
https://bitcoinwisdom.com (Hier een pagina met alle overzichten in één)
http://www.preev.com
http://coinmarketcap.com/
Exchanges zelf

Ik heb Bitcoins verzonden, maar ze komen niet aan!
Zoek het nummer van je transactie op, of je persoonlijke Bitcoinadres als je je transactienummer niet kunt vinden. Vul die hier in de zoekbalk in, klik op Search, en kijk hoeveel keer je transactie is bevestigd.


Is het veilig al mijn coins op een exchange te laten staan?
Je geeft daarmee je coins in handen van iemand die je niet kent. Over het algemeen wordt in deze topicreeks iedereen op het hart gedrukt de coins in eigen beheer te houden. Er zijn voorbeelden te noemen van exchanges of online wallets die er plots met alle coins vandoor gingen, zonder ook maar een spoor achter te laten.

Populaire coins onder SC'ers:
ETH (Ethereum)
ORLY (coin gemaakt door onze eigen MaGNeT)
WAVES (Waves Platform)
BTC (Bitcoin) (deze ertussen zetten :') )
LISK (Lisk)
SOLAR (roislecxecoin)





pi_163873695
Grote dag voor ETH/DAO, forking day!
Het devteam heeft zelf flink veel geld zitten in DAO, dus gaat er geforked worden 8)7

Grote koersbewegingen worden vandaag verwacht. Exchanges hebben al aangekondigd om voorzorgsmaatregelen te nemen en bijv. grote marginposities geforceerd te sluiten waardoor je flinke uitschieters kunt krijgen die weer voor een kettingreactie kunnen zorgen door panic sells en forced liquidations.

1 van de 2 geforkte chains wordt straks dus de nieuwe ETC. Interessant wordt om te kijken hoe dat verloopt, een aantal exchanges heeft al gezegd de oude chain ook aan te houden voor de handel die daarin zou kunnen plaatsvinden.
Subredit: https://www.reddit.com/r/ethtrader/search?q=ethereum+classic

Als ik naar het grote plaatje kijk zie ik wat trends, waarbij je zou kunnen zeggen dat er een ABC-correctie heeft plaatsgevonden na de grote upmove naar de All Time High.

Hoe het vandaag verloopt is allesbepalend voor de middellange toekomst van ETH. Wordt de draad weer opgepakt en komt er weer een nieuwe 5-legs uptrend of breken we door wat supportlijntjes en zakt het ver weg.
Mijns inziens is dit ongeveer het speelveld:


Short term trendlijntje waarbij support rond 0,0165 ligt, gaan we eronder dan kan het naar 0,011 en wie weet nog wel verder omlaag.
Omhoog kijkend ligt er een trendlijn met weerstand rond 0,,019-0,02. Gaan we daar doorheen, dan lijkt het erop dat de volgende uptrend is ingezet en dan zal het ook hard gaan.

Vergeet niet: ETH stond begin dit jaar nog op $1,00.

Zelf had ik na de fork verwacht dat het veel verder zou dalen. ETH is verrassend goed blijven liggen, mede door een zwakke BTC die een non event maakte van de halving. Het zou me echter niet verbazen als we vandaag een paar flinke uitschieters naar beneden krijgen.

[ Bericht 2% gewijzigd door edraket31 op 20-07-2016 12:33:16 ]
pi_163874653
Op de Kraken blog meer info over de ETH hard fork en hoe men daarmee omgaat:
http://blog.kraken.com/po(...)e-ethereum-hard-fork

Ook goed om even te lezen voor mensen met ETH in private wallets!

Artikel op Tweakers: https://tweakers.net/nieu(...)hack-op-the-dao.html
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:01:27 #4
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163876716
Mooie op Ed!

Heb weer eens een andere wallet geprobeerd, sla Multibit-HD maar over, dikke vette Java-based bagger.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_163879794
Ik doe een klein gokje op een uitschieter naar beneden.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163880740
http://fork.ethstats.net/

Nog heel eventjes :)
  woensdag 20 juli 2016 @ 15:19:49 #8
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_163881234
Vraag me echt af wat ETH gaat doen, ik heb op dit moment bijna geen ETH, dus hoop op crash.
Spatieboos
  woensdag 20 juli 2016 @ 15:21:16 #9
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_163881275
https://www.reddit.com/r/(...)has_just_been_moved/

12% naar 1 address dat niet DAO is hmm.
Spatieboos
pi_163881351
We have a fork!
pi_163881538
En zie Eth de lucht in gaan :o

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2016 15:31:22 ]
pi_163881577
ETH :D te vroeg verkocht met maar 90% winst.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163881825
ETH weer gecrashed :D money to be made!
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163884506
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 15:41 schreef JeSuisDroppie het volgende:
ETH weer gecrashed :D money to be made!
Waar is de crash?
pi_163928074
Gaat weer de goede kant op!
[P]otverdorie
pi_163957125
Orlycoin heeft inmiddels toch al een Market Cap van 12 bitcoins. Well done!
pi_163969782
Polo heeft vanmorgen ETC (Ethereum Classic) op de markt gebracht. Heeft iets met de HF te maken van wat ik heb begrepen. Ik had er bijna 500 gekregen (snap nog steeds niet helemaal hoe en wat, maar goed) en deze direct verkocht. Toch een mooie profit uitgehaald :)

/edit

Ahh ik snap inmiddels wat het is *O* *O*

[ Bericht 26% gewijzigd door NatteBever op 24-07-2016 10:46:27 ]
[P]otverdorie
pi_163971177
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 10:27 schreef NatteBever het volgende:
Polo heeft vanmorgen ETC (Ethereum Classic) op de markt gebracht. Heeft iets met de HF te maken van wat ik heb begrepen. Ik had er bijna 500 gekregen (snap nog steeds niet helemaal hoe en wat, maar goed) en deze direct verkocht. Toch een mooie profit uitgehaald :)

/edit

Ahh ik snap inmiddels wat het is *O* *O*
Zie mijn 1e post in het topic :7
  zondag 24 juli 2016 @ 15:25:34 #19
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163975305
Wat een shitstorm zeg, dat ETC/ETH geneuzel.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 juli 2016 @ 15:36:08 #20
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_163975653
Wat gemist? Mijn ETH is nog altijd waard wat het waard was toen ik op vakantie ging :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 24 juli 2016 @ 17:16:00 #21
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_163978386
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 15:36 schreef Nattekat het volgende:
Wat gemist? Mijn ETH is nog altijd waard wat het waard was toen ik op vakantie ging :')
Je hebt nu ook ETC. Gratis geld.

ETH is gesplitst in twee blockchains. Hardfork chain waar de attacker geen DAO ETH heeft en een classic chain waar geen hardfork was en de attacker dus wel gewoon zijn ETH zal krijgen.

Kijk uit met ETH normaal versturen, want als je dat doet zend je je ETC ook mee. Als je verstandig bent gebruik je split smartcontracts die je ETH en ETC splitten zodat je allebei behoudt.

Op Poloniex heeft iedereen het aantal ETH dat ze tijdens de fork hebben als ETC gekregen.
Spatieboos
  zondag 24 juli 2016 @ 17:16:30 #22
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_163978394
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 10:27 schreef NatteBever het volgende:
Polo heeft vanmorgen ETC (Ethereum Classic) op de markt gebracht. Heeft iets met de HF te maken van wat ik heb begrepen. Ik had er bijna 500 gekregen (snap nog steeds niet helemaal hoe en wat, maar goed) en deze direct verkocht. Toch een mooie profit uitgehaald :)

/edit

Ahh ik snap inmiddels wat het is *O* *O*
Jij hebt veel ETH dan :o
Spatieboos
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 juli 2016 @ 18:01:05 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_163979319
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:16 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Je hebt nu ook ETC. Gratis geld.

ETH is gesplitst in twee blockchains. Hardfork chain waar de attacker geen DAO ETH heeft en een classic chain waar geen hardfork was en de attacker dus wel gewoon zijn ETH zal krijgen.

Kijk uit met ETH normaal versturen, want als je dat doet zend je je ETC ook mee. Als je verstandig bent gebruik je split smartcontracts die je ETH en ETC splitten zodat je allebei behoudt.

Op Poloniex heeft iedereen het aantal ETH dat ze tijdens de fork hebben als ETC gekregen.
Geldt vast niet als ik het op Bittrex heb staan :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_163983576
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:16 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Jij hebt veel ETH dan :o
Heb de helft in een wallet dus ik had dubbel zo blij kunnen zijn hehe ;(
[P]otverdorie
  zondag 24 juli 2016 @ 21:25:34 #25
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_163985143
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:38 schreef NatteBever het volgende:

[..]

Heb de helft in een wallet dus ik had dubbel zo blij kunnen zijn hehe ;(
Als je dat voor de fork in je wallet had en het nog niet hebt verstuurd, dan heb je daar ook ETC.
Spatieboos
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')