abonnement Unibet Coolblue
pi_163802470
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 10:09 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

BNW is elders.
Het is in dit geval geen BNW, het is een reëel vermoeden. Er zijn ook de nodige grote media die er aandacht aan besteden, onder meer de Vlaamse publieke omroep.
pi_163802471
Verder wil ik niet alle Turken in Nederland over 1 kam scheren.. Ik ken er een paar persoonlijk en het zijn best aardige mensen als je ze individueel treft. Maar als je dan zo'n demonstratie ziet zoals in Rotterdam. Waarom gaan jullie niet gewoon weg denk ik dan.. tief op naar dat apenland, naar je met uitkeringsfraude gebouwde huis.

quote:
Kamerleden ergeren zich aan Turkse Nederlanders

4 min geleden Jorn Jonker Den Haag - Kamerleden ergeren zich groen en geel aan de reactie van Turkse Nederlanders op de mislukte staatsgreep. De feestvierders laten volgens de politici zien dat ze slecht geïntegreerd zijn. „Deze mensen juichen dus in Nederland voor de schaduwkanten van Turkije en importeren het sektarisme van het Midden-Oosten dat wij in ons land kunnen missen als kiespijn”, zegt VVD-Kamerlid Ten Broeke. Juichende aanhangers van Erdogan verzamelden zich in Rotterdam en vierden diens ’overwinning van de democratie’.

In dat feestgedruis richtten de Turken zich op de cameraploeg van de NOS die alleen maar leugens zou uitzenden. „Afschuwelijk”, vindt SP-Kamerlid Karabulut. „Hiermee vier je geen democratie,
integendeel.” Volgens Ten Broeke past dit in het straatbeeld van Istanbul of Ankara. „Niet in dat van Rotterdam of Amsterdam.” De feestvierende Turkse Nederlanders hebben het over ’ons land’ als ze het over Turkije hebben en zwaaien met de rode vlaggen van datzelfde land. „

Dit is Nederland. Niet Turkije”, twittert PVV-leider Wilders daarover. Zijn partijgenoot, Kamerlid Bosma, denkt dat zulk vertoon met Nederlandse vlaggen niet getolereerd zou worden. Dan zou de NPO volgens hem „twee weken aan het schuimbekken” zijn over ’extreem-rechts’ en ’nationalisme’.
  Meest relativerende user 2022 zondag 17 juli 2016 @ 10:16:21 #203
357044 Budapestenaar
pi_163802472
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 10:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

30 jaar geleden had een Turkse coup op pagina 6 van de krant gestaan. Dat is het hele probleem met de EU: elk probleem in de wereld is "ons" probleem.
Dat heeft er misschien ook mee te maken dat half Turkije inmiddels hier woont.
  zondag 17 juli 2016 @ 10:18:16 #204
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_163802482
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 10:16 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Dat heeft er misschien ook mee te maken dat half Turkije inmiddels hier woont.
Niet alleen dat.

Half Nederland gaat er ook op vakantie en de wereld is sowieso 'kleiner' geworden. Door bv internet
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 17 juli 2016 @ 10:18:50 #205
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_163802490
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 09:49 schreef J.B. het volgende:
Mwah, teveel toevalligheden die Erdogan te goed uitkomen. Op vrijdagavond om half 10 georganiseerd, mooie primetime op televisie en het hele weekend voordat de financiële markten weer in gang schieten; de vorige coups vonden midden in de nacht plaats toen iedereen in bed lag. Daarnaast is er nog geen verantwoordelijke voor de couppoging geweest, ze hadden TRT zogezegd in handen maar niemand zei wat; terwijl de president en consorten mooi hun zegje konden doen bij andere zenders die vreemd genoeg niet uit de lucht waren gehaald. De 'coupplegers' hebben ook niet één hoge pief te pakken gekregen.

Daarnaast blijkt er gewoon een lijst met 2745 rechters klaar te hebben gelegen die ontslagen moesten worden, en dat plan werd direct in werking gezet. Na de zogenaamde coup werd Erdogan meteen als een held op het vliegveld onthaald waar hij de coup een 'geschenk van God' noemde. Het stinkt gewoon aan alle kanten.
Dit is inderdaad zeer plausibel. En dit wordt ook zo gezien door een groot deel Neder-Turken naar ik begrijp. Zorgelijke taferelen.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 17 juli 2016 @ 10:20:33 #206
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163802507
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 10:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vertel dan eens wat ze moeten doen want de opties zijn toch wel erg beperkt volgens mij.
Niks, gewoon het volk blijven negeren, gewoon doorgaan met het goedpraten van anti-democratische Europese instellingen, wetovertredend beleid en leugens van de eurofielen totdat de patriotten in de meerderheid zijn. Misschien kan je dan nog hopen dat de EU de populisten vervolgen en bloedig neerslaan maar anders gaat er een andere wind in Europa waaien.
  zondag 17 juli 2016 @ 10:21:38 #207
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_163802517
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 10:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Verder wil ik niet alle Turken in Nederland over 1 kam scheren.. Ik ken er een paar persoonlijk en het zijn best aardige mensen als je ze individueel treft. Maar als je dan zo'n demonstratie ziet zoals in Rotterdam. Waarom gaan jullie niet gewoon weg denk ik dan.. tief op naar dat apenland, naar je met uitkeringsfraude gebouwde huis.

[..]

En dat is ook het grote gevaar. Als Erdo zich ooit tegen de EU keert, doen zij het ook.
Ook die lieve aardige altijd zo rustige Turk. Die gaat mee in de groepsdruk.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_163802528
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 10:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Verder wil ik niet alle Turken in Nederland over 1 kam scheren.. Ik ken er een paar persoonlijk en het zijn best aardige mensen als je ze individueel treft. Maar als je dan zo'n demonstratie ziet zoals in Rotterdam. Waarom gaan jullie niet gewoon weg denk ik dan.. tief op naar dat apenland, naar je met uitkeringsfraude gebouwde huis.

[..]

Deportatie is de enige optie voor deze demonstranten.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Meest relativerende user 2022 zondag 17 juli 2016 @ 10:24:42 #209
357044 Budapestenaar
pi_163802556
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 10:21 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

En dat is ook het grote gevaar. Als Erdo zich ooit tegen de EU keert, doen zij het ook.
Ook die lieve aardige altijd zo rustige Turk. Die gaat mee in de groepsdruk.
Je zou kunnen zeggen dat we Joegoslavische taferelen kunnen krijgen inderdaad.
  zondag 17 juli 2016 @ 10:25:42 #210
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_163802567
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 10:24 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Je zou kunnen zeggen dat we Joegoslavische taferelen kunnen krijgen inderdaad.
Ik hoop het niet, maar ben er inderdaad serieus bang voor.
Taferelen waar niemand beter van wordt.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_163802580
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 10:15 schreef J.B. het volgende:

[..]

Het is in dit geval geen BNW, het is een reëel vermoeden. Er zijn ook de nodige grote media die er aandacht aan besteden, onder meer de Vlaamse publieke omroep.
Nee, het is nog steeds BNW. Een theorie die ik persoonlijk realistisch acht, maar het hoort hier nog steeds niet thuis.
  zondag 17 juli 2016 @ 10:27:52 #212
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163802607
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 10:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Verder wil ik niet alle Turken in Nederland over 1 kam scheren.. Ik ken er een paar persoonlijk en het zijn best aardige mensen als je ze individueel treft. Maar als je dan zo'n demonstratie ziet zoals in Rotterdam. Waarom gaan jullie niet gewoon weg denk ik dan.. tief op naar dat apenland, naar je met uitkeringsfraude gebouwde huis.

[..]

Ook weer volkomen genegeerd door de anti-racisten. Als er 1 verdwaalde ziel met een prinsenvlag bij een demonstratie staat van Wilders dan worden er kamervragen gesteld. Lopen er duizenden Turkse nationalisten met Turkse vlaggen hun bloeddorstige dictator te steunen hier in Nederland en het Goedvolk is oorverdovend stil.
  Moderator zondag 17 juli 2016 @ 10:28:15 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163802610
kunnen we het weer over de staatsgreep hebben?

genoeg andere plekken om het in je broek te doen voor de grote boze Turkmannen lijkt me
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163802627
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 10:21 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

En dat is ook het grote gevaar. Als Erdo zich ooit tegen de EU keert, doen zij het ook.
Ook die lieve aardige altijd zo rustige Turk. Die gaat mee in de groepsdruk.
Turken en andere islamieten zijn inderdaad net een kudde schapen. Een Turkse die ik ken (lieve meid overigens) liep twee jaar terug ook te brullen over zionisten zus, zionisten zo (tijdens het conflict in Gaza). Toen ik er een beetje met haar over in discussie ging, bleek dat ze eigenlijk geen idee had waar ze het over had. Die mensen gaan gewoon op in de groep en blaten elkaar na.
pi_163802656
Het ligt niet per se aan de Turken, in Duitsland had je destijds hetzelfde scenario. Mensen wisten beste wat er gebeurde, maar toch bleven ze de grote leider steunen.
Of het moet zo zijn dat de Turken niet echt weten wat er in hun land gebeurt, ze kijken selectief naar media waarschijnlijk. Hoeveel Turken weten dat er zoveel mensen worden opgepakt? Dat dorpen zijn platgebrand in hun eigen land? Dat de oppositie niks meer te vertellen heeft?
pi_163802673
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 23:01 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Niets barbaren. Deze soldaten hebben op burgers geschoten.
Het was sarcastisch en gericht op de opmerking van iemand dat Turken een emotioneel en dom volk zijn. Filmpje bewijst tegendeel, vandaar.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  zondag 17 juli 2016 @ 10:34:53 #217
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163802698
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 09:08 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het maakt allemaal niet uit, de bevolking vindt het prachtig.
Dat zekerr Erdogan is nu een held
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_163802701
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 10:33 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Het was sarcastisch en gericht op de opmerking van iemand dat Turken een emotioneel en dom volk zijn. Filmpje bewijst tegendeel, vandaar.
Omdat een politieagent een soldaat aan het redden is?

Bijzonder.
  zondag 17 juli 2016 @ 10:37:48 #219
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_163802746
Deze mannen zijn iig voorlopig veilig :P

quote:
De Griekse regering belooft de Turkse helikopter die na de couppoging de Turkse grens overstak, zo snel mogelijk weer te retourneren. De bemanning mag echter een asielprocedure in Griekenland afwachten.
Hoewel als je naar dit soort zaken kijkt vraag ik me toch af of ze wel veilig zijn buiten Turkije...
http://www.limburger.nl/c(...)terkanon-in-beringen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_163802751
Aan de andere kant, we schieten snel in de naiviteit. In Egypte koos het volk ook voor de moslimbroeders. In islamitische landen kiest het volk voor de strenge islam. Het is niet voor niets dat in die landen het leger zoveel macht heeft. Europa heeft Turkije geholpen om een echte democratie te worden, met minder macht van het leger. En nu hebben we dus dat Turkije, met een volk dat voor een islamitische dictator kiest, met volle overtuiging. We dachten het beter te weten dan die landen die al zolang met de islam leven.
pi_163802798
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 10:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vertel dan eens wat ze moeten doen want de opties zijn toch wel erg beperkt volgens mij.
Alle banden met Turkije verbreken. Schengen afschaffen en lidstaten zetten hun legereenheden bij de grens van Turkije om elke economische gelukzoeker tegen te houden.
  zondag 17 juli 2016 @ 10:42:11 #222
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_163802802
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 10:29 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Turken en andere islamieten zijn inderdaad net een kudde schapen. Een Turkse die ik ken (lieve meid overigens) liep twee jaar terug ook te brullen over zionisten zus, zionisten zo (tijdens het conflict in Gaza). Toen ik er een beetje met haar over in discussie ging, bleek dat ze eigenlijk geen idee had waar ze het over had. Die mensen gaan gewoon op in de groep en blaten elkaar na.
Het is denk ik niet per sé iets Turks of islamitisch.
Mensen handelen uit blinde adoratie voor een volksmenner, vermengd met extreem nationalisme.

Zo heeft Erogan het voor elkaar gekregen dat mensen ongewapend de strijd aangingen met gewapende militairen, waardoor de coup mislukte.
Maar het is van alle tijden, lijkt het wel. Zie het Duitse voorbeeld wat Loekie1 aanhaalde.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  zondag 17 juli 2016 @ 10:43:45 #223
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_163802819
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 09:55 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Alsof Igen hier op ooit zal in gaan.
Waarom zou hij, hij spreekt zichzelf in de laatste 2 zinnen al tegen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163802823
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 10:42 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Het is denk ik niet per sé ietsTurks of islamitisch.
Mensen handelen uit blinde adoratie voor een volksmenner, vermengd met extreem nationalisme.

Zo heeft Erogan het voor elkaar gekregen dat mensen ongewapend de strijd aangingen met gewapende militairen, waardoor de coup mislukte.
Maar het is van alle tijden, lijkt het wel. Zie het Duitse voorbeeld wat Loekie1 aanhaalde.
Degene die een coupe op zichzelf heeft willen plegen is Erdogan zélf die hiermee zijn dictoriale macht wil uitbreiden. Het is een grote farce, één groot toneelspel.
  zondag 17 juli 2016 @ 10:44:58 #225
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_163802829
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 10:43 schreef Elzies het volgende:

[..]

Degene die een coupe op zichzelf heeft willen plegen is Erdogan zélf die hiermee zijn dictoriale macht wil uitbreiden. Het is een grote farce, één groot toneelspel.
Dat vermoeden heb ik ook.
Het ging ook meer om de reactie van de bevolking op de coup. Denk niet dat ze allemaal in het (eventuele) complot zitten.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')