abonnement Unibet Coolblue
pi_163851276
http://www.breitbart.com/(...)e-attack-injures-20/

quote:
Auf der Bahnstrecke zwischen Würzburg-Heidingsfeld und Ochsenfurt soll ein unbekannter Mann in einem Zug 21 Menschen attackiert haben.

Das berichtet der Bayerische Rundfunk. Der Täter sei von der Polizei erschossen worden.

Wie ein Polizeisprecher auf Anfrage von FOCUS Online mitteilte, gibt es mehrere schwer- und lebensgefährlich Verletzte. Dass der Angreifer erschossen wurde, konnte er nicht bestätigen. Es habe aber einen Zugriff gegeben.

Weitere Informationen in Kürze bei FOCUS Online.
Dader is dus een afghaanse """"vluchteling""""
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 11:19:47 #2
458925 HeIsMagicYouKnow
Mauricio Pochettino
pi_163851441
wierdduk twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 10:53:41 Inzake de Afghaanse aanslagpleger: woonde bij Beiers pleeggezin en werd door katholieke liefdadigheidsorganisatie geholpen. reageer retweet
Die verdomde katholieken.
U Wot M8
pi_163851446
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:33 schreef erodome het volgende:
Persoonlijk vind ik het zorgelijk dat we de radicale vorm van de islam zoveel waarde geven, het DE islam noemen, zeggen dat zij echt de letter volgen. Moslims die niet radicaal zijn noemen we gematigd, los in geloof.
Daarmee duwen we een deel van de moslims de radicale hoek in, want van alle kanten krijgen zij te horen dat dat de ware islam is.

Denk dat het beter zou zijn om juist wat we nu gematigd noemen meer gewicht te geven, juis de radicalen als geloofsbrekers neer te gaan zetten.
Is toch bizar, ik wil helemaal niks van de islam weten, mee te maken hebben of zelfs een oordeel over hebben. De enige die de islam moeten veranderen zijn de moslims zelf, niemand anders.

[ Bericht 22% gewijzigd door Frutsel op 19-07-2016 11:24:46 ]
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163851592
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:20 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Is toch bizar, ik wil helemaal niks van de islam weten, mee te maken hebben of zelfs een oordeel over hebben. De enige die de islam moeten veranderen zijn de moslims zelf, niemand anders.
Als je dat allemaal niet wil, waarom dan toch wel die radicale islam zoveel gewicht geven?
Je ziet het reuze veel, dat er gewoon letterlijk gezegd wordt dat die gewelddadige uitleg de juiste is, een letterlijke interpretatie is.

Ook jij wil de gehele islam aanpakken bv, wordt zelfs boos op mensen die het daar niet mee eens zijn. Als je niets ervan wil weten noch wil oordelen moet je dat misschien dan ook eens niet doen...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163851660
http://nos.nl/artikel/211(...)izigers-aanviel.html

IS vlag gevonden. Gisterenavond dacht ik nog heel even dat het misschien gewoon een psychisch gestoorde Duitser zou zijn maar helaas, de islam heeft zich weer van zijn beste kant laten zien.
pi_163851741
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Als je dat allemaal niet wil, waarom dan toch wel die radicale islam zoveel gewicht geven?
Je ziet het reuze veel, dat er gewoon letterlijk gezegd wordt dat die gewelddadige uitleg de juiste is, een letterlijke interpretatie is.

Ook jij wil de gehele islam aanpakken bv, wordt zelfs boos op mensen die het daar niet mee eens zijn. Als je niets ervan wil weten noch wil oordelen moet je dat misschien dan ook eens niet doen...
Tja, dat radicale deel is best groot. Wat zij geloven en voor staan is radicaal in onze ogen.
pi_163851748
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:32 schreef Karkarov het volgende:
http://nos.nl/artikel/211(...)izigers-aanviel.html

IS vlag gevonden. Gisterenavond dacht ik nog heel even dat het misschien gewoon een psychisch gestoorde Duitser zou zijn maar helaas, de islam heeft zich weer van zijn beste kant laten zien.
En IS heeft de aanslag inmiddels al weer opgeeist, die hebben het er maar druk mee de laatste tijd.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_163851764
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:29 schreef erodome het volgende:
Als je dat allemaal niet wil, waarom dan toch wel die radicale islam zoveel gewicht geven?
Dat doe ik niet. Ik word geconfronteerd met een idealogie die polariseerd, gewelddadig en intolerant is.
quote:
Je ziet het reuze veel, dat er gewoon letterlijk gezegd wordt dat die gewelddadige uitleg de juiste is, een letterlijke interpretatie is.

Ook jij wil de gehele islam aanpakken bv, wordt zelfs boos op mensen die het daar niet mee eens zijn. Als je niets ervan wil weten noch wil oordelen moet je dat misschien dan ook eens niet doen...
Ik wil dat er geen gewelddadige intolerante polariserende ideologie in dit land is die zo breed gedragen wordt. Het is aan moslims zelf de taak om die ideologie zo te veranderen dat die duiding niet meer op zijn plaats is, niet aan mij. De praktijk is dat door mensen zoals jij moslims zich helemaal niet genoodzaakt zien om zich met deze verandering bezig te houden.



Mensen zoals jij maken het moeilijk voor de moslims die wel de islam willen helpen te veranderen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163851821
Was deze al voorbij gekomen? Iemand van de groene partij vraag zich af waarom de dader is doodgeschoten |:(

RenateKuenast twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 00:22:03 Tragisch und wir hoffen für die Verletzten. Wieso konnte der Angreifer nicht angriffsunfähig geschossen werden???? Fragen! #Würzburg @SZ reageer retweet
pi_163851840
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:40 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Was deze al voorbij gekomen? Iemand van de groene partij vraag zich af waarom de dader is doodgeschoten |:(

RenateKuenast twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 00:22:03 Tragisch und wir hoffen für die Verletzten. Wieso konnte der Angreifer nicht angriffsunfähig geschossen werden???? Fragen! #Würzburg @SZ reageer retweet
De Groenen :')
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163851857
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:41 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

De Groenen :')
Islam apologeten.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 11:45:02 #12
458925 HeIsMagicYouKnow
Mauricio Pochettino
pi_163851921
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:40 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Was deze al voorbij gekomen? Iemand van de groene partij vraag zich af waarom de dader is doodgeschoten |:(

RenateKuenast twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 00:22:03 Tragisch und wir hoffen für die Verletzten. Wieso konnte der Angreifer nicht angriffsunfähig geschossen werden???? Fragen! #Würzburg @SZ reageer retweet
Als een moslim haar uit het niets het ziekenhuis inslaat, vraagt ze zich waarschijnlijk als eerste af of zijn hand niet is gekneusd.
U Wot M8
pi_163851942
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:36 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Tja, dat radicale deel is best groot. Wat zij geloven en voor staan is radicaal in onze ogen.
Dat ontken ik dan ook nergens. Maar het is vreemd om aan de ene kant te zeggen dat je niet wil oordelen, er niets mee te maken wil hebben, maar aan de andere kant die radicale vorm zoveel gewicht geeft en alle moslims daarop aankijkt. Zelfs maatregelen wil tegen alle moslims.

De radicale islam is een groot probleem en een bijkomend probleem is dat normale moslims gedeeltelijk die kant op geduwt worden. Door de radicalen die bij hoog en laag beweren dat hun versie de enige en juiste islam is, maar ook door mensen buiten die (radicale) islam die eigenlijk datzelfde roepen. Als je niet radicaal bent ben je een vrijdagmiddag moslim, gematigd, neem je delen van je geloof niet mee in je leven en ga zo maar door.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163851964
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:41 schreef Karkarov het volgende:

[..]

Islam apologeten.
Islam = rechtsch

RECHTSCH RAUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Waarom kan rechtsch elkaar niet gewoon uitmoorden?
pi_163851995
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:37 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat doe ik niet. Ik word geconfronteerd met een idealogie die polariseerd, gewelddadig en intolerant is.

[..]

Ik wil dat er geen gewelddadige intolerante polariserende ideologie in dit land is die zo breed gedragen wordt. Het is aan moslims zelf de taak om die ideologie zo te veranderen dat die duiding niet meer op zijn plaats is, niet aan mij. De praktijk is dat door mensen zoals jij moslims zich helemaal niet genoodzaakt zien om zich met deze verandering bezig te houden.

[ afbeelding ]

Mensen zoals jij maken het moeilijk voor de moslims die wel de islam willen helpen te veranderen.
*O*
pi_163852023
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:37 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat doe ik niet. Ik word geconfronteerd met een idealogie die polariseerd, gewelddadig en intolerant is.

[..]

Ik wil dat er geen gewelddadige intolerante polariserende ideologie in dit land is die zo breed gedragen wordt. Het is aan moslims zelf de taak om die ideologie zo te veranderen dat die duiding niet meer op zijn plaats is, niet aan mij. De praktijk is dat door mensen zoals jij moslims zich helemaal niet genoodzaakt zien om zich met deze verandering bezig te houden.

[ afbeelding ]

Mensen zoals jij maken het moeilijk voor de moslims die wel de islam willen helpen te veranderen.
Hopelijk staan er steeds meer en meer mensen op. En zijn de linkse wat stiller. Dan kunnen de hervormingen komen en echte verandering.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 11:51:34 #17
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163852042
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:37 schreef truthortruth het volgende:
Mensen zoals jij maken het moeilijk voor de moslims die wel de islam willen helpen te veranderen.
Dat is een excuus zoeken om niet te willen helpen veranderen.
pi_163852052
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:37 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat doe ik niet. Ik word geconfronteerd met een idealogie die polariseerd, gewelddadig en intolerant is.

[..]

Ik wil dat er geen gewelddadige intolerante polariserende ideologie in dit land is die zo breed gedragen wordt. Het is aan moslims zelf de taak om die ideologie zo te veranderen dat die duiding niet meer op zijn plaats is, niet aan mij. De praktijk is dat door mensen zoals jij moslims zich helemaal niet genoodzaakt zien om zich met deze verandering bezig te houden.

[ afbeelding ]

Mensen zoals jij maken het moeilijk voor de moslims die wel de islam willen helpen te veranderen.
Nee hoor, ik ben er namelijk een voorstander van om die meer aandacht te geven en de vredelievende uitleg van als "de" islam te zien.
Ik wil juist die mensen omarmen, alleen zie ik het niet zozeer als veranderen, meer gewoon een normale uitleg van dat geloof.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163852108
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben er namelijk een voorstander van om die meer aandacht te geven en de vredelievende uitleg van als "de" islam te zien.
Ik wil juist die mensen omarmen, alleen zie ik het niet zozeer als veranderen, meer gewoon een normale uitleg van dat geloof.
Dat doe je dan op de verkeerde manier.
pi_163852122
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben er namelijk een voorstander van om die meer aandacht te geven en de vredelievende uitleg van als "de" islam te zien.
Ik wil juist die mensen omarmen, alleen zie ik het niet zozeer als veranderen, meer gewoon een normale uitleg van dat geloof.
Behalve dat het dat niet is, lees de koran en de hadith maar en verdiep je in het leven van mohammed en de opkomst van de islam.
Jammer maar helaas, de gewelddadige uitleg is gewoon sterk gerechtvaardigd.
pi_163852137
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:54 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dat doe je dan op de verkeerde manier.
Wat is dan de juiste manier? Wat is er zo verkeerd aan om mensen die wel gewoon normaal kunnen doen, niet naar geweld willen grijpen niet op 1 hoop te gooien met de radicalen?
Hoe is dat verkeerd, leg dat eens uit?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163852168
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat is dan de juiste manier? Wat is er zo verkeerd aan om mensen die wel gewoon normaal kunnen doen, niet naar geweld willen grijpen niet op 1 hoop te gooien met de radicalen?
Hoe is dat verkeerd, leg dat eens uit?
Door maar te blijven hameren dat niet alle moslims zo zijn en er dus in principe niets mis is met de religie gaat er niets veranderen.
pi_163852228
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:55 schreef Karkarov het volgende:

[..]

Behalve dat het dat niet is, lees de koran en de hadith maar en verdiep je in het leven van mohammed en de opkomst van de islam.
Jammer maar helaas, de gewelddadige uitleg is gewoon sterk gerechtvaardigd.
Heb ik gedaan, vraag me altijd af of degene die dit zo hard roepen dat ook werkelijk gedaan hebben of dat ze alleen wat mening tekstjes op het internet hebben gelezen erover.

Hoe kijk jij bv tegen het verbod aan om anderen te straffen voor daden van "overheden" en/of andere mensen? Hoe kijk jij tegen het verbod op het doden van vrouwen en kinderen aan? Hoe kijk jij tegen het verbod op het doden/martelen van mensen die zich over hebben gegeven aan?
Hoe rijm jij dat met de uitleg die terroristen daaraan geven? Kan je me de verzen in totaal geven die dat recht praten, want ik ken ze niet, niet in de koran, niet in de hadith.

Wel ken ik het zeer selectief kijken wat terroristen doen, belangrijke regelstukken weglaten, ellelange teksten om recht te praten wat krom is, hoe je die teksten echt niet zo letterlijk moet bekijken, maar dat er echt zus en zo mee bedoeld werd.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 11:59:42 #24
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163852233
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:57 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Door maar te blijven hameren dat niet alle moslims zo zijn en er dus in principe niets mis is met de religie gaat er niets veranderen.
Wat onwetende buitenstaanders roepen zou voor hervormingsgezinde moslims geen belemmering mogen zijn.
pi_163852261
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:59 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Wat onwetende buitenstaanders roepen zou voor hervormingsgezinde moslims geen belemmering mogen zijn.
Maar dan krijgen ze toch minder mensen mee, als er minder kritiek is. Dat beweert deze man, en deze man heeft er ervaring mee. Dus ik geloof hem.
pi_163852262
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben er namelijk een voorstander van om die meer aandacht te geven en de vredelievende uitleg van als "de" islam te zien.
Ik wil juist die mensen omarmen, alleen zie ik het niet zozeer als veranderen, meer gewoon een normale uitleg van dat geloof.
We moeten de radicalen gewoon bestempelen als rechtschmenschen, want dat zijn het.

Een ander idee is om ze joden te noemen, want christendom en de islam hebben het jodendom als belangrijkste basis.
pi_163852265
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:57 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Door maar te blijven hameren dat niet alle moslims zo zijn en er dus in principe niets mis is met de religie gaat er niets veranderen.
Door alles op 1 hoop te gooien met die gewelddadige uitleg ook niet. Sterker nog, dan spiralen we vrij vlotjes door naar nog meer problemen.
Hoe helpt het om mensen die geen gewelddadige uitleg van hebben op 1 hoop te gooien met mensen die dat wel hebben? Hoe helpt het om de gewelddadige uitleg van te verheffen tot de "ware" islam waarmee je dus zegt dat ieder die dat niet onderschrijft geen "ware moslim" is?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163852294
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:00 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maar dan krijgen ze toch minder mensen mee, als er minder kritiek is. Dat beweert deze man, en deze man heeft er ervaring mee. Dus ik geloof hem.
Er mag best kritiek zijn, daar is werkelijk niets mis mee. Ik ben er tegen dat de radicale islam als de "ware islam" wordt neergezet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:03:13 #29
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163852313
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:00 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maar dan krijgen ze toch minder mensen mee, als er minder kritiek is. Dat beweert deze man, en deze man heeft er ervaring mee. Dus ik geloof hem.
Ik snap hem ook wel maar de erodoompjes zijn nou eenmaal een gegeven. Die gaan hem nooit serieus nemen. De hervormingen zullen ondanks het extra obstakel van deze radicalenhelpers moeten gebeuren.
pi_163852325
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Er mag best kritiek zijn, daar is werkelijk niets mis mee. Ik ben er tegen dat de radicale islam als de "ware islam" wordt neergezet.
Als je kijkt naar het begin en de geschiedenis van de islam is het toch allemaal vooral radicaal. De sharia, wat het overgrote deel van de moslims wil, is ook best radicaal in mijn ogen.
pi_163852346
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:41 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

De Groenen :')
Wir schaffen das. :')
pi_163852375
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:03 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ik snap hem ook wel maar de erodoompjes zijn nou eenmaal een gegeven. Die gaan hem nooit serieus nemen. De hervormingen zullen ondanks het extra obstakel van deze radicalenhelpers moeten gebeuren.
Ik ben niet tegen hervormingen, dat moeten ze lekker zelf weten. Ik ben ertegen dat alles op 1 hoop gegooit wordt en dat normale moslims door radicalen en buitenstaanders wordt verteld dat die radicale uitleg de enige echte ware en juiste islam is, degene die het dichtste bij de bron zit.

Ik wil juist dat die normale uitleg (lees zonder gewelddadigheid) meer aandacht krijgt en dat de terroristen/radicalen weggezet worden als verdraaiers van hun geloof ipv andersom.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163852377
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Er mag best kritiek zijn, daar is werkelijk niets mis mee. Ik ben er tegen dat de radicale islam als de "ware islam" wordt neergezet.
Maar er is niemand, maar dan ook niemand op de hele wereld die kan zeggen wat de ware islam is. De vertalingen lopen uiteen, de interpretaties lopen uiteen, de toegevoegde uitleg, de verschillende stromingen etc etc etc. Het is van een bizarre arrogantie dat je durft te beweren dat jij weet wat de ware islam is.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163852383
De terreur van de IRA is niet opgelost door de verantwoordelijkheid bij alle katholieken te leggen.
De terreur van de UDF (Ulster Defence Army) is niet opgelost door de verantwoordelijkheid bij alle protestanten te leggen.
De terreur van de ETA is niet opgelost door de verantwoordelijkheid bij alle Basken te leggen.
De terreur van de RAF is niet opgelost door de verantwoordelijkheid bij alle linkse Duitsers te leggen.
De terreur van de Rode Brigade is niet opgelost door de verantwoordelijkheid bij alle linkse Italianen te leggen.
De terreur van de Lord Resistance Army in Afrika wordt niet opgelost door de verantwoordelijkheid bij alle Christenen te leggen

en vwb Nederland:

De terreur van de Molukse treinkapers in de 70er jaren is niet opgelost door de verantwoordelijkheid bij alle Molukkers te leggen.

Dus wil je oplossingsgericht werken moet je sobieso niet de hele Islam veroordelen, maar juist de niet-gewelddadige islam naar "ons, seculieren" te trekken in onze afschuw van de gewelddadige islam,
ipv wat Wilders wil: de hele Islam richting terroristische islam duwen.
Hoewel het tweede veel gemakkelijker, en op korte termijn een "lekker warm bad" is.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:07:29 #35
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163852404
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik ben niet tegen hervormingen, dat moeten ze lekker zelf weten. Ik ben ertegen dat alles op 1 hoop gegooit wordt en dat normale moslims door radicalen en buitenstaanders wordt verteld dat die radicale uitleg de enige echte ware en juiste islam is, degene die het dichtste bij de bron zit.

Ik wil juist dat die normale uitleg (lees zonder gewelddadigheid) meer aandacht krijgt en dat de terroristen/radicalen weggezet worden als verdraaiers van hun geloof ipv andersom.
Je moet je niet met moslims en islam bemoeien. Je begrijpt er niets van.
pi_163852428
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:06 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar er is niemand, maar dan ook niemand op de hele wereld die kan zeggen wat de ware islam is. De vertalingen lopen uiteen, de interpretaties lopen uiteen, de toegevoegde uitleg, de verschillende stromingen etc etc etc. Het is van een bizarre arrogantie dat je durft te beweren dat jij weet wat de ware islam is.
Klopt dat niemand dat eigenlijk kan zeggen, maar je kan moeilijk ontkennen dat dat niet gedaan wordt, veelvuldig zelfs.
Zie alleen deze topic maar, toch weer een aantal mensen die even moeten vertellen hoe die radicale uitleg het dichtste bij de bronteksten zit.

Ik weet niet wat de ware islam is, ik weet alleen maar dat ik de vredelievende uitleg van zijn ruimte wil geven en de radicale uitleg amper tot geen ruimte wil geven.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163852439
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Er mag best kritiek zijn, daar is werkelijk niets mis mee. Ik ben er tegen dat de radicale islam als de "ware islam" wordt neergezet.
Daar is de radicaal het niet mee eens.
pi_163852456
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:07 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Je moet je niet met moslims en islam bemoeien. Je begrijpt er niets van.
Ik begrijp er niet veel van? Daar ben ik het toch grondig mee oneens.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:10:10 #39
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163852472
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Dus wil je oplossingsgericht werken moet je sobieso niet de hele Islam veroordelen, maar juist de niet-gewelddadige islam naar "ons, seculieren" te trekken in onze afschuw van de gewelddadige islam,
Nee, wij moeten onze arrogante smoel eens leren houden ipv ons als übermenschen op te stellen.
pi_163852479
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

Daar is de radicaal het niet mee eens.
En daar kan ik dus niet mee zitten. Had ie maar geen radicaal moeten worden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163852575
Achja, islam. Om de zoveel tijd even wat mensen doodmaken, moet kunnen.
Conscience do cost.
pi_163852587
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:10 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Nee, wij moeten onze arrogante smoel eens leren houden ipv ons als übermenschen op te stellen.
trol-reactie die volgens mij nergens op slaat.
Wat is je punt?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_163852682
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:10 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Nee, wij moeten onze arrogante smoel eens leren houden ipv ons als übermenschen op te stellen.
Ubermenschen zeer zeker niet, maar wel gastheren of vrouwen toch, hoe zou het mij gaan als ik gast in dat land van herkomst was?
pi_163852702
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Heb ik gedaan, vraag me altijd af of degene die dit zo hard roepen dat ook werkelijk gedaan hebben of dat ze alleen wat mening tekstjes op het internet hebben gelezen erover.

Hoe kijk jij bv tegen het verbod aan om anderen te straffen voor daden van "overheden" en/of andere mensen? Hoe kijk jij tegen het verbod op het doden van vrouwen en kinderen aan? Hoe kijk jij tegen het verbod op het doden/martelen van mensen die zich over hebben gegeven aan?
Hoe rijm jij dat met de uitleg die terroristen daaraan geven? Kan je me de verzen in totaal geven die dat recht praten, want ik ken ze niet, niet in de koran, niet in de hadith.

Wel ken ik het zeer selectief kijken wat terroristen doen, belangrijke regelstukken weglaten, ellelange teksten om recht te praten wat krom is, hoe je die teksten echt niet zo letterlijk moet bekijken, maar dat er echt zus en zo mee bedoeld werd.
Hier staat tegenover dat Mohammed zijn critici en mensen die hem belachelijk maakten liet vermoorden, directe rechtvaardiging voor Charlie Hebdo:

quote:
Bukhari:V4B52N270 "Allah's Messenger said, ‘Who is ready to kill Ashraf? He has said injurious things about Allah and His Apostle.' Maslama got up saying, ‘Would you like me to kill him?' The Prophet proclaimed, ‘Yes.'

Ishaq:551 "Another victim was Huwayrith. He used to insult Muhammad in Mecca. Huwayrith was put to death by Ali.

Ishaq:597 "When the Apostle returned to Medina after his raid on Ta'if, word spread that he had killed some of the men who had satirized and insulted him. The scared poets who were left, ran away in all directions.
Gevangen vermoorden:

quote:
Sunan Abu -Dawud,4390
"Narrated Atiyyah al-Qurazi:

I was among the captives of Banu Qurayzah. They (the Companions) examined us, and those who had begun to grow hair (pubes) were killed, and those who had not were not killed. I was among those who had not grown hair."
Onschuldigen als 'collateral damage':
quote:
Sahih Bukhari (52:256) - The Prophet... was asked whether it was permissible to attack the pagan warriors at night with the probability of exposing their women and children to danger. The Prophet replied, "They (i.e. women and children) are from them (i.e. pagans)."
quote:
Muslim (20:4645) - "...He (the Messenger of Allah) did that and said: There is another act which elevates the position of a man in Paradise to a grade one hundred (higher), and the elevation between one grade and the other is equal to the height of the heaven from the earth. He (Abu Sa'id) said: What is that act? He replied: Jihad in the way of Allah! Jihad in the way of Allah!"
En zo gaat het nog wel even door. Natuurlijk staan er ook een hele hoop niet gewelddadige verzen in de koran of stukken in de hadith. Veel hangt er van het tijdsvak af. Naarmate Mohammed machtiger werd worden de teksten ook steeds brutaler.

Wat vind je van de ziekelijke focus op de tegenstelling tussen moslims en niet-moslims in de koran? Zoiets vind je in het nieuwe-testament totaal niet terug.
pi_163852714
Wir schaffen das, al voorbij gekomen in dit topic?
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:21:59 #46
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163852725
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:15 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

trol-reactie die volgens mij nergens op slaat.
Wat is je punt?
Precies wat er staat. Met ons arrogante smoel moslims gaan vertellen wat zij als "de islam" moeten zien en dat zij "overige islam" naar onze maatstaven moeten reformeren. 8)7 Zo werkt het niet. En zo zou het andersom ook niet werken dus niet zo heel moeilijk in te leven.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:22:21 #47
458925 HeIsMagicYouKnow
Mauricio Pochettino
pi_163852735
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:21 schreef john2406 het volgende:
Wir schaffen das, al voorbij gekomen in dit topic?
Nee, maar dit biedt wel een heel nieuw perspectief.
U Wot M8
pi_163852766
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:21 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Precies wat er staat. Met ons arrogante smoel moslims gaan vertellen wat zij als "de islam" moeten zien en dat zij "overige islam" naar onze maatstaven moeten reformeren. 8)7 Zo werkt het niet. En zo zou het andersom ook niet werken dus niet zo heel moeilijk in te leven.
Niet naar de maatstaven van hier, maar aanpassen zou niet slecht zijn toch?
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:25:43 #49
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163852803
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Niet naar de maatstaven van hier, maar aanpassen zou niet slecht zijn toch?
Ah, dus eigenlijk wil je geen moslims. Zeg dat dan gewoon.
pi_163852860
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:25 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ah, dus eigenlijk wil je geen moslims. Zeg dat dan gewoon.
Waar beweer ik dat, heb zelfs veel kennisen in die groep, succesvolle mensen dus.

Met aanpassen hebben die veel bereikt.

Denk ook wel iets te weten van het geloof, wel leuk 1 kennis van me woonde samen met een vriendin.
Vroeg hem neuk je die ook?
Stil allah hoort werdt mij gezegd, dus als die niet ziet of hoort mag alles?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2016 12:30:06 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')