abonnement Unibet Coolblue
pi_164230262
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 20:45 schreef krakkemieke het volgende:
Mijn mam en ik willen graag met de trein naar het strand. Wat is het makkelijkste?
volgens mij is er maar een plek waar je met trein bijna op strand komt, Zandvoort aan Zee
pi_164230304
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 20:51 schreef computergirl het volgende:

[..]

volgens mij is er maar een plek waar je met trein bijna op strand komt, Zandvoort aan Zee
Ja, dank je!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_164233600
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 20:38 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Sorry, maar ik bedoelde hetzelfde. Dat de chef erg bezig is met koken. Ik vind het fijner om te weten dat een kok kookt. Ik hoef hem niet te zien.
Sommige mensen vinden het ook heel belangrijk dat de chef zelf er die avond is en liefst ook nog even wat komt serveren & toelichten aan hun tafeltje.
Terwijl ik denk: terwijl hij hier aan mijn tafel staat te ouwenelen gaan er 3 gerechten naar andere tafels die, als hij aan de pas stond, (de plek waar de chef hoort te staan toch? ) niet door de keuring zouden komen
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_164233727
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 22:49 schreef Gripper het volgende:

[..]

Sommige mensen vinden het ook heel belangrijk dat de chef zelf er die avond is en liefst ook nog even wat komt serveren & toelichten aan hun tafeltje.
Terwijl ik denk: terwijl hij hier aan mijn tafel staat te ouwenelen gaan er 3 gerechten naar andere tafels die, als hij aan de pas stond, (de plek waar de chef hoort te staan toch? ) niet door de keuring zouden komen
Wat is 'aan de pas'?
Make my day!
  donderdag 4 augustus 2016 @ 22:57:27 #125
256666 leeell
I know you're lonely
pi_164233866
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 22:53 schreef agter het volgende:
aan de pas
"The “pass” is the long, flat surface where dishes are plated and picked up by wait staff. The chef or high-level cook who “runs the pass” each night is in charge of letting the cooks know what they will be cooking as orders come in. They are in control of the watching the order tickets, monitoring the speed and rhythm of the coursing, and making sure each dish looks good before it goes out to the customer"

Samentrekking van "un passe-plat"
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 22:59:35 #126
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_164233933
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 06:46 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Bewijzen?

Doe zelf een google rondje met het woord " Harry culinair Rotterdam " en je ziet al wat ik bedoel. Wat een grote moeite.

Een schrijver bij de buik van Rotterdam met oa artikelen over thais eten.

Het is een vermoeden.
Goed speurwerk! Ga zo door.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_164234216
Ik ben persoonlijk niet zo geïnteresseerd in wie Iwanius is.
Laat hem lekker eten en hier posten.
Ik hou niet zo van het geprik in iemands persoonlijke leven.
Make my day!
pi_164234308
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 23:08 schreef agter het volgende:
Ik ben persoonlijk niet zo geïnteresseerd in wie Iwanius is.
Laat hem lekker eten en hier posten.
Ik hou niet zo van het geprik in iemands persoonlijke leven.
Dit dus :Y

Iwanius is toch de hoofdreden om naar FOK! CUL te surfen en als hij stopt met zijn mooie recensies, omdat zijn identiteit onthuld is,zou ik dat erg betreuren.

Mocht ik hem ooit een keer aantreffen in een horeca gelegenheid (en zeker weten dat hij het echt is), dan zou ik echt nooit op FOK! zijn echte identiteit onthullen. Ik hoop dat de rest van de CUL FOK!ers er net zo over denken.

[ Bericht 16% gewijzigd door gargamelnl op 04-08-2016 23:22:58 ]
pi_164235369
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 23:12 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Dit dus :Y

Iwanius is toch de hoofdreden om naar FOK! CUL te surfen en als hij stopt met zijn mooie recensies, omdat zijn identiteit onthuld is,zou ik dat erg betreuren.

Mocht ik hem ooit een keer aantreffen in een horeca gelegenheid (en zeker weten dat hij het echt is), dan zou ik echt nooit op FOK! zijn echte identiteit onthullen. Ik hoop dat de rest van de CUL FOK!ers er net zo over denken.
Eens :Y

PS: ook als niet CUL FOK!er
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 00:57:19 #130
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_164236151
Als ik samen met hem uit eten zou gaan(...), dan blijft zijn anonimiteit op Fok! gehandhaafd. :Y
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_164236339
Pffff.... eens in de zoveel tijd dat gezeur hier over wie Iwanius is en dan krijgen we straks weer allemaal gezeur dat het te duur is en zonde van het geld.

Laat die man toch lekker eten en er over schrijven en mooie plaatjes maken. Ik geniet er van om het te lezen, maar het intereseert me werkelijk geen bal wie hij is (net zo min als wie de rest hier is).
pi_164236449
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 23:08 schreef agter het volgende:
Ik ben persoonlijk niet zo geïnteresseerd in wie Iwanius is.
Laat hem lekker eten en hier posten.
Ik hou niet zo van het geprik in iemands persoonlijke leven.
Nou, inderdaad!

En dan ontdekt iemand dat het ene "Frederik van Rijn" (waar je verder geen info online van kan vinden) is. En dan? Wat moet je met die info :? Draagt het iets bij aan zijn verslagen. Neuh, dacht het niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 01:28:46 #133
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_164236513
Nou, Iwanius, ik wel hoor! Ik wil wel weten wie je bent! :P
pi_164236855
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 22:59 schreef hmmmz het volgende:

Goed speurwerk! Ga zo door.
Jij bent hier alleen maar in de hoop dat ik ontmaskert' wordt ( om wat,voor wat?) want anders kan ik je constante negativisme niet verklaren in dit topic en alle andere topics daarvoor. Misschien moet ik eens de rollen gaan omdraaien en jou laten zien waar ik toe in staat ben door bijvoorbeeld een luxe etentje op mijn kosten uit te loven in welk restaurant men wil, en wie mij jouw persona irl weet aan te geven. Gewoon,wie jij bent,waar je woont en wat je doet.

Ik hoor het wel of er animo voor is. Beetje van de jagers (haters) die nu zelf wild worden en opgejaagd.

quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 23:12 schreef gargamelnl het volgende:[knip]

Mocht ik hem ooit een keer aantreffen in een horeca gelegenheid (en zeker weten dat hij het echt is), dan zou ik echt nooit op FOK! zijn echte identiteit onthullen. Ik hoop dat de rest van de CUL FOK!ers er net zo over denken.
Ach.. kan er niet echt mee zitten,zeker als je mijn leeftijd hebt en er ergere dingen zijn.

Maar kijk nou uit met wat je wenst want voor je het weet zit je met mij samen te proosten en een hapje mee te eten (houd van gezelligheid) en ben je onderdeel van het culinaire genot.
Ben niet zo moeilijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 01:28 schreef RobinOok het volgende:
Nou, Iwanius, ik wel hoor! Ik wil wel weten wie je bent! :P
Ik heb je al tot twee maal toe uitgenodigd maar iedere keer wees je het af.



Waar?






Vishandel ‘Mediterranee
Nieuwe Binnenweg 1
3014GA Rotterdam

Wat at/dronk je?





Impressies / Op of aanmerkingen


Bij toeval tegenaan gelopen en maar eens bezocht deze viswinkel die onderdeel uitmaakt van
een aantal winkels onder dezelfde naam maar dan in andere delen van Rotterdam.

Ik vond hun haring te koud en uitgedroogd van binnen en vooral doordrenkt van teveel olie!
En dat kun je ook als je goed kijkt terugzien op de geschoten foto’s. Ik heb dan ook bij een
eerste hap dit gemeld en in typisch Marokkaans gastheerschap werd gevraagd of ik iets anders wilde.

Uiteraard hoefde ik de haringen niet af te rekenen. Ik bedankte ze en gezegd dat ik hun schaal
met hele zoete Galia meloen stukjes en de kersen wel opeet als vervanging en of dat goed was
aangezien die erg smaakten. “ Geen probleem mijnheer,zoveel u wilt” was het antwoord.

Cijfer:


5
/ 10

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2016 03:19:35 ]
pi_164236856
Hoe was de rode Poon?
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 03:26:43 #136
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_164236998
Fijn dat je daar naar binnen bent gegaan. Hoef ik het niet te doen. Wat ziet de haring er zeldzaam vies uit zeg.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_164237031
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 20:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik ben onderhand zo benieuwd geworden naar die wagyu a5 beef van fg!
Zoals hij het bereid wil je niet anders.Vooral als hij er buikspek e.d. bij doet om het allemaal wat meer "aan te kleden"als gerecht.


Dit is trouwens FoodLabs XL íwanius' formaat.Normaliter krijg je niet zo veel. +/- de helft aan vlees en meer garnering.



En boven de FG (Ivy)1.0 versie met boven het bord dus de emulsion van.. i.c.m.kaviaar en allerlei andere lekkerheden.


[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2016 03:46:17 ]
pi_164237212
En welk Marokkaans restaurant ben je geweest waar je eerder aan refereerde?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_164237320
Of bedoelde je daar de visboer mee? :@

Kak, daar ben ik vandaag wel 6x langsgefietst ofzo omdat ik iets was vergeten bij de Action :@ :')

Kibbeling was daar wel erg lekker. Haring koop/eet ik alleen maar op de markt.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_164237334
Dat is wel even een ander Marokkaans restaurant dan ik verwacht had :P

Jammer dat de haring niet lekker was.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_164238620
Brrrrr.... wat ziet die vis er goor uit zeg.
pi_164245731


Waar?




En FG 2.0.is officieel ingewijd.(sorry voor de slechte kwaliteit maar zijn screencaps van mijn
geschoten filmpje via mijn oude mobiel).




FG 2.0.


‘Bolle’ brengt even zijn messencollectie. ;)


Wat at / dronk je?



Alle genodigden aan de nieuwe bar met de ingeschonken champagne.Dom Ruinart BdB.



Amuse hapje FG 2.0..Lekker krokant,goed begin.




En daar hebben we een bekende en wel de emulsion van knolselderij met een o.a. een krokantje,stukjes Joselito ham en
natuurlijk de huis kaviaar. En je ziet twee bordjes en dat is omdat ik aan 1 niet genoeg had.



Keukenbrigade druk bezig met het volgende gerecht.Allemaal nieuwe mensen trouwens.



En dit is dus wat ze bereiden. Alleen nu met zalm en kaviaar erop. Heerlijk,zo uit het vuistje! Hierna nog 3 stukken gekregen,
gewoon omdat het kan.



Jeu…Ceviche van tonijn. Welbekend en nog een portie extra uitgevraagd.Te lekker voor 1 keer.


Mijn ananas cocktail FG style wordt gebracht door de nieuwe maitre. En toch houd ik niet van deze ‘hipster’aankleding.
Devalueert vind ik het imago van een top restaurant, tot een hipster-toko. Kom ik later op terug.



En de sommelier ledigt wat extra ‘vlees’op mijn bord. Welbekend deze favoriet!



En bij mijn tweede uitgevraagde portie komt de nieuwe gastvrouw van FG 2.0.mij bedienen.



En het laatste bordje van mijn favoriet: Kreeft-kaviaar!



Op / of aanmerkingen


Nou, ja, FG 2.0. Nieuwe start op een nieuwe locatie en even los van alle fanfare m.b.t
de verhuizing,redenen of hoe mooi alles wel niet is hád ik na afloop toch een 'FG Noodleshop
gevoel.
Teveel blabla vooraf en de hele hoge verwachtingen blijven bij zo een eerste keer,achter.

Misschien was het doelbewust,of niet,maar voor mij was het allemaal een beetje van hetzelfde.
Oke, de genodigden waren toch allemaal persoonlijke vrienden, maar zou je dan niet verwachten
dat hij je dan gaat verrassen met nieuwe gerechten? Tenminste zo ben ik het meestal gewend.
Of zoals de Amerikanen zeggen: "Wham bam, thank you mám"eruit komen om een indruk te maken

I.i.g was ik niet verrast door wat ik kreeg, want alles kende ik al zo een beetje van eerdere bezoeken
en heel eerlijk had ik bij een heropening als deze de “Wow”factor verwacht! Wat ook niet mee
hielp was de maitre met zijn hoedje en hipster ( of is dat modern?) outfit. Ik vind als je een twee sterren
zaak bestiert,dit gewoon niet kunnen, want een ster hebben is een serieuze zaak en daar hoort
een bepaalde gedragscode (nee niet stijf) bij qua uitstraling. Misschien ben ik daar te doorgewinterd voor
(of gewoon ouderwets?) om het anders te zien. Ik weet het niet.

Zoo…jij die kritiek hebt op je lievelings restaurant.

Yup..de waarheid is hard soms en life a bitch.

Proef ik hieruit dat je teleurgesteld bent in wat je meemaakte en dus misschien niet zo frequent
meer gaat komen als dat je vooraf voorspelde gezien alle hoge verwachtingen die er werden geschapen?


Van wat ik nu meemaakte en i.v.g met FG 1.0.(oude Ivy) vrees ik van wel. Kijk…FG 1.0. had toch vond ik
een echte uitstraling van een top restaurant. In alles. Aankleding zaak,personeel,eten. FG.2.0. komt op mij
eerlijkheidshalve over als een zaak waar nu de uitstraling van onconventioneelheid belangrijker is geworden
(image building) en waar op culinair gebied verder alles zo een beetje hetzelfde is gebleven op die paar kleine
veranderingen na. Nogmaals het smaakte allemaal en was lekker, maar overall als ik een avondje echt top sjiek
wil gaan uiteten,dan ga ik liever,ondanks de stijfheid, naar een Parkheuvel of een Aan de Zweth in de regio, of nog beter
de Librije.

Samengevat

FG 2.0 doet mij denken aan een Emirates lounge met brasserie kenmerken.

Cijfer:

8-
/ 10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2016 23:13:26 ]
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 15:34:50 #143
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_164245989
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 18:04 schreef Iwanius het volgende:

Zal nog wel even duren voor ik langs ga want neem binnenkort weer de kuierlatten.'Bolle' vond het al niet leuk dat ik niet bij zijn 'opening'kwam
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 15:22 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

Waar?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En FG 2.0.is officieel ingewijd.(sorry voor de slechte kwaliteit maar zijn screencaps van mijn
geschoten filmpje via mijn oude mobiel).


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
FG 2.0.

-knip-
Toch maar gegaan dus?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 15:48:37 #144
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_164246238
Heeft ie iedereen buitengezet, is iedereen opgestapt of is dat "natuurlijk" verloop omdat ie een tijd dicht ging?
pi_164246536
Een Emirates lounge met brasserie kenmerken _O-

Dat is wel erg jammer ja :')
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_164249599
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 15:34 schreef golfer het volgende:

Toch maar gegaan dus?
Nou...hij had zelf de opening vervroegt,ingelast.Tis ook geen officiele opening,meer een "toch maar iets feestelijk doen maar dan alleen voor mijn beste vrienden."onofficieel dus,nergens bekend (Hey..golfer.klinkt dat bekend=Parkheuvel ;)) De Pers w.o.De Buik..je weet wel "mijn grootste vrienden" zijn de volgende in rij en krijgen een light versie van wat wij kregen en dan volgende week voor de massa gewoon open.

@RobinOok:

Officieel "natuurlijke" uitstroom.

Onofficieel: ontslagen & lui die ergens anders hun heil zochten om persoonlijke redenen.(zijn gedram/perfectionering zat waren i.c.m.extra lange uren die ze volgens zegge niet uitbetaalt kregen.)

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2016 19:23:52 ]
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 19:24:15 #147
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_164249788
Iwanius komt naar je toe deze zomer!


Oh. Je edit t snel weg.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_164250139
Vandaag was er toch ook een pers diner? Zag wat via een blogger en pr langskomen.

Mijn vriend wil graag eens naar FG of labs, ik maak mij dan weer druk of het niet te chique voor mij is.
pi_164250687
Als ik mag: in de oude situatie zou ik zeggen Labs,nu...FG 2.0.Maakt qua interieur en opzet niet heel veel uit. Oh ja.Labs heeft wel salsa achtige muziek aan en...daar komen de eerste probeersels van FG laboratorium uit.

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 19:24 schreef MutedFaith het volgende:
Iwanius komt naar je toe deze zomer!


Oh. Je edit t snel weg.
Iets te snel 'evil thought' neergepend.Maar lijkt mij wel wat om voor eens en voor altijd af te rekenen met de haters.Even kijken hoe dat in de juiste vorm te gieten.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 20:28:30 #150
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_164250881
Ik zat net te zoeken en kon het niet vinden. Maar ge-edit dus. Goed zo. Ik vond het ook een slecht idee dus. Laat de negatieve dingen over aan de negatieve mensen. Gewoon laten gaan. Gaat nergens over, die haters. Lekker laten haten. Voorlopig zijn het allemaal alleen maar woorden. En bovendien heb je niks te verliezen. Dat denken zij misschien. Laat ze het lekker denken.

Richt je op de leuke mensen! :7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')