abonnement Unibet Coolblue
pi_163861183
OP:

quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 20:11 schreef DJMO het volgende:

(topic geplaatst met toestemming van Perrin)

Komende donderdag (7-7) vind er in Groningen een rechtszitting plaats over het Heilige vergiet van de Pastafari. Zie ook het bericht hierover op de Frontpage: Vergietgate voor de rechter in Groningen

"Om dit voor de rechtbank aan te tonen is de kerk nog zoek op naar een afgestudeerde theoloog, die deze redenering kan onderstrepen. Dirk Jan: "Het is de bedoeling dat de theoloog verklaart dat Moslims en Joden hun hoofddeksel opzetten uit respect voor hun religie of God en niet vanwege onderdrukking".

Is er op FOK! iemand bereid om Dirk Jan bij te staan tijdens de rechtszitting komende donderdag?!

Mailen kan naar: contact@kerkvanhetvliegendspaghettimonster.nl of via een privebericht op : https://www.facebook.com/hetvliegendspaghettimonster/
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163861216
Laten we het dan ook een beetje OT houden. Voor de Bijbel/Christendom en voor JG hebben we centrale topics. Die discussies mag je daar voeren, niet hier.
pi_163861246
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 18:51 schreef laforest het volgende:

Laten we het dan ook een beetje OT houden. Voor de Bijbel/Christendom en voor JG hebben we centrale topics. Die discussies mag je daar voeren, niet hier.
Dat lijkt me een uitstekend idee.

Kun je deze koppelen trouwens? :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163864484
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 18:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat lijkt me een uitstekend idee.

Kun je deze koppelen trouwens? :)
Done.
pi_163864542
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 18:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat lijkt me een uitstekend idee.

Kun je deze koppelen trouwens? :)
:o
Wellicht iets voor jou:
De Idealisk.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/76113785/
pi_163864586
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:56 schreef laforest het volgende:

[..]

:o
Wellicht iets voor jou:
De Idealisk.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/76113785/
Oeh, ik zou hem eigenlijk even willen passen. Ik koop niet zomaar kleding op de gok online, en hier staat niet eens een maat bij.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163864660
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Oeh, ik zou hem eigenlijk even willen passen. Ik koop niet zomaar kleding op de gok online, en hier staat niet eens een maat bij.
Toch wel. :Y

quote:
Afmeting gemonteerd product

Diameter: 20 cm

Verpakkingsmaat en gewicht

Artikelnummer: 761.137.85
Pakket:: 1

Breedte: 15 cm
Hoogte: 9 cm
Lengte: 32 cm
Gewicht: 0.16 kg

Milieu

Het materiaal in dit product kan recyclebaar zijn. Kijk welke regels er in de gemeente gelden en of er een afvalpunt in de omgeving is.
pi_163864817


Is zoiets toegestaan, ik vind een vizier wel baas.Hopelijk vergeet die theoloog dat niet te melden...

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2016 21:05:05 ]
pi_163865289
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:04 schreef Argo het volgende:
[ afbeelding ]

Is zoiets toegestaan, ik vind een vizier wel baas.Hopelijk vergeet die theoloog dat niet te melden...
Als die er ook in andere kleuren is dan ben ik om. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163865429
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als die er ook in andere kleuren is dan ben ik om. :)
Ben bang dat deze kekke shit niet voor de leken gaat zijn. :'(
  woensdag 20 juli 2016 @ 10:04:15 #11
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163874488
Ff wat opschonen idd. Dit topic gaat over het VSM.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_163886662
Voor de zekerheid: zou een Pastafariaan in plaats van een vergiet ook een ooglapje mogen dragen ?
pi_163886741
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:53 schreef Kassamiep het volgende:
Voor de zekerheid: zou een Pastafariaan in plaats van een vergiet ook een ooglapje mogen dragen ?
Ze moeten niet zo miepen, dat is duidelijk :D
Ik ben weg, omdat ik discussies met mensen niet meer zinvol vind. Groetjes
  donderdag 21 juli 2016 @ 18:49:15 #14
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163911160
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als die er ook in andere kleuren is dan ben ik om. :)
oooh ja, een blauwe met gouden sterren... O+
pi_163912578
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:53 schreef Kassamiep het volgende:
Voor de zekerheid: zou een Pastafariaan in plaats van een vergiet ook een ooglapje mogen dragen ?
Maar dan ben je een piraat. :(
pi_163913738
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:54 schreef laforest het volgende:

[..]

Maar dan ben je een piraat. :(
Net als Captain Mosey.
pi_163926540
Is die theoloog inmiddels gevonden?
pi_163935056
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:04 schreef Argo het volgende:
[ afbeelding ]

Is zoiets toegestaan, ik vind een vizier wel baas.Hopelijk vergeet die theoloog dat niet te melden...
Lijkt me iets van een vertakking van het oorspronkelijke geloof. Dat zal vast wel goed gaan, waarom zou je andere mensen met bijna hetzelfde geloof pijn doen. Zo achterlijk zijn mensen vast niet
pi_163992793
edit: klachten in het daarvoor bestemde topic:
F&L / [F&L feedback #5] De Klaagmuur, het vervolg

[ Bericht 81% gewijzigd door Perrin op 25-07-2016 09:29:57 ]
pi_163992990
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 08:31 schreef nanuk het volgende:

[..]

VSM gaat onder andere over wat voor afwijkende wereldideeën godsdiensten er op na houden. Wat opschonen wordt genoemd was daar een overduidelijk voorbeeld van. Nu is er dus een inhoudsloos topic over gebleven.
Het is dan ook een inhoudsloze grap, dat hele VSM.
pi_163993016
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 08:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het is dan ook een inhoudsloze grap, dat hele VSM.
Dat kan je van elke godsdienst wel zeggen inderdaad. Maar toch zijn er mensen die er ontzettend veel tijd, energie en geld instoppen, hele levens worden zelfs in dienst van een dergelijk idee gesteld. Niet aardig om het dan als inhoudsloze grap te kwalificeren.
pi_163993053
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 08:55 schreef nanuk het volgende:

[..]

Dat kan je van elke godsdienst wel zeggen inderdaad. Maar toch zijn er mensen die er ontzettend veel tijd, energie en geld instoppen, hele levens worden zelfs in dienst van een dergelijk idee gesteld. Niet aardig om het dan als inhoudsloze grap te kwalificeren.
Nee. Het christendom en de islam (om maar even twee grote godenclubs te noemen) zijn uitermate complexe geloofsstelsels. Juist de inhoud maakt die religies zo verwerpelijk. Het VSM is niks meer dan een omslachtige, kinderachtige manier om gelovigen onder de neus te wrijven dat goden niet te bewijzen zijn.

Goh. Wat een inzicht.
pi_163993239
Voor zover ik weet is het niet de doelstelling van VSM om te bewijzen dat iets niet bestaat. Juist niet, iedereen mag lekker geloven wat ie zelf wil zolang er een ander maar niet mee wordt lastig gevallen.

Afaik is de hoofdreden van het bestaan het niet opleggen van regels door een godsdienst aan anderen en het niet verlenen van privileges aan aanhangers van een godsdienst. De lievernietjes prediken juist tolerantie, niet het verbieden of zelfs afkraken van wat andere mensen geloven.

Het vergiet is een humoristische wijze om aan te tonen dat voor aanhangers van een godsdienst opeens afwijkende regels kunnen gelden bij b.v. pasfoto's bij officiële documenten. In de zin van wat zij mogen moeten wij ook mogen.
pi_163993316
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 09:18 schreef nanuk het volgende:
Voor zover ik weet is het niet de doelstelling van VSM om te bewijzen dat iets niet bestaat.
Dat zei ik dan ook niet.
quote:
Juist niet, iedereen mag lekker geloven wat ie zelf wil zolang er een ander maar niet mee wordt lastig gevallen.

Afaik is de hoofdreden van het bestaan het niet opleggen van regels door een godsdienst aan anderen en het niet verlenen van privileges aan aanhangers van een godsdienst. De lievernietjes prediken juist tolerantie, niet het verbieden of zelfs afkraken van wat andere mensen geloven.

Het vergiet is een humoristische wijze om aan te tonen dat voor aanhangers van een godsdienst opeens afwijkende regels kunnen gelden bij b.v. pasfoto's bij officiële documenten. In de zin van wat zij mogen moeten wij ook mogen.
De humor ontgaat me totaal, maar smaken verschillen.

Ik ben een enorm groot voorstander van religie terugdringen tot achter de voordeur. Ik mag alleen hopen dat er daarvoor wel iets inhoudelijkere manieren van onderbouwen bestaan dan jezelf leuk en assertief vinden door met een vergiet op je hoofd op de foto te gaan.
  maandag 25 juli 2016 @ 11:26:06 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163994922
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 09:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik ben een enorm groot voorstander van religie terugdringen tot achter de voordeur. Ik mag alleen hopen dat er daarvoor wel iets inhoudelijkere manieren van onderbouwen bestaan
En wat mag dat dan zijn?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163994942
quote:
5s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En wat mag dat dan zijn?
Wat mag wat zijn?
  maandag 25 juli 2016 @ 11:29:33 #27
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163994988
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat mag wat zijn?
"iets inhoudelijkere manieren van onderbouwen"
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163995016
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

"iets inhoudelijkere manieren van onderbouwen"
Ah.

Iets rondom argumenten bijvoorbeeld.
  maandag 25 juli 2016 @ 11:32:47 #29
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163995051
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ah.

Iets rondom argumenten bijvoorbeeld.
Het argument is vrij simpel. Uitzonderingen gebaseerd op religie zijn onwerkbaar want een daadwerkelijke definitie van religie is er niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163995104
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het argument is vrij simpel. Uitzonderingen gebaseerd op religie zijn onwerkbaar want een daadwerkelijke definitie van religie is er niet.
Dat weet ik. Ik hang een religie aan die vrij is van bovennatuurlijke onzin. Dat vinden mensen raar, want om de een of andere reden wordt er aangenomen dat dat dan geen religie mag heten. Toch zijn mijn overtuigingen echt niet minder belangrijk voor mij dan christelijke overtuigingen dat voor een christen zijn.
  maandag 25 juli 2016 @ 11:39:17 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163995165
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat weet ik. Ik hang een religie aan die vrij is van bovennatuurlijke onzin. Dat vinden mensen raar, want om de een of andere reden wordt er aangenomen dat dat dan geen religie mag heten. Toch zijn mijn overtuigingen echt niet minder belangrijk voor mij dan christelijke overtuigingen dat voor een christen zijn.
Prima, maar dat is allemaal nogal irrelevant.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163995214
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Prima, maar dat is allemaal nogal irrelevant.
Nou ja, het heeft al meer inhoud dan die hele VSM-flauwekul bij elkaar.
  maandag 25 juli 2016 @ 11:41:33 #33
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163995226
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, het heeft al meer inhoud dan die hele VSM-flauwekul bij elkaar.
Leuk voor je.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163995267
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Leuk voor je.
O, je bent weer eens chagrijnig?

Maar inderdaad, leuk voor me.
pi_163995390
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat weet ik. Ik hang een religie aan die vrij is van bovennatuurlijke onzin. Dat vinden mensen raar, want om de een of andere reden wordt er aangenomen dat dat dan geen religie mag heten. Toch zijn mijn overtuigingen echt niet minder belangrijk voor mij dan christelijke overtuigingen dat voor een christen zijn.
Euhm...

quote:
Acknowledge the power of magic if you have employed it successfully to obtain your desires. If you deny the power of magic after having called upon it with success, you will lose all you have obtained.
Het 7de gebod van jouw geloof ;)

Sorry, beetje flauw, verder heb je gelijk met wat je zegt. Zelf ken ik dat ook wel een beetje, dat er wordt gezegd ja maar dat van jou is geen hele echte religie, net als bij het boeddhisme bv (omdat de goden in beider religie's wel erkent worden, maar verder er niet echt toedoen voor je persoonlijke pad e.d. En niet "almachtig" zijn).

Maar alleen een kniesoor die daarmee zit, ik heb geen erkenning nodig van anderen hiervoor, ook geen speciale regelingen voor mijn ding. Ik wil gewoon mijn eigen leven invullen zoals ik het wil en goed acht, dat is alles.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163995407
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Euhm...

[..]

Het 7de gebod van jouw geloof ;)
Niet.
quote:
Sorry, beetje flauw, verder heb je gelijk met wat je zegt. Zelf ken ik dat ook wel een beetje, dat er wordt gezegd ja maar dat van jou is geen hele echte religie, net als bij het boeddhisme bv (omdat de goden in beider religie's wel erkent worden, maar verder er niet echt toedoen voor je persoonlijke pad e.d.).

Maar alleen een kniesoor die daarmee zit, ik heb geen erkenning nodig van anderen hiervoor, ook geen speciale regelingen voor mijn ding. Ik wil gewoon mijn eigen leven invullen zoals ik het wil en goed acht, dat is alles.
pi_163995464
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Niet.

[..]

Je bent toch een satanist? Dat is echt het 7de gebod van het satanisme.
Alleen geld bij jouw geloof hetzelfde als bij de mijne en bij bv het boeddhisme, die zijn veel "toleranter" tegenover je eigen persoonlijke vorm van geloof vormen. Kennen wat minder dat je moet dit stuk ervan erkennen anders hoor je er niet bij.

Jij kan dus alles behalve dat magisch stukje van het satanisme omarmen en je satanist noemen, geen satanist die daarmee zal zitten of je raar aan zal kijken erdoor. Het is vanuit die geloven niet meer dan hun voorstelling van de kosmos zeg maar, hun wereldbeeld. Aan jou wat je daarvan wil opnemen in je eigen wereldbeeld.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163995515
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Je bent toch een satanist? Dat is echt het 7de gebod van het satanisme.
Alleen geld bij jouw geloof hetzelfde als bij de mijne en bij bv het boeddhisme, die zijn veel "toleranter" tegenover je eigen persoonlijke vorm van geloof vormen. Kennen wat minder dat je moet dit stuk ervan erkennen anders hoor je er niet bij.

Jij kan dus alles behalve dat magisch stukje van het satanisme omarmen en je satanist noemen, geen satanist die daarmee zal zitten of je raar aan zal kijken erdoor. Het is vanuit die geloven niet meer dan hun voorstelling van de kosmos zeg maar, hun wereldbeeld. Aan jou wat je daarvan wil opnemen in je eigen wereldbeeld.
Hohoho, wat je zegt is echt niet waar.

Er zijn talloze stromingen en vormen van satanisme. The Order of Nine Angles, Temple ov Blood, Church of Satan, The Satanic Temple, enzovoort. Dan kun je daar niet een willekeurige uitzoeken en dan zeggen: zo, dat is de jouwe.
pi_163995747
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hohoho, wat je zegt is echt niet waar.

Er zijn talloze stromingen en vormen van satanisme. The Order of Nine Angles, Temple ov Blood, Church of Satan, The Satanic Temple, enzovoort. Dan kun je daar niet een willekeurige uitzoeken en dan zeggen: zo, dat is de jouwe.
Sorry, daar heb je gelijk in, ik hang op een te beperkte kennis. Welke stroming hoor jij dan bij?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163995811
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Sorry, daar heb je gelijk in, ik hang op een te beperkte kennis. Welke stroming hoor jij dan bij?
Satanic Temple. Dat zijn die hyperkritische knuffelsatanisten.
pi_163995862
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Satanic Temple. Dat zijn die hyperkritische knuffelsatanisten.
Ik ga eens wat bladeren in die verschillende stromingen, dank voor de correctie, nou ja, deze keer dan :P
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163995874
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik ga eens wat bladeren in die verschillende stromingen, dank voor de correctie, nou ja, deze keer dan :P
Hehehehehe...
pi_163996163
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 09:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat zei ik dan ook niet.

[..]

De humor ontgaat me totaal, maar smaken verschillen.

Ik ben een enorm groot voorstander van religie terugdringen tot achter de voordeur. Ik mag alleen hopen dat er daarvoor wel iets inhoudelijkere manieren van onderbouwen bestaan dan jezelf leuk en assertief vinden door met een vergiet op je hoofd op de foto te gaan.
Het openbaar belijden van een geloof lijkt me alleen maar gezond. Door het achter de voordeur of in schuilkerken te verdringen krijg je juist weer van die oncontroleerbare groeperingen die er eigen wetten op na gaan houden.

Als je religie gaat beoordelen op alleen een uiterlijk symbool als een hoofddeksel dan weet ik er nog wel een paar op te noemen. Ook VSM heeft meer inhoud dan alleen het vergiet.
pi_163996206
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:28 schreef nanuk het volgende:

[..]

Het openbaar belijden van een geloof lijkt me alleen maar gezond. Door het achter de voordeur of in schuilkerken te verdringen krijg je juist weer van die oncontroleerbare groeperingen die er eigen wetten op na gaan houden.
Dat denk ik niet. Let wel: ik ben niet voor het verbieden van welke religie dan ook hè. Geen reden voor schuilkerken dus. Ik vind alleen dat het echt niet thuishoort in de openbaarheid. Althans, niet zwaarwegender dan welke mening dan ook.
quote:
Als je religie gaat beoordelen op alleen een uiterlijk symbool als een hoofddeksel dan weet ik er nog wel een paar op te noemen. Ook VSM heeft meer inhoud dan alleen het vergiet.
Ik heb gezocht, maar kon vrij weinig vinden. Tips?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2016 12:31:47 ]
  maandag 25 juli 2016 @ 13:24:58 #46
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163997304
quote:
En je punt is?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163997382
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En je punt is?
Er werd gesteld: "Ook VSM heeft meer inhoud dan alleen het vergiet." Ik zie die inhoud niet. Ook niet op die pagina waarin ze die hele 'religie' uit de doeken doen.
  maandag 25 juli 2016 @ 13:31:18 #48
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163997471
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:28 schreef nanuk het volgende:

Ook VSM heeft meer inhoud dan alleen het vergiet.
Dat klopt. Het VSM zet alle religies te kakken. Dat is een hoop meer dan alleen maar een vergiet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 25 juli 2016 @ 13:31:24 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163997474
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 13:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Er werd gesteld: "Ook VSM heeft meer inhoud dan alleen het vergiet." Ik zie die inhoud niet. Ook niet op die pagina waarin ze die hele 'religie' uit de doeken doen.
Niemand is zo blind als hij die niet zien wil
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163997483
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niemand is zo blind als hij die niet zien wil
Oké.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')